Die was het dusquote:Op zondag 10 februari 2008 22:36 schreef Bullebak het volgende:
[..]
HOEK VAN HOLLAND - Eerst de vader en later een legertje politiemensen hebben zondagochtend in en rond de duinen van Hoek van Holland intensief gezocht naar een 7-jarig jongetje.
FOTO ANP
Het knaaptje, samen met zijn 35-jarige vader uit Assen op familiebezoek in De Lier, ging met pa een wandeling maken maar was ineens spoorloos. Eerst probeerde de vader zelf zijn kind te vinden maar later schakelde hij de politie in. Lopend, met auto’s en zelf de helikopter werd het gebied afgestruind en uiteindelijk vonden agenten het knulletje in ’s Gravenzande. Daar werd hij weer overgedragen aan zijn dolgelukkige vader.
quote:Springschenen.
Een van de meest voorkomende hardloopblessure is het Mediaal Tibiaal Stress Syndroom, ook wel shin splints genoemd. Dit is een overbelastingsblessure aan de binnenzijde van het scheenbeen. Het wordt veroorzaakt door een overbelasting van de spieren van het onderbeen (soleus, tibialis postereriar en/ of teenbuigers). Hardlopen op harde ondergrond of veranderen van ondergrond (van hard naar zacht) lijken het probleem te verergeren. De symptomen van springschenen kenmerken zich door stekende pijn aan de binnenzijde van het scheenbeen, meestal dubbelzijdig. De pijn zit ‘op het bot’ van het onderste deel van het scheenbeen. Er zal pijn zijn wanneer er op het ontstoken gedeelte druk komt. De beste preventieve methode is het rekken van de kuitspier.
Ik twijfel nog een heel klein beetje maar dat is vrees ik meer tegen beter weten in. In het Nederlands vind ik vooral beschrijvingen over pijn in de spieren terwijl ik het idee heb dat het echt in m'n bot zit. Vind het moeilijk om er iets over te zeggen; in het algemeen moet je namelijk oppassen dat je jezelf niet iets gaat aanpraten omdat je dingen op internet leest.quote:What are shin splints?
The term shin splints is a common misnomer in sports medicine. It does not imply a specific diagnosis, rather it is the symptom of pain over the front of the tibia bone. The pain from shin splints can be due to either problems of the muscles, the bone, or the attachment of the muscle to the bone. Therefore, 'shin splints' is simply the name given to pain over the front of the lower leg.
voordat je alles afschrijft zou ik eerst even langs een dokter/fysio gaan. Misschien is het wel iets andersquote:Op dinsdag 12 februari 2008 21:53 schreef FJD het volgende:
fuck, FUCK, FUCK, FUCK!
[..]
[..]
Ik twijfel nog een heel klein beetje maar dat is vrees ik meer tegen beter weten in. In het Nederlands vind ik vooral beschrijvingen over pijn in de spieren terwijl ik het idee heb dat het echt in m'n bot zit. Vind het moeilijk om er iets over te zeggen; in het algemeen moet je namelijk oppassen dat je jezelf niet iets gaat aanpraten omdat je dingen op internet leest.
Belangrijkste oorzaak zou dus zijn overbelasting (van de halve marathon) op nieuwe schoenen (van neutrale schoen naar anti-pronatie). Daarna weliswaar minder getraind (door andere oorzaken) maar als ik deed dan niet op halve kracht ofzo en zeker niet genoeg rust die er voor deze blessure staat. Ook dat de pijn weer wegtrekt als je eenmaal doorloopt is heel herkenbaar, net zoals dat ik nu voor het eerst ook de day after dezelfde pijntjes (in lichtere vorm) voel.
Ik had de trainingsomvang wel in de benen zitten maar alleen op neutrale schoenen. Zeg maar dag Bruggenloop, zeg maar dag CPC en zeg maar dag RotterdamVooral dat laatste is frustrerend, hele jaar naar toe gewerkt
Zelfs het principe dokter/fysio betekent al zo goed als het afschrijven van de marathonquote:Op dinsdag 12 februari 2008 22:21 schreef kepler het volgende:
voordat je alles afschrijft zou ik eerst even langs een dokter/fysio gaan. Misschien is het wel iets anders
dat is wel waar. Ik heb ook last van mn knie (niet tijdens het lopen vreemd genoeg), maar ik loop gewoon eigenwijs doorquote:Op dinsdag 12 februari 2008 22:26 schreef FJD het volgende:
[..]
Zelfs het principe dokter/fysio betekent al zo goed als het afschrijven van de marathonIk kan er waarschijnlijk pas volgende week oid terecht en zelfs al zou het dan miraculeus opgelost zijn dan heb ik te weinig tijd om me goed voor te bereiden
Het zou nu al op het randje zijn.
Wel weer zuur dat ik met dank aan het nieuwe zorgstelsel zelf voor de kosten op mag draaienAlsof ik voor m'n plezier er naar toe ga
Ik heb de laatste tijd ook weer vaker last van m'n knie maar dat heb ik altijd als ik weer ga werken (hier voor een jaar lang afstuderen en dus thuis achter de PC) op de een of andere manier ga ik dan veel vaker met m'n benen over elkaar zitten en dat resulteert altijd weer in pijnlijke knieenquote:Op dinsdag 12 februari 2008 22:31 schreef kepler het volgende:
dat is wel waar. Ik heb ook last van mn knie (niet tijdens het lopen vreemd genoeg), maar ik loop gewoon eigenwijs door
ik heb het ook even opgezocht en het is het eerste stadium van de lopersknie. Het is te 'behandelen' door goed in te lopen, goed rekken en eventueel koelen na een training. Heb de afgelopen weken wel hard getraind (loop nu een halve marathon in 1:50), dus eventjes rustig aan nu. Ik heb er alleen last van als ik hem een tijd niet beweeg (ook het afstudeerprobleemquote:Op dinsdag 12 februari 2008 22:37 schreef FJD het volgende:
[..]
Ik heb de laatste tijd ook weer vaker last van m'n knie maar dat heb ik altijd als ik weer ga werken (hier voor een jaar lang afstuderen en dus thuis achter de PC) op de een of andere manier ga ik dan veel vaker met m'n benen over elkaar zitten en dat resulteert altijd weer in pijnlijke knieen
Misschien toch wel iets voor je om in de gaten te houden; ik kan nu ook lopen en ik kan er met gemak doorheen lopen. Als ik het eerste kwartier heel rustig aan doe en veel rek dan trekt het vanzelf weg, om dan later weer terug te komen merk ik nu
Nu nog even uitzoeken of ik beter naar een fysio of een sportarts kan gaan. Kost me wel weer 65,-
en, hoe ging ie?quote:Op donderdag 14 februari 2008 12:49 schreef freud het volgende:
Ben aan het trainen voor de CPC, en gisteren voor het eerst de 10km gelopen buiten.
Vandaag gaat het gelukkig alweer stukken beter. Zit volop aan de sapjes en mandarijnen. Morgen ook nog maar even rustig aan doen en hopen dat ik zaterdag of zondag toch een stuk kan hardlopen, zeker omdat ik dan door de heuvels in de buurt van Hellendoorn kan lopen.quote:Op woensdag 13 februari 2008 23:10 schreef FJD het volgende:
Eventjes uitzieken, veel vitamine slikken en dan gaaan!
Ik heb de 29e een afspraak bij de sportarts. Alle hardloopevents zijn dus tot nader orde opgeschort
Conditioneel ging het echt heel goed. Was niet eens moe na 10km, kon nog met mond dicht lopen zelfs. Spieren was een ander verhaal. Mijn benen voelde ik vreselijk vanochtend. Als mijn spieren gewend zijn aan de belasting, dan denk ik dat het me best goed af gaat. Mijn grootste hindernis is dat ik me kapot verveel als ik alleen loop. Mentaal kan ik het gewoon niet opbrangen in mijn eentje. Met meer loop ik veel verder.quote:
Begin ik ook last van te krijgen. Ik houd het lichamelijk wel vol, maar de uitdaging zit pas in de laatste km, net weer een verder als de vorige keer bijvoorbeeld. Voor die tijd lijkt het vooral allemaal nog zooooooo lang te duren.quote:Op donderdag 14 februari 2008 13:51 schreef freud het volgende:
[..]
Mijn grootste hindernis is dat ik me kapot verveel als ik alleen loop.
gewoon een groot rondje uitkiezenquote:Op donderdag 14 februari 2008 13:51 schreef freud het volgende:
[..]
Conditioneel ging het echt heel goed. Was niet eens moe na 10km, kon nog met mond dicht lopen zelfs. Spieren was een ander verhaal. Mijn benen voelde ik vreselijk vanochtend. Als mijn spieren gewend zijn aan de belasting, dan denk ik dat het me best goed af gaat. Mijn grootste hindernis is dat ik me kapot verveel als ik alleen loop. Mentaal kan ik het gewoon niet opbrangen in mijn eentje. Met meer loop ik veel verder.
Ik ga nu naar het Sportmedisch Centrum hier in Den Haag. Ben benieuwd, dure hobby maar gelukkig wordt het vergoed door m'n verzekeraarquote:Op donderdag 14 februari 2008 13:34 schreef Zotheid het volgende:
Maar de 29e pas? Dat is pas over ruim 2 weken. Sterkte!
Ik ga naar de Orthopedische Manuele Therapie bij M. Binnendijk in de weissenbruchstraat. Daar ben ik van al mijn kwaaltjes afgekomen.
Beetje tempolopen er in gooien of bergen of stukken strandquote:Op donderdag 14 februari 2008 15:14 schreef Innocence het volgende:
Misschien toch maar wat meer intervaltraining gaan doen.
Dacht ik al ja. Ik had al voorgenomen ietsje minder ver/lang te lopen dan normaal. Maar we zullen zien.quote:Op donderdag 14 februari 2008 18:44 schreef FJD het volgende:
Leuk maar enorm zwaarNa ruim 2km voelde ik m'n knieen helemaal opgloeien
TVP in afwachting van wat jij te horen krijgt. Zit met precies de zelfde klachten en wil er ook graag vanafquote:Op donderdag 14 februari 2008 18:44 schreef FJD het volgende:
Ik ga nu naar het Sportmedisch Centrum hier in Den Haag. Ben benieuwd, dure hobby maar gelukkig wordt het vergoed door m'n verzekeraar
Mij bevalt het erg goed, vorige week tussen Scheveningen en Wassenaarse slag over het strand gelopen. Als het een beetje mee zit volgende week vanaf Scheveningen naar Katwijk. Probeer wel te lopen als het eb is, dan heb je nog wat vaster zand om over te lopen.quote:Op donderdag 14 februari 2008 18:22 schreef waht het volgende:
Morgen op het strand hardlopen, kijken hoe dat bevalt
Is dat aan het Sweelinckplein? Dat is vlak bij de school van m'n vriendin.quote:Op donderdag 14 februari 2008 18:44 schreef FJD het volgende:
Ik ga nu naar het Sportmedisch Centrum hier in Den Haag. Ben benieuwd, dure hobby maar gelukkig wordt het vergoed door m'n verzekeraar
Persoonlijk verwacht ik dat de dokter binnen 10 minuten zegt "shin splints, minimaal 2 maanden niet hardlopen, daarna beginnen met beginnersschema, ondertussen rekoefeningen blijven doen om je spieren te versterken en fietsen/zwemmen om je conditie op peil te houden".quote:Op vrijdag 15 februari 2008 00:05 schreef Robier het volgende:
TVP in afwachting van wat jij te horen krijgt. Zit met precies de zelfde klachten en wil er ook graag vanaf.
Tis idd echt enorm zwaar. Een van de weinige trainingen waarin ik al tijdens het lopen spierpijn kreegquote:Op donderdag 14 februari 2008 23:08 schreef waht het volgende:
Dacht ik al ja. Ik had al voorgenomen ietsje minder ver/lang te lopen dan normaal. Maar we zullen zien.
Bruggen zijn het enige dat ik in de buurt kan vinden dat een beetje spannend is wat dat betreft.quote:Op donderdag 14 februari 2008 18:44 schreef FJD het volgende:
Beetje tempolopen er in gooien of bergen of stukken strand
Ik ben nog geen kilo afgevallen door het hardlopen, maar ik weet niet of dat bij jou ook zo zal zijn.quote:Op vrijdag 15 februari 2008 12:26 schreef Roux het volgende:
Ik vroeg me alleen af of ik straks niet teveel ga afvallen door het hardlopen.
ik ben 1.89 en weeg 65 kgquote:Op vrijdag 15 februari 2008 12:26 schreef Roux het volgende:
Het punt is ik weeg al niet zoveel, 68Kg en ben 1.84m lang, omdat ik een hele snelle stofwisseling heb kom ik geen gram aan. Zal ik ook mijn voeding moeten aanpassen zodra ik begin met hardlopen?
Ik heb Sharp in ear dingen, maar die blijven toch niet zitten, ondank de grootste opzetstukjes. Maar goed, moet toch op zoek naar dat legendarische 'zen' gevoel waar 'men' het altijd over heeft met hardlopenquote:Op vrijdag 15 februari 2008 12:59 schreef Scighera het volgende:
kijk eens naar Creative EP-630. gebruik ze zelf met zowel lopen als fietsen. blijven goed zitten, zeer goed geluid en geen last van omgevingsgeluiden.
Hoe voelt het bij jou? Voel je het alleen als je rent/inspanning levert of heb je er vaker last van?quote:Op vrijdag 15 februari 2008 06:50 schreef FJD het volgende:
[..]
Persoonlijk verwacht ik dat de dokter binnen 10 minuten zegt "shin splints, minimaal 2 maanden niet hardlopen, daarna beginnen met beginnersschema, ondertussen rekoefeningen blijven doen om je spieren te versterken en fietsen/zwemmen om je conditie op peil te houden".
hier 1.80 en 64kg, en ik loop al heel lang, het heeft me geen enkel gewichtsverlies opgeleverdquote:Op vrijdag 15 februari 2008 12:26 schreef Roux het volgende:
Ik wil gaan beginnen met hardlopen om m'n conditie eens flink te verbeteren. Nu heb ik al van alles uitgezocht over trainingsschema's en alle benodigdheden. Ik vroeg me alleen af of ik straks niet teveel ga afvallen door het hardlopen.
Het punt is ik weeg al niet zoveel, 68Kg en ben 1.84m lang, omdat ik een hele snelle stofwisseling heb kom ik geen gram aan. Zal ik ook mijn voeding moeten aanpassen zodra ik begin met hardlopen?
scheelt ook dat je maar heel weinig gewicht hoeft mee te slepenquote:Op vrijdag 15 februari 2008 15:27 schreef Grumpey het volgende:
[..]
hier 1.80 en 64kg, en ik loop al heel lang, het heeft me geen enkel gewichtsverlies opgeleverdJe krijgt vanzelf wat meer honger, maar maak je maar geen zorgen. Overigens is zulke bouw zoals wij hebben juist ideaal voor hardlopen, vaak gaat het samen met veel aanleg voor hardlopen
Ach, spieren zijn zwaarder dan vet. Ik ben ook zacht gezegd niet zwaar, en kom ook nauwelijks aan, terwijl ik genoeg eet. Gewoon lekker gaan lopen, spieren kwekenquote:Op vrijdag 15 februari 2008 12:26 schreef Roux het volgende:
Ik wil gaan beginnen met hardlopen om m'n conditie eens flink te verbeteren. Nu heb ik al van alles uitgezocht over trainingsschema's en alle benodigdheden. Ik vroeg me alleen af of ik straks niet teveel ga afvallen door het hardlopen.
Daar is wel een oplossing voor: http://www.dailymail.co.uk/pages/live/articles/sport/othersports.html?in_article_id=514129&in_page_id=1781quote:Op vrijdag 15 februari 2008 17:11 schreef Innocence het volgende:
Vind je het gek dat jullie allemaal veel sneller lopen met die lange stelten!
Als ik ga lopen gaat dat 5 minuten goed, vervolgens krijg ik het gevoel dat m'n scheenbeen in een bankschroef zit. Geen zwaar pijnlijk gevoel maar echt het gevoel alsof het bot van m'n scheenbeen in elkaar wordt gedrukt. Vervolgens loop je nog een stukje door en dan wordt het wat erger. Als ik dan wat rek dan voel je voornamelijk dat de rek oefening waarbij je je been tegen je kont aan legt en je voet met de hand probeert te strekken. Dan voel je heel duidelijk pijn. Als je dat een paar keer doet dan gaat de pijn rustig weg en na verloop van tijd kun je met steeds minder pijn hardlopen.quote:Op vrijdag 15 februari 2008 14:20 schreef Robier het volgende:
Hoe voelt het bij jou? Voel je het alleen als je rent/inspanning levert of heb je er vaker last van?
Goed bezigquote:Op vrijdag 15 februari 2008 21:33 schreef mark2012 het volgende:
Ik ben ook sinds een maand weer aan het hardlopen. Ik heb vandaag ongeveer 3.5 - 4 km gelopen en hard.
Ik ging wel kapot na een tijdje. Veel zweet, speeksel over gezicht en jasje en ik werd licht in mn hoofd. Maar het voelde goed, vooral na afloop, heerlijk gevoel krijg ik dan. Normaal kreeg ik altijd last van mn linker enkel maar sinds ik vandaag harder ben gaan lopen voel ik er minder van. Misschien maar beter zo. Mij iPod gaat altijd wel mee, anders loop ik voor geen meter!.
Wat drinken jullie trouwens na afloop. Ik melk --> veel eiwitten --> goed vor spieren. Is dit verstandig? Van te voren geen melk anders overproductie speeksel
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |