abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_56563544
quote:
Op woensdag 6 februari 2008 15:25 schreef LedZep het volgende:

Welke baffers waren er allemaal op die meet? En wie had de grootste biceps?
We waren met zn 3e. 'baffer' had de dikste biceps!! Aankomende zaterdag trainen we in Wijhe, in die loods van die filmpjes die wel eens zijn voorbijgekomen hier.
'Schneller! Schneller!'
pi_56563615
quote:
Op woensdag 6 februari 2008 16:09 schreef Boudewijn. het volgende:

[..]

We waren met zn 3e. 'baffer' had de dikste biceps!! Aankomende zaterdag trainen we in Wijhe, in die loods van die filmpjes die wel eens zijn voorbijgekomen hier.
Ah bij Robbert Wolters dus . Even voor de goede orde; "baffer" = "frank" = "frank" uit "heerde" = "prophet"? Voorzover ik weet is "baffer" namelijk niet zo dik als "prophet" maar desondanks zijn er wss niet veel "baffers" met dezelfde naam. En onder welke naam staat "Boudewijn", jij dus, doorgewinterde "baffer", nog meer bekend? Op één of andere manier ben ik redelijk vaak in de war wat betreft de 23 verschillende nicks die elke "baffer" heeft .
  woensdag 6 februari 2008 @ 16:31:20 #278
19479 Mr.J
Train, eat, sleep. Repeat.
pi_56564020
quote:
Op woensdag 6 februari 2008 14:30 schreef Boudewijn. het volgende:

[..]

Dat komt omdat jij alleen maar op machines traint en isolatie doet.
Wat jij wilt knul.
Godfather Bodybuilding topic reeks
pi_56564780
quote:
Op woensdag 6 februari 2008 16:12 schreef LedZep het volgende:

[..]

Ah bij Robbert Wolters dus . Even voor de goede orde; "baffer" = "frank" = "frank" uit "heerde" = "prophet"? Voorzover ik weet is "baffer" namelijk niet zo dik als "prophet" maar desondanks zijn er wss niet veel "baffers" met dezelfde naam. En onder welke naam staat "Boudewijn", jij dus, doorgewinterde "baffer", nog meer bekend? Op één of andere manier ben ik redelijk vaak in de war wat betreft de 23 verschillende nicks die elke "baffer" heeft .
Nee, nee, nee, nee. Je zit er helemaal naast. En alleen INSIDERS weten wie welke baffer is!.
'Schneller! Schneller!'
pi_56564837
quote:
Op woensdag 6 februari 2008 17:15 schreef Boudewijn. het volgende:

[..]

Nee, nee, nee, nee. Je zit er helemaal naast. En alleen INSIDERS weten wie welke baffer is!.
Haha oke "Boudewijn", succes met je road naar een monster biceps
pi_56564923
Bespeur ik hier een knipoog naar een bepaald log op team-forza? Indien ja, dan zit je er alweer langs.
'Schneller! Schneller!'
pi_56565034
quote:
Op woensdag 6 februari 2008 17:22 schreef Boudewijn. het volgende:
Bespeur ik hier een knipoog naar een bepaald log op team-forza? Indien ja, dan zit je er alweer langs.
Nee, dit was geen knipoog naar een bepaald log op forza van "een ecto", dus nee, ik zit er niet naast. Maar het is een algemeen bekend feit dat ieder member van dat illustere team baffer streeft naar een grote biceps.

edit: ah, ik heb de identiteit van "baffer" en "boudewijn" al ontfrutseld. Dankzij dit fantasische speurwerk weet ik nu eindelijk welke brutale beesten dit zijn en hoe zij in de afgelopen 1,5 jaar zichzelf tot brutale beesten hebben getransformeerd. Beware, Fok! Bodybuilders, dit zijn zowaar monsters!

[ Bericht 21% gewijzigd door LedZep op 06-02-2008 17:43:22 ]
pi_56565570
quote:
Op woensdag 6 februari 2008 14:27 schreef Boudewijn. het volgende:

[..]

Haha, we zaten toen al grappen te maken omdat pencilnecks zoals jij erover zouden beginnen te zeiken.
Idd.
pi_56565581
quote:
Op woensdag 6 februari 2008 17:29 schreef LedZep het volgende:

[..]
Beware, Fok! Bodybuilders, dit zijn zowaar monsters!
Nog niet.. maar dat komt ooit nog.
pi_56566420
quote:
Op woensdag 6 februari 2008 17:29 schreef LedZep het volgende:

[..]

Nee, dit was geen knipoog naar een bepaald log op forza van "een ecto", dus nee, ik zit er niet naast. Maar het is een algemeen bekend feit dat ieder member van dat illustere team baffer streeft naar een grote biceps.

edit: ah, ik heb de identiteit van "baffer" en "boudewijn" al ontfrutseld. Dankzij dit fantasische speurwerk weet ik nu eindelijk welke brutale beesten dit zijn en hoe zij in de afgelopen 1,5 jaar zichzelf tot brutale beesten hebben getransformeerd. Beware, Fok! Bodybuilders, dit zijn zowaar monsters!
WIJ SCHREEUWEN OM FOTO'S
Op zondag 4 maart 2007 20:29 schreef BansheeBoy het volgende:
Iedereen wordt geboren als Moslim, alleen de omgeving verandert het of houdt het in stand. :{
:{²
pi_56567637
Wat is jouw probleem? Aandacht nodig?
pi_56585091
Goed, ik ben hier nieuw en heb toch wat vragen aan mensen die al vrij lang bezig zijn met krachttraining.

Ik ben nu 20 jaar, 1,90 lengte, gewicht: 75 kilo.
Ik kan eten wat ik wil, drinken wat ik wil, maar ik kom niet zo snel aan. Als ik vervolgens even cardio-training ga doen ben ik alles binnen een mum van tijd weer kwijt.

Nu wil ik beginnen met krachttraining, helaas zit ik bij een sportschool, waar het outfit belangrijker is, dan de training zelf. Helaas duurt me abbo ook nog vrij lang door, die ik niet kan stoppen .

Ik heb hier al vaker wat gelezen, en natuurlijk gezien dat er veel gegeten moet worden met veel rust.
Nu wil ik vragen, wat is nou een verstandige hoeveelheid van wat te eten, ik eet geen vis (wel de capsules), maar eet wel gewoon kip, en vind voor de rest eigenlijk alles wel lekker. Ook heb ik eiwitpoeder aangeschaft. Nu is het niet zo dat ik een bepaald doel heb voor de zomer, een beachboy worden interresseert me op dit moment niet, ik wil gewoon in alles groeien, inclusief de lower body.
Daarnaast heb ik ook een jaar of 2 flink gerookt, waar ik sinds kort mee gestopt ben, dus eigenlijk wil ik mezelf conditioneel ook sterk verbeteren, maar dat mag niet ten koste gaan van de krachttraining.

Dus mijn vragen zijn;

Wat is nou een goede training om mee te beginnen, full body of isolatietraining, en wat is dan een verstandig schema?
Kan ik der gewoon cardiotraining bij doen? Zo ja, wat is het beste zodat het niet ten koste van je krachttraining gaat?
Welke hoeveelheid voedsel, en wat voor voedsel, en hoeveel keer per dag is nou het meest goede voor je lichaam?

Sorry voor mijn misschien nogal domme vragen, maar ik wil het graag goed aanpakken i.p.v. een half jaar sukkelen, en dan alsnog dit moeten vragen.
pi_56586985
-Ik zou fullbody gaan doen, rippetoe bijvoorbeeld is een goed schema. Heb je uberhaupt een squat/power rack in je gym? Want als ik dat zo lees...

-Cardio kan je doen maar is niet nodig en ik raad het je niet aan gezien je lengte/gewicht. Je conditie zal van zware krachttraining ook wel verbeteren zeker als je zo nu en dan wat circuitjes erin gooit.

-6x per dag eten, gewoon om de 2 uur proberen iets te nemen. Probeer bij iedere maaltijd voldoende eiwitten binnen te krijgen. Belangrijkste om te groeien zijn de calorieën, ga dus boven je onderhoud zitten. Verder, brood, brinta, havermout, (bruine/kidney) bonen, bananen, appels, (chocolade) melk, kip (filet), tonijn, makreel, gehakt, noten (pinda`s, cashew veel kcal en makkelijk), studentenhaver, kwark, eieren enz enz.
pi_56587212
Ja daar hebben ze wel zon ding van, maar hij zit zeg maar vast aan 2 palen, zodat hij in principe niet los op je ligt zeg maar, al is het alleen voor co-ordinatie dat die recht uitgevoerd word, maargoed had hem liever los achteraf gezien.

Daarnaast, ik heb een tijdje terug, had ik het 2/3 weken krachttraining gedaan, maarja toen op vakantie gegaan, en ben vervolgens er niet meer opgepakt. Is het normaal dat je na 3 weken een dag na de training geen spierpijn meer hebt, of is het echt een must om spierpijn te hebben een dag daarna? Een maatje van me, wat opzich wel een buffel is (120 kg), die zegt dat die elke keer spierpijn heb, maar mijn ervaring was dat ik het na 2 weken niet meer kreeg, terwijl ik wel meer gewicht pakte.

Trouwens ik bekijk even het rippetoe schema, zijn het niet te weinig exercises? en zitten bijvoorbeeld rug en buikspieren ook in verwerkt, want dat zie ik niet.

[ Bericht 10% gewijzigd door Joey_AFCA op 07-02-2008 18:52:42 ]
pi_56589486
Aha een smith machine dus... Eigenlijk heb je daar niks aan, zo`n ding is gewoon nutteloos omdat je op die manier je lichaam aan dat ding aanpast. Coordinatie hoef je niet zelf meer te doen waardoor je ook minder spieren gebruikt = minder groei.

Spierpijn is geen garantie voor groei, ik heb bijna nooit spierpijn enkel als ik een keer iets 'geks' doe.

Met het ripptoe schema pak je alle spieren van je lichaam aan. Er zitten rows in die je rug aanpakken + evenals armen. Buikspieren pak je goed genoeg aan met de squats + deads en overhead press. Bij bijna alle oefeningen moet je ze goed aanspannen wat vele malen nuttiger is dan honderden sit-ups.
pi_56590394
waarom is dat squatten zo belangrijk? Ik fitness nu 3 jaar en heb m'n lichaam wel goed ontwikkeld en heb nog nooit gesquat. Vergis ik mij nu of is het de oefening met een stang in je nek waarbij je naar beneden gaat? Dit is toch puur een been oefening? Deze spieren train ik nooit met fitness, omdat hardlopen anders onmogelijk is. Maar de verhalen over squatten wekken toch mijn interesse.
pi_56591285
Hoezo zou hardlopen onmogelijk zijn? Spierpijn? Daar went je lichaam snel genoeg aan.
En ik heb zo mijn twijfels bij dat goed ontwikkelde (boven)lichaam als je de helft van je spieren negeerd

Squatten is gewoon een belangrijke oefening waarbij je je lichaam onder dusdanige stress zet dat ook andere spiergroepen beter zullen groeien. Bovendien krijg je er dikke poten van en een sterke (onder)rug. Het word niet voor niks 'the king of exercises' genoemd. Persoonlijk vind ik deadlift een completere oefening maar squat is misschien nuttiger omdat er minder herstel tijd voor nodig is en dus kan je het vaker doen.
pi_56591362
quote:
Op donderdag 7 februari 2008 21:04 schreef LGOPEN het volgende:
waarom is dat squatten zo belangrijk? Ik fitness nu 3 jaar en heb m'n lichaam wel goed ontwikkeld en heb nog nooit gesquat. Vergis ik mij nu of is het de oefening met een stang in je nek waarbij je naar beneden gaat? Dit is toch puur een been oefening? Deze spieren train ik nooit met fitness, omdat hardlopen anders onmogelijk is. Maar de verhalen over squatten wekken toch mijn interesse.
De squat is voornamelijk een beenoefening. Het mooie van de squat is dat je heel veel spieren tegelijk aanspreekt. (70% van alle spieren volgens kenners) Doordat je zo veel spieren tegelijk aanspreekt ,maakt je lichaam bepaalde hoeveelheden groeihormoon aan. Dit hormoon bevordert dus voornamelijk de groei
pi_56591442
Ohja na langer dan een jaar op FOK! zie ik deze reeks voor het eerst lol? Ik ben overigens al 8 maanden bezig met fitness en ik ben dol op informatie. Verwacht me vaker te zien in dit topic
pi_56591735
quote:
Op donderdag 7 februari 2008 21:48 schreef Semargofni het volgende:
Hoezo zou hardlopen onmogelijk zijn? Spierpijn? Daar went je lichaam snel genoeg aan.
En ik heb zo mijn twijfels bij dat goed ontwikkelde (boven)lichaam als je de helft van je spieren negeerd

Squatten is gewoon een belangrijke oefening waarbij je je lichaam onder dusdanige stress zet dat ook andere spiergroepen beter zullen groeien. Bovendien krijg je er dikke poten van en een sterke (onder)rug. Het word niet voor niks 'the king of exercises' genoemd. Persoonlijk vind ik deadlift een completere oefening maar squat is misschien nuttiger omdat er minder herstel tijd voor nodig is en dus kan je het vaker doen.
Ik sport dagelijks en hardlopen is sowieso vervelend als ik bepaalde spieren goed heb gepakt (zoals bv borst). Ik train momenteel borst, schouders, rug, triceps en biceps als spiergroepen. Twee per dag aangevuld met buik. Dus geen benen. Maar als ik squat heeft dat dus ook effect op bovenlichaam?
pi_56592251
Denk je dat een 19-eeuwse fabrieksarbeider even een dagje vrij kon nemen als hij wat spierpijn had van 14 urige werkdagen? Hardlopen kan makkelijk icm beentraining, "bij spierpijn rust nemen" is overrated.
pi_56592357
nou ja, die 19-eeuwse fabrieksarbeider werd gemiddeld ook niet erg oud
Maar ik merk gewoon dat na een zware training ik veel minder ver kan lopen. Dit scheelt letterlijk kilomters.. wat ook logisch is. Na een zware training is je lichaam bezig met herstellen wat energie kost, dus ik kan dan met moeite de dag erna goede afstanden afleggen.
pi_56592515
quote:
Op donderdag 7 februari 2008 22:38 schreef LGOPEN het volgende:
nou ja, die 19-eeuwse fabrieksarbeider werd gemiddeld ook niet erg oud
Maar ik merk gewoon dat na een zware training ik veel minder ver kan lopen. Dit scheelt letterlijk kilomters.. wat ook logisch is. Na een zware training is je lichaam bezig met herstellen wat energie kost, dus ik kan dan met moeite de dag erna goede afstanden afleggen.
http://home.online.no/~janbagg/weightgain.htm

Serieus, als je conditietraining lijdt onder KT, is het tijd om meer voer naar binnen te schuiven. Desnoods neem je een half uur voor je hardlooptraining een banaantje of 2-3, werkt altijd.

In principe hoef je je benen btw niet te trainen, bovenlichaam groeit ook wel zonder squats.. maar desondanks ziet het er niet uit natuurlijk. En van hardlopen krijgt niemand gespierde benen, ik spreek uit ervaring.
pi_56594642
haha zalige uitvlucht

"ik loop, dus ik hoef geen benen te trainen"
"ik fiets elke dag naar school, dus ik hoef geen benen te trainen"
"ik doe al voetbal, dus.."

ps: ok, voetbal is een zeer goede (kracht-)beentraining, maar als je daarbij nog traint zal je je voetbalprestaties ook zien vooruitgaan
Only when close to death, you really feel alive
pi_56594790
quote:
Op vrijdag 8 februari 2008 00:19 schreef Tommy_808 het volgende:
haha zalige uitvlucht

"ik loop, dus ik hoef geen benen te trainen"
"ik fiets elke dag naar school, dus ik hoef geen benen te trainen"
"ik doe al voetbal, dus.."

ps: ok, voetbal is een zeer goede (kracht-)beentraining, maar als je daarbij nog traint zal je je voetbalprestaties ook zien vooruitgaan
zit je iets dwars? Ik stelde volgens mij een normale vraag zonder bij bedoelingen? Maar goed, ik wil jou weleens 20km zien hardlopen na een zware fitness training.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')