Zo niets online bij de hand, let wel, het is omstreden.quote:Op woensdag 14 maart 2007 15:49 schreef Uhmmie het volgende:
weinig aanvullingen hier.. *totally agree*
maar wel 1 vraag... dat light spul
heeft u daar bronnen van?
namelijk een light-verslaafd vriendje.. en diverse discussies verder.. blijft ie dapper light drinken
Vruchtensap drinken geeft natuurlijk vitaminen, dat klopt, maar vruchtensap is door de natuurlijke suikers ook zeer rijk aan calorieen, appelsap is bv net zo suikerrijk als cola.quote:Op woensdag 14 maart 2007 15:57 schreef Uhmmie het volgende:
tja bij ons gaat de discussie vooral over vruchtensap dus
vruchtensap uit 100% vruchten
light vruchtensap
en eh.. ja de zogenaamde "vruchtennectar"
oh en natuurlijk de "100% vruchtensap" uit de koeling
die laatste voelt gezonder...
maar wat het daadwerkelijk is?
sowieso is light omstreden omdat het met zoetstoffen is
en zoetstoffen toch al niet de beste reputatie hebben
maar dat heeft niets te maken met afvallen... hooguit met je algemene gezondheid
20 Kilo is veel om af te vallen in een jaar, maar voor de rest heb je gelijk.quote:Op woensdag 14 maart 2007 16:03 schreef Uhmmie het volgende:
mja hier zo'n kleine 20kg in een jaar tijd ongeveer
ook met minimale inspanning
en goeie punt daarvan: je kunt het gewoon volhouden dus je gaat je daarna ook niet weer 20++kg bijeten omdat "het weer mag!"
Zie ook mijn eerste opmerking over slanke en dikke mensen, en niets mis met wat steviger te zijn, als jij je goed voelt bij je gewicht, gewoon zo blijven.quote:Op woensdag 14 maart 2007 16:05 schreef _Arual_ het volgende:
Ik eet en leef al volgens de "regels" die jij noemt. Ik eet regelmatig en gezond. Koek, snoep en chips hebben we niet eens in huis. Een friteuse hebben we bewust niet aangeschaft. Alle afstanden die fietsbaar zijn, leg ik te voet af. En toch blijf ik min of meer "chubby". Als ik echt slank zou willen zijn, dan zou ik toch echt moeten gaan hongeren. Daar pas ik voor, want ik ben ondanks mijn spekrandje door en door gezond. Ik ben eens wat dunner geweest, met veeeeeeeel moeite, maar toen was ik om de haverklap ziek en had ik altijd een wit snoetje.
Ach. Misschien ben ik gewoon zo.
Waarom zou je dat willen?quote:Op woensdag 14 maart 2007 16:07 schreef Uhmmie het volgende:
mja ik zal ook nooit heel mager worden vrees ik
En je voelt je beter, gezonder, je hebt conditiequote:maar toch scheelt het best heel erg veel
Ik drink voornamelijk water en thee.quote:@pietverdriet: het lest alleen de dorst wat minder
en continu thusi water drinken vond ik ook niet zo ideaal
drink wel veel thee.. dat scheelt ook
Net zoals koffie met melk en suiker, zoals ik het als kind heb leren drinken. Dat krijg ik nu dus echt niet meer weg.quote:Op woensdag 14 maart 2007 16:08 schreef Byte_Me het volgende:
trouwens, als je eenmaal aan water gewend bent, is frisdrank echt niet meer te zuipen. wat is dat spul ranzig zoet zeg
did i say that?quote:Op woensdag 14 maart 2007 16:10 schreef Pietverdriet het volgende:
Waarom zou je dat willen?
dat zekerquote:Op woensdag 14 maart 2007 16:10 schreef Pietverdriet het volgende:
En je voelt je beter, gezonder, je hebt conditie
Jawel hoor, dat kan best. Heb er zelf ervaring mee. Is alleen een kwestie van heel veel zelfdiscipline. Of het gezond is voor je lichaam is natuurlijk weer een tweede.quote:Op woensdag 14 maart 2007 16:12 schreef Pietverdriet het volgende:
Oh, en als iemand verwacht dat er een magisch dieet of plan bestaat waardoor je *poef* in korte tijd van overgewicht naar slank gaat, dan zit je hier fout, dat gaat nooit gebeurten.
Wat verwacht je, een wondermiddel? Die bestaan niet.quote:Op woensdag 14 maart 2007 16:11 schreef Lemmeb het volgende:
Beste ome Piet,
Ik heb een hekel aan groenten. Fruit vind ik juist wel lekker, maar daar ik eet ik dan weer teveel van.
Wat moet ik nu?
Groetjes,
Lemmeb
Wat ik meer bedoel is het volgende: kan ik groenten missen als ik wel heel veel fruit eet? Want het liefst eet ik helemaal geen groenten. Behalve tomaten, maar dat is ook een vrucht.quote:Op woensdag 14 maart 2007 16:14 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Wat verwacht je, een wondermiddel? Die bestaan niet.
Groente leren waarderen!
kijk, helemaal zonder moeite gaat er niets.
Nou, kledingtechnisch zou ik het wel wat prettiger vinden. Maar hongerdiëten, daar pas ik voor. En het dieet was jij hierboven omschrijft, daar val ik geen ons mee af. Net zoals je een niet-roker met slechte longen kunt laten minderen met roken, kun je mij als regelmatige/gezonde eter met speklaagje niet regelmatiger / gezonder laten eten. Om het maar even samen te vatten.quote:Op woensdag 14 maart 2007 16:08 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Zie ook mijn eerste opmerking over slanke en dikke mensen, en niets mis met wat steviger te zijn, als jij je goed voelt bij je gewicht, gewoon zo blijven.
Absoluutquote:Op woensdag 14 maart 2007 16:15 schreef SHE het volgende:
En hier wil ik aan toevoegen; EET EIWITTEN EN VETTEN!
geen vet eten is funest voor je lichaam
Zoals ik al zei, gewoon goed eten, mijd suikers in grote hoeveelheden (frisdrank, vruchtensap).quote:maar eet alleen de goede en voeg nooit meer vet toe.
Eiwitten geven een vol gevoel, het meest van alle stoffen. Wie veel eiwitten eet, zal minder eten, feit.
Maarrrr; zonder KH's kom je ook nbergens ( geen atkins geklooi dus ) want KH's zijn onmisbaar voor je bovenkamer en hormoonhuishouding.
dusss, veeeel groentjes en lekker vis en vlees. Vlees het liefst gevogelte en bij vis mag alles.
SHE, je bent een dijk van een wijf als je posts in CUL leest, ik ben het vaak roerend met je eens!quote:Ik geloof ook in de light fris theorie, en het is wel degelijk een feit dat je insulinespiegel flink stijgt.
Water is lekker , wijn ook![]()
En pas op met koffie, ook koffie is een killer voor afvallen. In feite behandeld je lichaam koffie net als suikers..ofwel, je bloedsuikerspiegel stijgt als je koffie drinkt. Dus beperk alle oppeppende drankjes/middelen.
Ehm, je insuline-huishouding is nogal wetenschappelijk onderbouwd. De jouwe is niet veel anders dan die van de rest van je soort hoor.quote:Op woensdag 14 maart 2007 16:18 schreef Lemmeb het volgende:
Nou, over die light-frisdrank theorie, ik vind het allemaal maar quasi-wetenschappelijk gezwets. Ik ben ooit 30 kilo afgevallen door alleen nog maar light frisdrank te drinken en patat met ketchup te eten. En echt niet dat ik me slap voelde ofzo, ik dronk gerust 3 flessen cola light achter elkaar op.
maar ik kan niet zonder koffiequote:Op woensdag 14 maart 2007 16:15 schreef SHE het volgende:
En pas op met koffie, ook koffie is een killer voor afvallen. In feite behandeld je lichaam koffie net als suikers..ofwel, je bloedsuikerspiegel stijgt als je koffie drinkt. Dus beperk alle oppeppende drankjes/middelen.
Neehoor, daar heb ik allemaal geen last van. Ik sport veel, rook niet, drink niet en ben in uitstekende conditie. Bovendien was het maar tijdelijk, nu eet ik weer een beetje zoals jij hierboven schreef: veel eiwitten en veel volkoren zooi.quote:Op woensdag 14 maart 2007 16:21 schreef SHE het volgende:
[..]
Ehm, je insuline-huishouding is nogal wetenschappelijk onderbouwd. De jouwe is niet veel anders dan die van de rest van je soort hoor.
Enige wat je uniek maakt is je metabolisme. Als jij prima draait op patat en light fris, doen!
Die rekening krijg je over een paar decennia pas, als je maag is verneukt en je vaten vernauwd zijn.
![]()
Jij mag eerst googlen op insuline/alvleesklier en glucose spiegelquote:Op woensdag 14 maart 2007 16:20 schreef Stereotomy het volgende:
Wat ik ervan begrepen heb is dat de light-frisdrank theorie jouw trek naar echt suiker zou toenemen door de verhoogde isulinespiegel. Dat betekent dus dat je daadwerkelijk zelf nog de stap moet gaan zetten om calorierijk voedsel te pakken en naar binnen te duwen. Als je dat gewoon niet doet, staat die theorie ook van geen kant meer.
Nee, precies. Ik kreeg in elk geval niet meer trek in echte suiker, en ik dronk soms wel 6 liter light frisdrank per dag. Laat staan dat ik er zelf naar greep.quote:Op woensdag 14 maart 2007 16:20 schreef Stereotomy het volgende:
Wat ik ervan begrepen heb is dat de light-frisdrank theorie jouw trek naar echt suiker zou toenemen door de verhoogde isulinespiegel. Dat betekent dus dat je daadwerkelijk zelf nog de stap moet gaan zetten om calorierijk voedsel te pakken en naar binnen te duwen. Als je dat gewoon niet doet, staat die theorie ook van geen kant meer.
Vitamine, vezels en mineralen technisch ja, alleen bevat fruit vaak meer calorieen dan groente.quote:Op woensdag 14 maart 2007 16:16 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Wat ik meer bedoel is het volgende: kan ik groenten missen als ik wel heel veel fruit eet? Want het liefst eet ik helemaal geen groenten. Behalve tomaten, maar dat is ook een vrucht.
leuk antwoord om over na te denken: wanneer heb je meer honger.. na 1000kcal vet of 1000kcal suiker?quote:Op woensdag 14 maart 2007 16:24 schreef Stereotomy het volgende:
Raadseltje:
wat is zwaarder, een kilo veren of een kilo lood?
Ander raadseltje:
wat geeft meer energie aan je lichaam om te verbranden of op te slaan: 1000 kcal vet of 1000 kcal suiker?
dat bedoel ik. laat dan ook niet overkomen dat een dieet van patat en cola ok is, want dat is het niet. Ook voor Lemmeb nietquote:Op woensdag 14 maart 2007 16:23 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Neehoor, daar heb ik allemaal geen last van. Ik sport veel, rook niet, drink niet en ben in uitstekende conditie. Bovendien was het maar tijdelijk, nu eet ik weer een beetje zoals jij hierboven schreef: veel eiwitten en veel volkoren zooi.
Als die 1000kcal suikers komen uit voedsel met hoog vezelgehalte dan wordt het nog moeilijkquote:Op woensdag 14 maart 2007 16:26 schreef Uhmmie het volgende:
[..]
leuk antwoord om over na te denken: wanneer heb je meer honger.. na 1000kcal vet of 1000kcal suiker?
Ik zit nog in het grote maten deel, maar mijn kleding zit ruim nu, heel ruimquote:Op woensdag 14 maart 2007 16:24 schreef Uhmmie het volgende:
weet niet wat voor maat je hebt.. maar ik ben wel weer redelijk blij als ik ga shoppen tegenwoordig
pas toch precies ff beter in kleding terwijl ik jaar geleden vaak shopte in het "grote maten"-deel
quote:
Het gaat er in dit topic om dat 500 Kcal uit spruitjes en aardappels meer calorien kosten om te verwerken dan 500 Kcal uit cola, en dat het eerste je honger langere tijd stilt en je van het tweede alleen maar meer trek krijgt,quote:Op woensdag 14 maart 2007 16:24 schreef Stereotomy het volgende:
wat geeft meer energie aan je lichaam om te verbranden of op te slaan: 1000 kcal vet of 1000 kcal suiker?
Oke, tanx, duidelijk.quote:Op woensdag 14 maart 2007 16:26 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Vitamine, vezels en mineralen technisch ja, alleen bevat fruit vaak meer calorieen dan groente.
Maar natuurlijkquote:Op woensdag 14 maart 2007 16:29 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Het gaat er in dit topic om dat 500 Kcal uit spruitjes en aardappels meer calorien kosten om te verwerken dan 500 Kcal uit cola, en dat het eerste je honger langere tijd stilt en je van het tweede alleen maar meer trek krijgt,
Nee, tuurlijk niet, maar wat ik bedoelde is dat het wel kàn werken als je wilt afvallen. Helemaal niet eten werkt ook, als een trein zelfs. Het hangt uiteindelijk van je zelfdiscipline af of het daadwerkelijk lukt en of je op gewicht blijft.quote:Op woensdag 14 maart 2007 16:27 schreef SHE het volgende:
[..]
dat bedoel ik. laat dan ook niet overkomen dat een dieet van patat en cola ok is, want dat is het niet. Ook voor Lemmeb niet![]()
Ach we hebben allemaal onze zonden.quote:Ik ga 'm er weer doorgooien, mijn eeuwenoude levensmotto:
Ik eet alleen:
- dat wat heeft gebloed
- dat wat aan een struik groeit
- dat wat uit de grond komt
- dat wat aan een boom hangt.
Makkelijk joh!
En omdat ik toch wel een beetje van extra lekker houd, sneak ik daar wel mijn wijntjes tussendoor
Het probleem is dat je eerst gezond moet definieren.quote:Op woensdag 14 maart 2007 16:33 schreef Mihaelaz het volgende:
fruitsap ook niet? fruitsap is toch gezond?
Net zo gezond/ongezond als frisdrank. Qua calorieën maakt het geen zak uit.quote:Op woensdag 14 maart 2007 16:33 schreef Mihaelaz het volgende:
Fruitsap bevat idd vitamines, maar ook veel suiker, ongeveer (afhankelijk van het soort) gelijk als cola.quote:Op woensdag 14 maart 2007 16:33 schreef Mihaelaz het volgende:
Als je het zelf perstquote:Op woensdag 14 maart 2007 16:33 schreef Mihaelaz het volgende:
Nee, meer common sense, en dat schijnt nogal wat mensen nodig te hebben.quote:Op woensdag 14 maart 2007 16:18 schreef N.icka het volgende:
Wat een ongelooflijk revolutionair afvalplan![]()
sensequote:Op woensdag 14 maart 2007 16:39 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Nee, meer common sence, en dat schijnt nogal wat mensen nodig te hebben.
dat willen mensen ook niet. Mensen zien liever een Sonja Bakker dieet, die voorschrijft dat een boterham met light kaas hartstikke goed is voor je lijn.quote:Op woensdag 14 maart 2007 16:40 schreef Uhmmie het volgende:
kwam een tijd terug een leuk boekje tegen..
heeft maaaaaaaaaaaaaanden in de winkel gelegen
2 exemplaren en het verkocht gewoon NIET
het heette "het boerenverstand dieet"
Ik vraag me af of je doordringt bij de jojo-ersquote:Op woensdag 14 maart 2007 16:39 schreef Pietverdriet het volgende:
Nee, meer common sense, en dat schijnt nogal wat mensen nodig te hebben.
Meer bewegen, sporten, vaker de fiets pakken.quote:Op woensdag 14 maart 2007 16:47 schreef k_i_m het volgende:
Maar even nieuwsgierig hoor, hoe werkt dat dan als je gestopt bent met roken? Ik eet normaal en redelijk gezond. Niet meer dan voor het stoppen. Toch ben ik al meer dan 5kg zwaarder. Meer eten lijkt me geen goed idee, aangezien mijn stofwisseling het kennelijk helemaal heeft opgegeven.
Eerst sporten en daarna meer eten? Of allebei tegelijk?
Hou voor de lol eens bij wat je echt eet per dag, als je aan het aankomen bent, wedden dat je structureel een stuk boven de 2000 kcal zit per dag?quote:Ik eet normaal en redelijk gezond. Niet meer dan voor het stoppen. Toch ben ik al meer dan 5kg zwaarder.
ach daarna komt gewoon de volgende hype.. dus geen probleemquote:Op woensdag 14 maart 2007 16:52 schreef BertV het volgende:
Mensen willen een goeroe en een boek...
Mensen willen geloven in een ander om zichzelf te kunnen veranderen.
Voor zolang de hype gaat duren...
Je kan met niet verwijten dat ik het probeer, niet? Maar goed, ik moet denk ik de kern van het verhaal verstoppen achter een complex verhaal met bijbehorend dieet, een boek schrijven, vol met kleurenfoto`s, een uitgever zoeken en een marketing campagne starten, persmappen, ontbijt en middag televisie doen, talkshows, etc etc.quote:Op woensdag 14 maart 2007 16:49 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Ik vraag me af of je doordringt bij de jojo-ers
Nou, controversiele onderzoeken (ongeveer net zo controversieel als die onderzoeken over die light frisdrank) hebben aangetoond dat roken alléén al verantwoordelijk is voor een flinke gewichtsvermindering. Dit effect wordt geweten aan twee zaken:quote:Op woensdag 14 maart 2007 16:50 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Meer bewegen, sporten, vaker de fiets pakken.
Enne, als je 5 kilo bent aangekomen eet je wel degelijk meer.
Ik vind het heel goed juist dat je het probeertquote:Op woensdag 14 maart 2007 16:54 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Je kan met niet verwijten dat ik het probeer, niet? Maar goed, ik moet denk ik de kern van het verhaal verstoppen achter een complex verhaal met bijbehorend dieet, een boek schrijven, vol met kleurenfoto`s, een uitgever zoeken en een marketing campagne starten, persmappen, ontbijt en middag televisie doen, talkshows, etc etc.
Alleen heb ik daar absoluut maar dan absoluut geen zin in.
Echniequote:Op woensdag 14 maart 2007 16:50 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Meer bewegen, sporten, vaker de fiets pakken.
Enne, als je 5 kilo bent aangekomen eet je wel degelijk meer.
450 kcal per dag per liter?quote:Als ik nu stop met cola drinken (..) wat Zou ik dan aan winst kunnen halen?
Geen cola drinken, volkorenbrood eten ipv broodjes, en op de fiets naar het werk.quote:Op woensdag 14 maart 2007 16:59 schreef kebabkip het volgende:
okee dan ga ik maar eens ontopic reageren.
Sinds januari dit jaar werk ik niet meer in diensten. Daarvoor heb ik 14 maanden onregelmatige diensten gewerkt in de verdeling zes dagen werken, drie dagen vrij. In die periode ben ik aangekomen van 86Kg tot (ja ik schaam me ook) 103 Kg.
Als ik in de spiegel die onderkin bekijk die er vorig jaar nog niet zat, dan heb ik wel een erg aanwezig gevoel van spijt. Kortom, ik wil er wat af maar dan uit ijdelheid.
wat ik momenteel kan verbeteren is dit:
ik eet 1 dag in de week friet (en dan ook alleen DIE dag)
ik drink gemiddel op een dag een 3 blikjes cola
in de pauze eet ik wel eens een broodje uit de kantine, en dat is dan meestal een broodje met filet americain, of kipkerrie salade, of warm gehakt ofzo en een kom soep.
Als ik nu stop met cola drinken, en zelf brood mee neem naar me werk. wat Zou ik dan aan winst kunnen halen?
Ik eet uit mezelf niet eens meer dan 1500kcal. Ik eet alleen als ik honger heb, en dat valt keurig samen met de 3 maaltijden per dag.quote:Op woensdag 14 maart 2007 16:52 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Hou voor de lol eens bij wat je echt eet per dag, als je aan het aankomen bent, wedden dat je structureel een stuk boven de 2000 kcal zit per dag?
Als je dat merkt, kun je, doordat je een tijdje echt hebt bijgehouden wat je eet, ook makkelijk zien waar je kunt minderen, of waar je andere producten kunt eten zodat je hongergevoel beter gestilt kan worden.
Je moet eigenlijk eten voordat je honger krijgt: honger is niet goed, dat is voor het lichaam een signaal om in de honger-mode te gaan opereren en je metabolisme omlaag te schroeven.quote:Op woensdag 14 maart 2007 17:04 schreef k_i_m het volgende:
[..]
Ik eet uit mezelf niet eens meer dan 1500kcal. Ik eet alleen als ik honger heb, en dat valt keurig samen met de 3 maaltijden per dag.
Lees maar op de verpakking hoeveel energie melk je geeft, en vergelijk dat eens met vruchtensap. Denk zo'n factor 5-10 minder.quote:Op woensdag 14 maart 2007 17:03 schreef FloggingMolly het volgende:
Hoe zit het qua drinken met halfvolle melk? Beter dan vruchtensap ondanks de vetten?
Frisdrank is ook gewoon siroop met spuitwater, lood om oud ijzer.quote:Op woensdag 14 maart 2007 17:04 schreef Whatashockr het volgende:
En wat vinden we van aanmaaklimonade ipv saai water?
Ik geloof er ook inquote:Op woensdag 14 maart 2007 16:15 schreef SHE het volgende:
Ik geloof ook in de light fris theorie, en het is wel degelijk een feit dat je insulinespiegel flink stijgt.
Water is lekker , wijn ook![]()
In het voordeel van de melk bedoel je?quote:Op woensdag 14 maart 2007 17:08 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Lees maar op de verpakking hoeveel energie melk je geeft, en vergelijk dat eens met vruchtensap. Denk zo'n factor 5-10 minder.
Wat grappig, dit doe ik nu ruim vier weken zo. Gewoon goed eten. Geen bier, geen frisdrank, af en toe een wijntje. Geen zoutjes of koeken of chocola meer. Gewoon goed eten, drie keer per dag.quote:Op woensdag 14 maart 2007 15:42 schreef Pietverdriet het volgende:
Goed, wil je nog steeds afvallen?
Verlaag je calorieen intake niet enorm, sterker nog, je hoeft hem eigenlijk niet eens te verlagen, maar als je regelmatig alcohol drinkt, verlaag dat tot 1 a 2 glazen wijn per dag. Stop het het drinken van suikerwater als frisdranken en vruchtesappen. Ze geven veel calorien en geven geen vol gevoel. Drink water en thee.
Eet goed, eet meer groenten, Volkorenbrood en verwen je zelf met een toetje.
Ontbijt, lunch en dineer, je kan gewoon goed eten, dan heb je ook minder zin om te snoepen, je kan in principe de zelfde hoeveelheid calorieen naar binnen werken, maar dan aan groenten, aardappels, rijst, en een stukje vlees of vis
Dit is de eerste stap, je krijgt nu dezelfde hoeveelheid calorieen binnen, maar qua volume eet je zelfs meer dan voorheen, echter, je lichaam moet harder werken om het eten te verteren. Bonus is dat je gezonder eet, je stoelgang beter wordt en je gewoon lekker kan eten.
Je gaat er alleen scheef van printenquote:Op woensdag 14 maart 2007 17:13 schreef Verbal het volgende:
[..]
Wat grappig, dit doe ik nu ruim vier weken zo. Gewoon goed eten. Geen bier, geen frisdrank, af en toe een wijntje. Geen zoutjes of koeken of chocola meer. Gewoon goed eten, drie keer per dag.
Scheelt een kilo per week
V.
quote:Op woensdag 14 maart 2007 17:14 schreef k_i_m het volgende:
[..]
Je gaat er alleen scheef van printen.
Melk: 47 kcal/100 gramquote:Op woensdag 14 maart 2007 17:12 schreef FloggingMolly het volgende:
[..]
In het voordeel van de melk bedoel je?
Chocolade is geen ongezond iets als je het niet in enorme hoeveelheden naar binnen werktquote:Op woensdag 14 maart 2007 17:18 schreef k_i_m het volgende:
Oja, ik vind chocolademelk op zijn tijd wel lekker. Dat is nu natuurlijk helemaal geen goed idee. Ik heb echter soja-chocolademelk ontdekt. Niet dat ik daar pakken van moet opzuipen, maar is dat beter dan gewone? Sorry hoor, ik heb echt geen verstand van dat soort dingen.
quote:The following dietary elements met the inclusion criteria to be ingredients of the Polymeal: wine, fish, dark chocolate, fruits and vegetables, almonds, and garlic (Allium sativum).
Ja. dark chocolate, en dat lijkt me niet bepaald de basis van chocolademelk.quote:Op woensdag 14 maart 2007 17:23 schreef Isabeau het volgende:
Hier staat chocolade ook bij als ingrediënt voor een gezond voedingspatroon:
The Polymeal
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |