abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 5 oktober 2007 @ 09:54:23 #1
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_53713809
Het Pietverdriet afvalplan.
Het Pietverdriet afvalplan, deel 2

Graag ontopic blijven.

Dit is geen dieet.

Dieeten werken niet, het drastisch verminderen van je calorieen inname leid ertoe dat spierweefsel wordt afgebouwt en dat je lichaam denkt dat er een hongersnood is en iedere calorie die binnenkomt wordt opgeslagen. Je lijkt wel af te vallen, maar zo snel je ophoud met het dieet komen de kilo's er sneller aan als ze eraf gingen en het gewicht neemt zelfs toe tot een hoger niveau als voor het dieet.
Dit is al bekend sinds de tweede wereldoorlog toen er in de VS onderzoek werd gedaan naar de effecten van ondervoeding in krijgsgevangenschap. Er werden twee onderzoeksgroepen genomen. De eerste kon eten wat ze wilden, de tweede werd op een laag calorieen nivo gezet. De tweede groep nam in gewicht af, maar zo snel als ze weer normaal aten nam het gewicht snel toe en werd men zwaarder als voorheen.

Wat moet je dus doen als je overgewicht hebt, en wilt afvallen.

realiseer je dan ten eerste, slanke mensen zijn idd gezonder dan erg dikke mensen, dat klopt, maar er geen enkel onderzoek dat bewijst dat afgeslankte mensen gezonder zijn. Er is geen enkel wetenschappelijk bewijs dat afslanken gezond is, alle onderzoek is gebaseerd op mensen die altijd al slank waren.

Goed, wil je nog steeds afvallen?

Verlaag je calorieen intake niet enorm, sterker nog, je hoeft hem eigenlijk niet eens te verlagen, maar als je regelmatig alcohol drinkt, verlaag dat tot 1 a 2 glazen wijn per dag. Stop het het drinken van suikerwater als frisdranken en vruchtesappen. Ze geven veel calorien en geven geen vol gevoel. Drink water en thee.
Eet goed, eet meer groenten, Volkorenbrood en verwen je zelf met een toetje.
Ontbijt, lunch en dineer, je kan gewoon goed eten, dan heb je ook minder zin om te snoepen, je kan in principe de zelfde hoeveelheid calorieen naar binnen werken, maar dan aan groenten, aardappels, rijst, en een stukje vlees of vis

Dit is de eerste stap, je krijgt nu dezelfde hoeveelheid calorieen binnen, maar qua volume eet je zelfs meer dan voorheen, echter, je lichaam moet harder werken om het eten te verteren. Bonus is dat je gezonder eet, je stoelgang beter wordt en je gewoon lekker kan eten.

De tweede stap, ga meer bewegen, neem vaker de fiets als je boodschappen gaat doen, ga op de fiets naar het werk, ga sporten, zwemmen, lekker een paar uur lopen op een vrije zondag.
Je calorieen verbruik gaat nu omhoog, en je bouwt spierweefsel op en vetweefsel af.

Let op, dit gaat niet snel, sterker nog, je zal dit gewoon moeten blijven doen, het gaat erom dat je je levensstijl veranderd, je zal afvallen, maar langzaam, soms langere tijd niet. Echter, het komt er ook niet snel aan als je eens zondigt.

Als je je geld liever wilt besteden aan dieetproducten, en sonja bakker crashdieet boeken, ga lekker je gang, maar vraag je af, het hoeveelste super nee dit werkt echt dieet is dit wat je gaat volgen?

Wat ik je hier vertel is geen dieet, het is een verandering van levensstijl, die je langzaam maar zeker je gewicht zal verlagen, er voor zorgt dat je gezonder leeft, en die je gewoon lekker laat eten, zonder dat je calorieen hoeft te tellen. Je zal niet gefrustreerd zijn door dat wat je allemaal moet laten, maar je leeft gewoon lekker. Als je een tijdje wat meer beweegt zal je het zelfs lekker gaan vinden.

Waarom werkt dit?

Omdat je meer calorieen verbruikt
Omdat je een vol gevoel hebt, omdat je je calorieen uit groenten en bruin brood haalt ipv snel verterende suikers.

Oh, en mijd de light frisdranken,
er zijn aanwijzingen voor dat als je light frisdrank drinkt, je lichaam zoet waarneemt en de insuline productie omhoog gooit, maar er komt geen suiker. Door de stijging van de het insuline in je bloed neemt je bloedsuikerspiegel af, en krijg je honger.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  vrijdag 5 oktober 2007 @ 09:56:15 #2
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_53713836
Klinkt goed, al is het niet echt een vernieuwend plan, Piet
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
  vrijdag 5 oktober 2007 @ 09:58:42 #3
45206 Pietverdriet
pi_53713879
quote:
Op vrijdag 5 oktober 2007 09:56 schreef SEMTEX het volgende:
Klinkt goed, al is het niet echt een vernieuwend plan, Piet
Nee, het is niet vernieuwend, dat is ook niet de pretentie. Ik wil geen boeken verkopen met een nieuw dieet waar alle trendy idioten dan weer achteraan rennen.

Oh en voor ik het vergeet
SONJA BAKKER MOET DOOOOOOOOD
  vrijdag 5 oktober 2007 @ 10:02:44 #4
191846 makkie88
Zo moeilijk is het niet
pi_53713954
ik hoef niet af te vallen, maar tis wel een strak plan;)

Oja voor ik het vergeet
pietverdriet maakte het NIET
  vrijdag 5 oktober 2007 @ 10:06:21 #5
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_53714035
quote:
Op vrijdag 5 oktober 2007 09:58 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Nee, het is niet vernieuwend, dat is ook niet de pretentie. Ik wil geen boeken verkopen met een nieuw dieet waar alle trendy idioten dan weer achteraan rennen.

Sonja is de veroorzaker van het jojo-effect
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
pi_53714091
In feite komt het erop neer dat je meer moet bewegen en gezonder moet eten.
Een gegeven dat bij iedereen wel bekend is, maar door velen niet wordt nageleefd.

Ik let sinds een aantal maanden ook veel meer op wat ik eet en het is inderdaad niet eens minder, maar wel beter. Ook iets meer beweging doet me goed.
Ik ben niet echt te dik. 1, 78m en 72 kg, maar er hoeft ook niets bij te komen, wat wel gebeurt als ik nergens op let.
Op zaterdag 15 augustus 2009 23:05 schreef eer-ik het volgende:
Ik vind je sig nogal denigrerend.
  vrijdag 5 oktober 2007 @ 10:10:01 #7
26400 wijsneus
Radicaal Democraat
pi_53714133
Ik doe dit nu ongeveer een maand - twee kilo kwijt, maar nu staat het stil. Ik denk dat het te maken heeft met spieropbouw (spiermassa is zwaarder dan vetmassa). Ik voel me in ieder geval fantatstisch!

Ik heb mijzelf ook voorgenomen om me niet te laten leiden door wat de weegschaal aangeeft, maar meer door wat ik in de spiegel zie
Siamo Tutti Antifascisti!
pi_53714187
Een soortgelijk verhaal vertel ik ook al jaren, vooral tegen allerlei vrouwvolk, dat het altijd roerend met me eens is en vervolgens over gaat tot het nieuwste hippe dieet en aldus vrolijk verder jojo't...
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
  vrijdag 5 oktober 2007 @ 10:12:29 #9
178940 Orval
.....ik word oud....
pi_53714194
sonja bakker..........met haar dagmenu haal ik net de ochtend.......welke volwassen man kan er nou leven op een halve liga en twee stukjes knakkerbrod..........
Narcisme, een gezond zelfbeeld!
  vrijdag 5 oktober 2007 @ 10:14:30 #10
45206 Pietverdriet
pi_53714234
quote:
Op vrijdag 5 oktober 2007 10:12 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Een soortgelijk verhaal vertel ik ook al jaren, vooral tegen allerlei vrouwvolk, dat het altijd roerend met me eens is en vervolgens over gaat tot het nieuwste hippe dieet en aldus vrolijk verder jojo't...
En hoe meer je jojo't hoe moeilijker je het jezelf maakt ooit nog goed te komen. Je hele metabolisme stemt zich dan meer en meer af op dreigende hongersnood en zal alles op alles zetten om vetreserves aan te leggen.
pi_53714899
Piet, ik ben het nog steeds met je eens
En ben op deze manier 13 kilo afgevallen
Dus mensen: het werkt!

Oja: en Sonja Bakker moet suikerziekte krijgen, dan zien mensen misschien eens wat een ongezonde troep ze voorschrijft.

* Alcarin neemt nog een boterham met pindakaas
In the end, all you can hope for is for the love you’ve felt to equal the pain you’ve gone through.
  vrijdag 5 oktober 2007 @ 10:41:54 #12
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_53714926
Hoe zit het met eieren Piet?
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
pi_53715006
geen dieet is nog steeds het beste dieet
maar bewegen is wel een belangrijk onderdeel
en gevarieerd eten natuurlijk
  vrijdag 5 oktober 2007 @ 10:49:38 #14
45206 Pietverdriet
pi_53715129
quote:
Op vrijdag 5 oktober 2007 10:41 schreef Vivi het volgende:
Hoe zit het met eieren Piet?
Wat is er met eieren?
  vrijdag 5 oktober 2007 @ 10:55:57 #15
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_53715318
Passen die in jouw plan? Omdat ik vaak hoor dat je veel eiwitrijk voedsel moet eten als je wilt afvallen, dus bonen en peulvruchten neem ik aan? En eieren dus ook?
  vrijdag 5 oktober 2007 @ 11:01:15 #16
8669 Qarinx
Fashionista!
pi_53715445
Niet bezig zijn met wat je wel/niet mag eten, werkt idd het beste.. goed naar je lichaam luisteren, dus alleen eten wanneer je lichaam aangeeft dat je honger hebt en het dan ook niet erg vinden dan je een goede maaltijd naar binnen werkt...

Ohw en rustig eten, van elke hap genieten, want eten mag gewoon..
Brave meisjes komen in de hemel, brutale overal...
  vrijdag 5 oktober 2007 @ 11:04:34 #17
8669 Qarinx
Fashionista!
pi_53715525
quote:
Op vrijdag 5 oktober 2007 10:10 schreef wijsneus het volgende:
Ik doe dit nu ongeveer een maand - twee kilo kwijt, maar nu staat het stil. Ik denk dat het te maken heeft met spieropbouw (spiermassa is zwaarder dan vetmassa). Ik voel me in ieder geval fantatstisch!

Ik heb mijzelf ook voorgenomen om me niet te laten leiden door wat de weegschaal aangeeft, maar meer door wat ik in de spiegel zie
Dat is echt de manier. Je moet helemaal niet meer op de weegschaal staan, leidt alleen maar tot frustraties en dat je 'gek' gaat eten als je bijv. iets bent aangekomen. Te weinig, of je schuldig voelen.. Volgens mij werk je je eigen lichaam alleen maar tegen als je er ontzettend obsessief de hele dag mee bezig bent..

Je moet eten waar je zin in hebt zonder opgelegde beperking. De trek in lekkere dingen wordt alleen groter als je weet dat het niet mag..
Brave meisjes komen in de hemel, brutale overal...
  vrijdag 5 oktober 2007 @ 11:08:58 #18
45206 Pietverdriet
pi_53715633
quote:
Op vrijdag 5 oktober 2007 10:55 schreef Vivi het volgende:
Passen die in jouw plan? Omdat ik vaak hoor dat je veel eiwitrijk voedsel moet eten als je wilt afvallen, dus bonen en peulvruchten neem ik aan? En eieren dus ook?
Je moet gewoon gevarieerd eten, dus ook een eitje en bonen zijn een deel daarvan
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 5 oktober 2007 @ 11:12:02 #19
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_53715702
quote:
In tegenstelling tot de naam zit er in eieren helemaal niet zoveel eiwit

Eiwit kun je prima halen uit (mager) vlees en vleeswaren, zuivel, peulvruchten inderdaad.

Kijk eens op www.calorietabel.nl, daar vind je van heel veel producten de samenstelling (vetten, koolhydraten, eiwitten in grammen per 100 gram product). Handig hulpmiddel.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  vrijdag 5 oktober 2007 @ 11:13:47 #20
45206 Pietverdriet
pi_53715763
quote:
Op vrijdag 5 oktober 2007 11:12 schreef Rewimo het volgende:

[..]

In tegenstelling tot de naam zit er in eieren helemaal niet zoveel eiwit

Eiwit kun je prima halen uit (mager) vlees en vleeswaren, zuivel, peulvruchten inderdaad.

Kijk eens op www.calorietabel.nl, daar vind je van heel veel producten de samenstelling (vetten, koolhydraten, eiwitten in grammen per 100 gram product). Handig hulpmiddel.
Je kan beter een vette steak eten dan een magere steak. Een vette steak geeft een veel bevredigender gevoel omdat ie beter smaakt. Eten moet gelukkig maken.
pi_53715779
quote:
Eiwitten heb je zelfs nodig, niet alle eiwitten kan je lichaam namelijk zelf aanmaken. Maar veel eiwitrijk eten zou ik niet doen. Je lichaam kan namelijk geen eiwitten opslaan, dus als je teveel hebt, wordt het opgeslagen als vet.
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 5 oktober 2007 @ 11:15:10 #22
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_53715802
quote:
Op vrijdag 5 oktober 2007 11:13 schreef Pietverdriet het volgende:
Je kan beter een vette steak eten dan een magere steak. Een vette steak geeft een veel bevredigender gevoel omdat ie beter smaakt. Eten moet gelukkig maken.
Ben ik helemaal met je eens hoor. Het ging nu ook even puur om eiwitbronnen
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_53715862
Maar nu begint het alweer: het gedoe over eiwitten en vetten en wat wel en niet mag.
Dat is juist zo ontzettend niet waar het om gaat!

Je eet gewoon waar je zin in hebt en zoveel je wilt, aan gezonde dingen dan. Mocht je te weinig eiwitten binnenkrijgen, dan krijg je vanzelf zin in vlees oid. Ik tenminste wel
In the end, all you can hope for is for the love you’ve felt to equal the pain you’ve gone through.
  vrijdag 5 oktober 2007 @ 11:20:17 #24
45206 Pietverdriet
pi_53715944
Oh en KCal tellen en veel op de weegschaal staan moet je ook niet doen. Gewoon goed en gevarieerd eten en lekker bewegen
pi_76803134
quote:
Op vrijdag 5 oktober 2007 10:12 schreef Orval het volgende:
sonja bakker..........met haar dagmenu haal ik net de ochtend.......welke volwassen man kan er nou leven op een halve liga en twee stukjes knakkerbrod..........

Volgens mij is haar dieet echt gebaseerd op huisvrouwen ofzo. Als je ook nog werkt op een dag is het echt niet vol te houden.
  donderdag 14 januari 2010 @ 13:19:27 #26
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_76804084
Klinkt allemaal erg goed Piet, ik ga de andere topics ook maar eens doorlezen!
  donderdag 14 januari 2010 @ 13:21:44 #27
277627 Seven.
We are Borg.
pi_76804158
tvp.
Resistance is futile.
pi_76804165
Goed punt, over dat light geneuzel. Ik heb er een gruwelijke hekel aan. Aspartamen en andere zoetstoffen zijn onwijs ongezond, mensen krijgen er migraines van of moeten er onwijs van naar het toilet
Yesterday is history, tomorrow is a mystery, but today is a gift, that's why it is called the present.
pi_76804285
quote:
Op donderdag 14 januari 2010 13:19 schreef GotC het volgende:
Klinkt allemaal erg goed Piet, ik ga de andere topics ook maar eens doorlezen!
Ik ben van pindavlees
  Licht Ontvlambaar donderdag 14 januari 2010 @ 13:26:11 #30
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_76804290
Wat een kick... Anyway, het blijft een goede manier om met je eten om te gaan
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  donderdag 14 januari 2010 @ 13:27:05 #31
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_76804329
quote:
Op donderdag 14 januari 2010 13:26 schreef Flappekz het volgende:

[..]

Ja lieverd, je gaat eraan geloven!
pi_76804364
quote:
Op donderdag 14 januari 2010 13:27 schreef GotC het volgende:

[..]

Ja lieverd, je gaat eraan geloven!
Wat een straf
Ik ben van pindavlees
pi_76804639
Goed idee om dit topic weer nieuw leven in te blazen.

Even een vraag: ik las in deel 1 van deze reeks dat Koffie je suikerspiegel omhoog haalt, en dat het hetzelfde effect op je spijsvertering en suikerspiegel heeft als cola. Kun je hierover wat meer uitleg geven Piet? Ik dacht altijd dat koffie en thee min of meer dezelfde effecten hadden, ook qua caffeïnegehalte enzo. (groene thee niet, dat weet ik) Ik drink zeker een liter behoorlijk sterke koffie per dag, is dat een probleem?
Ik weet het ook niet
  donderdag 14 januari 2010 @ 13:37:51 #34
45206 Pietverdriet
pi_76804691
quote:
Op donderdag 14 januari 2010 13:36 schreef Dunckie het volgende:

Even een vraag: ik las in deel 1 van deze reeks dat Koffie je suikerspiegel omhoog haalt, en dat het hetzelfde effect op je spijsvertering en suikerspiegel heeft als cola. Kun je hierover wat meer uitleg geven Piet? Ik dacht altijd dat koffie en thee min of meer dezelfde effecten hadden, ook qua caffeïnegehalte enzo. (groene thee niet, dat weet ik) Ik drink zeker een liter behoorlijk sterke koffie per dag, is dat een probleem?
Dat was SHE die dat poste, ik weet dat niet zo even.
  donderdag 14 januari 2010 @ 13:54:57 #35
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_76805326
Piet..wij hebben 's avonds na het eten vaak nog trek (niet gelijk, maar een uur (of 2) later wel). Wat is nou verstandig om dan te eten?
  donderdag 14 januari 2010 @ 14:06:29 #36
45206 Pietverdriet
pi_76805778
quote:
Op donderdag 14 januari 2010 13:54 schreef GotC het volgende:
Piet..wij hebben 's avonds na het eten vaak nog trek (niet gelijk, maar een uur (of 2) later wel). Wat is nou verstandig om dan te eten?
Wellicht meer groente eten bij het avondeten?
Snacken met noten, kaas en leverworst of de frituur aangooien is natuurlijk killing.
Je kan natuurlijk fruit eten, of een bruine boterham met beleg, of gewoon niet toegeven aan de trek en een kop thee nemen.
pi_76805787
Meer eten bij het eten?
Groenten?
Yoghurt/Kwark?
Volkoren boterham?
Ik weet het ook niet
pi_76805910
quote:
Op donderdag 14 januari 2010 14:06 schreef Dunckie het volgende:
Meer eten bij het eten?
hoe bedoel je?
"Those unforgettable days, for them I live"
pi_76806435
quote:
Op donderdag 14 januari 2010 14:09 schreef zquing het volgende:

[..]

hoe bedoel je?
Als je 2 uur na het avondeten al weer trek hebt, dan moet je misschien meer eten.
Ik heb hetzelfde probleem gehad, en sinds ik me bij het avondeten echt goed zat eet is het opgelost.
Ik weet het ook niet
pi_76806765
quote:
Op donderdag 14 januari 2010 14:22 schreef Dunckie het volgende:

[..]

Als je 2 uur na het avondeten al weer trek hebt, dan moet je misschien meer eten.
Ik heb hetzelfde probleem gehad, en sinds ik me bij het avondeten echt goed zat eet is het opgelost.
Het maakt niet zoveel uit hoeveel ik eet tijdens het avondeten, even later heb ik weer trek...Ook al vreet ik me helemaal vol..
Ik ben van pindavlees
  donderdag 14 januari 2010 @ 14:30:24 #41
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_76806801
Volgens mij is snacken met (een handje ongezouten) noten juist een goed en gezond alternatief.
  donderdag 14 januari 2010 @ 14:34:59 #42
45206 Pietverdriet
pi_76807003
quote:
Op donderdag 14 januari 2010 14:30 schreef Vivi het volgende:
Volgens mij is snacken met (een handje ongezouten) noten juist een goed en gezond alternatief.
Dat ongezouten snap ik niet, maar noten snacken is niet echt fijn voor de lijn.
  donderdag 14 januari 2010 @ 14:55:21 #43
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_76807858
quote:
Op donderdag 14 januari 2010 14:34 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Dat ongezouten snap ik niet, maar noten snacken is niet echt fijn voor de lijn.
Dat valt reuze mee, lees dit stuk maar eens .

Klik
pi_76808177
quote:
Op donderdag 14 januari 2010 14:29 schreef Flappekz het volgende:

[..]

Het maakt niet zoveel uit hoeveel ik eet tijdens het avondeten, even later heb ik weer trek...Ook al vreet ik me helemaal vol..
Same here Wij eten altijd nog maar wat brood. Soms wat chips of nootjes. Elke avond er niet aan toegeven terwijl je maag rammelt is ook killing
pi_76808207
Nootjes zonder zo'n laagje zijn trouwens wel gezond.
  donderdag 14 januari 2010 @ 15:04:08 #46
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_76808220
Klinkt als een carb-verslaving.
pi_76808230
quote:
Op donderdag 14 januari 2010 15:03 schreef heaven7 het volgende:

[..]

Same here Wij eten altijd nog maar wat brood. Soms wat chips of nootjes. Elke avond er niet aan toegeven terwijl je maag rammelt is ook killing
Ik moet er wel aan toegeven, ik kan echt niet in slaap komen met een rommelende maag
Ik ben van pindavlees
pi_76808471
quote:
Op donderdag 14 januari 2010 15:04 schreef Vivi het volgende:
Klinkt als een carb-verslaving.
Ja dat kan heel goed maar hoe kom je er vanaf?
pi_76808487
quote:
Op donderdag 14 januari 2010 15:04 schreef Flappekz het volgende:

[..]

Ik moet er wel aan toegeven, ik kan echt niet in slaap komen met een rommelende maag
Ik ook niet maar voel me altijd erg slecht daarna, ookal is het 'maar' brood wat ik eet
  donderdag 14 januari 2010 @ 15:10:26 #50
45206 Pietverdriet
pi_76808509
quote:

[..]

waarom eet je bij het avondeten dan niet voldoende?
pi_76808531
quote:
Op donderdag 14 januari 2010 15:09 schreef heaven7 het volgende:

[..]

Ik ook niet maar voel me altijd erg slecht daarna, ookal is het 'maar' brood wat ik eet
Ik ga dan 's avonds echt geen brood meer eten, die troep komt me mn strot uit

* Flappekz moet misschien maar eens echt brood in huis gaan halen, ipv goedkope rommel
Ik ben van pindavlees
  donderdag 14 januari 2010 @ 15:12:41 #52
274528 Twizu
Is al zindelijk!
pi_76808594
Logisch toch? Dat mensen hier een topic voor nodig hebben.

Desalniettemin, puik stukje werk Piet!
Kiva FOK-team #8 Waar geld echt goed doet!
[b]Op zaterdag 26 juni 2010 18:48 schreef vosss het volgende:[/b]
6 eien
  donderdag 14 januari 2010 @ 15:13:27 #53
45206 Pietverdriet
pi_76808626
* Pietverdriet moet altijd erg lachen om huisvrouwtjes die speciaal extramager vlees in hun karretje hebben liggen, en een grote doos goedkope melkchocolade.
  donderdag 14 januari 2010 @ 15:15:03 #54
274528 Twizu
Is al zindelijk!
pi_76808682
quote:
Op donderdag 14 januari 2010 15:13 schreef Pietverdriet het volgende:
* Pietverdriet moet altijd erg lachen om huisvrouwtjes die speciaal extramager vlees in hun karretje hebben liggen, en een grote doos goedkope melkchocolade.
En terecht.

Oh en van die Optimel producten.
6 eien
  donderdag 14 januari 2010 @ 15:17:59 #55
88561 Lotusss
Queen of Topic Kill
pi_76808801
quote:
Beetje te vergelijken met mensen die een large Quarterpounder menu met extra frietjes en frietsaus bestellen bij de Mac, maar dan wel gaan voor de "cola light"
-----------------------------------------------------
So happy to show us, I ate the lotus
... and I feel fine.
pi_76808828
quote:
Op donderdag 14 januari 2010 15:10 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

waarom eet je bij het avondeten dan niet voldoende?
Dat doe ik dus wel zoals ik al zei. Ik eet echt genoeg en ik zit gewoon vol. Ook als ik zwaar eet (friet ofzo) dan heb ik na een paar uur weer trek Kleine maag ofzo? Relatief weinig eten en dus snel weer honger?
  Licht Ontvlambaar donderdag 14 januari 2010 @ 15:19:06 #57
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_76808842
quote:
Op donderdag 14 januari 2010 15:15 schreef Twizu het volgende:

[..]

En terecht.

Ieuwwww, dat vind ik nou zo vies
pi_76808907
Hm ik vind een aantal van die Optimel dranken best lekker, is daar iets mis mee dat ik nog niet weet?
Ik weet het ook niet
pi_76808979
Zeker omdat het light en mager promoot? Vind er ook weinig mis mee.
  Licht Ontvlambaar donderdag 14 januari 2010 @ 15:24:31 #60
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_76809086
Ik heb veel liever het echte spul, dan ontvet en volgepropt met zoetstof. Maar da's natuurlijk persoonlijk
  donderdag 14 januari 2010 @ 15:24:44 #61
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_76809099
quote:
Op donderdag 14 januari 2010 15:09 schreef heaven7 het volgende:

[..]

Ja dat kan heel goed maar hoe kom je er vanaf?
Eet je veel carbs?
Zo ja: na het eten komt er te veel insuline bij je vrij die de normale opname van glucose belemmert. Er blijft te veel insuline in het bloed achter (niet te verwarren met diabetes). De hersenen ontvangen daardoor geen verzadigingssignaal en binnen korte tijd heb je weer trek. Je zou een tijdje lowcarb kunnen proberen om de cirkel te doorbreken, daarna langzaam weer de goede carbs gaan toevoegen.
pi_76809145
Ik hou sowieso niet van vol spul. Echte suiker mag er best inzitten van mij maar persoonlijk vind ik een bakje naturel magere yoghurt met wat zoetstof lekkerder dan met suiker En dat is niet omdat het dan zo 'verantwoord' mogelijk is
  donderdag 14 januari 2010 @ 15:25:58 #63
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_76809161
quote:
Op donderdag 14 januari 2010 15:15 schreef Twizu het volgende:

[..]

En terecht.

Voedingscentrum .
pi_76809215
quote:
Op donderdag 14 januari 2010 15:24 schreef Vivi het volgende:

[..]

Eet je veel carbs?
Zo ja: na het eten komt er te veel insuline bij je vrij die de normale opname van glucose belemmert. Er blijft te veel insuline in het bloed achter (niet te verwarren met diabetes). De hersenen ontvangen daardoor geen verzadigingssignaal en binnen korte tijd heb je weer trek. Je zou een tijdje lowcarb kunnen proberen om de cirkel te doorbreken, daarna langzaam weer de goede carbs gaan toevoegen.
Hm ja ik eet 's morgens of yoghurt of een beschuitje/fruit en 's middags gewoon brood 'S avonds stuk vlees, paar aardappelen en wat groenten.. Vrij standaard toch? Heb Atkins wel eens geprobeerd maar na 2 dagen snakte ik echt naar wat zoets en kon het niet volhouden
pi_76809216
quote:
of een fles rivalla light..

en: 4 mona puddings, 6 blikjes energydrink, chinese tomatensoep uit blik, een zak katja snoep en nog wat van dat soort spul... ik stond het vol verbazing aan te kijken...
Ja doei.
pi_76809561
quote:
Op donderdag 14 januari 2010 15:17 schreef Lotusss het volgende:

[..]

Beetje te vergelijken met mensen die een large Quarterpounder menu met extra frietjes en frietsaus bestellen bij de Mac, maar dan wel gaan voor de "cola light"
Dat doe ik op zich ook, gewoon omdat ik cola light net zo lekker vind en dan zou het los van wat je voor de rest eet zonde zijn om gewone cola te nemen. Maar goed, ik heb niet de illusie dat ik door die cola light gezond bezig ben ofzo.
Are you pondering what I'm pondering?
pi_76809723
quote:

[..]

Daarmee hou je het natuurlijk wel in stand, omdat je lichaam nu gewend is om nog wat te krijgen.
Aan de andere kant, ik eet meestal ook nog wel een soort toetje maar dan in plaats van direct na het eten neem ik het twee uur later ofzo. Gewoon wat magere yoghurt met fruit of zoiets. Daar is volgens mij weinig mis mee.
Are you pondering what I'm pondering?
pi_76809870
Ja dat is wel slim, niet meteen na het eten een toetje nemen maar wat later. Of een stuk fruit ofzo..
pi_76809883
quote:
Op donderdag 14 januari 2010 15:27 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

of een fles rivalla light..
ik wist tot voor kort niet dat dat ook bestond in de niet light variant
  Licht Ontvlambaar donderdag 14 januari 2010 @ 15:49:30 #70
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_76810194
quote:
Op donderdag 14 januari 2010 15:41 schreef zquing het volgende:

[..]

ik wist tot voor kort niet dat dat ook bestond in de niet light variant
Is jammergenoeg alleen heel moeilijk verkrijgbaar
  donderdag 14 januari 2010 @ 15:58:07 #71
45206 Pietverdriet
pi_76810524
quote:
Op donderdag 14 januari 2010 15:25 schreef heaven7 het volgende:
Ik hou sowieso niet van vol spul. Echte suiker mag er best inzitten van mij maar persoonlijk vind ik een bakje naturel magere yoghurt met wat zoetstof lekkerder dan met suiker En dat is niet omdat het dan zo 'verantwoord' mogelijk is
En dan vind je het gek dat je 2 uur later honger hebt?
pi_76810987
Ik eet dat 's avonds toch niet Lees jij eigenlijk wel??
pi_76811155
quote:
Op donderdag 14 januari 2010 15:25 schreef heaven7 het volgende:
mischien moet je magere kwark proberen
  donderdag 14 januari 2010 @ 16:14:03 #74
45206 Pietverdriet
pi_76811199
quote:
Op donderdag 14 januari 2010 16:09 schreef heaven7 het volgende:
Ik eet dat 's avonds toch niet Lees jij eigenlijk wel??
sorry
Ten eerste nam ik aan dat het een toetje was, en ten tweede maakte ik de assumptie dat je magervoorkeur zich niet tot de joghurt beperkte.
pi_76811408
Nee ik eet yoghurt eigenlijk meestal als onderdeel van het ontbijt of wanneer ik er trek in heb. We eten eigenlijk amper toetjes.

Verder eet ik gewoon normaal vlees Niks niet altijd mager en zo vetloos mogelijk.. aantal aardappelen en meer groenten dan wat anders. Ik let er wel op maar ben niet verschrikkelijk fanatiek bezig. heb ik wel gedaan in het verleden maar dat werkt toch niet dus dat heb ik opgegeven. Echter maakt het niet uit wat ik 's avonds eet en hoeveel, die trek komt er toch altijd weer.
  donderdag 14 januari 2010 @ 16:23:59 #76
274528 Twizu
Is al zindelijk!
pi_76811604
quote:
Op donderdag 14 januari 2010 16:19 schreef heaven7 het volgende:
Nee ik eet yoghurt eigenlijk meestal als onderdeel van het ontbijt of wanneer ik er trek in heb. We eten eigenlijk amper toetjes.

Verder eet ik gewoon normaal vlees Niks niet altijd mager en zo vetloos mogelijk.. aantal aardappelen en meer groenten dan wat anders. Ik let er wel op maar ben niet verschrikkelijk fanatiek bezig. heb ik wel gedaan in het verleden maar dat werkt toch niet dus dat heb ik opgegeven. Echter maakt het niet uit wat ik 's avonds eet en hoeveel, die trek komt er toch altijd weer.
Ik moet 's avonds ook altijd iets eten. Meestal pak ik dan een bakje kwark, stukje hele pure chocolade of een handje noten.
6 eien
pi_76821276
Leuk item net in het NOS-journaal: in de Franse gemeente St. Amand probeert men met precies dit plan het overgewicht bij kinderen te voorkomen. Op school wordt de kinderen geleerd over groenten en gezond eten, en met subsidie kunnen de kinderen goedkoop sporten. En er wordt benadrukt dat een restrictief dieet juist niet de bedoeling is.

pi_76823660
Hier ben ik ook al een halfjaartje mee bezig, ben tot nu toe 3 kilo afgevallen. Hoewel ik vrees dat er in de kerstvakantie weer wat bij is gekomen, ik durf niet te kijken op de weegschaal.
Het sporten is wel stilgevallen, ik vind de fitness gewoon geen zak meer aan! Veel sporten vind ik gewoon saai, kan eigenlijk niets bedenken wat ik echt leuk vind. Wel loop ik elke dag naar mn stageplek in plaats van de bus te pakken en is de stage zelf ook niet echt op de luie reet zitten.
pi_76853948
quote:
Op donderdag 14 januari 2010 13:36 schreef Dunckie het volgende:

Da's echt een misverstand: groene thee bevat net zo goed cafeine als zwarte thee. Daarnaast ook allemaal anti-oxidanten die erg goed voor je schijnen te zijn
pi_76854640
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 15:30 schreef ColdFeet het volgende:

[..]

Da's echt een misverstand: groene thee bevat net zo goed cafeine als zwarte thee. Daarnaast ook allemaal anti-oxidanten die erg goed voor je schijnen te zijn
Jawel, maar minder veel dacht ik. (cafeïne)
Ik weet het ook niet
  zondag 18 juli 2010 @ 18:44:22 #81
45206 Pietverdriet
pi_84205641
quote:
Op donderdag 14 januari 2010 20:23 schreef Igen het volgende:
Leuk item net in het NOS-journaal: in de Franse gemeente St. Amand probeert men met precies dit plan het overgewicht bij kinderen te voorkomen. Op school wordt de kinderen geleerd over groenten en gezond eten, en met subsidie kunnen de kinderen goedkoop sporten. En er wordt benadrukt dat een restrictief dieet juist niet de bedoeling is.

Leuk dit te lezen, had ik tijdens mijn vakantie even gemist.
pi_84205760
quote:
Op vrijdag 5 oktober 2007 09:58 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Dit is zo waar!
Verder ben ik het absoluut eens met je plan! Ik snap alleen niet waarom mensen die willen afvallen niet gewoon logisch nadenken (wat jij eigenlijk in je plan doet) en klakkeloos dieeten gaan volgen.
What about "kinda cute, kinda hot, kinda sexy, hysterically funny, but not funny-looking guy who you could fuck" did you not understand?
  zondag 18 juli 2010 @ 19:13:08 #83
45206 Pietverdriet
pi_84206392
quote:
Op zondag 18 juli 2010 18:48 schreef Lotje-Plusone het volgende:

[..]

Dit is zo waar!
Verder ben ik het absoluut eens met je plan! Ik snap alleen niet waarom mensen die willen afvallen niet gewoon logisch nadenken (wat jij eigenlijk in je plan doet) en klakkeloos dieeten gaan volgen.
Mensen geloven dat wat er op dat moment in is in de media, de media nemen een leuk voorgekauwd artikel over uit de persmap van een uitgeverij die het nieuwste dieet boek wil pushen.
Vergis je niet, Dieetboeken behoren tot de best verkopende boeken, 50.000 stuks daarbij is niets.
Oplages waar literatuur alleen maar van kan dromen.
  maandag 19 juli 2010 @ 09:22:27 #84
49017 Reneuh
Met je hoof
pi_84224185
Ik ben een jaar geleden begonnen met een gezondere levensstijl, een beetje zoals omschreven in je OP. Ben nu echter op een dood punt aanbeland

Wat ik doe is 3x fitness (incl. cardio) per week + min. 1x per week badminton. Soms is het 2x per week fitness, maar ik streef naar 3x. Qua voeding ben ik erg gaan opletten. Ik drink niet tot nauwelijks frisdrank, weinig alcohol en ben overall anders gaan eten (minder koolhydraten, meer groenten, etc.).

Ik woog 101 kg, met een vetpercentage ruim boven de 22%. Ik weeg nu nog 86kg en heb een vetpercentage van rond de 16%. Alleen heb ik nog steeds dat vervloekte zwembandje waar ik me erg aan stoor. Wil dat verdwijnen, dan moet het vetpercentage echt nog omlaag Wish me luck.
I spoke proper England since I was a children.
pi_84227438
quote:
Op maandag 19 juli 2010 09:22 schreef Reneuh het volgende:
Ik ben een jaar geleden begonnen met een gezondere levensstijl, een beetje zoals omschreven in je OP. Ben nu echter op een dood punt aanbeland

Wat ik doe is 3x fitness (incl. cardio) per week + min. 1x per week badminton. Soms is het 2x per week fitness, maar ik streef naar 3x. Qua voeding ben ik erg gaan opletten. Ik drink niet tot nauwelijks frisdrank, weinig alcohol en ben overall anders gaan eten (minder koolhydraten, meer groenten, etc.).

Ik woog 101 kg, met een vetpercentage ruim boven de 22%. Ik weeg nu nog 86kg en heb een vetpercentage van rond de 16%. Alleen heb ik nog steeds dat vervloekte zwembandje waar ik me erg aan stoor. Wil dat verdwijnen, dan moet het vetpercentage echt nog omlaag Wish me luck.
Doe je met het fitnessen elke keer hetzelfde? of heb je een heel erg wisselend schema?
What about "kinda cute, kinda hot, kinda sexy, hysterically funny, but not funny-looking guy who you could fuck" did you not understand?
  maandag 19 juli 2010 @ 12:12:16 #86
49017 Reneuh
Met je hoof
pi_84228959
quote:
Op maandag 19 juli 2010 11:32 schreef Lotje-Plusone het volgende:

[..]

Doe je met het fitnessen elke keer hetzelfde? of heb je een heel erg wisselend schema?
Ik wissel tussen twee schema's. Dus om de dag andere spiergroepen.
pi_84230475
quote:
Op maandag 19 juli 2010 12:12 schreef Reneuh het volgende:

[..]

Ik wissel tussen twee schema's. Dus om de dag andere spiergroepen.
Maar dus wel lang achter elkaar dezelfde schema's. Daar kun je nog wat in veranderen, praat eens met een personal trainer die kan je de juiste afwisseling geven.
  maandag 19 juli 2010 @ 13:21:53 #88
49017 Reneuh
Met je hoof
pi_84231576
quote:
Op maandag 19 juli 2010 12:55 schreef Lotje-Plusone het volgende:

[..]

Maar dus wel lang achter elkaar dezelfde schema's. Daar kun je nog wat in veranderen, praat eens met een personal trainer die kan je de juiste afwisseling geven.
Goed idee. Ik ga echter binnenkort wisselen van sportcentrum, dus dan pak ik dat meteen aan
  maandag 19 juli 2010 @ 13:33:40 #89
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_84232113
quote:
Op donderdag 14 januari 2010 15:04 schreef Flappekz het volgende:
[..]
Naar bed gaan met een hongergevoel zuigt, maar is wel verstandig. Ben het nu weer aan het leren, maar als je eenmaal gewend bent om met rond buikje te gaan slapen is het heel moeilijk om hetaf te leren.
Maar tegenwoordig pak ik dan een rijstwavel ipv kaas of iets anders vettigs. Om het idee te hebben dat ik wat eet.
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
pi_113410327
Kick :P

Ik ben nu ook een tijdje bezig met een levensstijl switch.

Ik heb echter een vraag vwb ontbijt, vroeger at ik een broodje en that's it. Inmiddels yoghurt vermengt met simpele muesli (niet die 30% suiker crueslivarianten) en fruit (net wat er in m'n koelkast ligt).

M'n vraag gaat over de yoghurt, ik ben een groot fan van die lobbige Turkse/Griekse yoghurt, maar die heeft wel 10% vet. Nu ben ik geenszins bang voor vet (ik koop nooit magere producten). Maar is dit niet een beetje teveel van het goede iedere dag? Kan ik dus beter de 3% volle (waterige ;( ) yoghurt pakken.

Of gewoon lekker die Turkse blijven gebruiken, ik neig naar dat laatste.
  dinsdag 26 juni 2012 @ 13:57:50 #91
45206 Pietverdriet
pi_113410397
Lekker de lekkere yoghurt eten.
  dinsdag 26 juni 2012 @ 22:21:02 #92
277627 Seven.
We are Borg.
pi_113433238
Ja, ik heb hier thuis de teugels ook duidelijk laten vieren :')

Het is vooral een schrijnend gebrek aan beweging. Ik kon 5km hardlopen en toen verzwikte ik mijn enkel. Half jaar uit de roulatie geweest, vorige week tijdens de tweede sessie bootcamp mijn andere enkel flink verzwikt.

En gaan samenwonen in een druk huishouden is ook niet erg bevorderlijk, amper tijd voor jezelf en als sporten niet echt hoog op je prioriteitenlijst staat, dan kun je dus binnen een half jaar een maatje bijtellen.

Tijd voor actie dus. Vanaf volgende week weer flink wandelen, over een paar weken weer bootcamp. En de tips van Piet maar weer opvolgen.
Resistance is futile.
  dinsdag 26 juni 2012 @ 22:23:12 #93
45206 Pietverdriet
pi_113433354
quote:
2s.gif Op dinsdag 26 juni 2012 22:21 schreef Seven. het volgende:
Ja, ik heb hier thuis de teugels ook duidelijk laten vieren :')

Het is vooral een schrijnend gebrek aan beweging. Ik kon 5km hardlopen en toen verzwikte ik mijn enkel. Half jaar uit de roulatie geweest, vorige week tijdens de tweede sessie bootcamp mijn andere enkel flink verzwikt.

En gaan samenwonen in een druk huishouden is ook niet erg bevorderlijk, amper tijd voor jezelf en als sporten niet echt hoog op je prioriteitenlijst staat, dan kun je dus binnen een half jaar een maatje bijtellen.

Tijd voor actie dus. Vanaf volgende week weer flink wandelen, over een paar weken weer bootcamp. En de tips van Piet maar weer opvolgen.
Bootcamp?
  dinsdag 26 juni 2012 @ 22:32:51 #94
277627 Seven.
We are Borg.
pi_113433983
Ja, bootcamp. In de bossen opdrukken, rondspringen/rennen/lungen/squadten en elke week andere oefeningen. Mijn buurvrouw is er retestrak van geworden.
Resistance is futile.
pi_113439072
Werkt dat dan wel, een weekje intensief bezig zijn en daarna weer niet/nauwelijks?
pi_113452821
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juni 2012 23:45 schreef tjoptjop het volgende:
Werkt dat dan wel, een weekje intensief bezig zijn en daarna weer niet/nauwelijks?
Volgens mij heb je tegenwoordig ook gewoon wekelijkse bootcamplessen :) Anders heeft het idd weinig zin.

Hier ook 10 kg afgevallen dmv gewoon gezonder eten en meer beweging. Helaas door medicijnen en het starten met insuline spuiten weer erg aangekomen, dus nu weer opnieuw begonnen.
  woensdag 27 juni 2012 @ 12:12:09 #97
56011 bmwdevil
Freude am Fahren
pi_113453921
quote:
2s.gif Op dinsdag 26 juni 2012 22:32 schreef Seven. het volgende:
Ja, bootcamp. In de bossen opdrukken, rondspringen/rennen/lungen/squadten en elke week andere oefeningen. Mijn buurvrouw is er retestrak van geworden.
Kijk dan ook eens op bodyrock.tv

Dat doet mijn vriendin nu klein jaartje en die is ook 7 kg kwijt ofzoiets (op 70 kg) en die eet ondertussen alles wat ze wil..
pi_116809733
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2007 09:58 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

O+ O+ O+
Iemand met gedeelde haat voor Sonja Bakker *;
  zaterdag 15 september 2012 @ 15:09:36 #99
45206 Pietverdriet
pi_116815588
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 september 2012 11:16 schreef Lotje-Plusone het volgende:

[..]

O+ O+ O+
Iemand met gedeelde haat voor Sonja Bakker *;
Ze geeft westfriezen een slechte naam
pi_116818233
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 september 2012 15:09 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Ze geeft westfriezen een slechte naam
Ik ben ook heeel erg anti sonja bakker dieeten/boeken.
Het punt van een levensstijl verandering is dat je gewoontes aanpakt en nadenkt ook je eet en beweeg gedrag. Als dat voorgekauwd wordt in een boekje incl hoeveelheden heeft dat dus absoluut geen zin.
Daarnaast vind ik het echt heeeeel erg slecht dat iedereen hetzelfde te eten krijgt in haar dieet, bouwvakker vielen bij bosjes flauw toen ze aan het dieet begonnen.
  zaterdag 15 september 2012 @ 16:50:20 #101
45206 Pietverdriet
pi_116818354
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 september 2012 16:46 schreef Lotje-Plusone het volgende:

[..]

Ik ben ook heeel erg anti sonja bakker dieeten/boeken.
Het punt van een levensstijl verandering is dat je gewoontes aanpakt en nadenkt ook je eet en beweeg gedrag. Als dat voorgekauwd wordt in een boekje incl hoeveelheden heeft dat dus absoluut geen zin.
Daarnaast vind ik het echt heeeeel erg slecht dat iedereen hetzelfde te eten krijgt in haar dieet, bouwvakker vielen bij bosjes flauw toen ze aan het dieet begonnen.
crashdieeten zijn levensgevaarlijk. Als je veel te zwaar bent, bv 140 kilo en er een 60 afmoet, moet je dat onder zeer strikte medische begeleiding doen.
Als je mijn afvalplan volgt zal je langzaam afvallen, soms tijden helemaal niet, maar je leeft veel gezonder.
pi_116820143
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 september 2012 16:50 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

crashdieeten zijn levensgevaarlijk. Als je veel te zwaar bent, bv 140 kilo en er een 60 afmoet, moet je dat onder zeer strikte medische begeleiding doen.
Als je mijn afvalplan volgt zal je langzaam afvallen, soms tijden helemaal niet, maar je leeft veel gezonder.
Dat lijkt me altijd het beste. Ik heb het zelf niet nodig en moet eerlijk zeggen dat ik eigenlijk alles al volg van dit plan. Maar de meeste mensen willen het niet horen en snel snel afvallen.
Tja dan ga je toch de mist in denk ik.
  zaterdag 15 september 2012 @ 19:23:48 #103
45206 Pietverdriet
pi_116823020
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 september 2012 17:48 schreef Lotje-Plusone het volgende:

[..]

Dat lijkt me altijd het beste. Ik heb het zelf niet nodig en moet eerlijk zeggen dat ik eigenlijk alles al volg van dit plan. Maar de meeste mensen willen het niet horen en snel snel afvallen.
Tja dan ga je toch de mist in denk ik.
Jep, behalve de problemen van jojo zijn er nog veel andere risicos.
pi_116924259
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 september 2012 19:23 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Jep, behalve de problemen van jojo zijn er nog veel andere risicos.
Jup, hier veel gejojo'd, en dan ook flink; 4x + en - 30 kilo.

Nu weeg ik 100 kilo bij 1.73 en werk ik 5 dagen per week bij de post, maar sinds de 10 kilo die ik afgevallen ben toen ik begon ben ik niets meer kwijt geraakt. Onzettend frustrerend, want ik beweeg me echt suf en heb volgens de dokter ook meer spiermassa (kan ook een deel van het gewicht verklaren), maar rondom mijn buik zit echt nog teveel vet.

Misschien dat ik met jouw tips eens naar mijn eetpatroon moet kijken Piet, misschien komen er dan nog wel wat kilo's af. Frisdranken drink ik niet, maar er is wel altijd wat te snoepen in huis. Ik ben geen type dat meteen een zak chips of een reep chocola opeet, maar in een week gaat zo'n ding er wel doorheen. Misschien moet ik gewoon helemaal afzien van zoetigheid. Doe jij dat ook?
  dinsdag 18 september 2012 @ 11:41:11 #105
45206 Pietverdriet
pi_116927283
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 september 2012 09:44 schreef Selestha het volgende:

[..]

Nu weeg ik 100 kilo bij 1.73 en werk ik 5 dagen per week bij de post, maar sinds de 10 kilo die ik afgevallen ben toen ik begon ben ik niets meer kwijt geraakt. Onzettend frustrerend, want ik beweeg me echt suf en heb volgens de dokter ook meer spiermassa (kan ook een deel van het gewicht verklaren), maar rondom mijn buik zit echt nog teveel vet.

Misschien dat ik met jouw tips eens naar mijn eetpatroon moet kijken Piet, misschien komen er dan nog wel wat kilo's af. Frisdranken drink ik niet, maar er is wel altijd wat te snoepen in huis. Ik ben geen type dat meteen een zak chips of een reep chocola opeet, maar in een week gaat zo'n ding er wel doorheen. Misschien moet ik gewoon helemaal afzien van zoetigheid. Doe jij dat ook?
Je kan uiteraard beter fruit eten dan snoep.
Verder gewoon goed en gevarieerd eten. Je moet vooral geen haast hebben. Lekker doorgaan met veel bewegen.
pi_116927972
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 september 2012 09:44 schreef Selestha het volgende:

[..]

Dan eet je dus te veel. You can't outtrain your eating --> veel mensen vergeten dat.
pi_116937443
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 september 2012 11:59 schreef rapelsen het volgende:

[..]

Dan eet je dus te veel. You can't outtrain your eating --> veel mensen vergeten dat.
Ik eet net zoveel als toen ik bij de post begon 9 maanden geleden. Je zou dus logischerwijs moeten denken dat er dan wel meer dan 10 kilo af gaat in die tijd. Ik heb eerlijk gezegd geen idee wat ik verkeerd zou doen, ben er ook al over naar een dietist geweest en die zegt dat ik nu goed eet voor als ik wil afvallen.

Nou zie ik er wel anders uit, en ik kan kleding aan van een maat kleiner, maar dat buikvet wil niet weg en dat vind ik teleurstellend.
pi_116937683
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 september 2012 11:59 schreef rapelsen het volgende:

[..]

Hoeft niet.
Je kunt ook te weinig eten en toch aankomen.
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_116937851
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 september 2012 16:01 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]

Hoeft niet.
Mja, ik zit er wel over te denken om de dokter eens aan te spreken. Ik vind het heel vreemd. Maar ondertussen kan ik natuurlijk wel doen wat ik kan door alles met suiker te laten staan.
pi_116937983
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 september 2012 16:05 schreef Selestha het volgende:

[..]

Mja, ik zit er wel over te denken om de dokter eens aan te spreken. Ik vind het heel vreemd. Maar ondertussen kan ik natuurlijk wel doen wat ik kan door alles met suiker te laten staan.
Hou eens een week bij wat je precies eet/drinkt en hoeveel kh dit zijn.
En dan echt alles opschrijven.
  Moderator dinsdag 18 september 2012 @ 16:25:32 #111
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_116938808
Topic naar m'n hart.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_116939326
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 september 2012 15:56 schreef Selestha het volgende:

[..]

Ik eet net zoveel als toen ik bij de post begon 9 maanden geleden. Je zou dus logischerwijs moeten denken dat er dan wel meer dan 10 kilo af gaat in die tijd. Ik heb eerlijk gezegd geen idee wat ik verkeerd zou doen, ben er ook al over naar een dietist geweest en die zegt dat ik nu goed eet voor als ik wil afvallen.

Nou zie ik er wel anders uit, en ik kan kleding aan van een maat kleiner, maar dat buikvet wil niet weg en dat vind ik teleurstellend.
Je moet niet naar dokters en diëtisten gaan, maar jij moet gewoon jouw eten op jouw doel afstemmen.
If not now, then when.
pi_116957285
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 september 2012 16:01 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]

Hoeft niet.
Precies, dat vergeten veel mensen vaak! Zeker als je je metabolisme al een beetje in de wat geschopt heb met crashdieeten en jojo-en.
pi_116967775
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 september 2012 21:59 schreef Lotje-Plusone het volgende:

[..]

Precies, dat vergeten veel mensen vaak! Zeker als je je metabolisme al een beetje in de wat geschopt heb met crashdieeten en jojo-en.
Ja ik ben ook bang dat dat bij mij de oorzaak is, maar ja, wat doe je daar dan aan? Ik beweeg zo veel mogelijk; ga er maar vanuit dat de aanhouder wint?
pi_116967895
quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2012 05:27 schreef Selestha het volgende:

[..]

Ja ik ben ook bang dat dat bij mij de oorzaak is, maar ja, wat doe je daar dan aan? Ik beweeg zo veel mogelijk; ga er maar vanuit dat de aanhouder wint?
Goh wat kun je nou doen als je te weinig eet....?
pi_116967900
quote:
1s.gif Op woensdag 19 september 2012 06:46 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]

Goh wat kun je nou doen als je te weinig eet....?
Ik weet toch niet zéker of het daar door komt? Volgens de eetmeter van het voedingscentrum eet ik te weinig, maar ja, ik val niet af, dus het voelt ook niet direct goed om meer te gaan eten. Ik zou het inderdaad kunnen proberen :)

Laat over een paar weken met een update wel horen hoe het gaat. Voorlopig heb ik hier genoeg tips gezien :)
  woensdag 19 september 2012 @ 11:33:18 #117
206580 Luxuria
It was love at first bite
pi_116973452
quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2012 06:48 schreef Selestha het volgende:

[..]

Ik weet toch niet zéker of het daar door komt? Volgens de eetmeter van het voedingscentrum eet ik te weinig, maar ja, ik val niet af, dus het voelt ook niet direct goed om meer te gaan eten. Ik zou het inderdaad kunnen proberen :)
Dit probleem heb ik inderdaad ook.
Ik ben ook bang dat ik aankom als ik meer ga eten. Maar waarschijnlijk is het wel de oplossing (en houd ik het ook beter vol).
All she wants and needs is just a little taste..
  vrijdag 21 september 2012 @ 14:02:46 #118
277627 Seven.
We are Borg.
pi_117063418
Ik weet niet veel van eten maar volgens mij is dit een low carb levensstijl, ja?

Geef mij eens een lijst van dingen die ik moet vermijden want ik ben serieus aangekomen het laatste jaar. Er moet 10 kilo af en daar wil ik een jaar over doen. Dus 3x per week hardlopen, elke dag een half uur wandelen en carbs vermijden. Volgens mij kunnen de vette dingen dus weer wel?
Resistance is futile.
  vrijdag 21 september 2012 @ 14:03:48 #119
45206 Pietverdriet
pi_117063473
quote:
2s.gif Op vrijdag 21 september 2012 14:02 schreef Seven. het volgende:
Ik weet niet veel van eten maar volgens mij is dit een low carb levensstijl, ja?

Nope
  vrijdag 21 september 2012 @ 14:04:39 #120
277627 Seven.
We are Borg.
pi_117063511
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2012 14:03 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Nope
Oh. Wat dan precies vermijden? Ik snap het niet?
Resistance is futile.
  vrijdag 21 september 2012 @ 14:07:17 #121
45206 Pietverdriet
pi_117063648
quote:
2s.gif Op vrijdag 21 september 2012 14:04 schreef Seven. het volgende:

[..]

Oh. Wat dan precies vermijden? Ik snap het niet?
Heb je de op gelezen?
  vrijdag 21 september 2012 @ 14:09:38 #122
277627 Seven.
We are Borg.
pi_117063750
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2012 14:07 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Heb je de op gelezen?
Ja, meer groenten, minder carbs komt het in mijn ogen een beetje op neer. Jou kennende maak je me nu met de grond gelijk maar zoals ik de OP lees, is dit gewoon een soort slow-Atkins? :*

Hoe dan ook, ik wil geen dieet, ik wil een betere levensstijl en dat schrijft je voor. Dus lees ik me in maar ik snap niet wat ik verkeerd doe buiten het volkorenbrood (ik eet zelden brood en dan is het altijd witbrood).
Resistance is futile.
  vrijdag 21 september 2012 @ 14:11:43 #123
45206 Pietverdriet
pi_117063851
quote:
2s.gif Op vrijdag 21 september 2012 14:09 schreef Seven. het volgende:

[..]

Ja, meer groenten, minder carbs komt het in mijn ogen een beetje op neer. Jou kennende maak je me nu met de grond gelijk maar zoals ik de OP lees, is dit gewoon een soort slow-Atkins? :*

Hoe dan ook, ik wil geen dieet, ik wil een betere levensstijl en dat schrijft je voor. Dus lees ik me in maar ik snap niet wat ik verkeerd doe buiten het volkorenbrood (ik eet zelden brood en dan is het altijd witbrood).
Wat ik zeg is dat je gewoon goed, matige en gevarieerd moet eten, niet moet snoepen en geen frisdranken/vruchtensappen moet drinken en meer moet bewegen.
Je kan dus prima pasta, brood, aardappels, rijst etc bij je vlees eten,
pi_117065154
quote:
2s.gif Op vrijdag 21 september 2012 14:09 schreef Seven. het volgende:

[..]

Probeer witbrood te vermijden vanwege de simpele koolhydraten erin, ook gewoon zo weinig mogelijk koolhydraten eten en je calorieën tellen, dan val je geheid af.
pi_117065896
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2012 14:49 schreef HorridOwn4ge het volgende:

[..]

Probeer witbrood te vermijden vanwege de simpele koolhydraten erin, ook gewoon zo weinig mogelijk koolhydraten eten en je calorieën tellen, dan val je geheid af.
Van helemaal niks meer eten val je ook geheid af.

Simpele koolhydraten zo veel mogelijk schrappen prima. Maar ook gewoon zo weinig mogelijk koolhydraten eten.. :N
pi_117068051
Geen enkel product met geraffineerde suikers meer in huis, en het gaat al een week goed! Ik mis ze niet eens :) En er zijn 2 kilo af ;)

Ik eet nu wel meer, maar van ''goede'' dingen zoals Piet beschrijft :) Geen sapjes en snoepjes dus.
pi_117128129
Kijk dit komt wel aardig overeen met hoe ik het doe.
Gewoon normaal eten:

ontbijten met 2 crackers met kaas
tussendoor een stuk fruit
lunchen met 4 boterhammen met kipfilet oid
tussendoor nog een stuk fruit
avondeten gewoon een normaal bord wat de pot schaft, natuurlijk niet elke avond patat ;)

elke dag minimaal 2 liter water en doordeweeks geen alcohol.
in het weekend natuurlijk wel een paar biertjes.

dat + 3 keer in de week hardlopen zorgt bij mij voor 9 kilo eraf in 7 weken ^O^
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
pi_117150780
Ik vind dat eigenlijk nog vrij eenzijdig? En nog vrij weinig ook. Goed beschouwd eet je dus 2 crackers, 4 boterhammen, avondeten en 2 stuks fruit. Daarmee kom je rond de 1500 kcal? En dan reken ik nog ruim. Vind ik nogal weinig, al helemaal voor een man die 3x per week sport.

Ik loop ook 3x per week hard. Vrouw, 1,73m, 63 kg. Als ik 4 boterhammen eet op een dag, eet ik daarnaast ook noten, een halve liter zuivel en vette vis tussendoor.
Waar is je zuivel, en waar haal jij je onverzadigde vetzuren uit?
pi_117150946
Sporten is alleen nodig als je meer wilt eten. Een calorie deficit creëren is vaak effectiever dan sporten, sporten is leuk voor de conditie.

Verder wat natuurlijk het grootste verschil gaat maken is clean eten. Probeer eten uit de fabriek te mijden. Een voorbeeld is ipv spinazie in pakjes -> verse spinazie.
If not now, then when.
pi_117150995
quote:
0s.gif Op zondag 23 september 2012 15:11 schreef Ciske- het volgende:
Ik vind dat eigenljk nog vrij eenzijdig? En nog vrij weinig ook. Goed beschouwd eet je dus 2 crackers, 4 boterhammen, avondeten en 2 stuks fruit. Daarmee kom je rond de 1500 kcal? En dan reken ik nog ruim. Vind ik nogal weinig, al helemaal voor een man die 3x per week sport.

Ik loop ook 3x per week hard. Vrouw, 1,73m, 63 kg. Als ik 4 boterhammen eet op een dag, eet ik daarnaast ook noten, een halve liter zuivel en vette vis tussendoor.
Waar is je zuivel, en waar haal jij je onverzadigde vetzuren uit?
Ik wissel het beleg van mijn crackers en boterhammen uiteraard.
Zuivel krijg ik niet veel binnen, alleen via kaas eigenlijk.
Op woensdag eet ik vaak alleen en eet ik vis.
In het weekend vaak een halve zak walnoten die ik zelf pers.

Daarnaast nog versgepeste sinasappelsap in het weekend en wat eieren.

Ik kan niet alles opschrijven hier natuurlijk :P
pi_117151042
quote:
0s.gif Op zondag 23 september 2012 15:14 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Sporten is alleen nodig als je meer wilt eten. Een calorie deficit creëren is vaak effectiever dan sporten, sporten is leuk voor de conditie.

Verder wat natuurlijk het grootste verschil gaat maken is clean eten. Probeer eten uit de fabriek te mijden. Een voorbeeld is ipv spinazie in pakjes -> verse spinazie.
Sporten is niet alleen goed voor de conditie het helpt ook erg goed voor het afvallen en je blijft er gezonder en fitter door.
Verder voel ik me sinds ik sport een stuk beter ^O^
pi_117151084
quote:
2s.gif Op zondag 23 september 2012 15:17 schreef junkiexp het volgende:

[..]

Sporten is niet alleen goed voor de conditie het helpt ook erg goed voor het afvallen en je blijft er gezonder en fitter door.
Verder voel ik me sinds ik sport een stuk beter ^O^
Gezonder, fitter, betere conditie, allemaal hetzelfde.

Om af te vallen hoef je niet per se te sporten, en dan heb ik over sporten als in cardio.
If not now, then when.
pi_117151216
quote:
0s.gif Op zondag 23 september 2012 15:18 schreef Yuri_Boyka het volgende:

[..]

Om af te vallen hoef je niet per se te sporten, en dan heb ik over sporten als in cardio.
Nope, maar ik eet liever normaal zodat ik geen honger/trek heb en ga dan lekker sporten.
Lijkt me ook een stuk gezonder maar ik ben uiteraard geen expert ;)
pi_117151314
quote:
2s.gif Op zondag 23 september 2012 15:15 schreef junkiexp het volgende:

[..]

Ik wissel het beleg van mijn crackers en boterhammen uiteraard.
Zuivel krijg ik niet veel binnen, alleen via kaas eigenlijk.
Op woensdag eet ik vaak alleen en eet ik vis.
In het weekend vaak een halve zak walnoten die ik zelf pers.

Daarnaast nog versgepeste sinasappelsap in het weekend en wat eieren.

Ik kan niet alles opschrijven hier natuurlijk :P
Ok, dus het eigenlijke lijstje is meer :P
Vis eet je dan bij je avondeten neem ik aan, ipv vlees
Ik zou belangrijke zaken als calcium en onverzadigde vetzuren een belangrijk deel maken van je dagelijks eetpatroon, ipv zomaar eens een keer
En minder nuttige zaken als kaas en crackers voor een keertje, maar niet standaard terwijl essentiëlere dingen dan blijven liggen.
Maar je moet doen wat voor jou werkt natuurlijk ;)
pi_117151483
quote:
2s.gif Op zondag 23 september 2012 15:21 schreef junkiexp het volgende:

[..]

Nope, maar ik eet liever normaal zodat ik geen honger/trek heb en ga dan lekker sporten.
Lijkt me ook een stuk gezonder maar ik ben uiteraard geen expert ;)
Want met een calorie deficit eten is niet normaal en krijg je honger en trek van? Raar argument, net zoals dat 'gezonder'.

In crackers zitten trouwens best veel calorieën, maar dat wist je wel denk ik.
If not now, then when.
pi_117151547
quote:
0s.gif Op zondag 23 september 2012 15:18 schreef Yuri_Boyka het volgende:

[..]

Dus dan bedoel je krachttraining ipv cardio?
Want helemaal geen sport (en dus puur op dieet) afvallen zou ik niemand aanraden vanwege inzakken stofwisseling bij lagere voedingsinname. Dat dat niet perse cardio hoeft te zijn ben ik met je eens.
pi_117151670
quote:
0s.gif Op zondag 23 september 2012 15:27 schreef Ciske- het volgende:

[..]

Dus dan bedoel je krachttraining ipv cardio?
Want helemaal geen sport (en dus puur op dieet) afvallen zou ik niemand aanraden vanwege inzakken stofwisseling bij lagere voedingsinname. Dat dat niet perse cardio hoeft te zijn ben ik met je eens.
Ja ik doe zelf krachttraining. Je kan trouwens prima afvallen zonder enkele activiteiten, of je het wilt is het 2de. Het gaat uiteindelijk allemaal over Kcal in vs. Kcal uit.

Normaal creëer je een deficit van 500Kcal onder je onderhoud en dan hoef je niet perse aan cardio te doen, doe je dat wel dan kun je dus op onderhoud eten (500Kcal meer).
If not now, then when.
pi_117152345
Klopt wel. Maar je lichaam past zich ook aan, zal reageren op de lagere voedselinname.
Minder eten = minder verbranding. Je verbrandingsniveau is dus niet zo statisch, het beweegt mee met zowel je voedingsinname als je (sport)activiteiten. Ik heb tijden geleefd op n veel te lage kcal inname, waarbij ik geen gram meer afviel (wat ik destijds wel wilde). Nu eet ik een stuk meer en ben ik toch lichter. Puur qua kcal deficit zou dat nergens op slaan, toch heeft het zo gewerkt.
pi_117152905
quote:
0s.gif Op zondag 23 september 2012 15:43 schreef Ciske- het volgende:
Klopt wel. Maar je lichaam past zich ook aan, zal reageren op de lagere voedselinname.
Minder eten = minder verbranding. Je verbrandingsniveau is dus niet zo statisch, het beweegt mee met zowel je voedingsinname als je (sport)activiteiten. Ik heb tijden geleefd op n veel te lage kcal inname, waarbij ik geen gram meer afviel (wat ik destijds wel wilde). Nu eet ik een stuk meer en ben ik toch lichter. Puur qua kcal deficit zou dat nergens op slaan, toch heeft het zo gewerkt.
Eh.. als jij bijv. 2500Kcal op een dag verbrand en je eet er 2000 dan val je af. Natuurlijk is het gecompliceerder maar uiteindelijk klopt dit wel. En het aanpassen van je lichaam 'vermijd' je door refeeds en af en toe cheat meals te doen.

Je verbrand net zoveel als je doet. Met de hele dag bankhangen verbrand je ook een hoeveelheid calorieën, met stofzuigen ook. Dus minder eten = niet minder verbranding.
If not now, then when.
pi_117154508
Tuurlijk, als je 2500 kcal verbrand en je eet er 2000 heb je een deficit van 500. Dat lijkt me duidelijk. :)
Het feit dat je aangeeft dat refeeds nodig zijn om bij een continu deficit te vemijden dat je lichaam zich gaat aanpassen (en dus minder gaat verbranden), geeft echter al aan dat je het eens ben met wat ik zeg. Lagere inname = een uiteindelijk lagere verbranding. Dat komt dus wel degelijk door dat minder eten, en een zich hierop aanpassend lichaam.

Niet voor iedereen is dat zo natuurlijk hoor. Er zijn hele volkstammen die schijnen te denken dat als ze eenmaal een keer berekend hebben dat hun verbranding op 2000 ligt, ze bij een langdurige inname van 1500 steeds dat deficit van 500 zullen houden.
  zondag 6 januari 2013 @ 10:55:24 #141
387467 Cuppiecake
Keep calm and have a Cupcake!
pi_121221785
Nou heb ik een beetje terug zitten lezenden je topics hè piet. En mbt de vruchtensap. Je zegt dat er in een glas sap net zoveel suiker zit als in een glas cola. Maar je vergeet wel dat dit natuurlijke suikers zijn en een stuk minder slecht.

Dat is niet geheel onbelangrijk volgens mij.
  zondag 6 januari 2013 @ 11:41:58 #142
206580 Luxuria
pi_121222639
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2013 10:55 schreef Cuppiecake het volgende:
Nou heb ik een beetje terug zitten lezenden je topics hè piet. En mbt de vruchtensap. Je zegt dat er in een glas sap net zoveel suiker zit als in een glas cola. Maar je vergeet wel dat dit natuurlijke suikers zijn en een stuk minder slecht.

Snelle suikers zijn snelle suikers. Die kun je beter achterwege laten als je wilt afvallen :)
  zondag 6 januari 2013 @ 12:04:45 #143
45206 Pietverdriet
pi_121223103
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2013 10:55 schreef Cuppiecake het volgende:

Suiker uit bieten of riet is onnatuurlijk maar suiker uit appels goed??
  zondag 6 januari 2013 @ 12:26:31 #144
387467 Cuppiecake
pi_121223708
quote:
1s.gif Op zondag 6 januari 2013 12:04 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Suiker uit bieten of riet is onnatuurlijk maar suiker uit appels goed??
Je moet jezelf duidelijk beter inlezen.
  zondag 6 januari 2013 @ 12:39:19 #145
45206 Pietverdriet
pi_121224167
quote:
1s.gif Op zondag 6 januari 2013 12:26 schreef Cuppiecake het volgende:

[..]

Je moet jezelf duidelijk beter inlezen.
Vertel, wat is het verschil tussen suiker uit appels en uit bieten?
  zondag 6 januari 2013 @ 12:46:05 #146
387467 Cuppiecake
pi_121224412
quote:
1s.gif Op zondag 6 januari 2013 12:39 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Vertel, wat is het verschil tussen suiker uit appels en uit bieten?
http://suikerwijzer.nl/geraffineerde-suiker/
  zondag 6 januari 2013 @ 12:56:55 #147
45206 Pietverdriet
pi_121224837
quote:
Dat is geen antwoord op mijn vraag.
  zondag 6 januari 2013 @ 12:58:19 #148
387467 Cuppiecake
pi_121224899
quote:
1s.gif Op zondag 6 januari 2013 12:56 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Dat is geen antwoord op mijn vraag
Dat is wel een antwoord op jou vraag. Suiket uit een suikerbiet is geraffineerde suiker. Suiker in een lekker vers sapje is natuurlijke suiker.
  zondag 6 januari 2013 @ 13:00:30 #149
45206 Pietverdriet
pi_121224977
quote:
1s.gif Op zondag 6 januari 2013 12:58 schreef Cuppiecake het volgende:

[..]

Dat is wel een antwoord op jou vraag. Suiket uit een suikerbiet is geraffineerde suiker. Suiker in een lekker vers sapje is natuurlijke suiker.
Nogmaals, wat is het verschil daartussen?
Het is beide C12H22O11

Wat jij roept is een beetje als, je moet je zoutinname terug dringen, dan mag je geen tafelzout toevoegen want dat is geraffineerd zout, maar zeewater toevoegen is prima want dat is natuurlijk zout

[ Bericht 5% gewijzigd door Pietverdriet op 06-01-2013 13:06:01 ]
pi_121225228
Dit doe ik ook. Leuk om er een topic over te zien.
  zondag 6 januari 2013 @ 13:19:34 #151
45206 Pietverdriet
pi_121225639
quote:
7s.gif Op zondag 6 januari 2013 13:07 schreef -Strawberry- het volgende:
Dit doe ik ook. Leuk om er een topic over te zien.
Zouden meer mensen moeten doen, gevarieerd en matig eten, weinig snoepen en meer bewegen.
pi_121225692
quote:
1s.gif Op zondag 6 januari 2013 13:19 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Zouden meer mensen moeten doen, gevarieerd en matig eten, weinig snoepen en meer bewegen.
Het overstappen van witbrood op volkoren heeft een wereld van verschil gemaakt. En geen light producten of frisdranken meer. :)
pi_121225859
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2013 13:21 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Het overstappen van witbrood op volkoren heeft een wereld van verschil gemaakt. En geen light producten of frisdranken meer. :)
Denk dat dat laatste het meeste verschil heeft gemaakt :)
Bodybuilding #1
Hardlopen #2
pi_121225936
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2013 13:26 schreef Kerol het volgende:

[..]

Denk dat dat laatste het meeste verschil heeft gemaakt :)
Geen idee, heb het ook deels voor mijn tanden gedaan. Ik ben minder hongerig, maar ik eet nu meer vezels dus het is moeilijk te zeggen waar het aan ligt. Beide waarschijnlijk.
  zondag 6 januari 2013 @ 13:29:08 #155
45206 Pietverdriet
pi_121225971
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2013 13:28 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Geen idee, heb het ook deels voor mijn tanden gedaan. Ik ben minder hongerig, maar ik eet nu meer vezels dus het is moeilijk te zeggen waar het aan ligt. Beide waarschijnlijk.
Vezels zijn goed voor je stoelgang en je buikgevoel.
pi_121226071
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2013 13:28 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Goed bezig!

Naja, die frisdrank die je eerst dronk kon er voor zorgen dat je op onderhoud of er boven binnen kreeg. Nu je dit dus niet meer doet kun je afvallen :). Sowieso nooit calorieën pakken uit drinken, tenzij je te weinig eet. Voor mij zou het een hel zijn om minder te kunnen eten omdat ik al teveel heb gedronken iig. :P
Bodybuilding #1
Hardlopen #2
pi_121226231
quote:
14s.gif Op zondag 6 januari 2013 13:31 schreef Kerol het volgende:

[..]

Goed bezig!

Naja, die frisdrank die je eerst dronk kon er voor zorgen dat je op onderhoud of er boven binnen kreeg. Nu je dit dus niet meer doet kun je afvallen :). Sowieso nooit calorieën pakken uit drinken, tenzij je te weinig eet. Voor mij zou het een hel zijn om minder te kunnen eten omdat ik al teveel heb gedronken iig. :P
Ik moet alleen nog minderen in koffie en chocolademelk. Op het werk hebben we een automaat en dan is het maar al te verleidelijk om toch een bekertje te nemen. Niet bepaald caloriearm.
pi_121226480
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2013 13:35 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Ik moet alleen nog minderen in koffie en chocolademelk. Op het werk hebben we een automaat en dan is het maar al te verleidelijk om toch een bekertje te nemen. Niet bepaald caloriearm.
In koffie zit geen cal.
Bodybuilding #1
Hardlopen #2
pi_121226506
quote:
14s.gif Op zondag 6 januari 2013 13:41 schreef Kerol het volgende:

[..]

In koffie zit geen cal.
Cappuccino wel.
pi_121226532
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2013 13:42 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Cappuccino wel.
Klopt ;)
Bodybuilding #1
Hardlopen #2
pi_121230450
Het is mij inmiddels ook duidelijk waarom ik geen gewicht verloor ondanks gezonder te eten en het 5 dagen per week werken bij de post. Ik blijk een glutenintolerantie te hebben, en dat leidt bij sommige mensen tot het vásthouden van gewicht in plaats van rap gewicht verliezen. Vroeger dachten we dat ik alleen prikkelbaar darm syndroom had, maar na wat testen op mijn verzoek omdat ik maar niet afviel is dit de conclusie.
Sinds ik de graanproducten heb geschrapt uit mijn dieet ben ik in 3 weken 4 kilo afgevallen zonder moeite en ik ben niet meer constant moe, geen diarree of buikpijn meer, een nu al betere huid (mn exceem neemt af) en ook geen doffe hoofdpijn meer als ik wakker word..

Ik eet verder normaal, voor koolhydraten eet ik nu ruim aardappelen, en verder eet ik gewoon normaal zoals altijd. Zonder frisdrank of snoep.

Als er iets motiveert om door te gaan, is dit het wel ;)
pi_121263984
Brinta _O_
  maandag 7 januari 2013 @ 12:41:11 #163
45206 Pietverdriet
pi_121265488
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 11:42 schreef -Strawberry- het volgende:
Brinta _O_
Gemaakt van Tarwe, bevat gluten.
pi_121265615
quote:
1s.gif Op zondag 6 januari 2013 13:19 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Bewegen zet de meeste zoden aan de dijk.

Tenminste dat was bij mij het geval al merk ik dat ik sinds ik fitness mijn behoefte aan suiker toeneemt, met alleen fietsen had ik dit niet.

Van 150 + kg (niet exact bekend mijn weegschaal ging niet zover maar dat was de schatting van mijn vriendin) in 2010 tot 102kg nu
pi_121267354
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 12:41 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Gemaakt van Tarwe, bevat gluten.
Daar heb ik geen last van.
pi_121344609
Misschien over heen gelezen maar hoeveel ben je zelf kwijt geraakt met dit afvalplan piet?
  woensdag 9 januari 2013 @ 11:16:31 #167
45206 Pietverdriet
pi_121345746
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2013 10:43 schreef Cheyn-Stoke het volgende:
Misschien over heen gelezen maar hoeveel ben je zelf kwijt geraakt met dit afvalplan piet?
De assumptie die je maakt is dat ik het nodig heb gewicht kwijt te raken. Maar ik leef voor 90-95% wel volgens dit plan. Drink geen Fris, eet veel groente, volkoren brood. Ik zondig nog wel eens met wat snoeperijen en pak in de winter niet vaak genoeg de fiets. Ik wandel veel maar sporten gaat niet echt meer sinds ik een anderhalf jaar geleden een longinfectie heb gehad en daarbij een flink deel van mijn longfunctionaliteit ben kwijtgeraakt.
pi_121362620
Ben je eigenlijk een man of vrouw Pietverdriet? Ik dacht eigenlijk een man
  woensdag 9 januari 2013 @ 18:52:54 #169
45206 Pietverdriet
pi_121362677
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2013 18:51 schreef Bombshell het volgende:
Ben je eigenlijk een man of vrouw Pietverdriet? Ik dacht eigenlijk een man
Een man, how come?
pi_121362765
quote:
1s.gif Op woensdag 9 januari 2013 18:52 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Een man, how come?
zomaar geen idee eigenlijk verder
pi_121364184
quote:
1s.gif Op woensdag 9 januari 2013 18:52 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Een man, how come?
Omdat dieeten voor vrouwen is jeweetz.
  woensdag 9 januari 2013 @ 20:21:50 #172
45206 Pietverdriet
pi_121366854
quote:
6s.gif Op woensdag 9 januari 2013 19:27 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Omdat dieeten voor vrouwen is jeweetz.
Zoals ik in de op zeg, dit is geen dieet
pi_121371352
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2013 11:16 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

De assumptie die je maakt is dat ik het nodig heb gewicht kwijt te raken. Maar ik leef voor 90-95% wel volgens dit plan. Drink geen Fris, eet veel groente, volkoren brood. Ik zondig nog wel eens met wat snoeperijen en pak in de winter niet vaak genoeg de fiets. Ik wandel veel maar sporten gaat niet echt meer sinds ik een anderhalf jaar geleden een longinfectie heb gehad en daarbij een flink deel van mijn longfunctionaliteit ben kwijtgeraakt.
Oh nee sorry zo was het totaal niet bedoeld. Vroeg het me gewoon af :)
Wel zonde van die longfunctie dat je nu niet meer sporten.
pi_121371759
quote:
1s.gif Op woensdag 9 januari 2013 20:21 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Zoals ik in de op zeg, dit is geen dieet
Niet in die zin nee, maar strict genomen natuurlijk wel.
pi_121382803
Zo, vandaag voor het eerst in 3 jaar van 3 getallen op de weegschaal naar 2 getallen. Vorige week 101, nu 99 *O*
  donderdag 10 januari 2013 @ 07:25:15 #176
45206 Pietverdriet
pi_121382862
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2013 07:13 schreef Selestha het volgende:
Zo, vandaag voor het eerst in 3 jaar van 3 getallen op de weegschaal naar 2 getallen. Vorige week 101, nu 99 *O*
En dat bereikt door mijn plan?
pi_121383182
quote:
1s.gif Op donderdag 10 januari 2013 07:25 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

En dat bereikt door mijn plan?
Ja, en het niet meer eten van gluten. Ik deed je plan hiervoor ook al, maar zonder resultaat omdat ik kennelijk gewicht vasthoud door gluten. Nu gaat het opeens heel hard :) Helpt ook wel dat ik geen schreeuwende honger meer heb die ik eerder wel had, die logisch was aangezien ik nauwelijks voedingstoffen opnam voor het er weer uit was. Nu ben ik veel eerder verzadigd :)

Vraag is natuurlijk of ik dan een dieetplan nodig had of dat mijn gewicht puur aan de gluten te wijten was, dat weet ik niet. Maar jouw plan lijkt me sowieso een gezonde levensstijl :)

[ Bericht 12% gewijzigd door Selestha op 10-01-2013 08:15:13 ]
  donderdag 10 januari 2013 @ 09:44:13 #178
319437 Man-Bear-Pig
Computational Biologist
pi_121384422
Prima plan hoor, er is alleen 1 probleem:

Je vermindert wel eens waar je calorie-inname niet, maar je verhoogt wel je verbruik. Hierdoor kan je toch weer het hongergevoel krijgen. Na het sporten erge trek hebben, wie kent het niet? ;)

Kleine tip die het proberen zeker waard is:

Koop een kleine keukenweegschaal, al is het een 1 euro ding van de action. Weeg hierop je groente en zorg dat je iedere dag minimaal 200 gram groente eet. Erg weinig nederlanders komen aan de dagelijkse 200 gram groente. (Het idee hierachter is dat groente veel vezels bevatten. Deze geven je een 'vol gevoel' terwijl ze amper bijdragen aan de calorie-inname)

Daarnaast ook elke dag minimaal 2 stuks fruit eten, om dezelfde reden als groente :)
Vervang een tussendoortje (koekje, snoepje) door een appel, banaan, etc.
pi_121400064
Ben al poosje bezig met afvallen, behalve dan in het weekend. Dan zuip ik 30 bier op, een pizza, patat en frikandel, zak chips en kebab, waardoor t afvallen dus erg sloom ging. Nu ga ik de aankomende vijf weken ook in het weekend normaal gezond eten. Ben benieuwd of ik over vijf weken ben afgevallen en hoeveel.
pi_121400379
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2013 17:27 schreef stukput het volgende:
Ben al poosje bezig met afvallen, behalve dan in het weekend. Dan zuip ik 30 bier op, een pizza, patat en frikandel, zak chips en kebab, waardoor t afvallen dus erg sloom ging. Nu ga ik de aankomende vijf weken ook in het weekend normaal gezond eten. Ben benieuwd of ik over vijf weken ben afgevallen en hoeveel.
Wat. Dan heeft het inderdaad geen zin.
pi_121400577
quote:
14s.gif Op zondag 6 januari 2013 16:59 schreef Selestha het volgende:
Het is mij inmiddels ook duidelijk waarom ik geen gewicht verloor ondanks gezonder te eten en het 5 dagen per week werken bij de post. Ik blijk een glutenintolerantie te hebben, en dat leidt bij sommige mensen tot het vásthouden van gewicht in plaats van rap gewicht verliezen. Vroeger dachten we dat ik alleen prikkelbaar darm syndroom had, maar na wat testen op mijn verzoek omdat ik maar niet afviel is dit de conclusie.
Sinds ik de graanproducten heb geschrapt uit mijn dieet ben ik in 3 weken 4 kilo afgevallen zonder moeite en ik ben niet meer constant moe, geen diarree of buikpijn meer, een nu al betere huid (mn exceem neemt af) en ook geen doffe hoofdpijn meer als ik wakker word..

Ik eet verder normaal, voor koolhydraten eet ik nu ruim aardappelen, en verder eet ik gewoon normaal zoals altijd. Zonder frisdrank of snoep.

Als er iets motiveert om door te gaan, is dit het wel ;)
Ik moet een beetje gniffelen hiervan. Gezond eten staat niet gelijk aan vet verliezen. Als je het goed zou doen, dan zou je met graanproducten alsnog vet kunnen verliezen (hoofdpijn, diarree buiten gelaten). :)
If not now, then when.
pi_121402681
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2013 17:43 schreef Yuri_Boyka het volgende:

[..]

Ik moet een beetje gniffelen hiervan. Gezond eten staat niet gelijk aan vet verliezen. Als je het goed zou doen, dan zou je met graanproducten alsnog vet kunnen verliezen (hoofdpijn, diarree buiten gelaten). :)
Ok.. de expert weet het beter dan de dokter natuurlijk. Dat die zegt dat je ook gewicht vast kan houden door Coeliakie is natuurlijk geen argument... Vooral niet als dat gestaafd wordt door onmiddelijk gewichtsverlies..
pi_121410169
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2013 18:47 schreef Selestha het volgende:

[..]

Ok.. de expert weet het beter dan de dokter natuurlijk. Dat die zegt dat je ook gewicht vast kan houden door Coeliakie is natuurlijk geen argument... Vooral niet als dat gestaafd wordt door onmiddelijk gewichtsverlies..
Het zal je nog verbazen hoe weinig dokters/huisartsen weten.
If not now, then when.
  donderdag 10 januari 2013 @ 22:11:57 #184
392923 E.B.A.H.
Freak on a leash
pi_121413275
Dit is gewoon helemaal waar. Precies wat er in de OP staat doe ik al sinds 8 maanden. Ben op dit moment 25kg afgevallen. :)
My nightly bloodlust has overflown into my days. I feel lethal, on the verge of frenzy. I think my mask of sanity is about to slip.
pi_121413716
Het is waar ja, als je heel zwaar bent, als je ong 10 kilo overgewicht hebt en je eet al gezond en sport veel , wordt t veel lastiger.
pi_121419692
quote:
7s.gif Op donderdag 10 januari 2013 22:11 schreef E.B.A.H. het volgende:
Dit is gewoon helemaal waar. Precies wat er in de OP staat doe ik al sinds 8 maanden. Ben op dit moment 25kg afgevallen. :)
_O_ Wat goed.
  vrijdag 11 januari 2013 @ 12:29:20 #187
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_121429849
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2013 17:43 schreef Yuri_Boyka het volgende:

[..]

Je mist het stukje over glutenintolerantie Yuri. Dan is het niet zo handig om graanproducten te eten. Dat kan een hoop rare dingen met je lichaam doen.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_121473316
Klinkt goed Piet, ga er zeker mee aan de slag :)
Op vrijdag 19 februari 2016 22:42 schreef Nizno het volgende:
je bent zelf een Pino 2.0!
pi_121484330
Hey,

Ik ben 16 jaar en weeg nu 90 kilo. (1m92)
Vorige jaar ben ik 20 kilo afgevallen. Toch ben ik nog niet helemaal
tevreden wat betreft m'n lichaam. Zou ik nog meer afvallen of is het beter
dat ik er even mee wacht?

Zoja, hoe zou ik dan het afvallen het beste kunnen oppakken?
destijds hielp een dieetist mij daarin.
Beter 2 benen op de grond, dan 1 in je mond..
  zaterdag 12 januari 2013 @ 22:48:41 #190
97745 Thorical
finding a way
pi_121486555
quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2010 15:04 schreef Flappekz het volgende:

[..]

Wees bewust van wat en wanneer je eet. Je lichaam houd van gewoontes, iedere dag om 6 uur ontbijten dan moet je niet tot 7 uur uitslapen want je maag begint te knorren. Maar jij bent verstandig en kan dat patroon doorbreken.Jij stuurt je lijf en niet andersom houd daar rekening mee. .
  zondag 13 januari 2013 @ 00:59:18 #191
392923 E.B.A.H.
Freak on a leash
pi_121490902
Als je niet in slaap kan vallen sport je niet hard genoeg :6
My nightly bloodlust has overflown into my days. I feel lethal, on the verge of frenzy. I think my mask of sanity is about to slip.
pi_121494066
Wat voor veel mensen al volstaat is gewoon elke dag water drinken ipv cola of iets dergelijks.
  † In Memoriam † zondag 13 januari 2013 @ 04:05:47 #193
25682 2cv
Niet subtiel
pi_121494200
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2013 11:16 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

In hoeverre zou rustig(er) sporten een optie zijn ? Of is wandelen al je grens ?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_121494330
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2013 21:49 schreef Djandy het volgende:
Hey,

Ik ben 16 jaar en weeg nu 90 kilo. (1m92)
Vorige jaar ben ik 20 kilo afgevallen. Toch ben ik nog niet helemaal
tevreden wat betreft m'n lichaam. Zou ik nog meer afvallen of is het beter
dat ik er even mee wacht?

Zoja, hoe zou ik dan het afvallen het beste kunnen oppakken?
destijds hielp een dieetist mij daarin.
Zal zeker niet meer afvallen als ik jou was, je weegt precies goed. Gewoon beetje fitnessen.
pi_121494347
Ik ben nu 53 en weeg nog precies hetzelfde als op mijn 18e, wat nu?
pi_121495441
quote:
1s.gif Op zondag 13 januari 2013 04:24 schreef stukput het volgende:

[..]

Zal zeker niet meer afvallen als ik jou was, je weegt precies goed. Gewoon beetje fitnessen.
Thanks @Stukput , Ik zal er over nadenken.
Beter 2 benen op de grond, dan 1 in je mond..
pi_121495909
Hallo ik ben een vrouw van 23, weeg 85 kg bij 1.60m. Afgelopen maandag begonnen met fitnissen. Ik doe nu veel conditie zoals cardio en roeien. Ik probeer gezond te eten door alles te laten grillen. Ik heb nog wel erg moeite met trainen en eten. Ik wil graag 20kg in een half jaar afvallen. Alles hangt bij mij en de kwartje is bij mij nu pas gevallen aangezien de dokter mij suiker ziekte type 1 heeft laten diagnoseren. Zijn er nog tips? :)
  zondag 13 januari 2013 @ 10:41:23 #198
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_121496099
quote:
0s.gif Op zondag 13 januari 2013 10:28 schreef jen2girl het volgende:
Hallo ik ben een vrouw van 23, weeg 85 kg bij 1.60m. Afgelopen maandag begonnen met fitnissen. Ik doe nu veel conditie zoals cardio en roeien. Ik probeer gezond te eten door alles te laten grillen. Ik heb nog wel erg moeite met trainen en eten. Ik wil graag 20kg in een half jaar afvallen. Alles hangt bij mij en de kwartje is bij mij nu pas gevallen aangezien de dokter mij suiker ziekte type 1 heeft laten diagnoseren. Zijn er nog tips? :)
Is die 20 kg er ook in een halfjaar bijgekomen?

En begin eens de OP te lezen, crashdiëten is niet verstandig.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_121496318
quote:
1s.gif Op zondag 13 januari 2013 10:41 schreef Leandra het volgende:

[..]

Is die 20 kg er ook in een halfjaar bijgekomen?

En begin eens de OP te lezen, crashdiëten is niet verstandig.
Ik heb al jaren zwaar overgewicht. Ik kon altijd moeilijk afvallen, volgens mijn therApeute ben ik een emotionele eter geweest en kon ik pas verder als ik 't hoofdstuk zou afsluiten. Ik ben bereid om nu gezond en hard tegen aan te gaan. Ik heb al wat pagina's gelezen maar dat zijn toch meer de algemene dingen om te weten.
pi_121638907
Piet, wat vind jij van het principe 3 uur voor het slapen gaan niks meer eten?
  woensdag 16 januari 2013 @ 16:27:44 #201
45206 Pietverdriet
pi_121640082
quote:
7s.gif Op woensdag 16 januari 2013 15:59 schreef -Strawberry- het volgende:
Heb ik geen mening over
pi_121642604
quote:
Van een onbehandelde diabetes type 1 zou je toch juist weinig moeten wegen?
But while the earth sinks to its grave
You sail to the sky on the crest of a wave
pi_121642669
quote:
5s.gif Op zondag 13 januari 2013 04:25 schreef Piet_Piraat het volgende:
Ik ben nu 53 en weeg nog precies hetzelfde als op mijn 18e, wat nu?
Hangt er vanaf hoe veel dat is :P

Ik weeg ook nog even veel als toen ik 16 was, probeer ik zo te houden *)
But while the earth sinks to its grave
You sail to the sky on the crest of a wave
  woensdag 16 januari 2013 @ 19:14:18 #204
392923 E.B.A.H.
Freak on a leash
pi_121647450
quote:
7s.gif Op woensdag 16 januari 2013 15:59 schreef -Strawberry- het volgende:
Volgens mij bleek uit onderzoek dat het een fabel is dat je aankomt als je eet voor het slapen. Ik doe het ook nog steeds gewoon en ik val ook af.
  woensdag 16 januari 2013 @ 19:18:47 #205
206580 Luxuria
pi_121647662
quote:
14s.gif Op woensdag 16 januari 2013 19:14 schreef E.B.A.H. het volgende:

[..]

Volgens mij bleek uit onderzoek dat het een fabel is dat je aankomt als je eet voor het slapen. Ik doe het ook nog steeds gewoon en ik val ook af.
Dit idd.
pi_121665782
quote:
14s.gif Op woensdag 16 januari 2013 19:14 schreef E.B.A.H. het volgende:

[..]

En ik vond het nog wel zo logisch klinken. Tijdens het slapen gaat je verbranding omlaag, dus alles wat je vlak daarvoor eet wordt langzamer verbruikt of zelfs opgeslagen. Dat jij afvalt ontkracht het niet, want wie weet wat je meer afgevallen als je niet zou eten voor het slapen. :P Maar ja, ik eet toch wel voor het slapen. Niet veel of zo.
pi_122907188
Hallo een vraagje, ik las een tijdje geleden over groene smoothies en mijn vraag is als je bv. Smoothies als ontbijt neemt, wat moet je dan als avond eten nemen? En mag je wel fruit als tussendoor eten? Er werdt mij verteld dat je max 2 fruit per dag mag eten en 400gram aan groenten. En weet iemand hoeveel gram groente er in de blender gaat? :{
  vrijdag 15 februari 2013 @ 11:14:00 #208
45206 Pietverdriet
pi_122907315
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 11:09 schreef jen2girl het volgende:
Hallo een vraagje, ik las een tijdje geleden over groene smoothies en mijn vraag is als je bv. Smoothies als ontbijt neemt, wat moet je dan als avond eten nemen? En mag je wel fruit als tussendoor eten? Er werdt mij verteld dat je max 2 fruit per dag mag eten en 400gram aan groenten. En weet iemand hoeveel gram groente er in de blender gaat? :{
Groente en fruit kan je zoveel eten als je zin hebt, mits je niet alleen maar groente en fruit eet.
pi_122907725
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 11:14 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Groente en fruit kan je zoveel eten als je zin hebt, mits je niet alleen maar groente en fruit eet.
Als je elke dag zo'n shake neemt, kun je daar ook mee afvallen? :P
pi_122908342
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2013 00:40 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

En ik vond het nog wel zo logisch klinken. Tijdens het slapen gaat je verbranding omlaag, dus alles wat je vlak daarvoor eet wordt langzamer verbruikt of zelfs opgeslagen. Dat jij afvalt ontkracht het niet, want wie weet wat je meer afgevallen als je niet zou eten voor het slapen. :P Maar ja, ik eet toch wel voor het slapen. Niet veel of zo.
Welnee joh. Alles wat je voor het slapen eet wordt ook verteerd, alleen niet gedurende de nacht. Het eten blijft gewoon lekker wachten in je maag/darmen tot de volgende dag. Waar je natuurlijk wel rekening mee moet houden is dat áls je in die laatste 3 uur wél eet, terwijl je dat normaal niet zou doen, je wél gewoon meer calorieen binnenkrijgt :P. In die zin is het natuurlijk niet goed.
  vrijdag 15 februari 2013 @ 11:48:06 #211
45206 Pietverdriet
pi_122908416
Tja, zo was mijn moeder er van overtuigd dat de uurtjes slaap voor 12 uur dubbel telden.
pi_122909647
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 11:45 schreef erikkll het volgende:

[..]

Welnee joh. Alles wat je voor het slapen eet wordt ook verteerd, alleen niet gedurende de nacht. Het eten blijft gewoon lekker wachten in je maag/darmen tot de volgende dag. Waar je natuurlijk wel rekening mee moet houden is dat áls je in die laatste 3 uur wél eet, terwijl je dat normaal niet zou doen, je wél gewoon meer calorieen binnenkrijgt :P. In die zin is het natuurlijk niet goed.
Het lichaam past zich ook wel aan. Sinds ik vrij laat eet heb ik 's ochtends ook niet meer zoveel zin in een halfje grof volkoren.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_122911199
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 11:45 schreef erikkll het volgende:

[..]

Ik geloof je meteen hoor, maar ik merk nu ik niet meer eet na 7u savonds ik echt aan het afvallen ben. Of met honger naar bed gaan goed is weet ik niet, maar het idee dat je lichaam dan de vetreserves wel moet aanbreken zit dan in mn hoofd. :P Doe het 3 dagen en ben al 1,5 kilo kwijt.
pi_122911497
quote:

[..]

Overschot aan vitaminen en suikers is ook niet goed.
pi_122911646
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 11:09 schreef jen2girl het volgende:
Er gaat zoveel groente in de blender als jij erin wilt stoppen :D
Je kan als avondeten dan toch een gewone maaltijd nemen? (d.w.z. groente, vlees/vis/ei/vleesvervanger en aardappelen/rijst/pasta etc. De aanbeveling is minimaal 2 stuks fruit en 200 gram groente per dag, er zit geen maximum aan. Hoewel jij als diabetes patient wel beter zult moeten letten op je koolhydraten inname (waaronder dus groente en fruit). Misschien is het in jouw geval handig om eens met een diabetesverpleegkundige of dietiste te gaan praten i.v.m. je DM1. Zij kunnen je waarschijnlijk bruikbaardere adviezen geven dan wij hier wat betreft de glykemische index van eten en afstemming met je insuline enzo.
pi_122912028
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 13:19 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Ik geloof je meteen hoor, maar ik merk nu ik niet meer eet na 7u savonds ik echt aan het afvallen ben. Of met honger naar bed gaan goed is weet ik niet, maar het idee dat je lichaam dan de vetreserves wel moet aanbreken zit dan in mn hoofd. :P Doe het 3 dagen en ben al 1,5 kilo kwijt.
In dat tempo gaan ook je spieren eraan.
pi_122912083
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 13:31 schreef Scissor het volgende:

[..]

Er gaat zoveel groente in de blender als jij erin wilt stoppen :D
Je kan als avondeten dan toch een gewone maaltijd nemen? (d.w.z. groente, vlees/vis/ei/vleesvervanger en aardappelen/rijst/pasta etc. De aanbeveling is minimaal 2 stuks fruit en 200 gram groente per dag, er zit geen maximum aan. Hoewel jij als diabetes patient wel beter zult moeten letten op je koolhydraten inname (waaronder dus groente en fruit). Misschien is het in jouw geval handig om eens met een diabetesverpleegkundige of dietiste te gaan praten i.v.m. je DM1. Zij kunnen je waarschijnlijk bruikbaardere adviezen geven dan wij hier wat betreft de glykemische index van eten en afstemming met je insuline enzo.
Heel erg bedankt. Toevallig heb ik maandag een afspraak staan met de dietiste. Ik wilde mezelf al een beetje voorbereiden dus vandaar mijn vraag over de groene smoothies.
pi_122916835
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 13:41 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

In dat tempo gaan ook je spieren eraan.
Ik eet wel genoeg eiwitten. :'(
Maar het moet niet in dit tempo doorgaan nee.
  woensdag 22 mei 2013 @ 23:19:05 #219
350332 Pope-of-Dope
Lead. Inspire. Change.
pi_126884352
Wat een openbaring zeg. Ik wil wel afvallen, maar er alleen zo min mogelijk moeite voor doen! ''Er is geen bewijs dat afgeslankte mensen gezonder zijn'', :') _! Overgewicht is doodsoorzaak nummer 1, en die aantallen gaan de komende jaren alleen maar stijgen.

Gewoon minder eten, en meer sporten. Als dat niet werkt, ga nog minder eten en nog meer sporten (krachttraining is natuurlijk het beste). Je gaat er echt niet dood als je een iedere dag een chocolaatje minder neemt.
''Even if he fails again and again to accomplish his purpose (as he necessarily must until weakness is overcome), the strength of character gained will be the measure of his true succes''
  woensdag 22 mei 2013 @ 23:22:07 #220
350332 Pope-of-Dope
Lead. Inspire. Change.
pi_126884525
quote:
Heldin! Dat gaat je sowieso lukken. Keep in mind hoe awesome het gaat worden als je straks een mooi lijf hebt. Gooi foto's op de muur van vrouwen met het figuur dat jij wilt. Visualiseer het eindresultaat dagelijks. Zorg dat jij constant wordt herinnerd aan jouw doel!

Toevallig heb ik gisteren een audiobook geluisterd van Anthony Robbins over hoe je het beste doelen kunt bereiken. Het boek heet "Awaken the Giant within'' Wie weet haal je er extra motivatie uit!

[ Bericht 9% gewijzigd door Pope-of-Dope op 22-05-2013 23:28:40 ]
''Even if he fails again and again to accomplish his purpose (as he necessarily must until weakness is overcome), the strength of character gained will be the measure of his true succes''
  woensdag 22 mei 2013 @ 23:30:40 #221
277627 Seven.
We are Borg.
pi_126885008
Hoi Piet. Hoe zit het met zoetjes? Ik drink koffie met 1,5 suikerklontje (als je om thee vraagt, krijg je hier standaard pikzwarte thee met een lading melk hier in Engeland :r ). Dus sinds een weekje overgestapt op zoetjes.

Zijn er nog meer drankjes die wel gezond zijn buiten thee en water?
Resistance is futile.
pi_126886363
Pietverdriet heeft obesitas?
Sum es est, sumus estis sunt
  donderdag 23 mei 2013 @ 07:31:52 #223
45206 Pietverdriet
pi_126890679
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2013 23:19 schreef Pope-of-Dope het volgende:
Wat een openbaring zeg. Ik wil wel afvallen, maar er alleen zo min mogelijk moeite voor doen! ''Er is geen bewijs dat afgeslankte mensen gezonder zijn'', :') _! Overgewicht is doodsoorzaak nummer 1, en die aantallen gaan de komende jaren alleen maar stijgen.
Nee, dat is kanker, en hart en vaatziekten zijn nummer 2
quote:
Gewoon minder eten, en meer sporten. Als dat niet werkt, ga nog minder eten en nog meer sporten (krachttraining is natuurlijk het beste). Je gaat er echt niet dood als je een iedere dag een chocolaatje minder neemt.
Niet minder eten, beter eten en meer bewegen, dat zeg ik
  donderdag 23 mei 2013 @ 07:33:51 #224
45206 Pietverdriet
pi_126890691
quote:
2s.gif Op woensdag 22 mei 2013 23:30 schreef Seven. het volgende:
Hoi Piet. Hoe zit het met zoetjes? Ik drink koffie met 1,5 suikerklontje (als je om thee vraagt, krijg je hier standaard pikzwarte thee met een lading melk hier in Engeland :r ). Dus sinds een weekje overgestapt op zoetjes.

Zijn er nog meer drankjes die wel gezond zijn buiten thee en water?
Waarom niet helemaal zonder zoet?
Heb het niet over gezond of ongezond, enige wat echt ongezond is, is roken en geharde vetten, en natuurlijk eenzijdig en teveel eten.
Je kan ook koffie drinken,
  donderdag 23 mei 2013 @ 23:17:15 #225
277627 Seven.
We are Borg.
pi_126930552
Volgens mij is nog altijd de beste beweging die je kunt krijgen, elke dag of om de dag eeen wawndeling van een half uurtje, flink doorlopen zodat je hartslag omhoog gaat en je net niet buiten adem raakt. Dit is makkelijk in je dagelijks leven te doen, gewoon alles op een redelijk hoog tempo lopen. Als je elke dag met het OV reist, hoef je er niet eens speciaal de deur voor uit en zo kom je moeiteloos van de kilo's af. De sleutel is je verhoogde hartslag. Ik heb helaas weinig dingen wat ik op max 20 minuutjes lopen kan doen, dus ik zal er wel de deur voor uit moeten.

En zwarte koffie zonder zoetjes.. Ik kan het best proberen, kijk er niet echt naar uit om eerlijk te zijn maar kan best zijn dat ik het nog lekker ga vinden ook.
Resistance is futile.
pi_126936377
Ik zit inmiddels op 95 kg, waarmee ik op een totaal ben van 23 kg gewichtsverlies in een jaar :) En ik kan kleding aan van toen ik 85 kilo woog omdat ik op mijn werk (groenvoorziening) heel veel beweeg en daarnaast nog sport. Mijn lichaamssamenstelling is enorm veranderd. Sommige mensen herkennen me niet eens meer als ze me tegen komen :D

Dus bedankt Piet, je tips werken over het algemeen prima :)
  vrijdag 24 mei 2013 @ 07:33:33 #227
45206 Pietverdriet
pi_126936667
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 mei 2013 04:26 schreef Selestha het volgende:
Ik zit inmiddels op 95 kg, waarmee ik op een totaal ben van 23 kg gewichtsverlies in een jaar :) En ik kan kleding aan van toen ik 85 kilo woog omdat ik op mijn werk (groenvoorziening) heel veel beweeg en daarnaast nog sport. Mijn lichaamssamenstelling is enorm veranderd. Sommige mensen herkennen me niet eens meer als ze me tegen komen :D

Dus bedankt Piet, je tips werken over het algemeen prima :)
Dit maakt mij om 2 redenen blij
;)
pi_129184019
Hoi Pietverdriet,

Ik wil dit graag gaan doen en mijn ongezonde levensstijl omgooien en afvallen. Hierbij wil ik de alcohol en suikerhoudende dranken niet meer drinken totdat ik op mijn streefgewicht zit.

Wat voor ontbijt en tussendoortjes raad je aan? Ik ga er wel bij sporten: 2 á 3x per week hardlopen.

Ik zit zelf te denken aan:
Ontbijt:
cornflakes + melk + koffie(enige koffie momentje op de hele dag, wil niet meer zoveel koffie drinken)

Tussendoor:
Biscuitje? - zoiets?

'S middags bij de lunch twee broodjes en een stukje fruit

Tussendoor:
Cup a soup?

'S avonds
Pasta's/Rijst-maaltijden en salades

Daarna ietswat van yoghurt?

Misschien dat je mij kunt helpen wat wel en niet te eten? En hoe zorg ik toch voor voldoende energie in mijn lichaam?

Hoeveel ik wil afvallen: 8 á 10 kilo

Alvast bedankt :)
  zondag 21 juli 2013 @ 13:26:47 #229
45206 Pietverdriet
pi_129184253
quote:
0s.gif Op zondag 21 juli 2013 13:14 schreef Ennn91 het volgende:
Hoi Pietverdriet,

Ik wil dit graag gaan doen en mijn ongezonde levensstijl omgooien en afvallen. Hierbij wil ik de alcohol en suikerhoudende dranken niet meer drinken totdat ik op mijn streefgewicht zit.

Wat voor ontbijt en tussendoortjes raad je aan? Ik ga er wel bij sporten: 2 á 3x per week hardlopen.

Ik zit zelf te denken aan:
Ontbijt:
cornflakes + melk + koffie(enige koffie momentje op de hele dag, wil niet meer zoveel koffie drinken)
Neem liever een muesli of volkorenbrood, cornflakes zijn gesuikerd, en heel licht verteerbaar, je moet juist veel vezels eten, goed voor je darmen, goed voor je hongergevoel
quote:
Tussendoor:
Biscuitje? - zoiets?
Appel? Niet snoepen, met een steviger ontbijt heb je ook geen behoefte aan een tussendoortje
quote:
'S middags bij de lunch twee broodjes en een stukje fruit
Neem rustig 3 broodjes, volkoren,
quote:
Tussendoor:
Cup a soup?
bindmiddel en zout, qua Kcal weinig mis mee, maar lekker vind ik anders
quote:
'S avonds
Pasta's/Rijst-maaltijden en salades

Daarna ietswat van yoghurt?

Misschien dat je mij kunt helpen wat wel en niet te eten? En hoe zorg ik toch voor voldoende energie in mijn lichaam?

Hoeveel ik wil afvallen: 8 á 10 kilo

Alvast bedankt :)
Veel groentes, vlees of vis, aardappels, Pasta, rijst, kan je ook prima zuivel na nemen.
Gewoon eten wat je oma als eten zou herkennen, geen frisdrank, geen sapjes, (veel te veel suiker) veel groente, gekookte en rauwkost.
Vaker de fiets pakken voor boodschappen of naar de bieb ofzo, let op met hardlopen dat je dat onder begeleiding doet en met goede schoenen, heb zelf zo mijn knieën verpest. Beter 6 kilometer gewoon lopen dan 3 hard.
pi_129184838
quote:
0s.gif Op zondag 21 juli 2013 13:26 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Neem liever een muesli of volkorenbrood, cornflakes zijn gesuikerd, en heel licht verteerbaar, je moet juist veel vezels eten, goed voor je darmen, goed voor je hongergevoel

[..]

Appel? Niet snoepen, met een steviger ontbijt heb je ook geen behoefte aan een tussendoortje

[..]

Neem rustig 3 broodjes, volkoren,

[..]

bindmiddel en zout, qua Kcal weinig mis mee, maar lekker vind ik anders

[..]

Veel groentes, vlees of vis, aardappels, Pasta, rijst, kan je ook prima zuivel na nemen.
Gewoon eten wat je oma als eten zou herkennen, geen frisdrank, geen sapjes, (veel te veel suiker) veel groente, gekookte en rauwkost.
Vaker de fiets pakken voor boodschappen of naar de bieb ofzo, let op met hardlopen dat je dat onder begeleiding doet en met goede schoenen, heb zelf zo mijn knieën verpest. Beter 6 kilometer gewoon lopen dan 3 hard.
Ah bedankt! De cup a soup is meer een keuze omdat ik altijd honger heb rond 3/4 uur en dan nog 2 uur moet. Misschien de cup a soup toch weglaten en dan een stuk fruit.

Dan ga ik voor de muesli + melk + koffie als ontbijt. Voor de rest van de dag dan: groene thee en water als drinken.

Lunch: 3 broodjes met kipfilet of ham

Tussendoor stuk fruit

Avondeten: Pasta, Rijst of salade en veel groente erbij met 2x vis per week.

Gewoon wat ik mij altijd al afvroeg: waarom aardappels? Ik vind het totaal niet lekker en zal het zelf ook niet maken. Zijn zo nou zo gezond of is het puur een volmaker?

Hardlopen doe ik al heel lang met goede hardloopschoenen. Ik houd mijn rustdagen en loop met een schema. Zo heb ik nog nooit blessures of klachten gehad.

Ik ben enthousiast en ga morgen inkopen doen voor deze week :D Ik denk dat 4 maanden reëel is om op mijn streefgewicht te zitten. Is dat haalbaar zonder jojo effect?
  zondag 21 juli 2013 @ 14:33:29 #231
45206 Pietverdriet
pi_129185758
Denk dat 4 maanden erg snel is, en zoals ik zei, dit is geen dieet, maar een verandering van levensstijl.
pi_129186168
Ik zie dit eigenlijk wel als diëten. Een gezond dieet met sportiviteit en een verbetering van mijn leven en lichaam :)
pi_129186191
Dieten = tijdelijk
Ja doei.
  zondag 21 juli 2013 @ 14:52:34 #234
45206 Pietverdriet
pi_129186224
quote:
0s.gif Op zondag 21 juli 2013 14:49 schreef Ennn91 het volgende:
Ik zie dit eigenlijk wel als diëten. Een gezond dieet met sportiviteit en een verbetering van mijn leven en lichaam :)
Je zal dit moeten blijven doen, en me zal niet snel afvallen
pi_129186471
quote:
0s.gif Op zondag 21 juli 2013 13:14 schreef Ennn91 het volgende:
Ik had laatst een handkoffiemolen gekocht, in de achteraf nogal vreemde veronderstelling dat het net zoiets zou zijn als peper over je eten malen. Het is me nogal een werkje. Maar tegen 'het kopje koffie voor de dorst' werkt het uitstekend. Ik ben wel meteen uit de slaapstand en het heeft voor mij nog wat meer fysieke voordelen.

Verder heb ik nog wel een aantal ideeen over waar je verkeerd denkt, maar ik wil Piets plan ook weer niet ongevraagd doorkruisen.
pi_129186634
quote:
0s.gif Op zondag 21 juli 2013 15:05 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Ik had laatst een handkoffiemolen gekocht, in de achteraf nogal vreemde veronderstelling dat het net zoiets zou zijn als peper over je eten malen. Het is me nogal een werkje. Maar tegen 'het kopje koffie voor de dorst' werkt het uitstekend. Ik ben wel meteen uit de slaapstand en het heeft voor mij nog wat meer fysieke voordelen.

Verder heb ik nog wel een aantal ideeen over waar je verkeerd denkt, maar ik wil Piets plan ook weer niet ongevraagd doorkruisen.
Ik dronk ook koffie om koffie te drinken. Nu wil ik gewoon gezond gaan leven en ik heb weleens het gevoel dat koffie mij juist langzamer en vermoeider maakt. Ook kreeg ik altijd juist honger van koffie drinken, dus de koffie moet weg :P. Thuis hadden we een maalmachine en die maakt heerlijke koffie. Nu heb ik een senseo en dat vind ik toch niet zo bijzonder dus 1 kopje haal ik wel ;)

Ook van alcohol krijg ik altijd zin in snacks, dus alcohol moet ik ook mee stoppen.

Ben wel benieuwd naar je ideeën trouwens!
pi_129187528
quote:
0s.gif Op zondag 21 juli 2013 15:14 schreef Ennn91 het volgende:
Ben wel benieuwd naar je ideeën trouwens!
Het idee achter mijn succes, ik ben al een paar jaar 20 kilo lichter dan ik geweest ben, is deels vrij persoonlijk, maar deels algemeen.

Algemeen en wat volgens mij voor iedereen opgaat: Pak het probleem aan bij de oorzaak, de symptoombestrijding komt later. Dus, stop met aankomen. Definitief. Eet en beweeg altijd zo dat je nooit meer aankomt, los van de normale fluctuaties natuurlijk, maar inclusief kerstdiners, vakantie etc.

Heb je dat als stabiele toestand van leefgewoonten, dan is afvallen een makkie. Immers, het kan nog maar één kant op en dat is naar beneden, dus je valt sowieso al een beetje af. Een weekje wat meer bewegen, hup een kilo eraf en dat is blijvende winst. Een weekje extra erop letten en magerder eten, en nog een kilo. De weken erna doe je dan weer gewoon en het stabileerst op dat lagere gewicht. Je verliest geen spierweefsel, en je huid heeft alle tijd om zich aan te passen. Je kunt zo in 5 jaar je streefgewicht halen, maar ook veel sneller.

Wat er persoonlijk aan is, is dat ik het mezelf graag makkelijk maak. Ik heb wel zelfdiscipline, ik doe er echter geen beroep op groter dan nodig. Mijn weegschaal staat naast mijn bad, elke keer dat ik onder de douche stap monitor ik de ontwikkeling van mijn gewicht. 5 seconden per dag, de allerkleinste moeite. Toen ik nog afviel koos ik elke maand een week uit voor 1 kilo (voor mij een kleine 1% ), dat werd dan een week met weinig sociale eet en drinkmomenten, want ik ga het me natuurlijk niet moeilijk maken door aan een tafel vol met lekker eten streng voor mezelf te zitten wezen. Ook vind ik een week heel afzienbaar, dat hou ik vol zonder noemenswaardige wilskracht, en dan heb je met 1 kg resultaat voldoening, en is het weer even klaar.

Bewegen idem. Ik zoek dingen die ik leuk vind, waar het vuur niet uit de drang om af te vallen hoeft te komen. En mijn toestand van niet aankomen was inclusief blessures en andere verhinderingen. Licht je eten bijsturen soms, als je niet sport heb je ook niet veel koolhydraten nodig bijvoorbeeld, maar niet zo'n plan dat in elkaar dondert wanneer je hoge doelstellingen door omstandigheden niet kunt halen. Ik was ook te zwaar geworden doordat ik chronisch geblesseerd was, 30+, en bleef eten alsof ik een sportende twintiger was, en dan ook nog zoeentje die niet dik kan worden.

Verder begin ik bij de maaltijdkeuze altijd met de groente, de rest volgt daarnaar, kost weinig moeite, maar het maakt wel verschil. Ik doe wel oefeningen om mijn bovenbenen weer op kracht te krijgen, maar die doe ik zwaar, langzaam, geconcentreerd en ga flink door de pijngrens. Elke keer ongeveer 5% meer dan de vorige keer. Dat is 1x 10 minuten per week, op een vaste dag, met hersteltijd tov de dag dat ik sport.

Verder protesteert je lichaam ook niet met knorrende geluiden of hongergevoel etc als je het de tijd geeft om zich aan te passen aan wat erin gaat en wat het moet doen. Werk met de signalen die je lichaam geeft ipv er met je geest hard tegenin te gaan.

Het zijn dus allemaal dingen die ik makkelijk duurzaam op kan brengen. Een dipje in mijn wilskracht deert me niet, want ik heb er maar heel weinig van nodig. Het is vooral organisatie en aandacht.
pi_129366717
quote:

[..]

Twee stuks fruit is genoeg. Fruit bevat een hoop suiker
Sum es est, sumus estis sunt
pi_129368776
quote:
1s.gif Op zondag 13 januari 2013 10:56 schreef jen2girl het volgende:

[..]

Ik heb al jaren zwaar overgewicht. Ik kon altijd moeilijk afvallen, volgens mijn therApeute ben ik een emotionele eter geweest en kon ik pas verder als ik 't hoofdstuk zou afsluiten. Ik ben bereid om nu gezond en hard tegen aan te gaan. Ik heb al wat pagina's gelezen maar dat zijn toch meer de algemene dingen om te weten.
En, hoe gaat het nu?
  vrijdag 26 juli 2013 @ 14:54:49 #240
277627 Seven.
We are Borg.
pi_129369325
Hoi Piet. Voor lunch een flink bord Ijsbergsla met olijfolie, balsamico azijn, feta en olijven: aanrader of niet?
Resistance is futile.
  vrijdag 26 juli 2013 @ 14:56:25 #241
45206 Pietverdriet
pi_129369371
quote:
7s.gif Op vrijdag 26 juli 2013 14:54 schreef Seven. het volgende:
Hoi Piet. Voor lunch een flink bord Ijsbergsla met olijfolie, balsamico azijn, feta en olijven: aanrader of niet?
Klinkt lekker, maar het gaat niet om individuele maaltijden.
  vrijdag 26 juli 2013 @ 14:58:12 #242
277627 Seven.
We are Borg.
pi_129369439
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juli 2013 14:56 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Klinkt lekker, maar het gaat niet om individuele maaltijden.
Ik doe dit momenteel minstens 3 keer per week voor lunch maar ik vind dat er meer variatie in moet komen.
Resistance is futile.
  vrijdag 26 juli 2013 @ 15:01:19 #243
45206 Pietverdriet
pi_129369557
quote:
7s.gif Op vrijdag 26 juli 2013 14:58 schreef Seven. het volgende:

[..]

Ik doe dit momenteel minstens 3 keer per week voor lunch maar ik vind dat er meer variatie in moet komen.
Zoals ik in de OP zeg, eet gevarieerd
  vrijdag 26 juli 2013 @ 21:54:58 #244
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_129383837
quote:
7s.gif Op vrijdag 26 juli 2013 14:58 schreef Seven. het volgende:

[..]

Ik zou er groente in doen waar je wat aan hebt zoals paprika of tomaat :9
Spoilers!
pi_129390947
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juli 2013 14:40 schreef erikkll het volgende:

[..]

En, hoe gaat het nu?
Wat aardig van je :) Het gaat nu trouwens wel wat stukken beter. In een paar maanden tijd ben ik 10 kg afgevallen, zit helaas nog wel aan de kant van overgewicht maar ik doe mijn best om op een gezonde gewicht te komen :)
pi_129409025
Er is geen ongezond of gezond eten. Het gaat om de context. Je kan al je benodigde vitaminen en mineralen + vezels binnenkrijgen bij je ontbijt en lunch als je je best doet. Zolang jij niet een teveel aan energie(kcal) de rest van de dag eet zul je gezond afvallen. Dus je kan best eens een patatje met een dikke steak eten. Nu heb ik het niet over kcal tellen want dan is het nog gemakkelijker maar sommige mensen hebben hier moeite mee. Ben het totaal eens met Piet, eet gevarieerd! elke dag broccoli,kip en rijst is ook ongezond omdat je niet al je essentiele mineralen en vitamines binnen krijgt.
pi_129932298
quote:
0s.gif Op zondag 21 juli 2013 15:53 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Het idee achter mijn succes, ik ben al een paar jaar 20 kilo lichter dan ik geweest ben, is deels vrij persoonlijk, maar deels algemeen.

Algemeen en wat volgens mij voor iedereen opgaat: Pak het probleem aan bij de oorzaak, de symptoombestrijding komt later. Dus, stop met aankomen. Definitief. Eet en beweeg altijd zo dat je nooit meer aankomt, los van de normale fluctuaties natuurlijk, maar inclusief kerstdiners, vakantie etc.

Heb je dat als stabiele toestand van leefgewoonten, dan is afvallen een makkie. Immers, het kan nog maar één kant op en dat is naar beneden, dus je valt sowieso al een beetje af. Een weekje wat meer bewegen, hup een kilo eraf en dat is blijvende winst. Een weekje extra erop letten en magerder eten, en nog een kilo. De weken erna doe je dan weer gewoon en het stabileerst op dat lagere gewicht. Je verliest geen spierweefsel, en je huid heeft alle tijd om zich aan te passen. Je kunt zo in 5 jaar je streefgewicht halen, maar ook veel sneller.

Wat er persoonlijk aan is, is dat ik het mezelf graag makkelijk maak. Ik heb wel zelfdiscipline, ik doe er echter geen beroep op groter dan nodig. Mijn weegschaal staat naast mijn bad, elke keer dat ik onder de douche stap monitor ik de ontwikkeling van mijn gewicht. 5 seconden per dag, de allerkleinste moeite. Toen ik nog afviel koos ik elke maand een week uit voor 1 kilo (voor mij een kleine 1% ), dat werd dan een week met weinig sociale eet en drinkmomenten, want ik ga het me natuurlijk niet moeilijk maken door aan een tafel vol met lekker eten streng voor mezelf te zitten wezen. Ook vind ik een week heel afzienbaar, dat hou ik vol zonder noemenswaardige wilskracht, en dan heb je met 1 kg resultaat voldoening, en is het weer even klaar.

Bewegen idem. Ik zoek dingen die ik leuk vind, waar het vuur niet uit de drang om af te vallen hoeft te komen. En mijn toestand van niet aankomen was inclusief blessures en andere verhinderingen. Licht je eten bijsturen soms, als je niet sport heb je ook niet veel koolhydraten nodig bijvoorbeeld, maar niet zo'n plan dat in elkaar dondert wanneer je hoge doelstellingen door omstandigheden niet kunt halen. Ik was ook te zwaar geworden doordat ik chronisch geblesseerd was, 30+, en bleef eten alsof ik een sportende twintiger was, en dan ook nog zoeentje die niet dik kan worden.

Verder begin ik bij de maaltijdkeuze altijd met de groente, de rest volgt daarnaar, kost weinig moeite, maar het maakt wel verschil. Ik doe wel oefeningen om mijn bovenbenen weer op kracht te krijgen, maar die doe ik zwaar, langzaam, geconcentreerd en ga flink door de pijngrens. Elke keer ongeveer 5% meer dan de vorige keer. Dat is 1x 10 minuten per week, op een vaste dag, met hersteltijd tov de dag dat ik sport.

Verder protesteert je lichaam ook niet met knorrende geluiden of hongergevoel etc als je het de tijd geeft om zich aan te passen aan wat erin gaat en wat het moet doen. Werk met de signalen die je lichaam geeft ipv er met je geest hard tegenin te gaan.

Het zijn dus allemaal dingen die ik makkelijk duurzaam op kan brengen. Een dipje in mijn wilskracht deert me niet, want ik heb er maar heel weinig van nodig. Het is vooral organisatie en aandacht.
Ik ben nu ook 3 weken bezig met gezond te eten, gevarieerd en vooral gewoon eten. Ben een kilo afgevallen in 3 weken. Heb de alcohol laten staan, minder koffie gedronken, naar de winkel lopen(2km in totaal), geen ongezonde dingen in huis en heb nog niet eens gesport omdat ik druk was.

Volgens mij eet ik nog meer dan normaal, heb ik meer honger dan normaal en toch voel ik mij goed en val ik af.

Ben nu echt gemotiveerd. Dacht eerst dat dit niet zou gaan werken, maar gewoon je levensstijl omgooien werkt echt. Nu nog volhouden. Met sporten erbij weet ik zeker dat ik per maand 1 tot 2 kilo moet kunnen afvallen met gemak.
pi_131379112
Kleine update:

Met gezond eten en eigenlijk ook veel eten met veel lichaamsbeweging: 2x hardlopen per week 5km ben ik nu inmiddels 5,5 kilo afgevallen in 2 maanden tijd. Momenteel val ik 0,3 kilo nog steeds af standaard per week. En het grappige is dat ik juist meer ben gaan eten, weer af en toe alcohol drink en toch gewoon afval en mij lekker voel.

Ik zie nu achteraf het hele nut van speciale diëten niet eens en een patroon in je eetstijl aan te brengen ipv je levensstijl.

Nog 4,5 kilo te gaan en dan volhouden :)
  zondag 22 september 2013 @ 15:59:12 #249
229810 hexje
Surfboard, surfboard
pi_131444598
quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2010 15:13 schreef Pietverdriet het volgende:
Misschien voor andere huisgenoten?
  zondag 22 september 2013 @ 16:38:38 #250
45206 Pietverdriet
pi_131446013
quote:
9s.gif Op zondag 22 september 2013 15:59 schreef hexje het volgende:

[..]

Misschien voor andere huisgenoten?
Sure
  zondag 22 september 2013 @ 16:41:10 #251
220157 Maria2.0
Bless this mess
pi_131446114
Hier sinds een paar dagen gezonde keuzes en regelmatig eten. En veul thee en water en geen Sangria en zoete witte meer :P
Op zaterdagavond een lekker klein flesje rood en voor de rest water en thee. 4 volkoren boterhammen per dag, tussendoor fruit en groente en 's avonds normaal eten met desgewenst een toetje.
Zit nu op 90 kilo bij 1.74 dus ik ben benieuwd. Morgenochtend ook maar mijn sportschoolabonnement afstoffen.

Trouwens, als ik 's avonds trek heb neem ik vaak 2 augurken. Heerlijk en het stilt de snaaitrek.
L'Enfer, c'est les autres.
  zondag 22 september 2013 @ 16:44:00 #252
45206 Pietverdriet
pi_131446243
Je hoeft niet persé naar de sportschool, gewoon wat vaker de fiets nemen doet ook al veel
  zondag 22 september 2013 @ 16:44:38 #253
220157 Maria2.0
Bless this mess
pi_131446269
Ik heb geen fiets maar wel een sportschoolabonnement :P
Oh en 3 honden dus ik wandel elke dag minstens een uur.
  zondag 22 september 2013 @ 16:46:12 #254
45206 Pietverdriet
pi_131446334
quote:
0s.gif Op zondag 22 september 2013 16:44 schreef Maria2.0 het volgende:
Wij zijn ook net een dik uur wezen lopen met de hond
  zondag 22 september 2013 @ 16:48:28 #255
220157 Maria2.0
Bless this mess
pi_131446429
Heerlijk is dat. Het voelt ook niet als verplichting ofzo. Wij zijn vanmorgen 40 minuten geweest en net weer 40 minuten. Van de week een wandeling van 10 km gedaan. Een hond is een geweldig fitnessapparaat :P
  zondag 22 september 2013 @ 16:51:47 #256
45206 Pietverdriet
pi_131446525
Reden voor mij een hond te nemen, die moet er uit, dus ik moet mee. Ben tijd terug zwaar ziek geweest en na twee weken ziekenhuis was mijn conditie geheel aan gort, kon geen 50 meter meer lopen. Inmiddels loop ik weer 10-15 kilometer wandelingen.
  zondag 22 september 2013 @ 16:52:46 #257
277627 Seven.
We are Borg.
pi_131446556
quote:
0s.gif Op zondag 22 september 2013 16:44 schreef Maria2.0 het volgende:
Doe je dat op hoog tempo? Als je dat elke dag op een flink tempo doet, zodat je hartslag omhoog gaat, dan zul je in hoog tempo afvallen zonder ooit naar de sportschool te gaan. En je moet toch de deur uit. iPod mee met uptempo muziek. Zo ben ik in een half jaar 20 kilo kwijtgeraakt zonder dieet, en het bleef eraf omdat ik gewoon alles wat ik lopend kon doen, in sneltreinvaart deed. Inmiddels zit er 10 kilo weer aan omdat ik naar een buitenwijk verhuisd ben, dus ik moet de auto wel in. Nu net alles met werk geregeld zodat ik 's morgens met de honden kan lopen.
Resistance is futile.
  zondag 22 september 2013 @ 16:55:10 #258
220157 Maria2.0
Bless this mess
pi_131446650
Ik loop altijd heel snel ja maar mijn man niet dus ik wandel langzamer dan ik zou willen.
Sportschool is een abonnement van een jaar wat ik nog moet afmaken. Ik wil ook niet echt diehard dingen gaan doen hoor, 1 keer per week cardio, 1 keer per week body balance en 1 keer per week pilates, zoiets. Gewoon voor de ontspanning en voor mijn lijf (verrotte rug en een heup die uit de kom knakt bij de geringste beweging naar buiten)
Lekker kalm an.
  zondag 22 september 2013 @ 18:00:19 #259
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_131449397
Goede reeks dit. Had inmiddels ook de stap gezet door alle frisdranken de deur uit te doen en over te gaan op water, zelfgemaakte 'spa' fruit, thee en koffie. Koffie wil ik minderen omdat dit toch vaak een cappuccino (met suiker :'( ) is. Ook overgegaan op weekschema's voor het eten en voornamelijk dingen die ik de avond van te voren (grotendeels) kan voorbereiden. Dan heb ik na het werk niet de neiging om snel iets af te halen.

Mijn moeder had me een recept gegeven voor de zelfgemaakte 'spa' fruit en ze merkt dat ze hierdoor veel minder zin heeft in tussendoortjes. Ben benieuwd, want bij mij gaat het daarom vaak mis :')
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
pi_131451207
quote:
0s.gif Op zondag 11 augustus 2013 13:03 schreef Ennn91 het volgende:

[..]

Ik ben nu ook 3 weken bezig met gezond te eten, gevarieerd en vooral gewoon eten. Ben een kilo afgevallen in 3 weken. Heb de alcohol laten staan, minder koffie gedronken, naar de winkel lopen(2km in totaal), geen ongezonde dingen in huis en heb nog niet eens gesport omdat ik druk was.

Volgens mij eet ik nog meer dan normaal, heb ik meer honger dan normaal en toch voel ik mij goed en val ik af.

Ben nu echt gemotiveerd. Dacht eerst dat dit niet zou gaan werken, maar gewoon je levensstijl omgooien werkt echt. Nu nog volhouden. Met sporten erbij weet ik zeker dat ik per maand 1 tot 2 kilo moet kunnen afvallen met gemak.
Anders sla je een maand over. Het gemak zit hem erin dat als je zo eet en beweegt dat je niet meer aankomt, je kunt afvallen wanneer het uitkomt en als je er even geen zin in hebt is er niks verloren.
pi_131454439
Wat dacht je van bewegen? Ik eet nog steeds niet erg gezond maar door simpelweg elke dag te fietsen ipv de bus te pakken naar college ben ik in een paar maandjes 15kg afgevallen.

En na een tijdje geniet je van fietsen :7
It is our light, not our darkness that frightens us the most.
Our biggest fear is not that we are inadequate, our biggest fear is that we are powerful beyond measure.
  maandag 23 september 2013 @ 09:56:59 #262
220157 Maria2.0
Bless this mess
pi_131470788
Heerlijk een uur in de sportschool gestaan, nu nog even 45 minuutjes lopen met de honden en daarna genieten van 2 volkorenboterhammen met smeerkaas!
Zo kan het dus ook :s)
pi_131474872
quote:
0s.gif Op maandag 23 september 2013 09:56 schreef Maria2.0 het volgende:
Heerlijk een uur in de sportschool gestaan, nu nog even 45 minuutjes lopen met de honden en daarna genieten van 2 volkorenboterhammen met smeerkaas!
Zo kan het dus ook :s)
Dat hangt er vanaf he. Als je het niet volhoudt eindig je zwaarder dan je was.
  maandag 23 september 2013 @ 14:49:14 #264
220157 Maria2.0
Bless this mess
pi_131479242
Uiteraard maar ik denk dat dat eerder met diëten zo is dan met een aangepaste levensstijl.
Ik lijd geen honger ofzo, ik eet gewoon gezond en drink geen alcohol meer.
Kleine aanpassingen en ik denk dus ook niet dat de kans op terugval nou zo groot is.
  woensdag 29 januari 2014 @ 00:04:31 #265
317039 Printerkabel
Hello darkness, my old friend
pi_136079350
Eens proberen :P
  woensdag 29 januari 2014 @ 15:44:19 #266
356099 Awesome_
UNSTOPPABLE.
pi_136096959
Oh wauw. Wat een shitload aan broscience in dit topic :')
BEASTMODE
  woensdag 29 januari 2014 @ 15:46:33 #267
356099 Awesome_
UNSTOPPABLE.
pi_136097063
Vergeet niet om elke twee uur te eten om het verbrandingsoventje hoog te houden dames!
BEASTMODE
  woensdag 29 januari 2014 @ 16:05:07 #268
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_136097874
Hier ook maar eens aanhaken :)
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  woensdag 29 januari 2014 @ 16:54:31 #269
253447 Ethanolic
TOUCH UR FUKIN CHEST BRAH
pi_136099895
Kan ik gewoon alles blijven eten met dit dieet en toch afvallen???
Deathlift or Die.
pi_136099972
Ja, vooral ontbijtkoek en eierkoeken.
Ja doei.
  woensdag 29 januari 2014 @ 16:57:01 #271
45206 Pietverdriet
pi_136100015
quote:
0s.gif Op woensdag 29 januari 2014 16:54 schreef Ethanolic het volgende:
Kan ik gewoon alles blijven eten met dit dieet en toch afvallen???
Het is geen dieet, en nee, geen witbrood, niet of weinig snoepen, geen frisdrank, geen vruchtensapjes
  woensdag 29 januari 2014 @ 16:59:04 #272
253447 Ethanolic
pi_136100112
quote:
0s.gif Op woensdag 29 januari 2014 16:57 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Het is geen dieet, en nee, geen witbrood, niet of weinig snoepen, geen frisdrank, geen vruchtensapjes
wat is t dan als je dat niet mag
ik snap er niets van
Deathlift or Die.
  woensdag 29 januari 2014 @ 17:03:39 #273
356099 Awesome_
UNSTOPPABLE.
pi_136100307
Ik lus gen bruinbrood en nu??
BEASTMODE
  woensdag 29 januari 2014 @ 18:02:37 #274
45206 Pietverdriet
pi_136102559
quote:
0s.gif Op woensdag 29 januari 2014 16:59 schreef Ethanolic het volgende:

[..]

wat is t dan als je dat niet mag
ik snap er niets van
Een manier van leven
  woensdag 29 januari 2014 @ 19:30:59 #275
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_136106833
18 kg afgevallen op junkfood en multivits en junkfood. Cholesterol omlaag, de verhouding ldl en hdl is weer in orde. Van de dokter moest ik minder vet gaan eten. Dus nog maar 2 quarterpounders ipv 3. Eet nu 500 kcal onder behoefte en val geleidelijk aan af. Lol @ iedereen die ranzige dingen gaat eten of sonja bakkeren. Gewoon genieten door kcal te tellen.

IIFYM voor het leven *O*
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
  woensdag 29 januari 2014 @ 20:12:18 #276
253447 Ethanolic
pi_136109210
quote:
1s.gif Op woensdag 29 januari 2014 19:30 schreef fathank het volgende:
18 kg afgevallen op junkfood en multivits en junkfood. Cholesterol omlaag, de verhouding ldl en hdl is weer in orde. Van de dokter moest ik minder vet gaan eten. Dus nog maar 2 quarterpounders ipv 3. Eet nu 500 kcal onder behoefte en val geleidelijk aan af. Lol @ iedereen die ranzige dingen gaat eten of sonja bakkeren. Gewoon genieten door kcal te tellen.

IIFYM voor het leven *O*
Wow dit is pas weisheid.
Deathlift or Die.
pi_136109282
quote:

IIFYM voor het leven *O*
Ik geloof er niks van. Ik word al dik als ik naar een 1/4pounder kijk.
pi_136112612
Goeie teksten hier, het kan dus wel.
  woensdag 29 januari 2014 @ 21:23:07 #279
356099 Awesome_
UNSTOPPABLE.
pi_136113351
quote:

IIFYM voor het leven *O*
Obvious troll is obvious
BEASTMODE
pi_138493752
Bump.

Ik vraag me toch vaak af hoe het zit met brood, ik hoor vaak om me heen dat je van meer dan 4 boterhammen ook "dik wordt" terwijl mijn partner zweert bij 6-8 boterhammen om gezond te eten en af te vallen, ligt dit aan je lengte? Er is mij aangeraden om s'morgens 2 boterhammen te nemen en middags 2 tot 4. (ik ben maar 1.71 lang :'( ) Ik denk dan al snel dat dat teveel is om wat af te vallen. Overigens eet ik geen wit brood. Soms eet ik wanneer ik naar school ga s'ochtends muesli met melk ipv brood maar dan s'middags een klein pistoletje met kaas of filet american en verder niets qua brood.

Ik ben al gestopt met light/frisdranken te drinken maar dit vind ik wel moeilijk, maar is denk ik een kwestie van wennen.
  vrijdag 4 april 2014 @ 06:49:17 #281
253447 Ethanolic
pi_138495299
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 april 2014 00:57 schreef Grayfoxhound het volgende:
Bump.

Ik vraag me toch vaak af hoe het zit met brood, ik hoor vaak om me heen dat je van meer dan 4 boterhammen ook "dik wordt" terwijl mijn partner zweert bij 6-8 boterhammen om gezond te eten en af te vallen, ligt dit aan je lengte? Er is mij aangeraden om s'morgens 2 boterhammen te nemen en middags 2 tot 4. (ik ben maar 1.71 lang :'( ) Ik denk dan al snel dat dat teveel is om wat af te vallen. Overigens eet ik geen wit brood. Soms eet ik wanneer ik naar school ga s'ochtends muesli met melk ipv brood maar dan s'middags een klein pistoletje met kaas of filet american en verder niets qua brood.

Ik ben al gestopt met light/frisdranken te drinken maar dit vind ik wel moeilijk, maar is denk ik een kwestie van wennen.
If It Fits Your Macro's. :)
Deathlift or Die.
pi_138500556
Er is geen eenduidig antwoord op "hoe het zit met brood". Brood is geen magisch iets waar je ineens meer van aankomt dan van andere producten. Het levert per gram een bepaald aantal macro's en kcal. Als die kcals passen binnen jouw energiebehoefte dan kom je niet aan. Kom je (structureel) over je behoefte, dan kom je wel aan. Zo simpel is het echt. En dan kan je inderdaad afvallen op welke producten ook, het maakt namelijk geen bal uit waar die kcals vandaan komen.

Sommige producten maken het alleen wat makkelijker om op langere termijn binnen je kcals te blijven en tegelijk toch verzadigd te raken, dan andere producten. Maar ook dat hangt helemaal af van de situatie. Iemand die 3500 kcal nodig heeft kan van 3000 kcal (uit wat dan ook) prima verzadigd raken en dus toch afvallen.

En dan heb je in mijn ervaring nog verschillende aspecten van verzadiging. Als ik zin heb in een lekker stukje chocolade, dan weet ik inmiddels dat 1 of 2 blokjes chocola á 50-70 kcal prima voldoet. Dan kan ik koppig een bak rijst met kip en groenten wegwerken "want dat is gezonder", maar dan is 1) mijn chocolade behoefte niet weg en 2) heb ik zeer waarschijnlijk meer kcals binnen dan met de chocola. Kcals die ik mogelijk helemaal niet nodig had (en me dus dikker maken, ook al komen ze uit zogenaamd "gezonde" producten). Uiteraard kan ik mezelf verplichten chocolade te ontwennen, maar waarom zou ik dat willen? Nogmaals, er zijn geen magisch producten die je op sneaky wijze ineens per kcal meer laten aankomen.

Staar je dus niet blind op goede of foute producten, die zijn er niet. Er zijn alleen handige en minder handige keuzes voor jouw persoonlijke doel.

[ Bericht 0% gewijzigd door -Ciske- op 04-04-2014 14:46:12 ]
pi_138503194
Dat dus, IIFYM en calorie in / calorie uit. Fathank heeft in principe ook gewoon gelijk, dus wat nou troll?

[ Bericht 39% gewijzigd door SpamNinja op 04-04-2014 14:02:17 ]
pi_138505882
Als je een normaal immuunsysteem en een gezond lichaam hebt is er niets mis met brood, eet alles met mate en je valt af. Gebruik je boerenverstand, is het rijk aan vet/suiker of kant en klaar? Dan eet je het niet als je wil afvallen. Alle andere dingen eet je gewoon naar behoefte binnen de redelijkheid.
  vrijdag 4 april 2014 @ 14:49:37 #285
253447 Ethanolic
pi_138505959
Dit weekend 1750 ribs erdoorheen jagen en ik val alsnog af!
Deathlift or Die.
  vrijdag 4 april 2014 @ 19:25:08 #286
421628 cr4ne
99 mining lvl/89 fishing lvl
pi_138513996
Prima topic, snap alleen niet dat mensen echt heel verbaasd zeggen: WOW DIT WERKT ECHT. Elk weldenkend mens weet toch allang dat gezond eten+voldoende beweging een goed gewicht als resultaat zal hebben? :{
:P:P
pi_139333222
Hoi!
Ik ben ook bezig met afvallen. Nu heb ik alle cola, sappen, en andere troep gebanned, maar ik drink nog wel aanmaak limonade. Kan dit?
Ook zwem ik minstens eens per week, doe dan ook geregeld aquafitness, en soms zwem ik 3 keer per week.
Ik eet vaak als tussendoortje een cracker met zuivelspread, en soms chocopasta.
Ik vind het wel heel moeilijk om geen chips e.d. te eten.

Waar kan ik verder aan werken?
Twiddel
  maandag 28 april 2014 @ 10:32:01 #288
45206 Pietverdriet
pi_139333251
quote:
0s.gif Op maandag 28 april 2014 10:30 schreef summer2bird het volgende:
Hoi!
Ik ben ook bezig met afvallen. Nu heb ik alle cola, sappen, en andere troep gebanned, maar ik drink nog wel aanmaak limonade. Kan dit?
Ook zwem ik minstens eens per week, doe dan ook geregeld aquafitness, en soms zwem ik 3 keer per week.

Aanmaaklimonade is veel suiker
  maandag 28 april 2014 @ 10:41:22 #289
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_139333550
quote:
0s.gif Op maandag 28 april 2014 10:30 schreef summer2bird het volgende:
Hoi!

Aanmaaklimonade is troep :Y Mijn vuistregel is: als op de voorkant staat dat het gezond is, lees ik altijd de achterkant. Geen suiker? Op de achterkant staat dan veel andere troep dat er dan wel inzit (of erger: ze gebruiken een andere naam voor suiker :D )

Wat verder handig is: weekplanners. Bij mij ging het vaak mis omdat ik van te voren niet bedacht wat ik zou gaan eten. 's avonds na het werk nog even langs de super. Dat werkt dus niet. Niet dat mijn mandje vol zat met allemaal troep, maar helemaal goed was het ook niet O-) (vuistregel 2: geen boodschappen doen op een lege maag)
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
pi_139343587
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2007 09:54 schreef Pietverdriet het volgende:
Waarom werkt dit?[/b]
Omdat je meer calorieen verbruikt
Omdat je een vol gevoel hebt, omdat je je calorieen uit groenten en bruin brood haalt ipv snel verterende suikers.
Nee, het werkt omdat je structureel de verhouding calorie inname vs calorie verbruik hebt gewijzigd.

Kan ook door structureel minder calorieën in te nemen.

De sleutel: structureel.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_139348621
Sure, dat hele meer calorieën uit dan in werkt wel.
Wordt je er gezond van? Nee.
Wordt dat nummertje op weegschaal wat eigenlijk geen waarde heeft minder? Ja.

Ik eet gezond voor men gezondheid. Niet voor een nummertje.
Oh en gezond eten is echt niet ranzig als je maar een beetje kan kopen.
  maandag 28 april 2014 @ 18:55:12 #292
45206 Pietverdriet
pi_139348655
quote:
0s.gif Op maandag 28 april 2014 18:53 schreef PeterGliffin het volgende:
Sure, dat hele meer calorieën uit dan in werkt wel.
Wordt je er gezond van? Nee.
Wordt dat nummertje op weegschaal wat eigenlijk geen waarde heeft minder? Ja.

Ik eet gezond voor men gezondheid. Niet voor een nummertje.
Oh en gezond eten is echt niet ranzig als je maar een beetje kan kopen.
Daarom, gevarieerd en matig, veel groentes, veel vezels.
pi_139348775
quote:
1s.gif Op maandag 28 april 2014 18:55 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Daarom, gevarieerd en matig, veel groentes, veel vezels.
Key to everything.
pi_149913577
Als je water zat bent kan je ook eens een schijfje citroen erin gooien
Het is even wennen, maar daarna erg lekker. Ik drink het met ijskoude spa rood :9

Persoonlijk vind ik ook dat water meer de dorst lest dan een glas cola
Wil trouwens niet zeggen dat ik helemaal geen frisdranken meer drink, af en toe is het wel lekker :)
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
In the end all you can hope for. Is the love you felt to equal the pain you've gone through.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')