quote:Op zondag 27 januari 2008 21:24 schreef Blawh het volgende:
In Groningen hebben ze ook een Febo, dat scheelt.
Dat had ik destijds bij Levchenko. In Theo Janssen heb ik echter wel vertrouwen.quote:Op zondag 27 januari 2008 21:52 schreef venomsnake het volgende:
[..]
![]()
Ik weet niet hoor.. Past hij wel bij Groningen? Ik vraag het me af.
"Er gaat niemand weg" is waarschijnlijk Russisch voor uitverkoop ofzo...quote:Op zondag 27 januari 2008 22:00 schreef The_Verve het volgende:
Net in Voetbal Insite, volgens Derksen gaat Nevland toch nog naar Fulham. Nijland dacht er vanavond nog uit te komen. Fulham verhoogt telkens zijn bod een klein beetje volgens Derksen.
Jank toch niet zo zeg.quote:Op zondag 27 januari 2008 22:00 schreef clauwheee het volgende:
Anders zou ik het ook niet uit willen leggen nee. Het grote Ajaks gaat niet uit van eigen kracht, maar koopt de concurrent leeg. Voor boertjes zijn ze bang tegenwoordig, kun je nagaan.
Ik hoop echt dat ze met dit kutbeleid hun eigen graf graven.
Ow, en nou moi den heh Nevland. Pff.
Omdat Ajax hem niet wou hebben knuppelquote:Op zondag 27 januari 2008 22:03 schreef ub40_bboy het volgende:
He jullie hadden Lindgren in eerste instantie ook van ajax dus niet blij doen.
Ja VoreG, je kunt wel arrogant gaan doen dat dat niet zo is, maar face it jongen, zo erg is je clubje aan het afglijden. Enne ik jank niet, want we kopen er vast een betere voor terug, waar jullie over 2 jaar weer grof geld voor gaan betalenquote:Op zondag 27 januari 2008 22:03 schreef VoreG het volgende:
[..]
Jank toch niet zo zeg.
Ajax zal inderdaad de spelers van Groningen kopen, omdat ze Groningen willen verzwakken dat is echt de rede.
Hij zal komen als vervanger van Maduro en opvolger voor Davids, die ook niet elke wedstrijd kan spelen.
Nou dat vraag ik me af. Lindren heeft imo toch wel wat meer kwaliteit dan Janssen. Lindgren was het hart van de ploeg!quote:Op zondag 27 januari 2008 22:02 schreef -Vaduz- het volgende:
Janssen zou wel de ideale opvolger van Lindgren zijn.
Ach, dat Ajax een scoutingniveau heeft van het niveau van een gemiddelde 4de klasser....quote:
Inderdaad, ze kunnen nevland nu moeilijk houden. Die zal niet prettiger gaan voelen als twee mensen wel weg mogen en hij niet.quote:
Arrogant gaan doen? Het is te zielig voor woorden om te gaan roepen dat Ajax dit aan het doen is om Groningen te verzwakken.quote:Op zondag 27 januari 2008 22:06 schreef clauwheee het volgende:
[..]
Ja VoreG, je kunt wel arrogant gaan doen dat dat niet zo is, maar face it jongen, zo erg is je clubje aan het afglijden. Enne ik jank niet, want we kopen er vast een betere voor terug, waar jullie over 2 jaar weer grof geld voor gaan betalen
Nou nee hoor niets zieligs aan, daar heeft het toch alles van weg? Maar hé, je goed recht.quote:Op zondag 27 januari 2008 22:07 schreef VoreG het volgende:
[..]
Arrogant gaan doen? Het is te zielig voor woorden om te gaan roepen dat Ajax dit aan het doen is om Groningen te verzwakken.
Dat Ajax dramatisch inkoopt is een feit, maar dat heeft geen reet te maken met Groningen.
quote:Full name Pierre Veiga Sodre
Date of birth May 31, 1987 (1987-05-31) (age 20)
Place of birth Encruzilhada do Sul, Brazil
Height 189cm
Playing position Midfielder
quote:Anco Jansen in beeld bij FC Groningen
zondag, 27 januari 2008
Anco Jansen is nadrukkelijk in beeld bij FC Groningen. De vleugspeler zal de komende week enkele keren meetrainen met de selectie van beloftentrainer Erwin van der Looi. Voor 31-januari zal er dan een beslissing worden genomen over de voetbaltoekomst van de geboren en getogen Zwollenaar.
Op 24 maart 2006 maakt Anco Jansen zijn debuut in het eerste elftal. In de thuiswedstrijd tegen HFC Haarlem mag hij de laatste minuten invallen. In het seizoen 2006/2007 behoort hij vast tot de eerste selectie en hij komt tot 29 wedstrijden in de hoofdmacht. Hij komt hierbij tot 1 doelpunt, de geboren Zwollenaar scoort thuis tegen aartsrivaal Go Ahead Eagles met een geweldige lob over de keeper.
Dit seizoen is de aanvaller meer uit de gratie geraakt bij trainer Jan Everse. Op vrijdag 26 oktober kwam Anco Jansen voor het laatst in actie voor het eerste elftal van FC Zwolle. Een overgang naar FC Groningen lijkt nu nabij.
(www.fczwolle.org)
Goede talentvolle speler, had gehoopt dat Heracles hem ook in de gaten zou houden.quote:
Die kan echt wel ballen hoor.quote:Op zondag 27 januari 2008 22:19 schreef Prosac het volgende:
[..]
WTF!!! wat moeten we met een uit de gratie geraakte spits van FC Zwolle??
Eens, ik zie ook liever wat Nederlandse voetballers erbij komenquote:Op zondag 27 januari 2008 22:23 schreef The_Verve het volgende:
Wel jammer dat het weer een buitenlander is...
Het is toch nog niet bekend hoeveel Ajax voor Lindgren zal betalen?quote:Op zondag 27 januari 2008 22:27 schreef Inca het volgende:
FC Groningen contracteert Pierre Sodre
Nog voordat Rasmus Lindgren officieel is gepresenteerd bij Ajax, de club die hem voor 3.7 miljoen euro heeft gecontracteerd, heeft de huidige werkgever van Lindgren als een vervanger aangekocht. Pierre Veige Sodre kwam vandaag aan in Groningen en zal binnenkort worden gepresenteerd in de Euroborg.
Sodre is een 20-jarige middenvelder die momenteel uitkomt voor het Braziliaanse Internacional. Het is een offensief ingestelde middenvelder die sinds twee jaar in de hoofdmacht van de Zuid-Amerikaanse topclub speelt.
Mogelijk haalt FC Groningen ook nog Theo Janssen van Vitesse. Technisch directeur Henk Veldmate bevestigde de interesse aan RTL Voetbal Insite-presentator Wilfred Genee.
Agh het compenseert weer wat. Nevland, Silva, Lindgren zijn ook geen Nederlandersquote:Op zondag 27 januari 2008 22:29 schreef RedFever007 het volgende:
[..]
Eens, ik zie ook liever wat Nederlandse voetballers erbij komen
Zit iig een goede kop op!quote:
Kijk naar het bericht. Dat komt van één of andere paupersite die dit bericht te snel hebben gelezen.quote:Op zondag 27 januari 2008 22:29 schreef sjimz het volgende:
[..]
Het is toch nog niet bekend hoeveel Ajax voor Lindgren zal betalen?
En hij zou toch een gelimiteerde som van 2,5 miljoen in zijn contract hebben staan?
We ruilen gewoon de buitenlanders in voor buitenlanders.. Dus wat dat betreft verandert er weinig. Nevland weg betekent dat die Mouche van Boca ook gaat komen dus.quote:Op zondag 27 januari 2008 22:23 schreef The_Verve het volgende:
Tja, Pierre Sodre. Zegt me niets, ben al jaren niet meer op Eurovoetbal geweest maar Brazilië blijft natuurlijk een onuitputbare bron van goede voetballers. En paniekaankopen zijn ook niet echt des Gronings. Gevalletje voordeel van de twijfel dan maar...
Wel jammer dat het weer een buitenlander is...
Plus dat Derksen zojuist weer meldde dat Ajax de hoofdprijs ging betalen voor Lindgren.quote:Op zondag 27 januari 2008 22:32 schreef The_Verve het volgende:
[..]
Kijk naar het bericht. Dat komt van één of andere paupersite die dit bericht te snel hebben gelezen.
ja. Snap dit dan ook niet helemaal.quote:Op zondag 27 januari 2008 22:29 schreef sjimz het volgende:
[..]
En hij zou toch een gelimiteerde som van 2,5 miljoen in zijn contract hebben staan?
Zie het positief in.quote:Op zondag 27 januari 2008 22:32 schreef Prosac het volgende:
[..]
We ruilen gewoon de buitenlanders in voor buitenlanders.. Dus wat dat betreft verandert er weinig. Nevland weg betekent dat die Mouche van Boca ook gaat komen dus.
Verdomme, half nieuw elftal na de winterstop.
Wel een jongen die veel potentie heeft en eventueel in de luwte kan uitgroeien tot een erg goede speler. Zijn toch van die gokjes, ze kosten weinig en als het goed uitpakt dan heb je er een erg goede aan.quote:Op zondag 27 januari 2008 22:30 schreef -Vaduz- het volgende:
Anco Jansen vind ik nog te licht, die moet nog wat harden in het betaalde voetbal.
neuh.quote:Op zondag 27 januari 2008 22:35 schreef venomsnake het volgende:
Maar die Pierre Sodre is basisspeler bij Internacional??!!
Och, Magno, Hugo en Leonardo kwamen ook over van Flamengo.quote:Op zondag 27 januari 2008 22:34 schreef sjimz het volgende:
[..]
Zie het positief in.
Vroeger moest Groningen spelers kopen van FC Kevlavik en Viking Stavanger.
Nu halen ze spelers van Zuid Amerikaanse grootmachten als Boca en Internacional.
Hoeft niet alles te zeggen, Maxwell bijvoorbeeld had volgens mij ook geen enkele wedstrijd gespeeld in het eerste bij Cruzeiro toen hij naar Ajax kwam.quote:Op zondag 27 januari 2008 22:35 schreef venomsnake het volgende:
Maar die Pierre Sodre is basisspeler bij Internacional??!!
Hij speelt pas een maandje voor Boca.quote:Op zondag 27 januari 2008 22:42 schreef venomsnake het volgende:
Maar ehh, moet nu dus ook nog een spits bij..
Ben benieuwd of ze dat ventje van Boca nog gaan halen..
quote:Lindgren per direct naar Ajax
GRONINGEN - FC Groningen middenvelder Rasmus Lindgren vertrekt met onmiddellijke ingang naar Ajax.
De 23-jarige Lindgren heeft nog een contract tot 2010 bij FC Groningen, maar kan voor een gelimiteerd transferbedrag van 2,5 miljoen euro naar Amsterdam. Lindgren maakte begin 2005 de omgekeerde weg en speelde 82 officiële wedstrijden voor FC Groningen, waarin hij 4 keer scoorde.
De Braziliaan Pierre Veiga Sodre van Sport Club Internacional uit Porto Alegre is één van de kandidaten om Lindgren op te volgen. Sodre komt deze week op proef in Groningen. Als de technische leiding overtuigd raakt van de kwaliteiten van de 20-jarige Sodre zijn de voorwaarden aanwezig om hem te contracteren. De middenvelder Sodre speelde in 2006 met Club Internacional op Eurovoetbal.
rtvnoord
quote:Mochten beide partijen er vanavond voor 0.00 uur niet uitkomen dan gaat de transfer definitief niet door.
quote:Onderhandelingen FC Groningen en Fulham zijn heropend
GRONINGEN - De onderhandelingen tussen FC Groningen en Fulham over de transfer van Erik Nevland naar de Engelse club uit de Premier League zijn heropend
Afgelopen vrijdag ketste een overgang in eerste instantie af, omdat het ultieme bod van 1,5 miljoen euro voor FC Groningen te weinig was om tot zaken te komen. Mochten beide partijen er vanavond voor 0.00 uur niet uitkomen dan gaat de transfer definitief niet door.
rtvnoord
Anders zit je met een mokkende Nevland op de trainingquote:Op zondag 27 januari 2008 22:54 schreef -Hans- het volgende:
Vanavond 00:00 deadline of Nevland al dan niet vertrekt.. bron: RTV Noord.
[..]
Denk dat ze er vanavond wel uitkomen..
Heb je een linkquote:Op zondag 27 januari 2008 23:28 schreef Prosac het volgende:
Janssen volgens NOS zo goed al zeker rond met Groningen.
Zal niet meer dan 2 miljoen euro zijn denk ik.quote:Op zondag 27 januari 2008 23:46 schreef venomsnake het volgende:
Bijna 0.00, ben benieuwd hoeveel Fulham voor Nevland over heeft.
Dan blijft ie lekker bij de FC.quote:Op zondag 27 januari 2008 23:48 schreef sjimz het volgende:
[..]
Zal niet meer dan 2 miljoen euro zijn denk ik.
Oh, dat had ik nog niet gelezen.quote:
quote:Gisteravond hebben de clubs opnieuw met elkaar gesproken, dat heeft vooralsnog niet geleid tot een akkoord. Maandag praten de clubs verder.
Dat zegt nog niet zoveel. Je kunt jezelf niet meer geschikt achten als aanvoerder door bijvoorbeeld een meningsverschil met de club, maar nog wel gewoon meespelen en alles geven voor je team/club. Wat Nevland vandaag ook deed, als ik me niet vergis.quote:Op zondag 27 januari 2008 23:52 schreef Sjimmie het volgende:
Mochten ze er nu niet uitkomen dan zal Nevland ook raar gaan doen. Vandaag aanvoerdersband al ingeleverd....
Hm, je hebt er weinig kijk op. Blijf voortaan maar in het Ajax-topic.quote:Op zondag 27 januari 2008 23:52 schreef MisterJ.Lo het volgende:
Die Nijland ziet nu alleen nog maar euro tekentjes voor zijn ogenheel Groningen wordt gewoon leeggekocht en jullie moeten het daar maar mee doen
En wij zitten met net goed voor de eredivisie maar bar slecht voor europa spelers opgekropt![]()
Dankje Groningen Van Geel.
Als Nevland verkocht wordt komt er een nieuwe spits bij.quote:Op zondag 27 januari 2008 23:53 schreef jorienvdherik het volgende:
ze hebben genoeg spitsen, en middenvelders ook wel.
Precies. Gevalletje hypocriet gelul.quote:Op zondag 27 januari 2008 23:17 schreef Prosac het volgende:
Rasmus je bent geen haar beter dan Silva en Suarez, flikker maar lekker op. Beetje centjes meer en wegwezen.
Laat je club maar in de steek!
En jij bent een persoon zonder inhoud, dus ben je inderdaad op de juiste ''plekkie''.quote:Op zondag 27 januari 2008 23:55 schreef The_Verve het volgende:
[..]
Hm, je hebt er weinig kijk op. Blijf voortaan maar in het Ajax-topic.
Heel de voetbalwereld is toch hypocriet gelul.quote:Op zondag 27 januari 2008 23:57 schreef Grulez het volgende:
[..]
Precies. Gevalletje hypocriet gelul.
Dat bedoel ik.quote:Op zondag 27 januari 2008 23:56 schreef venomsnake het volgende:
[..]
Als Nevland verkocht wordt komt er een nieuwe spits bij.
Dan heb je dus: Berg, Nijland, Matavz, VD Laak, Kolder en nieuwe aankoop.
Kolder komt nooit meer aan spelen toe bij de FC Denk ik en VD Laak is gewoon erg nuttig en kan ook op het middenveld uit de voeten.![]()
Berg is gewoon top, Nijland een erg groot talent evenals Matavz.
Middenveld komt dus waarschijnlijk dikke Theo bij en die Braziliaan.
Dus al met al zijn we (als er niemand meer vertrekt behalve Nevland) straks een extra middenvelder en een extra verdediger (Cahais) rijker.
quote:Op zondag 27 januari 2008 23:58 schreef MisterJ.Lo het volgende:
[..]
En jij bent een persoon zonder inhoud, dus ben je inderdaad op de juiste ''plekkie''.
Nou ja, hij heeft wel een punt.quote:Op zondag 27 januari 2008 23:58 schreef MisterJ.Lo het volgende:
[..]
En jij bent een persoon zonder inhoud, dus ben je inderdaad op de juiste ''plekkie''.
Voor de rest heeft Groningen zichzelf vandaag behoorlijk tekort gedaan....quote:Op maandag 28 januari 2008 00:02 schreef Grunner het volgende:
Stenman was weer goed vandaag! Echt een geweldige speler.
Hopelijk ben ik de enige die dat ziet...
Voor de rest
Stenman was echt geweldig.! Serieus, dat is een wereldaankoop. Wat een inzet toont die vent zeg en wat is hij sterk! Zeker één van de beste linksbacks in Nederland. Kan er de donder op zeggen dat ie nu al op het lijstje van PSV, Ajax en Feyenoord staat!quote:Op maandag 28 januari 2008 00:02 schreef Grunner het volgende:
Voor de rest
Waarom speelde metaj niet ipv fledderus...?quote:Op maandag 28 januari 2008 00:02 schreef Grunner het volgende:
Hopelijk ben ik de enige die dat ziet...
Voor de rest
Na de zomer dus in Ajaxshirt.quote:Op maandag 28 januari 2008 00:06 schreef venomsnake het volgende:
[..]
Stenman was echt geweldig.! Serieus, dat is een wereldaankoop. Wat een inzet toont die vent zeg en wat is hij sterk! Zeker één van de beste linksbacks in Nederland. Kan er de donder op zeggen dat ie nu al op het lijstje van PSV, Ajax en Feyenoord staat!
Gelukkig heeft hij geen clausule in zijn contract.
Stenman
Lievelingetje van Jans he, hij deed het immers zo goed tegen NEC.quote:Op maandag 28 januari 2008 00:07 schreef Grulez het volgende:
[..]
Waarom speelde metaj niet ipv fledderus...?
Ach, hij heeft het best ver geschopt en hij was zeker van waarde voor de FC. Alleen is de club ineens zo hard gegroeid dat hij niet meer mee kan komen. Hij komt stomweg kwaliteit tekort.quote:Op maandag 28 januari 2008 00:11 schreef StarGazer het volgende:
Fledderus moet misschien wat minder in de shooters hangen
Hij kan altijd nog carriere maken bij de ABN AMRO, aangezien hij daar ook heeft stage gelopenquote:Op maandag 28 januari 2008 00:16 schreef venomsnake het volgende:
[..]
Ach, hij heeft het best ver geschopt en hij was zeker van waarde voor de FC. Alleen is de club ineens zo hard gegroeid dat hij niet meer mee kan komen. Hij komt stomweg kwaliteit tekort.
Lullig voor hem maar het is niet anders.
Dat is in mijn ogen Jans ten voeten uit. Fledderus heeft vorige week twee keer gescoord, dus die kan je daarna onmogelijk buiten de basis houden. Anders wordt die jongen ongelukkig (en wil ie wegquote:Op maandag 28 januari 2008 00:07 schreef Grulez het volgende:
[..]
Waarom speelde metaj niet ipv fledderus...?
Dat was even schrikken ja..quote:Op maandag 28 januari 2008 00:24 schreef The_Verve het volgende:
Fledderus had ons bijna de volle 3 punten gekost anders, met die bal op De Guzman (net naast)...
Lijkt me niet. De top-3 wordt er immers niet minder van ja...quote:Op maandag 28 januari 2008 00:57 schreef venomsnake het volgende:
Hopen dat de KNVB volgend jaar die spaanse regel hier in gaat voeren.
Want dit is gewoon zwaar kut en riekt bijna naar competitievervalsing.
Morgen praten ze verder met Fulham.quote:Op maandag 28 januari 2008 01:25 schreef latin_LiZzY het volgende:
Al nieuws over Nevland? 0:00 geweest
Slechter dan Meerdink kan het niet zijnquote:Op maandag 28 januari 2008 01:20 schreef Prosac het volgende:
met de troep die ze hebben voor aan de rechterkant, zou me dat niet verbazen.
Prima speler.quote:Op maandag 28 januari 2008 01:49 schreef Grunner het volgende:
Genoemd: Mika Väyrynen...
Deed het bij Heerenveen prima en heeft bij PSV geen basisplaats.quote:Op maandag 28 januari 2008 01:52 schreef Wopper1 het volgende:
[..]
Op basis waarvan? Die jongen heeft al jaren geen wedstrijd op topniveau gespeeld.
Dat is ook al jaren terug hoor? Yannis was de laatstequote:Op maandag 28 januari 2008 06:59 schreef DarkShine het volgende:
Shopt die club uit A'dam niet meer bij ons, shoppen ze continu bij jullie.
Sodre? Mouche?quote:Op maandag 28 januari 2008 01:38 schreef latin_LiZzY het volgende:
v Loo
de Roover - Sankoh - Cahais - Stenman
vd Laak - Theo Janssen - Sodre - Anco Jansen
Berg - Mouche
Dat wordt even wennen de volgende wedstrijd
Het Excelsior van het noorden mag ook. Straks het Martin van Geel fantopic maar even volspammenquote:Op maandag 28 januari 2008 07:44 schreef RayMania het volgende:
We kunnen FC Groningen wel omdopen in FC Grajax. Ajax graait alle spelers weg.
quote:FC Groningen volgt Braziliaan Pierre Sodre al twee jaar
FC Groningen heeft Pierre Sodre, de 20-jarige Braziliaan die het heeft aangetrokken als vervanger van Rasmus Lindgren, al twee jaar in het vizier. Hij was de aanvoerder van de jeugdploeg van Internacional Porto Alegre die in 2006 het Eurovoetbaltoernooi won. ”Sinds die tijd volgen wij hem”, zegt manager technische zaken Henk Veldmate van FC Groningen. ”Ik vond hem direct een interessante speler.”
Veldmate noemt Sodre een allround middenvelder, die opbouwend, aanvallend en ook verdedigend goed uit de voeten kan. ”Hij is ook een jongen met leiderskwaliteiten, iemand die een ploeg op sleeptouw kan nemen. Hij heeft ook al zijn debuut gemaakt in het eerste elftal maar heeft nog geen vaste plaats kunnen veroveren. Maar hij is wel op de goede weg.”
Veldmate waarschuwt voor te hoge verwachtingen. ”Ook Sodre zal een aanpassingstijd nodig hebben. Rasmus Lindgren is een dragende speler en is naar die positie toegegroeid. Dat zal Pierre Sodre ook moeten doen. Hij is een jongen met veel potentie.”
Ook Theo Janssen, de 26-jarige linksbenige middenvelder van Vitesse, werd gisteravond met FC Groningen in verband gebracht. Algemeen directeur Hans Nijland heeft ook met diens zaakwaarnemer Karel Janssen (geen familie) over hem gesproken. ”En ik ben ook heel gecharmeerd van hem. Ik zeg niet dat Theo Janssen nooit naar FC Groningen komt, maar niet in deze transferperiode.” Het transferwindow gaat donderdag om middernacht dicht. (bron: DvhN)
quote:Nijland: Dit is de tol van ons succes
Lindgren kiest opnieuw voor Ajax
Ron Jans stapt direct na het laatste fluitsignaal van Dick Jol op hem af. De trainer van FC Groningen geeft Rasmus Lindgren een hand en bedankt de Zweedse middenvelder voor bewezen diensten. Magnus Berg valt zijn landgenoot in de armen. Erik Nevland slaat een arm om zijn schouders. Lindgren loopt naar de tribune waar de aanhang van FC Groningen zit en klapt voor de fans. Daarna verdwijnt hij in de ingewanden van De Kuip. Het zit er voor hem op bij FC Groningen.
De wedstrijd tegen Feyenoord is zijn laatste optreden in het shirt van de Trots van het Noorden. Vandaag moet hij in Amsterdam nog even een medische keuring ondergaan en dan is hij opnieuw Ajacied. Reageren wil Lindgren nog niet op zijn overstap naar de recordkampioen van Nederland. Het beursgenoteerde bedrijf Ajax wil zijn overgang vandaag zelf bekend maken.
Technisch directeur Martin van Geel van Ajax verontschuldigt zich op vrijdag telefonisch bij Hans Nijland voor het weghalen van Rasmus Lindgren bij FC Groningen. ”Hij zei het spijtig voor ons te vinden dat Ajax op zo korte termijn voor de derde keer een speler bij FC Groningen weghaalt”, laat de algemeen directeur van FC Groningen weten. Van Geel belt Nijland vanuit Rome, waar hij de laatste hand legt aan een andere transfer, die van Samuel Kuffoer van AS Roma.
”Wij hebben nu weliswaar een rijkelijk gevulde kas”, zegt Nijland, ”maar het is voor ons natuurlijk enorm pijnlijk dat wij Rasmus nu ook nog kwijtraken. Dit is de tol van ons succes. En wij kunnen hier niks tegen doen.” Lindgren heeft in zijn medio 2010 aflopende verbintenis met FC Groningen een clausule opgenomen waarin staat dat hij tussentijds voor 2,5 miljoen euro kan vertrekken. Nijland: ”Wij hebben vorig jaar herhaaldelijk pogingen ondernomen zijn contract open te breken, te verlengen en de gelimiteerde transfersom eruit te krijgen, maar dat is ons niet gelukt. Sören Lerby, de zaakwaarnemer van Rasmus wilde daar absoluut niets van weten.”
De ’rijkelijk gevulde kas’ waarover Hans Nijland rept is vooral gespekt met geld van Ajax. Vorige week maandag nog nam de Amsterdamse club Bruno Silva voor 3.750.000 euro over van FC Groningen. En afgelopen zomer legde de recordkampioen van Nederland 7.875.000 euro voor Luis Suárez op tafel; de grootste transfer in de geschiedenis van FC Groningen.
Hoe pijnlijk en vervelend Nijland het vertrek van Lindgren naar Ajax ook vindt, hij heeft ook begrip voor de stap van de verdedigende middenvelder. ”Voor iedere voetballer die ambitieus is en graag een stapje hogerop wil heb ik begrip. Rasmus heeft tegen mij gezegd dit als een prachtige kans te beschouwen, als een kans die hij moet grijpen. Hij gaat niet alleen veel meer verdienen, maar bij Ajax komt hij ook veel eerder in aanmerking voor het nationale elftal. Ajax, PSV en ook Feyenoord staan in het buitenland nu eenmaal hoger aangeschreven.” Lindgren heeft nog nooit een uitnodiging voor de Zweedse nationale ploeg ontvangen. Hij liet eerder weten dolgraag met zijn land van de partij te willen zijn op de eindronden van het EK deze zomer in Oostenrijk en Zwitserland.
Nijland maakt duidelijk altijd wel te hebben geweten dat FC Groningen Lindgren ’vroeg of laat’ een keer kwijt zou raken. ”Hij is een heel goede speler. Ik heb me er altijd over verbaasd dat er nooit eerder een club voor hem is gekomen. Maar het moment waarop hij bij ons vertrekt komt heel ongelegen. Op donderdag sluit de transferperiode al. Er is heel weinig tijd om nog een vervanger te halen. Maar dat is wel de insteek.” Het is zaterdagmiddag als Nijland dat zegt. Nog dezelfde avond stapt Pierre Sodre in Brazilië in het vliegtuig voor een vlucht naar Amsterdam. Zondagmiddag arriveert hij in Groningen. En vandaag traint hij al mee met FC Groningen, want hij Pierre Sodre van Internacional Porto Alegre, moet Rasmus Lindgren gaan vervangen.
Lindgren: net geen honderd wedstrijden
Rasmus Lindgren maakte op 14 augustus 2005 als invaller zijn debuut bij FC Groningen. Hij deed dat in de met 1-0 gewonnen thuiswedstrijd tegen RBC Roosendaal. De krachtmeting gisteren met Feyenoord was zijn 98ste officiële wedstrijd in het shirt van FC Groningen. Hij scoorde daarin vijf keer. Voor Ajax kwam hij in het seizoen 2004-2005 tot een totaal van vier officiële duels. (bron: DvhN, Jan Mennega)
Omdat ie een clausule in zijn contract had.quote:Op maandag 28 januari 2008 10:16 schreef Pritt het volgende:
Gelukkig is bij de transfer van Lindgren igg eens geen drama/stakingen/whatever geweest.
Wat een huichelachtige eikel is het toch ook.quote:Technisch directeur Martin van Geel van Ajax verontschuldigt zich op vrijdag telefonisch bij Hans Nijland voor het weghalen van Rasmus Lindgren bij FC Groningen. ”Hij zei het spijtig voor ons te vinden dat Ajax op zo korte termijn voor de derde keer een speler bij FC Groningen weghaalt”, laat de algemeen directeur van FC Groningen weten.
Je kan ook moeilijk gaan verwachten dat hij het 'koopje' Lindgren voor 2,5 miljoen laat liggen, omdat ie ook al Silva en Suarez heeft gehaald en dan maar 10 miljoen gaat uitgeven voor Engelaar, die 7 jaar ouder is.quote:Op maandag 28 januari 2008 10:22 schreef Rikketik het volgende:
[..]
Wat een huichelachtige eikel is het toch ook.
Het scheelt maar 4 of 5 jaar met Engelaar hoorquote:Op maandag 28 januari 2008 10:34 schreef BliksemSchigt het volgende:
[..]
Je kan ook moeilijk gaan verwachten dat hij het 'koopje' Lindgren voor 2,5 miljoen laat liggen, omdat ie ook al Silva en Suarez heeft gehaald en dan maar 10 miljoen gaat uitgeven voor Engelaar, die 7 jaar ouder is.
quote:Op maandag 28 januari 2008 10:09 schreef Bullet-tooth het volgende:
Febo Janssen hier in Groningen, ik weet het niet hoor. Die jongen verdient al leuk bij Vitesse en wil hier even een van de grootverdieners worden. Ik vind het maar een dikke ego, die vast voor elke wedstrijd 2 FEBO frikandellen in de kleedkamer wil anders gaat hij niet spelen.
Toch niet de prijs waar jij aan dacht hequote:Op maandag 28 januari 2008 11:55 schreef venomsnake het volgende:
Volgens de laatste geruchten zijn Groningen en Fulham eruit en vertrekt Nevland voor 2,25 miljoen naar Fulham.
Even wachten op bevestiging.
Toch vind ik het vreemd als Boca Mouche laat gaan, aangezien hij pas sinds deze maand bij Boca zit.quote:Op maandag 28 januari 2008 12:01 schreef Bullet-tooth het volgende:
Ik wens hem het allerbeste.
Moge hij Fulham behoeden voor degradatie.
En welkom Pablo Mouche lijkt me dan.
Ik dacht zo'n 3 miljoen. maar Nevland gun ik een transfer! Ook voor dit bedrag.quote:Op maandag 28 januari 2008 12:02 schreef sjimz het volgende:
[..]
Toch niet de prijs waar jij aan dacht he
Dat doet niets af aan het feit dat hij er niets van meent dat het hem spijt drie spelers van FC Groningen te hebben gekocht in een enkel seizoen, en hoopt dat met zo'n nietszeggende opmerking goed te maken o.i.d.quote:Op maandag 28 januari 2008 10:34 schreef BliksemSchigt het volgende:
[..]
Je kan ook moeilijk gaan verwachten dat hij het 'koopje' Lindgren voor 2,5 miljoen laat liggen, omdat ie ook al Silva en Suarez heeft gehaald en dan maar 10 miljoen gaat uitgeven voor Engelaar, die 7 jaar ouder is.
Tegenwoordig is het gewoon Fitte Janssen ipv Febo Janssenquote:Op maandag 28 januari 2008 11:01 schreef csar het volgende:
[..]
Bij voetbal insite was er een behoorlijk afgetrainde Theo Janssen te zien. Zo dik is 'ie dus niet (meer).
En ach wanneer Janssen een paar kilo te zwaar is, dan is het complex rondom de Euroborg groot genoeg om te gaan duurlopen
FEBO biedt tegenwoordig ook frikandel light en de groenteburger aan.quote:Op maandag 28 januari 2008 12:16 schreef don-diablo het volgende:
[..]
Tegenwoordig is het gewoon Fitte Janssen ipv Febo Janssen
Jammer van Lindgren.. Dat wordt wel een gemis
Daar valt misschien best iets voor te zeggen. Deze raad die dan maar voor ons allemaal moet gelden. Het gaat sinds kort nu eenmaal beter en dit is een daarbijkomende omstandigheid waar we mee zullen moeten leren omgaan. Als we die mentale stap niet zeggen, komt er een deken van verbitterdheid rond de hele club te hangen en daarmee schieten we alleen onszelf in de voet. Sinds Ronald Koeman heeft Ajax alleen Dean Gorré goed genoeg geacht voor hun selectie (huurling Reiziger niet meegerekend) en nu zijn het er ineens drie in een half jaar. Ja, dat is vervelend, maar het is nog vervelender als we geen goede spelers in de selectie zouden hebben.quote:[b]Op zondag 27 januari 2008 22:03 Jank toch niet zo zeg.
Formaliteit.quote:Op maandag 28 januari 2008 12:32 schreef Cyberia18 het volgende:
Is de transfer van Nevland al afgerond dan?
Ja is zo goed als afgerond. Staat alleen nog niet in de media, maar dat zal niet lang meer duren..quote:Op maandag 28 januari 2008 12:32 schreef Cyberia18 het volgende:
Is de transfer van Nevland al afgerond dan?
Wel een grappig stukje..quote:'Boerenslimheid wint het van het grote geld'
Onbewust gaf Mario Been vorige week zondag de huidige verhoudingen in de Eredivisie kraakhelder weer. De trainer van NEC verwees na het gelijkspel tegen Ajax naar de puntendeling van een week eerder, tegen FC Twente. Been vergeleek zijn laatste twee competitietegenstanders met elkaar en zei: 'Ajax heeft misschien wel net zo'n goeie ploeg als Twente.'
Het is de voetbalwereld op zijn kop. Het spel van FC Twente strekt ook dit seizoen de traditionele topclubs tot voorbeeld, voor het voetbal van SC Heerenveen geldt regelmatig hetzelfde, FC Groningen koestert een scoutingapparaat waar ze bij Ajax jaloers op mogen zijn en de twee clubs met de laagste begrotingen (Excelsior en VVV-Venlo) blijven de clubs met de hoogste budgetten op basis van wilskracht pootje lichten. Hartstikke leuk voor de betreffende outsiders en de spanning in de competitie. Maar een veeg teken voor de clubs die de vlaggendragers van het Nederlandse voetbal zouden moeten zijn.
Het meest schrijnend is de situatie bij de club die vorig seizoen aansluiting gevonden leek te hebben bij de traditionele top drie, AZ. De Alkmaarders investeerden dit seizoen al voor meer dan dertig miljoen euro in nieuwe spelers, van die de kwaliteiten in de meeste gevallen totaal niet stroken met de ambities van voorzitter Dirk Scheringa en trainer Louis van Gaal. De dag dat laatstgenoemde dat openlijk durft toe te geven zullen we overigens nooit meemaken. De geplaagde oefenmeester valt de laatste tijd vooral op door zijn openlijke sollicitaties als bondscoach. Daar dient hij zichzelf niet mee en zijn club al helemaal niet.
Waar AZ zich nog kan verschuilen achter de groeistuipen van een topclub in wording, gelden er voor PSV en Ajax geen excuses voor hun wisselvalligheid. Met allebei een begroting van 65 miljoen euro zouden beide clubs met kop en schouders boven de huidige smaakmakers van de Eredivisie moeten uitsteken. In de ranglijst lukt het ze nog net, maar de amusementswaarde bij FC Twente (begroting: 16,5 miljoen), SC Heerenveen (25 miljoen) en FC Groningen (14,8 miljoen) is vele malen hoger. In die zin winnen creativiteit en boerenslimheid het dit seizoen ruimschoots van het grote geld.
Feyenoord zit er met een begroting van 38,6 miljoen euro een beetje tussenin en kan dit seizoen nog verwijzen naar het diepe dal waaruit de club omhoog gekrabbeld is. Dat treft, want ondanks het hernieuwde optimisme in Rotterdam-Zuid heeft Bert van Marwijk na negentien wedstrijden exact evenveel punten behaald als zijn voorganger vorig seizoen in deze fase, Erwin Koeman.
Net als AZ en Feyenoord, mogen ook PSV en Ajax op dit moment eigenlijk geen aanspraak maken op het landskampioenschap. Daar is hun voetbal te wispelturig en te schraal voor. Zoals in de voorgaande jaren toont PSV zich tot nu toe de meest efficiënte van het stel, met vaak zakelijke zeges en de minst gepasseerde defensie van Nederland. Op Ajax is geen peil te trekken. Na de uithaal van vorige week tegen AZ leken de Amsterdammers het juiste spoor hervonden te hebben, maar na de bekerblamage tegen NAC Breda en het armoedige gelijkspel tegen NEC kunnen die bespiegelingen de prullenbak alweer in. Veel zal afhangen van de daadkracht van technisch directeur Martin van Geel op de transfermarkt, de komende dagen.
Liefhebbers van een halfleeg glas zullen constateren dat de topclubs in kwaliteit achteruit gaan. Zij die een halfvol glas prefereren, zullen zeggen dat de subtoppers steeds sterker worden. Beide conclusies kloppen. En de kampioen zal uiteindelijk gewoon uit Eindhoven, Amsterdam of Rotterdam komen. Maar de morele kampioenen, zonder dat je daar een brood voor koopt, komen uit Enschede, Groningen en Heerenveen.
VI.nl
Dat laatste zal wel een grap van Jans zijn, datie ook door Ajax is benaderdquote:Op maandag 28 januari 2008 12:41 schreef venomsnake het volgende:
[..]
Ja is zo goed als afgerond. Staat alleen nog niet in de media, maar dat zal niet lang meer duren..
jans zei op radio noord dat Erik vertrekt.
edit
Maar is het geen idee om Holla terug te halen? Doet het prima bij Zwolle.
Interview jans
Ik vind het toch wel mooi dat Groningen, Heereveen en Twente in één adem worden genoemd de laatste seizoenen hoor. Zijn we qua landelijke uitstraling toch mooi even Utrecht, Vitesse, Roda en NAC voorbij gestreeft. De rest waren we natuurlijk al voorbij, ook toen we in de Totodivisie speeldenquote:
Ogararu niets voor Groningen?quote:Op maandag 28 januari 2008 15:00 schreef andre347 het volgende:
Kom op Groningen, even wat leuke transfers doen![]()
Koop een speler van Ajax ofzo
Wij hebben een beterequote:Op maandag 28 januari 2008 15:09 schreef Cyberia18 het volgende:
Zolang jullie maar van Furby afblijven
quote:'FC Groningen heeft zich gemeld voor Theo Janssen'
Hoewel coach Ron Jans het zondag nog wat voorbarig vond te zeggen dat FC Groningen in de markt is voor Theo Janssen, heeft zijn club zich een dag later al gemeld in Arnhem.
'Groningen heeft zich inderdaad gemeld voor Theo Janssen, of er al een aanbieding is gedaan maken wij niet bekend', tekent De Gelderlander op uit de mond van een woordvoerder van Vitesse.
FC Groningen ziet in Janssen de opvolger van de naar Ajax vertrokken Rasmus Lindgren. 'Ik heb hem altijd al een goede voetballer gevonden', vertelde Jans eerder aan VI.nl.
Janssen speelt, uitgezonderd een half jaar bij RC Genk, al tien seizoenen in het eerste elftal van Vitesse. De 26-jarige middenvelder heeft al eens laten doorschemeren best buiten Arnhem te willen kijken.
VI
Die zijn niet allemaal van dezelfde club he... Bovendien heeft Ajakkes dit allemaal in gang gezet!quote:Op maandag 28 januari 2008 15:23 schreef RayMania het volgende:
Groningen koopt echt de concurrenten leeg, eerst De Roover en nu Janssen. Ga zelf scouten ofzo, nepperts.
bronquote:"Misschien is het slimmer voor Ajax om ons hele scoutingsapparaat over te nemen. Ik zou als Ajax zijnde toch eens kritisch naar de eigen scouting kijken", aldus Nijland aan De Telegraaf.
Geen van beide.quote:Op maandag 28 januari 2008 15:25 schreef achterop23 het volgende:
Welke Jans(s)en is nu al geconfirmed?
En zij zijn geen hufters die hun club in de steek laten midden in de competitie, zoals Lindgren?quote:Op maandag 28 januari 2008 15:24 schreef venomsnake het volgende:
[..]
Die zijn niet allemaal van dezelfde club he... Bovendien heeft Ajakkes dit allemaal in gang gezet!
Ik kan me dat bij De Roover heel goed voorstellen. Al ben je bij een gelimiteerde transfersom als club altijd kansloos. Lindgren kotst een week eerder alleen nog op de Randstad en een nu zou het hemel op aarde zijn. Eerst erop schijten om het vervolgens watertandend op te likken...quote:Op maandag 28 januari 2008 15:58 schreef BliksemSchigt het volgende:
[..]
En zij zijn geen hufters die hun club in de steek laten midden in de competitie, zoals Lindgren?
quote:Nevland naar Fulham
Na Bruno Silva en Rasmus Lindgen vertrekt ook Erik Nevland bij FC Groningen. Het Engelse Fulham betaalt 2,5 miljoen euro voor de Noorse spits en FC Groningen ontvangt nog eens 500.000 euro als de Londense club zich dit seizoen weet te handhaven in het Premiership.
Direct nadat de interesse van Fulham voor Nevland concreet werd, liet de 30-jarige aanvaller weten de overgang naar Engeland te zien als de kans van zijn leven. Hoewel het bod dat Fulham aanvankelijk uitbracht voor FC Groningen onbespreekbaar was, stemde de clubleiding in met het verzoek van Nevland om met de Londense club te gaan praten. Dat was afgelopen vrijdag en leidde toen tot niets. Afgelopen weekeinde nam Fulham opnieuw contact op en werd het bod verhoogd om alsnog een opening te vinden.
Zondagavond laat werd het finale voorstel van FC Groningen geaccepteerd en vandaag vloog Nevland naar Londen om daar een medische keuring te ondergaan en tot een persoonlijk akkoord te komen met Fulham. Algemeen directeur Hans Nijland licht de transfer toe. “Iedereen gunt Erik deze stap in de herfst van zijn carrière. Hij wordt dit kalenderjaar immers 31 jaar, kreeg een financieel zéér aantrekkelijk voorstel en hij gaat minimaal een half jaar voetballen in één van de grootste competities van Europa. Erik heeft grote verdienste gehad voor FC Groningen en was een boegbeeld voor de club. Hij heeft zich altijd zeer correct en representatief opgesteld, hij was als voetballer én als mens een groot voorbeeld voor anderen. Toen hij ons heel nadrukkelijk vroeg hem deze kans van zijn leven niet te ontnemen, hebben we uit respect voor hem met Fulham onderhandeld. Aanvankelijk lag het verschil tussen vraag en aanbod veel te ver uit elkaar en leek de zaak gesloten. Afgelopen weekeinde nam Fulham opnieuw contact op en dat leidde alsnog tot een akkoord.”
Bron: FC Groningen
ER GAAT NIEMAND WEG DEZE WINTERSTOPquote:Nevland naar Fulham
28 januari, 16:09 uur
Na Bruno Silva en Rasmus Lindgen vertrekt ook Erik Nevland bij FC Groningen. Het Engelse Fulham betaalt 2,5 miljoen euro voor de Noorse spits en FC Groningen ontvangt nog eens 500.000 euro als de Londense club zich dit seizoen weet te handhaven in het Premiership.
Direct nadat de interesse van Fulham voor Nevland concreet werd, liet de 30-jarige aanvaller weten de overgang naar Engeland te zien als de kans van zijn leven. Hoewel het bod dat Fulham aanvankelijk uitbracht voor FC Groningen onbespreekbaar was, stemde de clubleiding in met het verzoek van Nevland om met de Londense club te gaan praten. Dat was afgelopen vrijdag en leidde toen tot niets. Afgelopen weekeinde nam Fulham opnieuw contact op en werd het bod verhoogd om alsnog een opening te vinden.
Zondagavond laat werd het finale voorstel van FC Groningen geaccepteerd en vandaag vloog Nevland naar Londen om daar een medische keuring te ondergaan en tot een persoonlijk akkoord te komen met Fulham. Algemeen directeur Hans Nijland licht de transfer toe. “Iedereen gunt Erik deze stap in de herfst van zijn carrière. Hij wordt dit kalenderjaar immers 31 jaar, kreeg een financieel zéér aantrekkelijk voorstel en hij gaat minimaal een half jaar voetballen in één van de grootste competities van Europa. Erik heeft grote verdienste gehad voor FC Groningen en was een boegbeeld voor de club. Hij heeft zich altijd zeer correct en representatief opgesteld, hij was als voetballer én als mens een groot voorbeeld voor anderen. Toen hij ons heel nadrukkelijk vroeg hem deze kans van zijn leven niet te ontnemen, hebben we uit respect voor hem met Fulham onderhandeld. Aanvankelijk lag het verschil tussen vraag en aanbod veel te ver uit elkaar en leek de zaak gesloten. Afgelopen weekeinde nam Fulham opnieuw contact op en dat leidde alsnog tot een akkoord.”
Ja. Maar ik ben dan ook geen voorstander van deze transferperiode in de winter.quote:Op maandag 28 januari 2008 15:58 schreef BliksemSchigt het volgende:
[..]
En zij zijn geen hufters die hun club in de steek laten midden in de competitie, zoals Lindgren?
Silva en Nevland zijn denk ik nog op te vangen. Maar lindgren was de motor van de ploeg. Dat is echt een enorme aderlating. Nevland gaan we denk ik vooral missen als persoonlijkheid en aanvoerder.quote:Op maandag 28 januari 2008 16:23 schreef denthemen het volgende:
Kan Groningen niet een goeie speler van Ajax huren? Ik noem een Luque of een Leonardo, goeie spelers die absoluut een versterking zullen zijn voor Groningen, ik begin echt serieus medelijden te krijgen met de supporters van Groningen.
Maar nou is het gelukkig voor jullie wel zo dat het team niet in handen lag van 1 iemand, zonder Silva spelen jullie ook goed, hoe je de andere 2 opvangt is nog af te wachten natuurlijk maar Groningen kennende zal dat ook wel meevallen
quote:Transfer Theo Janssen afgeketst
ARNHEM - De transfer van Theo Janssen naar FC Groningen is afgeketst.
Vitesse en FC Groningen hebben maandag over de middenvelder onderhandeld. "Ik heb gesproken met Hans Nijland van Groningen, maar we zijn niet tot een akkoord gekomen", verklaart algemeen directeur Paul van der Kraan. "Ik ben wel enorm blij dat Theo blijft."
Ook trainer Aad de Mos wilde de international behouden .Theo Janssen had bij Groningen de opvolger moeten worden van Rasmus Lindgren, die naar Ajax is vertrokken. "Als de club er niet uitkomen, blijf ik met alle plezier bij Vitesse voetballen."
Bron : Omroep Gelderland
Hij was dus wel gegaan als FCG genoeg had geboden, lijkt het.quote:Op maandag 28 januari 2008 16:34 schreef vitessezuid113 het volgende:
Jullie kunnen op zoek naar iemand anders .
[..]
Ben er nog steeds niet erg blij mee...quote:Op maandag 28 januari 2008 16:35 schreef Grunner het volgende:
Gisteren was ik echt kwaad om de hele gang van zaken.
Dus het kan toch.. Bij Grunn loopt de een na de ander weg en bij Vitesse zeggen ze gewoon NEE en blijft het ook NEE. Had wel rekening gehouden met een vertrek van Nevland, maar nu het een feit is vind ik het wel heel erg jammer.quote:Op maandag 28 januari 2008 16:34 schreef vitessezuid113 het volgende:
Jullie kunnen op zoek naar iemand anders .
Had het zo nog niet gelezen maar daar lijkt het inderdaad wel opquote:Op maandag 28 januari 2008 16:36 schreef Grunner het volgende:
Hij was dus wel gegaan als FCG genoeg had geboden, lijkt het.
Er zou bij Vitesse niemand vertrekken deze transferperiode, en wat krijgen we?quote:Op maandag 28 januari 2008 16:41 schreef -Hans- het volgende:
[..]
Dus het kan toch.. Bij Grunn loopt de een na de ander weg en bij Vitesse zeggen ze gewoon NEE en blijft het ook NEE. Had wel rekening gehouden met een vertrek van Nevland, maar nu het een feit is vind ik het wel heel erg jammer.
Het kan nog altijd tot 1 feb , zoon spel heeft Groningen ook gespeeldquote:Op maandag 28 januari 2008 16:41 schreef -Hans- het volgende:
[..]
Dus het kan toch.. Bij Grunn loopt de een na de ander weg en bij Vitesse zeggen ze gewoon NEE en blijft het ook NEE. Had wel rekening gehouden met een vertrek van Nevland, maar nu het een feit is vind ik het wel heel erg jammer.
Ik betwijfel het , denk dat ie liever naar het buiteland gaat dan nog naar een Nederlandse club , maar we zullen zienquote:Op maandag 28 januari 2008 16:36 schreef Grunner het volgende:
[..]
Hij was dus wel gegaan als FCG genoeg had geboden, lijkt het.
Lijkt Grunn wel..quote:Op maandag 28 januari 2008 16:43 schreef Yozzz het volgende:
[..]
Er zou bij Vitesse niemand vertrekken deze transferperiode, en wat krijgen we?
Jansen --> Feyenoord
Due --> Denemarken
Espinoza --> Brazilië
Hoezo, 'nee' blijft bij Vitesse 'nee' ?
quote:Nevland naar Fulham, Janssen van de baan
28/01/2008 16:28
FC Groningen en Fulham zijn het alsnog eens geworden over de transfer van Erik Nevland naar Londen. Groningen ontvangt tweeënhalf miljoen euro voor de Noorse spits en krijgt een bonus van 500 duizend als Fulham in de Premier League blijft.
Nevland stond nog tot 2010 onder contract bij de nummer vijf van de Eredivisie. Bij Fulham tekende hij tot komende zomer, met een optie voor nog eens twee seizoenen. Nevland haalde Groningen over opnieuw met Fulham te praten omdat hij het als dé kans van zijn leven zag op zijn dertigste in de Premier League te spelen.
FC Groningen staakt de pogingen Theo Janssen los te weken bij Vitesse. De komst van de linksbenige middenvelder is niet haalbaar. 'De tijd dringt en het heeft geen zin te blijven hangen bij één speler als het niet lukt', legde algemeen directeur Hans Nijland uit aan VI.nl.
Groningen, dat Bruno Silva en Rasmus Lindgren onlangs kwijtraakte aan Ajax, wil voor het sluiten van de transfermarkt op 1 februari nog een middenvelder toevoegen aan de selectie. De Braziliaan Pierre Veiga Sodre (20) van Internacional is een optie.
Voetbal international
Jawel, maar dan vragen ze doodleuk 1 miljoen+ voor Slijngard.. wie? ja, Slijngard ja..quote:Op maandag 28 januari 2008 16:27 schreef venomsnake het volgende:
Huren van Ajax lijkt me niet echt verstandig nu. Sowieso huurt Groningen liever geen spelers meer tenzij het ECHT niet anders kan. Huren met optie tot koop wel, maar daar is geen sprake van bij spelers van Ajax.
Ook niet zo verwonderlijk voor de club met de grootste schulden uit de eredivisie.quote:Op maandag 28 januari 2008 16:43 schreef Yozzz het volgende:
[..]
Er zou bij Vitesse niemand vertrekken deze transferperiode, en wat krijgen we?
Natuurlijk ben ik er niet blij mee, maar ik ben het gewoon even allemaal zat. Slechts 9 miljoen euro voor Nevland, Silva en Lindgren... De helft van wat Alves op zou moeten brengenquote:Op maandag 28 januari 2008 16:40 schreef venomsnake het volgende:
[..]
Ben er nog steeds niet erg blij mee...
En dan vooral het vertrek van Lindgen..
Nevland gun ik het gewoon.
(al had ie niet zo kinderachtig moeten doen met die aanvoerdersband etc,)
Tja.. maar even zonder emotiequote:Op maandag 28 januari 2008 16:55 schreef Grunner het volgende:
[..]
Natuurlijk ben ik er niet blij mee, maar ik ben het gewoon even allemaal zat. Slechts 9 miljoen euro voor Nevland, Silva en Lindgren... De helft van wat Alves op zou moeten brengen
Komt door die kut clausule.. Lindgren is echt veeeel meer waard op de huidige transfermarkt.quote:Op maandag 28 januari 2008 16:55 schreef Grunner het volgende:
[..]
Natuurlijk ben ik er niet blij mee, maar ik ben het gewoon even allemaal zat. Slechts 9 miljoen euro voor Nevland, Silva en Lindgren... De helft van wat Alves op zou moeten brengen
SCH als FCG supporter op de tribunes van de Euroborg. Dat we dat nog mee mogen makenquote:
quote:Op maandag 28 januari 2008 17:08 schreef venomsnake het volgende:
Nijland net op de radio: Er is interesse voor veel spelers van Groningen, ook van veel topclubs. Ik hoop dat het hier bij blijft.
Feyenoord had vorig jaar toch al interesse in Kruiswijk?quote:Op maandag 28 januari 2008 17:08 schreef venomsnake het volgende:
Nijland net op de radio: Er is interesse voor veel spelers van Groningen, ook van veel topclubs. Ik hoop dat het hier bij blijft.
Nijland had er over topclubs.. Ajax en Feyenoord vallen dus al af.quote:Op maandag 28 januari 2008 17:18 schreef DivineJester het volgende:
[..]
Feyenoord had vorig jaar toch al interesse in Kruiswijk?
Ik meende ook zoiets gelezen te hebben, maar van mij is hij nog steeds welkom.quote:Op maandag 28 januari 2008 17:18 schreef DivineJester het volgende:
[..]
Feyenoord had vorig jaar toch al interesse in Kruiswijk?
quote:Op maandag 28 januari 2008 17:20 schreef Prosac het volgende:
[..]
hij vergeet ook nog eens Schwalbuarez.
Die zit volgend seizoen in Amsterdam hoorquote:Op maandag 28 januari 2008 17:21 schreef don-diablo het volgende:
[..]
Ik meende ook zoiets gelezen te hebben, maar van mij is hij nog steeds welkom.In dat opzicht heeft Grunn Cahais voor die positie
je moet je even verplaatsten in de situatie waarin Groningen zat toen die clausule erin gezet werd..quote:Op maandag 28 januari 2008 17:27 schreef SCH het volgende:
Groningen doet het ook niet handig met die clausules.
Ja, maar dat is dan wel korte termijn denken.quote:Op maandag 28 januari 2008 17:28 schreef Prosac het volgende:
[..]
je moet je even verplaatsten in de situatie waarin Groningen zat toen die clausule erin gezet werd..
misschien was Lindgren anders wel helemaal niet gekomen.quote:Op maandag 28 januari 2008 17:35 schreef SCH het volgende:
[..]
Ja, maar dat is dan wel korte termijn denken.
Die kans is er zeker dus die afweging zal ook wel bewust gemaakt zijn. Het is alleen wel erg vervelend om halverwege een goed lopend seizoen de basis zo te zien in storten. Dat moet je wel meewegen als je die clausule goedkeurt.quote:Op maandag 28 januari 2008 17:38 schreef Prosac het volgende:
[..]
misschien was Lindgren anders wel helemaal niet gekomen.
Toen hadden we weinig te willen. In de Eredivisie blijven was prioriteit nummer 1. Er is daarna geprobeerd om het contract open te breken, maar dat wilde zijn zaakwaarnemer (hoe kan het ook anders) niet hebben.quote:Op maandag 28 januari 2008 17:35 schreef SCH het volgende:
[..]
Ja, maar dat is dan wel korte termijn denken.
Helemaal waar, maar Lindgren heeft in Lerby een goede zaakwaarnemer en ongetwijfeld was deze clausule toentertijd een keiharde eis. Dat kan ook haast niet anders, omdat Lindgren weigerde deze clausule uit zijn contract te laten halen. Nijland is vorig jaar langdurig aan de gang geweest om zijn contract te verbeteren.quote:Op maandag 28 januari 2008 17:40 schreef SCH het volgende:
[..]
Die kans is er zeker dus die afweging zal ook wel bewust gemaakt zijn. Het is alleen wel erg vervelend om halverwege een goed lopend seizoen de basis zo te zien in storten. Dat moet je wel meewegen als je die clausule goedkeurt.
reacties van inwoners..quote:Op maandag 28 januari 2008 17:41 schreef venomsnake het volgende:
Dit hele gedoe levert wel mooie radio op @ radio noord!
Haha, is wel humor..quote:
Nope.quote:Op maandag 28 januari 2008 17:54 schreef jorienvdherik het volgende:
Is theo al binnen ?
Nog een nieuwe spits gekregen ?
quote:Toelichting directie FC Groningen
28 januari, 17:43 uur
Na het vertrek van Bruno Silva, Rasmus Lindgren en Erik Nevland voelt de directie van FC Groningen zich geroepen een toelichting te geven op deze transfers. “Onze intenties zijn altijd puur en zuiver geweest en we hebben gehandeld in het belang van FC Groningen.”
De transferwindow in januari is FC Groningen slecht bevallen. Hoewel de club voornemens was de selectie gedurende deze periode bij elkaar te houden, vonden er – deels gedwongen – toch enkele mutaties plaats binnen de groep van trainer Ron Jans. Algemeen directeur Hans Nijland hecht er veel waarde aan de gang van zaken nog een keer helder toe te lichten. “Ik begrijp heel goed de teleurstelling onder onze supporters en de helft van de mensen zal onze beweegredenen begrijpen, de andere helft niet. Wij kunnen slechts feitelijk aangeven hoe de zaken zijn gelopen en moeten daarna de blik op de toekomst richten.”
Geen spijt
Het begon allemaal met de woorden van Nijland waarin hij aankondigde dat geen enkele speler FC Groningen tussentijds mocht verlaten. “Van die uitspraak heb ik geen moment spijt. Onze intentie was namelijk ook om de selectie bij elkaar te houden. Bovendien wilden wij een signaal afgeven. Je kunt voor geïnteresseerde clubs moeilijk de deuren openen en belangstellenden uitnodigen bij ons te komen winkelen. Er traden echter onvoorziene omstandigheden op en er was sprake van voortschrijdend inzicht.”
Allereerst kreeg de club te maken met Bruno Silva, die een overgang naar Ajax wilde forceren. Nijland: “Bruno ging zich verzetten en weigerde om nog langer te trainen en te voetballen voor FC Groningen. Aanvankelijk zijn wij er dwars voor gaan liggen en hoopten we dat het gezonde verstand wel zou zegevieren en dat na het verwerken van de teleurstelling over een geblokkeerde transfer Silva weer gewoon zijn werk zou gaan doen. Dat bleek niet het geval en toen moesten we met elkaar concluderen dat de samenwerking tot niets meer zou leiden. Op een zeker moment werden we hierdoor min of meer gedwongen voor de minst schadelijke oplossing te kiezen en dat heeft ons er toe genoopt met Ajax aan de onderhandelingstafel te gaan zitten.”
Op de tribune
Natuurlijk heeft FC Groningen ook aan de optie gedacht om Silva dan maar desnoods op de tribune te zetten, laat Nijland weten. “Maar dat is kapitaalvernietiging. Hoewel we er financieel goed voorstaan, kan FC Groningen het zich nog altijd niet permitteren onzorgvuldig met geld om te gaan. We hebben uiteindelijk voor Silva een meer dan behoorlijke afkoopsom ontvangen. Dat verzacht de pijn, maar we houden met elkaar wel een heel vervelend gevoel over aan de manier waarop deze hele situatie is gelopen. We hebben in de persoon van Sepp De Roover direct een vervanger weten te strikken en per saldo zijn we er niet slechter van geworden, zo is onze overtuiging.”
Op de transfer van Rasmus Lindgren naar Ajax had FC Groningen geen invloed. De Zweed had in zijn contract een gelimiteerde transfersom van 2,5 miljoen euro staan. Ajax was bereid dit bedrag te betalen en FC Groningen was vervolgens met handen gebonden. “Rasmus was voor ons een heel belangrijke speler”, aldus Nijland. “Wij wisten dat dit niet onopgemerkt zou blijven, maar wij hebben Rasmus al een paar maanden terug diverse keren gevraagd na te denken over een nieuw contract in Euroborg. Wij wilden zijn contract verbeteren en daarbij tevens de clausule eruit halen. Lindgren had echter geen haast.”
Eén van de voorwaarden
De gelimiteerde transfersom was één van de harde voorwaarden die Lindgren stelde toen FC Groningen hem op 1 maart 2006 voor 300.000 euro definitief overnam van Ajax, tot die tijd werd hij gehuurd van de Amsterdammers. “Dergelijke voorwaarden in contracten hebben niet onze voorkeur”, zegt Nijland, “maar wij vonden het toen dermate belangrijk Lindgren vast te kunnen leggen, dat je in de concurrentiestrijd die je hebt, wel eens concessies doet. Dat pakt nu vervelend voor ons uit, met name omdat het gedurende het seizoen gebeurt.”
Tenslotte kreeg ook de overgang van Erik Nevland naar Fulham zijn beslag. “Dat was weer een andere situatie”, verzucht Nijland. “Iedereen gunde Erik deze stap in de herfst van zijn carrière. Hij wordt dit kalenderjaar immers 31 jaar, kreeg een financieel zéér aantrekkelijk voorstel en hij gaat minimaal een half jaar voetballen in één van de grootste competities van Europa. Erik heeft grote verdienste gehad voor FC Groningen en was een boegbeeld voor de club. Hij heeft zich altijd zeer correct en representatief opgesteld, hij was als voetballer én als mens een groot voorbeeld voor anderen. Toen hij ons heel nadrukkelijk vroeg hem deze kans van zijn leven niet te ontnemen, hebben we uit respect voor hem met Fulham onderhandeld. Aanvankelijk lag het verschil tussen vraag en aanbod veel te ver uit elkaar en leek de zaak gesloten. Afgelopen weekeinde nam Fulham opnieuw contact op en dat leidde alsnog tot een akkoord.”
Waarmaken
Nijland realiseert zich dat FC Groningen de woorden van begin januari niet heeft kunnen waarmaken. “Maar onze intenties zijn altijd puur en zuiver geweest. Wij wilden geen speler laten gaan, maar hebben te maken gekregen met onvoorziene omstandigheden en voortschrijdende inzichten. Dan moet je handelen naar de situatie en de belangen van FC Groningen op de best mogelijke manier verdedigen. Wij hebben financieel het maximale resultaat bereikt en hebben de selectie ook direct weten aan te vullen. We proberen nog deze week vervangers voor Lindgren en Nevland te presenteren, maar laten ons hierbij niet opjagen door de factor tijd. Als we een speler aantrekken, moet die een directe toegevoegde waarde voor de selectie van Ron Jans hebben. Met andere woorden: we doen het goed, of we doen het niet.”
Persoonlijke noot
Tot slot wil Nijland nog een persoonlijke noot kwijt. “Alles wat we hier bij FC Groningen met elkaar doen, doen we vol overgave en met de volle overtuiging in het belang van de club. De situatie is nu gelopen, zoals die is gelopen. Dat kun je accepteren of je kunt daarin mensen dingen verwijten. Wij denken nog altijd de doelstelling voor dit seizoen, een plaats bij de eerste negen, te kunnen realiseren. En misschien zit er ondanks alles zelfs nog wel meer in. We kunnen daarbij de steun van al onze supporters en sponsors heel hard gebruiken.”
quote:Groningen lijkt zijn 4e speler snel kwijt te raken:
Nadat eerder Bruno Silva, Rasmus Lindgren en Erik Nevland in een rap tempo Groningen hebben verlaten lijkt de de vierde speler alweer aanstaande. Zo zou Arnold Kruiswijk nadrukkelijk in de belangstelling staan van Feyenoord. Voor Groningen zou dit de zoveelste tegenslag betekenen binnen korte tijd. Vanuit het kamp van Groningen is er nog niet gereageerd op de eventuele belangstelling van hun linkerverdediger.
Kijk eens in feedbackquote:Op maandag 28 januari 2008 18:10 schreef Cyberia18 het volgende:
Het Grote Feyenoord-topic #349: Lukas Podolski ?!??
Jorien![]()
![]()
![]()
![]()
Een beetje humor kan geen kwaad, huillie.quote:
Nijland heeft ook wel goed gehandeld voor zover ik het kan overzien.quote:Op maandag 28 januari 2008 17:59 schreef latin_LiZzY het volgende:
De webredactie van fcgroningen.nl heeft het er ook maar druk mee
[..]
mwah. dan doe je wel een stap terug.quote:Op maandag 28 januari 2008 18:22 schreef Cyberia18 het volgende:
Waarom zouden jullie trouwens een vervanger willen hebben voor Lindgren? Levchenko maakt zijn rentree toch binnenkort? Die kan op die positie ook prima uit zijn voet.
Lev doet dan wel z'n best maar het is niets anders dan een pleister op de wond.quote:Op maandag 28 januari 2008 18:22 schreef Cyberia18 het volgende:
Waarom zouden jullie trouwens een vervanger willen hebben voor Lindgren? Levchenko maakt zijn rentree toch binnenkort? Die kan op die positie ook prima uit zijn voet.
Dat is die Braziliaanse middenvelder (Sodre) die op proef is deze week. Kans is groot dat hij wel komt.quote:Op maandag 28 januari 2008 19:02 schreef SCH het volgende:
Wie is dat lekkere ding dan? Komt die wel?
quote:ARNHEM - Theo Janssen zet zijn voetbalcarrière voorlopig voort bij Vitesse. FC Groningen, dat Rasmus Lindgren is kwijtgeraakt aan Ajax, wilde de middenvelder graag overnemen, maar beide clubs zijn het niet eens geworden over de voorwaarden.
De woordvoerster van Vitesse bevestigde dat Hans Nijland maandagmorgen in Arnhem op bezoek is geweest om met algemeen directeur Paul van der Kraan te onderhandelen over de transfer van Janssen.
Dat gesprek heeft niets opgeleverd. Later op de dag heeft Groningen laten weten niet langer geïnteresseerd te zijn in de international. Bij Vitesse hebben zich ook geen andere clubs gemeld voor Janssen.
Zou echt geweldig zijn als hij wordt gehaald.quote:Op maandag 28 januari 2008 19:08 schreef Bullet-tooth het volgende:
Op het fcgforum wordt de naam Jozy Altidore genoemd: http://www.youtube.com/watch?v=vqrrxho0Wb4.
Als Groningen die toch zou kunnen halen, is dat het 2e grote toptalent in deze periode.
Maar het is maar een vaag gerucht.
dat was al een tijdje bekend.quote:Op maandag 28 januari 2008 19:12 schreef quo_ het volgende:
En Janssen dus blijkbaar ook niet volgens nu.nl
[..]
Real wilde hem heel graag hebben, maar dat is afgeketst vorig seizoen. Cahais style kapen die handel, alstublieft!quote:Op maandag 28 januari 2008 19:25 schreef venomsnake het volgende:
[..]
Zou echt geweldig zijn als hij wordt gehaald.
Maar daar geloof ik niets van..
quote:Op maandag 28 januari 2008 19:29 schreef Bullet-tooth het volgende:
[..]
Cahais style kapen die handel, alstublieft!
Dit bericht komt van Poll van het fcgforum. Een erg betrouwbare vogel imho.quote:Ik geloof er niet veel van dat hij niet komt.
Dit is allemaal weer onderdeel van het berruchte spelletje: onderhandelen.
Waarom zou Vitesse dan gaan informeren bij RKC voor een vervanger?
Poll is niet iemand die zomaar wat roept.. Die kwam uiteindelijk ook met het nieuws van Lindgren..quote:Op maandag 28 januari 2008 20:14 schreef csar het volgende:
[..]
Dit bericht komt van Poll van het fcgforum. Een erg betrouwbare vogel imho.
Die gaat naar Red Bull Salzburg.quote:Op maandag 28 januari 2008 19:08 schreef Bullet-tooth het volgende:
Op het fcgforum wordt de naam Jozy Altidore genoemd: http://www.youtube.com/watch?v=vqrrxho0Wb4.
Als Groningen die toch zou kunnen halen, is dat het 2e grote toptalent in deze periode.
Maar het is maar een vaag gerucht.
nah logisch dat ie zichzelf en zijn gezin financieel onafhankelijk wil maken.quote:Op maandag 28 januari 2008 20:49 schreef Bullet-tooth het volgende:
Ik kan er ook maar met moeite begrip voor krijgen dat Nevland Fulham verkiest boven Groningen. Ze spelen daar dramatisch slecht worden uitgeschakeld in de beker door een 3e klasser. De enige valide reden die ik kan bedenken is nog even snel de zakken vullen zodat hij de rest van z'n leven nergens meer zorgen over hoeft te maken.
En ik had nou juist Nevland wat hoger ingeschat dan de doorsnee voetballer toen hij met de tranen in de ogen verkondigde dat hij zijn ploeg zo teleur had gesteld tegen Vitesse.
ach, wie heeft er nog clubliefde ?quote:Op maandag 28 januari 2008 20:47 schreef Grunner het volgende:
Het vertrouwen in de spelers van Groningen is nu wel naar het nulpunt gedaald. Ik denk wel even na voordat ik weer eens voor een speler zal zingen... Voorlopig maar niet
Hij heeft zelf al bij Man U. gespeeld, niet veel maar tochquote:Op maandag 28 januari 2008 21:03 schreef ASroma het volgende:
[..]
nah logisch dat ie zichzelf en zijn gezin financieel onafhankelijk wil maken.
29-01-08 Bolton - Fulham
03-02-08 Fulham - Aston Villa
09-02-08 Middlesbrough - Fulham
23-02-08 Fulham - West Ham
01-03-08 Fulham - Man Utd
08-03-08 Blackburn - Fulham
15-03-08 Fulham - Everton
22-03-08 Newcastle - Fulham
29-03-08 Derby County - Fulham
05-04-08 Fulham - Sunderland
12-04-08 Reading - Fulham
19-04-08 Fulham - Liverpool
26-04-08 Manchester C. - Fulham
03-05-08 Fulham - Birmingham
11-05-08 Portsmouth - Fulham
speelt ie in zijn leven nog eens tegen, man utd, everton, liverpool, west ham etc..... mwah echt super affiches zitten er eigenlijk niet tussen. Als ie uberhaupt al speelt. Maar goed je moet het hem wel gunnen, iemand die het transfer-gedeelte oprecht speelt krijgt niet zijn transfer, iemand die vervelend gaat doen krijgt wel zijn transfer. De wereld op zijn kop dan! Goed geregeld bij Groningen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |