Doe ik ook.quote:Op vrijdag 15 februari 2008 21:33 schreef mark2012 het volgende:
Wat drinken jullie trouwens na afloop. Ik melk --> veel eiwitten --> goed vor spieren. Is dit verstandig? Van te voren geen melk anders overproductie speeksel
Nee, ik loop al jaren op Nike Air Structure Triax. Ik kwam er toen thuis pas achter dat het ook een Nike+ schoen was. Hoewel mijn vorige hardloopschoenen Adidas warenquote:Op zaterdag 16 februari 2008 15:17 schreef Bullebak het volgende:
Heb je speciaal voor Nike+ nieuwe schoenen aangeschaft?
Zo ja, zonde
Dan had je ook een Shoe pouch kunne bestellen, die bevestig je gewoon aan je veters.
[ afbeelding ]
Voor de mensen met teveel geld, de Gramin Forerunner is nu 190 euro bij Futurumshop
ik ben 1.95 en weeg 84.... ga zo weer lekker door de kou heen lopen. Vaste rondje van 6kmquote:Op vrijdag 15 februari 2008 22:12 schreef Raphaelo29 het volgende:
zo, recent mijn P.R. aangescherpt op de 5km. ( 20"22 min. ) en de 10 km. ( 43"11 )
Ik ben zelf geen man met een hardlopersfiguur. Ik zit op 1m84 en 80 a 81 kg. Ik ben dan ook zeker niet mager, maar ik kan een heel aardige snelheid halen inmiddels.
Heb van de zomer even 77 kg. gewogen, maar ik wil er niet teveel voor laten, ik hou ook van een lekker biertje en lekker eten
In dat opzicht is het ook niet erg gek dat ook ik amper wat weeg. 70 kilo tegen ong 1.82 km.quote:Op vrijdag 15 februari 2008 15:27 schreef Grumpey het volgende:
[..]
hier 1.80 en 64kg, en ik loop al heel lang, het heeft me geen enkel gewichtsverlies opgeleverdJe krijgt vanzelf wat meer honger, maar maak je maar geen zorgen. Overigens is zulke bouw zoals wij hebben juist ideaal voor hardlopen, vaak gaat het samen met veel aanleg voor hardlopen
idd... .ik krijg ook altijd zo'n vreetkickquote:Op maandag 18 februari 2008 13:04 schreef PieterBas het volgende:
Meestal is het bij mij, dat ik juist een enorme vreetkick krijg na training en de koekjes, chips en toetjes eet. Maar goed, je wilt niet weten hoe druk het bij de dichtsbijzijnde McDonalds is na een atletiekwedstrijd.
Maar wat Zotheid en FJD ook al vermeldde.. Ik eet wat ik verbruik.
Naast die koekjes gaan er dus ook een yoghurt bak met cornflakes. Als een soort van koekiemonster loop ik door het keuken heenquote:Op maandag 18 februari 2008 16:09 schreef Sweetbeach het volgende:
[..]
idd... .ik krijg ook altijd zo'n vreetkickbijzonder irritant... ik neem dan vaak een grote bak magere yoghurt met muesli, iig geen koekjes, chips etc. want daar zitten gelijk weer veel calorieën in
en je moet idd eten wat je verbruikt, maar daar heb je ook nog verschil in. Je kan een zak chips leeg eten of 3 bruine boterhammen met kaas....
1.89 en 65 kgquote:Op zondag 17 februari 2008 21:59 schreef Sweetbeach het volgende:
Wel een interessante discussie over dat gewicht + hardlopen... Van duurloop val je op zich niet zoveel af. Maar wanneer je het váák doet kan het bij sommige wel natuurlijk... Het ligt er denk ik vooral aan hoeveel je weegt en wat je vetpercentage is. Weeg je 100 kg en heb je veel vetpercentage zal je wél afvallen van duurloop. Wanneer je al zo mager als wat bent (zoals ik hierboven soms lees... 1.80 en 65 KG![]()
) zal je niet veel afvallen nee...
Haha, ik ook zoiets. Twee borden vol zilvervliesrijst ofzoquote:Op maandag 18 februari 2008 18:46 schreef FJD het volgende:
Vorige week toen ik na 80km fietsen terugkwam had ik na een half uur twee bananen, 7 bruine boterhammen en een grote schaal met yoghurt en musli op. Vervolgens nog niet vol zitten maar toen vond ik het wel eens genoeg
Dat is bah. Ik vind het bij mezelf al erg dat er amper wat vet aan zit, bij vrouwen wil ik dat dan helemala niet hebben.quote:Op dinsdag 19 februari 2008 11:48 schreef thaleia het volgende:
Werkt ongetwijfeld anders, vrouwen hebben sowieso per definitie al een veel hoger vetpercentage. Maar dat de beste afstandloopsters ongelooflijk iel zijn is bij vrouwen net zo goed aan de orde.
Reken mezelf nou ook niet echt tot de wereldtopquote:Op dinsdag 19 februari 2008 11:48 schreef thaleia het volgende:
Werkt ongetwijfeld anders, vrouwen hebben sowieso per definitie al een veel hoger vetpercentage. Maar dat de beste afstandloopsters ongelooflijk iel zijn is bij vrouwen net zo goed aan de orde.
Damn.. met 15kg extra beef zou je een stuk snellere 100m/200m hebben denk ik?quote:Op maandag 18 februari 2008 20:11 schreef PieterBas het volgende:
1.85 met 62kg
Waar sommige mensen bang zijn voor de eentje kilootje extra in de feestmaanden.. ben ik er alleen maar blij om..
Heb ik ook. Ik weeg 66 kg. bij 1.97 meter. Zit al jaren te hikken tegen mijn PR van 39.08 op de 10 KM.quote:Op maandag 18 februari 2008 20:11 schreef PieterBas het volgende:
1.85 met 62kg
Waar sommige mensen bang zijn voor de eentje kilootje extra in de feestmaanden.. ben ik er alleen maar blij om..
Loop je volgens een schema of meer op gevoel? Ik ben voor Rotterdam aan de hand van een schema aan het trainen en vooral de lange lopen moeten dan juisst in een heel langzaam tempo wat wel ff wennen is want vroeger liep ik in trainingen gewoon een lekker vlot tempo. Loop nu ook niet meer op afstand maar op tijd, gister 3 kwartier hersteloopje gedaan in heel rustig tempo en morgen staat een 70 minuten loop op het programma.quote:Op dinsdag 19 februari 2008 18:45 schreef Grumpey het volgende:
Net weer getraind voor de marathon, 21 km in 1:37, en was weer zwaar, maar wel stuk sneller dan de vorige keer. Tijdens de marathon zal ik waarschijnlijk wel ietsjes rustiger lopen dan dat
klinkt goedquote:Op woensdag 20 februari 2008 14:47 schreef Adurothiel het volgende:
Ik kwam hier 2 maanden geleden al eens binnenvallen om blij te melden dat ik m'n hardloopschema zo leuk vond, en nu is-ie klaarZaterdag heb ik voor het eerst 30 minuten aan een stuk gelopen, ik was zo trots op mezelf!
Misschien dat ik ook wel langere afstanden wil proberen, maar ik weet nog niet of ik dat wel leuk vind...
Voorlopig blijf ik m'n vaste rondje van 5 km nog maar lopen, denk ikvandaag in 28:03.
En grappig om te zien dat de meeste lopers hier inderdaad het typische "hardlopersfiguur" hebben
Hadden jullie dat altijd al, door bijvoorbeeld van jongs af aan veel gesport te hebben, of gewoon "vanzelf"? Het lijkt zo wel alsof je de sport kiest die bij je lichaam past
M'n vriend loopt ook hard en is ook zo'n spijker, 1.85 en rond de 68 kilo geloof ik.
Zelf ben ik ook wel dun, 1.75 en 57 kg, maar dat is toeval, want ik had sinds m'n 13e niet meer gesport. Ik loop nu 3 maanden hard en gelukkig ben ik daar niet door afgevallen.
Vind ik eigenlijk ook, maar goed wat doe ik er aan.. Meer (gezond) eten en krachttraining had niet echt het gewenste effect..quote:Op woensdag 20 februari 2008 19:34 schreef Bullebak het volgende:
Dat zogenaamde hardloopfiguur is natuurlijk absoluut niet ideaalTenminste qua uiterlijk dan, vind ik. Ziet er altijd een beetjes ziekjes uit.
![]()
Ook geblesseerd neem ik aan?quote:Op vrijdag 22 februari 2008 20:54 schreef FJD het volgende:
Volgende week naar de sportartsKan niet wachten op duidelijkheid. Op dit moment maar aan het fietsen geslagen, ook leuk maar ik wil hardlopen
ging echt wel lekker inderdaad, jammer dus van het begin. Die brienoord was wel echt hoog trouwensquote:
ligt eraan waarvoor je hardloopt. Ik train voor de marathon en ik loop drie keer per week, waarvan eentje een duurloop van minstens 1.5 uurquote:Op zondag 24 februari 2008 14:42 schreef waht het volgende:
Hoe vaak lopen jullie per week eigenlijk?
Ik twee en soms 1 keer () per week.
quote:Afstand 15 kilometer
Categorie MSR
Totaal plaats 302 / 2501
Categorie plaats 113 / 555
Snelheid 13,878 km/uur
Bruto tijd 1:07:20
Netto tijd 1:04:51
1-2 keer in de week duurloop.quote:Op zondag 24 februari 2008 14:42 schreef waht het volgende:
Hoe vaak lopen jullie per week eigenlijk?
Ik twee en soms 1 keer () per week.
Ligt eraan hoe je 'zinvol' definieërt. Ik loop altijd minder dan 45 minuten. Meestal met daarin een keer wandelen. Op die manier heeft het hardlopen geen negatief effect op mijn krachttraining.quote:Op zondag 24 februari 2008 14:47 schreef Logitik het volgende:
Ik dacht altijd dat een uurtje hardlopen pas zinvol isSommige lopen een half uurtje of zo, daar heb je dan vrij weinig aan?
Precies. Ik loop ook niet langer dan 45 minuten (duurloop). Af en toe is er een natuurlijk een uitzondering. Ik kan heus wel langer lopen, maar ik wil mijn sprintsnelheid niet kwam. Ook sprinters moet aan hun conditie werken.quote:Op zondag 24 februari 2008 16:37 schreef waht het volgende:
[..]
Ligt eraan hoe je 'zinvol' definieërt. Ik loop altijd minder dan 45 minuten. Meestal met daarin een keer wandelen. Op die manier heeft het hardlopen geen negatief effect op mijn krachttraining.![]()
Met interval training (HIIT) ben ik zelfs binnen 20 minuten klaar, en helemaal kapot.
Als ik weer volle bak kan trainen pak ik mn oude schematje weer op:quote:Op zondag 24 februari 2008 14:47 schreef Logitik het volgende:
Ik dacht altijd dat een uurtje hardlopen pas zinvol isSommige lopen een half uurtje of zo, daar heb je dan vrij weinig aan?
Ik loop dan dus een uurtje, en dan 11,4 KmEn dat is an sich niet ver vind ik!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |