abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 2 oktober 2007 @ 10:22:38 #1
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_53635085
Welkom aan de bittertafel van het politieke subforum van Fok!. Hier kan gepraat worden over politieke complotjes die niet worden besproken in POL, of over niet-politieke zaken die óók niet worden besproken in dit subforum, oftewel: het passioneel spuien van politieke ideeën en populistisch geblaat zonder feitelijke justificatie. Ook geschikt voor al het politieke non-nieuws en andere onzin.

Ditmaal ook voor al uw sollicitatieervaringen

[ Bericht 10% gewijzigd door gronk op 02-10-2007 10:37:23 ]
I'm trying to make the 'net' a kinder, gentler place. One where you could bring the fuckin' children.
  dinsdag 2 oktober 2007 @ 10:27:21 #2
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_53635192
quote:
Op dinsdag 2 oktober 2007 10:15 schreef TomTancr3do het volgende:
Zogenaamd 'goede' banen "met gratis rijbewijs en een zeer voordelige leaseauto" zijn meestal niet de meest interessante banen voor gepromoveerden.
Toen ik bij atos-origin aankwam waren die jongens daar heel realistisch in: 'wij denken dat je d'r niet gelukkig van wordt om twee uur te rijden om dan iets te doen bij een klant. Solliciteer bij philips medical systems of een soortgelijk bedrijf en ga moeilijke software schrijven. Wij doen dingen die te standaard zijn, en dat vind je de eerste keer nog leuk, maar de veertigste keer ben je 't beu. '

Op zich prima advies natuurlijk, maar na afloop had ik nog steeds geen inkomen
I'm trying to make the 'net' a kinder, gentler place. One where you could bring the fuckin' children.
pi_53635237
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_53635401
quote:
Op dinsdag 2 oktober 2007 10:27 schreef gronk het volgende:

[..]

Toen ik bij atos-origin aankwam waren die jongens daar heel realistisch in: 'wij denken dat je d'r niet gelukkig van wordt om twee uur te rijden om dan iets te doen bij een klant. Solliciteer bij philips medical systems of een soortgelijk bedrijf en ga moeilijke software schrijven. Wij doen dingen die te standaard zijn, en dat vind je de eerste keer nog leuk, maar de veertigste keer ben je 't beu. '

En ze wilden je ook echt niet aannemen? Of hing het meer van jou af? In het laatste geval had ik die baan gewoon genomen en na een jaar ofzo, nadat ik een betere baan had gevonden, heel hard gedaan.

Magoed, verschil met toen is wel dat de arbeidsmarkt nu een stuk beter is, zeker in de ICT. 2000/2001 was vlak na die millenniumhoax, toen lag de halve ICT een beetje op z'n gat.
If the shoe doesn't fit, the shoe must be a Nazi.
pi_53635513
quote:
Op dinsdag 2 oktober 2007 10:39 schreef TomTancr3do het volgende:

[..]

En ze wilden je ook echt niet aannemen? Of hing het meer van jou af? In het laatste geval had ik die baan gewoon genomen en na een jaar ofzo, nadat ik een betere baan had gevonden, heel hard gedaan.
Dit is dus precies wat het bedrijf ook verwacht. Vandaar dat ze je niet aannemen.
pi_53635557
quote:
Op dinsdag 2 oktober 2007 10:27 schreef gronk het volgende:

[..]

De kans dat je daar tussen komt is bijna nul.

Nederland en research.
pi_53635573
quote:
Op dinsdag 2 oktober 2007 10:44 schreef Fastmatti het volgende:

[..]

Dit is dus precies wat het bedrijf ook verwacht. Vandaar dat ze je niet aannemen.
Je moet jezelf natuurlijk wel een beetje geïnteresseerd neerzetten en zeker niet laten doorschemeren wat je precies van plan bent. Je sollicitatie aanpassen aan het bedrijf waar je bij solliciteert, zegmaar. Ik weet zeker dat ze je op dit moment wel zouden aannemen als je het zo aanpakt, ze zitten te springen om mensen. In 2000/2001 was dat echter behoorlijk anders vermoed ik.
pi_53635576
nieuwe opkoper voor ABN-Amro?:
quote:
Privatisering Japanse post is gestart

ma 01/10/07 - In Japan is de geplande privatisering van de post begonnen. De postbank wordt meteen een van de grootste commerciële banken ter wereld.
De operatie is erg complex. Zo moet de Japanse post eerst worden opgesplitst in vier bedrijven: een bank, een verzekeraar, de bezorger van de post en de beheerder van de postkantoren.
(AP)
Daarna worden de bank en de verzekeraar apart naar de beurs van Tokio gebracht. Dat zal in 2010 gebeuren.

De Japanse postbank wordt meteen een van de grootste commerciële banken ter wereld met tegoeden van drieduizend miljard dollar.

De privatisering van de post was het sluitstuk van de belangrijke financiële hervormingen die de gewezen premier Junichiro Koizumi heeft doorgevoerd.

Die moesten zorgen voor meer concurrentie op de gesloten markten in Japan en de uitwassen uit de financiële sector wegwerken.
http://www.vrtnieuws.net/(...)e/071001_Japansepost
pi_53635634
Zo dat is een flike operatie.
pi_53636070
quote:
Op dinsdag 2 oktober 2007 10:15 schreef TomTancr3do het volgende:
Zogenaamd 'goede' banen "met gratis rijbewijs en een zeer voordelige leaseauto" zijn meestal niet de meest interessante banen voor gepromoveerden.
Je bent blijven hangen. Ik had het gewoon over de noodzaak van een rijbewijs bij sollicitaties. Ongeacht opleiding of richting.
pi_53636144
quote:
Op dinsdag 2 oktober 2007 11:13 schreef Elseetje het volgende:

[..]

Je bent blijven hangen. Ik had het gewoon over de noodzaak van een rijbewijs bij sollicitaties. Ongeacht opleiding of richting.
Dit was toch de slowchat
pi_53636260
quote:
Op dinsdag 2 oktober 2007 11:17 schreef TomTancr3do het volgende:

[..]

Dit was toch de slowchat
Ja, daar kan je kennelijk ook blijven hangen.
pi_53636458
quote:
Op dinsdag 2 oktober 2007 11:21 schreef Elseetje het volgende:

[..]

Ja, daar kan je kennelijk ook blijven hangen.
Volgens mij ben jij in dat geval degene die een beetje is blijven hangen, niet ik.
pi_53636482
quote:
Op dinsdag 2 oktober 2007 11:30 schreef TomTancr3do het volgende:

[..]

Volgens mij ben jij in dat geval degene die een beetje is blijven hangen, niet ik.
Hangen doe je samen.
pi_53636505
quote:
Op dinsdag 2 oktober 2007 11:30 schreef TomTancr3do het volgende:

[..]

Ik heb nooit gehangen, kan je ook niet blijven hangen.
pi_53636676
quote:
Op dinsdag 2 oktober 2007 11:32 schreef Elseetje het volgende:

[..]

Ik heb nooit gehangen, kan je ook niet blijven hangen.
Och, eens moet de eerste keer zijn.
pi_53636732
quote:
Op dinsdag 2 oktober 2007 11:38 schreef TomTancr3do het volgende:

[..]

Och, eens moet de eerste keer zijn.
Ik blijf geduldig wachten.
pi_53636751
, ^2.
  dinsdag 2 oktober 2007 @ 11:44:50 #19
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_53636826
quote:
Op dinsdag 2 oktober 2007 10:39 schreef TomTancr3do het volgende:

Eh, die jongens zijn ook niet gek hoor. Overigens, de gebruikelijke oplossing voor dat probleem is de kersverse werknemer volplempen met cursussen en trainingen, waardoor-ie te duur wordt om over te kopen.
quote:
Magoed, verschil met toen is wel dat de arbeidsmarkt nu een stuk beter is, zeker in de ICT. 2000/2001 was vlak na die millenniumhoax, toen lag de halve ICT een beetje op z'n gat.
De echte dip in de ICT was net iets later, richting 2001/2002. Maar goed.
pi_53637127
Kernenergie is duur en niet nodig. Goh was daar nog een onderzoek voor nodig .
quote:
Kernenergie duurzaam noch goedkoop’
Van onze verslaggever Michael Persson

AMSTERDAM - Nieuwe kerncentrales zijn geen vanzelfsprekende optie om het energievraagstuk in de nabije toekomst op te lossen. Dat blijkt uit een rapport van energie-instituut ECN en nucleaire experts van het bedrijf NRG, dat vandaag wordt gepresenteerd.

UitlegKernenergie kan ‘in zijn huidige vorm niet als duurzame technologie worden aangemerkt’, schrijven de auteurs. Hiervoor dient de technologie volgens hen te worden verbeterd. Ze noemen met name de veiligheid, de levensduur van nucleair afval en proliferatie.

Desalniettemin zou kernenergie in een overgangsperiode naar een duurzame energievoorziening een rol kunnen spelen. Daartoe moet de nucleaire optie worden vergeleken met energiebronnen zoals wind, zon en ‘schoon fossiel’, het afvangen van kooldioxide bij kolencentrales.

Fact finding rapport
Die vergelijking is in dit zogeheten fact finding rapport slechts summier gemaakt. De sociaal-economische raad (SER), dat opdrachtgever was van het rapport, gaat op basis van de nu gepresenteerde feiten een advies opstellen aan de regering, dat eind dit jaar wordt verwacht.

Kernenergie is in elk geval niet goedkoper dan andere vormen van elektriciteitsopwekking, constateren de auteurs. Ze komen op een prijs van 3,1 tot 8 eurocent per kilowattuur. De prijs voor stroom uit conventionele centrales (kolen en gas) ligt tussen 2 en 6,6 cent. Windenergie kost tussen 4,1 en 11,2 cent, waarbij windmolens op zee het duurst zijn. Bij die kostenschatting is uitgegaan van de huidige stand van de techniek.

Ook vragen de auteurs zich af of kernenergie überhaupt nodig is in een overgangsperiode. ‘Door een relatief sterke groei van het windvermogen zal er meer vraag ontstaan naar flexibel productievermogen en minder naar basislastvermogen, zoals door een kerncentrale wordt geleverd. Hierdoor zou een overschot aan basislastvermogen kunnen ontstaan.’ Dat mogelijke overschot zou bij voldoende buitenlandse vraag wel kunnen worden geëxporteerd.

Blij
De Stichting Natuur en Milieu is blij met het zogeheten feitenrapport van de Sociaal-Economische Raad over kernenergie. De SER liet dat rapport opstellen door het Energie-onderzoek Centrum Nederland als bouwsteen voor een nog uit te brengen advies. De Stichting Natuur en Milieu (NenM) wijst erop dat kernenergie volgens het rapport niet beschouwd moet worden als duurzame energie.

Bij kernenergie komt, in tegenstelling tot centrales die gestookt worden met gas of kolen, niet het broeikasgas CO2 vrij. Volgens NenM zijn er voor het klimaatprobleem, dat veroorzaakt wordt door broeikasgassen, betere oplossingen, zoals duurzame energie, energiebesparing en het ondergronds opslaan van CO2.

Eerder concludeerde de milieubeweging samen met de vakbeweging in een energieplan dat kernenergie niet nodig is.
  dinsdag 2 oktober 2007 @ 12:00:05 #21
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_53637138
quote:
Op dinsdag 2 oktober 2007 11:59 schreef du_ke het volgende:
Kernenergie is duur en niet nodig. Goh was daar nog een onderzoek voor nodig .
[..]
Tsja, da's de politiek he.
pi_53637147
quote:
Op dinsdag 2 oktober 2007 12:00 schreef gronk het volgende:

[..]

Tsja, da's de politiek he.
Een sterke kernlobby helpt ook .
pi_53637208
'Duur' is iets anders dan 'duurzaam'.
pi_53637258
quote:
Op dinsdag 2 oktober 2007 12:03 schreef TomTancr3do het volgende:
Joh!
pi_53637284
quote:
Op dinsdag 2 oktober 2007 12:03 schreef TomTancr3do het volgende:
Klopt kernenergie is wel duur en niet duurzaam .
pi_53637332
Als ze het over duurzaam hebben, dan lijken ze het niet te hebben over de CO2-uitstoot van kerncentrales, die veel lager is dan bij conventionele energieopwekkingscentrales. Als je daar wel rekening mee houdt, dan wordt zo'n kerncentrale al een stuk duurzamer.

En die kooldioxde-uitstoot is immers de reden dat er tegenwoordig weer over kernventrales wordt gesproken. O ja, en natuurlijk de rechtse neiging alles maar te doen wat mannelijk, stoer en anti-links is. Maar goed...
pi_53637339
quote:
Op dinsdag 2 oktober 2007 11:44 schreef gronk het volgende:
Eh, die jongens zijn ook niet gek hoor.
Misschien niet, maar als ze je uitnodigen voor een gesprek zie ik wel mogelijkheden.
quote:
Overigens, de gebruikelijke oplossing voor dat probleem is de kersverse werknemer volplempen met cursussen en trainingen, waardoor-ie te duur wordt om over te kopen.
Ja, dat klopt ja. Je wordt dan op allerlei soms nuttige maar meestal minder nuttige cursussen geschopt, die je dan zelf moet terugbetalen als je binnen zoveel jaar weggaat. En het is inderdaad maar de vraag of een bedrijf dat je aanneemt voor een wetenschappelijke functie bereid is je daarin tegemoet te komen. Al gaat het uiteindelijk om peanuts natuurlijk vergeleken met het budget dat je er als onderzoeker bij een bedrijf doorheen mag jagen.
pi_53637366
quote:
Op dinsdag 2 oktober 2007 12:08 schreef du_ke het volgende:

[..]

Het is niet duur en niet duurzaam.
pi_53637396
quote:
Op dinsdag 2 oktober 2007 12:12 schreef MrX1982 het volgende:
Niet meer dan logisch. Mensen die de last van de gehele menselijkheid zo nodig willen dragen zijn natuurlijk een stuk ongelukkiger dan mensen die realistisch zijn ingesteld.

Voor de rest heb ik soms het idee dat mensen met linkse ideeën vroeger ernstig zijn gepest. Met name het deel dat haar heil zoekt in de natuur.

Als kind ben je ook verdrietig als je hoort dat Sinterklaas niet bestaat. Dat gevoel moeten linkse mensen diep van binnen hebben .
Aldus Frustratie1982.
pi_53637406
quote:
Op dinsdag 2 oktober 2007 12:12 schreef TomTancr3do het volgende:

[..]

Het is niet duur en niet duurzaam.
Het is wel duur zoals weer eens blijkt uit het door mij gequote onderzoek .
pi_53637417
quote:
Op dinsdag 2 oktober 2007 12:13 schreef Monidique het volgende:

[..]

Aldus Frustratie1982.
Laag, Dominique, en hypocriet.
pi_53637419
quote:
Op dinsdag 2 oktober 2007 12:14 schreef du_ke het volgende:

[..]

Goedkoper dan windenergie.
pi_53637433
quote:

[..]

Aldus Frustratie1982.
Hij heeft het zwaar inderdaad de laatste tijd .

Wat wil je als je uit rechtse, puur materialistische redenen een studie hebt gekozen die je eigenlijk gewoon kut vindt .
pi_53637434
quote:
Op dinsdag 2 oktober 2007 12:14 schreef du_ke het volgende:

[..]

Dat blijkt er dus juist niet uit. Het is gemiddeld goedkoper dan windenergie. Dat kan ik niet 'duur' noemen. Ook niet 'goedkoop' trouwens.
pi_53637437
quote:
Op dinsdag 2 oktober 2007 12:08 schreef du_ke het volgende:

[..]

De econostra is per definitie tegen elke vorm van energiewinning.
pi_53637440
  dinsdag 2 oktober 2007 @ 12:16:32 #37
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_53637455
quote:

Aldus Frustratie1982.
De 'generatie X' (of Y, of waar zitten we nu) was toch zoveel onthechter, spiritueler en meer van dat soort bullcrap?
pi_53637462
quote:
Op dinsdag 2 oktober 2007 12:15 schreef Monidique het volgende:

[..]

mogelijk deels bij bepaalde varianten.
pi_53637480
quote:
Op dinsdag 2 oktober 2007 12:15 schreef Fastmatti het volgende:

[..]

Leg dat eens uit?
pi_53637481
quote:
Op dinsdag 2 oktober 2007 12:15 schreef Fastmatti het volgende:

[..]

De wát? Is dat niet een boek van zo'n paranoïde Hemelrijk-achtige, linkse complottenjager?
pi_53637489
quote:

[..]

Aldus Frustratie1982.
Voel je je aangesproken door die post?
pi_53637491
quote:
Op dinsdag 2 oktober 2007 12:10 schreef Monidique het volgende:O ja, en natuurlijk de rechtse neiging alles maar te doen wat mannelijk, stoer en anti-links is. Maar goed...
Dat is het vooral in het geval an kern energie geloof ik .
  dinsdag 2 oktober 2007 @ 12:18:15 #43
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_53637496
quote:
Op dinsdag 2 oktober 2007 12:15 schreef Elseetje het volgende:
[afbeelding]
Dat doet me denken aan die meneer die bij een gasexplosie in z'n huis om 't leven kwam en daarna van het gasbedrijf nog een rekening kreeg voor overmatig gasverbruik
pi_53637521
quote:
Op dinsdag 2 oktober 2007 12:16 schreef du_ke het volgende:

[..]

mogelijk deels bij bepaalde varianten.
De schattingen overlappen elkaar gedeeltelijk, ja, maar ik weet niet waar dat op gebaseerd is. Of dat waarschijnlijkheidsmarges zijn, of iets dergelijks, of een verscheidenheid aan methoden, ik weet het niet.
pi_53637527
quote:
Op dinsdag 2 oktober 2007 12:17 schreef TomTancr3do het volgende:

[..]

Voel je je aangesproken door die post?
Ja.
pi_53637537
quote:
Op dinsdag 2 oktober 2007 12:18 schreef du_ke het volgende:

[..]

Dat is het vooral in het geval an kern energie geloof ik .
Elke vorm. Als is het niet voor de CO2 uitstoot dan is het wel omdat er vogels tegen de wieken aanvliegen. Er is altijd wel wat waar jullie over vallen.
pi_53637595
quote:
Op dinsdag 2 oktober 2007 12:19 schreef Fastmatti het volgende:

[..]

Elke vorm.
Je citeert een verkeerd bericht van du_ke, maar dat is niet zo belangrijk, we weten waar het over gaat. Waar haal jij vandaan dat du_ke, en zijn kennelijke mede-du_ke-jes, tegen elke vorm van energieopwekking is?
pi_53637631
quote:
Op dinsdag 2 oktober 2007 12:19 schreef Monidique het volgende:

[..]

De schattingen overlappen elkaar gedeeltelijk, ja, maar ik weet niet waar dat op gebaseerd is. Of dat waarschijnlijkheidsmarges zijn, of iets dergelijks, of een verscheidenheid aan methoden, ik weet het niet.
ik ook niet maar ik weet wel uit voorgaande onderzoeken dat de prijs vooral omhoog schiet als ook de afbraak van de centrale en de opslag van afval in de prijs verdisconteerd worden. (of als de rente marktconform wordt berekend ).
pi_53637635
'Probleem' is natuurlijk dat we 20 jaar geleden vol aan de kernenergie hadden gemoeten. Zoals Frankrijk. Dan was het nu juist heel goedkoop geweest.

Maar een echt probleem is het ook niet. Het zorgt ervoor dat we in NL min of meer gedwongen zijn om met betere oplossingen te komen, en dat lijkt me niet verkeerd. Nederland Gidsland, en dan op het gebied van energie. Wie weet.
pi_53637637
quote:
Op dinsdag 2 oktober 2007 12:15 schreef Monidique het volgende:

[..]

niet als Iran mee gaat doen
pi_53637675
quote:
Op dinsdag 2 oktober 2007 12:19 schreef Fastmatti het volgende:

[..]

Elke vorm. Als is het niet voor de CO2 uitstoot dan is het wel omdat er vogels tegen de wieken aanvliegen. Er is altijd wel wat waar jullie over vallen.
Zelfs een Diederik Samson is niet per definitie tegen kernenergie. En de bezwaren tegen windmolens hebben zelden of nooit met vogels te maken.

Maar goed dit is als praten tegen een muur gok ik zo .
pi_53637685
quote:
Op dinsdag 2 oktober 2007 12:19 schreef Monidique het volgende:

[..]

Ja.
Lullig voor je. Waarom eigenlijk? Kun je daar niet gewoon boven staan?
pi_53637699
quote:
Op dinsdag 2 oktober 2007 12:25 schreef TomTancr3do het volgende:

[..]

Lullig voor je.
Het leven is een teefje.
quote:
Waarom eigenlijk?
Ondefiniëerbaar.
quote:
Kun je daar niet gewoon boven staan?
Nee. Te zwak, te links, te laf.
pi_53637717
quote:
Op dinsdag 2 oktober 2007 12:23 schreef TomTancr3do het volgende:
'Probleem' is natuurlijk dat we 20 jaar geleden vol aan de kernenergie hadden gemoeten. Zoals Frankrijk. Dan was het nu juist heel goedkoop geweest.
Dan was het nu duurder geweest in de vorm van een hogere staatsschuld. We laten nu de franse belastingbetalers bijdragen aan onze goedkope nachtstroom .
quote:
Maar een echt probleem is het ook niet. Het zorgt ervoor dat we in NL min of meer gedwongen zijn om met betere oplossingen te komen, en dat lijkt me niet verkeerd. Nederland Gidsland, en dan op het gebied van energie. Wie weet.
Helaas schopt wisselend energiebeleid in de politiek dat elke keer onderuit. Op het gebied van windenergie waren we leidend maar dat hebben we overgedaan aan Denemarken omdat alle stmulatie hier stopte.
pi_53637733
quote:
Op dinsdag 2 oktober 2007 12:26 schreef Monidique het volgende:
Nee. Te zwak, te links, te laf.

Zal toch wel meevallen?
  dinsdag 2 oktober 2007 @ 12:30:51 #56
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_53637781
quote:
Mojo komt met marktplaats voor concertkaarten

ANP

DELFT - Concertorganisatie Mojo introduceert een online marktplaats voor concertkaarten. Dat heeft het bedrijf dinsdag gemeld.

Op www.livenation.nl kunnen muziekfans concertkaarten van andere bezoekers kopen of zelf te koop aanbieden.

Op het nieuwe webplatform kunnen de tickets worden aangeboden tegen een vast bedrag of per opbod door een veiling. Volgens Mojo garandeert het systeem de echtheid van de kaarten die worden aangeboden. Ook kunnen er op livenation.nl geen valse of geannuleerde kaarten worden verkocht
.

Precies, doek AUB ticketservice maar op! We hebben aan 1 organisator genoeg
De voorzitter zegt: Laat duizend bloemen bloeien.
Laat duizend balletjes stuiteren.
pi_53637921
quote:
Op dinsdag 2 oktober 2007 12:27 schreef du_ke het volgende:

[..]

Dan was het nu duurder geweest in de vorm van een hogere staatsschuld. We laten nu de franse belastingbetalers bijdragen aan onze goedkope nachtstroom .
Ik zie dat toch anders, maar het blijft koffiedik kijken.
quote:
Helaas schopt wisselend energiebeleid in de politiek dat elke keer onderuit. Op het gebied van windenergie waren we leidend maar dat hebben we overgedaan aan Denemarken omdat alle stmulatie hier stopte.
Zie jij dat echt als dè oplossing dan, windenergie? Ik had tien jaar geleden nog weleens een discussie hierover met wetenschappers van het IvW, en zij leken er toen zelf ook nauwelijks meer in te geloven. En zoveel verbeterd is het in de tussentijd allemaal niet. Ik hoop toch op wat beters, in elk geval op termijn.
pi_53637975
quote:
Op dinsdag 2 oktober 2007 12:18 schreef gronk het volgende:

[..]

Dat doet me denken aan die meneer die bij een gasexplosie in z'n huis om 't leven kwam en daarna van het gasbedrijf nog een rekening kreeg voor overmatig gasverbruik
Te erg.
pi_53637998
quote:
Op dinsdag 2 oktober 2007 12:37 schreef TomTancr3do het volgende:

[..]

Ik zie dat toch anders, maar het blijft koffiedik kijken.
[..]
Dat kernenergie een dure energievariant is is toch vrij algemeen bekend? Niet voor niets dat het overal overheden zijn die de centrales laten bouwen of grotendeels financieren.
quote:
Zie jij dat echt als dè oplossing dan, windenergie? Ik had tien jaar geleden nog weleens een discussie hierover met wetenschappers van het IvW, en zij leken er toen zelf ook nauwelijks meer in te geloven. En zoveel verbeterd is het in de tussentijd allemaal niet. Ik hoop toch op wat beters, in elk geval op termijn.
Ik ben niet zo van "de oplossingen" we zullen voor mengvormen moeten gaan. Waarbij de volgende generatie kerncentrales ook zeker een rol kan spelen.
Overigens is er in 10 jaar nog wel veel gebeurd op het gebied van windenergie ze doen nu veel ervaring op met paken op zee en het mogelijke vermogen van de molens is zeker verdubbeld en volgens mij wel 4 keer zo hoog als 10 jaar geleden (heb zo geen cijfers paraat). Het is nog een relatief jonge technologie.
pi_53638014
quote:
Op dinsdag 2 oktober 2007 12:30 schreef Aoristus het volgende:

[..]

.

Precies, doek AUB ticketservice maar op! We hebben aan 1 organisator genoeg
Waar blijft de heilige markt die de positie van Mojo aan gaat tasten?
pi_53638026
quote:
Op dinsdag 2 oktober 2007 12:27 schreef du_ke het volgende:

[..]

Nu misschien, maar dit soort keuzes kun je toch niet totaal doorrekenen. Wat denk je bijvoorbeeld dat er gebeurt als er een energiecrisis komt. Denk je dan dat Frankrijk nog steeds energie aan Nederland zal verkopen. Nu ligt het natuurlijk iets gecompliceerder doordat Nederland midden in het Europese netwerk ligt, maar het blijft een feit dat regeren vooruit zien is.
quote:
[..]

Windmolens zijn een groot gevaar voor een stabiel energienetwerk.
pi_53638064
quote:
Op dinsdag 2 oktober 2007 12:43 schreef Fastmatti het volgende:
Windmolens zijn een perfecte toevoeging aan een energienetwerk.
pi_53638089
quote:
Op dinsdag 2 oktober 2007 12:43 schreef Fastmatti het volgende:

[..]

Nu misschien, maar dit soort keuzes kun je toch niet totaal doorrekenen. Wat denk je bijvoorbeeld dat er gebeurt als er een energiecrisis komt. Denk je dan dat Frankrijk nog steeds energie aan Nederland zal verkopen. Nu ligt het natuurlijk iets gecompliceerder doordat Nederland midden in het Europese netwerk ligt, maar het blijft een feit dat regeren vooruit zien is.
[..]
Als er ooit een grote energiecrisis komt heeft iedereen daar last van. Daarom moet je het risico ook spreiden.
quote:
Ook op dat gebied zijn mogelijkheden te over. Stel dat we ooit overgaan op de waterstof economie. Maar voorlopig kan het niet meer dan een klein deel van de totale energiebehoefte dekken, maar is er iemand die dat ontkent?
pi_53638114
quote:
Op dinsdag 2 oktober 2007 12:45 schreef Monidique het volgende:

[..]

Windmolens zijn een perfecte toevoeging aan een energienetwerk.
Het is niet voor niks dat windmolens uitgezonderd zijn van de wetgeving rond betrouwbaarheid van energiecentrales.
pi_53638131
quote:
Op dinsdag 2 oktober 2007 12:42 schreef du_ke het volgende:

[..]

Dat kernenergie een dure energievariant is is toch vrij algemeen bekend?
Nee, en ik heb ook geen idee hoe je daarbij komt. Het is alleen wel een hele grote investering, die zich uiteindelijk op de hele lange termijn ruim terugbetaalt. Maar in Nederland dus niet, want hier moeten we nu al die centrales nog bouwen.
quote:
Ik ben niet zo van "de oplossingen"
Nou, ik wel hoor. Kernfusie en biobrandstof als vervangers van respectievelijk de huidige elektriciteitsopwekking en olie. Maar vooral dat eerste zal nog wel een tijdje duren.
pi_53638162
quote:
Op dinsdag 2 oktober 2007 12:46 schreef du_ke het volgende:

[..]

Als er ooit een grote energiecrisis komt heeft iedereen daar last van. Daarom moet je het risico ook spreiden.
Dus is Nederland aan de beurt om een kerncentrale neer te zetten of in ieder geval te zorgen dat we aan onze eigen vraag kunnen voldoen.
quote:
[..]

Ook op dat gebied zijn mogelijkheden te over. Stel dat we ooit overgaan op de waterstof economie.
We gaan de eerste komende 50 jaar echt niet over. Daarvoor is olie te goedkoop en dat zal voorlopig nog wel zo blijven.
pi_53638169
quote:
Op dinsdag 2 oktober 2007 12:48 schreef Fastmatti het volgende:

[..]

Het is niet voor niks dat windmolens uitgezonderd zijn van de wetgeving rond betrouwbaarheid van energiecentrales.
Vast wel.
pi_53638225
quote:
Op dinsdag 2 oktober 2007 12:48 schreef TomTancr3do het volgende:

[..]

Nee, en ik heb ook geen idee hoe je daarbij komt. Het is alleen wel een hele grote investering, die zich uiteindelijk op de hele lange termijn ruim terugbetaalt. Maar in Nederland dus niet, want hier moeten we nu al die centrales nog bouwen.
[..]
In alle vergelijkende literatuur over dit onderwerp komt kernenergie eruit als een dure variant. Als je een beetje ingelezen bent op dit onderwerp zou je het dus regelmatig tegengekomen moeten zijn. Een centrale is pas economisch rendabel als ze is afgeschreven. Het is niet voor niets dat geen privaat bedrijf het zomaar aandurft.
quote:
Nou, ik wel hoor. Kernfusie en biobrandstof als vervangers van respectievelijk de huidige elektriciteitsopwekking en olie. Maar vooral dat eerste zal nog wel een tijdje duren.
Tja dat is een mogelijke toekomstdroom. Maar tegen de tijd dat het evt geimplementeerd zou kunnen worden zijn we en 50 jaar en veel problemen verder. En dan nog is kernfusie niet handig om een piekvraag op te vangen.
pi_53638230
quote:
Op dinsdag 2 oktober 2007 12:50 schreef Monidique het volgende:

[..]

Vast wel.
Je weet waardoor black-outs worden veroorzaakt? Nee? Het wordt veroorzaakt doordat de vraag te groot is of het aanbod te klein. Daardoor vallen energiecentrales uit en ontstaat een kettingreactie. Windmolens doen het niet als het niet waait of te hard waait dus ze zijn uiterst onbetrouwbaar. Ze kunnen dus het complete energienetwerk plat leggen doordat ze plotseling niet werken. Dat is trouwens al eens gebeurt in Europa.
pi_53638269
quote:
Op dinsdag 2 oktober 2007 12:53 schreef Fastmatti het volgende:

[..]

Je weet waardoor black-outs worden veroorzaakt?
Ja.
quote:
Nee?
O.
pi_53638298
quote:
Op dinsdag 2 oktober 2007 12:50 schreef Fastmatti het volgende:

[..]

Dus is Nederland aan de beurt om een kerncentrale neer te zetten of in ieder geval te zorgen dat we aan onze eigen vraag kunnen voldoen.
[..]
Dan is een gascentrale nuttiger die zijn snel op te starten en die energiebron hebben we wel zelf in huis of halen we uit een betrouwbaar land als Noorwegen zodat we niet afhankelijk zijn van b.v. Oezbekistan voor wat Uranium
quote:
We gaan de eerste komende 50 jaar echt niet over. Daarvoor is olie te goedkoop en dat zal voorlopig nog wel zo blijven.
Tja maar er zijn andere methoden om energie tijdelijk op te slaan. Zeker bij grotere parken.
  dinsdag 2 oktober 2007 @ 12:55:52 #72
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_53638301
Dat lijkt me idd wel een probleem van windmolens, dat het aanbod op het energienet zich lastig laat voorspellen.
pi_53638318
quote:

[..]

Je weet waardoor black-outs worden veroorzaakt? Nee? Het wordt veroorzaakt doordat de vraag te groot is of het aanbod te klein. Daardoor vallen energiecentrales uit en ontstaat een kettingreactie. Windmolens doen het niet als het niet waait of te hard waait dus ze zijn uiterst onbetrouwbaar. Ze kunnen dus het complete energienetwerk plat leggen doordat ze plotseling niet werken. Dat is trouwens al eens gebeurt in Europa.
Vandaar ook dat ze tegenwoordig bij heftige wind niet alle windmolens laten draaien, maar een gedeelte uitschakelen.
pi_53638330
quote:

[..]

Tja dat zijn opzich bescheiden technische problemen. En in de meeste gevallen kan je stormen wel voorspellen en waait het bv op zee altijd.
pi_53638355
quote:
Op dinsdag 2 oktober 2007 12:55 schreef ExtraWaskracht het volgende:
Dat lijkt me idd wel een probleem van windmolens, dat het aanbod op het energienet zich lastig laat voorspellen.
Klopt daarom heb je voorlopig voor de pieken en dalen ook snel regelbare centrales als gasturbines nodig. Kolen of kerncentrales zijn ook niet geschikt om aan een piekvraag te voldoen
pi_53638360
quote:
Op dinsdag 2 oktober 2007 12:55 schreef ExtraWaskracht het volgende:
Je kunt wel een gemiddelde voorspellen per jaar met foutmarges en daarop inspelen, want uiteraard is het grotendeels supplementair.
  dinsdag 2 oktober 2007 @ 13:00:48 #77
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_53638421
quote:
Op dinsdag 2 oktober 2007 12:58 schreef du_ke het volgende:

[..]

Klopt daarom heb je voorlopig voor de pieken en dalen ook snel regelbare centrales als gasturbines nodig. Kolen of kerncentrales zijn ook niet geschikt om aan een piekvraag te voldoen
Maar hoe vindt de veiliing dan plaats?
pi_53638442
quote:
Op dinsdag 2 oktober 2007 13:00 schreef ExtraWaskracht het volgende:

[..]

Welke veiling?
pi_53638458
Kennissen van mij op de TU zijn trouwens bezig met een mooie oplossing om bijvoorbeeld windmolens offshore te kunnen onderhouden. Het platform op het schip compenseert de bewegen van het schip in alle zes de vrijheidsgraden: http://www.ampelmann.nl/
  dinsdag 2 oktober 2007 @ 13:03:19 #80
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_53638473
quote:
Op dinsdag 2 oktober 2007 13:02 schreef du_ke het volgende:

[..]

Welke veiling?
Voor wie de stroom op het net mag aanbieden.
pi_53638488
quote:
Op dinsdag 2 oktober 2007 12:53 schreef du_ke het volgende:

[..]

In alle vergelijkende literatuur over dit onderwerp komt kernenergie eruit als een dure variant. Als je een beetje ingelezen bent op dit onderwerp zou je het dus regelmatig tegengekomen moeten zijn. Een centrale is pas economisch rendabel als ze is afgeschreven. Het is niet voor niets dat geen privaat bedrijf het zomaar aandurft.
Ik ben ingelezen op dit onderwerp en het klopt gewoon niet wat je zegt. Je moet niet alles geloven wat je in die linkse opinieblaadjes leest. Sla er eens wat echte wetenschappelijke literatuur op na, dat helpt.
quote:
Tja dat is een mogelijke toekomstdroom. Maar tegen de tijd dat het evt geimplementeerd zou kunnen worden zijn we en 50 jaar en veel problemen verder.
Hoezo? DIe 50 jaar houden we het echt nog wel uit hoor.
quote:
En dan nog is kernfusie niet handig om een piekvraag op te vangen.
Een piekvraag? Van wie zou die moeten komen dan? De huidige centrales functioneren toch ook prima? Alsof die zo "handig zijn om een piekvraag op te vangen".
pi_53638509
quote:
Op dinsdag 2 oktober 2007 13:00 schreef ExtraWaskracht het volgende:

[..]

De energiemarkt is trouwens wel leuk en vooral niet geschikt voor de consument. Piekvragen kunnen wel twintig keer zo duur zijn als normaal. Terwijl als er teveel energie is je geld toe krijgt om de energie af te nemen.

Dat laatste doen veel bedrijven met een eigen energiecentrale die zetten ze dan gewoon 'even' af.
  dinsdag 2 oktober 2007 @ 13:06:59 #83
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_53638545
CBS heeft berekend dat kernenergie veel duurder is dan conventionele opwekking, zelfs wanneer de olieprijs nog gaat stijgen. Parabola weet waar dat onderzoek te vinden is...

Gelukkig betaalt de Franse overheid mee aan 'onze' kernenergie.
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
pi_53638580
quote:
Op dinsdag 2 oktober 2007 13:04 schreef TomTancr3do het volgende:
Als we nog vijftig jaar doorgaan met de huidige uitstoot van kooldioxide, en een groot gedeelte daarvan is te wijten aan energiecentrales, dan worden de problemen met het klimaat wel erger -vooral voor degenen die over meer dan vijftig jaar leven, en ik geef er niet veel om, - dan wanneer we zo snel mogelijk overstappen op 'groenere' stroom, en die is er nog niet in de vorm van kernfusie.
pi_53638592
Er is geen klimaatprobleem. Tenminste niet eentje die door de mens veroorzaakt wordt.
pi_53638601
quote:
Op dinsdag 2 oktober 2007 13:06 schreef Sidekick het volgende:
CBS
Het Communistisch Bureau der Schijnwaarheden bedoel je, . Kijk, dat bedoelt Tom nou met linkse opinieblaadjes.
pi_53638612
quote:
Op dinsdag 2 oktober 2007 13:08 schreef Fastmatti het volgende:
Er is geen klimaatprobleem. Tenminste niet eentje die door de mens veroorzaakt wordt.
Misschien kun je daar een leuk topic over openen in BNW...
pi_53638645
quote:
Op dinsdag 2 oktober 2007 13:08 schreef Monidique het volgende:

[..]

Als we nog vijftig jaar doorgaan met de huidige uitstoot van kooldioxide, en een groot gedeelte daarvan is te wijten aan energiecentrales, dan worden de problemen met het klimaat wel erger -vooral voor degenen die over meer dan vijftig jaar leven, en ik geef er niet veel om, - dan wanneer we zo snel mogelijk overstappen op 'groenere' stroom, en die is er nog niet in de vorm van kernfusie.
Oh nou, in dat zogenaamd voornamelijk door de mens veroorzaakte klimaatprobleem geloof ik niet zo, en ik geloof al helemaal niet dat we dat klimaattij alsnog kunnen keren door massaal over te stappen op 'groenere' stroom.
pi_53638662
quote:
Op dinsdag 2 oktober 2007 13:09 schreef Monidique het volgende:

[..]

Misschien kun je daar een leuk topic over openen in BNW...
Hoor jij nog iets van het gat in de ozonlaag, zure regen, radon, etc. Het is geen van alleen verholpen, als er al een probleem was, en dat zal ongetwijfeld met de klimaathoax ook gebeuren.
pi_53638675
quote:
Op dinsdag 2 oktober 2007 13:10 schreef TomTancr3do het volgende:

[..]

Oh nou, in dat zogenaamd voornamelijk door de mens veroorzaakte klimaatprobleem geloof ik niet zo, en ik geloof al helemaal niet dat we dat klimaattij alsnog kunnen keren door massaal over te stappen op 'groenere' stroom.
Misschien moet je wat minder rechtse opinieblaadjes lezen en wat meer wetenschappelijke artikelen.
pi_53638703
quote:
Op dinsdag 2 oktober 2007 13:11 schreef Fastmatti het volgende:

[..]

Hoor jij nog iets van het gat in de ozonlaag,
Ja.
quote:
zure regen
Nauwelijks.
quote:
radon, etc.
Nee.
quote:
Het is geen van alleen verholpen, als er al een probleem was, en dat zal ongetwijfeld met de klimaathoax ook gebeuren.
Het is helemaal afhankelijk van wat de reptilian overlords van plan zijn met onze aarde, hè?
pi_53638718
quote:
Op dinsdag 2 oktober 2007 13:09 schreef Monidique het volgende:

[..]

Het Communistisch Bureau der Schijnwaarheden bedoel je, . Kijk, dat bedoelt Tom nou met linkse opinieblaadjes.
Nee, maar het CBS is ook geen wetenschappelijk instituut. En ik geloof best dat kernenergie voor Nederland geen goede oplossing (meer) is, aangezien die centrales nog allemaal gebouwd moeten worden. Zoals ik al schreef, dat had 20 jaar geleden moeten gebeuren.

Maar dat de destijds gebouwde Franse kerncentrales uiteindelijk nooit rendabel zullen zijn omdat kernenergie sowieso 'te duur' zou zijn, is gewoon grote lariekoek.
pi_53638733
quote:
Op dinsdag 2 oktober 2007 13:12 schreef Monidique het volgende:

[..]

Misschien moet je wat minder rechtse opinieblaadjes lezen en wat meer wetenschappelijke artikelen.
Het is natuurlijk wel wetenschappelijk dat er op een klimaatconferentie is onderhandelt over het feit of de klimaatsverandering door de mens wordt veroorzaakt
pi_53638735
quote:
Op dinsdag 2 oktober 2007 13:12 schreef Monidique het volgende:

[..]

je hebt echt geen idee.
pi_53638781
quote:
Op dinsdag 2 oktober 2007 13:15 schreef TomTancr3do het volgende:

[..]

je hebt echt geen idee.
Klopt. Maar ik denk dat als je de arrogantie hebt om du_ke ervan te betichten, je niet vreemd moet opkijken als hetzelfde gezegd wordt over jou, omdat jouw geloof in sterk contrast staat met de wetenschappelijke wereld, waarin men wel 'gelooft' in, oftewel bewijzen en argumenten heeft voor dat 'klimaatprobleem'. Dan kun je wat mij betreft elke dag bij NASA de recentste satellietgegevens analyseren, het is totaal niet relevant.
  dinsdag 2 oktober 2007 @ 13:18:41 #96
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_53638784
pi_53638786
quote:

[..]

wanneer dan?
pi_53638809
quote:
Op dinsdag 2 oktober 2007 13:18 schreef Monidique het volgende:

[..]

Klopt. Maar ik denk dat als je de arrogantie hebt om du_ke ervan te betichten, je niet vreemd moet opkijken als hetzelfde gezegd wordt over jou, omdat jouw geloof in sterk contrast staat met de wetenschappelijke wereld, waarin men wel 'gelooft' in, oftewel bewijzen en argumenten heeft voor dat 'klimaatprobleem'. Dan kun je wat mij betreft elke dag bij NASA de recentste satellietgegevens analyseren, het is totaal niet relevant.
Ik zeg ook niet dat er geen klimaatprobleem is.
pi_53638862
quote:
Op dinsdag 2 oktober 2007 13:19 schreef TomTancr3do het volgende:

[..]

Ik zeg ook niet dat er geen klimaatprobleem is.
Nee, je zegt alleen dat de mensheid er geen of nauwelijks invloed op heeft, waarmee je lijnrecht tegenover de wetenschap staat. Mag, ik vind alles best, maar als je dan du_ke lachend vertelt dat hij wat meer wetenschappelijke literatuur moet lezen, dan vind ik dat wel grappig.
pi_53638887
quote:
Op dinsdag 2 oktober 2007 13:22 schreef Monidique het volgende:

[..]

Nee, je zegt alleen dat de mensheid er geen of nauwelijks invloed op heeft, waarmee je lijnrecht tegenover de wetenschap staat.
De wetenschap die heeft onderhandeld over dit probleem. Ze zouden ze hun titel moeten ontnemen hiervoor.
pi_53638895
quote:

[..]

Nee, je zegt alleen dat de mensheid er geen of nauwelijks invloed op heeft, waarmee je lijnrecht tegenover de wetenschap staat.
Ook dat is gewoon onzin. Daarmee sta ik lijnrecht tegenover een bepaalde stroming binnen de wetenschap, en niet meer dan dat. Sterker nog, ik ken meer betawetenschappers die niet in al die flauwekul geloven dan die er wel in geloven.
pi_53638904
Ook goed.
pi_53638979
quote:
Op dinsdag 2 oktober 2007 13:06 schreef Sidekick het volgende:
CBS heeft berekend dat kernenergie veel duurder is dan conventionele opwekking, zelfs wanneer de olieprijs nog gaat stijgen. Parabola weet waar dat onderzoek te vinden is...

Gelukkig betaalt de Franse overheid mee aan 'onze' kernenergie.
Europese landen die zelf helemaal niets met kernenergie doen betalen ook mee aan de ontwikkeling en bevordering van kernenergie via de EU (Euratom) en de VN (IAEA)
pi_53639050
quote:
Op dinsdag 2 oktober 2007 13:03 schreef ExtraWaskracht het volgende:

[..]

Voor wie de stroom op het net mag aanbieden.
Over het algemeen zal de eigenaar van een windmolen, kolen of kerncentrale daar gewoon afspraken over maken met de grote afnemers.
pi_53639070
vreemd trouwens dat Suriname geen lid is van de IAEA, terwijl ze wel van plan zijn iets met kernenergie te gaan doen http://en.wikipedia.org/wiki/International_Atomic_Energy_Agency
pi_53639132
quote:
Op dinsdag 2 oktober 2007 13:15 schreef Fastmatti het volgende:

[..]

Het is natuurlijk wel wetenschappelijk dat er op een klimaatconferentie is onderhandelt over het feit of de klimaatsverandering door de mens wordt veroorzaakt
En het dan zelf ook nog vet maken.
pi_53639137
quote:
Op dinsdag 2 oktober 2007 13:04 schreef TomTancr3do het volgende:

[..]

Ik ben ingelezen op dit onderwerp en het klopt gewoon niet wat je zegt. Je moet niet alles geloven wat je in die linkse opinieblaadjes leest. Sla er eens wat echte wetenschappelijke literatuur op na, dat helpt.
[..]
Dat wou ik net tegen jou zeggen . Ben wel benieuwd uit welke wetenschappelijke literatuur kernenergie als goedkope energiebron te voorschijn komt. Het Mit is het in elk geval al niet met je eens.
quote:
[..]
Dan nog is het voorlopig niets meer dan een verre toekomstdroom zonder enige zekerheid. Dat als de oplossing voorstellen vind ik nogal
quote:
Een piekvraag? Van wie zou die moeten komen dan? De huidige centrales functioneren toch ook prima? Alsof die zo "handig zijn om een piekvraag op te vangen".
Daar hebben we nu gascentrales en het buitenland voor. Maar denk aan 9 uur 's ochtends als alle kantoren opstarten.
pi_53639169
quote:
Op dinsdag 2 oktober 2007 13:08 schreef Fastmatti het volgende:
Alweer zo verdomde stellig. En het is zeker op lokaal en regionaal niveau weerlegbaar en op globaal niveau verdomde waarschijnlijk.
pi_53639182
Verdomd.
pi_53639243
quote:
Op dinsdag 2 oktober 2007 13:11 schreef Fastmatti het volgende:

[..]

Hoor jij nog iets van het gat in de ozonlaag, zure regen, radon, etc. Het is geen van alleen verholpen, als er al een probleem was, en dat zal ongetwijfeld met de klimaathoax ook gebeuren.
Jammer dat je blijkbaar nooit echt wat leest.
Zure regen was een probleem en is in west europa verholpen door de uitstoot van verzurende stoffen drastisch te verminderen.
Het gat in de ozonlaag is er nog steeds maar de groei is gestuit door de uitstoot van CFK's in de westerse wereld flink te verlagen.
De rijn was niet rein maar dat gaat nu stukken beter door de lozingen die zwaar beperkt zijn.
etc
etc

Dus kom eens met wat betere argumenten aub .
pi_53639317
quote:
Op dinsdag 2 oktober 2007 13:15 schreef Fastmatti het volgende:

[..]

Dat is eerder over de forumulering die aan de politici werd gepresenteerd. Je commentaar zou niet daarover moeten gaan maar over de achterliggende onderzoeken. Maar als je die kan ontkrachten wens ik je veel succes want dan is de nobelprijs al naar je onderweg
pi_53639339
quote:
Op dinsdag 2 oktober 2007 13:23 schreef TomTancr3do het volgende:

[..]

Ook dat is gewoon onzin. Daarmee sta ik lijnrecht tegenover een bepaalde stroming binnen de wetenschap, en niet meer dan dat. Sterker nog, ik ken meer betawetenschappers die niet in al die flauwekul geloven dan die er wel in geloven.
Laat ze er dan eens over publiceren in de wetenschappelijke literatuur.
pi_53639360
quote:
Op dinsdag 2 oktober 2007 13:35 schreef Monidique het volgende:
Verdomd.
pi_53639402
quote:
Op dinsdag 2 oktober 2007 13:34 schreef du_ke het volgende:
Daar hebben we nu gascentrales en het buitenland voor.
En dat hebben we dan ineens niet meer
pi_53639913
quote:
Op dinsdag 2 oktober 2007 13:43 schreef TomTancr3do het volgende:

[..]

En dat hebben we dan ineens niet meer
Als je kernenergie of kernfusie als de oplossing aandraagt niet nee.
pi_53640021
quote:
Op dinsdag 2 oktober 2007 12:14 schreef Monidique het volgende:

[..]

Laag, Dominique, en hypocriet.
Laf, lui en lelijk.
Zelden schryf ik wat ik wil, en nooit wat 'n ander wil.
pi_53640060
quote:
Op dinsdag 2 oktober 2007 14:04 schreef du_ke het volgende:

[..]

Als je kernenergie of kernfusie als de oplossing aandraagt niet nee.
Dan hebben we ineens geen buitenland meer
pi_53640194
quote:
Op dinsdag 2 oktober 2007 14:10 schreef TomTancr3do het volgende:

[..]

Dan hebben we ineens geen buitenland meer
Draag het dan niet aan als de oplossing maar als mogelijke oplossing voor een deel van het probleem. Ook bij grootschalige implementatie van kernfusie ben je afhankelijk van andere energiebronnen.
pi_53640217
Tom kom je nog wel even met die wetenschappelijke literatuur waaruit blijkt dat kernenergie een stuk goedkoper is dan andere vormen van energie?
pi_53640474
quote:
Op dinsdag 2 oktober 2007 14:15 schreef du_ke het volgende:
Tom kom je nog wel even met die wetenschappelijke literatuur waaruit blijkt dat kernenergie een stuk goedkoper is dan andere vormen van energie?
Waarom zou ik? Kom jij eerst zelf maar even met wat wetenschappelijks. Jij begon tenslotte zelf bijdehand te doen over "ingelezen zijn op dit onderwerp" en over "vergelijkende literatuur". En kom dan niet met één of ander internetlinkje naar één of ander populair-wetenschappelijk verhaaltje met de naam van een instituut eronder, links naar wetenschappelijke tijdschriften wil ik zien.

/edit Overigens zeg ik nergens "dat kernenergie een stuk goedkoper is dan andere vormen van energie". Ik zeg slechts dat het 'goedkoop genoeg' oftewel rendabel was geweest als we er op tijd in hadden geïnvesteerd. Maar dat even terzijde.

[ Bericht 12% gewijzigd door TomTancr3do op 02-10-2007 14:30:18 ]
pi_53640586
quote:
Op dinsdag 2 oktober 2007 14:24 schreef TomTancr3do het volgende:

[..]

Waarom zou ik? Kom jij eerst zelf maar even met wat wetenschappelijks. Jij begon tenslotte zelf bijdehand te doen over "ingelezen zijn op dit onderwerp" en over "vergelijkende literatuur". En kom dan niet met één of ander internetlinkje naar één of ander populair-wetenschappelijk verhaaltje met de naam van een instituut eronder, links naar wetenschappelijke tijdschriften wil ik zien.
http://web.mit.edu/nuclearpower en dan metname hoofdstuk 5.
En nu mag jij met een linkje komen . Jij beweerde immers dat kernenergie goedkoop is.
pi_53640759
quote:
Op dinsdag 2 oktober 2007 14:29 schreef du_ke het volgende:

[..]

http://web.mit.edu/nuclearpower en dan metname hoofdstuk 5.
En nu mag jij met een linkje komen . Jij beweerde immers dat kernenergie goedkoop is.
En waar precies in dat stuk staat dat de Franse kernenergie te duur zou zijn? Quote het anders even.

Anyway, ik wist wel dat je met zo'n sneu blaatlinkje op internet zou komen, je hebt waarschijnlijk niet eens toegang tot de relevante wetenschappelijke tijdschriften.
pi_53640849
quote:
Op dinsdag 2 oktober 2007 14:35 schreef TomTancr3do het volgende:

[..]

En waar precies in dat stuk staat dat de Franse kernenergie te duur zou zijn? Quote het anders even.
Het gaat me over kernenergie in het algemeen. Dat lijkt me, hoewel misschien wat hoog gegrepen voor je, overduidelijk. Maar goed dat het in Frankrijk een staatsbedrijf is dat de centrales moet bouwen lijkt me voldoende aanwijzing.
quote:
Anyway, ik wist wel dat je met zo'n sneu blaatlinkje op internet zou komen, je hebt waarschijnlijk niet eens toegang tot de relevante wetenschappelijke tijdschriften.
Ik kan er nog wel bij denk ik al zal m'n account binnenkort wel verlopen, weet niet hoe lang alumni toegang houden tot dat soort dingen.
Maar goed kom jij maar eens met een link naar een wetenschappelijk blad waarin staat dat kernenergie goedkoper is dan de alternatieven.

Je kan nu wel heel flauw gaan doen maar als je zo overtuigd bent van het feit dat een prestigieus instituut als het MiT er geen verstand van heeft dan moet het aanleveren van een alternatief een makkie voor je zijn nietwaar?

Of ben je weer zo'n huilie die niet verder komt dan miepen op het internet ?
  † In Memoriam † dinsdag 2 oktober 2007 @ 14:42:02 #124
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_53640893
quote:
Op dinsdag 2 oktober 2007 13:35 schreef du_ke het volgende:
Alweer zo verdomde stellig. En het is zeker op lokaal en regionaal niveau weerlegbaar en op globaal niveau verdomde waarschijnlijk.

Welke acties moet ik ondernemen om op lokaal niveau een lekker tropisch klimaatje te maken, vertel het mij du_ke en maak mijn leventje wat warmer.
Carpe Libertatem
pi_53641062
quote:
Op dinsdag 2 oktober 2007 14:42 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

Welke acties moet ik ondernemen om op lokaal niveau een lekker tropisch klimaatje te maken, vertel het mij du_ke en maak mijn leventje wat warmer.
Emigreren is de enige optie Zelf had ik Noord-Italie in gedachten maar het blijkt daar niet zo heel lekker te zijn
pi_53641085
quote:
Op dinsdag 2 oktober 2007 14:42 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

Kijk maar eens naar steden in grootstedelijke gebieden is het warmer dan in andere streken op vergelijkbare plaatsen. Er komen ook andere organismen voor die andere eisen stellen aan hun omgeving (klimaat). Heb er ook wel eens wat over gelezen dat de hoeveelheid en type neerslag er veranderen.

Maar op microniveau ook oude landhuizen die een muur neerzetten op het zuiden waar b.v. druiven konden groeien die het op de volle grond niet goed deden of bijzondere bloemen.
pi_53641183
quote:
Op dinsdag 2 oktober 2007 14:35 schreef TomTancr3do het volgende:

[..]

Guttegut, wat is het moeilijk om niet neerbuigend op anderen te reageren zeg.
  † In Memoriam † dinsdag 2 oktober 2007 @ 14:53:38 #128
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_53641201
quote:
Op dinsdag 2 oktober 2007 14:49 schreef du_ke het volgende:
Kijk maar eens naar steden in grootstedelijke gebieden is het warmer dan in andere streken op vergelijkbare plaatsen. Er komen ook andere organismen voor die andere eisen stellen aan hun omgeving (klimaat). Heb er ook wel eens wat over gelezen dat de hoeveelheid en type neerslag er veranderen.
Aha, warmte wat blijft hangen tussen gebouwen is nu ook al een klimaatverandering?
Carpe Libertatem
pi_53641220
quote:
Op dinsdag 2 oktober 2007 14:52 schreef Elseetje het volgende:

[..]

Ach hij past het toe als tactiek om onder het plaatsen van bronnen uit te komen .
pi_53641223
quote:
Op dinsdag 2 oktober 2007 14:39 schreef du_ke het volgende:

[..]

Het gaat me over kernenergie in het algemeen. Dat lijkt me, hoewel misschien wat hoog gegrepen voor je, overduidelijk.
Dat was me meteen al overduidelijk, vandaar juist. Wat moet ik nou weer met een stuk over kernenergie in het algemeen, uitgaande van de huidige situatie? Jij beweerde dat de Franse aanpak veel duurder uitpakt dan andere oplossingen. Daar hadden we het over (lees anders de discussie maar eens even terug), en daar wil ik een wetenschappelijk artikel of iets dat daar in de buurt komt over zien.
quote:
Maar goed dat het in Frankrijk een staatsbedrijf is dat de centrales moet bouwen lijkt me voldoende aanwijzing.
Voor mij niet, dat zegt me helemaal niks. Daar kunnen allerlei redenen voor zijn, bijvoorbeeld dat een bedrijf niet bereid is een grote investering te doen met een dergelijk groot politiek risico. Als de extreem-groenen aan de macht komen mogen ze de boel op eigen kosten weer helemaal stilleggen en afbreken.
quote:
Maar goed kom jij maar eens met een link naar een wetenschappelijk blad waarin staat dat kernenergie goedkoper is dan de alternatieven.
Waarom zou ik? Ik heb dat nergens beweerd.

Uit het eerder door jouzelf geposte verhaaltje leek het echter wel zo te zijn dat kernenergie goedkoper is dan windenergie.
pi_53641278
quote:
Op dinsdag 2 oktober 2007 14:52 schreef Elseetje het volgende:

[..]

Ach gut, moet je het opnemen voor je linkse vriendje omdat hij een beetje tegengas krijgt?

Hij is anders zelf net zo lekker bezig hoor. Maar dat zie je waarschijnlijk in je blinde naïviteit niet eens. Want ja, alles dat links is is vanzelf goed.
pi_53641286
quote:
Op dinsdag 2 oktober 2007 14:53 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

Aha, warmte wat blijft hangen tussen gebouwen is nu ook al een klimaatverandering?
Op lokale schaal kan het klimaat daardoor inderdaad veranderen. Als een gebied op een gegeven moment meer of minder zon of regen absorbeerd dan maakt dat gewoon verschil.
Op een andere schaal kan dat door grootschalige irrigatieprojecten die bij het Bajkalmeer desastreuze effecten hebben gehad op het klimaat. Of woestijnvorming door weinig efficiente landbouwmethoden.
pi_53641344
Ons linkse zuigertje is weer flink bezig
pi_53641378
quote:
Op dinsdag 2 oktober 2007 14:49 schreef du_ke het volgende:

[..]

Maar op microniveau ook oude landhuizen die een muur neerzetten op het zuiden waar b.v. druiven konden groeien die het op de volle grond niet goed deden of bijzondere bloemen.
Je hebt zelfs binnen een straal van een paar honder meter flinke temperatuurverschillen. Neem een erg versteend winkelcentrum, en 300 meter verderop een vrijstaand landhuis met veel groen. Wereld van verschil.
pi_53641420
Als ik over een paar jaar een tuin heb komt er gewoon zo'n dingen te staan

† In Memoriam † dinsdag 2 oktober 2007 @ 15:02:19 #136
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_53641430
quote:
Op dinsdag 2 oktober 2007 14:57 schreef du_ke het volgende:
Op lokale schaal kan het klimaat daardoor inderdaad veranderen. Als een gebied op een gegeven moment meer of minder zon of regen absorbeerd dan maakt dat gewoon verschil.
Op een andere schaal kan dat door grootschalige irrigatieprojecten die bij het Bajkalmeer desastreuze effecten hebben gehad op het klimaat. Of woestijnvorming door weinig efficiente landbouwmethoden.
Allemaal leuk en aardig, maar ik wil graag concrete maatregelen zodat ik mijn Costa aan de Rijn plan kan realiseren dmv. van klimaatverandering op lokale schaal. Het lijkt mij wel wat om een straaltje van 10 km tropicsh te krijgen door menselijk handelen
Carpe Libertatem
pi_53641465
quote:
Op dinsdag 2 oktober 2007 15:01 schreef Fastmatti het volgende:

[afbeelding]
zwembadje erbij, barretje...
  † In Memoriam † dinsdag 2 oktober 2007 @ 15:05:25 #138
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_53641503
quote:
Op dinsdag 2 oktober 2007 15:00 schreef Elseetje het volgende:
Je hebt zelfs binnen een straal van een paar honder meter flinke temperatuurverschillen. Neem een erg versteend winkelcentrum, en 300 meter verderop een vrijstaand landhuis met veel groen. Wereld van verschil.
Dat is zegmaar temperatuur verschil en heeft met klimaatverandering door mensen weinig van doen.
Carpe Libertatem
pi_53641507
quote:
Op dinsdag 2 oktober 2007 15:03 schreef TomTancr3do het volgende:

[..]

zwembadje erbij, barretje...
Helaas hebben we hier in NL geen fatsoenlijke vrouwen dus het wordt nog steeds niks
pi_53641513
quote:
Op dinsdag 2 oktober 2007 14:54 schreef TomTancr3do het volgende:

[..]

Dat was me meteen al overduidelijk, vandaar juist. Wat moet ik nou weer met een stuk over kernenergie in het algemeen, uitgaande van de huidige situatie? Jij beweerde dat de Franse aanpak veel duurder uitpakt dan andere oplossingen. Daar hadden we het over (lees anders de discussie maar eens even terug), en daar wil ik een wetenschappelijk artikel of iets dat daar in de buurt komt over zien.
[..]
Je wilt dus een wetenschappelijk artikel waaruit blijkt dat kernenergie duurder is dan de alternatieven? Ik gaf slechts Frankrijk als voorbeeld, dat snap je toch wel? Het nu toespitsen op een detail lijkt me niet zo zinnig.
quote:
Voor mij niet, dat zegt me helemaal niks. Daar kunnen allerlei redenen voor zijn, bijvoorbeeld dat een bedrijf niet bereid is een grote investering te doen met een dergelijk groot politiek risico. Als de extreem-groenen aan de macht komen mogen ze de boel op eigen kosten weer helemaal stilleggen en afbreken.
[..]
Mij zegt het dat het niet rendabel is zolang kolen min of meer betaalbaar zijn. Lees anders de link die ik heb gegeven anders een keertje door. Misschien steek je er iets van op (zal wel niet omdat je het toch niet gaat lezen ).
Als het een economisch rendabele methode van energieopwekken was dan zouden er toch wel private initiatieven voor de bouw van kerncentrales zijn nietwaar?
Zelfs die Finse centrale waar ze zo over pochten is volop voorzien van staatssteun (van Finland en wederom de Fransen)
quote:
Waarom zou ik? Ik heb dat nergens beweerd.
Je miept dat het niet duur is. Kom maar eens met bewijzen daarvoor.
quote:
Uit het eerder door jouzelf geposte verhaaltje leek het echter wel zo te zijn dat kernenergie goedkoper is dan windenergie.
Maar nog altijd duurder dan de meeste andere varianten (en dan heb ik het over de grote 4 gas, kolen, olie en waterkracht) van energieopwekking.
pi_53641529
quote:
Op dinsdag 2 oktober 2007 14:56 schreef TomTancr3do het volgende:

[..]

Ach gut, moet je het opnemen voor je linkse vriendje omdat hij een beetje tegengas krijgt?

Hij is anders zelf net zo lekker bezig hoor. Maar dat zie je waarschijnlijk in je blinde naïviteit niet eens. Want ja, alles dat links is is vanzelf goed.
Als je wat verder zou lezen dan je neus lang is, zou je weten dat ik niet veel op heb met du_ke, en dat ik dus ook geen reden heb om het voor hem op te nemen.

Je manier van 'discussiëren' is gewoon een beetje van laag niveau, door het zo te doen.

En met deze post bewijs je dat meteen weer, door proberen me te beledigen, in een hoekje te drukken, en je vooroordelen kenbaar te maken. Beetje sneu.
pi_53641539
quote:
Op dinsdag 2 oktober 2007 14:56 schreef TomTancr3do het volgende:

[..]

Nou zolang jij je tegengas niet voorziet van enige nuttige argumenten blijft het bij gepiep.
pi_53641552
quote:
Op dinsdag 2 oktober 2007 15:05 schreef Fastmatti het volgende:

[..]

Helaas hebben we hier in NL geen fatsoenlijke vrouwen dus het wordt nog steeds niks
Och, dat zwembad is waarschijnlijk toch ook import. Dussee...
pi_53641556
quote:
Op dinsdag 2 oktober 2007 15:05 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

Dat is zegmaar temperatuur verschil en heeft met klimaatverandering door mensen weinig van doen.
Leer PI's lezen.
pi_53641574
quote:

[afbeelding]
Zo'n dingen
pi_53641583
quote:
Op dinsdag 2 oktober 2007 15:02 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

Allemaal leuk en aardig, maar ik wil graag concrete maatregelen zodat ik mijn Costa aan de Rijn plan kan realiseren dmv. van klimaatverandering op lokale schaal. Het lijkt mij wel wat om een straaltje van 10 km tropicsh te krijgen door menselijk handelen
Dan mag je met flink wat chemicalien enzo aan de slag. Want zulke grote verschillen op zo'n kleine schaal zijn natuurlijk niet logisch.
pi_53641605
quote:
Op dinsdag 2 oktober 2007 15:06 schreef du_ke het volgende:

[..]

Nou zolang jij je tegengas niet voorziet van enige nuttige argumenten blijft het bij gepiep.
Is goed hoor jongen, ik ben klaar met je.

Datgene waar ik om vroeg gaat er toch niet komen en dus hoef je van mijn kant ook weinig meer te verwachten.
pi_53641607
quote:

[afbeelding]
ik stook wel een echt vuurtje die warmte is stukken prettiger.
pi_53641643
quote:
Op dinsdag 2 oktober 2007 15:07 schreef Elseetje het volgende:

[..]

Zo'n dingen
Je weet dat ik een excuus heb
pi_53641690
quote:
Op dinsdag 2 oktober 2007 15:09 schreef Fastmatti het volgende:

[..]

Je weet dat ik een excuus heb
Geen goed excuus, vooral niet als je alle Nederlandse vrouwen ondertussen ook nog op één hoop gooit.

Generalist.
pi_53641714
quote:
Op dinsdag 2 oktober 2007 15:08 schreef TomTancr3do het volgende:

[..]

Datgene waar ik om vroeg gaat er toch niet komen en dus hoef je van mijn kant ook weinig meer te verwachten.
Jammer dat je er zo tussenuit piept.

Maar goed het toont dus aan dat ik gewoon gelijk had. Kernenergie is in vergelijking met gas, kolen, olie en waterkracht gewoon een dure vorm van energieopwekking.
Was dat niet het geval dan had hij niet zo lopen dralen en gewoon een bron gegeven
pi_53641743
quote:
Op dinsdag 2 oktober 2007 14:59 schreef Fastmatti het volgende:
Ons linkse zuigertje is weer flink bezig
Sla me aub om de oren met de feiten waaruit blijkt dat ik ongelijk heb .
  dinsdag 2 oktober 2007 @ 15:15:08 #153
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_53641768
quote:
Op dinsdag 2 oktober 2007 15:08 schreef TomTancr3do het volgende:

Ah, TomTancr3do dopet de rechtse huilie-verdwijntruc.
  † In Memoriam † dinsdag 2 oktober 2007 @ 15:15:11 #154
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_53641769
quote:
Op dinsdag 2 oktober 2007 15:07 schreef Elseetje het volgende:
Leer PI's lezen.
Wat leren lezen? 3.141592653589793etc. ?
Carpe Libertatem
pi_53641822
quote:
Het project ligt intussen ver achter op schema, de kosten dreigen hoger uit te vallen dan geraamd. Landtman weet wel wie daarvoor opdraait. Niet TVO. Want de 3 miljard euro voor de centrale is een fixed price, overeengekomen met Areva. Die zal dus de eventuele extra kosten moeten betalen. „Maar het is nog geen 2009”, zegt Landtman. „We gaan proberen de achterstand van negen maanden in te lopen.” Erg overtuigd van zijn eigen uitspraak lijkt hij echter niet.
Over het Franse staatsbedrijf dat op gaat draaien bij kostenoverschrijdingen in Finland.
  dinsdag 2 oktober 2007 @ 15:16:59 #156
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_53641827
quote:
Op dinsdag 2 oktober 2007 15:15 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

Die tekentjes naast dat blauwe ''+'-je van je post. Zie je dat lampje?
  † In Memoriam † dinsdag 2 oktober 2007 @ 15:17:58 #157
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_53641856
quote:
Op dinsdag 2 oktober 2007 15:16 schreef gronk het volgende:
Die tekentjes naast dat blauwe ''+'-je van je post. Zie je dat lampje?
Ooohhw, Post Icoon. Die afkorting had ik niet zo snel uitgehaald.
Carpe Libertatem
pi_53641861
quote:
Op dinsdag 2 oktober 2007 15:15 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

Pi als PI willen schrijven.
  dinsdag 2 oktober 2007 @ 15:22:00 #159
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_53641981
quote:
Grote wetenschappers als Al Gore en Hysterische Heks Cramer zeker?
What are you going to do to me? You go fuck yourself - I say what I want.
- Oriana Fallaci 1929-2006
pi_53641986
quote:
Op dinsdag 2 oktober 2007 15:06 schreef Elseetje het volgende:
Als je wat verder zou lezen dan je neus lang is, zou je weten dat ik niet veel op heb met du_ke, en dat ik dus ook geen reden heb om het voor hem op te nemen.

Je manier van 'discussiëren' is gewoon een beetje van laag niveau, door het zo te doen.
Wie kaatst kan de bal verwachten.
quote:
En met deze post bewijs je dat meteen weer, door proberen me te beledigen, in een hoekje te drukken, en je vooroordelen kenbaar te maken. Beetje sneu.
Neehoor. Ik probeerde je niet te beledigen, ik bracht alleen de waarheid over je even aan het licht. Dat het de waarheid was blijkt eens te meer uit deze post. Je kunt wel 100x roepen dat du_ke je GroenLinkse bomenknuffelmaatje niet is, er is toch niemand die je gelooft.

Overigens zocht je zelf de persoonlijke confrontatie met mij op, door op een kinderachtige en eenzijdige manier partij te kiezen in een uit de hand lopende discussie, waar beide partijen schuld aanhebben. En in deze post ga je gewoon nog even verder. Allemaal prima, maar ga dan niet huilen.
  dinsdag 2 oktober 2007 @ 15:24:07 #161
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_53642051
quote:
Op dinsdag 2 oktober 2007 15:17 schreef Boze_Appel het volgende:
Ooohhw, Post Icoon. Die afkorting had ik niet zo snel uitgehaald.
En, heb je hem al?
pi_53642073
quote:
Op dinsdag 2 oktober 2007 15:15 schreef gronk het volgende:

[..]

Ah, TomTancr3do dopet de rechtse huilie-verdwijntruc.
Ah, daar hebben we die linkse 'boehoe ik kan niet aan werk komen want ik ben een kneus zonder rijbewijs'-huilie ook weer.
pi_53642124
quote:
Op dinsdag 2 oktober 2007 15:12 schreef Elseetje het volgende:

[..]

Geen goed excuus, vooral niet als je alle Nederlandse vrouwen ondertussen ook nog op één hoop gooit.
Kan er niks aan doen, maar Nederlandse vrouwen zijn gewoon lompe boerinnen. Ben er nog maar een handjevol tegengekomen die dat niet waren
quote:
Generalist.
Klopt helemaal
  dinsdag 2 oktober 2007 @ 15:26:47 #164
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_53642126
quote:
Op dinsdag 2 oktober 2007 15:24 schreef TomTancr3do het volgende:

[..]

Ah, daar hebben we die linkse 'boehoe ik kan niet aan werk komen want ik ben een kneus zonder rijbewijs'-huilie ook weer.
Volwassen worden is nog best moeilijk, he?
pi_53642127
quote:
Op dinsdag 2 oktober 2007 15:22 schreef TomTancr3do het volgende:

Wie kaatst kan de bal verwachten.
Tuurlijk, maar du_ke wordt al op z'n manier van posten aangesproken. Meer dan dagelijks.
quote:
Neehoor. Ik probeerde je niet te beledigen, ik bracht alleen de waarheid over je even aan het licht. Dat het de waarheid was blijkt eens te meer uit deze post. Je kunt wel 100x roepen dat du_ke je GroenLinkse bomenknuffelmaatje niet is, er is toch niemand die je gelooft.
Dat heeft niks met waarheid te maken, maar met je zelfingenomen vooroordelen. Maakt het geheel alleen maar extra triest, dat je denk dat je eriets aan hebt om zo te denken.
quote:
Overigens zocht je zelf de persoonlijke confrontatie met mij op, door op een kinderachtige en eenzijdige manier partij te kiezen in een uit de hand lopende discussie, waar beide partijen schuld aanhebben. En in deze post ga je gewoon nog even verder. Allemaal prima, maar ga dan niet huilen.
Ik huil niet hoor. Jij verdedigt je manier van posten, met verve, en in je verdediging maak je het alleen maar steeds erger. Ik heb er verder geen problemen mee, het is alleen zonde als mensen denken op zo'n manier een discussie moeten voeren, met een overdaad aan ' ' wanneer ze erachter komen dat de ander, net zoals jijzelf, niet van plan is te buigen naar de mening van de opponent.

En het dan met je reactie op Gronk gewoon nog een keer doen. Christus!
pi_53642166
Is goed hoor juffie, wat jij wilt.
pi_53642172
quote:
Op dinsdag 2 oktober 2007 15:26 schreef Fastmatti het volgende:

Kan er niks aan doen, maar Nederlandse vrouwen zijn gewoon lompe boerinnen. Ben er nog maar een handjevol tegengekomen die dat niet waren
quote:
Klopt helemaal
Het was een herhaling van een constatering, geen nieuwe constatering.
pi_53642175
Ik verveel me trouwen enorm. Heb deze weken ineens 10 uur college minder in de week en nu weet ik niet wat ik moet doen.
pi_53642204
quote:
Op dinsdag 2 oktober 2007 15:28 schreef TomTancr3do het volgende:
Is goed hoor juffie, wat jij wilt.
Sterk. Heel inhoudelijk. Ik ben compleet overrompeld door je inzicht en je manier van overdachtelijk maken.
  dinsdag 2 oktober 2007 @ 15:29:24 #170
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_53642214
quote:
Op dinsdag 2 oktober 2007 15:24 schreef TomTancr3do het volgende:
Tom, je weet toch dat de linksen doodongelukkig zijn?
pi_53642216
quote:
Op dinsdag 2 oktober 2007 15:26 schreef gronk het volgende:

[..]

Volwassen worden is nog best moeilijk, he?
Moet jij nodig zeggen
  dinsdag 2 oktober 2007 @ 15:29:31 #172
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_53642219
quote:
Op dinsdag 2 oktober 2007 15:26 schreef Elseetje het volgende:

Ik huil niet hoor. Jij verdedigt je manier van posten, met verve, en in je verdediging maak je het alleen maar steeds erger. Ik heb er verder geen problemen mee, het is alleen zonde als mensen denken op zo'n manier een discussie moeten voeren, met een overdaad aan ' ' wanneer ze erachter komen dat de ander, net zoals jijzelf, niet van plan is te buigen naar de mening van de opponent.
Ik vind dat soort reacties vooral erg vermoeiend, omdat het al heel snel in een standaard-totaal-oninteressant bekvecht-dingetje wordt. Je zou ze bijna kunnen gaan nummeren.
pi_53642243
quote:
Op dinsdag 2 oktober 2007 15:28 schreef Elseetje het volgende:

[..]

Het allerergste vind ik trouwens de kleding. Bijvoorbeeld allochtone vrouwen zijn doorgaans veel beter gekleed
pi_53642305
quote:
Op dinsdag 2 oktober 2007 15:29 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Ja, dat heb ik laatst ook ergens gelezen. Doodongelukkig en verzuurd tot op het bot.

Je hebt trouwens PM.
pi_53642350
quote:
Op dinsdag 2 oktober 2007 15:29 schreef gronk het volgende:

[..]

Ik vind dat soort reacties vooral erg vermoeiend
Waarom geef je dan zo'n reactie? Of vind je het stiekem toch wel leuk?
pi_53642484
quote:
Op dinsdag 2 oktober 2007 15:30 schreef Fastmatti het volgende:

[..]

Het allerergste vind ik trouwens de kleding. Bijvoorbeeld allochtone vrouwen zijn doorgaans veel beter gekleed
Ik weet niet wat jouw smaak is, ik zie dagelijks genoeg leuke, goedgeklede dames lopen.
pi_53642501
quote:
Op dinsdag 2 oktober 2007 15:29 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Dat komt omdat ze minder simpel zijn.
onderzoek: 'rechtse mensen zijn gelukkiger, want simpeler.'
pi_53642524
quote:
Op dinsdag 2 oktober 2007 15:29 schreef gronk het volgende:

[..]

Ik vind dat soort reacties vooral erg vermoeiend, omdat het al heel snel in een standaard-totaal-oninteressant bekvecht-dingetje wordt. Je zou ze bijna kunnen gaan nummeren.
Je kunt ook aftellen. Bij sommige users weet je wanneer ongeveer de eerste reacties van dat niveau zullen komen.

Het is zo jammer, want ze beginnen meestal wel goed.
pi_53642588
quote:
Op dinsdag 2 oktober 2007 15:41 schreef Elseetje het volgende:

[..]

Dat bleek niet uit dat onderzoek. Dat is slechts de subjectieve stelling van de TS, omdat die een bepaald beeld heeft van rechtse mensen dat hij zelf als 'simpel' beschouwt.
pi_53642625
Wat heeft iedereen hier toch moeite met PI's, ook als ze ze zelf gebruiken!
  dinsdag 2 oktober 2007 @ 15:51:52 #181
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_53642761
quote:
Op dinsdag 2 oktober 2007 15:42 schreef Elseetje het volgende:
Je kunt ook aftellen. Bij sommige users weet je wanneer ongeveer de eerste reacties van dat niveau zullen komen.
Ik vind 't wel jammer dat 'n mod niet de mogelijkheid heeft om bepaalde users uit 'n topic te kicken. Zeg, 'n topicban. Aan de andere kant, fok! zou dan hoogstwaarschijnlijk ontzettend traag gaan worden
pi_53642781
quote:
Op dinsdag 2 oktober 2007 15:46 schreef Elseetje het volgende:
Die dingen zijn gewoon onzinnig.
  † In Memoriam † dinsdag 2 oktober 2007 @ 15:54:51 #183
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_53642837
quote:
Carpe Libertatem
  dinsdag 2 oktober 2007 @ 15:56:02 #184
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_53642865
quote:
Op dinsdag 2 oktober 2007 15:34 schreef TomTancr3do het volgende:
Waarom geef je dan zo'n reactie? Of vind je het stiekem toch wel leuk?
Ach, meer dan een beetje zuigen en napraten kan hij niet, joh. Zou een broertje van doek kunnen zijn.
pi_53642873
quote:
Op dinsdag 2 oktober 2007 15:51 schreef gronk het volgende:

[..]

Ik vind 't wel jammer dat 'n mod niet de mogelijkheid heeft om bepaalde users uit 'n topic te kicken. Zeg, 'n topicban. Aan de andere kant, fok! zou dan hoogstwaarschijnlijk ontzettend traag gaan worden
Je zou zelf ook in weinig topics kunnen reageren. Met je kijk-mij-eens-hard-zijn-houding
pi_53642890
quote:
Wie heeft er hier moeite met PI's

Misschien interpreteren anderen sommige PI's wel een tikkeltje anders dan jijzelf.
pi_53642900
quote:
Op dinsdag 2 oktober 2007 15:54 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

Je gebruikt de nieuwe layout!
  dinsdag 2 oktober 2007 @ 15:58:48 #188
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_53642933
quote:
Op dinsdag 2 oktober 2007 15:56 schreef Fastmatti het volgende:

Je zou zelf ook in weinig topics kunnen reageren. Met je kijk-mij-eens-hard-zijn-houding
Je begrijpt 't niet helemaal, he? Ik heb hier de nodige interessante topics de afgrond in zien gaan omdat iemand zo nodig weer eens de 'belasting is diefstal'-kaart moest spelen. In dat doort situaties is het nog net geen topickaping, maar het scheelt niet veel.
  dinsdag 2 oktober 2007 @ 15:58:59 #189
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_53642938
quote:
Op dinsdag 2 oktober 2007 15:41 schreef Elseetje het volgende:
Nee, omdat ze de maatschappelijke werkelijkheid niet kunnen aanvaarden.
pi_53642939
quote:
Op dinsdag 2 oktober 2007 15:57 schreef TomTancr3do het volgende:

[..]

Wie heeft er hier moeite met PI's

Misschien interpreteren anderen sommige PI's wel een tikkeltje anders dan jijzelf.
Dat mag. Het is alleen zo zonde van je tijd om serieus te reageren op een post die niet serieus bedoeld was.
pi_53642965
quote:
Op dinsdag 2 oktober 2007 15:58 schreef gronk het volgende:

[..]

Je begrijpt 't niet helemaal, he? Ik heb hier de nodige interessante topics de afgrond in zien gaan omdat iemand zo nodig weer eens de 'belasting is diefstal'-kaart moest spelen. In dat doort situaties is het nog net geen topickaping, maar het scheelt niet veel.
Helaas zien ook mods dat met lede ogen aan.
  dinsdag 2 oktober 2007 @ 16:02:12 #192
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_53643019
quote:
Dat belasting diefstal is, is een meer dan legitiem standpunt. Vooral als dat gaat naar CPN Ella van Waiken Gefels.
pi_53643144
Geheugen computer fors uitgebreid.

Dat scheelt een stuk
pi_53643147
quote:

[..]

De linkse users komen ook niet verder dan "iedereen die het niet met mij eens is, is dom/simpel/onontwikkeld/gevoelloos/etc" dat wordt wel (algemeen) geaccepteerd.

Het is gewoon een feit dat de politieke discussies op FOK compleet zinloos zijn, omdat niemand zal wijken van zijn standpunt.
pi_53643200
quote:
Op dinsdag 2 oktober 2007 16:06 schreef Fastmatti het volgende:

Het is gewoon een feit dat de politieke discussies op FOK compleet zinloos zijn, omdat niemand zal wijken van zijn standpunt.
Lang leve de discussie. Als iedereen gaat schuiven dan kan FOKpol opgeheven worden.
pi_53643209
quote:
Op dinsdag 2 oktober 2007 15:59 schreef Elseetje het volgende:

[..]

Dat mag. Het is alleen zo zonde van je tijd om serieus te reageren op een post die niet serieus bedoeld was.
Afgaande op de PI doe je dat nu zelf ook. (En ik ook weer )
pi_53643261
quote:
Op dinsdag 2 oktober 2007 16:08 schreef TomTancr3do het volgende:

[..]

Afgaande op de PI doe je dat nu zelf ook. (En ik ook weer )
Nee, juist niet. Zo kunnen we wel een hele tijd doorgaan.
pi_53643458
quote:
Op dinsdag 2 oktober 2007 16:13 schreef Hagelkaas het volgende:

[..]

Ik heb een keer het natuurkunde in de hens gezet.. En het was geen ongelukje Maargoed, dat komt ervan als je door je leraar voor 'gestoord kind' wordt uitgemaakt omdat ik niet op zat te letten.
pi_53643519
Jezus Christus, kan dat Voorbij Fok!-gekneus niet even lekker hun eigen forumpje bevuilen?
  dinsdag 2 oktober 2007 @ 16:20:23 #200
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_53643530
quote:
Op dinsdag 2 oktober 2007 15:59 schreef Elseetje het volgende:

Helaas zien ook mods dat met lede ogen aan.
Floripas for president!
  dinsdag 2 oktober 2007 @ 16:21:15 #201
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_53643556
quote:
Op dinsdag 2 oktober 2007 16:02 schreef PJORourke het volgende:

Dat belasting diefstal is, is een meer dan legitiem standpunt. Vooral als dat gaat naar CPN Ella van Waiken Gefels.
Ik betaal anders ook vrolijk mee aan de uitkeringen van libertariers
  dinsdag 2 oktober 2007 @ 16:22:06 #202
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_53643581
Het natuurkunde
pi_53643631
quote:
Op dinsdag 2 oktober 2007 16:22 schreef PJORourke het volgende:
Het natuurkunde
Te erg.
  dinsdag 2 oktober 2007 @ 16:24:03 #204
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_53643633
http://www.vk.tv/video/13(...)ver-dierenporno.html

Interessant, Nederland is wereldwijd de grootste producent van dierenporno. 80% wordt hier gemaakt.
  dinsdag 2 oktober 2007 @ 16:25:21 #205
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_53643664
quote:
Op dinsdag 2 oktober 2007 16:20 schreef Monidique het volgende:
Jezus Christus, kan dat Voorbij Fok!-gekneus niet even lekker hun eigen forumpje bevuilen?
Wat zit je weer te ijlen, dwaas?
pi_53643674
quote:
Op dinsdag 2 oktober 2007 16:21 schreef gronk het volgende:

[..]

Libertariers zijn dan ook gewoon gestoord
pi_53643730
quote:
Op dinsdag 2 oktober 2007 16:25 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Wat zit je weer te ijlen, dwaas?
Inderdaad. Voorbij Fok!, kneuzen, eigen forumpje voor z'n vijven. Waar ijl ik eigenlijk over als dwaas... Maar goed, dit dus.
  dinsdag 2 oktober 2007 @ 16:28:32 #208
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_53643743
quote:
Op dinsdag 2 oktober 2007 16:21 schreef gronk het volgende:
En dat jij daar kennelijk blij mee bent, zegt toch genoeg over jou?
pi_53643776
-weg-

[ Bericht 98% gewijzigd door sigme op 02-10-2007 19:24:56 ]
pi_53643801
quote:
Op dinsdag 2 oktober 2007 16:24 schreef Elseetje het volgende:

[..]

Te erg.
Is niet gewoon het woordje lokaal vergeten?
pi_53643827
quote:
Op dinsdag 2 oktober 2007 16:30 schreef du_ke het volgende:

[..]

Ja, ongetwijfeld. Best knap, als je ziet hoe vaak je je post kan herzien en verbeteren, en hoelang dat kan...
pi_53643834
quote:
Op dinsdag 2 oktober 2007 16:30 schreef du_ke het volgende:

[..]

Of hij heeft bijna de natuurkunde opgeblazen, natuurlijk, als een soort Einstein of Newton.
  † In Memoriam † dinsdag 2 oktober 2007 @ 16:33:47 #213
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_53643896
quote:
Op dinsdag 2 oktober 2007 15:57 schreef Elseetje het volgende:
Je gebruikt de nieuwe layout!
Yup.
Carpe Libertatem
pi_53643945
quote:
Op dinsdag 2 oktober 2007 16:29 schreef du_ke het volgende:

-weggeëdit-
Het kan ook nooit normaal hier hè?

[ Bericht 14% gewijzigd door sigme op 02-10-2007 19:25:50 ]
pi_53643959
quote:
Op dinsdag 2 oktober 2007 16:33 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

Yup.
  dinsdag 2 oktober 2007 @ 16:42:09 #216
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_53644105
quote:
Donner wil schooluniform
DEN HAAG - Een verplicht schooluniform kan volgens minister Piet Hein Donner (Sociale Zaken) voorkomen dat al op jonge leeftijd schulden worden gemaakt, omdat leerlingen elkaar niet meer de loef afsteken met nieuwe kleding.

De bewindsman zorgde er gisteren tijdens het Nationaal Jeugddebat in de Tweede Kamer met zijn stelling voor dat een groot deel van de ruim honderd aanwezige jongeren naar de interruptiemicrofoon liep.

De minister, die later in het debat toegaf dat de oplossing van schulden misschien niet in een schooluniform zit, wees de jeugdpolitici wel op hun eigen verantwoordelijkheid. Volgens hem zitten er nu gemiddeld twee kinderen per klas in financiële problemen of dreigen daarin te komen. ,,De vraag is, ben je bereid om ook zelf wat te doen aan de problemen van de leerling die naast je zit?’’ aldus de minister.

De jeugdpolitici wezen Donner erop dat scholieren net zo goed veel geld kwijt zijn aan mobiele telefoons en iPods. Ook worden volgens hen vooral schulden voorkomen door een betere opvoeding, goede voorlichting op school over budgetbeheer en het aanpakken van bedrijven waarbij het te gemakkelijk schulden maken is. (ANP)
Geen gelul, iedereen dezelfde ipod
  dinsdag 2 oktober 2007 @ 16:45:24 #217
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_53644189
quote:
Op dinsdag 2 oktober 2007 16:28 schreef PJORourke het volgende:

[..]

En dat jij daar kennelijk blij mee bent, zegt toch genoeg over jou?
Ik ben daar helemaal niet blij mee! Beetje geld overmaken aan ruggegraatloze principeprutsers!
pi_53644369
quote:
Op dinsdag 2 oktober 2007 16:45 schreef gronk het volgende:

[..]

Ik ben daar helemaal niet blij mee! Beetje geld overmaken aan ruggegraatloze principeprutsers!
Nouja, je wordt er in ieder geval vrolijk van.
  dinsdag 2 oktober 2007 @ 16:53:15 #219
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_53644402
quote:
Op dinsdag 2 oktober 2007 16:52 schreef Elseetje het volgende:

Nouja, je wordt er in ieder geval vrolijk van.
Ja, dat dan weer wel.
pi_53644770
Vraag me af of de bellofielen nu gaan wijzen naar Birma en zeggen, zie je wel, je kunt een opstand wel onderdrukken, je zult alleen hard moeten optreden.
  dinsdag 2 oktober 2007 @ 17:15:57 #221
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_53644863
Iedere opstand is onderdrukbaar, als je maar hard genoeg optreedt. Alleen zijn we dat niet meer gewend in 't westen, met onze eindeloze inspraakrondes.
pi_53644907
Ik wil het posticon gebruiken. Moet ik toch de nieuwe layout gaan gebruiken.
  dinsdag 2 oktober 2007 @ 17:28:14 #223
153070 Rock_de_Braziliaan
Stranger than fiction
pi_53645194
"I think I'm in a tragedy"
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=FZFG5PKw504[/youtube]
"In America today profit is privatized but risk is increasingly socialized"
  dinsdag 2 oktober 2007 @ 17:37:05 #224
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_53645409
quote:
Op dinsdag 2 oktober 2007 17:17 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik wil het posticon gebruiken. Moet ik toch de nieuwe layout gaan gebruiken.
Met javascript kan het ook.

javascript:void(document.forms[0].posticon[0].value = '16')
pi_53645416
Zo. Mijn spraakherkenning installeren. Kan ik Fok! helemaal vol tetteren met wijze opvattingen.
  dinsdag 2 oktober 2007 @ 17:39:03 #226
Stranger than fiction
pi_53645460
quote:
Op dinsdag 2 oktober 2007 17:37 schreef EchtGaaf het volgende:
Zo. Mijn spraakherkenning installeren. Kan ik Fok! helemaal vol tetteren met wijze opvattingen.
Oh mijn God!

Ik ben benieuwd
pi_53645474
quote:
Op dinsdag 2 oktober 2007 17:37 schreef Sidekick het volgende:

Met javascript kan het ook.
Nou ben ik nog niet gepromoveerd.

Hoe moet da?

Opties?
pi_53645487
quote:
Op dinsdag 2 oktober 2007 17:39 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:

[..]

Oh mijn God!

Ik ben benieuwd
Ik ook.
pi_53645490
quote:
Op dinsdag 2 oktober 2007 16:42 schreef Aoristus het volgende:

[..]

Geen gelul, iedereen dezelfde ipod
Donner [14.gif]
  dinsdag 2 oktober 2007 @ 17:46:10 #230
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_53645622
quote:
Op dinsdag 2 oktober 2007 17:39 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]

Nou ben ik nog niet gepromoveerd.

Hoe moet da?

Opties?
Reageervenster openen, daarna in de adresbalk de javascript kopieren en enter drukken. Vervolgens blijf je in het reageervenster en kan je je reactie typen en op invoeren drukken. Je mag echter niet de PI veranderen.
  dinsdag 2 oktober 2007 @ 17:48:32 #231
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_53645677
En '17' is als PI
pi_53645723
quote:
Op dinsdag 2 oktober 2007 17:48 schreef Sidekick het volgende:
En '17' is als PI
Cool
Soms blijk je de waarheid alleen te kunnen overbrengen door deze geweld aan te doen.
pi_53646147
Vandaag een heel verhaal over de 'implementatie' van de maatschappelijke discussie over onderwijs. Eén extra college per week, het moet niet gekker worden.
Vroeger dacht ik dat ik mijn vijanden het vuur aan de schenen moest leggen. Een misvatting, want dat doen ze zelf wel. Ik hoef enkel mijn vergrootglas maar op ze te richten en het begint te smeulen.
  dinsdag 2 oktober 2007 @ 18:19:27 #234
Stranger than fiction
pi_53646398
Op naar huis.
pi_53646405
Was dat geklooi met javascripts niet banwaardig?
  dinsdag 2 oktober 2007 @ 18:21:55 #236
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_53646484
quote:
Op dinsdag 2 oktober 2007 18:19 schreef DrWolffenstein het volgende:
Yep, dat was zo. Maar misschien zijn de regels ineens weer veranderd. Sidekick hoeft niet chemisch gesteriliseerd te worden, het is een vreedzame tbs'er
pi_53646576
Ben chagrijnig. Ga weg.
  dinsdag 2 oktober 2007 @ 18:32:38 #238
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_53646768
quote:
Op dinsdag 2 oktober 2007 18:19 schreef DrWolffenstein het volgende:
Ik klooi niet.
  dinsdag 2 oktober 2007 @ 19:07:52 #240
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_53647805
quote:
Op dinsdag 2 oktober 2007 18:56 schreef pberends het volgende:
Ik word lid van Paypal.
Wacht maar eens tot je dingen gaat verkopen op ebay, met paypal. Dan ga je pas echt vloeken.
pi_53647849
quote:
Op dinsdag 2 oktober 2007 19:07 schreef gronk het volgende:

[..]

Wacht maar eens tot je dingen gaat verkopen op ebay, met paypal. Dan ga je pas echt vloeken.
Paypal zit toch in Luxemburg
  dinsdag 2 oktober 2007 @ 19:14:07 #242
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_53648003
quote:
Op dinsdag 2 oktober 2007 19:09 schreef Fastmatti het volgende:

[..]

Paypal zit toch in Luxemburg
Ja, en rabarber is een groente. Now what?
  dinsdag 2 oktober 2007 @ 19:24:49 #243
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_53648311
quote:
Op dinsdag 2 oktober 2007 19:14 schreef gronk het volgende:
Kan jij niet eens opsodetiefen met je zogenaamde lolligheid?
pi_53648333
quote:
Op dinsdag 2 oktober 2007 19:24 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Vroeger dacht ik dat ik mijn vijanden het vuur aan de schenen moest leggen. Een misvatting, want dat doen ze zelf wel. Ik hoef enkel mijn vergrootglas maar op ze te richten en het begint te smeulen.
  dinsdag 2 oktober 2007 @ 19:37:39 #245
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_53648702
quote:

Ah, offtopic geneuzel is alleen toegestaan voor nerdjes.
  dinsdag 2 oktober 2007 @ 19:37:57 #246
66825 Reya
Fier Wallon
pi_53648712
quote:
Op dinsdag 2 oktober 2007 18:56 schreef pberends het volgende:
Ik word lid van Paypal.
Dude.
  † In Memoriam † dinsdag 2 oktober 2007 @ 20:03:49 #247
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_53649470
Hoeren!!!!!!!!!!!!!!!!
Iconen verdwijnen, klonen verschijnen.
Dan ken jij de CDA aanhangers niet.
Fok = bruinhemdenforum, want smilies zijn kaal.
pi_53649920
quote:
Op dinsdag 2 oktober 2007 19:14 schreef gronk het volgende:

[..]

Dus de belastingdienst ziet niks van jouw transacties
pi_53649951
quote:

[..]

Hij heeft wel een punt.
  dinsdag 2 oktober 2007 @ 20:22:49 #250
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_53650090
me no like new design at all.
You're a fucking ugly bitch. I want to stab you to death, and then play around with your blood.
  † In Memoriam † dinsdag 2 oktober 2007 @ 20:24:14 #251
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_53650129
quote:
Op dinsdag 2 oktober 2007 20:22 schreef Napalm het volgende:
Me like you!
  dinsdag 2 oktober 2007 @ 20:27:23 #252
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_53650223
quote:
Op dinsdag 2 oktober 2007 20:18 schreef Elseetje het volgende:
Hij heeft wel een punt.
Mens, ga toch koken.
  dinsdag 2 oktober 2007 @ 20:28:00 #253
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_53650249
quote:
Op dinsdag 2 oktober 2007 20:24 schreef Aaahikwordgek het volgende:

[..]

Me like you!
hmmm, instellingen wat aangepast en nu is de layout enigszins toonbaar.
You're a fucking ugly bitch. I want to stab you to death, and then play around with your blood.
  dinsdag 2 oktober 2007 @ 20:29:57 #254
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_53650292
quote:
Op dinsdag 2 oktober 2007 20:17 schreef Fastmatti het volgende:

[..]

Dus de belastingdienst ziet niks van jouw transacties
Ah, bedoelde je *dat*.

Welnu, laat me je uitleggen:

1) Ik betaal *graag* BTW aan de belastingdienst. veel BTW betalen betekent dat je veel omzet maakt, en dat je zoveel omzet maakt dat je de voorbelasting niet meer terugkrijgt.
2) Ik betaal *graag* BTW aan de belastingdienst: dat betekent dat ik een succesvol bedrijf heb, en dat ik gebruik kan maken van alle voordelen van het ondernemerschap. Leuke speledingetjes aftrekken als 'bedrijfskosten', etc.
3) Als je sporadisch wat verkoopt op ebay, dan is de belastingdienst daar best in geinteresseerd, maar tot zeg, pak 'm beet, 500 euro per maand zal het de belastingdienst aan de kont roesten of je dat opgeeft. Ja, formeel moet 't wel, maar je komt dan in het gebied van de 'kleine ondernemersregeling' etc.

4) de kosten van paypal lopen op tot 3.8% per transactie, *plus* een overkill aan kopersbescherming, die ten koste gaat van de verkoper. Zoek maar na in het paypal-topic, of op paypal's slecht georganiseerde site.
5) Als je vanuit nederland iets wilt zenden met de garantie dat dat ook is aangekomen en geaccepteerd door de koper, die geaccepteerd wordt door paypal, dan zit je vast op, IIRC, UPS of FedEX. Reken maar na wat er van je marge overblijft als je een beetje zekerheid wilt hebben dat je niet getild wordt.

Nee, paypal is 't niet.
pi_53650372
Hoe dan ook, goedeavond. ISTQB (tot voor kort bekend staand als 'ISEB') is saai, wazig & vaag, maar het Hele Moeilijke zie ik er nog niet zo van.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_53650465
Gronk, denk aan je hart
  dinsdag 2 oktober 2007 @ 20:35:56 #257
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_53650470
quote:
Op dinsdag 2 oktober 2007 20:32 schreef sigme het volgende:
Hoe dan ook, goedeavond. ISTQB (tot voor kort bekend staand als 'ISEB') is saai, wazig & vaag, maar het Hele Moeilijke zie ik er nog niet zo van.
Da's met pak'm beet 8 tot 9 van de 10 softwaredingen het geval. Heel veel fluf, een goede test voor je snellees-vaardigheden, maar content? Naaaaaah.

Kijk maar eens naar al die IT-boeken. De een nog dikker dan de andere.
  dinsdag 2 oktober 2007 @ 20:37:12 #258
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_53650514
quote:
Op dinsdag 2 oktober 2007 20:35 schreef Fastmatti het volgende:
Gronk, denk aan je hart
En breek me de bek niet open over fee-bay!
pi_53650597
quote:
Op dinsdag 2 oktober 2007 20:35 schreef gronk het volgende:

[..]

Da's met pak'm beet 8 tot 9 van de 10 softwaredingen het geval. Heel veel fluf, een goede test voor je snellees-vaardigheden, maar content? Naaaaaah.

Kijk maar eens naar al die IT-boeken. De een nog dikker dan de andere.
Oh, ik weet het, ik ben ook naar school geweest en zo.

Als ik de IT zat ben ga ik de trainingsbusiness in. Heb ik eerder gedaan, ik kan het heel aardig al zeg ik het zelf. Dit soort 'methoden' met boekies - gouden handel.

[ Bericht 1% gewijzigd door sigme op 02-10-2007 20:46:55 ]
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  dinsdag 2 oktober 2007 @ 20:43:49 #260
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_53650691
Toevallig *de* manier ontdekt om cold-calling telemarketeers te neutraliseren: om hun telefoonnummer vragen, 'zodat ik u morgen terug kan bellen. Nee, don't call us, we call you. Wat? U kunt niet gebeld worden? Jammer. Dan moet u een gigantische verkoopkans voorbij laten gaan.'

Whehehehe.

+1 omdat zij ophing, +5 vanwege de duidelijk hoorbare teleurstelling
pi_53650729
Je maakt mijn leven echt een stuk plezieriger
  dinsdag 2 oktober 2007 @ 20:46:10 #262
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_53650774
Het mooie is: d'r is *geen speld* tussen te krijgen
pi_53650834
Ik had het niet over het telemarketing verhaal
pi_53650889
quote:
Moslimleerkracht mag Bijbelles gaan geven

VOORBURG - Islamitische pabo-studenten mogen het diploma christelijk basisonderwijs (dcbo) halen, dat nodig is om op christelijke scholen te kunnen werken. Deze uitspraak van de Besturenraad van het christelijk onderwijs volgt de reeds bestaande praktijk.

Het diploma christelijk basisonderwijs leert studenten godsdienstles te geven, Bijbelverhalen te vertellen en mee te denken over de levensbeschouwelijke identiteit van de school. Het dcbo is een extra certificaat naast het standaard pabo-diploma en is voor onderwijspersoneel op de meeste christelijke scholen verplicht of sterk aanbevolen. Enkele pabo's verstrekken het diploma al langer aan moslimstudenten en sommige christelijke basisscholen nemen deze studenten al jaren gewoon aan. Die praktijk is voor de Besturenraad reden om moslimstudenten nu officieel toe te staan het dcbo te behalen. ,,Het is aan de pabo-opleidingen of zij moslimstudenten het diploma willen verstrekken. En de schoolbesturen besluiten zelf of zij deze studenten aannemen'', licht Swier Frouws toe. Hij heeft bij de Besturenraad het diploma christelijk basisonderwijs in zijn portefeuille.
http://www.nd.nl/Document.aspx?document=nd_artikel&id=100814
  dinsdag 2 oktober 2007 @ 20:49:39 #265
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_53650896
quote:
Op dinsdag 2 oktober 2007 20:47 schreef Fastmatti het volgende:
Ik had het niet over het telemarketing verhaal
Doe dan quoten, man !
pi_53650972
quote:
Op dinsdag 2 oktober 2007 20:49 schreef gronk het volgende:

[..]

Doe dan quoten, man !
Het is gewoon je hele houding. Als ik dit alles lees weet ik zeker dat ik een veel prettiger leven heb dan jij Echt bedankt, heb net besloten me nooit meer ergens druk om te maken

Eigenlijk moet ik gewoon stoppen met het posten in POL en NWS. Is veel beter voor mijn bloeddruk.
pi_53651027
Ik vraag het me af. Ik ben een brok frustratie, maar bij veel rechtserlingen heb ik dat idee ook wel...
  dinsdag 2 oktober 2007 @ 20:54:48 #268
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_53651063
quote:
Op dinsdag 2 oktober 2007 20:43 schreef gronk het volgende:
Toevallig *de* manier ontdekt om cold-calling telemarketeers te neutraliseren: om hun telefoonnummer vragen, 'zodat ik u morgen terug kan bellen. Nee, don't call us, we call you. Wat? U kunt niet gebeld worden? Jammer. Dan moet u een gigantische verkoopkans voorbij laten gaan.'

Whehehehe.

+1 omdat zij ophing, +5 vanwege de duidelijk hoorbare teleurstelling
Een goede marketeer zal vragen wanneer je teruggebeld kan worden. "Morgen? Overmorgen dan?"

Er is makkelijk een speld tussen te krijgen.

Nee, als je ze echt wil fucken, dan zeg je 'heeft u een momentje?' en dan de telefoon ergens neerleggen zodat ze gaan wachten. Daar kunnen ze geen speld tussen krijgen, en jij kan ondertussen eten, of iets anders nuttigs.
  dinsdag 2 oktober 2007 @ 20:55:17 #269
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_53651084
quote:
Op dinsdag 2 oktober 2007 20:54 schreef Monidique het volgende:
Ik vraag het me af. Ik ben een brok frustratie, maar bij veel rechtserlingen heb ik dat idee ook wel...
Maar jij bent dan ook extreem-rechts.
pi_53651113
Dat is waar. Koffietijd. O, allang al.
  dinsdag 2 oktober 2007 @ 20:57:11 #271
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_53651134
quote:
Op dinsdag 2 oktober 2007 20:54 schreef Sidekick het volgende:

Een goede marketeer zal vragen wanneer je teruggebeld kan worden. "Morgen? Overmorgen dan?"
Vroeg ze ook. Ik heb netjes gevraagd of ik ze morgen overdag kon terugbellen; nu zat ik in prive-tijd. Daarop wilde ze m'n werk-nummer hebben, zodat ze me morgen op m'n werk kon bellen, maar ik hield gewoon stug vol dat ik *hun* wilde bellen.
  dinsdag 2 oktober 2007 @ 20:58:26 #272
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_53651186
quote:
Op dinsdag 2 oktober 2007 20:52 schreef Fastmatti het volgende:

Het is gewoon je hele houding.
Je bedoeld 'ik betaal graag omzetbelasting'?

pi_53651214
Ik zei altijd dat ik op de lijst sta van mensen die niet gebeld willen worden door DM-bedrijven. En dat ik alleen zaken doe met nette bedrijven, en dat nette bedrijven zich aan die lijst houden.
  dinsdag 2 oktober 2007 @ 20:59:29 #274
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_53651233
quote:
Op dinsdag 2 oktober 2007 20:54 schreef Sidekick het volgende:

Nee, als je ze echt wil fucken, dan zeg je 'heeft u een momentje?' en dan de telefoon ergens neerleggen zodat ze gaan wachten. Daar kunnen ze geen speld tussen krijgen, en jij kan ondertussen eten, of iets anders nuttigs.
Heb ik *ook* wel eens gedaan, maar op de een of andere manier rukt dat niet zo lekker.
  dinsdag 2 oktober 2007 @ 21:00:46 #275
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_53651287
quote:
Op dinsdag 2 oktober 2007 20:59 schreef sigme het volgende:
Ik zei altijd dat ik op de lijst sta van mensen die niet gebeld willen worden door DM-bedrijven. En dat ik alleen zaken doe met nette bedrijven, en dat nette bedrijven zich aan die lijst houden.
ah, www.infofilter.nl. Sta ik ook op. Werkt prima, trouwens: ik ging van 3 telefoontjes per week (en stijgend) naar gemiddeld een per maand.
pi_53651365
Het werkt trouwens behoorlijk goed dat telemarkering. Ken meerdere mensen die in deze business zitten/zaten. Eentje daarvan was één van de eerste in de telemarketing branche en heeft zijn bedrijf een jaartje of acht geleden voor 35 miljoen verkocht.
  dinsdag 2 oktober 2007 @ 21:06:39 #277
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_53651485
Keep it simple, one foot goes down in front of the other, one foot in front of the other
pi_53652822
, !
pi_53652903
quote:
Op dinsdag 2 oktober 2007 21:46 schreef sigme het volgende:
, !
Eens.
  dinsdag 2 oktober 2007 @ 21:49:32 #280
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_53652932
quote:
Op dinsdag 2 oktober 2007 21:46 schreef sigme het volgende:
, !
Vroeg op morgen?
  dinsdag 2 oktober 2007 @ 21:53:49 #281
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_53653088
plop
pi_53653415
Hee, Harry, loopt die Elseetje al warm voor het modschap op POL oid?
Heb je dat gelezen? "Waarom moet dit in POLFB".
I´m back.
pi_53653430
quote:
Op dinsdag 2 oktober 2007 20:22 schreef Napalm het volgende:
Gewoon gelijk weer vervangen.
  dinsdag 2 oktober 2007 @ 22:12:58 #285
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_53653812
quote:
Op dinsdag 2 oktober 2007 22:02 schreef Ryan3 het volgende:
Hee, Harry, loopt die Elseetje al warm voor het modschap op POL oid?
Heb je dat gelezen? "Waarom moet dit in POLFB".
Moet het me wat kunnen schelen
pi_53653850
Wie wilt er eigenlijk nog mod worden?
  dinsdag 2 oktober 2007 @ 22:16:19 #287
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_53653933
quote:
Op dinsdag 2 oktober 2007 22:13 schreef EchtGaaf het volgende:
Wie wilt er eigenlijk nog mod worden?
Precies, je zou minimaal voor Danny's rol gaan of helemaal niets.
  † In Memoriam † dinsdag 2 oktober 2007 @ 22:18:26 #288
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_53654006
Wie nu nog mod wil worden heeft dus écht geen leven. Ik bedoel, na een f5 een minuut moeten wachten op een schermverversing.
pi_53654038
Wilt.
pi_53654051
quote:
Op dinsdag 2 oktober 2007 22:12 schreef Aoristus het volgende:

[..]

Moet het me wat kunnen schelen
Ja. .
I´m back.
pi_53654173
quote:
Op dinsdag 2 oktober 2007 22:19 schreef du_ke het volgende:
Wilt.
wil
pi_53654215
Ik verveel me en ik heb honger.
  dinsdag 2 oktober 2007 @ 22:25:12 #293
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_53654268
quote:
Op dinsdag 2 oktober 2007 22:19 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ja. .
ik heb volgens mij een groene balisto gewonnen met het c1000 kwartetspel
pi_53654271
quote:
Op dinsdag 2 oktober 2007 22:23 schreef Fastmatti het volgende:
Ik verveel me en ik heb honger.
Kom naar Leiden.
pi_53654287
wil idd.
I´m back.
pi_53654290
Onvergankelijk:
quote:
Definities/ dingen kunnen omschrijven is enkel voor beklagenswaardige rationele mensen die geen gevoelsleven hebben.
  † In Memoriam † dinsdag 2 oktober 2007 @ 22:26:26 #297
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_53654322
quote:
Op dinsdag 2 oktober 2007 22:19 schreef du_ke het volgende:
Wilt.
http://www.majstro.com/We(...)len.php?gebrTaal=dut

At your service.
pi_53654417
her_tog toch.
pi_53654466
quote:
Op dinsdag 2 oktober 2007 22:25 schreef Aoristus het volgende:

[..]

ik heb volgens mij een groene balisto gewonnen met het c1000 kwartetspel
Ja, en wij hebben een boodschappentrollie vol euroshopper boodschappen gewonnen, van de Appie. Waarde ¤ 12,09. .
I´m back.
  dinsdag 2 oktober 2007 @ 22:30:42 #300
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_53654489
quote:
Op dinsdag 2 oktober 2007 22:29 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ja, en wij hebben een boodschappentrollie vol euroshopper boodschappen gewonnen, van de Appie. Waarde ¤ 12,09. .
Tof. Wat zit er allemaal in?
pi_53654510
quote:
Op dinsdag 2 oktober 2007 22:25 schreef Apropos het volgende:
Onvergankelijk:
[..]
Ippon?
I´m back.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar: