Hier is bijv. mijn trainingsschema:quote:[message=17645119,noline]MrJ schreef op 28 april 2003 @ 16:54[/message]:
Yep.
1 spiergroep trainen is niet goed. Of je traint je gehele lichaam, of je traint niet.
Er zijn zat mensen die alleen in de sportschool aan hun borst+schouders+armen+buik werken, terwijl ze vergeten dat een goede rug, traps, onderarmen, bovenbenen en kuiten o zo belangrijk zijn.
Dit omdat het a) voor een betere lichaamsdoorbloeding zorgt en b) het er simpelweg niet uitziet.
Beetje nette voorkant, maar geen wijde rug en goede benen waardoor het totaalplaatje simpelweg een lachertje wordt.
Ook de lichaamshouding is bij die mensen totaal fout. De armen gaan naar binnen staan (aaphouding) omdat er geen rug en traps getraind wordt om het geheel weer naar achteren te corrigeren.
Leg eens uit wat je er precies zo lelijk aan vind dan?quote:Op woensdag 1 augustus 2007 00:45 schreef Hideandseek het volgende:
Okay dit heeft misschien echt totaal NIKS te maken met de bedoeling van dit Topic, maar ik vind die gasten toch verschrikkelijk lelijk :/. Zo wil je dr toch niet serieus uit zien? TS hoop ik niet toch??
Echte bodybuilders trainen er ook niet voor om door jou mooi te worden gevondenquote:Op woensdag 1 augustus 2007 00:45 schreef Hideandseek het volgende:
Okay dit heeft misschien echt totaal NIKS te maken met de bedoeling van dit Topic, maar ik vind die gasten toch verschrikkelijk lelijk :/. Zo wil je dr toch niet serieus uit zien? TS hoop ik niet toch??
Nee, ik wil niet op ze lijken, ik wil wel van ze leren, ze zijn de besten in de sport.quote:Op woensdag 1 augustus 2007 00:45 schreef Hideandseek het volgende:
Hier ben ik het helemaal mee eens.quote:Op woensdag 1 augustus 2007 02:24 schreef Skazminko het volgende:
Maargoed, liever eruitzien als Arnold Schwarzenegger dan hoe ik er nu uitzie.
't Scheelt dat jij volle zalen trekt.quote:Op woensdag 1 augustus 2007 00:45 schreef Hideandseek het volgende:
^^quote:Op woensdag 1 augustus 2007 02:24 schreef Skazminko het volgende:
Maargoed, liever eruitzien als Arnold Schwarzenegger dan hoe ik er nu uitzie.
ik had het dan ook enkel over haar bootyquote:Op dinsdag 31 juli 2007 19:49 schreef no-look het volgende:
de tieten van die rechter, zum kotzen
Die lange en zware ben ikquote:Op dinsdag 31 juli 2007 18:59 schreef Haijo het volgende:
[..]
Oh, okay, ik dacht echt dat je 2 meter was. Nou weet ik ook weer waarom je squat, idd.
Je hebt gelijk, tot op zekere hoogte. Natuurlijk moet je ab-so-luut niet bouncen want dan verpruts je je meniscus. Maar ik ga ervan uit dat no-look verstandig genoeg is om na te kunnen denken als hij skwat. Daarbij is enige relativatie op zijn plaats: de beste kerel squat iets minder dan BW, samen met zijn gewicht is dat dus bijna 2x BW bij elke buiging. Elke keer dat hij met een basketbal in zijn handen omhoog springt en neerkomt is er een klap van 3x BW gemiddeld op de gewrichten en 6x BW op de achillespees.quote:Op woensdag 1 augustus 2007 09:06 schreef McGilles het volgende:
@ Ledzep
Ik zou wel oppassen met dat laten vallen met squatten. Dan zijn mensen snel geneigd toch te veren, wat wel extreem slecht is voor je gewrichten.
inc schouderblessure van het slapen... Ben nog steeds benieuwd hoe je daaraan komt.quote:
Heb je gelijk in. Maar ik waarschuw alleen maar omdat ik niemand blessures toewens. Ik ben zelf zo dom geweest om het te verprutsen dus...quote:Op woensdag 1 augustus 2007 09:18 schreef LedZep het volgende:
[..]
Je hebt gelijk, tot op zekere hoogte. Natuurlijk moet je ab-so-luut niet bouncen want dan verpruts je je meniscus. Maar ik ga ervan uit dat no-look verstandig genoeg is om na te kunnen denken als hij skwat. Daarbij is enige relativatie op zijn plaats: de beste kerel squat iets minder dan BW, samen met zijn gewicht is dat dus bijna 2x BW bij elke buiging. Elke keer dat hij met een basketbal in zijn handen omhoog springt en neerkomt is er een klap van 3x BW gemiddeld op de gewrichten en 6x BW op de achillespees.
Het dusdanig belasten (zoals hij traint: ik wil die 3x 5 reps, de 5e moet eruit geperst worden) van je knieën en gewrichten met een dusdanige snelle neergaande beweging, lijkt mij nooit in verhouding met "een klap van 3x BW gemiddeld op de gewrichten en 6x BW op de achillespees".quote:Op woensdag 1 augustus 2007 09:18 schreef LedZep het volgende:
[..]
Je hebt gelijk, tot op zekere hoogte. Natuurlijk moet je ab-so-luut niet bouncen want dan verpruts je je meniscus. Maar ik ga ervan uit dat no-look verstandig genoeg is om na te kunnen denken als hij skwat. Daarbij is enige relativatie op zijn plaats: de beste kerel squat iets minder dan BW, samen met zijn gewicht is dat dus bijna 2x BW bij elke buiging. Elke keer dat hij met een basketbal in zijn handen omhoog springt en neerkomt is er een klap van 3x BW gemiddeld op de gewrichten en 6x BW op de achillespees.
Je ziet gewoon al die spieren en dat vind ik echt niet mooi. Ik bedoel ik kijk altijd naar de borst en kont van mannen maarre ... Nja nee, dit is echt te. Die vormen ook, ik vind het gewoon echt a big noquote:Op woensdag 1 augustus 2007 01:06 schreef Sander170 het volgende:
[..]
Leg eens uit wat je er precies zo lelijk aan vind dan?
Ya don't wanna know babyquote:Op woensdag 1 augustus 2007 08:49 schreef Mr.J het volgende:
[..]
't Scheelt dat jij volle zalen trekt.
En een jaar fysiotherapie en geen benen trainen word je zeker niet vrolijk van. Dan maar beter gewoon langzaam trainen!quote:Op woensdag 1 augustus 2007 10:17 schreef Devlinsect het volgende:
[..]
Het dusdanig belasten (zoals hij traint: ik wil die 3x 5 reps, de 5e moet eruit geperst worden) van je knieën en gewrichten met een dusdanige snelle neergaande beweging, lijkt mij nooit in verhouding met "een klap van 3x BW gemiddeld op de gewrichten en 6x BW op de achillespees".
Dusdanige belasting in je krachttrainingsprogramma EN in wedstrijden, kan niet goed zijn voor je knie gewricht.
Ik zou bij zware skwat langzaam naar beneden en snel omhoog. Zo wordt je sprongkracht ook nog is groter. In plaats van het geforceerd te doen. Heb je langer geen blessures / slijtage.
Gelijk heb je!quote:Op woensdag 1 augustus 2007 10:33 schreef McGilles het volgende:
[..]
En een jaar fysiotherapie en geen benen trainen word je zeker niet vrolijk van. Dan maar beter gewoon langzaam trainen!
Ik denk dat ik ook nooit meer ga maxen met squatten en deadliften, gewoon op 50-75% trainen vind ik goed genoeg.quote:Op woensdag 1 augustus 2007 10:46 schreef Devlinsect het volgende:
[..]
Gelijk heb je!
Er zijn BB beesten die squaten overslaan vanwege knie problemen en ALLEEN MAAR machines pakken als bijv. een legpress om zo juist meer controle over de beweging te krijgen. En dan geen setjes van 5x 5 reps. Maar 5 x 50 reps. Daar wordt je ook groot en vooral sterk van.
----------
Voor het groeien van spieren:
1,5 gram eiwit per kg lichaamsgewicht
3 tot 4 gram koolhydraten per kg lichaamsgewicht
quote:Op woensdag 1 augustus 2007 10:17 schreef Devlinsect het volgende:
[..]
Het dusdanig belasten (zoals hij traint: ik wil die 3x 5 reps, de 5e moet eruit geperst worden) van je knieën en gewrichten met een dusdanige snelle neergaande beweging, lijkt mij nooit in verhouding met "een klap van 3x BW gemiddeld op de gewrichten en 6x BW op de achillespees".
Mij wel
Dusdanige belasting in je krachttrainingsprogramma EN in wedstrijden, kan niet goed zijn voor je knie gewricht.
Het is een illusie dat zwaar = slecht. Zwaar => sterk
Ik zou bij zware skwat langzaam naar beneden en snel omhoog. Zo wordt je sprongkracht ook nog is groter. In plaats van het geforceerd te doen. Heb je langer geen blessures / slijtage.
De wetenschap zegt iets anders
Jij hebt jouw mening, ik heb mijn mening. Verder niets mis mee.![]()
Ik zeg niet dat er geen slijtage bestaat, ik zeg dat je het moet relativeren omdat de slijtage bij bijvoorbeeld atletiek of basketbal veel groter is.quote:Op woensdag 1 augustus 2007 12:57 schreef Devlinsect het volgende:
Een auto moet ieder weekend naar een wedstrijd. Optrekken, remmen. En dat bij hoge snelheden.
Om de auto nog sterker te maken, gaat de auto 2x in de week naar de sportschool en zwaar trainen. Optrekken, remmen. En ook dat bij hoge snelheden.
Tot de verbazing van de auto, heeft ie veel meer last van slijtage. Banden, carrossorie. Zelfs de schijfremmen moeten eerder vervangen worden.
Laat de laatse zin weg en vervang het woord auto door sporter in bovenstaande stuk. Knappe wetenschapper die mij aan kan tonen dat het niet slecht is om een langere tijd (2 tot 3 maanden) zo zwaar te trainen. Helaasch kan er bij ons niets vervangen worden en zal je kapsels alleen maar verder doen slijten.
![]()
Doe hij goed, wat is zijn eigen gewicht (en lengte)?quote:Op woensdag 1 augustus 2007 13:26 schreef LedZep het volgende:
[..]
Ik zeg niet dat er geen slijtage bestaat, ik zeg dat je het moet relativeren omdat de slijtage bij bijvoorbeeld atletiek of basketbal veel groter is.
Ryan Kennelly heeft het bench WR trouwens verpulverd door 1036 lbs (471kg) weg te drukken.
Grappig dat je het vraagt; Kennelly is namelijk een van de weinige superheavyweights die een normaal vet% heeft. Ik heb even opgezocht en dit zijn zijn stats:quote:Op woensdag 1 augustus 2007 13:31 schreef McGilles het volgende:
[..]
Doe hij goed, wat is zijn eigen gewicht (en lengte)?
Bankdrukken? Tapdancing crist, hij kan mijn moeders auto wegdrukken!quote:Op woensdag 1 augustus 2007 13:26 schreef LedZep het volgende:
[..]
Ik zeg niet dat er geen slijtage bestaat, ik zeg dat je het moet relativeren omdat de slijtage bij bijvoorbeeld atletiek of basketbal veel groter is.
Ryan Kennelly heeft het bench WR trouwens verpulverd door 1036 lbs (471kg) weg te drukken.
Kijk, dat is tenminste een prestatie!quote:Op woensdag 1 augustus 2007 13:42 schreef LedZep het volgende:
[..]
Grappig dat je het vraagt; Kennelly is namelijk een van de weinige superheavyweights die een normaal vet% heeft. Ik heb even opgezocht en dit zijn zijn stats:
Arm flexed: 23"
Arm relaxed: 21"
Forearms: 18"
Shoulders: 62"
Chest: 52"
Waist: 40"
Upper Thigh: 32"
Height: 6'2
Als ik het goed heb is dat dus zo'n 185-186cm. Hij weegt 134kg. Gezien deze foto:
[afbeelding]
denk ik dat hij op zo'n 15% zit. In ieder geval, imo is hij veruit de sterkste bencher op dit moment vanwege het feit dat hij 1. lange(re) armen heeft dan een Rychlak of een Mendelsson en 2. geen extreme arch gebruikt, waardoor hij een veel langere bewegingsbaan heeft dan bovengenoemden. Zijn benches zien er ook veel normaler uit in vergelijking met de Rychlak quarter ROM show.
Respect natuurlijk maar ik zie hem liever 300+ raw drukken, shirts met open rug en 3+ lagen gaat imo te ver.quote:Op woensdag 1 augustus 2007 13:26 schreef LedZep het volgende:
[..]
Ik zou met 100 reps trainen, dan weet je zeker dat je sterk wordt.quote:Op woensdag 1 augustus 2007 10:46 schreef Devlinsect het volgende:
[..]
Gelijk heb je!
Er zijn BB beesten die squaten overslaan vanwege knie problemen en ALLEEN MAAR machines pakken als bijv. een legpress om zo juist meer controle over de beweging te krijgen. En dan geen setjes van 5x 5 reps. Maar 5 x 50 reps. Daar wordt je ook groot en vooral sterk van.
----------
Voor het groeien van spieren:
1,5 gram eiwit per kg lichaamsgewicht
3 tot 4 gram koolhydraten per kg lichaamsgewicht
Bij zware squat snel omhoog? Dan is het niet "zwaar" dus.quote:Op woensdag 1 augustus 2007 10:17 schreef Devlinsect het volgende:
[..]
vanaf de 1000 bereik je hypertrophy, dan maak je pas écht gains zoals ronnie colemanquote:Op woensdag 1 augustus 2007 18:31 schreef Baffer het volgende:
[..]
Ik zou met 100 reps trainen, dan weet je zeker dat je sterk wordt.
Ik zou er 10000 doen, dan heb je pas echt een POMP waardoor je echte groei bereikt.quote:Op woensdag 1 augustus 2007 18:44 schreef Tommy_808 het volgende:
[..]
vanaf de 1000 bereik je hypertrophy, dan maak je pas écht gains zoals ronnie coleman
't is een kwestie van op wie je het meest wil lijken..quote:Op woensdag 1 augustus 2007 18:48 schreef Baffer het volgende:
[..]
Ik zou er 10000 doen, dan heb je pas echt een POMP waardoor je echte groei bereikt.
Milos zweert erbij.
True, true. Lewis heeft 150kg verschil tussen zijn WPO en IPF squat, waardeloos for sure.quote:Op woensdag 1 augustus 2007 18:30 schreef Baffer het volgende:
[..]
Respect natuurlijk maar ik zie hem liever 300+ raw drukken, shirts met open rug en 3+ lagen gaat imo te ver.
Rychlak bencht geared ook 1000+, maar raw zou zijn max rond de 620 liggen.
Natuurlijk zal hij gruwelijke lockout strength hebben, om 1000+ te benchen, maar ik vind het toch "nep" eigenlijk.
Zelfde geldt voor die zogenaamde squat records waar lifters een gruwelijk wijde stance hebben en 10cm boven par stoppen.
probleem is alleen een fatsoenlijke squat op te bouwenquote:Op woensdag 1 augustus 2007 18:39 schreef Baffer het volgende:
[..]
Bij zware squat snel omhoog? Dan is het niet "zwaar" dus.
Ik meen trouwens ergens gelezen te hebben dat je pas echt resultaten gaat merken van plyo's wanneer je 1.5xbw of meer squat.
Veel squatten = brutal guarantee for monstrous jumps.
Hoe lang train je al, en hoeveel squat je nu?quote:Op woensdag 1 augustus 2007 19:16 schreef no-look het volgende:
[..]
probleem is alleen een fatsoenlijke squat op te bouwenDuurt té fokking lang.
Hahahaha precies, jeff lewis is het ultieme voorbeeld.quote:Op woensdag 1 augustus 2007 19:13 schreef LedZep het volgende:
[..]
True, true. Lewis heeft 150kg verschil tussen zijn WPO en IPF squat, waardeloos for sure.
er zit veel tussen de orenquote:Op woensdag 1 augustus 2007 19:16 schreef no-look het volgende:
[..]
probleem is alleen een fatsoenlijke squat op te bouwenDuurt té fokking lang.
train de squat nu een jaar serieus. Ben van 30kg naar 70 gegaan, zo slap ben ik dus begonnenquote:Op woensdag 1 augustus 2007 19:28 schreef Baffer het volgende:
[..]
Hoe lang train je al, en hoeveel squat je nu?
Hoe ziet je schema eruit?
Bulken helpt trouwens enorm om kracht te winnen.
[..]
Kost een benentraining dan zo gigantisch veel meer energie als een borst/arm weet ik veel wat training. Bovendien heb ik vandaag tenminste echt ontzettend flink ontbijt genuttigd omdat ik al bang was dat het wel fout zou gaan, dus had me maatregelen al getroffen, en alsnog gaat het kut.quote:Op woensdag 1 augustus 2007 20:51 schreef Fugie het volgende:
energie tekort.
je benen zit de helft van je spieren, dus ja dat kost meer energie dan een borst / arm training.quote:Op woensdag 1 augustus 2007 20:57 schreef koejoeloek het volgende:
[..]
Kost een benentraining dan zo gigantisch veel meer energie als een borst/arm weet ik veel wat training. Bovendien heb ik vandaag tenminste echt ontzettend flink ontbijt genuttigd omdat ik al bang was dat het wel fout zou gaan, dus had me maatregelen al getroffen, en alsnog gaat het kut.
snap ik, maar dan nog, vind ik het vaag dat ik zowat out ga met wat benenwerk. Als ik mijn bovenlichaam train neem ik vaak genoeg borst, bicep/schouder/tricep & buik op high intensity, en dan 3 beenoefeningen en ben outquote:Op woensdag 1 augustus 2007 21:02 schreef Fugie het volgende:
[..]
je benen zit de helft van je spieren, dus ja dat kost meer energie dan een borst / arm training.
Moet je maar eens je hele bovenlichaam gaan doen. Beginnen met je rug / biceps en dan borst / triceps en dan nog buik
I know, dat is het punt eigenlijk niet, het uitvoeren van die oefeningen voel ik vooral mijn biceps en triceps ook maar dan in mindere maten, kan dat kloppen.quote:Op woensdag 1 augustus 2007 21:10 schreef Fugie het volgende:
voor je triceps zijn een zoooooooi aan oefeningen, vraag het in sportschool eens
ik weet niet precies wat je bedoelt met pressdown maar ik neem aan dat je een gewicht naar beneden drukt op een machine ?quote:Op woensdag 1 augustus 2007 21:11 schreef MisterJ.Lo het volgende:
[..]
I know, dat is het punt eigenlijk niet, het uitvoeren van die oefeningen voel ik vooral mijn biceps en triceps ook maar dan in mindere maten, kan dat kloppen.![]()
Dat was een voorbeeld, maar ja inderdaadquote:Op woensdag 1 augustus 2007 21:14 schreef Fugie het volgende:
[..]
ik weet niet precies wat je bedoelt met pressdown maar ik neem aan dat je een gewicht naar beneden drukt op een machine ?
Ik begin meestal met dips, dan Dumbbell One Arm Triceps Extension en als afsluiter Standing Barbell Triceps Extension Behind Head.(sorry voor de idote namen maar kan niet zo een-twee-drie betere vinden)quote:Op woensdag 1 augustus 2007 21:09 schreef MisterJ.Lo het volgende:
Iemand enig idee welke oefening ik moet doen om mijn triceps nog harder te voelen? Als ik bijvoorbeeld ik noem maar wat Pressdown doe dan voel ik ze wel, maar voornamelijk doen mijn biceps het meeste werk, kan dat kloppen of doe ik dan toch iets verkeerd.![]()
geen idee, je uitvoering zal wel niet helemaal goed zijnquote:Op woensdag 1 augustus 2007 21:17 schreef MisterJ.Lo het volgende:
[..]
Dat was een voorbeeld, maar ja inderdaad![]()
tis allemaal vanzelfsprekend, zo vind ik af en toe zelf benamingen uitquote:Op woensdag 1 augustus 2007 21:25 schreef MisterJ.Lo het volgende:
Correct, de meest belachelijke namen krijgen bepaalde oefeningen met zich mee![]()
Denk dat ik ze maar voor mijn zelf een eigen benaming ga geven![]()
Wat is je gewicht en lengte nu?quote:Op woensdag 1 augustus 2007 20:27 schreef no-look het volgende:
[..]
train de squat nu een jaar serieus. Ben van 30kg naar 70 gegaan, zo slap ben ik dus begonnen![]()
Maargoed, ik squat 78 parallel dus zo weinig is het-nou-ook-weer-niet, ik squat alleen ass to the grass, compleet full dus. En daarmee zit ik nu op 3*70.
Wat ik schokkend vind is dat ik wel 124kg deadlift, vrij easy. 130 zou me denk ik ook lukken. Dit verschil is echt groot. Je ziet op dbb vaak kerels die net zoveel deadliften als ik maar wel 40kg meer squaten. Ik snap dat niet...
Bulken doe ik niet, paar kg extra zou ik niet erg vinden maar snelheid vind ik ook zeer belangrijk. Ben een guard bij basketball en ik wil mijn plek in het eerste team behoudenDan kan ik het niet gebruiken veel zwaarder/trager te worden.
Schema vanaf volgende week (ongeveer):
maandag:
Full Squat
Speed Squat
Shoulder Press
Woensdag:
Pin Squat
Front Squat
Row
Vrijdag:
Deadlift
Powerclean
Bench
maar ik ga wat meer freestylend trainen. Niet teveel van tevoren bepalen hoeveel sets, reps, etc. Gewoon onder de 5 reps blijven en zoveel setjes als goed voelt. Suggesties altijd welkom natuurlijk
train nu met een maat van me die een pak sterker is. Dat helpt wel qua motivatie jaquote:Op donderdag 2 augustus 2007 09:28 schreef BertV het volgende:
Ik zag gisteren dat mijn "grote doel" inelkaar gezakt was na z'n lange vakantie... WTF?
Werden door anderen ook grappen over gemaakt. Ik zat bijna op zijn niveau.
Denk dat iedereen wel iemand in de sportschool een voorbeeld heeft waar hij naar toe wil werken?
Het viel me bij meer mensen op dat het "heftige" er van af was.
Ik had het eigenlijk over uiterlijk, maar ik train met m'n tien jaar jongere anabolen-schoonbroertje cq trainingsmaatje...quote:Op donderdag 2 augustus 2007 09:33 schreef no-look het volgende:
[..]
train nu met een maat van me die een pak sterker is. Dat helpt wel qua motivatie jaHij deadlift 175, (safety)squat 150 en bencht alleen schuin, 95kg ofzo.
Ik heb ook een kantoorbaan: ideaal voor het herstellen tussen de trainingenquote:Op woensdag 1 augustus 2007 18:34 schreef Fugie het volgende:
ik heb toch een kantoorbaan, knieproblemen zijn geen punt
Mwa ik denk dat ik nog een jaar ofzo intensief wil trainen en daarna sowieso rustiger aan ga doen. Mijn bedoeling is om mijn fysiek wat te verbeteren. Zodra ik op het niveau ben dat ik tevreden ben ga ik niet meer als een gekke lopen trainen.quote:Op donderdag 2 augustus 2007 10:03 schreef Videopac het volgende:
[..]
Ik heb ook een kantoorbaan: ideaal voor het herstellen tussen de trainingen![]()
![]()
Maar ik heb liever geen knie- of andere gewrichtsproblemen; neem glocosamine omdat dat goed schijnt te zijn voor je gewrichten.
Ja!quote:Op donderdag 2 augustus 2007 09:28 schreef BertV het volgende:
Ik zag gisteren dat mijn "grote doel" inelkaar gezakt was na z'n lange vakantie... WTF?
Werden door anderen ook grappen over gemaakt. Ik zat bijna op zijn niveau.
Denk dat iedereen wel iemand in de sportschool een voorbeeld heeft waar hij naar toe wil werken?
Het viel me bij meer mensen op dat het "heftige" er van af was.
Volgens mij is de algemene tendens toch wel dat je al snel telkens net iets meer wil...quote:Op donderdag 2 augustus 2007 10:06 schreef Fugie het volgende:
[..]
Mwa ik denk dat ik nog een jaar ofzo intensief wil trainen en daarna sowieso rustiger aan ga doen. Mijn bedoeling is om mijn fysiek wat te verbeteren. Zodra ik op het niveau ben dat ik tevreden ben ga ik niet meer als een gekke lopen trainen.
Moet ik natuurlijk niet helemaal verslaafd zijn als het zover is
ach eens moet een einde zijnquote:Op donderdag 2 augustus 2007 10:10 schreef Videopac het volgende:
[..]
Volgens mij is de algemene tendens toch wel dat je al snel telkens net iets meer wil...
Maar die 60% is gebaseerd op gebruik van bands en/of chains. Zonder een van de twee is speedtraining eerder 70-80%, hoewel het dan nog niet ideaal is.quote:Op donderdag 2 augustus 2007 00:11 schreef no-look het volgende:
ben nu 72 kg bij 1.80 meter. 76 of 77 kg zou ik ook helemaal niet erg vinden maar veel meer moet het niet worden. Mensen van mijn lengte met een zwaarder postuur lopen er al rond in m'n team en dan heb je het ineens over een andere taakverdeling in het team. Ik moet de quickness boven alles behouden. Misschien nog wel belangrijk dan sprongkracht, ook al besef ik dat het samenhangt.
Het liefst wil ik gewoon een pak sterker worden zonder een gram zwaarder te worden. En daarom ga ik misschien (dit mogen m'n vrienden niet lezen) een tijd in bierstaking. Ik leef nogal ongezond en ik krijg steeds meer de indruk dat ik toch echt minder moet gaan zuipen.
Speedsquats vind ik trouwens echt een rete-relaxte oefening, vooral na zware squats gaat dat lekker. Als je de zware load gewend bent kun je behoorlijk gas geven op 60% ofzo.
kan ik ze dus eigenlijk wel weglaten en dan maar wat meer zware squats doen?quote:Op donderdag 2 augustus 2007 11:03 schreef LedZep het volgende:
[..]
Maar die 60% is gebaseerd op gebruik van bands en/of chains. Zonder een van de twee is speedtraining eerder 70-80%, hoewel het dan nog niet ideaal is.
Nóg meer? 3 dagen is prima geschikt voor low-medium-heavy, waarbij de low en medium intensity dagen dan sowieso ook een soort speedtraining zijn. Maar je hebt al zoveel schema switches (nog meer dan ik zelfs ooit gedaan heb!quote:Op donderdag 2 augustus 2007 11:13 schreef no-look het volgende:
[..]
kan ik ze dus eigenlijk wel weglaten en dan maar wat meer zware squats doen?
Ga je mond spoelen!quote:Op donderdag 2 augustus 2007 09:30 schreef Fugie het volgende:
bier drinken zuigt![]()
Hoevaak ik al van plan ben geweest om minder bier te drinken kan ik niet eens meer tellen op 8 handenSoms gaat het een tijdje goed, om vervolgens weer volledig aan de fles te gaan daarna
ik squat op het moment één keer per week zwaarquote:Op donderdag 2 augustus 2007 11:16 schreef LedZep het volgende:
[..]
Nóg meer? 3 dagen is prima geschikt voor low-medium-heavy, waarbij de low en medium intensity dagen dan sowieso ook een soort speedtraining zijn. Maar je hebt al zoveel schema switches (nog meer dan ik zelfs ooit gedaan heb!) dus stick to 1 rode draad en zie wat er gebeurt.
dit wordt em, en ik beloof plechtig dat ik niet meer ga zeiken over andere schema's. Back to basicquote:Op donderdag 2 augustus 2007 12:35 schreef no-look het volgende:
[..]
ik squat op het moment één keer per week zwaarMaar dan zou ik, als ik daarna geen speedsquat doe, wat extra setjes kunnen pakken.
ik ben niet zo van de schema's, hou niet echt van orde denk ik. Agenda's etc. zijn aan mij ook niet besteed.
Maar je hebt gelijkt, vorige keer heb ik het 4 weken volgehouden en best gains gemaakt. Nu weer iets gelijks in elkaar zetten en dan vanaf volgende week tot eind september, als de wedstrijden weer beginnen, volle bak.
quote:Op donderdag 2 augustus 2007 12:53 schreef Videopac het volgende:
Bankdrukken gaat niet altijd goed...
chin-master hier...quote:Op donderdag 2 augustus 2007 13:22 schreef Celt het volgende:
heb een probleem met chinnen, singles gaan erg goed met extra gewicht ook en daar boek ik ook wel vooruitgang mee. Maar zodra ik meedere herhalingen wil doen blijf ik bij een stuk of 3 haken en dat krijg ik ook niet opgebouwd.
smalle grip is wel lekker hoor. Ook goed voor de biceps etc. Is overigens wel makkelijker dan breed pakken. Misschien dat ik 'm daarom wel fijn vindquote:Op donderdag 2 augustus 2007 15:16 schreef no-look het volgende:
ik ben ooit begonnen op 2 herhalingen en heb me gewoon gefocusd op steeds meer reps. Ben van 5*2 bijvoorbeeld naar 2-3-3-3-2 gegaan, daarna 3-3-3-3-3, 2-3-4-3-2, enzovoorts.
Zit nu op 7*bodyweight, brede grip. Denk dat ik een keer of 10 smalle grip kan, doe ik eigenlijk nooit.
Dit ook nietquote:Op donderdag 2 augustus 2007 12:53 schreef Videopac het volgende:
Bankdrukken gaat niet altijd goed...
Ik heb ook nog nooit gemaxt op squatten. Heb daar nooit echt de behoefte toe gehad, lijkt me ook niet echt lekker voelen ofzo. Met deadliften had ik dat welquote:Op woensdag 1 augustus 2007 10:50 schreef McGilles het volgende:
[..]
Ik denk dat ik ook nooit meer ga maxen met squatten en deadliften, gewoon op 50-75% trainen vind ik goed genoeg.
Bij mij is me deadlift ook veel hoger dan me squat.quote:Op woensdag 1 augustus 2007 20:27 schreef no-look het volgende:
[..]
train de squat nu een jaar serieus. Ben van 30kg naar 70 gegaan, zo slap ben ik dus begonnen![]()
Maargoed, ik squat 78 parallel dus zo weinig is het-nou-ook-weer-niet, ik squat alleen ass to the grass, compleet full dus. En daarmee zit ik nu op 3*70.
Wat ik schokkend vind is dat ik wel 124kg deadlift, vrij easy. 130 zou me denk ik ook lukken. Dit verschil is echt groot. Je ziet op dbb vaak kerels die net zoveel deadliften als ik maar wel 40kg meer squaten. Ik snap dat niet...
Bulken doe ik niet, paar kg extra zou ik niet erg vinden maar snelheid vind ik ook zeer belangrijk. Ben een guard bij basketball en ik wil mijn plek in het eerste team behoudenDan kan ik het niet gebruiken veel zwaarder/trager te worden.
Schema vanaf volgende week (ongeveer):
maandag:
Full Squat
Speed Squat
Shoulder Press
Woensdag:
Pin Squat
Front Squat
Row
Vrijdag:
Deadlift
Powerclean
Bench
maar ik ga wat meer freestylend trainen. Niet teveel van tevoren bepalen hoeveel sets, reps, etc. Gewoon onder de 5 reps blijven en zoveel setjes als goed voelt. Suggesties altijd welkom natuurlijk
Kun je niet zelfdokteren met ibuprofen? Dat doe ik meestal, en dan super licht door trainen met je schouders en borst. Meestal een weekje, dan is het al een stuk beter.quote:Op woensdag 1 augustus 2007 20:56 schreef Den_Haag het volgende:
Meer vreten idd.
Nou, ik heb me schouder weer naar de kloten. Heb pijn met alles wat ik doe, deur openen, koffie drinken etc. Vandaag nog wat rug getraind maar dat mocht geen naam hebben. Zelfs op half gewicht had ik soms pijnscheuten. Morge maar de fysio bellen en hopen dat het snel hersteld.
spierpijn in de botten voelt nog beterquote:
Voor mij niet echt, soms zijn het 4 broodjes met pindakaas en melk, dan de andere keer een dikke kom met havermout en wat sap etcquote:Op vrijdag 3 augustus 2007 12:25 schreef ivosnivo het volgende:
Het lijkt hier wel het post hier je ontbijt topic. Is het ontbijt niet elke dag hetzelfde voor iedereen?
Als je havermout echt niet weg krijgt, neem dan brinta, smaakt (vind ik tenminste) een stuk lekkerder zonder dingen toegevoegd.quote:Op vrijdag 3 augustus 2007 10:16 schreef MisterJ.Lo het volgende:
Eet hier havermout zonder suikermaar moet maar, vanmiddag weer even langs de sportschool voor rug,borst,buik
Man, ik zou graag havermout willen eten maar mijn gasproductie stijgt dan met 200%. Echt nasty hoeveel ik dan moet ruften.quote:Op vrijdag 3 augustus 2007 13:54 schreef Tommy_808 het volgende:
brinta![]()
gemixte havermout met noten in melk met kwark en een lepeltje bruine suiker![]()
Heb nog dicofenac en diazepam liggen. Ga ik maar weer eens aan beginnen. Maar het is wel weer kut. En vanavond staat schouders op het programma. Dat wordt gezellig met de dames mee trainenquote:Op donderdag 2 augustus 2007 17:35 schreef ivosnivo het volgende:
Kun je niet zelfdokteren met ibuprofen? Dat doe ik meestal, en dan super licht door trainen met je schouders en borst. Meestal een weekje, dan is het al een stuk beter.
na je training altijd eiwitten eten.quote:Op vrijdag 3 augustus 2007 16:31 schreef -Trinity- het volgende:
Ik ben niet echt aan het 'builden', maar doe wel aan krachttraining en cardio en daar hebben jullie hier redelijk wat verstand van volgens mij. Ik probeer voornamelijk mijn vetpercentage te verlagen, en meestal train ik 's avonds (een uur à twee uur, zowel conditie- als kracht- als aërobe(als dit de goeie term is voor 60/70% van je hartslag) training). Als ik terugkom daarvan ga ik bijna meteen slapen eigenlijk.
Maar: moet ik dan na mijn training nog wat eten (100ml kwark?), of juist niet. Het ene dieet zegt dat eten vlak voor het slapengaan alleen maar wordt omgezet in vet, en de ander zegt dat je toch echt eiwitten binnen moet krijgen na je training, omdat je spieren anders afbreken.
Wat denken jullie?
Ik geef nieuwelingen altijd gewoon de tip om om de 3 uur wat te eten en na de training een shake, makkelijk te onthouden en genoeg voeding om een goede start te maken.quote:Op vrijdag 3 augustus 2007 17:48 schreef Fugie het volgende:
[..]
na je training altijd eiwitten eten.
Goddamn, ik ben al blij als ik over 2 weken 70 kilo kan bankdrukken...quote:Op vrijdag 3 augustus 2007 17:15 schreef McGilles het volgende:
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Wat een topdag!!!
Vanochtend voelde ik me al top dus gelijk naar de gym en richting bankdruk, de 120 vloog eruit dus maar snel naar een nieuwe top proberen, 145kg, en het ging echt goed, 2 seconden naar beneden 2 seconden naar boven. 150kg had er denk ik ingezeten maar ik probeer nooit 2x een nieuwe top.
Over een week of 3 gaat de 150kg eraan, of misschien zelfs wel de 155kg
Ik heb geen idee welke oefening je problemen mee hebt, welke bedoel je?quote:Op vrijdag 3 augustus 2007 18:34 schreef MisterJ.Lo het volgende:
Bah ik moet echt werken aan mijn evenwicht balans, wanneer ik losse dumbells in mijn handen heb.
Zwaarte kracht speelt daar echt een grote rol in. Iemand idee hoe ik dat kan verbeteren, gewoon de hele tijd met lichte dumbells gaan oefenen voor het evenwicht om daarna voluit te gaan met zware of
![]()
Merk namelijk vooral dat sommige oefeningen niet gelijk oplopen met de bewegingen die ik maak met mijn armen.
Incline dumbbell press of de Incline flye.quote:Op vrijdag 3 augustus 2007 18:42 schreef McGilles het volgende:
[..]
Ik heb geen idee welke oefening je problemen mee hebt, welke bedoel je?
quote:Op vrijdag 3 augustus 2007 18:47 schreef Fugie het volgende:
mja dat is ook kut, heb ik ook.
Ik denk dat je gewoon meer je onderarmen moet trainenIn ieder geval is dat mijn poging tot oplossing
Ja logisch dat je meer last van de zwaartekracht hebt bij een groter gewicht, maar wat is nou het probleem? Dat het te zwaar is?quote:Op vrijdag 3 augustus 2007 18:44 schreef MisterJ.Lo het volgende:
[..]
Incline dumbbell press of de Incline flye.
Vooral met zwaardere dumbells speelt de zwaartekracht bij mijn een grotere rol.
Moeite met het tegelijk netjes verlopen van de oefening met mijn armen, soms loopt de ene arm bij mijn net wat langzamer als de andere tijdens krachtig stoten naar boven, en het rustig dalen ervan..quote:Op vrijdag 3 augustus 2007 18:51 schreef McGilles het volgende:
[..]
Ja logisch dat je meer last van de zwaartekracht hebt bij een groter gewicht, maar wat is nou het probleem? Dat het te zwaar is?
Ik heb in het verleden ook 3x een broek laten scheuren bij squatten, sindsdien sportspullen van het merk GASP gekocht. Dat is echt goede kwaliteit en niet te scheuren, speciale training voor BB.quote:Op vrijdag 3 augustus 2007 18:54 schreef Tommy_808 het volgende:
grmmbl
vorige week knapte m'n knop van m'n broek met het squatten (lukt trouwens erg goed tegenwoordig)
deze week knapte de reserve knop en twee reps later scheurde m'n boxershort doormidden![]()
Dat is een veelvoorkomend probleem bij beginnelingen. Gewoon blijven oefenen met een vast, niet te zwaar gewicht en pas hoger gaan als je die compleet onder controle hebt.quote:Op vrijdag 3 augustus 2007 18:57 schreef MisterJ.Lo het volgende:
[..]
Moeite met het tegelijk netjes verlopen van de oefening met mijn armen, soms loopt de ene arm bij mijn net wat langzamer als de andere tijdens krachtig stoten naar boven, en het rustig dalen ervan..
Waarom train je rechts zwaarder dan links????quote:Op vrijdag 3 augustus 2007 18:29 schreef no-look het volgende:
hehe inderdaadik druk nu denk ik nèt 70 kg als ik geen andere oefening van tevoren doe en me helemaal top voel
Verder ook lekker getrained vandaag! 5*5*60kg gesquat, heb nog nooit zoveel reps op 60 gedaan. En ik had ruimte voor meer. Daarna dumbell clean en press met 30kg (rechts), wat ook een pr is. Links kwam ik niet verder dan 28 dus die wil ik voor eind augustus recht hebben getrokken. En chinnen 7-6-6-5 met brede grip terwijl ik al moe was. Die eerste set had 8 keer er ook in gezeten maar ik wist dat het niet verstandig was omdat ik nog meer goeie setjes neer wilde zetten.
Dag 3 van mijn schema is alvast goedgekeurdmaandag deadliften!
Ik denk dat hij een éénmalige recordpoging probeerde...quote:Op vrijdag 3 augustus 2007 19:18 schreef JoeyT het volgende:
[..]
Waarom train je rechts zwaarder dan links????
Je kunt ervoor kiezen om sommige oefeningen of alternate uit te voeren of single. Respectievelijk afwisselend het gewicht met de ene en dan de andere arm omhoog te brengen of steeds met een halter tegelijk te trainen. Dit laatste moet je dan met een stuk minder gewicht doen en in je achterhoofd houden dat je je supportspieren ermee aanspreekt dus de oefening perfect gelijkmatig uitvoeren.quote:Op vrijdag 3 augustus 2007 18:34 schreef MisterJ.Lo het volgende:
Bah ik moet echt werken aan mijn evenwicht balans, wanneer ik losse dumbells in mijn handen heb.
Zwaarte kracht speelt daar echt een grote rol in. Iemand idee hoe ik dat kan verbeteren, gewoon de hele tijd met lichte dumbells gaan oefenen voor het evenwicht om daarna voluit te gaan met zware of
![]()
Merk namelijk vooral dat sommige oefeningen niet gelijk oplopen met de bewegingen die ik maak met mijn armen.
Vette spulletjes hebben ze idd jammer alleen dat het zo prijzig is... die trainingsbroek in het plaatje hierboven hoe valt die kwa lengte? Ongeveer tot je knie?quote:Op vrijdag 3 augustus 2007 19:00 schreef McGilles het volgende:
[..]
Ik heb in het verleden ook 3x een broek laten scheuren bij squatten, sindsdien sportspullen van het merk GASP gekocht. Dat is echt goede kwaliteit en niet te scheuren, speciale training voor BB.
[afbeelding]
Klopt!quote:Op vrijdag 3 augustus 2007 19:58 schreef Semargofni het volgende:
[..]
Vette spulletjes hebben ze idd jammer alleen dat het zo prijzig is... die trainingsbroek in het plaatje hierboven hoe valt die kwa lengte? Ongeveer tot je knie?
Congrats!!!quote:Op vrijdag 3 augustus 2007 17:15 schreef McGilles het volgende:
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Wat een topdag!!!
Vanochtend voelde ik me al top dus gelijk naar de gym en richting bankdruk, de 120 vloog eruit dus maar snel naar een nieuwe top proberen, 145kg, en het ging echt goed, 2 seconden naar beneden 2 seconden naar boven. 150kg had er denk ik ingezeten maar ik probeer nooit 2x een nieuwe top.
Over een week of 3 gaat de 150kg eraan, of misschien zelfs wel de 155kg
Whehehehehehequote:Op vrijdag 3 augustus 2007 18:54 schreef Tommy_808 het volgende:
grmmbl
vorige week knapte m'n knop van m'n broek met het squatten (lukt trouwens erg goed tegenwoordig)
deze week knapte de reserve knop en twee reps later scheurde m'n boxershort doormidden![]()
Ik koop gewoon me korte broeken in maatje xl of xxl, niks aan het handje.....quote:Op vrijdag 3 augustus 2007 19:00 schreef McGilles het volgende:
[..]
Ik heb in het verleden ook 3x een broek laten scheuren bij squatten, sindsdien sportspullen van het merk GASP gekocht. Dat is echt goede kwaliteit en niet te scheuren, speciale training voor BB.
[afbeelding]
GASP heeft ook mooie casual spullen. Idem voor powerhouse.quote:Op vrijdag 3 augustus 2007 19:00 schreef McGilles het volgende:
[..]
[afbeelding]
Ontzettend mooie spullen, als ik geld over zou hebben zou ik het zeker kopen. Het is namelijk best prijzig. Die bodywarmers en broeken zijn echt mooi.quote:Op vrijdag 3 augustus 2007 21:51 schreef Mr.J het volgende:
[..]
GASP heeft ook mooie casual spullen. Idem voor powerhouse.
Ik heb echt nog nooit last van m'n schouder gekregen met bankdrukken. Gelukkig maar denk ik danquote:Op vrijdag 3 augustus 2007 20:54 schreef ivosnivo het volgende:
Congrats!!!Kijk uit voor je schouders he, geen last van?
thx voor de tip, vanmiddag is achter zoekenquote:Op vrijdag 3 augustus 2007 19:00 schreef McGilles het volgende:
[..]
[afbeelding]
huh, dus voorheen geen bankdrukken... das toch wel een voorwaarde voordat ik daar een abbo zou nemen.quote:Op zaterdag 4 augustus 2007 18:27 schreef koejoeloek het volgende:
Morgen heel vroeg aan de gangsportschool is 7uur open, ga er vanuit dat er dan geen hond is, dus alles voor mezelf
Ze hebben eindelijk het geniale idee gekegen om benchpress aan te schaffen, met barbells dus
Wel bankdrukken, maar dan gewoon met losse dubbells, nu eindelijk ook met barbell en een daar bij horend rekquote:Op zaterdag 4 augustus 2007 19:15 schreef BertV het volgende:
[..]
huh, dus voorheen geen bankdrukken... das toch wel een voorwaarde voordat ik daar een abbo zou nemen.
Vandaag maakte ik voor het eerst setjes met plat dumbell drukken met 36kg...
Ik begin nu te begrijpen waarom het hebben dumbell's tot maximaal 40kg niet ideaal is.![]()
Voor de goede orde,quote:Op zaterdag 4 augustus 2007 19:17 schreef koejoeloek het volgende:
[..]
Wel bankdrukken, maar dan gewoon met losse dubbells, nu eindelijk ook met barbell en een daar bij horend rek![]()
Synthol.quote:Op zaterdag 4 augustus 2007 21:02 schreef MisterJ.Lo het volgende:
Merk nu al trouwens verandering in mijn lichaam (na 1 week), armspieren zijn zeker 1.5x groter geworden inclusief de schouders.
Het kan aan mij liggen hoor, maar suggereer je hier nu dat ik een of ander vetzuur in mijn zelf laat spuiten?quote:Op zaterdag 4 augustus 2007 22:41 schreef Baffer het volgende:
Synthol.
Ja ik bedoel te zeggen dat je je volspuit met klaus zijn wondermiddel, omdat je armen binnen een week 1.5 keer zo groot worden.quote:Op zaterdag 4 augustus 2007 22:48 schreef MisterJ.Lo het volgende:
[..]
Het kan aan mij liggen hoor, maar suggereer je hier nu dat ik een of ander vetzuur in mijn zelf laat spuiten?
Je bent inderdaad een mafkeesquote:Op zaterdag 4 augustus 2007 22:54 schreef Baffer het volgende:
[..]
Ja ik bedoel te zeggen dat je je volspuit met klaus zijn wondermiddel, omdat je armen binnen een week 1.5 keer zo groot worden.
All synthol these days, no more hard work.
en als je het mixt met synthol en daarna inspuit, 4x!quote:Op zaterdag 4 augustus 2007 23:00 schreef Semargofni het volgende:
Als je dit erbij neemt worden ze nog eens 2x zo groot.
[afbeelding]
Haha dit komend van een "gast" die zichzelf Mr"Jlo" noemt en doet alsof hij brutale gains gemaakt heeft in een week.quote:Op zaterdag 4 augustus 2007 22:57 schreef MisterJ.Lo het volgende:
[..]
Je bent inderdaad een mafkeesdie alles ook nog eens te letterlijk neemt.
Hoe vaak heb ik deze al niet voorbij zien komen, laten we het op intellectuele beperkingen houdenquote:Op zaterdag 4 augustus 2007 23:10 schreef Baffer het volgende:
[..]
Haha dit komend van een "gast" die zichzelf Mr"Jlo" noemt en doet alsof hij brutale gains gemaakt heeft in een week.
Calm down there killer, je moet natuurlijk zelf weten of je synthol gebruikt ik bedoel het is jouw lichaam, maar ga dan niet al je haat op mij projecteren omdat je een moeilijke jeugd gehad hebt.quote:Op zaterdag 4 augustus 2007 23:24 schreef MisterJ.Lo het volgende:
[..]
Hoe vaak heb ik deze al niet voorbij zien komen, laten we het op intellectuele beperkingen houden![]()
Met alle respect maar je bent inderdaad een mafkees voor mij als je iemand zonder die persoon ook maar te kennen beschuldigt van valspelen.
En het feit dat jij geen verschill kunt herkennen, tussen letterlijk en figuurlijke woordvorming spreekt voor jouw boegdelen.
En hierbij laat ik het, geen zin om offtopic te gaan nochtans een waarschuwing of nog erger op te lopen.
Nee, het zit hem echt in de melk/lactose, heb ik al me hele leven last van, overigens in eiwitshakes zitten ook weer substanties lactose, en dat is ook dus weer genoeg. En om nou brinta gaan te eten met water, dat is écht niet te doen. Het leek in het begin goed te gaan, maar nu ik echt véél eet, hoog in carbs zit, begint het pas echt fout te gaan, en nu, begin ik eindelijk vooruit te gaan, juist door die carbs.quote:Op zaterdag 4 augustus 2007 23:42 schreef Semargofni het volgende:
@koejoeloek: dan vervang je toch gewoon melk/lactose producten? Melk/kwark is wel erg makkelijk om te gainen moet ik zeggen maar niet noodzakelijk. Weet je zeker dat het niet komt doordat je gewoon teveel eiwitten neemt?
Volgens mij kan je tegenlijkertijd spieren bouwen en afvallen, maar _letterlijk_ vet omzetten in spieren kan niet, aangezien vetcellen niet afsterven, slechts 'leeglopen'.quote:Op zondag 5 augustus 2007 09:45 schreef Duvekoater het volgende:
Dag mensen ik heb een vraagje, ik hoor heel vaak dat je vet kan omzetten in spieren. Is dit nou een broodje aap of is het echt mogelijk. Als het mogelijk is zou je dus tegelijkertijd spieren kunnen opbouwen en afvallen of niet?
quote:Op zondag 5 augustus 2007 09:45 schreef Duvekoater het volgende:
Dag mensen ik heb een vraagje, ik hoor heel vaak dat je vet kan omzetten in spieren. Is dit nou een broodje aap of is het echt mogelijk. Als het mogelijk is zou je dus tegelijkertijd spieren kunnen opbouwen en afvallen of niet?
Dude......quote:Op zondag 5 augustus 2007 09:38 schreef no-look het volgende:
Ik vind het altijd zo lekker om vol puisten te komen staan als ik hoog in eiwitten zit voor een tijdjeDie dingen uitknijpen, pure pret.
Vooruitgang gaat bij mij ook met "golven".quote:Op zondag 5 augustus 2007 16:32 schreef McGilles het volgende:
Ik word beschuldigd van AS gebruik in mijn gym omdat ik in korte tijd toch weer grote vooruitgang boek, beetje jammer als mensen jaloers worden..![]()
Oh. OOOH.quote:Op maandag 6 augustus 2007 01:41 schreef no-look het volgende:
... het was een grapje
al moet ik, zonder overdrijven, wel toegeven dat m'n vriendin die dingen echt kostelijk vindt. Die knijpt heel m'n rug weer glad en vindt het prachtig.
Flats! Flats! Flats!
Waar is dat eigenlijk? En kun je nog kaartjes voor krijgen? Ben wel nieuwsgierig...quote:Op maandag 6 augustus 2007 12:23 schreef ivosnivo het volgende:
Was weer tering warm net met trainen zeg. Schouders en triceps lekker afgerost. Vanavond nog ff traps en buik doen.
Morgen quads en rug doen. 's Avonds deadliften en hams en kuiten.
Woensdag borst en biceps.
En dan rusten tot zondag, dan is sterkste man van GroningenVet veel zin aan.
Coolquote:Op maandag 6 augustus 2007 16:19 schreef ivosnivo het volgende:
Hahaha, tis in vlagtwedde (geen idee waar het ligt, lang leve tomtom). Het heet week der besten, en sterkste man is de afsluiting ervan. Begint rond 13.00, geen idee hoe lang het duurt. Kaartjes lijken me niet nodig.
Synthol.quote:Op dinsdag 7 augustus 2007 00:23 schreef MisterJ.Lo het volgende:
Welke oefening is het beste om de binnenkant van de borst te pakken?
Ik doe nu voornamelijk Medium-grip bench presses, handen zo dicht mogelijk bij elkaar houden terwijl ik de bench press doe.
Werkt wel oké maar op de een of andere manier voel ik mijn binnenkant van mijn borstspieren niet echt branden tijdens de oefening.
Heb je nou serieus die shit aan je kat gevoerd? Dude, not cool,quote:Op woensdag 8 augustus 2007 00:02 schreef Tommy_808 het volgende:
vandaag:
- niet kunnen legpressen of deadliften vanwegen een kleine teen zonder vel (vet hard tegen de deurrand aangelopen)
- wel kunnen squaten (zonder schoenen welliswaar) tot 90kg parallel(2 reps) was van plan om quarters te doen maar het ging goed zo.
- m'n kat heeft anabole steroiden toegedient gekregen om wat massa aan te zetten
alsof ik dat thuis heb liggen?quote:Op woensdag 8 augustus 2007 00:03 schreef Haijo het volgende:
[..]
Heb je nou serieus die shit aan je kat gevoerd? Dude, not cool,![]()
ja, hij heeft een aangepast voedingsschema met geselecteerde eiwitten.quote:Op woensdag 8 augustus 2007 00:08 schreef no-look het volgende:
vroeg die arts niet: 'hoe zit het met zijn voedingsschema?'
Gefeliciteerd met je PR's!quote:Op woensdag 8 augustus 2007 12:23 schreef no-look het volgende:
best goed als je voor een split gaat lijkt meDeadlifts en squats zitten erin, dat is belangrijk.
Ben trouwens geen fan van upright rows, ik meen gehoord te hebben dat het echt een blessure-oefening is.
oei oei oei, die dingen zijn echt kut als je polsen niet helemaal 100% zijn. Elke keer nadat ik die krengen had gedaan, dwz, als ik ze voor ong een maandje had ingepast tussen de andere oefeningen, kon ik er 100% zeker van op aan dat ik bij boksen "iets" in me pols zou verkloten, wat ook elke keer gebeurde. Elke keer als ik weer de pineut was kon ik geeneens mijn hand omdraaien om bijvoorbeeld wisselgeld terug te krijgen. Niet nor-maal. Ik raad die oefening ook iedereen af vanwege een abnormale stand van je polsen. (BTW, je kan de stang ook veel breder vastpakken, maar dan trek je 'm nauwelijks hoger dan je middenrif, = waardeloos)quote:Op woensdag 8 augustus 2007 12:52 schreef KraKa het volgende:
[..]
Gefeliciteerd met je PR's!
Ik moet zeggen dat ik na Upright Rows mijn schouders echt heel erg goed voel, dus ik kan me voorstellen dat het een blessure gevoelige oefening is. Aan de andere kant voel ik de Dumbell lateral raise ook heel erg. Het kan ook gewoon de deltoid lateral zijn.
Je kan ook stellen dat schouders over het algemeen een van de blessure gevoeligste delen van het lichaam zijn.
IK hoor overigens veel slechte dingen over de rear pulldown, deze deed ik eerst op rugdag, maar nu niet meer;
http://www.exrx.net/Weigh(...)/CBRearPulldown.html
Meestal doe ik nog een tricep setje op dinsdag (borst) erbij. Sowiso worden triceps op borstdag al behoorlijk hard getrained. Voor abs heb ik geen vaste dag maar meestal doe ik die ook dinsdag erbij.quote:Op woensdag 8 augustus 2007 12:24 schreef Handschoen het volgende:
Welkom![]()
Over je schema...: Waarom doe je niet 1 van de groepen van de vrijdag bij een andere dag erbij? Op dinsdag bijvoorbeeld... Dan is je verdeling misschien wat prettiger?
Had dat hempje v/d actie een half jaartje geleden al, nu ook 't shirt.quote:Op woensdag 8 augustus 2007 09:47 schreef Fugie het volgende:
Heb gister bij me bestelling van XXL ook gelijk het shirt meebesteld. In de gym rondlopen met een 'Bigger is Better' shirt zal wel goed vallen
Upright row moet je ook niet met een stang doen, dat is inderdaad niet lekker met je polsen met zwaardere gewichten (ik gebruik zelf 60kg)quote:Op woensdag 8 augustus 2007 13:28 schreef Fugie het volgende:
mja upright row kan slecht zijn, maar met een bredere grip valt het wel mee
ja zag het toevallig en mijn megagrow is opquote:Op woensdag 8 augustus 2007 14:29 schreef Mr.J het volgende:
[..]
Had dat hempje v/d actie een half jaartje geleden al, nu ook 't shirt.
Een EZ-curl stang is hiervoor nog steeds geen goede oplossing omdat bij de opwaardse beweging de hoek van je pols niet constant is.quote:Op woensdag 8 augustus 2007 15:39 schreef KraKa het volgende:
Een E-Z curl barbell kan ook helpen. Mijn gym heeft er een.
[afbeelding]
Ik geloof je :-)quote:Op woensdag 8 augustus 2007 16:41 schreef McGilles het volgende:
[..]
Een EZ-curl stang is hiervoor nog steeds geen goede oplossing omdat bij de opwaardse beweging de hoek van je pols niet constant is.
Geloof mij nou maar, die 2 losse dingen per hand is echt perfect hiervoor!![]()
Heb je dan 2 van die pullies naast elkaar staan, of maak je 2 handvaten vast aan 1 ding? Ik heb die oefening nog nooit gedaan. Zoiezo na me pees ontsteking in me pols is dat 1 van de weinige oefeningen die ik niet kan uitvoeren. Misschien is met kabeltje proberen, je pakt er ook achterkant schouders mee aan toch?quote:Op woensdag 8 augustus 2007 16:41 schreef McGilles het volgende:
[..]
Een EZ-curl stang is hiervoor nog steeds geen goede oplossing omdat bij de opwaardse beweging de hoek van je pols niet constant is.
Geloof mij nou maar, die 2 losse dingen per hand is echt perfect hiervoor!![]()
Beter voor je schouders, slechter voor je polsen, aangezien die haaks erop moeten staan. En ik zou toch voor blessure-vrij trainen gaan, zeker als er goede alternatieven beschikbaar zijn...quote:Op woensdag 8 augustus 2007 17:00 schreef KraKa het volgende:
[..]
Ik geloof je :-)
EZ-curl is wel beter dan een gewone barbell hiervoor, als je geen andere keuze hebt.
Omdat side raises zo saai zijn en upright rows zo leuk?quote:Op woensdag 8 augustus 2007 22:29 schreef LedZep het volgende:
Waarom zou je een upright row doen als je ook een side raise kan doen?
Dan doe je ze verkeerd. Trainen is nooit bedoeld om leuk te zijn.quote:Op woensdag 8 augustus 2007 22:34 schreef JoeyT het volgende:
[..]
Omdat side raises zo saai zijn en upright rows zo leuk?![]()
Misschien in jouw belevingswereld niet... In die van mij wel... SM is ook een manier van plezier hebben...quote:Op woensdag 8 augustus 2007 22:35 schreef LedZep het volgende:
[..]
Dan doe je ze verkeerd. Trainen is nooit bedoeld om leuk te zijn.
Omdat compound beter is.quote:Op woensdag 8 augustus 2007 22:29 schreef LedZep het volgende:
Waarom zou je een upright row doen als je ook een side raise kan doen?
Upright row is niets meer compound dan side raise. Het is zelfs precies hetzelfde, maar dan in een wazige houding.quote:
Eiwitshake is natuurlijk altijd makkelijk... maareh, ik eet m'n kwark met van dat poeder-aspartaam.quote:Op donderdag 9 augustus 2007 10:59 schreef Handschoen het volgende:
Zo, gisteren weer getraint nadat ik nog 'sore' was van maandag, maar wel lekker![]()
En even verpercentage laten meten: 14.1-14.5%. Toch ietsjes meer dan ik had verwacht. Maar ja, heb dan ook flink lopen bunkeren de laatste tijd
En o ja, gister voor het eerst kwark gegeten. 500 gram magere kwark van AH huismerk samen met een blik ananas en een paar scheppen suiker (anders is het he-le-maal niet te doen
) geblenderd. Mar man o man wat is dat amper te eten. Meer als 2/3 kreeg ik niet weg hoor.
. Zijn er geen alternatieven voor langzame eiwitten ipv kwark voor voordat je naar bed gaat?
Mijn kwark recept is kwark + banaan + water tot het vloeibaar is. Een kwarkshake if you will,quote:Op donderdag 9 augustus 2007 10:59 schreef Handschoen het volgende:
Zo, gisteren weer getraint nadat ik nog 'sore' was van maandag, maar wel lekker![]()
En even verpercentage laten meten: 14.1-14.5%. Toch ietsjes meer dan ik had verwacht. Maar ja, heb dan ook flink lopen bunkeren de laatste tijd
En o ja, gister voor het eerst kwark gegeten. 500 gram magere kwark van AH huismerk samen met een blik ananas en een paar scheppen suiker (anders is het he-le-maal niet te doen
) geblenderd. Mar man o man wat is dat amper te eten. Meer als 2/3 kreeg ik niet weg hoor.
. Zijn er geen alternatieven voor langzame eiwitten ipv kwark voor voordat je naar bed gaat?
hmmm, wellicht nog een poging proberen als 'shake' dan... Wordt het niet erg veel dan? Ik zat al bijna aan de 750 ml met die ananas er doorheen...quote:Op donderdag 9 augustus 2007 14:41 schreef Haijo het volgende:
[..]
Mijn kwark recept is kwark + banaan + water tot het vloeibaar is. Een kwarkshake if you will,. Erg smakelijk en totaal niet moeilijk weg te eten...
![]()
exrx.net denkt daar anders over.quote:Op donderdag 9 augustus 2007 10:57 schreef LedZep het volgende:
[..]
Upright row is niets meer compound dan side raise. Het is zelfs precies hetzelfde, maar dan in een wazige houding.
Dan moet exrx.net maar eens terug naar school.quote:Op donderdag 9 augustus 2007 21:15 schreef Semargofni het volgende:
[..]
exrx.net denkt daar anders over.
als je zwaarder wilt worden, lijkt me dat niet meer dan logisch. Of je moet minder uitvoeren op een dag zodat je minder verbruiktquote:Op vrijdag 10 augustus 2007 11:40 schreef Handschoen het volgende:
Bij mij schommelt het rond de 78-79... Eergisteren nog 79.2, vanochtend 78.0. Zit nu al een week of 2 op dit niveau. Nog meer eten wellicht?
True, maar ik eet al 300-500 boven onderhoud...quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 12:22 schreef no-look het volgende:
[..]
als je zwaarder wilt worden, lijkt me dat niet meer dan logisch. Of je moet minder uitvoeren op een dag zodat je minder verbruikt
blijkbaar is je onderhoud dus 300-500 hogerquote:Op vrijdag 10 augustus 2007 12:32 schreef Handschoen het volgende:
[..]
True, maar ik eet al 300-500 boven onderhoud....
Misschien een liter, dus? Hoe meer hoe beter toch? De hoeveelheid kwark blijft hetzelfde...quote:Op donderdag 9 augustus 2007 16:32 schreef Handschoen het volgende:
[..]
hmmm, wellicht nog een poging proberen als 'shake' dan... Wordt het niet erg veel dan? Ik zat al bijna aan de 750 ml met die ananas er doorheen...
Ik zou eigenlijk denken dat melk beter zou zijn en water een rotzooi zou worden... ben benieuwd![]()
ja inderdaad. Ik was al een beetje aan het brainstromen met mezelf (quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 13:08 schreef Fugie het volgende:
[..]
blijkbaar is je onderhoud dus 300-500 hoger
Ziet er wel leuk uit.. Zometeen eens flink borst/biceps/ trainen.quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 13:24 schreef Handschoen het volgende:
[..]
ja inderdaad. Ik was al een beetje aan het brainstromen met mezelf () over hoe ik m'n eetschema zou gaan aanpassen en met welk 'clean' food dan...
Ik verzin wel wat leuks
Mijn eetschema staat hier btw...
Moet toch mijn best gaan doen om 's ochtends meer te gaan eten...
Thanksquote:Op vrijdag 10 augustus 2007 16:43 schreef Videopac het volgende:
Oh en Ivosnivo: succes zondag!!!!
Heel erg jammer voor je!quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 19:53 schreef McGilles het volgende:
Vandaag heb ik dan min of meer officieel gehoord dat squatten en deadliften er in de toekomst voor mij niet meer bij zit. Ik mag nog legpress en legcurl doen maar de rest niet meer....
Toch wel jammer, ik denk dat ik dan de sport op een laag pitje ga gooien.
Waaromquote:Op vrijdag 10 augustus 2007 19:53 schreef McGilles het volgende:
Vandaag heb ik dan min of meer officieel gehoord dat squatten en deadliften er in de toekomst voor mij niet meer bij zit. Ik mag nog legpress en legcurl doen maar de rest niet meer....
Heel jammer.....quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 19:53 schreef McGilles het volgende:
Alleen zondagquote:Op vrijdag 10 augustus 2007 20:05 schreef Haijo het volgende:
[..]
Het is toch alleen op zaterdag? En niet op zondag?
Ja ik doe meequote:Op zaterdag 11 augustus 2007 13:03 schreef Semargofni het volgende:
Doe jij mee ivo? Weet je toevallig of je daar ook met de bus kan komen?
Klopt, heb nu vanaf ongeveer februari last van mijn knieen en heb vanaf eind mei fysiotherapie, 3x in de week. Tot nu toe weinig vooruitgang en er is mij verteld dat ik beter het zware benenwerk in de toekomst kan laten, of dat ik op mijn 40e 2 nieuwe knieen nodig zal hebben als ik het wel doe. Dan is de keuze toch wel snel gemaakt.quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 20:53 schreef MisterJ.Lo het volgende:
[..]
Waaromlichamelijke problemen?
? je bent nog maar net bezigquote:Op zaterdag 11 augustus 2007 17:24 schreef MisterJ.Lo het volgende:
Creatine/Glutamine gekocht en 55 euro armer nu![]()
en wat is de oorzaak? het trainen zelf?quote:Op zaterdag 11 augustus 2007 17:34 schreef McGilles het volgende:
[..]
Klopt, heb nu vanaf ongeveer februari last van mijn knieen en heb vanaf eind mei fysiotherapie, 3x in de week. Tot nu toe weinig vooruitgang en er is mij verteld dat ik beter het zware benenwerk in de toekomst kan laten, of dat ik op mijn 40e 2 nieuwe knieen nodig zal hebben als ik het wel doe. Dan is de keuze toch wel snel gemaakt.
Voortaan doe ik dus gewoon rustig 4x20 legpress en 4x20 legcurl om het toch nog een beetje bij te houden.
Ja en?quote:
Ja, min of meer wel ja. Het trainen heeft het zeker zeer versterkt. De zware lasten met deadliften en squatten en het doortrainen met een blessure. Maar ik had van nature dus al niet de beste knieen, maar als ik nooit had getraint had ik er ook geen last van gehad.quote:Op zaterdag 11 augustus 2007 18:21 schreef Tommy_808 het volgende:
[..]
en wat is de oorzaak? het trainen zelf?![]()
Balen manquote:Op vrijdag 10 augustus 2007 19:53 schreef McGilles het volgende:
haha, en dat voor iemand die 1 week geleden nog advies vroeg betreffende het trainen van de binnenkant van z'n borstquote:Op zaterdag 11 augustus 2007 17:24 schreef MisterJ.Lo het volgende:
Creatine/Glutamine gekocht en 55 euro armer nu![]()
Dank aan Antonio op milossarcev.com:quote:Op zondag 12 augustus 2007 08:45 schreef no-look het volgende:
hehe ik zit ook al te denken aan creatine
Frautie: kun je zo'n artikel posten? Monohydraat is nog veel goedkoper ook dus het zou wel relaxed zijn als het ook beter wasMaat van me is laatst een week of 5/6 aan de CEE gegaan en heeft er best gains mee gemaakt, zowel in massa als kracht.
Holy fuck, ik neem aan dat je dan een hele complexe Esther hebt ofzo? Maar geen monohydraat hier Heb je al halve kilo mono voor 15euro.quote:Op zondag 12 augustus 2007 19:10 schreef Tommy_808 het volgende:
wat is de richtprijs voor creatine? ik denk dat m'n drogist er nogal mee durft overdrijven (30 euro voor 2 weken ofzo)
Wat denk je zelf dat ik aan zo'n opmerking heb? Fijn dat je het te weinig vind maar misschien,, heeeeel misschien is het handiger als je dan even aangeeft wat ik erbij zou kunnen smijten en wat dus zoveel mogelijk melk-loos is.quote:
Ze zeggen meestal na 1/2 maanden monohydraat creatine een maandje stoppen. In het geval van die combo pakketten (ethyl esthers enzo en ook megagrow) maakt het niet zo veel uit hoelang je het gebruikt volgens mij.quote:Op zondag 12 augustus 2007 19:29 schreef Fugie het volgende:
is het trouwens slecht om creatine een langere periode te gebruiken ?
ik heb afgelopen anderhalve maand megagrow gebruikt en net weer een nieuwe pot gekocht. Gebruik eigelijk niet eens zoveel (50gr, 7,5gr creatine na elke training). Komende maand wil ik weer constant gaan trainen en hoop ik eigelijk dat ik nog wat verder groei.
Zorg dat je ruim boven je onderhoud zit.quote:Op zondag 12 augustus 2007 19:30 schreef koejoeloek het volgende:
[..]
Wat denk je zelf dat ik aan zo'n opmerking heb? Fijn dat je het te weinig vind maar misschien,, heeeeel misschien is het handiger als je dan even aangeeft wat ik erbij zou kunnen smijten en wat dus zoveel mogelijk melk-loos is.
Nee is zeker geen moeite, en die research heb ik allang gedaan, ik had een heel mooi schema waar ik mee ben moeten stoppen vanwege de melk, ik reageer heel slecht op melk wat zich uit in heul veel puisten. In de vakantie (die bij mij 6 maanden duurde) boeit mij dat geen fuck en ben ik ook aardig wat gegained, maar als ik zo weer verder ga met me studie is dat dus no option.quote:Op zondag 12 augustus 2007 20:04 schreef Baffer het volgende:
[..]
Zorg dat je ruim boven je onderhoud zit.
Eet rijst, brood, pasta,vis, vlees, eieren, melk(waarom mag je geen melk drinken, ben je lactose intolerant ofzo?) noten etc.
Heel misschien is het handiger als je ff wat reseach doet, dan leer je er zelf ook van, of is dat teveel moeite?
Ik krijg al last van me schouders bij 50 kg benchen. Ik bench daarom niet meer, teveel stress op schouders. Met dumbells voelt veel fijner voor mij.quote:Op zaterdag 4 augustus 2007 00:35 schreef McGilles het volgende:
[..]
Ik heb echt nog nooit last van m'n schouder gekregen met bankdrukken. Gelukkig maar denk ik dan
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |