crashdieeten zijn levensgevaarlijk. Als je veel te zwaar bent, bv 140 kilo en er een 60 afmoet, moet je dat onder zeer strikte medische begeleiding doen.quote:Op zaterdag 15 september 2012 16:46 schreef Lotje-Plusone het volgende:
[..]
Ik ben ook heeel erg anti sonja bakker dieeten/boeken.
Het punt van een levensstijl verandering is dat je gewoontes aanpakt en nadenkt ook je eet en beweeg gedrag. Als dat voorgekauwd wordt in een boekje incl hoeveelheden heeft dat dus absoluut geen zin.
Daarnaast vind ik het echt heeeeel erg slecht dat iedereen hetzelfde te eten krijgt in haar dieet, bouwvakker vielen bij bosjes flauw toen ze aan het dieet begonnen.
Dat lijkt me altijd het beste. Ik heb het zelf niet nodig en moet eerlijk zeggen dat ik eigenlijk alles al volg van dit plan. Maar de meeste mensen willen het niet horen en snel snel afvallen.quote:Op zaterdag 15 september 2012 16:50 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
crashdieeten zijn levensgevaarlijk. Als je veel te zwaar bent, bv 140 kilo en er een 60 afmoet, moet je dat onder zeer strikte medische begeleiding doen.
Als je mijn afvalplan volgt zal je langzaam afvallen, soms tijden helemaal niet, maar je leeft veel gezonder.
Jep, behalve de problemen van jojo zijn er nog veel andere risicos.quote:Op zaterdag 15 september 2012 17:48 schreef Lotje-Plusone het volgende:
[..]
Dat lijkt me altijd het beste. Ik heb het zelf niet nodig en moet eerlijk zeggen dat ik eigenlijk alles al volg van dit plan. Maar de meeste mensen willen het niet horen en snel snel afvallen.
Tja dan ga je toch de mist in denk ik.
Jup, hier veel gejojo'd, en dan ook flink; 4x + en - 30 kilo.quote:Op zaterdag 15 september 2012 19:23 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Jep, behalve de problemen van jojo zijn er nog veel andere risicos.
Je kan uiteraard beter fruit eten dan snoep.quote:Op dinsdag 18 september 2012 09:44 schreef Selestha het volgende:
[..]
Jup, hier veel gejojo'd, en dan ook flink; 4x + en - 30 kilo.
Nu weeg ik 100 kilo bij 1.73 en werk ik 5 dagen per week bij de post, maar sinds de 10 kilo die ik afgevallen ben toen ik begon ben ik niets meer kwijt geraakt. Onzettend frustrerend, want ik beweeg me echt suf en heb volgens de dokter ook meer spiermassa (kan ook een deel van het gewicht verklaren), maar rondom mijn buik zit echt nog teveel vet.
Misschien dat ik met jouw tips eens naar mijn eetpatroon moet kijken Piet, misschien komen er dan nog wel wat kilo's af. Frisdranken drink ik niet, maar er is wel altijd wat te snoepen in huis. Ik ben geen type dat meteen een zak chips of een reep chocola opeet, maar in een week gaat zo'n ding er wel doorheen. Misschien moet ik gewoon helemaal afzien van zoetigheid. Doe jij dat ook?
Dan eet je dus te veel. You can't outtrain your eating --> veel mensen vergeten dat.quote:Op dinsdag 18 september 2012 09:44 schreef Selestha het volgende:
[..]
Jup, hier veel gejojo'd, en dan ook flink; 4x + en - 30 kilo.
Nu weeg ik 100 kilo bij 1.73 en werk ik 5 dagen per week bij de post, maar sinds de 10 kilo die ik afgevallen ben toen ik begon ben ik niets meer kwijt geraakt. Onzettend frustrerend, want ik beweeg me echt suf en heb volgens de dokter ook meer spiermassa (kan ook een deel van het gewicht verklaren), maar rondom mijn buik zit echt nog teveel vet.
Misschien dat ik met jouw tips eens naar mijn eetpatroon moet kijken Piet, misschien komen er dan nog wel wat kilo's af. Frisdranken drink ik niet, maar er is wel altijd wat te snoepen in huis. Ik ben geen type dat meteen een zak chips of een reep chocola opeet, maar in een week gaat zo'n ding er wel doorheen. Misschien moet ik gewoon helemaal afzien van zoetigheid. Doe jij dat ook?
Ik eet net zoveel als toen ik bij de post begon 9 maanden geleden. Je zou dus logischerwijs moeten denken dat er dan wel meer dan 10 kilo af gaat in die tijd. Ik heb eerlijk gezegd geen idee wat ik verkeerd zou doen, ben er ook al over naar een dietist geweest en die zegt dat ik nu goed eet voor als ik wil afvallen.quote:Op dinsdag 18 september 2012 11:59 schreef rapelsen het volgende:
[..]
Dan eet je dus te veel. You can't outtrain your eating --> veel mensen vergeten dat.
Hoeft niet.quote:Op dinsdag 18 september 2012 11:59 schreef rapelsen het volgende:
[..]
Dan eet je dus te veel. You can't outtrain your eating --> veel mensen vergeten dat.
Mja, ik zit er wel over te denken om de dokter eens aan te spreken. Ik vind het heel vreemd. Maar ondertussen kan ik natuurlijk wel doen wat ik kan door alles met suiker te laten staan.quote:Op dinsdag 18 september 2012 16:01 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Hoeft niet.
Je kunt ook te weinig eten en toch aankomen.
Hou eens een week bij wat je precies eet/drinkt en hoeveel kh dit zijn.quote:Op dinsdag 18 september 2012 16:05 schreef Selestha het volgende:
[..]
Mja, ik zit er wel over te denken om de dokter eens aan te spreken. Ik vind het heel vreemd. Maar ondertussen kan ik natuurlijk wel doen wat ik kan door alles met suiker te laten staan.
Je moet niet naar dokters en diëtisten gaan, maar jij moet gewoon jouw eten op jouw doel afstemmen.quote:Op dinsdag 18 september 2012 15:56 schreef Selestha het volgende:
[..]
Ik eet net zoveel als toen ik bij de post begon 9 maanden geleden. Je zou dus logischerwijs moeten denken dat er dan wel meer dan 10 kilo af gaat in die tijd. Ik heb eerlijk gezegd geen idee wat ik verkeerd zou doen, ben er ook al over naar een dietist geweest en die zegt dat ik nu goed eet voor als ik wil afvallen.
Nou zie ik er wel anders uit, en ik kan kleding aan van een maat kleiner, maar dat buikvet wil niet weg en dat vind ik teleurstellend.
Precies, dat vergeten veel mensen vaak! Zeker als je je metabolisme al een beetje in de wat geschopt heb met crashdieeten en jojo-en.quote:Op dinsdag 18 september 2012 16:01 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Hoeft niet.
Je kunt ook te weinig eten en toch aankomen.
Ja ik ben ook bang dat dat bij mij de oorzaak is, maar ja, wat doe je daar dan aan? Ik beweeg zo veel mogelijk; ga er maar vanuit dat de aanhouder wint?quote:Op dinsdag 18 september 2012 21:59 schreef Lotje-Plusone het volgende:
[..]
Precies, dat vergeten veel mensen vaak! Zeker als je je metabolisme al een beetje in de wat geschopt heb met crashdieeten en jojo-en.
Goh wat kun je nou doen als je te weinig eet....?quote:Op woensdag 19 september 2012 05:27 schreef Selestha het volgende:
[..]
Ja ik ben ook bang dat dat bij mij de oorzaak is, maar ja, wat doe je daar dan aan? Ik beweeg zo veel mogelijk; ga er maar vanuit dat de aanhouder wint?
Ik weet toch niet zéker of het daar door komt? Volgens de eetmeter van het voedingscentrum eet ik te weinig, maar ja, ik val niet af, dus het voelt ook niet direct goed om meer te gaan eten. Ik zou het inderdaad kunnen proberenquote:Op woensdag 19 september 2012 06:46 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Goh wat kun je nou doen als je te weinig eet....?
Dit probleem heb ik inderdaad ook.quote:Op woensdag 19 september 2012 06:48 schreef Selestha het volgende:
[..]
Ik weet toch niet zéker of het daar door komt? Volgens de eetmeter van het voedingscentrum eet ik te weinig, maar ja, ik val niet af, dus het voelt ook niet direct goed om meer te gaan eten. Ik zou het inderdaad kunnen proberen![]()
Nopequote:Op vrijdag 21 september 2012 14:02 schreef Seven. het volgende:
Ik weet niet veel van eten maar volgens mij is dit een low carb levensstijl, ja?
Heb je de op gelezen?quote:Op vrijdag 21 september 2012 14:04 schreef Seven. het volgende:
[..]
Oh. Wat dan precies vermijden? Ik snap het niet?
Ja, meer groenten, minder carbs komt het in mijn ogen een beetje op neer. Jou kennende maak je me nu met de grond gelijk maar zoals ik de OP lees, is dit gewoon een soort slow-Atkins?quote:
Wat ik zeg is dat je gewoon goed, matige en gevarieerd moet eten, niet moet snoepen en geen frisdranken/vruchtensappen moet drinken en meer moet bewegen.quote:Op vrijdag 21 september 2012 14:09 schreef Seven. het volgende:
[..]
Ja, meer groenten, minder carbs komt het in mijn ogen een beetje op neer. Jou kennende maak je me nu met de grond gelijk maar zoals ik de OP lees, is dit gewoon een soort slow-Atkins?![]()
Hoe dan ook, ik wil geen dieet, ik wil een betere levensstijl en dat schrijft je voor. Dus lees ik me in maar ik snap niet wat ik verkeerd doe buiten het volkorenbrood (ik eet zelden brood en dan is het altijd witbrood).
Probeer witbrood te vermijden vanwege de simpele koolhydraten erin, ook gewoon zo weinig mogelijk koolhydraten eten en je calorieën tellen, dan val je geheid af.quote:Op vrijdag 21 september 2012 14:09 schreef Seven. het volgende:
[..]
Ja, meer groenten, minder carbs komt het in mijn ogen een beetje op neer. Jou kennende maak je me nu met de grond gelijk maar zoals ik de OP lees, is dit gewoon een soort slow-Atkins?![]()
Hoe dan ook, ik wil geen dieet, ik wil een betere levensstijl en dat schrijft je voor. Dus lees ik me in maar ik snap niet wat ik verkeerd doe buiten het volkorenbrood (ik eet zelden brood en dan is het altijd witbrood).
Van helemaal niks meer eten val je ook geheid af.quote:Op vrijdag 21 september 2012 14:49 schreef HorridOwn4ge het volgende:
[..]
Probeer witbrood te vermijden vanwege de simpele koolhydraten erin, ook gewoon zo weinig mogelijk koolhydraten eten en je calorieën tellen, dan val je geheid af.
Ik wissel het beleg van mijn crackers en boterhammen uiteraard.quote:Op zondag 23 september 2012 15:11 schreef Ciske- het volgende:
Ik vind dat eigenljk nog vrij eenzijdig? En nog vrij weinig ook. Goed beschouwd eet je dus 2 crackers, 4 boterhammen, avondeten en 2 stuks fruit. Daarmee kom je rond de 1500 kcal? En dan reken ik nog ruim. Vind ik nogal weinig, al helemaal voor een man die 3x per week sport.
Ik loop ook 3x per week hard. Vrouw, 1,73m, 63 kg. Als ik 4 boterhammen eet op een dag, eet ik daarnaast ook noten, een halve liter zuivel en vette vis tussendoor.
Waar is je zuivel, en waar haal jij je onverzadigde vetzuren uit?
Sporten is niet alleen goed voor de conditie het helpt ook erg goed voor het afvallen en je blijft er gezonder en fitter door.quote:Op zondag 23 september 2012 15:14 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Sporten is alleen nodig als je meer wilt eten. Een calorie deficit creëren is vaak effectiever dan sporten, sporten is leuk voor de conditie.
Verder wat natuurlijk het grootste verschil gaat maken is clean eten. Probeer eten uit de fabriek te mijden. Een voorbeeld is ipv spinazie in pakjes -> verse spinazie.
Gezonder, fitter, betere conditie, allemaal hetzelfde.quote:Op zondag 23 september 2012 15:17 schreef junkiexp het volgende:
[..]
Sporten is niet alleen goed voor de conditie het helpt ook erg goed voor het afvallen en je blijft er gezonder en fitter door.
Verder voel ik me sinds ik sport een stuk beter
Nope, maar ik eet liever normaal zodat ik geen honger/trek heb en ga dan lekker sporten.quote:Op zondag 23 september 2012 15:18 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Gezonder, fitter, betere conditie, allemaal hetzelfde.
Om af te vallen hoef je niet per se te sporten, en dan heb ik over sporten als in cardio.
Ok, dus het eigenlijke lijstje is meerquote:Op zondag 23 september 2012 15:15 schreef junkiexp het volgende:
[..]
Ik wissel het beleg van mijn crackers en boterhammen uiteraard.
Zuivel krijg ik niet veel binnen, alleen via kaas eigenlijk.
Op woensdag eet ik vaak alleen en eet ik vis.
In het weekend vaak een halve zak walnoten die ik zelf pers.
Daarnaast nog versgepeste sinasappelsap in het weekend en wat eieren.
Ik kan niet alles opschrijven hier natuurlijk
Want met een calorie deficit eten is niet normaal en krijg je honger en trek van? Raar argument, net zoals dat 'gezonder'.quote:Op zondag 23 september 2012 15:21 schreef junkiexp het volgende:
[..]
Nope, maar ik eet liever normaal zodat ik geen honger/trek heb en ga dan lekker sporten.
Lijkt me ook een stuk gezonder maar ik ben uiteraard geen expert
Dus dan bedoel je krachttraining ipv cardio?quote:Op zondag 23 september 2012 15:18 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Gezonder, fitter, betere conditie, allemaal hetzelfde.
Om af te vallen hoef je niet per se te sporten, en dan heb ik over sporten als in cardio.
Ja ik doe zelf krachttraining. Je kan trouwens prima afvallen zonder enkele activiteiten, of je het wilt is het 2de. Het gaat uiteindelijk allemaal over Kcal in vs. Kcal uit.quote:Op zondag 23 september 2012 15:27 schreef Ciske- het volgende:
[..]
Dus dan bedoel je krachttraining ipv cardio?
Want helemaal geen sport (en dus puur op dieet) afvallen zou ik niemand aanraden vanwege inzakken stofwisseling bij lagere voedingsinname. Dat dat niet perse cardio hoeft te zijn ben ik met je eens.
Eh.. als jij bijv. 2500Kcal op een dag verbrand en je eet er 2000 dan val je af. Natuurlijk is het gecompliceerder maar uiteindelijk klopt dit wel. En het aanpassen van je lichaam 'vermijd' je door refeeds en af en toe cheat meals te doen.quote:Op zondag 23 september 2012 15:43 schreef Ciske- het volgende:
Klopt wel. Maar je lichaam past zich ook aan, zal reageren op de lagere voedselinname.
Minder eten = minder verbranding. Je verbrandingsniveau is dus niet zo statisch, het beweegt mee met zowel je voedingsinname als je (sport)activiteiten. Ik heb tijden geleefd op n veel te lage kcal inname, waarbij ik geen gram meer afviel (wat ik destijds wel wilde). Nu eet ik een stuk meer en ben ik toch lichter. Puur qua kcal deficit zou dat nergens op slaan, toch heeft het zo gewerkt.
Snelle suikers zijn snelle suikers. Die kun je beter achterwege laten als je wilt afvallenquote:Op zondag 6 januari 2013 10:55 schreef Cuppiecake het volgende:
Nou heb ik een beetje terug zitten lezenden je topics hè piet. En mbt de vruchtensap. Je zegt dat er in een glas sap net zoveel suiker zit als in een glas cola. Maar je vergeet wel dat dit natuurlijke suikers zijn en een stuk minder slecht.
Dat is niet geheel onbelangrijk volgens mij.
Suiker uit bieten of riet is onnatuurlijk maar suiker uit appels goed??quote:Op zondag 6 januari 2013 10:55 schreef Cuppiecake het volgende:
Nou heb ik een beetje terug zitten lezenden je topics hè piet. En mbt de vruchtensap. Je zegt dat er in een glas sap net zoveel suiker zit als in een glas cola. Maar je vergeet wel dat dit natuurlijke suikers zijn en een stuk minder slecht.
Dat is niet geheel onbelangrijk volgens mij.
Je moet jezelf duidelijk beter inlezen.quote:Op zondag 6 januari 2013 12:04 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Suiker uit bieten of riet is onnatuurlijk maar suiker uit appels goed??
Vertel, wat is het verschil tussen suiker uit appels en uit bieten?quote:Op zondag 6 januari 2013 12:26 schreef Cuppiecake het volgende:
[..]
Je moet jezelf duidelijk beter inlezen.
http://suikerwijzer.nl/geraffineerde-suiker/quote:Op zondag 6 januari 2013 12:39 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Vertel, wat is het verschil tussen suiker uit appels en uit bieten?
Dat is geen antwoord op mijn vraag.quote:Op zondag 6 januari 2013 12:46 schreef Cuppiecake het volgende:
[..]
http://suikerwijzer.nl/geraffineerde-suiker/
Dat is wel een antwoord op jou vraag. Suiket uit een suikerbiet is geraffineerde suiker. Suiker in een lekker vers sapje is natuurlijke suiker.quote:Op zondag 6 januari 2013 12:56 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Dat is geen antwoord op mijn vraag
Nogmaals, wat is het verschil daartussen?quote:Op zondag 6 januari 2013 12:58 schreef Cuppiecake het volgende:
[..]
Dat is wel een antwoord op jou vraag. Suiket uit een suikerbiet is geraffineerde suiker. Suiker in een lekker vers sapje is natuurlijke suiker.
Zouden meer mensen moeten doen, gevarieerd en matig eten, weinig snoepen en meer bewegen.quote:Op zondag 6 januari 2013 13:07 schreef -Strawberry- het volgende:
Dit doe ik ook. Leuk om er een topic over te zien.
Het overstappen van witbrood op volkoren heeft een wereld van verschil gemaakt. En geen light producten of frisdranken meer.quote:Op zondag 6 januari 2013 13:19 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Zouden meer mensen moeten doen, gevarieerd en matig eten, weinig snoepen en meer bewegen.
Denk dat dat laatste het meeste verschil heeft gemaaktquote:Op zondag 6 januari 2013 13:21 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Het overstappen van witbrood op volkoren heeft een wereld van verschil gemaakt. En geen light producten of frisdranken meer.
Geen idee, heb het ook deels voor mijn tanden gedaan. Ik ben minder hongerig, maar ik eet nu meer vezels dus het is moeilijk te zeggen waar het aan ligt. Beide waarschijnlijk.quote:Op zondag 6 januari 2013 13:26 schreef Kerol het volgende:
[..]
Denk dat dat laatste het meeste verschil heeft gemaakt
Vezels zijn goed voor je stoelgang en je buikgevoel.quote:Op zondag 6 januari 2013 13:28 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Geen idee, heb het ook deels voor mijn tanden gedaan. Ik ben minder hongerig, maar ik eet nu meer vezels dus het is moeilijk te zeggen waar het aan ligt. Beide waarschijnlijk.
Goed bezig!quote:Op zondag 6 januari 2013 13:28 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Geen idee, heb het ook deels voor mijn tanden gedaan. Ik ben minder hongerig, maar ik eet nu meer vezels dus het is moeilijk te zeggen waar het aan ligt. Beide waarschijnlijk.
Ik moet alleen nog minderen in koffie en chocolademelk. Op het werk hebben we een automaat en dan is het maar al te verleidelijk om toch een bekertje te nemen. Niet bepaald caloriearm.quote:Op zondag 6 januari 2013 13:31 schreef Kerol het volgende:
[..]
Goed bezig!
Naja, die frisdrank die je eerst dronk kon er voor zorgen dat je op onderhoud of er boven binnen kreeg. Nu je dit dus niet meer doet kun je afvallen. Sowieso nooit calorieën pakken uit drinken, tenzij je te weinig eet. Voor mij zou het een hel zijn om minder te kunnen eten omdat ik al teveel heb gedronken iig.
In koffie zit geen cal.quote:Op zondag 6 januari 2013 13:35 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Ik moet alleen nog minderen in koffie en chocolademelk. Op het werk hebben we een automaat en dan is het maar al te verleidelijk om toch een bekertje te nemen. Niet bepaald caloriearm.
Gemaakt van Tarwe, bevat gluten.quote:
Bewegen zet de meeste zoden aan de dijk.quote:Op zondag 6 januari 2013 13:19 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Zouden meer mensen moeten doen, gevarieerd en matig eten, weinig snoepen en meer bewegen.
Daar heb ik geen last van.quote:Op maandag 7 januari 2013 12:41 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Gemaakt van Tarwe, bevat gluten.
De assumptie die je maakt is dat ik het nodig heb gewicht kwijt te raken. Maar ik leef voor 90-95% wel volgens dit plan. Drink geen Fris, eet veel groente, volkoren brood. Ik zondig nog wel eens met wat snoeperijen en pak in de winter niet vaak genoeg de fiets. Ik wandel veel maar sporten gaat niet echt meer sinds ik een anderhalf jaar geleden een longinfectie heb gehad en daarbij een flink deel van mijn longfunctionaliteit ben kwijtgeraakt.quote:Op woensdag 9 januari 2013 10:43 schreef Cheyn-Stoke het volgende:
Misschien over heen gelezen maar hoeveel ben je zelf kwijt geraakt met dit afvalplan piet?
Een man, how come?quote:Op woensdag 9 januari 2013 18:51 schreef Bombshell het volgende:
Ben je eigenlijk een man of vrouw Pietverdriet? Ik dacht eigenlijk een man
Zoals ik in de op zeg, dit is geen dieetquote:Op woensdag 9 januari 2013 19:27 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Omdat dieeten voor vrouwen is jeweetz.
Oh nee sorry zo was het totaal niet bedoeld. Vroeg het me gewoon afquote:Op woensdag 9 januari 2013 11:16 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
De assumptie die je maakt is dat ik het nodig heb gewicht kwijt te raken. Maar ik leef voor 90-95% wel volgens dit plan. Drink geen Fris, eet veel groente, volkoren brood. Ik zondig nog wel eens met wat snoeperijen en pak in de winter niet vaak genoeg de fiets. Ik wandel veel maar sporten gaat niet echt meer sinds ik een anderhalf jaar geleden een longinfectie heb gehad en daarbij een flink deel van mijn longfunctionaliteit ben kwijtgeraakt.
Niet in die zin nee, maar strict genomen natuurlijk wel.quote:Op woensdag 9 januari 2013 20:21 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Zoals ik in de op zeg, dit is geen dieet
En dat bereikt door mijn plan?quote:Op donderdag 10 januari 2013 07:13 schreef Selestha het volgende:
Zo, vandaag voor het eerst in 3 jaar van 3 getallen op de weegschaal naar 2 getallen. Vorige week 101, nu 99
Ja, en het niet meer eten van gluten. Ik deed je plan hiervoor ook al, maar zonder resultaat omdat ik kennelijk gewicht vasthoud door gluten. Nu gaat het opeens heel hardquote:Op donderdag 10 januari 2013 07:25 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
En dat bereikt door mijn plan?
Wat. Dan heeft het inderdaad geen zin.quote:Op donderdag 10 januari 2013 17:27 schreef stukput het volgende:
Ben al poosje bezig met afvallen, behalve dan in het weekend. Dan zuip ik 30 bier op, een pizza, patat en frikandel, zak chips en kebab, waardoor t afvallen dus erg sloom ging. Nu ga ik de aankomende vijf weken ook in het weekend normaal gezond eten. Ben benieuwd of ik over vijf weken ben afgevallen en hoeveel.
Ik moet een beetje gniffelen hiervan. Gezond eten staat niet gelijk aan vet verliezen. Als je het goed zou doen, dan zou je met graanproducten alsnog vet kunnen verliezen (hoofdpijn, diarree buiten gelaten).quote:Op zondag 6 januari 2013 16:59 schreef Selestha het volgende:
Het is mij inmiddels ook duidelijk waarom ik geen gewicht verloor ondanks gezonder te eten en het 5 dagen per week werken bij de post. Ik blijk een glutenintolerantie te hebben, en dat leidt bij sommige mensen tot het vásthouden van gewicht in plaats van rap gewicht verliezen. Vroeger dachten we dat ik alleen prikkelbaar darm syndroom had, maar na wat testen op mijn verzoek omdat ik maar niet afviel is dit de conclusie.
Sinds ik de graanproducten heb geschrapt uit mijn dieet ben ik in 3 weken 4 kilo afgevallen zonder moeite en ik ben niet meer constant moe, geen diarree of buikpijn meer, een nu al betere huid (mn exceem neemt af) en ook geen doffe hoofdpijn meer als ik wakker word..
Ik eet verder normaal, voor koolhydraten eet ik nu ruim aardappelen, en verder eet ik gewoon normaal zoals altijd. Zonder frisdrank of snoep.
Als er iets motiveert om door te gaan, is dit het wel
Ok.. de expert weet het beter dan de dokter natuurlijk. Dat die zegt dat je ook gewicht vast kan houden door Coeliakie is natuurlijk geen argument... Vooral niet als dat gestaafd wordt door onmiddelijk gewichtsverlies..quote:Op donderdag 10 januari 2013 17:43 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Ik moet een beetje gniffelen hiervan. Gezond eten staat niet gelijk aan vet verliezen. Als je het goed zou doen, dan zou je met graanproducten alsnog vet kunnen verliezen (hoofdpijn, diarree buiten gelaten).
Het zal je nog verbazen hoe weinig dokters/huisartsen weten.quote:Op donderdag 10 januari 2013 18:47 schreef Selestha het volgende:
[..]
Ok.. de expert weet het beter dan de dokter natuurlijk. Dat die zegt dat je ook gewicht vast kan houden door Coeliakie is natuurlijk geen argument... Vooral niet als dat gestaafd wordt door onmiddelijk gewichtsverlies..
quote:Op donderdag 10 januari 2013 22:11 schreef E.B.A.H. het volgende:
Dit is gewoon helemaal waar. Precies wat er in de OP staat doe ik al sinds 8 maanden. Ben op dit moment 25kg afgevallen.
Je mist het stukje over glutenintolerantie Yuri. Dan is het niet zo handig om graanproducten te eten. Dat kan een hoop rare dingen met je lichaam doen.quote:Op donderdag 10 januari 2013 17:43 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Ik moet een beetje gniffelen hiervan. Gezond eten staat niet gelijk aan vet verliezen. Als je het goed zou doen, dan zou je met graanproducten alsnog vet kunnen verliezen (hoofdpijn, diarree buiten gelaten).
Wees bewust van wat en wanneer je eet. Je lichaam houd van gewoontes, iedere dag om 6 uur ontbijten dan moet je niet tot 7 uur uitslapen want je maag begint te knorren. Maar jij bent verstandig en kan dat patroon doorbreken.Jij stuurt je lijf en niet andersom houd daar rekening mee. .quote:Op donderdag 14 januari 2010 15:04 schreef Flappekz het volgende:
[..]
Ik moet er wel aan toegeven, ik kan echt niet in slaap komen met een rommelende maag
In hoeverre zou rustig(er) sporten een optie zijn ? Of is wandelen al je grens ?quote:Op woensdag 9 januari 2013 11:16 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
De assumptie die je maakt is dat ik het nodig heb gewicht kwijt te raken. Maar ik leef voor 90-95% wel volgens dit plan. Drink geen Fris, eet veel groente, volkoren brood. Ik zondig nog wel eens met wat snoeperijen en pak in de winter niet vaak genoeg de fiets. Ik wandel veel maar sporten gaat niet echt meer sinds ik een anderhalf jaar geleden een longinfectie heb gehad en daarbij een flink deel van mijn longfunctionaliteit ben kwijtgeraakt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
Zal zeker niet meer afvallen als ik jou was, je weegt precies goed. Gewoon beetje fitnessen.quote:Op zaterdag 12 januari 2013 21:49 schreef Djandy het volgende:
Hey,
Ik ben 16 jaar en weeg nu 90 kilo. (1m92)
Vorige jaar ben ik 20 kilo afgevallen. Toch ben ik nog niet helemaal
tevreden wat betreft m'n lichaam. Zou ik nog meer afvallen of is het beter
dat ik er even mee wacht?
Zoja, hoe zou ik dan het afvallen het beste kunnen oppakken?
destijds hielp een dieetist mij daarin.
Thanks @Stukput , Ik zal er over nadenken.quote:Op zondag 13 januari 2013 04:24 schreef stukput het volgende:
[..]
Zal zeker niet meer afvallen als ik jou was, je weegt precies goed. Gewoon beetje fitnessen.
Is die 20 kg er ook in een halfjaar bijgekomen?quote:Op zondag 13 januari 2013 10:28 schreef jen2girl het volgende:
Hallo ik ben een vrouw van 23, weeg 85 kg bij 1.60m. Afgelopen maandag begonnen met fitnissen. Ik doe nu veel conditie zoals cardio en roeien. Ik probeer gezond te eten door alles te laten grillen. Ik heb nog wel erg moeite met trainen en eten. Ik wil graag 20kg in een half jaar afvallen. Alles hangt bij mij en de kwartje is bij mij nu pas gevallen aangezien de dokter mij suiker ziekte type 1 heeft laten diagnoseren. Zijn er nog tips?
Ik heb al jaren zwaar overgewicht. Ik kon altijd moeilijk afvallen, volgens mijn therApeute ben ik een emotionele eter geweest en kon ik pas verder als ik 't hoofdstuk zou afsluiten. Ik ben bereid om nu gezond en hard tegen aan te gaan. Ik heb al wat pagina's gelezen maar dat zijn toch meer de algemene dingen om te weten.quote:Op zondag 13 januari 2013 10:41 schreef Leandra het volgende:
[..]
Is die 20 kg er ook in een halfjaar bijgekomen?
En begin eens de OP te lezen, crashdiëten is niet verstandig.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |