Loop je volgens een schema of meer op gevoel? Ik ben voor Rotterdam aan de hand van een schema aan het trainen en vooral de lange lopen moeten dan juisst in een heel langzaam tempo wat wel ff wennen is want vroeger liep ik in trainingen gewoon een lekker vlot tempo. Loop nu ook niet meer op afstand maar op tijd, gister 3 kwartier hersteloopje gedaan in heel rustig tempo en morgen staat een 70 minuten loop op het programma.quote:Op dinsdag 19 februari 2008 18:45 schreef Grumpey het volgende:
Net weer getraind voor de marathon, 21 km in 1:37, en was weer zwaar, maar wel stuk sneller dan de vorige keer. Tijdens de marathon zal ik waarschijnlijk wel ietsjes rustiger lopen dan dat
klinkt goedquote:Op woensdag 20 februari 2008 14:47 schreef Adurothiel het volgende:
Ik kwam hier 2 maanden geleden al eens binnenvallen om blij te melden dat ik m'n hardloopschema zo leuk vond, en nu is-ie klaarZaterdag heb ik voor het eerst 30 minuten aan een stuk gelopen, ik was zo trots op mezelf!
Misschien dat ik ook wel langere afstanden wil proberen, maar ik weet nog niet of ik dat wel leuk vind...
Voorlopig blijf ik m'n vaste rondje van 5 km nog maar lopen, denk ikvandaag in 28:03.
En grappig om te zien dat de meeste lopers hier inderdaad het typische "hardlopersfiguur" hebben
Hadden jullie dat altijd al, door bijvoorbeeld van jongs af aan veel gesport te hebben, of gewoon "vanzelf"? Het lijkt zo wel alsof je de sport kiest die bij je lichaam past
M'n vriend loopt ook hard en is ook zo'n spijker, 1.85 en rond de 68 kilo geloof ik.
Zelf ben ik ook wel dun, 1.75 en 57 kg, maar dat is toeval, want ik had sinds m'n 13e niet meer gesport. Ik loop nu 3 maanden hard en gelukkig ben ik daar niet door afgevallen.
Vind ik eigenlijk ook, maar goed wat doe ik er aan.. Meer (gezond) eten en krachttraining had niet echt het gewenste effect..quote:Op woensdag 20 februari 2008 19:34 schreef Bullebak het volgende:
Dat zogenaamde hardloopfiguur is natuurlijk absoluut niet ideaalTenminste qua uiterlijk dan, vind ik. Ziet er altijd een beetjes ziekjes uit.
![]()
Ook geblesseerd neem ik aan?quote:Op vrijdag 22 februari 2008 20:54 schreef FJD het volgende:
Volgende week naar de sportartsKan niet wachten op duidelijkheid. Op dit moment maar aan het fietsen geslagen, ook leuk maar ik wil hardlopen
ging echt wel lekker inderdaad, jammer dus van het begin. Die brienoord was wel echt hoog trouwensquote:
ligt eraan waarvoor je hardloopt. Ik train voor de marathon en ik loop drie keer per week, waarvan eentje een duurloop van minstens 1.5 uurquote:Op zondag 24 februari 2008 14:42 schreef waht het volgende:
Hoe vaak lopen jullie per week eigenlijk?
Ik twee en soms 1 keer () per week.
quote:Afstand 15 kilometer
Categorie MSR
Totaal plaats 302 / 2501
Categorie plaats 113 / 555
Snelheid 13,878 km/uur
Bruto tijd 1:07:20
Netto tijd 1:04:51
1-2 keer in de week duurloop.quote:Op zondag 24 februari 2008 14:42 schreef waht het volgende:
Hoe vaak lopen jullie per week eigenlijk?
Ik twee en soms 1 keer () per week.
Ligt eraan hoe je 'zinvol' definieërt. Ik loop altijd minder dan 45 minuten. Meestal met daarin een keer wandelen. Op die manier heeft het hardlopen geen negatief effect op mijn krachttraining.quote:Op zondag 24 februari 2008 14:47 schreef Logitik het volgende:
Ik dacht altijd dat een uurtje hardlopen pas zinvol isSommige lopen een half uurtje of zo, daar heb je dan vrij weinig aan?
Precies. Ik loop ook niet langer dan 45 minuten (duurloop). Af en toe is er een natuurlijk een uitzondering. Ik kan heus wel langer lopen, maar ik wil mijn sprintsnelheid niet kwam. Ook sprinters moet aan hun conditie werken.quote:Op zondag 24 februari 2008 16:37 schreef waht het volgende:
[..]
Ligt eraan hoe je 'zinvol' definieërt. Ik loop altijd minder dan 45 minuten. Meestal met daarin een keer wandelen. Op die manier heeft het hardlopen geen negatief effect op mijn krachttraining.![]()
Met interval training (HIIT) ben ik zelfs binnen 20 minuten klaar, en helemaal kapot.
Als ik weer volle bak kan trainen pak ik mn oude schematje weer op:quote:Op zondag 24 februari 2008 14:47 schreef Logitik het volgende:
Ik dacht altijd dat een uurtje hardlopen pas zinvol isSommige lopen een half uurtje of zo, daar heb je dan vrij weinig aan?
Ik loop dan dus een uurtje, en dan 11,4 KmEn dat is an sich niet ver vind ik!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |