abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_53638895
quote:
Op dinsdag 2 oktober 2007 13:22 schreef Monidique het volgende:

[..]

Nee, je zegt alleen dat de mensheid er geen of nauwelijks invloed op heeft, waarmee je lijnrecht tegenover de wetenschap staat.
Ook dat is gewoon onzin. Daarmee sta ik lijnrecht tegenover een bepaalde stroming binnen de wetenschap, en niet meer dan dat. Sterker nog, ik ken meer betawetenschappers die niet in al die flauwekul geloven dan die er wel in geloven.
If the shoe doesn't fit, the shoe must be a Nazi.
pi_53638904
Ook goed.
pi_53638979
quote:
Op dinsdag 2 oktober 2007 13:06 schreef Sidekick het volgende:
CBS heeft berekend dat kernenergie veel duurder is dan conventionele opwekking, zelfs wanneer de olieprijs nog gaat stijgen. Parabola weet waar dat onderzoek te vinden is...

Gelukkig betaalt de Franse overheid mee aan 'onze' kernenergie.
Europese landen die zelf helemaal niets met kernenergie doen betalen ook mee aan de ontwikkeling en bevordering van kernenergie via de EU (Euratom) en de VN (IAEA)
pi_53639050
quote:
Op dinsdag 2 oktober 2007 13:03 schreef ExtraWaskracht het volgende:

[..]

Voor wie de stroom op het net mag aanbieden.
Over het algemeen zal de eigenaar van een windmolen, kolen of kerncentrale daar gewoon afspraken over maken met de grote afnemers.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_53639070
vreemd trouwens dat Suriname geen lid is van de IAEA, terwijl ze wel van plan zijn iets met kernenergie te gaan doen http://en.wikipedia.org/wiki/International_Atomic_Energy_Agency
pi_53639132
quote:
Op dinsdag 2 oktober 2007 13:15 schreef Fastmatti het volgende:

[..]

Het is natuurlijk wel wetenschappelijk dat er op een klimaatconferentie is onderhandelt over het feit of de klimaatsverandering door de mens wordt veroorzaakt
En het dan zelf ook nog vet maken.
pi_53639137
quote:
Op dinsdag 2 oktober 2007 13:04 schreef TomTancr3do het volgende:

[..]

Ik ben ingelezen op dit onderwerp en het klopt gewoon niet wat je zegt. Je moet niet alles geloven wat je in die linkse opinieblaadjes leest. Sla er eens wat echte wetenschappelijke literatuur op na, dat helpt.
[..]
Dat wou ik net tegen jou zeggen . Ben wel benieuwd uit welke wetenschappelijke literatuur kernenergie als goedkope energiebron te voorschijn komt. Het Mit is het in elk geval al niet met je eens.
quote:
Hoezo? DIe 50 jaar houden we het echt nog wel uit hoor.
[..]
Dan nog is het voorlopig niets meer dan een verre toekomstdroom zonder enige zekerheid. Dat als de oplossing voorstellen vind ik nogal
quote:
Een piekvraag? Van wie zou die moeten komen dan? De huidige centrales functioneren toch ook prima? Alsof die zo "handig zijn om een piekvraag op te vangen".
Daar hebben we nu gascentrales en het buitenland voor. Maar denk aan 9 uur 's ochtends als alle kantoren opstarten.
pi_53639169
quote:
Op dinsdag 2 oktober 2007 13:08 schreef Fastmatti het volgende:
Er is geen klimaatprobleem. Tenminste niet eentje die door de mens veroorzaakt wordt.
Alweer zo verdomde stellig. En het is zeker op lokaal en regionaal niveau weerlegbaar en op globaal niveau verdomde waarschijnlijk.
pi_53639182
Verdomd.
pi_53639243
quote:
Op dinsdag 2 oktober 2007 13:11 schreef Fastmatti het volgende:

[..]

Hoor jij nog iets van het gat in de ozonlaag, zure regen, radon, etc. Het is geen van alleen verholpen, als er al een probleem was, en dat zal ongetwijfeld met de klimaathoax ook gebeuren.
Jammer dat je blijkbaar nooit echt wat leest.
Zure regen was een probleem en is in west europa verholpen door de uitstoot van verzurende stoffen drastisch te verminderen.
Het gat in de ozonlaag is er nog steeds maar de groei is gestuit door de uitstoot van CFK's in de westerse wereld flink te verlagen.
De rijn was niet rein maar dat gaat nu stukken beter door de lozingen die zwaar beperkt zijn.
etc
etc

Dus kom eens met wat betere argumenten aub .
pi_53639317
quote:
Op dinsdag 2 oktober 2007 13:15 schreef Fastmatti het volgende:

[..]

Het is natuurlijk wel wetenschappelijk dat er op een klimaatconferentie is onderhandelt over het feit of de klimaatsverandering door de mens wordt veroorzaakt
Dat is eerder over de forumulering die aan de politici werd gepresenteerd. Je commentaar zou niet daarover moeten gaan maar over de achterliggende onderzoeken. Maar als je die kan ontkrachten wens ik je veel succes want dan is de nobelprijs al naar je onderweg
pi_53639339
quote:
Op dinsdag 2 oktober 2007 13:23 schreef TomTancr3do het volgende:

[..]

Ook dat is gewoon onzin. Daarmee sta ik lijnrecht tegenover een bepaalde stroming binnen de wetenschap, en niet meer dan dat. Sterker nog, ik ken meer betawetenschappers die niet in al die flauwekul geloven dan die er wel in geloven.
Laat ze er dan eens over publiceren in de wetenschappelijke literatuur.
pi_53639360
quote:
Op dinsdag 2 oktober 2007 13:35 schreef Monidique het volgende:
Verdomd.
pi_53639402
quote:
Op dinsdag 2 oktober 2007 13:34 schreef du_ke het volgende:
Daar hebben we nu gascentrales en het buitenland voor.
En dat hebben we dan ineens niet meer
pi_53639913
quote:
Op dinsdag 2 oktober 2007 13:43 schreef TomTancr3do het volgende:

[..]

En dat hebben we dan ineens niet meer
Als je kernenergie of kernfusie als de oplossing aandraagt niet nee.
pi_53640021
quote:
Op dinsdag 2 oktober 2007 12:14 schreef Monidique het volgende:

[..]

Laag, Dominique, en hypocriet.
Laf, lui en lelijk.
Zelden schryf ik wat ik wil, en nooit wat 'n ander wil.
pi_53640060
quote:
Op dinsdag 2 oktober 2007 14:04 schreef du_ke het volgende:

[..]

Als je kernenergie of kernfusie als de oplossing aandraagt niet nee.
Dan hebben we ineens geen buitenland meer
pi_53640194
quote:
Op dinsdag 2 oktober 2007 14:10 schreef TomTancr3do het volgende:

[..]

Dan hebben we ineens geen buitenland meer
Draag het dan niet aan als de oplossing maar als mogelijke oplossing voor een deel van het probleem. Ook bij grootschalige implementatie van kernfusie ben je afhankelijk van andere energiebronnen.
pi_53640217
Tom kom je nog wel even met die wetenschappelijke literatuur waaruit blijkt dat kernenergie een stuk goedkoper is dan andere vormen van energie?
pi_53640474
quote:
Op dinsdag 2 oktober 2007 14:15 schreef du_ke het volgende:
Tom kom je nog wel even met die wetenschappelijke literatuur waaruit blijkt dat kernenergie een stuk goedkoper is dan andere vormen van energie?
Waarom zou ik? Kom jij eerst zelf maar even met wat wetenschappelijks. Jij begon tenslotte zelf bijdehand te doen over "ingelezen zijn op dit onderwerp" en over "vergelijkende literatuur". En kom dan niet met één of ander internetlinkje naar één of ander populair-wetenschappelijk verhaaltje met de naam van een instituut eronder, links naar wetenschappelijke tijdschriften wil ik zien.

/edit Overigens zeg ik nergens "dat kernenergie een stuk goedkoper is dan andere vormen van energie". Ik zeg slechts dat het 'goedkoop genoeg' oftewel rendabel was geweest als we er op tijd in hadden geïnvesteerd. Maar dat even terzijde.

[ Bericht 12% gewijzigd door TomTancr3do op 02-10-2007 14:30:18 ]
pi_53640586
quote:
Op dinsdag 2 oktober 2007 14:24 schreef TomTancr3do het volgende:

[..]

Waarom zou ik? Kom jij eerst zelf maar even met wat wetenschappelijks. Jij begon tenslotte zelf bijdehand te doen over "ingelezen zijn op dit onderwerp" en over "vergelijkende literatuur". En kom dan niet met één of ander internetlinkje naar één of ander populair-wetenschappelijk verhaaltje met de naam van een instituut eronder, links naar wetenschappelijke tijdschriften wil ik zien.
http://web.mit.edu/nuclearpower en dan metname hoofdstuk 5.
En nu mag jij met een linkje komen . Jij beweerde immers dat kernenergie goedkoop is.
pi_53640759
quote:
Op dinsdag 2 oktober 2007 14:29 schreef du_ke het volgende:

[..]

http://web.mit.edu/nuclearpower en dan metname hoofdstuk 5.
En nu mag jij met een linkje komen . Jij beweerde immers dat kernenergie goedkoop is.
En waar precies in dat stuk staat dat de Franse kernenergie te duur zou zijn? Quote het anders even.

Anyway, ik wist wel dat je met zo'n sneu blaatlinkje op internet zou komen, je hebt waarschijnlijk niet eens toegang tot de relevante wetenschappelijke tijdschriften.
pi_53640849
quote:
Op dinsdag 2 oktober 2007 14:35 schreef TomTancr3do het volgende:

[..]

En waar precies in dat stuk staat dat de Franse kernenergie te duur zou zijn? Quote het anders even.
Het gaat me over kernenergie in het algemeen. Dat lijkt me, hoewel misschien wat hoog gegrepen voor je, overduidelijk. Maar goed dat het in Frankrijk een staatsbedrijf is dat de centrales moet bouwen lijkt me voldoende aanwijzing.
quote:
Anyway, ik wist wel dat je met zo'n sneu blaatlinkje op internet zou komen, je hebt waarschijnlijk niet eens toegang tot de relevante wetenschappelijke tijdschriften.
Ik kan er nog wel bij denk ik al zal m'n account binnenkort wel verlopen, weet niet hoe lang alumni toegang houden tot dat soort dingen.
Maar goed kom jij maar eens met een link naar een wetenschappelijk blad waarin staat dat kernenergie goedkoper is dan de alternatieven.

Je kan nu wel heel flauw gaan doen maar als je zo overtuigd bent van het feit dat een prestigieus instituut als het MiT er geen verstand van heeft dan moet het aanleveren van een alternatief een makkie voor je zijn nietwaar?

Of ben je weer zo'n huilie die niet verder komt dan miepen op het internet ?
  † In Memoriam † dinsdag 2 oktober 2007 @ 14:42:02 #124
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_53640893
quote:
Op dinsdag 2 oktober 2007 13:35 schreef du_ke het volgende:
Alweer zo verdomde stellig. En het is zeker op lokaal en regionaal niveau weerlegbaar en op globaal niveau verdomde waarschijnlijk.

Welke acties moet ik ondernemen om op lokaal niveau een lekker tropisch klimaatje te maken, vertel het mij du_ke en maak mijn leventje wat warmer.
Carpe Libertatem
pi_53641062
quote:
Op dinsdag 2 oktober 2007 14:42 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

Welke acties moet ik ondernemen om op lokaal niveau een lekker tropisch klimaatje te maken, vertel het mij du_ke en maak mijn leventje wat warmer.
Emigreren is de enige optie Zelf had ik Noord-Italie in gedachten maar het blijkt daar niet zo heel lekker te zijn
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')