Kijk maar eens naar steden in grootstedelijke gebieden is het warmer dan in andere streken op vergelijkbare plaatsen. Er komen ook andere organismen voor die andere eisen stellen aan hun omgeving (klimaat). Heb er ook wel eens wat over gelezen dat de hoeveelheid en type neerslag er veranderen.quote:Op dinsdag 2 oktober 2007 14:42 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
![]()
Welke acties moet ik ondernemen om op lokaal niveau een lekker tropisch klimaatje te maken, vertel het mij du_ke en maak mijn leventje wat warmer.
Guttegut, wat is het moeilijk om niet neerbuigend op anderen te reageren zeg.quote:Op dinsdag 2 oktober 2007 14:35 schreef TomTancr3do het volgende:
[..]
En waar precies in dat stuk staat dat de Franse kernenergie te duur zou zijn? Quote het anders even.
Anyway, ik wist wel dat je met zo'n sneu blaatlinkje op internet zou komen, je hebt waarschijnlijk niet eens toegang tot de relevante wetenschappelijke tijdschriften.
Aha, warmte wat blijft hangen tussen gebouwen is nu ook al een klimaatverandering?quote:Op dinsdag 2 oktober 2007 14:49 schreef du_ke het volgende:
Kijk maar eens naar steden in grootstedelijke gebieden is het warmer dan in andere streken op vergelijkbare plaatsen. Er komen ook andere organismen voor die andere eisen stellen aan hun omgeving (klimaat). Heb er ook wel eens wat over gelezen dat de hoeveelheid en type neerslag er veranderen.
Ach hij past het toe als tactiek om onder het plaatsen van bronnen uit te komenquote:Op dinsdag 2 oktober 2007 14:52 schreef Elseetje het volgende:
[..]
Guttegut, wat is het moeilijk om niet neerbuigend op anderen te reageren zeg.
Dat was me meteen al overduidelijk, vandaar juist. Wat moet ik nou weer met een stuk over kernenergie in het algemeen, uitgaande van de huidige situatie? Jij beweerde dat de Franse aanpak veel duurder uitpakt dan andere oplossingen. Daar hadden we het over (lees anders de discussie maar eens even terug), en daar wil ik een wetenschappelijk artikel of iets dat daar in de buurt komt over zien.quote:Op dinsdag 2 oktober 2007 14:39 schreef du_ke het volgende:
[..]
Het gaat me over kernenergie in het algemeen. Dat lijkt me, hoewel misschien wat hoog gegrepen voor je, overduidelijk.
Voor mij niet, dat zegt me helemaal niks. Daar kunnen allerlei redenen voor zijn, bijvoorbeeld dat een bedrijf niet bereid is een grote investering te doen met een dergelijk groot politiek risico. Als de extreem-groenen aan de macht komen mogen ze de boel op eigen kosten weer helemaal stilleggen en afbreken.quote:Maar goed dat het in Frankrijk een staatsbedrijf is dat de centrales moet bouwen lijkt me voldoende aanwijzing.
Waarom zou ik? Ik heb dat nergens beweerd.quote:Maar goed kom jij maar eens met een link naar een wetenschappelijk blad waarin staat dat kernenergie goedkoper is dan de alternatieven.
Ach gut, moet je het opnemen voor je linkse vriendje omdat hij een beetje tegengas krijgt?quote:Op dinsdag 2 oktober 2007 14:52 schreef Elseetje het volgende:
[..]
Guttegut, wat is het moeilijk om niet neerbuigend op anderen te reageren zeg.
Op lokale schaal kan het klimaat daardoor inderdaad veranderen. Als een gebied op een gegeven moment meer of minder zon of regen absorbeerd dan maakt dat gewoon verschil.quote:Op dinsdag 2 oktober 2007 14:53 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Aha, warmte wat blijft hangen tussen gebouwen is nu ook al een klimaatverandering?
Je hebt zelfs binnen een straal van een paar honder meter flinke temperatuurverschillen. Neem een erg versteend winkelcentrum, en 300 meter verderop een vrijstaand landhuis met veel groen. Wereld van verschil.quote:Op dinsdag 2 oktober 2007 14:49 schreef du_ke het volgende:
[..]
Kijk maar eens naar steden in grootstedelijke gebieden is het warmer dan in andere streken op vergelijkbare plaatsen. Er komen ook andere organismen voor die andere eisen stellen aan hun omgeving (klimaat). Heb er ook wel eens wat over gelezen dat de hoeveelheid en type neerslag er veranderen.
Maar op microniveau ook oude landhuizen die een muur neerzetten op het zuiden waar b.v. druiven konden groeien die het op de volle grond niet goed deden of bijzondere bloemen.
Allemaal leuk en aardig, maar ik wil graag concrete maatregelen zodat ik mijn Costa aan de Rijn plan kan realiseren dmv. van klimaatverandering op lokale schaal. Het lijkt mij wel wat om een straaltje van 10 km tropicsh te krijgen door menselijk handelenquote:Op dinsdag 2 oktober 2007 14:57 schreef du_ke het volgende:
Op lokale schaal kan het klimaat daardoor inderdaad veranderen. Als een gebied op een gegeven moment meer of minder zon of regen absorbeerd dan maakt dat gewoon verschil.
Op een andere schaal kan dat door grootschalige irrigatieprojecten die bij het Bajkalmeer desastreuze effecten hebben gehad op het klimaat. Of woestijnvorming door weinig efficiente landbouwmethoden.
zwembadje erbij, barretje...quote:Op dinsdag 2 oktober 2007 15:01 schreef Fastmatti het volgende:
Als ik over een paar jaar een tuin heb komt er gewoon zo'n dingen te staan![]()
[afbeelding]
Dat is zegmaar temperatuur verschil en heeft met klimaatverandering door mensen weinig van doen.quote:Op dinsdag 2 oktober 2007 15:00 schreef Elseetje het volgende:
Je hebt zelfs binnen een straal van een paar honder meter flinke temperatuurverschillen. Neem een erg versteend winkelcentrum, en 300 meter verderop een vrijstaand landhuis met veel groen. Wereld van verschil.
Je wilt dus een wetenschappelijk artikel waaruit blijkt dat kernenergie duurder is dan de alternatieven? Ik gaf slechts Frankrijk als voorbeeld, dat snap je toch wel? Het nu toespitsen op een detail lijkt me niet zo zinnig.quote:Op dinsdag 2 oktober 2007 14:54 schreef TomTancr3do het volgende:
[..]
Dat was me meteen al overduidelijk, vandaar juist. Wat moet ik nou weer met een stuk over kernenergie in het algemeen, uitgaande van de huidige situatie? Jij beweerde dat de Franse aanpak veel duurder uitpakt dan andere oplossingen. Daar hadden we het over (lees anders de discussie maar eens even terug), en daar wil ik een wetenschappelijk artikel of iets dat daar in de buurt komt over zien.
[..]
Mij zegt het dat het niet rendabel is zolang kolen min of meer betaalbaar zijn. Lees anders de link die ik heb gegeven anders een keertje door. Misschien steek je er iets van op (zal wel niet omdat je het toch niet gaat lezenquote:Voor mij niet, dat zegt me helemaal niks. Daar kunnen allerlei redenen voor zijn, bijvoorbeeld dat een bedrijf niet bereid is een grote investering te doen met een dergelijk groot politiek risico. Als de extreem-groenen aan de macht komen mogen ze de boel op eigen kosten weer helemaal stilleggen en afbreken.
[..]
Je miept dat het niet duur is. Kom maar eens met bewijzen daarvoor.quote:Waarom zou ik? Ik heb dat nergens beweerd.
Maar nog altijd duurder dan de meeste andere varianten (en dan heb ik het over de grote 4 gas, kolen, olie en waterkracht) van energieopwekking.quote:Uit het eerder door jouzelf geposte verhaaltje leek het echter wel zo te zijn dat kernenergie goedkoper is dan windenergie.
Als je wat verder zou lezen dan je neus lang is, zou je weten dat ik niet veel op heb met du_ke, en dat ik dus ook geen reden heb om het voor hem op te nemen.quote:Op dinsdag 2 oktober 2007 14:56 schreef TomTancr3do het volgende:
[..]
Ach gut, moet je het opnemen voor je linkse vriendje omdat hij een beetje tegengas krijgt?
Hij is anders zelf net zo lekker bezig hoor. Maar dat zie je waarschijnlijk in je blinde naïviteit niet eens. Want ja, alles dat links is is vanzelf goed.
Nou zolang jij je tegengas niet voorziet van enige nuttige argumenten blijft het bij gepiep.quote:Op dinsdag 2 oktober 2007 14:56 schreef TomTancr3do het volgende:
[..]
Ach gut, moet je het opnemen voor je linkse vriendje omdat hij een beetje tegengas krijgt?
Hij is anders zelf net zo lekker bezig hoor. Maar dat zie je waarschijnlijk in je blinde naïviteit niet eens. Want ja, alles dat links is is vanzelf goed.
Och, dat zwembad is waarschijnlijk toch ook import. Dussee...quote:Op dinsdag 2 oktober 2007 15:05 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Helaas hebben we hier in NL geen fatsoenlijke vrouwen dus het wordt nog steeds niks![]()
Leer PI's lezen.quote:Op dinsdag 2 oktober 2007 15:05 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Dat is zegmaar temperatuur verschil en heeft met klimaatverandering door mensen weinig van doen.
Zo'n dingenquote:Op dinsdag 2 oktober 2007 15:01 schreef Fastmatti het volgende:
[afbeelding]
Dan mag je met flink wat chemicalien enzo aan de slag. Want zulke grote verschillen op zo'n kleine schaal zijn natuurlijk niet logisch.quote:Op dinsdag 2 oktober 2007 15:02 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Allemaal leuk en aardig, maar ik wil graag concrete maatregelen zodat ik mijn Costa aan de Rijn plan kan realiseren dmv. van klimaatverandering op lokale schaal. Het lijkt mij wel wat om een straaltje van 10 km tropicsh te krijgen door menselijk handelen
Is goed hoor jongen, ik ben klaar met je.quote:Op dinsdag 2 oktober 2007 15:06 schreef du_ke het volgende:
[..]
Nou zolang jij je tegengas niet voorziet van enige nuttige argumenten blijft het bij gepiep.
ik stook wel een echt vuurtje die warmte is stukken prettiger.quote:Op dinsdag 2 oktober 2007 15:01 schreef Fastmatti het volgende:
[afbeelding]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |