Ook dat is gewoon onzin. Daarmee sta ik lijnrecht tegenover een bepaalde stroming binnen de wetenschap, en niet meer dan dat. Sterker nog, ik ken meer betawetenschappers die niet in al die flauwekul geloven dan die er wel in geloven.quote:Op dinsdag 2 oktober 2007 13:22 schreef Monidique het volgende:
[..]
Nee, je zegt alleen dat de mensheid er geen of nauwelijks invloed op heeft, waarmee je lijnrecht tegenover de wetenschap staat.
Europese landen die zelf helemaal niets met kernenergie doen betalen ook mee aan de ontwikkeling en bevordering van kernenergie via de EU (Euratom) en de VN (IAEA)quote:Op dinsdag 2 oktober 2007 13:06 schreef Sidekick het volgende:
CBS heeft berekend dat kernenergie veel duurder is dan conventionele opwekking, zelfs wanneer de olieprijs nog gaat stijgen. Parabola weet waar dat onderzoek te vinden is...
Gelukkig betaalt de Franse overheid mee aan 'onze' kernenergie.
Over het algemeen zal de eigenaar van een windmolen, kolen of kerncentrale daar gewoon afspraken over maken met de grote afnemers.quote:Op dinsdag 2 oktober 2007 13:03 schreef ExtraWaskracht het volgende:
[..]
Voor wie de stroom op het net mag aanbieden.
En het dan zelf ook nog vet maken.quote:Op dinsdag 2 oktober 2007 13:15 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Het is natuurlijk wel wetenschappelijk dat er op een klimaatconferentie is onderhandelt over het feit of de klimaatsverandering door de mens wordt veroorzaakt![]()
Dat wou ik net tegen jou zeggenquote:Op dinsdag 2 oktober 2007 13:04 schreef TomTancr3do het volgende:
[..]
Ik ben ingelezen op dit onderwerp en het klopt gewoon niet wat je zegt. Je moet niet alles geloven wat je in die linkse opinieblaadjes leest. Sla er eens wat echte wetenschappelijke literatuur op na, dat helpt.
[..]
Dan nog is het voorlopig niets meer dan een verre toekomstdroom zonder enige zekerheid. Dat als de oplossing voorstellen vind ik nogalquote:Hoezo? DIe 50 jaar houden we het echt nog wel uit hoor.
[..]
Daar hebben we nu gascentrales en het buitenland voor. Maar denk aan 9 uur 's ochtends als alle kantoren opstarten.quote:Een piekvraag? Van wie zou die moeten komen dan? De huidige centrales functioneren toch ook prima? Alsof die zo "handig zijn om een piekvraag op te vangen".
Alweer zo verdomde stellig. En het is zeker op lokaal en regionaal niveau weerlegbaar en op globaal niveau verdomde waarschijnlijk.quote:Op dinsdag 2 oktober 2007 13:08 schreef Fastmatti het volgende:
Er is geen klimaatprobleem. Tenminste niet eentje die door de mens veroorzaakt wordt.
Jammer dat je blijkbaar nooit echt wat leest.quote:Op dinsdag 2 oktober 2007 13:11 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Hoor jij nog iets van het gat in de ozonlaag, zure regen, radon, etc. Het is geen van alleen verholpen, als er al een probleem was, en dat zal ongetwijfeld met de klimaathoax ook gebeuren.
Dat is eerder over de forumulering die aan de politici werd gepresenteerd. Je commentaar zou niet daarover moeten gaan maar over de achterliggende onderzoeken. Maar als je die kan ontkrachten wens ik je veel succes want dan is de nobelprijs al naar je onderwegquote:Op dinsdag 2 oktober 2007 13:15 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Het is natuurlijk wel wetenschappelijk dat er op een klimaatconferentie is onderhandelt over het feit of de klimaatsverandering door de mens wordt veroorzaakt![]()
Laat ze er dan eens over publiceren in de wetenschappelijke literatuur.quote:Op dinsdag 2 oktober 2007 13:23 schreef TomTancr3do het volgende:
[..]
Ook dat is gewoon onzin. Daarmee sta ik lijnrecht tegenover een bepaalde stroming binnen de wetenschap, en niet meer dan dat. Sterker nog, ik ken meer betawetenschappers die niet in al die flauwekul geloven dan die er wel in geloven.
quote:Op dinsdag 2 oktober 2007 13:35 schreef Monidique het volgende:
Verdomd.
En dat hebben we dan ineens niet meerquote:Op dinsdag 2 oktober 2007 13:34 schreef du_ke het volgende:
Daar hebben we nu gascentrales en het buitenland voor.
Als je kernenergie of kernfusie als de oplossing aandraagt niet nee.quote:Op dinsdag 2 oktober 2007 13:43 schreef TomTancr3do het volgende:
[..]
En dat hebben we dan ineens niet meer
Dan hebben we ineens geen buitenland meerquote:Op dinsdag 2 oktober 2007 14:04 schreef du_ke het volgende:
[..]
Als je kernenergie of kernfusie als de oplossing aandraagt niet nee.
Draag het dan niet aan als de oplossing maar als mogelijke oplossing voor een deel van het probleem. Ook bij grootschalige implementatie van kernfusie ben je afhankelijk van andere energiebronnen.quote:Op dinsdag 2 oktober 2007 14:10 schreef TomTancr3do het volgende:
[..]
Dan hebben we ineens geen buitenland meer
Waarom zou ik? Kom jij eerst zelf maar even met wat wetenschappelijks. Jij begon tenslotte zelf bijdehand te doen over "ingelezen zijn op dit onderwerp" en over "vergelijkende literatuur".quote:Op dinsdag 2 oktober 2007 14:15 schreef du_ke het volgende:
Tom kom je nog wel even met die wetenschappelijke literatuur waaruit blijkt dat kernenergie een stuk goedkoper is dan andere vormen van energie?
http://web.mit.edu/nuclearpower en dan metname hoofdstuk 5.quote:Op dinsdag 2 oktober 2007 14:24 schreef TomTancr3do het volgende:
[..]
Waarom zou ik? Kom jij eerst zelf maar even met wat wetenschappelijks. Jij begon tenslotte zelf bijdehand te doen over "ingelezen zijn op dit onderwerp" en over "vergelijkende literatuur".En kom dan niet met één of ander internetlinkje naar één of ander populair-wetenschappelijk verhaaltje met de naam van een instituut eronder, links naar wetenschappelijke tijdschriften wil ik zien.
En waar precies in dat stuk staat dat de Franse kernenergie te duur zou zijn? Quote het anders even.quote:Op dinsdag 2 oktober 2007 14:29 schreef du_ke het volgende:
[..]
http://web.mit.edu/nuclearpower en dan metname hoofdstuk 5.
En nu mag jij met een linkje komen. Jij beweerde immers dat kernenergie goedkoop is.
Het gaat me over kernenergie in het algemeen. Dat lijkt me, hoewel misschien wat hoog gegrepen voor je, overduidelijk. Maar goed dat het in Frankrijk een staatsbedrijf is dat de centrales moet bouwen lijkt me voldoende aanwijzing.quote:Op dinsdag 2 oktober 2007 14:35 schreef TomTancr3do het volgende:
[..]
En waar precies in dat stuk staat dat de Franse kernenergie te duur zou zijn? Quote het anders even.
Ik kan er nog wel bij denk ik al zal m'n account binnenkort wel verlopen, weet niet hoe lang alumni toegang houden tot dat soort dingen.quote:Anyway, ik wist wel dat je met zo'n sneu blaatlinkje op internet zou komen, je hebt waarschijnlijk niet eens toegang tot de relevante wetenschappelijke tijdschriften.
quote:Op dinsdag 2 oktober 2007 13:35 schreef du_ke het volgende:
Alweer zo verdomde stellig. En het is zeker op lokaal en regionaal niveau weerlegbaar en op globaal niveau verdomde waarschijnlijk.
Emigreren is de enige optiequote:Op dinsdag 2 oktober 2007 14:42 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
![]()
Welke acties moet ik ondernemen om op lokaal niveau een lekker tropisch klimaatje te maken, vertel het mij du_ke en maak mijn leventje wat warmer.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |