abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_56770225
quote:
Op vrijdag 15 februari 2008 21:33 schreef mark2012 het volgende:
Wat drinken jullie trouwens na afloop. Ik melk --> veel eiwitten --> goed vor spieren. Is dit verstandig? Van te voren geen melk anders overproductie speeksel
Doe ik ook. En daarnaast ook nog iets met suiker.

Onderzoek naar melk als PWO-shake.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_56770755
Vandaag eindelijk eens beginnen met het uitproberen van Nike+. De schoenen had ik al en stonden lange tijd door een blessure ongebruikt in de kas. De iPod Nano had ik besteld en vrij snel binnen alleen had ik de verkeerde armband besteld. De goeie kwam een paar weken later dan gepland.

Het lopen ging goed met de iPod ging goed, met mijn oude Shuffle (inclusief sportcase) ging dat stukken minder. De sensor moet nog wel gekalibeerd worden, want ik heb toch echt 8km gelopen en geen 7,5km. Ik heb het stuk net nog even nagerekend met Afstand Meten. Ik had wel het gevoel dat ik harder liep dan normaal en minder stuk zat. Een paar nadelen vond ik wel dat de band nogal lastig om te doen is en ik opeens kramp in mijn bovenarm kreeg
Op zondag 26 juli 2009 15:19 schreef The_Dean het volgende:
Wat ben je ook een klier :D
pi_56771216
Heb je speciaal voor Nike+ nieuwe schoenen aangeschaft?
Zo ja, zonde
Dan had je ook een Shoe pouch kunne bestellen, die bevestig je gewoon aan je veters.

Voor de mensen met teveel geld, de Gramin Forerunner is nu 190 euro bij Futurumshop
Geef mij maar Amsterdam
pi_56772729
quote:
Op zaterdag 16 februari 2008 15:17 schreef Bullebak het volgende:
Heb je speciaal voor Nike+ nieuwe schoenen aangeschaft?
Zo ja, zonde
Dan had je ook een Shoe pouch kunne bestellen, die bevestig je gewoon aan je veters.
[ afbeelding ]

Voor de mensen met teveel geld, de Gramin Forerunner is nu 190 euro bij Futurumshop
Nee, ik loop al jaren op Nike Air Structure Triax. Ik kwam er toen thuis pas achter dat het ook een Nike+ schoen was. Hoewel mijn vorige hardloopschoenen Adidas waren
pi_56798764
quote:
Op vrijdag 15 februari 2008 22:12 schreef Raphaelo29 het volgende:
zo, recent mijn P.R. aangescherpt op de 5km. ( 20"22 min. ) en de 10 km. ( 43"11 )
Ik ben zelf geen man met een hardlopersfiguur. Ik zit op 1m84 en 80 a 81 kg. Ik ben dan ook zeker niet mager, maar ik kan een heel aardige snelheid halen inmiddels.
Heb van de zomer even 77 kg. gewogen, maar ik wil er niet teveel voor laten, ik hou ook van een lekker biertje en lekker eten
ik ben 1.95 en weeg 84.... ga zo weer lekker door de kou heen lopen. Vaste rondje van 6km (in tijd van 28 min )
Mysterieland!!!!!!!!!!!!!
pi_56801582
quote:
Op vrijdag 15 februari 2008 15:27 schreef Grumpey het volgende:

[..]

hier 1.80 en 64kg, en ik loop al heel lang, het heeft me geen enkel gewichtsverlies opgeleverd Je krijgt vanzelf wat meer honger, maar maak je maar geen zorgen. Overigens is zulke bouw zoals wij hebben juist ideaal voor hardlopen, vaak gaat het samen met veel aanleg voor hardlopen
In dat opzicht is het ook niet erg gek dat ook ik amper wat weeg. 70 kilo tegen ong 1.82 km.
Ik was van het weekend in een park in de buurt van Hellendoorn. Ben vandaag voor het eerst deze week wezen lopen na een week wat te hebben gekwakkeld met mijn gezondheid. Na 5 uurtjes slapen werd ik om 8 uur wakker. In plaats van dat ik me nog even omdraaide heb ik m'n schoenen aangedaan en ging naar buiten waar het nog -2 oid was. Even een half uurtje op een laag tempo gelopen. Had amper last van m'n neus dus bedacht me dat ik nog wel wat meer kon lopen. Heb vanmiddag de driehoek Hellendoorn-Nijverdal-Haarle gelopen en dat ging eigenlijk best goed. 90 minuutjes, veel kleine paadjes gelopen. In het bos lopen is dus ook alleraardigst.
Op donderdag 4 februari 2010 19:01 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
pi_56802001
Wel een interessante discussie over dat gewicht + hardlopen... Van duurloop val je op zich niet zoveel af. Maar wanneer je het váák doet kan het bij sommige wel natuurlijk... Het ligt er denk ik vooral aan hoeveel je weegt en wat je vetpercentage is. Weeg je 100 kg en heb je veel vetpercentage zal je wél afvallen van duurloop. Wanneer je al zo mager als wat bent (zoals ik hierboven soms lees... 1.80 en 65 KG ) zal je niet veel afvallen nee...
pi_56802232
Je zult er vast van af vallen als je zwaar boven je gewicht zit maar die laatste paar kilo's ga je er echt niet mee kwijt raken. Alles wat je er af rent eet je er namelijk net zo snel weer bij omdat je lichaam die brandstoffen nu eenmaal nodig heeft. Echt afvallen zul je dan ook alleen maar als je ook beter op je eten gaat letten (minder eten bv.).
Eerste beste voetbalkenner binnen BoF!
[b]Winnaar van de Band of FOK!kers Michael Rasmussen Award[/b]
Alpe d'Huez (1:16), Col du Telegraphe (0:56) & Col du Galibier (1:20)
pi_56806102
Niks mis met een laag vetpercentage. 2 jaar geleden of zo heb ik een conditietest bij de sportschool gedaan. Daaruit bleek dat mijn conditie uitzonderlijk hoog en mijn vetpercentage en gewicht uitzonderlijk laag. Ik heb een vetpercentage van 4 a 5 procent. Toendertijd dan, het zal wel niet veel veranderd zijn. Last heb ik er niet van, heb het niet snel koud of wat dan ook. M'n pa heeft dezelfde bouw en heeft vroeger ook veel hardegelopen, voornamelijk sprint.
Wat FJD ook al zegt, ik eet wat ik verbruik. Voor mijn gevoel heeft mijn eetpatroon invloed op de kwaliteit van rennen. Daar wen je vanzelf aan. Het is belangerijk om 3 keer per dag een normale hoeveelheid redelijk gezonde maaltijd te eten. Voor mij dan, ik merk dat ik dan in de avond veel minder trek heb en dus ook niet zo snel chips of snoep pak. Daarnaast lijkt mij veel water drinken ook belangerijk. Niet alleen tijdens het sporten maar normaal gesproken ook, om veel afvalstoffen af te scheiden.
Eigenlijk is het nut van dit bericht me ondertussen een beetje ontgaan.
[..]
pi_56812765
Meestal is het bij mij, dat ik juist een enorme vreetkick krijg na training en de koekjes, chips en toetjes eet. Maar goed, je wilt niet weten hoe druk het bij de dichtsbijzijnde McDonalds is na een atletiekwedstrijd.

Maar wat Zotheid en FJD ook al vermeldde.. Ik eet wat ik verbruik.
pi_56816560
quote:
Op maandag 18 februari 2008 13:04 schreef PieterBas het volgende:
Meestal is het bij mij, dat ik juist een enorme vreetkick krijg na training en de koekjes, chips en toetjes eet. Maar goed, je wilt niet weten hoe druk het bij de dichtsbijzijnde McDonalds is na een atletiekwedstrijd.

Maar wat Zotheid en FJD ook al vermeldde.. Ik eet wat ik verbruik.
idd... .ik krijg ook altijd zo'n vreetkick bijzonder irritant... ik neem dan vaak een grote bak magere yoghurt met muesli, iig geen koekjes, chips etc. want daar zitten gelijk weer veel calorieën in

en je moet idd eten wat je verbruikt, maar daar heb je ook nog verschil in. Je kan een zak chips leeg eten of 3 bruine boterhammen met kaas....
pi_56819254
quote:
Op maandag 18 februari 2008 16:09 schreef Sweetbeach het volgende:

[..]

idd... .ik krijg ook altijd zo'n vreetkick bijzonder irritant... ik neem dan vaak een grote bak magere yoghurt met muesli, iig geen koekjes, chips etc. want daar zitten gelijk weer veel calorieën in

en je moet idd eten wat je verbruikt, maar daar heb je ook nog verschil in. Je kan een zak chips leeg eten of 3 bruine boterhammen met kaas....
Naast die koekjes gaan er dus ook een yoghurt bak met cornflakes. Als een soort van koekiemonster loop ik door het keuken heen
pi_56819675
Vorige week toen ik na 80km fietsen terugkwam had ik na een half uur twee bananen, 7 bruine boterhammen en een grote schaal met yoghurt en musli op. Vervolgens nog niet vol zitten maar toen vond ik het wel eens genoeg
  maandag 18 februari 2008 @ 20:04:39 #164
34586 kepler
No bounce, no play
pi_56821792
quote:
Op zondag 17 februari 2008 21:59 schreef Sweetbeach het volgende:
Wel een interessante discussie over dat gewicht + hardlopen... Van duurloop val je op zich niet zoveel af. Maar wanneer je het váák doet kan het bij sommige wel natuurlijk... Het ligt er denk ik vooral aan hoeveel je weegt en wat je vetpercentage is. Weeg je 100 kg en heb je veel vetpercentage zal je wél afvallen van duurloop. Wanneer je al zo mager als wat bent (zoals ik hierboven soms lees... 1.80 en 65 KG ) zal je niet veel afvallen nee...
1.89 en 65 kg

als ik nog meer afval dan ben ik dood denk ik
The line is a dot to you!
pi_56821971
1.85 met 62kg
Waar sommige mensen bang zijn voor de eentje kilootje extra in de feestmaanden.. ben ik er alleen maar blij om..
pi_56827500
1,87 en 88kg
Zit wel een degelijk laagje vet aan maar naast hardlopen doe ik krachttraining dus ook wel wat spiertjes. Ik heb de 95kg aangetikt maar ik train nu meer voor de functionele spieren dan voor de massa.
pi_56827868
Zo hee, stelletje spijkers
pi_56831951
quote:
Op maandag 18 februari 2008 18:46 schreef FJD het volgende:
Vorige week toen ik na 80km fietsen terugkwam had ik na een half uur twee bananen, 7 bruine boterhammen en een grote schaal met yoghurt en musli op. Vervolgens nog niet vol zitten maar toen vond ik het wel eens genoeg
Haha, ik ook zoiets. Twee borden vol zilvervliesrijst ofzo

Maar ik heb nog geen hardlopersfiguur, al zijn m'n benen wel wat gestroomlijnder geworden. Geloof ook dat dat bij vrouwen net iets anders werkt, 54 kg bij 1.65 m nu.
Sweet and innocent...
pi_56833580
Werkt ongetwijfeld anders, vrouwen hebben sowieso per definitie al een veel hoger vetpercentage. Maar dat de beste afstandloopsters ongelooflijk iel zijn is bij vrouwen net zo goed aan de orde.
pi_56834292
quote:
Op dinsdag 19 februari 2008 11:48 schreef thaleia het volgende:
Werkt ongetwijfeld anders, vrouwen hebben sowieso per definitie al een veel hoger vetpercentage. Maar dat de beste afstandloopsters ongelooflijk iel zijn is bij vrouwen net zo goed aan de orde.
Dat is bah. Ik vind het bij mezelf al erg dat er amper wat vet aan zit, bij vrouwen wil ik dat dan helemala niet hebben.
[..]
pi_56834788
quote:
Op dinsdag 19 februari 2008 11:48 schreef thaleia het volgende:
Reken mezelf nou ook niet echt tot de wereldtop
Sweet and innocent...
  dinsdag 19 februari 2008 @ 18:45:18 #172
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_56841871
Net weer getraind voor de marathon, 21 km in 1:37, en was weer zwaar, maar wel stuk sneller dan de vorige keer. Tijdens de marathon zal ik waarschijnlijk wel ietsjes rustiger lopen dan dat
pi_56842816
quote:
Op maandag 18 februari 2008 20:11 schreef PieterBas het volgende:
1.85 met 62kg
Waar sommige mensen bang zijn voor de eentje kilootje extra in de feestmaanden.. ben ik er alleen maar blij om..
Damn.. met 15kg extra beef zou je een stuk snellere 100m/200m hebben denk ik?
pi_56844626
quote:
Op maandag 18 februari 2008 20:11 schreef PieterBas het volgende:
1.85 met 62kg
Heb ik ook. Ik weeg 66 kg. bij 1.97 meter. Zit al jaren te hikken tegen mijn PR van 39.08 op de 10 KM.
http://i169.photobucket.c(...)orralla/claropy2.jpg
1942, 1944, 1947, 1971, 2002, 2004, 2008?
pi_56850376
Toch merk je ook als je geen topper bent al wel het verschil van een paar kilootjes meer of minder. Ik (totale amateur) schommel altijd zo tussen de 53 en 58 kilo en heb de indruk dat een paar kilo meer of minder echt een duidelijk verschil maakt voor m´n tijden. Maar ja, de kip en het ei he, als ik lichter ben is dat meestal ook omdat ik meer aan het trainen ben. Kip en ei zullen waarschijnlijk tegelijkertijd hun werk doen

(Momenteel ben ik nog steeds niet uit m´n jaarlijkse Jan Ullrich-winter, dus totaal niet trainend, alleen maar chocola etend, en bier drinkend. Ik hoop spoedig weer tot enige vorm van activiteit te komen )
pi_56857522
quote:
Op dinsdag 19 februari 2008 18:45 schreef Grumpey het volgende:
Net weer getraind voor de marathon, 21 km in 1:37, en was weer zwaar, maar wel stuk sneller dan de vorige keer. Tijdens de marathon zal ik waarschijnlijk wel ietsjes rustiger lopen dan dat
Loop je volgens een schema of meer op gevoel? Ik ben voor Rotterdam aan de hand van een schema aan het trainen en vooral de lange lopen moeten dan juisst in een heel langzaam tempo wat wel ff wennen is want vroeger liep ik in trainingen gewoon een lekker vlot tempo. Loop nu ook niet meer op afstand maar op tijd, gister 3 kwartier hersteloopje gedaan in heel rustig tempo en morgen staat een 70 minuten loop op het programma.

Zag wel dat mijn langste training (190 minuten) volgens het schema op 23 maart staat maar dan wil ik de halve marathon van Utrecht lopen, dan maar weekje eerder 190 minuten lopen en halve dan als herstel loop
  woensdag 20 februari 2008 @ 12:40:28 #177
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_56857713
Ik heb eigenlijk nog nooit met een schema gewerkt, en dus zal ik dat nu ook niet doen, geeft me stiekem ook meer voldoening als ik het gewoon zelf allemaal geregeld heb

Langer dan 21 km in een snel tempo zal ik niet lopen, het is meer om te kijken hoe mijn lichaam erop reageert en hoe ik de zwaarte ervan ervaar. Ik wil zelf graag in het weekend van 23 maart de 32 van kampen lopen in een rustig tempo, komt wel in de buurt ervan (175 min gok ik zo).
Ik let eigenlijk ook nooit op hartslag (geen meter), tijd (geen horloge), en kleding (gewoon shirtje), dus volgens alle principes ben ik helemaal verkeerd bezig, maar ik voel me er eerlijk gezegd het fijnst bij.
pi_56860540

Ik kwam hier 2 maanden geleden al eens binnenvallen om blij te melden dat ik m'n hardloopschema zo leuk vond, en nu is-ie klaar Zaterdag heb ik voor het eerst 30 minuten aan een stuk gelopen, ik was zo trots op mezelf!
Misschien dat ik ook wel langere afstanden wil proberen, maar ik weet nog niet of ik dat wel leuk vind...
Voorlopig blijf ik m'n vaste rondje van 5 km nog maar lopen, denk ik vandaag in 28:03.

En grappig om te zien dat de meeste lopers hier inderdaad het typische "hardlopersfiguur" hebben
Hadden jullie dat altijd al, door bijvoorbeeld van jongs af aan veel gesport te hebben, of gewoon "vanzelf"? Het lijkt zo wel alsof je de sport kiest die bij je lichaam past
M'n vriend loopt ook hard en is ook zo'n spijker, 1.85 en rond de 68 kilo geloof ik.
Zelf ben ik ook wel dun, 1.75 en 57 kg, maar dat is toeval, want ik had sinds m'n 13e niet meer gesport. Ik loop nu 3 maanden hard en gelukkig ben ik daar niet door afgevallen.
  woensdag 20 februari 2008 @ 18:39:30 #179
34586 kepler
No bounce, no play
pi_56866072
quote:
Op woensdag 20 februari 2008 14:47 schreef Adurothiel het volgende:

Ik kwam hier 2 maanden geleden al eens binnenvallen om blij te melden dat ik m'n hardloopschema zo leuk vond, en nu is-ie klaar Zaterdag heb ik voor het eerst 30 minuten aan een stuk gelopen, ik was zo trots op mezelf!
Misschien dat ik ook wel langere afstanden wil proberen, maar ik weet nog niet of ik dat wel leuk vind...
Voorlopig blijf ik m'n vaste rondje van 5 km nog maar lopen, denk ik vandaag in 28:03.

En grappig om te zien dat de meeste lopers hier inderdaad het typische "hardlopersfiguur" hebben
Hadden jullie dat altijd al, door bijvoorbeeld van jongs af aan veel gesport te hebben, of gewoon "vanzelf"? Het lijkt zo wel alsof je de sport kiest die bij je lichaam past
M'n vriend loopt ook hard en is ook zo'n spijker, 1.85 en rond de 68 kilo geloof ik.
Zelf ben ik ook wel dun, 1.75 en 57 kg, maar dat is toeval, want ik had sinds m'n 13e niet meer gesport. Ik loop nu 3 maanden hard en gelukkig ben ik daar niet door afgevallen.
klinkt goed Zolang je vooruitgang boekt blijft het leuk Grappig dat je ook tot de seconde een schema loopt

Ik ben zelf altijd al erg licht geweest, maar ook vanaf jongs af aan veel aan sport gedaan. Tijdens het begin van mn studie heel weinig aan sport gedaan, maar ook niks aangekomen
pi_56867477
Dat zogenaamde hardloopfiguur is natuurlijk absoluut niet ideaal Tenminste qua uiterlijk dan, vind ik. Ziet er altijd een beetjes ziekjes uit.

Heb er zelf ook altijd wat last van, 181 cm en 72 kilo, maar met fitness en kneiterveel eten wil ik wel gewoon minimaal 75 kilo wegen in de zomer. Iedereen kan spieren kweken en hierdoor zwaarder worden.

Uiteraard moet je gewoon doen waar je je lekker bij voelt
Geef mij maar Amsterdam
  vrijdag 22 februari 2008 @ 14:19:19 #181
197786 Asics-DS
op naar de 1:08
pi_56905664
Momenteel zit ik op 75 kg bij 184 cm. Als ik écht in vorm bent houdt het bij 68-70 kg wel op. Precies hetzelfde gewicht als mn pa had in zijn top tijd. Wel grappig: we zijn echt twee druppels water wat lopen betreft.
Nu dus op 75 kg, o.a. door een blessure: shin-splint. Wat een hel is dat zeg. Rond de kerst was ik bezig naar een zeer goede vorm toe te werken en wilde hier en daar wat wedstrijdjes meepikken als vormtest. Al die tijd heb ik het zeurende gevoel aan de binnenkant van mn schenen-kuiten genegeerd en nu zit ik met een serieuze blessure. Fietsen (wielrennen) biedt enige uitkomst, maar dat traint lang niet zo lekker als lopen.
Ik ga me zo maar weer wagen aan een bosloop. Half uurtje Hopelijk trekt de boel nu weer een beetje bij. Ik heb als doel gesteld minimaal 1 wedstrijd (10 km, 10 mijl, halve marathon) te winnen voor de zomer en dan in September de boel aan gort lopen in de plaatselijke loop

Mijn relaas....
pi_56906371
Zin in zondag!

En dan in drie weken 5 km meer lopen. Moet lukken, daarna had ik toch geen ambitieuze plannen meer. Weer lekker rustig m'n rondjes doen, gewoon omdat ik het leuk vind.
Merk dat voor m'n pezen en gewrichten 10 km eigenlijk wel precies genoeg is. Bij langere afstanden gaat het allemaal steeds meer zeuren en ben ik bang dat ik het op den duur toch echt kapot loop.
Sweet and innocent...
pi_56914012
quote:
Op woensdag 20 februari 2008 19:34 schreef Bullebak het volgende:
Dat zogenaamde hardloopfiguur is natuurlijk absoluut niet ideaal Tenminste qua uiterlijk dan, vind ik. Ziet er altijd een beetjes ziekjes uit.
Vind ik eigenlijk ook, maar goed wat doe ik er aan.. Meer (gezond) eten en krachttraining had niet echt het gewenste effect..
pi_56914077
Volgende week naar de sportarts Kan niet wachten op duidelijkheid. Op dit moment maar aan het fietsen geslagen, ook leuk maar ik wil hardlopen
  zaterdag 23 februari 2008 @ 20:33:10 #185
197786 Asics-DS
pi_56932831
quote:
Op vrijdag 22 februari 2008 20:54 schreef FJD het volgende:
Volgende week naar de sportarts Kan niet wachten op duidelijkheid. Op dit moment maar aan het fietsen geslagen, ook leuk maar ik wil hardlopen
Ook geblesseerd neem ik aan? Het is zuur om te willen lopen, maar weten dat je het beter niet kan doen .
Intensieve fietstrainingen uit het schema gooien werkt overigens wel goed. Ik doe nu wel dagelijks duurtrainingen maar de intervallen en blokken heb ik eruit gegooid. Afgelopen 10 dagen is het herstel wonderwel gegaan. Ik houd moed .

Wat heb je voor blessure? Wat is overigens het verschil tussen een sportarts en sportfysio? Ik heb woensdag een afspraak met de fysio. De sportfysio gaat natuurlijk net op vakantie.
pi_56941720
Mijn internet-diagnose komt neer op shin splints maar goed de sportarts knows best dus nog een weekje wachten Straks iig lekker op de mountainbike naar Zoetermeer, ligt volgens mij wel een geinig park
  zondag 24 februari 2008 @ 13:18:49 #187
34586 kepler
No bounce, no play
pi_56944744
net de bruggenloop gedaan Ik ben achteraan gestart wat dus niet zo slim was. Eerste kilometers alleen maar iedereen ingehaald en steeds weer wachten tot je er langs kon...

Uiteindelijk een tijd van 1:04:00 (ongeveer) gelopen. Eerste 5 km in 23:30, tweede 5 in 20:30 en de laatste ook in 20:30. Moet dus sneller kunnen als ik meer vooraan start
pi_56944870
Sterk gelopen
  zondag 24 februari 2008 @ 13:43:53 #189
34586 kepler
No bounce, no play
pi_56945327
quote:
Op zondag 24 februari 2008 13:23 schreef FJD het volgende:
Sterk gelopen
ging echt wel lekker inderdaad, jammer dus van het begin. Die brienoord was wel echt hoog trouwens
pi_56947186
Hoe vaak lopen jullie per week eigenlijk?

Ik twee en soms 1 keer ( ) per week.
pi_56947329
Ik dacht altijd dat een uurtje hardlopen pas zinvol is Sommige lopen een half uurtje of zo, daar heb je dan vrij weinig aan?

Ik loop dan dus een uurtje, en dan 11,4 Km En dat is an sich niet ver vind ik!
pi_56947429
lekker hardloopweer vandaag!
  zondag 24 februari 2008 @ 15:16:53 #193
34586 kepler
No bounce, no play
pi_56947920
quote:
Op zondag 24 februari 2008 14:42 schreef waht het volgende:

ligt eraan waarvoor je hardloopt. Ik train voor de marathon en ik loop drie keer per week, waarvan eentje een duurloop van minstens 1.5 uur
  zondag 24 februari 2008 @ 15:27:45 #194
34586 kepler
No bounce, no play
pi_56948170
quote:
Afstand 15 kilometer
Categorie MSR
Totaal plaats 302 / 2501
Categorie plaats 113 / 555
Snelheid 13,878 km/uur
Bruto tijd 1:07:20
Netto tijd 1:04:51
  zondag 24 februari 2008 @ 15:42:02 #195
51398 MisterJ.Lo
LL.M (Master of Laws).
pi_56948493
Vandaag na maanden weer hardgelopen, begonnen met 5 km. Alleen voel me erg klote nu, nu ik thuis ben.

Benen zijn vermoeid lichaam uitgeput. Wat eten jullie meestal na inspanning.
Any man who can drive safely while kissing a pretty girl
is simply not giving the kiss the attention it deserves.
pi_56948638
quote:
Op zondag 24 februari 2008 14:42 schreef waht het volgende:

1-2 keer in de week duurloop.
2-3 keer in de week op de baan (atletiek)
pi_56949839
quote:
Op zondag 24 februari 2008 14:47 schreef Logitik het volgende:
Ik dacht altijd dat een uurtje hardlopen pas zinvol is Sommige lopen een half uurtje of zo, daar heb je dan vrij weinig aan?
Ligt eraan hoe je 'zinvol' definieërt. Ik loop altijd minder dan 45 minuten. Meestal met daarin een keer wandelen. Op die manier heeft het hardlopen geen negatief effect op mijn krachttraining.

Met interval training (HIIT) ben ik zelfs binnen 20 minuten klaar, en helemaal kapot.
pi_56950212
quote:
Op zondag 24 februari 2008 16:37 schreef waht het volgende:

[..]

Ligt eraan hoe je 'zinvol' definieërt. Ik loop altijd minder dan 45 minuten. Meestal met daarin een keer wandelen. Op die manier heeft het hardlopen geen negatief effect op mijn krachttraining.

Met interval training (HIIT) ben ik zelfs binnen 20 minuten klaar, en helemaal kapot.
Precies. Ik loop ook niet langer dan 45 minuten (duurloop). Af en toe is er een natuurlijk een uitzondering. Ik kan heus wel langer lopen, maar ik wil mijn sprintsnelheid niet kwam. Ook sprinters moet aan hun conditie werken.
  zondag 24 februari 2008 @ 19:01:47 #199
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_56952544
normaal loop ik 1 a 2 keer per week, waarvan 1x een half uurtje en 1x 45 minuten.
Echter, nu ben ik in training voor een marathon, en loop nu 3x per week, waarbij ik minimaal 1x boven de 2 uur wil lopen per week.

mooie tijd kepler!
  zondag 24 februari 2008 @ 20:17:28 #200
197786 Asics-DS
pi_56954069
quote:
Op zondag 24 februari 2008 14:47 schreef Logitik het volgende:

Ik loop dan dus een uurtje, en dan 11,4 Km En dat is an sich niet ver vind ik!
Als ik weer volle bak kan trainen pak ik mn oude schematje weer op:

2x per week interval op de baan (intervallen boven wedstrijdtempo)
1x per week tempoduur (lange warming up, vervolgens 45 tot 60 min rond gewenst wedstrijdtempo)
1x lange duurloop
1x duurloop van 60-90 minuten

De tempoduur werd wel eens vervangen door interval, aangezien tempoduur (trouwens een term uit het fietsen, maar ik kan het niet zo gauw anders benoemen) nogal een aanslag is .
Ik stond op het punt regelmatig wedstrijden te lopen, dus dan wordt automatisch de tempoduur of 1 interval vervangen door een wedstrijd.

Tussen de trainingen plant ik, als ik tijd heb, nog een herstel training en 1 of 2 fietstrainingen. Puur voor de ontspanning.

Het verschilt per persoon wanneer een training zinvol is. Je moet zorgen dat als je traint dat er een trainingsprikkel is, dus een prikkel waardoor je lichaam sneller, beter, langer kan lopen. Dit verschilt per persoon en mate van getraindheid. In het begin geeft een duurloop van 30 minuten een trainingsprikkel, maar als je beter wordt niet meer. Dan kun je bijvoorbeeld op dat tempo wel een uur lopen, of twee uur. Echter als je een half uur loopt, maar wel een stuk sneller: voila, je hebt weer een trainingsprikkel. Je moet dus niet alleen letten op de tijd, maar ook kijken naar intensiteit. Je gevoel speelt daarbij een belangrijke rol. Hartslagmeting kan een hulpmiddel zijn, maar je gevoel is vele malen belangrijker. De ene dag ben je nu eenmaal beter dan de andere dag en als je dan vast blijft houden aan bepaalde hartslagzones train je te hard, of juist te rustig.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')