Ik moet een beetje gniffelen hiervan. Gezond eten staat niet gelijk aan vet verliezen. Als je het goed zou doen, dan zou je met graanproducten alsnog vet kunnen verliezen (hoofdpijn, diarree buiten gelaten).quote:Op zondag 6 januari 2013 16:59 schreef Selestha het volgende:
Het is mij inmiddels ook duidelijk waarom ik geen gewicht verloor ondanks gezonder te eten en het 5 dagen per week werken bij de post. Ik blijk een glutenintolerantie te hebben, en dat leidt bij sommige mensen tot het vásthouden van gewicht in plaats van rap gewicht verliezen. Vroeger dachten we dat ik alleen prikkelbaar darm syndroom had, maar na wat testen op mijn verzoek omdat ik maar niet afviel is dit de conclusie.
Sinds ik de graanproducten heb geschrapt uit mijn dieet ben ik in 3 weken 4 kilo afgevallen zonder moeite en ik ben niet meer constant moe, geen diarree of buikpijn meer, een nu al betere huid (mn exceem neemt af) en ook geen doffe hoofdpijn meer als ik wakker word..
Ik eet verder normaal, voor koolhydraten eet ik nu ruim aardappelen, en verder eet ik gewoon normaal zoals altijd. Zonder frisdrank of snoep.
Als er iets motiveert om door te gaan, is dit het wel
Ok.. de expert weet het beter dan de dokter natuurlijk. Dat die zegt dat je ook gewicht vast kan houden door Coeliakie is natuurlijk geen argument... Vooral niet als dat gestaafd wordt door onmiddelijk gewichtsverlies..quote:Op donderdag 10 januari 2013 17:43 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Ik moet een beetje gniffelen hiervan. Gezond eten staat niet gelijk aan vet verliezen. Als je het goed zou doen, dan zou je met graanproducten alsnog vet kunnen verliezen (hoofdpijn, diarree buiten gelaten).
Het zal je nog verbazen hoe weinig dokters/huisartsen weten.quote:Op donderdag 10 januari 2013 18:47 schreef Selestha het volgende:
[..]
Ok.. de expert weet het beter dan de dokter natuurlijk. Dat die zegt dat je ook gewicht vast kan houden door Coeliakie is natuurlijk geen argument... Vooral niet als dat gestaafd wordt door onmiddelijk gewichtsverlies..
quote:Op donderdag 10 januari 2013 22:11 schreef E.B.A.H. het volgende:
Dit is gewoon helemaal waar. Precies wat er in de OP staat doe ik al sinds 8 maanden. Ben op dit moment 25kg afgevallen.
Je mist het stukje over glutenintolerantie Yuri. Dan is het niet zo handig om graanproducten te eten. Dat kan een hoop rare dingen met je lichaam doen.quote:Op donderdag 10 januari 2013 17:43 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Ik moet een beetje gniffelen hiervan. Gezond eten staat niet gelijk aan vet verliezen. Als je het goed zou doen, dan zou je met graanproducten alsnog vet kunnen verliezen (hoofdpijn, diarree buiten gelaten).
Wees bewust van wat en wanneer je eet. Je lichaam houd van gewoontes, iedere dag om 6 uur ontbijten dan moet je niet tot 7 uur uitslapen want je maag begint te knorren. Maar jij bent verstandig en kan dat patroon doorbreken.Jij stuurt je lijf en niet andersom houd daar rekening mee. .quote:Op donderdag 14 januari 2010 15:04 schreef Flappekz het volgende:
[..]
Ik moet er wel aan toegeven, ik kan echt niet in slaap komen met een rommelende maag
In hoeverre zou rustig(er) sporten een optie zijn ? Of is wandelen al je grens ?quote:Op woensdag 9 januari 2013 11:16 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
De assumptie die je maakt is dat ik het nodig heb gewicht kwijt te raken. Maar ik leef voor 90-95% wel volgens dit plan. Drink geen Fris, eet veel groente, volkoren brood. Ik zondig nog wel eens met wat snoeperijen en pak in de winter niet vaak genoeg de fiets. Ik wandel veel maar sporten gaat niet echt meer sinds ik een anderhalf jaar geleden een longinfectie heb gehad en daarbij een flink deel van mijn longfunctionaliteit ben kwijtgeraakt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
Zal zeker niet meer afvallen als ik jou was, je weegt precies goed. Gewoon beetje fitnessen.quote:Op zaterdag 12 januari 2013 21:49 schreef Djandy het volgende:
Hey,
Ik ben 16 jaar en weeg nu 90 kilo. (1m92)
Vorige jaar ben ik 20 kilo afgevallen. Toch ben ik nog niet helemaal
tevreden wat betreft m'n lichaam. Zou ik nog meer afvallen of is het beter
dat ik er even mee wacht?
Zoja, hoe zou ik dan het afvallen het beste kunnen oppakken?
destijds hielp een dieetist mij daarin.
Thanks @Stukput , Ik zal er over nadenken.quote:Op zondag 13 januari 2013 04:24 schreef stukput het volgende:
[..]
Zal zeker niet meer afvallen als ik jou was, je weegt precies goed. Gewoon beetje fitnessen.
Is die 20 kg er ook in een halfjaar bijgekomen?quote:Op zondag 13 januari 2013 10:28 schreef jen2girl het volgende:
Hallo ik ben een vrouw van 23, weeg 85 kg bij 1.60m. Afgelopen maandag begonnen met fitnissen. Ik doe nu veel conditie zoals cardio en roeien. Ik probeer gezond te eten door alles te laten grillen. Ik heb nog wel erg moeite met trainen en eten. Ik wil graag 20kg in een half jaar afvallen. Alles hangt bij mij en de kwartje is bij mij nu pas gevallen aangezien de dokter mij suiker ziekte type 1 heeft laten diagnoseren. Zijn er nog tips?
Ik heb al jaren zwaar overgewicht. Ik kon altijd moeilijk afvallen, volgens mijn therApeute ben ik een emotionele eter geweest en kon ik pas verder als ik 't hoofdstuk zou afsluiten. Ik ben bereid om nu gezond en hard tegen aan te gaan. Ik heb al wat pagina's gelezen maar dat zijn toch meer de algemene dingen om te weten.quote:Op zondag 13 januari 2013 10:41 schreef Leandra het volgende:
[..]
Is die 20 kg er ook in een halfjaar bijgekomen?
En begin eens de OP te lezen, crashdiëten is niet verstandig.
Heb ik geen mening overquote:Op woensdag 16 januari 2013 15:59 schreef -Strawberry- het volgende:
Piet, wat vind jij van het principe 3 uur voor het slapen gaan niks meer eten?
Van een onbehandelde diabetes type 1 zou je toch juist weinig moeten wegen?quote:Op zondag 13 januari 2013 10:28 schreef jen2girl het volgende:
Hallo ik ben een vrouw van 23, weeg 85 kg bij 1.60m. Afgelopen maandag begonnen met fitnissen. Ik doe nu veel conditie zoals cardio en roeien. Ik probeer gezond te eten door alles te laten grillen. Ik heb nog wel erg moeite met trainen en eten. Ik wil graag 20kg in een half jaar afvallen. Alles hangt bij mij en de kwartje is bij mij nu pas gevallen aangezien de dokter mij suiker ziekte type 1 heeft laten diagnoseren. Zijn er nog tips?
Hangt er vanaf hoe veel dat isquote:Op zondag 13 januari 2013 04:25 schreef Piet_Piraat het volgende:
Ik ben nu 53 en weeg nog precies hetzelfde als op mijn 18e, wat nu?
Volgens mij bleek uit onderzoek dat het een fabel is dat je aankomt als je eet voor het slapen. Ik doe het ook nog steeds gewoon en ik val ook af.quote:Op woensdag 16 januari 2013 15:59 schreef -Strawberry- het volgende:
Piet, wat vind jij van het principe 3 uur voor het slapen gaan niks meer eten?
Dit idd.quote:Op woensdag 16 januari 2013 19:14 schreef E.B.A.H. het volgende:
[..]
Volgens mij bleek uit onderzoek dat het een fabel is dat je aankomt als je eet voor het slapen. Ik doe het ook nog steeds gewoon en ik val ook af.
En ik vond het nog wel zo logisch klinken. Tijdens het slapen gaat je verbranding omlaag, dus alles wat je vlak daarvoor eet wordt langzamer verbruikt of zelfs opgeslagen. Dat jij afvalt ontkracht het niet, want wie weet wat je meer afgevallen als je niet zou eten voor het slapen.quote:Op woensdag 16 januari 2013 19:14 schreef E.B.A.H. het volgende:
[..]
Volgens mij bleek uit onderzoek dat het een fabel is dat je aankomt als je eet voor het slapen. Ik doe het ook nog steeds gewoon en ik val ook af.
Groente en fruit kan je zoveel eten als je zin hebt, mits je niet alleen maar groente en fruit eet.quote:Op vrijdag 15 februari 2013 11:09 schreef jen2girl het volgende:
Hallo een vraagje, ik las een tijdje geleden over groene smoothies en mijn vraag is als je bv. Smoothies als ontbijt neemt, wat moet je dan als avond eten nemen? En mag je wel fruit als tussendoor eten? Er werdt mij verteld dat je max 2 fruit per dag mag eten en 400gram aan groenten. En weet iemand hoeveel gram groente er in de blender gaat?
Als je elke dag zo'n shake neemt, kun je daar ook mee afvallen?quote:Op vrijdag 15 februari 2013 11:14 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Groente en fruit kan je zoveel eten als je zin hebt, mits je niet alleen maar groente en fruit eet.
Welnee joh. Alles wat je voor het slapen eet wordt ook verteerd, alleen niet gedurende de nacht. Het eten blijft gewoon lekker wachten in je maag/darmen tot de volgende dag. Waar je natuurlijk wel rekening mee moet houden is dat áls je in die laatste 3 uur wél eet, terwijl je dat normaal niet zou doen, je wél gewoon meer calorieen binnenkrijgtquote:Op donderdag 17 januari 2013 00:40 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
En ik vond het nog wel zo logisch klinken. Tijdens het slapen gaat je verbranding omlaag, dus alles wat je vlak daarvoor eet wordt langzamer verbruikt of zelfs opgeslagen. Dat jij afvalt ontkracht het niet, want wie weet wat je meer afgevallen als je niet zou eten voor het slapen.Maar ja, ik eet toch wel voor het slapen. Niet veel of zo.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |