abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 15 september 2012 @ 16:50:20 #101
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_116818354
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 september 2012 16:46 schreef Lotje-Plusone het volgende:

[..]

Ik ben ook heeel erg anti sonja bakker dieeten/boeken.
Het punt van een levensstijl verandering is dat je gewoontes aanpakt en nadenkt ook je eet en beweeg gedrag. Als dat voorgekauwd wordt in een boekje incl hoeveelheden heeft dat dus absoluut geen zin.
Daarnaast vind ik het echt heeeeel erg slecht dat iedereen hetzelfde te eten krijgt in haar dieet, bouwvakker vielen bij bosjes flauw toen ze aan het dieet begonnen.
crashdieeten zijn levensgevaarlijk. Als je veel te zwaar bent, bv 140 kilo en er een 60 afmoet, moet je dat onder zeer strikte medische begeleiding doen.
Als je mijn afvalplan volgt zal je langzaam afvallen, soms tijden helemaal niet, maar je leeft veel gezonder.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_116820143
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 september 2012 16:50 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

crashdieeten zijn levensgevaarlijk. Als je veel te zwaar bent, bv 140 kilo en er een 60 afmoet, moet je dat onder zeer strikte medische begeleiding doen.
Als je mijn afvalplan volgt zal je langzaam afvallen, soms tijden helemaal niet, maar je leeft veel gezonder.
Dat lijkt me altijd het beste. Ik heb het zelf niet nodig en moet eerlijk zeggen dat ik eigenlijk alles al volg van dit plan. Maar de meeste mensen willen het niet horen en snel snel afvallen.
Tja dan ga je toch de mist in denk ik.
What about "kinda cute, kinda hot, kinda sexy, hysterically funny, but not funny-looking guy who you could fuck" did you not understand?
  zaterdag 15 september 2012 @ 19:23:48 #103
45206 Pietverdriet
pi_116823020
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 september 2012 17:48 schreef Lotje-Plusone het volgende:

[..]

Dat lijkt me altijd het beste. Ik heb het zelf niet nodig en moet eerlijk zeggen dat ik eigenlijk alles al volg van dit plan. Maar de meeste mensen willen het niet horen en snel snel afvallen.
Tja dan ga je toch de mist in denk ik.
Jep, behalve de problemen van jojo zijn er nog veel andere risicos.
pi_116924259
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 september 2012 19:23 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Jep, behalve de problemen van jojo zijn er nog veel andere risicos.
Jup, hier veel gejojo'd, en dan ook flink; 4x + en - 30 kilo.

Nu weeg ik 100 kilo bij 1.73 en werk ik 5 dagen per week bij de post, maar sinds de 10 kilo die ik afgevallen ben toen ik begon ben ik niets meer kwijt geraakt. Onzettend frustrerend, want ik beweeg me echt suf en heb volgens de dokter ook meer spiermassa (kan ook een deel van het gewicht verklaren), maar rondom mijn buik zit echt nog teveel vet.

Misschien dat ik met jouw tips eens naar mijn eetpatroon moet kijken Piet, misschien komen er dan nog wel wat kilo's af. Frisdranken drink ik niet, maar er is wel altijd wat te snoepen in huis. Ik ben geen type dat meteen een zak chips of een reep chocola opeet, maar in een week gaat zo'n ding er wel doorheen. Misschien moet ik gewoon helemaal afzien van zoetigheid. Doe jij dat ook?
  dinsdag 18 september 2012 @ 11:41:11 #105
45206 Pietverdriet
pi_116927283
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 september 2012 09:44 schreef Selestha het volgende:

[..]

Nu weeg ik 100 kilo bij 1.73 en werk ik 5 dagen per week bij de post, maar sinds de 10 kilo die ik afgevallen ben toen ik begon ben ik niets meer kwijt geraakt. Onzettend frustrerend, want ik beweeg me echt suf en heb volgens de dokter ook meer spiermassa (kan ook een deel van het gewicht verklaren), maar rondom mijn buik zit echt nog teveel vet.

Misschien dat ik met jouw tips eens naar mijn eetpatroon moet kijken Piet, misschien komen er dan nog wel wat kilo's af. Frisdranken drink ik niet, maar er is wel altijd wat te snoepen in huis. Ik ben geen type dat meteen een zak chips of een reep chocola opeet, maar in een week gaat zo'n ding er wel doorheen. Misschien moet ik gewoon helemaal afzien van zoetigheid. Doe jij dat ook?
Je kan uiteraard beter fruit eten dan snoep.
Verder gewoon goed en gevarieerd eten. Je moet vooral geen haast hebben. Lekker doorgaan met veel bewegen.
pi_116927972
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 september 2012 09:44 schreef Selestha het volgende:

[..]

Dan eet je dus te veel. You can't outtrain your eating --> veel mensen vergeten dat.
pi_116937443
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 september 2012 11:59 schreef rapelsen het volgende:

[..]

Dan eet je dus te veel. You can't outtrain your eating --> veel mensen vergeten dat.
Ik eet net zoveel als toen ik bij de post begon 9 maanden geleden. Je zou dus logischerwijs moeten denken dat er dan wel meer dan 10 kilo af gaat in die tijd. Ik heb eerlijk gezegd geen idee wat ik verkeerd zou doen, ben er ook al over naar een dietist geweest en die zegt dat ik nu goed eet voor als ik wil afvallen.

Nou zie ik er wel anders uit, en ik kan kleding aan van een maat kleiner, maar dat buikvet wil niet weg en dat vind ik teleurstellend.
pi_116937683
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 september 2012 11:59 schreef rapelsen het volgende:

[..]

Hoeft niet.
Je kunt ook te weinig eten en toch aankomen.
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_116937851
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 september 2012 16:01 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]

Hoeft niet.
Mja, ik zit er wel over te denken om de dokter eens aan te spreken. Ik vind het heel vreemd. Maar ondertussen kan ik natuurlijk wel doen wat ik kan door alles met suiker te laten staan.
pi_116937983
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 september 2012 16:05 schreef Selestha het volgende:

[..]

Mja, ik zit er wel over te denken om de dokter eens aan te spreken. Ik vind het heel vreemd. Maar ondertussen kan ik natuurlijk wel doen wat ik kan door alles met suiker te laten staan.
Hou eens een week bij wat je precies eet/drinkt en hoeveel kh dit zijn.
En dan echt alles opschrijven.
  Moderator dinsdag 18 september 2012 @ 16:25:32 #111
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_116938808
Topic naar m'n hart.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_116939326
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 september 2012 15:56 schreef Selestha het volgende:

[..]

Ik eet net zoveel als toen ik bij de post begon 9 maanden geleden. Je zou dus logischerwijs moeten denken dat er dan wel meer dan 10 kilo af gaat in die tijd. Ik heb eerlijk gezegd geen idee wat ik verkeerd zou doen, ben er ook al over naar een dietist geweest en die zegt dat ik nu goed eet voor als ik wil afvallen.

Nou zie ik er wel anders uit, en ik kan kleding aan van een maat kleiner, maar dat buikvet wil niet weg en dat vind ik teleurstellend.
Je moet niet naar dokters en diëtisten gaan, maar jij moet gewoon jouw eten op jouw doel afstemmen.
If not now, then when.
pi_116957285
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 september 2012 16:01 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]

Hoeft niet.
Precies, dat vergeten veel mensen vaak! Zeker als je je metabolisme al een beetje in de wat geschopt heb met crashdieeten en jojo-en.
What about "kinda cute, kinda hot, kinda sexy, hysterically funny, but not funny-looking guy who you could fuck" did you not understand?
pi_116967775
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 september 2012 21:59 schreef Lotje-Plusone het volgende:

[..]

Precies, dat vergeten veel mensen vaak! Zeker als je je metabolisme al een beetje in de wat geschopt heb met crashdieeten en jojo-en.
Ja ik ben ook bang dat dat bij mij de oorzaak is, maar ja, wat doe je daar dan aan? Ik beweeg zo veel mogelijk; ga er maar vanuit dat de aanhouder wint?
pi_116967895
quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2012 05:27 schreef Selestha het volgende:

[..]

Ja ik ben ook bang dat dat bij mij de oorzaak is, maar ja, wat doe je daar dan aan? Ik beweeg zo veel mogelijk; ga er maar vanuit dat de aanhouder wint?
Goh wat kun je nou doen als je te weinig eet....?
pi_116967900
quote:
1s.gif Op woensdag 19 september 2012 06:46 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]

Goh wat kun je nou doen als je te weinig eet....?
Ik weet toch niet zéker of het daar door komt? Volgens de eetmeter van het voedingscentrum eet ik te weinig, maar ja, ik val niet af, dus het voelt ook niet direct goed om meer te gaan eten. Ik zou het inderdaad kunnen proberen :)

Laat over een paar weken met een update wel horen hoe het gaat. Voorlopig heb ik hier genoeg tips gezien :)
  woensdag 19 september 2012 @ 11:33:18 #117
206580 Luxuria
It was love at first bite
pi_116973452
quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2012 06:48 schreef Selestha het volgende:

[..]

Ik weet toch niet zéker of het daar door komt? Volgens de eetmeter van het voedingscentrum eet ik te weinig, maar ja, ik val niet af, dus het voelt ook niet direct goed om meer te gaan eten. Ik zou het inderdaad kunnen proberen :)
Dit probleem heb ik inderdaad ook.
Ik ben ook bang dat ik aankom als ik meer ga eten. Maar waarschijnlijk is het wel de oplossing (en houd ik het ook beter vol).
All she wants and needs is just a little taste..
  vrijdag 21 september 2012 @ 14:02:46 #118
277627 Seven.
We are Borg.
pi_117063418
Ik weet niet veel van eten maar volgens mij is dit een low carb levensstijl, ja?

Geef mij eens een lijst van dingen die ik moet vermijden want ik ben serieus aangekomen het laatste jaar. Er moet 10 kilo af en daar wil ik een jaar over doen. Dus 3x per week hardlopen, elke dag een half uur wandelen en carbs vermijden. Volgens mij kunnen de vette dingen dus weer wel?
Resistance is futile.
  vrijdag 21 september 2012 @ 14:03:48 #119
45206 Pietverdriet
pi_117063473
quote:
2s.gif Op vrijdag 21 september 2012 14:02 schreef Seven. het volgende:
Ik weet niet veel van eten maar volgens mij is dit een low carb levensstijl, ja?

Nope
  vrijdag 21 september 2012 @ 14:04:39 #120
277627 Seven.
We are Borg.
pi_117063511
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2012 14:03 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Nope
Oh. Wat dan precies vermijden? Ik snap het niet?
Resistance is futile.
  vrijdag 21 september 2012 @ 14:07:17 #121
45206 Pietverdriet
pi_117063648
quote:
2s.gif Op vrijdag 21 september 2012 14:04 schreef Seven. het volgende:

[..]

Oh. Wat dan precies vermijden? Ik snap het niet?
Heb je de op gelezen?
  vrijdag 21 september 2012 @ 14:09:38 #122
277627 Seven.
We are Borg.
pi_117063750
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2012 14:07 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Heb je de op gelezen?
Ja, meer groenten, minder carbs komt het in mijn ogen een beetje op neer. Jou kennende maak je me nu met de grond gelijk maar zoals ik de OP lees, is dit gewoon een soort slow-Atkins? :*

Hoe dan ook, ik wil geen dieet, ik wil een betere levensstijl en dat schrijft je voor. Dus lees ik me in maar ik snap niet wat ik verkeerd doe buiten het volkorenbrood (ik eet zelden brood en dan is het altijd witbrood).
Resistance is futile.
  vrijdag 21 september 2012 @ 14:11:43 #123
45206 Pietverdriet
pi_117063851
quote:
2s.gif Op vrijdag 21 september 2012 14:09 schreef Seven. het volgende:

[..]

Ja, meer groenten, minder carbs komt het in mijn ogen een beetje op neer. Jou kennende maak je me nu met de grond gelijk maar zoals ik de OP lees, is dit gewoon een soort slow-Atkins? :*

Hoe dan ook, ik wil geen dieet, ik wil een betere levensstijl en dat schrijft je voor. Dus lees ik me in maar ik snap niet wat ik verkeerd doe buiten het volkorenbrood (ik eet zelden brood en dan is het altijd witbrood).
Wat ik zeg is dat je gewoon goed, matige en gevarieerd moet eten, niet moet snoepen en geen frisdranken/vruchtensappen moet drinken en meer moet bewegen.
Je kan dus prima pasta, brood, aardappels, rijst etc bij je vlees eten,
pi_117065154
quote:
2s.gif Op vrijdag 21 september 2012 14:09 schreef Seven. het volgende:

[..]

Probeer witbrood te vermijden vanwege de simpele koolhydraten erin, ook gewoon zo weinig mogelijk koolhydraten eten en je calorieën tellen, dan val je geheid af.
pi_117065896
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2012 14:49 schreef HorridOwn4ge het volgende:

[..]

Probeer witbrood te vermijden vanwege de simpele koolhydraten erin, ook gewoon zo weinig mogelijk koolhydraten eten en je calorieën tellen, dan val je geheid af.
Van helemaal niks meer eten val je ook geheid af.

Simpele koolhydraten zo veel mogelijk schrappen prima. Maar ook gewoon zo weinig mogelijk koolhydraten eten.. :N
pi_117068051
Geen enkel product met geraffineerde suikers meer in huis, en het gaat al een week goed! Ik mis ze niet eens :) En er zijn 2 kilo af ;)

Ik eet nu wel meer, maar van ''goede'' dingen zoals Piet beschrijft :) Geen sapjes en snoepjes dus.
pi_117128129
Kijk dit komt wel aardig overeen met hoe ik het doe.
Gewoon normaal eten:

ontbijten met 2 crackers met kaas
tussendoor een stuk fruit
lunchen met 4 boterhammen met kipfilet oid
tussendoor nog een stuk fruit
avondeten gewoon een normaal bord wat de pot schaft, natuurlijk niet elke avond patat ;)

elke dag minimaal 2 liter water en doordeweeks geen alcohol.
in het weekend natuurlijk wel een paar biertjes.

dat + 3 keer in de week hardlopen zorgt bij mij voor 9 kilo eraf in 7 weken ^O^
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
pi_117150780
Ik vind dat eigenlijk nog vrij eenzijdig? En nog vrij weinig ook. Goed beschouwd eet je dus 2 crackers, 4 boterhammen, avondeten en 2 stuks fruit. Daarmee kom je rond de 1500 kcal? En dan reken ik nog ruim. Vind ik nogal weinig, al helemaal voor een man die 3x per week sport.

Ik loop ook 3x per week hard. Vrouw, 1,73m, 63 kg. Als ik 4 boterhammen eet op een dag, eet ik daarnaast ook noten, een halve liter zuivel en vette vis tussendoor.
Waar is je zuivel, en waar haal jij je onverzadigde vetzuren uit?
pi_117150946
Sporten is alleen nodig als je meer wilt eten. Een calorie deficit creëren is vaak effectiever dan sporten, sporten is leuk voor de conditie.

Verder wat natuurlijk het grootste verschil gaat maken is clean eten. Probeer eten uit de fabriek te mijden. Een voorbeeld is ipv spinazie in pakjes -> verse spinazie.
If not now, then when.
pi_117150995
quote:
0s.gif Op zondag 23 september 2012 15:11 schreef Ciske- het volgende:
Ik vind dat eigenljk nog vrij eenzijdig? En nog vrij weinig ook. Goed beschouwd eet je dus 2 crackers, 4 boterhammen, avondeten en 2 stuks fruit. Daarmee kom je rond de 1500 kcal? En dan reken ik nog ruim. Vind ik nogal weinig, al helemaal voor een man die 3x per week sport.

Ik loop ook 3x per week hard. Vrouw, 1,73m, 63 kg. Als ik 4 boterhammen eet op een dag, eet ik daarnaast ook noten, een halve liter zuivel en vette vis tussendoor.
Waar is je zuivel, en waar haal jij je onverzadigde vetzuren uit?
Ik wissel het beleg van mijn crackers en boterhammen uiteraard.
Zuivel krijg ik niet veel binnen, alleen via kaas eigenlijk.
Op woensdag eet ik vaak alleen en eet ik vis.
In het weekend vaak een halve zak walnoten die ik zelf pers.

Daarnaast nog versgepeste sinasappelsap in het weekend en wat eieren.

Ik kan niet alles opschrijven hier natuurlijk :P
pi_117151042
quote:
0s.gif Op zondag 23 september 2012 15:14 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Sporten is alleen nodig als je meer wilt eten. Een calorie deficit creëren is vaak effectiever dan sporten, sporten is leuk voor de conditie.

Verder wat natuurlijk het grootste verschil gaat maken is clean eten. Probeer eten uit de fabriek te mijden. Een voorbeeld is ipv spinazie in pakjes -> verse spinazie.
Sporten is niet alleen goed voor de conditie het helpt ook erg goed voor het afvallen en je blijft er gezonder en fitter door.
Verder voel ik me sinds ik sport een stuk beter ^O^
pi_117151084
quote:
2s.gif Op zondag 23 september 2012 15:17 schreef junkiexp het volgende:

[..]

Sporten is niet alleen goed voor de conditie het helpt ook erg goed voor het afvallen en je blijft er gezonder en fitter door.
Verder voel ik me sinds ik sport een stuk beter ^O^
Gezonder, fitter, betere conditie, allemaal hetzelfde.

Om af te vallen hoef je niet per se te sporten, en dan heb ik over sporten als in cardio.
If not now, then when.
pi_117151216
quote:
0s.gif Op zondag 23 september 2012 15:18 schreef Yuri_Boyka het volgende:

[..]

Om af te vallen hoef je niet per se te sporten, en dan heb ik over sporten als in cardio.
Nope, maar ik eet liever normaal zodat ik geen honger/trek heb en ga dan lekker sporten.
Lijkt me ook een stuk gezonder maar ik ben uiteraard geen expert ;)
pi_117151314
quote:
2s.gif Op zondag 23 september 2012 15:15 schreef junkiexp het volgende:

[..]

Ik wissel het beleg van mijn crackers en boterhammen uiteraard.
Zuivel krijg ik niet veel binnen, alleen via kaas eigenlijk.
Op woensdag eet ik vaak alleen en eet ik vis.
In het weekend vaak een halve zak walnoten die ik zelf pers.

Daarnaast nog versgepeste sinasappelsap in het weekend en wat eieren.

Ik kan niet alles opschrijven hier natuurlijk :P
Ok, dus het eigenlijke lijstje is meer :P
Vis eet je dan bij je avondeten neem ik aan, ipv vlees
Ik zou belangrijke zaken als calcium en onverzadigde vetzuren een belangrijk deel maken van je dagelijks eetpatroon, ipv zomaar eens een keer
En minder nuttige zaken als kaas en crackers voor een keertje, maar niet standaard terwijl essentiëlere dingen dan blijven liggen.
Maar je moet doen wat voor jou werkt natuurlijk ;)
pi_117151483
quote:
2s.gif Op zondag 23 september 2012 15:21 schreef junkiexp het volgende:

[..]

Nope, maar ik eet liever normaal zodat ik geen honger/trek heb en ga dan lekker sporten.
Lijkt me ook een stuk gezonder maar ik ben uiteraard geen expert ;)
Want met een calorie deficit eten is niet normaal en krijg je honger en trek van? Raar argument, net zoals dat 'gezonder'.

In crackers zitten trouwens best veel calorieën, maar dat wist je wel denk ik.
If not now, then when.
pi_117151547
quote:
0s.gif Op zondag 23 september 2012 15:18 schreef Yuri_Boyka het volgende:

[..]

Dus dan bedoel je krachttraining ipv cardio?
Want helemaal geen sport (en dus puur op dieet) afvallen zou ik niemand aanraden vanwege inzakken stofwisseling bij lagere voedingsinname. Dat dat niet perse cardio hoeft te zijn ben ik met je eens.
pi_117151670
quote:
0s.gif Op zondag 23 september 2012 15:27 schreef Ciske- het volgende:

[..]

Dus dan bedoel je krachttraining ipv cardio?
Want helemaal geen sport (en dus puur op dieet) afvallen zou ik niemand aanraden vanwege inzakken stofwisseling bij lagere voedingsinname. Dat dat niet perse cardio hoeft te zijn ben ik met je eens.
Ja ik doe zelf krachttraining. Je kan trouwens prima afvallen zonder enkele activiteiten, of je het wilt is het 2de. Het gaat uiteindelijk allemaal over Kcal in vs. Kcal uit.

Normaal creëer je een deficit van 500Kcal onder je onderhoud en dan hoef je niet perse aan cardio te doen, doe je dat wel dan kun je dus op onderhoud eten (500Kcal meer).
If not now, then when.
pi_117152345
Klopt wel. Maar je lichaam past zich ook aan, zal reageren op de lagere voedselinname.
Minder eten = minder verbranding. Je verbrandingsniveau is dus niet zo statisch, het beweegt mee met zowel je voedingsinname als je (sport)activiteiten. Ik heb tijden geleefd op n veel te lage kcal inname, waarbij ik geen gram meer afviel (wat ik destijds wel wilde). Nu eet ik een stuk meer en ben ik toch lichter. Puur qua kcal deficit zou dat nergens op slaan, toch heeft het zo gewerkt.
pi_117152905
quote:
0s.gif Op zondag 23 september 2012 15:43 schreef Ciske- het volgende:
Klopt wel. Maar je lichaam past zich ook aan, zal reageren op de lagere voedselinname.
Minder eten = minder verbranding. Je verbrandingsniveau is dus niet zo statisch, het beweegt mee met zowel je voedingsinname als je (sport)activiteiten. Ik heb tijden geleefd op n veel te lage kcal inname, waarbij ik geen gram meer afviel (wat ik destijds wel wilde). Nu eet ik een stuk meer en ben ik toch lichter. Puur qua kcal deficit zou dat nergens op slaan, toch heeft het zo gewerkt.
Eh.. als jij bijv. 2500Kcal op een dag verbrand en je eet er 2000 dan val je af. Natuurlijk is het gecompliceerder maar uiteindelijk klopt dit wel. En het aanpassen van je lichaam 'vermijd' je door refeeds en af en toe cheat meals te doen.

Je verbrand net zoveel als je doet. Met de hele dag bankhangen verbrand je ook een hoeveelheid calorieën, met stofzuigen ook. Dus minder eten = niet minder verbranding.
If not now, then when.
pi_117154508
Tuurlijk, als je 2500 kcal verbrand en je eet er 2000 heb je een deficit van 500. Dat lijkt me duidelijk. :)
Het feit dat je aangeeft dat refeeds nodig zijn om bij een continu deficit te vemijden dat je lichaam zich gaat aanpassen (en dus minder gaat verbranden), geeft echter al aan dat je het eens ben met wat ik zeg. Lagere inname = een uiteindelijk lagere verbranding. Dat komt dus wel degelijk door dat minder eten, en een zich hierop aanpassend lichaam.

Niet voor iedereen is dat zo natuurlijk hoor. Er zijn hele volkstammen die schijnen te denken dat als ze eenmaal een keer berekend hebben dat hun verbranding op 2000 ligt, ze bij een langdurige inname van 1500 steeds dat deficit van 500 zullen houden.
  zondag 6 januari 2013 @ 10:55:24 #141
387467 Cuppiecake
Keep calm and have a Cupcake!
pi_121221785
Nou heb ik een beetje terug zitten lezenden je topics hè piet. En mbt de vruchtensap. Je zegt dat er in een glas sap net zoveel suiker zit als in een glas cola. Maar je vergeet wel dat dit natuurlijke suikers zijn en een stuk minder slecht.

Dat is niet geheel onbelangrijk volgens mij.
  zondag 6 januari 2013 @ 11:41:58 #142
206580 Luxuria
It was love at first bite
pi_121222639
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2013 10:55 schreef Cuppiecake het volgende:
Nou heb ik een beetje terug zitten lezenden je topics hè piet. En mbt de vruchtensap. Je zegt dat er in een glas sap net zoveel suiker zit als in een glas cola. Maar je vergeet wel dat dit natuurlijke suikers zijn en een stuk minder slecht.

Snelle suikers zijn snelle suikers. Die kun je beter achterwege laten als je wilt afvallen :)
All she wants and needs is just a little taste..
  zondag 6 januari 2013 @ 12:04:45 #143
45206 Pietverdriet
pi_121223103
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2013 10:55 schreef Cuppiecake het volgende:

Suiker uit bieten of riet is onnatuurlijk maar suiker uit appels goed??
  zondag 6 januari 2013 @ 12:26:31 #144
387467 Cuppiecake
pi_121223708
quote:
1s.gif Op zondag 6 januari 2013 12:04 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Suiker uit bieten of riet is onnatuurlijk maar suiker uit appels goed??
Je moet jezelf duidelijk beter inlezen.
  zondag 6 januari 2013 @ 12:39:19 #145
45206 Pietverdriet
pi_121224167
quote:
1s.gif Op zondag 6 januari 2013 12:26 schreef Cuppiecake het volgende:

[..]

Je moet jezelf duidelijk beter inlezen.
Vertel, wat is het verschil tussen suiker uit appels en uit bieten?
  zondag 6 januari 2013 @ 12:46:05 #146
387467 Cuppiecake
pi_121224412
quote:
1s.gif Op zondag 6 januari 2013 12:39 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Vertel, wat is het verschil tussen suiker uit appels en uit bieten?
http://suikerwijzer.nl/geraffineerde-suiker/
  zondag 6 januari 2013 @ 12:56:55 #147
45206 Pietverdriet
pi_121224837
quote:
Dat is geen antwoord op mijn vraag.
  zondag 6 januari 2013 @ 12:58:19 #148
387467 Cuppiecake
pi_121224899
quote:
1s.gif Op zondag 6 januari 2013 12:56 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Dat is geen antwoord op mijn vraag
Dat is wel een antwoord op jou vraag. Suiket uit een suikerbiet is geraffineerde suiker. Suiker in een lekker vers sapje is natuurlijke suiker.
  zondag 6 januari 2013 @ 13:00:30 #149
45206 Pietverdriet
pi_121224977
quote:
1s.gif Op zondag 6 januari 2013 12:58 schreef Cuppiecake het volgende:

[..]

Dat is wel een antwoord op jou vraag. Suiket uit een suikerbiet is geraffineerde suiker. Suiker in een lekker vers sapje is natuurlijke suiker.
Nogmaals, wat is het verschil daartussen?
Het is beide C12H22O11

Wat jij roept is een beetje als, je moet je zoutinname terug dringen, dan mag je geen tafelzout toevoegen want dat is geraffineerd zout, maar zeewater toevoegen is prima want dat is natuurlijk zout

[ Bericht 5% gewijzigd door Pietverdriet op 06-01-2013 13:06:01 ]
pi_121225228
Dit doe ik ook. Leuk om er een topic over te zien.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')