Maar die 60% is gebaseerd op gebruik van bands en/of chains. Zonder een van de twee is speedtraining eerder 70-80%, hoewel het dan nog niet ideaal is.quote:Op donderdag 2 augustus 2007 00:11 schreef no-look het volgende:
ben nu 72 kg bij 1.80 meter. 76 of 77 kg zou ik ook helemaal niet erg vinden maar veel meer moet het niet worden. Mensen van mijn lengte met een zwaarder postuur lopen er al rond in m'n team en dan heb je het ineens over een andere taakverdeling in het team. Ik moet de quickness boven alles behouden. Misschien nog wel belangrijk dan sprongkracht, ook al besef ik dat het samenhangt.
Het liefst wil ik gewoon een pak sterker worden zonder een gram zwaarder te worden. En daarom ga ik misschien (dit mogen m'n vrienden niet lezen) een tijd in bierstaking. Ik leef nogal ongezond en ik krijg steeds meer de indruk dat ik toch echt minder moet gaan zuipen.
Speedsquats vind ik trouwens echt een rete-relaxte oefening, vooral na zware squats gaat dat lekker. Als je de zware load gewend bent kun je behoorlijk gas geven op 60% ofzo.
kan ik ze dus eigenlijk wel weglaten en dan maar wat meer zware squats doen?quote:Op donderdag 2 augustus 2007 11:03 schreef LedZep het volgende:
[..]
Maar die 60% is gebaseerd op gebruik van bands en/of chains. Zonder een van de twee is speedtraining eerder 70-80%, hoewel het dan nog niet ideaal is.
Nóg meer? 3 dagen is prima geschikt voor low-medium-heavy, waarbij de low en medium intensity dagen dan sowieso ook een soort speedtraining zijn. Maar je hebt al zoveel schema switches (nog meer dan ik zelfs ooit gedaan heb!quote:Op donderdag 2 augustus 2007 11:13 schreef no-look het volgende:
[..]
kan ik ze dus eigenlijk wel weglaten en dan maar wat meer zware squats doen?
Ga je mond spoelen!quote:Op donderdag 2 augustus 2007 09:30 schreef Fugie het volgende:
bier drinken zuigt![]()
Hoevaak ik al van plan ben geweest om minder bier te drinken kan ik niet eens meer tellen op 8 handenSoms gaat het een tijdje goed, om vervolgens weer volledig aan de fles te gaan daarna
ik squat op het moment één keer per week zwaarquote:Op donderdag 2 augustus 2007 11:16 schreef LedZep het volgende:
[..]
Nóg meer? 3 dagen is prima geschikt voor low-medium-heavy, waarbij de low en medium intensity dagen dan sowieso ook een soort speedtraining zijn. Maar je hebt al zoveel schema switches (nog meer dan ik zelfs ooit gedaan heb!) dus stick to 1 rode draad en zie wat er gebeurt.
dit wordt em, en ik beloof plechtig dat ik niet meer ga zeiken over andere schema's. Back to basicquote:Op donderdag 2 augustus 2007 12:35 schreef no-look het volgende:
[..]
ik squat op het moment één keer per week zwaarMaar dan zou ik, als ik daarna geen speedsquat doe, wat extra setjes kunnen pakken.
ik ben niet zo van de schema's, hou niet echt van orde denk ik. Agenda's etc. zijn aan mij ook niet besteed.
Maar je hebt gelijkt, vorige keer heb ik het 4 weken volgehouden en best gains gemaakt. Nu weer iets gelijks in elkaar zetten en dan vanaf volgende week tot eind september, als de wedstrijden weer beginnen, volle bak.
quote:Op donderdag 2 augustus 2007 12:53 schreef Videopac het volgende:
Bankdrukken gaat niet altijd goed...
chin-master hier...quote:Op donderdag 2 augustus 2007 13:22 schreef Celt het volgende:
heb een probleem met chinnen, singles gaan erg goed met extra gewicht ook en daar boek ik ook wel vooruitgang mee. Maar zodra ik meedere herhalingen wil doen blijf ik bij een stuk of 3 haken en dat krijg ik ook niet opgebouwd.
smalle grip is wel lekker hoor. Ook goed voor de biceps etc. Is overigens wel makkelijker dan breed pakken. Misschien dat ik 'm daarom wel fijn vindquote:Op donderdag 2 augustus 2007 15:16 schreef no-look het volgende:
ik ben ooit begonnen op 2 herhalingen en heb me gewoon gefocusd op steeds meer reps. Ben van 5*2 bijvoorbeeld naar 2-3-3-3-2 gegaan, daarna 3-3-3-3-3, 2-3-4-3-2, enzovoorts.
Zit nu op 7*bodyweight, brede grip. Denk dat ik een keer of 10 smalle grip kan, doe ik eigenlijk nooit.
Dit ook nietquote:Op donderdag 2 augustus 2007 12:53 schreef Videopac het volgende:
Bankdrukken gaat niet altijd goed...
Ik heb ook nog nooit gemaxt op squatten. Heb daar nooit echt de behoefte toe gehad, lijkt me ook niet echt lekker voelen ofzo. Met deadliften had ik dat welquote:Op woensdag 1 augustus 2007 10:50 schreef McGilles het volgende:
[..]
Ik denk dat ik ook nooit meer ga maxen met squatten en deadliften, gewoon op 50-75% trainen vind ik goed genoeg.
Bij mij is me deadlift ook veel hoger dan me squat.quote:Op woensdag 1 augustus 2007 20:27 schreef no-look het volgende:
[..]
train de squat nu een jaar serieus. Ben van 30kg naar 70 gegaan, zo slap ben ik dus begonnen![]()
Maargoed, ik squat 78 parallel dus zo weinig is het-nou-ook-weer-niet, ik squat alleen ass to the grass, compleet full dus. En daarmee zit ik nu op 3*70.
Wat ik schokkend vind is dat ik wel 124kg deadlift, vrij easy. 130 zou me denk ik ook lukken. Dit verschil is echt groot. Je ziet op dbb vaak kerels die net zoveel deadliften als ik maar wel 40kg meer squaten. Ik snap dat niet...
Bulken doe ik niet, paar kg extra zou ik niet erg vinden maar snelheid vind ik ook zeer belangrijk. Ben een guard bij basketball en ik wil mijn plek in het eerste team behoudenDan kan ik het niet gebruiken veel zwaarder/trager te worden.
Schema vanaf volgende week (ongeveer):
maandag:
Full Squat
Speed Squat
Shoulder Press
Woensdag:
Pin Squat
Front Squat
Row
Vrijdag:
Deadlift
Powerclean
Bench
maar ik ga wat meer freestylend trainen. Niet teveel van tevoren bepalen hoeveel sets, reps, etc. Gewoon onder de 5 reps blijven en zoveel setjes als goed voelt. Suggesties altijd welkom natuurlijk
Kun je niet zelfdokteren met ibuprofen? Dat doe ik meestal, en dan super licht door trainen met je schouders en borst. Meestal een weekje, dan is het al een stuk beter.quote:Op woensdag 1 augustus 2007 20:56 schreef Den_Haag het volgende:
Meer vreten idd.
Nou, ik heb me schouder weer naar de kloten. Heb pijn met alles wat ik doe, deur openen, koffie drinken etc. Vandaag nog wat rug getraind maar dat mocht geen naam hebben. Zelfs op half gewicht had ik soms pijnscheuten. Morge maar de fysio bellen en hopen dat het snel hersteld.
spierpijn in de botten voelt nog beterquote:
Voor mij niet echt, soms zijn het 4 broodjes met pindakaas en melk, dan de andere keer een dikke kom met havermout en wat sap etcquote:Op vrijdag 3 augustus 2007 12:25 schreef ivosnivo het volgende:
Het lijkt hier wel het post hier je ontbijt topic. Is het ontbijt niet elke dag hetzelfde voor iedereen?
Als je havermout echt niet weg krijgt, neem dan brinta, smaakt (vind ik tenminste) een stuk lekkerder zonder dingen toegevoegd.quote:Op vrijdag 3 augustus 2007 10:16 schreef MisterJ.Lo het volgende:
Eet hier havermout zonder suikermaar moet maar, vanmiddag weer even langs de sportschool voor rug,borst,buik
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |