abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 29 januari 2014 @ 20:12:18 #276
253447 Ethanolic
TOUCH UR FUKIN CHEST BRAH
pi_136109210
quote:
1s.gif Op woensdag 29 januari 2014 19:30 schreef fathank het volgende:
18 kg afgevallen op junkfood en multivits en junkfood. Cholesterol omlaag, de verhouding ldl en hdl is weer in orde. Van de dokter moest ik minder vet gaan eten. Dus nog maar 2 quarterpounders ipv 3. Eet nu 500 kcal onder behoefte en val geleidelijk aan af. Lol @ iedereen die ranzige dingen gaat eten of sonja bakkeren. Gewoon genieten door kcal te tellen.

IIFYM voor het leven *O*
Wow dit is pas weisheid.
Deathlift or Die.
pi_136109282
quote:
18 kg afgevallen op junkfood en multivits en junkfood. Cholesterol omlaag, de verhouding ldl en hdl is weer in orde. Van de dokter moest ik minder vet gaan eten. Dus nog maar 2 quarterpounders ipv 3. Eet nu 500 kcal onder behoefte en val geleidelijk aan af. Lol @ iedereen die ranzige dingen gaat eten of sonja bakkeren. Gewoon genieten door kcal te tellen.

IIFYM voor het leven *O*
Ik geloof er niks van. Ik word al dik als ik naar een 1/4pounder kijk.
pi_136112612
Goeie teksten hier, het kan dus wel.
  woensdag 29 januari 2014 @ 21:23:07 #279
356099 Awesome_
UNSTOPPABLE.
pi_136113351
quote:

IIFYM voor het leven *O*
Obvious troll is obvious
BEASTMODE
pi_138493752
Bump.

Ik vraag me toch vaak af hoe het zit met brood, ik hoor vaak om me heen dat je van meer dan 4 boterhammen ook "dik wordt" terwijl mijn partner zweert bij 6-8 boterhammen om gezond te eten en af te vallen, ligt dit aan je lengte? Er is mij aangeraden om s'morgens 2 boterhammen te nemen en middags 2 tot 4. (ik ben maar 1.71 lang :'( ) Ik denk dan al snel dat dat teveel is om wat af te vallen. Overigens eet ik geen wit brood. Soms eet ik wanneer ik naar school ga s'ochtends muesli met melk ipv brood maar dan s'middags een klein pistoletje met kaas of filet american en verder niets qua brood.

Ik ben al gestopt met light/frisdranken te drinken maar dit vind ik wel moeilijk, maar is denk ik een kwestie van wennen.
  vrijdag 4 april 2014 @ 06:49:17 #281
253447 Ethanolic
pi_138495299
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 april 2014 00:57 schreef Grayfoxhound het volgende:
Bump.

Ik vraag me toch vaak af hoe het zit met brood, ik hoor vaak om me heen dat je van meer dan 4 boterhammen ook "dik wordt" terwijl mijn partner zweert bij 6-8 boterhammen om gezond te eten en af te vallen, ligt dit aan je lengte? Er is mij aangeraden om s'morgens 2 boterhammen te nemen en middags 2 tot 4. (ik ben maar 1.71 lang :'( ) Ik denk dan al snel dat dat teveel is om wat af te vallen. Overigens eet ik geen wit brood. Soms eet ik wanneer ik naar school ga s'ochtends muesli met melk ipv brood maar dan s'middags een klein pistoletje met kaas of filet american en verder niets qua brood.

Ik ben al gestopt met light/frisdranken te drinken maar dit vind ik wel moeilijk, maar is denk ik een kwestie van wennen.
If It Fits Your Macro's. :)
Deathlift or Die.
pi_138500556
Er is geen eenduidig antwoord op "hoe het zit met brood". Brood is geen magisch iets waar je ineens meer van aankomt dan van andere producten. Het levert per gram een bepaald aantal macro's en kcal. Als die kcals passen binnen jouw energiebehoefte dan kom je niet aan. Kom je (structureel) over je behoefte, dan kom je wel aan. Zo simpel is het echt. En dan kan je inderdaad afvallen op welke producten ook, het maakt namelijk geen bal uit waar die kcals vandaan komen.

Sommige producten maken het alleen wat makkelijker om op langere termijn binnen je kcals te blijven en tegelijk toch verzadigd te raken, dan andere producten. Maar ook dat hangt helemaal af van de situatie. Iemand die 3500 kcal nodig heeft kan van 3000 kcal (uit wat dan ook) prima verzadigd raken en dus toch afvallen.

En dan heb je in mijn ervaring nog verschillende aspecten van verzadiging. Als ik zin heb in een lekker stukje chocolade, dan weet ik inmiddels dat 1 of 2 blokjes chocola á 50-70 kcal prima voldoet. Dan kan ik koppig een bak rijst met kip en groenten wegwerken "want dat is gezonder", maar dan is 1) mijn chocolade behoefte niet weg en 2) heb ik zeer waarschijnlijk meer kcals binnen dan met de chocola. Kcals die ik mogelijk helemaal niet nodig had (en me dus dikker maken, ook al komen ze uit zogenaamd "gezonde" producten). Uiteraard kan ik mezelf verplichten chocolade te ontwennen, maar waarom zou ik dat willen? Nogmaals, er zijn geen magisch producten die je op sneaky wijze ineens per kcal meer laten aankomen.

Staar je dus niet blind op goede of foute producten, die zijn er niet. Er zijn alleen handige en minder handige keuzes voor jouw persoonlijke doel.

[ Bericht 0% gewijzigd door -Ciske- op 04-04-2014 14:46:12 ]
pi_138503194
Dat dus, IIFYM en calorie in / calorie uit. Fathank heeft in principe ook gewoon gelijk, dus wat nou troll?

[ Bericht 39% gewijzigd door SpamNinja op 04-04-2014 14:02:17 ]
pi_138505882
Als je een normaal immuunsysteem en een gezond lichaam hebt is er niets mis met brood, eet alles met mate en je valt af. Gebruik je boerenverstand, is het rijk aan vet/suiker of kant en klaar? Dan eet je het niet als je wil afvallen. Alle andere dingen eet je gewoon naar behoefte binnen de redelijkheid.
  vrijdag 4 april 2014 @ 14:49:37 #285
253447 Ethanolic
pi_138505959
Dit weekend 1750 ribs erdoorheen jagen en ik val alsnog af!
Deathlift or Die.
  vrijdag 4 april 2014 @ 19:25:08 #286
421628 cr4ne
99 mining lvl/89 fishing lvl
pi_138513996
Prima topic, snap alleen niet dat mensen echt heel verbaasd zeggen: WOW DIT WERKT ECHT. Elk weldenkend mens weet toch allang dat gezond eten+voldoende beweging een goed gewicht als resultaat zal hebben? :{
:P:P
pi_139333222
Hoi!
Ik ben ook bezig met afvallen. Nu heb ik alle cola, sappen, en andere troep gebanned, maar ik drink nog wel aanmaak limonade. Kan dit?
Ook zwem ik minstens eens per week, doe dan ook geregeld aquafitness, en soms zwem ik 3 keer per week.
Ik eet vaak als tussendoortje een cracker met zuivelspread, en soms chocopasta.
Ik vind het wel heel moeilijk om geen chips e.d. te eten.

Waar kan ik verder aan werken?
Twiddel
  maandag 28 april 2014 @ 10:32:01 #288
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_139333251
quote:
0s.gif Op maandag 28 april 2014 10:30 schreef summer2bird het volgende:
Hoi!
Ik ben ook bezig met afvallen. Nu heb ik alle cola, sappen, en andere troep gebanned, maar ik drink nog wel aanmaak limonade. Kan dit?
Ook zwem ik minstens eens per week, doe dan ook geregeld aquafitness, en soms zwem ik 3 keer per week.

Aanmaaklimonade is veel suiker
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  maandag 28 april 2014 @ 10:41:22 #289
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_139333550
quote:
0s.gif Op maandag 28 april 2014 10:30 schreef summer2bird het volgende:
Hoi!

Aanmaaklimonade is troep :Y Mijn vuistregel is: als op de voorkant staat dat het gezond is, lees ik altijd de achterkant. Geen suiker? Op de achterkant staat dan veel andere troep dat er dan wel inzit (of erger: ze gebruiken een andere naam voor suiker :D )

Wat verder handig is: weekplanners. Bij mij ging het vaak mis omdat ik van te voren niet bedacht wat ik zou gaan eten. 's avonds na het werk nog even langs de super. Dat werkt dus niet. Niet dat mijn mandje vol zat met allemaal troep, maar helemaal goed was het ook niet O-) (vuistregel 2: geen boodschappen doen op een lege maag)
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
pi_139343587
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2007 09:54 schreef Pietverdriet het volgende:
Waarom werkt dit?[/b]
Omdat je meer calorieen verbruikt
Omdat je een vol gevoel hebt, omdat je je calorieen uit groenten en bruin brood haalt ipv snel verterende suikers.
Nee, het werkt omdat je structureel de verhouding calorie inname vs calorie verbruik hebt gewijzigd.

Kan ook door structureel minder calorieën in te nemen.

De sleutel: structureel.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_139348621
Sure, dat hele meer calorieën uit dan in werkt wel.
Wordt je er gezond van? Nee.
Wordt dat nummertje op weegschaal wat eigenlijk geen waarde heeft minder? Ja.

Ik eet gezond voor men gezondheid. Niet voor een nummertje.
Oh en gezond eten is echt niet ranzig als je maar een beetje kan kopen.
  maandag 28 april 2014 @ 18:55:12 #292
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_139348655
quote:
0s.gif Op maandag 28 april 2014 18:53 schreef PeterGliffin het volgende:
Sure, dat hele meer calorieën uit dan in werkt wel.
Wordt je er gezond van? Nee.
Wordt dat nummertje op weegschaal wat eigenlijk geen waarde heeft minder? Ja.

Ik eet gezond voor men gezondheid. Niet voor een nummertje.
Oh en gezond eten is echt niet ranzig als je maar een beetje kan kopen.
Daarom, gevarieerd en matig, veel groentes, veel vezels.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_139348775
quote:
1s.gif Op maandag 28 april 2014 18:55 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Daarom, gevarieerd en matig, veel groentes, veel vezels.
Key to everything.
pi_149913577
Als je water zat bent kan je ook eens een schijfje citroen erin gooien
Het is even wennen, maar daarna erg lekker. Ik drink het met ijskoude spa rood :9

Persoonlijk vind ik ook dat water meer de dorst lest dan een glas cola
Wil trouwens niet zeggen dat ik helemaal geen frisdranken meer drink, af en toe is het wel lekker :)
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
In the end all you can hope for. Is the love you felt to equal the pain you've gone through.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')