abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 2 oktober 2007 @ 10:22:38 #1
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_53635085
Welkom aan de bittertafel van het politieke subforum van Fok!. Hier kan gepraat worden over politieke complotjes die niet worden besproken in POL, of over niet-politieke zaken die óók niet worden besproken in dit subforum, oftewel: het passioneel spuien van politieke ideeën en populistisch geblaat zonder feitelijke justificatie. Ook geschikt voor al het politieke non-nieuws en andere onzin.

Ditmaal ook voor al uw sollicitatieervaringen

[ Bericht 10% gewijzigd door gronk op 02-10-2007 10:37:23 ]
I'm trying to make the 'net' a kinder, gentler place. One where you could bring the fuckin' children.
  dinsdag 2 oktober 2007 @ 10:27:21 #2
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_53635192
quote:
Op dinsdag 2 oktober 2007 10:15 schreef TomTancr3do het volgende:
Zogenaamd 'goede' banen "met gratis rijbewijs en een zeer voordelige leaseauto" zijn meestal niet de meest interessante banen voor gepromoveerden.
Toen ik bij atos-origin aankwam waren die jongens daar heel realistisch in: 'wij denken dat je d'r niet gelukkig van wordt om twee uur te rijden om dan iets te doen bij een klant. Solliciteer bij philips medical systems of een soortgelijk bedrijf en ga moeilijke software schrijven. Wij doen dingen die te standaard zijn, en dat vind je de eerste keer nog leuk, maar de veertigste keer ben je 't beu. '

Op zich prima advies natuurlijk, maar na afloop had ik nog steeds geen inkomen
I'm trying to make the 'net' a kinder, gentler place. One where you could bring the fuckin' children.
pi_53635237
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_53635401
quote:
Op dinsdag 2 oktober 2007 10:27 schreef gronk het volgende:

[..]

Toen ik bij atos-origin aankwam waren die jongens daar heel realistisch in: 'wij denken dat je d'r niet gelukkig van wordt om twee uur te rijden om dan iets te doen bij een klant. Solliciteer bij philips medical systems of een soortgelijk bedrijf en ga moeilijke software schrijven. Wij doen dingen die te standaard zijn, en dat vind je de eerste keer nog leuk, maar de veertigste keer ben je 't beu. '

En ze wilden je ook echt niet aannemen? Of hing het meer van jou af? In het laatste geval had ik die baan gewoon genomen en na een jaar ofzo, nadat ik een betere baan had gevonden, heel hard gedaan.

Magoed, verschil met toen is wel dat de arbeidsmarkt nu een stuk beter is, zeker in de ICT. 2000/2001 was vlak na die millenniumhoax, toen lag de halve ICT een beetje op z'n gat.
If the shoe doesn't fit, the shoe must be a Nazi.
pi_53635513
quote:
Op dinsdag 2 oktober 2007 10:39 schreef TomTancr3do het volgende:

[..]

En ze wilden je ook echt niet aannemen? Of hing het meer van jou af? In het laatste geval had ik die baan gewoon genomen en na een jaar ofzo, nadat ik een betere baan had gevonden, heel hard gedaan.
Dit is dus precies wat het bedrijf ook verwacht. Vandaar dat ze je niet aannemen.
pi_53635557
quote:
Op dinsdag 2 oktober 2007 10:27 schreef gronk het volgende:

[..]

De kans dat je daar tussen komt is bijna nul.

Nederland en research.
pi_53635573
quote:
Op dinsdag 2 oktober 2007 10:44 schreef Fastmatti het volgende:

[..]

Dit is dus precies wat het bedrijf ook verwacht. Vandaar dat ze je niet aannemen.
Je moet jezelf natuurlijk wel een beetje geïnteresseerd neerzetten en zeker niet laten doorschemeren wat je precies van plan bent. Je sollicitatie aanpassen aan het bedrijf waar je bij solliciteert, zegmaar. Ik weet zeker dat ze je op dit moment wel zouden aannemen als je het zo aanpakt, ze zitten te springen om mensen. In 2000/2001 was dat echter behoorlijk anders vermoed ik.
pi_53635576
nieuwe opkoper voor ABN-Amro?:
quote:
Privatisering Japanse post is gestart

ma 01/10/07 - In Japan is de geplande privatisering van de post begonnen. De postbank wordt meteen een van de grootste commerciële banken ter wereld.
De operatie is erg complex. Zo moet de Japanse post eerst worden opgesplitst in vier bedrijven: een bank, een verzekeraar, de bezorger van de post en de beheerder van de postkantoren.
(AP)
Daarna worden de bank en de verzekeraar apart naar de beurs van Tokio gebracht. Dat zal in 2010 gebeuren.

De Japanse postbank wordt meteen een van de grootste commerciële banken ter wereld met tegoeden van drieduizend miljard dollar.

De privatisering van de post was het sluitstuk van de belangrijke financiële hervormingen die de gewezen premier Junichiro Koizumi heeft doorgevoerd.

Die moesten zorgen voor meer concurrentie op de gesloten markten in Japan en de uitwassen uit de financiële sector wegwerken.
http://www.vrtnieuws.net/(...)e/071001_Japansepost
pi_53635634
Zo dat is een flike operatie.
pi_53636070
quote:
Op dinsdag 2 oktober 2007 10:15 schreef TomTancr3do het volgende:
Zogenaamd 'goede' banen "met gratis rijbewijs en een zeer voordelige leaseauto" zijn meestal niet de meest interessante banen voor gepromoveerden.
Je bent blijven hangen. Ik had het gewoon over de noodzaak van een rijbewijs bij sollicitaties. Ongeacht opleiding of richting.
pi_53636144
quote:
Op dinsdag 2 oktober 2007 11:13 schreef Elseetje het volgende:

[..]

Je bent blijven hangen. Ik had het gewoon over de noodzaak van een rijbewijs bij sollicitaties. Ongeacht opleiding of richting.
Dit was toch de slowchat
pi_53636260
quote:
Op dinsdag 2 oktober 2007 11:17 schreef TomTancr3do het volgende:

[..]

Dit was toch de slowchat
Ja, daar kan je kennelijk ook blijven hangen.
pi_53636458
quote:
Op dinsdag 2 oktober 2007 11:21 schreef Elseetje het volgende:

[..]

Ja, daar kan je kennelijk ook blijven hangen.
Volgens mij ben jij in dat geval degene die een beetje is blijven hangen, niet ik.
pi_53636482
quote:
Op dinsdag 2 oktober 2007 11:30 schreef TomTancr3do het volgende:

[..]

Volgens mij ben jij in dat geval degene die een beetje is blijven hangen, niet ik.
Hangen doe je samen.
pi_53636505
quote:
Op dinsdag 2 oktober 2007 11:30 schreef TomTancr3do het volgende:

[..]

Ik heb nooit gehangen, kan je ook niet blijven hangen.
pi_53636676
quote:
Op dinsdag 2 oktober 2007 11:32 schreef Elseetje het volgende:

[..]

Ik heb nooit gehangen, kan je ook niet blijven hangen.
Och, eens moet de eerste keer zijn.
pi_53636732
quote:
Op dinsdag 2 oktober 2007 11:38 schreef TomTancr3do het volgende:

[..]

Och, eens moet de eerste keer zijn.
Ik blijf geduldig wachten.
pi_53636751
, ^2.
  dinsdag 2 oktober 2007 @ 11:44:50 #19
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_53636826
quote:
Op dinsdag 2 oktober 2007 10:39 schreef TomTancr3do het volgende:

Eh, die jongens zijn ook niet gek hoor. Overigens, de gebruikelijke oplossing voor dat probleem is de kersverse werknemer volplempen met cursussen en trainingen, waardoor-ie te duur wordt om over te kopen.
quote:
Magoed, verschil met toen is wel dat de arbeidsmarkt nu een stuk beter is, zeker in de ICT. 2000/2001 was vlak na die millenniumhoax, toen lag de halve ICT een beetje op z'n gat.
De echte dip in de ICT was net iets later, richting 2001/2002. Maar goed.
pi_53637127
Kernenergie is duur en niet nodig. Goh was daar nog een onderzoek voor nodig .
quote:
Kernenergie duurzaam noch goedkoop’
Van onze verslaggever Michael Persson

AMSTERDAM - Nieuwe kerncentrales zijn geen vanzelfsprekende optie om het energievraagstuk in de nabije toekomst op te lossen. Dat blijkt uit een rapport van energie-instituut ECN en nucleaire experts van het bedrijf NRG, dat vandaag wordt gepresenteerd.

UitlegKernenergie kan ‘in zijn huidige vorm niet als duurzame technologie worden aangemerkt’, schrijven de auteurs. Hiervoor dient de technologie volgens hen te worden verbeterd. Ze noemen met name de veiligheid, de levensduur van nucleair afval en proliferatie.

Desalniettemin zou kernenergie in een overgangsperiode naar een duurzame energievoorziening een rol kunnen spelen. Daartoe moet de nucleaire optie worden vergeleken met energiebronnen zoals wind, zon en ‘schoon fossiel’, het afvangen van kooldioxide bij kolencentrales.

Fact finding rapport
Die vergelijking is in dit zogeheten fact finding rapport slechts summier gemaakt. De sociaal-economische raad (SER), dat opdrachtgever was van het rapport, gaat op basis van de nu gepresenteerde feiten een advies opstellen aan de regering, dat eind dit jaar wordt verwacht.

Kernenergie is in elk geval niet goedkoper dan andere vormen van elektriciteitsopwekking, constateren de auteurs. Ze komen op een prijs van 3,1 tot 8 eurocent per kilowattuur. De prijs voor stroom uit conventionele centrales (kolen en gas) ligt tussen 2 en 6,6 cent. Windenergie kost tussen 4,1 en 11,2 cent, waarbij windmolens op zee het duurst zijn. Bij die kostenschatting is uitgegaan van de huidige stand van de techniek.

Ook vragen de auteurs zich af of kernenergie überhaupt nodig is in een overgangsperiode. ‘Door een relatief sterke groei van het windvermogen zal er meer vraag ontstaan naar flexibel productievermogen en minder naar basislastvermogen, zoals door een kerncentrale wordt geleverd. Hierdoor zou een overschot aan basislastvermogen kunnen ontstaan.’ Dat mogelijke overschot zou bij voldoende buitenlandse vraag wel kunnen worden geëxporteerd.

Blij
De Stichting Natuur en Milieu is blij met het zogeheten feitenrapport van de Sociaal-Economische Raad over kernenergie. De SER liet dat rapport opstellen door het Energie-onderzoek Centrum Nederland als bouwsteen voor een nog uit te brengen advies. De Stichting Natuur en Milieu (NenM) wijst erop dat kernenergie volgens het rapport niet beschouwd moet worden als duurzame energie.

Bij kernenergie komt, in tegenstelling tot centrales die gestookt worden met gas of kolen, niet het broeikasgas CO2 vrij. Volgens NenM zijn er voor het klimaatprobleem, dat veroorzaakt wordt door broeikasgassen, betere oplossingen, zoals duurzame energie, energiebesparing en het ondergronds opslaan van CO2.

Eerder concludeerde de milieubeweging samen met de vakbeweging in een energieplan dat kernenergie niet nodig is.
  dinsdag 2 oktober 2007 @ 12:00:05 #21
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_53637138
quote:
Op dinsdag 2 oktober 2007 11:59 schreef du_ke het volgende:
Kernenergie is duur en niet nodig. Goh was daar nog een onderzoek voor nodig .
[..]
Tsja, da's de politiek he.
pi_53637147
quote:
Op dinsdag 2 oktober 2007 12:00 schreef gronk het volgende:

[..]

Tsja, da's de politiek he.
Een sterke kernlobby helpt ook .
pi_53637208
'Duur' is iets anders dan 'duurzaam'.
pi_53637258
quote:
Op dinsdag 2 oktober 2007 12:03 schreef TomTancr3do het volgende:
Joh!
pi_53637284
quote:
Op dinsdag 2 oktober 2007 12:03 schreef TomTancr3do het volgende:
Klopt kernenergie is wel duur en niet duurzaam .
pi_53637332
Als ze het over duurzaam hebben, dan lijken ze het niet te hebben over de CO2-uitstoot van kerncentrales, die veel lager is dan bij conventionele energieopwekkingscentrales. Als je daar wel rekening mee houdt, dan wordt zo'n kerncentrale al een stuk duurzamer.

En die kooldioxde-uitstoot is immers de reden dat er tegenwoordig weer over kernventrales wordt gesproken. O ja, en natuurlijk de rechtse neiging alles maar te doen wat mannelijk, stoer en anti-links is. Maar goed...
pi_53637339
quote:
Op dinsdag 2 oktober 2007 11:44 schreef gronk het volgende:
Eh, die jongens zijn ook niet gek hoor.
Misschien niet, maar als ze je uitnodigen voor een gesprek zie ik wel mogelijkheden.
quote:
Overigens, de gebruikelijke oplossing voor dat probleem is de kersverse werknemer volplempen met cursussen en trainingen, waardoor-ie te duur wordt om over te kopen.
Ja, dat klopt ja. Je wordt dan op allerlei soms nuttige maar meestal minder nuttige cursussen geschopt, die je dan zelf moet terugbetalen als je binnen zoveel jaar weggaat. En het is inderdaad maar de vraag of een bedrijf dat je aanneemt voor een wetenschappelijke functie bereid is je daarin tegemoet te komen. Al gaat het uiteindelijk om peanuts natuurlijk vergeleken met het budget dat je er als onderzoeker bij een bedrijf doorheen mag jagen.
pi_53637366
quote:
Op dinsdag 2 oktober 2007 12:08 schreef du_ke het volgende:

[..]

Het is niet duur en niet duurzaam.
pi_53637396
quote:
Op dinsdag 2 oktober 2007 12:12 schreef MrX1982 het volgende:
Niet meer dan logisch. Mensen die de last van de gehele menselijkheid zo nodig willen dragen zijn natuurlijk een stuk ongelukkiger dan mensen die realistisch zijn ingesteld.

Voor de rest heb ik soms het idee dat mensen met linkse ideeën vroeger ernstig zijn gepest. Met name het deel dat haar heil zoekt in de natuur.

Als kind ben je ook verdrietig als je hoort dat Sinterklaas niet bestaat. Dat gevoel moeten linkse mensen diep van binnen hebben .
Aldus Frustratie1982.
pi_53637406
quote:
Op dinsdag 2 oktober 2007 12:12 schreef TomTancr3do het volgende:

[..]

Het is niet duur en niet duurzaam.
Het is wel duur zoals weer eens blijkt uit het door mij gequote onderzoek .
pi_53637417
quote:
Op dinsdag 2 oktober 2007 12:13 schreef Monidique het volgende:

[..]

Aldus Frustratie1982.
Laag, Dominique, en hypocriet.
pi_53637419
quote:
Op dinsdag 2 oktober 2007 12:14 schreef du_ke het volgende:

[..]

Goedkoper dan windenergie.
pi_53637433
quote:

[..]

Aldus Frustratie1982.
Hij heeft het zwaar inderdaad de laatste tijd .

Wat wil je als je uit rechtse, puur materialistische redenen een studie hebt gekozen die je eigenlijk gewoon kut vindt .
pi_53637434
quote:
Op dinsdag 2 oktober 2007 12:14 schreef du_ke het volgende:

[..]

Dat blijkt er dus juist niet uit. Het is gemiddeld goedkoper dan windenergie. Dat kan ik niet 'duur' noemen. Ook niet 'goedkoop' trouwens.
pi_53637437
quote:
Op dinsdag 2 oktober 2007 12:08 schreef du_ke het volgende:

[..]

De econostra is per definitie tegen elke vorm van energiewinning.
pi_53637440
  dinsdag 2 oktober 2007 @ 12:16:32 #37
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_53637455
quote:

Aldus Frustratie1982.
De 'generatie X' (of Y, of waar zitten we nu) was toch zoveel onthechter, spiritueler en meer van dat soort bullcrap?
pi_53637462
quote:
Op dinsdag 2 oktober 2007 12:15 schreef Monidique het volgende:

[..]

mogelijk deels bij bepaalde varianten.
pi_53637480
quote:
Op dinsdag 2 oktober 2007 12:15 schreef Fastmatti het volgende:

[..]

Leg dat eens uit?
pi_53637481
quote:
Op dinsdag 2 oktober 2007 12:15 schreef Fastmatti het volgende:

[..]

De wát? Is dat niet een boek van zo'n paranoïde Hemelrijk-achtige, linkse complottenjager?
pi_53637489
quote:

[..]

Aldus Frustratie1982.
Voel je je aangesproken door die post?
pi_53637491
quote:
Op dinsdag 2 oktober 2007 12:10 schreef Monidique het volgende:O ja, en natuurlijk de rechtse neiging alles maar te doen wat mannelijk, stoer en anti-links is. Maar goed...
Dat is het vooral in het geval an kern energie geloof ik .
  dinsdag 2 oktober 2007 @ 12:18:15 #43
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_53637496
quote:
Op dinsdag 2 oktober 2007 12:15 schreef Elseetje het volgende:
[afbeelding]
Dat doet me denken aan die meneer die bij een gasexplosie in z'n huis om 't leven kwam en daarna van het gasbedrijf nog een rekening kreeg voor overmatig gasverbruik
pi_53637521
quote:
Op dinsdag 2 oktober 2007 12:16 schreef du_ke het volgende:

[..]

mogelijk deels bij bepaalde varianten.
De schattingen overlappen elkaar gedeeltelijk, ja, maar ik weet niet waar dat op gebaseerd is. Of dat waarschijnlijkheidsmarges zijn, of iets dergelijks, of een verscheidenheid aan methoden, ik weet het niet.
pi_53637527
quote:
Op dinsdag 2 oktober 2007 12:17 schreef TomTancr3do het volgende:

[..]

Voel je je aangesproken door die post?
Ja.
pi_53637537
quote:
Op dinsdag 2 oktober 2007 12:18 schreef du_ke het volgende:

[..]

Dat is het vooral in het geval an kern energie geloof ik .
Elke vorm. Als is het niet voor de CO2 uitstoot dan is het wel omdat er vogels tegen de wieken aanvliegen. Er is altijd wel wat waar jullie over vallen.
pi_53637595
quote:
Op dinsdag 2 oktober 2007 12:19 schreef Fastmatti het volgende:

[..]

Elke vorm.
Je citeert een verkeerd bericht van du_ke, maar dat is niet zo belangrijk, we weten waar het over gaat. Waar haal jij vandaan dat du_ke, en zijn kennelijke mede-du_ke-jes, tegen elke vorm van energieopwekking is?
pi_53637631
quote:
Op dinsdag 2 oktober 2007 12:19 schreef Monidique het volgende:

[..]

De schattingen overlappen elkaar gedeeltelijk, ja, maar ik weet niet waar dat op gebaseerd is. Of dat waarschijnlijkheidsmarges zijn, of iets dergelijks, of een verscheidenheid aan methoden, ik weet het niet.
ik ook niet maar ik weet wel uit voorgaande onderzoeken dat de prijs vooral omhoog schiet als ook de afbraak van de centrale en de opslag van afval in de prijs verdisconteerd worden. (of als de rente marktconform wordt berekend ).
pi_53637635
'Probleem' is natuurlijk dat we 20 jaar geleden vol aan de kernenergie hadden gemoeten. Zoals Frankrijk. Dan was het nu juist heel goedkoop geweest.

Maar een echt probleem is het ook niet. Het zorgt ervoor dat we in NL min of meer gedwongen zijn om met betere oplossingen te komen, en dat lijkt me niet verkeerd. Nederland Gidsland, en dan op het gebied van energie. Wie weet.
pi_53637637
quote:
Op dinsdag 2 oktober 2007 12:15 schreef Monidique het volgende:

[..]

niet als Iran mee gaat doen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')