abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_52023574
quote:
Op woensdag 1 augustus 2007 13:26 schreef LedZep het volgende:

[..]

Ik zeg niet dat er geen slijtage bestaat, ik zeg dat je het moet relativeren omdat de slijtage bij bijvoorbeeld atletiek of basketbal veel groter is.

Ryan Kennelly heeft het bench WR trouwens verpulverd door 1036 lbs (471kg) weg te drukken .
Respect natuurlijk maar ik zie hem liever 300+ raw drukken, shirts met open rug en 3+ lagen gaat imo te ver.

Rychlak bencht geared ook 1000+, maar raw zou zijn max rond de 620 liggen.

Natuurlijk zal hij gruwelijke lockout strength hebben, om 1000+ te benchen, maar ik vind het toch "nep" eigenlijk.

Zelfde geldt voor die zogenaamde squat records waar lifters een gruwelijk wijde stance hebben en 10cm boven par stoppen.
pi_52023600
quote:
Op woensdag 1 augustus 2007 10:46 schreef Devlinsect het volgende:

[..]

Gelijk heb je!

Er zijn BB beesten die squaten overslaan vanwege knie problemen en ALLEEN MAAR machines pakken als bijv. een legpress om zo juist meer controle over de beweging te krijgen. En dan geen setjes van 5x 5 reps. Maar 5 x 50 reps. Daar wordt je ook groot en vooral sterk van.

----------

Voor het groeien van spieren:
1,5 gram eiwit per kg lichaamsgewicht
3 tot 4 gram koolhydraten per kg lichaamsgewicht
Ik zou met 100 reps trainen, dan weet je zeker dat je sterk wordt.
  woensdag 1 augustus 2007 @ 18:34:25 #53
28280 Fugie
Porsche _O_
pi_52023662
ik heb toch een kantoorbaan, knieproblemen zijn geen punt

Ik denk ook dat je met echt zware gewichten wel goed moet uitkijken (wat is echt zwaar ?) en overal is wel iets in te vinden wat slecht is voor je
pi_52023745
quote:
Op woensdag 1 augustus 2007 10:17 schreef Devlinsect het volgende:

[..]

Het dusdanig belasten (zoals hij traint: ik wil die 3x 5 reps, de 5e moet eruit geperst worden) van je knieën en gewrichten met een dusdanige snelle neergaande beweging, lijkt mij nooit in verhouding met "een klap van 3x BW gemiddeld op de gewrichten en 6x BW op de achillespees".

Dusdanige belasting in je krachttrainingsprogramma EN in wedstrijden, kan niet goed zijn voor je knie gewricht.

Ik zou bij zware skwat langzaam naar beneden en snel omhoog. Zo wordt je sprongkracht ook nog is groter. In plaats van het geforceerd te doen. Heb je langer geen blessures / slijtage.
Bij zware squat snel omhoog? Dan is het niet "zwaar" dus.

Ik meen trouwens ergens gelezen te hebben dat je pas echt resultaten gaat merken van plyo's wanneer je 1.5xbw of meer squat.

Veel squatten = brutal guarantee for monstrous jumps.
pi_52023855
quote:
Op woensdag 1 augustus 2007 18:31 schreef Baffer het volgende:

[..]

Ik zou met 100 reps trainen, dan weet je zeker dat je sterk wordt.
vanaf de 1000 bereik je hypertrophy, dan maak je pas écht gains zoals ronnie coleman
Only when close to death, you really feel alive
pi_52023935
quote:
Op woensdag 1 augustus 2007 18:44 schreef Tommy_808 het volgende:

[..]

vanaf de 1000 bereik je hypertrophy, dan maak je pas écht gains zoals ronnie coleman
Ik zou er 10000 doen, dan heb je pas echt een POMP waardoor je echte groei bereikt.

Milos zweert erbij.
pi_52024217
quote:
Op woensdag 1 augustus 2007 18:48 schreef Baffer het volgende:

[..]

Ik zou er 10000 doen, dan heb je pas echt een POMP waardoor je echte groei bereikt.

Milos zweert erbij.
't is een kwestie van op wie je het meest wil lijken..

squatasses op request:

chicken tuna van bodybuilding.com:

ferme madam
pi_52024605
quote:
Op woensdag 1 augustus 2007 18:30 schreef Baffer het volgende:

[..]

Respect natuurlijk maar ik zie hem liever 300+ raw drukken, shirts met open rug en 3+ lagen gaat imo te ver.

Rychlak bencht geared ook 1000+, maar raw zou zijn max rond de 620 liggen.

Natuurlijk zal hij gruwelijke lockout strength hebben, om 1000+ te benchen, maar ik vind het toch "nep" eigenlijk.

Zelfde geldt voor die zogenaamde squat records waar lifters een gruwelijk wijde stance hebben en 10cm boven par stoppen.
True, true. Lewis heeft 150kg verschil tussen zijn WPO en IPF squat, waardeloos for sure.
pi_52024686
quote:
Op woensdag 1 augustus 2007 18:39 schreef Baffer het volgende:

[..]

Bij zware squat snel omhoog? Dan is het niet "zwaar" dus.

Ik meen trouwens ergens gelezen te hebben dat je pas echt resultaten gaat merken van plyo's wanneer je 1.5xbw of meer squat.

Veel squatten = brutal guarantee for monstrous jumps.
probleem is alleen een fatsoenlijke squat op te bouwen Duurt té fokking lang.
pi_52024935
quote:
Op woensdag 1 augustus 2007 19:16 schreef no-look het volgende:

[..]

Hoe lang train je al, en hoeveel squat je nu?

Hoe ziet je schema eruit?

Bulken helpt trouwens enorm om kracht te winnen.
quote:
Op woensdag 1 augustus 2007 19:13 schreef LedZep het volgende:

[..]

True, true. Lewis heeft 150kg verschil tussen zijn WPO en IPF squat, waardeloos for sure.
Hahahaha precies, jeff lewis is het ultieme voorbeeld.

http://nl.youtube.com/watch?v=qR8bPTTDVu8 :S monster rom lijkt het.

[ Bericht 8% gewijzigd door Baffer op 01-08-2007 19:35:24 ]
pi_52024965
quote:
Op woensdag 1 augustus 2007 19:16 schreef no-look het volgende:

[..]

er zit veel tussen de oren

ik squat nu evenveel dan een jaar geleden toen ik m'n abbo voor 9 maand had opgezegt (m'n benen zijn wel 3cm gekrompen in omtrek )
pi_52026349
quote:
Op woensdag 1 augustus 2007 19:28 schreef Baffer het volgende:

[..]

Hoe lang train je al, en hoeveel squat je nu?

Hoe ziet je schema eruit?

Bulken helpt trouwens enorm om kracht te winnen.
[..]
train de squat nu een jaar serieus. Ben van 30kg naar 70 gegaan, zo slap ben ik dus begonnen
Maargoed, ik squat 78 parallel dus zo weinig is het-nou-ook-weer-niet, ik squat alleen ass to the grass, compleet full dus. En daarmee zit ik nu op 3*70.

Wat ik schokkend vind is dat ik wel 124kg deadlift, vrij easy. 130 zou me denk ik ook lukken. Dit verschil is echt groot. Je ziet op dbb vaak kerels die net zoveel deadliften als ik maar wel 40kg meer squaten. Ik snap dat niet...

Bulken doe ik niet, paar kg extra zou ik niet erg vinden maar snelheid vind ik ook zeer belangrijk. Ben een guard bij basketball en ik wil mijn plek in het eerste team behouden Dan kan ik het niet gebruiken veel zwaarder/trager te worden.

Schema vanaf volgende week (ongeveer):

maandag:

Full Squat
Speed Squat
Shoulder Press

Woensdag:

Pin Squat
Front Squat
Row

Vrijdag:

Deadlift
Powerclean
Bench

maar ik ga wat meer freestylend trainen. Niet teveel van tevoren bepalen hoeveel sets, reps, etc. Gewoon onder de 5 reps blijven en zoveel setjes als goed voelt. Suggesties altijd welkom natuurlijk
  woensdag 1 augustus 2007 @ 20:42:17 #63
164095 koejoeloek
http://www.paulrand.nl
pi_52026748
Kan iemand mij misschien uitleggen hoe het kan komen dat ik zowat halfdood de gym uitstrompel als ik 3 of 4 korte maar krachtige beentrainingen doe? Snap er geen hout van, vanmorgen begonnen met benen, eerst legpress (120kg) Lunges (22kg) Toen voelde ik me al doodmoe worden, toen nog Leg Extensions (60kg) gedaan en toen kon ik wel naar huis gaan, want was ka-pot. Op de een of andere manier altijd gezeik met me benen, ik ga ze nu op 2 aparte dagen trainen, en dan samen met me rug.
  woensdag 1 augustus 2007 @ 20:51:03 #64
28280 Fugie
Porsche _O_
pi_52027012
energie tekort.
pi_52027178
Meer vreten idd.

Nou, ik heb me schouder weer naar de kloten. Heb pijn met alles wat ik doe, deur openen, koffie drinken etc. Vandaag nog wat rug getraind maar dat mocht geen naam hebben. Zelfs op half gewicht had ik soms pijnscheuten. Morge maar de fysio bellen en hopen dat het snel hersteld.
  woensdag 1 augustus 2007 @ 20:57:08 #66
164095 koejoeloek
pi_52027190
quote:
Op woensdag 1 augustus 2007 20:51 schreef Fugie het volgende:
energie tekort.
Kost een benentraining dan zo gigantisch veel meer energie als een borst/arm weet ik veel wat training. Bovendien heb ik vandaag tenminste echt ontzettend flink ontbijt genuttigd omdat ik al bang was dat het wel fout zou gaan, dus had me maatregelen al getroffen, en alsnog gaat het kut.
  woensdag 1 augustus 2007 @ 21:02:19 #67
28280 Fugie
Porsche _O_
pi_52027358
quote:
Op woensdag 1 augustus 2007 20:57 schreef koejoeloek het volgende:

[..]

Kost een benentraining dan zo gigantisch veel meer energie als een borst/arm weet ik veel wat training. Bovendien heb ik vandaag tenminste echt ontzettend flink ontbijt genuttigd omdat ik al bang was dat het wel fout zou gaan, dus had me maatregelen al getroffen, en alsnog gaat het kut.
je benen zit de helft van je spieren, dus ja dat kost meer energie dan een borst / arm training.

Moet je maar eens je hele bovenlichaam gaan doen. Beginnen met je rug / biceps en dan borst / triceps en dan nog buik
  woensdag 1 augustus 2007 @ 21:06:54 #68
164095 koejoeloek
pi_52027500
quote:
Op woensdag 1 augustus 2007 21:02 schreef Fugie het volgende:

[..]

je benen zit de helft van je spieren, dus ja dat kost meer energie dan een borst / arm training.

Moet je maar eens je hele bovenlichaam gaan doen. Beginnen met je rug / biceps en dan borst / triceps en dan nog buik
snap ik, maar dan nog, vind ik het vaag dat ik zowat out ga met wat benenwerk. Als ik mijn bovenlichaam train neem ik vaak genoeg borst, bicep/schouder/tricep & buik op high intensity, en dan 3 beenoefeningen en ben out it's fukking pathetic
  woensdag 1 augustus 2007 @ 21:09:31 #69
51398 MisterJ.Lo
LL.M (Master of Laws).
pi_52027597
Iemand enig idee welke oefening ik moet doen om mijn triceps nog harder te voelen? Als ik bijvoorbeeld ik noem maar wat Pressdown doe dan voel ik ze wel, maar voornamelijk doen mijn biceps het meeste werk, kan dat kloppen of doe ik dan toch iets verkeerd.
Any man who can drive safely while kissing a pretty girl
is simply not giving the kiss the attention it deserves.
  woensdag 1 augustus 2007 @ 21:10:20 #70
28280 Fugie
Porsche _O_
pi_52027625
voor je triceps zijn een zoooooooi aan oefeningen, vraag het in sportschool eens
  woensdag 1 augustus 2007 @ 21:11:27 #71
51398 MisterJ.Lo
LL.M (Master of Laws).
pi_52027676
quote:
Op woensdag 1 augustus 2007 21:10 schreef Fugie het volgende:
voor je triceps zijn een zoooooooi aan oefeningen, vraag het in sportschool eens
I know, dat is het punt eigenlijk niet, het uitvoeren van die oefeningen voel ik vooral mijn biceps en triceps ook maar dan in mindere maten, kan dat kloppen.
  woensdag 1 augustus 2007 @ 21:14:24 #72
28280 Fugie
Porsche _O_
pi_52027776
quote:
Op woensdag 1 augustus 2007 21:11 schreef MisterJ.Lo het volgende:

[..]

I know, dat is het punt eigenlijk niet, het uitvoeren van die oefeningen voel ik vooral mijn biceps en triceps ook maar dan in mindere maten, kan dat kloppen.
ik weet niet precies wat je bedoelt met pressdown maar ik neem aan dat je een gewicht naar beneden drukt op een machine ?
  woensdag 1 augustus 2007 @ 21:17:08 #73
51398 MisterJ.Lo
LL.M (Master of Laws).
pi_52027860
quote:
Op woensdag 1 augustus 2007 21:14 schreef Fugie het volgende:

[..]

ik weet niet precies wat je bedoelt met pressdown maar ik neem aan dat je een gewicht naar beneden drukt op een machine ?
Dat was een voorbeeld, maar ja inderdaad
pi_52027870
quote:
Op woensdag 1 augustus 2007 21:09 schreef MisterJ.Lo het volgende:
Iemand enig idee welke oefening ik moet doen om mijn triceps nog harder te voelen? Als ik bijvoorbeeld ik noem maar wat Pressdown doe dan voel ik ze wel, maar voornamelijk doen mijn biceps het meeste werk, kan dat kloppen of doe ik dan toch iets verkeerd.
Ik begin meestal met dips, dan Dumbbell One Arm Triceps Extension en als afsluiter Standing Barbell Triceps Extension Behind Head.(sorry voor de idote namen maar kan niet zo een-twee-drie betere vinden)
  woensdag 1 augustus 2007 @ 21:20:29 #75
28280 Fugie
Porsche _O_
pi_52027949
quote:
Op woensdag 1 augustus 2007 21:17 schreef MisterJ.Lo het volgende:

[..]

Dat was een voorbeeld, maar ja inderdaad
geen idee, je uitvoering zal wel niet helemaal goed zijn

ik doe altijd skullcrushers, push downs (1 of 2 arm) en dan nog extensions. Dippen kan ik nog niet echt dus dat moet nog ff wachten
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')