abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_52039659
quote:
Op donderdag 2 augustus 2007 00:11 schreef no-look het volgende:
ben nu 72 kg bij 1.80 meter. 76 of 77 kg zou ik ook helemaal niet erg vinden maar veel meer moet het niet worden. Mensen van mijn lengte met een zwaarder postuur lopen er al rond in m'n team en dan heb je het ineens over een andere taakverdeling in het team. Ik moet de quickness boven alles behouden. Misschien nog wel belangrijk dan sprongkracht, ook al besef ik dat het samenhangt.

Het liefst wil ik gewoon een pak sterker worden zonder een gram zwaarder te worden. En daarom ga ik misschien (dit mogen m'n vrienden niet lezen ) een tijd in bierstaking. Ik leef nogal ongezond en ik krijg steeds meer de indruk dat ik toch echt minder moet gaan zuipen.

Speedsquats vind ik trouwens echt een rete-relaxte oefening, vooral na zware squats gaat dat lekker. Als je de zware load gewend bent kun je behoorlijk gas geven op 60% ofzo.
Maar die 60% is gebaseerd op gebruik van bands en/of chains. Zonder een van de twee is speedtraining eerder 70-80%, hoewel het dan nog niet ideaal is.
pi_52039730
Gisteren heerlijke beentraining gehad zeg, heerlijk is dat . Helemaal kapot van 6 oefeningen
Have fun...
pi_52039962
quote:
Op donderdag 2 augustus 2007 11:03 schreef LedZep het volgende:

[..]

Maar die 60% is gebaseerd op gebruik van bands en/of chains. Zonder een van de twee is speedtraining eerder 70-80%, hoewel het dan nog niet ideaal is.
kan ik ze dus eigenlijk wel weglaten en dan maar wat meer zware squats doen?
pi_52040008
ik heb nog spierpijn in traps

jammer want ik ga toch gewoon trainen
pi_52040054
quote:
Op donderdag 2 augustus 2007 11:13 schreef no-look het volgende:

[..]

kan ik ze dus eigenlijk wel weglaten en dan maar wat meer zware squats doen?
Nóg meer? 3 dagen is prima geschikt voor low-medium-heavy, waarbij de low en medium intensity dagen dan sowieso ook een soort speedtraining zijn. Maar je hebt al zoveel schema switches (nog meer dan ik zelfs ooit gedaan heb! ) dus stick to 1 rode draad en zie wat er gebeurt.
pi_52041881
quote:
Op donderdag 2 augustus 2007 09:30 schreef Fugie het volgende:
bier drinken zuigt

Hoevaak ik al van plan ben geweest om minder bier te drinken kan ik niet eens meer tellen op 8 handen Soms gaat het een tijdje goed, om vervolgens weer volledig aan de fles te gaan daarna
Ga je mond spoelen!
Al moet ik wel zeggen dat het met mij ook zo gaat. Zeker nu het voetbalseizoen weer gaat beginnen, is het vaak het hele weekend bal. En dan ook nog 's op dinsdag in tilburg uitgaan. Slechte zaak eigenlijk, maar ik zie het altijd maar zo... Er zijn genoeg mensen die het ook veel drinken, maar helemaal niet trainen. Ben ik toch nog goed bezig
hij kan altijd nog bacardi gaan serveren in het cafe van Lock, Stock and Two Smoking Barrels
pi_52042154
quote:
Op donderdag 2 augustus 2007 11:16 schreef LedZep het volgende:

[..]

Nóg meer? 3 dagen is prima geschikt voor low-medium-heavy, waarbij de low en medium intensity dagen dan sowieso ook een soort speedtraining zijn. Maar je hebt al zoveel schema switches (nog meer dan ik zelfs ooit gedaan heb! ) dus stick to 1 rode draad en zie wat er gebeurt.
ik squat op het moment één keer per week zwaar Maar dan zou ik, als ik daarna geen speedsquat doe, wat extra setjes kunnen pakken.

ik ben niet zo van de schema's, hou niet echt van orde denk ik. Agenda's etc. zijn aan mij ook niet besteed.

Maar je hebt gelijkt, vorige keer heb ik het 4 weken volgehouden en best gains gemaakt. Nu weer iets gelijks in elkaar zetten en dan vanaf volgende week tot eind september, als de wedstrijden weer beginnen, volle bak.
pi_52042379
Kent iemand nog een paar goede sites voor oefeningen en dieeten e.d.? Ik ken bodybuilding.com, exrx.net en t-nation maar daar ben ik al een beetje op uitgekeken...
pi_52042513
^^kan je wel sites geven. Genoeg zelfs. Kheb er alleen geen zin in. Anderen zitten het voor je te verpesten.

Ik ben pia hier.

pi_52042673
Bankdrukken gaat niet altijd goed...

[ Bericht 36% gewijzigd door Videopac op 02-08-2007 13:15:53 ]
If any member of the family should die whilst in the shelter from contamination,
put them outside, but remember to tag them first for identification purposes.
pi_52043066
quote:
Op donderdag 2 augustus 2007 12:35 schreef no-look het volgende:

[..]

ik squat op het moment één keer per week zwaar Maar dan zou ik, als ik daarna geen speedsquat doe, wat extra setjes kunnen pakken.

ik ben niet zo van de schema's, hou niet echt van orde denk ik. Agenda's etc. zijn aan mij ook niet besteed.

Maar je hebt gelijkt, vorige keer heb ik het 4 weken volgehouden en best gains gemaakt. Nu weer iets gelijks in elkaar zetten en dan vanaf volgende week tot eind september, als de wedstrijden weer beginnen, volle bak.
dit wordt em, en ik beloof plechtig dat ik niet meer ga zeiken over andere schema's. Back to basic

Maandag

Deadlift
Benchpress
Row

Woensdag

Powerclean
Frontsquat
Shoulderpress

Vrijdag

Full Squat
dumbbell Clean & Press
Chins
  donderdag 2 augustus 2007 @ 13:20:52 #102
51398 MisterJ.Lo
LL.M (Master of Laws).
pi_52043501
quote:
holy sh*t je ziet zijn borstkast gewoon door midden breken.
Any man who can drive safely while kissing a pretty girl
is simply not giving the kiss the attention it deserves.
  donderdag 2 augustus 2007 @ 13:22:20 #103
119431 Celt
Y Goeden Bywyd
pi_52043543
afgelopen weken paar kilo (3kg ofzo) afgevallen, maar niks geen kracht verlies. Deadrow is zelfs met 2,5 kg omhoog en net als mijn deadlift , alleen op de bench heb ik wat moeten inleveren merkte ik gister maar dat had ik dan ookal weken niet meer gedaan

heb een probleem met chinnen, singles gaan erg goed met extra gewicht ook en daar boek ik ook wel vooruitgang mee. Maar zodra ik meedere herhalingen wil doen blijf ik bij een stuk of 3 haken en dat krijg ik ook niet opgebouwd.
Het mensengeslacht zou voorgoed de mysteriën van de ziel verliezen. De mensen zouden niet langer de hoeders van aarde en oceaan zijn, en niet meer zijn dan parasieten die ten koste daarvan leefden.
pi_52044803
quote:
Op donderdag 2 augustus 2007 13:22 schreef Celt het volgende:
heb een probleem met chinnen, singles gaan erg goed met extra gewicht ook en daar boek ik ook wel vooruitgang mee. Maar zodra ik meedere herhalingen wil doen blijf ik bij een stuk of 3 haken en dat krijg ik ook niet opgebouwd.
chin-master hier...

Ik herken het wel, met extra gewicht 1 herhaling voelt prettiger dan je "lam chinnen" op herhalingen...
Ik zit op 15x zonder gewicht, op schouderbreedte, onderhands.

Probeer ze met herhalingen niet te snel te doen maar gecontroleerd.
Wou dat ik je tips kon maar ik heb gewoon veel geoefend, ging telkens beter.
Handgemaakt | Doggerlandse klimaatvluchteling
pi_52046406
ik ben ooit begonnen op 2 herhalingen en heb me gewoon gefocusd op steeds meer reps. Ben van 5*2 bijvoorbeeld naar 2-3-3-3-2 gegaan, daarna 3-3-3-3-3, 2-3-4-3-2, enzovoorts.

Zit nu op 7*bodyweight, brede grip. Denk dat ik een keer of 10 smalle grip kan, doe ik eigenlijk nooit.
pi_52047078
quote:
Op donderdag 2 augustus 2007 15:16 schreef no-look het volgende:
ik ben ooit begonnen op 2 herhalingen en heb me gewoon gefocusd op steeds meer reps. Ben van 5*2 bijvoorbeeld naar 2-3-3-3-2 gegaan, daarna 3-3-3-3-3, 2-3-4-3-2, enzovoorts.

Zit nu op 7*bodyweight, brede grip. Denk dat ik een keer of 10 smalle grip kan, doe ik eigenlijk nooit.
smalle grip is wel lekker hoor. Ook goed voor de biceps etc. Is overigens wel makkelijker dan breed pakken. Misschien dat ik 'm daarom wel fijn vind
Trouwens echt lekker getraind net. 5 x 3 x 80 kg deadrows, 5 setjes static holds met 110kg, face pulley's, dumbell presses, setjes chinnen met handen telkens in verschillende stand en nog wat biceps curls.

Zaterdag deadlifts, push presses en calves. Verder nog 2 of 3 nader in te vullen oefeningen, maar dat zien we ter plekke wel
hij kan altijd nog bacardi gaan serveren in het cafe van Lock, Stock and Two Smoking Barrels
pi_52048061
quote:
Dit ook niet

Ik heb gewoon lang geoefend met chins, doe nu 3 setjes van 8, small grip.
Pain is temporary, pride is forever
  donderdag 2 augustus 2007 @ 17:35:40 #108
140141 ivosnivo
ada fare stop stalking me
pi_52050237
quote:
Op woensdag 1 augustus 2007 10:50 schreef McGilles het volgende:

[..]

Ik denk dat ik ook nooit meer ga maxen met squatten en deadliften, gewoon op 50-75% trainen vind ik goed genoeg.
Ik heb ook nog nooit gemaxt op squatten. Heb daar nooit echt de behoefte toe gehad, lijkt me ook niet echt lekker voelen ofzo. Met deadliften had ik dat wel Bankdrukken doe ik liever ook niet met te zware gewichten meer, voel dan een te grote druk op me polsen, ellebogen en schouders.
quote:
Op woensdag 1 augustus 2007 20:27 schreef no-look het volgende:

[..]

train de squat nu een jaar serieus. Ben van 30kg naar 70 gegaan, zo slap ben ik dus begonnen
Maargoed, ik squat 78 parallel dus zo weinig is het-nou-ook-weer-niet, ik squat alleen ass to the grass, compleet full dus. En daarmee zit ik nu op 3*70.

Wat ik schokkend vind is dat ik wel 124kg deadlift, vrij easy. 130 zou me denk ik ook lukken. Dit verschil is echt groot. Je ziet op dbb vaak kerels die net zoveel deadliften als ik maar wel 40kg meer squaten. Ik snap dat niet...

Bulken doe ik niet, paar kg extra zou ik niet erg vinden maar snelheid vind ik ook zeer belangrijk. Ben een guard bij basketball en ik wil mijn plek in het eerste team behouden Dan kan ik het niet gebruiken veel zwaarder/trager te worden.

Schema vanaf volgende week (ongeveer):

maandag:

Full Squat
Speed Squat
Shoulder Press

Woensdag:

Pin Squat
Front Squat
Row

Vrijdag:

Deadlift
Powerclean
Bench

maar ik ga wat meer freestylend trainen. Niet teveel van tevoren bepalen hoeveel sets, reps, etc. Gewoon onder de 5 reps blijven en zoveel setjes als goed voelt. Suggesties altijd welkom natuurlijk
Bij mij is me deadlift ook veel hoger dan me squat.
quote:
Op woensdag 1 augustus 2007 20:56 schreef Den_Haag het volgende:
Meer vreten idd.

Nou, ik heb me schouder weer naar de kloten. Heb pijn met alles wat ik doe, deur openen, koffie drinken etc. Vandaag nog wat rug getraind maar dat mocht geen naam hebben. Zelfs op half gewicht had ik soms pijnscheuten. Morge maar de fysio bellen en hopen dat het snel hersteld.
Kun je niet zelfdokteren met ibuprofen? Dat doe ik meestal, en dan super licht door trainen met je schouders en borst. Meestal een weekje, dan is het al een stuk beter.
  donderdag 2 augustus 2007 @ 17:40:55 #109
28280 Fugie
Porsche _O_
pi_52050388
ik chin altijd na mijn rug training. Dan heb ik er dus al 2 row oefeningen opzitten en pulldowns

Meestal doe ik chinnen in een circuit met wrist rollers en iets voor me biceps. Als ik 5-4-3 haal ben ik al blij Soms is het nog erger, is beetje afhankelijk van hoe mijn rugtraining is verlopen.

Ik verwacht vanavond weinig spannends van me rug, nog steeds lichte spierpijn op me traps dus dat zal wel niet veel soeps worden
pi_52051677
spierpijn in de traps, lekker is dat Heb het altijd als ik een poos niet heb gecleaned. Morgen misschien weer eens wat shrugs doen, helpt ook!

Wat dat betreft passen de traps in het rijtje borst-hams-glutes. Spierpijn in die spieren is lovely.
  donderdag 2 augustus 2007 @ 20:33:40 #111
164095 koejoeloek
http://www.paulrand.nl
pi_52054857
Vanaf zondag me nieuwe schemaatje, hopelijk kan ik op die manier me benen toch fatsoenlijk trainen heb wel ontiegelijke spierpijn in me benen na gisteren, ik ben inderdaad meer van de beachboy trainingen in het zomerseizoen
  donderdag 2 augustus 2007 @ 20:36:40 #112
28280 Fugie
Porsche _O_
pi_52054968
^^ weer lekker kunnen trainen, squat 2x5x80 en 5x85 ging wel lekker, daarna soepele deadliftjes en mijn rug / biceps ging ook lekker Weinig last van mijn traps.

Alleen was het wel irritant dat het licht halverwege mijn training uitviel Kwartier in het donkjer moeten trainen
pi_52062712
quote:
Op donderdag 2 augustus 2007 18:32 schreef no-look het volgende:

Spierpijn in die spieren is lovely.
spierpijn in de botten voelt nog beter

kiddin' with ya
Only when close to death, you really feel alive
pi_52064914
zo, net een marginaal ontbijtje op (cashewnootjes en chocomelk) en dan nu even eerst hardlopen en dan hiit. Daarna echt eten
  vrijdag 3 augustus 2007 @ 10:16:27 #115
51398 MisterJ.Lo
LL.M (Master of Laws).
pi_52066573
Eet hier havermout zonder suiker maar moet maar, vanmiddag weer even langs de sportschool voor rug,borst,buik
pi_52067756
Voor de liefhebbers van good-old creatinemonohydraat: het spul is momenteel in de aanbieding bij De Tuinen: 400 gram voor 9,99.
If any member of the family should die whilst in the shelter from contamination,
put them outside, but remember to tag them first for identification purposes.
pi_52068874
ontbijt; handje pompoenpitten, en vier scheppen havermout in halve liter melk...
Handgemaakt | Doggerlandse klimaatvluchteling
  vrijdag 3 augustus 2007 @ 12:25:08 #118
140141 ivosnivo
pi_52070276
Het lijkt hier wel het post hier je ontbijt topic. Is het ontbijt niet elke dag hetzelfde voor iedereen?
  vrijdag 3 augustus 2007 @ 13:15:46 #119
51398 MisterJ.Lo
LL.M (Master of Laws).
pi_52071607
quote:
Op vrijdag 3 augustus 2007 12:25 schreef ivosnivo het volgende:
Het lijkt hier wel het post hier je ontbijt topic. Is het ontbijt niet elke dag hetzelfde voor iedereen?
Voor mij niet echt, soms zijn het 4 broodjes met pindakaas en melk, dan de andere keer een dikke kom met havermout en wat sap etc

En ook nog eens soms gewoon wat cruesli met yoghurt.
  vrijdag 3 augustus 2007 @ 13:22:59 #120
164095 koejoeloek
http://www.paulrand.nl
pi_52071790
quote:
Op vrijdag 3 augustus 2007 10:16 schreef MisterJ.Lo het volgende:
Eet hier havermout zonder suiker maar moet maar, vanmiddag weer even langs de sportschool voor rug,borst,buik
Als je havermout echt niet weg krijgt, neem dan brinta, smaakt (vind ik tenminste) een stuk lekkerder zonder dingen toegevoegd.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')