Zo niets online bij de hand, let wel, het is omstreden.quote:Op woensdag 14 maart 2007 15:49 schreef Uhmmie het volgende:
weinig aanvullingen hier.. *totally agree*
maar wel 1 vraag... dat light spul
heeft u daar bronnen van?
namelijk een light-verslaafd vriendje.. en diverse discussies verder.. blijft ie dapper light drinken
Vruchtensap drinken geeft natuurlijk vitaminen, dat klopt, maar vruchtensap is door de natuurlijke suikers ook zeer rijk aan calorieen, appelsap is bv net zo suikerrijk als cola.quote:Op woensdag 14 maart 2007 15:57 schreef Uhmmie het volgende:
tja bij ons gaat de discussie vooral over vruchtensap dus
vruchtensap uit 100% vruchten
light vruchtensap
en eh.. ja de zogenaamde "vruchtennectar"
oh en natuurlijk de "100% vruchtensap" uit de koeling
die laatste voelt gezonder...
maar wat het daadwerkelijk is?
sowieso is light omstreden omdat het met zoetstoffen is
en zoetstoffen toch al niet de beste reputatie hebben
maar dat heeft niets te maken met afvallen... hooguit met je algemene gezondheid
20 Kilo is veel om af te vallen in een jaar, maar voor de rest heb je gelijk.quote:Op woensdag 14 maart 2007 16:03 schreef Uhmmie het volgende:
mja hier zo'n kleine 20kg in een jaar tijd ongeveer
ook met minimale inspanning
en goeie punt daarvan: je kunt het gewoon volhouden dus je gaat je daarna ook niet weer 20++kg bijeten omdat "het weer mag!"
Zie ook mijn eerste opmerking over slanke en dikke mensen, en niets mis met wat steviger te zijn, als jij je goed voelt bij je gewicht, gewoon zo blijven.quote:Op woensdag 14 maart 2007 16:05 schreef _Arual_ het volgende:
Ik eet en leef al volgens de "regels" die jij noemt. Ik eet regelmatig en gezond. Koek, snoep en chips hebben we niet eens in huis. Een friteuse hebben we bewust niet aangeschaft. Alle afstanden die fietsbaar zijn, leg ik te voet af. En toch blijf ik min of meer "chubby". Als ik echt slank zou willen zijn, dan zou ik toch echt moeten gaan hongeren. Daar pas ik voor, want ik ben ondanks mijn spekrandje door en door gezond. Ik ben eens wat dunner geweest, met veeeeeeeel moeite, maar toen was ik om de haverklap ziek en had ik altijd een wit snoetje.
Ach. Misschien ben ik gewoon zo.
Waarom zou je dat willen?quote:Op woensdag 14 maart 2007 16:07 schreef Uhmmie het volgende:
mja ik zal ook nooit heel mager worden vrees ik
En je voelt je beter, gezonder, je hebt conditiequote:maar toch scheelt het best heel erg veel
Ik drink voornamelijk water en thee.quote:@pietverdriet: het lest alleen de dorst wat minder
en continu thusi water drinken vond ik ook niet zo ideaal
drink wel veel thee.. dat scheelt ook
Net zoals koffie met melk en suiker, zoals ik het als kind heb leren drinken. Dat krijg ik nu dus echt niet meer weg.quote:Op woensdag 14 maart 2007 16:08 schreef Byte_Me het volgende:
trouwens, als je eenmaal aan water gewend bent, is frisdrank echt niet meer te zuipen. wat is dat spul ranzig zoet zeg
did i say that?quote:Op woensdag 14 maart 2007 16:10 schreef Pietverdriet het volgende:
Waarom zou je dat willen?
dat zekerquote:Op woensdag 14 maart 2007 16:10 schreef Pietverdriet het volgende:
En je voelt je beter, gezonder, je hebt conditie
Jawel hoor, dat kan best. Heb er zelf ervaring mee. Is alleen een kwestie van heel veel zelfdiscipline. Of het gezond is voor je lichaam is natuurlijk weer een tweede.quote:Op woensdag 14 maart 2007 16:12 schreef Pietverdriet het volgende:
Oh, en als iemand verwacht dat er een magisch dieet of plan bestaat waardoor je *poef* in korte tijd van overgewicht naar slank gaat, dan zit je hier fout, dat gaat nooit gebeurten.
Wat verwacht je, een wondermiddel? Die bestaan niet.quote:Op woensdag 14 maart 2007 16:11 schreef Lemmeb het volgende:
Beste ome Piet,
Ik heb een hekel aan groenten. Fruit vind ik juist wel lekker, maar daar ik eet ik dan weer teveel van.
Wat moet ik nu?
Groetjes,
Lemmeb
Wat ik meer bedoel is het volgende: kan ik groenten missen als ik wel heel veel fruit eet? Want het liefst eet ik helemaal geen groenten. Behalve tomaten, maar dat is ook een vrucht.quote:Op woensdag 14 maart 2007 16:14 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Wat verwacht je, een wondermiddel? Die bestaan niet.
Groente leren waarderen!
kijk, helemaal zonder moeite gaat er niets.
Nou, kledingtechnisch zou ik het wel wat prettiger vinden. Maar hongerdiëten, daar pas ik voor. En het dieet was jij hierboven omschrijft, daar val ik geen ons mee af. Net zoals je een niet-roker met slechte longen kunt laten minderen met roken, kun je mij als regelmatige/gezonde eter met speklaagje niet regelmatiger / gezonder laten eten. Om het maar even samen te vatten.quote:Op woensdag 14 maart 2007 16:08 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Zie ook mijn eerste opmerking over slanke en dikke mensen, en niets mis met wat steviger te zijn, als jij je goed voelt bij je gewicht, gewoon zo blijven.
Absoluutquote:Op woensdag 14 maart 2007 16:15 schreef SHE het volgende:
En hier wil ik aan toevoegen; EET EIWITTEN EN VETTEN!
geen vet eten is funest voor je lichaam
Zoals ik al zei, gewoon goed eten, mijd suikers in grote hoeveelheden (frisdrank, vruchtensap).quote:maar eet alleen de goede en voeg nooit meer vet toe.
Eiwitten geven een vol gevoel, het meest van alle stoffen. Wie veel eiwitten eet, zal minder eten, feit.
Maarrrr; zonder KH's kom je ook nbergens ( geen atkins geklooi dus ) want KH's zijn onmisbaar voor je bovenkamer en hormoonhuishouding.
dusss, veeeel groentjes en lekker vis en vlees. Vlees het liefst gevogelte en bij vis mag alles.
SHE, je bent een dijk van een wijf als je posts in CUL leest, ik ben het vaak roerend met je eens!quote:Ik geloof ook in de light fris theorie, en het is wel degelijk een feit dat je insulinespiegel flink stijgt.
Water is lekker , wijn ook![]()
En pas op met koffie, ook koffie is een killer voor afvallen. In feite behandeld je lichaam koffie net als suikers..ofwel, je bloedsuikerspiegel stijgt als je koffie drinkt. Dus beperk alle oppeppende drankjes/middelen.
Ehm, je insuline-huishouding is nogal wetenschappelijk onderbouwd. De jouwe is niet veel anders dan die van de rest van je soort hoor.quote:Op woensdag 14 maart 2007 16:18 schreef Lemmeb het volgende:
Nou, over die light-frisdrank theorie, ik vind het allemaal maar quasi-wetenschappelijk gezwets. Ik ben ooit 30 kilo afgevallen door alleen nog maar light frisdrank te drinken en patat met ketchup te eten. En echt niet dat ik me slap voelde ofzo, ik dronk gerust 3 flessen cola light achter elkaar op.
maar ik kan niet zonder koffiequote:Op woensdag 14 maart 2007 16:15 schreef SHE het volgende:
En pas op met koffie, ook koffie is een killer voor afvallen. In feite behandeld je lichaam koffie net als suikers..ofwel, je bloedsuikerspiegel stijgt als je koffie drinkt. Dus beperk alle oppeppende drankjes/middelen.
Neehoor, daar heb ik allemaal geen last van. Ik sport veel, rook niet, drink niet en ben in uitstekende conditie. Bovendien was het maar tijdelijk, nu eet ik weer een beetje zoals jij hierboven schreef: veel eiwitten en veel volkoren zooi.quote:Op woensdag 14 maart 2007 16:21 schreef SHE het volgende:
[..]
Ehm, je insuline-huishouding is nogal wetenschappelijk onderbouwd. De jouwe is niet veel anders dan die van de rest van je soort hoor.
Enige wat je uniek maakt is je metabolisme. Als jij prima draait op patat en light fris, doen!
Die rekening krijg je over een paar decennia pas, als je maag is verneukt en je vaten vernauwd zijn.
![]()
Jij mag eerst googlen op insuline/alvleesklier en glucose spiegelquote:Op woensdag 14 maart 2007 16:20 schreef Stereotomy het volgende:
Wat ik ervan begrepen heb is dat de light-frisdrank theorie jouw trek naar echt suiker zou toenemen door de verhoogde isulinespiegel. Dat betekent dus dat je daadwerkelijk zelf nog de stap moet gaan zetten om calorierijk voedsel te pakken en naar binnen te duwen. Als je dat gewoon niet doet, staat die theorie ook van geen kant meer.
Nee, precies. Ik kreeg in elk geval niet meer trek in echte suiker, en ik dronk soms wel 6 liter light frisdrank per dag. Laat staan dat ik er zelf naar greep.quote:Op woensdag 14 maart 2007 16:20 schreef Stereotomy het volgende:
Wat ik ervan begrepen heb is dat de light-frisdrank theorie jouw trek naar echt suiker zou toenemen door de verhoogde isulinespiegel. Dat betekent dus dat je daadwerkelijk zelf nog de stap moet gaan zetten om calorierijk voedsel te pakken en naar binnen te duwen. Als je dat gewoon niet doet, staat die theorie ook van geen kant meer.
Vitamine, vezels en mineralen technisch ja, alleen bevat fruit vaak meer calorieen dan groente.quote:Op woensdag 14 maart 2007 16:16 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Wat ik meer bedoel is het volgende: kan ik groenten missen als ik wel heel veel fruit eet? Want het liefst eet ik helemaal geen groenten. Behalve tomaten, maar dat is ook een vrucht.
leuk antwoord om over na te denken: wanneer heb je meer honger.. na 1000kcal vet of 1000kcal suiker?quote:Op woensdag 14 maart 2007 16:24 schreef Stereotomy het volgende:
Raadseltje:
wat is zwaarder, een kilo veren of een kilo lood?
Ander raadseltje:
wat geeft meer energie aan je lichaam om te verbranden of op te slaan: 1000 kcal vet of 1000 kcal suiker?
dat bedoel ik. laat dan ook niet overkomen dat een dieet van patat en cola ok is, want dat is het niet. Ook voor Lemmeb nietquote:Op woensdag 14 maart 2007 16:23 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Neehoor, daar heb ik allemaal geen last van. Ik sport veel, rook niet, drink niet en ben in uitstekende conditie. Bovendien was het maar tijdelijk, nu eet ik weer een beetje zoals jij hierboven schreef: veel eiwitten en veel volkoren zooi.
Als die 1000kcal suikers komen uit voedsel met hoog vezelgehalte dan wordt het nog moeilijkquote:Op woensdag 14 maart 2007 16:26 schreef Uhmmie het volgende:
[..]
leuk antwoord om over na te denken: wanneer heb je meer honger.. na 1000kcal vet of 1000kcal suiker?
Ik zit nog in het grote maten deel, maar mijn kleding zit ruim nu, heel ruimquote:Op woensdag 14 maart 2007 16:24 schreef Uhmmie het volgende:
weet niet wat voor maat je hebt.. maar ik ben wel weer redelijk blij als ik ga shoppen tegenwoordig
pas toch precies ff beter in kleding terwijl ik jaar geleden vaak shopte in het "grote maten"-deel
quote:
Het gaat er in dit topic om dat 500 Kcal uit spruitjes en aardappels meer calorien kosten om te verwerken dan 500 Kcal uit cola, en dat het eerste je honger langere tijd stilt en je van het tweede alleen maar meer trek krijgt,quote:Op woensdag 14 maart 2007 16:24 schreef Stereotomy het volgende:
wat geeft meer energie aan je lichaam om te verbranden of op te slaan: 1000 kcal vet of 1000 kcal suiker?
Oke, tanx, duidelijk.quote:Op woensdag 14 maart 2007 16:26 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Vitamine, vezels en mineralen technisch ja, alleen bevat fruit vaak meer calorieen dan groente.
Maar natuurlijkquote:Op woensdag 14 maart 2007 16:29 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Het gaat er in dit topic om dat 500 Kcal uit spruitjes en aardappels meer calorien kosten om te verwerken dan 500 Kcal uit cola, en dat het eerste je honger langere tijd stilt en je van het tweede alleen maar meer trek krijgt,
Nee, tuurlijk niet, maar wat ik bedoelde is dat het wel kàn werken als je wilt afvallen. Helemaal niet eten werkt ook, als een trein zelfs. Het hangt uiteindelijk van je zelfdiscipline af of het daadwerkelijk lukt en of je op gewicht blijft.quote:Op woensdag 14 maart 2007 16:27 schreef SHE het volgende:
[..]
dat bedoel ik. laat dan ook niet overkomen dat een dieet van patat en cola ok is, want dat is het niet. Ook voor Lemmeb niet![]()
Ach we hebben allemaal onze zonden.quote:Ik ga 'm er weer doorgooien, mijn eeuwenoude levensmotto:
Ik eet alleen:
- dat wat heeft gebloed
- dat wat aan een struik groeit
- dat wat uit de grond komt
- dat wat aan een boom hangt.
Makkelijk joh!
En omdat ik toch wel een beetje van extra lekker houd, sneak ik daar wel mijn wijntjes tussendoor
Het probleem is dat je eerst gezond moet definieren.quote:Op woensdag 14 maart 2007 16:33 schreef Mihaelaz het volgende:
fruitsap ook niet? fruitsap is toch gezond?
Net zo gezond/ongezond als frisdrank. Qua calorieën maakt het geen zak uit.quote:Op woensdag 14 maart 2007 16:33 schreef Mihaelaz het volgende:
Fruitsap bevat idd vitamines, maar ook veel suiker, ongeveer (afhankelijk van het soort) gelijk als cola.quote:Op woensdag 14 maart 2007 16:33 schreef Mihaelaz het volgende:
Als je het zelf perstquote:Op woensdag 14 maart 2007 16:33 schreef Mihaelaz het volgende:
Nee, meer common sense, en dat schijnt nogal wat mensen nodig te hebben.quote:Op woensdag 14 maart 2007 16:18 schreef N.icka het volgende:
Wat een ongelooflijk revolutionair afvalplan![]()
sensequote:Op woensdag 14 maart 2007 16:39 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Nee, meer common sence, en dat schijnt nogal wat mensen nodig te hebben.
dat willen mensen ook niet. Mensen zien liever een Sonja Bakker dieet, die voorschrijft dat een boterham met light kaas hartstikke goed is voor je lijn.quote:Op woensdag 14 maart 2007 16:40 schreef Uhmmie het volgende:
kwam een tijd terug een leuk boekje tegen..
heeft maaaaaaaaaaaaaanden in de winkel gelegen
2 exemplaren en het verkocht gewoon NIET
het heette "het boerenverstand dieet"
Ik vraag me af of je doordringt bij de jojo-ersquote:Op woensdag 14 maart 2007 16:39 schreef Pietverdriet het volgende:
Nee, meer common sense, en dat schijnt nogal wat mensen nodig te hebben.
Meer bewegen, sporten, vaker de fiets pakken.quote:Op woensdag 14 maart 2007 16:47 schreef k_i_m het volgende:
Maar even nieuwsgierig hoor, hoe werkt dat dan als je gestopt bent met roken? Ik eet normaal en redelijk gezond. Niet meer dan voor het stoppen. Toch ben ik al meer dan 5kg zwaarder. Meer eten lijkt me geen goed idee, aangezien mijn stofwisseling het kennelijk helemaal heeft opgegeven.
Eerst sporten en daarna meer eten? Of allebei tegelijk?
Hou voor de lol eens bij wat je echt eet per dag, als je aan het aankomen bent, wedden dat je structureel een stuk boven de 2000 kcal zit per dag?quote:Ik eet normaal en redelijk gezond. Niet meer dan voor het stoppen. Toch ben ik al meer dan 5kg zwaarder.
ach daarna komt gewoon de volgende hype.. dus geen probleemquote:Op woensdag 14 maart 2007 16:52 schreef BertV het volgende:
Mensen willen een goeroe en een boek...
Mensen willen geloven in een ander om zichzelf te kunnen veranderen.
Voor zolang de hype gaat duren...
Je kan met niet verwijten dat ik het probeer, niet? Maar goed, ik moet denk ik de kern van het verhaal verstoppen achter een complex verhaal met bijbehorend dieet, een boek schrijven, vol met kleurenfoto`s, een uitgever zoeken en een marketing campagne starten, persmappen, ontbijt en middag televisie doen, talkshows, etc etc.quote:Op woensdag 14 maart 2007 16:49 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Ik vraag me af of je doordringt bij de jojo-ers
Nou, controversiele onderzoeken (ongeveer net zo controversieel als die onderzoeken over die light frisdrank) hebben aangetoond dat roken alléén al verantwoordelijk is voor een flinke gewichtsvermindering. Dit effect wordt geweten aan twee zaken:quote:Op woensdag 14 maart 2007 16:50 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Meer bewegen, sporten, vaker de fiets pakken.
Enne, als je 5 kilo bent aangekomen eet je wel degelijk meer.
Ik vind het heel goed juist dat je het probeertquote:Op woensdag 14 maart 2007 16:54 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Je kan met niet verwijten dat ik het probeer, niet? Maar goed, ik moet denk ik de kern van het verhaal verstoppen achter een complex verhaal met bijbehorend dieet, een boek schrijven, vol met kleurenfoto`s, een uitgever zoeken en een marketing campagne starten, persmappen, ontbijt en middag televisie doen, talkshows, etc etc.
Alleen heb ik daar absoluut maar dan absoluut geen zin in.
Echniequote:Op woensdag 14 maart 2007 16:50 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
450 kcal per dag per liter?quote:Als ik nu stop met cola drinken (..) wat Zou ik dan aan winst kunnen halen?
Geen cola drinken, volkorenbrood eten ipv broodjes, en op de fiets naar het werk.quote:Op woensdag 14 maart 2007 16:59 schreef kebabkip het volgende:
okee dan ga ik maar eens ontopic reageren.
Sinds januari dit jaar werk ik niet meer in diensten. Daarvoor heb ik 14 maanden onregelmatige diensten gewerkt in de verdeling zes dagen werken, drie dagen vrij. In die periode ben ik aangekomen van 86Kg tot (ja ik schaam me ook) 103 Kg.
Als ik in de spiegel die onderkin bekijk die er vorig jaar nog niet zat, dan heb ik wel een erg aanwezig gevoel van spijt. Kortom, ik wil er wat af maar dan uit ijdelheid.
wat ik momenteel kan verbeteren is dit:
ik eet 1 dag in de week friet (en dan ook alleen DIE dag)
ik drink gemiddel op een dag een 3 blikjes cola
in de pauze eet ik wel eens een broodje uit de kantine, en dat is dan meestal een broodje met filet americain, of kipkerrie salade, of warm gehakt ofzo en een kom soep.
Als ik nu stop met cola drinken, en zelf brood mee neem naar me werk. wat Zou ik dan aan winst kunnen halen?
Ik eet uit mezelf niet eens meer dan 1500kcal. Ik eet alleen als ik honger heb, en dat valt keurig samen met de 3 maaltijden per dag.quote:Op woensdag 14 maart 2007 16:52 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Hou voor de lol eens bij wat je echt eet per dag, als je aan het aankomen bent, wedden dat je structureel een stuk boven de 2000 kcal zit per dag?
Als je dat merkt, kun je, doordat je een tijdje echt hebt bijgehouden wat je eet, ook makkelijk zien waar je kunt minderen, of waar je andere producten kunt eten zodat je hongergevoel beter gestilt kan worden.
Je moet eigenlijk eten voordat je honger krijgt: honger is niet goed, dat is voor het lichaam een signaal om in de honger-mode te gaan opereren en je metabolisme omlaag te schroeven.quote:Op woensdag 14 maart 2007 17:04 schreef k_i_m het volgende:
[..]
Ik eet uit mezelf niet eens meer dan 1500kcal. Ik eet alleen als ik honger heb, en dat valt keurig samen met de 3 maaltijden per dag.
Lees maar op de verpakking hoeveel energie melk je geeft, en vergelijk dat eens met vruchtensap. Denk zo'n factor 5-10 minder.quote:Op woensdag 14 maart 2007 17:03 schreef FloggingMolly het volgende:
Hoe zit het qua drinken met halfvolle melk? Beter dan vruchtensap ondanks de vetten?
Frisdrank is ook gewoon siroop met spuitwater, lood om oud ijzer.quote:Op woensdag 14 maart 2007 17:04 schreef Whatashockr het volgende:
En wat vinden we van aanmaaklimonade ipv saai water?
Ik geloof er ook inquote:Op woensdag 14 maart 2007 16:15 schreef SHE het volgende:
Ik geloof ook in de light fris theorie, en het is wel degelijk een feit dat je insulinespiegel flink stijgt.
Water is lekker , wijn ook![]()
In het voordeel van de melk bedoel je?quote:Op woensdag 14 maart 2007 17:08 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Lees maar op de verpakking hoeveel energie melk je geeft, en vergelijk dat eens met vruchtensap. Denk zo'n factor 5-10 minder.
Wat grappig, dit doe ik nu ruim vier weken zo. Gewoon goed eten. Geen bier, geen frisdrank, af en toe een wijntje. Geen zoutjes of koeken of chocola meer. Gewoon goed eten, drie keer per dag.quote:Op woensdag 14 maart 2007 15:42 schreef Pietverdriet het volgende:
Goed, wil je nog steeds afvallen?
Verlaag je calorieen intake niet enorm, sterker nog, je hoeft hem eigenlijk niet eens te verlagen, maar als je regelmatig alcohol drinkt, verlaag dat tot 1 a 2 glazen wijn per dag. Stop het het drinken van suikerwater als frisdranken en vruchtesappen. Ze geven veel calorien en geven geen vol gevoel. Drink water en thee.
Eet goed, eet meer groenten, Volkorenbrood en verwen je zelf met een toetje.
Ontbijt, lunch en dineer, je kan gewoon goed eten, dan heb je ook minder zin om te snoepen, je kan in principe de zelfde hoeveelheid calorieen naar binnen werken, maar dan aan groenten, aardappels, rijst, en een stukje vlees of vis
Dit is de eerste stap, je krijgt nu dezelfde hoeveelheid calorieen binnen, maar qua volume eet je zelfs meer dan voorheen, echter, je lichaam moet harder werken om het eten te verteren. Bonus is dat je gezonder eet, je stoelgang beter wordt en je gewoon lekker kan eten.
Je gaat er alleen scheef van printenquote:Op woensdag 14 maart 2007 17:13 schreef Verbal het volgende:
[..]
Wat grappig, dit doe ik nu ruim vier weken zo. Gewoon goed eten. Geen bier, geen frisdrank, af en toe een wijntje. Geen zoutjes of koeken of chocola meer. Gewoon goed eten, drie keer per dag.
Scheelt een kilo per week
V.
quote:Op woensdag 14 maart 2007 17:14 schreef k_i_m het volgende:
[..]
Je gaat er alleen scheef van printen.
Melk: 47 kcal/100 gramquote:Op woensdag 14 maart 2007 17:12 schreef FloggingMolly het volgende:
[..]
In het voordeel van de melk bedoel je?
Chocolade is geen ongezond iets als je het niet in enorme hoeveelheden naar binnen werktquote:Op woensdag 14 maart 2007 17:18 schreef k_i_m het volgende:
Oja, ik vind chocolademelk op zijn tijd wel lekker. Dat is nu natuurlijk helemaal geen goed idee. Ik heb echter soja-chocolademelk ontdekt. Niet dat ik daar pakken van moet opzuipen, maar is dat beter dan gewone? Sorry hoor, ik heb echt geen verstand van dat soort dingen.
quote:The following dietary elements met the inclusion criteria to be ingredients of the Polymeal: wine, fish, dark chocolate, fruits and vegetables, almonds, and garlic (Allium sativum).
Ja. dark chocolate, en dat lijkt me niet bepaald de basis van chocolademelk.quote:Op woensdag 14 maart 2007 17:23 schreef Isabeau het volgende:
Hier staat chocolade ook bij als ingrediënt voor een gezond voedingspatroon:
The Polymeal
[..]
Nu moet ik je tegenspreken PVD.quote:Op woensdag 14 maart 2007 16:50 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
´Voedingsstoffen´, waar hebben we het dan over? Ik heb wel eens gehoord dat je minder vitamine C opneemt als je rookt, maar dat is nou niet echt een verschil van 100 Kcal per dag lijkt me.quote:Op woensdag 14 maart 2007 22:14 schreef Thorical het volgende:
Nu moet ik je tegenspreken PVD.
Als je rookt heb je een snellere spijsvertering waardoor je niet alle voedingsstoffen goed opneemt.
Als ik jou was zou ik naar je huisarts gaan.quote:Op donderdag 15 maart 2007 09:12 schreef k_i_m het volgende:
Dus elke dag 2 uur persen op het toilet voor een schamele opbrengst van 2 konijnenkeuteltjes komt door meer eten?.
Alles reeds onder controlequote:Op donderdag 15 maart 2007 09:24 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Als ik jou was zou ik naar je huisarts gaan.
Komen veel "deskundigen" nu op terug.quote:Op donderdag 15 maart 2007 09:29 schreef k_i_m het volgende:
[..]
Maar nog even terugkomend op mijn soja vraag; Is soja nu daadwerkelijk zo gezond?
Gewichtstoename komt door meer eten dan je verbruikt.quote:Op donderdag 15 maart 2007 09:29 schreef k_i_m het volgende:
[..]
Alles reeds onder controle. Ik kan alleen nogal sjagerijnig worden van mensen die zeggen dat gewichtstoename alleen komt door meer eten.
Als je het mij vraagt, nee, daar ben ik niet van overtuigt.quote:Maar nog even terugkomend op mijn soja vraag; Is soja nu daadwerkelijk zo gezond?
Waar hebben we het dan over? 10 Kcal per dag, 100, 1000?quote:Op donderdag 15 maart 2007 09:37 schreef Isabeau het volgende:
Roken verhoogt trouwens je basaalmetabolisme
Ik ben er zelf ook wel nieuwsgierig naar, ga ik voor je opzoeken (niet nu direct, ik ben niet thuis). Ik weet het niet uit m'n hoofd, maar 10 of 1000 kcal zal het niet zijnquote:Op donderdag 15 maart 2007 09:45 schreef Pinball het volgende:
Waar hebben we het dan over? 10 Kcal per dag, 100, 1000?
quote:Op woensdag 14 maart 2007 15:42 schreef Pietverdriet het volgende:
Dit is geen dieet.
Dieeten werken niet, het drastisch verminderen van je calorieen inname leid ertoe dat spierweefsel wordt afgebouwt en dat je lichaam denkt dat er een hongersnood is en iedere calorie die binnenkomt wordt opgeslagen. Je lijkt wel af te vallen, maar zo snel je ophoud met het dieet komen de kilo's er sneller aan als ze eraf gingen en het gewicht neemt zelfs toe tot een hoger niveau als voor het dieet.
Dit is al bekend sinds de tweede wereldoorlog toen er in de VS onderzoek werd gedaan naar de effecten van ondervoeding in krijgsgevangenschap. Er werden twee onderzoeksgroepen genomen. De eerste kon eten wat ze wilden, de tweede werd op een laag calorieen nivo gezet. De tweede groep nam in gewicht af, maar zo snel als ze weer normaal aten nam het gewicht snel toe en werd men zwaarder als voorheen.
Wat moet je dus doen als je overgewicht hebt, en wilt afvallen.
realiseer je dan ten eerste, slanke mensen zijn idd gezonder dan erg dikke mensen, dat klopt, maar er geen enkel onderzoek dat bewijst dat afgeslankte mensen gezonder zijn. Er is geen enkel wetenschappelijk bewijs dat afslanken gezond is, alle onderzoek is gebaseerd op mensen die altijd al slank waren.
Goed, wil je nog steeds afvallen?
Verlaag je calorieen intake niet enorm, sterker nog, je hoeft hem eigenlijk niet eens te verlagen, maar als je regelmatig alcohol drinkt, verlaag dat tot 1 a 2 glazen wijn per dag. Stop het het drinken van suikerwater als frisdranken en vruchtesappen. Ze geven veel calorien en geven geen vol gevoel. Drink water en thee.
Eet goed, eet meer groenten, Volkorenbrood en verwen je zelf met een toetje.
Ontbijt, lunch en dineer, je kan gewoon goed eten, dan heb je ook minder zin om te snoepen, je kan in principe de zelfde hoeveelheid calorieen naar binnen werken, maar dan aan groenten, aardappels, rijst, en een stukje vlees of vis
Dit is de eerste stap, je krijgt nu dezelfde hoeveelheid calorieen binnen, maar qua volume eet je zelfs meer dan voorheen, echter, je lichaam moet harder werken om het eten te verteren. Bonus is dat je gezonder eet, je stoelgang beter wordt en je gewoon lekker kan eten.
De tweede stap, ga meer bewegen, neem vaker de fiets als je boodschappen gaat doen, ga op de fiets naar het werk, ga sporten, zwemmen, lekker een paar uur lopen op een vrije zondag.
Je calorieen verbruik gaat nu omhoog, en je bouwt spierweefsel op en vetweefsel af.
Let op, dit gaat niet snel, sterker nog, je zal dit gewoon moeten blijven doen, het gaat erom dat je je levensstijl veranderd, je zal afvallen, maar langzaam, soms langere tijd niet. Echter, het komt er ook niet snel aan als je eens zondigt.
Als je je geld liever wilt besteden aan dieetproducten, en sonja bakker crashdieet boeken, ga lekker je gang, maar vraag je af, het hoeveelste super nee dit werkt echt dieet is dit wat je gaat volgen?
Wat ik je hier vertel is geen dieet, het is een verandering van levensstijl, die je langzaam maar zeker je gewicht zal verlagen, er voor zorgt dat je gezonder leeft, en die je gewoon lekker laat eten, zonder dat je calorieen hoeft te tellen. Je zal niet gefrustreerd zijn door dat wat je allemaal moet laten, maar je leeft gewoon lekker. Als je een tijdje wat meer beweegt zal je het zelfs lekker gaan vinden.
Waarom werkt dit?
Omdat je meer calorieen verbruikt
Omdat je een vol gevoel hebt, omdat je je calorieen uit groenten en bruin brood haalt ipv snel verterende suikers.
Oh, en mijd de light frisdranken, er zijn aanwijzingen voor dat als je light frisdrank drinkt, je lichaam zoet waarneemt en de insuline productie omhoog gooit, maar er komt geen suiker. Door de stijging van de het insuline in je bloed neemt je bloedsuikerspiegel af, en krijg je honger.
Ik denk ook dat mensen zich moeten realiseren dat maatje 36 niet voor iedereen een gezond gewicht is, als je gewoon goed gezond eet en leeft dan is het prima, heb je dan een spekrandje, lekker laten zitten, niet om gaan wurgen om het weg te krijgen.quote:Op woensdag 14 maart 2007 16:05 schreef _Arual_ het volgende:
Ik eet en leef al volgens de "regels" die jij noemt. Ik eet regelmatig en gezond. Koek, snoep en chips hebben we niet eens in huis. Een friteuse hebben we bewust niet aangeschaft. Alle afstanden die fietsbaar zijn, leg ik te voet af. En toch blijf ik min of meer "chubby". Als ik echt slank zou willen zijn, dan zou ik toch echt moeten gaan hongeren. Daar pas ik voor, want ik ben ondanks mijn spekrandje door en door gezond. Ik ben eens wat dunner geweest, met veeeeeeeel moeite, maar toen was ik om de haverklap ziek en had ik altijd een wit snoetje.
Ach. Misschien ben ik gewoon zo.
Wat dat betreft zou dit topic ook best in LIF kunnen, in de slank/dieet/sonja topics daar lijkt het soort gezond verstand wat hier spreekt regelmatig ver te zoeken.quote:Op donderdag 15 maart 2007 10:38 schreef Mini_rulez het volgende:
Bij de openingspost hier dacht ik in eerste instantie maar 1 ding: "duh!"
Het is natuurlijk niets nieuws allemaal. Maar goed, helaas zijn er nog genoeg mensen die echt clueless zijn als het om gezond eten gaat, dus waarschijnlijk hebben die er wel iets aan. Goed dat je alles nog eens op een rijtje hebt gezet.
is het niet zo dat Soja, , tahoe, tofu, in feite als vleesvervanger gebruikt kan worden omdat het qua proteines zo'n 90% van vlees haalt, maar slechts een heel klein deel van het vet en cholesterol met zich meebrengt.quote:Op donderdag 15 maart 2007 09:41 schreef Pietverdriet het volgende:
[vraag over soja]
Als je het mij vraagt, nee, daar ben ik niet van overtuigt.
Verder is het uitermate smerig, die sojadrinks.
Vetten heb je nodig, en cholesterol in je voedsel heeft niets te maken met cholesterol in je bloed, dat is achterhaald.quote:Op donderdag 15 maart 2007 15:10 schreef hassanjassan het volgende:
[..]
is het niet zo dat Soja, , tahoe, tofu, in feite als vleesvervanger gebruikt kan worden omdat het qua proteines zo'n 90% van vlees haalt, maar slechts een heel klein deel van het vet en cholesterol met zich meebrengt.
Als mensen zich daar lekker bij voelen, moeten ze dat lekker doen.quote:Op donderdag 15 maart 2007 15:23 schreef hassanjassan het volgende:
En nog een vraag voor Piet:
wat weet jij van het "voor de gek houden van je lichaam" qua eetpatroon. Ik hoorde op de radio laatst dat je continue je lichaam moet laten raden welke calorie-intake hij kan verwachten.
De theorie erachter is dat evolutionair gezien het menselijk lichaam nog steeds een spaarstand kent voor in slechte tijden (zoals in de winter), dus vertaald naar iemands eetpatroon, als je veel eet voor langere tijd, dan slaat je lichaam dit op (i.e. men wordt dik) voor als het eten eens niet goed verkrijgbaar is.
Nou stelde men dus op de radio dat je best wel 4-5 dagen kan bunkeren en dus eten wat je lekker vind, maar ook daarna 2 dagen minimaal moet eten, dan weer wat meer, dan weer wat minder en dan weer een paar dagen veel. Zo kan je ook langzaam je calorie-intake verminderen. Puur alleen om je lichaam op het verkeerde been te zetten. Wat het is dus, schijnbaar zo, dat je lichaam het mindere aantal voedsel zal compenseren uit zijn eigen voorraden, dus je vet zal verbranden om maar diezelfde verbranding in stand te houden.
En nou is het zo dat iedere persoon een eigen eetpatrooncyclus heeft, die bij hen past.
Mijn vraag is, wat denk je hiervan?
Beestje moet een naam hebben, en het is geen dieet.quote:Op donderdag 15 maart 2007 15:15 schreef popolon het volgende:
Niets ten nadele van Piet natuurlijk maar eigenlijk is het niet eens een 'plan', 't is gewoon pure logica.
Inderdaad.quote:Op donderdag 15 maart 2007 15:32 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Beestje moet een naam hebben, en het is geen dieet.
Dat het pure logica is klopt, er is geen speld tussen te krijgen en is "zinniger" dan 95% van de dieeten bij elkaar.
Het hele idee is, er is geen ongezond eten, er is slechts ongezond eetgedrag. Eenzijdig eten en weinig bewegen word je niet alleen dik van, het is ook nog eens ongezond in andere opzichten.
Gewoon goed eten en lekker bewegen.
Niets mis met een frietje, maar niet iedere dag friet eten.
Jezelf voor de gek houden, daar komt het dus op neer.quote:Op donderdag 15 maart 2007 15:23 schreef hassanjassan het volgende:
<..>
"voor de gek houden van je lichaam"
<..>
Puur alleen om je lichaam op het verkeerde been te zetten.
<..>
Daarom moet je dus uitkijken met een crash dieet, je lichaam krijgt op een gegeven moment zo weinig binnen dat als je dus weer normaal gaat eten, je lichaam reservers gaat opslaan voor het geval je weer weinig eet.quote:Op donderdag 15 maart 2007 15:23 schreef hassanjassan het volgende:
En nog een vraag voor Piet:
wat weet jij van het "voor de gek houden van je lichaam" qua eetpatroon. Ik hoorde op de radio laatst dat je continue je lichaam moet laten raden welke calorie-intake hij kan verwachten.
De theorie erachter is dat evolutionair gezien het menselijk lichaam nog steeds een spaarstand kent voor in slechte tijden (zoals in de winter), dus vertaald naar iemands eetpatroon, als je veel eet voor langere tijd, dan slaat je lichaam dit op (i.e. men wordt dik) voor als het eten eens niet goed verkrijgbaar is.
Nou stelde men dus op de radio dat je best wel 4-5 dagen kan bunkeren en dus eten wat je lekker vind, maar ook daarna 2 dagen minimaal moet eten, dan weer wat meer, dan weer wat minder en dan weer een paar dagen veel. Zo kan je ook langzaam je calorie-intake verminderen. Puur alleen om je lichaam op het verkeerde been te zetten. Wat het is dus, schijnbaar zo, dat je lichaam het mindere aantal voedsel zal compenseren uit zijn eigen voorraden, dus je vet zal verbranden om maar diezelfde verbranding in stand te houden.
En nou is het zo dat iedere persoon een eigen eetpatrooncyclus heeft, die bij hen past.
Mijn vraag is, wat denk je hiervan?
Wat ik in de OP al uitleg.quote:Op donderdag 15 maart 2007 15:37 schreef Curiosity het volgende:
[..]
Daarom moet je dus uitkijken met een crash dieet, je lichaam krijgt op een gegeven moment zo weinig binnen dat als je dus weer normaal gaat eten, je lichaam reservers gaat opslaan voor het geval je weer weinig eet.
Het zgn jo jo effect.
hassanjassan vraagt erom, had hem dan naar de OP verwezen, nu geef je eigenlijk niet echt antwoord op zijn vraag.quote:
Wat hassan vraagt is niet echt een crashdieet, het is je bunkerdagen met ff pauze dagen afwisselen, heb geen idee wat je lichaam daar trouwens mee doet.quote:Op donderdag 15 maart 2007 15:43 schreef Curiosity het volgende:
[..]
hassanjassan vraagt erom, had hem dan naar de OP verwezen, nu geef je eigenlijk niet echt antwoord op zijn vraag.
Hij heeft het over een theorie, en vraagt je mening daarover.quote:Op donderdag 15 maart 2007 15:48 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Wat hassan vraagt is niet echt een crashdieet, het is je bunkerdagen met ff pauze dagen afwisselen, heb geen idee wat je lichaam daar trouwens mee doet.
maar als ik bv de feestdagen achter de rug heb, heb ik geen zin om te eten. Een soepje, en een stukje brood dat vind ik meer dan genoeg dan.
En die heb ik gegeven.quote:Op donderdag 15 maart 2007 15:52 schreef Curiosity het volgende:
[..]
Hij heeft het over een theorie, en vraagt je mening daarover.
quote:
Je gaf bovenstaande als antwoord, ik vind het niet echt een antwoord op de vraag.quote:Als mensen zich daar lekker bij voelen, moeten ze dat lekker doen.
Ik persoonlijk hou helemaal niet van bunkeren. Ik eet liever goed dan veel.
Msschien moet ik het beter uitleggen. Wat ik vroeg is idd niet nav een crash dieet, maar meer een vorm van uniek ritme voor ieders eigen lichaam, om die maar voor de gek te houden en vet als supplement op de inkomende voeding te gebruiken wanneer je weinig eet en in feite zodanig voor de gek gaat houden dat het een soort stand zit dat het bijna continue opgeslagen vet als supplement gaat gebruiken.quote:Op donderdag 15 maart 2007 16:05 schreef Curiosity het volgende:
[..]
[..]
Je gaf bovenstaande als antwoord, ik vind het niet echt een antwoord op de vraag.
Maar goed.
Ik vind het een pittige theorie, heb er ook niet zo 1,2,3 een antwoord op, zal er eens over gaan nadenken.quote:Op donderdag 15 maart 2007 20:07 schreef hassanjassan het volgende:
[..]
Msschien moet ik het beter uitleggen. Wat ik vroeg is idd niet nav een crash dieet, maar meer een vorm van uniek ritme voor ieders eigen lichaam, om die maar voor de gek te houden en vet als supplement op de inkomende voeding te gebruiken wanneer je weinig eet en in feite zodanig voor de gek gaat houden dat het een soort stand zit dat het bijna continue opgeslagen vet als supplement gaat gebruiken.
In feite heeft een crashdieet hetzelfde effect, maar dan telkens voor korte tijd. Ik kan me nl. voorstellen dat zo'n dieet een piek heeft waarbij je het meest afvalt en dat je dan dit probeert vast te houden. Dus in feite met normaal eten een soortgelijk effect halen als dieeten.
Ik vroeg dus of die theorie een valide, danwel reeele theorie is?
Plus dat het de kalk overal aan je lichaam ontrekt.(tanden botten enzov. Om suiker te vebranden ben je kalk nodig. En dat halen ze er nu net uit tijdens het raffineren.quote:Op woensdag 14 maart 2007 16:36 schreef Lemmeb het volgende:
Geraffineerde suiker is sowieso slecht. Is ontzettend verslavend voor veel mensen.
Over stoppen met roken en aankomen kwam ik wel een paar interessante samenvattingen op pubmed tegen:quote:Op donderdag 15 maart 2007 10:01 schreef Isabeau het volgende:
Ik ben er zelf ook wel nieuwsgierig naar, ga ik voor je opzoeken (niet nu direct, ik ben niet thuis).
quote:Int J Obes Relat Metab Disord. 2001 Sep;25(9):1322-6.
Weight gain and adipose tissue metabolism after smoking cessation in women.
Ferrara CM, Kumar M, Nicklas B, McCrone S, Goldberg AP.
Department of Medicine, Division of Gerontology, University of Maryland, Baltimore School of Medicine, USA. cindy@grecc.umaryland.edu
BACKGROUND: Cigarette smoking increases the risk of cardiovascular disease, and is an important preventable cause of death and illness. One major deterrent to smoking cessation is a gain in body weight. Understanding the mechanisms that contribute to this weight gain may maximize the success of long-term smoking cessation. We hypothesized that smoking cessation is associated with an increase in adipose tissue lipoprotein lipase (AT-LPL) activity and/or a decrease in lipolysis, two metabolic factors that determine the balance between fat storage and fat utilization, and thus affect the propensity for weight gain.
MATERIALS AND METHODS: Ten premenopausal women (37.1+/-6.2 y, 31.7+/-6.4 kg/m(2) body mass index (BMI), mean+/-s.d.) participated in a 4 week smoking cessation program. Measurements of body weight, waist and hip circumferences, adipose cell metabolism and resting metabolic rate were obtained at baseline and after 4 weeks of smoking cessation.
RESULTS: Of the 10 women who began the intervention, five successfully completed the smoking cessation intervention. After 4 weeks of smoking cessation, there were significant increases in body weight (95.1+/-13.9-97.7+/-14.4 kg, P<0.05), with no change in waist and hip circumferences or resting energy expenditure. Gluteal AT-LPL activity significantly increased in all women by 2.8-fold (1.65+/-1.30-4.72+/-3.34 nmol/g/min, P<0.05). Abdominal AT-LPL activity increased in four out of the five women, but did not reach statistical significance (1.14+/-0.88-3.50+/-3.76 nmol/g/min, P=0.14). The increase in body weight correlated with the increase in gluteal AT-LPL activity (r=0.89, P<0.05), as well as the baseline activity of gluteal AT-LPL (r=0.86, P=0.06). There were no changes in basal or stimulated lipolysis in the gluteal or abdominal fat depots.
CONCLUSIONS: These results suggest that smoking cessation is associated with significant increases in body weight, as well as changes in adipose cell metabolism, in particular increases in AT-LPL activity. This increase in LPL activity may contribute to the increase in body weight associated with smoking cessation.
quote:: Obes Rev. 2004 May;5(2):95-103. Links
Smoking cessation and weight gain.
Filozof C, Fernandez Pinilla MC, Fernandez-Cruz A.
Unidad de Tabaquismo, Area de Prevencion y Rehabilitacion Cardiaca, Instituto Cardiovascular, Hospital Clinico San Carlos, Universidad Complutense, Madrid, Spain. clfilozof@yahoo.es
Cigarette smoking is the single most important preventable cause of death and illness. Smoking cessation is associated with substantial health benefits. Weight gain is cited as a primary reason for not trying to quit smoking. There is a great variability in the amount of weight gain but younger ages, lower socio-economic status and heavier smoking are predictors of higher weight gain. Weight change after smoking cessation appears to be influenced by underlying genetic factors. Besides, weight gain after smoking cessation is largely because of increased body fat and some studies suggest that it mostly occurs in the subcutaneous region of the body. The mechanism of weight gain includes increased energy intake, decreased resting metabolic rate, decreased physical activity and increased lipoprotein lipase activity. Although there is convincing evidence for the association between smoking cessation and weight gain, the molecular mechanisms underlying this relationship are not well understood. This review summarizes current information of the effects of nicotine on peptides involved in feeding behaviour. Smoking was shown to impair glucose tolerance and insulin sensitivity and cross-sectional studies have demonstrated that smokers are insulin-resistant and hyperinsulinaemic, as compared with non-smokers. Smoking cessation seems to improve insulin sensitivity in spite of the weight gain. Nicotine replacement - in particular nicotine gum - appears to be effective in delaying post-cessation weight gain. In a group of women who failed to quit smoking because of weight gain, a dietary intervention (intermittent very-low-calorie diet) plus nicotine gum showed to both increase success rate in terms of smoking cessation and prevent weight gain. On the other hand, body weight gain at the end of treatment was significantly lower in the patients receiving bupropion or bupropion plus nicotine patch, compared with placebo. Studies with new drugs available for the treatment of obesity - sibutramine and orlistat - are warranted.
Hier haal ik oa uit dat een sigaret het rustmetabolisme met minder dan 10% verhoogt gedurende een korte tijd (een half uur en minder dan een half uur) na het roken, dit is verder nog afhankelijk van het moment van roken. Echt harde getallen kwam ik zo snel niet tegen.quote:J Appl Physiol. 1992 Feb;72(2):401-9.
Metabolic effects of cigarette smoking.
Perkins KA.
Western Psychiatric Institute and Clinic, University of Pittsburgh School of Medicine, Pennsylvania 15213.
The inverse relationship between cigarette smoking and body weight, a potent obstacle to stopping smoking, may be due in part to effects of smoking on increasing whole body metabolism. Studies examining chronic and acute metabolic effects of smoking, as well as its constituent nicotine, are reviewed. Evidence suggests the absence of a chronic effect; most studies indicate that smokers and nonsmokers have similar resting metabolic rates (RMR) and that RMR declines very little after smoking cessation. Although an acute effect due to smoking is apparent, its magnitude is inconsistent across studies, possibly because of variability in smoke exposure or nicotine intake. In smokers at rest, the acute effect of smoking (and nicotine intake) appears to be significant but small (less than 10% of RMR) and transient (less than or equal to 30 min). However, the specific situations in which smokers tend to smoke may mediate the magnitude of this effect, inasmuch as smoking during casual physical activity may enhance it while smoking after eating may reduce it. Sympathoadrenal activation by nicotine appears to be primarily responsible for the metabolic effect of smoking, but possible contributions from nonnicotine constituents of tobacco smoke and behavioral effects of inhaling may also be important. Improved understanding of these metabolic effects may lead to better prediction and control of weight gain after smoking cessation, thus increasing the likelihood of maintaining abstinence.
Dit komt dan het meest overeen met Stackers , maar dit op een natuurlijke manier stimuleren zal erg moeilijk zijn, anders waren die pillen er niet.quote:Op donderdag 15 maart 2007 20:07 schreef hassanjassan het volgende:
[..]
Msschien moet ik het beter uitleggen. Wat ik vroeg is idd niet nav een crash dieet, maar meer een vorm van uniek ritme voor ieders eigen lichaam, om die maar voor de gek te houden en vet als supplement op de inkomende voeding te gebruiken wanneer je weinig eet en in feite zodanig voor de gek gaat houden dat het een soort stand zit dat het bijna continue opgeslagen vet als supplement gaat gebruiken.
In feite heeft een crashdieet hetzelfde effect, maar dan telkens voor korte tijd. Ik kan me nl. voorstellen dat zo'n dieet een piek heeft waarbij je het meest afvalt en dat je dan dit probeert vast te houden. Dus in feite met normaal eten een soortgelijk effect halen als dieeten.
Het bevat caffeine en is vochtafdrijvend, maar echt een stacker is het volgens mij niet.quote:Op vrijdag 16 maart 2007 10:20 schreef Uhmmie het volgende:
hmm werkt guarana niet ook als een soort van stacker?
Alle vezelstof helpt bij de stoelgang, boerenkool doet het ook prima bv, fruit, groente, volkorenbrood, mueslie, zemelen.quote:Op donderdag 15 maart 2007 22:33 schreef k_i_m het volgende:
Ohja. De pruim. Werkt ie nog anaal ontspannend als je het velletje ervanaf haalt?.
Die klote vellen zijn zo.
.
Ik heb eerlijk gezegt geen idee, ken daar geen onderzoek naar.quote:Op donderdag 15 maart 2007 20:07 schreef hassanjassan het volgende:
[..]
Sinaasappelsap, ontbijtkoek.quote:Op vrijdag 16 maart 2007 12:50 schreef Pietverdriet het volgende:
Alle vezelstof helpt bij de stoelgang, boerenkool doet het ook prima bv, fruit, groente, volkorenbrood, mueslie, zemelen.
Beter een Sinaasappel, Sap zijn veel vezels al uit, en je krijgt bij sap ook veel suikers binnen, een glas sap is al snel 3 a 4 sinaasappels, en het vult niet.quote:
Ontbijtkoek bevat ook veel suikers, en is meestal gemaakt met roggebloem, dat is dus gewoon wit meel maar dan van rogge. Het bruin zijn van de koek komt door melasse, niet door vezels.quote:ontbijtkoek.
Dat doen de Brazilianen ook al eeuwen, voor de energie.quote:Op vrijdag 16 maart 2007 13:30 schreef Uhmmie het volgende:
ik ahd de guarana dan ook niet als afslankmiddel gekocht
maar meer voor het gene waar het van oorsprong al voor gebruikt word
namelijk: een lichte energyboost
i know.. maar tegenwoordig ook om af te vallen kennelijkquote:Op vrijdag 16 maart 2007 13:32 schreef Curiosity het volgende:
[..]
Dat doen de Brazilianen ook al eeuwen, voor de energie.
Ha, boerenkool wist ik nog niet! Goede suggestie voor het avondetenquote:Op vrijdag 16 maart 2007 12:50 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Alle vezelstof helpt bij de stoelgang, boerenkool doet het ook prima bv, fruit, groente, volkorenbrood, mueslie, zemelen.
Maargoed, hier krijg je het dus niet in die vorm?quote:Op vrijdag 16 maart 2007 15:14 schreef Uhmmie het volgende:
oh en de internationale versie van jouw site.. zegt het volgende:
Now let's get to the point. What is guarana about? As far as we're concerned, it's mostly about Brazilian soda, and its flavor. Although we won't deny that taking guarana has some effects similar to those you can expect after taking caffeine, it is the exotic flavor that makes guarana sodas so interesting. The best brands deliver a fruity taste, aren't overloaded with sugar, and have a pleasant aftertaste.
limonade dus
(en ja het is ECHT heel erg lekker)
Ik begin morgen met 7 keer per week.quote:Op vrijdag 16 maart 2007 16:44 schreef kabouter.muts het volgende:
Ben vanaf eergisteren 3x per week (intensief) gaan sporten.
Ik wil niet lullig doen, maar het is echt niet Piets plan.quote:Op vrijdag 16 maart 2007 16:44 schreef kabouter.muts het volgende:
Ik eet al redelijk gezond.
Ben vanaf eergisteren 3x per week (intensief) gaan sporten.
Ik doe mee met een onderzoek.
Glucose, cholesterol, bloeddruk, vetmassa, enz. werden gemeten en over 4 weken weer.
Ben benieuwd of er veel verschil is.
Ik was te zwaar..... maar verder waren alle waardes voorbeeldig!!!!
Geen dieet alleen een sportmethode 30/45 minuten per keer 3 x per week.
Das toch een beetje piets plan.
Das wel veel zeg!!quote:Op vrijdag 16 maart 2007 16:48 schreef Pinball het volgende:
[..]
Ik begin morgen met 7 keer per week.
oooh haha wat dacht je nou, dat ik dacht dat Piet het uitgevonden hadquote:Op vrijdag 16 maart 2007 16:51 schreef Curiosity het volgende:
[..]
Ik wil niet lullig doen, maar het is echt niet Piets plan.
Halfuur tot een uur minder fok!kenquote:Op vrijdag 16 maart 2007 16:54 schreef kabouter.muts het volgende:
[..]
Das wel veel zeg!!
Ik zwem er daarnaast ook bij. )dus 4x per week
Waar haal je de tijd toch vandaan....
Nou die indruk kreeg ik wel ja.quote:Op vrijdag 16 maart 2007 16:56 schreef kabouter.muts het volgende:
[..]
oooh haha wat dacht je nou, dat ik dacht dat Piet het uitgevonden had
Het moest alleen toch iets met t topic hebben, dus vandaar.
Sporten is vooral lekker als je ermee klaar bent.
Wat ik dan altijd at in de periode dat ik af moest vallen: Tomatenquote:Op vrijdag 16 maart 2007 19:16 schreef Martijn_77 het volgende:
@Piet. Bestaan er ook voedingsmiddelen met weinig voedingstoffen maar die wel geweldig vullen?
Zo dat je die kunt eten als je nog honger mocht hebben?
en met die 125 kilo nog steeds niet gemotiveerd?quote:Op zondag 18 maart 2007 18:43 schreef THEFXR het volgende:
ik weeg 125 kilo en ik heb geen disipline om af te vallen.
btw die stackers, krijg je het aan je lever van. erg slecht die dingen!
Alles waar eiwit in zit.quote:Op vrijdag 16 maart 2007 19:16 schreef Martijn_77 het volgende:
@Piet. Bestaan er ook voedingsmiddelen met weinig voedingstoffen maar die wel geweldig vullen?
Zo dat je die kunt eten als je nog honger mocht hebben?
ik ben 1.83m BMI van 37, ik weet alles van voeding en afvallen. de afslankindustrie verdienen er miljarden mee. ik eet wel gezonde dingen als fruit groenten en melk, maar ook frisdrank en snoep,niet sporten en weinig beweging. weet wel dat er veel fout is, maar geen disipline, zoals ik al zei, de doktor bood ook geen hulp, moet je lekker zelf doen, zei hij.quote:Op zondag 18 maart 2007 18:46 schreef MissyMirjaM het volgende:
[..]
en met die 125 kilo nog steeds niet gemotiveerd?
ik ben ook te zwaar, en ben nu bezig gezonder en bewusterte eten, het is genoeg zo, bovendien maak ik me zorgen over mijn gezondheid op de langere termijn
een x aantal jaren langer in goede gezondheid leven motiveert me wel om die zak chips te laten staan hoor!
hoe lang ben je..?
Wat wil je dan dat de huisarts doet? Alles wat jij naar binnen werkt er weer uit pompen?quote:Op zondag 18 maart 2007 20:31 schreef THEFXR het volgende:
[..]
ik ben 1.83m BMI van 37, ik weet alles van voeding en afvallen. de afslankindustrie verdienen er miljarden mee. ik eet wel gezonde dingen als fruit groenten en melk, maar ook frisdrank en snoep,niet sporten en weinig beweging. weet wel dat er veel fout is, maar geen disipline, zoals ik al zei, de doktor bood ook geen hulp, moet je lekker zelf doen, zei hij.
(die stackers hebben mijn lever aangetast)
je verwacht dat de huisarts 3 keer met zijn hand boven je hoofd zwaait, en dat je dan genezen bent?quote:Op zondag 18 maart 2007 20:31 schreef THEFXR het volgende:
[..]
ik ben 1.83m BMI van 37, ik weet alles van voeding en afvallen. de afslankindustrie verdienen er miljarden mee. ik eet wel gezonde dingen als fruit groenten en melk, maar ook frisdrank en snoep,niet sporten en weinig beweging. weet wel dat er veel fout is, maar geen disipline, zoals ik al zei, de doktor bood ook geen hulp, moet je lekker zelf doen, zei hij.
(die stackers hebben mijn lever aangetast)
Niemand steunt jou door je geweten voor je te sussen zodat je ongestoord verder kunt gaan zoals je nu bezig bent. Uiteindelijk ben je meer geholpen met een goede schop onder je kont.quote:Op zondag 18 maart 2007 20:50 schreef THEFXR het volgende:
he, bedankt voor alle steun, he, ga nu weer verder eten
of de motivatie zakt nog meer weg onder het mom 'zie je wel'. of 'ik hoef niet naar hen te luisteren! *weerstand mode aan*quote:Op zondag 18 maart 2007 20:52 schreef Mini_rulez het volgende:
[..]
Niemand steunt jou door je geweten voor je te sussen zodat je ongestoord verder kunt gaan zoals je nu bezig bent. Uiteindelijk ben je meer geholpen met een goede schop onder je kont.
Oh, je huisarts is nu ook je moeder?quote:Op zondag 18 maart 2007 20:59 schreef THEFXR het volgende:
Als het idd echt zo gevaar is, mijn gewicht, waarom neemt mijn huisarts dan geen actie,
Heb je gevraagd om een doorverwijzing? Als je dat doet zal hij je die wel geven, als hij gelooft dat jij er echt serieus aan wilt werken. Wat hier gezegd wordt is waar, afvallen kan niemand anders voor je doen. Anderen kunnen je hooguit helpen met tips en sociale controle.quote:Op zondag 18 maart 2007 20:59 schreef THEFXR het volgende:
Als het idd echt zo gevaar is, mijn gewicht, waarom neemt mijn huisarts dan geen actie, als ik hem om hulp vraag? doorverwijziging naar dieetiste of anders? en geloof me, heb zelf ook aan weightwatchers en andere hulpgroepen gedaan, maar weinig resultaat. (40 kilo eraf lijkt me geen realistische doelstelling)
Wat een onzin. Iemand die wil afvallen moet vooral serieus naar zijn eigen eetpatroon kijken en zo te lezen weet hij wel waar het mis gaat. Langzaam veranderen, langzaam afvallen is het beste. Nooit snoepen en nooit frisdrank zijn natuurlijk onzin. Niet elke dag, dan ben je al een heel eind. En een sport zoeken waar je plezier in hebt en wat je voor je lol kunt doen. En met discipline heeft het niet echt veel te maken. Meer met ingeslopen slechte gewoontes.quote:Op zondag 18 maart 2007 20:34 schreef SHE het volgende:
Die huisarts heeft gelijk.
YOU LACK DISCIPLIN ( zei een wijs man ooit)
Als je 125 kg weegt, dan moet common sense je vertellen dat je zowel teveel als verkeerd eet.
Iemand die wil afvallen eet NOOIT snoep, drinkt NOOIT frisdrank en blijft de hell away van alles wat schadelijke suikers en vetten bevat en commiteert zich tot een zuivere voeding en strict bewegings regime.
Maar erover zeuren is natuurlijk makkelijker; en precies daarom zijn veel mensen te zwaar.
Wees nou gewoon een ebetje hard voor jezelf, kick your own ass en ga serieus ermee aan de slag.
De overwinning is zoeter dan welke snoep dan ook
Vertel mij wat. Mijn vader is net zo, veel te zwaar en hij heeft altijd geroepen dat hij zou gaan lijnen als het zijn gezondheid ging beïnvloeden maar nu heeft hij allerlei klachten (o.a. suikerziekte en hoge bloeddruk) en doet hij nog steeds niks. Hij reageert ontzettend kinderachtig als wij er iets van zeggen, steekt alleen maar zijn kop in het zand. De vader van mijn beste vriendin was net zo en die is vorig jaar ineens omgekiept.quote:Op zondag 18 maart 2007 21:01 schreef releaze het volgende:
[..]
of de motivatie zakt nog meer weg onder het mom 'zie je wel'. of 'ik hoef niet naar hen te luisteren! *weerstand mode aan*
Straffen helpt mensen die al weinig om presteren geven niet bepaald.
Veertig kilo verlies je niet in een jaartje.quote:Op zondag 18 maart 2007 21:10 schreef SHE het volgende:
Onzin?
Leg mij eens uit waarom fris en snoep MOET?
Niks moet.
Wie het niet kan weerstaan is een zwakkeling.
Als je af wil vallen, moet je afzien. Niet jezelf voor de gek houden met smoesjes. Snoepen doe je maar als je op gewicht bent..of is een jaartje kuis leven zo'n opgave?
Ik begrijp sowieso niet waarom mensen fris drinken en snoepen, maar goed, dat is een persoonlijke kwestie.
Je maakt nu weer een denkfout: "doe je maar als je op gewicht bent".quote:Op zondag 18 maart 2007 21:10 schreef SHE het volgende:
Onzin?
Niks moet.
Als je af wil vallen, moet je afzien. Niet jezelf voor de gek houden met smoesjes. Snoepen doe je maar als je op gewicht bent..of is een jaartje kuis leven zo'n opgave?
Ik begrijp sowieso niet waarom mensen fris drinken en snoepen, maar goed, dat is een persoonlijke kwestie.
quote:Op zondag 18 maart 2007 21:11 schreef Mini_rulez het volgende:
[..]
Veertig kilo verlies je niet in een jaartje.
Bovendien vinden sommige mensen het belangrijk om te genieten van lekker eten, en leven ze liever iets korter dan dat ze dat hun hele leven moeten laten staan. Dat mag iedereen voor zichzelf beslissen en het is niet jouw plaats om de keuzes van anderen te veroordelen.
Afvallen is niet afzien!! Als je zwaar af moet zien wanneer je bezig bent de kilo's vet eraf te krijgen, ben je gewoon verkeerd bezig: dat betekent dat je het niet gaat volhouden, en dat je aan het doorschieten bent.quote:Op zondag 18 maart 2007 21:10 schreef SHE het volgende:
Onzin?
Niks moet.
Lees de openingspost eensquote:Op zondag 18 maart 2007 21:15 schreef SHE het volgende:
en of je dat in een jaar kan verliezen! Met doorzetten, strikt zijn en streng zijn.
Daar beginnen?quote:Op zondag 18 maart 2007 21:17 schreef THEFXR het volgende:
ik vind van mijzelf dat ik wel gezond eet, alleen daarnaast eet ik nog veel lekkere dingen. ik eet idd dus veel meer aan energie, dan ik verbrand, veder (wat ik vergeten was) heb ik een knieblessurre waardoor ik niet kan sporten of very low impact iig niet de sporten die ik graag zou willen doen.
mijn vraag is dus, hoe krijg ik nu de motivatie/disipline of wat af te vallen? of iig een goed begin er mee maaken, ben alleeenstaand dus er is niemand die er wat op kan letten/steunen.
Je kunt ook streng zijn op een manier die je de rest van je leven vol kunt houden. Voor sommige mensen is dat dan misschien wat minder streng dan voor jou. Niet iedereen heeft de discipline (of vindt het nodig) om de rest van hun leven nooit meer te snoepen. Dan kun je beter realistisch zijn en een patroon bedenken waarvan je niet al van tevoren weet dat je het nooit vol gaat houden. Dan val je maar wat langzamer af, beter dan te streng willen zijn voor jezelf en dan gaan jojo'en.quote:Op zondag 18 maart 2007 21:15 schreef SHE het volgende:
[..]
en of je dat in een jaar kan verliezen! Met doorzetten, strikt zijn en streng zijn.
Maar de papperds onder ons verschuilen zich liever achter 'je moet jezelf niets ontzeggen'
Hell yeah dat je dat moet als je reet niet meer door de deuren van de V&D gewrongen kunnen worden.
Dat genieten, kan prima en met mate als je op gewicht bent.
Ik begrijp dat niet..altijd maar de easy way out zoeken![]()
Liever 1 jaar regime en daarna met een schoon en slank lijf verder kunnen genieten, dan jaren strubbelen met verwaarloosbare kilo's, die er bij elke 'vandaag zondig ik-dag'zo weer aan zitten.
Jij maakt een denkfout door te denken dat je in het proces van afvallen, je jezelf zaken als snoep en frisdrank kunt permitteren.quote:Op zondag 18 maart 2007 21:13 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Je maakt nu weer een denkfout: "doe je maar als je op gewicht bent".Je moet je een leefwijze eigen maken voor de rest van je leven en niet nà het afvallen gewoon weer gaan leven in het patroon waar je te dik van werd. Dus af en toe frisdrank moet rustig kunnen, iemand dat pas weer laten drinken na een dieet werkt niet. Dat jij niet begrijpt waarom mensen snoepen en frisdrank drinken is niet zijn probleem. Je hoeft jouw dogma's niet op te leggen aan een ander.
40 kg in een jaar crashen?quote:Op zondag 18 maart 2007 21:17 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Lees de openingspost eensDit topic gaat juist niet over zo snel mogelijk zoveel mogelijk afvallen.
Als het allemaal zo simpel was bestonden er geen mensen met overgewicht.
Je praat hem een crashdieet aan en hij zal daarmee alleen maar zwaarder worden op termijn.![]()
Heb je mijn post gelezen? Er staat nergens dat je nooit meer zou moeten snoepen.quote:Op zondag 18 maart 2007 21:18 schreef Mini_rulez het volgende:
[..]
Je kunt ook streng zijn op een manier die je de rest van je leven vol kunt houden. Voor sommige mensen is dat dan misschien wat minder streng dan voor jou. Niet iedereen heeft de discipline (of vindt het nodig) om de rest van hun leven nooit meer te snoepen. Dan kun je beter realistisch zijn en een patroon bedenken waarvan je niet al van tevoren weet dat je het nooit vol gaat houden. Dan val je maar wat langzamer af, beter dan te streng willen zijn voor jezelf en dan gaan jojo'en.
Er zit nog een heleboel tussen keiharde discipline en jezelf volledig laten gaan.
Het is juist een voordeel dat je alleenstaand bentquote:Op zondag 18 maart 2007 21:17 schreef THEFXR het volgende:
ik vind van mijzelf dat ik wel gezond eet, alleen daarnaast eet ik nog veel lekkere dingen. ik eet idd dus veel meer aan energie, dan ik verbrand, verder (wat ik vergeten was) heb ik een knieblessurre waardoor ik niet kan sporten of very low impact iig niet de sporten die ik graag zou willen doen.
mijn vraag is dus, hoe krijg ik nu de motivatie/disipline of wat af te vallen? of iig een goed begin er mee maaken, ben alleeenstaand dus er is niemand die er wat op kan letten/steunen.
Tja, de motivatie zal vanuit jezelf moeten komen. Er zijn wel dingen die je kunt doen om het makkelijker vol te houden. Probeer bijvoorbeeld als je in de supermarkt bent geen ongezonde dingen te kopen. Als je dan een keer een 'zwak' moment hebt, is er niet zoveel in huis waarmee je de fout in kunt gaan. Dan is het juist handig om alleenstaand te zijn, dan is er niemand anders die ongezonde dingen in huis haalt. Verder kun je iemand proberen te vinden waar je samen mee kunt gaan sporten. Welke sporten kun je wel doen? Wandelen, fietsen? Alle beweging die je kunt krijgen is beter dan niks. Probeer het in je leven te integreren, ga bijvoorbeeld te voet of op de fiets naar je werk of de supermarkt. Zo wordt het een gewoonte en krijg je vanzelf al heel wat beweging zonder dat je jezelf elke keer naar die sportschool hoeft te slepen.quote:Op zondag 18 maart 2007 21:17 schreef THEFXR het volgende:
ik vind van mijzelf dat ik wel gezond eet, alleen daarnaast eet ik nog veel lekkere dingen. ik eet idd dus veel meer aan energie, dan ik verbrand, verder (wat ik vergeten was) heb ik een knieblessurre waardoor ik niet kan sporten of very low impact iig niet de sporten die ik graag zou willen doen.
Iedereen kan nu wel gaan roepen dat je moet afvallen, maar dat werkt niet, JIJ moet het willen, jij moet de wilskracht hebben.quote:Op zondag 18 maart 2007 21:17 schreef THEFXR het volgende:
Het is 125 kilo geworden door het jojo effect, elke keer maar aan een dieet beginnen en daarna dus meer aankomen dan wat je ervoor woog. dus dieeten heb ik niet meer zo vertrouwen in, meot het over een andere boeg gooien
je bent een schatquote:Op zondag 18 maart 2007 21:22 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Het is juist een voordeel dat je alleenstaand bentDan is er niemand die naast jou chips gaat eten of klaagt dat het avondeten uit vooral groente, kip en vis bestaat
En er zijn ook sporten waarbij je je knieën niet heel erg belast, zoals zwemmen of fietsen.
Voor tips en steun kan je ook hier terecht: Fok!Dieetclub deel 144 Daar zijn ook wat mannen die aan het lijnen zijn.
ik ben toch behoorlijk succesvol met afvallenquote:Op zondag 18 maart 2007 21:19 schreef SHE het volgende:
[..]
Jij maakt een denkfout door te denken dat je in het proces van afvallen, je jezelf zaken als snoep en frisdrank kunt permitteren.
Zonder neerbuigend te doen hoor, maar de enige mensen die dat zeggen, zijn mensen die al jaren strijden tegen de kilo's en duidelijk niet zo heel erg succesvol zijn.
Maar goed, dit is vechten tegen de bierkaai, want dat mensen het nog steeds niet begrijpen blijkt wel uit de record sales van sonja b![]()
@she, ik vind frisdrank en snoep erg lekker, net zoals zoveel mensen. ik kan het idd niet weerstaan. dat is 1 van mijn zwaktes. alleen heb ik wel het lef om die zwakte toe te geven en hier op het forum te delen. jij hebt ook zwaktes net zoals iedereen, maar die deel je denk niet met anderen? verder krijg ik het gevoel dat je nooit problemen hebt gehad met je gewicht of ook nog nooit een dieet hebt gevolgd. iig heb ik veel hulp van andere leden hier gekregen.quote:Op zondag 18 maart 2007 21:10 schreef SHE het volgende:
Onzin?
Niks moet.
quote:Op zondag 18 maart 2007 21:19 schreef SHE het volgende:
Jij maakt een denkfout door te denken dat je in het proces van afvallen, je jezelf zaken als snoep en frisdrank kunt permitteren.
Zonder neerbuigend te doen hoor, maar de enige mensen die dat zeggen, zijn mensen die al jaren strijden tegen de kilo's en duidelijk niet zo heel erg succesvol zijn.
Maar goed, dit is vechten tegen de bierkaai, want dat mensen het nog steeds niet begrijpen blijkt wel uit de record sales van sonja b![]()
Ik ben in het afgelopen jaar behoorlijk afgevallen en toch kan ik niet zeggen dat ik nooit 'gezondigd' heb. Wel kan ik zeggen dat ik dit de rest van mijn leven kan volhouden, zodat ik niet weer aankom. Dat kan je na een crashdieet niet zeggen. Dus dat is: een jaar flink dieten en dan in twee maand alles er weer aan en nog een kilo of 10 er bij.quote:Op zondag 18 maart 2007 21:22 schreef SHE het volgende:
[..]
Heb je mijn post gelezen? Er staat nergens dat je nooit meer zou moeten snoepen.
Ik zeg, dat ik echt kan janken om de teksten die tegen chubbies worden geroepen. Namelijk dat zondigen ok is.
Fout!
Zondigen is prima als je op gewicht bent; tot die tijd heb je een missie en die bereik je niet door aan te klooien, maar door zuiver te eten en genoeg te bewegen.
Er is een verschil tussen mensen die aan het lijnen zijn en af en toe toch iets lekkers eten en mensen die elke gelegenheid aangrijpen om te gaan snoepen.quote:Op zondag 18 maart 2007 22:26 schreef Pinball het volgende:
[..]
"Het is maar 1 keer per jaar pasen/kerst/verjaardag/sinterklaas/vakantie."
Aannames!quote:Op zondag 18 maart 2007 21:52 schreef THEFXR het volgende:
[..]
@she, ik vind frisdrank en snoep erg lekker, net zoals zoveel mensen. ik kan het idd niet weerstaan. dat is 1 van mijn zwaktes. alleen heb ik wel het lef om die zwakte toe te geven en hier op het forum te delen. jij hebt ook zwaktes net zoals iedereen, maar die deel je denk niet met anderen? verder krijg ik het gevoel dat je nooit problemen hebt gehad met je gewicht of ook nog nooit een dieet hebt gevolgd. iig heb ik veel hulp van andere leden hier gekregen.
Tuurlijk, maar dat zijn de mensen die rommelen met een paar kilo'squote:Op zondag 18 maart 2007 22:26 schreef Pinball het volgende:
[..]
"Het is maar 1 keer per jaar pasen/kerst/verjaardag/sinterklaas/vakantie."
die ken ik; om je dood te ergerenquote:Op zondag 18 maart 2007 22:28 schreef freecell het volgende:
[..]
Er is een verschil tussen mensen die aan het lijnen zijn en af en toe toch iets lekkers eten en mensen die elke gelegenheid aangrijpen om te gaan snoepen.
Zo gingen mijn ouders er ook mee om; lijkt me niet meer dan gezond verstand.quote:Op zondag 18 maart 2007 22:40 schreef Toeps het volgende:
Frisdrank en snoep "weerstaan" klinkt alsof het elke dag naar je staat te roepen: "Eet mij! Eet mij!" Als je gewoon normaal eet, en genoeg, dan zul je merken dat je ook niet meer die behoefte hebt aan zoetigheid. Sterker nog, misschien ga je het wel vies vinden.
Natuurlijk kun je af en toe heus wel wat lekkers eten. Een gebakje op een verjaardag kun je best nemen, tenzij je elke week een verjaardag hebt natuurlijk. Je moet echter geen gebak voor jezelf willen gaan kopen. In huis moet je gewoon de "normale" dingen hebben liggen. Dan kom je ook niet in de verleiding, mocht je toch een zwak moment hebben.
En heb je dan toch ontzettende trek, pak fruit, of een boterham (nee, niet met het pak hagelslag).
Eigenlijk is dit eetplan gewoon wat men vroeger van huis uit meekreeg. "Snoep? Nee we gaan zo eten, pak maar een boterham/stuk fruit." "Cola? Alleen in het weekend." Helaas zie ik tegenwoordig maar al te veel kinderen snacken in de schoolkantine, en thuis met chips op de bank zitten. "Chips? Da's voor op een verjaardag!"
post eens?quote:Op zondag 18 maart 2007 22:31 schreef SHE het volgende:
als je wilt, heb ik echt een waterdicht eetschema, en beweegschema voor je en ben jij al over een half jaar in een veel betere staat.
dat is erg jammer inderdaadquote:Op zondag 18 maart 2007 22:40 schreef Toeps het volgende:
Helaas zie ik tegenwoordig maar al te veel kinderen snacken in de schoolkantine, en thuis met chips op de bank zitten. "
Mijn paps is suikerpatient en ook hem heb ik op een schema gezet. gewoon zonder fratsen, met de insuline spiegel als leidraad.quote:Op zondag 18 maart 2007 22:39 schreef mrSPLIFFY het volgende:
SHE ik wil jeschema eigenlijk wel...
ik heb alleen suiker ziekte... kweeniet of t dan nog wel een goed schema is??
je bedoelt mn bmi stats enzo???quote:Op zondag 18 maart 2007 22:43 schreef SHE het volgende:
[..]
Mijn paps is suikerpatient en ook hem heb ik op een schema gezet. gewoon zonder fratsen, met de insuline spiegel als leidraad.
PM me je mailadres , je stats en je krijgt een schema terug.
Wel handig als je me vertelt of je spuit of dat je slikt en wat je waarden zijn. ( ook wat je nu eet )
Zo gingen mijn ouders er ook mee om, en ik ook.quote:Op zondag 18 maart 2007 22:42 schreef SHE het volgende:
[..]
Zo gingen mijn ouders er ook mee om; lijkt me niet meer dan gezond verstand.
Ik begrijp die behoefte aan die suikers echt niet...alsof het een noodzaak is, alsof er geluk in zit .
Krankzinnig!
Ieder mens is anders, elke metabolisme is anders. Dus er is niet 1 schema, anders kon je die zelf wel van internet downloaden.quote:Op zondag 18 maart 2007 22:42 schreef MissyMirjaM het volgende:
[..]
post eens?
ben ik wel benieuwd naar. al ben ik een beetje bang dat het een water, brood en heeeel veel sporten schema is
(onzin, weet ik ook wel)
BMI is overrated, je lengte, gewicht en probleemstreken zeggen genoeg.quote:Op zondag 18 maart 2007 22:45 schreef mrSPLIFFY het volgende:
[..]
je bedoelt mn bmi stats enzo???
anyway ik zal t allemaal even uitzoeken en opschrijven dan PM ik t morgen even naar je!!
Erg lief als je dat wilt doen!!
Ik moet morgen erg vroeg op om te werken dus moet nu echt naar bed, maar ik laat t morgen weten!!!
ALvast bedankt!!!!
ok , nou dat vergt even wat uitzoek werk...quote:Op zondag 18 maart 2007 22:49 schreef SHE het volgende:
[..]
BMI is overrated, je lengte, gewicht en probleemstreken zeggen genoeg.
Belangrijkste is om te weten wat je nu eet.
quote:
Als iets pijn doet, moet je het niet eten.quote:Op zondag 18 maart 2007 22:51 schreef MissyMirjaM het volgende:
[..]
ik ben er nu mee bezig door gewoon niet te snoepen door de week.
regelmatiger eten, en tussendoor fruit of ontbijtkoek
ik eet me klem aan ontbijtkoek (overdreven), maar 't werkt wel denk ik.
ben net begonnen, dus moet nog even afwachten hoor.
gewoon netjes donker brood, niet te vet beleg, en dat is geen probleem, want vind donker brood heerlijk
verder is het hier een bietje moeilijk, aangezien ik niet alles kan eten ivm chronische ziekte. eieren eet ik praktisch nooit. vandaag gedaan, had ik beter niet kunnen doen, lig al de hele dag krom van de pijn.
colitis ulcerosaquote:Op zondag 18 maart 2007 22:54 schreef SHE het volgende:
[..]
Als iets pijn doet, moet je het niet eten.
Je lichaam is je beste dokter en als eieren kanker konden genezen, maar het bij jou zeer deed, dan waren de eieren alsnog geen optie voor je. ( snappie? )
Niet elk lichaam doet het goed op standaarden gelukkig maar..maar voor elk lijf is er een optima forma. promise!
Welke ziekte is je bottleneck?
zoveel eiwit zit er niet in een ei hoorquote:Op zondag 18 maart 2007 22:53 schreef Toeps het volgende:
SHE, wat bedoel je eigenlijk precies met eiwit? Gewoon echt zo'n gekookt ei? Of bedoel je ook kwark en zo? Just curious.
Ik eet sowieso vegetarisch.quote:Op zondag 18 maart 2007 22:59 schreef SHE het volgende:
[..]
zoveel eiwit zit er niet in een ei hoor
met eiwitten bedoel ik de eiwitten in vlees ( mager ), kwark, maar ook zeker de vergeten bronnen zoals die in groenten! groenten? ja, groenten, nootjes en peulvruchten. Plenty!
Ik zweer overigens in het kader van een gezond lichaam wel bij het beperken van dierlijke vetten en ben zelf nu overgestapt op voornamelijk kip.
Al haal ik ook zo nu en dan de nodige creatine uit een lap rood rundvlees
Maar da's voor de lekker en echt geen noodzaak. Eigenlijk zijn dierlijke eiwitten helemaal niet zo nodig als men denkt.
Het lijkt erop dat jij van de verantwoording van je probleem af wilt. ff voor alle duidelijkheid, het is JOUW probleem, JIJ moet daar wat aan doen. Je post suggereerd vooral dat jij je probleem eerst bij je huisarts en nu hier wilt neerleggen zodat jij er vanaf bent en iemand anders het voor je oplost. Zo gaat dat dus echt niet lukken. Als jij wilt afvallen en gezonder wilt worden moet je dat zelf doen.quote:Op zondag 18 maart 2007 20:59 schreef THEFXR het volgende:
Als het idd echt zo gevaar is, mijn gewicht, waarom neemt mijn huisarts dan geen actie, als ik hem om hulp vraag? doorverwijziging naar dieetiste of anders? en geloof me, heb zelf ook aan weightwatchers en andere hulpgroepen gedaan, maar weinig resultaat. (40 kilo eraf lijkt me geen realistische doelstelling)
Ik herhaal mezelf maar hoor; maar de weerstand ook in dit topic komt van mensen die de juiste weg nog steeds niet hebben gevonden en eeuwig worstelen met de kilo's.quote:Op zondag 18 maart 2007 23:47 schreef Weird- het volgende:
Afgelopen jaar ben ik zelf ongeveer 30 kilo afgevallen en ik kan alleen maar zeggen dat je volledig gelijk hebt SHE
Wat nog wel voor de wat zwaardere mensen zonder wilskracht spreekt is dat junkfood fysiek verslavend werkt. Het vereist dus in het begin wat extra motivatie om een gezonder leefpatroon aan te leren, maar het is wel te doen.
En nog iets anders dat ik even kwijt wil: 40 kilogram verliezen in een jaar is zeker geen crashdieet; het is minder dan een kilo per week. Als dat al onder een crashdieet valt, dan wil ik niet weten wat er dan niet onder een crashdieet valt.
Gatver; dat maakt het natuurlijk nog lastiger allemaal.quote:Op zondag 18 maart 2007 22:55 schreef MissyMirjaM het volgende:
en helaas is dat er 1 van zelf uitvinden wat je wel en niet kan eten.
er zijn uiteraard bepaalde dingen die ik gewoon niet mág, maar ook dingen waarvan je er zelf achterkomt dat je er niet tegen kunt.
Te licht?quote:Op zondag 18 maart 2007 22:38 schreef freecell het volgende:
http://www.happyweight.nl/bmitest.htm
Bij 52 KG met 1.76 Ben je gewoon veel te licht (BMI van 17)
Bij 75 KG ben je niet te dik. (BMI 24)
Ik eet en drink niet alleen om mijn lichaam te onderhouden, maar ook omdat ik er van kan genieten om iets echt lekkers te eten. En dan niet elke dag, natuurlijk niet. En ook niet bij de eerste de beste smoes.
Maar heel af en toe gewoon iets eten, omdat het lekker is, is op zich geen probleem als je maat weet te houden.
En een BMI van 17 is echt een stuk ongezonder dan een BMI van 24.
Dat ik het kwijt ben voelt heerlijk, er mag alleen nu wel weer wat aanquote:Op maandag 19 maart 2007 09:49 schreef SHE het volgende:
trouwens, top dat je zoveel kwijt bent. Hoe voelt de victorie?
keihard aanpakken he Piet!quote:Op maandag 19 maart 2007 11:23 schreef Pietverdriet het volgende:
Een Kg afvallen per week, houd in dat je per dag ca 1100 Kcal extra moet verbruiken, ergo, je moet zoveel bewegen alsof je 1100 Kcal meer eet en op hetzelfde gewicht wil blijven.
snelwandelen was ook iets best kan vallen onder eens lopend naar je werk of je boodschappies hequote:Op maandag 19 maart 2007 11:51 schreef SHE het volgende:
@ Uhmmie; het wertk niet alleen voor mij, het werjt voor iedereen. En biochemie is geen leugen, maar wetenschap.
125 KG is niet zo monsterlijk dat je niet kan sporten; dat is je reinste onzin.
Er zijn tal van sporten die je kunt beoefenen.
Een knieblessure is ook geen excuus; ik heb links al mijn banden doorgescheurd ( zowel kruis als knie ) en mijn knieschijf was verbrijzeld.
Volgens een dokter mag je dan niet hardlopen, niet fietsen, niet teveel wandelen en weet ik veel wat niet meer.
Bleh!
Hardlopen kan wel degelijk, ook met een kapotte knie. Ok, ik zal geen marathon meer lopen, maar in de marge is alles haalbaar
Met 125 kg is snelwandelen een supersport om te doen; en saillant detail: je verbrand meer vetjes door te snelwandelen, dan door hard te lopen
Dus je eet geen brood en pasta (en andere meelprodukten)?quote:Op woensdag 14 maart 2007 16:27 schreef SHE het volgende:
[..]
dat bedoel ik. laat dan ook niet overkomen dat een dieet van patat en cola ok is, want dat is het niet. Ook voor Lemmeb niet![]()
Ik ga 'm er weer doorgooien, mijn eeuwenoude levensmotto:
Ik eet alleen:
- dat wat heeft gebloed
- dat wat aan een struik groeit
- dat wat uit de grond komt
- dat wat aan een boom hangt.
Dat hoor ik wel vaker, maar ik vind het zó onlogisch.quote:Op maandag 19 maart 2007 13:23 schreef Fastmatti het volgende:
Op mijn vorige sportschool raadde ze aan om het allebei te doen. De training eerst beginnen met cardio, voornamelijk om een goede conditie op te bouwen en iets te verbranden. Daarna krachttraining met de voordelen die je hierboven al beschrijft.
Ik denk dat dat valt onder het kopje 'wat uit de grond komt'.quote:Op maandag 19 maart 2007 13:56 schreef cinnamongirl het volgende:
Dus je eet geen brood en pasta (en andere meelprodukten)?
Ja okee, maar een snee wittebrood staat nogal ver af van de tarwe waarvan het is gemaakt.quote:Op maandag 19 maart 2007 13:59 schreef Pinball het volgende:
[..]
Ik denk dat dat valt onder het kopje 'wat uit de grond komt'.
Sonja Bakker raadt als alternatief voor bier aan: cola light met een scheutje jeneverquote:Op maandag 19 maart 2007 13:49 schreef fee-tje het volgende:
Witte wijn met bronwater is best te drinken ja, en idd veel minder aanzettend dan bier.
Helaas, wat er het laatst bijkomt gaat er het eerst af.quote:Op maandag 19 maart 2007 14:07 schreef Fastmatti het volgende:
Zijn er trouwens nog manieren om vet op bepaalde plekken weg te krijgen? Of moet je dan gewoon verder afvallen en wachten tot de goede 'plek' aan de beurt komt;
http://www.slank-en-sterk.nl/quote:Op maandag 19 maart 2007 13:58 schreef Curiosity het volgende:
Ik doe ook altijd eerst krachttraining en dan pas cardio.
Waarom zou ik wit brood eten?quote:Op maandag 19 maart 2007 14:31 schreef cinnamongirl het volgende:
[..]
Ja okee, maar een snee wittebrood staat nogal ver af van de tarwe waarvan het is gemaakt.
Ik geloof trouwens zeker dat hoe minder geraffineerd (=hoe minder verwerkt) het voedsel is, hoe beter dat is voor 'de lijn'.
Dat vreesde ik al. Nog maar een paar maanden doorzetten dan.quote:Op maandag 19 maart 2007 14:38 schreef cinnamongirl het volgende:
[..]
Helaas, wat er het laatst bijkomt gaat er het eerst af.
Ik zou liever willen weten hoe zwaar ze ooit is geweestquote:Op maandag 19 maart 2007 13:49 schreef Oksel het volgende:
Hey maar SHE, na al die wijsheid van jouw.. hoeveel weeg jij nou eigenlijk?
Oj je bent een vent.quote:
Maar je moet dan wel de mazzel hebben dat die 'curves' in proportie zijn; een zandloperfiguur is mooi in zowel maatje 36 als maat 40 maar een dikke reet, dikke benen en een smal bovenlijfje zijn lelijk zowel in maat 36 als maat 40quote:Op maandag 19 maart 2007 14:59 schreef popolon het volgende:
[..]
Oj je bent een vent.![]()
Maar m'n reply blijft wel geldig trouwens.
Klopt, maar dat geldt ook voor de dunne mensen: En recht lichaam zonder enige vorm, dus ook niet de juiste proporties, is ook niet om aan te zien.quote:Op maandag 19 maart 2007 15:01 schreef cinnamongirl het volgende:
[..]
Maar je moet dan wel de mazzel hebben dat die 'curves' in proportie zijn; een zandloperfiguur is mooi in zowel maatje 36 als maat 40 maar een dikke reet, dikke benen en een smal bovenlijfje zijn lelijk zowel in maat 36 als maat 40
75 kg bij 1.76m... Chubby volgens SHEquote:Op zondag 18 maart 2007 22:31 schreef SHE het volgende:
[..]
Aannames!
Ik ken als geen ander de verleidingen en weet wat het is om een sportlichaam ( 52 kg puur spier bij 1.76 m ) en om chubster ( 75 kg, bij dezelfde lengte ) te zijn.
Ik heb in de jaren topsport en jaren verslavingen maar 1 ding geleerd: STOP WHINING
als je wilt, heb ik echt een waterdicht eetschema, en beweegschema voor je en ben jij al over een half jaar in een veel betere staat.
vraag is alleen of je wilt? echt wilt...zo hard wilt dat je bereid bent om slappe smoezen, onzinnige gewoonten en de slachtofferrol opzij te zetten.
Ik ben nu eenmaal iemand die iets of goed doet, of niet. Dat gerommel in de marge vind ik zinloos.
en nee lieverd, met fris en snoep ga je niet komen waar je wilt zijn. Je moet namelijk een heel mens aan gewicht verliezen.
Wat is het nu eigenlijk? Pure luxe!
Eten en drinken, doe je om je lichaam te voeden en te onderhouden. de rest is pure luxe en wie nog denkt dat iedereen zich luxe kan veroorloven, leeft niet op dezelfde planeet.
quote:Op maandag 19 maart 2007 15:10 schreef Sjeen het volgende:
Bluezz, hier staat het...
[..]
75 kg bij 1.76m... Chubby volgens SHE![]()
Heb je gelijk in... Want wat Piet aangeeft is juist de manier om je prettig te voelen en blijven af te vallenquote:Op maandag 19 maart 2007 15:14 schreef popolon het volgende:
[..]
Ach SHE heeft daar aparte ideeen over maar dat moet ze elf weten.
Jammer trouwens dat zo'n topic toch een beetje de verkeerde kant opgaat.
Het hangt denk ik van je bouw af en de verhouding vet/spieren? Ik ben 70 kilo bij 1.70 m, en ik ben echt wel een beetje chubby. Mijn vetpercentage is veel te hoog. En spieren wegen meer dan vet.quote:Op maandag 19 maart 2007 15:10 schreef Sjeen het volgende:
Bluezz, hier staat het...
[..]
75 kg bij 1.76m... Chubby volgens SHE![]()
Daar sta je dan met je 80 kilo bij 1.70men maar blij zijn dat ik 25 kilo kwijt ben
Ik ben niet chubby, ook niet afgetraind overigens... Ik ben nu gewoon iets te zwaar ipv obees.
Ow en ik heb in de periode dat ik echt afviel gewoon gesnoept hoor... Want juist daardoor, het veranderen van eetpatroon ipv rigoureus alles schrappen, ben ik blijvend afgevallen.
En ja, ik wil misschien nog wel 5 kilo kwijt, maar dan vind ik het echt welletjes hoor![]()
Het ligt ook aan interpretatie hoor... Ik voel mezelf niet dik meer nu, omdat ik echt dik geweest ben. Het kan best zijn dat anderen die me zien er heel anders overdenken. Maar daar trek ik me sowieso vrij weinig van aanquote:Op maandag 19 maart 2007 15:17 schreef cinnamongirl het volgende:
[..]
Het hangt denk ik van je bouw af en de verhouding vet/spieren? Ik ben 70 kilo bij 1.70 m, en ik ben echt wel een beetje chubby. Mijn vetpercentage is veel te hoog. En spieren wegen meer dan vet.
Misschien ben jij heel gespierd?
Anyway de theorie uit de OP klopt natuurlijk, heb vorige week 5 dagen geskied, gegeten als een bootwerker (maar geen snoep!) en me rot geskied en gewandeld en ben 1,5 kilo afgevallen....
Normaal gesproken eet ik minder, beweeg ik nauwelijks en snoep ik teveel.
75 was de ergste piek ooit (medische oorzaakquote:Op maandag 19 maart 2007 14:57 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Ik zou liever willen weten hoe zwaar ze ooit is geweest
Inderdaad.quote:Op maandag 19 maart 2007 15:14 schreef popolon het volgende:
Tja, Modjes, doe er eens wat aan.quote:Op maandag 19 maart 2007 15:14 schreef popolon het volgende:
[..]
Ach SHE heeft daar aparte ideeen over maar dat moet ze zelf weten. Die lengte met dat gewicht is een prima verhouding.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |