quote:Op woensdag 1 augustus 2007 10:17 schreef Devlinsect het volgende:
[..]
Het dusdanig belasten (zoals hij traint: ik wil die 3x 5 reps, de 5e moet eruit geperst worden) van je knieën en gewrichten met een dusdanige snelle neergaande beweging, lijkt mij nooit in verhouding met "een klap van 3x BW gemiddeld op de gewrichten en 6x BW op de achillespees".
Mij wel
Dusdanige belasting in je krachttrainingsprogramma EN in wedstrijden, kan niet goed zijn voor je knie gewricht.
Het is een illusie dat zwaar = slecht. Zwaar => sterk
Ik zou bij zware skwat langzaam naar beneden en snel omhoog. Zo wordt je sprongkracht ook nog is groter. In plaats van het geforceerd te doen. Heb je langer geen blessures / slijtage.
De wetenschap zegt iets anders
Jij hebt jouw mening, ik heb mijn mening. Verder niets mis mee.![]()
Ik zeg niet dat er geen slijtage bestaat, ik zeg dat je het moet relativeren omdat de slijtage bij bijvoorbeeld atletiek of basketbal veel groter is.quote:Op woensdag 1 augustus 2007 12:57 schreef Devlinsect het volgende:
Een auto moet ieder weekend naar een wedstrijd. Optrekken, remmen. En dat bij hoge snelheden.
Om de auto nog sterker te maken, gaat de auto 2x in de week naar de sportschool en zwaar trainen. Optrekken, remmen. En ook dat bij hoge snelheden.
Tot de verbazing van de auto, heeft ie veel meer last van slijtage. Banden, carrossorie. Zelfs de schijfremmen moeten eerder vervangen worden.
Laat de laatse zin weg en vervang het woord auto door sporter in bovenstaande stuk. Knappe wetenschapper die mij aan kan tonen dat het niet slecht is om een langere tijd (2 tot 3 maanden) zo zwaar te trainen. Helaasch kan er bij ons niets vervangen worden en zal je kapsels alleen maar verder doen slijten.
![]()
Doe hij goed, wat is zijn eigen gewicht (en lengte)?quote:Op woensdag 1 augustus 2007 13:26 schreef LedZep het volgende:
[..]
Ik zeg niet dat er geen slijtage bestaat, ik zeg dat je het moet relativeren omdat de slijtage bij bijvoorbeeld atletiek of basketbal veel groter is.
Ryan Kennelly heeft het bench WR trouwens verpulverd door 1036 lbs (471kg) weg te drukken.
Grappig dat je het vraagt; Kennelly is namelijk een van de weinige superheavyweights die een normaal vet% heeft. Ik heb even opgezocht en dit zijn zijn stats:quote:Op woensdag 1 augustus 2007 13:31 schreef McGilles het volgende:
[..]
Doe hij goed, wat is zijn eigen gewicht (en lengte)?
Bankdrukken? Tapdancing crist, hij kan mijn moeders auto wegdrukken!quote:Op woensdag 1 augustus 2007 13:26 schreef LedZep het volgende:
[..]
Ik zeg niet dat er geen slijtage bestaat, ik zeg dat je het moet relativeren omdat de slijtage bij bijvoorbeeld atletiek of basketbal veel groter is.
Ryan Kennelly heeft het bench WR trouwens verpulverd door 1036 lbs (471kg) weg te drukken.
Kijk, dat is tenminste een prestatie!quote:Op woensdag 1 augustus 2007 13:42 schreef LedZep het volgende:
[..]
Grappig dat je het vraagt; Kennelly is namelijk een van de weinige superheavyweights die een normaal vet% heeft. Ik heb even opgezocht en dit zijn zijn stats:
Arm flexed: 23"
Arm relaxed: 21"
Forearms: 18"
Shoulders: 62"
Chest: 52"
Waist: 40"
Upper Thigh: 32"
Height: 6'2
Als ik het goed heb is dat dus zo'n 185-186cm. Hij weegt 134kg. Gezien deze foto:
[afbeelding]
denk ik dat hij op zo'n 15% zit. In ieder geval, imo is hij veruit de sterkste bencher op dit moment vanwege het feit dat hij 1. lange(re) armen heeft dan een Rychlak of een Mendelsson en 2. geen extreme arch gebruikt, waardoor hij een veel langere bewegingsbaan heeft dan bovengenoemden. Zijn benches zien er ook veel normaler uit in vergelijking met de Rychlak quarter ROM show.
Respect natuurlijk maar ik zie hem liever 300+ raw drukken, shirts met open rug en 3+ lagen gaat imo te ver.quote:Op woensdag 1 augustus 2007 13:26 schreef LedZep het volgende:
[..]
Ik zou met 100 reps trainen, dan weet je zeker dat je sterk wordt.quote:Op woensdag 1 augustus 2007 10:46 schreef Devlinsect het volgende:
[..]
Gelijk heb je!
Er zijn BB beesten die squaten overslaan vanwege knie problemen en ALLEEN MAAR machines pakken als bijv. een legpress om zo juist meer controle over de beweging te krijgen. En dan geen setjes van 5x 5 reps. Maar 5 x 50 reps. Daar wordt je ook groot en vooral sterk van.
----------
Voor het groeien van spieren:
1,5 gram eiwit per kg lichaamsgewicht
3 tot 4 gram koolhydraten per kg lichaamsgewicht
Bij zware squat snel omhoog? Dan is het niet "zwaar" dus.quote:Op woensdag 1 augustus 2007 10:17 schreef Devlinsect het volgende:
[..]
Het dusdanig belasten (zoals hij traint: ik wil die 3x 5 reps, de 5e moet eruit geperst worden) van je knieën en gewrichten met een dusdanige snelle neergaande beweging, lijkt mij nooit in verhouding met "een klap van 3x BW gemiddeld op de gewrichten en 6x BW op de achillespees".
Dusdanige belasting in je krachttrainingsprogramma EN in wedstrijden, kan niet goed zijn voor je knie gewricht.
Ik zou bij zware skwat langzaam naar beneden en snel omhoog. Zo wordt je sprongkracht ook nog is groter. In plaats van het geforceerd te doen. Heb je langer geen blessures / slijtage.
vanaf de 1000 bereik je hypertrophy, dan maak je pas écht gains zoals ronnie colemanquote:Op woensdag 1 augustus 2007 18:31 schreef Baffer het volgende:
[..]
Ik zou met 100 reps trainen, dan weet je zeker dat je sterk wordt.
Ik zou er 10000 doen, dan heb je pas echt een POMP waardoor je echte groei bereikt.quote:Op woensdag 1 augustus 2007 18:44 schreef Tommy_808 het volgende:
[..]
vanaf de 1000 bereik je hypertrophy, dan maak je pas écht gains zoals ronnie coleman
't is een kwestie van op wie je het meest wil lijken..quote:Op woensdag 1 augustus 2007 18:48 schreef Baffer het volgende:
[..]
Ik zou er 10000 doen, dan heb je pas echt een POMP waardoor je echte groei bereikt.
Milos zweert erbij.
True, true. Lewis heeft 150kg verschil tussen zijn WPO en IPF squat, waardeloos for sure.quote:Op woensdag 1 augustus 2007 18:30 schreef Baffer het volgende:
[..]
Respect natuurlijk maar ik zie hem liever 300+ raw drukken, shirts met open rug en 3+ lagen gaat imo te ver.
Rychlak bencht geared ook 1000+, maar raw zou zijn max rond de 620 liggen.
Natuurlijk zal hij gruwelijke lockout strength hebben, om 1000+ te benchen, maar ik vind het toch "nep" eigenlijk.
Zelfde geldt voor die zogenaamde squat records waar lifters een gruwelijk wijde stance hebben en 10cm boven par stoppen.
probleem is alleen een fatsoenlijke squat op te bouwenquote:Op woensdag 1 augustus 2007 18:39 schreef Baffer het volgende:
[..]
Bij zware squat snel omhoog? Dan is het niet "zwaar" dus.
Ik meen trouwens ergens gelezen te hebben dat je pas echt resultaten gaat merken van plyo's wanneer je 1.5xbw of meer squat.
Veel squatten = brutal guarantee for monstrous jumps.
Hoe lang train je al, en hoeveel squat je nu?quote:Op woensdag 1 augustus 2007 19:16 schreef no-look het volgende:
[..]
probleem is alleen een fatsoenlijke squat op te bouwenDuurt té fokking lang.
Hahahaha precies, jeff lewis is het ultieme voorbeeld.quote:Op woensdag 1 augustus 2007 19:13 schreef LedZep het volgende:
[..]
True, true. Lewis heeft 150kg verschil tussen zijn WPO en IPF squat, waardeloos for sure.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |