abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_57011078
quote:
Op woensdag 27 februari 2008 13:14 schreef mark2012 het volgende:
Dat zou ook een beetje raar zijn he. Met die logica zouden marathon lopers alles winnen op kortere afstanden wat natuurlijk onzin is.
Dat is helemaal niet mijn logica.

Maar met een tijd van 20:47 op de 5 km loop je per km 4:10 ongeveer.
Met een tijd van bijna 1:15 op de 15 loop je per km 5:00.

Ik zeg helemaal niet dat je altijd 4:10 kan lopen op iedere afstand, maar het verschil tussen 4:10 en 5 minuten is wel heel groot, dat bedoel ik te zeggen.....
pi_57011221
Oke
pi_57014750
Na vorig jaar een paar maanden in deze reeks te hebben gepost en te hebben gelezen, heb ik het toendertijd rond begin november door een blessure even moeten opgeven. Daarachteraan kwam een ziekenhuisopname, maar sinds 3 weken ben ik weer begonnen...

Vandaag zonder problemen 7 km gelopen, dus dat hoop ik morgen of vrijdag nog even te overtreffen, ik heb met twee vrienden afgesproken om na de zomer een halve marathon te doen. Voor mij stond die eigenlijk op het programma dit voorjaar, maar dat ga ik niet meer redden vermoed ik, dus nu ben ik op zoek naar een 10 - 15 kilometerloop in april of mei in het zuiden van het land...
pi_57016190
quote:
Op woensdag 27 februari 2008 13:14 schreef mark2012 het volgende:
Dat zou ook een beetje raar zijn he. Met die logica zouden marathon lopers alles winnen op kortere afstanden wat natuurlijk onzin is.
Was eigenlijk nog een deel van het verhaal wat ik vergeten was te vertellen..
Het zit namelijk zo.. Onze atletiekvereniging stikt van de lange afstandlopers. (Eigenlijk is dat wel bij de meeste verenigingen zo). Op de baancompetitie moet er altijd een 5000m gelopen worden.

De trainer had een keer vrij snelle (halve) marathonloper opgesteld op de 5000m. Die is nooit zo stuk gegaan op een 5000m
Op zondag 26 juli 2009 15:19 schreef The_Dean het volgende:
Wat ben je ook een klier :D
  woensdag 27 februari 2008 @ 18:46:10 #230
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_57016294
www.uitslagen.nl zou weleens kunnen helpen daarbij, welkom terug en succes dit keer
Misschien iets voorzichter lopen dit keer?
  woensdag 27 februari 2008 @ 18:58:58 #231
17113 annoh
Beating hearts baby
pi_57016611
Heheh eindelijk weer eens een training om tevreden over te zijn. 40 minuten gemiddeld 11.55 km per uur. Die nare intervaltraining van dinsdag heeft duidelijk gewerkt. Zou die 10 km < 52 minuten er dan toch nog in zitten over iets meer dan een maand??
I'm just a girl in the world.
pi_57016694
Ah je bent een vrouw Dat had ik nog helemaal niet door.
Waar ga je die 10 lopen? Ik heb er eentje toegezegd met Pasen, maar da's me eigenlijk veel te snel nu ik net vandaag pas weer mijn periode van totale inactiviteit heb doorbroken. Mag blij zijn als ik onder het uur blijf
  woensdag 27 februari 2008 @ 19:05:38 #233
197786 Asics-DS
op naar de 1:08
pi_57016760
Op snelheid trainen en wat tempo hardheid opbouwen dan komt het helemaal goed!

Eindelijk begin ik de strijd tegen de shin-splint te winnen. De pijn is weg uit mn scheenbeen en zit nu alleen nog in de bovenkant van mn enkel. Vanavond nog een half uurtje dribbelen.
Die duurtrainingen op de fiets komen mn strot uit: ik wil weer knallen op de baan >:D

Voor een hartslagmeter moet je echt hier eens kijken. Super prijzen. http://www.seeyourheartbeat.com/
  woensdag 27 februari 2008 @ 19:09:19 #234
17113 annoh
Beating hearts baby
pi_57016855
quote:
Op woensdag 27 februari 2008 19:03 schreef thaleia het volgende:
Ah je bent een vrouw Dat had ik nog helemaal niet door.
Waar ga je die 10 lopen? Ik heb er eentje toegezegd met Pasen, maar da's me eigenlijk veel te snel nu ik net vandaag pas weer mijn periode van totale inactiviteit heb doorbroken. Mag blij zijn als ik onder het uur blijf
Ik ga deze lopen: http://www.nikehilversumcityrun.nl/ op 6 april. Twee jaar geleden heb ik daar voor het eerst een 5 km gelopen (in een genante tijd) dus nu wilde ik schitteren, eigenlijk inj <50.... ik gamijn best doen.
pi_57016955
Ah, in het mediapark

Ik ga met Pasen in Utrecht de 10 lopen. Was in de verleiding om het te skippen, maar een maand daarna is alweer de...... Batavierenrace

Die Roparun klinkt trouwens ontzettend leuk en dan niet zozeer vanwege het lopen, maar vanwege het fenomeen "met z'n allen doorbikkelen" dat je bij de Bata ook al een beetje hebt. Dat zijn de leukere evenementen
pi_57018592
De enige genante tijd is de tijd die je loopt op een dag dat je te lui bent om je ene voet voor de andere te zetten. Met 100% inzet bestaat er geen genante tijd.

Ik kon in het afgelopen jaar m'n tijden op de korte afstanden direct doortrekken naar de langere afstanden maar dat is niet omdat dat normaal is maar omdat ik zelf steeds beter werd; de 5km heb ik na 9 weken training gelopen en toen nooit meer, 9 weken later de 10km en daarna nooit meer in wedstrijdverband. Om die reden heb ik dus 23:45 op de 5km staan, iets van 43:xx op de 10km en 1:45:19 op de halve marathon

Overmorgen eindelijk naar de sportarts, lijkt wel een eeuwigheid te duren zeg!
Eerste beste voetbalkenner binnen BoF!
[b]Winnaar van de Band of FOK!kers Michael Rasmussen Award[/b]
Alpe d'Huez (1:16), Col du Telegraphe (0:56) & Col du Galibier (1:20)
  woensdag 27 februari 2008 @ 20:42:13 #237
34586 kepler
No bounce, no play
pi_57019215
quote:
Op woensdag 27 februari 2008 20:19 schreef FJD het volgende:
De enige genante tijd is de tijd die je loopt op een dag dat je te lui bent om je ene voet voor de andere te zetten. Met 100% inzet bestaat er geen genante tijd.

Ik kon in het afgelopen jaar m'n tijden op de korte afstanden direct doortrekken naar de langere afstanden maar dat is niet omdat dat normaal is maar omdat ik zelf steeds beter werd; de 5km heb ik na 9 weken training gelopen en toen nooit meer, 9 weken later de 10km en daarna nooit meer in wedstrijdverband. Om die reden heb ik dus 23:45 op de 5km staan, iets van 43:xx op de 10km en 1:45:19 op de halve marathon

Overmorgen eindelijk naar de sportarts, lijkt wel een eeuwigheid te duren zeg!
ik heb zo'n vermoeden dat ik hetzelfde probleem heb Het vreemde is dat ik goed op mn knie heb gelet omdat ik daar eerst last van had. Dat is nu zo goed als over en nu krijg ik last van mn scheenbenen... Het kan ook gewoon spierpijn zijn, maar komende dagen ga ik hier maar even goed opletten
The line is a dot to you!
pi_57019330
quote:
Op woensdag 27 februari 2008 20:42 schreef kepler het volgende:
ik heb zo'n vermoeden dat ik hetzelfde probleem heb Het vreemde is dat ik goed op mn knie heb gelet omdat ik daar eerst last van had. Dat is nu zo goed als over en nu krijg ik last van mn scheenbenen... Het kan ook gewoon spierpijn zijn, maar komende dagen ga ik hier maar even goed opletten
Goed op letten inderdaad. Een van de eerste fases is dat je bij aanvang last van je schenen krijgt maar dat dit na een stuk lopen vanzelf wegtrekt. Dat is dus erg verradelijk; je denkt nml. dat het gewoon wat spierpijn is en je het kwijt bent maar feitelijk loop je je lijf kapot. Vervolgens komt de pijn de volgende dag terug en hoe langer je doorloopt hoe chronischer het wordt.

Ik zal vrijdag een uitgebreid verslag met paints maken voor je, misschien heb je dan wat aan die info. Als je trouwens nu heel duidelijk uitlegt (misschien met paints?) dan gooi ik die vraag vrijdag ook even bij de sportarts neer onder het kopje van "interesse in de blessure an sich want ik lees zoveel verschillende dingen op internet". Het is weliswaar geen echt goed advies maar het is wel snel en weer een stuk beter dan wat je zelf op internet leest, dat is vaak toch erg algemeen.
Eerste beste voetbalkenner binnen BoF!
[b]Winnaar van de Band of FOK!kers Michael Rasmussen Award[/b]
Alpe d'Huez (1:16), Col du Telegraphe (0:56) & Col du Galibier (1:20)
  woensdag 27 februari 2008 @ 21:00:31 #239
34586 kepler
No bounce, no play
pi_57019703
nou, ik heb er inderdaad er vooral in het begin last van. Maar pas sinds vorige week. Het is wel zo dat ik er na een lange duurloop last van kreeg, en na die 15k van afgelopen zondag. Het zou dus best spierpijn kunnen zijn. Het werd wel minder tijdens het lopen, maar echt helemaal weg ging het niet.

De pijn zit vooral op mn scheenbeen en het voelt een beetje aan als een blauwe plek op het lage deel van mn scheenbeen. Het lijkt erg op de symptomen van shinsplints, en nu ga ik het gewoon iets rustiger aan doen. Komende twee weken gewoon geen snelle duurlopen, elke dag koelen met ijs (ook als ik niet hardloop), veel rekken en het lopen goed opbouwen. Ik loop al bij de fysio voor mn schouder, en over twee weken moet ik weer langs. Als ik er dan nog veel last van heb vraag ik het even. Zo ging het ook met mn knie, en daar heb ik nu bijna geen last meer van
  woensdag 27 februari 2008 @ 21:21:22 #240
17113 annoh
Beating hearts baby
pi_57020152
Wat schijnt te werken bij shin splits, naast de dingen die jullie hier beschrijven, is rekken alsof je je kuispier rekt (zoals je hardlopers altijd ziet doen) maar dan je knie verder door duwen naar voren (met je hiel ietsjes van de grond). Ik heb zelf ook wat last gehad van mijn scheenbenen en heb het idee dat dat rekken samen met rust goed geholpen heeft. Het is nu nog steeds onderdeel van mijn warming up en cooling down routine.
Je kunt vragen bij de sportarts of dit ook voor jouw klachten zou gelden. Misschien is het wel gewoon een placebo effect, net als bij antidepressiva .
  woensdag 27 februari 2008 @ 21:45:02 #241
34586 kepler
No bounce, no play
pi_57020766
quote:
Op woensdag 27 februari 2008 21:21 schreef annoh het volgende:
Wat schijnt te werken bij shin splits, naast de dingen die jullie hier beschrijven, is rekken alsof je je kuispier rekt (zoals je hardlopers altijd ziet doen) maar dan je knie verder door duwen naar voren (met je hiel ietsjes van de grond). Ik heb zelf ook wat last gehad van mijn scheenbenen en heb het idee dat dat rekken samen met rust goed geholpen heeft. Het is nu nog steeds onderdeel van mijn warming up en cooling down routine.
Je kunt vragen bij de sportarts of dit ook voor jouw klachten zou gelden. Misschien is het wel gewoon een placebo effect, net als bij antidepressiva .
bedankt, ik ga het gewoon proberen
pi_57024408
quote:
Op woensdag 27 februari 2008 19:05 schreef Asics-DS het volgende:
Voor een hartslagmeter moet je echt hier eens kijken. Super prijzen. http://www.seeyourheartbeat.com/
thx voor de link.

Iemand die het verschil weet (qua kwaliteit ed.) tussen

Polar - Suunto - Garmin ?
Love is in the air!
pi_57024589
quote:
Op woensdag 27 februari 2008 18:46 schreef Grumpey het volgende:
www.uitslagen.nl zou weleens kunnen helpen daarbij, welkom terug en succes dit keer
Misschien iets voorzichter lopen dit keer?
Dankje... Ja, voorzichtiger lopen is wellicht een goed plan. Vorige keer had ik vrijwel geen warmup gehad en verstapte ik me na 50 meter van de 5 km die ik wilde lopen. Een echte bikkel loopt dan toch gewoon die 5 km door, maar toen ik thuis kwam kon ik de trap niet eens meer op komen... Bleek achteraf speling te zijn ontstaan in mijn kniegewricht en mocht ik een tijd niet sporten.

Maargoed, nu ga ik er met veel zin tegenaan en hoop in het najaar de halve marathon in minder dan 2 uur te kunnen lopen. (Waarschijnlijk lukt me dat toch niet, maar onhaalbare streefdoelen stellen doe ik graag )
  donderdag 28 februari 2008 @ 01:50:12 #244
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_57026476
quote:
Op woensdag 27 februari 2008 19:12 schreef thaleia het volgende:
Ah, in het mediapark

Ik ga met Pasen in Utrecht de 10 lopen. Was in de verleiding om het te skippen, maar een maand daarna is alweer de...... Batavierenrace

Die Roparun klinkt trouwens ontzettend leuk en dan niet zozeer vanwege het lopen, maar vanwege het fenomeen "met z'n allen doorbikkelen" dat je bij de Bata ook al een beetje hebt. Dat zijn de leukere evenementen
ja, die estafettes zijn echt geniaal, puur ook omdat het zo'n onbetaalbaar groepsgevoel geeft die gelijk voor een goede band zorgt! Iedereen zit in zelfde schuitje dus laten we er het beste van maken en allemaal tot einde doorgaan, zoiets
altijd een pracht-ervaring, ik kan het iedereen in dit topic enorm aanraden de bata of de ropa
pi_57029256
Gisteren voor 't eerst weer gelopen na de Bruggenloop. Dacht dat ik alleen een beetje stijfjes zou zijn, maar ging echt door de grond van de pijn in m'n enkels. Na paar km afwisselend wandelen en hardlopen toch maar gestopt.
Dus nog maar even een paar dagen rust en hopen dat ik nog wel op tijd ben voor de CPC...
Sweet and innocent...
  donderdag 28 februari 2008 @ 10:25:32 #246
34586 kepler
No bounce, no play
pi_57029448
quote:
Op donderdag 28 februari 2008 10:14 schreef Innocence het volgende:
Gisteren voor 't eerst weer gelopen na de Bruggenloop. Dacht dat ik alleen een beetje stijfjes zou zijn, maar ging echt door de grond van de pijn in m'n enkels. Na paar km afwisselend wandelen en hardlopen toch maar gestopt.
Dus nog maar even een paar dagen rust en hopen dat ik nog wel op tijd ben voor de CPC...
hoeveel was je van plan te lopen?

Ik heb gisteren ook een herstelloop gedaan van 10k in 50 minuten ongeveer. Vooral het begin was erg zwaar, maar op een gegeven moment leek alle stijfheid verdwenen Maar ik heb gewoon rustig aan gelopen en na een tijdje ging dat dus best wel lekker. Ik alleen geen idee hoever een herstelloop normaal moet/kan zijn?
pi_57033176
Herstelloop moet eigenlijk gewoon een stukje zijn dat je normaal makkelijk afgaat op een lager tempo.
Ik wou 17.5 lopen in 2 uur. Maar zover ben ik dus nooit gekomen.
Sweet and innocent...
  donderdag 28 februari 2008 @ 13:30:07 #248
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_57033756
Wow, mijn herstellopen zijn meestal gewoon rondje vondelpark en niet meer dan dat, puur zeg maar even de beentje losschudden en de pijntjes beetje eruit lopen
  donderdag 28 februari 2008 @ 14:15:50 #249
34586 kepler
No bounce, no play
pi_57034943
quote:
Op donderdag 28 februari 2008 13:30 schreef Grumpey het volgende:
Wow, mijn herstellopen zijn meestal gewoon rondje vondelpark en niet meer dan dat, puur zeg maar even de beentje losschudden en de pijntjes beetje eruit lopen
ja dat heb ik dus ook Na een echt lange/snelle duurloop kom ik niet eens veel verder dan dat meestal
  donderdag 28 februari 2008 @ 19:10:11 #250
197786 Asics-DS
op naar de 1:08
pi_57042106
quote:
Op woensdag 27 februari 2008 23:58 schreef Landgeld het volgende:

[..]

thx voor de link.

Iemand die het verschil weet (qua kwaliteit ed.) tussen

Polar - Suunto - Garmin ?
Kwaliteit verschil in de hartslagmeting zal er niet zijn. Elk merk zal prima je hartslag weergeven. Het verschil zal zitten in de extra functies die ze aanbieden.

Ik zou voor de RS100 of de RS200 gaan. Alle basisfuncties zijn als Ownzone en Ownkcal (als je dat belangrijk vindt) zijn aanwezig en wat extra's als rondetijden en een bike mount zodat je ook nog eens kan fietsen op hartslag. Eenvoudige dingetjes die Polars. Ze worden pas echt duur als je ingewikkeld wil gaan doen met je pc, foodpods wil aansluiten en navigatie wil hebben.

Herstelloopjes zijn altijd wel lekker. Maar waarom in godsnaam 2 uur lopen als herstel?!! Vergeet niet dat hardlopen hoe langzaam je ook loopt altijd vrij veel belasting blijft leggen op pezen en gewrichten. Herstelloop is gewoon 30-60 minuten loslopen, evt. met wat steigerungen.

@FJD
Ik ben overigens benieuwd of je oefeningetjes o.i.d. mee krijgt voor je blessure. De sportfysio hier is op wintersport . Ik doe nu wat rondjes draaien met mn voet, tenen naar de scheen trekken en idd met gebogen knie de kuit rekken zodat je wat meer het pezige gedeelte onderaan de kuit pakt.

Gister weer 30 min. kunnen lopen. Eindelijk weer. Niet hard, niet ver (km of 6-7), maar wel pijnvrij, zo goed als.

@Kepler: pas op met dat gevoel. Ik begon met een zeurend gevoel, zo'n vermoeid gevoel en ik bleef doorlopen en hard trainen. Nu zit ik al 2.5 maand met de gebakken peren . Een weekje wat minder/langzamer kan wonderen doen. Ik wil je niks aanpraten, maar voorkomen is beter dan genezen .
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')