Nee, het is niet vernieuwend, dat is ook niet de pretentie. Ik wil geen boeken verkopen met een nieuw dieet waar alle trendy idioten dan weer achteraan rennen.quote:Op vrijdag 5 oktober 2007 09:56 schreef SEMTEX het volgende:
Klinkt goed, al is het niet echt een vernieuwend plan, Piet
Sonja is de veroorzaker van het jojo-effectquote:Op vrijdag 5 oktober 2007 09:58 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Nee, het is niet vernieuwend, dat is ook niet de pretentie. Ik wil geen boeken verkopen met een nieuw dieet waar alle trendy idioten dan weer achteraan rennen.
Oh en voor ik het vergeet
SONJA BAKKER MOET DOOOOOOOOD
En hoe meer je jojo't hoe moeilijker je het jezelf maakt ooit nog goed te komen. Je hele metabolisme stemt zich dan meer en meer af op dreigende hongersnood en zal alles op alles zetten om vetreserves aan te leggen.quote:Op vrijdag 5 oktober 2007 10:12 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Een soortgelijk verhaal vertel ik ook al jaren, vooral tegen allerlei vrouwvolk, dat het altijd roerend met me eens is en vervolgens over gaat tot het nieuwste hippe dieet en aldus vrolijk verder jojo't...
Wat is er met eieren?quote:Op vrijdag 5 oktober 2007 10:41 schreef Vivi het volgende:
Hoe zit het met eieren Piet?
Dat is echt de manier. Je moet helemaal niet meer op de weegschaal staan, leidt alleen maar tot frustraties en dat je 'gek' gaat eten als je bijv. iets bent aangekomen. Te weinig, of je schuldig voelen.. Volgens mij werk je je eigen lichaam alleen maar tegen als je er ontzettend obsessief de hele dag mee bezig bent..quote:Op vrijdag 5 oktober 2007 10:10 schreef wijsneus het volgende:
Ik doe dit nu ongeveer een maand - twee kilo kwijt, maar nu staat het stil. Ik denk dat het te maken heeft met spieropbouw (spiermassa is zwaarder dan vetmassa). Ik voel me in ieder geval fantatstisch!
Ik heb mijzelf ook voorgenomen om me niet te laten leiden door wat de weegschaal aangeeft, maar meer door wat ik in de spiegel zie
Je moet gewoon gevarieerd eten, dus ook een eitje en bonen zijn een deel daarvanquote:Op vrijdag 5 oktober 2007 10:55 schreef Vivi het volgende:
Passen die in jouw plan? Omdat ik vaak hoor dat je veel eiwitrijk voedsel moet eten als je wilt afvallen, dus bonen en peulvruchten neem ik aan? En eieren dus ook?
In tegenstelling tot de naamquote:Op vrijdag 5 oktober 2007 10:55 schreef Vivi het volgende:
Passen die in jouw plan? Omdat ik vaak hoor dat je veel eiwitrijk voedsel moet eten als je wilt afvallen, dus bonen en peulvruchten neem ik aan? En eieren dus ook?
Je kan beter een vette steak eten dan een magere steak. Een vette steak geeft een veel bevredigender gevoel omdat ie beter smaakt. Eten moet gelukkig maken.quote:Op vrijdag 5 oktober 2007 11:12 schreef Rewimo het volgende:
[..]
In tegenstelling tot de naamzit er in eieren helemaal niet zoveel eiwit
Eiwit kun je prima halen uit (mager) vlees en vleeswaren, zuivel, peulvruchten inderdaad.
Kijk eens op www.calorietabel.nl, daar vind je van heel veel producten de samenstelling (vetten, koolhydraten, eiwitten in grammen per 100 gram product). Handig hulpmiddel.
Eiwitten heb je zelfs nodig, niet alle eiwitten kan je lichaam namelijk zelf aanmaken. Maar veel eiwitrijk eten zou ik niet doen. Je lichaam kan namelijk geen eiwitten opslaan, dus als je teveel hebt, wordt het opgeslagen als vet.quote:Op vrijdag 5 oktober 2007 10:55 schreef Vivi het volgende:
Ben ik helemaal met je eens hoor. Het ging nu ook even puur om eiwitbronnenquote:Op vrijdag 5 oktober 2007 11:13 schreef Pietverdriet het volgende:
Je kan beter een vette steak eten dan een magere steak. Een vette steak geeft een veel bevredigender gevoel omdat ie beter smaakt. Eten moet gelukkig maken.
Volgens mij is haar dieet echt gebaseerd op huisvrouwen ofzo. Als je ook nog werkt op een dag is het echt niet vol te houden.quote:Op vrijdag 5 oktober 2007 10:12 schreef Orval het volgende:
sonja bakker..........met haar dagmenu haal ik net de ochtend.......welke volwassen man kan er nou leven op een halve liga en twee stukjes knakkerbrod..........![]()
quote:Op donderdag 14 januari 2010 13:19 schreef GotC het volgende:
Klinkt allemaal erg goed Piet, ik ga de andere topics ook maar eens doorlezen!
Dat was SHE die dat poste, ik weet dat niet zo even.quote:Op donderdag 14 januari 2010 13:36 schreef Dunckie het volgende:
Goed idee om dit topic weer nieuw leven in te blazen.
Even een vraag: ik las in deel 1 van deze reeks dat Koffie je suikerspiegel omhoog haalt, en dat het hetzelfde effect op je spijsvertering en suikerspiegel heeft als cola. Kun je hierover wat meer uitleg geven Piet? Ik dacht altijd dat koffie en thee min of meer dezelfde effecten hadden, ook qua caffeïnegehalte enzo. (groene thee niet, dat weet ik) Ik drink zeker een liter behoorlijk sterke koffie per dag, is dat een probleem?
Wellicht meer groente eten bij het avondeten?quote:Op donderdag 14 januari 2010 13:54 schreef GotC het volgende:
Piet..wij hebben 's avonds na het eten vaak nog trek (niet gelijk, maar een uur (of 2) later wel). Wat is nou verstandig om dan te eten?
hoe bedoel je?quote:Op donderdag 14 januari 2010 14:06 schreef Dunckie het volgende:
Meer eten bij het eten?
Als je 2 uur na het avondeten al weer trek hebt, dan moet je misschien meer eten.quote:
Het maakt niet zoveel uit hoeveel ik eet tijdens het avondeten, even later heb ik weer trek...Ook al vreet ik me helemaal vol..quote:Op donderdag 14 januari 2010 14:22 schreef Dunckie het volgende:
[..]
Als je 2 uur na het avondeten al weer trek hebt, dan moet je misschien meer eten.
Ik heb hetzelfde probleem gehad, en sinds ik me bij het avondeten echt goed zat eet is het opgelost.
Dat ongezouten snap ik niet, maar noten snacken is niet echt fijn voor de lijn.quote:Op donderdag 14 januari 2010 14:30 schreef Vivi het volgende:
Volgens mij is snacken met (een handje ongezouten) noten juist een goed en gezond alternatief.
Dat valt reuze mee, lees dit stuk maar eensquote:Op donderdag 14 januari 2010 14:34 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Dat ongezouten snap ik niet, maar noten snacken is niet echt fijn voor de lijn.
Same herequote:Op donderdag 14 januari 2010 14:29 schreef Flappekz het volgende:
[..]
Het maakt niet zoveel uit hoeveel ik eet tijdens het avondeten, even later heb ik weer trek...Ook al vreet ik me helemaal vol..
Ik moet er wel aan toegeven, ik kan echt niet in slaap komen met een rommelende maagquote:Op donderdag 14 januari 2010 15:03 schreef heaven7 het volgende:
[..]
Same hereWij eten altijd nog maar wat brood. Soms wat chips of nootjes. Elke avond er niet aan toegeven terwijl je maag rammelt is ook killing
Ja dat kan heel goed maar hoe kom je er vanaf?quote:Op donderdag 14 januari 2010 15:04 schreef Vivi het volgende:
Klinkt als een carb-verslaving.
Ik ook niet maar voel me altijd erg slecht daarna, ookal is het 'maar' brood wat ik eetquote:Op donderdag 14 januari 2010 15:04 schreef Flappekz het volgende:
[..]
Ik moet er wel aan toegeven, ik kan echt niet in slaap komen met een rommelende maag
waarom eet je bij het avondeten dan niet voldoende?quote:Op donderdag 14 januari 2010 15:03 schreef heaven7 het volgende:
[..]
Same hereWij eten altijd nog maar wat brood. Soms wat chips of nootjes. Elke avond er niet aan toegeven terwijl je maag rammelt is ook killing
Ik ga dan 's avonds echt geen brood meer eten, die troep komt me mn strot uitquote:Op donderdag 14 januari 2010 15:09 schreef heaven7 het volgende:
[..]
Ik ook niet maar voel me altijd erg slecht daarna, ookal is het 'maar' brood wat ik eet![]()
En terecht.quote:Op donderdag 14 januari 2010 15:13 schreef Pietverdriet het volgende:
* Pietverdriet moet altijd erg lachen om huisvrouwtjes die speciaal extramager vlees in hun karretje hebben liggen, en een grote doos goedkope melkchocolade.
Beetje te vergelijken met mensen die een large Quarterpounder menu met extra frietjes en frietsaus bestellen bij de Mac, maar dan wel gaan voor de "cola light"quote:Op donderdag 14 januari 2010 15:13 schreef Pietverdriet het volgende:
* Pietverdriet moet altijd erg lachen om huisvrouwtjes die speciaal extramager vlees in hun karretje hebben liggen, en een grote doos goedkope melkchocolade.
Dat doe ik dus wel zoals ik al zei. Ik eet echt genoeg en ik zit gewoon vol. Ook als ik zwaar eet (friet ofzo) dan heb ik na een paar uur weer trekquote:Op donderdag 14 januari 2010 15:10 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
waarom eet je bij het avondeten dan niet voldoende?
Ieuwwww, dat vind ik nou zo viesquote:Op donderdag 14 januari 2010 15:15 schreef Twizu het volgende:
[..]
En terecht.![]()
Oh en van die Optimel producten.
Eet je veel carbs?quote:Op donderdag 14 januari 2010 15:09 schreef heaven7 het volgende:
[..]
Ja dat kan heel goed maar hoe kom je er vanaf?
Voedingscentrumquote:Op donderdag 14 januari 2010 15:15 schreef Twizu het volgende:
[..]
En terecht.![]()
Oh en van die Optimel producten.
Hm ja ik eet 's morgens of yoghurt of een beschuitje/fruit en 's middags gewoon broodquote:Op donderdag 14 januari 2010 15:24 schreef Vivi het volgende:
[..]
Eet je veel carbs?
Zo ja: na het eten komt er te veel insuline bij je vrij die de normale opname van glucose belemmert. Er blijft te veel insuline in het bloed achter (niet te verwarren met diabetes). De hersenen ontvangen daardoor geen verzadigingssignaal en binnen korte tijd heb je weer trek. Je zou een tijdje lowcarb kunnen proberen om de cirkel te doorbreken, daarna langzaam weer de goede carbs gaan toevoegen.
of een fles rivalla light..quote:Op donderdag 14 januari 2010 15:13 schreef Pietverdriet het volgende:
Dat doe ik op zich ook, gewoon omdat ik cola light net zo lekker vind en dan zou het los van wat je voor de rest eet zonde zijn om gewone cola te nemen. Maar goed, ik heb niet de illusie dat ik door die cola light gezond bezig ben ofzo.quote:Op donderdag 14 januari 2010 15:17 schreef Lotusss het volgende:
[..]
Beetje te vergelijken met mensen die een large Quarterpounder menu met extra frietjes en frietsaus bestellen bij de Mac, maar dan wel gaan voor de "cola light"
Daarmee hou je het natuurlijk wel in stand, omdat je lichaam nu gewend is om nog wat te krijgen.quote:Op donderdag 14 januari 2010 15:03 schreef heaven7 het volgende:
[..]
ik wist tot voor kort niet dat dat ook bestond in de niet light variantquote:Op donderdag 14 januari 2010 15:27 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
of een fles rivalla light..
Is jammergenoeg alleen heel moeilijk verkrijgbaarquote:Op donderdag 14 januari 2010 15:41 schreef zquing het volgende:
[..]
ik wist tot voor kort niet dat dat ook bestond in de niet light variant
En dan vind je het gek dat je 2 uur later honger hebt?quote:Op donderdag 14 januari 2010 15:25 schreef heaven7 het volgende:
Ik hou sowieso niet van vol spul. Echte suiker mag er best inzitten van mij maar persoonlijk vind ik een bakje naturel magere yoghurt met wat zoetstof lekkerder dan met suikerEn dat is niet omdat het dan zo 'verantwoord' mogelijk is
mischien moet je magere kwark proberenquote:Op donderdag 14 januari 2010 15:25 schreef heaven7 het volgende:
Ik hou sowieso niet van vol spul. Echte suiker mag er best inzitten van mij maar persoonlijk vind ik een bakje naturel magere yoghurt met wat zoetstof lekkerder dan met suikerEn dat is niet omdat het dan zo 'verantwoord' mogelijk is
sorryquote:Op donderdag 14 januari 2010 16:09 schreef heaven7 het volgende:
Ik eet dat 's avonds toch nietLees jij eigenlijk wel??
Ik moet 's avonds ook altijd iets eten. Meestal pak ik dan een bakje kwark, stukje hele pure chocolade of een handje noten.quote:Op donderdag 14 januari 2010 16:19 schreef heaven7 het volgende:
Nee ik eet yoghurt eigenlijk meestal als onderdeel van het ontbijt of wanneer ik er trek in heb. We eten eigenlijk amper toetjes.
Verder eet ik gewoon normaal vleesNiks niet altijd mager en zo vetloos mogelijk.. aantal aardappelen en meer groenten dan wat anders. Ik let er wel op maar ben niet verschrikkelijk fanatiek bezig. heb ik wel gedaan in het verleden maar dat werkt toch niet dus dat heb ik opgegeven. Echter maakt het niet uit wat ik 's avonds eet en hoeveel, die trek komt er toch altijd weer.
Da's echt een misverstand: groene thee bevat net zo goed cafeine als zwarte thee. Daarnaast ook allemaal anti-oxidanten die erg goed voor je schijnen te zijnquote:Op donderdag 14 januari 2010 13:36 schreef Dunckie het volgende:
Goed idee om dit topic weer nieuw leven in te blazen.
Even een vraag: ik las in deel 1 van deze reeks dat Koffie je suikerspiegel omhoog haalt, en dat het hetzelfde effect op je spijsvertering en suikerspiegel heeft als cola. Kun je hierover wat meer uitleg geven Piet? Ik dacht altijd dat koffie en thee min of meer dezelfde effecten hadden, ook qua caffeïnegehalte enzo. (groene thee niet, dat weet ik) Ik drink zeker een liter behoorlijk sterke koffie per dag, is dat een probleem?
Jawel, maar minder veel dacht ik. (cafeïne)quote:Op vrijdag 15 januari 2010 15:30 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Da's echt een misverstand: groene thee bevat net zo goed cafeine als zwarte thee. Daarnaast ook allemaal anti-oxidanten die erg goed voor je schijnen te zijn
Leuk dit te lezen, had ik tijdens mijn vakantie even gemist.quote:Op donderdag 14 januari 2010 20:23 schreef Igen het volgende:
Leuk item net in het NOS-journaal: in de Franse gemeente St. Amand probeert men met precies dit plan het overgewicht bij kinderen te voorkomen. Op school wordt de kinderen geleerd over groenten en gezond eten, en met subsidie kunnen de kinderen goedkoop sporten. En er wordt benadrukt dat een restrictief dieet juist niet de bedoeling is.
Dit is zo waar!quote:
Mensen geloven dat wat er op dat moment in is in de media, de media nemen een leuk voorgekauwd artikel over uit de persmap van een uitgeverij die het nieuwste dieet boek wil pushen.quote:Op zondag 18 juli 2010 18:48 schreef Lotje-Plusone het volgende:
[..]
Dit is zo waar!
Verder ben ik het absoluut eens met je plan! Ik snap alleen niet waarom mensen die willen afvallen niet gewoon logisch nadenken (wat jij eigenlijk in je plan doet) en klakkeloos dieeten gaan volgen.
Doe je met het fitnessen elke keer hetzelfde? of heb je een heel erg wisselend schema?quote:Op maandag 19 juli 2010 09:22 schreef Reneuh het volgende:
Ik ben een jaar geleden begonnen met een gezondere levensstijl, een beetje zoals omschreven in je OP. Ben nu echter op een dood punt aanbeland
Wat ik doe is 3x fitness (incl. cardio) per week + min. 1x per week badminton. Soms is het 2x per week fitness, maar ik streef naar 3x. Qua voeding ben ik erg gaan opletten. Ik drink niet tot nauwelijks frisdrank, weinig alcohol en ben overall anders gaan eten (minder koolhydraten, meer groenten, etc.).
Ik woog 101 kg, met een vetpercentage ruim boven de 22%. Ik weeg nu nog 86kg en heb een vetpercentage van rond de 16%. Alleen heb ik nog steeds dat vervloekte zwembandje waar ik me erg aan stoor. Wil dat verdwijnen, dan moet het vetpercentage echt nog omlaagWish me luck.
Ik wissel tussen twee schema's. Dus om de dag andere spiergroepen.quote:Op maandag 19 juli 2010 11:32 schreef Lotje-Plusone het volgende:
[..]
Doe je met het fitnessen elke keer hetzelfde? of heb je een heel erg wisselend schema?
Maar dus wel lang achter elkaar dezelfde schema's. Daar kun je nog wat in veranderen, praat eens met een personal trainer die kan je de juiste afwisseling geven.quote:Op maandag 19 juli 2010 12:12 schreef Reneuh het volgende:
[..]
Ik wissel tussen twee schema's. Dus om de dag andere spiergroepen.
Goed idee. Ik ga echter binnenkort wisselen van sportcentrum, dus dan pak ik dat meteen aanquote:Op maandag 19 juli 2010 12:55 schreef Lotje-Plusone het volgende:
[..]
Maar dus wel lang achter elkaar dezelfde schema's. Daar kun je nog wat in veranderen, praat eens met een personal trainer die kan je de juiste afwisseling geven.
Naar bed gaan met een hongergevoel zuigt, maar is wel verstandig. Ben het nu weer aan het leren, maar als je eenmaal gewend bent om met rond buikje te gaan slapen is het heel moeilijk om hetaf te leren.quote:Op donderdag 14 januari 2010 15:04 schreef Flappekz het volgende:
[..]
Ik moet er wel aan toegeven, ik kan echt niet in slaap komen met een rommelende maag
Bootcamp?quote:Op dinsdag 26 juni 2012 22:21 schreef Seven. het volgende:
Ja, ik heb hier thuis de teugels ook duidelijk laten vieren
Het is vooral een schrijnend gebrek aan beweging. Ik kon 5km hardlopen en toen verzwikte ik mijn enkel. Half jaar uit de roulatie geweest, vorige week tijdens de tweede sessie bootcamp mijn andere enkel flink verzwikt.
En gaan samenwonen in een druk huishouden is ook niet erg bevorderlijk, amper tijd voor jezelf en als sporten niet echt hoog op je prioriteitenlijst staat, dan kun je dus binnen een half jaar een maatje bijtellen.
Tijd voor actie dus. Vanaf volgende week weer flink wandelen, over een paar weken weer bootcamp. En de tips van Piet maar weer opvolgen.
Volgens mij heb je tegenwoordig ook gewoon wekelijkse bootcamplessenquote:Op dinsdag 26 juni 2012 23:45 schreef tjoptjop het volgende:
Werkt dat dan wel, een weekje intensief bezig zijn en daarna weer niet/nauwelijks?
Kijk dan ook eens op bodyrock.tvquote:Op dinsdag 26 juni 2012 22:32 schreef Seven. het volgende:
Ja, bootcamp. In de bossen opdrukken, rondspringen/rennen/lungen/squadten en elke week andere oefeningen. Mijn buurvrouw is er retestrak van geworden.
quote:Op vrijdag 5 oktober 2007 09:58 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Nee, het is niet vernieuwend, dat is ook niet de pretentie. Ik wil geen boeken verkopen met een nieuw dieet waar alle trendy idioten dan weer achteraan rennen.
Oh en voor ik het vergeet
SONJA BAKKER MOET DOOOOOOOOD
Ze geeft westfriezen een slechte naamquote:Op zaterdag 15 september 2012 11:16 schreef Lotje-Plusone het volgende:
[..]![]()
![]()
![]()
Iemand met gedeelde haat voor Sonja Bakker
Ik ben ook heeel erg anti sonja bakker dieeten/boeken.quote:Op zaterdag 15 september 2012 15:09 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ze geeft westfriezen een slechte naam
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |