Hier is bijv. mijn trainingsschema:quote:[message=17645119,noline]MrJ schreef op 28 april 2003 @ 16:54[/message]:
Yep.
1 spiergroep trainen is niet goed. Of je traint je gehele lichaam, of je traint niet.
Er zijn zat mensen die alleen in de sportschool aan hun borst+schouders+armen+buik werken, terwijl ze vergeten dat een goede rug, traps, onderarmen, bovenbenen en kuiten o zo belangrijk zijn.
Dit omdat het a) voor een betere lichaamsdoorbloeding zorgt en b) het er simpelweg niet uitziet.
Beetje nette voorkant, maar geen wijde rug en goede benen waardoor het totaalplaatje simpelweg een lachertje wordt.
Ook de lichaamshouding is bij die mensen totaal fout. De armen gaan naar binnen staan (aaphouding) omdat er geen rug en traps getraind wordt om het geheel weer naar achteren te corrigeren.
Maak een topicreport.quote:Op woensdag 16 januari 2008 12:41 schreef Baffer het volgende:
Wat is die ciko op dbb een irritant figuur zeg.
60cm been circumferentie is hondsbrutaal mijn beste.quote:Op woensdag 16 januari 2008 17:14 schreef LedZep het volgende:
2x6 BW+20kg gepauzeerde steen onderin revolver met rechts @ -60cm bovenbeen
nicequote:Op woensdag 16 januari 2008 18:00 schreef mister_popcorn het volgende:
overhead squats gaan goed, gisteren paar reps met 45 kg eruit geperst. Die 50 kg is er binnen een maand aan.
Dank, die circumferentie is uiteraard het gevolg van een brutale synthese van de myosinefilamenten en een toename van de myofibrillaire densiteit en een nihile toename in het sacroplasme, zoals het een Ariër betaamt.quote:Op woensdag 16 januari 2008 18:00 schreef Baffer het volgende:
[..]
60cm been circumferentie is hondsbrutaal mijn beste.![]()
Goede revolver.
Er zitten dacht ik veel Koolhydraten en eiwitten in.quote:Op woensdag 16 januari 2008 18:03 schreef Tommy_808 het volgende:
is cake niet gemaakt van gesmolten boter, zoals boterwafels? je wordt er iig endomorphisch van![]()
The Saxons disagree with youquote:Op woensdag 16 januari 2008 21:07 schreef Baffer het volgende:
Bentpressen is voor ecteaus als Eugene Sandow.
Team clean and press!!!!
[ afbeelding ]
The facts don't lie.quote:Op donderdag 17 januari 2008 22:18 schreef Tommy_808 het volgende:
ik vrees dat er veel mensen wat overenthousiast zijn over hem
Zou ik aub de naam mogen weten van de persoon op foto nr 9 van boven naar beneden?quote:Op vrijdag 18 januari 2008 00:02 schreef LedZep het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
De invasie der brute fysieken is begonnen in deel 78.
O jawel hoor, vind het ook wel leuke foto's en filmpjes om te zien. Denk alleen dat dat beter tot zijn recht komt in een apart topic.quote:
waarom.. ga je'm uitvragen??quote:Op vrijdag 18 januari 2008 02:31 schreef Sander170 het volgende:
[..]
Zou ik aub de naam mogen weten van de persoon op foto nr 9 van boven naar beneden?
niks mis met chocomel. Heerlijk spul met aardig wat kcal'squote:Op vrijdag 18 januari 2008 09:41 schreef Devlinsect het volgende:
* chocomel in je dieet om aan te komen![]()
* cake in je dieet om aan te komen![]()
* Sander 170
Een pak suiker, cacoapoeder en een klomp met boter in een mixer ook.quote:Op vrijdag 18 januari 2008 11:32 schreef no-look het volgende:
[..]
niks mis met chocomel. Heerlijk spul met aardig wat kcal's
Leg eens uit wat er mis is met chocomel pre/during workout dan?quote:Op vrijdag 18 januari 2008 11:35 schreef Devlinsect het volgende:
[..]
Een pak suiker, cacoapoeder en een klomp met boter in een mixer ook.
"Ja, ik eet twee zakken chips en een pak met chocomel. Want ik moet aan mijn caloriën komen en wil graag betere prestaties leveren in en naast de sportschool anders heb ik niet genoeg energie".
Volgens mij was er eerder in deze topicreeks al te spraken gekomen dat een combinatie van eiwitten en koolhydraten er toe leidt dat beiden beter opgenomen worden.quote:Op vrijdag 18 januari 2008 11:56 schreef Baffer het volgende:
[..]
Leg eens uit wat er mis is met chocomel pre/during workout dan?
Ik zie het als cheaten als ik niet aan mijn aantal kcal kom dus sta ik geregeld 's avonds om 22.00 nog pannenkoeken te bakken en pakken volle melk naar binnen te gieten rond die tijd doordeweeks. Mijn totaal aantal eiwitten dat ik binnen krijg op een dag zit wel goed altijd.quote:Op vrijdag 18 januari 2008 11:35 schreef Devlinsect het volgende:
[..]
Een pak suiker, cacoapoeder en een klomp met boter in een mixer ook.
"Ja, ik eet twee zakken chips en een pak met chocomel. Want ik moet aan mijn caloriën komen en wil graag betere prestaties leveren in en naast de sportschool anders heb ik niet genoeg energie".
Jongen je leest het helemaal verkeerd.quote:Op vrijdag 18 januari 2008 09:41 schreef Devlinsect het volgende:
* chocomel in je dieet om aan te komen![]()
* cake in je dieet om aan te komen![]()
* Sander 170
Buiten het feit dat je al meerdere malen hebt laten zien dat je daadwerkelijks niets van training en voeding afweet en je op dit moment wéér belachelijk aan het maken bent, vraag ik me af of je jezelf nou ook echt gelooft en denkt dat je slim bent, of dat je diep van binnen wel weet dat je nonsens aan het uitkramen bent.quote:Op vrijdag 18 januari 2008 15:51 schreef Devlinsect het volgende:
Ik mix altijd twee zakken Wokkels met water en whey. Ideaal.
Door de koolhydraten en vetten worden de eiwitten langzaam opgenomen. Ik heb niet voldoende geld om me echt bezig te houden met eten en zo kom ik toch aan mijn caloriën!
Nou bedankt voor je nuttige info, aardig van je.quote:Op vrijdag 18 januari 2008 15:51 schreef Devlinsect het volgende:
Ik mix altijd twee zakken Wokkels met water en whey. Ideaal.
Door de koolhydraten en vetten worden de eiwitten langzaam opgenomen. Ik heb niet voldoende geld om me echt bezig te houden met eten en zo kom ik toch aan mijn caloriën!
Ieder zijn manier van trainen. En tjah, ook ik leer van mijn fouten. Net zoals jij LedZep. En ben bereid om de fouten hier toe te geven.quote:Op vrijdag 18 januari 2008 15:54 schreef LedZep het volgende:
[..]
Buiten het feit dat je al meerdere malen hebt laten zien dat je daadwerkelijks niets van training en voeding afweet en je op dit moment wéér belachelijk aan het maken bent, vraag ik me af of je jezelf nou ook echt gelooft en denkt dat je slim bent, of dat je diep van binnen wel weet dat je nonsens aan het uitkramen bent.
DENVER - It comes in only one flavor — no Fierce Grape or Riptide Rush available — and you certainly won't see your favorite basketball star gulping it down on the sideline during a timeout. But a group of scientists recently discovered that one of the most effective drinks to help athletes recover after exercise is the same thing moms across America have been giving their kids for years. A simple glass of chocolate milk.quote:Op vrijdag 18 januari 2008 15:57 schreef Devlinsect het volgende:
[..]
Ieder zijn manier van trainen. En tjah, ook ik leer van mijn fouten. Net zoals jij LedZep. En ben bereid om de fouten hier toe te geven.
Diep van binnen weet je dat ik gelijk heb. Chocomel en cake horen niet thuis in een dieet van een serieuze (semi)bodybuilder.
Dat heeft dus geen nut he. Je lichaam 'kijkt' naar wat je op het moment binnenkrijgt, niet per 24 uur. Wat je smorgens of smiddags niet hebt gegeten kan je savonds niet meer inhalen, zo werkt het niet.quote:Op vrijdag 18 januari 2008 12:40 schreef Skazminko het volgende:
[..]
Ik zie het als cheaten als ik niet aan mijn aantal kcal kom dus sta ik geregeld 's avonds om 22.00 nog pannenkoeken te bakken en pakken volle melk naar binnen te gieten rond die tijd doordeweeks. Mijn totaal aantal eiwitten dat ik binnen krijg op een dag zit wel goed altijd.![]()
Dat beetje vet en suiker kan vast geen kwaad.![]()
Ik ga echt niet meer 20 boterhammen met magere kipfilet op een dag binnen werken , die tijd heb ik gehad, Moet er nog van kokhalsen als ik eraan denk.![]()
Bedankt! En dat meen ik.quote:Op vrijdag 18 januari 2008 15:59 schreef LedZep het volgende:
[..]
knip
verhaal
knip
Over cake heb ik verder enkel negatieve comments gegeven dus daar hoef ik verder niets over te zeggen.
chocomel dieetquote:Op vrijdag 18 januari 2008 16:07 schreef Devlinsect het volgende:
[..]
Bedankt! En dat meen ik.
Het lijkt me wel duidelijk en was me duidelijk dat dure sportdranken niets toevoegen. In vergelijking met deze begrijp ik dat chocomel beter zou zijn.
Toch zou ik er zelf niet voor kiezen. Cholesterol, hoge vetpercentage, snelle suikers.
En wanneer je je chocomel dieet bent gepasseert en je het niet vervangt door een ander product, zeg dan maartegen je opgebouwde massa.
My 2 cents.
Ow ja joh?quote:Op vrijdag 18 januari 2008 17:02 schreef Boudewijn. het volgende:
[..]
chocomel dieet![]()
En als van een bepaald prodcut ineens minder eet moet je het natuurlijk vervangen voor iets anders om op dat niveau te bljven
dat heeft niks met chocomel te maken.
euhm.. in die van de aldi zit maar 65ckal/100ml, enkel in Cécémel zit +90ckal/100ml, maar die kost ¤ 1,6/Lquote:Op vrijdag 18 januari 2008 12:38 schreef LedZep het volgende:
Supergoede weightgainer, 950kcal per liter, 3.6gr eiwit per 100ml, snelle suikers die trager worden opgenomen door de eiwitten / vetten.. kortom, bijna perfecte pre/postworkout drink, zeker als je krap bij kas zit.
Chocomel dieet? We hebben het hier over 0.5-1 liter chocomel pre/during workout.quote:Op vrijdag 18 januari 2008 16:07 schreef Devlinsect het volgende:
[..]
Bedankt! En dat meen ik.
Het lijkt me wel duidelijk en was me duidelijk dat dure sportdranken niets toevoegen. In vergelijking met deze begrijp ik dat chocomel beter zou zijn.
Toch zou ik er zelf niet voor kiezen. Cholesterol, hoge vetpercentage, snelle suikers.
En wanneer je je chocomel dieet bent gepasseert en je het niet vervangt door een ander product, zeg dan maartegen je opgebouwde massa.
My 2 cents.
Volle chocolademelk van de Aldi heeft zekersteweten tegen de 1000kcal per liter. Misschien heb je de halfvolle choco gehad?quote:Op vrijdag 18 januari 2008 18:21 schreef Tommy_808 het volgende:
[..]
euhm.. in die van de aldi zit maar 65ckal/100ml, enkel in Cécémel zit +90ckal/100ml, maar die kost ¤ 1,6/L
of weet jij betere prijs/kcal?![]()
in belgie enkel halfvolle te vindenquote:Op vrijdag 18 januari 2008 21:48 schreef LedZep het volgende:
[..]
Volle chocolademelk van de Aldi heeft zekersteweten tegen de 1000kcal per liter. Misschien heb je de halfvolle choco gehad?
De 2e? Of was de eerste nog niet helemaal over?quote:Op vrijdag 18 januari 2008 20:33 schreef ivosnivo het volgende:
En we hebben de 2e longontsteking van deze maand te pakken
Nice, wat betaal je daar voor?quote:Op zondag 20 januari 2008 12:38 schreef LedZep het volgende:
Naar verwachting komt er dinsdag 32kg gietijzer naar me toe.
Nee.quote:Op zondag 20 januari 2008 12:51 schreef Videopac het volgende:M.b.t. bulken om veel calorieen binnen te krijgen:
Is het wel goed om je energie veel uit suikers (liters chocomelk) of verzadigde vetten (volle melk, cake) te halen?
Aangezien je hem als aanvulling op barbelltraining gaat gebruiken lijkt mij 20kg meer dan genoeg. Vooral als je aan KB conditioning gaat denken.quote:Op zondag 20 januari 2008 13:33 schreef no-look het volgende:
Ik wil ook nog steeds zo'n ding bestellen. Zit zelf aan 20 of 24 kg te denken. Wat denk jij LedZep? Ik kan een dumbell van 32 kg boven m'n kop tillen, voor zoverre dat vergelijkbaar is.
kickquote:Op zaterdag 19 januari 2008 12:56 schreef Tommy_808 het volgende:
[..]
in belgie enkel halfvolle te vinden![]()
maar cécémel is volgens mij ook halfvol heur..
waar haalt chocomelk z'n kcals trouwens vandaan? zitten die dan in die cacao is dat door de vele suikers die ze erbij kappen?
Dat is ook goed mogelijk. Heb de eerste x veel te lang doorgelopen. Ben nooit ziek, tot ik 1ste kerstdag geen lucht meer kreeg en naar het ziekenhuis moestquote:Op zondag 20 januari 2008 12:51 schreef Videopac het volgende:
[..]
De 2e? Of was de eerste nog niet helemaal over?
Mijn suggestie bij ziekte: rust, rust, rust totdat het helemaal over is.
Sterkte ermee...
--
M.b.t. bulken om veel calorieen binnen te krijgen:
Is het wel goed om je energie veel uit suikers (liters chocomelk) of verzadigde vetten (volle melk, cake) te halen?
yumquote:Op zondag 20 januari 2008 12:38 schreef LedZep het volgende:
[ afbeelding ]
Naar verwachting komt er dinsdag 32kg gietijzer naar me toe.
Ik dacht eerder aan Gerard Joling.quote:Op zondag 20 januari 2008 12:23 schreef LedZep het volgende:
Peter Beense
98,5kg bij 1.90m. Gewicht is gelijk aan 1-2 maanden geleden, alleen wel met iets minder vet nu.quote:Op zondag 20 januari 2008 21:53 schreef ConQuestador het volgende:
@Videopac: jouw prestaties zijn ongeveer gelijk aan de mijne, hoeveel weeg je momenteel (bij welke lengte) ?
Bij welk vetpercentage schat je ? Want bij 15% zou je best groot zijn, en dan vind ik de stats maar wat matigjes.quote:Op maandag 21 januari 2008 07:24 schreef Videopac het volgende:
[..]
98,5kg bij 1.90m. Gewicht is gelijk aan 1-2 maanden geleden, alleen wel met iets minder vet nu.
Wat is daarin het slimste? Minder gaan eten, minder melk drinken (nu 2 liter per dag) of toch nu al beginnen om cardio te gaan doen?quote:M.b.t. jou gewicht: ik zou niet al te snel proberen aan te komen. Als je snel aankomt kan het haast niet anders zijn dan dat er (veel) vet bijkomt.
Gietijzer stimuteert de spier vanuit een andere hoek...\quote:Op maandag 21 januari 2008 13:50 schreef mister_popcorn het volgende:
@ Led, wat is het voordeel van zo'n stuk gietijzer tov een normale dumbell?
hmm een gezameijke aankoop zoals die CoC's?quote:Op zondag 20 januari 2008 13:33 schreef no-look het volgende:
Ik wil ook nog steeds zo'n ding bestellen. Zit zelf aan 20 of 24 kg te denken. Wat denk jij LedZep? Ik kan een dumbell van 32 kg boven m'n kop tillen, voor zoverre dat vergelijkbaar is.
Ik zou je echt van harte aanraden om iets minder oefeningen in een trainingssessie te doen. En verder lijkt het me ook sterk dat als je echt goed hebt gesquat dat je daarna in een en dezelfde training nog op een redelijke wijze met een redelijk gewicht deadlifts kan doen. Ik zou echt wat selectiever zijn.quote:Op maandag 21 januari 2008 21:08 schreef Fugie het volgende:
* Fugie is doodop³
4 uur geslapen en dan deze traning:
5x5 squats
5x5 deadlift (laag gewicht)
3x12 pullthroughs
3x8 leg extension
3x8 leg press
3 sets pullups
3x8 dumbell row
3x8 pulldown
3x8 high row
2x8 hammer curl
3x8 curl
ik ga straks lekker slapen
Woensdag doe ik een fullbody dagje, heb geen tijd meer om nog 2 x te trainen voordat ik ga snowboarden zaterdag
voor fb zat ik te denken aan volgende:
squats, deadlifts, benchen, mp, pullups en dan nog wat dingen waar ik dan zin in heb.
Ik heb meteen even gekeken, ook om te zien wat het precies zijn, maar op marktplaats kan ik ze niet vinden...quote:Op maandag 21 januari 2008 19:36 schreef ivosnivo het volgende:
Kun je geen graangewichten op marktplaats op de kop tikken? Scheelt een hoop knaken lijkt me.
Zoiets http://antiek-kunst.marktplaats.nl/antiek-gebruiksvoorwerpen/136011404-gewicht.html?return=eJw1jdFuwjAMRf8FCd5ok1SV1lQVgj%2FJWo9GSZModihs2r%2FjMvbkc498baOl%2FrFa9KhVK%2FQOweRx7meipOvaxQShWkx2lLwxhFXwtQlkwR1dCUhHtJDNBOHfXuEzF%2BvwFmNeIXO9HmUrRDXT4k93P8jDhAPFfXOW%2B%2BaSCoNg8PJtvNqAG8yTZd4c8fy2iRG%2FJvyTid7Vhf05lAWyHbflO0fVNJ183X1waj9U23Wc3MrpCqsdZ25fIm4P1CGlMohd%2F%2FsEZ51Tfw%3D%3D&df=1&fta=eNpN00uOozAQBuC7sOh1vfwqq68wV4hQyKTRkAQF0slMK3cf2wSTDUKfypR%2Fu2jV68%2BUHs3tOuy%2B22Fq4qQIVpvH8Ikf3fQ5XxTjeFOIA6a3gRQNQOx6jcOs%2F%2FoxTr%2B7SeM4p5LTqOfb6XDt93F4KDEHTOv%2BqvFkQoh%2F7no83Pv91xwvU6%2F0MY63T8gtRZuxPR6a2Kcek7I2fZf20iqD%2FvTpy5MGbVAoGGvRrHWLOefAQzZ6M3Zos%2FFmQkY4m1QzIsLFTDUKwZHPZt%2FNesrmNnMGuPT1q6EV4yhkC5txIFd6YA2CxoijshhrEvDiISyVNQpY55GkIG8ogFD6YA0DKYxZNonmHUFKGrRvyOkcC9Y8IAaBl8oaCPIxhqX7moiDoAiWSoKKKNY6VxA3ZLHLPokqgndsyzeJN6TgXijvSFyum9ZE7Imdt%2BVuaU3E1hsrr%2BWuImCOVXBNxIJMhsohU03EmI8%2BNXqm8U%2FTN1%2FGtpt2w%2BF8nL9yKZT%2FQpv97Xrd9efu8Fg1rT%2B1j10e3zSxXZlB0qa9N%2FHX6%2FU7T3Ia5OfzP4D03GE%3D&fta_ind=28&fs=1quote:Op maandag 21 januari 2008 23:24 schreef mister_popcorn het volgende:
[..]
Ik heb meteen even gekeken, ook om te zien wat het precies zijn, maar op marktplaats kan ik ze niet vinden...
Het is idd wel wat veel soms maar dat is ook wel prettig, aan het eind van de training ben ik echt helemaal leegquote:Op maandag 21 januari 2008 23:21 schreef mister_popcorn het volgende:
[..]
Ik zou je echt van harte aanraden om iets minder oefeningen in een trainingssessie te doen. En verder lijkt het me ook sterk dat als je echt goed hebt gesquat dat je daarna in een en dezelfde training nog op een redelijke wijze met een redelijk gewicht deadlifts kan doen. Ik zou echt wat selectiever zijn.
Maar goed, wat voor jou werkt moet je blijven doen.
quote:Kettlebells, Russia’s Secret Weapon
‘s Werelds enige draagbare “total gym”
Een ‘Kettlebell’, ook wel ‘Ball Of Strength’ of ‘Girya’ genoemd, is een traditioneel Russische trainingstool. Het ziet eruit als een metalen kanonskogel met een handvat.
De Kettlebell heeft een lange geschiedenis; De naam verscheen voor het eerst in het Russische woordenboek in 1704. De mensen die met de Kettlebells trainden werden ‘Gireviks’ genoemd.
“Geen enkele andere sport ontwikkelt ons lichaam en onze kracht zo goed, als de Kettlebell dat doet bij onze Kettlebell atleten”, meldde het Russische magazine Hercules in 1913.
Vinogradov & Lukyanov (1986) concludeerden in hun onderzoeken een hele hoge correlatie van de resultaten van een Kettlebell competitie en de resultaten van een test bestaande uit een aantal uiteenlopende oefeningen, waaronder:
- Kracht van powerlift oefeningen (bankdrukken, squat, deadlift)
- Knijpkracht
- Kracht-uithoudingsvermogen gemeten bij pull-ups en dips
- 1000 meter hardlooptest
Voropayev (1983) voerde testen uit tussen 2 groepen mensen d.m.v. pull ups, sprongkracht,
100 meter
sprint en een
1000 meter
loop. De controle groep kreeg een programma waarbij specifiek op bovenstaande oefeningen werd getraind, terwijl de andere groep alleen met Kettlebells trainde.
Ondanks dat de Kettlebell groep dus niet specifiek op bovenstaande oefeningen trainde, scoorde de Kettlebell groep op ieder onderdeel toch beter dan de controle groep. Dit betekent dat de Kettlebell een enorm brede transfer ratio heeft naar andere vormen van fysieke training. Dit wordt ook wel het ‘What the hell effect’ genoemd.
Kettlebells laten lichaamsvet bijna letterlijk smelten zonder dieet of aerobics. Als je overgewicht hebt zul je slanker worden. Als je mager bent zul je gespierder worden. Volgens Voropayev (1997), die eveneens studies verrichtte naar de Russische ‘Gireviks’, verminderde bij 21,2% van deze sporters hun lichaamsgewicht (hun vetmassa daalde) sinds ze met Kettlebells trainden en 21,2% (exact hetzelfde percentage) ervoer een toename in lichaamgewicht (spiermassa).
De Kettlebell is een extreem krachtig trainingsmiddel voor het verbeteren van iemands lichaamssamenstelling.
Kettlebells zijn geschikt voor iedereen, voor zowel vrouwen als mannen en voor elk trainingsniveau. Met name in Rusland, maar sinds enige tijd ook in de rest van de wereld, trainen speciale eenheden van het leger en politie met Kettlebells.
“…..er is geen enkele andere methode of middel dat beter geschikt is om gelijktijdig kracht en flexibiliteit te verbeteren.”
De Russische speciale eenheden danken veel van hun kracht, explosiviteit en extreme uithoudingsvermogen aan het trainen met Kettlebells. Het officiële handboek van het Russische leger vermeldt: “Kettlebell oefeningen zijn de meest effectieve oefeningen voor het ontwikkelen van functionele kracht.”
Sinds de “ontdekking” van de kracht van de Kettlebell, trainen steeds meer mensen uit verschillende disciplines (zoals, vechtsporten, survival atleten, etc.) met dit revolutionaire en onverslijtbare trainingsapparaat.
De ‘Dutch Kettlebell Association’ organiseert diverse workshops waar je kennis kunt maken met alle fantastische mogelijkheden en kenmerken van het trainen met Kettlebells. Onder professionele begeleiding leer je tijdens deze workshops alle basis technieken om direct aan de slag te kunnen.
De workshops worden verzorgd door Bas Willemsen en Coen Luiken, oprichters vanTheOverloadPrinciple.com. Beiden werkzaam als sportfysiotherapeuten en krachttrainers bij het Korps Mariniers, en trainers/begeleiders van diverse topsporters waaronder diverse judoka’s, powerlifters en UFC atleten. Op dit moment vormen zij ook de medische staf van de Ultimate Fitness Challenge, bekend van RTL 5.
Zij verzorgen zowel de workshops als de diverse trainingen en zullen bovendien nieuwe Kettlebell trainers gaan opleiden.
Ik denk niet dat het zin heeft omdat verzendkosten toch heel hoog zijn, ook als jij ze naar mij (of andersom) verstuurt. En je krijgt geen korting als je er meer bestelt toch? Ik moet even uitbetaald krijgen en dan ga ik er eentje halenquote:Op maandag 21 januari 2008 19:16 schreef Tommy_808 het volgende:
[..]
hmm een gezameijke aankoop zoals die CoC's?
ja, ik heb er toch het geld niet voorquote:Op dinsdag 22 januari 2008 13:06 schreef mister_popcorn het volgende:
Nou ik ben eruit wat betreft gietijzer. Voorlopig zie het allemaal als een leuke extra, niets minder en zeker niet meer. Die sites, zoals www.TheOverloadPrinciple.com en www.kettlebell.nl doen me echt teveel denken aan een hype. Teveel schreeuwige teksten, slechte links, cheap-ass site, belooft weer heel veel, zolang jij maar lekker je belletjes blijft kopen a 75 eu per stuk...
Verder ben ik ook niet overtuigd waarom een half uur spelen met een redelijke matig gewicht (wat zo'n ijzer is) zo verschillend is van een half uur spelen met een dumbell of barbell. In feite zijn er zelf genoeg BW oefeningen beschikbaar om, als je die in een hoog tempo doet, jezelf binnen een half uur compleet lam te hebben.
Maar goed, een leuke extra, en helemaal voor iemand die thuis traint.
Is volledig waar.quote:Op dinsdag 22 januari 2008 13:06 schreef mister_popcorn het volgende:
Nou ik ben eruit wat betreft gietijzer. Voorlopig zie het allemaal als een leuke extra, niets minder en zeker niet meer. Die sites, zoals www.TheOverloadPrinciple.com en www.kettlebell.nl doen me echt teveel denken aan een hype. Teveel schreeuwige teksten, slechte links, cheap-ass site, belooft weer heel veel, zolang jij maar lekker je belletjes blijft kopen a 75 eu per stuk...
Verder ben ik ook niet overtuigd waarom een half uur spelen met een redelijke matig gewicht (wat zo'n ijzer is) zo verschillend is van een half uur spelen met een dumbell of barbell. In feite zijn er zelf genoeg BW oefeningen beschikbaar om, als je die in een hoog tempo doet, jezelf binnen een half uur compleet lam te hebben.
Maar goed, een leuke extra, en helemaal voor iemand die thuis traint.
MP nog nooit gedaanquote:Op maandag 21 januari 2008 11:33 schreef Tommy_808 het volgende:
@ videopac, met hoeveel doe jij military press? 7kg OH press per arm lijkt me wat weinig.. zeker bij jouw gewicht. je moet over die psychologische barriere. meestal weet ik zelfs niet met hoeveel gewicht ik m'n oefeningen uitvoer, dat helpt écht! en achteraf dan zien met hoeveel je het wel kan :p
btw; ik voer MP's uit met max 50kg (meestal ga ik tot 40 - en meestal rond 5 reps bij compound oefeningen) bij 68kg BW (-)
Niet veel meer dan 15% iig. En ik maak binnenkort wel eens een post-wo opgepompte foto. De foto's die ik tot nu toe liet zien waren nogalquote:Op maandag 21 januari 2008 08:00 schreef ConQuestador het volgende:
[..]
Bij welk vetpercentage schat je ? Want bij 15% zou je best groot zijn, en dan vind ik de stats maar wat matigjes.
Ik zou het bij 1x heavy backsquat, 1x light backsquat en 1x volume front squat houden. Je gewone squat is toch relatief laag, beter steek je daar tijd in dan 23 verschillende soorten.quote:Op woensdag 23 januari 2008 14:23 schreef no-look het volgende:
Squats zijn in alle vormen en maten. Dus ook frontsquat/safety-squat/pinsquat/boxsquat etc.
Isolatie van de hamstring wilde ik sowieso wel toevoegen maar dat is dan in die keren dat ik met m'n maten ben trainen die toch altijd meer tijd nodig hebben dan ik.
Dat vaststellen van die dubbels vind ik wel een gaaf ideeEn dan je max testen zodra je dubbels doet met je huidige max? enig probleem is wel dat ik van plan ben veel verschillende pulls te doen. Ene week dus powerclean, dan deadlift en vanaf vandaag ook powersnatch (brute oefening!). Als ik zwaar clean, kan ik dan enkele dagen niet gewoon deadliften voor reps?
En als ik dus één of twee keer de hams isoleer door middel van legcurls of romanian deadlifts, zijn die goodmornings dan nog nodig?
Een gevolg van een FB schema is FB spierpijn. Ik had (eer)gisteren ook zo'n beetje een rollator nodig...quote:Op woensdag 23 januari 2008 15:07 schreef Frautie het volgende:
ik ben nog steeds bezig met mijn fb schema. Ga wel goed omhoog qua Pr's
Va nde week BOR met 50 kg gedaan en lunges met 13 kg. Zag daarna wel sterretjes
En OMG wat een spierpijn
thanks voor de feedback jongensquote:Op woensdag 23 januari 2008 15:28 schreef Boudewijn. het volgende:
Idd, dat vaak squaten ben ik het wel mee eens. Je 'hoofdoefeningen' kan je het beste gewoon vaak doen, zodat je techniek en groove steeds beter wordt/blijft. Assistance kan je best vaak afwisselen, is ook leuker.
Volgens mij wens jij een compliment te ontvangen. En terecht. 50kg BOR's zijnquote:Op woensdag 23 januari 2008 15:07 schreef Frautie het volgende:
ik ben nog steeds bezig met mijn fb schema. Ga wel goed omhoog qua Pr's
Va nde week BOR met 50 kg gedaan en lunges met 13 kg. Zag daarna wel sterretjes
En OMG wat een spierpijn
jij bencht dus 2x zo veel als dat je BOR't? lekkere verhouding borst/rug heb je danquote:Op donderdag 24 januari 2008 09:27 schreef Videopac het volgende:
[..]
Volgens mij wens jij een compliment te ontvangen. En terecht. 50kg BOR's zijn; meer dan ik doe...
quote:Op donderdag 24 januari 2008 09:27 schreef Videopac het volgende:
Volgens mij wens jij een compliment te ontvangen. En terecht. 50kg BOR's zijn; meer dan ik doe...
Hoe is je schema?quote:Op donderdag 24 januari 2008 19:27 schreef Semargofni het volgende:
Morgen LB.
Ik ben nu al zenuwachtig.
Ivo, nice pics in je fotoboekquote:Op maandag 28 januari 2008 09:41 schreef ivosnivo het volgende:
Ach zulke dingen hou je toch. Alles moet schokkend zijn anders kijkt er geen hol. Je ziet ook nooit iets op tv over normale homo's oid. Altijd het extreme.
als ik het goed had at die beste knaap wel 's meer dan 8 pizza's op een dagquote:Op maandag 28 januari 2008 09:47 schreef tongytongylickylicky het volgende:
[..]
Ivo, nice pics in je fotoboekMaar zover ik uit jou berichten op het forum kan begrijpen ben jij zo 'groot' geworden door goed te eten en door supps? En niet door de producten die gister in het tv programma geshowt werden
Thanx. Vooral veel eten, goed eten valt soms wat tegen. Ik doe 2 of 3 maanden per jaar creatine en paar shakies per dag.quote:Op maandag 28 januari 2008 09:47 schreef tongytongylickylicky het volgende:
[..]
Ivo, nice pics in je fotoboekMaar zover ik uit jou berichten op het forum kan begrijpen ben jij zo 'groot' geworden door goed te eten en door supps? En niet door de producten die gister in het tv programma geshowt werden
Wist je dat creatine, whey poeders en proteine repen in Nieuw-Zeeland gewoon in de supermarkt liggen?quote:Op maandag 28 januari 2008 08:52 schreef no-look het volgende:
Wat een clown die Greg :' )
Die docu komt net op de dag dat m'n moeder m'n pot creatine 'ontdekt' die op m'n kamer staat. Ze was helemaal in shock en dacht dat ik ook verboden shit gebruikte
Uhm...in Amerika ook. Ik denk in het merendeel van de wereld.quote:Op maandag 28 januari 2008 11:40 schreef Videopac het volgende:
[..]
Wist je dat creatine, whey poeders en proteine repen in Nieuw-Zeeland gewoon in de supermarkt liggen?
(succes met uitleggen, overigens)
In Frankrijk is creatine verbodenquote:Op maandag 28 januari 2008 14:38 schreef tongytongylickylicky het volgende:
[..]
Uhm...in Amerika ook. Ik denk in het merendeel van de wereld.
quote:Op maandag 28 januari 2008 18:16 schreef Baffer het volgende:
Ik zou zelf ook wel zon fysiek willen als valentino.
Met polsoefeningenquote:Op dinsdag 29 januari 2008 13:45 schreef Noshiba het volgende:
Even een vraagje, ik sport nu zo'n 4x in de week en doe wel veel met gewichten enzo maar men armen nemen wel toe in omvang maar m''n polsen niet dus ik ben bang dat ik dan over een tijdje een hele rare verhouding het, heb nogal dunne polsen kan je dit trainen ofzo dat ze breder worden?
Die korte inspanning zorgt voor een korte, goede doorbloeding van de belastte spieren. Het herstel gaat daardoor sneller. Ook wel "active recovery" genoemd.quote:Op dinsdag 29 januari 2008 11:43 schreef Uncle het volgende:
niet echt BB gerelateerd maar hier weet vast iemand het wel
Train elke dag (bijna altijd 's avonds) op beenspieren en conditie (doe aan wedstrijd skeeleren, vandaar). Eigenlijk merk ik dat sinds ik op de fiets naar werk ga, dat ik naar mijn eigen idee (en de tijden zeggen hetzelfde) sneller progressie boek dan toen ik nog met het OV naar werk ging. Nu is mijn werk maar 10 minuten weg dus aan de lengte van de rit kan het niet aan liggen. Maar nu wil het geval dat ik een afwijking heb dat ik altijd in het zuur wil fietsen, ook als ik maar een heel kort stukje![]()
Zou het kunnen, dat als je 's avonds hebt getraind, dat je lichaam dat beter/sneller hersteld als je ' ochtends een korte heftige/zware inspanning levert. Gezien mijn fitheid is 10 minuten fietsen echt een stukje van niks (meestal in het weekend een ritje op de racefiets van 3/4 uur) maar wellicht dat, zelfs al is het kort, door je beenspieren optimaal te pijnigen je lichaam een extra impuls krijgt voor herstel?? Of zou het zo zijn dat die 10 minuten dan als soort van krachttraining gezien kan worden en dat daardoor er snellere prgressie is?
Wie weet het antwoord (of wellicht is het een combinatie van beide)
quote:Op dinsdag 29 januari 2008 16:26 schreef LedZep het volgende:
[..]
Die korte inspanning zorgt voor een korte, goede doorbloeding van de belastte spieren. Het herstel gaat daardoor sneller. Ook wel "active recovery" genoemd.
Iets is altijd beter dan niets.quote:Op dinsdag 29 januari 2008 19:19 schreef Tommy_808 het volgende:
moet nog een maand ontstekingsremmers nemen voor m'n schouder - dus een maand geen ijzer in m'n handen![]()
Led, heeft het zin om enkel met core en UB een schema van 3x per week op te stellen? (rekening houdend met geen squats of DL's)
Misschien werkt glucosamine voor jequote:Op dinsdag 29 januari 2008 19:19 schreef Tommy_808 het volgende:
moet nog een maand ontstekingsremmers nemen voor m'n schouder - dus een maand geen ijzer in m'n handen![]()
Led, heeft het zin om enkel met core en UB een schema van 3x per week op te stellen? (rekening houdend met geen squats of DL's)
Welkom in de wondere wereld van ecto zijn. Ik heb hetzelfde, zal zo blijven ook. Je hebt ook vast een dun nekkie?quote:Op dinsdag 29 januari 2008 13:45 schreef Noshiba het volgende:
Even een vraagje, ik sport nu zo'n 4x in de week en doe wel veel met gewichten enzo maar men armen nemen wel toe in omvang maar m''n polsen niet dus ik ben bang dat ik dan over een tijdje een hele rare verhouding het, heb nogal dunne polsen kan je dit trainen ofzo dat ze breder worden?
ja ik pakte af en toe Ibu, maar de dokter heeft me Diclofenac voorgeschreven, van het zelfde merk als Ibuquote:Op dinsdag 29 januari 2008 20:47 schreef Devlinsect het volgende:
[..]
Misschien werkt glucosamine voor je
http://www.vita-send.nl/glucos.htm
wel in combi met chondroïtine. Te verkrijgen bij kruidvat of andere drogisterij
Na twee weken heb je kans dat je lichaam niet reageert op onstekingsremmers zoals Ibuprofen. Het werkte bij mij beter dan Ibu
Mocht dit onzin zijn, hoor ik het graag![]()
En de reden dat ze het daar verbieden is?quote:Op maandag 28 januari 2008 15:44 schreef Devlinsect het volgende:
[..]
In Frankrijk is creatine verboden
Stimulerende middelen zijn daar verboden. Red Bull zul je daar ook niet kunnen krijgen.quote:Op dinsdag 29 januari 2008 23:36 schreef Sander170 het volgende:
Maar waarom, nee de reden doel ik op?
Quote uit artikel:quote:Op dinsdag 29 januari 2008 23:34 schreef no-look het volgende:
Van creatine wordt je te buff, dat weten ze ook in Engeland
http://www.sundaymirror.c(...)rks--98487-19280116/
Ja klopt dat van RedBull Wist ik al,quote:Op woensdag 30 januari 2008 11:20 schreef Devlinsect het volgende:
[..]
Stimulerende middelen zijn daar verboden. Red Bull zul je daar ook niet kunnen krijgen.
In espresso zit geen taurine, wijsneus.quote:Op donderdag 31 januari 2008 01:42 schreef Sander170 het volgende:
[..]
Ja klopt dat van RedBull Wist ik al,
maar dan zouden ze eigenlijk een Dubbele Espresso eigenlijk ook moeten verbieden!
Weet ik, maar daar ging het mij niet om, aapje.quote:Op donderdag 31 januari 2008 10:11 schreef LedZep het volgende:
[..]
In espresso zit geen taurine, wijsneus.
jij hebt altijd van die rare getallenquote:Op donderdag 31 januari 2008 13:51 schreef no-look het volgende:
hehe als je nu ineens 4*125 kunt heb je hiervoor nooit echt zwaar getilt of wel? Vanaf nu gewoon knallen dan lukt het vast wel. Ik vind 4*125 zwaar en kan nu 1*142.
Oprah gekeken?quote:Op donderdag 31 januari 2008 16:21 schreef milagro het volgende:
Fitte mannetjes hallo, kijk hier eens naar
http://www.youtube.com/watch?v=nJulb9McODc
is het niet prachtig en bijna ongelofelijk... of is dit voor juliie ook appeltje eitje
de 2 heren zijn overigens 38 en 41 jaar.... capital A-fucking-mazing .
ja, kloptquote:
Het gaat alleen stukken langzamer.quote:Op donderdag 31 januari 2008 20:37 schreef no-look het volgende:
Sterk worden zonder zwaarder te worden kan dus best
De reden waarom het nu allemaal is verboden in Frankrijk, ja omdat het Frankrijk is, precies.quote:Op donderdag 31 januari 2008 12:41 schreef no-look het volgende:
waar dan wel om?
Hehe brutal verzadigde vetten voor een limited jeff lewis lifespan.quote:Op donderdag 31 januari 2008 23:06 schreef LedZep het volgende:
In de komende tijd maar weer eens een paar liter volle melk aan mijn dieet toevoegen en chocolademelk op trainingsdagen. Voor "Baffer": met "chocolademelk", een woord dat jij niet kent, bedoel ik natuurlijk: "the brutal barely legal results beverage".
Wat doet Taurine met je Sander170?quote:Op vrijdag 1 februari 2008 02:07 schreef Sander170 het volgende:
[..]
De reden waarom het nu allemaal is verboden in Frankrijk, ja omdat het Frankrijk is, precies.
Ik vroeg niet om de exacte stof: Taurine.![]()
Oke deze dan maar eens proberen, ik moet toch wat nu, wat is er zo gevaarlijk aan Taurine?
Of wat juist niet?
Haha "cholesterol turns into testosterone" zei die 60-jarige dikzak toch?quote:Op vrijdag 1 februari 2008 08:47 schreef Baffer het volgende:
[..]
Hehe brutal verzadigde vetten voor een limited jeff lewis lifespan.
Respect+.
Ja ik weet wat Taurine met je doet:quote:Op vrijdag 1 februari 2008 10:18 schreef Devlinsect het volgende:
[..]
Wat doet Taurine met je Sander170?
Waarom zou het dan gevaarlijk zijn?
Taurine is geen stimulerend middel voor spiergroei IMHO. Sterker nog, ze zijn er niet helemaal uit wat Taurine met je lijf doet.quote:Op zaterdag 2 februari 2008 05:44 schreef Sander170 het volgende:
[..]
Ja ik weet wat Taurine met je doet:
Het is onder andere een stimulerend middel dat de spiergroei bevorderd maar het is niet gevaarlijk!
Of wel dan?
Waarom het niet gevaarlijk is, maar ik vind Frankrijk op sommige punten een beetje een raar land,
of een te streng land denk ik.
Geef aub je mening eens wil je?
Beetje vaag allemaal,quote:Op zaterdag 2 februari 2008 11:54 schreef Devlinsect het volgende:
[..]
Taurine is geen stimulerend middel voor spiergroei IMHO. Sterker nog, ze zijn er niet helemaal uit wat Taurine met je lijf doet.![]()
Frankrijk heeft wel vaker strengere wetten en regels die wij onzin vinden.
hehe, vier dagen lang gewoon koningendag, echt prima feestje. Gisteren in 7 uur tijd ook maar een polonaise gelopen, viel me alleszins mee.quote:Op zondag 3 februari 2008 20:05 schreef no-look het volgende:
Ik heb tot dinsdag een deload in de vorm van liters bier en kilo's fastfood. Carnaval. Oh yes.
Who gives a rats ass anyway.quote:Op zaterdag 2 februari 2008 11:33 schreef Baffer het volgende:
Gister 4 uur getraind... 2.5 uur gym en daarna nog yoke en farmers lopen!!!!!!!!
Boudewijn is een beest!!!!!
Had eens een stagiair die mij op de kamer geplaatst werd die zelf zijn boterhammen met pindakaas zat te smeren. Ik word alweer misselijk bij die gedachte.quote:Op maandag 4 februari 2008 20:31 schreef LedZep het volgende:
Stop de haat en het gejammer!!
Ik denk dat als er eens wat meer pindakaas gegeten zou worden, de wereld een stuk beter zou zijn.
[ afbeelding ]
ik hoor hier een traumaquote:Op maandag 4 februari 2008 22:36 schreef Mr.J het volgende:
[..]
Had eens een stagiair die mij op de kamer geplaatst werd die zelf zijn boterhammen met pindakaas zat te smeren. Ik word alweer misselijk bij die gedachte.
Ja hé een héél potje per dag hé.quote:Op maandag 4 februari 2008 20:31 schreef LedZep het volgende:
Stop de haat en het gejammer!!
Ik denk dat als er eens wat meer pindakaas gegeten zou worden, de wereld een stuk beter zou zijn.
[ afbeelding ]
Eindhoven is geen Groningen hequote:Op dinsdag 5 februari 2008 15:50 schreef ivosnivo het volgende:
Sportscholen dicht om carnaval? Had er vroeger al moeite mee als ie met kerst dicht was
jaja, ik ga volgende week wss op pad. Maar niks is zekerquote:Op dinsdag 5 februari 2008 08:38 schreef Den_Haag het volgende:
Frautie, de koffie wordt trouwens koud
Niet dus, wat een misère. Je tent sluiten op de 4e dag van carnaval, wanneer de meesten alweer moeten werken.quote:Op dinsdag 5 februari 2008 20:17 schreef tho_Omas het volgende:
Dadelijk maar eens kijken of de sportschool open is, heb het gehad met carnaval.
Zo'n beest dat je je lichaam meer slechts dan goeds hebt aangedaan aangezien je spieren na 1.5 uur trainen in een katabole staat komenquote:Gister 4 uur getraind... 2.5 uur gym en daarna nog yoke en farmers lopen!!!!!!!!
Boudewijn is een beest!!!!!
quote:Op woensdag 6 februari 2008 09:50 schreef kidkash19 het volgende:
[..]
Zo'n beest dat je je lichaam meer slechts dan goeds hebt aangedaan aangezien je spieren na 1.5 uur trainen in een katabole staat komen
yups.. exact na 5400 seconden, welke inspanning je hebt geleverd speelt helemaal geen rolquote:Op woensdag 6 februari 2008 09:50 schreef kidkash19 het volgende:
[..]
Zo'n beest dat je je lichaam meer slechts dan goeds hebt aangedaan aangezien je spieren na 1.5 uur trainen in een katabole staat komen
Nee.quote:Op woensdag 6 februari 2008 09:50 schreef kidkash19 het volgende:
[..]
ik denk dat je ervanuit mag gaan dat die beste knaap toch het eea aan voedsel naar binnen heeft gekapt tijdens die 4 uur durende training.quote:Op woensdag 6 februari 2008 09:50 schreef kidkash19 het volgende:
[..]
Omdat?quote:
snelle carbs zijn voornamelijk suikers?quote:Op woensdag 6 februari 2008 13:41 schreef LedZep het volgende:
Devlinsect: als je vóór en vooral tijdens de training genoeg snelle carbs tot je neemt heb je genoeg glycogeenreserves. Geen wonder dat "bodybuilders" vaak in elkaar storten na 1 uur en 1 seconde, aangezien iedereen zweert bij een postworkoutshake en de energievoorziening tijdens de training zelf zwaar verwaarloost.
kidkash19: er is nog nooit een wetenschappelijk onderbouwing geweest dat de testosteronspiegels dalen en/of stresshormonen opbouwen tijdens een krachttraining. Alle onderzoeken met die conclusie zijn uitgevoerd op duursporters.
MrJ: de gemiddelde Bafferbuilder training zal niet gauw vervelen denk ik.
Overigens is langer trainen gewoon meer volume = meer groei.
Ja, chocolademelk FTW.quote:Op woensdag 6 februari 2008 13:52 schreef mister_popcorn het volgende:
[..]
snelle carbs zijn voornamelijk suikers?
En betekent die pica van animal dat je weer klaar bent om met het ijzer te werken? (naast je kettlebell)
Haha, we zaten toen al grappen te maken omdat pencilnecks zoals jij erover zouden beginnen te zeiken. Na anderhalf uur branden de spieren van je lichaam af zeker? je verliest wel o,5kg spiermassa per kwartier!quote:Op woensdag 6 februari 2008 09:50 schreef kidkash19 het volgende:
[..]
EEN BESCHULDIGING!!quote:Op woensdag 6 februari 2008 11:35 schreef Devlinsect het volgende:
[..]
![]()
Mits het zelfgenoemde 'beest' een spuit in zijn poot drukt of middelen slikt die op de dopingslijst staan.
Dan kan iedereen een beest worden.
'Wij' zijn geen amateur bodybuilders.quote:Op woensdag 6 februari 2008 13:00 schreef Devlinsect het volgende:
[..]
Omdat?
Na 1,5 uur zijn je glycogeen spiegels wel leeg in de getrainde spier.
En 4 uur trainen.![]()
Olympische Gewichtheffers gaan vergelijken met een amateur bodybuilder.
Dat komt omdat jij alleen maar op machines traint en isolatie doet.quote:Op woensdag 6 februari 2008 13:14 schreef Mr.J het volgende:
Of het nu wel of niet kan, 4 uur trainen gaat wel vervelen lijkt mij. 1 Uurtje trainen, kwartiertje sauna en dan naar huis vind ik een mooie trainingsavond.
Dan lekker thuis wat eten enzo.
quote:Op woensdag 6 februari 2008 14:30 schreef Boudewijn. het volgende:
[..]
Dat komt omdat jij alleen maar op machines traint en isolatie doet.
Wauw...pencilneck....en je kent me niet eens....goed oordeel man.quote:Haha, we zaten toen al grappen te maken omdat pencilnecks zoals jij erover zouden beginnen te zeiken. Na anderhalf uur branden de spieren van je lichaam af zeker? je verliest wel o,5kg spiermassa per kwartier!
Je kan die corisolaanmaak wel wat tegenhouden/verminderen hoor.
Je verdient je geld ermee zoals de pro's? Knap. Zover ben ik nog lang niet.quote:Op woensdag 6 februari 2008 14:29 schreef Boudewijn. het volgende:
[..]
'Wij' zijn geen amateur bodybuilders.
Ik baf nietquote:Op woensdag 6 februari 2008 15:25 schreef LedZep het volgende:
Welke baffers waren er allemaal op die meet? En wie had de grootste biceps?
Ik ben geen bodybuilder.quote:Op woensdag 6 februari 2008 15:24 schreef Devlinsect het volgende:
[..]
Je verdient je geld ermee zoals de pro's? Knap. Zover ben ik nog lang niet.
We waren met zn 3e. 'baffer' had de dikste biceps!! Aankomende zaterdag trainen we in Wijhe, in die loods van die filmpjes die wel eens zijn voorbijgekomen hier.quote:Op woensdag 6 februari 2008 15:25 schreef LedZep het volgende:
Welke baffers waren er allemaal op die meet? En wie had de grootste biceps?
Ah bij Robbert Wolters dusquote:Op woensdag 6 februari 2008 16:09 schreef Boudewijn. het volgende:
[..]
We waren met zn 3e. 'baffer' had de dikste biceps!! Aankomende zaterdag trainen we in Wijhe, in die loods van die filmpjes die wel eens zijn voorbijgekomen hier.
Wat jij wilt knul.quote:Op woensdag 6 februari 2008 14:30 schreef Boudewijn. het volgende:
[..]
Dat komt omdat jij alleen maar op machines traint en isolatie doet.
Nee, nee, nee, nee. Je zit er helemaal naast. En alleen INSIDERS weten wie welke baffer is!.quote:Op woensdag 6 februari 2008 16:12 schreef LedZep het volgende:
[..]
Ah bij Robbert Wolters dus. Even voor de goede orde; "baffer" = "frank" = "frank" uit "heerde" = "prophet"? Voorzover ik weet is "baffer" namelijk niet zo dik als "prophet" maar desondanks zijn er wss niet veel "baffers" met dezelfde naam. En onder welke naam staat "Boudewijn", jij dus, doorgewinterde "baffer", nog meer bekend? Op één of andere manier ben ik redelijk vaak in de war wat betreft de 23 verschillende nicks die elke "baffer" heeft
.
Haha oke "Boudewijn", succes met je road naar een monster bicepsquote:Op woensdag 6 februari 2008 17:15 schreef Boudewijn. het volgende:
[..]
Nee, nee, nee, nee. Je zit er helemaal naast. En alleen INSIDERS weten wie welke baffer is!.
Nee, dit was geen knipoog naar een bepaald log op forza van "een ecto", dus nee, ik zit er niet naast. Maar het is een algemeen bekend feit dat ieder member van dat illustere team baffer streeft naar een grote biceps.quote:Op woensdag 6 februari 2008 17:22 schreef Boudewijn. het volgende:
Bespeur ik hier een knipoog naar een bepaald log op team-forza? Indien ja, dan zit je er alweer langs.
quote:Op woensdag 6 februari 2008 14:27 schreef Boudewijn. het volgende:
[..]
Haha, we zaten toen al grappen te maken omdat pencilnecks zoals jij erover zouden beginnen te zeiken.
Nog niet.. maar dat komt ooit nog.quote:Op woensdag 6 februari 2008 17:29 schreef LedZep het volgende:
[..]
Beware, Fok! Bodybuilders, dit zijn zowaar monsters!
WIJ SCHREEUWEN OM FOTO'Squote:Op woensdag 6 februari 2008 17:29 schreef LedZep het volgende:
[..]
Nee, dit was geen knipoog naar een bepaald log op forza van "een ecto", dus nee, ik zit er niet naast. Maar het is een algemeen bekend feit dat ieder member van dat illustere team baffer streeft naar een grote biceps.
edit: ah, ik heb de identiteit van "baffer" en "boudewijn" al ontfrutseld. Dankzij dit fantasische speurwerk weet ik nu eindelijk welke brutale beesten dit zijn en hoe zij in de afgelopen 1,5 jaar zichzelf tot brutale beesten hebben getransformeerd. Beware, Fok! Bodybuilders, dit zijn zowaar monsters!
De squat is voornamelijk een beenoefening. Het mooie van de squat is dat je heel veel spieren tegelijk aanspreekt. (70% van alle spieren volgens kenners) Doordat je zo veel spieren tegelijk aanspreekt ,maakt je lichaam bepaalde hoeveelheden groeihormoon aan. Dit hormoon bevordert dus voornamelijk de groeiquote:Op donderdag 7 februari 2008 21:04 schreef LGOPEN het volgende:
waarom is dat squatten zo belangrijk? Ik fitness nu 3 jaar en heb m'n lichaam wel goed ontwikkeld en heb nog nooit gesquat. Vergis ik mij nu of is het de oefening met een stang in je nek waarbij je naar beneden gaat? Dit is toch puur een been oefening? Deze spieren train ik nooit met fitness, omdat hardlopen anders onmogelijk is. Maar de verhalen over squatten wekken toch mijn interesse.
Ik sport dagelijks en hardlopen is sowieso vervelend als ik bepaalde spieren goed heb gepakt (zoals bv borst). Ik train momenteel borst, schouders, rug, triceps en biceps als spiergroepen. Twee per dag aangevuld met buik. Dus geen benen. Maar als ik squat heeft dat dus ook effect op bovenlichaam?quote:Op donderdag 7 februari 2008 21:48 schreef Semargofni het volgende:
Hoezo zou hardlopen onmogelijk zijn? Spierpijn? Daar went je lichaam snel genoeg aan.
En ik heb zo mijn twijfels bij dat goed ontwikkelde (boven)lichaam als je de helft van je spieren negeerd
Squatten is gewoon een belangrijke oefening waarbij je je lichaam onder dusdanige stress zet dat ook andere spiergroepen beter zullen groeien. Bovendien krijg je er dikke poten van en een sterke (onder)rug. Het word niet voor niks 'the king of exercises' genoemd. Persoonlijk vind ik deadlift een completere oefening maar squat is misschien nuttiger omdat er minder herstel tijd voor nodig is en dus kan je het vaker doen.
http://home.online.no/~janbagg/weightgain.htmquote:Op donderdag 7 februari 2008 22:38 schreef LGOPEN het volgende:
nou ja, die 19-eeuwse fabrieksarbeider werd gemiddeld ook niet erg oud
Maar ik merk gewoon dat na een zware training ik veel minder ver kan lopen. Dit scheelt letterlijk kilomters.. wat ook logisch is. Na een zware training is je lichaam bezig met herstellen wat energie kost, dus ik kan dan met moeite de dag erna goede afstanden afleggen.
zit je iets dwars? Ik stelde volgens mij een normale vraag zonder bij bedoelingen? Maar goed, ik wil jou weleens 20km zien hardlopen na een zware fitness training.quote:Op vrijdag 8 februari 2008 00:19 schreef Tommy_808 het volgende:
haha zalige uitvlucht
"ik loop, dus ik hoef geen benen te trainen"
"ik fiets elke dag naar school, dus ik hoef geen benen te trainen"
"ik doe al voetbal, dus.."
![]()
![]()
ps: ok, voetbal is een zeer goede (kracht-)beentraining, maar als je daarbij nog traint zal je je voetbalprestaties ook zien vooruitgaan
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |