abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 14 maart 2007 @ 15:42:41 #1
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_47267808
Dit is geen dieet.
Dieeten werken niet, het drastisch verminderen van je calorieen inname leid ertoe dat spierweefsel wordt afgebouwt en dat je lichaam denkt dat er een hongersnood is en iedere calorie die binnenkomt wordt opgeslagen. Je lijkt wel af te vallen, maar zo snel je ophoud met het dieet komen de kilo's er sneller aan als ze eraf gingen en het gewicht neemt zelfs toe tot een hoger niveau als voor het dieet.
Dit is al bekend sinds de tweede wereldoorlog toen er in de VS onderzoek werd gedaan naar de effecten van ondervoeding in krijgsgevangenschap. Er werden twee onderzoeksgroepen genomen. De eerste kon eten wat ze wilden, de tweede werd op een laag calorieen nivo gezet. De tweede groep nam in gewicht af, maar zo snel als ze weer normaal aten nam het gewicht snel toe en werd men zwaarder als voorheen.

Wat moet je dus doen als je overgewicht hebt, en wilt afvallen.
realiseer je dan ten eerste, slanke mensen zijn idd gezonder dan erg dikke mensen, dat klopt, maar er geen enkel onderzoek dat bewijst dat afgeslankte mensen gezonder zijn. Er is geen enkel wetenschappelijk bewijs dat afslanken gezond is, alle onderzoek is gebaseerd op mensen die altijd al slank waren.

Goed, wil je nog steeds afvallen?
Verlaag je calorieen intake niet enorm, sterker nog, je hoeft hem eigenlijk niet eens te verlagen, maar als je regelmatig alcohol drinkt, verlaag dat tot 1 a 2 glazen wijn per dag. Stop het het drinken van suikerwater als frisdranken en vruchtesappen. Ze geven veel calorien en geven geen vol gevoel. Drink water en thee.
Eet goed, eet meer groenten, Volkorenbrood en verwen je zelf met een toetje.
Ontbijt, lunch en dineer, je kan gewoon goed eten, dan heb je ook minder zin om te snoepen, je kan in principe de zelfde hoeveelheid calorieen naar binnen werken, maar dan aan groenten, aardappels, rijst, en een stukje vlees of vis

Dit is de eerste stap, je krijgt nu dezelfde hoeveelheid calorieen binnen, maar qua volume eet je zelfs meer dan voorheen, echter, je lichaam moet harder werken om het eten te verteren. Bonus is dat je gezonder eet, je stoelgang beter wordt en je gewoon lekker kan eten.

De tweede stap, ga meer bewegen, neem vaker de fiets als je boodschappen gaat doen, ga op de fiets naar het werk, ga sporten, zwemmen, lekker een paar uur lopen op een vrije zondag.
Je calorieen verbruik gaat nu omhoog, en je bouwt spierweefsel op en vetweefsel af.

Let op, dit gaat niet snel, sterker nog, je zal dit gewoon moeten blijven doen, het gaat erom dat je je levensstijl veranderd, je zal afvallen, maar langzaam, soms langere tijd niet. Echter, het komt er ook niet snel aan als je eens zondigt.

Als je je geld liever wilt besteden aan dieetproducten, en sonja bakker crashdieet boeken, ga lekker je gang, maar vraag je af, het hoeveelste super nee dit werkt echt dieet is dit wat je gaat volgen?

Wat ik je hier vertel is geen dieet, het is een verandering van levensstijl, die je langzaam maar zeker je gewicht zal verlagen, er voor zorgt dat je gezonder leeft, en die je gewoon lekker laat eten, zonder dat je calorieen hoeft te tellen. Je zal niet gefrustreerd zijn door dat wat je allemaal moet laten, maar je leeft gewoon lekker. Als je een tijdje wat meer beweegt zal je het zelfs lekker gaan vinden.

Waarom werkt dit?
Omdat je meer calorieen verbruikt
Omdat je een vol gevoel hebt, omdat je je calorieen uit groenten en bruin brood haalt ipv snel verterende suikers.

Oh, en mijd de light frisdranken, er zijn aanwijzingen voor dat als je light frisdrank drinkt, je lichaam zoet waarneemt en de insuline productie omhoog gooit, maar er komt geen suiker. Door de stijging van de het insuline in je bloed neemt je bloedsuikerspiegel af, en krijg je honger.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_47268037
weinig aanvullingen hier.. *totally agree*

maar wel 1 vraag... dat light spul
heeft u daar bronnen van?
namelijk een light-verslaafd vriendje.. en diverse discussies verder.. blijft ie dapper light drinken
jobensaskia.nl
Oi to the punks! Oi to the skins! Oi to the world and everybody wins!
  woensdag 14 maart 2007 @ 15:54:49 #3
45206 Pietverdriet
pi_47268202
quote:
Op woensdag 14 maart 2007 15:49 schreef Uhmmie het volgende:
weinig aanvullingen hier.. *totally agree*

maar wel 1 vraag... dat light spul
heeft u daar bronnen van?
namelijk een light-verslaafd vriendje.. en diverse discussies verder.. blijft ie dapper light drinken
Zo niets online bij de hand, let wel, het is omstreden.
pi_47268225
ik zat helemaal klaar om eens lekker te zieken in dit topic. en toen las ik wat je zei en dacht ik, damn.. die gast heeft gewoon gelijk...
pi_47268294
tja bij ons gaat de discussie vooral over vruchtensap dus

vruchtensap uit 100% vruchten
light vruchtensap
en eh.. ja de zogenaamde "vruchtennectar"
oh en natuurlijk de "100% vruchtensap" uit de koeling

die laatste voelt gezonder...

maar wat het daadwerkelijk is?

sowieso is light omstreden omdat het met zoetstoffen is
en zoetstoffen toch al niet de beste reputatie hebben
maar dat heeft niets te maken met afvallen... hooguit met je algemene gezondheid
jobensaskia.nl
pi_47268367
inderdaad, door over te stappen van frisdrank op water, van 's middags ff snacken/snoepen naar 's middags wat fruit ben ik 10 kilo afgevallen, zonder honger te lijden.
pi_47268488
mja hier zo'n kleine 20kg in een jaar tijd ongeveer

ook met minimale inspanning

en goeie punt daarvan: je kunt het gewoon volhouden dus je gaat je daarna ook niet weer 20++kg bijeten omdat "het weer mag!"
jobensaskia.nl
  woensdag 14 maart 2007 @ 16:04:12 #8
45206 Pietverdriet
pi_47268517
quote:
Op woensdag 14 maart 2007 15:57 schreef Uhmmie het volgende:
tja bij ons gaat de discussie vooral over vruchtensap dus

vruchtensap uit 100% vruchten
light vruchtensap
en eh.. ja de zogenaamde "vruchtennectar"
oh en natuurlijk de "100% vruchtensap" uit de koeling

die laatste voelt gezonder...

maar wat het daadwerkelijk is?

sowieso is light omstreden omdat het met zoetstoffen is
en zoetstoffen toch al niet de beste reputatie hebben
maar dat heeft niets te maken met afvallen... hooguit met je algemene gezondheid
Vruchtensap drinken geeft natuurlijk vitaminen, dat klopt, maar vruchtensap is door de natuurlijke suikers ook zeer rijk aan calorieen, appelsap is bv net zo suikerrijk als cola.
Je kan beter fruit eten, dat vult, kost meer om het te verteren, en je vitamientjes krijg je binnen.
Kijk je kan best een glas sap drinken, geen probleem hoor, maar een stuk fruit eten is beter, gezonder, en ik vind persoonlijk, lekkerder. Je krijgt meer vezels binnen en das goed voor je darmpkes.
pi_47268573
Ik eet en leef al volgens de "regels" die jij noemt. Ik eet regelmatig en gezond. Koek, snoep en chips hebben we niet eens in huis. Een friteuse hebben we bewust niet aangeschaft. Alle afstanden die fietsbaar zijn, leg ik te voet af. En toch blijf ik min of meer "chubby". Als ik echt slank zou willen zijn, dan zou ik toch echt moeten gaan hongeren. Daar pas ik voor, want ik ben ondanks mijn spekrandje door en door gezond. Ik ben eens wat dunner geweest, met veeeeeeeel moeite, maar toen was ik om de haverklap ziek en had ik altijd een wit snoetje.

Ach. Misschien ben ik gewoon zo.
  woensdag 14 maart 2007 @ 16:06:15 #10
45206 Pietverdriet
pi_47268588
quote:
Op woensdag 14 maart 2007 16:03 schreef Uhmmie het volgende:
mja hier zo'n kleine 20kg in een jaar tijd ongeveer

ook met minimale inspanning

en goeie punt daarvan: je kunt het gewoon volhouden dus je gaat je daarna ook niet weer 20++kg bijeten omdat "het weer mag!"
20 Kilo is veel om af te vallen in een jaar, maar voor de rest heb je gelijk.
Enne, als je gewoon goed eet en beweegt, wat is er dan weer te mogen?
pi_47268628
mja ik zal ook nooit heel mager worden vrees ik

maar toch scheelt het best heel erg veel

@pietverdriet: het lest alleen de dorst wat minder
en continu thusi water drinken vond ik ook niet zo ideaal
drink wel veel thee.. dat scheelt ook
jobensaskia.nl
  woensdag 14 maart 2007 @ 16:08:39 #12
45206 Pietverdriet
pi_47268664
quote:
Op woensdag 14 maart 2007 16:05 schreef _Arual_ het volgende:
Ik eet en leef al volgens de "regels" die jij noemt. Ik eet regelmatig en gezond. Koek, snoep en chips hebben we niet eens in huis. Een friteuse hebben we bewust niet aangeschaft. Alle afstanden die fietsbaar zijn, leg ik te voet af. En toch blijf ik min of meer "chubby". Als ik echt slank zou willen zijn, dan zou ik toch echt moeten gaan hongeren. Daar pas ik voor, want ik ben ondanks mijn spekrandje door en door gezond. Ik ben eens wat dunner geweest, met veeeeeeeel moeite, maar toen was ik om de haverklap ziek en had ik altijd een wit snoetje.

Ach. Misschien ben ik gewoon zo.
Zie ook mijn eerste opmerking over slanke en dikke mensen, en niets mis met wat steviger te zijn, als jij je goed voelt bij je gewicht, gewoon zo blijven.
pi_47268670
trouwens, als je eenmaal aan water gewend bent, is frisdrank echt niet meer te zuipen. wat is dat spul ranzig zoet zeg
  woensdag 14 maart 2007 @ 16:10:10 #14
45206 Pietverdriet
pi_47268713
quote:
Op woensdag 14 maart 2007 16:07 schreef Uhmmie het volgende:
mja ik zal ook nooit heel mager worden vrees ik
Waarom zou je dat willen?
quote:
maar toch scheelt het best heel erg veel
En je voelt je beter, gezonder, je hebt conditie
quote:
@pietverdriet: het lest alleen de dorst wat minder
en continu thusi water drinken vond ik ook niet zo ideaal
drink wel veel thee.. dat scheelt ook
Ik drink voornamelijk water en thee.
pi_47268719
en volgens mij houden mannen ook niet van gratenpakhuisjes.. dus een beetje chubby werkt hooguit in je voordeel
jobensaskia.nl
pi_47268722
quote:
Op woensdag 14 maart 2007 16:08 schreef Byte_Me het volgende:
trouwens, als je eenmaal aan water gewend bent, is frisdrank echt niet meer te zuipen. wat is dat spul ranzig zoet zeg
Net zoals koffie met melk en suiker, zoals ik het als kind heb leren drinken. Dat krijg ik nu dus echt niet meer weg.
  woensdag 14 maart 2007 @ 16:11:16 #17
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_47268746
Beste ome Piet,

Ik heb een hekel aan groenten. Fruit vind ik juist wel lekker, maar daar ik eet ik dan weer teveel van.

Wat moet ik nu?

Groetjes,
Lemmeb
Money is short, times are hard, here's my fucking business card!
"I never let my schooling interfere with my education." — Mark Twain
  woensdag 14 maart 2007 @ 16:12:08 #18
45206 Pietverdriet
pi_47268776
Oh, en als iemand verwacht dat er een magisch dieet of plan bestaat waardoor je *poef* in korte tijd van overgewicht naar slank gaat, dan zit je hier fout, dat gaat nooit gebeurten.
pi_47268805
quote:
Op woensdag 14 maart 2007 16:10 schreef Pietverdriet het volgende:
Waarom zou je dat willen?
did i say that?
ben best blij met mezelf
iets er af mag nog wel.. maar zit er komende 9 maanden niet zo in
gezond leven kan daarentegen prima dus dat doen we dan ook
quote:
Op woensdag 14 maart 2007 16:10 schreef Pietverdriet het volgende:
En je voelt je beter, gezonder, je hebt conditie
dat zeker
daar doen we het ook voor he

ik voelde me prima toen ik dikker was
maar stiekum nu nog beter
jobensaskia.nl
  woensdag 14 maart 2007 @ 16:13:47 #20
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_47268829
quote:
Op woensdag 14 maart 2007 16:12 schreef Pietverdriet het volgende:
Oh, en als iemand verwacht dat er een magisch dieet of plan bestaat waardoor je *poef* in korte tijd van overgewicht naar slank gaat, dan zit je hier fout, dat gaat nooit gebeurten.
Jawel hoor, dat kan best. Heb er zelf ervaring mee. Is alleen een kwestie van heel veel zelfdiscipline. Of het gezond is voor je lichaam is natuurlijk weer een tweede.
  woensdag 14 maart 2007 @ 16:14:50 #21
45206 Pietverdriet
pi_47268864
quote:
Op woensdag 14 maart 2007 16:11 schreef Lemmeb het volgende:
Beste ome Piet,

Ik heb een hekel aan groenten. Fruit vind ik juist wel lekker, maar daar ik eet ik dan weer teveel van.

Wat moet ik nu?

Groetjes,
Lemmeb
Wat verwacht je, een wondermiddel? Die bestaan niet.
Groente leren waarderen!
kijk, helemaal zonder moeite gaat er niets.
  woensdag 14 maart 2007 @ 16:15:07 #22
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_47268873
En hier wil ik aan toevoegen; EET EIWITTEN EN VETTEN!
geen vet eten is funest voor je lichaam
maar eet alleen de goede en voeg nooit meer vet toe.
Eiwitten geven een vol gevoel, het meest van alle stoffen. Wie veel eiwitten eet, zal minder eten, feit.
Maarrrr; zonder KH's kom je ook nbergens ( geen atkins geklooi dus ) want KH's zijn onmisbaar voor je bovenkamer en hormoonhuishouding.
dusss, veeeel groentjes en lekker vis en vlees. Vlees het liefst gevogelte en bij vis mag alles.

Ik geloof ook in de light fris theorie, en het is wel degelijk een feit dat je insulinespiegel flink stijgt.
Water is lekker , wijn ook
En pas op met koffie, ook koffie is een killer voor afvallen. In feite behandeld je lichaam koffie net als suikers..ofwel, je bloedsuikerspiegel stijgt als je koffie drinkt. Dus beperk alle oppeppende drankjes/middelen.
  woensdag 14 maart 2007 @ 16:16:06 #23
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_47268900
quote:
Op woensdag 14 maart 2007 16:14 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Wat verwacht je, een wondermiddel? Die bestaan niet.
Groente leren waarderen!
kijk, helemaal zonder moeite gaat er niets.
Wat ik meer bedoel is het volgende: kan ik groenten missen als ik wel heel veel fruit eet? Want het liefst eet ik helemaal geen groenten. Behalve tomaten, maar dat is ook een vrucht.
pi_47268913
quote:
Op woensdag 14 maart 2007 16:08 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Zie ook mijn eerste opmerking over slanke en dikke mensen, en niets mis met wat steviger te zijn, als jij je goed voelt bij je gewicht, gewoon zo blijven.
Nou, kledingtechnisch zou ik het wel wat prettiger vinden. Maar hongerdiëten, daar pas ik voor. En het dieet was jij hierboven omschrijft, daar val ik geen ons mee af. Net zoals je een niet-roker met slechte longen kunt laten minderen met roken, kun je mij als regelmatige/gezonde eter met speklaagje niet regelmatiger / gezonder laten eten. Om het maar even samen te vatten.

Soms denk ik, was het maar zo dat ik wat spekkig ben vanwege koekiemonstergedrag of snackbarvoer, dan weet je tenminste waar het aan ligt, en kun je dus ook afvallen.
  woensdag 14 maart 2007 @ 16:18:11 #25
92279 N.icka
Windforce 11
pi_47268961
Wat een ongelooflijk revolutionair afvalplan
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')