abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 21 januari 2008 @ 08:00:06 #101
8030 ConQuestador
Alfa Romeo 156 GTA
pi_56191810
quote:
Op maandag 21 januari 2008 07:24 schreef Videopac het volgende:

[..]

98,5kg bij 1.90m. Gewicht is gelijk aan 1-2 maanden geleden, alleen wel met iets minder vet nu.
Bij welk vetpercentage schat je ? Want bij 15% zou je best groot zijn, en dan vind ik de stats maar wat matigjes.
quote:
M.b.t. jou gewicht: ik zou niet al te snel proberen aan te komen. Als je snel aankomt kan het haast niet anders zijn dan dat er (veel) vet bijkomt.
Wat is daarin het slimste? Minder gaan eten, minder melk drinken (nu 2 liter per dag) of toch nu al beginnen om cardio te gaan doen?
pi_56193008
Zo, post hier ook weer eens. De laatste tijd hard gegroeid. Zit nu op 110kg (wou eigenlijk lichter worden ). Met een aantal oefeningen veel progressie gemaakt. Vooral de BP zit ik weer op mijn oude niveau van 120kg. Nu goed opletten dat ik niet te veel vet pak.
pi_56195332
@ videopac, met hoeveel doe jij military press? 7kg OH press per arm lijkt me wat weinig.. zeker bij jouw gewicht. je moet over die psychologische barriere. meestal weet ik zelfs niet met hoeveel gewicht ik m'n oefeningen uitvoer, dat helpt écht! en achteraf dan zien met hoeveel je het wel kan :p

btw; ik voer MP's uit met max 50kg (meestal ga ik tot 40 - en meestal rond 5 reps bij compound oefeningen) bij 68kg BW (- )
Only when close to death, you really feel alive
pi_56198683
@ Led, wat is het voordeel van zo'n stuk gietijzer tov een normale dumbell?
hij kan altijd nog bacardi gaan serveren in het cafe van Lock, Stock and Two Smoking Barrels
pi_56201387
Bij een dumbbell ligt het zwaartepunt exact op de plek waar je hem vasthoudt omdat hij symmetrisch (en homogeen, maar dat is obvious) is. Bij een kettlebell ligt de massa en dus het zwaartepunt buiten het handvat. In praktijk betekent dit dat bij dynamische oefeningen er meer momentum is in de richting die je niet op wilt gaan, waardoor je lichaam meer motorunits moet activeren om het gewicht in de juiste richting tot stilstand te brengen.

Daardoor heb je
1. complexere beweging -> meer spiervezels worden belast
2. meer energie nodig

Wat er dus op neerkomt dat je meer in complexen traint, dwz op z'n minst heel het UB en veelal UB+LB, dus: effectieve samenwerking van spieren, en een betere conditie kweekt omdat je meer energie nodig hebt -> hogere hartslag.

Kortom, trainen met kettlebells is niet zozeer gericht op spiergroei, maar meer op het creëren van een atletisch lichaam dat als 1 deel functioneert ipv 32312 spiergroepen afzonderlijk. Precies de reden waarom het Russische en Amerikaanse leger op deze manier traint, de meeste vechtsporters ze wel gebruiken en bv ook de acteurs van '300' hiermee zijn klaargestoomd.

In theorie kan je er natuurlijk spiergroei van krijgen, maar dat is niet direct het doel, dat kan namelijk ook wel met dumbbells. Ben je alleen geinteresseerd in spiergroei denk ik dat kettlebells puur functioneel weinig nut hebben. Het trainen met kettlebells ligt dan ook meer in de lijn met bv CrossFit, waar ik mezelf onder schaar. Het bovenstaande verhaal is in 2 woorden samen te vatten als "ultimate fitness".

Btw, de kettlebell was vroegah het standaard trainingsgewicht. Barbells werden pas tegen 1900 echt veel gebruikt en dumbbells zijn pas in de 20e eeuw uitgevonden als "makkelijker" equivalent voor de kettlebell.

Edit: zie http://www.youtube.com/watch?v=GO61k3EODY4 voor een tof kettlebell filmpje.

[ Bericht 6% gewijzigd door LedZep op 21-01-2008 16:21:28 ]
pi_56202000
quote:
Op maandag 21 januari 2008 13:50 schreef mister_popcorn het volgende:
@ Led, wat is het voordeel van zo'n stuk gietijzer tov een normale dumbell?
Gietijzer stimuteert de spier vanuit een andere hoek...\

Nee het boeit niet zoveel imo.. kettlebell zal wel wat anders te hanteren zijn maar gewicht is gewicht.

[ Bericht 11% gewijzigd door Baffer op 21-01-2008 16:36:35 ]
pi_56202082
Zo kan je het ook zeggen natuurlijk
pi_56204073
hehe baffer Zo dacht ik er ook over, maar wat led zei is toch ook het overdenken waard.

Misschien is het wel een leuke extra voor een "normale" training, maar ik wil eerst met een degelijk gewicht overhead squats etc kunnen voordat ik me weer in een nieuw avontuur stort. Hou ons maar op de hoogte qua progressie!
hij kan altijd nog bacardi gaan serveren in het cafe van Lock, Stock and Two Smoking Barrels
pi_56204119
Eerst maar es een bodyweight OH squat dan . Hoeveel moet je nog?
pi_56204207
mooi filmpje trouwens, als ik dat zie krijg ik altijd meteen weer zin om te trainen.

Voor een BW ohead sq moet ik nog rond de 35-40 kg erbij trainen, zal nu net wel of net niet een rep met 50 kg kunnen. Ben dus nog wel even bezig, al gaat het wel goed de laatste tijd. Als ik ze continu blijf doen moet de 75 zeker haalbaar zijn dit jaar. (en als dat lukt ben ik al een trots man )
pi_56205653
quote:
Op zondag 20 januari 2008 13:33 schreef no-look het volgende:
Ik wil ook nog steeds zo'n ding bestellen. Zit zelf aan 20 of 24 kg te denken. Wat denk jij LedZep? Ik kan een dumbell van 32 kg boven m'n kop tillen, voor zoverre dat vergelijkbaar is.
hmm een gezameijke aankoop zoals die CoC's?
  maandag 21 januari 2008 @ 19:17:39 #112
28280 Fugie
Porsche _O_
pi_56205689
ben doodop

en moet nog gaan trainen

wish me luck
  maandag 21 januari 2008 @ 19:36:59 #113
140141 ivosnivo
ada fare stop stalking me
pi_56206139
Kun je geen graangewichten op marktplaats op de kop tikken? Scheelt een hoop knaken lijkt me.
  maandag 21 januari 2008 @ 21:08:51 #114
28280 Fugie
Porsche _O_
pi_56208389
* Fugie is doodop³

4 uur geslapen en dan deze traning:
5x5 squats
5x5 deadlift (laag gewicht)
3x12 pullthroughs
3x8 leg extension
3x8 leg press
3 sets pullups
3x8 dumbell row
3x8 pulldown
3x8 high row
2x8 hammer curl
3x8 curl

ik ga straks lekker slapen

Woensdag doe ik een fullbody dagje, heb geen tijd meer om nog 2 x te trainen voordat ik ga snowboarden zaterdag

voor fb zat ik te denken aan volgende:
squats, deadlifts, benchen, mp, pullups en dan nog wat dingen waar ik dan zin in heb.
pi_56209013
Vandaag ook flink bezig geweest.

BW + 5 gebankdrukt. Eerste keer uberhaupt BW gehaald.
Schouders ook gesloopt vandaag.
"Ow, en betreffende PP: Iedereen weet toch dat dat een verbitterde piemel is, die alleen maar op anderen kan kankeren? Daarom is hij ook zo leuk. Zonder PP zou het leven maar saai zijn "
pi_56211973
quote:
Op maandag 21 januari 2008 21:08 schreef Fugie het volgende:
* Fugie is doodop³

4 uur geslapen en dan deze traning:
5x5 squats
5x5 deadlift (laag gewicht)
3x12 pullthroughs
3x8 leg extension
3x8 leg press
3 sets pullups
3x8 dumbell row
3x8 pulldown
3x8 high row
2x8 hammer curl
3x8 curl

ik ga straks lekker slapen

Woensdag doe ik een fullbody dagje, heb geen tijd meer om nog 2 x te trainen voordat ik ga snowboarden zaterdag

voor fb zat ik te denken aan volgende:
squats, deadlifts, benchen, mp, pullups en dan nog wat dingen waar ik dan zin in heb.
Ik zou je echt van harte aanraden om iets minder oefeningen in een trainingssessie te doen. En verder lijkt het me ook sterk dat als je echt goed hebt gesquat dat je daarna in een en dezelfde training nog op een redelijke wijze met een redelijk gewicht deadlifts kan doen. Ik zou echt wat selectiever zijn.

Maar goed, wat voor jou werkt moet je blijven doen.
pi_56212070
quote:
Op maandag 21 januari 2008 19:36 schreef ivosnivo het volgende:
Kun je geen graangewichten op marktplaats op de kop tikken? Scheelt een hoop knaken lijkt me.
Ik heb meteen even gekeken, ook om te zien wat het precies zijn, maar op marktplaats kan ik ze niet vinden...
pi_56213531
Squats en deads kan toch best op 1 dag? Mij gaat het meestal wel goed af, pak dan wel totaal verschillende rep-ranges. Squat bv 3x10, deadlift zware singels, doubles enz enz.
  dinsdag 22 januari 2008 @ 07:45:38 #119
140141 ivosnivo
  dinsdag 22 januari 2008 @ 08:33:52 #120
28280 Fugie
Porsche _O_
pi_56216456
quote:
Op maandag 21 januari 2008 23:21 schreef mister_popcorn het volgende:

[..]

Ik zou je echt van harte aanraden om iets minder oefeningen in een trainingssessie te doen. En verder lijkt het me ook sterk dat als je echt goed hebt gesquat dat je daarna in een en dezelfde training nog op een redelijke wijze met een redelijk gewicht deadlifts kan doen. Ik zou echt wat selectiever zijn.

Maar goed, wat voor jou werkt moet je blijven doen.
Het is idd wel wat veel soms maar dat is ook wel prettig, aan het eind van de training ben ik echt helemaal leeg

Verder is het altijd een afwisseling tussen squats en deadlifts; zware squats en lichte deadlifts of zware deadlifts en lichte squats. Het is inderdaad niet echt mogelijk om beide zwaar te pakken
pi_56217352
via zoeken op kettlebell op veilingkijker.nl op een andere marktplaats advertentie gekomen. Uit die advertentie:
quote:
Kettlebells, Russia’s Secret Weapon

‘s Werelds enige draagbare “total gym”

Een ‘Kettlebell’, ook wel ‘Ball Of Strength’ of ‘Girya’ genoemd, is een traditioneel Russische trainingstool. Het ziet eruit als een metalen kanonskogel met een handvat.

De Kettlebell heeft een lange geschiedenis; De naam verscheen voor het eerst in het Russische woordenboek in 1704. De mensen die met de Kettlebells trainden werden ‘Gireviks’ genoemd.

“Geen enkele andere sport ontwikkelt ons lichaam en onze kracht zo goed, als de Kettlebell dat doet bij onze Kettlebell atleten”, meldde het Russische magazine Hercules in 1913.

Vinogradov & Lukyanov (1986) concludeerden in hun onderzoeken een hele hoge correlatie van de resultaten van een Kettlebell competitie en de resultaten van een test bestaande uit een aantal uiteenlopende oefeningen, waaronder:

- Kracht van powerlift oefeningen (bankdrukken, squat, deadlift)

- Knijpkracht

- Kracht-uithoudingsvermogen gemeten bij pull-ups en dips

- 1000 meter hardlooptest

Voropayev (1983) voerde testen uit tussen 2 groepen mensen d.m.v. pull ups, sprongkracht,

100 meter
sprint en een
1000 meter
loop. De controle groep kreeg een programma waarbij specifiek op bovenstaande oefeningen werd getraind, terwijl de andere groep alleen met Kettlebells trainde.
Ondanks dat de Kettlebell groep dus niet specifiek op bovenstaande oefeningen trainde, scoorde de Kettlebell groep op ieder onderdeel toch beter dan de controle groep. Dit betekent dat de Kettlebell een enorm brede transfer ratio heeft naar andere vormen van fysieke training. Dit wordt ook wel het ‘What the hell effect’ genoemd.

Kettlebells laten lichaamsvet bijna letterlijk smelten zonder dieet of aerobics. Als je overgewicht hebt zul je slanker worden. Als je mager bent zul je gespierder worden. Volgens Voropayev (1997), die eveneens studies verrichtte naar de Russische ‘Gireviks’, verminderde bij 21,2% van deze sporters hun lichaamsgewicht (hun vetmassa daalde) sinds ze met Kettlebells trainden en 21,2% (exact hetzelfde percentage) ervoer een toename in lichaamgewicht (spiermassa).

De Kettlebell is een extreem krachtig trainingsmiddel voor het verbeteren van iemands lichaamssamenstelling.

Kettlebells zijn geschikt voor iedereen, voor zowel vrouwen als mannen en voor elk trainingsniveau. Met name in Rusland, maar sinds enige tijd ook in de rest van de wereld, trainen speciale eenheden van het leger en politie met Kettlebells.

“…..er is geen enkele andere methode of middel dat beter geschikt is om gelijktijdig kracht en flexibiliteit te verbeteren.”

De Russische speciale eenheden danken veel van hun kracht, explosiviteit en extreme uithoudingsvermogen aan het trainen met Kettlebells. Het officiële handboek van het Russische leger vermeldt: “Kettlebell oefeningen zijn de meest effectieve oefeningen voor het ontwikkelen van functionele kracht.”

Sinds de “ontdekking” van de kracht van de Kettlebell, trainen steeds meer mensen uit verschillende disciplines (zoals, vechtsporten, survival atleten, etc.) met dit revolutionaire en onverslijtbare trainingsapparaat.

De ‘Dutch Kettlebell Association’ organiseert diverse workshops waar je kennis kunt maken met alle fantastische mogelijkheden en kenmerken van het trainen met Kettlebells. Onder professionele begeleiding leer je tijdens deze workshops alle basis technieken om direct aan de slag te kunnen.

De workshops worden verzorgd door Bas Willemsen en Coen Luiken, oprichters vanTheOverloadPrinciple.com. Beiden werkzaam als sportfysiotherapeuten en krachttrainers bij het Korps Mariniers, en trainers/begeleiders van diverse topsporters waaronder diverse judoka’s, powerlifters en UFC atleten. Op dit moment vormen zij ook de medische staf van de Ultimate Fitness Challenge, bekend van RTL 5.

Zij verzorgen zowel de workshops als de diverse trainingen en zullen bovendien nieuwe Kettlebell trainers gaan opleiden.
If any member of the family should die whilst in the shelter from contamination,
put them outside, but remember to tag them first for identification purposes.
pi_56218780
quote:
Op maandag 21 januari 2008 19:16 schreef Tommy_808 het volgende:

[..]

hmm een gezameijke aankoop zoals die CoC's?
Ik denk niet dat het zin heeft omdat verzendkosten toch heel hoog zijn, ook als jij ze naar mij (of andersom) verstuurt. En je krijgt geen korting als je er meer bestelt toch? Ik moet even uitbetaald krijgen en dan ga ik er eentje halen
pi_56222037
Nou ik ben eruit wat betreft gietijzer. Voorlopig zie het allemaal als een leuke extra, niets minder en zeker niet meer. Die sites, zoals www.TheOverloadPrinciple.com en www.kettlebell.nl doen me echt teveel denken aan een hype. Teveel schreeuwige teksten, slechte links, cheap-ass site, belooft weer heel veel, zolang jij maar lekker je belletjes blijft kopen a 75 eu per stuk...

Verder ben ik ook niet overtuigd waarom een half uur spelen met een redelijke matig gewicht (wat zo'n ijzer is) zo verschillend is van een half uur spelen met een dumbell of barbell. In feite zijn er zelf genoeg BW oefeningen beschikbaar om, als je die in een hoog tempo doet, jezelf binnen een half uur compleet lam te hebben.

Maar goed, een leuke extra, en helemaal voor iemand die thuis traint.
  dinsdag 22 januari 2008 @ 13:36:39 #124
28280 Fugie
Porsche _O_
pi_56222883
ik zoek trouwens nog goede eiwitrepen voor mijn wintersport, alleen heb ik geen tijd meer om iets te bestellen omdat ik vrijdag al weg en het dus in de retail moet kopen.

nevermind that, heb net wat spulletjes bij xxlnutrition besteld. Mijn pwo supplement moest ik toch bijbestellen

[ Bericht 36% gewijzigd door Fugie op 22-01-2008 13:43:59 ]
pi_56230936
quote:
Op dinsdag 22 januari 2008 13:06 schreef mister_popcorn het volgende:
Nou ik ben eruit wat betreft gietijzer. Voorlopig zie het allemaal als een leuke extra, niets minder en zeker niet meer. Die sites, zoals www.TheOverloadPrinciple.com en www.kettlebell.nl doen me echt teveel denken aan een hype. Teveel schreeuwige teksten, slechte links, cheap-ass site, belooft weer heel veel, zolang jij maar lekker je belletjes blijft kopen a 75 eu per stuk...

Verder ben ik ook niet overtuigd waarom een half uur spelen met een redelijke matig gewicht (wat zo'n ijzer is) zo verschillend is van een half uur spelen met een dumbell of barbell. In feite zijn er zelf genoeg BW oefeningen beschikbaar om, als je die in een hoog tempo doet, jezelf binnen een half uur compleet lam te hebben.

ja, ik heb er toch het geld niet voor

ook lijkt me het vreemd dat zo'n dinges meer kosten dan dumbels, ze zijn super simpel om te maken. er wordt zeer veel winst wordt gemaakt onder de slogan "complete workout voor een athletisch lichaam in 20 min"
pi_56232663
quote:
Op dinsdag 22 januari 2008 13:06 schreef mister_popcorn het volgende:

Is volledig waar.
pi_56243463
quote:
Op maandag 21 januari 2008 11:33 schreef Tommy_808 het volgende:
@ videopac, met hoeveel doe jij military press? 7kg OH press per arm lijkt me wat weinig.. zeker bij jouw gewicht. je moet over die psychologische barriere. meestal weet ik zelfs niet met hoeveel gewicht ik m'n oefeningen uitvoer, dat helpt écht! en achteraf dan zien met hoeveel je het wel kan :p

btw; ik voer MP's uit met max 50kg (meestal ga ik tot 40 - en meestal rond 5 reps bij compound oefeningen) bij 68kg BW (- )
MP nog nooit gedaan ; ga ik binnenkort ook doen (ben druk bezig over te schakelen op minder gay oefeningen). Overhead press (zittend) kan ik 3x10 met 18kg dumbbells. Maar dat is alweer een tijdje geleden; misschien dat ik er inmiddels wat meer uit kan persen. Ik zal die binnenkort ook weer eens doen.

Psychologische barrière: eens! Dat had ik zondag met die skull crushers. Telkens er wat bij op gegooid zonder uit te rekenen hoeveel het nou was; dat deed ik pas achteraf.
If any member of the family should die whilst in the shelter from contamination,
pi_56244920
quote:
Op maandag 21 januari 2008 08:00 schreef ConQuestador het volgende:

[..]

Bij welk vetpercentage schat je ? Want bij 15% zou je best groot zijn, en dan vind ik de stats maar wat matigjes.
Niet veel meer dan 15% iig. En ik maak binnenkort wel eens een post-wo opgepompte foto. De foto's die ik tot nu toe liet zien waren nogal (zowel qua lichaam als qua foto).
pi_56247692
Ik ga me weer eens aan een schema wagen

1.

Heavy Squat
Bench
Row

2.

Heavy Pull
High rep squat
Overhead Press

3.

Medium Squat
Pull voor reps
Chin-up

en af en toe wat isolatie voor de hamstring, al denk ik dat mijn squat van 3* per week knallen ook wel moet stijgen. Wat denken jullie?
pi_56248802
Doe op dag 2 frontsquat.

En onderschat je hamstring niet ( al weet ik niet of je dat doet )
'Schneller! Schneller!'
pi_56248920
Heavy pull zou ik vaststellen op bv lineaire progressie van doubles, beginnende op 88-90% 1RM, pull voor reps weglaten ivm overbelasting en vervangen door arched back bent knees goodmorning afwisselend met RDL. Op dag 1 high rep leg curls toevoegen en op dag 2/3 een of twee andere assistance oefeningen (rotator cuff / triceps).
pi_56250217
Squats zijn in alle vormen en maten. Dus ook frontsquat/safety-squat/pinsquat/boxsquat etc.

Isolatie van de hamstring wilde ik sowieso wel toevoegen maar dat is dan in die keren dat ik met m'n maten ben trainen die toch altijd meer tijd nodig hebben dan ik.

Dat vaststellen van die dubbels vind ik wel een gaaf idee En dan je max testen zodra je dubbels doet met je huidige max? enig probleem is wel dat ik van plan ben veel verschillende pulls te doen. Ene week dus powerclean, dan deadlift en vanaf vandaag ook powersnatch (brute oefening!). Als ik zwaar clean, kan ik dan enkele dagen niet gewoon deadliften voor reps?

En als ik dus één of twee keer de hams isoleer door middel van legcurls of romanian deadlifts, zijn die goodmornings dan nog nodig?
pi_56250421
quote:
Op woensdag 23 januari 2008 14:23 schreef no-look het volgende:
Squats zijn in alle vormen en maten. Dus ook frontsquat/safety-squat/pinsquat/boxsquat etc.

Isolatie van de hamstring wilde ik sowieso wel toevoegen maar dat is dan in die keren dat ik met m'n maten ben trainen die toch altijd meer tijd nodig hebben dan ik.

Dat vaststellen van die dubbels vind ik wel een gaaf idee En dan je max testen zodra je dubbels doet met je huidige max? enig probleem is wel dat ik van plan ben veel verschillende pulls te doen. Ene week dus powerclean, dan deadlift en vanaf vandaag ook powersnatch (brute oefening!). Als ik zwaar clean, kan ik dan enkele dagen niet gewoon deadliften voor reps?

En als ik dus één of twee keer de hams isoleer door middel van legcurls of romanian deadlifts, zijn die goodmornings dan nog nodig?
Ik zou het bij 1x heavy backsquat, 1x light backsquat en 1x volume front squat houden. Je gewone squat is toch relatief laag, beter steek je daar tijd in dan 23 verschillende soorten.

Hamstringisolatie zou ik toch wel op regelmatige basis doen, je hebt het nodig.

Dubbels in principe doorgaan tot je faalt, week rust en dan opnieuw beginnen. Maxen is niet direct nodig. 1x per week deadlift is zwaar zat, deadliften voor reps ga je niet halen, zeker niet als je al cleans doet. Als je het wel zou halen, train je niet zwaar genoeg.

Misschien powercleans en power snatches als warming up + techniek leren? Supramaximale gewichten zal je toch niet gebruiken zolang je techniek niet perfect is.

Goodmorning is dezelfde beweging als een RDL, in principe inwisselbaar.
  woensdag 23 januari 2008 @ 15:07:12 #134
153812 Frautie
Frautilicious
pi_56251191
ik ben nog steeds bezig met mijn fb schema. Ga wel goed omhoog qua Pr's

Va nde week BOR met 50 kg gedaan en lunges met 13 kg. Zag daarna wel sterretjes

En OMG wat een spierpijn
Assumption is the mother of all fuck ups
Everything you do, every single decision you make, either takes you a step closer or a step further away from your goal.
You either grow or you regress; nothing stands still.
pi_56251681
Idd, dat vaak squaten ben ik het wel mee eens. Je 'hoofdoefeningen' kan je het beste gewoon vaak doen, zodat je techniek en groove steeds beter wordt/blijft. Assistance kan je best vaak afwisselen, is ook leuker.
'Schneller! Schneller!'
pi_56252202
quote:
Op woensdag 23 januari 2008 15:07 schreef Frautie het volgende:

En OMG wat een spierpijn
Een gevolg van een FB schema is FB spierpijn. Ik had (eer)gisteren ook zo'n beetje een rollator nodig...
pi_56253893
quote:
Op woensdag 23 januari 2008 15:28 schreef Boudewijn. het volgende:
Idd, dat vaak squaten ben ik het wel mee eens. Je 'hoofdoefeningen' kan je het beste gewoon vaak doen, zodat je techniek en groove steeds beter wordt/blijft. Assistance kan je best vaak afwisselen, is ook leuker.
thanks voor de feedback jongens

Vooral gewone squats dus en de safety bar even laten rusten. Af en toe frontsquats voor de afwisseling en boxsquats voor start-kracht maar de nadruk dus op normale, diepe squats. Alright.
pi_56254073
Die frontsquat kan je best nog gewoon 1x in de week doen als 'lichte' squat. Wel gewoon zwaar blijven doen natuurlijk, maar omdat het gewicht minder is als bij een backsquat telt het nog steeds als een lichte squat.
'Schneller! Schneller!'
pi_56259001
Wat voor setje oefeningen kan ik proberen om mijn rug goed vermoeid te krijgen voor de biceps ? Of gewoon de biceps eerst meer trainen ? Ben trouwens niks van een bodybuilder hoor (1.83m 73,5kg), maar volgens mij hebben jullie er wel verstand van
pi_56267308
Ik eet / drink wél elke dag Havermout!!!!
pi_56268557
Ja ik ook
pi_56268903
quote:
Op woensdag 23 januari 2008 15:07 schreef Frautie het volgende:

En OMG wat een spierpijn
Volgens mij wens jij een compliment te ontvangen. En terecht. 50kg BOR's zijn ; meer dan ik doe...
  donderdag 24 januari 2008 @ 09:57:20 #143
28280 Fugie
Porsche _O_
pi_56269367
mijn vorm met bor zuigt, maar ik pak toch gewoon 30kg dumbells
pi_56274420
quote:
Op donderdag 24 januari 2008 09:27 schreef Videopac het volgende:

[..]

Volgens mij wens jij een compliment te ontvangen. En terecht. 50kg BOR's zijn ; meer dan ik doe...
jij bencht dus 2x zo veel als dat je BOR't? lekkere verhouding borst/rug heb je dan Bij mij ligt het ongeveer één op één. (bench 70 BOR 65kg.)
Anybody seen in a bus over the age of thirty has been a failure in life.
  donderdag 24 januari 2008 @ 14:52:29 #145
153812 Frautie
Frautilicious
pi_56276016
quote:
Op donderdag 24 januari 2008 09:27 schreef Videopac het volgende:

Ga jij eens je best doen dan Want genetisch gezien hoor je mijn ass te whoopen

Ik heb gewoon nog steeds spierpijn though en vanaaf weer
Everything you do, every single decision you make, either takes you a step closer or a step further away from your goal.
pi_56281713
Morgen LB.

Ik ben nu al zenuwachtig.
pi_56284500
BOR??
"Ow, en betreffende PP: Iedereen weet toch dat dat een verbitterde piemel is, die alleen maar op anderen kan kankeren? Daarom is hij ook zo leuk. Zonder PP zou het leven maar saai zijn "
pi_56285259
Bent-over-Row.
  donderdag 24 januari 2008 @ 22:39:44 #149
140141 ivosnivo
pi_56287340
quote:
Op donderdag 24 januari 2008 19:27 schreef Semargofni het volgende:
Morgen LB.

Ik ben nu al zenuwachtig.
Hoe is je schema?

Ik zit ook wat in elkaar te knutselen heb nu dit:

dag 1
squats
frontsquats
kuiten
buik

dag 2
rows
pushpress
traps
biceps

dag 3
frontsquat
deadlift
uitstappen
onderrug

dag 4
normalerows
bankdrukken
optrekken
triceps
traps

dag 5
squats
stifflegged
kuiten
buik

En dan hier ongeveer 7 dagen over doen. Misschien iets meer rust als ik dat nodig heb.
pi_56289069
Oke maar wat is kwa calorieën beter, Havermout of Brinta?

En welke is beter voor hulp met aankomen?
pi_56291523
Mijn schema vanaf maandag omgegooid:

1. Borst/Rug
2. Triceps/Biceps
3. Rust
4. Bovenbenen
5. Schouders/Buik/Kuiten

Iemand ervaring met XXL's Complex Carb Gainer?
pi_56351173
Rtl 4 NU! 22:30 Dossier: De Man Wiens Armen Explodeerden
Op zondag 4 maart 2007 20:29 schreef BansheeBoy het volgende:
Iedereen wordt geboren als Moslim, alleen de omgeving verandert het of houdt het in stand. :{
:{²
pi_56351511
ja man die is al 100x op tv geweest
pi_56352711
Wat een klets docu.
pi_56355668
Wat een clown die Greg :' )

Die docu komt net op de dag dat m'n moeder m'n pot creatine 'ontdekt' die op m'n kamer staat. Ze was helemaal in shock en dacht dat ik ook verboden shit gebruikte
  maandag 28 januari 2008 @ 09:29:45 #156
19479 Mr.J
Train, eat, sleep. Repeat.
pi_56356135
Idd. De hele beeldvorming over bb'ing is met deze docu weer een stuk minder geworden. Bah.
Godfather Bodybuilding topic reeks
  maandag 28 januari 2008 @ 09:41:34 #157
140141 ivosnivo
pi_56356309
Ach zulke dingen hou je toch. Alles moet schokkend zijn anders kijkt er geen hol. Je ziet ook nooit iets op tv over normale homo's oid. Altijd het extreme.
pi_56356400
quote:
Op maandag 28 januari 2008 09:41 schreef ivosnivo het volgende:
Ach zulke dingen hou je toch. Alles moet schokkend zijn anders kijkt er geen hol. Je ziet ook nooit iets op tv over normale homo's oid. Altijd het extreme.
Ivo, nice pics in je fotoboek Maar zover ik uit jou berichten op het forum kan begrijpen ben jij zo 'groot' geworden door goed te eten en door supps? En niet door de producten die gister in het tv programma geshowt werden
Iedereen wordt geboren als Moslim, alleen de omgeving verandert het of houdt het in stand. :{
pi_56356453
quote:
Op maandag 28 januari 2008 09:47 schreef tongytongylickylicky het volgende:

[..]

Ivo, nice pics in je fotoboek Maar zover ik uit jou berichten op het forum kan begrijpen ben jij zo 'groot' geworden door goed te eten en door supps? En niet door de producten die gister in het tv programma geshowt werden
als ik het goed had at die beste knaap wel 's meer dan 8 pizza's op een dag

Verder heb ik weer eens last van het staartje van een verwaarloosde pfeiffer, dus weer half ziek, en erg moe. Trainen zit er weer even niet in
  maandag 28 januari 2008 @ 10:01:56 #160
140141 ivosnivo
pi_56356648
quote:
Op maandag 28 januari 2008 09:47 schreef tongytongylickylicky het volgende:

[..]

Thanx. Vooral veel eten, goed eten valt soms wat tegen. Ik doe 2 of 3 maanden per jaar creatine en paar shakies per dag.
pi_56358641
quote:
Op maandag 28 januari 2008 08:52 schreef no-look het volgende:
Wat een clown die Greg :' )

Die docu komt net op de dag dat m'n moeder m'n pot creatine 'ontdekt' die op m'n kamer staat. Ze was helemaal in shock en dacht dat ik ook verboden shit gebruikte
Wist je dat creatine, whey poeders en proteine repen in Nieuw-Zeeland gewoon in de supermarkt liggen?
(succes met uitleggen, overigens)
pi_56362192
Een kettlebell van 32kg is waarachtig buitengewoon brutaal. Meer kan ik er niet over zeggen
pi_56362326
quote:
Op maandag 28 januari 2008 11:40 schreef Videopac het volgende:

[..]

Wist je dat creatine, whey poeders en proteine repen in Nieuw-Zeeland gewoon in de supermarkt liggen?
(succes met uitleggen, overigens)
Uhm...in Amerika ook. Ik denk in het merendeel van de wereld.
pi_56363600
quote:
Op maandag 28 januari 2008 14:38 schreef tongytongylickylicky het volgende:

[..]

Uhm...in Amerika ook. Ik denk in het merendeel van de wereld.
In Frankrijk is creatine verboden
pi_56366792
Ik zou zelf ook wel zon fysiek willen als valentino.
  maandag 28 januari 2008 @ 18:40:08 #167
19479 Mr.J
Train, eat, sleep. Repeat.
pi_56367350
quote:
Op maandag 28 januari 2008 18:16 schreef Baffer het volgende:
Ik zou zelf ook wel zon fysiek willen als valentino.
Godfather Bodybuilding topic reeks
pi_56380453
+1 voor MrJ

Voor mensen die eens wat meer wetenschappelijker naar training willen kijken maar niet weten waar ze moeten beginnen, vond ik op DBB (het is zowaar een godswonder!) dit topic:
http://forum.dutchbodybui(...)-hypertrofie-149645/

Redelijk basic, maar er valt best wat van te leren voor de verandering .
pi_56380941
handig
pi_56381619
niet echt BB gerelateerd maar hier weet vast iemand het wel

Train elke dag (bijna altijd 's avonds) op beenspieren en conditie (doe aan wedstrijd skeeleren, vandaar). Eigenlijk merk ik dat sinds ik op de fiets naar werk ga, dat ik naar mijn eigen idee (en de tijden zeggen hetzelfde) sneller progressie boek dan toen ik nog met het OV naar werk ging. Nu is mijn werk maar 10 minuten weg dus aan de lengte van de rit kan het niet aan liggen. Maar nu wil het geval dat ik een afwijking heb dat ik altijd in het zuur wil fietsen, ook als ik maar een heel kort stukje

Zou het kunnen, dat als je 's avonds hebt getraind, dat je lichaam dat beter/sneller hersteld als je ' ochtends een korte heftige/zware inspanning levert. Gezien mijn fitheid is 10 minuten fietsen echt een stukje van niks (meestal in het weekend een ritje op de racefiets van 3/4 uur) maar wellicht dat, zelfs al is het kort, door je beenspieren optimaal te pijnigen je lichaam een extra impuls krijgt voor herstel?? Of zou het zo zijn dat die 10 minuten dan als soort van krachttraining gezien kan worden en dat daardoor er snellere prgressie is?

Wie weet het antwoord (of wellicht is het een combinatie van beide)
  dinsdag 29 januari 2008 @ 12:12:09 #171
153812 Frautie
Frautilicious
pi_56382329
ik heb sinds zaterdag last van mijn knie

Dus d'r blijft weinig over van mijn fb schema. Het wordt zo een ub voor een weekje iig. beetje jammer
pi_56384857
Even een vraagje, ik sport nu zo'n 4x in de week en doe wel veel met gewichten enzo maar men armen nemen wel toe in omvang maar m''n polsen niet dus ik ben bang dat ik dan over een tijdje een hele rare verhouding het, heb nogal dunne polsen kan je dit trainen ofzo dat ze breder worden?
Verdomde eigenwijs
Viva la afca
  dinsdag 29 januari 2008 @ 14:36:42 #173
8030 ConQuestador
Alfa Romeo 156 GTA
pi_56386048
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 13:45 schreef Noshiba het volgende:
Even een vraagje, ik sport nu zo'n 4x in de week en doe wel veel met gewichten enzo maar men armen nemen wel toe in omvang maar m''n polsen niet dus ik ben bang dat ik dan over een tijdje een hele rare verhouding het, heb nogal dunne polsen kan je dit trainen ofzo dat ze breder worden?
Met polsoefeningen
pi_56388680
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 11:43 schreef Uncle het volgende:
niet echt BB gerelateerd maar hier weet vast iemand het wel

Train elke dag (bijna altijd 's avonds) op beenspieren en conditie (doe aan wedstrijd skeeleren, vandaar). Eigenlijk merk ik dat sinds ik op de fiets naar werk ga, dat ik naar mijn eigen idee (en de tijden zeggen hetzelfde) sneller progressie boek dan toen ik nog met het OV naar werk ging. Nu is mijn werk maar 10 minuten weg dus aan de lengte van de rit kan het niet aan liggen. Maar nu wil het geval dat ik een afwijking heb dat ik altijd in het zuur wil fietsen, ook als ik maar een heel kort stukje

Zou het kunnen, dat als je 's avonds hebt getraind, dat je lichaam dat beter/sneller hersteld als je ' ochtends een korte heftige/zware inspanning levert. Gezien mijn fitheid is 10 minuten fietsen echt een stukje van niks (meestal in het weekend een ritje op de racefiets van 3/4 uur) maar wellicht dat, zelfs al is het kort, door je beenspieren optimaal te pijnigen je lichaam een extra impuls krijgt voor herstel?? Of zou het zo zijn dat die 10 minuten dan als soort van krachttraining gezien kan worden en dat daardoor er snellere prgressie is?

Wie weet het antwoord (of wellicht is het een combinatie van beide)
Die korte inspanning zorgt voor een korte, goede doorbloeding van de belastte spieren. Het herstel gaat daardoor sneller. Ook wel "active recovery" genoemd.
pi_56389796
Gisteren trouwens 180 kg lockout gedaan met deadlift. Vond ik wel rof
pi_56390788
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 16:26 schreef LedZep het volgende:

[..]

Die korte inspanning zorgt voor een korte, goede doorbloeding van de belastte spieren. Het herstel gaat daardoor sneller. Ook wel "active recovery" genoemd.
thanks. hoop over te vinden op internet ook. Doen we vaak actieve herstel tijdens de training (bijv. hoog frequent doorfietsen na een berg) maar met (zo) veel tijd ertussen die kende ik nog niet
pi_56391910
Er lopen geen spieren bij je pols, enkel de pezen en wat kleine spiertjes van je duim. Alle flexoren en extensoren van je pols en vingers zitten bij je elleboog in de buurt.
pi_56392826
moet nog een maand ontstekingsremmers nemen voor m'n schouder - dus een maand geen ijzer in m'n handen

Led, heeft het zin om enkel met core en UB een schema van 3x per week op te stellen? (rekening houdend met geen squats of DL's)
pi_56393009
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 19:19 schreef Tommy_808 het volgende:
moet nog een maand ontstekingsremmers nemen voor m'n schouder - dus een maand geen ijzer in m'n handen

Led, heeft het zin om enkel met core en UB een schema van 3x per week op te stellen? (rekening houdend met geen squats of DL's)
Iets is altijd beter dan niets.
pi_56394870
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 19:19 schreef Tommy_808 het volgende:

Misschien werkt glucosamine voor je

http://www.vita-send.nl/glucos.htm

wel in combi met chondroïtine. Te verkrijgen bij kruidvat of andere drogisterij

Na twee weken heb je kans dat je lichaam niet reageert op onstekingsremmers zoals Ibuprofen. Het werkte bij mij beter dan Ibu

Mocht dit onzin zijn, hoor ik het graag
  dinsdag 29 januari 2008 @ 21:14:14 #181
140141 ivosnivo
pi_56395494
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 13:45 schreef Noshiba het volgende:
Welkom in de wondere wereld van ecto zijn. Ik heb hetzelfde, zal zo blijven ook. Je hebt ook vast een dun nekkie?
pi_56398138
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 20:47 schreef Devlinsect het volgende:

[..]

Misschien werkt glucosamine voor je

http://www.vita-send.nl/glucos.htm

wel in combi met chondroïtine. Te verkrijgen bij kruidvat of andere drogisterij

Na twee weken heb je kans dat je lichaam niet reageert op onstekingsremmers zoals Ibuprofen. Het werkte bij mij beter dan Ibu

Mocht dit onzin zijn, hoor ik het graag
ja ik pakte af en toe Ibu, maar de dokter heeft me Diclofenac voorgeschreven, van het zelfde merk als Ibu

omdat ik er pas 1,5 maand na dat de pijn begon langs de dokter ben gekomen moet ik ze 30 dagen pakken, anders had dat een week kunnen zijn
pi_56398710
quote:
Op maandag 28 januari 2008 15:44 schreef Devlinsect het volgende:

[..]

In Frankrijk is creatine verboden
En de reden dat ze het daar verbieden is?
pi_56399427
omdat het Fransen zijn.

Vandaag sinds tijdens weer eens wat zwaarder gesquat. Had nog gewoon de 140kg, 2x8 laag.
pi_56399429
Van creatine wordt je te buff, dat weten ze ook in Engeland

http://www.sundaymirror.c(...)rks--98487-19280116/
pi_56399515
Maar waarom, nee de reden doel ik op?
pi_56400068
Borst en rug op 1 dag is killing.
pi_56400251
zwaar benen trainen maakt de rest van de dagen een wandeling in het park.
pi_56403075
ik hoop dat ik morgen dan nog soepel wandel. voel het squaten nu al
pi_56405497
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 23:36 schreef Sander170 het volgende:
Maar waarom, nee de reden doel ik op?
Stimulerende middelen zijn daar verboden. Red Bull zul je daar ook niet kunnen krijgen.
pi_56405525
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 23:34 schreef no-look het volgende:
Van creatine wordt je te buff, dat weten ze ook in Engeland

http://www.sundaymirror.c(...)rks--98487-19280116/
Quote uit artikel:
I’d been on the steroids,’ he admits. ‘I was taking Creatine, which is a legal steroid

Creatine een steroïde noemen.
pi_56417379
quote:
Op maandag 28 januari 2008 18:40 schreef Mr.J het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
pi_56418124

Vandaag de benchpress met 120kg gedaan. op naar de 140kg.
  woensdag 30 januari 2008 @ 22:54:39 #194
140141 ivosnivo
pi_56421888
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 20:32 schreef Baffer het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Hij moet meer kickbacks doen voor zijn linker tricep.
pi_56424062
Bij die rechter biceps ontbreekt de piek een beetje, dan is ie perfect!
pi_56425260
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 11:20 schreef Devlinsect het volgende:

[..]

Stimulerende middelen zijn daar verboden. Red Bull zul je daar ook niet kunnen krijgen.
Ja klopt dat van RedBull Wist ik al,
maar dan zouden ze eigenlijk een Dubbele Espresso eigenlijk ook moeten verbieden!
pi_56427819
quote:
Op donderdag 31 januari 2008 01:42 schreef Sander170 het volgende:

[..]

Ja klopt dat van RedBull Wist ik al,
maar dan zouden ze eigenlijk een Dubbele Espresso eigenlijk ook moeten verbieden!
In espresso zit geen taurine, wijsneus.
pi_56429210
quote:
Op donderdag 31 januari 2008 10:11 schreef LedZep het volgende:

[..]

In espresso zit geen taurine, wijsneus.
Weet ik, maar daar ging het mij niet om, aapje.
pi_56430905
waar dan wel om?
  donderdag 31 januari 2008 @ 12:44:00 #200
8030 ConQuestador
Alfa Romeo 156 GTA
pi_56430989
Mijn doel was om deze maand 100kg deadlift te halen, 2 weken terug had ik de 110 al gehaald. Alleen kon ik toen niet verder omdat mijn grip dat niet toeliet. Dom als ik was deed ik alles met pronated grip, gister dus weer gedeadlift maar toen met 1 hand omgedraaid. Resultaat: laatste setje 4x125Kg gehaald
Het doel is nu om aan het einde van februari 150 kg te deadliften.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')