abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 19 maart 2007 @ 15:38:58 #1
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_47437361
Vervolg van deel 1
Het Pietverdriet afvalplan.
Graag ontopic blijven.

Dit is geen dieet.
Dieeten werken niet, het drastisch verminderen van je calorieen inname leid ertoe dat spierweefsel wordt afgebouwt en dat je lichaam denkt dat er een hongersnood is en iedere calorie die binnenkomt wordt opgeslagen. Je lijkt wel af te vallen, maar zo snel je ophoud met het dieet komen de kilo's er sneller aan als ze eraf gingen en het gewicht neemt zelfs toe tot een hoger niveau als voor het dieet.
Dit is al bekend sinds de tweede wereldoorlog toen er in de VS onderzoek werd gedaan naar de effecten van ondervoeding in krijgsgevangenschap. Er werden twee onderzoeksgroepen genomen. De eerste kon eten wat ze wilden, de tweede werd op een laag calorieen nivo gezet. De tweede groep nam in gewicht af, maar zo snel als ze weer normaal aten nam het gewicht snel toe en werd men zwaarder als voorheen.

Wat moet je dus doen als je overgewicht hebt, en wilt afvallen.
realiseer je dan ten eerste, slanke mensen zijn idd gezonder dan erg dikke mensen, dat klopt, maar er geen enkel onderzoek dat bewijst dat afgeslankte mensen gezonder zijn. Er is geen enkel wetenschappelijk bewijs dat afslanken gezond is, alle onderzoek is gebaseerd op mensen die altijd al slank waren.

Goed, wil je nog steeds afvallen?
Verlaag je calorieen intake niet enorm, sterker nog, je hoeft hem eigenlijk niet eens te verlagen, maar als je regelmatig alcohol drinkt, verlaag dat tot 1 a 2 glazen wijn per dag. Stop het het drinken van suikerwater als frisdranken en vruchtesappen. Ze geven veel calorien en geven geen vol gevoel. Drink water en thee.
Eet goed, eet meer groenten, Volkorenbrood en verwen je zelf met een toetje.
Ontbijt, lunch en dineer, je kan gewoon goed eten, dan heb je ook minder zin om te snoepen, je kan in principe de zelfde hoeveelheid calorieen naar binnen werken, maar dan aan groenten, aardappels, rijst, en een stukje vlees of vis

Dit is de eerste stap, je krijgt nu dezelfde hoeveelheid calorieen binnen, maar qua volume eet je zelfs meer dan voorheen, echter, je lichaam moet harder werken om het eten te verteren. Bonus is dat je gezonder eet, je stoelgang beter wordt en je gewoon lekker kan eten.

De tweede stap, ga meer bewegen, neem vaker de fiets als je boodschappen gaat doen, ga op de fiets naar het werk, ga sporten, zwemmen, lekker een paar uur lopen op een vrije zondag.
Je calorieen verbruik gaat nu omhoog, en je bouwt spierweefsel op en vetweefsel af.

Let op, dit gaat niet snel, sterker nog, je zal dit gewoon moeten blijven doen, het gaat erom dat je je levensstijl veranderd, je zal afvallen, maar langzaam, soms langere tijd niet. Echter, het komt er ook niet snel aan als je eens zondigt.

Als je je geld liever wilt besteden aan dieetproducten, en sonja bakker crashdieet boeken, ga lekker je gang, maar vraag je af, het hoeveelste super nee dit werkt echt dieet is dit wat je gaat volgen?

Wat ik je hier vertel is geen dieet, het is een verandering van levensstijl, die je langzaam maar zeker je gewicht zal verlagen, er voor zorgt dat je gezonder leeft, en die je gewoon lekker laat eten, zonder dat je calorieen hoeft te tellen. Je zal niet gefrustreerd zijn door dat wat je allemaal moet laten, maar je leeft gewoon lekker. Als je een tijdje wat meer beweegt zal je het zelfs lekker gaan vinden.

Waarom werkt dit?
Omdat je meer calorieen verbruikt
Omdat je een vol gevoel hebt, omdat je je calorieen uit groenten en bruin brood haalt ipv snel verterende suikers.

Oh, en mijd de light frisdranken, er zijn aanwijzingen voor dat als je light frisdrank drinkt, je lichaam zoet waarneemt en de insuline productie omhoog gooit, maar er komt geen suiker. Door de stijging van de het insuline in je bloed neemt je bloedsuikerspiegel af, en krijg je honger.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_47437565
shit ik dacht dat ik een nieuwe thread mocht maken omdat ik de laatste poster was in het vorige deel!

Ik zet hier, ik hoop dat je t niet erg vindt, ff mn laatste post van 't vorige deel neer, zodat iedereen em toch nog effe meepikt.
quote:
Op maandag 19 maart 2007 14:33 schreef cinnamongirl het volgende:

[..]

Sonja Bakker raadt als alternatief voor bier aan: cola light met een scheutje jenever
Maar volgens mij schiet je met dit soort kunstgrepen niets op.
Of je neemt minder van wat je echt lekker vindt, of je schrapt het helemaal.
cola light met een scheutje jenever

punt 1: waarom niet gewoon wodka of rum?
punt 2: je moet er echt maar heel weinig in doen wil je het onder het alcoholpercentage van een biertje houden. in sterke drank zit meestal zo'n 35-40% alcohol, dus zo ongeveer 7-8 keer zoveel als in pils. als je 3 cl drank hebt heb je dus al dezelfde hoeveelheid alcohol als 21-24 cl bier, dus zo ongeveer een glaasje pils.
punt 3: waar slaat dit 'drankje' nou op? is 't nou bedoeld om toch een beetje een kick te krijgen van de alcohol? zo niet, en is het voor de alcoholsmaak ofzo ( ) waarom niet... (punt 1) ?
punt 4: "Of je neemt minder van wat je echt lekker vindt" lijkt me inderdaad ook voor de hand liggen ipv een jenever/cola light mixje

[ Bericht 1% gewijzigd door Trizzle op 19-03-2007 15:50:03 ]
Stem hier:
De term EUROCENT
pi_47437766
Mijn moeder heeft precies hetzelfde als in de OP gedaan en die is 10 kilo afgevallen!
Robert Smith should really cover Coldplays 'Clocks'
And when he'd sing 'Am I part of the cure, or part of the disease?'
We'd all be like: "I know this one!"
  maandag 19 maart 2007 @ 15:56:38 #4
139677 Curiosity
In the devil's playground
pi_47438124
quote:
Op maandag 19 maart 2007 15:43 schreef Trizzle het volgende:
shit ik dacht dat ik een nieuwe thread mocht maken omdat ik de laatste poster was in het vorige deel!

Ik zet hier, ik hoop dat je t niet erg vindt, ff mn laatste post van 't vorige deel neer, zodat iedereen em toch nog effe meepikt.
[..]

cola light met een scheutje jenever

punt 1: waarom niet gewoon wodka of rum?
punt 2: je moet er echt maar heel weinig in doen wil je het onder het alcoholpercentage van een biertje houden. in sterke drank zit meestal zo'n 35-40% alcohol, dus zo ongeveer 7-8 keer zoveel als in pils. als je 3 cl drank hebt heb je dus al dezelfde hoeveelheid alcohol als 21-24 cl bier, dus zo ongeveer een glaasje pils.
punt 3: waar slaat dit 'drankje' nou op? is 't nou bedoeld om toch een beetje een kick te krijgen van de alcohol? zo niet, en is het voor de alcoholsmaak ofzo ( ) waarom niet... (punt 1) ?
punt 4: "Of je neemt minder van wat je echt lekker vindt" lijkt me inderdaad ook voor de hand liggen ipv een jenever/cola light mixje
Wodka kan ook heel goed, rum zit suiker in.
“Gentlemen, you had my curiosity… but now you have my attention.”
pi_47438430
quote:
Op maandag 19 maart 2007 15:56 schreef Curiosity het volgende:

[..]

Wodka kan ook heel goed, rum zit suiker in.
het wordt gemaakt van suikerrietsap/stroop, dat wil niet zeggen dat er 'suiker' in zit, idioot.
Stem hier:
De term EUROCENT
  Licht Ontvlambaar maandag 19 maart 2007 @ 16:06:56 #6
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_47438563
quote:
Op maandag 19 maart 2007 16:03 schreef Trizzle het volgende:

[..]

het wordt gemaakt van suikerrietsap/stroop, dat wil niet zeggen dat er 'suiker' in zit, idioot.
Wat ben jij toch een heerlijk vriendelijk persoon
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_47438659
quote:
Op maandag 19 maart 2007 16:06 schreef Sjeen het volgende:

[..]

Wat ben jij toch een heerlijk vriendelijk persoon
wat fijn dat je dat inziet
Stem hier:
De term EUROCENT
pi_47440533
quote:
Op maandag 19 maart 2007 15:23 schreef SHE het volgende:
En idd, het heeft alles interpretatie te maken. Ik vind mager/slank mooi. Zowel bij mezelf als bij anderen.
Daarnaast heb ik flinke memmen, dus een pondje meer zie je al snel.
En nee, natuurlijk is 75 kg bij 176 niet te dik. Maar ik vind mollig niet zo mooi.
Ik, als man, hou ook wel van slanke vrouwen. Maar ik geloof niet dat het de bedoeling van PietVerdriet was om iedereen aan het schoonheidsideaal te laten voldoen, maar meer naar een gezocht gewicht en levensstijl te helpen.
  maandag 19 maart 2007 @ 17:01:32 #9
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_47440798
Ik ben het 100% eens met Piet hoor; mijn repliek kwam voort uit een discussie over iemand die 100 > kg woog.

Nu weer ontopic dus!
pi_47441440
TerugvindPiet.
  maandag 19 maart 2007 @ 17:44:07 #11
139677 Curiosity
pi_47442380
quote:

[..]

Zolang er extract inzit is het suiker, mafkees
pi_47442590
quote:
Op maandag 19 maart 2007 17:44 schreef Curiosity het volgende:

[..]

Stem hier:
De term EUROCENT
pi_47442770
quote:
Op maandag 19 maart 2007 17:44 schreef Curiosity het volgende:

[..]

There is no love sincerer than the love of food.
pi_47446563
quote:
Op maandag 19 maart 2007 15:43 schreef Trizzle het volgende:punt 4: "Of je neemt minder van wat je echt lekker vindt" lijkt me inderdaad ook voor de hand liggen ipv een jenever/cola light mixje
Ik ben het volledig eens met punt 4! En Piet vast ook.
  maandag 19 maart 2007 @ 19:49:26 #15
139677 Curiosity
pi_47447045
Nu kan iedereen hier wel rare gezichtjes neerzetten als het om suiker in rum gaat, maar als je dit afstookt hou je extract over en dat is suiker, niet meer als 10 g/l maar toch, in jenever en wodka is dit <0.

Dus niet doen alsof je er verstand van hebt aub, dank u.
  maandag 19 maart 2007 @ 19:49:31 #16
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_47447047
quote:

[..]

Ehm, in stroop en suikerriet zit suiker. In fruit zit suiker, in groenten ook, in brood en eigenlijk op vlees na in alles wat je eet
Alle koolhydraten zijn suikers en zo behandeld je lichaam ze ook.
wel is er verschil tussen zogenaamde 'snelle'en 'langzame'suikers, waarbij de eerstgenoemde iets minder favorabel is.
suikerriet en stroop, ook appelstroop bevatten gewoon keiharde suikers

Overigens vind ik een druppel jenever in een cola echt idioot.
Of je drinkt, of je drinkt niet.
Ik plan het altijd zo dat ik op dagen dat ik flink doorzak, gewoon mijn voeding aanpas.
al is iets vets helaas altijd lekkerder als je hebt gedronken
pi_47448538
quote:
Op maandag 19 maart 2007 19:39 schreef Liejannuh het volgende:

[..]

Ik ben het volledig eens met punt 4! En Piet vast ook.
Ik ook hoor. Lightprodukten werken averechts: als je het eet, voel je je niet bevredigd omdat het niet helemaal is wat je eigenlijk wilt (20+ kaas zoutarm versus stokoude 48+ kaas).
En dan ga je teveel eten.
Beter 1 stukje van de allerbeste chocola dan een hele goedkope reep van cacaofantasie.

[ Bericht 1% gewijzigd door cinnamongirl op 20-03-2007 07:08:33 ]
pi_47460174
quote:
Op maandag 19 maart 2007 17:01 schreef SHE het volgende:
Ik ben het 100% eens met Piet hoor; mijn repliek kwam voort uit een discussie over iemand die 100 > kg woog
quote:
Op maandag 19 maart 2007 15:23 schreef SHE het volgende:
En idd, het heeft alles interpretatie te maken. Ik vind mager/slank mooi. Zowel bij mezelf als bij anderen.
Daarnaast heb ik flinke memmen, dus een pondje meer zie je al snel.
En nee, natuurlijk is 75 kg bij 176 niet te dik. Maar ik vind mollig niet zo mooi.
Meer kan ik er niet over zeggen
Nah, ook flauw natuurlijk, maar je weet het echt zooooooo beter, terwijl je gewoon echt NIKS te zeiken hebt.
Minder strak, wauw
Je weet echt niet waar je over praat
Slotje, of verder in LIF trouwens, dit hoort niet in CUL.
pi_47460945
quote:
Op maandag 19 maart 2007 20:20 schreef cinnamongirl het volgende:

Beter 1 stukje van de allerbeste chocola dan een hele goedkope reep van cacaofantasie.
Kijk, daar ben ik het helemaal mee eens. Ik eet elke dag een beetje chocolade, maar wel met een cacao gehalte van 72% of hoger. In tegenstelling tot vroeger toen ik nog melkchocolade at heb ik nooit meer de neiging om een hele reep op te eten.
  dinsdag 20 maart 2007 @ 11:09:01 #20
61660 Lariekoek
Zo, jij bent echt grappig.
pi_47465347
quote:
Op maandag 19 maart 2007 15:43 schreef Trizzle het volgende:

Kom je van alcohol drinken aan dan?
Je komt naar mijn idee alleen aan van de troep die ze er allemaal bij stoppen.
Cola light + Bacardi = 0 cal. toch?
la·rie·koek (de ~ (m.)) 1 onzin
  Licht Ontvlambaar dinsdag 20 maart 2007 @ 11:10:45 #21
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_47465389
quote:
Op dinsdag 20 maart 2007 11:09 schreef Lariekoek het volgende:

[..]

1 gram alcohol levert 7 cal...

Bacardi cola-light (Hoeveel calorieen?)
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_47465490
quote:
Op dinsdag 20 maart 2007 11:09 schreef Lariekoek het volgende:

[..]

Fout!
Alchohol is erg calorierijk!!!
In 1 gram alcohol zitten 7 kilocalorieën. Dat is bijna net zo veel als in 1 gram vet (9 kcal) en meer als in 1 gram suiker (4 kcal).
In 100 ml rum zitten al 229 kcal.

Ter vergelijking: in een glas bier zitten al 100 kcal, in een blikje 130.
  dinsdag 20 maart 2007 @ 11:18:10 #23
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_47465589
Ik zeg niet voor niets, alcohol mijden of alleen matig drinken (één a twee glazen wijn)
Alcoholische dranken, en zeker bier, hebben relatief veel Kcal. Maar één a twee glazen wijn hebben een duidelijk postief effect op hart en vaatziekten, en dat is, als je overgewicht hebt, mooi meegenomen.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  dinsdag 20 maart 2007 @ 11:20:44 #24
61660 Lariekoek
Zo, jij bent echt grappig.
pi_47465675
Okee, weer wat geleerd
la·rie·koek (de ~ (m.)) 1 onzin
  dinsdag 20 maart 2007 @ 11:58:02 #25
139677 Curiosity
pi_47466891
Een glas rode of witte wijn bevat ongeveer 110 calorieën.

Hoe zoeter de wijn, des te meer calorieën.
Hoe hoger het alc% percentage, des te meer calorieën.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')