abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_52006610
Nummertje 69, oeh, geil nummer zeg. Extra squat asses graag!
Vorig topic: [Centraal] Bodybuilding topic Deel 68

[Algemeen]

Als je besluit echt wat aan je lichaam te willen doen raad ik een ieder aan om het thuistrainen te vergeten. De middelen die je hebt zijn te beperkt, en zullen al snel niet genoeg zijn. Naar de sportschool dus!

Verwacht niet dat je na 2 maanden eruit ziet als onze grote vriend Arnold Schwarzenegger. Dit heeft allemaal veel tijd nodig, denk hierbij echt aan jaren!!!

Hou in het achterhoofd dat een mooi lichaam opbouwen niet alleen lukt met trainen. Voeding en rust zijn even belangrijk! Als 1 van deze 3 niet in orde is, haal je simpelweg bij lange na niet eruit wat erin zit.

Grofgezegd zijn er 2 redenen waarom mensen gaan trainen. Ze willen of gewicht verliezen, of juist massa aanzetten. Tuurlijk zijn er combinaties hiervan, maar dit is voor de meeste toch de eerste drijfveer.

Als wilt afvallen, ga je niet meteen met zware gewichten slepen. Cardio (lopen, roeien en fietsen) zal dan je eerste behoefte zijn. Dit in een rustig tempo, en minimaal een 1/2 uur. Echter is het aan te raden al redelijk ook met wat gewichten te gaan trainen. Dit omdat hoe meer spiermassa je hebt, hoe sneller je verbranding werken en hoe sneller je dus vetten kwijt raakt. Sluit echter wel je training af met een 1/2 uur (of meer) aan cardio erna.

Wil je massa aanzetten, dan gaan we niets met cardio doen, maar meteen met gewichten trainen. Korte en zware trainingen zijn het meest effectief dan.

Concentreer je altijd op één van bovenstaande redenen. Het is nutteloos om spieren aan te willen zetten en tegelijkertijd te willen afvallen. Voor het eerste is een calorieoverschot noodzakelijk, voor het tweede een calorietekort. Daarom is het verstandig in de wintermaanden flink te trainen/eten om spiermassa aan te zetten, en tegen de zomer d.m.v. cardio vet te verbranden (en zo weinig mogelijk spiermassa te verliezen).

Het is raadzaam je trainingen niet te lang te laten duren. Op het moment dat de intensiteit van je training drastisch daalt, betekent dit dat de catabole (spierafbrekende) hormonen in een overschot voorkomen ten opzichte van de anabole (spieropbouwende) hormonen. De meeste mensen zouden het bij maximaal 4-5 kwartier moeten houden; echter een goede conditie (fitness-level) verhoogt deze tijdsduur en dat is natuurlijk ook gewoon te trainen .

Keep in mind dat er geen standaard training bestaat voor iedereen. De trainingsbehoefte verschilt per individu en daar zal men zelf door praktijkervaring achter moeten komen.

Allereerst kan je je wel gaan oriënteren op wat je min of meer nodig hebt aan de hand van je lichaamsbouw. Er bestaan 3 types lichaamsbouw:

* Ectomorph (slanke bouw, hoge verbranding)
* Mesomorph (gespierde bouw, middel verbranding)
* Endomorph (stevige bouw, trage verbranding)

Kijk hier om uit te zoeken wat jij precies bent en waarin je in eerste instantie aan moet denken als je begint met training. http://www.bodybuilding.com/fun/becker3.htm

Overigens behoort niemand echt tot 1 van de hoofdtypes lichaamsbouw. Iedereen is een unieke combinatie tussen bovenstaande typen.

Ook het type sportschool waar je wilt gaan trainen biedt stof tot nadenken.

Je hebt aan de ene kant die mooie moderne sportscholen, met apparaten die op luchtdruk werken en zich met jouw pasje zich instellen op het gewicht wat jij moet doen die dag. Bij deze sportschool is er vaak geen mogelijkheid tot (of is het zelfs verboden) het doen van sommige "echte" bodybuild oefeningen zoals squats, uitstappen, deadlifts ed. Ook gaan de losse gewichten vaak niet zwaarder dan 30kg. Publiek is vaak een beetje, eh, trendy als 't ware. De sfeer is hierbij vaak zoiets van "Zie mij in m'n nieuwe dure trainingsoutfit de huppelkut uithangen."

Aan de andere kant heb je de old school sportscholen. Veel zwaar gewicht ipv hypermodern spul. Het publiek is hier degenen die echt willen trainen en groeien. Voor een beginner kunnen een aantal grote jongens van 120kg die zwaar aan 't trainen zijn imponerend overkomen, maar als je verder kijkt dan je neus lang is merk je dat de sfeer stukken gemoedelijker en behulpzamer is dan die "moderne" sportscholen.

En hier zijn dus ook weer tussenvormen in.

Trainingsmethoden

Wat krachtsport aangaat zijn er eigenlijk 2 theorieën over training, of beter gezegd; de supercompensatie:

Single factor theory: fatigue (belasting) over 1 workout
Dual factor theory: fatigue over meerdere workouts

In het eerste geval heb je dus een training, waarin een spier belast wordt, waarna hij herstelt en er supercompensatie optreedt. Op dat moment doe je een nieuwe training.
Bij dual factor draait het om fatigue over meerdere trainingen. Je werkt progressief in elke training zodat je je lichaam steeds zwaarder belast (loading). Op het randje van overtraining doe je een deload week (lager volume).

In het bodybuilding is single factor training overweldigend in de meerderheid. Men traint elke spiergroep 1x per week en bouwt zo meer spiermassa op. In de overige krachtsporten (sprinten, gewichtheffen etc) volgt men voornamelijk het dual factor principe.

Elk van beide heeft voor- en nadelen. Het is dus aan jezelf om te bepalen op wat voor manier je traint. Het is niet zo dat je van single factor training alleen gespierd wordt en van dual factor alleen sterk; er zijn genoeg bodybuilders die sterker zijn dan de gemiddelde powerlifter en omgekeerd zijn er genoeg powerlifters die gespierder zijn dan de gemiddelde bodybuilder.
Kortgezegd kan je je training zo simpel of ingewikkeld maken als je zelf wilt .

Meer informatie over (met name) dual factor training en/of vragen zijn altijd welkom, google ook eens op “dual factor training” of “fitness fatigue model”.

[Oefeningen]

"Help! Er zijn 1001 verschillende oefeningen te doen in de sportschool, waar moet ik in hemelsnaam beginnen?!"

Sportscholen hebben hiervoor vaak speciale beginnersschema's waarin je elke training je hele lichaam traint. Dit is op zich een redelijke manier om met training in contact te komen, maar ikzelf (LedZep) ben niet zo'n fan van deze methoden omdat ze veel spiergroepen isoleren in plaats van de grote compoundoefeningen (die je de meeste massa opleveren).

Als je al wat langer traint ben je zelf in staat om een geheel eigen schema op te stellen wat aansluit bij jouw behoefte.

Vergeet niet je gehele lichaam te trainen. Dus ook benen en rug. Hieronder gemakshalve een quote van mij uit een ander topic:
quote:
[message=17645119,noline]MrJ schreef op 28 april 2003 @ 16:54[/message]:
Yep.

1 spiergroep trainen is niet goed. Of je traint je gehele lichaam, of je traint niet.

Er zijn zat mensen die alleen in de sportschool aan hun borst+schouders+armen+buik werken, terwijl ze vergeten dat een goede rug, traps, onderarmen, bovenbenen en kuiten o zo belangrijk zijn.

Dit omdat het a) voor een betere lichaamsdoorbloeding zorgt en b) het er simpelweg niet uitziet.

Beetje nette voorkant, maar geen wijde rug en goede benen waardoor het totaalplaatje simpelweg een lachertje wordt.

Ook de lichaamshouding is bij die mensen totaal fout. De armen gaan naar binnen staan (aaphouding) omdat er geen rug en traps getraind wordt om het geheel weer naar achteren te corrigeren.
Hier is bijv. mijn trainingsschema:

http://home.planet.nl/~geem0008/trainingsschema.doc

Een goed trainingsschema bestaat voor een groot gedeelte uit de grote compound oefeningen zoals squats, deadlifts, bench press, overhead presses, bent over rows etc. De rest van je trainingsschema kan je opvullen met andere (zoals isolatie) oefeningen.

[Voeding]

Alles staat of valt met voeding. Of je nu wilt afvallen of massa wilt winnen, voeding is de sleutel tot succes.

De volgende voedingsstoffen kan je grofweg onderscheiden:

* (Complexe) Koolhydraten.
Dit is de energiebron van je lichaam. Koolhydraten leveren in eerste instantie de energie voor je spiercellen om de training te kunnen doorstaan. Deze haal je oa uit brinta, havermout, (zilvervlies)rijst, (volkoren)pasta etc.
* Eiwitten.
Eiwitten bestaan uit aminozuren, dit zijn de bouwstenen van je lichaam. Eiwitten haal je ondermeer uit vis, wit vlees (kip, kalkoen), kwark, eieren (duh) etc.
* Vetten.
Vetten zijn één van de belangrijkste bouwstoffen van het lichaam. Zowel verzadigde als onverzadigde vetten kan je zonder problemen (veel) consumeren.
Transvetzuren kan je maar beter wel zo veel mogelijk mijden, deze zijn zeer slecht voor je hart- en bloedvaten en je algemene gestel. Je vindt ze onder andere in koekjes, taart e.d.

Let vooral op je eiwitinname!
Om spiermassa te winnen moet je dus meer eiwitten naar binnen werken dan dat je lichaam nodig heeft. Het evenwichtspunt tussen te weinig eiwitten waarbij je lichaam zich in de catabole fase (spierafbrekend), of genoeg eiwitten waarbij je lichaam zich in de anabole fase (spieropbouwend) bevind is je 'proteine turn over point' genaamd.

Zorg er dus voor deze weegschaal naar de goede kant doorslaat! Minimaal 2 gram eiwitten per kg lichaamsgewicht per dag is een mooie basic regel.

Als je wilt aankomen dien je hoog in je voedingsstoffen te zitten. Daarvoor geldt gemiddeld genomen een minimum van 500 kcal boven je dagelijkse behoefte. Ectomorphe mensen kunnen echter maar beter een stuk meer eten – mits clean food kan je dit zelfs uitbouwen tot 2000-2500kcal boven je behoefte (mits een goed trainingsschema en een fucked up metabolisme ).

Wil je afvallen, ga je grofweg gezegd koolhydraten voor eiwitten en vetten vervangen (minder kcals) om zodoende zo'n 500kcals onder je dagelijks verbruik te komen. Maar dan wel met veel eiwitten om spiermassaverlies tegen te gaan.

De verhouding koolhydraten/eiwitten/vetten 'regel' is als je wilt aankomen 50/30/20 en 33/33/33 als je wilt afvallen.

Direct na het trainen is het aan te raden om een zgn 'post workout shake' tot je te nemen. Je lichaam is op dat moment in catabole fase, en schreeuwt als het ware om voeding. Je lichaam op dat moment van snelle energie (dextrose) en snelle eiwitten zoals whey voorzien is bijna een must.

Deze shake maak je gemakshalve thuis al klaar, en werk je in de kleedkamer naar binnen. Hoe de samenstelling er precies uit dient te zien verschilt per individu, maar laat er zeker 30gram dextrose en 50gram eiwitten in voorkomen op zo'n 1/2 liter water/melk. Whey eiwitten zijn snel opneembaar en worden het meest gebruikt hiervoor. Eventueel kan je casseine (traag opneembaar) ook nog toevoegen.

Mijn voedingsschema ziet er als volgt uit:
http://home.planet.nl/~geem0008/voedingsschema.xls

[Rust]

Rust is de tweede sleutel tot succes. Je spieren groeien na een prikkel (de training) wanneer er ná die prikkel een rustperiode wordt ingelast. Over de lengte van die rust wordt veel geroepen, maar dit is voor ieder persoon verschillend én hangt af van de intensiteit (% van je 1 Rep Max op een lift), het volume (totaal gewicht) van je trainingen én de vraag of je tot failure traint.

Wanneer je elke set doorgaat tot je het gewicht niet meer omhoog krijgt (concentric failure) krijgen zowel de spieren als je CZS (centraal zenuwstelsel) een grote opdonder. Voor de laatste heeft dan zeker 6 dagen nodig om volledig te herstellen.

Wanneer je daarentegen altijd 1 à 2 reps onder failure blijft en het volume van je trainingen beperkt houdt, kan je een spier veel vaker belasten. Dit zelfs tot 4-6 keer per week (en in extreme gevallen nog vaker, zoals bv. olympisch gewichtheffers doen)

Het hangt dus volledig van je eigen trainingsmethode af hoelang je recupereert, en je zult ook zelf moeten uitvinden wat voor jou de beste manier is.

[Supplementatie]

Buiten voeding gebruiken mensen die al een tijdje trainen supplementatie als aanvulling op hun voeding. Dit kan variëren van eiwitten in de vorm van aminozuren, wat creatine voor het uithoudingsvermogen tot een GABA wat voor een diepe nachtrust een hogere testosteron spiegel zorgt.

Supplementen zijn overal te koop en niet illegaal. Voor sommige is het aan te raden deze niet langer dan 8 weken achterelkaar te gebruiken om gewenning te voorkomen, andere supplementen kunnen gewoon het hele jaar door worden gebruikt.

Tegen de tijd dat je een jaartje serieus traint heb je in principe zelf al redelijk wat kennis vergaart over dit onderwerp zodat je zelf wel in staat bent een keuze te maken wat je wilt gaan proberen. Combinaties van supplementen zijn altijd aan te raden. De nieuwste generatie supplementen is trouwens al vaak een combinatie van het eea. Creatine met amino's en een revolutionaire nieuwe transportmethode schreeuwen je vanaf de stellingen toe. Trial and error geldt hiervoor. Wat voor de 1 lekker aanslaat, zal voor de ander geen resultaten brengen.

Verwacht er dus geen wonderen van, je gaat vaak wel een stuk vooruit, maar je wordt niet in 1x super gespierd ofzo.

Persoonlijk vind ik eiwitsupplementatie meer onder het kopje voeding vallen, dan supplementatie, maar dat is mijn (Mr.J) persoonlijke mening.

[Vitamines en mineralen]

"Een uitgebalanceerde en evenwichtige voeding behoeft geen verdere extra ondersteuning" is vaak te horen uit de monden van mensen die een bodybuilder een handje vol pillen ziet wegwerken bij een maaltijd. Helaas vergeten deze mensen dat een lichaam van een bodybuilder totaal andere behoeftes heeft dan die van een niet bodybuilder/sporter.

Vitamines in grote hoeveelheden zoals vit B en C zijn nodig en niet schadelijk in hoge (lees: hoog, niet extreem hoog ) hoeveelheden (ze zijn nl. in water oplosbaar, in tegenstelling tot vit A en D waar je welk mee moet uitkijken). Mineralen zoals magnesium en zink zijn ook bijna onmisbaar voor velen.

Zeer uitgebreide info hierover:
http://www.bodybuilding.com/fun/catvit1.htm
http://www.bodybuilding.com/fun/catvit2.htm

Met diezelfde auteur heb ik onderstaand schematje samengesteld:
http://home.planet.nl/~geem0008/vitaminesmineralen.doc

[Steroiden]

Iedereen die al een tijdje traint komt voor de keus te staan om wel of geen AAS (Androgene Anabole Steroïden) te gaan gebruiken. Die keus is heel persoonlijk, wil je als 'natural' verder of maakt die naam jou niet veel uit. Je zal natuurlijk als je voor gebruiken kiest te horen krijgen dat je "het niet zelf gedaan hebt" en dat je spieren "uit een potje komen". Niets is minder waar. Als je in een kuur zit moet je nog harder trainen, nog meer eten en nog langer rusten dan eerst.

Als je gebruikt wees er dan wel open over. Ervaren sporters zien het zo wanneer er iemand aan het kuren is, ontkennen als 't je gevraagd wordt is alleen maar jezelf voor de gek houden. Zorg dan ook dat je niets overhaast doet en er echt veel erover weet. Laat je eventueel begeleiden door een ervaren persoon.

Paar aandachtspuntjes:
- Voor je 21e is het gebruik van AAS NOT DONE. Je endocriene systeem (hormoonhuishouding) is dan nog volop in ontwikkeling. Gebruik van AAS zal die erg verstoren.
- Begin er niet aan zonder een jarenlange basis. Je wint er veel minder mee, en de kans op blessures is groter.
- Laat voor en na je kuur je bloed controleren. Laat je testosteron, LH, FSH, nier- en leverfunctie in kaart brengen. Zodoende heb je naderhand een overzicht of je lichaam zich helemaal hersteld heeft.

De voor- en tegenstanders van AAS zullen er altijd blijven. Zolang je respect hebt voor een ander zijn keuze is dit geen enkel probleem.

[Handige en informatieve linkjes]

Geen idee wat er allemaal precies voor info te vinden is, maar met wat zoekwerk kan je er denk ik wel wat relevante info vinden.
http://bodybuilding.pagina.nl

Officiële site van de internationale bodybuild federatie. Niet zoveel spannends te vinden op wat foto sessies na.
http://www.ifbb.com

Zeer groot en uitgebreid informatief forum.
http://www.bodybuilding.com/forum

Groot en informatief Nederlandstalig forum. De meeste 'stamgasten' uit dit topic zijn daar ook te vinden. De supermoderators zijn heel toffe gasten!
http://forum.dutchbodybuilding.com

Deze mag niet ontbreken in dit rijtje.
http://www.getbig.com

Specifieke voeding FAQ
http://bodybuilding.about.com/library/weekly/aa020403a.htm

Nog een voeding pagina.
http://www.getbig.com/articles/bottom.htm

Site met oefeningen in animated .gif
http://exrx.net/Exercise.html

Uitleg type spiervezels
http://fitnessnet.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=8532

Vitamines en mineralen info
http://forum.dutchbodybuilding.com/showthread.php?t=4010

AAS info
http://www.dutchbodybuilding.com/forum/aas.php

Site waar artikelen door diverse mensen worden gepubliceerd
http://www.t-nation.com

[Tot slot]

Zoals je ziet is er een overload aan informatie omtrent fitness en bodybuilding te vinden. Deze info is vaak ook tegenstrijdig, site A zegt X, terwijl site B over hetzelfde onderwerp weer Y zegt.

Het is zaak door middel van praktijkervaring erachter te komen wat voor jou van belang is. Dat kost tijd, maar trainen zoals jou lichaam het nodig heeft, is zoveel malen beter dan steeds maar weer klakkeloos alles wat je op de sites/ in de bladen leest over te nemen.

Combineer dus al die info en praktijkervaring tot het jouw ding is!

Train like an animal, eat like a horse, sleep like a baby and grow like a weed!

Ter afsluiting nog een aantal fotootjes van bodybuilders:

De huidige Mr. Olympia, na 5x #2 te zijn geweest, Jay Cutler:

De voormalige (8x zelfs) nummer 1, Ronnie Coleman:

En nog 2 van een of andere amateur bodybuilder:

Een paar dus maar. Ik kan als ik wil zo een heel topic volplempen met foto's (Priest, Levrone, Yates, Cormier, Ray etc. etc.), maar dat is niet de bedoeling vrees ik

* Deze openingspost is ooit gestart door Mr.J op GoT. Na 2 jaar in deze vorm te zijn gebruikt heeft LedZep deze uitgebreid en waar nodig verbeterd. *

Link naar OP.
How you play the cards you are dealt is all that matters.
pi_52007107
Okay dit heeft misschien echt totaal NIKS te maken met de bedoeling van dit Topic, maar ik vind die gasten toch verschrikkelijk lelijk :/. Zo wil je dr toch niet serieus uit zien? TS hoop ik niet toch??
  woensdag 1 augustus 2007 @ 00:58:16 #3
164095 koejoeloek
http://www.paulrand.nl
pi_52007355
tvpeetje, en tevens me laatste hap kwark van vandaag aan het begin van een nieuw topic. Ik weet verder ook niet waarom ik dit typ, maar dan is het in ieder geval meer dan slechts het woordje tvp
pi_52007524
quote:
Op woensdag 1 augustus 2007 00:45 schreef Hideandseek het volgende:
Okay dit heeft misschien echt totaal NIKS te maken met de bedoeling van dit Topic, maar ik vind die gasten toch verschrikkelijk lelijk :/. Zo wil je dr toch niet serieus uit zien? TS hoop ik niet toch??
Leg eens uit wat je er precies zo lelijk aan vind dan?
  woensdag 1 augustus 2007 @ 01:09:22 #5
164095 koejoeloek
pi_52007559
quote:
Echte bodybuilders trainen er ook niet voor om door jou mooi te worden gevonden
pi_52007689
Ik zeg altijd maar zo tegen mezelf,
en soms tegen andere, je traint voor jezelf en niet voor de buitenwereld.

Want iedereen traint opzich met een bepaald einddoel,
maar de één wat extremer dan de ander,
het ligt er maar net aan waar je voorkeur naar uit gaat.
pi_52008591
quote:
Nee, ik wil niet op ze lijken, ik wil wel van ze leren, ze zijn de besten in de sport.
pi_52008597
Maargoed, liever eruitzien als Arnold Schwarzenegger dan hoe ik er nu uitzie.
pi_52009015
quote:
Op woensdag 1 augustus 2007 02:24 schreef Skazminko het volgende:
Hier ben ik het helemaal mee eens.
  woensdag 1 augustus 2007 @ 08:35:42 #10
37248 BertV
Klei indiaan
pi_52009697
Tering Veel Proteine
Handgemaakt | Doggerland-overlever
  woensdag 1 augustus 2007 @ 08:49:25 #11
19479 Mr.J
Train, eat, sleep. Repeat.
pi_52009844
quote:
't Scheelt dat jij volle zalen trekt.
Godfather Bodybuilding topic reeks
pi_52009931
quote:
Op woensdag 1 augustus 2007 02:24 schreef Skazminko het volgende:
^^

(tvp)
If any member of the family should die whilst in the shelter from contamination,
put them outside, but remember to tag them first for identification purposes.
pi_52010050
ik vind Ronnie LeKkAh

straks pin squaten en frontsquaten. En lekker benchen.
pi_52010091
@ Ledzep

Ik zou wel oppassen met dat laten vallen met squatten. Dan zijn mensen snel geneigd toch te veren, wat wel extreem slecht is voor je gewrichten.
pi_52010098
quote:
Op dinsdag 31 juli 2007 19:49 schreef no-look het volgende:
de tieten van die rechter, zum kotzen
ik had het dan ook enkel over haar booty
Only when close to death, you really feel alive
pi_52010195
quote:
Op dinsdag 31 juli 2007 18:59 schreef Haijo het volgende:

[..]

Oh, okay, ik dacht echt dat je 2 meter was. Nou weet ik ook weer waarom je squat, idd.
Die lange en zware ben ik
pi_52010287
quote:
Op woensdag 1 augustus 2007 09:06 schreef McGilles het volgende:
@ Ledzep

Ik zou wel oppassen met dat laten vallen met squatten. Dan zijn mensen snel geneigd toch te veren, wat wel extreem slecht is voor je gewrichten.
Je hebt gelijk, tot op zekere hoogte. Natuurlijk moet je ab-so-luut niet bouncen want dan verpruts je je meniscus. Maar ik ga ervan uit dat no-look verstandig genoeg is om na te kunnen denken als hij skwat. Daarbij is enige relativatie op zijn plaats: de beste kerel squat iets minder dan BW, samen met zijn gewicht is dat dus bijna 2x BW bij elke buiging. Elke keer dat hij met een basketbal in zijn handen omhoog springt en neerkomt is er een klap van 3x BW gemiddeld op de gewrichten en 6x BW op de achillespees.
pi_52010297
quote:
Op woensdag 1 augustus 2007 09:13 schreef Den_Haag het volgende:

[..]

Die lange en zware ben ik
inc schouderblessure van het slapen... Ben nog steeds benieuwd hoe je daaraan komt.
hij kan altijd nog bacardi gaan serveren in het cafe van Lock, Stock and Two Smoking Barrels
pi_52011009
quote:
Op woensdag 1 augustus 2007 09:18 schreef LedZep het volgende:

[..]

Je hebt gelijk, tot op zekere hoogte. Natuurlijk moet je ab-so-luut niet bouncen want dan verpruts je je meniscus. Maar ik ga ervan uit dat no-look verstandig genoeg is om na te kunnen denken als hij skwat. Daarbij is enige relativatie op zijn plaats: de beste kerel squat iets minder dan BW, samen met zijn gewicht is dat dus bijna 2x BW bij elke buiging. Elke keer dat hij met een basketbal in zijn handen omhoog springt en neerkomt is er een klap van 3x BW gemiddeld op de gewrichten en 6x BW op de achillespees.
Heb je gelijk in. Maar ik waarschuw alleen maar omdat ik niemand blessures toewens. Ik ben zelf zo dom geweest om het te verprutsen dus...
pi_52011400
quote:
Op woensdag 1 augustus 2007 09:18 schreef LedZep het volgende:

[..]

Het dusdanig belasten (zoals hij traint: ik wil die 3x 5 reps, de 5e moet eruit geperst worden) van je knieën en gewrichten met een dusdanige snelle neergaande beweging, lijkt mij nooit in verhouding met "een klap van 3x BW gemiddeld op de gewrichten en 6x BW op de achillespees".

Dusdanige belasting in je krachttrainingsprogramma EN in wedstrijden, kan niet goed zijn voor je knie gewricht.

Ik zou bij zware skwat langzaam naar beneden en snel omhoog. Zo wordt je sprongkracht ook nog is groter. In plaats van het geforceerd te doen. Heb je langer geen blessures / slijtage.
pi_52011667
quote:
Op woensdag 1 augustus 2007 01:06 schreef Sander170 het volgende:

[..]

Leg eens uit wat je er precies zo lelijk aan vind dan?
Je ziet gewoon al die spieren en dat vind ik echt niet mooi. Ik bedoel ik kijk altijd naar de borst en kont van mannen maarre ... Nja nee, dit is echt te. Die vormen ook, ik vind het gewoon echt a big no
pi_52011692
quote:
Op woensdag 1 augustus 2007 08:49 schreef Mr.J het volgende:

[..]

't Scheelt dat jij volle zalen trekt.
Ya don't wanna know baby
pi_52011727
quote:
Op woensdag 1 augustus 2007 10:17 schreef Devlinsect het volgende:

[..]

Het dusdanig belasten (zoals hij traint: ik wil die 3x 5 reps, de 5e moet eruit geperst worden) van je knieën en gewrichten met een dusdanige snelle neergaande beweging, lijkt mij nooit in verhouding met "een klap van 3x BW gemiddeld op de gewrichten en 6x BW op de achillespees".

Dusdanige belasting in je krachttrainingsprogramma EN in wedstrijden, kan niet goed zijn voor je knie gewricht.

Ik zou bij zware skwat langzaam naar beneden en snel omhoog. Zo wordt je sprongkracht ook nog is groter. In plaats van het geforceerd te doen. Heb je langer geen blessures / slijtage.
En een jaar fysiotherapie en geen benen trainen word je zeker niet vrolijk van. Dan maar beter gewoon langzaam trainen!
pi_52011801
wat ik me eigenlijk afvraag is hoeveel gram koolhydraten per dag eigenlijk gewenst is... Ik bedoel, voor eiwitjes weet iedereen redelijk hoeveel nodig is om sterker te worden en/of te groeien, maar is er ook een vuist regel qua koolhydraten?
hij kan altijd nog bacardi gaan serveren in het cafe van Lock, Stock and Two Smoking Barrels
pi_52011985
quote:
Op woensdag 1 augustus 2007 10:33 schreef McGilles het volgende:

[..]

En een jaar fysiotherapie en geen benen trainen word je zeker niet vrolijk van. Dan maar beter gewoon langzaam trainen!
Gelijk heb je!

Er zijn BB beesten die squaten overslaan vanwege knie problemen en ALLEEN MAAR machines pakken als bijv. een legpress om zo juist meer controle over de beweging te krijgen. En dan geen setjes van 5x 5 reps. Maar 5 x 50 reps. Daar wordt je ook groot en vooral sterk van.

----------

Voor het groeien van spieren:
1,5 gram eiwit per kg lichaamsgewicht
3 tot 4 gram koolhydraten per kg lichaamsgewicht
pi_52012051
quote:
Op woensdag 1 augustus 2007 10:46 schreef Devlinsect het volgende:

[..]

Gelijk heb je!

Er zijn BB beesten die squaten overslaan vanwege knie problemen en ALLEEN MAAR machines pakken als bijv. een legpress om zo juist meer controle over de beweging te krijgen. En dan geen setjes van 5x 5 reps. Maar 5 x 50 reps. Daar wordt je ook groot en vooral sterk van.

----------

Ik denk dat ik ook nooit meer ga maxen met squatten en deadliften, gewoon op 50-75% trainen vind ik goed genoeg.
pi_52012089
tvp
pi_52012934
hmm bedankt voor de tips allen maar heb ik dus nog steeds geen eenduidig antwoord

als concessie voortaan iets minder gewicht en iets trager omlaag. Maar ik blijf zwaar trainen
pi_52013144
tvp
pi_52013780
Heb zin om vanavond voor de 2e keer te gaan swuatten, eens kijken of ik er 5 kilo's bij kan plakken
Have fun...
pi_52014076
quote:

[..]

Mij wel

Het is een illusie dat zwaar = slecht. Zwaar => sterk

De wetenschap zegt iets anders

Jij hebt jouw mening, ik heb mijn mening. Verder niets mis mee.
pi_52014891
weet jij er zo artikelen over Zep?
  woensdag 1 augustus 2007 @ 12:40:14 #34
164095 koejoeloek
pi_52014928
Wat was dit een belabberde hoerige kuttraining zeg, ik ga voortaan me benen op aparte dag doen, gewoon 1 dag met alleen maar benen en eventueel wat rugwerk. Maar ben helemaal dood na een paar been-oefeningen.
  woensdag 1 augustus 2007 @ 12:49:48 #35
19479 Mr.J
pi_52015154
Gaat LZ nu ook heel grappig in een quote posten waardoor zijn antwoord niet meer gequote kan worden door anderen. Leuk.
pi_52015344
Een auto moet ieder weekend naar een wedstrijd. Optrekken, remmen. En dat bij hoge snelheden.

Om de auto nog sterker te maken, gaat de auto 2x in de week naar de sportschool en zwaar trainen. Optrekken, remmen. En ook dat bij hoge snelheden.

Tot de verbazing van de auto, heeft ie veel meer last van slijtage. Banden, carrossorie. Zelfs de schijfremmen moeten eerder vervangen worden.

Laat de laatse zin weg en vervang het woord auto door sporter in bovenstaande stuk. Knappe wetenschapper die mij aan kan tonen dat het niet slecht is om een langere tijd (2 tot 3 maanden) zo zwaar te trainen. Helaasch kan er bij ons niets vervangen worden en zal je kapsels alleen maar verder doen slijten.

woensdag 1 augustus 2007 @ 13:20:08 #37
51398 MisterJ.Lo
LL.M (Master of Laws).
pi_52015914
Hmm vandaag toch maar even naar de sportschool gaan voor de biceps/triceps alleen, geen spierklachten in die groep, en 2 dagen rust kan ik ook zaterdag en zondag nemen
Any man who can drive safely while kissing a pretty girl
is simply not giving the kiss the attention it deserves.
pi_52016061
quote:
Op woensdag 1 augustus 2007 12:57 schreef Devlinsect het volgende:
Een auto moet ieder weekend naar een wedstrijd. Optrekken, remmen. En dat bij hoge snelheden.

Om de auto nog sterker te maken, gaat de auto 2x in de week naar de sportschool en zwaar trainen. Optrekken, remmen. En ook dat bij hoge snelheden.

Tot de verbazing van de auto, heeft ie veel meer last van slijtage. Banden, carrossorie. Zelfs de schijfremmen moeten eerder vervangen worden.

Laat de laatse zin weg en vervang het woord auto door sporter in bovenstaande stuk. Knappe wetenschapper die mij aan kan tonen dat het niet slecht is om een langere tijd (2 tot 3 maanden) zo zwaar te trainen. Helaasch kan er bij ons niets vervangen worden en zal je kapsels alleen maar verder doen slijten.

Ik zeg niet dat er geen slijtage bestaat, ik zeg dat je het moet relativeren omdat de slijtage bij bijvoorbeeld atletiek of basketbal veel groter is.

Ryan Kennelly heeft het bench WR trouwens verpulverd door 1036 lbs (471kg) weg te drukken .
pi_52016197
quote:
Op woensdag 1 augustus 2007 13:26 schreef LedZep het volgende:

[..]

Ik zeg niet dat er geen slijtage bestaat, ik zeg dat je het moet relativeren omdat de slijtage bij bijvoorbeeld atletiek of basketbal veel groter is.

Ryan Kennelly heeft het bench WR trouwens verpulverd door 1036 lbs (471kg) weg te drukken .
Doe hij goed, wat is zijn eigen gewicht (en lengte)?
pi_52016556
quote:
Op woensdag 1 augustus 2007 13:31 schreef McGilles het volgende:

[..]

Doe hij goed, wat is zijn eigen gewicht (en lengte)?
Grappig dat je het vraagt; Kennelly is namelijk een van de weinige superheavyweights die een normaal vet% heeft. Ik heb even opgezocht en dit zijn zijn stats:

Arm flexed: 23"
Arm relaxed: 21"
Forearms: 18"
Shoulders: 62"
Chest: 52"
Waist: 40"
Upper Thigh: 32"
Height: 6'2

Als ik het goed heb is dat dus zo'n 185-186cm. Hij weegt 134kg. Gezien deze foto:

denk ik dat hij op zo'n 15% zit. In ieder geval, imo is hij veruit de sterkste bencher op dit moment vanwege het feit dat hij 1. lange(re) armen heeft dan een Rychlak of een Mendelsson en 2. geen extreme arch gebruikt, waardoor hij een veel langere bewegingsbaan heeft dan bovengenoemden. Zijn benches zien er ook veel normaler uit in vergelijking met de Rychlak quarter ROM show.
pi_52016573
jezus... dat is bijna 7x mijn top
pi_52016695
quote:

[..]

Bankdrukken? Tapdancing crist, hij kan mijn moeders auto wegdrukken!
pi_52017108
Dat was wel in een powersuit he.
Blijft natuurlijk zeer indrukwekkend!

Maar RAW presses vind ik toch nog altijd indrukwekkender....
pi_52017178
1 Goede middag.
pi_52017664
iemand al een filmje ervan gevonden? (ik vind hem niet op youtube)
If any member of the family should die whilst in the shelter from contamination,
pi_52018049
quote:
Op woensdag 1 augustus 2007 13:42 schreef LedZep het volgende:

[..]

Grappig dat je het vraagt; Kennelly is namelijk een van de weinige superheavyweights die een normaal vet% heeft. Ik heb even opgezocht en dit zijn zijn stats:

Arm flexed: 23"
Arm relaxed: 21"
Forearms: 18"
Shoulders: 62"
Chest: 52"
Waist: 40"
Upper Thigh: 32"
Height: 6'2

Als ik het goed heb is dat dus zo'n 185-186cm. Hij weegt 134kg. Gezien deze foto:

[afbeelding]

denk ik dat hij op zo'n 15% zit. In ieder geval, imo is hij veruit de sterkste bencher op dit moment vanwege het feit dat hij 1. lange(re) armen heeft dan een Rychlak of een Mendelsson en 2. geen extreme arch gebruikt, waardoor hij een veel langere bewegingsbaan heeft dan bovengenoemden. Zijn benches zien er ook veel normaler uit in vergelijking met de Rychlak quarter ROM show.
Kijk, dat is tenminste een prestatie!
Ik vroeg het ook omdat 90% van die topbenchers inderdaad een quarter ROM maken en dit vind ik echt niks, zo kan ik ook makkelijk 200kg benchen.

Gewoon een wereldprestatie dit!
pi_52019935
had die kerel al ooit gezien, 405 lbs (uit m'n hoofd) 20 keer. En ook echt in een halve minuut ofzo. Master
  woensdag 1 augustus 2007 @ 16:09:57 #48
37248 BertV
Klei indiaan
pi_52020371
de records zijn allemaal met shirt? mietjes...
pi_52023360
TVP.
Pain is temporary, pride is forever
  woensdag 1 augustus 2007 @ 18:24:00 #50
28280 Fugie
Porsche _O_
pi_52023450
weinig spierpijn, morgen weer knallen op benen en rug
pi_52023574
quote:

[..]

Respect natuurlijk maar ik zie hem liever 300+ raw drukken, shirts met open rug en 3+ lagen gaat imo te ver.

Rychlak bencht geared ook 1000+, maar raw zou zijn max rond de 620 liggen.

Natuurlijk zal hij gruwelijke lockout strength hebben, om 1000+ te benchen, maar ik vind het toch "nep" eigenlijk.

Zelfde geldt voor die zogenaamde squat records waar lifters een gruwelijk wijde stance hebben en 10cm boven par stoppen.
pi_52023600
quote:
Op woensdag 1 augustus 2007 10:46 schreef Devlinsect het volgende:

[..]

Gelijk heb je!

----------

Ik zou met 100 reps trainen, dan weet je zeker dat je sterk wordt.
  woensdag 1 augustus 2007 @ 18:34:25 #53
28280 Fugie
Porsche _O_
pi_52023662
ik heb toch een kantoorbaan, knieproblemen zijn geen punt

Ik denk ook dat je met echt zware gewichten wel goed moet uitkijken (wat is echt zwaar ?) en overal is wel iets in te vinden wat slecht is voor je
pi_52023745
quote:

[..]

Bij zware squat snel omhoog? Dan is het niet "zwaar" dus.

Ik meen trouwens ergens gelezen te hebben dat je pas echt resultaten gaat merken van plyo's wanneer je 1.5xbw of meer squat.

Veel squatten = brutal guarantee for monstrous jumps.
pi_52023855
quote:
Op woensdag 1 augustus 2007 18:31 schreef Baffer het volgende:

[..]

Ik zou met 100 reps trainen, dan weet je zeker dat je sterk wordt.
vanaf de 1000 bereik je hypertrophy, dan maak je pas écht gains zoals ronnie coleman
pi_52023935
quote:
Op woensdag 1 augustus 2007 18:44 schreef Tommy_808 het volgende:

[..]

vanaf de 1000 bereik je hypertrophy, dan maak je pas écht gains zoals ronnie coleman
Ik zou er 10000 doen, dan heb je pas echt een POMP waardoor je echte groei bereikt.

Milos zweert erbij.
pi_52024217
quote:
Op woensdag 1 augustus 2007 18:48 schreef Baffer het volgende:

[..]

Ik zou er 10000 doen, dan heb je pas echt een POMP waardoor je echte groei bereikt.

Milos zweert erbij.
't is een kwestie van op wie je het meest wil lijken..

squatasses op request:

chicken tuna van bodybuilding.com:

ferme madam
pi_52024605
quote:
Op woensdag 1 augustus 2007 18:30 schreef Baffer het volgende:

[..]

Respect natuurlijk maar ik zie hem liever 300+ raw drukken, shirts met open rug en 3+ lagen gaat imo te ver.

Rychlak bencht geared ook 1000+, maar raw zou zijn max rond de 620 liggen.

Natuurlijk zal hij gruwelijke lockout strength hebben, om 1000+ te benchen, maar ik vind het toch "nep" eigenlijk.

Zelfde geldt voor die zogenaamde squat records waar lifters een gruwelijk wijde stance hebben en 10cm boven par stoppen.
True, true. Lewis heeft 150kg verschil tussen zijn WPO en IPF squat, waardeloos for sure.
pi_52024686
quote:
Op woensdag 1 augustus 2007 18:39 schreef Baffer het volgende:

[..]

Bij zware squat snel omhoog? Dan is het niet "zwaar" dus.

Ik meen trouwens ergens gelezen te hebben dat je pas echt resultaten gaat merken van plyo's wanneer je 1.5xbw of meer squat.

Veel squatten = brutal guarantee for monstrous jumps.
probleem is alleen een fatsoenlijke squat op te bouwen Duurt té fokking lang.
pi_52024935
quote:
Op woensdag 1 augustus 2007 19:16 schreef no-look het volgende:

[..]

Hoe lang train je al, en hoeveel squat je nu?

Hoe ziet je schema eruit?

Bulken helpt trouwens enorm om kracht te winnen.
quote:
Op woensdag 1 augustus 2007 19:13 schreef LedZep het volgende:

[..]

True, true. Lewis heeft 150kg verschil tussen zijn WPO en IPF squat, waardeloos for sure.
Hahahaha precies, jeff lewis is het ultieme voorbeeld.

http://nl.youtube.com/watch?v=qR8bPTTDVu8 :S monster rom lijkt het.

[ Bericht 8% gewijzigd door Baffer op 01-08-2007 19:35:24 ]
pi_52024965
quote:
Op woensdag 1 augustus 2007 19:16 schreef no-look het volgende:

[..]

er zit veel tussen de oren

ik squat nu evenveel dan een jaar geleden toen ik m'n abbo voor 9 maand had opgezegt (m'n benen zijn wel 3cm gekrompen in omtrek )
pi_52026349
quote:
Op woensdag 1 augustus 2007 19:28 schreef Baffer het volgende:

[..]

Hoe lang train je al, en hoeveel squat je nu?

Hoe ziet je schema eruit?

Bulken helpt trouwens enorm om kracht te winnen.
[..]
train de squat nu een jaar serieus. Ben van 30kg naar 70 gegaan, zo slap ben ik dus begonnen
Maargoed, ik squat 78 parallel dus zo weinig is het-nou-ook-weer-niet, ik squat alleen ass to the grass, compleet full dus. En daarmee zit ik nu op 3*70.

Wat ik schokkend vind is dat ik wel 124kg deadlift, vrij easy. 130 zou me denk ik ook lukken. Dit verschil is echt groot. Je ziet op dbb vaak kerels die net zoveel deadliften als ik maar wel 40kg meer squaten. Ik snap dat niet...

Bulken doe ik niet, paar kg extra zou ik niet erg vinden maar snelheid vind ik ook zeer belangrijk. Ben een guard bij basketball en ik wil mijn plek in het eerste team behouden Dan kan ik het niet gebruiken veel zwaarder/trager te worden.

Schema vanaf volgende week (ongeveer):

maandag:

Full Squat
Speed Squat
Shoulder Press

Woensdag:

Pin Squat
Front Squat
Row

Vrijdag:

Deadlift
Powerclean
Bench

maar ik ga wat meer freestylend trainen. Niet teveel van tevoren bepalen hoeveel sets, reps, etc. Gewoon onder de 5 reps blijven en zoveel setjes als goed voelt. Suggesties altijd welkom natuurlijk
  woensdag 1 augustus 2007 @ 20:42:17 #63
164095 koejoeloek
pi_52026748
Kan iemand mij misschien uitleggen hoe het kan komen dat ik zowat halfdood de gym uitstrompel als ik 3 of 4 korte maar krachtige beentrainingen doe? Snap er geen hout van, vanmorgen begonnen met benen, eerst legpress (120kg) Lunges (22kg) Toen voelde ik me al doodmoe worden, toen nog Leg Extensions (60kg) gedaan en toen kon ik wel naar huis gaan, want was ka-pot. Op de een of andere manier altijd gezeik met me benen, ik ga ze nu op 2 aparte dagen trainen, en dan samen met me rug.
  woensdag 1 augustus 2007 @ 20:51:03 #64
28280 Fugie
Porsche _O_
pi_52027012
energie tekort.
pi_52027178
Meer vreten idd.

Nou, ik heb me schouder weer naar de kloten. Heb pijn met alles wat ik doe, deur openen, koffie drinken etc. Vandaag nog wat rug getraind maar dat mocht geen naam hebben. Zelfs op half gewicht had ik soms pijnscheuten. Morge maar de fysio bellen en hopen dat het snel hersteld.
  woensdag 1 augustus 2007 @ 20:57:08 #66
164095 koejoeloek
pi_52027190
quote:
Op woensdag 1 augustus 2007 20:51 schreef Fugie het volgende:
energie tekort.
Kost een benentraining dan zo gigantisch veel meer energie als een borst/arm weet ik veel wat training. Bovendien heb ik vandaag tenminste echt ontzettend flink ontbijt genuttigd omdat ik al bang was dat het wel fout zou gaan, dus had me maatregelen al getroffen, en alsnog gaat het kut.
  woensdag 1 augustus 2007 @ 21:02:19 #67
28280 Fugie
Porsche _O_
pi_52027358
quote:
Op woensdag 1 augustus 2007 20:57 schreef koejoeloek het volgende:

[..]

Kost een benentraining dan zo gigantisch veel meer energie als een borst/arm weet ik veel wat training. Bovendien heb ik vandaag tenminste echt ontzettend flink ontbijt genuttigd omdat ik al bang was dat het wel fout zou gaan, dus had me maatregelen al getroffen, en alsnog gaat het kut.
je benen zit de helft van je spieren, dus ja dat kost meer energie dan een borst / arm training.

Moet je maar eens je hele bovenlichaam gaan doen. Beginnen met je rug / biceps en dan borst / triceps en dan nog buik
  woensdag 1 augustus 2007 @ 21:06:54 #68
164095 koejoeloek
pi_52027500
quote:
Op woensdag 1 augustus 2007 21:02 schreef Fugie het volgende:

[..]

je benen zit de helft van je spieren, dus ja dat kost meer energie dan een borst / arm training.

Moet je maar eens je hele bovenlichaam gaan doen. Beginnen met je rug / biceps en dan borst / triceps en dan nog buik
snap ik, maar dan nog, vind ik het vaag dat ik zowat out ga met wat benenwerk. Als ik mijn bovenlichaam train neem ik vaak genoeg borst, bicep/schouder/tricep & buik op high intensity, en dan 3 beenoefeningen en ben out it's fukking pathetic
  woensdag 1 augustus 2007 @ 21:09:31 #69
51398 MisterJ.Lo
LL.M (Master of Laws).
pi_52027597
Iemand enig idee welke oefening ik moet doen om mijn triceps nog harder te voelen? Als ik bijvoorbeeld ik noem maar wat Pressdown doe dan voel ik ze wel, maar voornamelijk doen mijn biceps het meeste werk, kan dat kloppen of doe ik dan toch iets verkeerd.
  woensdag 1 augustus 2007 @ 21:10:20 #70
28280 Fugie
Porsche _O_
pi_52027625
voor je triceps zijn een zoooooooi aan oefeningen, vraag het in sportschool eens
  woensdag 1 augustus 2007 @ 21:11:27 #71
51398 MisterJ.Lo
LL.M (Master of Laws).
pi_52027676
quote:
Op woensdag 1 augustus 2007 21:10 schreef Fugie het volgende:
voor je triceps zijn een zoooooooi aan oefeningen, vraag het in sportschool eens
I know, dat is het punt eigenlijk niet, het uitvoeren van die oefeningen voel ik vooral mijn biceps en triceps ook maar dan in mindere maten, kan dat kloppen.
  woensdag 1 augustus 2007 @ 21:14:24 #72
28280 Fugie
Porsche _O_
pi_52027776
quote:
Op woensdag 1 augustus 2007 21:11 schreef MisterJ.Lo het volgende:

[..]

I know, dat is het punt eigenlijk niet, het uitvoeren van die oefeningen voel ik vooral mijn biceps en triceps ook maar dan in mindere maten, kan dat kloppen.
ik weet niet precies wat je bedoelt met pressdown maar ik neem aan dat je een gewicht naar beneden drukt op een machine ?
  woensdag 1 augustus 2007 @ 21:17:08 #73
51398 MisterJ.Lo
LL.M (Master of Laws).
pi_52027860
quote:
Op woensdag 1 augustus 2007 21:14 schreef Fugie het volgende:

[..]

ik weet niet precies wat je bedoelt met pressdown maar ik neem aan dat je een gewicht naar beneden drukt op een machine ?
Dat was een voorbeeld, maar ja inderdaad
pi_52027870
quote:
Op woensdag 1 augustus 2007 21:09 schreef MisterJ.Lo het volgende:
Iemand enig idee welke oefening ik moet doen om mijn triceps nog harder te voelen? Als ik bijvoorbeeld ik noem maar wat Pressdown doe dan voel ik ze wel, maar voornamelijk doen mijn biceps het meeste werk, kan dat kloppen of doe ik dan toch iets verkeerd.
Ik begin meestal met dips, dan Dumbbell One Arm Triceps Extension en als afsluiter Standing Barbell Triceps Extension Behind Head.(sorry voor de idote namen maar kan niet zo een-twee-drie betere vinden)
  woensdag 1 augustus 2007 @ 21:20:29 #75
28280 Fugie
Porsche _O_
pi_52027949
quote:
Op woensdag 1 augustus 2007 21:17 schreef MisterJ.Lo het volgende:

[..]

Dat was een voorbeeld, maar ja inderdaad
geen idee, je uitvoering zal wel niet helemaal goed zijn

ik doe altijd skullcrushers, push downs (1 of 2 arm) en dan nog extensions. Dippen kan ik nog niet echt dus dat moet nog ff wachten
  woensdag 1 augustus 2007 @ 21:25:14 #76
51398 MisterJ.Lo
LL.M (Master of Laws).
pi_52028099
Correct, de meest belachelijke namen krijgen bepaalde oefeningen met zich mee

Denk dat ik ze maar voor mijn zelf een eigen benaming ga geven
pi_52030196
quote:
Op woensdag 1 augustus 2007 21:25 schreef MisterJ.Lo het volgende:
Correct, de meest belachelijke namen krijgen bepaalde oefeningen met zich mee

Denk dat ik ze maar voor mijn zelf een eigen benaming ga geven
tis allemaal vanzelfsprekend, zo vind ik af en toe zelf benamingen uit
pi_52031130
quote:
Op woensdag 1 augustus 2007 20:27 schreef no-look het volgende:

[..]

train de squat nu een jaar serieus. Ben van 30kg naar 70 gegaan, zo slap ben ik dus begonnen
Maargoed, ik squat 78 parallel dus zo weinig is het-nou-ook-weer-niet, ik squat alleen ass to the grass, compleet full dus. En daarmee zit ik nu op 3*70.

Wat ik schokkend vind is dat ik wel 124kg deadlift, vrij easy. 130 zou me denk ik ook lukken. Dit verschil is echt groot. Je ziet op dbb vaak kerels die net zoveel deadliften als ik maar wel 40kg meer squaten. Ik snap dat niet...

Bulken doe ik niet, paar kg extra zou ik niet erg vinden maar snelheid vind ik ook zeer belangrijk. Ben een guard bij basketball en ik wil mijn plek in het eerste team behouden Dan kan ik het niet gebruiken veel zwaarder/trager te worden.

maandag:

Full Squat
Speed Squat
Shoulder Press

Woensdag:

Pin Squat
Front Squat
Row

Vrijdag:

Deadlift
Powerclean
Bench

maar ik ga wat meer freestylend trainen. Niet teveel van tevoren bepalen hoeveel sets, reps, etc. Gewoon onder de 5 reps blijven en zoveel setjes als goed voelt. Suggesties altijd welkom natuurlijk
Wat is je gewicht en lengte nu?

Ik heb het idee dat er bij jou genoeg ruimte is voor een paar extra kilo's zonder dat je je snelheid gaat verliezen.

Speedssquats ga je btw niet veel aan hebben als beginner, zeker niet als 2e oefening.
pi_52033176
ben nu 72 kg bij 1.80 meter. 76 of 77 kg zou ik ook helemaal niet erg vinden maar veel meer moet het niet worden. Mensen van mijn lengte met een zwaarder postuur lopen er al rond in m'n team en dan heb je het ineens over een andere taakverdeling in het team. Ik moet de quickness boven alles behouden. Misschien nog wel belangrijk dan sprongkracht, ook al besef ik dat het samenhangt.

Het liefst wil ik gewoon een pak sterker worden zonder een gram zwaarder te worden. En daarom ga ik misschien (dit mogen m'n vrienden niet lezen ) een tijd in bierstaking. Ik leef nogal ongezond en ik krijg steeds meer de indruk dat ik toch echt minder moet gaan zuipen.

Speedsquats vind ik trouwens echt een rete-relaxte oefening, vooral na zware squats gaat dat lekker. Als je de zware load gewend bent kun je behoorlijk gas geven op 60% ofzo.
  donderdag 2 augustus 2007 @ 09:28:22 #80
37248 BertV
Klei indiaan
pi_52037339
Ik zag gisteren dat mijn "grote doel" inelkaar gezakt was na z'n lange vakantie... WTF?
Werden door anderen ook grappen over gemaakt. Ik zat bijna op zijn niveau.

Denk dat iedereen wel iemand in de sportschool een voorbeeld heeft waar hij naar toe wil werken?

Het viel me bij meer mensen op dat het "heftige" er van af was.
pi_52037401
bier drinken zuigt

Hoevaak ik al van plan ben geweest om minder bier te drinken kan ik niet eens meer tellen op 8 handen Soms gaat het een tijdje goed, om vervolgens weer volledig aan de fles te gaan daarna
pi_52037436
quote:
Op donderdag 2 augustus 2007 09:28 schreef BertV het volgende:
Ik zag gisteren dat mijn "grote doel" inelkaar gezakt was na z'n lange vakantie... WTF?

Denk dat iedereen wel iemand in de sportschool een voorbeeld heeft waar hij naar toe wil werken?

train nu met een maat van me die een pak sterker is. Dat helpt wel qua motivatie ja Hij deadlift 175, (safety)squat 150 en bencht alleen schuin, 95kg ofzo.
  donderdag 2 augustus 2007 @ 09:36:27 #83
37248 BertV
Klei indiaan
pi_52037520
quote:
Op donderdag 2 augustus 2007 09:33 schreef no-look het volgende:

[..]

train nu met een maat van me die een pak sterker is. Dat helpt wel qua motivatie ja Hij deadlift 175, (safety)squat 150 en bencht alleen schuin, 95kg ofzo.
Ik had het eigenlijk over uiterlijk, maar ik train met m'n tien jaar jongere anabolen-schoonbroertje cq trainingsmaatje... En dat werkt kwa motivatie prima.
pi_52037780
Best wel bizar dat hij 18/19 is en dan al aan de anabolen zit. Volgens jou (paar topics terug) eet & rust hij ook nog eens heel slecht.

Wat ik me trouwens afvraag, moet je voor de Mr Olympia anabolen vrij zijn? Hoe zit het met Arnold, gebruikte die ook anabolen?
pi_52038114
whehehe

is de Paus katholiek? Als ze op de Olympia zouden controlleren krijg je tour de france taferelen maar dan 1000 keer erger
pi_52038175
quote:
Op woensdag 1 augustus 2007 18:34 schreef Fugie het volgende:
ik heb toch een kantoorbaan, knieproblemen zijn geen punt
Ik heb ook een kantoorbaan: ideaal voor het herstellen tussen de trainingen
Maar ik heb liever geen knie- of andere gewrichtsproblemen; neem glocosamine omdat dat goed schijnt te zijn voor je gewrichten.
pi_52038247
quote:
Op donderdag 2 augustus 2007 10:03 schreef Videopac het volgende:

[..]

Ik heb ook een kantoorbaan: ideaal voor het herstellen tussen de trainingen
Maar ik heb liever geen knie- of andere gewrichtsproblemen; neem glocosamine omdat dat goed schijnt te zijn voor je gewrichten.
Mwa ik denk dat ik nog een jaar ofzo intensief wil trainen en daarna sowieso rustiger aan ga doen. Mijn bedoeling is om mijn fysiek wat te verbeteren. Zodra ik op het niveau ben dat ik tevreden ben ga ik niet meer als een gekke lopen trainen.

Moet ik natuurlijk niet helemaal verslaafd zijn als het zover is
pi_52038275
quote:
Op donderdag 2 augustus 2007 09:28 schreef BertV het volgende:

Ja!
In jou geval: ander doel zoeken...
(overigens haal ik eigenlijk nooit een doel; stel mijn doelen alweer hoger voordat de oude bereikt zijn (ben nogal perfectionistisch ingesteld).
pi_52038341
quote:
Op donderdag 2 augustus 2007 10:06 schreef Fugie het volgende:

[..]

Mwa ik denk dat ik nog een jaar ofzo intensief wil trainen en daarna sowieso rustiger aan ga doen. Mijn bedoeling is om mijn fysiek wat te verbeteren. Zodra ik op het niveau ben dat ik tevreden ben ga ik niet meer als een gekke lopen trainen.

Moet ik natuurlijk niet helemaal verslaafd zijn als het zover is
Volgens mij is de algemene tendens toch wel dat je al snel telkens net iets meer wil...
pi_52038576
quote:
Op donderdag 2 augustus 2007 10:10 schreef Videopac het volgende:

[..]

Volgens mij is de algemene tendens toch wel dat je al snel telkens net iets meer wil...
ach eens moet een einde zijn
pi_52039659
quote:
Op donderdag 2 augustus 2007 00:11 schreef no-look het volgende:
ben nu 72 kg bij 1.80 meter. 76 of 77 kg zou ik ook helemaal niet erg vinden maar veel meer moet het niet worden. Mensen van mijn lengte met een zwaarder postuur lopen er al rond in m'n team en dan heb je het ineens over een andere taakverdeling in het team. Ik moet de quickness boven alles behouden. Misschien nog wel belangrijk dan sprongkracht, ook al besef ik dat het samenhangt.

Het liefst wil ik gewoon een pak sterker worden zonder een gram zwaarder te worden. En daarom ga ik misschien (dit mogen m'n vrienden niet lezen ) een tijd in bierstaking. Ik leef nogal ongezond en ik krijg steeds meer de indruk dat ik toch echt minder moet gaan zuipen.

Speedsquats vind ik trouwens echt een rete-relaxte oefening, vooral na zware squats gaat dat lekker. Als je de zware load gewend bent kun je behoorlijk gas geven op 60% ofzo.
Maar die 60% is gebaseerd op gebruik van bands en/of chains. Zonder een van de twee is speedtraining eerder 70-80%, hoewel het dan nog niet ideaal is.
pi_52039730
Gisteren heerlijke beentraining gehad zeg, heerlijk is dat . Helemaal kapot van 6 oefeningen
Have fun...
pi_52039962
quote:
Op donderdag 2 augustus 2007 11:03 schreef LedZep het volgende:

[..]

Maar die 60% is gebaseerd op gebruik van bands en/of chains. Zonder een van de twee is speedtraining eerder 70-80%, hoewel het dan nog niet ideaal is.
kan ik ze dus eigenlijk wel weglaten en dan maar wat meer zware squats doen?
pi_52040008
ik heb nog spierpijn in traps

jammer want ik ga toch gewoon trainen
pi_52040054
quote:
Op donderdag 2 augustus 2007 11:13 schreef no-look het volgende:

[..]

kan ik ze dus eigenlijk wel weglaten en dan maar wat meer zware squats doen?
Nóg meer? 3 dagen is prima geschikt voor low-medium-heavy, waarbij de low en medium intensity dagen dan sowieso ook een soort speedtraining zijn. Maar je hebt al zoveel schema switches (nog meer dan ik zelfs ooit gedaan heb! ) dus stick to 1 rode draad en zie wat er gebeurt.
pi_52041881
quote:
Op donderdag 2 augustus 2007 09:30 schreef Fugie het volgende:
bier drinken zuigt

Hoevaak ik al van plan ben geweest om minder bier te drinken kan ik niet eens meer tellen op 8 handen Soms gaat het een tijdje goed, om vervolgens weer volledig aan de fles te gaan daarna
Ga je mond spoelen!
Al moet ik wel zeggen dat het met mij ook zo gaat. Zeker nu het voetbalseizoen weer gaat beginnen, is het vaak het hele weekend bal. En dan ook nog 's op dinsdag in tilburg uitgaan. Slechte zaak eigenlijk, maar ik zie het altijd maar zo... Er zijn genoeg mensen die het ook veel drinken, maar helemaal niet trainen. Ben ik toch nog goed bezig
pi_52042154
quote:
Op donderdag 2 augustus 2007 11:16 schreef LedZep het volgende:

[..]

Nóg meer? 3 dagen is prima geschikt voor low-medium-heavy, waarbij de low en medium intensity dagen dan sowieso ook een soort speedtraining zijn. Maar je hebt al zoveel schema switches (nog meer dan ik zelfs ooit gedaan heb! ) dus stick to 1 rode draad en zie wat er gebeurt.
ik squat op het moment één keer per week zwaar Maar dan zou ik, als ik daarna geen speedsquat doe, wat extra setjes kunnen pakken.

ik ben niet zo van de schema's, hou niet echt van orde denk ik. Agenda's etc. zijn aan mij ook niet besteed.

Maar je hebt gelijkt, vorige keer heb ik het 4 weken volgehouden en best gains gemaakt. Nu weer iets gelijks in elkaar zetten en dan vanaf volgende week tot eind september, als de wedstrijden weer beginnen, volle bak.
pi_52042379
Kent iemand nog een paar goede sites voor oefeningen en dieeten e.d.? Ik ken bodybuilding.com, exrx.net en t-nation maar daar ben ik al een beetje op uitgekeken...
pi_52042513
^^kan je wel sites geven. Genoeg zelfs. Kheb er alleen geen zin in. Anderen zitten het voor je te verpesten.

Ik ben pia hier.

pi_52042673
Bankdrukken gaat niet altijd goed...

[ Bericht 36% gewijzigd door Videopac op 02-08-2007 13:15:53 ]
pi_52043066
quote:
Op donderdag 2 augustus 2007 12:35 schreef no-look het volgende:

[..]

ik squat op het moment één keer per week zwaar Maar dan zou ik, als ik daarna geen speedsquat doe, wat extra setjes kunnen pakken.

ik ben niet zo van de schema's, hou niet echt van orde denk ik. Agenda's etc. zijn aan mij ook niet besteed.

Maar je hebt gelijkt, vorige keer heb ik het 4 weken volgehouden en best gains gemaakt. Nu weer iets gelijks in elkaar zetten en dan vanaf volgende week tot eind september, als de wedstrijden weer beginnen, volle bak.
dit wordt em, en ik beloof plechtig dat ik niet meer ga zeiken over andere schema's. Back to basic

Maandag

Deadlift
Benchpress
Row

Woensdag

Powerclean
Frontsquat
Shoulderpress

Vrijdag

Full Squat
dumbbell Clean & Press
Chins
  donderdag 2 augustus 2007 @ 13:20:52 #102
51398 MisterJ.Lo
LL.M (Master of Laws).
pi_52043501
quote:
holy sh*t je ziet zijn borstkast gewoon door midden breken.
  donderdag 2 augustus 2007 @ 13:22:20 #103
119431 Celt
Y Goeden Bywyd
pi_52043543
afgelopen weken paar kilo (3kg ofzo) afgevallen, maar niks geen kracht verlies. Deadrow is zelfs met 2,5 kg omhoog en net als mijn deadlift , alleen op de bench heb ik wat moeten inleveren merkte ik gister maar dat had ik dan ookal weken niet meer gedaan

heb een probleem met chinnen, singles gaan erg goed met extra gewicht ook en daar boek ik ook wel vooruitgang mee. Maar zodra ik meedere herhalingen wil doen blijf ik bij een stuk of 3 haken en dat krijg ik ook niet opgebouwd.
Het mensengeslacht zou voorgoed de mysteriën van de ziel verliezen. De mensen zouden niet langer de hoeders van aarde en oceaan zijn, en niet meer zijn dan parasieten die ten koste daarvan leefden.
  donderdag 2 augustus 2007 @ 14:06:10 #104
37248 BertV
Klei indiaan
pi_52044803
quote:
Op donderdag 2 augustus 2007 13:22 schreef Celt het volgende:
heb een probleem met chinnen, singles gaan erg goed met extra gewicht ook en daar boek ik ook wel vooruitgang mee. Maar zodra ik meedere herhalingen wil doen blijf ik bij een stuk of 3 haken en dat krijg ik ook niet opgebouwd.
chin-master hier...

Ik herken het wel, met extra gewicht 1 herhaling voelt prettiger dan je "lam chinnen" op herhalingen...
Ik zit op 15x zonder gewicht, op schouderbreedte, onderhands.

Probeer ze met herhalingen niet te snel te doen maar gecontroleerd.
Wou dat ik je tips kon maar ik heb gewoon veel geoefend, ging telkens beter.
pi_52046406
ik ben ooit begonnen op 2 herhalingen en heb me gewoon gefocusd op steeds meer reps. Ben van 5*2 bijvoorbeeld naar 2-3-3-3-2 gegaan, daarna 3-3-3-3-3, 2-3-4-3-2, enzovoorts.

Zit nu op 7*bodyweight, brede grip. Denk dat ik een keer of 10 smalle grip kan, doe ik eigenlijk nooit.
pi_52047078
quote:
Op donderdag 2 augustus 2007 15:16 schreef no-look het volgende:
ik ben ooit begonnen op 2 herhalingen en heb me gewoon gefocusd op steeds meer reps. Ben van 5*2 bijvoorbeeld naar 2-3-3-3-2 gegaan, daarna 3-3-3-3-3, 2-3-4-3-2, enzovoorts.

Zit nu op 7*bodyweight, brede grip. Denk dat ik een keer of 10 smalle grip kan, doe ik eigenlijk nooit.
smalle grip is wel lekker hoor. Ook goed voor de biceps etc. Is overigens wel makkelijker dan breed pakken. Misschien dat ik 'm daarom wel fijn vind
Trouwens echt lekker getraind net. 5 x 3 x 80 kg deadrows, 5 setjes static holds met 110kg, face pulley's, dumbell presses, setjes chinnen met handen telkens in verschillende stand en nog wat biceps curls.

Zaterdag deadlifts, push presses en calves. Verder nog 2 of 3 nader in te vullen oefeningen, maar dat zien we ter plekke wel
pi_52048061
quote:
Dit ook niet

Ik heb gewoon lang geoefend met chins, doe nu 3 setjes van 8, small grip.
  donderdag 2 augustus 2007 @ 17:35:40 #108
140141 ivosnivo
ada fare stop stalking me
pi_52050237
quote:
Op woensdag 1 augustus 2007 10:50 schreef McGilles het volgende:

[..]

Ik denk dat ik ook nooit meer ga maxen met squatten en deadliften, gewoon op 50-75% trainen vind ik goed genoeg.
Ik heb ook nog nooit gemaxt op squatten. Heb daar nooit echt de behoefte toe gehad, lijkt me ook niet echt lekker voelen ofzo. Met deadliften had ik dat wel Bankdrukken doe ik liever ook niet met te zware gewichten meer, voel dan een te grote druk op me polsen, ellebogen en schouders.
quote:
Op woensdag 1 augustus 2007 20:27 schreef no-look het volgende:

[..]

maandag:

Full Squat
Speed Squat
Shoulder Press

Woensdag:

Pin Squat
Front Squat
Row

Vrijdag:

Deadlift
Powerclean
Bench

Bij mij is me deadlift ook veel hoger dan me squat.
quote:
Op woensdag 1 augustus 2007 20:56 schreef Den_Haag het volgende:
Meer vreten idd.

Nou, ik heb me schouder weer naar de kloten. Heb pijn met alles wat ik doe, deur openen, koffie drinken etc. Vandaag nog wat rug getraind maar dat mocht geen naam hebben. Zelfs op half gewicht had ik soms pijnscheuten. Morge maar de fysio bellen en hopen dat het snel hersteld.
Kun je niet zelfdokteren met ibuprofen? Dat doe ik meestal, en dan super licht door trainen met je schouders en borst. Meestal een weekje, dan is het al een stuk beter.
  donderdag 2 augustus 2007 @ 17:40:55 #109
28280 Fugie
Porsche _O_
pi_52050388
ik chin altijd na mijn rug training. Dan heb ik er dus al 2 row oefeningen opzitten en pulldowns

Meestal doe ik chinnen in een circuit met wrist rollers en iets voor me biceps. Als ik 5-4-3 haal ben ik al blij Soms is het nog erger, is beetje afhankelijk van hoe mijn rugtraining is verlopen.

Ik verwacht vanavond weinig spannends van me rug, nog steeds lichte spierpijn op me traps dus dat zal wel niet veel soeps worden
pi_52051677
spierpijn in de traps, lekker is dat Heb het altijd als ik een poos niet heb gecleaned. Morgen misschien weer eens wat shrugs doen, helpt ook!

Wat dat betreft passen de traps in het rijtje borst-hams-glutes. Spierpijn in die spieren is lovely.
  donderdag 2 augustus 2007 @ 20:33:40 #111
164095 koejoeloek
pi_52054857
Vanaf zondag me nieuwe schemaatje, hopelijk kan ik op die manier me benen toch fatsoenlijk trainen heb wel ontiegelijke spierpijn in me benen na gisteren, ik ben inderdaad meer van de beachboy trainingen in het zomerseizoen
  donderdag 2 augustus 2007 @ 20:36:40 #112
28280 Fugie
Porsche _O_
pi_52054968
^^ weer lekker kunnen trainen, squat 2x5x80 en 5x85 ging wel lekker, daarna soepele deadliftjes en mijn rug / biceps ging ook lekker Weinig last van mijn traps.

Alleen was het wel irritant dat het licht halverwege mijn training uitviel Kwartier in het donkjer moeten trainen
pi_52062712
quote:
Op donderdag 2 augustus 2007 18:32 schreef no-look het volgende:

Spierpijn in die spieren is lovely.
spierpijn in de botten voelt nog beter

kiddin' with ya
pi_52064914
zo, net een marginaal ontbijtje op (cashewnootjes en chocomelk) en dan nu even eerst hardlopen en dan hiit. Daarna echt eten
  vrijdag 3 augustus 2007 @ 10:16:27 #115
51398 MisterJ.Lo
LL.M (Master of Laws).
pi_52066573
Eet hier havermout zonder suiker maar moet maar, vanmiddag weer even langs de sportschool voor rug,borst,buik
pi_52067756
Voor de liefhebbers van good-old creatinemonohydraat: het spul is momenteel in de aanbieding bij De Tuinen: 400 gram voor 9,99.
  vrijdag 3 augustus 2007 @ 11:39:35 #117
37248 BertV
Klei indiaan
pi_52068874
ontbijt; handje pompoenpitten, en vier scheppen havermout in halve liter melk...
  vrijdag 3 augustus 2007 @ 12:25:08 #118
140141 ivosnivo
pi_52070276
Het lijkt hier wel het post hier je ontbijt topic. Is het ontbijt niet elke dag hetzelfde voor iedereen?
  vrijdag 3 augustus 2007 @ 13:15:46 #119
51398 MisterJ.Lo
LL.M (Master of Laws).
pi_52071607
quote:
Op vrijdag 3 augustus 2007 12:25 schreef ivosnivo het volgende:
Het lijkt hier wel het post hier je ontbijt topic. Is het ontbijt niet elke dag hetzelfde voor iedereen?
Voor mij niet echt, soms zijn het 4 broodjes met pindakaas en melk, dan de andere keer een dikke kom met havermout en wat sap etc

En ook nog eens soms gewoon wat cruesli met yoghurt.
  vrijdag 3 augustus 2007 @ 13:22:59 #120
164095 koejoeloek
pi_52071790
quote:
Op vrijdag 3 augustus 2007 10:16 schreef MisterJ.Lo het volgende:
Eet hier havermout zonder suiker maar moet maar, vanmiddag weer even langs de sportschool voor rug,borst,buik
Als je havermout echt niet weg krijgt, neem dan brinta, smaakt (vind ik tenminste) een stuk lekkerder zonder dingen toegevoegd.
pi_52071936
Net een kom melk met havermout en rozijnen op, gewoon koud goed te pruimen. Als ontbijt pak ik meestal brinta, liefst snijd ik er nog een banaantje doorheen.
pi_52072135
banaan door de brinta is goeie inderdaad. Mijn ontbijt is meestal een zooi bruine boterhammen met ham en kaas. En dan 's middags nog een keertje of wat brinta ofzo.
pi_52072738
brinta

gemixte havermout met noten in melk met kwark en een lepeltje bruine suiker
pi_52074135
quote:
Op vrijdag 3 augustus 2007 13:54 schreef Tommy_808 het volgende:
brinta

gemixte havermout met noten in melk met kwark en een lepeltje bruine suiker
Man, ik zou graag havermout willen eten maar mijn gasproductie stijgt dan met 200%. Echt nasty hoeveel ik dan moet ruften.
pi_52074406
quote:
Op donderdag 2 augustus 2007 17:35 schreef ivosnivo het volgende:

Kun je niet zelfdokteren met ibuprofen? Dat doe ik meestal, en dan super licht door trainen met je schouders en borst. Meestal een weekje, dan is het al een stuk beter.
Heb nog dicofenac en diazepam liggen. Ga ik maar weer eens aan beginnen. Maar het is wel weer kut. En vanavond staat schouders op het programma. Dat wordt gezellig met de dames mee trainen
pi_52077141
Ik ben niet echt aan het 'builden', maar doe wel aan krachttraining en cardio en daar hebben jullie hier redelijk wat verstand van volgens mij . Ik probeer voornamelijk mijn vetpercentage te verlagen, en meestal train ik 's avonds (een uur à twee uur, zowel conditie- als kracht- als aërobe(als dit de goeie term is voor 60/70% van je hartslag) training). Als ik terugkom daarvan ga ik bijna meteen slapen eigenlijk.
Maar: moet ik dan na mijn training nog wat eten (100ml kwark?), of juist niet. Het ene dieet zegt dat eten vlak voor het slapengaan alleen maar wordt omgezet in vet, en de ander zegt dat je toch echt eiwitten binnen moet krijgen na je training, omdat je spieren anders afbreken.
Wat denken jullie?
pi_52078349

Wat een topdag!!!
Vanochtend voelde ik me al top dus gelijk naar de gym en richting bankdruk, de 120 vloog eruit dus maar snel naar een nieuwe top proberen, 145kg, en het ging echt goed, 2 seconden naar beneden 2 seconden naar boven. 150kg had er denk ik ingezeten maar ik probeer nooit 2x een nieuwe top.

Over een week of 3 gaat de 150kg eraan, of misschien zelfs wel de 155kg
  vrijdag 3 augustus 2007 @ 17:48:03 #128
28280 Fugie
Porsche _O_
pi_52079200
quote:
Op vrijdag 3 augustus 2007 16:31 schreef -Trinity- het volgende:
Ik ben niet echt aan het 'builden', maar doe wel aan krachttraining en cardio en daar hebben jullie hier redelijk wat verstand van volgens mij . Ik probeer voornamelijk mijn vetpercentage te verlagen, en meestal train ik 's avonds (een uur à twee uur, zowel conditie- als kracht- als aërobe(als dit de goeie term is voor 60/70% van je hartslag) training). Als ik terugkom daarvan ga ik bijna meteen slapen eigenlijk.
Maar: moet ik dan na mijn training nog wat eten (100ml kwark?), of juist niet. Het ene dieet zegt dat eten vlak voor het slapengaan alleen maar wordt omgezet in vet, en de ander zegt dat je toch echt eiwitten binnen moet krijgen na je training, omdat je spieren anders afbreken.
Wat denken jullie?
na je training altijd eiwitten eten.
pi_52079574
quote:
Op vrijdag 3 augustus 2007 17:48 schreef Fugie het volgende:

[..]

na je training altijd eiwitten eten.
Ik geef nieuwelingen altijd gewoon de tip om om de 3 uur wat te eten en na de training een shake, makkelijk te onthouden en genoeg voeding om een goede start te maken.
pi_52079640
quote:
Op vrijdag 3 augustus 2007 17:15 schreef McGilles het volgende:

Wat een topdag!!!
Vanochtend voelde ik me al top dus gelijk naar de gym en richting bankdruk, de 120 vloog eruit dus maar snel naar een nieuwe top proberen, 145kg, en het ging echt goed, 2 seconden naar beneden 2 seconden naar boven. 150kg had er denk ik ingezeten maar ik probeer nooit 2x een nieuwe top.

Goddamn, ik ben al blij als ik over 2 weken 70 kilo kan bankdrukken...
pi_52080200
hehe inderdaad ik druk nu denk ik nèt 70 kg als ik geen andere oefening van tevoren doe en me helemaal top voel

Verder ook lekker getrained vandaag! 5*5*60kg gesquat, heb nog nooit zoveel reps op 60 gedaan. En ik had ruimte voor meer. Daarna dumbell clean en press met 30kg (rechts), wat ook een pr is. Links kwam ik niet verder dan 28 dus die wil ik voor eind augustus recht hebben getrokken. En chinnen 7-6-6-5 met brede grip terwijl ik al moe was. Die eerste set had 8 keer er ook in gezeten maar ik wist dat het niet verstandig was omdat ik nog meer goeie setjes neer wilde zetten.

Dag 3 van mijn schema is alvast goedgekeurd maandag deadliften!
  vrijdag 3 augustus 2007 @ 18:34:16 #132
51398 MisterJ.Lo
LL.M (Master of Laws).
pi_52080310
Bah ik moet echt werken aan mijn evenwicht balans, wanneer ik losse dumbells in mijn handen heb.

Zwaarte kracht speelt daar echt een grote rol in . Iemand idee hoe ik dat kan verbeteren, gewoon de hele tijd met lichte dumbells gaan oefenen voor het evenwicht om daarna voluit te gaan met zware of

Merk namelijk vooral dat sommige oefeningen niet gelijk oplopen met de bewegingen die ik maak met mijn armen.

[ Bericht 8% gewijzigd door MisterJ.Lo op 03-08-2007 18:40:52 ]
pi_52080487
quote:
Op vrijdag 3 augustus 2007 18:34 schreef MisterJ.Lo het volgende:
Bah ik moet echt werken aan mijn evenwicht balans, wanneer ik losse dumbells in mijn handen heb.

Zwaarte kracht speelt daar echt een grote rol in . Iemand idee hoe ik dat kan verbeteren, gewoon de hele tijd met lichte dumbells gaan oefenen voor het evenwicht om daarna voluit te gaan met zware of

Merk namelijk vooral dat sommige oefeningen niet gelijk oplopen met de bewegingen die ik maak met mijn armen.
Ik heb geen idee welke oefening je problemen mee hebt, welke bedoel je?
  vrijdag 3 augustus 2007 @ 18:44:29 #134
51398 MisterJ.Lo
LL.M (Master of Laws).
pi_52080528
quote:
Op vrijdag 3 augustus 2007 18:42 schreef McGilles het volgende:

[..]

Ik heb geen idee welke oefening je problemen mee hebt, welke bedoel je?
Incline dumbbell press of de Incline flye.

Vooral met zwaardere dumbells speelt de zwaartekracht bij mijn een grotere rol.
  vrijdag 3 augustus 2007 @ 18:47:35 #135
28280 Fugie
Porsche _O_
pi_52080600
mja dat is ook kut, heb ik ook.

Ik denk dat je gewoon meer je onderarmen moet trainen In ieder geval is dat mijn poging tot oplossing
  vrijdag 3 augustus 2007 @ 18:50:58 #136
51398 MisterJ.Lo
LL.M (Master of Laws).
pi_52080685
quote:
Op vrijdag 3 augustus 2007 18:47 schreef Fugie het volgende:
mja dat is ook kut, heb ik ook.

Ik denk dat je gewoon meer je onderarmen moet trainen In ieder geval is dat mijn poging tot oplossing
pi_52080712
quote:
Op vrijdag 3 augustus 2007 18:44 schreef MisterJ.Lo het volgende:

[..]

Incline dumbbell press of de Incline flye.

Vooral met zwaardere dumbells speelt de zwaartekracht bij mijn een grotere rol.
Ja logisch dat je meer last van de zwaartekracht hebt bij een groter gewicht, maar wat is nou het probleem? Dat het te zwaar is?
pi_52080781
grmmbl

vorige week knapte m'n knop van m'n broek met het squatten (lukt trouwens erg goed tegenwoordig)

deze week knapte de reserve knop en twee reps later scheurde m'n boxershort doormidden
  vrijdag 3 augustus 2007 @ 18:57:00 #139
51398 MisterJ.Lo
LL.M (Master of Laws).
pi_52080834
quote:
Op vrijdag 3 augustus 2007 18:51 schreef McGilles het volgende:

[..]

Ja logisch dat je meer last van de zwaartekracht hebt bij een groter gewicht, maar wat is nou het probleem? Dat het te zwaar is?
Moeite met het tegelijk netjes verlopen van de oefening met mijn armen, soms loopt de ene arm bij mijn net wat langzamer als de andere tijdens krachtig stoten naar boven, en het rustig dalen ervan..
pi_52080916
quote:
Op vrijdag 3 augustus 2007 18:54 schreef Tommy_808 het volgende:
grmmbl

vorige week knapte m'n knop van m'n broek met het squatten (lukt trouwens erg goed tegenwoordig)

deze week knapte de reserve knop en twee reps later scheurde m'n boxershort doormidden
Ik heb in het verleden ook 3x een broek laten scheuren bij squatten, sindsdien sportspullen van het merk GASP gekocht. Dat is echt goede kwaliteit en niet te scheuren, speciale training voor BB.

pi_52080948
quote:
Op vrijdag 3 augustus 2007 18:57 schreef MisterJ.Lo het volgende:

[..]

Moeite met het tegelijk netjes verlopen van de oefening met mijn armen, soms loopt de ene arm bij mijn net wat langzamer als de andere tijdens krachtig stoten naar boven, en het rustig dalen ervan..
Dat is een veelvoorkomend probleem bij beginnelingen. Gewoon blijven oefenen met een vast, niet te zwaar gewicht en pas hoger gaan als je die compleet onder controle hebt.
  vrijdag 3 augustus 2007 @ 19:18:19 #142
88139 JoeyT
Ecoutez.. We komen hard...
pi_52081280
quote:
Op vrijdag 3 augustus 2007 18:29 schreef no-look het volgende:
hehe inderdaad ik druk nu denk ik nèt 70 kg als ik geen andere oefening van tevoren doe en me helemaal top voel

Verder ook lekker getrained vandaag! 5*5*60kg gesquat, heb nog nooit zoveel reps op 60 gedaan. En ik had ruimte voor meer. Daarna dumbell clean en press met 30kg (rechts), wat ook een pr is. Links kwam ik niet verder dan 28 dus die wil ik voor eind augustus recht hebben getrokken. En chinnen 7-6-6-5 met brede grip terwijl ik al moe was. Die eerste set had 8 keer er ook in gezeten maar ik wist dat het niet verstandig was omdat ik nog meer goeie setjes neer wilde zetten.

Dag 3 van mijn schema is alvast goedgekeurd maandag deadliften!
Waarom train je rechts zwaarder dan links????
"Meisje kijk me aan en laat je tranen lopen.
Oog in oog met genialiteit sta je.
Hier had je toch niet op durven hopen.
Je gaat met Joey mee, want deze jongen komt zo hard."
pi_52081422
quote:
Op vrijdag 3 augustus 2007 19:18 schreef JoeyT het volgende:

[..]

Waarom train je rechts zwaarder dan links????
Ik denk dat hij een éénmalige recordpoging probeerde...
quote:
Op vrijdag 3 augustus 2007 18:34 schreef MisterJ.Lo het volgende:

Je kunt ervoor kiezen om sommige oefeningen of alternate uit te voeren of single. Respectievelijk afwisselend het gewicht met de ene en dan de andere arm omhoog te brengen of steeds met een halter tegelijk te trainen. Dit laatste moet je dan met een stuk minder gewicht doen en in je achterhoofd houden dat je je supportspieren ermee aanspreekt dus de oefening perfect gelijkmatig uitvoeren.
pi_52082268
quote:
Op vrijdag 3 augustus 2007 19:00 schreef McGilles het volgende:

[..]

Ik heb in het verleden ook 3x een broek laten scheuren bij squatten, sindsdien sportspullen van het merk GASP gekocht. Dat is echt goede kwaliteit en niet te scheuren, speciale training voor BB.

[afbeelding]
Vette spulletjes hebben ze idd jammer alleen dat het zo prijzig is... die trainingsbroek in het plaatje hierboven hoe valt die kwa lengte? Ongeveer tot je knie?
pi_52082745
quote:
Op vrijdag 3 augustus 2007 19:58 schreef Semargofni het volgende:

[..]

Vette spulletjes hebben ze idd jammer alleen dat het zo prijzig is... die trainingsbroek in het plaatje hierboven hoe valt die kwa lengte? Ongeveer tot je knie?
Klopt!
  vrijdag 3 augustus 2007 @ 20:14:27 #146
28280 Fugie
Porsche _O_
pi_52082783
3x6x55 + 6x57,5 bankdrukken halve dag op het strand liggen heeft zo zijn voordelen

voor de rest ging de training ook erg lekker, overal was ik sterker in
  vrijdag 3 augustus 2007 @ 20:54:55 #147
140141 ivosnivo
pi_52083878
quote:
Op vrijdag 3 augustus 2007 17:15 schreef McGilles het volgende:

Wat een topdag!!!

Congrats!!! Kijk uit voor je schouders he, geen last van?
quote:
Op vrijdag 3 augustus 2007 18:54 schreef Tommy_808 het volgende:
grmmbl

Whehehehehehe
quote:

[..]

[afbeelding]
Ik koop gewoon me korte broeken in maatje xl of xxl, niks aan het handje.....
  vrijdag 3 augustus 2007 @ 21:51:51 #148
19479 Mr.J
pi_52085244
quote:

[..]

[afbeelding]
GASP heeft ook mooie casual spullen. Idem voor powerhouse.
pi_52085290
godverdomme heel m'n reply van 200 woorden weg. Alsof ik dat overnieuw ga typen

samenvatting:

ik train rechts inderdaad niet zwaarder dan links. Tot 28 kg lukte alles. 30 was een poging tot toppen. Links lukte niet, rechts wel.

En:

Ik heb net gebasketballt met wat knullen die weliswaar 5 jaar jonger zijn, maar ook een stuk groter. Ik was verdomme de op één na kleinste en dan ook meteen met minstens 10 cm verschil Ik hield goed stand, uiteraard, en ik kon hendig bij de ring op 2.95 ofzo. Voelde wel goed om te merken dat ik ook niks aan snelheid ben kwijt geraakt ben nu van plan vaker met die jongens te ballen (als in: basket-ballen) om wat aan conditie en plyo te blijven doen. Dan kom ik ook voor het eerst in 4 seizoenen níét als houten plank op de eerste training verschijnen
pi_52085938
quote:
Op vrijdag 3 augustus 2007 21:51 schreef Mr.J het volgende:

[..]

GASP heeft ook mooie casual spullen. Idem voor powerhouse.
Ontzettend mooie spullen, als ik geld over zou hebben zou ik het zeker kopen. Het is namelijk best prijzig. Die bodywarmers en broeken zijn echt mooi.
pi_52089576
quote:
Op vrijdag 3 augustus 2007 20:54 schreef ivosnivo het volgende:
Congrats!!! Kijk uit voor je schouders he, geen last van?
Ik heb echt nog nooit last van m'n schouder gekregen met bankdrukken. Gelukkig maar denk ik dan
pi_52095248
quote:

[..]

[afbeelding]
thx voor de tip, vanmiddag is achter zoeken

-hier- overigens mijn (zelf gemaakte) voedingsschema (hetgene ik als richtlijn gebruik )
  zaterdag 4 augustus 2007 @ 18:27:35 #153
164095 koejoeloek
pi_52101384
Morgen heel vroeg aan de gang sportschool is 7uur open, ga er vanuit dat er dan geen hond is, dus alles voor mezelf Ze hebben eindelijk het geniale idee gekegen om benchpress aan te schaffen, met barbells dus
  zaterdag 4 augustus 2007 @ 19:15:20 #154
37248 BertV
Klei indiaan
pi_52102286
quote:
Op zaterdag 4 augustus 2007 18:27 schreef koejoeloek het volgende:
Morgen heel vroeg aan de gang sportschool is 7uur open, ga er vanuit dat er dan geen hond is, dus alles voor mezelf Ze hebben eindelijk het geniale idee gekegen om benchpress aan te schaffen, met barbells dus
huh, dus voorheen geen bankdrukken... das toch wel een voorwaarde voordat ik daar een abbo zou nemen.

Vandaag maakte ik voor het eerst setjes met plat dumbell drukken met 36kg...
Ik begin nu te begrijpen waarom het hebben dumbell's tot maximaal 40kg niet ideaal is.
  zaterdag 4 augustus 2007 @ 19:17:09 #155
164095 koejoeloek
pi_52102316
quote:
Op zaterdag 4 augustus 2007 19:15 schreef BertV het volgende:

[..]

huh, dus voorheen geen bankdrukken... das toch wel een voorwaarde voordat ik daar een abbo zou nemen.

Vandaag maakte ik voor het eerst setjes met plat dumbell drukken met 36kg...
Ik begin nu te begrijpen waarom het hebben dumbell's tot maximaal 40kg niet ideaal is.
Wel bankdrukken, maar dan gewoon met losse dubbells, nu eindelijk ook met barbell en een daar bij horend rek
pi_52102464
quote:
Op zaterdag 4 augustus 2007 19:17 schreef koejoeloek het volgende:

[..]

Wel bankdrukken, maar dan gewoon met losse dubbells, nu eindelijk ook met barbell en een daar bij horend rek
Voor de goede orde,
met dumbells heet: dumbell press
met barbell heet: benchpress
  zaterdag 4 augustus 2007 @ 21:02:41 #157
51398 MisterJ.Lo
LL.M (Master of Laws).
pi_52104509
GVD wou ik vandaag naar de sportschool gaan rond een uur of 4, was het al om half 4 gesloten En dat op een zaterdag inverband de zomervakantie rooster

Toen maar 60 minuten cardio gedaan buiten, zeer jammer aangezien ik in een lekkere stemming was en echt het gevoel had om te knallen

Merk nu al trouwens verandering in mijn lichaam (na 1 week), armspieren zijn zeker 1.5x groter geworden inclusief de schouders.

Buikspieren nog niet echt goed te zien maar voelen wel hard aan als ik het aanspan. Benen worden ook als maar dikker borsten nog op het zelfde niveau voordat ik begon.

Al met al kan ik concluderen dat ik er een beetje verslaaft aan ben geraakt Als het kon zou ik elke dag wel willen gaan(niet dat ik het doe).

[ Bericht 10% gewijzigd door MisterJ.Lo op 04-08-2007 21:10:03 ]
pi_52106488
quote:
Op zaterdag 4 augustus 2007 21:02 schreef MisterJ.Lo het volgende:
Merk nu al trouwens verandering in mijn lichaam (na 1 week), armspieren zijn zeker 1.5x groter geworden inclusief de schouders.
Synthol.
pi_52106646
gwn omdat er nu meer bloed door stroomt om te recupereren dan anders, plus je houwt meer vocht vast
pi_52106737
Synthol.
  zaterdag 4 augustus 2007 @ 22:48:57 #161
51398 MisterJ.Lo
LL.M (Master of Laws).
pi_52106915
quote:
Op zaterdag 4 augustus 2007 22:41 schreef Baffer het volgende:
Synthol.
Het kan aan mij liggen hoor, maar suggereer je hier nu dat ik een of ander vetzuur in mijn zelf laat spuiten?
pi_52107061
quote:
Op zaterdag 4 augustus 2007 22:48 schreef MisterJ.Lo het volgende:

[..]

Het kan aan mij liggen hoor, maar suggereer je hier nu dat ik een of ander vetzuur in mijn zelf laat spuiten?
Ja ik bedoel te zeggen dat je je volspuit met klaus zijn wondermiddel, omdat je armen binnen een week 1.5 keer zo groot worden.

All synthol these days, no more hard work.
  zaterdag 4 augustus 2007 @ 22:57:59 #163
51398 MisterJ.Lo
LL.M (Master of Laws).
pi_52107141
quote:
Op zaterdag 4 augustus 2007 22:54 schreef Baffer het volgende:

[..]

Ja ik bedoel te zeggen dat je je volspuit met klaus zijn wondermiddel, omdat je armen binnen een week 1.5 keer zo groot worden.

All synthol these days, no more hard work.
Je bent inderdaad een mafkees die alles ook nog eens te letterlijk neemt.
pi_52107223
Als je dit erbij neemt worden ze nog eens 2x zo groot.

pi_52107262
quote:
Op zaterdag 4 augustus 2007 23:00 schreef Semargofni het volgende:
Als je dit erbij neemt worden ze nog eens 2x zo groot.

[afbeelding]
en als je het mixt met synthol en daarna inspuit, 4x!
pi_52107419
quote:
Op zaterdag 4 augustus 2007 22:57 schreef MisterJ.Lo het volgende:

[..]

Je bent inderdaad een mafkees die alles ook nog eens te letterlijk neemt.
Haha dit komend van een "gast" die zichzelf Mr"Jlo" noemt en doet alsof hij brutale gains gemaakt heeft in een week.
  zaterdag 4 augustus 2007 @ 23:24:08 #167
51398 MisterJ.Lo
LL.M (Master of Laws).
pi_52107747
quote:
Op zaterdag 4 augustus 2007 23:10 schreef Baffer het volgende:

[..]

Haha dit komend van een "gast" die zichzelf Mr"Jlo" noemt en doet alsof hij brutale gains gemaakt heeft in een week.
Hoe vaak heb ik deze al niet voorbij zien komen, laten we het op intellectuele beperkingen houden

Met alle respect maar je bent inderdaad een mafkees voor mij als je iemand zonder die persoon ook maar te kennen beschuldigt van valspelen.

En het feit dat jij geen verschill kunt herkennen, tussen letterlijk en figuurlijke woordvorming spreekt voor jouw boegdelen.

En hierbij laat ik het, geen zin om offtopic te gaan nochtans een waarschuwing of nog erger op te lopen.
  zaterdag 4 augustus 2007 @ 23:32:45 #168
164095 koejoeloek
pi_52107968
Zit beetje met probleem, sinds ik vooruitgang boek (vooral nu), dat wil zeggen, veel eet, dat nog eens extra aanvul met extra koolhydraten en eiwit, begin ik ook steeds meer last te krijgen van puisten, dit komt omdat ik altijd al erg gevoelig ben voor melkproducten/lactose en ben dus erg aan het twijfelen of ik op deze manier, die dus wel echt goed werkt, door moet gaan. Van de andere kant, als ik door blijf trainen, maar zonder goede voeding, is het ook weer vrij nutteloos, zal lijkt me wel wat vooruitgang boeken, maar zoals nu, zeker niet. Dus kortom, vrij kuttig.
pi_52107980
quote:
Op zaterdag 4 augustus 2007 23:24 schreef MisterJ.Lo het volgende:

[..]

Hoe vaak heb ik deze al niet voorbij zien komen, laten we het op intellectuele beperkingen houden

Met alle respect maar je bent inderdaad een mafkees voor mij als je iemand zonder die persoon ook maar te kennen beschuldigt van valspelen.

En het feit dat jij geen verschill kunt herkennen, tussen letterlijk en figuurlijke woordvorming spreekt voor jouw boegdelen.

En hierbij laat ik het, geen zin om offtopic te gaan nochtans een waarschuwing of nog erger op te lopen.
Calm down there killer, je moet natuurlijk zelf weten of je synthol gebruikt ik bedoel het is jouw lichaam, maar ga dan niet al je haat op mij projecteren omdat je een moeilijke jeugd gehad hebt.

Ik probeer je alleen maar te helpen beest.
pi_52108192
@koejoeloek: dan vervang je toch gewoon melk/lactose producten? Melk/kwark is wel erg makkelijk om te gainen moet ik zeggen maar niet noodzakelijk. Weet je zeker dat het niet komt doordat je gewoon teveel eiwitten neemt?
  zaterdag 4 augustus 2007 @ 23:46:42 #171
164095 koejoeloek
pi_52108296
quote:
Op zaterdag 4 augustus 2007 23:42 schreef Semargofni het volgende:
@koejoeloek: dan vervang je toch gewoon melk/lactose producten? Melk/kwark is wel erg makkelijk om te gainen moet ik zeggen maar niet noodzakelijk. Weet je zeker dat het niet komt doordat je gewoon teveel eiwitten neemt?
Nee, het zit hem echt in de melk/lactose, heb ik al me hele leven last van, overigens in eiwitshakes zitten ook weer substanties lactose, en dat is ook dus weer genoeg. En om nou brinta gaan te eten met water, dat is écht niet te doen. Het leek in het begin goed te gaan, maar nu ik echt véél eet, hoog in carbs zit, begint het pas echt fout te gaan, en nu, begin ik eindelijk vooruit te gaan, juist door die carbs.
  zondag 5 augustus 2007 @ 02:07:24 #172
28280 Fugie
Porsche _O_
pi_52111315
vitamine b om mee te beginnen. dat werkt enigzins.
pi_52113593
Ik vind het altijd zo lekker om vol puisten te komen staan als ik hoog in eiwitten zit voor een tijdje Die dingen uitknijpen, pure pret.
pi_52113641
Dag mensen ik heb een vraagje, ik hoor heel vaak dat je vet kan omzetten in spieren. Is dit nou een broodje aap of is het echt mogelijk. Als het mogelijk is zou je dus tegelijkertijd spieren kunnen opbouwen en afvallen of niet?
"Nait slecht mien jong"
pi_52113813
quote:
Op zondag 5 augustus 2007 09:45 schreef Duvekoater het volgende:
Dag mensen ik heb een vraagje, ik hoor heel vaak dat je vet kan omzetten in spieren. Is dit nou een broodje aap of is het echt mogelijk. Als het mogelijk is zou je dus tegelijkertijd spieren kunnen opbouwen en afvallen of niet?
Volgens mij kan je tegenlijkertijd spieren bouwen en afvallen, maar _letterlijk_ vet omzetten in spieren kan niet, aangezien vetcellen niet afsterven, slechts 'leeglopen'.
pi_52113884
je kunt tegelijk spieren kweken en vet kwijt raken ja. Veel eiwitten nemen, krachttraining doen en flink cardioën.
pi_52114013
Ah ok dank voor de info, dan ben ik op de goede weg dus ik las dus ergens dat het niet mogelijk was om af te vallen en spieren op te bouwen omdat, voor spieren opbouwen een overschot aan calorieen noodzakelijk was en voor de afvallen te weinig calorieën.
"Nait slecht mien jong"
pi_52114089
overschot aan kcal niet volgens mij, overschot aan eiwitten wel. Daar bouw je spieren mee op. Maar vaak ga je dan automatisch hoog in kcal omdat het vooral te vinden is in energierijke producten als vlees- en melkproducten.
pi_52120682
Ik word beschuldigd van AS gebruik in mijn gym omdat ik in korte tijd toch weer grote vooruitgang boek, beetje jammer als mensen jaloers worden..
pi_52120795
hehe die maat van me ook, en hij zit er nu na 5 jaar training ook aan te denken iets te gaan gebruiken geloof ik. Dude is bijna net zo groot als ik, 1.77 naar eigen zeggen, en weegt 87.5 bij een laag vetpercentage. Ik wens hem veel succes maar hij geeft daarmee zijn doel op wat wij beiden deelden: dunken.
pi_52122708
quote:
Op zondag 5 augustus 2007 09:45 schreef Duvekoater het volgende:

(srry, ik hoor dit zoo vaak)
  zondag 5 augustus 2007 @ 18:47:33 #182
153812 Frautie
Frautilicious
pi_52123330
TvVP

TerugvanVakantiePost

Morgen maar mijn neus in de sportschool laten zien
Assumption is the mother of all fuck ups
Everything you do, every single decision you make, either takes you a step closer or a step further away from your goal.
You either grow or you regress; nothing stands still.
  zondag 5 augustus 2007 @ 21:15:22 #183
140141 ivosnivo
pi_52126610
quote:
Op zondag 5 augustus 2007 09:38 schreef no-look het volgende:
Ik vind het altijd zo lekker om vol puisten te komen staan als ik hoog in eiwitten zit voor een tijdje Die dingen uitknijpen, pure pret.
Dude......
pi_52133364
... het was een grapje

al moet ik, zonder overdrijven, wel toegeven dat m'n vriendin die dingen echt kostelijk vindt. Die knijpt heel m'n rug weer glad en vindt het prachtig.

Flats! Flats! Flats!
  maandag 6 augustus 2007 @ 11:22:21 #185
37248 BertV
Klei indiaan
pi_52135187
quote:
Op zondag 5 augustus 2007 16:32 schreef McGilles het volgende:
Ik word beschuldigd van AS gebruik in mijn gym omdat ik in korte tijd toch weer grote vooruitgang boek, beetje jammer als mensen jaloers worden..
Vooruitgang gaat bij mij ook met "golven".

Ik zou toch wel willen weten wie er allemaal natural trained.
pi_52135378
Vandaag weer eens trainen. Schouder voelt vrij goed aan. Maar de rest van mijn lichaam niet. alles doet pijn van de 5u skien zaterdag en de 2,5u hockeytraining gisteren in de zon.
pi_52135795
quote:
Op maandag 6 augustus 2007 01:41 schreef no-look het volgende:
... het was een grapje

al moet ik, zonder overdrijven, wel toegeven dat m'n vriendin die dingen echt kostelijk vindt. Die knijpt heel m'n rug weer glad en vindt het prachtig.

Flats! Flats! Flats!
Oh. OOOH.

DUDE!
  maandag 6 augustus 2007 @ 12:23:28 #188
140141 ivosnivo
pi_52136863
Was weer tering warm net met trainen zeg. Schouders en triceps lekker afgerost. Vanavond nog ff traps en buik doen.
Morgen quads en rug doen. 's Avonds deadliften en hams en kuiten.
Woensdag borst en biceps.

En dan rusten tot zondag, dan is sterkste man van Groningen Vet veel zin aan.
pi_52139953
quote:
Op maandag 6 augustus 2007 12:23 schreef ivosnivo het volgende:
Was weer tering warm net met trainen zeg. Schouders en triceps lekker afgerost. Vanavond nog ff traps en buik doen.
Morgen quads en rug doen. 's Avonds deadliften en hams en kuiten.
Woensdag borst en biceps.

En dan rusten tot zondag, dan is sterkste man van Groningen Vet veel zin aan.
Waar is dat eigenlijk? En kun je nog kaartjes voor krijgen? Ben wel nieuwsgierig...
  maandag 6 augustus 2007 @ 16:19:52 #190
140141 ivosnivo
pi_52142583
Hahaha, tis in vlagtwedde (geen idee waar het ligt, lang leve tomtom). Het heet week der besten, en sterkste man is de afsluiting ervan. Begint rond 13.00, geen idee hoe lang het duurt. Kaartjes lijken me niet nodig.
  maandag 6 augustus 2007 @ 16:21:49 #191
140141 ivosnivo
pi_52142625
http://www.weekderbesten.nl/

Entree is 4 euro lees ik net.
  maandag 6 augustus 2007 @ 18:26:45 #192
51398 MisterJ.Lo
LL.M (Master of Laws).
pi_52145778
Oef vandaag heerlijk mijn borst schouders biceps kunnen doen helemaal op nu even flink wat eten
pi_52149776
Het ging vandaag beter dan gedacht. Nog niet echt zwaar getraind maar de pijn is al minder dan eerst. Er zit dus vooruitgang in.
  maandag 6 augustus 2007 @ 20:50:18 #194
28280 Fugie
Porsche _O_
pi_52150055
en 120kg deadlift Mijn rug ging ook uber relaxt, dumbell rows met 34kg en pulldowns met 70kg gingen weer redelijk gemakkelijk.

verder wel een beetje last van me pols tijdens de wrist rollers, toch maar even rustig aan doen daarmee.
pi_52151725
quote:
Op maandag 6 augustus 2007 16:19 schreef ivosnivo het volgende:
Hahaha, tis in vlagtwedde (geen idee waar het ligt, lang leve tomtom). Het heet week der besten, en sterkste man is de afsluiting ervan. Begint rond 13.00, geen idee hoe lang het duurt. Kaartjes lijken me niet nodig.
Cool , ik ga ook met een maat van mij. Word wel een reis om de wereld met het ov maar ja je moet er wat voor over hebben.
  maandag 6 augustus 2007 @ 22:13:35 #196
153812 Frautie
Frautilicious
pi_52152747
Zo, vanaaf rug, triceps en achterkant schouders gedaan. Alles op 3x20 en niet teveel gewicht gepakt. Was wel weer vermoeiend

Ik ga iig heerlijk slapen vannacht
Everything you do, every single decision you make, either takes you a step closer or a step further away from your goal.
pi_52155118
vandaag ook lekker getrained en 6*62 gebencht. En deadlift vanaf platform gedaan. Minder gewicht, maar goddamn wat een oefening. 3*110 en ik zag sterretjes
  dinsdag 7 augustus 2007 @ 00:23:51 #198
51398 MisterJ.Lo
LL.M (Master of Laws).
pi_52156210
Welke oefening is het beste om de binnenkant van de borst te pakken?

Ik doe nu voornamelijk Medium-grip bench presses, handen zo dicht mogelijk bij elkaar houden terwijl ik de bench press doe.

Werkt wel oké maar op de een of andere manier voel ik mijn binnenkant van mijn borstspieren niet echt branden tijdens de oefening.
pi_52157057
Binnenkant borst het moet niet gekker worden hier.

Train je ook de buiten kant van je biceps en isoleer je het bovenste gedeelte van je triceps wel goed?
  dinsdag 7 augustus 2007 @ 01:25:26 #200
64479 Omnifacer
Alles geven!11
pi_52157440
pi_52159079
schattig
pi_52160472
quote:
Op dinsdag 7 augustus 2007 00:23 schreef MisterJ.Lo het volgende:
Welke oefening is het beste om de binnenkant van de borst te pakken?

Ik doe nu voornamelijk Medium-grip bench presses, handen zo dicht mogelijk bij elkaar houden terwijl ik de bench press doe.

Werkt wel oké maar op de een of andere manier voel ik mijn binnenkant van mijn borstspieren niet echt branden tijdens de oefening.
Synthol.
pi_52161351
Die reacties zijn toch altijd mooi op die vragen
Have fun...
pi_52163119
ik verga van de spierpijn in m'n rug en traps. Deadlifts en rows hebben hun werk gedaan, gotta love it

Morgen cleanen en frontsquaten, dat zal wat worden dan
pi_52184840
vandaag:

- niet kunnen legpressen of deadliften vanwegen een kleine teen zonder vel (vet hard tegen de deurrand aangelopen)
- wel kunnen squaten (zonder schoenen welliswaar) tot 90kg parallel (2 reps) was van plan om quarters te doen maar het ging goed zo.
- m'n kat heeft anabole steroiden toegedient gekregen om wat massa aan te zetten
pi_52184882
quote:
Op woensdag 8 augustus 2007 00:02 schreef Tommy_808 het volgende:
vandaag:

- niet kunnen legpressen of deadliften vanwegen een kleine teen zonder vel (vet hard tegen de deurrand aangelopen)
- wel kunnen squaten (zonder schoenen welliswaar) tot 90kg parallel (2 reps) was van plan om quarters te doen maar het ging goed zo.
- m'n kat heeft anabole steroiden toegedient gekregen om wat massa aan te zetten
Heb je nou serieus die shit aan je kat gevoerd? Dude, not cool,
pi_52184924
quote:
Op woensdag 8 augustus 2007 00:03 schreef Haijo het volgende:

[..]

Heb je nou serieus die shit aan je kat gevoerd? Dude, not cool,
alsof ik dat thuis heb liggen?

nee, z'n arts heeft dat toegedient
pi_52184995
vroeg die arts niet: 'hoe zit het met zijn voedingsschema?'
  woensdag 8 augustus 2007 @ 08:45:42 #209
28280 Fugie
Porsche _O_
pi_52188681
ik train trouwens altijd met een lange broek, en nu zit er een gat in van het deadliften

Schiet ook weer niet echt op
pi_52189783
quote:
Op woensdag 8 augustus 2007 00:08 schreef no-look het volgende:
vroeg die arts niet: 'hoe zit het met zijn voedingsschema?'
ja, hij heeft een aangepast voedingsschema met geselecteerde eiwitten.

nu ben ik vergete vragen welke eiwitten hij precies niet mag eten (dierlijke, plantaardige of echt specifieke aminozuren)

woensdag 8 augustus 2007 @ 09:47:26 #211
28280 Fugie
Porsche _O_
pi_52189857
Heb gister bij me bestelling van XXL ook gelijk het shirt meebesteld. In de gym rondlopen met een 'Bigger is Better' shirt zal wel goed vallen
pi_52193231
Hoi, ik ben nieuw hier :-)

Ik heb een jaartje in de gym aangekloot, maar sinds begin dit jaar train ik serieuzer.
Ik ben dit jaar van 70 naar 81kg gegaan (1.85m).

Ik ben benieuwd wat jullie van mijn huidige schema vinden, tips voor verbeteringen zijn zeer welkom:

Maandag: Benen

4x 8 Squats http://www.exrx.net/WeightExercises/GluteusMaximus/BBSquat.html
3x 10 Leg Press http://www.exrx.net/Weigh(...)VSeatedLegPress.html
3x 10 Leg Extentions http://www.exrx.net/Weigh(...)/LVLegExtension.html
3x 10 Calve raises http://www.exrx.net/Weigh(...)andingCalfRaise.html

Dinsdag: Borst

4x10 Bench Press http://www.exrx.net/Weigh(...)al/BBBenchPress.html
3x10 Incline Bench Press http://www.exrx.net/Weigh(...)clineBenchPress.html
3x Push-up / Chest dip tot failure http://www.exrx.net/Weigh(...)rnal/AsChestDip.html
3x10 Pec Fly http://www.exrx.net/Weigh(...)al/LVPecDeckFly.html

Woensdag rusdag.

Donderdag: Rug

4x10 Deadlifts http://www.exrx.net/Weigh(...)imus/BBDeadlift.html
3x10 Front Pulldown http://www.exrx.net/Weigh(...)CBFrontPulldown.html
3x Pull-Ups tot failure http://www.exrx.net/WeightExercises/LatissimusDorsi/WtPullup.html
3x10 Weighted hyperextentions
3x10 Bent over rows http://www.exrx.net/Weigh(...)l/DBBentOverRow.html

Vrijdag: Schouder, Bicep, Tricep

Schouder
3x10 Military press http://www.exrx.net/Weigh(...)BBMilitaryPress.html
3x 10 Upright row http://www.exrx.net/Weigh(...)al/BBUprightRow.html
3x10 Dumbell lateral raise http://www.exrx.net/Weigh(...)/DBLateralRaise.html

Tricep
3x10 Dips http://www.exrx.net/WeightExercises/Triceps/ASTriDip.html
3x10 Skullcrushers http://www.exrx.net/WeightExercises/Triceps/BBLyingTriExtSC.html
3x10 Closegrip Press http://www.exrx.net/Weigh(...)eGripBenchPress.html

Biceps
3x10 Barbell curl http://www.exrx.net/WeightExercises/Biceps/BBCurl.html
3x10 Preacher curl http://www.exrx.net/Weigh(...)/BBPreacherCurl.html
3x10 Incline curl http://www.exrx.net/WeightExercises/Biceps/DBInclineCurl.html
pi_52194026
best goed als je voor een split gaat lijkt me Deadlifts en squats zitten erin, dat is belangrijk.

Ben trouwens geen fan van upright rows, ik meen gehoord te hebben dat het echt een blessure-oefening is.

Net PR's gezet in elke oefening die ik deed

Powerclean 2*62 kg (uitvoering niet helemaal top, dat geef ik toe. Voortaan weer gewoon 60 of zelfs 55 kg want ook 60 ging niet vlekkeloos vandaag)

Shoulderpress 1*50 HEEEEEEEEEEEEEEEERLIJK Deed echt 5 seconden over die rep maar met een enorme brul lukte het alsnog. Voel me nu behoorlijk bikkel

3*54 frontsquat. Uitvoering was okay, ging niet eens zo moeilijk als je bedenkt dat ik vanaf 40 kg zo'n beetje elk gewicht al 3* gedaan had.

HEEEEEL erg lekkere training, alleen jammer dat powercleans niet zo mooi waren.
pi_52194050
Welkom

Over je schema...: Waarom doe je niet 1 van de groepen van de vrijdag bij een andere dag erbij? Op dinsdag bijvoorbeeld... Dan is je verdeling misschien wat prettiger?
Have fun...
pi_52194793
quote:
Op woensdag 8 augustus 2007 12:23 schreef no-look het volgende:
best goed als je voor een split gaat lijkt me Deadlifts en squats zitten erin, dat is belangrijk.

Ben trouwens geen fan van upright rows, ik meen gehoord te hebben dat het echt een blessure-oefening is.
Gefeliciteerd met je PR's!

Ik moet zeggen dat ik na Upright Rows mijn schouders echt heel erg goed voel, dus ik kan me voorstellen dat het een blessure gevoelige oefening is. Aan de andere kant voel ik de Dumbell lateral raise ook heel erg. Het kan ook gewoon de deltoid lateral zijn.

Je kan ook stellen dat schouders over het algemeen een van de blessure gevoeligste delen van het lichaam zijn.

IK hoor overigens veel slechte dingen over de rear pulldown, deze deed ik eerst op rugdag, maar nu niet meer;
http://www.exrx.net/Weigh(...)/CBRearPulldown.html
pi_52194975
quote:
Op woensdag 8 augustus 2007 12:52 schreef KraKa het volgende:

[..]

Gefeliciteerd met je PR's!

Ik moet zeggen dat ik na Upright Rows mijn schouders echt heel erg goed voel, dus ik kan me voorstellen dat het een blessure gevoelige oefening is. Aan de andere kant voel ik de Dumbell lateral raise ook heel erg. Het kan ook gewoon de deltoid lateral zijn.

Je kan ook stellen dat schouders over het algemeen een van de blessure gevoeligste delen van het lichaam zijn.

IK hoor overigens veel slechte dingen over de rear pulldown, deze deed ik eerst op rugdag, maar nu niet meer;
http://www.exrx.net/Weigh(...)/CBRearPulldown.html
oei oei oei, die dingen zijn echt kut als je polsen niet helemaal 100% zijn. Elke keer nadat ik die krengen had gedaan, dwz, als ik ze voor ong een maandje had ingepast tussen de andere oefeningen, kon ik er 100% zeker van op aan dat ik bij boksen "iets" in me pols zou verkloten, wat ook elke keer gebeurde. Elke keer als ik weer de pineut was kon ik geeneens mijn hand omdraaien om bijvoorbeeld wisselgeld terug te krijgen. Niet nor-maal. Ik raad die oefening ook iedereen af vanwege een abnormale stand van je polsen. (BTW, je kan de stang ook veel breder vastpakken, maar dan trek je 'm nauwelijks hoger dan je middenrif, = waardeloos)

(Samenvatting: het is dus blessure gevoelig voor je polsen, voor je schouders en traps werkt die inderdaad best, maar omdat er ook voldoende andere oefeningen zijn die je schouders goed aanpakken zou ik 'm skippe).
pi_52194976
quote:
Op woensdag 8 augustus 2007 12:24 schreef Handschoen het volgende:
Welkom

Over je schema...: Waarom doe je niet 1 van de groepen van de vrijdag bij een andere dag erbij? Op dinsdag bijvoorbeeld... Dan is je verdeling misschien wat prettiger?
Meestal doe ik nog een tricep setje op dinsdag (borst) erbij. Sowiso worden triceps op borstdag al behoorlijk hard getrained. Voor abs heb ik geen vaste dag maar meestal doe ik die ook dinsdag erbij.

Vrijdag lijkt veel, maar tricep en bicep is voornamelijk isolatie en niet zo heel erg zwaar. Maandag na benen ben ik veel meer kapot :-)
  woensdag 8 augustus 2007 @ 13:28:15 #218
28280 Fugie
Porsche _O_
pi_52195800
mja upright row kan slecht zijn, maar met een bredere grip valt het wel mee
pi_52196414
Hey Fugie, heb jij toevallig een jaar of 6 geleden Quake2 gespeelt? Zou toevallig zijn maar had toendertijd een clanmaat die ook zo heette.
  woensdag 8 augustus 2007 @ 14:29:12 #220
19479 Mr.J
pi_52197688
quote:
Op woensdag 8 augustus 2007 09:47 schreef Fugie het volgende:
Heb gister bij me bestelling van XXL ook gelijk het shirt meebesteld. In de gym rondlopen met een 'Bigger is Better' shirt zal wel goed vallen
Had dat hempje v/d actie een half jaartje geleden al, nu ook 't shirt.
pi_52198468
quote:
Op woensdag 8 augustus 2007 13:28 schreef Fugie het volgende:
mja upright row kan slecht zijn, maar met een bredere grip valt het wel mee
Upright row moet je ook niet met een stang doen, dat is inderdaad niet lekker met je polsen met zwaardere gewichten (ik gebruik zelf 60kg)

Ik gebruik zelf altijd 2 x zo'n dingetje:

en dat allebei afzonderlijk aan een staalkabel.
pi_52199726
Een E-Z curl barbell kan ook helpen. Mijn gym heeft er een.

woensdag 8 augustus 2007 @ 15:39:14 #223
28280 Fugie
Porsche _O_
pi_52199738
quote:
Op woensdag 8 augustus 2007 14:29 schreef Mr.J het volgende:

[..]

Had dat hempje v/d actie een half jaartje geleden al, nu ook 't shirt.
ja zag het toevallig en mijn megagrow is op dus gelijk ook maar whey besteld want een GRATIS shirt moet ik hebben natuurlijk

en nee ik heb geen quake2 gespeelt.
pi_52201530
quote:
Op woensdag 8 augustus 2007 15:39 schreef KraKa het volgende:
Een E-Z curl barbell kan ook helpen. Mijn gym heeft er een.

[afbeelding]
Een EZ-curl stang is hiervoor nog steeds geen goede oplossing omdat bij de opwaardse beweging de hoek van je pols niet constant is.

Geloof mij nou maar, die 2 losse dingen per hand is echt perfect hiervoor!
pi_52202041
quote:
Op woensdag 8 augustus 2007 16:41 schreef McGilles het volgende:

[..]

Een EZ-curl stang is hiervoor nog steeds geen goede oplossing omdat bij de opwaardse beweging de hoek van je pols niet constant is.

Ik geloof je :-)

EZ-curl is wel beter dan een gewone barbell hiervoor, als je geen andere keuze hebt.
  woensdag 8 augustus 2007 @ 17:20:57 #226
140141 ivosnivo
pi_52202538
quote:
Op woensdag 8 augustus 2007 16:41 schreef McGilles het volgende:

[..]

Heb je dan 2 van die pullies naast elkaar staan, of maak je 2 handvaten vast aan 1 ding? Ik heb die oefening nog nooit gedaan. Zoiezo na me pees ontsteking in me pols is dat 1 van de weinige oefeningen die ik niet kan uitvoeren. Misschien is met kabeltje proberen, je pakt er ook achterkant schouders mee aan toch?
pi_52205954
quote:
Op woensdag 8 augustus 2007 17:00 schreef KraKa het volgende:

[..]

Ik geloof je :-)

EZ-curl is wel beter dan een gewone barbell hiervoor, als je geen andere keuze hebt.
Beter voor je schouders, slechter voor je polsen, aangezien die haaks erop moeten staan. En ik zou toch voor blessure-vrij trainen gaan, zeker als er goede alternatieven beschikbaar zijn...

En nu ff even in the bushbush hardlopen, km of 8, morgen weer lekker met ijzer werken.
pi_52210120
Upright row is volgens mij niet echt een gezonde oefening voor je rotator cuffs als je hem heel hoog trekt. Beter houd je je greep op schouder breedte en trek je hem tot tepel hoogte en zorg je dat je ellebogen niet boven je schouders komen. Zo doe ik hem tenminste.
pi_52211923
Waarom zou je een upright row doen als je ook een side raise kan doen?
  woensdag 8 augustus 2007 @ 22:34:42 #230
88139 JoeyT
pi_52212113
quote:
Op woensdag 8 augustus 2007 22:29 schreef LedZep het volgende:
Omdat side raises zo saai zijn en upright rows zo leuk?
pi_52212141
quote:
Op woensdag 8 augustus 2007 22:34 schreef JoeyT het volgende:

[..]

Omdat side raises zo saai zijn en upright rows zo leuk?
Dan doe je ze verkeerd. Trainen is nooit bedoeld om leuk te zijn.
  woensdag 8 augustus 2007 @ 22:43:10 #232
88139 JoeyT
pi_52212385
quote:
Op woensdag 8 augustus 2007 22:35 schreef LedZep het volgende:

[..]

Dan doe je ze verkeerd. Trainen is nooit bedoeld om leuk te zijn.
Misschien in jouw belevingswereld niet... In die van mij wel... SM is ook een manier van plezier hebben...
pi_52214243
Hehe eigenlijk zijn we dus allemaal sm'ers die van pijn houden

Ik vind niks zo lekker als spierpijn in mijn lijf, of het duizelige gevoel na een zware set die je tóch genailed hebt. Die laatste rep eruit persen met alles wat je hebt. De mentale struggle voordat je een gewicht gaat tillen dat tot voor kort toch écht te zwaar was. Maar niet vandaag. Oh nee.

no-look *hartje* trainen
pi_52217259
quote:
Op woensdag 8 augustus 2007 22:29 schreef LedZep het volgende:
Omdat compound beter is.
pi_52221901
quote:
Op donderdag 9 augustus 2007 01:14 schreef Semargofni het volgende:

[..]

Omdat compound beter is.
Upright row is niets meer compound dan side raise. Het is zelfs precies hetzelfde, maar dan in een wazige houding.
pi_52221944
Zo, gisteren weer getraint nadat ik nog 'sore' was van maandag, maar wel lekker

En even verpercentage laten meten: 14.1-14.5%. Toch ietsjes meer dan ik had verwacht. Maar ja, heb dan ook flink lopen bunkeren de laatste tijd

En o ja, gister voor het eerst kwark gegeten . 500 gram magere kwark van AH huismerk samen met een blik ananas en een paar scheppen suiker (anders is het he-le-maal niet te doen ) geblenderd. Mar man o man wat is dat amper te eten. Meer als 2/3 kreeg ik niet weg hoor. . Zijn er geen alternatieven voor langzame eiwitten ipv kwark voor voordat je naar bed gaat?

[ Bericht 45% gewijzigd door Handschoen op 09-08-2007 12:50:56 ]
Have fun...
  donderdag 9 augustus 2007 @ 14:26:07 #237
37248 BertV
Klei indiaan
pi_52228086
quote:
Op donderdag 9 augustus 2007 10:59 schreef Handschoen het volgende:

En even verpercentage laten meten: 14.1-14.5%. Toch ietsjes meer dan ik had verwacht. Maar ja, heb dan ook flink lopen bunkeren de laatste tijd

En o ja, gister voor het eerst kwark gegeten . 500 gram magere kwark van AH huismerk samen met een blik ananas en een paar scheppen suiker (anders is het he-le-maal niet te doen ) geblenderd. Mar man o man wat is dat amper te eten. Meer als 2/3 kreeg ik niet weg hoor. . Zijn er geen alternatieven voor langzame eiwitten ipv kwark voor voordat je naar bed gaat?
Eiwitshake is natuurlijk altijd makkelijk... maareh, ik eet m'n kwark met van dat poeder-aspartaam.
Misschien slechts schadelijk op lange termijn...
pi_52228320
forgive me father for i have sinned...

heb net een training met alleen maar biceps-triceps-schouders achter de rug. Ik verveelde me en een maat van me belde of ik meeging. Nou vooruit dan maar Heb zijn schemaatje meegedraaid en geen zware compounds gedaan omdat ik die voor zaterdag bewaar. Maar al die curls, pushdowns etc. waren nog lekker ook
pi_52228543
quote:
Op donderdag 9 augustus 2007 10:59 schreef Handschoen het volgende:

Mijn kwark recept is kwark + banaan + water tot het vloeibaar is. Een kwarkshake if you will, . Erg smakelijk en totaal niet moeilijk weg te eten...
pi_52231180
oei oei, net getraind, echt lekker weer. Cleans (met dank aan Led), oh squats, met een arm dumbell pressen, dippen en nog 2 kleine dingen. Nu lekker happen, banaan, shake, pizza. Jum

En kwark smaakt niet, ergo, gewoon naar binnen schuiven terwijl je voor de buis hangt oid.
pi_52231937
quote:
Op donderdag 9 augustus 2007 14:41 schreef Haijo het volgende:

[..]

Mijn kwark recept is kwark + banaan + water tot het vloeibaar is. Een kwarkshake if you will, . Erg smakelijk en totaal niet moeilijk weg te eten...
hmmm, wellicht nog een poging proberen als 'shake' dan... Wordt het niet erg veel dan? Ik zat al bijna aan de 750 ml met die ananas er doorheen...

Ik zou eigenlijk denken dat melk beter zou zijn en water een rotzooi zou worden... ben benieuwd
Have fun...
pi_52234872
quote:
Op donderdag 9 augustus 2007 01:14 schreef Semargofni het volgende:

[..]

Omdat compound beter is.
Upright row, brutal heavy compound.
  donderdag 9 augustus 2007 @ 18:48:54 #243
28280 Fugie
Porsche _O_
pi_52235484
ik doe kwark en water en roosvice

roosvice neutraliseert de kwark smaak, er gaan alleen wel een hoop flessen doorheen
  donderdag 9 augustus 2007 @ 20:39:05 #244
51398 MisterJ.Lo
LL.M (Master of Laws).
pi_52238437
Zo 45 min cardio erop zitten voor vandaag, morgen weer aan de bak

P.s. ik gooi meestal gewoon yoghurt van optimel door mijn kwark heen, goed te doen moet ik zeggen.
pi_52239417
quote:
Op donderdag 9 augustus 2007 10:57 schreef LedZep het volgende:

[..]

Upright row is niets meer compound dan side raise. Het is zelfs precies hetzelfde, maar dan in een wazige houding.
exrx.net denkt daar anders over.
pi_52240880
quote:
Op donderdag 9 augustus 2007 21:15 schreef Semargofni het volgende:

[..]

exrx.net denkt daar anders over.
Dan moet exrx.net maar eens terug naar school.
pi_52241002
pi_52245324
ik vraag me al een tijd af of het nu veel zin heeft om squats helemaal in het begin van in een training te zetten als de training 1.5u duurt en je uiteindelijk 2u na het squatten pas eiwitten binnenkrijgt
pi_52250338
Dat weet ik eigenlijk ook niet...

Verder gister mijn benen op hun lazer gegeven, man wat was ik kapot (maar wel lekker )
Have fun...
pi_52250603
dan ga je toch een shake drinken na het squaten?
op zich best een idee, ga ik eens doen
pi_52251165
BW: 93kg vanmorgen
(voor de rest geen nieuws)
pi_52251818
heb me ook maar eens gewogen. 73.4 op nuchtere maag in de ochtend.
pi_52252614
Bij mij schommelt het rond de 78-79... Eergisteren nog 79.2, vanochtend 78.0. Zit nu al een week of 2 op dit niveau. Nog meer eten wellicht?
Have fun...
  vrijdag 10 augustus 2007 @ 11:47:44 #254
37248 BertV
Klei indiaan
pi_52252812
85kg @ 1.78m @ een nette 11%
M'n lichaam lijkt dit al enige tijd voldoende te vinden... maar ik wil MEER...
  vrijdag 10 augustus 2007 @ 12:07:40 #255
28280 Fugie
Porsche _O_
pi_52253425
ik ben ~80kg bij 1.85 en 15-20% ofzo. En al een paar maanden rond dit gewicht.

Eigelijk zou ik wel willen cutten naar 75 maar aan de andere kant vind ik het wel best zo. Kan ik lekker het omzetten en dan op 80kg en redelijk droog uitkomen
pi_52253906
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2007 11:40 schreef Handschoen het volgende:
Bij mij schommelt het rond de 78-79... Eergisteren nog 79.2, vanochtend 78.0. Zit nu al een week of 2 op dit niveau. Nog meer eten wellicht?
als je zwaarder wilt worden, lijkt me dat niet meer dan logisch. Of je moet minder uitvoeren op een dag zodat je minder verbruikt

Vandaag rustdag... hou er niet van. Maar ik heb rete spierpijn in m'n triceps van gisteren dus komt niet héél slecht uit. Morgen weer dumbell clean en pressen
pi_52254211
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2007 12:22 schreef no-look het volgende:

[..]

als je zwaarder wilt worden, lijkt me dat niet meer dan logisch. Of je moet minder uitvoeren op een dag zodat je minder verbruikt
True, maar ik eet al 300-500 boven onderhoud... .
Have fun...
  vrijdag 10 augustus 2007 @ 13:08:25 #258
28280 Fugie
Porsche _O_
pi_52255218
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2007 12:32 schreef Handschoen het volgende:

[..]

True, maar ik eet al 300-500 boven onderhoud... .
blijkbaar is je onderhoud dus 300-500 hoger
pi_52255219
quote:
Op donderdag 9 augustus 2007 16:32 schreef Handschoen het volgende:

[..]

hmmm, wellicht nog een poging proberen als 'shake' dan... Wordt het niet erg veel dan? Ik zat al bijna aan de 750 ml met die ananas er doorheen...

Ik zou eigenlijk denken dat melk beter zou zijn en water een rotzooi zou worden... ben benieuwd
Misschien een liter, dus? Hoe meer hoe beter toch? De hoeveelheid kwark blijft hetzelfde...
pi_52255705
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2007 13:08 schreef Fugie het volgende:

[..]

blijkbaar is je onderhoud dus 300-500 hoger
ja inderdaad. Ik was al een beetje aan het brainstromen met mezelf ( ) over hoe ik m'n eetschema zou gaan aanpassen en met welk 'clean' food dan...

Ik verzin wel wat leuks

Mijn eetschema staat hier btw...

Moet toch mijn best gaan doen om 's ochtends meer te gaan eten...
Have fun...
  vrijdag 10 augustus 2007 @ 14:12:39 #261
51398 MisterJ.Lo
LL.M (Master of Laws).
pi_52257187
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2007 13:24 schreef Handschoen het volgende:

[..]

ja inderdaad. Ik was al een beetje aan het brainstromen met mezelf ( ) over hoe ik m'n eetschema zou gaan aanpassen en met welk 'clean' food dan...

Ik verzin wel wat leuks

Mijn eetschema staat hier btw...

Moet toch mijn best gaan doen om 's ochtends meer te gaan eten...
Ziet er wel leuk uit.. Zometeen eens flink borst/biceps/ trainen.

[ Bericht 5% gewijzigd door MisterJ.Lo op 10-08-2007 14:28:48 ]
pi_52261785
Oh en Ivosnivo: succes zondag!!!!
  vrijdag 10 augustus 2007 @ 17:52:35 #263
140141 ivosnivo
pi_52263618
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2007 16:43 schreef Videopac het volgende:
Oh en Ivosnivo: succes zondag!!!!
Thanks
  vrijdag 10 augustus 2007 @ 18:29:11 #264
164095 koejoeloek
pi_52264426
Mijn schema vanaf 16.08.07, graag jullie op en aanmerkingen
Doel: Gainen

Ochtend 8:00uur
-1/2liter melk met brinta (8 flinke lepels) Meestal giet ik er gewoon een zooi brinta in, en is dat wel meer dan 8 lepels
-Banaan
-weight gainer klein XXL*
(* 196kcal, 17.8eiwit, 21.5koolhydraten, vet 3.8 waarvan 2.5 uit mct)

Voormiddag 10.25uur
3boterhammen bruin met kipfilet (50gr half pakje)

Middagmaaltijd 12:20uur
-3 boterhammen bruin met kipfilet (50gram half pakje)
-Banaan

Maaltijd 14.30uur
-weight gainer groot XXL*
(393kcal, 36gr eiwit, koolhydraten 43gr, vet 7.7 waarvan 5.1 uit mct)

Avondmaaltijd 17:00uur
Gevarieerd, wat de pot schaft.

’s Avonds tussendoor
Witte meergranen spaghetti

(kwark eruit gelaten vanwege lactose gedoe)

vergeet er bij te zetten, ik train savonds, 18:30uur daarna Megagrow

[ Bericht 2% gewijzigd door koejoeloek op 10-08-2007 18:42:45 ]
pi_52265577
Te weinig.
pi_52266413
Vandaag heb ik dan min of meer officieel gehoord dat squatten en deadliften er in de toekomst voor mij niet meer bij zit. Ik mag nog legpress en legcurl doen maar de rest niet meer....

Toch wel jammer, ik denk dat ik dan de sport op een laag pitje ga gooien.
pi_52266713
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2007 17:52 schreef ivosnivo het volgende:

[..]

Thanks
Het is toch alleen op zaterdag? En niet op zondag?
pi_52266733
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2007 19:53 schreef McGilles het volgende:
Vandaag heb ik dan min of meer officieel gehoord dat squatten en deadliften er in de toekomst voor mij niet meer bij zit. Ik mag nog legpress en legcurl doen maar de rest niet meer....

Heel erg jammer voor je!

Maar wat moet je in godsnaam doen zonder deze sport?!
  vrijdag 10 augustus 2007 @ 20:53:36 #269
51398 MisterJ.Lo
LL.M (Master of Laws).
pi_52267936
quote:

Waarom lichamelijke problemen?
pi_52276316
kom op jonges, tijd voor een bakje kwark
pi_52277971
Kut man McGilles Kan me voorstellen dat de motivatie dan een beetje weg vloeit.

Straks lekker squaten en ik voel me goed. Hoop 5*5*64 te doen en als dat niet gaat wat reps maken op 70 kg. Ik zit vol inspiratie na wat filmpjes van wijlen Jesse Marunde en zijn trainingsmaat (die 98 keer bodyweight deed )
  zaterdag 11 augustus 2007 @ 10:43:35 #272
140141 ivosnivo
pi_52278952
quote:

Heel jammer.....
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2007 20:05 schreef Haijo het volgende:

[..]

Het is toch alleen op zaterdag? En niet op zondag?
Alleen zondag
pi_52281936
Doe jij mee ivo? Weet je toevallig of je daar ook met de bus kan komen?
pi_52282003
PR Squat: 5*5*64 volledig ass to the grass

En 8*bodyweight chins met brede grip. Goeie training!
  zaterdag 11 augustus 2007 @ 13:23:44 #275
140141 ivosnivo
pi_52282314
quote:
Op zaterdag 11 augustus 2007 13:03 schreef Semargofni het volgende:
Doe jij mee ivo? Weet je toevallig of je daar ook met de bus kan komen?
Ja ik doe mee

Heb geen idee, misschien kun je het hier vinden? http://www.9292ov.nl/
  zaterdag 11 augustus 2007 @ 17:24:38 #276
51398 MisterJ.Lo
LL.M (Master of Laws).
pi_52286957
Creatine/Glutamine gekocht en 55 euro armer nu
pi_52287106
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2007 20:53 schreef MisterJ.Lo het volgende:

[..]

Waarom lichamelijke problemen?
Klopt, heb nu vanaf ongeveer februari last van mijn knieen en heb vanaf eind mei fysiotherapie, 3x in de week. Tot nu toe weinig vooruitgang en er is mij verteld dat ik beter het zware benenwerk in de toekomst kan laten, of dat ik op mijn 40e 2 nieuwe knieen nodig zal hebben als ik het wel doe. Dan is de keuze toch wel snel gemaakt.

Voortaan doe ik dus gewoon rustig 4x20 legpress en 4x20 legcurl om het toch nog een beetje bij te houden.
pi_52287953
quote:
Op zaterdag 11 augustus 2007 17:24 schreef MisterJ.Lo het volgende:
? je bent nog maar net bezig
pi_52287965
quote:
Op zaterdag 11 augustus 2007 17:34 schreef McGilles het volgende:

[..]

Klopt, heb nu vanaf ongeveer februari last van mijn knieen en heb vanaf eind mei fysiotherapie, 3x in de week. Tot nu toe weinig vooruitgang en er is mij verteld dat ik beter het zware benenwerk in de toekomst kan laten, of dat ik op mijn 40e 2 nieuwe knieen nodig zal hebben als ik het wel doe. Dan is de keuze toch wel snel gemaakt.

Voortaan doe ik dus gewoon rustig 4x20 legpress en 4x20 legcurl om het toch nog een beetje bij te houden.
en wat is de oorzaak? het trainen zelf?
  zaterdag 11 augustus 2007 @ 18:28:21 #280
51398 MisterJ.Lo
LL.M (Master of Laws).
pi_52288087
quote:
Op zaterdag 11 augustus 2007 18:20 schreef Tommy_808 het volgende:

[..]

? je bent nog maar net bezig
Ja en?
pi_52288186
quote:
Op zaterdag 11 augustus 2007 18:21 schreef Tommy_808 het volgende:

[..]

en wat is de oorzaak? het trainen zelf?
Ja, min of meer wel ja. Het trainen heeft het zeker zeer versterkt. De zware lasten met deadliften en squatten en het doortrainen met een blessure. Maar ik had van nature dus al niet de beste knieen, maar als ik nooit had getraint had ik er ook geen last van gehad.
  zaterdag 11 augustus 2007 @ 18:38:47 #282
153812 Frautie
Frautilicious
pi_52288279
quote:

Balen man Lijkt me echt heel erg klote om niet meer te kunnen doen waar je hart ligt....
_________________________________________________________________________________

Ik wil aan de creatine, alleen kom ik de laatste tijd wat artikelen tegen die verklaren dat creatine monohydraat toch beter werkt dan CEE.

Dus ik ben eigenlijk benieuwd naar wat de mensen hier gebruiken en wat hun ervaringen zijn.

Share the fun
  zaterdag 11 augustus 2007 @ 18:47:06 #283
140141 ivosnivo
pi_52288456
Ik heb "altijd" crea monohydraat gebruikt en dat werkte perfect (2 maanden per jaar ofzo). Had laatst voor het eerst een potje crea cee gebruikt. Kan nou niet echt zeggen dat het beter werkt ofzo, het is alleen veel en veel smeriger om in te nemen.
  zaterdag 11 augustus 2007 @ 20:17:11 #284
28280 Fugie
Porsche _O_
pi_52290517
ik heb megagrow van xxl nutrition en ik vind het een erg prettig product.

Zit niet zoveel creatine in, 7,5 gram ofzo per 50 gram poeder dus het valt wel mee. Ik heb zelfs mijn 2de potje besteld
pi_52299997
hehe ik zit ook al te denken aan creatine

Frautie: kun je zo'n artikel posten? Monohydraat is nog veel goedkoper ook dus het zou wel relaxed zijn als het ook beter was Maat van me is laatst een week of 5/6 aan de CEE gegaan en heeft er best gains mee gemaakt, zowel in massa als kracht.
pi_52303052
quote:
Op zaterdag 11 augustus 2007 17:24 schreef MisterJ.Lo het volgende:
haha, en dat voor iemand die 1 week geleden nog advies vroeg betreffende het trainen van de binnenkant van z'n borst
  zondag 12 augustus 2007 @ 15:26:54 #287
153812 Frautie
Frautilicious
pi_52305903
quote:
Op zondag 12 augustus 2007 08:45 schreef no-look het volgende:
hehe ik zit ook al te denken aan creatine

Frautie: kun je zo'n artikel posten? Monohydraat is nog veel goedkoper ook dus het zou wel relaxed zijn als het ook beter was Maat van me is laatst een week of 5/6 aan de CEE gegaan en heeft er best gains mee gemaakt, zowel in massa als kracht.
Dank aan Antonio op milossarcev.com:

Creatine ethyl ester rapidly degrades to creatinine in stomach acid

Child R1 and Tallon MJ2

1Department of Life Sciences, Kingston University, Penrhyn Rd, Kingston-upon-Thames, United Kingdom. 2University of Northumbria, Sport Sciences, Northumbria University, Northumberland Building, Newcastle upon Tyne, United Kingdom, DrChild@CR-Technologies.net

Creatine ethyl ester (CEE) is a commercially available synthetic creatine that is now widely used in dietary supplements. It comprises of creatine with an ethyl group attached and this molecular configuration is reported to provide several advantages over creatine monohydrate (CM). The Medical Research Institute (CA, USA) claim that the CEE in their product (CE2) provides greater solubility in lipids, leading to improved absorption. Similarly San (San Corporation, CA, USA) claim that the CEE in their product (San CM2 Alpha) avoids the breakdown of creatine to creatinine in stomach acids. Ultimately it is claimed that CEE products provide greater absorption and efficacy than CM. To date, none of these claims have been evaluated by an independent, or university laboratory and no comparative data are available on CEE and CM.

This study assessed the availability of creatine from three commercial creatine products during degradation in acidic conditions similar to those that occur in the stomach. They comprised of two products containing CEE (San CM2 Alpha and CE2) and commercially available CM (CreapureÒ). An independent laboratory, using testing guidelines recommended by the United States Pharmacopeia (USP), performed the analysis. Each product was incubated in 900ml of pH 1 HCL at 37± 1oC and samples where drawn at 5, 30 and 120 minutes. Creatine availability was assessed by immediately assaying for free creatine, CEE and the creatine breakdown product creatinine, using HPLC (UV)

After 30 minutes incubation only 73% of the initial CEE present was available from CE2, while the amount of CEE available from San CM2 Alpha was even lower at only 62%. In contrast, more than 99% of the creatine remained available from the CM product. These reductions in CEE availability were accompanied by substantial creatinine formation, without the appearance of free creatine. After 120minutes incubation 72% of the CEE was available from CE2 with only 11% available from San CM2 Alpha, while more than 99% of the creatine remained available from CM.

CEE is claimed to provide several advantages over CM because of increased solubility and stability. In practice, the addition of the ethyl group to creatine actually reduces acid stability and accelerates its breakdown to creatinine. This substantially reduces creatine availability in its esterified form and as a consequence creatines such as San CM2 and CE2 are inferior to CM as a source of free creatine.

Supported by Cr-Technologies, LLP, London, England

Comment:
From what I understand, this study was presented at a recent nutrition conference, and was done by the same people that exposed alkalinized creatine. Interestingly, CE reacts in a way similarly to AC, in that both products rapidly degrade into creatinine. CE breaks down in a mere 30 minutes after ingestion. Thus, those who are paying premium prices for what they think is a superior creatine supplement are getting ripped off. This knowledge of the fate of CE was first presented in a study in 1928, so the purveyors of CE knew this all along. I've also heard that CE is not only ineffective, but possibly toxic. Those who read my Ironman article on creatine shouldn't be surprised about these findings, since I suggested this was the case in my article, i.e, no proof of any new creatine product being superior to plain creatine monohydrate.
-Jerry Brainum

Dus mjaah, aan 1 kant wil ik wel aan de CEE omdat ik wel wat mensen ken die er goed op gegroeid zijn. Aan de andere kant bent ik weer wat sceptisch.....
pi_52307551
vanaf volgende maand, als ik loon heb gehad, zal ik de monohydraat-versie eens proberen
pi_52309837
wat is de richtprijs voor creatine? ik denk dat m'n drogist er nogal mee durft overdrijven (30 euro voor 2 weken ofzo)
  zondag 12 augustus 2007 @ 19:12:15 #290
164095 koejoeloek
pi_52309884
quote:
Op zondag 12 augustus 2007 19:10 schreef Tommy_808 het volgende:
wat is de richtprijs voor creatine? ik denk dat m'n drogist er nogal mee durft overdrijven (30 euro voor 2 weken ofzo)
Holy fuck, ik neem aan dat je dan een hele complexe Esther hebt ofzo? Maar geen monohydraat hier Heb je al halve kilo mono voor 15euro.
pi_52309923
nene, ik zit niet aan de crea, da's voor na kerstmis/pasen ofzo

aha, powersupplements. daar heb ik goede ervaringen mee. iemand een review na een periode?
  zondag 12 augustus 2007 @ 19:17:23 #292
164095 koejoeloek
pi_52309989
Kan iemand trouwens nog even een blik werpen op mijn voedingsschema wat eerder op deze pagina? Tis overigens niet mijn bedoeling om bodybuilder groot te worden, ik snap ook wel dat je dat met zo'n schema nie tword
pi_52310258
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2007 19:18 schreef Baffer het volgende:
Te weinig.
  zondag 12 augustus 2007 @ 19:29:03 #294
28280 Fugie
Porsche _O_
pi_52310260
is het trouwens slecht om creatine een langere periode te gebruiken ?

ik heb afgelopen anderhalve maand megagrow gebruikt en net weer een nieuwe pot gekocht. Gebruik eigelijk niet eens zoveel (50gr, 7,5gr creatine na elke training). Komende maand wil ik weer constant gaan trainen en hoop ik eigelijk dat ik nog wat verder groei.
  zondag 12 augustus 2007 @ 19:30:41 #295
164095 koejoeloek
pi_52310288
quote:
Op zondag 12 augustus 2007 19:29 schreef Baffer het volgende:

[..]
Wat denk je zelf dat ik aan zo'n opmerking heb? Fijn dat je het te weinig vind maar misschien,, heeeeel misschien is het handiger als je dan even aangeeft wat ik erbij zou kunnen smijten en wat dus zoveel mogelijk melk-loos is.
  zondag 12 augustus 2007 @ 19:31:54 #296
164095 koejoeloek
pi_52310313
quote:
Op zondag 12 augustus 2007 19:29 schreef Fugie het volgende:
is het trouwens slecht om creatine een langere periode te gebruiken ?

ik heb afgelopen anderhalve maand megagrow gebruikt en net weer een nieuwe pot gekocht. Gebruik eigelijk niet eens zoveel (50gr, 7,5gr creatine na elke training). Komende maand wil ik weer constant gaan trainen en hoop ik eigelijk dat ik nog wat verder groei.
Ze zeggen meestal na 1/2 maanden monohydraat creatine een maandje stoppen. In het geval van die combo pakketten (ethyl esthers enzo en ook megagrow) maakt het niet zo veel uit hoelang je het gebruikt volgens mij.
pi_52311107
quote:
Op zondag 12 augustus 2007 19:30 schreef koejoeloek het volgende:

[..]

Wat denk je zelf dat ik aan zo'n opmerking heb? Fijn dat je het te weinig vind maar misschien,, heeeeel misschien is het handiger als je dan even aangeeft wat ik erbij zou kunnen smijten en wat dus zoveel mogelijk melk-loos is.
Zorg dat je ruim boven je onderhoud zit.

Eet rijst, brood, pasta,vis, vlees, eieren, melk(waarom mag je geen melk drinken, ben je lactose intolerant ofzo?) noten etc.

Heel misschien is het handiger als je ff wat reseach doet, dan leer je er zelf ook van, of is dat teveel moeite?
  zondag 12 augustus 2007 @ 20:17:18 #298
164095 koejoeloek
pi_52311395
quote:
Op zondag 12 augustus 2007 20:04 schreef Baffer het volgende:

[..]

Zorg dat je ruim boven je onderhoud zit.

Eet rijst, brood, pasta,vis, vlees, eieren, melk(waarom mag je geen melk drinken, ben je lactose intolerant ofzo?) noten etc.

Heel misschien is het handiger als je ff wat reseach doet, dan leer je er zelf ook van, of is dat teveel moeite?
Nee is zeker geen moeite, en die research heb ik allang gedaan, ik had een heel mooi schema waar ik mee ben moeten stoppen vanwege de melk, ik reageer heel slecht op melk wat zich uit in heul veel puisten. In de vakantie (die bij mij 6 maanden duurde) boeit mij dat geen fuck en ben ik ook aardig wat gegained, maar als ik zo weer verder ga met me studie is dat dus no option.
pi_52311944
kalkoen en kip hebben veel eiwitten en vrij weinig vet geloof ik. En het is nog lekker ook

morgen deadliften! Yeah buddy!
  zondag 12 augustus 2007 @ 21:05:58 #300
28280 Fugie
Porsche _O_
pi_52312615
ik zou morgen ook deadliften, maar dat is even postponed naar dinsdag of woensdag. Heb mijn hamstring licht verrekt tijdens een danspoging afgelopen nacht

Verder over je eetschema koejoeloek, ik heb soort gelijk schema maar ik eet misschien nog wel minder.
Volgens eetmeter kom ik niet verder dan 2500-3000kcal en dat is eigelijk wel vrij weinig. Enige kanttekening is dat ik nu niet direct wil gainen maar eigelijk nog probeer af te vallen.

Ik ga deze week proberen wat meer te eten en kijk dan even wat dat met mijn gewicht doet.
pi_52312641
quote:
Op zaterdag 4 augustus 2007 00:35 schreef McGilles het volgende:

[..]

Ik heb echt nog nooit last van m'n schouder gekregen met bankdrukken. Gelukkig maar denk ik dan
Ik krijg al last van me schouders bij 50 kg benchen. Ik bench daarom niet meer, teveel stress op schouders. Met dumbells voelt veel fijner voor mij.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')