abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 14 januari 2010 @ 16:23:59 #76
274528 Twizu
Is al zindelijk!
pi_76811604
quote:
Op donderdag 14 januari 2010 16:19 schreef heaven7 het volgende:
Nee ik eet yoghurt eigenlijk meestal als onderdeel van het ontbijt of wanneer ik er trek in heb. We eten eigenlijk amper toetjes.

Verder eet ik gewoon normaal vlees Niks niet altijd mager en zo vetloos mogelijk.. aantal aardappelen en meer groenten dan wat anders. Ik let er wel op maar ben niet verschrikkelijk fanatiek bezig. heb ik wel gedaan in het verleden maar dat werkt toch niet dus dat heb ik opgegeven. Echter maakt het niet uit wat ik 's avonds eet en hoeveel, die trek komt er toch altijd weer.
Ik moet 's avonds ook altijd iets eten. Meestal pak ik dan een bakje kwark, stukje hele pure chocolade of een handje noten.
Kiva FOK-team #8 Waar geld echt goed doet!
[b]Op zaterdag 26 juni 2010 18:48 schreef vosss het volgende:[/b]
6 eien
pi_76821276
Leuk item net in het NOS-journaal: in de Franse gemeente St. Amand probeert men met precies dit plan het overgewicht bij kinderen te voorkomen. Op school wordt de kinderen geleerd over groenten en gezond eten, en met subsidie kunnen de kinderen goedkoop sporten. En er wordt benadrukt dat een restrictief dieet juist niet de bedoeling is.

pi_76823660
Hier ben ik ook al een halfjaartje mee bezig, ben tot nu toe 3 kilo afgevallen. Hoewel ik vrees dat er in de kerstvakantie weer wat bij is gekomen, ik durf niet te kijken op de weegschaal.
Het sporten is wel stilgevallen, ik vind de fitness gewoon geen zak meer aan! Veel sporten vind ik gewoon saai, kan eigenlijk niets bedenken wat ik echt leuk vind. Wel loop ik elke dag naar mn stageplek in plaats van de bus te pakken en is de stage zelf ook niet echt op de luie reet zitten.
pi_76853948
quote:
Op donderdag 14 januari 2010 13:36 schreef Dunckie het volgende:
Goed idee om dit topic weer nieuw leven in te blazen.

Even een vraag: ik las in deel 1 van deze reeks dat Koffie je suikerspiegel omhoog haalt, en dat het hetzelfde effect op je spijsvertering en suikerspiegel heeft als cola. Kun je hierover wat meer uitleg geven Piet? Ik dacht altijd dat koffie en thee min of meer dezelfde effecten hadden, ook qua caffeïnegehalte enzo. (groene thee niet, dat weet ik) Ik drink zeker een liter behoorlijk sterke koffie per dag, is dat een probleem?
Da's echt een misverstand: groene thee bevat net zo goed cafeine als zwarte thee. Daarnaast ook allemaal anti-oxidanten die erg goed voor je schijnen te zijn
pi_76854640
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 15:30 schreef ColdFeet het volgende:

[..]

Da's echt een misverstand: groene thee bevat net zo goed cafeine als zwarte thee. Daarnaast ook allemaal anti-oxidanten die erg goed voor je schijnen te zijn
Jawel, maar minder veel dacht ik. (cafeïne)
Ik weet het ook niet
  zondag 18 juli 2010 @ 18:44:22 #81
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_84205641
quote:
Op donderdag 14 januari 2010 20:23 schreef Igen het volgende:
Leuk item net in het NOS-journaal: in de Franse gemeente St. Amand probeert men met precies dit plan het overgewicht bij kinderen te voorkomen. Op school wordt de kinderen geleerd over groenten en gezond eten, en met subsidie kunnen de kinderen goedkoop sporten. En er wordt benadrukt dat een restrictief dieet juist niet de bedoeling is.

Leuk dit te lezen, had ik tijdens mijn vakantie even gemist.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_84205760
quote:
Op vrijdag 5 oktober 2007 09:58 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

SONJA BAKKER MOET DOOOOOOOOD
Dit is zo waar!
Verder ben ik het absoluut eens met je plan! Ik snap alleen niet waarom mensen die willen afvallen niet gewoon logisch nadenken (wat jij eigenlijk in je plan doet) en klakkeloos dieeten gaan volgen.
What about "kinda cute, kinda hot, kinda sexy, hysterically funny, but not funny-looking guy who you could fuck" did you not understand?
  zondag 18 juli 2010 @ 19:13:08 #83
45206 Pietverdriet
pi_84206392
quote:
Op zondag 18 juli 2010 18:48 schreef Lotje-Plusone het volgende:

[..]

Dit is zo waar!
Verder ben ik het absoluut eens met je plan! Ik snap alleen niet waarom mensen die willen afvallen niet gewoon logisch nadenken (wat jij eigenlijk in je plan doet) en klakkeloos dieeten gaan volgen.
Mensen geloven dat wat er op dat moment in is in de media, de media nemen een leuk voorgekauwd artikel over uit de persmap van een uitgeverij die het nieuwste dieet boek wil pushen.
Vergis je niet, Dieetboeken behoren tot de best verkopende boeken, 50.000 stuks daarbij is niets.
Oplages waar literatuur alleen maar van kan dromen.
  maandag 19 juli 2010 @ 09:22:27 #84
49017 Reneuh
Met je hoof
pi_84224185
Ik ben een jaar geleden begonnen met een gezondere levensstijl, een beetje zoals omschreven in je OP. Ben nu echter op een dood punt aanbeland

Wat ik doe is 3x fitness (incl. cardio) per week + min. 1x per week badminton. Soms is het 2x per week fitness, maar ik streef naar 3x. Qua voeding ben ik erg gaan opletten. Ik drink niet tot nauwelijks frisdrank, weinig alcohol en ben overall anders gaan eten (minder koolhydraten, meer groenten, etc.).

Ik woog 101 kg, met een vetpercentage ruim boven de 22%. Ik weeg nu nog 86kg en heb een vetpercentage van rond de 16%. Alleen heb ik nog steeds dat vervloekte zwembandje waar ik me erg aan stoor. Wil dat verdwijnen, dan moet het vetpercentage echt nog omlaag Wish me luck.
I spoke proper England since I was a children.
pi_84227438
quote:
Op maandag 19 juli 2010 09:22 schreef Reneuh het volgende:
Ik ben een jaar geleden begonnen met een gezondere levensstijl, een beetje zoals omschreven in je OP. Ben nu echter op een dood punt aanbeland

Wat ik doe is 3x fitness (incl. cardio) per week + min. 1x per week badminton. Soms is het 2x per week fitness, maar ik streef naar 3x. Qua voeding ben ik erg gaan opletten. Ik drink niet tot nauwelijks frisdrank, weinig alcohol en ben overall anders gaan eten (minder koolhydraten, meer groenten, etc.).

Ik woog 101 kg, met een vetpercentage ruim boven de 22%. Ik weeg nu nog 86kg en heb een vetpercentage van rond de 16%. Alleen heb ik nog steeds dat vervloekte zwembandje waar ik me erg aan stoor. Wil dat verdwijnen, dan moet het vetpercentage echt nog omlaag Wish me luck.
Doe je met het fitnessen elke keer hetzelfde? of heb je een heel erg wisselend schema?
What about "kinda cute, kinda hot, kinda sexy, hysterically funny, but not funny-looking guy who you could fuck" did you not understand?
  maandag 19 juli 2010 @ 12:12:16 #86
49017 Reneuh
Met je hoof
pi_84228959
quote:
Op maandag 19 juli 2010 11:32 schreef Lotje-Plusone het volgende:

[..]

Doe je met het fitnessen elke keer hetzelfde? of heb je een heel erg wisselend schema?
Ik wissel tussen twee schema's. Dus om de dag andere spiergroepen.
pi_84230475
quote:
Op maandag 19 juli 2010 12:12 schreef Reneuh het volgende:

[..]

Ik wissel tussen twee schema's. Dus om de dag andere spiergroepen.
Maar dus wel lang achter elkaar dezelfde schema's. Daar kun je nog wat in veranderen, praat eens met een personal trainer die kan je de juiste afwisseling geven.
  maandag 19 juli 2010 @ 13:21:53 #88
49017 Reneuh
Met je hoof
pi_84231576
quote:
Op maandag 19 juli 2010 12:55 schreef Lotje-Plusone het volgende:

[..]

Maar dus wel lang achter elkaar dezelfde schema's. Daar kun je nog wat in veranderen, praat eens met een personal trainer die kan je de juiste afwisseling geven.
Goed idee. Ik ga echter binnenkort wisselen van sportcentrum, dus dan pak ik dat meteen aan
  maandag 19 juli 2010 @ 13:33:40 #89
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_84232113
quote:
Op donderdag 14 januari 2010 15:04 schreef Flappekz het volgende:
[..]
Ik moet er wel aan toegeven, ik kan echt niet in slaap komen met een rommelende maag
Naar bed gaan met een hongergevoel zuigt, maar is wel verstandig. Ben het nu weer aan het leren, maar als je eenmaal gewend bent om met rond buikje te gaan slapen is het heel moeilijk om hetaf te leren.
Maar tegenwoordig pak ik dan een rijstwavel ipv kaas of iets anders vettigs. Om het idee te hebben dat ik wat eet.
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
pi_113410327
Kick :P

Ik ben nu ook een tijdje bezig met een levensstijl switch.

Ik heb echter een vraag vwb ontbijt, vroeger at ik een broodje en that's it. Inmiddels yoghurt vermengt met simpele muesli (niet die 30% suiker crueslivarianten) en fruit (net wat er in m'n koelkast ligt).

M'n vraag gaat over de yoghurt, ik ben een groot fan van die lobbige Turkse/Griekse yoghurt, maar die heeft wel 10% vet. Nu ben ik geenszins bang voor vet (ik koop nooit magere producten). Maar is dit niet een beetje teveel van het goede iedere dag? Kan ik dus beter de 3% volle (waterige ;( ) yoghurt pakken.

Of gewoon lekker die Turkse blijven gebruiken, ik neig naar dat laatste.
  dinsdag 26 juni 2012 @ 13:57:50 #91
45206 Pietverdriet
pi_113410397
Lekker de lekkere yoghurt eten.
  dinsdag 26 juni 2012 @ 22:21:02 #92
277627 Seven.
We are Borg.
pi_113433238
Ja, ik heb hier thuis de teugels ook duidelijk laten vieren :')

Het is vooral een schrijnend gebrek aan beweging. Ik kon 5km hardlopen en toen verzwikte ik mijn enkel. Half jaar uit de roulatie geweest, vorige week tijdens de tweede sessie bootcamp mijn andere enkel flink verzwikt.

En gaan samenwonen in een druk huishouden is ook niet erg bevorderlijk, amper tijd voor jezelf en als sporten niet echt hoog op je prioriteitenlijst staat, dan kun je dus binnen een half jaar een maatje bijtellen.

Tijd voor actie dus. Vanaf volgende week weer flink wandelen, over een paar weken weer bootcamp. En de tips van Piet maar weer opvolgen.
Resistance is futile.
  dinsdag 26 juni 2012 @ 22:23:12 #93
45206 Pietverdriet
pi_113433354
quote:
2s.gif Op dinsdag 26 juni 2012 22:21 schreef Seven. het volgende:
Ja, ik heb hier thuis de teugels ook duidelijk laten vieren :')

Het is vooral een schrijnend gebrek aan beweging. Ik kon 5km hardlopen en toen verzwikte ik mijn enkel. Half jaar uit de roulatie geweest, vorige week tijdens de tweede sessie bootcamp mijn andere enkel flink verzwikt.

En gaan samenwonen in een druk huishouden is ook niet erg bevorderlijk, amper tijd voor jezelf en als sporten niet echt hoog op je prioriteitenlijst staat, dan kun je dus binnen een half jaar een maatje bijtellen.

Tijd voor actie dus. Vanaf volgende week weer flink wandelen, over een paar weken weer bootcamp. En de tips van Piet maar weer opvolgen.
Bootcamp?
  dinsdag 26 juni 2012 @ 22:32:51 #94
277627 Seven.
We are Borg.
pi_113433983
Ja, bootcamp. In de bossen opdrukken, rondspringen/rennen/lungen/squadten en elke week andere oefeningen. Mijn buurvrouw is er retestrak van geworden.
Resistance is futile.
pi_113439072
Werkt dat dan wel, een weekje intensief bezig zijn en daarna weer niet/nauwelijks?
pi_113452821
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juni 2012 23:45 schreef tjoptjop het volgende:
Werkt dat dan wel, een weekje intensief bezig zijn en daarna weer niet/nauwelijks?
Volgens mij heb je tegenwoordig ook gewoon wekelijkse bootcamplessen :) Anders heeft het idd weinig zin.

Hier ook 10 kg afgevallen dmv gewoon gezonder eten en meer beweging. Helaas door medicijnen en het starten met insuline spuiten weer erg aangekomen, dus nu weer opnieuw begonnen.
  woensdag 27 juni 2012 @ 12:12:09 #97
56011 bmwdevil
Freude am Fahren
pi_113453921
quote:
2s.gif Op dinsdag 26 juni 2012 22:32 schreef Seven. het volgende:
Ja, bootcamp. In de bossen opdrukken, rondspringen/rennen/lungen/squadten en elke week andere oefeningen. Mijn buurvrouw is er retestrak van geworden.
Kijk dan ook eens op bodyrock.tv

Dat doet mijn vriendin nu klein jaartje en die is ook 7 kg kwijt ofzoiets (op 70 kg) en die eet ondertussen alles wat ze wil..
pi_116809733
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2007 09:58 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Nee, het is niet vernieuwend, dat is ook niet de pretentie. Ik wil geen boeken verkopen met een nieuw dieet waar alle trendy idioten dan weer achteraan rennen.

Oh en voor ik het vergeet
SONJA BAKKER MOET DOOOOOOOOD
O+ O+ O+
Iemand met gedeelde haat voor Sonja Bakker *;
  zaterdag 15 september 2012 @ 15:09:36 #99
45206 Pietverdriet
pi_116815588
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 september 2012 11:16 schreef Lotje-Plusone het volgende:

[..]

O+ O+ O+
Iemand met gedeelde haat voor Sonja Bakker *;
Ze geeft westfriezen een slechte naam
pi_116818233
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 september 2012 15:09 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Ze geeft westfriezen een slechte naam
Ik ben ook heeel erg anti sonja bakker dieeten/boeken.
Het punt van een levensstijl verandering is dat je gewoontes aanpakt en nadenkt ook je eet en beweeg gedrag. Als dat voorgekauwd wordt in een boekje incl hoeveelheden heeft dat dus absoluut geen zin.
Daarnaast vind ik het echt heeeeel erg slecht dat iedereen hetzelfde te eten krijgt in haar dieet, bouwvakker vielen bij bosjes flauw toen ze aan het dieet begonnen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')