abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_126936377
Ik zit inmiddels op 95 kg, waarmee ik op een totaal ben van 23 kg gewichtsverlies in een jaar :) En ik kan kleding aan van toen ik 85 kilo woog omdat ik op mijn werk (groenvoorziening) heel veel beweeg en daarnaast nog sport. Mijn lichaamssamenstelling is enorm veranderd. Sommige mensen herkennen me niet eens meer als ze me tegen komen :D

Dus bedankt Piet, je tips werken over het algemeen prima :)
  vrijdag 24 mei 2013 @ 07:33:33 #227
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_126936667
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 mei 2013 04:26 schreef Selestha het volgende:
Ik zit inmiddels op 95 kg, waarmee ik op een totaal ben van 23 kg gewichtsverlies in een jaar :) En ik kan kleding aan van toen ik 85 kilo woog omdat ik op mijn werk (groenvoorziening) heel veel beweeg en daarnaast nog sport. Mijn lichaamssamenstelling is enorm veranderd. Sommige mensen herkennen me niet eens meer als ze me tegen komen :D

Dus bedankt Piet, je tips werken over het algemeen prima :)
Dit maakt mij om 2 redenen blij
;)
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_129184019
Hoi Pietverdriet,

Ik wil dit graag gaan doen en mijn ongezonde levensstijl omgooien en afvallen. Hierbij wil ik de alcohol en suikerhoudende dranken niet meer drinken totdat ik op mijn streefgewicht zit.

Wat voor ontbijt en tussendoortjes raad je aan? Ik ga er wel bij sporten: 2 á 3x per week hardlopen.

Ik zit zelf te denken aan:
Ontbijt:
cornflakes + melk + koffie(enige koffie momentje op de hele dag, wil niet meer zoveel koffie drinken)

Tussendoor:
Biscuitje? - zoiets?

'S middags bij de lunch twee broodjes en een stukje fruit

Tussendoor:
Cup a soup?

'S avonds
Pasta's/Rijst-maaltijden en salades

Daarna ietswat van yoghurt?

Misschien dat je mij kunt helpen wat wel en niet te eten? En hoe zorg ik toch voor voldoende energie in mijn lichaam?

Hoeveel ik wil afvallen: 8 á 10 kilo

Alvast bedankt :)
  zondag 21 juli 2013 @ 13:26:47 #229
45206 Pietverdriet
pi_129184253
quote:
0s.gif Op zondag 21 juli 2013 13:14 schreef Ennn91 het volgende:
Hoi Pietverdriet,

Ik wil dit graag gaan doen en mijn ongezonde levensstijl omgooien en afvallen. Hierbij wil ik de alcohol en suikerhoudende dranken niet meer drinken totdat ik op mijn streefgewicht zit.

Wat voor ontbijt en tussendoortjes raad je aan? Ik ga er wel bij sporten: 2 á 3x per week hardlopen.

Ik zit zelf te denken aan:
Ontbijt:
cornflakes + melk + koffie(enige koffie momentje op de hele dag, wil niet meer zoveel koffie drinken)
Neem liever een muesli of volkorenbrood, cornflakes zijn gesuikerd, en heel licht verteerbaar, je moet juist veel vezels eten, goed voor je darmen, goed voor je hongergevoel
quote:
Tussendoor:
Biscuitje? - zoiets?
Appel? Niet snoepen, met een steviger ontbijt heb je ook geen behoefte aan een tussendoortje
quote:
'S middags bij de lunch twee broodjes en een stukje fruit
Neem rustig 3 broodjes, volkoren,
quote:
Tussendoor:
Cup a soup?
bindmiddel en zout, qua Kcal weinig mis mee, maar lekker vind ik anders
quote:
'S avonds
Pasta's/Rijst-maaltijden en salades

Daarna ietswat van yoghurt?

Misschien dat je mij kunt helpen wat wel en niet te eten? En hoe zorg ik toch voor voldoende energie in mijn lichaam?

Hoeveel ik wil afvallen: 8 á 10 kilo

Alvast bedankt :)
Veel groentes, vlees of vis, aardappels, Pasta, rijst, kan je ook prima zuivel na nemen.
Gewoon eten wat je oma als eten zou herkennen, geen frisdrank, geen sapjes, (veel te veel suiker) veel groente, gekookte en rauwkost.
Vaker de fiets pakken voor boodschappen of naar de bieb ofzo, let op met hardlopen dat je dat onder begeleiding doet en met goede schoenen, heb zelf zo mijn knieën verpest. Beter 6 kilometer gewoon lopen dan 3 hard.
pi_129184838
quote:
0s.gif Op zondag 21 juli 2013 13:26 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Neem liever een muesli of volkorenbrood, cornflakes zijn gesuikerd, en heel licht verteerbaar, je moet juist veel vezels eten, goed voor je darmen, goed voor je hongergevoel

[..]

Appel? Niet snoepen, met een steviger ontbijt heb je ook geen behoefte aan een tussendoortje

[..]

Neem rustig 3 broodjes, volkoren,

[..]

bindmiddel en zout, qua Kcal weinig mis mee, maar lekker vind ik anders

[..]

Veel groentes, vlees of vis, aardappels, Pasta, rijst, kan je ook prima zuivel na nemen.
Gewoon eten wat je oma als eten zou herkennen, geen frisdrank, geen sapjes, (veel te veel suiker) veel groente, gekookte en rauwkost.
Vaker de fiets pakken voor boodschappen of naar de bieb ofzo, let op met hardlopen dat je dat onder begeleiding doet en met goede schoenen, heb zelf zo mijn knieën verpest. Beter 6 kilometer gewoon lopen dan 3 hard.
Ah bedankt! De cup a soup is meer een keuze omdat ik altijd honger heb rond 3/4 uur en dan nog 2 uur moet. Misschien de cup a soup toch weglaten en dan een stuk fruit.

Dan ga ik voor de muesli + melk + koffie als ontbijt. Voor de rest van de dag dan: groene thee en water als drinken.

Lunch: 3 broodjes met kipfilet of ham

Tussendoor stuk fruit

Avondeten: Pasta, Rijst of salade en veel groente erbij met 2x vis per week.

Gewoon wat ik mij altijd al afvroeg: waarom aardappels? Ik vind het totaal niet lekker en zal het zelf ook niet maken. Zijn zo nou zo gezond of is het puur een volmaker?

Hardlopen doe ik al heel lang met goede hardloopschoenen. Ik houd mijn rustdagen en loop met een schema. Zo heb ik nog nooit blessures of klachten gehad.

Ik ben enthousiast en ga morgen inkopen doen voor deze week :D Ik denk dat 4 maanden reëel is om op mijn streefgewicht te zitten. Is dat haalbaar zonder jojo effect?
  zondag 21 juli 2013 @ 14:33:29 #231
45206 Pietverdriet
pi_129185758
Denk dat 4 maanden erg snel is, en zoals ik zei, dit is geen dieet, maar een verandering van levensstijl.
pi_129186168
Ik zie dit eigenlijk wel als diëten. Een gezond dieet met sportiviteit en een verbetering van mijn leven en lichaam :)
pi_129186191
Dieten = tijdelijk
Ja doei.
  zondag 21 juli 2013 @ 14:52:34 #234
45206 Pietverdriet
pi_129186224
quote:
0s.gif Op zondag 21 juli 2013 14:49 schreef Ennn91 het volgende:
Ik zie dit eigenlijk wel als diëten. Een gezond dieet met sportiviteit en een verbetering van mijn leven en lichaam :)
Je zal dit moeten blijven doen, en me zal niet snel afvallen
pi_129186471
quote:
0s.gif Op zondag 21 juli 2013 13:14 schreef Ennn91 het volgende:
Ik had laatst een handkoffiemolen gekocht, in de achteraf nogal vreemde veronderstelling dat het net zoiets zou zijn als peper over je eten malen. Het is me nogal een werkje. Maar tegen 'het kopje koffie voor de dorst' werkt het uitstekend. Ik ben wel meteen uit de slaapstand en het heeft voor mij nog wat meer fysieke voordelen.

Verder heb ik nog wel een aantal ideeen over waar je verkeerd denkt, maar ik wil Piets plan ook weer niet ongevraagd doorkruisen.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_129186634
quote:
0s.gif Op zondag 21 juli 2013 15:05 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Ik had laatst een handkoffiemolen gekocht, in de achteraf nogal vreemde veronderstelling dat het net zoiets zou zijn als peper over je eten malen. Het is me nogal een werkje. Maar tegen 'het kopje koffie voor de dorst' werkt het uitstekend. Ik ben wel meteen uit de slaapstand en het heeft voor mij nog wat meer fysieke voordelen.

Verder heb ik nog wel een aantal ideeen over waar je verkeerd denkt, maar ik wil Piets plan ook weer niet ongevraagd doorkruisen.
Ik dronk ook koffie om koffie te drinken. Nu wil ik gewoon gezond gaan leven en ik heb weleens het gevoel dat koffie mij juist langzamer en vermoeider maakt. Ook kreeg ik altijd juist honger van koffie drinken, dus de koffie moet weg :P. Thuis hadden we een maalmachine en die maakt heerlijke koffie. Nu heb ik een senseo en dat vind ik toch niet zo bijzonder dus 1 kopje haal ik wel ;)

Ook van alcohol krijg ik altijd zin in snacks, dus alcohol moet ik ook mee stoppen.

Ben wel benieuwd naar je ideeën trouwens!
pi_129187528
quote:
0s.gif Op zondag 21 juli 2013 15:14 schreef Ennn91 het volgende:
Ben wel benieuwd naar je ideeën trouwens!
Het idee achter mijn succes, ik ben al een paar jaar 20 kilo lichter dan ik geweest ben, is deels vrij persoonlijk, maar deels algemeen.

Algemeen en wat volgens mij voor iedereen opgaat: Pak het probleem aan bij de oorzaak, de symptoombestrijding komt later. Dus, stop met aankomen. Definitief. Eet en beweeg altijd zo dat je nooit meer aankomt, los van de normale fluctuaties natuurlijk, maar inclusief kerstdiners, vakantie etc.

Heb je dat als stabiele toestand van leefgewoonten, dan is afvallen een makkie. Immers, het kan nog maar één kant op en dat is naar beneden, dus je valt sowieso al een beetje af. Een weekje wat meer bewegen, hup een kilo eraf en dat is blijvende winst. Een weekje extra erop letten en magerder eten, en nog een kilo. De weken erna doe je dan weer gewoon en het stabileerst op dat lagere gewicht. Je verliest geen spierweefsel, en je huid heeft alle tijd om zich aan te passen. Je kunt zo in 5 jaar je streefgewicht halen, maar ook veel sneller.

Wat er persoonlijk aan is, is dat ik het mezelf graag makkelijk maak. Ik heb wel zelfdiscipline, ik doe er echter geen beroep op groter dan nodig. Mijn weegschaal staat naast mijn bad, elke keer dat ik onder de douche stap monitor ik de ontwikkeling van mijn gewicht. 5 seconden per dag, de allerkleinste moeite. Toen ik nog afviel koos ik elke maand een week uit voor 1 kilo (voor mij een kleine 1% ), dat werd dan een week met weinig sociale eet en drinkmomenten, want ik ga het me natuurlijk niet moeilijk maken door aan een tafel vol met lekker eten streng voor mezelf te zitten wezen. Ook vind ik een week heel afzienbaar, dat hou ik vol zonder noemenswaardige wilskracht, en dan heb je met 1 kg resultaat voldoening, en is het weer even klaar.

Bewegen idem. Ik zoek dingen die ik leuk vind, waar het vuur niet uit de drang om af te vallen hoeft te komen. En mijn toestand van niet aankomen was inclusief blessures en andere verhinderingen. Licht je eten bijsturen soms, als je niet sport heb je ook niet veel koolhydraten nodig bijvoorbeeld, maar niet zo'n plan dat in elkaar dondert wanneer je hoge doelstellingen door omstandigheden niet kunt halen. Ik was ook te zwaar geworden doordat ik chronisch geblesseerd was, 30+, en bleef eten alsof ik een sportende twintiger was, en dan ook nog zoeentje die niet dik kan worden.

Verder begin ik bij de maaltijdkeuze altijd met de groente, de rest volgt daarnaar, kost weinig moeite, maar het maakt wel verschil. Ik doe wel oefeningen om mijn bovenbenen weer op kracht te krijgen, maar die doe ik zwaar, langzaam, geconcentreerd en ga flink door de pijngrens. Elke keer ongeveer 5% meer dan de vorige keer. Dat is 1x 10 minuten per week, op een vaste dag, met hersteltijd tov de dag dat ik sport.

Verder protesteert je lichaam ook niet met knorrende geluiden of hongergevoel etc als je het de tijd geeft om zich aan te passen aan wat erin gaat en wat het moet doen. Werk met de signalen die je lichaam geeft ipv er met je geest hard tegenin te gaan.

Het zijn dus allemaal dingen die ik makkelijk duurzaam op kan brengen. Een dipje in mijn wilskracht deert me niet, want ik heb er maar heel weinig van nodig. Het is vooral organisatie en aandacht.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_129366717
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 11:14 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Groente en fruit kan je zoveel eten als je zin hebt, mits je niet alleen maar groente en fruit eet.
Twee stuks fruit is genoeg. Fruit bevat een hoop suiker
Sum es est, sumus estis sunt
pi_129368776
quote:
1s.gif Op zondag 13 januari 2013 10:56 schreef jen2girl het volgende:

[..]

Ik heb al jaren zwaar overgewicht. Ik kon altijd moeilijk afvallen, volgens mijn therApeute ben ik een emotionele eter geweest en kon ik pas verder als ik 't hoofdstuk zou afsluiten. Ik ben bereid om nu gezond en hard tegen aan te gaan. Ik heb al wat pagina's gelezen maar dat zijn toch meer de algemene dingen om te weten.
En, hoe gaat het nu?
  vrijdag 26 juli 2013 @ 14:54:49 #240
277627 Seven.
We are Borg.
pi_129369325
Hoi Piet. Voor lunch een flink bord Ijsbergsla met olijfolie, balsamico azijn, feta en olijven: aanrader of niet?
Resistance is futile.
  vrijdag 26 juli 2013 @ 14:56:25 #241
45206 Pietverdriet
pi_129369371
quote:
7s.gif Op vrijdag 26 juli 2013 14:54 schreef Seven. het volgende:
Hoi Piet. Voor lunch een flink bord Ijsbergsla met olijfolie, balsamico azijn, feta en olijven: aanrader of niet?
Klinkt lekker, maar het gaat niet om individuele maaltijden.
  vrijdag 26 juli 2013 @ 14:58:12 #242
277627 Seven.
We are Borg.
pi_129369439
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juli 2013 14:56 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Klinkt lekker, maar het gaat niet om individuele maaltijden.
Ik doe dit momenteel minstens 3 keer per week voor lunch maar ik vind dat er meer variatie in moet komen.
Resistance is futile.
  vrijdag 26 juli 2013 @ 15:01:19 #243
45206 Pietverdriet
pi_129369557
quote:
7s.gif Op vrijdag 26 juli 2013 14:58 schreef Seven. het volgende:

[..]

Ik doe dit momenteel minstens 3 keer per week voor lunch maar ik vind dat er meer variatie in moet komen.
Zoals ik in de OP zeg, eet gevarieerd
  vrijdag 26 juli 2013 @ 21:54:58 #244
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_129383837
quote:
7s.gif Op vrijdag 26 juli 2013 14:58 schreef Seven. het volgende:

[..]

Ik zou er groente in doen waar je wat aan hebt zoals paprika of tomaat :9
Spoilers!
pi_129390947
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juli 2013 14:40 schreef erikkll het volgende:

[..]

En, hoe gaat het nu?
Wat aardig van je :) Het gaat nu trouwens wel wat stukken beter. In een paar maanden tijd ben ik 10 kg afgevallen, zit helaas nog wel aan de kant van overgewicht maar ik doe mijn best om op een gezonde gewicht te komen :)
pi_129409025
Er is geen ongezond of gezond eten. Het gaat om de context. Je kan al je benodigde vitaminen en mineralen + vezels binnenkrijgen bij je ontbijt en lunch als je je best doet. Zolang jij niet een teveel aan energie(kcal) de rest van de dag eet zul je gezond afvallen. Dus je kan best eens een patatje met een dikke steak eten. Nu heb ik het niet over kcal tellen want dan is het nog gemakkelijker maar sommige mensen hebben hier moeite mee. Ben het totaal eens met Piet, eet gevarieerd! elke dag broccoli,kip en rijst is ook ongezond omdat je niet al je essentiele mineralen en vitamines binnen krijgt.
pi_129932298
quote:
0s.gif Op zondag 21 juli 2013 15:53 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Het idee achter mijn succes, ik ben al een paar jaar 20 kilo lichter dan ik geweest ben, is deels vrij persoonlijk, maar deels algemeen.

Algemeen en wat volgens mij voor iedereen opgaat: Pak het probleem aan bij de oorzaak, de symptoombestrijding komt later. Dus, stop met aankomen. Definitief. Eet en beweeg altijd zo dat je nooit meer aankomt, los van de normale fluctuaties natuurlijk, maar inclusief kerstdiners, vakantie etc.

Heb je dat als stabiele toestand van leefgewoonten, dan is afvallen een makkie. Immers, het kan nog maar één kant op en dat is naar beneden, dus je valt sowieso al een beetje af. Een weekje wat meer bewegen, hup een kilo eraf en dat is blijvende winst. Een weekje extra erop letten en magerder eten, en nog een kilo. De weken erna doe je dan weer gewoon en het stabileerst op dat lagere gewicht. Je verliest geen spierweefsel, en je huid heeft alle tijd om zich aan te passen. Je kunt zo in 5 jaar je streefgewicht halen, maar ook veel sneller.

Wat er persoonlijk aan is, is dat ik het mezelf graag makkelijk maak. Ik heb wel zelfdiscipline, ik doe er echter geen beroep op groter dan nodig. Mijn weegschaal staat naast mijn bad, elke keer dat ik onder de douche stap monitor ik de ontwikkeling van mijn gewicht. 5 seconden per dag, de allerkleinste moeite. Toen ik nog afviel koos ik elke maand een week uit voor 1 kilo (voor mij een kleine 1% ), dat werd dan een week met weinig sociale eet en drinkmomenten, want ik ga het me natuurlijk niet moeilijk maken door aan een tafel vol met lekker eten streng voor mezelf te zitten wezen. Ook vind ik een week heel afzienbaar, dat hou ik vol zonder noemenswaardige wilskracht, en dan heb je met 1 kg resultaat voldoening, en is het weer even klaar.

Bewegen idem. Ik zoek dingen die ik leuk vind, waar het vuur niet uit de drang om af te vallen hoeft te komen. En mijn toestand van niet aankomen was inclusief blessures en andere verhinderingen. Licht je eten bijsturen soms, als je niet sport heb je ook niet veel koolhydraten nodig bijvoorbeeld, maar niet zo'n plan dat in elkaar dondert wanneer je hoge doelstellingen door omstandigheden niet kunt halen. Ik was ook te zwaar geworden doordat ik chronisch geblesseerd was, 30+, en bleef eten alsof ik een sportende twintiger was, en dan ook nog zoeentje die niet dik kan worden.

Verder begin ik bij de maaltijdkeuze altijd met de groente, de rest volgt daarnaar, kost weinig moeite, maar het maakt wel verschil. Ik doe wel oefeningen om mijn bovenbenen weer op kracht te krijgen, maar die doe ik zwaar, langzaam, geconcentreerd en ga flink door de pijngrens. Elke keer ongeveer 5% meer dan de vorige keer. Dat is 1x 10 minuten per week, op een vaste dag, met hersteltijd tov de dag dat ik sport.

Verder protesteert je lichaam ook niet met knorrende geluiden of hongergevoel etc als je het de tijd geeft om zich aan te passen aan wat erin gaat en wat het moet doen. Werk met de signalen die je lichaam geeft ipv er met je geest hard tegenin te gaan.

Het zijn dus allemaal dingen die ik makkelijk duurzaam op kan brengen. Een dipje in mijn wilskracht deert me niet, want ik heb er maar heel weinig van nodig. Het is vooral organisatie en aandacht.
Ik ben nu ook 3 weken bezig met gezond te eten, gevarieerd en vooral gewoon eten. Ben een kilo afgevallen in 3 weken. Heb de alcohol laten staan, minder koffie gedronken, naar de winkel lopen(2km in totaal), geen ongezonde dingen in huis en heb nog niet eens gesport omdat ik druk was.

Volgens mij eet ik nog meer dan normaal, heb ik meer honger dan normaal en toch voel ik mij goed en val ik af.

Ben nu echt gemotiveerd. Dacht eerst dat dit niet zou gaan werken, maar gewoon je levensstijl omgooien werkt echt. Nu nog volhouden. Met sporten erbij weet ik zeker dat ik per maand 1 tot 2 kilo moet kunnen afvallen met gemak.
pi_131379112
Kleine update:

Met gezond eten en eigenlijk ook veel eten met veel lichaamsbeweging: 2x hardlopen per week 5km ben ik nu inmiddels 5,5 kilo afgevallen in 2 maanden tijd. Momenteel val ik 0,3 kilo nog steeds af standaard per week. En het grappige is dat ik juist meer ben gaan eten, weer af en toe alcohol drink en toch gewoon afval en mij lekker voel.

Ik zie nu achteraf het hele nut van speciale diëten niet eens en een patroon in je eetstijl aan te brengen ipv je levensstijl.

Nog 4,5 kilo te gaan en dan volhouden :)
  zondag 22 september 2013 @ 15:59:12 #249
229810 hexje
Surfboard, surfboard
pi_131444598
quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2010 15:13 schreef Pietverdriet het volgende:
* Pietverdriet moet altijd erg lachen om huisvrouwtjes die speciaal extramager vlees in hun karretje hebben liggen, en een grote doos goedkope melkchocolade.
Misschien voor andere huisgenoten?
  zondag 22 september 2013 @ 16:38:38 #250
45206 Pietverdriet
pi_131446013
quote:
9s.gif Op zondag 22 september 2013 15:59 schreef hexje het volgende:

[..]

Misschien voor andere huisgenoten?
Sure
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')