Ik wissel het beleg van mijn crackers en boterhammen uiteraard.quote:Op zondag 23 september 2012 15:11 schreef Ciske- het volgende:
Ik vind dat eigenljk nog vrij eenzijdig? En nog vrij weinig ook. Goed beschouwd eet je dus 2 crackers, 4 boterhammen, avondeten en 2 stuks fruit. Daarmee kom je rond de 1500 kcal? En dan reken ik nog ruim. Vind ik nogal weinig, al helemaal voor een man die 3x per week sport.
Ik loop ook 3x per week hard. Vrouw, 1,73m, 63 kg. Als ik 4 boterhammen eet op een dag, eet ik daarnaast ook noten, een halve liter zuivel en vette vis tussendoor.
Waar is je zuivel, en waar haal jij je onverzadigde vetzuren uit?
Sporten is niet alleen goed voor de conditie het helpt ook erg goed voor het afvallen en je blijft er gezonder en fitter door.quote:Op zondag 23 september 2012 15:14 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Sporten is alleen nodig als je meer wilt eten. Een calorie deficit creëren is vaak effectiever dan sporten, sporten is leuk voor de conditie.
Verder wat natuurlijk het grootste verschil gaat maken is clean eten. Probeer eten uit de fabriek te mijden. Een voorbeeld is ipv spinazie in pakjes -> verse spinazie.
Gezonder, fitter, betere conditie, allemaal hetzelfde.quote:Op zondag 23 september 2012 15:17 schreef junkiexp het volgende:
[..]
Sporten is niet alleen goed voor de conditie het helpt ook erg goed voor het afvallen en je blijft er gezonder en fitter door.
Verder voel ik me sinds ik sport een stuk beter
Nope, maar ik eet liever normaal zodat ik geen honger/trek heb en ga dan lekker sporten.quote:Op zondag 23 september 2012 15:18 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Gezonder, fitter, betere conditie, allemaal hetzelfde.
Om af te vallen hoef je niet per se te sporten, en dan heb ik over sporten als in cardio.
Ok, dus het eigenlijke lijstje is meerquote:Op zondag 23 september 2012 15:15 schreef junkiexp het volgende:
[..]
Ik wissel het beleg van mijn crackers en boterhammen uiteraard.
Zuivel krijg ik niet veel binnen, alleen via kaas eigenlijk.
Op woensdag eet ik vaak alleen en eet ik vis.
In het weekend vaak een halve zak walnoten die ik zelf pers.
Daarnaast nog versgepeste sinasappelsap in het weekend en wat eieren.
Ik kan niet alles opschrijven hier natuurlijk
Want met een calorie deficit eten is niet normaal en krijg je honger en trek van? Raar argument, net zoals dat 'gezonder'.quote:Op zondag 23 september 2012 15:21 schreef junkiexp het volgende:
[..]
Nope, maar ik eet liever normaal zodat ik geen honger/trek heb en ga dan lekker sporten.
Lijkt me ook een stuk gezonder maar ik ben uiteraard geen expert
Dus dan bedoel je krachttraining ipv cardio?quote:Op zondag 23 september 2012 15:18 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Gezonder, fitter, betere conditie, allemaal hetzelfde.
Om af te vallen hoef je niet per se te sporten, en dan heb ik over sporten als in cardio.
Ja ik doe zelf krachttraining. Je kan trouwens prima afvallen zonder enkele activiteiten, of je het wilt is het 2de. Het gaat uiteindelijk allemaal over Kcal in vs. Kcal uit.quote:Op zondag 23 september 2012 15:27 schreef Ciske- het volgende:
[..]
Dus dan bedoel je krachttraining ipv cardio?
Want helemaal geen sport (en dus puur op dieet) afvallen zou ik niemand aanraden vanwege inzakken stofwisseling bij lagere voedingsinname. Dat dat niet perse cardio hoeft te zijn ben ik met je eens.
Eh.. als jij bijv. 2500Kcal op een dag verbrand en je eet er 2000 dan val je af. Natuurlijk is het gecompliceerder maar uiteindelijk klopt dit wel. En het aanpassen van je lichaam 'vermijd' je door refeeds en af en toe cheat meals te doen.quote:Op zondag 23 september 2012 15:43 schreef Ciske- het volgende:
Klopt wel. Maar je lichaam past zich ook aan, zal reageren op de lagere voedselinname.
Minder eten = minder verbranding. Je verbrandingsniveau is dus niet zo statisch, het beweegt mee met zowel je voedingsinname als je (sport)activiteiten. Ik heb tijden geleefd op n veel te lage kcal inname, waarbij ik geen gram meer afviel (wat ik destijds wel wilde). Nu eet ik een stuk meer en ben ik toch lichter. Puur qua kcal deficit zou dat nergens op slaan, toch heeft het zo gewerkt.
Snelle suikers zijn snelle suikers. Die kun je beter achterwege laten als je wilt afvallenquote:Op zondag 6 januari 2013 10:55 schreef Cuppiecake het volgende:
Nou heb ik een beetje terug zitten lezenden je topics hè piet. En mbt de vruchtensap. Je zegt dat er in een glas sap net zoveel suiker zit als in een glas cola. Maar je vergeet wel dat dit natuurlijke suikers zijn en een stuk minder slecht.
Dat is niet geheel onbelangrijk volgens mij.
Suiker uit bieten of riet is onnatuurlijk maar suiker uit appels goed??quote:Op zondag 6 januari 2013 10:55 schreef Cuppiecake het volgende:
Nou heb ik een beetje terug zitten lezenden je topics hè piet. En mbt de vruchtensap. Je zegt dat er in een glas sap net zoveel suiker zit als in een glas cola. Maar je vergeet wel dat dit natuurlijke suikers zijn en een stuk minder slecht.
Dat is niet geheel onbelangrijk volgens mij.
Je moet jezelf duidelijk beter inlezen.quote:Op zondag 6 januari 2013 12:04 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Suiker uit bieten of riet is onnatuurlijk maar suiker uit appels goed??
Vertel, wat is het verschil tussen suiker uit appels en uit bieten?quote:Op zondag 6 januari 2013 12:26 schreef Cuppiecake het volgende:
[..]
Je moet jezelf duidelijk beter inlezen.
http://suikerwijzer.nl/geraffineerde-suiker/quote:Op zondag 6 januari 2013 12:39 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Vertel, wat is het verschil tussen suiker uit appels en uit bieten?
Dat is geen antwoord op mijn vraag.quote:Op zondag 6 januari 2013 12:46 schreef Cuppiecake het volgende:
[..]
http://suikerwijzer.nl/geraffineerde-suiker/
Dat is wel een antwoord op jou vraag. Suiket uit een suikerbiet is geraffineerde suiker. Suiker in een lekker vers sapje is natuurlijke suiker.quote:Op zondag 6 januari 2013 12:56 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Dat is geen antwoord op mijn vraag
Nogmaals, wat is het verschil daartussen?quote:Op zondag 6 januari 2013 12:58 schreef Cuppiecake het volgende:
[..]
Dat is wel een antwoord op jou vraag. Suiket uit een suikerbiet is geraffineerde suiker. Suiker in een lekker vers sapje is natuurlijke suiker.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |