Respect natuurlijk maar ik zie hem liever 300+ raw drukken, shirts met open rug en 3+ lagen gaat imo te ver.quote:Op woensdag 1 augustus 2007 13:26 schreef LedZep het volgende:
[..]
Ik zeg niet dat er geen slijtage bestaat, ik zeg dat je het moet relativeren omdat de slijtage bij bijvoorbeeld atletiek of basketbal veel groter is.
Ryan Kennelly heeft het bench WR trouwens verpulverd door 1036 lbs (471kg) weg te drukken.
Ik zou met 100 reps trainen, dan weet je zeker dat je sterk wordt.quote:Op woensdag 1 augustus 2007 10:46 schreef Devlinsect het volgende:
[..]
Gelijk heb je!
Er zijn BB beesten die squaten overslaan vanwege knie problemen en ALLEEN MAAR machines pakken als bijv. een legpress om zo juist meer controle over de beweging te krijgen. En dan geen setjes van 5x 5 reps. Maar 5 x 50 reps. Daar wordt je ook groot en vooral sterk van.
----------
Voor het groeien van spieren:
1,5 gram eiwit per kg lichaamsgewicht
3 tot 4 gram koolhydraten per kg lichaamsgewicht
Bij zware squat snel omhoog? Dan is het niet "zwaar" dus.quote:Op woensdag 1 augustus 2007 10:17 schreef Devlinsect het volgende:
[..]
Het dusdanig belasten (zoals hij traint: ik wil die 3x 5 reps, de 5e moet eruit geperst worden) van je knieën en gewrichten met een dusdanige snelle neergaande beweging, lijkt mij nooit in verhouding met "een klap van 3x BW gemiddeld op de gewrichten en 6x BW op de achillespees".
Dusdanige belasting in je krachttrainingsprogramma EN in wedstrijden, kan niet goed zijn voor je knie gewricht.
Ik zou bij zware skwat langzaam naar beneden en snel omhoog. Zo wordt je sprongkracht ook nog is groter. In plaats van het geforceerd te doen. Heb je langer geen blessures / slijtage.
vanaf de 1000 bereik je hypertrophy, dan maak je pas écht gains zoals ronnie colemanquote:Op woensdag 1 augustus 2007 18:31 schreef Baffer het volgende:
[..]
Ik zou met 100 reps trainen, dan weet je zeker dat je sterk wordt.
Ik zou er 10000 doen, dan heb je pas echt een POMP waardoor je echte groei bereikt.quote:Op woensdag 1 augustus 2007 18:44 schreef Tommy_808 het volgende:
[..]
vanaf de 1000 bereik je hypertrophy, dan maak je pas écht gains zoals ronnie coleman
't is een kwestie van op wie je het meest wil lijken..quote:Op woensdag 1 augustus 2007 18:48 schreef Baffer het volgende:
[..]
Ik zou er 10000 doen, dan heb je pas echt een POMP waardoor je echte groei bereikt.
Milos zweert erbij.
True, true. Lewis heeft 150kg verschil tussen zijn WPO en IPF squat, waardeloos for sure.quote:Op woensdag 1 augustus 2007 18:30 schreef Baffer het volgende:
[..]
Respect natuurlijk maar ik zie hem liever 300+ raw drukken, shirts met open rug en 3+ lagen gaat imo te ver.
Rychlak bencht geared ook 1000+, maar raw zou zijn max rond de 620 liggen.
Natuurlijk zal hij gruwelijke lockout strength hebben, om 1000+ te benchen, maar ik vind het toch "nep" eigenlijk.
Zelfde geldt voor die zogenaamde squat records waar lifters een gruwelijk wijde stance hebben en 10cm boven par stoppen.
probleem is alleen een fatsoenlijke squat op te bouwenquote:Op woensdag 1 augustus 2007 18:39 schreef Baffer het volgende:
[..]
Bij zware squat snel omhoog? Dan is het niet "zwaar" dus.
Ik meen trouwens ergens gelezen te hebben dat je pas echt resultaten gaat merken van plyo's wanneer je 1.5xbw of meer squat.
Veel squatten = brutal guarantee for monstrous jumps.
Hoe lang train je al, en hoeveel squat je nu?quote:Op woensdag 1 augustus 2007 19:16 schreef no-look het volgende:
[..]
probleem is alleen een fatsoenlijke squat op te bouwenDuurt té fokking lang.
Hahahaha precies, jeff lewis is het ultieme voorbeeld.quote:Op woensdag 1 augustus 2007 19:13 schreef LedZep het volgende:
[..]
True, true. Lewis heeft 150kg verschil tussen zijn WPO en IPF squat, waardeloos for sure.
er zit veel tussen de orenquote:Op woensdag 1 augustus 2007 19:16 schreef no-look het volgende:
[..]
probleem is alleen een fatsoenlijke squat op te bouwenDuurt té fokking lang.
train de squat nu een jaar serieus. Ben van 30kg naar 70 gegaan, zo slap ben ik dus begonnenquote:Op woensdag 1 augustus 2007 19:28 schreef Baffer het volgende:
[..]
Hoe lang train je al, en hoeveel squat je nu?
Hoe ziet je schema eruit?
Bulken helpt trouwens enorm om kracht te winnen.
[..]
Kost een benentraining dan zo gigantisch veel meer energie als een borst/arm weet ik veel wat training. Bovendien heb ik vandaag tenminste echt ontzettend flink ontbijt genuttigd omdat ik al bang was dat het wel fout zou gaan, dus had me maatregelen al getroffen, en alsnog gaat het kut.quote:Op woensdag 1 augustus 2007 20:51 schreef Fugie het volgende:
energie tekort.
je benen zit de helft van je spieren, dus ja dat kost meer energie dan een borst / arm training.quote:Op woensdag 1 augustus 2007 20:57 schreef koejoeloek het volgende:
[..]
Kost een benentraining dan zo gigantisch veel meer energie als een borst/arm weet ik veel wat training. Bovendien heb ik vandaag tenminste echt ontzettend flink ontbijt genuttigd omdat ik al bang was dat het wel fout zou gaan, dus had me maatregelen al getroffen, en alsnog gaat het kut.
snap ik, maar dan nog, vind ik het vaag dat ik zowat out ga met wat benenwerk. Als ik mijn bovenlichaam train neem ik vaak genoeg borst, bicep/schouder/tricep & buik op high intensity, en dan 3 beenoefeningen en ben outquote:Op woensdag 1 augustus 2007 21:02 schreef Fugie het volgende:
[..]
je benen zit de helft van je spieren, dus ja dat kost meer energie dan een borst / arm training.
Moet je maar eens je hele bovenlichaam gaan doen. Beginnen met je rug / biceps en dan borst / triceps en dan nog buik
I know, dat is het punt eigenlijk niet, het uitvoeren van die oefeningen voel ik vooral mijn biceps en triceps ook maar dan in mindere maten, kan dat kloppen.quote:Op woensdag 1 augustus 2007 21:10 schreef Fugie het volgende:
voor je triceps zijn een zoooooooi aan oefeningen, vraag het in sportschool eens
ik weet niet precies wat je bedoelt met pressdown maar ik neem aan dat je een gewicht naar beneden drukt op een machine ?quote:Op woensdag 1 augustus 2007 21:11 schreef MisterJ.Lo het volgende:
[..]
I know, dat is het punt eigenlijk niet, het uitvoeren van die oefeningen voel ik vooral mijn biceps en triceps ook maar dan in mindere maten, kan dat kloppen.![]()
Dat was een voorbeeld, maar ja inderdaadquote:Op woensdag 1 augustus 2007 21:14 schreef Fugie het volgende:
[..]
ik weet niet precies wat je bedoelt met pressdown maar ik neem aan dat je een gewicht naar beneden drukt op een machine ?
Ik begin meestal met dips, dan Dumbbell One Arm Triceps Extension en als afsluiter Standing Barbell Triceps Extension Behind Head.(sorry voor de idote namen maar kan niet zo een-twee-drie betere vinden)quote:Op woensdag 1 augustus 2007 21:09 schreef MisterJ.Lo het volgende:
Iemand enig idee welke oefening ik moet doen om mijn triceps nog harder te voelen? Als ik bijvoorbeeld ik noem maar wat Pressdown doe dan voel ik ze wel, maar voornamelijk doen mijn biceps het meeste werk, kan dat kloppen of doe ik dan toch iets verkeerd.![]()
geen idee, je uitvoering zal wel niet helemaal goed zijnquote:Op woensdag 1 augustus 2007 21:17 schreef MisterJ.Lo het volgende:
[..]
Dat was een voorbeeld, maar ja inderdaad![]()
tis allemaal vanzelfsprekend, zo vind ik af en toe zelf benamingen uitquote:Op woensdag 1 augustus 2007 21:25 schreef MisterJ.Lo het volgende:
Correct, de meest belachelijke namen krijgen bepaalde oefeningen met zich mee![]()
Denk dat ik ze maar voor mijn zelf een eigen benaming ga geven![]()
Wat is je gewicht en lengte nu?quote:Op woensdag 1 augustus 2007 20:27 schreef no-look het volgende:
[..]
train de squat nu een jaar serieus. Ben van 30kg naar 70 gegaan, zo slap ben ik dus begonnen![]()
Maargoed, ik squat 78 parallel dus zo weinig is het-nou-ook-weer-niet, ik squat alleen ass to the grass, compleet full dus. En daarmee zit ik nu op 3*70.
Wat ik schokkend vind is dat ik wel 124kg deadlift, vrij easy. 130 zou me denk ik ook lukken. Dit verschil is echt groot. Je ziet op dbb vaak kerels die net zoveel deadliften als ik maar wel 40kg meer squaten. Ik snap dat niet...
Bulken doe ik niet, paar kg extra zou ik niet erg vinden maar snelheid vind ik ook zeer belangrijk. Ben een guard bij basketball en ik wil mijn plek in het eerste team behoudenDan kan ik het niet gebruiken veel zwaarder/trager te worden.
Schema vanaf volgende week (ongeveer):
maandag:
Full Squat
Speed Squat
Shoulder Press
Woensdag:
Pin Squat
Front Squat
Row
Vrijdag:
Deadlift
Powerclean
Bench
maar ik ga wat meer freestylend trainen. Niet teveel van tevoren bepalen hoeveel sets, reps, etc. Gewoon onder de 5 reps blijven en zoveel setjes als goed voelt. Suggesties altijd welkom natuurlijk
train nu met een maat van me die een pak sterker is. Dat helpt wel qua motivatie jaquote:Op donderdag 2 augustus 2007 09:28 schreef BertV het volgende:
Ik zag gisteren dat mijn "grote doel" inelkaar gezakt was na z'n lange vakantie... WTF?
Werden door anderen ook grappen over gemaakt. Ik zat bijna op zijn niveau.
Denk dat iedereen wel iemand in de sportschool een voorbeeld heeft waar hij naar toe wil werken?
Het viel me bij meer mensen op dat het "heftige" er van af was.
Ik had het eigenlijk over uiterlijk, maar ik train met m'n tien jaar jongere anabolen-schoonbroertje cq trainingsmaatje...quote:Op donderdag 2 augustus 2007 09:33 schreef no-look het volgende:
[..]
train nu met een maat van me die een pak sterker is. Dat helpt wel qua motivatie jaHij deadlift 175, (safety)squat 150 en bencht alleen schuin, 95kg ofzo.
Ik heb ook een kantoorbaan: ideaal voor het herstellen tussen de trainingenquote:Op woensdag 1 augustus 2007 18:34 schreef Fugie het volgende:
ik heb toch een kantoorbaan, knieproblemen zijn geen punt
Mwa ik denk dat ik nog een jaar ofzo intensief wil trainen en daarna sowieso rustiger aan ga doen. Mijn bedoeling is om mijn fysiek wat te verbeteren. Zodra ik op het niveau ben dat ik tevreden ben ga ik niet meer als een gekke lopen trainen.quote:Op donderdag 2 augustus 2007 10:03 schreef Videopac het volgende:
[..]
Ik heb ook een kantoorbaan: ideaal voor het herstellen tussen de trainingen![]()
![]()
Maar ik heb liever geen knie- of andere gewrichtsproblemen; neem glocosamine omdat dat goed schijnt te zijn voor je gewrichten.
Ja!quote:Op donderdag 2 augustus 2007 09:28 schreef BertV het volgende:
Ik zag gisteren dat mijn "grote doel" inelkaar gezakt was na z'n lange vakantie... WTF?
Werden door anderen ook grappen over gemaakt. Ik zat bijna op zijn niveau.
Denk dat iedereen wel iemand in de sportschool een voorbeeld heeft waar hij naar toe wil werken?
Het viel me bij meer mensen op dat het "heftige" er van af was.
Volgens mij is de algemene tendens toch wel dat je al snel telkens net iets meer wil...quote:Op donderdag 2 augustus 2007 10:06 schreef Fugie het volgende:
[..]
Mwa ik denk dat ik nog een jaar ofzo intensief wil trainen en daarna sowieso rustiger aan ga doen. Mijn bedoeling is om mijn fysiek wat te verbeteren. Zodra ik op het niveau ben dat ik tevreden ben ga ik niet meer als een gekke lopen trainen.
Moet ik natuurlijk niet helemaal verslaafd zijn als het zover is
ach eens moet een einde zijnquote:Op donderdag 2 augustus 2007 10:10 schreef Videopac het volgende:
[..]
Volgens mij is de algemene tendens toch wel dat je al snel telkens net iets meer wil...
Maar die 60% is gebaseerd op gebruik van bands en/of chains. Zonder een van de twee is speedtraining eerder 70-80%, hoewel het dan nog niet ideaal is.quote:Op donderdag 2 augustus 2007 00:11 schreef no-look het volgende:
ben nu 72 kg bij 1.80 meter. 76 of 77 kg zou ik ook helemaal niet erg vinden maar veel meer moet het niet worden. Mensen van mijn lengte met een zwaarder postuur lopen er al rond in m'n team en dan heb je het ineens over een andere taakverdeling in het team. Ik moet de quickness boven alles behouden. Misschien nog wel belangrijk dan sprongkracht, ook al besef ik dat het samenhangt.
Het liefst wil ik gewoon een pak sterker worden zonder een gram zwaarder te worden. En daarom ga ik misschien (dit mogen m'n vrienden niet lezen) een tijd in bierstaking. Ik leef nogal ongezond en ik krijg steeds meer de indruk dat ik toch echt minder moet gaan zuipen.
Speedsquats vind ik trouwens echt een rete-relaxte oefening, vooral na zware squats gaat dat lekker. Als je de zware load gewend bent kun je behoorlijk gas geven op 60% ofzo.
kan ik ze dus eigenlijk wel weglaten en dan maar wat meer zware squats doen?quote:Op donderdag 2 augustus 2007 11:03 schreef LedZep het volgende:
[..]
Maar die 60% is gebaseerd op gebruik van bands en/of chains. Zonder een van de twee is speedtraining eerder 70-80%, hoewel het dan nog niet ideaal is.
Nóg meer? 3 dagen is prima geschikt voor low-medium-heavy, waarbij de low en medium intensity dagen dan sowieso ook een soort speedtraining zijn. Maar je hebt al zoveel schema switches (nog meer dan ik zelfs ooit gedaan heb!quote:Op donderdag 2 augustus 2007 11:13 schreef no-look het volgende:
[..]
kan ik ze dus eigenlijk wel weglaten en dan maar wat meer zware squats doen?
Ga je mond spoelen!quote:Op donderdag 2 augustus 2007 09:30 schreef Fugie het volgende:
bier drinken zuigt![]()
Hoevaak ik al van plan ben geweest om minder bier te drinken kan ik niet eens meer tellen op 8 handenSoms gaat het een tijdje goed, om vervolgens weer volledig aan de fles te gaan daarna
ik squat op het moment één keer per week zwaarquote:Op donderdag 2 augustus 2007 11:16 schreef LedZep het volgende:
[..]
Nóg meer? 3 dagen is prima geschikt voor low-medium-heavy, waarbij de low en medium intensity dagen dan sowieso ook een soort speedtraining zijn. Maar je hebt al zoveel schema switches (nog meer dan ik zelfs ooit gedaan heb!) dus stick to 1 rode draad en zie wat er gebeurt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |