Toen ik bij atos-origin aankwam waren die jongens daar heel realistisch in: 'wij denken dat je d'r niet gelukkig van wordt om twee uur te rijden om dan iets te doen bij een klant. Solliciteer bij philips medical systems of een soortgelijk bedrijf en ga moeilijke software schrijven. Wij doen dingen die te standaard zijn, en dat vind je de eerste keer nog leuk, maar de veertigste keer ben je 't beu. 'quote:Op dinsdag 2 oktober 2007 10:15 schreef TomTancr3do het volgende:
Zogenaamd 'goede' banen "met gratis rijbewijs en een zeer voordelige leaseauto" zijn meestal niet de meest interessante banen voor gepromoveerden.
En ze wilden je ook echt niet aannemen? Of hing het meer van jou af? In het laatste geval had ik die baan gewoon genomen en na een jaar ofzo, nadat ik een betere baan had gevonden, heel hardquote:Op dinsdag 2 oktober 2007 10:27 schreef gronk het volgende:
[..]
Toen ik bij atos-origin aankwam waren die jongens daar heel realistisch in: 'wij denken dat je d'r niet gelukkig van wordt om twee uur te rijden om dan iets te doen bij een klant. Solliciteer bij philips medical systems of een soortgelijk bedrijf en ga moeilijke software schrijven. Wij doen dingen die te standaard zijn, en dat vind je de eerste keer nog leuk, maar de veertigste keer ben je 't beu. '
Op zich prima advies natuurlijk, maar na afloop had ik nog steeds geen inkomen
Dit is dus precies wat het bedrijf ook verwacht. Vandaar dat ze je niet aannemen.quote:Op dinsdag 2 oktober 2007 10:39 schreef TomTancr3do het volgende:
[..]
En ze wilden je ook echt niet aannemen? Of hing het meer van jou af? In het laatste geval had ik die baan gewoon genomen en na een jaar ofzo, nadat ik een betere baan had gevonden, heel hard![]()
gedaan.
De kans dat je daar tussen komt is bijna nul.quote:Op dinsdag 2 oktober 2007 10:27 schreef gronk het volgende:
[..]
Toen ik bij atos-origin aankwam waren die jongens daar heel realistisch in: 'wij denken dat je d'r niet gelukkig van wordt om twee uur te rijden om dan iets te doen bij een klant. Solliciteer bij philips medical systems of een soortgelijk bedrijf en ga moeilijke software schrijven. Wij doen dingen die te standaard zijn, en dat vind je de eerste keer nog leuk, maar de veertigste keer ben je 't beu. '
Op zich prima advies natuurlijk, maar na afloop had ik nog steeds geen inkomen
Je moet jezelf natuurlijk wel een beetje geïnteresseerd neerzetten en zeker niet laten doorschemeren wat je precies van plan bent. Je sollicitatie aanpassen aan het bedrijf waar je bij solliciteert, zegmaar. Ik weet zeker dat ze je op dit moment wel zouden aannemen als je het zo aanpakt, ze zitten te springen om mensen. In 2000/2001 was dat echter behoorlijk anders vermoed ik.quote:Op dinsdag 2 oktober 2007 10:44 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Dit is dus precies wat het bedrijf ook verwacht. Vandaar dat ze je niet aannemen.
http://www.vrtnieuws.net/(...)e/071001_Japansepostquote:Privatisering Japanse post is gestart
ma 01/10/07 - In Japan is de geplande privatisering van de post begonnen. De postbank wordt meteen een van de grootste commerciële banken ter wereld.
De operatie is erg complex. Zo moet de Japanse post eerst worden opgesplitst in vier bedrijven: een bank, een verzekeraar, de bezorger van de post en de beheerder van de postkantoren.
(AP)
Daarna worden de bank en de verzekeraar apart naar de beurs van Tokio gebracht. Dat zal in 2010 gebeuren.
De Japanse postbank wordt meteen een van de grootste commerciële banken ter wereld met tegoeden van drieduizend miljard dollar.
De privatisering van de post was het sluitstuk van de belangrijke financiële hervormingen die de gewezen premier Junichiro Koizumi heeft doorgevoerd.
Die moesten zorgen voor meer concurrentie op de gesloten markten in Japan en de uitwassen uit de financiële sector wegwerken.
Je bent blijven hangen.quote:Op dinsdag 2 oktober 2007 10:15 schreef TomTancr3do het volgende:
Zogenaamd 'goede' banen "met gratis rijbewijs en een zeer voordelige leaseauto" zijn meestal niet de meest interessante banen voor gepromoveerden.
Dit was toch de slowchatquote:Op dinsdag 2 oktober 2007 11:13 schreef Elseetje het volgende:
[..]
Je bent blijven hangen.Ik had het gewoon over de noodzaak van een rijbewijs bij sollicitaties. Ongeacht opleiding of richting.
Volgens mij ben jij in dat geval degene die een beetje is blijven hangen, niet ik.quote:Op dinsdag 2 oktober 2007 11:21 schreef Elseetje het volgende:
[..]
Ja, daar kan je kennelijk ook blijven hangen.
Hangen doe je samen.quote:Op dinsdag 2 oktober 2007 11:30 schreef TomTancr3do het volgende:
[..]
Volgens mij ben jij in dat geval degene die een beetje is blijven hangen, niet ik.
Ik heb nooit gehangen, kan je ook niet blijven hangen.quote:Op dinsdag 2 oktober 2007 11:30 schreef TomTancr3do het volgende:
[..]
Volgens mij ben jij in dat geval degene die een beetje is blijven hangen, niet ik.
Och, eens moet de eerste keer zijn.quote:Op dinsdag 2 oktober 2007 11:32 schreef Elseetje het volgende:
[..]
Ik heb nooit gehangen, kan je ook niet blijven hangen.
Ik blijf geduldig wachten.quote:Op dinsdag 2 oktober 2007 11:38 schreef TomTancr3do het volgende:
[..]
Och, eens moet de eerste keer zijn.
Eh, die jongens zijn ook niet gek hoor.quote:Op dinsdag 2 oktober 2007 10:39 schreef TomTancr3do het volgende:
En ze wilden je ook echt niet aannemen? Of hing het meer van jou af? In het laatste geval had ik die baan gewoon genomen en na een jaar ofzo, nadat ik een betere baan had gevonden, heel hard![]()
gedaan.
De echte dip in de ICT was net iets later, richting 2001/2002. Maar goed.quote:Magoed, verschil met toen is wel dat de arbeidsmarkt nu een stuk beter is, zeker in de ICT. 2000/2001 was vlak na die millenniumhoax, toen lag de halve ICT een beetje op z'n gat.
quote:Kernenergie duurzaam noch goedkoop’
Van onze verslaggever Michael Persson
AMSTERDAM - Nieuwe kerncentrales zijn geen vanzelfsprekende optie om het energievraagstuk in de nabije toekomst op te lossen. Dat blijkt uit een rapport van energie-instituut ECN en nucleaire experts van het bedrijf NRG, dat vandaag wordt gepresenteerd.
UitlegKernenergie kan ‘in zijn huidige vorm niet als duurzame technologie worden aangemerkt’, schrijven de auteurs. Hiervoor dient de technologie volgens hen te worden verbeterd. Ze noemen met name de veiligheid, de levensduur van nucleair afval en proliferatie.
Desalniettemin zou kernenergie in een overgangsperiode naar een duurzame energievoorziening een rol kunnen spelen. Daartoe moet de nucleaire optie worden vergeleken met energiebronnen zoals wind, zon en ‘schoon fossiel’, het afvangen van kooldioxide bij kolencentrales.
Fact finding rapport
Die vergelijking is in dit zogeheten fact finding rapport slechts summier gemaakt. De sociaal-economische raad (SER), dat opdrachtgever was van het rapport, gaat op basis van de nu gepresenteerde feiten een advies opstellen aan de regering, dat eind dit jaar wordt verwacht.
Kernenergie is in elk geval niet goedkoper dan andere vormen van elektriciteitsopwekking, constateren de auteurs. Ze komen op een prijs van 3,1 tot 8 eurocent per kilowattuur. De prijs voor stroom uit conventionele centrales (kolen en gas) ligt tussen 2 en 6,6 cent. Windenergie kost tussen 4,1 en 11,2 cent, waarbij windmolens op zee het duurst zijn. Bij die kostenschatting is uitgegaan van de huidige stand van de techniek.
Ook vragen de auteurs zich af of kernenergie überhaupt nodig is in een overgangsperiode. ‘Door een relatief sterke groei van het windvermogen zal er meer vraag ontstaan naar flexibel productievermogen en minder naar basislastvermogen, zoals door een kerncentrale wordt geleverd. Hierdoor zou een overschot aan basislastvermogen kunnen ontstaan.’ Dat mogelijke overschot zou bij voldoende buitenlandse vraag wel kunnen worden geëxporteerd.
Blij
De Stichting Natuur en Milieu is blij met het zogeheten feitenrapport van de Sociaal-Economische Raad over kernenergie. De SER liet dat rapport opstellen door het Energie-onderzoek Centrum Nederland als bouwsteen voor een nog uit te brengen advies. De Stichting Natuur en Milieu (NenM) wijst erop dat kernenergie volgens het rapport niet beschouwd moet worden als duurzame energie.
Bij kernenergie komt, in tegenstelling tot centrales die gestookt worden met gas of kolen, niet het broeikasgas CO2 vrij. Volgens NenM zijn er voor het klimaatprobleem, dat veroorzaakt wordt door broeikasgassen, betere oplossingen, zoals duurzame energie, energiebesparing en het ondergronds opslaan van CO2.
Eerder concludeerde de milieubeweging samen met de vakbeweging in een energieplan dat kernenergie niet nodig is.
Tsja, da's de politiek he.quote:Op dinsdag 2 oktober 2007 11:59 schreef du_ke het volgende:
Kernenergie is duur en niet nodig. Goh was daar nog een onderzoek voor nodig.
[..]
Joh!quote:Op dinsdag 2 oktober 2007 12:03 schreef TomTancr3do het volgende:
'Duur' is iets anders dan 'duurzaam'.
Klopt kernenergie is wel duur en niet duurzaamquote:Op dinsdag 2 oktober 2007 12:03 schreef TomTancr3do het volgende:
'Duur' is iets anders dan 'duurzaam'.
Misschien niet, maar als ze je uitnodigen voor een gesprek zie ik wel mogelijkheden.quote:Op dinsdag 2 oktober 2007 11:44 schreef gronk het volgende:
Eh, die jongens zijn ook niet gek hoor.
Ja, dat klopt ja. Je wordt dan op allerlei soms nuttige maar meestal minder nuttige cursussen geschopt, die je dan zelf moet terugbetalen als je binnen zoveel jaar weggaat. En het is inderdaad maar de vraag of een bedrijf dat je aanneemt voor een wetenschappelijke functie bereid is je daarin tegemoet te komen. Al gaat het uiteindelijk om peanuts natuurlijk vergeleken met het budget dat je er als onderzoeker bij een bedrijf doorheen mag jagen.quote:Overigens, de gebruikelijke oplossing voor dat probleem is de kersverse werknemer volplempen met cursussen en trainingen, waardoor-ie te duur wordt om over te kopen.
Het is niet duur en niet duurzaam.quote:Op dinsdag 2 oktober 2007 12:08 schreef du_ke het volgende:
[..]
Klopt kernenergie is wel duur en niet duurzaam.
Aldus Frustratie1982.quote:Op dinsdag 2 oktober 2007 12:12 schreef MrX1982 het volgende:
Niet meer dan logisch. Mensen die de last van de gehele menselijkheid zo nodig willen dragen zijn natuurlijk een stuk ongelukkiger dan mensen die realistisch zijn ingesteld.
Voor de rest heb ik soms het idee dat mensen met linkse ideeën vroeger ernstig zijn gepest. Met name het deel dat haar heil zoekt in de natuur.
Als kind ben je ook verdrietig als je hoort dat Sinterklaas niet bestaat. Dat gevoel moeten linkse mensen diep van binnen hebben.
Het is wel duur zoals weer eens blijkt uit het door mij gequote onderzoekquote:Op dinsdag 2 oktober 2007 12:12 schreef TomTancr3do het volgende:
[..]
Het is niet duur en niet duurzaam.
Goedkoper dan windenergie.quote:Op dinsdag 2 oktober 2007 12:14 schreef du_ke het volgende:
[..]
Het is wel duur zoals weer eens blijkt uit het door mij gequote onderzoek.
Hij heeft het zwaar inderdaad de laatste tijdquote:
Dat blijkt er dus juist niet uit. Het is gemiddeld goedkoper dan windenergie. Dat kan ik niet 'duur' noemen. Ook niet 'goedkoop' trouwens.quote:Op dinsdag 2 oktober 2007 12:14 schreef du_ke het volgende:
[..]
Het is wel duur zoals weer eens blijkt uit het door mij gequote onderzoek.
De econostra is per definitie tegen elke vorm van energiewinning.quote:Op dinsdag 2 oktober 2007 12:08 schreef du_ke het volgende:
[..]
Klopt kernenergie is wel duur en niet duurzaam.
De 'generatie X' (of Y, of waar zitten we nu) was toch zoveel onthechter, spiritueler en meer van dat soort bullcrap?quote:
Leg dat eens uit?quote:Op dinsdag 2 oktober 2007 12:15 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
De econostra is per definitie tegen elke vorm van energiewinning.
De wát? Is dat niet een boek van zo'n paranoïde Hemelrijk-achtige, linkse complottenjager?quote:Op dinsdag 2 oktober 2007 12:15 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
De econostra is per definitie tegen elke vorm van energiewinning.
Dat is het vooral in het geval an kern energie geloof ikquote:Op dinsdag 2 oktober 2007 12:10 schreef Monidique het volgende:O ja, en natuurlijk de rechtse neiging alles maar te doen wat mannelijk, stoer en anti-links is. Maar goed...
Dat doet me denken aan die meneer die bij een gasexplosie in z'n huis om 't leven kwam en daarna van het gasbedrijf nog een rekening kreeg voor overmatig gasverbruikquote:
De schattingen overlappen elkaar gedeeltelijk, ja, maar ik weet niet waar dat op gebaseerd is. Of dat waarschijnlijkheidsmarges zijn, of iets dergelijks, of een verscheidenheid aan methoden, ik weet het niet.quote:Op dinsdag 2 oktober 2007 12:16 schreef du_ke het volgende:
[..]
mogelijk deels bij bepaalde varianten.
Ja.quote:Op dinsdag 2 oktober 2007 12:17 schreef TomTancr3do het volgende:
[..]
Voel je je aangesproken door die post?
Elke vorm. Als is het niet voor de CO2 uitstoot dan is het wel omdat er vogels tegen de wieken aanvliegen. Er is altijd wel wat waar jullie over vallen.quote:Op dinsdag 2 oktober 2007 12:18 schreef du_ke het volgende:
[..]
Dat is het vooral in het geval an kern energie geloof ik.
Je citeert een verkeerd bericht van du_ke, maar dat is niet zo belangrijk, we weten waar het over gaat. Waar haal jij vandaan dat du_ke, en zijn kennelijke mede-du_ke-jes, tegen elke vorm van energieopwekking is?quote:
ik ook niet maar ik weet wel uit voorgaande onderzoeken dat de prijs vooral omhoog schiet als ook de afbraak van de centrale en de opslag van afval in de prijs verdisconteerd worden. (of als de rente marktconform wordt berekendquote:Op dinsdag 2 oktober 2007 12:19 schreef Monidique het volgende:
[..]
De schattingen overlappen elkaar gedeeltelijk, ja, maar ik weet niet waar dat op gebaseerd is. Of dat waarschijnlijkheidsmarges zijn, of iets dergelijks, of een verscheidenheid aan methoden, ik weet het niet.
Zelfs een Diederik Samson is niet per definitie tegen kernenergie. En de bezwaren tegen windmolens hebben zelden of nooit met vogels te maken.quote:Op dinsdag 2 oktober 2007 12:19 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Elke vorm. Als is het niet voor de CO2 uitstoot dan is het wel omdat er vogels tegen de wieken aanvliegen. Er is altijd wel wat waar jullie over vallen.
Lullig voor je.quote:
Het leven is een teefje.quote:
Ondefiniëerbaar.quote:Waarom eigenlijk?
Nee. Te zwak, te links, te laf.quote:Kun je daar niet gewoon boven staan?
Dan was het nu duurder geweest in de vorm van een hogere staatsschuld. We laten nu de franse belastingbetalers bijdragen aan onze goedkope nachtstroomquote:Op dinsdag 2 oktober 2007 12:23 schreef TomTancr3do het volgende:
'Probleem' is natuurlijk dat we 20 jaar geleden vol aan de kernenergie hadden gemoeten. Zoals Frankrijk. Dan was het nu juist heel goedkoop geweest.
Helaas schopt wisselend energiebeleid in de politiek dat elke keer onderuit. Op het gebied van windenergie waren we leidend maar dat hebben we overgedaan aan Denemarken omdat alle stmulatie hier stopte.quote:Maar een echt probleem is het ook niet. Het zorgt ervoor dat we in NL min of meer gedwongen zijn om met betere oplossingen te komen, en dat lijkt me niet verkeerd. Nederland Gidsland, en dan op het gebied van energie. Wie weet.
quote:Op dinsdag 2 oktober 2007 12:26 schreef Monidique het volgende:
Nee. Te zwak, te links, te laf.
.quote:Mojo komt met marktplaats voor concertkaarten
ANP
DELFT - Concertorganisatie Mojo introduceert een online marktplaats voor concertkaarten. Dat heeft het bedrijf dinsdag gemeld.
Op www.livenation.nl kunnen muziekfans concertkaarten van andere bezoekers kopen of zelf te koop aanbieden.
Op het nieuwe webplatform kunnen de tickets worden aangeboden tegen een vast bedrag of per opbod door een veiling. Volgens Mojo garandeert het systeem de echtheid van de kaarten die worden aangeboden. Ook kunnen er op livenation.nl geen valse of geannuleerde kaarten worden verkocht
Ik zie dat toch anders, maar het blijft koffiedik kijken.quote:Op dinsdag 2 oktober 2007 12:27 schreef du_ke het volgende:
[..]
Dan was het nu duurder geweest in de vorm van een hogere staatsschuld. We laten nu de franse belastingbetalers bijdragen aan onze goedkope nachtstroom.
Zie jij dat echt als dè oplossing dan, windenergie? Ik had tien jaar geleden nog weleens een discussie hierover met wetenschappers van het IvW, en zij leken er toen zelf ook nauwelijks meer in te geloven. En zoveel verbeterd is het in de tussentijd allemaal niet. Ik hoop toch op wat beters, in elk geval op termijn.quote:Helaas schopt wisselend energiebeleid in de politiek dat elke keer onderuit. Op het gebied van windenergie waren we leidend maar dat hebben we overgedaan aan Denemarken omdat alle stmulatie hier stopte.
quote:Op dinsdag 2 oktober 2007 12:18 schreef gronk het volgende:
[..]
Dat doet me denken aan die meneer die bij een gasexplosie in z'n huis om 't leven kwam en daarna van het gasbedrijf nog een rekening kreeg voor overmatig gasverbruik
Dat kernenergie een dure energievariant is is toch vrij algemeen bekend? Niet voor niets dat het overal overheden zijn die de centrales laten bouwen of grotendeels financieren.quote:Op dinsdag 2 oktober 2007 12:37 schreef TomTancr3do het volgende:
[..]
Ik zie dat toch anders, maar het blijft koffiedik kijken.
[..]
Ik ben niet zo van "de oplossingen" we zullen voor mengvormen moeten gaan. Waarbij de volgende generatie kerncentrales ook zeker een rol kan spelen.quote:Zie jij dat echt als dè oplossing dan, windenergie? Ik had tien jaar geleden nog weleens een discussie hierover met wetenschappers van het IvW, en zij leken er toen zelf ook nauwelijks meer in te geloven. En zoveel verbeterd is het in de tussentijd allemaal niet. Ik hoop toch op wat beters, in elk geval op termijn.
Waar blijft de heilige markt die de positie van Mojo aan gaat tasten?quote:Op dinsdag 2 oktober 2007 12:30 schreef Aoristus het volgende:
[..]
.
Precies, doek AUB ticketservice maar op! We hebben aan 1 organisator genoeg
Nu misschien, maar dit soort keuzes kun je toch niet totaal doorrekenen. Wat denk je bijvoorbeeld dat er gebeurt als er een energiecrisis komt. Denk je dan dat Frankrijk nog steeds energie aan Nederland zal verkopen. Nu ligt het natuurlijk iets gecompliceerder doordat Nederland midden in het Europese netwerk ligt, maar het blijft een feit dat regeren vooruit zien is.quote:Op dinsdag 2 oktober 2007 12:27 schreef du_ke het volgende:
[..]
Dan was het nu duurder geweest in de vorm van een hogere staatsschuld. We laten nu de franse belastingbetalers bijdragen aan onze goedkope nachtstroom.
Windmolens zijn een groot gevaar voor een stabiel energienetwerk.quote:[..]
Helaas schopt wisselend energiebeleid in de politiek dat elke keer onderuit. Op het gebied van windenergie waren we leidend maar dat hebben we overgedaan aan Denemarken omdat alle stmulatie hier stopte.
Windmolens zijn een perfecte toevoeging aan een energienetwerk.quote:Op dinsdag 2 oktober 2007 12:43 schreef Fastmatti het volgende:
Windmolens zijn een groot gevaar voor een stabiel energienetwerk.
Als er ooit een grote energiecrisis komt heeft iedereen daar last van. Daarom moet je het risico ook spreiden.quote:Op dinsdag 2 oktober 2007 12:43 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Nu misschien, maar dit soort keuzes kun je toch niet totaal doorrekenen. Wat denk je bijvoorbeeld dat er gebeurt als er een energiecrisis komt. Denk je dan dat Frankrijk nog steeds energie aan Nederland zal verkopen. Nu ligt het natuurlijk iets gecompliceerder doordat Nederland midden in het Europese netwerk ligt, maar het blijft een feit dat regeren vooruit zien is.
[..]
Ook op dat gebied zijn mogelijkheden te over. Stel dat we ooit overgaan op de waterstof economie. Maar voorlopig kan het niet meer dan een klein deel van de totale energiebehoefte dekken, maar is er iemand die dat ontkent?quote:Windmolens zijn een groot gevaar voor een stabiel energienetwerk.
Het is niet voor niks dat windmolens uitgezonderd zijn van de wetgeving rond betrouwbaarheid van energiecentrales.quote:Op dinsdag 2 oktober 2007 12:45 schreef Monidique het volgende:
[..]
Windmolens zijn een perfecte toevoeging aan een energienetwerk.
Nee, en ik heb ook geen idee hoe je daarbij komt. Het is alleen wel een hele grote investering, die zich uiteindelijk op de hele lange termijn ruim terugbetaalt. Maar in Nederland dus niet, want hier moeten we nu al die centrales nog bouwen.quote:Op dinsdag 2 oktober 2007 12:42 schreef du_ke het volgende:
[..]
Dat kernenergie een dure energievariant is is toch vrij algemeen bekend?
Nou, ik wel hoor. Kernfusie en biobrandstof als vervangers van respectievelijk de huidige elektriciteitsopwekking en olie. Maar vooral dat eerste zal nog wel een tijdje duren.quote:Ik ben niet zo van "de oplossingen"
Dus is Nederland aan de beurt om een kerncentrale neer te zetten of in ieder geval te zorgen dat we aan onze eigen vraag kunnen voldoen.quote:Op dinsdag 2 oktober 2007 12:46 schreef du_ke het volgende:
[..]
Als er ooit een grote energiecrisis komt heeft iedereen daar last van. Daarom moet je het risico ook spreiden.
We gaan de eerste komende 50 jaar echt niet over. Daarvoor is olie te goedkoop en dat zal voorlopig nog wel zo blijven.quote:[..]
Ook op dat gebied zijn mogelijkheden te over. Stel dat we ooit overgaan op de waterstof economie.
Vast wel.quote:Op dinsdag 2 oktober 2007 12:48 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Het is niet voor niks dat windmolens uitgezonderd zijn van de wetgeving rond betrouwbaarheid van energiecentrales.
In alle vergelijkende literatuur over dit onderwerp komt kernenergie eruit als een dure variant. Als je een beetje ingelezen bent op dit onderwerp zou je het dus regelmatig tegengekomen moeten zijn. Een centrale is pas economisch rendabel als ze is afgeschreven. Het is niet voor niets dat geen privaat bedrijf het zomaar aandurft.quote:Op dinsdag 2 oktober 2007 12:48 schreef TomTancr3do het volgende:
[..]
Nee, en ik heb ook geen idee hoe je daarbij komt. Het is alleen wel een hele grote investering, die zich uiteindelijk op de hele lange termijn ruim terugbetaalt. Maar in Nederland dus niet, want hier moeten we nu al die centrales nog bouwen.
[..]
Tja dat is een mogelijke toekomstdroom. Maar tegen de tijd dat het evt geimplementeerd zou kunnen worden zijn we en 50 jaar en veel problemen verder. En dan nog is kernfusie niet handig om een piekvraag op te vangen.quote:Nou, ik wel hoor. Kernfusie en biobrandstof als vervangers van respectievelijk de huidige elektriciteitsopwekking en olie. Maar vooral dat eerste zal nog wel een tijdje duren.
Je weet waardoor black-outs worden veroorzaakt? Nee? Het wordt veroorzaakt doordat de vraag te groot is of het aanbod te klein. Daardoor vallen energiecentrales uit en ontstaat een kettingreactie. Windmolens doen het niet als het niet waait of te hard waait dus ze zijn uiterst onbetrouwbaar. Ze kunnen dus het complete energienetwerk plat leggen doordat ze plotseling niet werken. Dat is trouwens al eens gebeurt in Europa.quote:
Ja.quote:Op dinsdag 2 oktober 2007 12:53 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Je weet waardoor black-outs worden veroorzaakt?
O.quote:Nee?
Dan is een gascentrale nuttiger die zijn snel op te starten en die energiebron hebben we wel zelf in huis of halen we uit een betrouwbaar land als Noorwegen zodat we niet afhankelijk zijn van b.v. Oezbekistan voor wat Uraniumquote:Op dinsdag 2 oktober 2007 12:50 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Dus is Nederland aan de beurt om een kerncentrale neer te zetten of in ieder geval te zorgen dat we aan onze eigen vraag kunnen voldoen.
[..]
Tja maar er zijn andere methoden om energie tijdelijk op te slaan. Zeker bij grotere parken.quote:We gaan de eerste komende 50 jaar echt niet over. Daarvoor is olie te goedkoop en dat zal voorlopig nog wel zo blijven.
Vandaar ook dat ze tegenwoordig bij heftige wind niet alle windmolens laten draaien, maar een gedeelte uitschakelen.quote:Op dinsdag 2 oktober 2007 12:53 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Je weet waardoor black-outs worden veroorzaakt? Nee? Het wordt veroorzaakt doordat de vraag te groot is of het aanbod te klein. Daardoor vallen energiecentrales uit en ontstaat een kettingreactie. Windmolens doen het niet als het niet waait of te hard waait dus ze zijn uiterst onbetrouwbaar. Ze kunnen dus het complete energienetwerk plat leggen doordat ze plotseling niet werken. Dat is trouwens al eens gebeurt in Europa.
Tja dat zijn opzich bescheiden technische problemen. En in de meeste gevallen kan je stormen wel voorspellen en waait het bv op zee altijd.quote:Op dinsdag 2 oktober 2007 12:53 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Je weet waardoor black-outs worden veroorzaakt? Nee? Het wordt veroorzaakt doordat de vraag te groot is of het aanbod te klein. Daardoor vallen energiecentrales uit en ontstaat een kettingreactie. Windmolens doen het niet als het niet waait of te hard waait dus ze zijn uiterst onbetrouwbaar. Ze kunnen dus het complete energienetwerk plat leggen doordat ze plotseling niet werken. Dat is trouwens al eens gebeurt in Europa.
Klopt daarom heb je voorlopig voor de pieken en dalen ook snel regelbare centrales als gasturbines nodig. Kolen of kerncentrales zijn ook niet geschikt om aan een piekvraag te voldoenquote:Op dinsdag 2 oktober 2007 12:55 schreef ExtraWaskracht het volgende:
Dat lijkt me idd wel een probleem van windmolens, dat het aanbod op het energienet zich lastig laat voorspellen.
Je kunt wel een gemiddelde voorspellen per jaar met foutmarges en daarop inspelen, want uiteraard is het grotendeels supplementair.quote:Op dinsdag 2 oktober 2007 12:55 schreef ExtraWaskracht het volgende:
Dat lijkt me idd wel een probleem van windmolens, dat het aanbod op het energienet zich lastig laat voorspellen.
Maar hoe vindt de veiliing dan plaats?quote:Op dinsdag 2 oktober 2007 12:58 schreef du_ke het volgende:
[..]
Klopt daarom heb je voorlopig voor de pieken en dalen ook snel regelbare centrales als gasturbines nodig. Kolen of kerncentrales zijn ook niet geschikt om aan een piekvraag te voldoen
Welke veiling?quote:Op dinsdag 2 oktober 2007 13:00 schreef ExtraWaskracht het volgende:
[..]
Maar hoe vindt de veiliing dan plaats?
Ik ben ingelezen op dit onderwerp en het klopt gewoon niet wat je zegt. Je moet niet alles geloven wat je in die linkse opinieblaadjes leest. Sla er eens wat echte wetenschappelijke literatuur op na, dat helpt.quote:Op dinsdag 2 oktober 2007 12:53 schreef du_ke het volgende:
[..]
In alle vergelijkende literatuur over dit onderwerp komt kernenergie eruit als een dure variant. Als je een beetje ingelezen bent op dit onderwerp zou je het dus regelmatig tegengekomen moeten zijn. Een centrale is pas economisch rendabel als ze is afgeschreven. Het is niet voor niets dat geen privaat bedrijf het zomaar aandurft.
Hoezo? DIe 50 jaar houden we het echt nog wel uit hoor.quote:Tja dat is een mogelijke toekomstdroom. Maar tegen de tijd dat het evt geimplementeerd zou kunnen worden zijn we en 50 jaar en veel problemen verder.
Een piekvraag? Van wie zou die moeten komen dan? De huidige centrales functioneren toch ook prima? Alsof die zo "handig zijn om een piekvraag op te vangen".quote:En dan nog is kernfusie niet handig om een piekvraag op te vangen.
De energiemarkt is trouwens wel leuk en vooral niet geschikt voor de consument. Piekvragen kunnen wel twintig keer zo duur zijn als normaal. Terwijl als er teveel energie is je geld toe krijgt om de energie af te nemen.quote:Op dinsdag 2 oktober 2007 13:00 schreef ExtraWaskracht het volgende:
[..]
Maar hoe vindt de veiliing dan plaats?
Als we nog vijftig jaar doorgaan met de huidige uitstoot van kooldioxide, en een groot gedeelte daarvan is te wijten aan energiecentrales, dan worden de problemen met het klimaat wel erger -vooral voor degenen die over meer dan vijftig jaar leven, en ik geef er niet veel om,quote:Op dinsdag 2 oktober 2007 13:04 schreef TomTancr3do het volgende:
Hoezo? DIe 50 jaar houden we het echt nog wel uit hoor.
Het Communistisch Bureau der Schijnwaarheden bedoel je,quote:Op dinsdag 2 oktober 2007 13:06 schreef Sidekick het volgende:
CBS
Misschien kun je daar een leuk topic over openen in BNW...quote:Op dinsdag 2 oktober 2007 13:08 schreef Fastmatti het volgende:
Er is geen klimaatprobleem. Tenminste niet eentje die door de mens veroorzaakt wordt.
Oh nou, in dat zogenaamd voornamelijk door de mens veroorzaakte klimaatprobleem geloof ik niet zo, en ik geloof al helemaal niet dat we dat klimaattij alsnog kunnen keren door massaal over te stappen op 'groenere' stroom.quote:Op dinsdag 2 oktober 2007 13:08 schreef Monidique het volgende:
[..]
Als we nog vijftig jaar doorgaan met de huidige uitstoot van kooldioxide, en een groot gedeelte daarvan is te wijten aan energiecentrales, dan worden de problemen met het klimaat wel erger -vooral voor degenen die over meer dan vijftig jaar leven, en ik geef er niet veel om,- dan wanneer we zo snel mogelijk overstappen op 'groenere' stroom, en die is er nog niet in de vorm van kernfusie.
Hoor jij nog iets van het gat in de ozonlaag, zure regen, radon, etc. Het is geen van alleen verholpen, als er al een probleem was, en dat zal ongetwijfeld met de klimaathoax ook gebeuren.quote:Op dinsdag 2 oktober 2007 13:09 schreef Monidique het volgende:
[..]
Misschien kun je daar een leuk topic over openen in BNW...
Misschien moet je wat minder rechtse opinieblaadjes lezen en wat meer wetenschappelijke artikelen.quote:Op dinsdag 2 oktober 2007 13:10 schreef TomTancr3do het volgende:
[..]
Oh nou, in dat zogenaamd voornamelijk door de mens veroorzaakte klimaatprobleem geloof ik niet zo, en ik geloof al helemaal niet dat we dat klimaattij alsnog kunnen keren door massaal over te stappen op 'groenere' stroom.
Ja.quote:Op dinsdag 2 oktober 2007 13:11 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Hoor jij nog iets van het gat in de ozonlaag,
Nauwelijks.quote:zure regen
Nee.quote:radon, etc.
Het is helemaal afhankelijk van wat de reptilian overlords van plan zijn met onze aarde, hè?quote:Het is geen van alleen verholpen, als er al een probleem was, en dat zal ongetwijfeld met de klimaathoax ook gebeuren.
Nee, maar het CBS is ook geen wetenschappelijk instituut. En ik geloof best dat kernenergie voor Nederland geen goede oplossing (meer) is, aangezien die centrales nog allemaal gebouwd moeten worden. Zoals ik al schreef, dat had 20 jaar geleden moeten gebeuren.quote:Op dinsdag 2 oktober 2007 13:09 schreef Monidique het volgende:
[..]
Het Communistisch Bureau der Schijnwaarheden bedoel je,. Kijk, dat bedoelt Tom nou met linkse opinieblaadjes.
Het is natuurlijk wel wetenschappelijk dat er op een klimaatconferentie is onderhandelt over het feit of de klimaatsverandering door de mens wordt veroorzaaktquote:Op dinsdag 2 oktober 2007 13:12 schreef Monidique het volgende:
[..]
Misschien moet je wat minder rechtse opinieblaadjes lezen en wat meer wetenschappelijke artikelen.
quote:Op dinsdag 2 oktober 2007 13:12 schreef Monidique het volgende:
[..]
Misschien moet je wat minder rechtse opinieblaadjes lezen en wat meer wetenschappelijke artikelen.
Klopt. Maar ik denk dat als je de arrogantie hebt om du_ke ervan te betichten, je niet vreemd moet opkijken als hetzelfde gezegd wordt over jou, omdat jouw geloof in sterk contrast staat met de wetenschappelijke wereld, waarin men wel 'gelooft' in, oftewel bewijzen en argumenten heeft voor dat 'klimaatprobleem'. Dan kun je wat mij betreft elke dag bij NASA de recentste satellietgegevens analyseren, het is totaal niet relevant.quote:
wanneer dan?quote:Op dinsdag 2 oktober 2007 12:53 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Ik zeg ook niet dat er geen klimaatprobleem is.quote:Op dinsdag 2 oktober 2007 13:18 schreef Monidique het volgende:
[..]
Klopt. Maar ik denk dat als je de arrogantie hebt om du_ke ervan te betichten, je niet vreemd moet opkijken als hetzelfde gezegd wordt over jou, omdat jouw geloof in sterk contrast staat met de wetenschappelijke wereld, waarin men wel 'gelooft' in, oftewel bewijzen en argumenten heeft voor dat 'klimaatprobleem'. Dan kun je wat mij betreft elke dag bij NASA de recentste satellietgegevens analyseren, het is totaal niet relevant.
Nee, je zegt alleen dat de mensheid er geen of nauwelijks invloed op heeft, waarmee je lijnrecht tegenover de wetenschap staat. Mag, ik vind alles best, maar als je dan du_ke lachend vertelt dat hij wat meer wetenschappelijke literatuur moet lezen, dan vind ik dat wel grappig.quote:Op dinsdag 2 oktober 2007 13:19 schreef TomTancr3do het volgende:
[..]
Ik zeg ook niet dat er geen klimaatprobleem is.
De wetenschap die heeft onderhandeld over dit probleem. Ze zouden ze hun titel moeten ontnemen hiervoor.quote:Op dinsdag 2 oktober 2007 13:22 schreef Monidique het volgende:
[..]
Nee, je zegt alleen dat de mensheid er geen of nauwelijks invloed op heeft, waarmee je lijnrecht tegenover de wetenschap staat.
Ook dat is gewoon onzin. Daarmee sta ik lijnrecht tegenover een bepaalde stroming binnen de wetenschap, en niet meer dan dat. Sterker nog, ik ken meer betawetenschappers die niet in al die flauwekul geloven dan die er wel in geloven.quote:Op dinsdag 2 oktober 2007 13:22 schreef Monidique het volgende:
[..]
Nee, je zegt alleen dat de mensheid er geen of nauwelijks invloed op heeft, waarmee je lijnrecht tegenover de wetenschap staat.
Europese landen die zelf helemaal niets met kernenergie doen betalen ook mee aan de ontwikkeling en bevordering van kernenergie via de EU (Euratom) en de VN (IAEA)quote:Op dinsdag 2 oktober 2007 13:06 schreef Sidekick het volgende:
CBS heeft berekend dat kernenergie veel duurder is dan conventionele opwekking, zelfs wanneer de olieprijs nog gaat stijgen. Parabola weet waar dat onderzoek te vinden is...
Gelukkig betaalt de Franse overheid mee aan 'onze' kernenergie.
Over het algemeen zal de eigenaar van een windmolen, kolen of kerncentrale daar gewoon afspraken over maken met de grote afnemers.quote:Op dinsdag 2 oktober 2007 13:03 schreef ExtraWaskracht het volgende:
[..]
Voor wie de stroom op het net mag aanbieden.
En het dan zelf ook nog vet maken.quote:Op dinsdag 2 oktober 2007 13:15 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Het is natuurlijk wel wetenschappelijk dat er op een klimaatconferentie is onderhandelt over het feit of de klimaatsverandering door de mens wordt veroorzaakt![]()
Dat wou ik net tegen jou zeggenquote:Op dinsdag 2 oktober 2007 13:04 schreef TomTancr3do het volgende:
[..]
Ik ben ingelezen op dit onderwerp en het klopt gewoon niet wat je zegt. Je moet niet alles geloven wat je in die linkse opinieblaadjes leest. Sla er eens wat echte wetenschappelijke literatuur op na, dat helpt.
[..]
Dan nog is het voorlopig niets meer dan een verre toekomstdroom zonder enige zekerheid. Dat als de oplossing voorstellen vind ik nogalquote:Hoezo? DIe 50 jaar houden we het echt nog wel uit hoor.
[..]
Daar hebben we nu gascentrales en het buitenland voor. Maar denk aan 9 uur 's ochtends als alle kantoren opstarten.quote:Een piekvraag? Van wie zou die moeten komen dan? De huidige centrales functioneren toch ook prima? Alsof die zo "handig zijn om een piekvraag op te vangen".
Alweer zo verdomde stellig. En het is zeker op lokaal en regionaal niveau weerlegbaar en op globaal niveau verdomde waarschijnlijk.quote:Op dinsdag 2 oktober 2007 13:08 schreef Fastmatti het volgende:
Er is geen klimaatprobleem. Tenminste niet eentje die door de mens veroorzaakt wordt.
Jammer dat je blijkbaar nooit echt wat leest.quote:Op dinsdag 2 oktober 2007 13:11 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Hoor jij nog iets van het gat in de ozonlaag, zure regen, radon, etc. Het is geen van alleen verholpen, als er al een probleem was, en dat zal ongetwijfeld met de klimaathoax ook gebeuren.
Dat is eerder over de forumulering die aan de politici werd gepresenteerd. Je commentaar zou niet daarover moeten gaan maar over de achterliggende onderzoeken. Maar als je die kan ontkrachten wens ik je veel succes want dan is de nobelprijs al naar je onderwegquote:Op dinsdag 2 oktober 2007 13:15 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Het is natuurlijk wel wetenschappelijk dat er op een klimaatconferentie is onderhandelt over het feit of de klimaatsverandering door de mens wordt veroorzaakt![]()
Laat ze er dan eens over publiceren in de wetenschappelijke literatuur.quote:Op dinsdag 2 oktober 2007 13:23 schreef TomTancr3do het volgende:
[..]
Ook dat is gewoon onzin. Daarmee sta ik lijnrecht tegenover een bepaalde stroming binnen de wetenschap, en niet meer dan dat. Sterker nog, ik ken meer betawetenschappers die niet in al die flauwekul geloven dan die er wel in geloven.
quote:Op dinsdag 2 oktober 2007 13:35 schreef Monidique het volgende:
Verdomd.
En dat hebben we dan ineens niet meerquote:Op dinsdag 2 oktober 2007 13:34 schreef du_ke het volgende:
Daar hebben we nu gascentrales en het buitenland voor.
Als je kernenergie of kernfusie als de oplossing aandraagt niet nee.quote:Op dinsdag 2 oktober 2007 13:43 schreef TomTancr3do het volgende:
[..]
En dat hebben we dan ineens niet meer
Dan hebben we ineens geen buitenland meerquote:Op dinsdag 2 oktober 2007 14:04 schreef du_ke het volgende:
[..]
Als je kernenergie of kernfusie als de oplossing aandraagt niet nee.
Draag het dan niet aan als de oplossing maar als mogelijke oplossing voor een deel van het probleem. Ook bij grootschalige implementatie van kernfusie ben je afhankelijk van andere energiebronnen.quote:Op dinsdag 2 oktober 2007 14:10 schreef TomTancr3do het volgende:
[..]
Dan hebben we ineens geen buitenland meer
Waarom zou ik? Kom jij eerst zelf maar even met wat wetenschappelijks. Jij begon tenslotte zelf bijdehand te doen over "ingelezen zijn op dit onderwerp" en over "vergelijkende literatuur".quote:Op dinsdag 2 oktober 2007 14:15 schreef du_ke het volgende:
Tom kom je nog wel even met die wetenschappelijke literatuur waaruit blijkt dat kernenergie een stuk goedkoper is dan andere vormen van energie?
http://web.mit.edu/nuclearpower en dan metname hoofdstuk 5.quote:Op dinsdag 2 oktober 2007 14:24 schreef TomTancr3do het volgende:
[..]
Waarom zou ik? Kom jij eerst zelf maar even met wat wetenschappelijks. Jij begon tenslotte zelf bijdehand te doen over "ingelezen zijn op dit onderwerp" en over "vergelijkende literatuur".En kom dan niet met één of ander internetlinkje naar één of ander populair-wetenschappelijk verhaaltje met de naam van een instituut eronder, links naar wetenschappelijke tijdschriften wil ik zien.
En waar precies in dat stuk staat dat de Franse kernenergie te duur zou zijn? Quote het anders even.quote:Op dinsdag 2 oktober 2007 14:29 schreef du_ke het volgende:
[..]
http://web.mit.edu/nuclearpower en dan metname hoofdstuk 5.
En nu mag jij met een linkje komen. Jij beweerde immers dat kernenergie goedkoop is.
Het gaat me over kernenergie in het algemeen. Dat lijkt me, hoewel misschien wat hoog gegrepen voor je, overduidelijk. Maar goed dat het in Frankrijk een staatsbedrijf is dat de centrales moet bouwen lijkt me voldoende aanwijzing.quote:Op dinsdag 2 oktober 2007 14:35 schreef TomTancr3do het volgende:
[..]
En waar precies in dat stuk staat dat de Franse kernenergie te duur zou zijn? Quote het anders even.
Ik kan er nog wel bij denk ik al zal m'n account binnenkort wel verlopen, weet niet hoe lang alumni toegang houden tot dat soort dingen.quote:Anyway, ik wist wel dat je met zo'n sneu blaatlinkje op internet zou komen, je hebt waarschijnlijk niet eens toegang tot de relevante wetenschappelijke tijdschriften.
quote:Op dinsdag 2 oktober 2007 13:35 schreef du_ke het volgende:
Alweer zo verdomde stellig. En het is zeker op lokaal en regionaal niveau weerlegbaar en op globaal niveau verdomde waarschijnlijk.
Emigreren is de enige optiequote:Op dinsdag 2 oktober 2007 14:42 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
![]()
Welke acties moet ik ondernemen om op lokaal niveau een lekker tropisch klimaatje te maken, vertel het mij du_ke en maak mijn leventje wat warmer.
Kijk maar eens naar steden in grootstedelijke gebieden is het warmer dan in andere streken op vergelijkbare plaatsen. Er komen ook andere organismen voor die andere eisen stellen aan hun omgeving (klimaat). Heb er ook wel eens wat over gelezen dat de hoeveelheid en type neerslag er veranderen.quote:Op dinsdag 2 oktober 2007 14:42 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
![]()
Welke acties moet ik ondernemen om op lokaal niveau een lekker tropisch klimaatje te maken, vertel het mij du_ke en maak mijn leventje wat warmer.
Guttegut, wat is het moeilijk om niet neerbuigend op anderen te reageren zeg.quote:Op dinsdag 2 oktober 2007 14:35 schreef TomTancr3do het volgende:
[..]
En waar precies in dat stuk staat dat de Franse kernenergie te duur zou zijn? Quote het anders even.
Anyway, ik wist wel dat je met zo'n sneu blaatlinkje op internet zou komen, je hebt waarschijnlijk niet eens toegang tot de relevante wetenschappelijke tijdschriften.
Aha, warmte wat blijft hangen tussen gebouwen is nu ook al een klimaatverandering?quote:Op dinsdag 2 oktober 2007 14:49 schreef du_ke het volgende:
Kijk maar eens naar steden in grootstedelijke gebieden is het warmer dan in andere streken op vergelijkbare plaatsen. Er komen ook andere organismen voor die andere eisen stellen aan hun omgeving (klimaat). Heb er ook wel eens wat over gelezen dat de hoeveelheid en type neerslag er veranderen.
Ach hij past het toe als tactiek om onder het plaatsen van bronnen uit te komenquote:Op dinsdag 2 oktober 2007 14:52 schreef Elseetje het volgende:
[..]
Guttegut, wat is het moeilijk om niet neerbuigend op anderen te reageren zeg.
Dat was me meteen al overduidelijk, vandaar juist. Wat moet ik nou weer met een stuk over kernenergie in het algemeen, uitgaande van de huidige situatie? Jij beweerde dat de Franse aanpak veel duurder uitpakt dan andere oplossingen. Daar hadden we het over (lees anders de discussie maar eens even terug), en daar wil ik een wetenschappelijk artikel of iets dat daar in de buurt komt over zien.quote:Op dinsdag 2 oktober 2007 14:39 schreef du_ke het volgende:
[..]
Het gaat me over kernenergie in het algemeen. Dat lijkt me, hoewel misschien wat hoog gegrepen voor je, overduidelijk.
Voor mij niet, dat zegt me helemaal niks. Daar kunnen allerlei redenen voor zijn, bijvoorbeeld dat een bedrijf niet bereid is een grote investering te doen met een dergelijk groot politiek risico. Als de extreem-groenen aan de macht komen mogen ze de boel op eigen kosten weer helemaal stilleggen en afbreken.quote:Maar goed dat het in Frankrijk een staatsbedrijf is dat de centrales moet bouwen lijkt me voldoende aanwijzing.
Waarom zou ik? Ik heb dat nergens beweerd.quote:Maar goed kom jij maar eens met een link naar een wetenschappelijk blad waarin staat dat kernenergie goedkoper is dan de alternatieven.
Ach gut, moet je het opnemen voor je linkse vriendje omdat hij een beetje tegengas krijgt?quote:Op dinsdag 2 oktober 2007 14:52 schreef Elseetje het volgende:
[..]
Guttegut, wat is het moeilijk om niet neerbuigend op anderen te reageren zeg.
Op lokale schaal kan het klimaat daardoor inderdaad veranderen. Als een gebied op een gegeven moment meer of minder zon of regen absorbeerd dan maakt dat gewoon verschil.quote:Op dinsdag 2 oktober 2007 14:53 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Aha, warmte wat blijft hangen tussen gebouwen is nu ook al een klimaatverandering?
Je hebt zelfs binnen een straal van een paar honder meter flinke temperatuurverschillen. Neem een erg versteend winkelcentrum, en 300 meter verderop een vrijstaand landhuis met veel groen. Wereld van verschil.quote:Op dinsdag 2 oktober 2007 14:49 schreef du_ke het volgende:
[..]
Kijk maar eens naar steden in grootstedelijke gebieden is het warmer dan in andere streken op vergelijkbare plaatsen. Er komen ook andere organismen voor die andere eisen stellen aan hun omgeving (klimaat). Heb er ook wel eens wat over gelezen dat de hoeveelheid en type neerslag er veranderen.
Maar op microniveau ook oude landhuizen die een muur neerzetten op het zuiden waar b.v. druiven konden groeien die het op de volle grond niet goed deden of bijzondere bloemen.
Allemaal leuk en aardig, maar ik wil graag concrete maatregelen zodat ik mijn Costa aan de Rijn plan kan realiseren dmv. van klimaatverandering op lokale schaal. Het lijkt mij wel wat om een straaltje van 10 km tropicsh te krijgen door menselijk handelenquote:Op dinsdag 2 oktober 2007 14:57 schreef du_ke het volgende:
Op lokale schaal kan het klimaat daardoor inderdaad veranderen. Als een gebied op een gegeven moment meer of minder zon of regen absorbeerd dan maakt dat gewoon verschil.
Op een andere schaal kan dat door grootschalige irrigatieprojecten die bij het Bajkalmeer desastreuze effecten hebben gehad op het klimaat. Of woestijnvorming door weinig efficiente landbouwmethoden.
zwembadje erbij, barretje...quote:Op dinsdag 2 oktober 2007 15:01 schreef Fastmatti het volgende:
Als ik over een paar jaar een tuin heb komt er gewoon zo'n dingen te staan![]()
[afbeelding]
Dat is zegmaar temperatuur verschil en heeft met klimaatverandering door mensen weinig van doen.quote:Op dinsdag 2 oktober 2007 15:00 schreef Elseetje het volgende:
Je hebt zelfs binnen een straal van een paar honder meter flinke temperatuurverschillen. Neem een erg versteend winkelcentrum, en 300 meter verderop een vrijstaand landhuis met veel groen. Wereld van verschil.
Je wilt dus een wetenschappelijk artikel waaruit blijkt dat kernenergie duurder is dan de alternatieven? Ik gaf slechts Frankrijk als voorbeeld, dat snap je toch wel? Het nu toespitsen op een detail lijkt me niet zo zinnig.quote:Op dinsdag 2 oktober 2007 14:54 schreef TomTancr3do het volgende:
[..]
Dat was me meteen al overduidelijk, vandaar juist. Wat moet ik nou weer met een stuk over kernenergie in het algemeen, uitgaande van de huidige situatie? Jij beweerde dat de Franse aanpak veel duurder uitpakt dan andere oplossingen. Daar hadden we het over (lees anders de discussie maar eens even terug), en daar wil ik een wetenschappelijk artikel of iets dat daar in de buurt komt over zien.
[..]
Mij zegt het dat het niet rendabel is zolang kolen min of meer betaalbaar zijn. Lees anders de link die ik heb gegeven anders een keertje door. Misschien steek je er iets van op (zal wel niet omdat je het toch niet gaat lezenquote:Voor mij niet, dat zegt me helemaal niks. Daar kunnen allerlei redenen voor zijn, bijvoorbeeld dat een bedrijf niet bereid is een grote investering te doen met een dergelijk groot politiek risico. Als de extreem-groenen aan de macht komen mogen ze de boel op eigen kosten weer helemaal stilleggen en afbreken.
[..]
Je miept dat het niet duur is. Kom maar eens met bewijzen daarvoor.quote:Waarom zou ik? Ik heb dat nergens beweerd.
Maar nog altijd duurder dan de meeste andere varianten (en dan heb ik het over de grote 4 gas, kolen, olie en waterkracht) van energieopwekking.quote:Uit het eerder door jouzelf geposte verhaaltje leek het echter wel zo te zijn dat kernenergie goedkoper is dan windenergie.
Als je wat verder zou lezen dan je neus lang is, zou je weten dat ik niet veel op heb met du_ke, en dat ik dus ook geen reden heb om het voor hem op te nemen.quote:Op dinsdag 2 oktober 2007 14:56 schreef TomTancr3do het volgende:
[..]
Ach gut, moet je het opnemen voor je linkse vriendje omdat hij een beetje tegengas krijgt?
Hij is anders zelf net zo lekker bezig hoor. Maar dat zie je waarschijnlijk in je blinde naïviteit niet eens. Want ja, alles dat links is is vanzelf goed.
Nou zolang jij je tegengas niet voorziet van enige nuttige argumenten blijft het bij gepiep.quote:Op dinsdag 2 oktober 2007 14:56 schreef TomTancr3do het volgende:
[..]
Ach gut, moet je het opnemen voor je linkse vriendje omdat hij een beetje tegengas krijgt?
Hij is anders zelf net zo lekker bezig hoor. Maar dat zie je waarschijnlijk in je blinde naïviteit niet eens. Want ja, alles dat links is is vanzelf goed.
Och, dat zwembad is waarschijnlijk toch ook import. Dussee...quote:Op dinsdag 2 oktober 2007 15:05 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Helaas hebben we hier in NL geen fatsoenlijke vrouwen dus het wordt nog steeds niks![]()
Leer PI's lezen.quote:Op dinsdag 2 oktober 2007 15:05 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Dat is zegmaar temperatuur verschil en heeft met klimaatverandering door mensen weinig van doen.
Zo'n dingenquote:Op dinsdag 2 oktober 2007 15:01 schreef Fastmatti het volgende:
[afbeelding]
Dan mag je met flink wat chemicalien enzo aan de slag. Want zulke grote verschillen op zo'n kleine schaal zijn natuurlijk niet logisch.quote:Op dinsdag 2 oktober 2007 15:02 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Allemaal leuk en aardig, maar ik wil graag concrete maatregelen zodat ik mijn Costa aan de Rijn plan kan realiseren dmv. van klimaatverandering op lokale schaal. Het lijkt mij wel wat om een straaltje van 10 km tropicsh te krijgen door menselijk handelen
Is goed hoor jongen, ik ben klaar met je.quote:Op dinsdag 2 oktober 2007 15:06 schreef du_ke het volgende:
[..]
Nou zolang jij je tegengas niet voorziet van enige nuttige argumenten blijft het bij gepiep.
ik stook wel een echt vuurtje die warmte is stukken prettiger.quote:Op dinsdag 2 oktober 2007 15:01 schreef Fastmatti het volgende:
[afbeelding]
Geen goed excuus, vooral niet als je alle Nederlandse vrouwen ondertussen ook nog op één hoop gooit.quote:
Jammer dat je er zo tussenuit piept.quote:Op dinsdag 2 oktober 2007 15:08 schreef TomTancr3do het volgende:
[..]
Is goed hoor jongen, ik ben klaar met je.
Datgene waar ik om vroeg gaat er toch niet komen en dus hoef je van mijn kant ook weinig meer te verwachten.
Sla me aub om de oren met de feiten waaruit blijkt dat ik ongelijk hebquote:Op dinsdag 2 oktober 2007 14:59 schreef Fastmatti het volgende:
Ons linkse zuigertje is weer flink bezig![]()
Ah, TomTancr3do dopet de rechtse huilie-verdwijntruc.quote:Op dinsdag 2 oktober 2007 15:08 schreef TomTancr3do het volgende:
Is goed hoor jongen, ik ben klaar met je.
Datgene waar ik om vroeg gaat er toch niet komen en dus hoef je van mijn kant ook weinig meer te verwachten.
Over het Franse staatsbedrijf dat op gaat draaien bij kostenoverschrijdingen in Finland.quote:Het project ligt intussen ver achter op schema, de kosten dreigen hoger uit te vallen dan geraamd. Landtman weet wel wie daarvoor opdraait. Niet TVO. Want de 3 miljard euro voor de centrale is een fixed price, overeengekomen met Areva. Die zal dus de eventuele extra kosten moeten betalen. „Maar het is nog geen 2009”, zegt Landtman. „We gaan proberen de achterstand van negen maanden in te lopen.” Erg overtuigd van zijn eigen uitspraak lijkt hij echter niet.
Die tekentjes naast dat blauwe ''+'-je van je post. Zie je dat lampje?quote:Op dinsdag 2 oktober 2007 15:15 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Wat leren lezen? 3.141592653589793etc. ?
Ooohhw, Post Icoon. Die afkorting had ik niet zo snel uitgehaald.quote:Op dinsdag 2 oktober 2007 15:16 schreef gronk het volgende:
Die tekentjes naast dat blauwe ''+'-je van je post. Zie je dat lampje?
quote:Op dinsdag 2 oktober 2007 15:15 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Wat leren lezen? 3.141592653589793etc. ?
Grote wetenschappers als Al Gore en Hysterische Heks Cramer zeker?quote:Op dinsdag 2 oktober 2007 13:22 schreef Monidique het volgende:
Wie kaatst kan de bal verwachten.quote:Op dinsdag 2 oktober 2007 15:06 schreef Elseetje het volgende:
Als je wat verder zou lezen dan je neus lang is, zou je weten dat ik niet veel op heb met du_ke, en dat ik dus ook geen reden heb om het voor hem op te nemen.
Je manier van 'discussiëren' is gewoon een beetje van laag niveau, door het zo te doen.
Neehoor. Ik probeerde je niet te beledigen, ik bracht alleen de waarheid over je even aan het licht. Dat het de waarheid was blijkt eens te meer uit deze post. Je kunt wel 100x roepen dat du_ke je GroenLinkse bomenknuffelmaatje niet is, er is toch niemand die je gelooft.quote:En met deze post bewijs je dat meteen weer, door proberen me te beledigen, in een hoekje te drukken, en je vooroordelen kenbaar te maken. Beetje sneu.
En, heb je hem al?quote:Op dinsdag 2 oktober 2007 15:17 schreef Boze_Appel het volgende:
Ooohhw, Post Icoon. Die afkorting had ik niet zo snel uitgehaald.
Ah, daar hebben we die linkse 'boehoe ik kan niet aan werk komen want ik ben een kneus zonder rijbewijs'-huilie ook weer.quote:Op dinsdag 2 oktober 2007 15:15 schreef gronk het volgende:
[..]
Ah, TomTancr3do dopet de rechtse huilie-verdwijntruc.
Kan er niks aan doen, maar Nederlandse vrouwen zijn gewoon lompe boerinnen. Ben er nog maar een handjevol tegengekomen die dat niet warenquote:Op dinsdag 2 oktober 2007 15:12 schreef Elseetje het volgende:
[..]
Geen goed excuus, vooral niet als je alle Nederlandse vrouwen ondertussen ook nog op één hoop gooit.
Klopt helemaalquote:Generalist.
Volwassen worden is nog best moeilijk, he?quote:Op dinsdag 2 oktober 2007 15:24 schreef TomTancr3do het volgende:
[..]
Ah, daar hebben we die linkse 'boehoe ik kan niet aan werk komen want ik ben een kneus zonder rijbewijs'-huilie ook weer.
Tuurlijk, maar du_ke wordt al op z'n manier van posten aangesproken. Meer dan dagelijks.quote:
Dat heeft niks met waarheid te maken, maar met je zelfingenomen vooroordelen. Maakt het geheel alleen maar extra triest, dat je denk dat je eriets aan hebt om zo te denken.quote:Neehoor. Ik probeerde je niet te beledigen, ik bracht alleen de waarheid over je even aan het licht. Dat het de waarheid was blijkt eens te meer uit deze post. Je kunt wel 100x roepen dat du_ke je GroenLinkse bomenknuffelmaatje niet is, er is toch niemand die je gelooft.
Ik huil niet hoor.quote:Overigens zocht je zelf de persoonlijke confrontatie met mij op, door op een kinderachtige en eenzijdige manier partij te kiezen in een uit de hand lopende discussie, waar beide partijen schuld aanhebben. En in deze post ga je gewoon nog even verder. Allemaal prima, maar ga dan niet huilen.
quote:Op dinsdag 2 oktober 2007 15:26 schreef Fastmatti het volgende:
Kan er niks aan doen, maar Nederlandse vrouwen zijn gewoon lompe boerinnen. Ben er nog maar een handjevol tegengekomen die dat niet waren![]()
Het was een herhaling van een constatering, geen nieuwe constatering.quote:Klopt helemaal
Sterk. Heel inhoudelijk. Ik ben compleet overrompeld door je inzicht en je manier van overdachtelijk maken.quote:Op dinsdag 2 oktober 2007 15:28 schreef TomTancr3do het volgende:
Is goed hoor juffie, wat jij wilt.
Tom, je weet toch dat de linksen doodongelukkig zijn?quote:Op dinsdag 2 oktober 2007 15:24 schreef TomTancr3do het volgende:
Ah, daar hebben we die linkse 'boehoe ik kan niet aan werk komen want ik ben een kneus zonder rijbewijs'-huilie ook weer.
Moet jij nodig zeggenquote:Op dinsdag 2 oktober 2007 15:26 schreef gronk het volgende:
[..]
Volwassen worden is nog best moeilijk, he?
Ik vind dat soort reacties vooral erg vermoeiend, omdat het al heel snel in een standaard-totaal-oninteressant bekvecht-dingetje wordt. Je zou ze bijna kunnen gaan nummeren.quote:Op dinsdag 2 oktober 2007 15:26 schreef Elseetje het volgende:
Ik huil niet hoor.Jij verdedigt je manier van posten, met verve, en in je verdediging maak je het alleen maar steeds erger. Ik heb er verder geen problemen mee, het is alleen zonde als mensen denken op zo'n manier een discussie moeten voeren, met een overdaad aan '
' wanneer ze erachter komen dat de ander, net zoals jijzelf, niet van plan is te buigen naar de mening van de opponent.
Het allerergste vind ik trouwens de kleding. Bijvoorbeeld allochtone vrouwen zijn doorgaans veel beter gekleedquote:
Ja, dat heb ik laatst ook ergens gelezen. Doodongelukkig en verzuurd tot op het bot.quote:Op dinsdag 2 oktober 2007 15:29 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Tom, je weet toch dat de linksen doodongelukkig zijn?
Waarom geef je dan zo'n reactie? Of vind je het stiekem toch wel leuk?quote:Op dinsdag 2 oktober 2007 15:29 schreef gronk het volgende:
[..]
Ik vind dat soort reacties vooral erg vermoeiend
Ik weet niet wat jouw smaak is, ik zie dagelijks genoeg leuke, goedgeklede dames lopen.quote:Op dinsdag 2 oktober 2007 15:30 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Het allerergste vind ik trouwens de kleding. Bijvoorbeeld allochtone vrouwen zijn doorgaans veel beter gekleed![]()
Dat komt omdat ze minder simpel zijn.quote:Op dinsdag 2 oktober 2007 15:29 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Tom, je weet toch dat de linksen doodongelukkig zijn?
Je kunt ook aftellen. Bij sommige users weet je wanneer ongeveer de eerste reacties van dat niveau zullen komen.quote:Op dinsdag 2 oktober 2007 15:29 schreef gronk het volgende:
[..]
Ik vind dat soort reacties vooral erg vermoeiend, omdat het al heel snel in een standaard-totaal-oninteressant bekvecht-dingetje wordt. Je zou ze bijna kunnen gaan nummeren.
Dat bleek niet uit dat onderzoek. Dat is slechts de subjectieve stelling van de TS, omdat die een bepaald beeld heeft van rechtse mensen dat hij zelf als 'simpel' beschouwt.quote:Op dinsdag 2 oktober 2007 15:41 schreef Elseetje het volgende:
[..]
Dat komt omdat ze minder simpel zijn.
onderzoek: 'rechtse mensen zijn gelukkiger, want simpeler.'
Ik vind 't wel jammer dat 'n mod niet de mogelijkheid heeft om bepaalde users uit 'n topic te kicken. Zeg, 'n topicban. Aan de andere kant, fok! zou dan hoogstwaarschijnlijk ontzettend traag gaan wordenquote:Op dinsdag 2 oktober 2007 15:42 schreef Elseetje het volgende:
Je kunt ook aftellen. Bij sommige users weet je wanneer ongeveer de eerste reacties van dat niveau zullen komen.
Die dingen zijn gewoon onzinnig.quote:Op dinsdag 2 oktober 2007 15:46 schreef Elseetje het volgende:
Wat heeft iedereen hier toch moeite met PI's, ook als ze ze zelf gebruiken!
quote:Op dinsdag 2 oktober 2007 15:46 schreef Elseetje het volgende:
Ach, meer dan een beetje zuigen en napraten kan hij niet, joh. Zou een broertje van doek kunnen zijn.quote:Op dinsdag 2 oktober 2007 15:34 schreef TomTancr3do het volgende:
Waarom geef je dan zo'n reactie? Of vind je het stiekem toch wel leuk?
Je zou zelf ook in weinig topics kunnen reageren. Met je kijk-mij-eens-hard-zijn-houdingquote:Op dinsdag 2 oktober 2007 15:51 schreef gronk het volgende:
[..]
Ik vind 't wel jammer dat 'n mod niet de mogelijkheid heeft om bepaalde users uit 'n topic te kicken. Zeg, 'n topicban. Aan de andere kant, fok! zou dan hoogstwaarschijnlijk ontzettend traag gaan worden
Wie heeft er hier moeite met PI'squote:Op dinsdag 2 oktober 2007 15:46 schreef Elseetje het volgende:
Je begrijpt 't niet helemaal, he? Ik heb hier de nodige interessante topics de afgrond in zien gaan omdat iemand zo nodig weer eens de 'belasting is diefstal'-kaart moest spelen. In dat doort situaties is het nog net geen topickaping, maar het scheelt niet veel.quote:Op dinsdag 2 oktober 2007 15:56 schreef Fastmatti het volgende:
Je zou zelf ook in weinig topics kunnen reageren. Met je kijk-mij-eens-hard-zijn-houding![]()
Nee, omdat ze de maatschappelijke werkelijkheid niet kunnen aanvaarden.quote:Op dinsdag 2 oktober 2007 15:41 schreef Elseetje het volgende:
Dat komt omdat ze minder simpel zijn.
onderzoek: 'rechtse mensen zijn gelukkiger, want simpeler.'
Dat mag.quote:Op dinsdag 2 oktober 2007 15:57 schreef TomTancr3do het volgende:
[..]
Wie heeft er hier moeite met PI's
Misschien interpreteren anderen sommige PI's wel een tikkeltje anders dan jijzelf.
Helaas zien ook mods dat met lede ogen aan.quote:Op dinsdag 2 oktober 2007 15:58 schreef gronk het volgende:
[..]
Je begrijpt 't niet helemaal, he? Ik heb hier de nodige interessante topics de afgrond in zien gaan omdat iemand zo nodig weer eens de 'belasting is diefstal'-kaart moest spelen. In dat doort situaties is het nog net geen topickaping, maar het scheelt niet veel.
Dat belasting diefstal is, is een meer dan legitiem standpunt. Vooral als dat gaat naar CPN Ella van Waiken Gefels.quote:Op dinsdag 2 oktober 2007 15:58 schreef gronk het volgende:
Je begrijpt 't niet helemaal, he? Ik heb hier de nodige interessante topics de afgrond in zien gaan omdat iemand zo nodig weer eens de 'belasting is diefstal'-kaart moest spelen. In dat doort situaties is het nog net geen topickaping, maar het scheelt niet veel.
De linkse users komen ook niet verder dan "iedereen die het niet met mij eens is, is dom/simpel/onontwikkeld/gevoelloos/etc" dat wordt wel (algemeen) geaccepteerd.quote:Op dinsdag 2 oktober 2007 15:58 schreef gronk het volgende:
[..]
Lang leve de discussie. Als iedereen gaat schuiven dan kan FOKpol opgeheven worden.quote:Op dinsdag 2 oktober 2007 16:06 schreef Fastmatti het volgende:
Het is gewoon een feit dat de politieke discussies op FOK compleet zinloos zijn, omdat niemand zal wijken van zijn standpunt.
Afgaande op de PI doe je dat nu zelf ook. (En ik ook weerquote:Op dinsdag 2 oktober 2007 15:59 schreef Elseetje het volgende:
[..]
Dat mag.Het is alleen zo zonde van je tijd om serieus te reageren op een post die niet serieus bedoeld was.
Nee, juist niet.quote:Op dinsdag 2 oktober 2007 16:08 schreef TomTancr3do het volgende:
[..]
Afgaande op de PI doe je dat nu zelf ook. (En ik ook weer![]()
![]()
)
quote:Op dinsdag 2 oktober 2007 16:13 schreef Hagelkaas het volgende:
[..]
Ik heb een keer het natuurkunde in de hens gezet.. En het was geen ongelukjeMaargoed, dat komt ervan als je door je leraar voor 'gestoord kind' wordt uitgemaakt omdat ik niet op zat te letten.
Floripas for president!quote:Op dinsdag 2 oktober 2007 15:59 schreef Elseetje het volgende:
Helaas zien ook mods dat met lede ogen aan.
Ik betaal anders ook vrolijk mee aan de uitkeringen van libertariersquote:Op dinsdag 2 oktober 2007 16:02 schreef PJORourke het volgende:
Dat belasting diefstal is, is een meer dan legitiem standpunt. Vooral als dat gaat naar CPN Ella van Waiken Gefels.
Wat zit je weer te ijlen, dwaas?quote:Op dinsdag 2 oktober 2007 16:20 schreef Monidique het volgende:
Jezus Christus, kan dat Voorbij Fok!-gekneus niet even lekker hun eigen forumpje bevuilen?
Libertariers zijn dan ook gewoon gestoordquote:Op dinsdag 2 oktober 2007 16:21 schreef gronk het volgende:
[..]
Ik betaal anders ook vrolijk mee aan de uitkeringen van libertariers
Inderdaad. Voorbij Fok!, kneuzen, eigen forumpje voor z'n vijven. Waar ijl ik eigenlijk over als dwaas... Maar goed, dit dus.quote:
En dat jij daar kennelijk blij mee bent, zegt toch genoeg over jou?quote:Op dinsdag 2 oktober 2007 16:21 schreef gronk het volgende:
Ik betaal anders ook vrolijk mee aan de uitkeringen van libertariers
Ja, ongetwijfeld. Best knap, als je ziet hoe vaak je je post kan herzien en verbeteren, en hoelang dat kan...quote:Op dinsdag 2 oktober 2007 16:30 schreef du_ke het volgende:
[..]
Is niet gewoon het woordje lokaal vergeten?
Of hij heeft bijna de natuurkunde opgeblazen, natuurlijk, als een soort Einstein of Newton.quote:Op dinsdag 2 oktober 2007 16:30 schreef du_ke het volgende:
[..]
Is niet gewoon het woordje lokaal vergeten?
Het kan ook nooit normaal hier hè?quote:
Geen gelul, iedereen dezelfde ipodquote:Donner wil schooluniform
DEN HAAG - Een verplicht schooluniform kan volgens minister Piet Hein Donner (Sociale Zaken) voorkomen dat al op jonge leeftijd schulden worden gemaakt, omdat leerlingen elkaar niet meer de loef afsteken met nieuwe kleding.
De bewindsman zorgde er gisteren tijdens het Nationaal Jeugddebat in de Tweede Kamer met zijn stelling voor dat een groot deel van de ruim honderd aanwezige jongeren naar de interruptiemicrofoon liep.
De minister, die later in het debat toegaf dat de oplossing van schulden misschien niet in een schooluniform zit, wees de jeugdpolitici wel op hun eigen verantwoordelijkheid. Volgens hem zitten er nu gemiddeld twee kinderen per klas in financiële problemen of dreigen daarin te komen. ,,De vraag is, ben je bereid om ook zelf wat te doen aan de problemen van de leerling die naast je zit?’’ aldus de minister.
De jeugdpolitici wezen Donner erop dat scholieren net zo goed veel geld kwijt zijn aan mobiele telefoons en iPods. Ook worden volgens hen vooral schulden voorkomen door een betere opvoeding, goede voorlichting op school over budgetbeheer en het aanpakken van bedrijven waarbij het te gemakkelijk schulden maken is. (ANP)
Ik ben daar helemaal niet blij mee! Beetje geld overmaken aan ruggegraatloze principeprutsers!quote:Op dinsdag 2 oktober 2007 16:28 schreef PJORourke het volgende:
[..]
En dat jij daar kennelijk blij mee bent, zegt toch genoeg over jou?
Nouja, je wordt er in ieder geval vrolijk van.quote:Op dinsdag 2 oktober 2007 16:45 schreef gronk het volgende:
[..]
Ik ben daar helemaal niet blij mee! Beetje geld overmaken aan ruggegraatloze principeprutsers!
Ja, dat dan weer wel.quote:Op dinsdag 2 oktober 2007 16:52 schreef Elseetje het volgende:
Nouja, je wordt er in ieder geval vrolijk van.
Met javascript kan het ook.quote:Op dinsdag 2 oktober 2007 17:17 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik wil het posticongebruiken. Moet ik toch de nieuwe layout gaan gebruiken.
Oh mijn God!quote:Op dinsdag 2 oktober 2007 17:37 schreef EchtGaaf het volgende:
Zo. Mijn spraakherkenning installeren. Kan ik Fok! helemaal vol tetteren met wijze opvattingen.
Nou ben ik nog niet gepromoveerd.quote:
Ik ook.quote:Op dinsdag 2 oktober 2007 17:39 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
[..]
Oh mijn God!
Ik ben benieuwd
Donner [14.gif]quote:Op dinsdag 2 oktober 2007 16:42 schreef Aoristus het volgende:
[..]
Geen gelul, iedereen dezelfde ipod![]()
Reageervenster openen, daarna in de adresbalk de javascript kopieren en enter drukken. Vervolgens blijf je in het reageervenster en kan je je reactie typen en op invoeren drukken. Je mag echter niet de PI veranderen.quote:Op dinsdag 2 oktober 2007 17:39 schreef EchtGaaf het volgende:
javascript:void(document.forms[0].posticon[0].value = '16')
[..]
Nou ben ik nog niet gepromoveerd.
Hoe moet da?![]()
Opties?
Yep, dat was zo. Maar misschien zijn de regels ineens weer veranderd. Sidekick hoeft niet chemisch gesteriliseerd te worden, het is een vreedzame tbs'erquote:Op dinsdag 2 oktober 2007 18:19 schreef DrWolffenstein het volgende:
Was dat geklooi met javascripts niet banwaardig?
Ik klooi niet.quote:Op dinsdag 2 oktober 2007 18:19 schreef DrWolffenstein het volgende:
Was dat geklooi met javascripts niet banwaardig?
Wacht maar eens tot je dingen gaat verkopen op ebay, met paypal. Dan ga je pas echt vloeken.quote:
Paypal zit toch in Luxemburgquote:Op dinsdag 2 oktober 2007 19:07 schreef gronk het volgende:
[..]
Wacht maar eens tot je dingen gaat verkopen op ebay, met paypal. Dan ga je pas echt vloeken.
Ja, en rabarber is een groente. Now what?quote:
Kan jij niet eens opsodetiefen met je zogenaamde lolligheid?quote:Op dinsdag 2 oktober 2007 19:14 schreef gronk het volgende:
Ja, en rabarber is een groente. Now what?
quote:Op dinsdag 2 oktober 2007 19:24 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Kan jij niet eens opsodetiefen met je zogenaamde lolligheid?
Ah, offtopic geneuzel is alleen toegestaan voor nerdjes.quote:Op dinsdag 2 oktober 2007 19:24 schreef PJORourke het volgende:
Dus de belastingdienst ziet niks van jouw transactiesquote:Op dinsdag 2 oktober 2007 19:14 schreef gronk het volgende:
[..]
Ja, en rabarber is een groente. Now what?
Hij heeft wel een punt.quote:Op dinsdag 2 oktober 2007 19:24 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Me like you!quote:Op dinsdag 2 oktober 2007 20:22 schreef Napalm het volgende:
me no like new design at all.
Mens, ga toch koken.quote:Op dinsdag 2 oktober 2007 20:18 schreef Elseetje het volgende:
Hij heeft wel een punt.
hmmm, instellingen wat aangepast en nu is de layout enigszins toonbaar.quote:
Ah, bedoelde je *dat*.quote:Op dinsdag 2 oktober 2007 20:17 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Dus de belastingdienst ziet niks van jouw transacties![]()
Da's met pak'm beet 8 tot 9 van de 10 softwaredingen het geval. Heel veel fluf, een goede test voor je snellees-vaardigheden, maar content? Naaaaaah.quote:Op dinsdag 2 oktober 2007 20:32 schreef sigme het volgende:
Hoe dan ook, goedeavond. ISTQB (tot voor kort bekend staand als 'ISEB') is saai, wazig & vaag, maar het Hele Moeilijke zie ik er nog niet zo van.
En breek me de bek niet open over fee-bay!quote:
Oh, ik weet het, ik ben ook naar school geweest en zo.quote:Op dinsdag 2 oktober 2007 20:35 schreef gronk het volgende:
[..]
Da's met pak'm beet 8 tot 9 van de 10 softwaredingen het geval. Heel veel fluf, een goede test voor je snellees-vaardigheden, maar content? Naaaaaah.
Kijk maar eens naar al die IT-boeken. De een nog dikker dan de andere.
http://www.nd.nl/Document.aspx?document=nd_artikel&id=100814quote:Moslimleerkracht mag Bijbelles gaan geven
VOORBURG - Islamitische pabo-studenten mogen het diploma christelijk basisonderwijs (dcbo) halen, dat nodig is om op christelijke scholen te kunnen werken. Deze uitspraak van de Besturenraad van het christelijk onderwijs volgt de reeds bestaande praktijk.
Het diploma christelijk basisonderwijs leert studenten godsdienstles te geven, Bijbelverhalen te vertellen en mee te denken over de levensbeschouwelijke identiteit van de school. Het dcbo is een extra certificaat naast het standaard pabo-diploma en is voor onderwijspersoneel op de meeste christelijke scholen verplicht of sterk aanbevolen. Enkele pabo's verstrekken het diploma al langer aan moslimstudenten en sommige christelijke basisscholen nemen deze studenten al jaren gewoon aan. Die praktijk is voor de Besturenraad reden om moslimstudenten nu officieel toe te staan het dcbo te behalen. ,,Het is aan de pabo-opleidingen of zij moslimstudenten het diploma willen verstrekken. En de schoolbesturen besluiten zelf of zij deze studenten aannemen'', licht Swier Frouws toe. Hij heeft bij de Besturenraad het diploma christelijk basisonderwijs in zijn portefeuille.
Doe dan quoten, man !quote:Op dinsdag 2 oktober 2007 20:47 schreef Fastmatti het volgende:
Ik had het niet over het telemarketing verhaal![]()
Het is gewoon je hele houding. Als ik dit alles lees weet ik zeker dat ik een veel prettiger leven heb dan jijquote:
Een goede marketeer zal vragen wanneer je teruggebeld kan worden. "Morgen? Overmorgen dan?"quote:Op dinsdag 2 oktober 2007 20:43 schreef gronk het volgende:
Toevallig *de* manier ontdekt om cold-calling telemarketeers te neutraliseren: om hun telefoonnummer vragen, 'zodat ik u morgen terug kan bellen. Nee, don't call us, we call you. Wat? U kunt niet gebeld worden? Jammer. Dan moet u een gigantische verkoopkans voorbij laten gaan.'
Whehehehe.
+1 omdat zij ophing, +5 vanwege de duidelijk hoorbare teleurstelling
Maar jij bent dan ook extreem-rechts.quote:Op dinsdag 2 oktober 2007 20:54 schreef Monidique het volgende:
Ik vraag het me af. Ik ben een brok frustratie, maar bij veel rechtserlingen heb ik dat idee ook wel...
Vroeg ze ook. Ik heb netjes gevraagd of ik ze morgen overdag kon terugbellen; nu zat ik in prive-tijd. Daarop wilde ze m'n werk-nummer hebben, zodat ze me morgen op m'n werk kon bellen, maar ik hield gewoon stug vol dat ik *hun* wilde bellen.quote:Op dinsdag 2 oktober 2007 20:54 schreef Sidekick het volgende:
Een goede marketeer zal vragen wanneer je teruggebeld kan worden. "Morgen? Overmorgen dan?"
Je bedoeld 'ik betaal graag omzetbelasting'?quote:
Heb ik *ook* wel eens gedaan, maar op de een of andere manier rukt dat niet zo lekker.quote:Op dinsdag 2 oktober 2007 20:54 schreef Sidekick het volgende:
Nee, als je ze echt wil fucken, dan zeg je 'heeft u een momentje?' en dan de telefoon ergens neerleggen zodat ze gaan wachten. Daar kunnen ze geen speld tussen krijgen, en jij kan ondertussen eten, of iets anders nuttigs.
ah, www.infofilter.nl. Sta ik ook op. Werkt prima, trouwens: ik ging van 3 telefoontjes per week (en stijgend) naar gemiddeld een per maand.quote:Op dinsdag 2 oktober 2007 20:59 schreef sigme het volgende:
Ik zei altijd dat ik op de lijst sta van mensen die niet gebeld willen worden door DM-bedrijven. En dat ik alleen zaken doe met nette bedrijven, en dat nette bedrijven zich aan die lijst houden.
Vroeg op morgen?quote:
Gewoon gelijk weer vervangen.quote:Op dinsdag 2 oktober 2007 20:22 schreef Napalm het volgende:
me no like new design at all.
Moet het me wat kunnen schelenquote:Op dinsdag 2 oktober 2007 22:02 schreef Ryan3 het volgende:
Hee, Harry, loopt die Elseetje al warm voor het modschap op POL oid?
Heb je dat gelezen? "Waarom moet dit in POLFB".
Precies, je zou minimaal voor Danny's rol gaan of helemaal niets.quote:
ik heb volgens mij een groene balisto gewonnen met het c1000 kwartetspelquote:
Kom naar Leiden.quote:Op dinsdag 2 oktober 2007 22:23 schreef Fastmatti het volgende:
Ik verveel me en ik heb honger.
quote:Definities/ dingen kunnen omschrijven is enkel voor beklagenswaardige rationele mensen die geen gevoelsleven hebben.
http://www.majstro.com/We(...)len.php?gebrTaal=dutquote:Op dinsdag 2 oktober 2007 22:19 schreef du_ke het volgende:
Wilt.
Ja, en wij hebben een boodschappentrollie vol euroshopper boodschappen gewonnen, van de Appie. Waarde ¤ 12,09.quote:Op dinsdag 2 oktober 2007 22:25 schreef Aoristus het volgende:
[..]
ik heb volgens mij een groene balisto gewonnen met het c1000 kwartetspel
Tof. Wat zit er allemaal in?quote:Op dinsdag 2 oktober 2007 22:29 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ja, en wij hebben een boodschappentrollie vol euroshopper boodschappen gewonnen, van de Appie. Waarde ¤ 12,09..
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |