abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_53641085
quote:
Op dinsdag 2 oktober 2007 14:42 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

Welke acties moet ik ondernemen om op lokaal niveau een lekker tropisch klimaatje te maken, vertel het mij du_ke en maak mijn leventje wat warmer.
Kijk maar eens naar steden in grootstedelijke gebieden is het warmer dan in andere streken op vergelijkbare plaatsen. Er komen ook andere organismen voor die andere eisen stellen aan hun omgeving (klimaat). Heb er ook wel eens wat over gelezen dat de hoeveelheid en type neerslag er veranderen.

Maar op microniveau ook oude landhuizen die een muur neerzetten op het zuiden waar b.v. druiven konden groeien die het op de volle grond niet goed deden of bijzondere bloemen.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_53641183
quote:
Op dinsdag 2 oktober 2007 14:35 schreef TomTancr3do het volgende:

[..]

En waar precies in dat stuk staat dat de Franse kernenergie te duur zou zijn? Quote het anders even.

Anyway, ik wist wel dat je met zo'n sneu blaatlinkje op internet zou komen, je hebt waarschijnlijk niet eens toegang tot de relevante wetenschappelijke tijdschriften.
Guttegut, wat is het moeilijk om niet neerbuigend op anderen te reageren zeg.
  † In Memoriam † dinsdag 2 oktober 2007 @ 14:53:38 #128
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_53641201
quote:
Op dinsdag 2 oktober 2007 14:49 schreef du_ke het volgende:
Kijk maar eens naar steden in grootstedelijke gebieden is het warmer dan in andere streken op vergelijkbare plaatsen. Er komen ook andere organismen voor die andere eisen stellen aan hun omgeving (klimaat). Heb er ook wel eens wat over gelezen dat de hoeveelheid en type neerslag er veranderen.
Aha, warmte wat blijft hangen tussen gebouwen is nu ook al een klimaatverandering?
Carpe Libertatem
pi_53641220
quote:
Op dinsdag 2 oktober 2007 14:52 schreef Elseetje het volgende:

[..]

Ach hij past het toe als tactiek om onder het plaatsen van bronnen uit te komen .
pi_53641223
quote:
Op dinsdag 2 oktober 2007 14:39 schreef du_ke het volgende:

[..]

Het gaat me over kernenergie in het algemeen. Dat lijkt me, hoewel misschien wat hoog gegrepen voor je, overduidelijk.
Dat was me meteen al overduidelijk, vandaar juist. Wat moet ik nou weer met een stuk over kernenergie in het algemeen, uitgaande van de huidige situatie? Jij beweerde dat de Franse aanpak veel duurder uitpakt dan andere oplossingen. Daar hadden we het over (lees anders de discussie maar eens even terug), en daar wil ik een wetenschappelijk artikel of iets dat daar in de buurt komt over zien.
quote:
Maar goed dat het in Frankrijk een staatsbedrijf is dat de centrales moet bouwen lijkt me voldoende aanwijzing.
Voor mij niet, dat zegt me helemaal niks. Daar kunnen allerlei redenen voor zijn, bijvoorbeeld dat een bedrijf niet bereid is een grote investering te doen met een dergelijk groot politiek risico. Als de extreem-groenen aan de macht komen mogen ze de boel op eigen kosten weer helemaal stilleggen en afbreken.
quote:
Maar goed kom jij maar eens met een link naar een wetenschappelijk blad waarin staat dat kernenergie goedkoper is dan de alternatieven.
Waarom zou ik? Ik heb dat nergens beweerd.

Uit het eerder door jouzelf geposte verhaaltje leek het echter wel zo te zijn dat kernenergie goedkoper is dan windenergie.
If the shoe doesn't fit, the shoe must be a Nazi.
pi_53641278
quote:
Op dinsdag 2 oktober 2007 14:52 schreef Elseetje het volgende:

[..]

Ach gut, moet je het opnemen voor je linkse vriendje omdat hij een beetje tegengas krijgt?

Hij is anders zelf net zo lekker bezig hoor. Maar dat zie je waarschijnlijk in je blinde naïviteit niet eens. Want ja, alles dat links is is vanzelf goed.
pi_53641286
quote:
Op dinsdag 2 oktober 2007 14:53 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

Aha, warmte wat blijft hangen tussen gebouwen is nu ook al een klimaatverandering?
Op lokale schaal kan het klimaat daardoor inderdaad veranderen. Als een gebied op een gegeven moment meer of minder zon of regen absorbeerd dan maakt dat gewoon verschil.
Op een andere schaal kan dat door grootschalige irrigatieprojecten die bij het Bajkalmeer desastreuze effecten hebben gehad op het klimaat. Of woestijnvorming door weinig efficiente landbouwmethoden.
pi_53641344
Ons linkse zuigertje is weer flink bezig
pi_53641378
quote:
Op dinsdag 2 oktober 2007 14:49 schreef du_ke het volgende:

[..]

Maar op microniveau ook oude landhuizen die een muur neerzetten op het zuiden waar b.v. druiven konden groeien die het op de volle grond niet goed deden of bijzondere bloemen.
Je hebt zelfs binnen een straal van een paar honder meter flinke temperatuurverschillen. Neem een erg versteend winkelcentrum, en 300 meter verderop een vrijstaand landhuis met veel groen. Wereld van verschil.
pi_53641420
Als ik over een paar jaar een tuin heb komt er gewoon zo'n dingen te staan

† In Memoriam † dinsdag 2 oktober 2007 @ 15:02:19 #136
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_53641430
quote:
Op dinsdag 2 oktober 2007 14:57 schreef du_ke het volgende:
Op lokale schaal kan het klimaat daardoor inderdaad veranderen. Als een gebied op een gegeven moment meer of minder zon of regen absorbeerd dan maakt dat gewoon verschil.
Op een andere schaal kan dat door grootschalige irrigatieprojecten die bij het Bajkalmeer desastreuze effecten hebben gehad op het klimaat. Of woestijnvorming door weinig efficiente landbouwmethoden.
Allemaal leuk en aardig, maar ik wil graag concrete maatregelen zodat ik mijn Costa aan de Rijn plan kan realiseren dmv. van klimaatverandering op lokale schaal. Het lijkt mij wel wat om een straaltje van 10 km tropicsh te krijgen door menselijk handelen
Carpe Libertatem
pi_53641465
quote:
Op dinsdag 2 oktober 2007 15:01 schreef Fastmatti het volgende:

[afbeelding]
zwembadje erbij, barretje...
  † In Memoriam † dinsdag 2 oktober 2007 @ 15:05:25 #138
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_53641503
quote:
Op dinsdag 2 oktober 2007 15:00 schreef Elseetje het volgende:
Je hebt zelfs binnen een straal van een paar honder meter flinke temperatuurverschillen. Neem een erg versteend winkelcentrum, en 300 meter verderop een vrijstaand landhuis met veel groen. Wereld van verschil.
Dat is zegmaar temperatuur verschil en heeft met klimaatverandering door mensen weinig van doen.
Carpe Libertatem
pi_53641507
quote:
Op dinsdag 2 oktober 2007 15:03 schreef TomTancr3do het volgende:

[..]

zwembadje erbij, barretje...
Helaas hebben we hier in NL geen fatsoenlijke vrouwen dus het wordt nog steeds niks
pi_53641513
quote:
Op dinsdag 2 oktober 2007 14:54 schreef TomTancr3do het volgende:

[..]

Dat was me meteen al overduidelijk, vandaar juist. Wat moet ik nou weer met een stuk over kernenergie in het algemeen, uitgaande van de huidige situatie? Jij beweerde dat de Franse aanpak veel duurder uitpakt dan andere oplossingen. Daar hadden we het over (lees anders de discussie maar eens even terug), en daar wil ik een wetenschappelijk artikel of iets dat daar in de buurt komt over zien.
[..]
Je wilt dus een wetenschappelijk artikel waaruit blijkt dat kernenergie duurder is dan de alternatieven? Ik gaf slechts Frankrijk als voorbeeld, dat snap je toch wel? Het nu toespitsen op een detail lijkt me niet zo zinnig.
quote:
Voor mij niet, dat zegt me helemaal niks. Daar kunnen allerlei redenen voor zijn, bijvoorbeeld dat een bedrijf niet bereid is een grote investering te doen met een dergelijk groot politiek risico. Als de extreem-groenen aan de macht komen mogen ze de boel op eigen kosten weer helemaal stilleggen en afbreken.
[..]
Mij zegt het dat het niet rendabel is zolang kolen min of meer betaalbaar zijn. Lees anders de link die ik heb gegeven anders een keertje door. Misschien steek je er iets van op (zal wel niet omdat je het toch niet gaat lezen ).
Als het een economisch rendabele methode van energieopwekken was dan zouden er toch wel private initiatieven voor de bouw van kerncentrales zijn nietwaar?
Zelfs die Finse centrale waar ze zo over pochten is volop voorzien van staatssteun (van Finland en wederom de Fransen)
quote:
Waarom zou ik? Ik heb dat nergens beweerd.
Je miept dat het niet duur is. Kom maar eens met bewijzen daarvoor.
quote:
Uit het eerder door jouzelf geposte verhaaltje leek het echter wel zo te zijn dat kernenergie goedkoper is dan windenergie.
Maar nog altijd duurder dan de meeste andere varianten (en dan heb ik het over de grote 4 gas, kolen, olie en waterkracht) van energieopwekking.
pi_53641529
quote:
Op dinsdag 2 oktober 2007 14:56 schreef TomTancr3do het volgende:

[..]

Ach gut, moet je het opnemen voor je linkse vriendje omdat hij een beetje tegengas krijgt?

Hij is anders zelf net zo lekker bezig hoor. Maar dat zie je waarschijnlijk in je blinde naïviteit niet eens. Want ja, alles dat links is is vanzelf goed.
Als je wat verder zou lezen dan je neus lang is, zou je weten dat ik niet veel op heb met du_ke, en dat ik dus ook geen reden heb om het voor hem op te nemen.

Je manier van 'discussiëren' is gewoon een beetje van laag niveau, door het zo te doen.

En met deze post bewijs je dat meteen weer, door proberen me te beledigen, in een hoekje te drukken, en je vooroordelen kenbaar te maken. Beetje sneu.
pi_53641539
quote:
Op dinsdag 2 oktober 2007 14:56 schreef TomTancr3do het volgende:

[..]

Nou zolang jij je tegengas niet voorziet van enige nuttige argumenten blijft het bij gepiep.
pi_53641552
quote:
Op dinsdag 2 oktober 2007 15:05 schreef Fastmatti het volgende:

[..]

Helaas hebben we hier in NL geen fatsoenlijke vrouwen dus het wordt nog steeds niks
Och, dat zwembad is waarschijnlijk toch ook import. Dussee...
pi_53641556
quote:
Op dinsdag 2 oktober 2007 15:05 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

Dat is zegmaar temperatuur verschil en heeft met klimaatverandering door mensen weinig van doen.
Leer PI's lezen.
pi_53641574
quote:

[afbeelding]
Zo'n dingen
pi_53641583
quote:
Op dinsdag 2 oktober 2007 15:02 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

Allemaal leuk en aardig, maar ik wil graag concrete maatregelen zodat ik mijn Costa aan de Rijn plan kan realiseren dmv. van klimaatverandering op lokale schaal. Het lijkt mij wel wat om een straaltje van 10 km tropicsh te krijgen door menselijk handelen
Dan mag je met flink wat chemicalien enzo aan de slag. Want zulke grote verschillen op zo'n kleine schaal zijn natuurlijk niet logisch.
pi_53641605
quote:
Op dinsdag 2 oktober 2007 15:06 schreef du_ke het volgende:

[..]

Nou zolang jij je tegengas niet voorziet van enige nuttige argumenten blijft het bij gepiep.
Is goed hoor jongen, ik ben klaar met je.

Datgene waar ik om vroeg gaat er toch niet komen en dus hoef je van mijn kant ook weinig meer te verwachten.
pi_53641607
quote:

[afbeelding]
ik stook wel een echt vuurtje die warmte is stukken prettiger.
pi_53641643
quote:
Op dinsdag 2 oktober 2007 15:07 schreef Elseetje het volgende:

[..]

Zo'n dingen
Je weet dat ik een excuus heb
pi_53641690
quote:
Op dinsdag 2 oktober 2007 15:09 schreef Fastmatti het volgende:

[..]

Je weet dat ik een excuus heb
Geen goed excuus, vooral niet als je alle Nederlandse vrouwen ondertussen ook nog op één hoop gooit.

Generalist.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')