Nee, het is niet vernieuwend, dat is ook niet de pretentie. Ik wil geen boeken verkopen met een nieuw dieet waar alle trendy idioten dan weer achteraan rennen.quote:Op vrijdag 5 oktober 2007 09:56 schreef SEMTEX het volgende:
Klinkt goed, al is het niet echt een vernieuwend plan, Piet
Sonja is de veroorzaker van het jojo-effectquote:Op vrijdag 5 oktober 2007 09:58 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Nee, het is niet vernieuwend, dat is ook niet de pretentie. Ik wil geen boeken verkopen met een nieuw dieet waar alle trendy idioten dan weer achteraan rennen.
Oh en voor ik het vergeet
SONJA BAKKER MOET DOOOOOOOOD
En hoe meer je jojo't hoe moeilijker je het jezelf maakt ooit nog goed te komen. Je hele metabolisme stemt zich dan meer en meer af op dreigende hongersnood en zal alles op alles zetten om vetreserves aan te leggen.quote:Op vrijdag 5 oktober 2007 10:12 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Een soortgelijk verhaal vertel ik ook al jaren, vooral tegen allerlei vrouwvolk, dat het altijd roerend met me eens is en vervolgens over gaat tot het nieuwste hippe dieet en aldus vrolijk verder jojo't...
Wat is er met eieren?quote:Op vrijdag 5 oktober 2007 10:41 schreef Vivi het volgende:
Hoe zit het met eieren Piet?
Dat is echt de manier. Je moet helemaal niet meer op de weegschaal staan, leidt alleen maar tot frustraties en dat je 'gek' gaat eten als je bijv. iets bent aangekomen. Te weinig, of je schuldig voelen.. Volgens mij werk je je eigen lichaam alleen maar tegen als je er ontzettend obsessief de hele dag mee bezig bent..quote:Op vrijdag 5 oktober 2007 10:10 schreef wijsneus het volgende:
Ik doe dit nu ongeveer een maand - twee kilo kwijt, maar nu staat het stil. Ik denk dat het te maken heeft met spieropbouw (spiermassa is zwaarder dan vetmassa). Ik voel me in ieder geval fantatstisch!
Ik heb mijzelf ook voorgenomen om me niet te laten leiden door wat de weegschaal aangeeft, maar meer door wat ik in de spiegel zie
Je moet gewoon gevarieerd eten, dus ook een eitje en bonen zijn een deel daarvanquote:Op vrijdag 5 oktober 2007 10:55 schreef Vivi het volgende:
Passen die in jouw plan? Omdat ik vaak hoor dat je veel eiwitrijk voedsel moet eten als je wilt afvallen, dus bonen en peulvruchten neem ik aan? En eieren dus ook?
In tegenstelling tot de naamquote:Op vrijdag 5 oktober 2007 10:55 schreef Vivi het volgende:
Passen die in jouw plan? Omdat ik vaak hoor dat je veel eiwitrijk voedsel moet eten als je wilt afvallen, dus bonen en peulvruchten neem ik aan? En eieren dus ook?
Je kan beter een vette steak eten dan een magere steak. Een vette steak geeft een veel bevredigender gevoel omdat ie beter smaakt. Eten moet gelukkig maken.quote:Op vrijdag 5 oktober 2007 11:12 schreef Rewimo het volgende:
[..]
In tegenstelling tot de naamzit er in eieren helemaal niet zoveel eiwit
Eiwit kun je prima halen uit (mager) vlees en vleeswaren, zuivel, peulvruchten inderdaad.
Kijk eens op www.calorietabel.nl, daar vind je van heel veel producten de samenstelling (vetten, koolhydraten, eiwitten in grammen per 100 gram product). Handig hulpmiddel.
Eiwitten heb je zelfs nodig, niet alle eiwitten kan je lichaam namelijk zelf aanmaken. Maar veel eiwitrijk eten zou ik niet doen. Je lichaam kan namelijk geen eiwitten opslaan, dus als je teveel hebt, wordt het opgeslagen als vet.quote:Op vrijdag 5 oktober 2007 10:55 schreef Vivi het volgende:
Ben ik helemaal met je eens hoor. Het ging nu ook even puur om eiwitbronnenquote:Op vrijdag 5 oktober 2007 11:13 schreef Pietverdriet het volgende:
Je kan beter een vette steak eten dan een magere steak. Een vette steak geeft een veel bevredigender gevoel omdat ie beter smaakt. Eten moet gelukkig maken.
Volgens mij is haar dieet echt gebaseerd op huisvrouwen ofzo. Als je ook nog werkt op een dag is het echt niet vol te houden.quote:Op vrijdag 5 oktober 2007 10:12 schreef Orval het volgende:
sonja bakker..........met haar dagmenu haal ik net de ochtend.......welke volwassen man kan er nou leven op een halve liga en twee stukjes knakkerbrod..........![]()
quote:Op donderdag 14 januari 2010 13:19 schreef GotC het volgende:
Klinkt allemaal erg goed Piet, ik ga de andere topics ook maar eens doorlezen!
Dat was SHE die dat poste, ik weet dat niet zo even.quote:Op donderdag 14 januari 2010 13:36 schreef Dunckie het volgende:
Goed idee om dit topic weer nieuw leven in te blazen.
Even een vraag: ik las in deel 1 van deze reeks dat Koffie je suikerspiegel omhoog haalt, en dat het hetzelfde effect op je spijsvertering en suikerspiegel heeft als cola. Kun je hierover wat meer uitleg geven Piet? Ik dacht altijd dat koffie en thee min of meer dezelfde effecten hadden, ook qua caffeïnegehalte enzo. (groene thee niet, dat weet ik) Ik drink zeker een liter behoorlijk sterke koffie per dag, is dat een probleem?
Wellicht meer groente eten bij het avondeten?quote:Op donderdag 14 januari 2010 13:54 schreef GotC het volgende:
Piet..wij hebben 's avonds na het eten vaak nog trek (niet gelijk, maar een uur (of 2) later wel). Wat is nou verstandig om dan te eten?
hoe bedoel je?quote:Op donderdag 14 januari 2010 14:06 schreef Dunckie het volgende:
Meer eten bij het eten?
Als je 2 uur na het avondeten al weer trek hebt, dan moet je misschien meer eten.quote:
Het maakt niet zoveel uit hoeveel ik eet tijdens het avondeten, even later heb ik weer trek...Ook al vreet ik me helemaal vol..quote:Op donderdag 14 januari 2010 14:22 schreef Dunckie het volgende:
[..]
Als je 2 uur na het avondeten al weer trek hebt, dan moet je misschien meer eten.
Ik heb hetzelfde probleem gehad, en sinds ik me bij het avondeten echt goed zat eet is het opgelost.
Dat ongezouten snap ik niet, maar noten snacken is niet echt fijn voor de lijn.quote:Op donderdag 14 januari 2010 14:30 schreef Vivi het volgende:
Volgens mij is snacken met (een handje ongezouten) noten juist een goed en gezond alternatief.
Dat valt reuze mee, lees dit stuk maar eensquote:Op donderdag 14 januari 2010 14:34 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Dat ongezouten snap ik niet, maar noten snacken is niet echt fijn voor de lijn.
Same herequote:Op donderdag 14 januari 2010 14:29 schreef Flappekz het volgende:
[..]
Het maakt niet zoveel uit hoeveel ik eet tijdens het avondeten, even later heb ik weer trek...Ook al vreet ik me helemaal vol..
Ik moet er wel aan toegeven, ik kan echt niet in slaap komen met een rommelende maagquote:Op donderdag 14 januari 2010 15:03 schreef heaven7 het volgende:
[..]
Same hereWij eten altijd nog maar wat brood. Soms wat chips of nootjes. Elke avond er niet aan toegeven terwijl je maag rammelt is ook killing
Ja dat kan heel goed maar hoe kom je er vanaf?quote:Op donderdag 14 januari 2010 15:04 schreef Vivi het volgende:
Klinkt als een carb-verslaving.
Ik ook niet maar voel me altijd erg slecht daarna, ookal is het 'maar' brood wat ik eetquote:Op donderdag 14 januari 2010 15:04 schreef Flappekz het volgende:
[..]
Ik moet er wel aan toegeven, ik kan echt niet in slaap komen met een rommelende maag
waarom eet je bij het avondeten dan niet voldoende?quote:Op donderdag 14 januari 2010 15:03 schreef heaven7 het volgende:
[..]
Same hereWij eten altijd nog maar wat brood. Soms wat chips of nootjes. Elke avond er niet aan toegeven terwijl je maag rammelt is ook killing
Ik ga dan 's avonds echt geen brood meer eten, die troep komt me mn strot uitquote:Op donderdag 14 januari 2010 15:09 schreef heaven7 het volgende:
[..]
Ik ook niet maar voel me altijd erg slecht daarna, ookal is het 'maar' brood wat ik eet![]()
En terecht.quote:Op donderdag 14 januari 2010 15:13 schreef Pietverdriet het volgende:
* Pietverdriet moet altijd erg lachen om huisvrouwtjes die speciaal extramager vlees in hun karretje hebben liggen, en een grote doos goedkope melkchocolade.
Beetje te vergelijken met mensen die een large Quarterpounder menu met extra frietjes en frietsaus bestellen bij de Mac, maar dan wel gaan voor de "cola light"quote:Op donderdag 14 januari 2010 15:13 schreef Pietverdriet het volgende:
* Pietverdriet moet altijd erg lachen om huisvrouwtjes die speciaal extramager vlees in hun karretje hebben liggen, en een grote doos goedkope melkchocolade.
Dat doe ik dus wel zoals ik al zei. Ik eet echt genoeg en ik zit gewoon vol. Ook als ik zwaar eet (friet ofzo) dan heb ik na een paar uur weer trekquote:Op donderdag 14 januari 2010 15:10 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
waarom eet je bij het avondeten dan niet voldoende?
Ieuwwww, dat vind ik nou zo viesquote:Op donderdag 14 januari 2010 15:15 schreef Twizu het volgende:
[..]
En terecht.![]()
Oh en van die Optimel producten.
Eet je veel carbs?quote:Op donderdag 14 januari 2010 15:09 schreef heaven7 het volgende:
[..]
Ja dat kan heel goed maar hoe kom je er vanaf?
Voedingscentrumquote:Op donderdag 14 januari 2010 15:15 schreef Twizu het volgende:
[..]
En terecht.![]()
Oh en van die Optimel producten.
Hm ja ik eet 's morgens of yoghurt of een beschuitje/fruit en 's middags gewoon broodquote:Op donderdag 14 januari 2010 15:24 schreef Vivi het volgende:
[..]
Eet je veel carbs?
Zo ja: na het eten komt er te veel insuline bij je vrij die de normale opname van glucose belemmert. Er blijft te veel insuline in het bloed achter (niet te verwarren met diabetes). De hersenen ontvangen daardoor geen verzadigingssignaal en binnen korte tijd heb je weer trek. Je zou een tijdje lowcarb kunnen proberen om de cirkel te doorbreken, daarna langzaam weer de goede carbs gaan toevoegen.
of een fles rivalla light..quote:Op donderdag 14 januari 2010 15:13 schreef Pietverdriet het volgende:
Dat doe ik op zich ook, gewoon omdat ik cola light net zo lekker vind en dan zou het los van wat je voor de rest eet zonde zijn om gewone cola te nemen. Maar goed, ik heb niet de illusie dat ik door die cola light gezond bezig ben ofzo.quote:Op donderdag 14 januari 2010 15:17 schreef Lotusss het volgende:
[..]
Beetje te vergelijken met mensen die een large Quarterpounder menu met extra frietjes en frietsaus bestellen bij de Mac, maar dan wel gaan voor de "cola light"
Daarmee hou je het natuurlijk wel in stand, omdat je lichaam nu gewend is om nog wat te krijgen.quote:Op donderdag 14 januari 2010 15:03 schreef heaven7 het volgende:
[..]
ik wist tot voor kort niet dat dat ook bestond in de niet light variantquote:Op donderdag 14 januari 2010 15:27 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
of een fles rivalla light..
Is jammergenoeg alleen heel moeilijk verkrijgbaarquote:Op donderdag 14 januari 2010 15:41 schreef zquing het volgende:
[..]
ik wist tot voor kort niet dat dat ook bestond in de niet light variant
En dan vind je het gek dat je 2 uur later honger hebt?quote:Op donderdag 14 januari 2010 15:25 schreef heaven7 het volgende:
Ik hou sowieso niet van vol spul. Echte suiker mag er best inzitten van mij maar persoonlijk vind ik een bakje naturel magere yoghurt met wat zoetstof lekkerder dan met suikerEn dat is niet omdat het dan zo 'verantwoord' mogelijk is
mischien moet je magere kwark proberenquote:Op donderdag 14 januari 2010 15:25 schreef heaven7 het volgende:
Ik hou sowieso niet van vol spul. Echte suiker mag er best inzitten van mij maar persoonlijk vind ik een bakje naturel magere yoghurt met wat zoetstof lekkerder dan met suikerEn dat is niet omdat het dan zo 'verantwoord' mogelijk is
sorryquote:Op donderdag 14 januari 2010 16:09 schreef heaven7 het volgende:
Ik eet dat 's avonds toch nietLees jij eigenlijk wel??
Ik moet 's avonds ook altijd iets eten. Meestal pak ik dan een bakje kwark, stukje hele pure chocolade of een handje noten.quote:Op donderdag 14 januari 2010 16:19 schreef heaven7 het volgende:
Nee ik eet yoghurt eigenlijk meestal als onderdeel van het ontbijt of wanneer ik er trek in heb. We eten eigenlijk amper toetjes.
Verder eet ik gewoon normaal vleesNiks niet altijd mager en zo vetloos mogelijk.. aantal aardappelen en meer groenten dan wat anders. Ik let er wel op maar ben niet verschrikkelijk fanatiek bezig. heb ik wel gedaan in het verleden maar dat werkt toch niet dus dat heb ik opgegeven. Echter maakt het niet uit wat ik 's avonds eet en hoeveel, die trek komt er toch altijd weer.
Da's echt een misverstand: groene thee bevat net zo goed cafeine als zwarte thee. Daarnaast ook allemaal anti-oxidanten die erg goed voor je schijnen te zijnquote:Op donderdag 14 januari 2010 13:36 schreef Dunckie het volgende:
Goed idee om dit topic weer nieuw leven in te blazen.
Even een vraag: ik las in deel 1 van deze reeks dat Koffie je suikerspiegel omhoog haalt, en dat het hetzelfde effect op je spijsvertering en suikerspiegel heeft als cola. Kun je hierover wat meer uitleg geven Piet? Ik dacht altijd dat koffie en thee min of meer dezelfde effecten hadden, ook qua caffeïnegehalte enzo. (groene thee niet, dat weet ik) Ik drink zeker een liter behoorlijk sterke koffie per dag, is dat een probleem?
Jawel, maar minder veel dacht ik. (cafeïne)quote:Op vrijdag 15 januari 2010 15:30 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Da's echt een misverstand: groene thee bevat net zo goed cafeine als zwarte thee. Daarnaast ook allemaal anti-oxidanten die erg goed voor je schijnen te zijn
Leuk dit te lezen, had ik tijdens mijn vakantie even gemist.quote:Op donderdag 14 januari 2010 20:23 schreef Igen het volgende:
Leuk item net in het NOS-journaal: in de Franse gemeente St. Amand probeert men met precies dit plan het overgewicht bij kinderen te voorkomen. Op school wordt de kinderen geleerd over groenten en gezond eten, en met subsidie kunnen de kinderen goedkoop sporten. En er wordt benadrukt dat een restrictief dieet juist niet de bedoeling is.
Dit is zo waar!quote:
Mensen geloven dat wat er op dat moment in is in de media, de media nemen een leuk voorgekauwd artikel over uit de persmap van een uitgeverij die het nieuwste dieet boek wil pushen.quote:Op zondag 18 juli 2010 18:48 schreef Lotje-Plusone het volgende:
[..]
Dit is zo waar!
Verder ben ik het absoluut eens met je plan! Ik snap alleen niet waarom mensen die willen afvallen niet gewoon logisch nadenken (wat jij eigenlijk in je plan doet) en klakkeloos dieeten gaan volgen.
Doe je met het fitnessen elke keer hetzelfde? of heb je een heel erg wisselend schema?quote:Op maandag 19 juli 2010 09:22 schreef Reneuh het volgende:
Ik ben een jaar geleden begonnen met een gezondere levensstijl, een beetje zoals omschreven in je OP. Ben nu echter op een dood punt aanbeland
Wat ik doe is 3x fitness (incl. cardio) per week + min. 1x per week badminton. Soms is het 2x per week fitness, maar ik streef naar 3x. Qua voeding ben ik erg gaan opletten. Ik drink niet tot nauwelijks frisdrank, weinig alcohol en ben overall anders gaan eten (minder koolhydraten, meer groenten, etc.).
Ik woog 101 kg, met een vetpercentage ruim boven de 22%. Ik weeg nu nog 86kg en heb een vetpercentage van rond de 16%. Alleen heb ik nog steeds dat vervloekte zwembandje waar ik me erg aan stoor. Wil dat verdwijnen, dan moet het vetpercentage echt nog omlaagWish me luck.
Ik wissel tussen twee schema's. Dus om de dag andere spiergroepen.quote:Op maandag 19 juli 2010 11:32 schreef Lotje-Plusone het volgende:
[..]
Doe je met het fitnessen elke keer hetzelfde? of heb je een heel erg wisselend schema?
Maar dus wel lang achter elkaar dezelfde schema's. Daar kun je nog wat in veranderen, praat eens met een personal trainer die kan je de juiste afwisseling geven.quote:Op maandag 19 juli 2010 12:12 schreef Reneuh het volgende:
[..]
Ik wissel tussen twee schema's. Dus om de dag andere spiergroepen.
Goed idee. Ik ga echter binnenkort wisselen van sportcentrum, dus dan pak ik dat meteen aanquote:Op maandag 19 juli 2010 12:55 schreef Lotje-Plusone het volgende:
[..]
Maar dus wel lang achter elkaar dezelfde schema's. Daar kun je nog wat in veranderen, praat eens met een personal trainer die kan je de juiste afwisseling geven.
Naar bed gaan met een hongergevoel zuigt, maar is wel verstandig. Ben het nu weer aan het leren, maar als je eenmaal gewend bent om met rond buikje te gaan slapen is het heel moeilijk om hetaf te leren.quote:Op donderdag 14 januari 2010 15:04 schreef Flappekz het volgende:
[..]
Ik moet er wel aan toegeven, ik kan echt niet in slaap komen met een rommelende maag
Bootcamp?quote:Op dinsdag 26 juni 2012 22:21 schreef Seven. het volgende:
Ja, ik heb hier thuis de teugels ook duidelijk laten vieren
Het is vooral een schrijnend gebrek aan beweging. Ik kon 5km hardlopen en toen verzwikte ik mijn enkel. Half jaar uit de roulatie geweest, vorige week tijdens de tweede sessie bootcamp mijn andere enkel flink verzwikt.
En gaan samenwonen in een druk huishouden is ook niet erg bevorderlijk, amper tijd voor jezelf en als sporten niet echt hoog op je prioriteitenlijst staat, dan kun je dus binnen een half jaar een maatje bijtellen.
Tijd voor actie dus. Vanaf volgende week weer flink wandelen, over een paar weken weer bootcamp. En de tips van Piet maar weer opvolgen.
Volgens mij heb je tegenwoordig ook gewoon wekelijkse bootcamplessenquote:Op dinsdag 26 juni 2012 23:45 schreef tjoptjop het volgende:
Werkt dat dan wel, een weekje intensief bezig zijn en daarna weer niet/nauwelijks?
Kijk dan ook eens op bodyrock.tvquote:Op dinsdag 26 juni 2012 22:32 schreef Seven. het volgende:
Ja, bootcamp. In de bossen opdrukken, rondspringen/rennen/lungen/squadten en elke week andere oefeningen. Mijn buurvrouw is er retestrak van geworden.
quote:Op vrijdag 5 oktober 2007 09:58 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Nee, het is niet vernieuwend, dat is ook niet de pretentie. Ik wil geen boeken verkopen met een nieuw dieet waar alle trendy idioten dan weer achteraan rennen.
Oh en voor ik het vergeet
SONJA BAKKER MOET DOOOOOOOOD
Ze geeft westfriezen een slechte naamquote:Op zaterdag 15 september 2012 11:16 schreef Lotje-Plusone het volgende:
[..]![]()
![]()
![]()
Iemand met gedeelde haat voor Sonja Bakker
Ik ben ook heeel erg anti sonja bakker dieeten/boeken.quote:Op zaterdag 15 september 2012 15:09 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ze geeft westfriezen een slechte naam
crashdieeten zijn levensgevaarlijk. Als je veel te zwaar bent, bv 140 kilo en er een 60 afmoet, moet je dat onder zeer strikte medische begeleiding doen.quote:Op zaterdag 15 september 2012 16:46 schreef Lotje-Plusone het volgende:
[..]
Ik ben ook heeel erg anti sonja bakker dieeten/boeken.
Het punt van een levensstijl verandering is dat je gewoontes aanpakt en nadenkt ook je eet en beweeg gedrag. Als dat voorgekauwd wordt in een boekje incl hoeveelheden heeft dat dus absoluut geen zin.
Daarnaast vind ik het echt heeeeel erg slecht dat iedereen hetzelfde te eten krijgt in haar dieet, bouwvakker vielen bij bosjes flauw toen ze aan het dieet begonnen.
Dat lijkt me altijd het beste. Ik heb het zelf niet nodig en moet eerlijk zeggen dat ik eigenlijk alles al volg van dit plan. Maar de meeste mensen willen het niet horen en snel snel afvallen.quote:Op zaterdag 15 september 2012 16:50 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
crashdieeten zijn levensgevaarlijk. Als je veel te zwaar bent, bv 140 kilo en er een 60 afmoet, moet je dat onder zeer strikte medische begeleiding doen.
Als je mijn afvalplan volgt zal je langzaam afvallen, soms tijden helemaal niet, maar je leeft veel gezonder.
Jep, behalve de problemen van jojo zijn er nog veel andere risicos.quote:Op zaterdag 15 september 2012 17:48 schreef Lotje-Plusone het volgende:
[..]
Dat lijkt me altijd het beste. Ik heb het zelf niet nodig en moet eerlijk zeggen dat ik eigenlijk alles al volg van dit plan. Maar de meeste mensen willen het niet horen en snel snel afvallen.
Tja dan ga je toch de mist in denk ik.
Jup, hier veel gejojo'd, en dan ook flink; 4x + en - 30 kilo.quote:Op zaterdag 15 september 2012 19:23 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Jep, behalve de problemen van jojo zijn er nog veel andere risicos.
Je kan uiteraard beter fruit eten dan snoep.quote:Op dinsdag 18 september 2012 09:44 schreef Selestha het volgende:
[..]
Jup, hier veel gejojo'd, en dan ook flink; 4x + en - 30 kilo.
Nu weeg ik 100 kilo bij 1.73 en werk ik 5 dagen per week bij de post, maar sinds de 10 kilo die ik afgevallen ben toen ik begon ben ik niets meer kwijt geraakt. Onzettend frustrerend, want ik beweeg me echt suf en heb volgens de dokter ook meer spiermassa (kan ook een deel van het gewicht verklaren), maar rondom mijn buik zit echt nog teveel vet.
Misschien dat ik met jouw tips eens naar mijn eetpatroon moet kijken Piet, misschien komen er dan nog wel wat kilo's af. Frisdranken drink ik niet, maar er is wel altijd wat te snoepen in huis. Ik ben geen type dat meteen een zak chips of een reep chocola opeet, maar in een week gaat zo'n ding er wel doorheen. Misschien moet ik gewoon helemaal afzien van zoetigheid. Doe jij dat ook?
Dan eet je dus te veel. You can't outtrain your eating --> veel mensen vergeten dat.quote:Op dinsdag 18 september 2012 09:44 schreef Selestha het volgende:
[..]
Jup, hier veel gejojo'd, en dan ook flink; 4x + en - 30 kilo.
Nu weeg ik 100 kilo bij 1.73 en werk ik 5 dagen per week bij de post, maar sinds de 10 kilo die ik afgevallen ben toen ik begon ben ik niets meer kwijt geraakt. Onzettend frustrerend, want ik beweeg me echt suf en heb volgens de dokter ook meer spiermassa (kan ook een deel van het gewicht verklaren), maar rondom mijn buik zit echt nog teveel vet.
Misschien dat ik met jouw tips eens naar mijn eetpatroon moet kijken Piet, misschien komen er dan nog wel wat kilo's af. Frisdranken drink ik niet, maar er is wel altijd wat te snoepen in huis. Ik ben geen type dat meteen een zak chips of een reep chocola opeet, maar in een week gaat zo'n ding er wel doorheen. Misschien moet ik gewoon helemaal afzien van zoetigheid. Doe jij dat ook?
Ik eet net zoveel als toen ik bij de post begon 9 maanden geleden. Je zou dus logischerwijs moeten denken dat er dan wel meer dan 10 kilo af gaat in die tijd. Ik heb eerlijk gezegd geen idee wat ik verkeerd zou doen, ben er ook al over naar een dietist geweest en die zegt dat ik nu goed eet voor als ik wil afvallen.quote:Op dinsdag 18 september 2012 11:59 schreef rapelsen het volgende:
[..]
Dan eet je dus te veel. You can't outtrain your eating --> veel mensen vergeten dat.
Hoeft niet.quote:Op dinsdag 18 september 2012 11:59 schreef rapelsen het volgende:
[..]
Dan eet je dus te veel. You can't outtrain your eating --> veel mensen vergeten dat.
Mja, ik zit er wel over te denken om de dokter eens aan te spreken. Ik vind het heel vreemd. Maar ondertussen kan ik natuurlijk wel doen wat ik kan door alles met suiker te laten staan.quote:Op dinsdag 18 september 2012 16:01 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Hoeft niet.
Je kunt ook te weinig eten en toch aankomen.
Hou eens een week bij wat je precies eet/drinkt en hoeveel kh dit zijn.quote:Op dinsdag 18 september 2012 16:05 schreef Selestha het volgende:
[..]
Mja, ik zit er wel over te denken om de dokter eens aan te spreken. Ik vind het heel vreemd. Maar ondertussen kan ik natuurlijk wel doen wat ik kan door alles met suiker te laten staan.
Je moet niet naar dokters en diëtisten gaan, maar jij moet gewoon jouw eten op jouw doel afstemmen.quote:Op dinsdag 18 september 2012 15:56 schreef Selestha het volgende:
[..]
Ik eet net zoveel als toen ik bij de post begon 9 maanden geleden. Je zou dus logischerwijs moeten denken dat er dan wel meer dan 10 kilo af gaat in die tijd. Ik heb eerlijk gezegd geen idee wat ik verkeerd zou doen, ben er ook al over naar een dietist geweest en die zegt dat ik nu goed eet voor als ik wil afvallen.
Nou zie ik er wel anders uit, en ik kan kleding aan van een maat kleiner, maar dat buikvet wil niet weg en dat vind ik teleurstellend.
Precies, dat vergeten veel mensen vaak! Zeker als je je metabolisme al een beetje in de wat geschopt heb met crashdieeten en jojo-en.quote:Op dinsdag 18 september 2012 16:01 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Hoeft niet.
Je kunt ook te weinig eten en toch aankomen.
Ja ik ben ook bang dat dat bij mij de oorzaak is, maar ja, wat doe je daar dan aan? Ik beweeg zo veel mogelijk; ga er maar vanuit dat de aanhouder wint?quote:Op dinsdag 18 september 2012 21:59 schreef Lotje-Plusone het volgende:
[..]
Precies, dat vergeten veel mensen vaak! Zeker als je je metabolisme al een beetje in de wat geschopt heb met crashdieeten en jojo-en.
Goh wat kun je nou doen als je te weinig eet....?quote:Op woensdag 19 september 2012 05:27 schreef Selestha het volgende:
[..]
Ja ik ben ook bang dat dat bij mij de oorzaak is, maar ja, wat doe je daar dan aan? Ik beweeg zo veel mogelijk; ga er maar vanuit dat de aanhouder wint?
Ik weet toch niet zéker of het daar door komt? Volgens de eetmeter van het voedingscentrum eet ik te weinig, maar ja, ik val niet af, dus het voelt ook niet direct goed om meer te gaan eten. Ik zou het inderdaad kunnen proberenquote:Op woensdag 19 september 2012 06:46 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Goh wat kun je nou doen als je te weinig eet....?
Dit probleem heb ik inderdaad ook.quote:Op woensdag 19 september 2012 06:48 schreef Selestha het volgende:
[..]
Ik weet toch niet zéker of het daar door komt? Volgens de eetmeter van het voedingscentrum eet ik te weinig, maar ja, ik val niet af, dus het voelt ook niet direct goed om meer te gaan eten. Ik zou het inderdaad kunnen proberen![]()
Nopequote:Op vrijdag 21 september 2012 14:02 schreef Seven. het volgende:
Ik weet niet veel van eten maar volgens mij is dit een low carb levensstijl, ja?
Heb je de op gelezen?quote:Op vrijdag 21 september 2012 14:04 schreef Seven. het volgende:
[..]
Oh. Wat dan precies vermijden? Ik snap het niet?
Ja, meer groenten, minder carbs komt het in mijn ogen een beetje op neer. Jou kennende maak je me nu met de grond gelijk maar zoals ik de OP lees, is dit gewoon een soort slow-Atkins?quote:
Wat ik zeg is dat je gewoon goed, matige en gevarieerd moet eten, niet moet snoepen en geen frisdranken/vruchtensappen moet drinken en meer moet bewegen.quote:Op vrijdag 21 september 2012 14:09 schreef Seven. het volgende:
[..]
Ja, meer groenten, minder carbs komt het in mijn ogen een beetje op neer. Jou kennende maak je me nu met de grond gelijk maar zoals ik de OP lees, is dit gewoon een soort slow-Atkins?![]()
Hoe dan ook, ik wil geen dieet, ik wil een betere levensstijl en dat schrijft je voor. Dus lees ik me in maar ik snap niet wat ik verkeerd doe buiten het volkorenbrood (ik eet zelden brood en dan is het altijd witbrood).
Probeer witbrood te vermijden vanwege de simpele koolhydraten erin, ook gewoon zo weinig mogelijk koolhydraten eten en je calorieën tellen, dan val je geheid af.quote:Op vrijdag 21 september 2012 14:09 schreef Seven. het volgende:
[..]
Ja, meer groenten, minder carbs komt het in mijn ogen een beetje op neer. Jou kennende maak je me nu met de grond gelijk maar zoals ik de OP lees, is dit gewoon een soort slow-Atkins?![]()
Hoe dan ook, ik wil geen dieet, ik wil een betere levensstijl en dat schrijft je voor. Dus lees ik me in maar ik snap niet wat ik verkeerd doe buiten het volkorenbrood (ik eet zelden brood en dan is het altijd witbrood).
Van helemaal niks meer eten val je ook geheid af.quote:Op vrijdag 21 september 2012 14:49 schreef HorridOwn4ge het volgende:
[..]
Probeer witbrood te vermijden vanwege de simpele koolhydraten erin, ook gewoon zo weinig mogelijk koolhydraten eten en je calorieën tellen, dan val je geheid af.
Ik wissel het beleg van mijn crackers en boterhammen uiteraard.quote:Op zondag 23 september 2012 15:11 schreef Ciske- het volgende:
Ik vind dat eigenljk nog vrij eenzijdig? En nog vrij weinig ook. Goed beschouwd eet je dus 2 crackers, 4 boterhammen, avondeten en 2 stuks fruit. Daarmee kom je rond de 1500 kcal? En dan reken ik nog ruim. Vind ik nogal weinig, al helemaal voor een man die 3x per week sport.
Ik loop ook 3x per week hard. Vrouw, 1,73m, 63 kg. Als ik 4 boterhammen eet op een dag, eet ik daarnaast ook noten, een halve liter zuivel en vette vis tussendoor.
Waar is je zuivel, en waar haal jij je onverzadigde vetzuren uit?
Sporten is niet alleen goed voor de conditie het helpt ook erg goed voor het afvallen en je blijft er gezonder en fitter door.quote:Op zondag 23 september 2012 15:14 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Sporten is alleen nodig als je meer wilt eten. Een calorie deficit creëren is vaak effectiever dan sporten, sporten is leuk voor de conditie.
Verder wat natuurlijk het grootste verschil gaat maken is clean eten. Probeer eten uit de fabriek te mijden. Een voorbeeld is ipv spinazie in pakjes -> verse spinazie.
Gezonder, fitter, betere conditie, allemaal hetzelfde.quote:Op zondag 23 september 2012 15:17 schreef junkiexp het volgende:
[..]
Sporten is niet alleen goed voor de conditie het helpt ook erg goed voor het afvallen en je blijft er gezonder en fitter door.
Verder voel ik me sinds ik sport een stuk beter
Nope, maar ik eet liever normaal zodat ik geen honger/trek heb en ga dan lekker sporten.quote:Op zondag 23 september 2012 15:18 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Gezonder, fitter, betere conditie, allemaal hetzelfde.
Om af te vallen hoef je niet per se te sporten, en dan heb ik over sporten als in cardio.
Ok, dus het eigenlijke lijstje is meerquote:Op zondag 23 september 2012 15:15 schreef junkiexp het volgende:
[..]
Ik wissel het beleg van mijn crackers en boterhammen uiteraard.
Zuivel krijg ik niet veel binnen, alleen via kaas eigenlijk.
Op woensdag eet ik vaak alleen en eet ik vis.
In het weekend vaak een halve zak walnoten die ik zelf pers.
Daarnaast nog versgepeste sinasappelsap in het weekend en wat eieren.
Ik kan niet alles opschrijven hier natuurlijk
Want met een calorie deficit eten is niet normaal en krijg je honger en trek van? Raar argument, net zoals dat 'gezonder'.quote:Op zondag 23 september 2012 15:21 schreef junkiexp het volgende:
[..]
Nope, maar ik eet liever normaal zodat ik geen honger/trek heb en ga dan lekker sporten.
Lijkt me ook een stuk gezonder maar ik ben uiteraard geen expert
Dus dan bedoel je krachttraining ipv cardio?quote:Op zondag 23 september 2012 15:18 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Gezonder, fitter, betere conditie, allemaal hetzelfde.
Om af te vallen hoef je niet per se te sporten, en dan heb ik over sporten als in cardio.
Ja ik doe zelf krachttraining. Je kan trouwens prima afvallen zonder enkele activiteiten, of je het wilt is het 2de. Het gaat uiteindelijk allemaal over Kcal in vs. Kcal uit.quote:Op zondag 23 september 2012 15:27 schreef Ciske- het volgende:
[..]
Dus dan bedoel je krachttraining ipv cardio?
Want helemaal geen sport (en dus puur op dieet) afvallen zou ik niemand aanraden vanwege inzakken stofwisseling bij lagere voedingsinname. Dat dat niet perse cardio hoeft te zijn ben ik met je eens.
Eh.. als jij bijv. 2500Kcal op een dag verbrand en je eet er 2000 dan val je af. Natuurlijk is het gecompliceerder maar uiteindelijk klopt dit wel. En het aanpassen van je lichaam 'vermijd' je door refeeds en af en toe cheat meals te doen.quote:Op zondag 23 september 2012 15:43 schreef Ciske- het volgende:
Klopt wel. Maar je lichaam past zich ook aan, zal reageren op de lagere voedselinname.
Minder eten = minder verbranding. Je verbrandingsniveau is dus niet zo statisch, het beweegt mee met zowel je voedingsinname als je (sport)activiteiten. Ik heb tijden geleefd op n veel te lage kcal inname, waarbij ik geen gram meer afviel (wat ik destijds wel wilde). Nu eet ik een stuk meer en ben ik toch lichter. Puur qua kcal deficit zou dat nergens op slaan, toch heeft het zo gewerkt.
Snelle suikers zijn snelle suikers. Die kun je beter achterwege laten als je wilt afvallenquote:Op zondag 6 januari 2013 10:55 schreef Cuppiecake het volgende:
Nou heb ik een beetje terug zitten lezenden je topics hè piet. En mbt de vruchtensap. Je zegt dat er in een glas sap net zoveel suiker zit als in een glas cola. Maar je vergeet wel dat dit natuurlijke suikers zijn en een stuk minder slecht.
Dat is niet geheel onbelangrijk volgens mij.
Suiker uit bieten of riet is onnatuurlijk maar suiker uit appels goed??quote:Op zondag 6 januari 2013 10:55 schreef Cuppiecake het volgende:
Nou heb ik een beetje terug zitten lezenden je topics hè piet. En mbt de vruchtensap. Je zegt dat er in een glas sap net zoveel suiker zit als in een glas cola. Maar je vergeet wel dat dit natuurlijke suikers zijn en een stuk minder slecht.
Dat is niet geheel onbelangrijk volgens mij.
Je moet jezelf duidelijk beter inlezen.quote:Op zondag 6 januari 2013 12:04 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Suiker uit bieten of riet is onnatuurlijk maar suiker uit appels goed??
Vertel, wat is het verschil tussen suiker uit appels en uit bieten?quote:Op zondag 6 januari 2013 12:26 schreef Cuppiecake het volgende:
[..]
Je moet jezelf duidelijk beter inlezen.
http://suikerwijzer.nl/geraffineerde-suiker/quote:Op zondag 6 januari 2013 12:39 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Vertel, wat is het verschil tussen suiker uit appels en uit bieten?
Dat is geen antwoord op mijn vraag.quote:Op zondag 6 januari 2013 12:46 schreef Cuppiecake het volgende:
[..]
http://suikerwijzer.nl/geraffineerde-suiker/
Dat is wel een antwoord op jou vraag. Suiket uit een suikerbiet is geraffineerde suiker. Suiker in een lekker vers sapje is natuurlijke suiker.quote:Op zondag 6 januari 2013 12:56 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Dat is geen antwoord op mijn vraag
Nogmaals, wat is het verschil daartussen?quote:Op zondag 6 januari 2013 12:58 schreef Cuppiecake het volgende:
[..]
Dat is wel een antwoord op jou vraag. Suiket uit een suikerbiet is geraffineerde suiker. Suiker in een lekker vers sapje is natuurlijke suiker.
Zouden meer mensen moeten doen, gevarieerd en matig eten, weinig snoepen en meer bewegen.quote:Op zondag 6 januari 2013 13:07 schreef -Strawberry- het volgende:
Dit doe ik ook. Leuk om er een topic over te zien.
Het overstappen van witbrood op volkoren heeft een wereld van verschil gemaakt. En geen light producten of frisdranken meer.quote:Op zondag 6 januari 2013 13:19 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Zouden meer mensen moeten doen, gevarieerd en matig eten, weinig snoepen en meer bewegen.
Denk dat dat laatste het meeste verschil heeft gemaaktquote:Op zondag 6 januari 2013 13:21 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Het overstappen van witbrood op volkoren heeft een wereld van verschil gemaakt. En geen light producten of frisdranken meer.
Geen idee, heb het ook deels voor mijn tanden gedaan. Ik ben minder hongerig, maar ik eet nu meer vezels dus het is moeilijk te zeggen waar het aan ligt. Beide waarschijnlijk.quote:Op zondag 6 januari 2013 13:26 schreef Kerol het volgende:
[..]
Denk dat dat laatste het meeste verschil heeft gemaakt
Vezels zijn goed voor je stoelgang en je buikgevoel.quote:Op zondag 6 januari 2013 13:28 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Geen idee, heb het ook deels voor mijn tanden gedaan. Ik ben minder hongerig, maar ik eet nu meer vezels dus het is moeilijk te zeggen waar het aan ligt. Beide waarschijnlijk.
Goed bezig!quote:Op zondag 6 januari 2013 13:28 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Geen idee, heb het ook deels voor mijn tanden gedaan. Ik ben minder hongerig, maar ik eet nu meer vezels dus het is moeilijk te zeggen waar het aan ligt. Beide waarschijnlijk.
Ik moet alleen nog minderen in koffie en chocolademelk. Op het werk hebben we een automaat en dan is het maar al te verleidelijk om toch een bekertje te nemen. Niet bepaald caloriearm.quote:Op zondag 6 januari 2013 13:31 schreef Kerol het volgende:
[..]
Goed bezig!
Naja, die frisdrank die je eerst dronk kon er voor zorgen dat je op onderhoud of er boven binnen kreeg. Nu je dit dus niet meer doet kun je afvallen. Sowieso nooit calorieën pakken uit drinken, tenzij je te weinig eet. Voor mij zou het een hel zijn om minder te kunnen eten omdat ik al teveel heb gedronken iig.
In koffie zit geen cal.quote:Op zondag 6 januari 2013 13:35 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Ik moet alleen nog minderen in koffie en chocolademelk. Op het werk hebben we een automaat en dan is het maar al te verleidelijk om toch een bekertje te nemen. Niet bepaald caloriearm.
Gemaakt van Tarwe, bevat gluten.quote:
Bewegen zet de meeste zoden aan de dijk.quote:Op zondag 6 januari 2013 13:19 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Zouden meer mensen moeten doen, gevarieerd en matig eten, weinig snoepen en meer bewegen.
Daar heb ik geen last van.quote:Op maandag 7 januari 2013 12:41 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Gemaakt van Tarwe, bevat gluten.
De assumptie die je maakt is dat ik het nodig heb gewicht kwijt te raken. Maar ik leef voor 90-95% wel volgens dit plan. Drink geen Fris, eet veel groente, volkoren brood. Ik zondig nog wel eens met wat snoeperijen en pak in de winter niet vaak genoeg de fiets. Ik wandel veel maar sporten gaat niet echt meer sinds ik een anderhalf jaar geleden een longinfectie heb gehad en daarbij een flink deel van mijn longfunctionaliteit ben kwijtgeraakt.quote:Op woensdag 9 januari 2013 10:43 schreef Cheyn-Stoke het volgende:
Misschien over heen gelezen maar hoeveel ben je zelf kwijt geraakt met dit afvalplan piet?
Een man, how come?quote:Op woensdag 9 januari 2013 18:51 schreef Bombshell het volgende:
Ben je eigenlijk een man of vrouw Pietverdriet? Ik dacht eigenlijk een man
Zoals ik in de op zeg, dit is geen dieetquote:Op woensdag 9 januari 2013 19:27 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Omdat dieeten voor vrouwen is jeweetz.
Oh nee sorry zo was het totaal niet bedoeld. Vroeg het me gewoon afquote:Op woensdag 9 januari 2013 11:16 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
De assumptie die je maakt is dat ik het nodig heb gewicht kwijt te raken. Maar ik leef voor 90-95% wel volgens dit plan. Drink geen Fris, eet veel groente, volkoren brood. Ik zondig nog wel eens met wat snoeperijen en pak in de winter niet vaak genoeg de fiets. Ik wandel veel maar sporten gaat niet echt meer sinds ik een anderhalf jaar geleden een longinfectie heb gehad en daarbij een flink deel van mijn longfunctionaliteit ben kwijtgeraakt.
Niet in die zin nee, maar strict genomen natuurlijk wel.quote:Op woensdag 9 januari 2013 20:21 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Zoals ik in de op zeg, dit is geen dieet
En dat bereikt door mijn plan?quote:Op donderdag 10 januari 2013 07:13 schreef Selestha het volgende:
Zo, vandaag voor het eerst in 3 jaar van 3 getallen op de weegschaal naar 2 getallen. Vorige week 101, nu 99
Ja, en het niet meer eten van gluten. Ik deed je plan hiervoor ook al, maar zonder resultaat omdat ik kennelijk gewicht vasthoud door gluten. Nu gaat het opeens heel hardquote:Op donderdag 10 januari 2013 07:25 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
En dat bereikt door mijn plan?
Wat. Dan heeft het inderdaad geen zin.quote:Op donderdag 10 januari 2013 17:27 schreef stukput het volgende:
Ben al poosje bezig met afvallen, behalve dan in het weekend. Dan zuip ik 30 bier op, een pizza, patat en frikandel, zak chips en kebab, waardoor t afvallen dus erg sloom ging. Nu ga ik de aankomende vijf weken ook in het weekend normaal gezond eten. Ben benieuwd of ik over vijf weken ben afgevallen en hoeveel.
Ik moet een beetje gniffelen hiervan. Gezond eten staat niet gelijk aan vet verliezen. Als je het goed zou doen, dan zou je met graanproducten alsnog vet kunnen verliezen (hoofdpijn, diarree buiten gelaten).quote:Op zondag 6 januari 2013 16:59 schreef Selestha het volgende:
Het is mij inmiddels ook duidelijk waarom ik geen gewicht verloor ondanks gezonder te eten en het 5 dagen per week werken bij de post. Ik blijk een glutenintolerantie te hebben, en dat leidt bij sommige mensen tot het vásthouden van gewicht in plaats van rap gewicht verliezen. Vroeger dachten we dat ik alleen prikkelbaar darm syndroom had, maar na wat testen op mijn verzoek omdat ik maar niet afviel is dit de conclusie.
Sinds ik de graanproducten heb geschrapt uit mijn dieet ben ik in 3 weken 4 kilo afgevallen zonder moeite en ik ben niet meer constant moe, geen diarree of buikpijn meer, een nu al betere huid (mn exceem neemt af) en ook geen doffe hoofdpijn meer als ik wakker word..
Ik eet verder normaal, voor koolhydraten eet ik nu ruim aardappelen, en verder eet ik gewoon normaal zoals altijd. Zonder frisdrank of snoep.
Als er iets motiveert om door te gaan, is dit het wel
Ok.. de expert weet het beter dan de dokter natuurlijk. Dat die zegt dat je ook gewicht vast kan houden door Coeliakie is natuurlijk geen argument... Vooral niet als dat gestaafd wordt door onmiddelijk gewichtsverlies..quote:Op donderdag 10 januari 2013 17:43 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Ik moet een beetje gniffelen hiervan. Gezond eten staat niet gelijk aan vet verliezen. Als je het goed zou doen, dan zou je met graanproducten alsnog vet kunnen verliezen (hoofdpijn, diarree buiten gelaten).
Het zal je nog verbazen hoe weinig dokters/huisartsen weten.quote:Op donderdag 10 januari 2013 18:47 schreef Selestha het volgende:
[..]
Ok.. de expert weet het beter dan de dokter natuurlijk. Dat die zegt dat je ook gewicht vast kan houden door Coeliakie is natuurlijk geen argument... Vooral niet als dat gestaafd wordt door onmiddelijk gewichtsverlies..
quote:Op donderdag 10 januari 2013 22:11 schreef E.B.A.H. het volgende:
Dit is gewoon helemaal waar. Precies wat er in de OP staat doe ik al sinds 8 maanden. Ben op dit moment 25kg afgevallen.
Je mist het stukje over glutenintolerantie Yuri. Dan is het niet zo handig om graanproducten te eten. Dat kan een hoop rare dingen met je lichaam doen.quote:Op donderdag 10 januari 2013 17:43 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Ik moet een beetje gniffelen hiervan. Gezond eten staat niet gelijk aan vet verliezen. Als je het goed zou doen, dan zou je met graanproducten alsnog vet kunnen verliezen (hoofdpijn, diarree buiten gelaten).
Wees bewust van wat en wanneer je eet. Je lichaam houd van gewoontes, iedere dag om 6 uur ontbijten dan moet je niet tot 7 uur uitslapen want je maag begint te knorren. Maar jij bent verstandig en kan dat patroon doorbreken.Jij stuurt je lijf en niet andersom houd daar rekening mee. .quote:Op donderdag 14 januari 2010 15:04 schreef Flappekz het volgende:
[..]
In hoeverre zou rustig(er) sporten een optie zijn ? Of is wandelen al je grens ?quote:Op woensdag 9 januari 2013 11:16 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
De assumptie die je maakt is dat ik het nodig heb gewicht kwijt te raken. Maar ik leef voor 90-95% wel volgens dit plan. Drink geen Fris, eet veel groente, volkoren brood. Ik zondig nog wel eens met wat snoeperijen en pak in de winter niet vaak genoeg de fiets. Ik wandel veel maar sporten gaat niet echt meer sinds ik een anderhalf jaar geleden een longinfectie heb gehad en daarbij een flink deel van mijn longfunctionaliteit ben kwijtgeraakt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
Zal zeker niet meer afvallen als ik jou was, je weegt precies goed. Gewoon beetje fitnessen.quote:Op zaterdag 12 januari 2013 21:49 schreef Djandy het volgende:
Hey,
Ik ben 16 jaar en weeg nu 90 kilo. (1m92)
Vorige jaar ben ik 20 kilo afgevallen. Toch ben ik nog niet helemaal
tevreden wat betreft m'n lichaam. Zou ik nog meer afvallen of is het beter
dat ik er even mee wacht?
Zoja, hoe zou ik dan het afvallen het beste kunnen oppakken?
destijds hielp een dieetist mij daarin.
Thanks @Stukput , Ik zal er over nadenken.quote:Op zondag 13 januari 2013 04:24 schreef stukput het volgende:
[..]
Zal zeker niet meer afvallen als ik jou was, je weegt precies goed. Gewoon beetje fitnessen.
Is die 20 kg er ook in een halfjaar bijgekomen?quote:Op zondag 13 januari 2013 10:28 schreef jen2girl het volgende:
Hallo ik ben een vrouw van 23, weeg 85 kg bij 1.60m. Afgelopen maandag begonnen met fitnissen. Ik doe nu veel conditie zoals cardio en roeien. Ik probeer gezond te eten door alles te laten grillen. Ik heb nog wel erg moeite met trainen en eten. Ik wil graag 20kg in een half jaar afvallen. Alles hangt bij mij en de kwartje is bij mij nu pas gevallen aangezien de dokter mij suiker ziekte type 1 heeft laten diagnoseren. Zijn er nog tips?
Ik heb al jaren zwaar overgewicht. Ik kon altijd moeilijk afvallen, volgens mijn therApeute ben ik een emotionele eter geweest en kon ik pas verder als ik 't hoofdstuk zou afsluiten. Ik ben bereid om nu gezond en hard tegen aan te gaan. Ik heb al wat pagina's gelezen maar dat zijn toch meer de algemene dingen om te weten.quote:Op zondag 13 januari 2013 10:41 schreef Leandra het volgende:
[..]
Is die 20 kg er ook in een halfjaar bijgekomen?
En begin eens de OP te lezen, crashdiëten is niet verstandig.
Heb ik geen mening overquote:Op woensdag 16 januari 2013 15:59 schreef -Strawberry- het volgende:
Piet, wat vind jij van het principe 3 uur voor het slapen gaan niks meer eten?
Van een onbehandelde diabetes type 1 zou je toch juist weinig moeten wegen?quote:Op zondag 13 januari 2013 10:28 schreef jen2girl het volgende:
Hallo ik ben een vrouw van 23, weeg 85 kg bij 1.60m. Afgelopen maandag begonnen met fitnissen. Ik doe nu veel conditie zoals cardio en roeien. Ik probeer gezond te eten door alles te laten grillen. Ik heb nog wel erg moeite met trainen en eten. Ik wil graag 20kg in een half jaar afvallen. Alles hangt bij mij en de kwartje is bij mij nu pas gevallen aangezien de dokter mij suiker ziekte type 1 heeft laten diagnoseren. Zijn er nog tips?
Hangt er vanaf hoe veel dat isquote:Op zondag 13 januari 2013 04:25 schreef Piet_Piraat het volgende:
Ik ben nu 53 en weeg nog precies hetzelfde als op mijn 18e, wat nu?
Volgens mij bleek uit onderzoek dat het een fabel is dat je aankomt als je eet voor het slapen. Ik doe het ook nog steeds gewoon en ik val ook af.quote:Op woensdag 16 januari 2013 15:59 schreef -Strawberry- het volgende:
Piet, wat vind jij van het principe 3 uur voor het slapen gaan niks meer eten?
Dit idd.quote:Op woensdag 16 januari 2013 19:14 schreef E.B.A.H. het volgende:
[..]
Volgens mij bleek uit onderzoek dat het een fabel is dat je aankomt als je eet voor het slapen. Ik doe het ook nog steeds gewoon en ik val ook af.
En ik vond het nog wel zo logisch klinken. Tijdens het slapen gaat je verbranding omlaag, dus alles wat je vlak daarvoor eet wordt langzamer verbruikt of zelfs opgeslagen. Dat jij afvalt ontkracht het niet, want wie weet wat je meer afgevallen als je niet zou eten voor het slapen.quote:Op woensdag 16 januari 2013 19:14 schreef E.B.A.H. het volgende:
[..]
Volgens mij bleek uit onderzoek dat het een fabel is dat je aankomt als je eet voor het slapen. Ik doe het ook nog steeds gewoon en ik val ook af.
Groente en fruit kan je zoveel eten als je zin hebt, mits je niet alleen maar groente en fruit eet.quote:Op vrijdag 15 februari 2013 11:09 schreef jen2girl het volgende:
Hallo een vraagje, ik las een tijdje geleden over groene smoothies en mijn vraag is als je bv. Smoothies als ontbijt neemt, wat moet je dan als avond eten nemen? En mag je wel fruit als tussendoor eten? Er werdt mij verteld dat je max 2 fruit per dag mag eten en 400gram aan groenten. En weet iemand hoeveel gram groente er in de blender gaat?
Als je elke dag zo'n shake neemt, kun je daar ook mee afvallen?quote:Op vrijdag 15 februari 2013 11:14 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Groente en fruit kan je zoveel eten als je zin hebt, mits je niet alleen maar groente en fruit eet.
Welnee joh. Alles wat je voor het slapen eet wordt ook verteerd, alleen niet gedurende de nacht. Het eten blijft gewoon lekker wachten in je maag/darmen tot de volgende dag. Waar je natuurlijk wel rekening mee moet houden is dat áls je in die laatste 3 uur wél eet, terwijl je dat normaal niet zou doen, je wél gewoon meer calorieen binnenkrijgtquote:Op donderdag 17 januari 2013 00:40 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
En ik vond het nog wel zo logisch klinken. Tijdens het slapen gaat je verbranding omlaag, dus alles wat je vlak daarvoor eet wordt langzamer verbruikt of zelfs opgeslagen. Dat jij afvalt ontkracht het niet, want wie weet wat je meer afgevallen als je niet zou eten voor het slapen.Maar ja, ik eet toch wel voor het slapen. Niet veel of zo.
Het lichaam past zich ook wel aan. Sinds ik vrij laat eet heb ik 's ochtends ook niet meer zoveel zin in een halfje grof volkoren.quote:Op vrijdag 15 februari 2013 11:45 schreef erikkll het volgende:
[..]
Welnee joh. Alles wat je voor het slapen eet wordt ook verteerd, alleen niet gedurende de nacht. Het eten blijft gewoon lekker wachten in je maag/darmen tot de volgende dag. Waar je natuurlijk wel rekening mee moet houden is dat áls je in die laatste 3 uur wél eet, terwijl je dat normaal niet zou doen, je wél gewoon meer calorieen binnenkrijgt. In die zin is het natuurlijk niet goed.
Ik geloof je meteen hoor, maar ik merk nu ik niet meer eet na 7u savonds ik echt aan het afvallen ben. Of met honger naar bed gaan goed is weet ik niet, maar het idee dat je lichaam dan de vetreserves wel moet aanbreken zit dan in mn hoofd.quote:Op vrijdag 15 februari 2013 11:45 schreef erikkll het volgende:
[..]
Welnee joh. Alles wat je voor het slapen eet wordt ook verteerd, alleen niet gedurende de nacht. Het eten blijft gewoon lekker wachten in je maag/darmen tot de volgende dag. Waar je natuurlijk wel rekening mee moet houden is dat áls je in die laatste 3 uur wél eet, terwijl je dat normaal niet zou doen, je wél gewoon meer calorieen binnenkrijgt. In die zin is het natuurlijk niet goed.
Overschot aan vitaminen en suikers is ook niet goed.quote:Op vrijdag 15 februari 2013 11:14 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Groente en fruit kan je zoveel eten als je zin hebt, mits je niet alleen maar groente en fruit eet.
Er gaat zoveel groente in de blender als jij erin wilt stoppenquote:Op vrijdag 15 februari 2013 11:09 schreef jen2girl het volgende:
Hallo een vraagje, ik las een tijdje geleden over groene smoothies en mijn vraag is als je bv. Smoothies als ontbijt neemt, wat moet je dan als avond eten nemen? En mag je wel fruit als tussendoor eten? Er werdt mij verteld dat je max 2 fruit per dag mag eten en 400gram aan groenten. En weet iemand hoeveel gram groente er in de blender gaat?
In dat tempo gaan ook je spieren eraan.quote:Op vrijdag 15 februari 2013 13:19 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Ik geloof je meteen hoor, maar ik merk nu ik niet meer eet na 7u savonds ik echt aan het afvallen ben. Of met honger naar bed gaan goed is weet ik niet, maar het idee dat je lichaam dan de vetreserves wel moet aanbreken zit dan in mn hoofd.Doe het 3 dagen en ben al 1,5 kilo kwijt.
Heel erg bedankt. Toevallig heb ik maandag een afspraak staan met de dietiste. Ik wilde mezelf al een beetje voorbereiden dus vandaar mijn vraag over de groene smoothies.quote:Op vrijdag 15 februari 2013 13:31 schreef Scissor het volgende:
[..]
Er gaat zoveel groente in de blender als jij erin wilt stoppen![]()
Je kan als avondeten dan toch een gewone maaltijd nemen? (d.w.z. groente, vlees/vis/ei/vleesvervanger en aardappelen/rijst/pasta etc. De aanbeveling is minimaal 2 stuks fruit en 200 gram groente per dag, er zit geen maximum aan. Hoewel jij als diabetes patient wel beter zult moeten letten op je koolhydraten inname (waaronder dus groente en fruit). Misschien is het in jouw geval handig om eens met een diabetesverpleegkundige of dietiste te gaan praten i.v.m. je DM1. Zij kunnen je waarschijnlijk bruikbaardere adviezen geven dan wij hier wat betreft de glykemische index van eten en afstemming met je insuline enzo.
Ik eet wel genoeg eiwitten.quote:Op vrijdag 15 februari 2013 13:41 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
In dat tempo gaan ook je spieren eraan.
Heldin! Dat gaat je sowieso lukken. Keep in mind hoe awesome het gaat worden als je straks een mooi lijf hebt. Gooi foto's op de muur van vrouwen met het figuur dat jij wilt. Visualiseer het eindresultaat dagelijks. Zorg dat jij constant wordt herinnerd aan jouw doel!quote:Op zondag 13 januari 2013 10:28 schreef jen2girl het volgende:
Nee, dat is kanker, en hart en vaatziekten zijn nummer 2quote:Op woensdag 22 mei 2013 23:19 schreef Pope-of-Dope het volgende:
Wat een openbaring zeg. Ik wil wel afvallen, maar er alleen zo min mogelijk moeite voor doen! ''Er is geen bewijs dat afgeslankte mensen gezonder zijn'',_! Overgewicht is doodsoorzaak nummer 1, en die aantallen gaan de komende jaren alleen maar stijgen.
Niet minder eten, beter eten en meer bewegen, dat zeg ikquote:Gewoon minder eten, en meer sporten. Als dat niet werkt, ga nog minder eten en nog meer sporten (krachttraining is natuurlijk het beste). Je gaat er echt niet dood als je een iedere dag een chocolaatje minder neemt.
Waarom niet helemaal zonder zoet?quote:Op woensdag 22 mei 2013 23:30 schreef Seven. het volgende:
Hoi Piet. Hoe zit het met zoetjes? Ik drink koffie met 1,5 suikerklontje (als je om thee vraagt, krijg je hier standaard pikzwarte thee met een lading melk hier in Engeland). Dus sinds een weekje overgestapt op zoetjes.
Zijn er nog meer drankjes die wel gezond zijn buiten thee en water?
Dit maakt mij om 2 redenen blijquote:Op vrijdag 24 mei 2013 04:26 schreef Selestha het volgende:
Ik zit inmiddels op 95 kg, waarmee ik op een totaal ben van 23 kg gewichtsverlies in een jaarEn ik kan kleding aan van toen ik 85 kilo woog omdat ik op mijn werk (groenvoorziening) heel veel beweeg en daarnaast nog sport. Mijn lichaamssamenstelling is enorm veranderd. Sommige mensen herkennen me niet eens meer als ze me tegen komen
![]()
Dus bedankt Piet, je tips werken over het algemeen prima
Neem liever een muesli of volkorenbrood, cornflakes zijn gesuikerd, en heel licht verteerbaar, je moet juist veel vezels eten, goed voor je darmen, goed voor je hongergevoelquote:Op zondag 21 juli 2013 13:14 schreef Ennn91 het volgende:
Hoi Pietverdriet,
Ik wil dit graag gaan doen en mijn ongezonde levensstijl omgooien en afvallen. Hierbij wil ik de alcohol en suikerhoudende dranken niet meer drinken totdat ik op mijn streefgewicht zit.
Wat voor ontbijt en tussendoortjes raad je aan? Ik ga er wel bij sporten: 2 á 3x per week hardlopen.
Ik zit zelf te denken aan:
Ontbijt:
cornflakes + melk + koffie(enige koffie momentje op de hele dag, wil niet meer zoveel koffie drinken)
Appel? Niet snoepen, met een steviger ontbijt heb je ook geen behoefte aan een tussendoortjequote:Tussendoor:
Biscuitje? - zoiets?
Neem rustig 3 broodjes, volkoren,quote:'S middags bij de lunch twee broodjes en een stukje fruit
bindmiddel en zout, qua Kcal weinig mis mee, maar lekker vind ik andersquote:Tussendoor:
Cup a soup?
Veel groentes, vlees of vis, aardappels, Pasta, rijst, kan je ook prima zuivel na nemen.quote:'S avonds
Pasta's/Rijst-maaltijden en salades
Daarna ietswat van yoghurt?
Misschien dat je mij kunt helpen wat wel en niet te eten? En hoe zorg ik toch voor voldoende energie in mijn lichaam?
Hoeveel ik wil afvallen: 8 á 10 kilo
Alvast bedankt
Ah bedankt! De cup a soup is meer een keuze omdat ik altijd honger heb rond 3/4 uur en dan nog 2 uur moet. Misschien de cup a soup toch weglaten en dan een stuk fruit.quote:Op zondag 21 juli 2013 13:26 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Neem liever een muesli of volkorenbrood, cornflakes zijn gesuikerd, en heel licht verteerbaar, je moet juist veel vezels eten, goed voor je darmen, goed voor je hongergevoel
[..]
Appel? Niet snoepen, met een steviger ontbijt heb je ook geen behoefte aan een tussendoortje
[..]
Neem rustig 3 broodjes, volkoren,
[..]
bindmiddel en zout, qua Kcal weinig mis mee, maar lekker vind ik anders
[..]
Veel groentes, vlees of vis, aardappels, Pasta, rijst, kan je ook prima zuivel na nemen.
Gewoon eten wat je oma als eten zou herkennen, geen frisdrank, geen sapjes, (veel te veel suiker) veel groente, gekookte en rauwkost.
Vaker de fiets pakken voor boodschappen of naar de bieb ofzo, let op met hardlopen dat je dat onder begeleiding doet en met goede schoenen, heb zelf zo mijn knieën verpest. Beter 6 kilometer gewoon lopen dan 3 hard.
Je zal dit moeten blijven doen, en me zal niet snel afvallenquote:Op zondag 21 juli 2013 14:49 schreef Ennn91 het volgende:
Ik zie dit eigenlijk wel als diëten. Een gezond dieet met sportiviteit en een verbetering van mijn leven en lichaam
Ik had laatst een handkoffiemolen gekocht, in de achteraf nogal vreemde veronderstelling dat het net zoiets zou zijn als peper over je eten malen. Het is me nogal een werkje. Maar tegen 'het kopje koffie voor de dorst' werkt het uitstekend. Ik ben wel meteen uit de slaapstand en het heeft voor mij nog wat meer fysieke voordelen.quote:Op zondag 21 juli 2013 13:14 schreef Ennn91 het volgende:
cornflakes + melk + koffie(enige koffie momentje op de hele dag, wil niet meer zoveel koffie drinken)
Ik dronk ook koffie om koffie te drinken. Nu wil ik gewoon gezond gaan leven en ik heb weleens het gevoel dat koffie mij juist langzamer en vermoeider maakt. Ook kreeg ik altijd juist honger van koffie drinken, dus de koffie moet wegquote:Op zondag 21 juli 2013 15:05 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ik had laatst een handkoffiemolen gekocht, in de achteraf nogal vreemde veronderstelling dat het net zoiets zou zijn als peper over je eten malen. Het is me nogal een werkje. Maar tegen 'het kopje koffie voor de dorst' werkt het uitstekend. Ik ben wel meteen uit de slaapstand en het heeft voor mij nog wat meer fysieke voordelen.
Verder heb ik nog wel een aantal ideeen over waar je verkeerd denkt, maar ik wil Piets plan ook weer niet ongevraagd doorkruisen.
Het idee achter mijn succes, ik ben al een paar jaar 20 kilo lichter dan ik geweest ben, is deels vrij persoonlijk, maar deels algemeen.quote:
Twee stuks fruit is genoeg. Fruit bevat een hoop suikerquote:Op vrijdag 15 februari 2013 11:14 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
En, hoe gaat het nu?quote:Op zondag 13 januari 2013 10:56 schreef jen2girl het volgende:
[..]
Ik heb al jaren zwaar overgewicht. Ik kon altijd moeilijk afvallen, volgens mijn therApeute ben ik een emotionele eter geweest en kon ik pas verder als ik 't hoofdstuk zou afsluiten. Ik ben bereid om nu gezond en hard tegen aan te gaan. Ik heb al wat pagina's gelezen maar dat zijn toch meer de algemene dingen om te weten.
Klinkt lekker, maar het gaat niet om individuele maaltijden.quote:Op vrijdag 26 juli 2013 14:54 schreef Seven. het volgende:
Hoi Piet. Voor lunch een flink bord Ijsbergsla met olijfolie, balsamico azijn, feta en olijven: aanrader of niet?
Ik doe dit momenteel minstens 3 keer per week voor lunch maar ik vind dat er meer variatie in moet komen.quote:Op vrijdag 26 juli 2013 14:56 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Klinkt lekker, maar het gaat niet om individuele maaltijden.
Zoals ik in de OP zeg, eet gevarieerdquote:Op vrijdag 26 juli 2013 14:58 schreef Seven. het volgende:
[..]
Ik doe dit momenteel minstens 3 keer per week voor lunch maar ik vind dat er meer variatie in moet komen.
Ik zou er groente in doen waar je wat aan hebt zoals paprika of tomaatquote:Op vrijdag 26 juli 2013 14:58 schreef Seven. het volgende:
[..]
Ik doe dit momenteel minstens 3 keer per week voor lunch maar ik vind dat er meer variatie in moet komen.
Wat aardig van jequote:
Ik ben nu ook 3 weken bezig met gezond te eten, gevarieerd en vooral gewoon eten. Ben een kilo afgevallen in 3 weken. Heb de alcohol laten staan, minder koffie gedronken, naar de winkel lopen(2km in totaal), geen ongezonde dingen in huis en heb nog niet eens gesport omdat ik druk was.quote:Op zondag 21 juli 2013 15:53 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Het idee achter mijn succes, ik ben al een paar jaar 20 kilo lichter dan ik geweest ben, is deels vrij persoonlijk, maar deels algemeen.
Algemeen en wat volgens mij voor iedereen opgaat: Pak het probleem aan bij de oorzaak, de symptoombestrijding komt later. Dus, stop met aankomen. Definitief. Eet en beweeg altijd zo dat je nooit meer aankomt, los van de normale fluctuaties natuurlijk, maar inclusief kerstdiners, vakantie etc.
Heb je dat als stabiele toestand van leefgewoonten, dan is afvallen een makkie. Immers, het kan nog maar één kant op en dat is naar beneden, dus je valt sowieso al een beetje af. Een weekje wat meer bewegen, hup een kilo eraf en dat is blijvende winst. Een weekje extra erop letten en magerder eten, en nog een kilo. De weken erna doe je dan weer gewoon en het stabileerst op dat lagere gewicht. Je verliest geen spierweefsel, en je huid heeft alle tijd om zich aan te passen. Je kunt zo in 5 jaar je streefgewicht halen, maar ook veel sneller.
Wat er persoonlijk aan is, is dat ik het mezelf graag makkelijk maak. Ik heb wel zelfdiscipline, ik doe er echter geen beroep op groter dan nodig. Mijn weegschaal staat naast mijn bad, elke keer dat ik onder de douche stap monitor ik de ontwikkeling van mijn gewicht. 5 seconden per dag, de allerkleinste moeite. Toen ik nog afviel koos ik elke maand een week uit voor 1 kilo (voor mij een kleine 1% ), dat werd dan een week met weinig sociale eet en drinkmomenten, want ik ga het me natuurlijk niet moeilijk maken door aan een tafel vol met lekker eten streng voor mezelf te zitten wezen. Ook vind ik een week heel afzienbaar, dat hou ik vol zonder noemenswaardige wilskracht, en dan heb je met 1 kg resultaat voldoening, en is het weer even klaar.
Bewegen idem. Ik zoek dingen die ik leuk vind, waar het vuur niet uit de drang om af te vallen hoeft te komen. En mijn toestand van niet aankomen was inclusief blessures en andere verhinderingen. Licht je eten bijsturen soms, als je niet sport heb je ook niet veel koolhydraten nodig bijvoorbeeld, maar niet zo'n plan dat in elkaar dondert wanneer je hoge doelstellingen door omstandigheden niet kunt halen. Ik was ook te zwaar geworden doordat ik chronisch geblesseerd was, 30+, en bleef eten alsof ik een sportende twintiger was, en dan ook nog zoeentje die niet dik kan worden.
Verder begin ik bij de maaltijdkeuze altijd met de groente, de rest volgt daarnaar, kost weinig moeite, maar het maakt wel verschil. Ik doe wel oefeningen om mijn bovenbenen weer op kracht te krijgen, maar die doe ik zwaar, langzaam, geconcentreerd en ga flink door de pijngrens. Elke keer ongeveer 5% meer dan de vorige keer. Dat is 1x 10 minuten per week, op een vaste dag, met hersteltijd tov de dag dat ik sport.
Verder protesteert je lichaam ook niet met knorrende geluiden of hongergevoel etc als je het de tijd geeft om zich aan te passen aan wat erin gaat en wat het moet doen. Werk met de signalen die je lichaam geeft ipv er met je geest hard tegenin te gaan.
Het zijn dus allemaal dingen die ik makkelijk duurzaam op kan brengen. Een dipje in mijn wilskracht deert me niet, want ik heb er maar heel weinig van nodig. Het is vooral organisatie en aandacht.
Misschien voor andere huisgenoten?quote:Op donderdag 14 januari 2010 15:13 schreef Pietverdriet het volgende:
Wij zijn ook net een dik uur wezen lopen met de hondquote:Op zondag 22 september 2013 16:44 schreef Maria2.0 het volgende:
Ik heb geen fiets maar wel een sportschoolabonnement![]()
Oh en 3 honden dus ik wandel elke dag minstens een uur.
Doe je dat op hoog tempo? Als je dat elke dag op een flink tempo doet, zodat je hartslag omhoog gaat, dan zul je in hoog tempo afvallen zonder ooit naar de sportschool te gaan. En je moet toch de deur uit. iPod mee met uptempo muziek. Zo ben ik in een half jaar 20 kilo kwijtgeraakt zonder dieet, en het bleef eraf omdat ik gewoon alles wat ik lopend kon doen, in sneltreinvaart deed. Inmiddels zit er 10 kilo weer aan omdat ik naar een buitenwijk verhuisd ben, dus ik moet de auto wel in. Nu net alles met werk geregeld zodat ik 's morgens met de honden kan lopen.quote:Op zondag 22 september 2013 16:44 schreef Maria2.0 het volgende:
Ik heb geen fiets maar wel een sportschoolabonnement![]()
Oh en 3 honden dus ik wandel elke dag minstens een uur.
Anders sla je een maand over. Het gemak zit hem erin dat als je zo eet en beweegt dat je niet meer aankomt, je kunt afvallen wanneer het uitkomt en als je er even geen zin in hebt is er niks verloren.quote:Op zondag 11 augustus 2013 13:03 schreef Ennn91 het volgende:
[..]
Ik ben nu ook 3 weken bezig met gezond te eten, gevarieerd en vooral gewoon eten. Ben een kilo afgevallen in 3 weken. Heb de alcohol laten staan, minder koffie gedronken, naar de winkel lopen(2km in totaal), geen ongezonde dingen in huis en heb nog niet eens gesport omdat ik druk was.
Volgens mij eet ik nog meer dan normaal, heb ik meer honger dan normaal en toch voel ik mij goed en val ik af.
Ben nu echt gemotiveerd. Dacht eerst dat dit niet zou gaan werken, maar gewoon je levensstijl omgooien werkt echt. Nu nog volhouden. Met sporten erbij weet ik zeker dat ik per maand 1 tot 2 kilo moet kunnen afvallen met gemak.
Dat hangt er vanaf he. Als je het niet volhoudt eindig je zwaarder dan je was.quote:Op maandag 23 september 2013 09:56 schreef Maria2.0 het volgende:
Heerlijk een uur in de sportschool gestaan, nu nog even 45 minuutjes lopen met de honden en daarna genieten van 2 volkorenboterhammen met smeerkaas!
Zo kan het dus ook
Het is geen dieet, en nee, geen witbrood, niet of weinig snoepen, geen frisdrank, geen vruchtensapjesquote:Op woensdag 29 januari 2014 16:54 schreef Ethanolic het volgende:
Kan ik gewoon alles blijven eten met dit dieet en toch afvallen???
wat is t dan als je dat niet magquote:Op woensdag 29 januari 2014 16:57 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Het is geen dieet, en nee, geen witbrood, niet of weinig snoepen, geen frisdrank, geen vruchtensapjes
Een manier van levenquote:Op woensdag 29 januari 2014 16:59 schreef Ethanolic het volgende:
[..]
wat is t dan als je dat niet mag
ik snap er niets van
Wow dit is pas weisheid.quote:Op woensdag 29 januari 2014 19:30 schreef fathank het volgende:
18 kg afgevallen op junkfood en multivits en junkfood. Cholesterol omlaag, de verhouding ldl en hdl is weer in orde. Van de dokter moest ik minder vet gaan eten. Dus nog maar 2 quarterpounders ipv 3. Eet nu 500 kcal onder behoefte en val geleidelijk aan af. Lol @ iedereen die ranzige dingen gaat eten of sonja bakkeren. Gewoon genieten door kcal te tellen.
IIFYM voor het leven
Ik geloof er niks van. Ik word al dik als ik naar een 1/4pounder kijk.quote:Op woensdag 29 januari 2014 19:30 schreef fathank het volgende:
18 kg afgevallen op junkfood en multivits en junkfood. Cholesterol omlaag, de verhouding ldl en hdl is weer in orde. Van de dokter moest ik minder vet gaan eten. Dus nog maar 2 quarterpounders ipv 3. Eet nu 500 kcal onder behoefte en val geleidelijk aan af. Lol @ iedereen die ranzige dingen gaat eten of sonja bakkeren. Gewoon genieten door kcal te tellen.
IIFYM voor het leven
Obvious troll is obviousquote:Op woensdag 29 januari 2014 19:30 schreef fathank het volgende:
IIFYM voor het leven
If It Fits Your Macro's.quote:Op vrijdag 4 april 2014 00:57 schreef Grayfoxhound het volgende:
Bump.
Ik vraag me toch vaak af hoe het zit met brood, ik hoor vaak om me heen dat je van meer dan 4 boterhammen ook "dik wordt" terwijl mijn partner zweert bij 6-8 boterhammen om gezond te eten en af te vallen, ligt dit aan je lengte? Er is mij aangeraden om s'morgens 2 boterhammen te nemen en middags 2 tot 4. (ik ben maar 1.71 lang) Ik denk dan al snel dat dat teveel is om wat af te vallen. Overigens eet ik geen wit brood. Soms eet ik wanneer ik naar school ga s'ochtends muesli met melk ipv brood maar dan s'middags een klein pistoletje met kaas of filet american en verder niets qua brood.
Ik ben al gestopt met light/frisdranken te drinken maar dit vind ik wel moeilijk, maar is denk ik een kwestie van wennen.
Aanmaaklimonade is veel suikerquote:Op maandag 28 april 2014 10:30 schreef summer2bird het volgende:
Hoi!
Ik ben ook bezig met afvallen. Nu heb ik alle cola, sappen, en andere troep gebanned, maar ik drink nog wel aanmaak limonade. Kan dit?
Ook zwem ik minstens eens per week, doe dan ook geregeld aquafitness, en soms zwem ik 3 keer per week.
Ik eet vaak als tussendoortje een cracker met zuivelspread, en soms chocopasta.
Ik vind het wel heel moeilijk om geen chips e.d. te eten.
Waar kan ik verder aan werken?
Aanmaaklimonade is troepquote:Op maandag 28 april 2014 10:30 schreef summer2bird het volgende:
Hoi!
Ik ben ook bezig met afvallen. Nu heb ik alle cola, sappen, en andere troep gebanned, maar ik drink nog wel aanmaak limonade. Kan dit?
Ook zwem ik minstens eens per week, doe dan ook geregeld aquafitness, en soms zwem ik 3 keer per week.
Ik eet vaak als tussendoortje een cracker met zuivelspread, en soms chocopasta.
Ik vind het wel heel moeilijk om geen chips e.d. te eten.
Waar kan ik verder aan werken?
Nee, het werkt omdat je structureel de verhouding calorie inname vs calorie verbruik hebt gewijzigd.quote:Op vrijdag 5 oktober 2007 09:54 schreef Pietverdriet het volgende:
Waarom werkt dit?[/b]
Omdat je meer calorieen verbruikt
Omdat je een vol gevoel hebt, omdat je je calorieen uit groenten en bruin brood haalt ipv snel verterende suikers.
Daarom, gevarieerd en matig, veel groentes, veel vezels.quote:Op maandag 28 april 2014 18:53 schreef PeterGliffin het volgende:
Sure, dat hele meer calorieën uit dan in werkt wel.
Wordt je er gezond van? Nee.
Wordt dat nummertje op weegschaal wat eigenlijk geen waarde heeft minder? Ja.
Ik eet gezond voor men gezondheid. Niet voor een nummertje.
Oh en gezond eten is echt niet ranzig als je maar een beetje kan kopen.
Key to everything.quote:Op maandag 28 april 2014 18:55 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Daarom, gevarieerd en matig, veel groentes, veel vezels.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |