Heb ik geen mening overquote:Op woensdag 16 januari 2013 15:59 schreef -Strawberry- het volgende:
Piet, wat vind jij van het principe 3 uur voor het slapen gaan niks meer eten?
Van een onbehandelde diabetes type 1 zou je toch juist weinig moeten wegen?quote:Op zondag 13 januari 2013 10:28 schreef jen2girl het volgende:
Hallo ik ben een vrouw van 23, weeg 85 kg bij 1.60m. Afgelopen maandag begonnen met fitnissen. Ik doe nu veel conditie zoals cardio en roeien. Ik probeer gezond te eten door alles te laten grillen. Ik heb nog wel erg moeite met trainen en eten. Ik wil graag 20kg in een half jaar afvallen. Alles hangt bij mij en de kwartje is bij mij nu pas gevallen aangezien de dokter mij suiker ziekte type 1 heeft laten diagnoseren. Zijn er nog tips?
Hangt er vanaf hoe veel dat isquote:Op zondag 13 januari 2013 04:25 schreef Piet_Piraat het volgende:
Ik ben nu 53 en weeg nog precies hetzelfde als op mijn 18e, wat nu?
Volgens mij bleek uit onderzoek dat het een fabel is dat je aankomt als je eet voor het slapen. Ik doe het ook nog steeds gewoon en ik val ook af.quote:Op woensdag 16 januari 2013 15:59 schreef -Strawberry- het volgende:
Piet, wat vind jij van het principe 3 uur voor het slapen gaan niks meer eten?
Dit idd.quote:Op woensdag 16 januari 2013 19:14 schreef E.B.A.H. het volgende:
[..]
Volgens mij bleek uit onderzoek dat het een fabel is dat je aankomt als je eet voor het slapen. Ik doe het ook nog steeds gewoon en ik val ook af.
En ik vond het nog wel zo logisch klinken. Tijdens het slapen gaat je verbranding omlaag, dus alles wat je vlak daarvoor eet wordt langzamer verbruikt of zelfs opgeslagen. Dat jij afvalt ontkracht het niet, want wie weet wat je meer afgevallen als je niet zou eten voor het slapen.quote:Op woensdag 16 januari 2013 19:14 schreef E.B.A.H. het volgende:
[..]
Volgens mij bleek uit onderzoek dat het een fabel is dat je aankomt als je eet voor het slapen. Ik doe het ook nog steeds gewoon en ik val ook af.
Groente en fruit kan je zoveel eten als je zin hebt, mits je niet alleen maar groente en fruit eet.quote:Op vrijdag 15 februari 2013 11:09 schreef jen2girl het volgende:
Hallo een vraagje, ik las een tijdje geleden over groene smoothies en mijn vraag is als je bv. Smoothies als ontbijt neemt, wat moet je dan als avond eten nemen? En mag je wel fruit als tussendoor eten? Er werdt mij verteld dat je max 2 fruit per dag mag eten en 400gram aan groenten. En weet iemand hoeveel gram groente er in de blender gaat?
Als je elke dag zo'n shake neemt, kun je daar ook mee afvallen?quote:Op vrijdag 15 februari 2013 11:14 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Groente en fruit kan je zoveel eten als je zin hebt, mits je niet alleen maar groente en fruit eet.
Welnee joh. Alles wat je voor het slapen eet wordt ook verteerd, alleen niet gedurende de nacht. Het eten blijft gewoon lekker wachten in je maag/darmen tot de volgende dag. Waar je natuurlijk wel rekening mee moet houden is dat áls je in die laatste 3 uur wél eet, terwijl je dat normaal niet zou doen, je wél gewoon meer calorieen binnenkrijgtquote:Op donderdag 17 januari 2013 00:40 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
En ik vond het nog wel zo logisch klinken. Tijdens het slapen gaat je verbranding omlaag, dus alles wat je vlak daarvoor eet wordt langzamer verbruikt of zelfs opgeslagen. Dat jij afvalt ontkracht het niet, want wie weet wat je meer afgevallen als je niet zou eten voor het slapen.Maar ja, ik eet toch wel voor het slapen. Niet veel of zo.
Het lichaam past zich ook wel aan. Sinds ik vrij laat eet heb ik 's ochtends ook niet meer zoveel zin in een halfje grof volkoren.quote:Op vrijdag 15 februari 2013 11:45 schreef erikkll het volgende:
[..]
Welnee joh. Alles wat je voor het slapen eet wordt ook verteerd, alleen niet gedurende de nacht. Het eten blijft gewoon lekker wachten in je maag/darmen tot de volgende dag. Waar je natuurlijk wel rekening mee moet houden is dat áls je in die laatste 3 uur wél eet, terwijl je dat normaal niet zou doen, je wél gewoon meer calorieen binnenkrijgt. In die zin is het natuurlijk niet goed.
Ik geloof je meteen hoor, maar ik merk nu ik niet meer eet na 7u savonds ik echt aan het afvallen ben. Of met honger naar bed gaan goed is weet ik niet, maar het idee dat je lichaam dan de vetreserves wel moet aanbreken zit dan in mn hoofd.quote:Op vrijdag 15 februari 2013 11:45 schreef erikkll het volgende:
[..]
Welnee joh. Alles wat je voor het slapen eet wordt ook verteerd, alleen niet gedurende de nacht. Het eten blijft gewoon lekker wachten in je maag/darmen tot de volgende dag. Waar je natuurlijk wel rekening mee moet houden is dat áls je in die laatste 3 uur wél eet, terwijl je dat normaal niet zou doen, je wél gewoon meer calorieen binnenkrijgt. In die zin is het natuurlijk niet goed.
Overschot aan vitaminen en suikers is ook niet goed.quote:Op vrijdag 15 februari 2013 11:14 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Groente en fruit kan je zoveel eten als je zin hebt, mits je niet alleen maar groente en fruit eet.
Er gaat zoveel groente in de blender als jij erin wilt stoppenquote:Op vrijdag 15 februari 2013 11:09 schreef jen2girl het volgende:
Hallo een vraagje, ik las een tijdje geleden over groene smoothies en mijn vraag is als je bv. Smoothies als ontbijt neemt, wat moet je dan als avond eten nemen? En mag je wel fruit als tussendoor eten? Er werdt mij verteld dat je max 2 fruit per dag mag eten en 400gram aan groenten. En weet iemand hoeveel gram groente er in de blender gaat?
In dat tempo gaan ook je spieren eraan.quote:Op vrijdag 15 februari 2013 13:19 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Ik geloof je meteen hoor, maar ik merk nu ik niet meer eet na 7u savonds ik echt aan het afvallen ben. Of met honger naar bed gaan goed is weet ik niet, maar het idee dat je lichaam dan de vetreserves wel moet aanbreken zit dan in mn hoofd.Doe het 3 dagen en ben al 1,5 kilo kwijt.
Heel erg bedankt. Toevallig heb ik maandag een afspraak staan met de dietiste. Ik wilde mezelf al een beetje voorbereiden dus vandaar mijn vraag over de groene smoothies.quote:Op vrijdag 15 februari 2013 13:31 schreef Scissor het volgende:
[..]
Er gaat zoveel groente in de blender als jij erin wilt stoppen![]()
Je kan als avondeten dan toch een gewone maaltijd nemen? (d.w.z. groente, vlees/vis/ei/vleesvervanger en aardappelen/rijst/pasta etc. De aanbeveling is minimaal 2 stuks fruit en 200 gram groente per dag, er zit geen maximum aan. Hoewel jij als diabetes patient wel beter zult moeten letten op je koolhydraten inname (waaronder dus groente en fruit). Misschien is het in jouw geval handig om eens met een diabetesverpleegkundige of dietiste te gaan praten i.v.m. je DM1. Zij kunnen je waarschijnlijk bruikbaardere adviezen geven dan wij hier wat betreft de glykemische index van eten en afstemming met je insuline enzo.
Ik eet wel genoeg eiwitten.quote:Op vrijdag 15 februari 2013 13:41 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
In dat tempo gaan ook je spieren eraan.
Heldin! Dat gaat je sowieso lukken. Keep in mind hoe awesome het gaat worden als je straks een mooi lijf hebt. Gooi foto's op de muur van vrouwen met het figuur dat jij wilt. Visualiseer het eindresultaat dagelijks. Zorg dat jij constant wordt herinnerd aan jouw doel!quote:Op zondag 13 januari 2013 10:28 schreef jen2girl het volgende:
Hallo ik ben een vrouw van 23, weeg 85 kg bij 1.60m. Afgelopen maandag begonnen met fitnissen. Ik doe nu veel conditie zoals cardio en roeien. Ik probeer gezond te eten door alles te laten grillen. Ik heb nog wel erg moeite met trainen en eten. Ik wil graag 20kg in een half jaar afvallen. Alles hangt bij mij en de kwartje is bij mij nu pas gevallen aangezien de dokter mij suiker ziekte type 1 heeft laten diagnoseren. Zijn er nog tips?
Nee, dat is kanker, en hart en vaatziekten zijn nummer 2quote:Op woensdag 22 mei 2013 23:19 schreef Pope-of-Dope het volgende:
Wat een openbaring zeg. Ik wil wel afvallen, maar er alleen zo min mogelijk moeite voor doen! ''Er is geen bewijs dat afgeslankte mensen gezonder zijn'',_! Overgewicht is doodsoorzaak nummer 1, en die aantallen gaan de komende jaren alleen maar stijgen.
Niet minder eten, beter eten en meer bewegen, dat zeg ikquote:Gewoon minder eten, en meer sporten. Als dat niet werkt, ga nog minder eten en nog meer sporten (krachttraining is natuurlijk het beste). Je gaat er echt niet dood als je een iedere dag een chocolaatje minder neemt.
Waarom niet helemaal zonder zoet?quote:Op woensdag 22 mei 2013 23:30 schreef Seven. het volgende:
Hoi Piet. Hoe zit het met zoetjes? Ik drink koffie met 1,5 suikerklontje (als je om thee vraagt, krijg je hier standaard pikzwarte thee met een lading melk hier in Engeland). Dus sinds een weekje overgestapt op zoetjes.
Zijn er nog meer drankjes die wel gezond zijn buiten thee en water?
Dit maakt mij om 2 redenen blijquote:Op vrijdag 24 mei 2013 04:26 schreef Selestha het volgende:
Ik zit inmiddels op 95 kg, waarmee ik op een totaal ben van 23 kg gewichtsverlies in een jaarEn ik kan kleding aan van toen ik 85 kilo woog omdat ik op mijn werk (groenvoorziening) heel veel beweeg en daarnaast nog sport. Mijn lichaamssamenstelling is enorm veranderd. Sommige mensen herkennen me niet eens meer als ze me tegen komen
![]()
Dus bedankt Piet, je tips werken over het algemeen prima
Neem liever een muesli of volkorenbrood, cornflakes zijn gesuikerd, en heel licht verteerbaar, je moet juist veel vezels eten, goed voor je darmen, goed voor je hongergevoelquote:Op zondag 21 juli 2013 13:14 schreef Ennn91 het volgende:
Hoi Pietverdriet,
Ik wil dit graag gaan doen en mijn ongezonde levensstijl omgooien en afvallen. Hierbij wil ik de alcohol en suikerhoudende dranken niet meer drinken totdat ik op mijn streefgewicht zit.
Wat voor ontbijt en tussendoortjes raad je aan? Ik ga er wel bij sporten: 2 á 3x per week hardlopen.
Ik zit zelf te denken aan:
Ontbijt:
cornflakes + melk + koffie(enige koffie momentje op de hele dag, wil niet meer zoveel koffie drinken)
Appel? Niet snoepen, met een steviger ontbijt heb je ook geen behoefte aan een tussendoortjequote:Tussendoor:
Biscuitje? - zoiets?
Neem rustig 3 broodjes, volkoren,quote:'S middags bij de lunch twee broodjes en een stukje fruit
bindmiddel en zout, qua Kcal weinig mis mee, maar lekker vind ik andersquote:Tussendoor:
Cup a soup?
Veel groentes, vlees of vis, aardappels, Pasta, rijst, kan je ook prima zuivel na nemen.quote:'S avonds
Pasta's/Rijst-maaltijden en salades
Daarna ietswat van yoghurt?
Misschien dat je mij kunt helpen wat wel en niet te eten? En hoe zorg ik toch voor voldoende energie in mijn lichaam?
Hoeveel ik wil afvallen: 8 á 10 kilo
Alvast bedankt
Ah bedankt! De cup a soup is meer een keuze omdat ik altijd honger heb rond 3/4 uur en dan nog 2 uur moet. Misschien de cup a soup toch weglaten en dan een stuk fruit.quote:Op zondag 21 juli 2013 13:26 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Neem liever een muesli of volkorenbrood, cornflakes zijn gesuikerd, en heel licht verteerbaar, je moet juist veel vezels eten, goed voor je darmen, goed voor je hongergevoel
[..]
Appel? Niet snoepen, met een steviger ontbijt heb je ook geen behoefte aan een tussendoortje
[..]
Neem rustig 3 broodjes, volkoren,
[..]
bindmiddel en zout, qua Kcal weinig mis mee, maar lekker vind ik anders
[..]
Veel groentes, vlees of vis, aardappels, Pasta, rijst, kan je ook prima zuivel na nemen.
Gewoon eten wat je oma als eten zou herkennen, geen frisdrank, geen sapjes, (veel te veel suiker) veel groente, gekookte en rauwkost.
Vaker de fiets pakken voor boodschappen of naar de bieb ofzo, let op met hardlopen dat je dat onder begeleiding doet en met goede schoenen, heb zelf zo mijn knieën verpest. Beter 6 kilometer gewoon lopen dan 3 hard.
Je zal dit moeten blijven doen, en me zal niet snel afvallenquote:Op zondag 21 juli 2013 14:49 schreef Ennn91 het volgende:
Ik zie dit eigenlijk wel als diëten. Een gezond dieet met sportiviteit en een verbetering van mijn leven en lichaam
Ik had laatst een handkoffiemolen gekocht, in de achteraf nogal vreemde veronderstelling dat het net zoiets zou zijn als peper over je eten malen. Het is me nogal een werkje. Maar tegen 'het kopje koffie voor de dorst' werkt het uitstekend. Ik ben wel meteen uit de slaapstand en het heeft voor mij nog wat meer fysieke voordelen.quote:Op zondag 21 juli 2013 13:14 schreef Ennn91 het volgende:
cornflakes + melk + koffie(enige koffie momentje op de hele dag, wil niet meer zoveel koffie drinken)
Ik dronk ook koffie om koffie te drinken. Nu wil ik gewoon gezond gaan leven en ik heb weleens het gevoel dat koffie mij juist langzamer en vermoeider maakt. Ook kreeg ik altijd juist honger van koffie drinken, dus de koffie moet wegquote:Op zondag 21 juli 2013 15:05 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ik had laatst een handkoffiemolen gekocht, in de achteraf nogal vreemde veronderstelling dat het net zoiets zou zijn als peper over je eten malen. Het is me nogal een werkje. Maar tegen 'het kopje koffie voor de dorst' werkt het uitstekend. Ik ben wel meteen uit de slaapstand en het heeft voor mij nog wat meer fysieke voordelen.
Verder heb ik nog wel een aantal ideeen over waar je verkeerd denkt, maar ik wil Piets plan ook weer niet ongevraagd doorkruisen.
Het idee achter mijn succes, ik ben al een paar jaar 20 kilo lichter dan ik geweest ben, is deels vrij persoonlijk, maar deels algemeen.quote:
Twee stuks fruit is genoeg. Fruit bevat een hoop suikerquote:Op vrijdag 15 februari 2013 11:14 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
En, hoe gaat het nu?quote:Op zondag 13 januari 2013 10:56 schreef jen2girl het volgende:
[..]
Ik heb al jaren zwaar overgewicht. Ik kon altijd moeilijk afvallen, volgens mijn therApeute ben ik een emotionele eter geweest en kon ik pas verder als ik 't hoofdstuk zou afsluiten. Ik ben bereid om nu gezond en hard tegen aan te gaan. Ik heb al wat pagina's gelezen maar dat zijn toch meer de algemene dingen om te weten.
Klinkt lekker, maar het gaat niet om individuele maaltijden.quote:Op vrijdag 26 juli 2013 14:54 schreef Seven. het volgende:
Hoi Piet. Voor lunch een flink bord Ijsbergsla met olijfolie, balsamico azijn, feta en olijven: aanrader of niet?
Ik doe dit momenteel minstens 3 keer per week voor lunch maar ik vind dat er meer variatie in moet komen.quote:Op vrijdag 26 juli 2013 14:56 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Klinkt lekker, maar het gaat niet om individuele maaltijden.
Zoals ik in de OP zeg, eet gevarieerdquote:Op vrijdag 26 juli 2013 14:58 schreef Seven. het volgende:
[..]
Ik doe dit momenteel minstens 3 keer per week voor lunch maar ik vind dat er meer variatie in moet komen.
Ik zou er groente in doen waar je wat aan hebt zoals paprika of tomaatquote:Op vrijdag 26 juli 2013 14:58 schreef Seven. het volgende:
[..]
Ik doe dit momenteel minstens 3 keer per week voor lunch maar ik vind dat er meer variatie in moet komen.
Wat aardig van jequote:
Ik ben nu ook 3 weken bezig met gezond te eten, gevarieerd en vooral gewoon eten. Ben een kilo afgevallen in 3 weken. Heb de alcohol laten staan, minder koffie gedronken, naar de winkel lopen(2km in totaal), geen ongezonde dingen in huis en heb nog niet eens gesport omdat ik druk was.quote:Op zondag 21 juli 2013 15:53 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Het idee achter mijn succes, ik ben al een paar jaar 20 kilo lichter dan ik geweest ben, is deels vrij persoonlijk, maar deels algemeen.
Algemeen en wat volgens mij voor iedereen opgaat: Pak het probleem aan bij de oorzaak, de symptoombestrijding komt later. Dus, stop met aankomen. Definitief. Eet en beweeg altijd zo dat je nooit meer aankomt, los van de normale fluctuaties natuurlijk, maar inclusief kerstdiners, vakantie etc.
Heb je dat als stabiele toestand van leefgewoonten, dan is afvallen een makkie. Immers, het kan nog maar één kant op en dat is naar beneden, dus je valt sowieso al een beetje af. Een weekje wat meer bewegen, hup een kilo eraf en dat is blijvende winst. Een weekje extra erop letten en magerder eten, en nog een kilo. De weken erna doe je dan weer gewoon en het stabileerst op dat lagere gewicht. Je verliest geen spierweefsel, en je huid heeft alle tijd om zich aan te passen. Je kunt zo in 5 jaar je streefgewicht halen, maar ook veel sneller.
Wat er persoonlijk aan is, is dat ik het mezelf graag makkelijk maak. Ik heb wel zelfdiscipline, ik doe er echter geen beroep op groter dan nodig. Mijn weegschaal staat naast mijn bad, elke keer dat ik onder de douche stap monitor ik de ontwikkeling van mijn gewicht. 5 seconden per dag, de allerkleinste moeite. Toen ik nog afviel koos ik elke maand een week uit voor 1 kilo (voor mij een kleine 1% ), dat werd dan een week met weinig sociale eet en drinkmomenten, want ik ga het me natuurlijk niet moeilijk maken door aan een tafel vol met lekker eten streng voor mezelf te zitten wezen. Ook vind ik een week heel afzienbaar, dat hou ik vol zonder noemenswaardige wilskracht, en dan heb je met 1 kg resultaat voldoening, en is het weer even klaar.
Bewegen idem. Ik zoek dingen die ik leuk vind, waar het vuur niet uit de drang om af te vallen hoeft te komen. En mijn toestand van niet aankomen was inclusief blessures en andere verhinderingen. Licht je eten bijsturen soms, als je niet sport heb je ook niet veel koolhydraten nodig bijvoorbeeld, maar niet zo'n plan dat in elkaar dondert wanneer je hoge doelstellingen door omstandigheden niet kunt halen. Ik was ook te zwaar geworden doordat ik chronisch geblesseerd was, 30+, en bleef eten alsof ik een sportende twintiger was, en dan ook nog zoeentje die niet dik kan worden.
Verder begin ik bij de maaltijdkeuze altijd met de groente, de rest volgt daarnaar, kost weinig moeite, maar het maakt wel verschil. Ik doe wel oefeningen om mijn bovenbenen weer op kracht te krijgen, maar die doe ik zwaar, langzaam, geconcentreerd en ga flink door de pijngrens. Elke keer ongeveer 5% meer dan de vorige keer. Dat is 1x 10 minuten per week, op een vaste dag, met hersteltijd tov de dag dat ik sport.
Verder protesteert je lichaam ook niet met knorrende geluiden of hongergevoel etc als je het de tijd geeft om zich aan te passen aan wat erin gaat en wat het moet doen. Werk met de signalen die je lichaam geeft ipv er met je geest hard tegenin te gaan.
Het zijn dus allemaal dingen die ik makkelijk duurzaam op kan brengen. Een dipje in mijn wilskracht deert me niet, want ik heb er maar heel weinig van nodig. Het is vooral organisatie en aandacht.
Misschien voor andere huisgenoten?quote:Op donderdag 14 januari 2010 15:13 schreef Pietverdriet het volgende:
* Pietverdriet moet altijd erg lachen om huisvrouwtjes die speciaal extramager vlees in hun karretje hebben liggen, en een grote doos goedkope melkchocolade.
Wij zijn ook net een dik uur wezen lopen met de hondquote:Op zondag 22 september 2013 16:44 schreef Maria2.0 het volgende:
Ik heb geen fiets maar wel een sportschoolabonnement![]()
Oh en 3 honden dus ik wandel elke dag minstens een uur.
Doe je dat op hoog tempo? Als je dat elke dag op een flink tempo doet, zodat je hartslag omhoog gaat, dan zul je in hoog tempo afvallen zonder ooit naar de sportschool te gaan. En je moet toch de deur uit. iPod mee met uptempo muziek. Zo ben ik in een half jaar 20 kilo kwijtgeraakt zonder dieet, en het bleef eraf omdat ik gewoon alles wat ik lopend kon doen, in sneltreinvaart deed. Inmiddels zit er 10 kilo weer aan omdat ik naar een buitenwijk verhuisd ben, dus ik moet de auto wel in. Nu net alles met werk geregeld zodat ik 's morgens met de honden kan lopen.quote:Op zondag 22 september 2013 16:44 schreef Maria2.0 het volgende:
Ik heb geen fiets maar wel een sportschoolabonnement![]()
Oh en 3 honden dus ik wandel elke dag minstens een uur.
Anders sla je een maand over. Het gemak zit hem erin dat als je zo eet en beweegt dat je niet meer aankomt, je kunt afvallen wanneer het uitkomt en als je er even geen zin in hebt is er niks verloren.quote:Op zondag 11 augustus 2013 13:03 schreef Ennn91 het volgende:
[..]
Ik ben nu ook 3 weken bezig met gezond te eten, gevarieerd en vooral gewoon eten. Ben een kilo afgevallen in 3 weken. Heb de alcohol laten staan, minder koffie gedronken, naar de winkel lopen(2km in totaal), geen ongezonde dingen in huis en heb nog niet eens gesport omdat ik druk was.
Volgens mij eet ik nog meer dan normaal, heb ik meer honger dan normaal en toch voel ik mij goed en val ik af.
Ben nu echt gemotiveerd. Dacht eerst dat dit niet zou gaan werken, maar gewoon je levensstijl omgooien werkt echt. Nu nog volhouden. Met sporten erbij weet ik zeker dat ik per maand 1 tot 2 kilo moet kunnen afvallen met gemak.
Dat hangt er vanaf he. Als je het niet volhoudt eindig je zwaarder dan je was.quote:Op maandag 23 september 2013 09:56 schreef Maria2.0 het volgende:
Heerlijk een uur in de sportschool gestaan, nu nog even 45 minuutjes lopen met de honden en daarna genieten van 2 volkorenboterhammen met smeerkaas!
Zo kan het dus ook
Het is geen dieet, en nee, geen witbrood, niet of weinig snoepen, geen frisdrank, geen vruchtensapjesquote:Op woensdag 29 januari 2014 16:54 schreef Ethanolic het volgende:
Kan ik gewoon alles blijven eten met dit dieet en toch afvallen???
wat is t dan als je dat niet magquote:Op woensdag 29 januari 2014 16:57 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Het is geen dieet, en nee, geen witbrood, niet of weinig snoepen, geen frisdrank, geen vruchtensapjes
Een manier van levenquote:Op woensdag 29 januari 2014 16:59 schreef Ethanolic het volgende:
[..]
wat is t dan als je dat niet mag
ik snap er niets van
Wow dit is pas weisheid.quote:Op woensdag 29 januari 2014 19:30 schreef fathank het volgende:
18 kg afgevallen op junkfood en multivits en junkfood. Cholesterol omlaag, de verhouding ldl en hdl is weer in orde. Van de dokter moest ik minder vet gaan eten. Dus nog maar 2 quarterpounders ipv 3. Eet nu 500 kcal onder behoefte en val geleidelijk aan af. Lol @ iedereen die ranzige dingen gaat eten of sonja bakkeren. Gewoon genieten door kcal te tellen.
IIFYM voor het leven
Ik geloof er niks van. Ik word al dik als ik naar een 1/4pounder kijk.quote:Op woensdag 29 januari 2014 19:30 schreef fathank het volgende:
18 kg afgevallen op junkfood en multivits en junkfood. Cholesterol omlaag, de verhouding ldl en hdl is weer in orde. Van de dokter moest ik minder vet gaan eten. Dus nog maar 2 quarterpounders ipv 3. Eet nu 500 kcal onder behoefte en val geleidelijk aan af. Lol @ iedereen die ranzige dingen gaat eten of sonja bakkeren. Gewoon genieten door kcal te tellen.
IIFYM voor het leven
Obvious troll is obviousquote:Op woensdag 29 januari 2014 19:30 schreef fathank het volgende:
IIFYM voor het leven
If It Fits Your Macro's.quote:Op vrijdag 4 april 2014 00:57 schreef Grayfoxhound het volgende:
Bump.
Ik vraag me toch vaak af hoe het zit met brood, ik hoor vaak om me heen dat je van meer dan 4 boterhammen ook "dik wordt" terwijl mijn partner zweert bij 6-8 boterhammen om gezond te eten en af te vallen, ligt dit aan je lengte? Er is mij aangeraden om s'morgens 2 boterhammen te nemen en middags 2 tot 4. (ik ben maar 1.71 lang) Ik denk dan al snel dat dat teveel is om wat af te vallen. Overigens eet ik geen wit brood. Soms eet ik wanneer ik naar school ga s'ochtends muesli met melk ipv brood maar dan s'middags een klein pistoletje met kaas of filet american en verder niets qua brood.
Ik ben al gestopt met light/frisdranken te drinken maar dit vind ik wel moeilijk, maar is denk ik een kwestie van wennen.
Aanmaaklimonade is veel suikerquote:Op maandag 28 april 2014 10:30 schreef summer2bird het volgende:
Hoi!
Ik ben ook bezig met afvallen. Nu heb ik alle cola, sappen, en andere troep gebanned, maar ik drink nog wel aanmaak limonade. Kan dit?
Ook zwem ik minstens eens per week, doe dan ook geregeld aquafitness, en soms zwem ik 3 keer per week.
Ik eet vaak als tussendoortje een cracker met zuivelspread, en soms chocopasta.
Ik vind het wel heel moeilijk om geen chips e.d. te eten.
Waar kan ik verder aan werken?
Aanmaaklimonade is troepquote:Op maandag 28 april 2014 10:30 schreef summer2bird het volgende:
Hoi!
Ik ben ook bezig met afvallen. Nu heb ik alle cola, sappen, en andere troep gebanned, maar ik drink nog wel aanmaak limonade. Kan dit?
Ook zwem ik minstens eens per week, doe dan ook geregeld aquafitness, en soms zwem ik 3 keer per week.
Ik eet vaak als tussendoortje een cracker met zuivelspread, en soms chocopasta.
Ik vind het wel heel moeilijk om geen chips e.d. te eten.
Waar kan ik verder aan werken?
Nee, het werkt omdat je structureel de verhouding calorie inname vs calorie verbruik hebt gewijzigd.quote:Op vrijdag 5 oktober 2007 09:54 schreef Pietverdriet het volgende:
Waarom werkt dit?[/b]
Omdat je meer calorieen verbruikt
Omdat je een vol gevoel hebt, omdat je je calorieen uit groenten en bruin brood haalt ipv snel verterende suikers.
Daarom, gevarieerd en matig, veel groentes, veel vezels.quote:Op maandag 28 april 2014 18:53 schreef PeterGliffin het volgende:
Sure, dat hele meer calorieën uit dan in werkt wel.
Wordt je er gezond van? Nee.
Wordt dat nummertje op weegschaal wat eigenlijk geen waarde heeft minder? Ja.
Ik eet gezond voor men gezondheid. Niet voor een nummertje.
Oh en gezond eten is echt niet ranzig als je maar een beetje kan kopen.
Key to everything.quote:Op maandag 28 april 2014 18:55 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Daarom, gevarieerd en matig, veel groentes, veel vezels.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |