quote:Pffff ik zal aan je denken Bar.
9 juni een dag die we delen, èèn waarin we allebei afscheid moesten nemen van het allerliefste en kostbaarste wat we hadden.....
Voor jullie 1 jaar en voor ons straks 10, onvoorstelbaar want het klinkt zo lang geleden.....10.....10 jaren, maar zo ver terug in de tijd voelt het helemaal niet. Ik kan alles zo terug halen qua herinnering aan die dag.
Al zorgt die, inmiddels 10 jaar "ervaring" ( ) , er wel voor dat ik er al wat kalmer en minder heftig tegenover sta misschien. Die dag komt nou eenmaal of je wilt of niet, maar.... die dag gaat ook weer.
Net als mooie dagen om zijn voor je het weet gaan ook akelige/moeilijke dagen (achteraf gezien misschien) snel voorbij.
Morgen ga ik samen met m`n buurmeisje de mooiste plantjes die ik maar kon vinden planten bij Max.
Blauwe, lila-achtige en roze bloemen dragen die plantjes.
Ik heb ook een paar (nep ) siervogeltjes en een paar glazen vlindertjes gekocht, die prik er dan mooi tussen. Misschien, als ik het niet vergeet, dat ik dan wat foto`s maak en hier laat zien. ( kan even duren misschien omdat ik dat op de pc up- loaden niet kan, dus moet ik wachten tot mn man dat gedaan heeft. )
Nogmaals Bar hou je taai de 9e.
Wel fijn om te horen dat je al redelijk lekker in je vel zit.
Liefs voor allemaal!!
quote:Op donderdag 31 mei 2007 08:57 schreef Brighteyes het volgende:
Och ja, Max ook, dat was ik even vergeten. Ook voor jou komt die rotdag dichterbij Pepper.
4juni loopt mijn therapie afquote:Op donderdag 31 mei 2007 13:15 schreef phluphy het volgende:
Bar ik ben echt blij te horen dat het nog steeds zo lekker gaat met je (naar omstandigheden dan). Ben je eigenlijk nog in therapie? En hoe is het nou met werken? Doe je dit nog en nog steeds op verschillende plekken? Ben je nog zwervende of inmiddels weer honkvast?
Ik vind het idee van de balonnen helemaal top. Sterkte met alle voorbereidingen (en emoties) voor de 9e.![]()
Dat kruisje bij het water, betreft dat een donker jongetje?quote:Op donderdag 31 mei 2007 21:24 schreef mama_van_pepijn het volgende:
Ik heb even allerlei andere 'problemen' aan mijn hoofd dus vandaar dat ik hier even niet reageer.
Ik heb een glaasje laten snijden voor het lantaarntje en het zit er ook al in. Niet beschilderd nog maar ik wilde gewoon zo snel mogelijk de lantaarn weer 'compleet' hebben.
Ik bezoek trouw elke dag de graven.
Pepper bij mij in de buurt staat aan het water een kruisje met een foto erop en speelgoedjes er om heen. Ik ken het verhaal er achter niet maar het doet me elke dag aan jou denken. Ik ken het fenomeen dip maar al te goed. Dat de plantjes die je gaat planten maar mooi mogen bloeien.
Bar ik wend me tot jou op een andere manier dan een berichtje hier op fok, gij sterke vrouw![]()
Ik heb de foto nooit van dichtbij bekeken maar getint zou denk ik de juiste omschrijving zijn hierquote:Op donderdag 31 mei 2007 22:03 schreef bibi het volgende:
[..]
Dat kruisje bij het water, betreft dat een donker jongetje?
Ja sorry was niet een goeie woordkeuze... Als het in de buurt is van een oud konmar filiaal, dan weet ik helaas het verhaal er achter wel. En dan is het bijna ook alweer een jaar geleden dat hij is overledenquote:Op donderdag 31 mei 2007 22:13 schreef mama_van_pepijn het volgende:
[..]
Ik heb de foto nooit van dichtbij bekeken maar getint zou denk ik de juiste omschrijving zijn hier
quote:Op donderdag 31 mei 2007 15:34 schreef Lewis.de.boxer het volgende:
Phluphy hoe is het met jouw?
Heden: situatie ongewijzigd. Het betreft overigens wel positieve ontwikkelingen.quote:Op woensdag 30 mei 2007 07:50 schreef phluphy het volgende:
Verder gaat het hier wel redelijk goed. In het rouwproces hebben zich weer wat veranderingen voorgedaan, maar ik vind het nu nog een beetje moeilijk om dit goed onder woorden te brengen. Dat hou je van me te goed.
Het is wel een beetje te raden vrees ik.quote:Op donderdag 31 mei 2007 21:24 schreef mama_van_pepijn het volgende:
Ik heb even allerlei andere 'problemen' aan mijn hoofd dus vandaar dat ik hier even niet reageer.
Ik heb een glaasje laten snijden voor het lantaarntje en het zit er ook al in. Niet beschilderd nog maar ik wilde gewoon zo snel mogelijk de lantaarn weer 'compleet' hebben.
Ik bezoek trouw elke dag de graven.
Pepper bij mij in de buurt staat aan het water een kruisje met een foto erop en speelgoedjes er om heen. Ik ken het verhaal er achter niet maar het doet me elke dag aan jou denken. Ik ken het fenomeen dip maar al te goed. Dat de plantjes die je gaat planten maar mooi mogen bloeien.
Bar ik wend me tot jou op een andere manier dan een berichtje hier op fok, gij sterke vrouw![]()
Ik haal dit stukje eruit mvp, heel erg bedankt voor je openhartige eerlijke en oh zo kwetsbare verhaal.quote:En tegelijkertijd besef ik me dat hoewel ik zonder het ongeluk misschien wel weer zwanger was van een kindje van William dan was dat niet dit kindje en elk kindje is uniek en ik moet mezelf gewoon gelukkig prijzen maar oh wat kunnen dingen tegenstrijdig voelen.
Gisteren nog, een meisje (in de unit waar Jeroen werkt). Met de helicopter naar Nijmegen gebracht.quote:Op zaterdag 2 juni 2007 18:02 schreef pepper_961 het volgende:
Het is wel een beetje te raden vrees ik.Zoveel kindjes gaan op die manier.....
![]()
Wat je kunt doen of waar je op kunt letten:quote:Plantjes staan!! Het ziet er weer helemaal mooi uit.![]()
![]()
Ik hoop ook dat ze mooi blijven bloeien want het is wel snel verdroogd hoor op de begraafplaats. Ze staan gewoon vet in de volle zon daar natuurlijk.![]()
Ach gos wat akelig.quote:Op zondag 3 juni 2007 10:08 schreef phluphy het volgende:
[..]
Gisteren nog, een meisje (in de unit waar Jeroen werkt). Met de helicopter naar Nijmegen gebracht.![]()
Ze leeft nog, maar waarschijnlijk met veel hersenbeschadiging. Wat een hel moet het nu voor de ouders zijn.![]()
Dat vind ik altijd zo moeilijk, dat het maar door gaat. Het hield niet op met onze kindjes. Nog steeds raken er kindjes te water, nog steeds worden kinderen ziek. Soms sluit ik me er het liefst voor af, al die nare berichten.![]()
[..]
Wat je kunt doen of waar je op kunt letten:Plantjes kopen die lang zonder water kunnen. Die zijn er best veel, je moet er even naar vragen in een goede zaak. Plantjes poten in aarde die het water lang vasthouden. Wij gebruiken speciale pieremest, maar die is niet overal verkrijgbaar. Bij een goed tuincentrum weten ze wel een goed alternatief. Verder kun je nog overwegen om de plantjes in zo'n speciale bloembak te zetten, die je vervolgens ingraaft. Die bloembakken hebben zo'n speciaal systeem, deels met korreltjes, waar je door zo'n buisje water moet geven. Ze hebben dan genoeg vocht voor een week, zelfs met hoge temperaturen.
Dat is exact wat ik denk en voel, wanneer ik in de oudergroep voor kinderen met een moeilijk instelbare epilepsie weer een aanmelding zie (ook al hebben de meeste kinderen een aanmerkelijk langer leven, de onzekerheid etc. geldt voor iedereenquote:Op zondag 3 juni 2007 14:10 schreef pepper_961 het volgende:Ach gos wat akelig.Ik lees ook liefst zo snel mogelijk over zulke berichten heen. Niet omdat ik niet wil geloven dat het bestaat en voorkomt want dat weet ik donders goed natuurlijk, maar omdat je toch steeds weer terug in de tijd schiet en alles herbeleeft en ook zo goed weet in wat voor hel/nachtmerrie die mensen zitten. Je weet ook hoeveel jaren hard werk het kost om je huwelijk en je eigen welzijn op de rails te houden. Dan denk je; "ah god, niet weer he?! Niet weer een familie die nog maar aan het begin van een lang slopend proces staan. Dat blijft dan ook de hele tijd door mn kop malen allemaal.
quote:Heey wat een goeie tips!! Dankjewel.
Stom he, maar al die jaren kopen wij gewoon plantjes die leuk bloeien zonder naar de verzorging te kijken. Nou weten we inmiddels ook wel een beetje welke plantjes daar niet goed houden en welke geliefd voer voor de konijnen daar zijn, maar ik heb me er nooit in verdiept dat betere grond of bakken met een hydro systeem ook nog uitkomst bieden.![]()
En nu zal ik het nog even genanter maken ook!! Ik heb op een land en tuinbouw school gezeten!!![]()
![]()
![]()
![]()
quote:Een goed half uur geleden heeft Thijs zijn 2de koortstuip achter de rug, hij heeft ook hoge koorts, ik heb hem uit zijn slaapzak gehaald shirtje uit en nu ligt hij in diepe slaap in zijn hempje en luier te slapen.
heb al die tijd met de huisartsenpost aan de telefoon geweest, ik hoefde geen zetpil meer te geven, maar hem gewoon koel leggen al is dat moeilijk met een kamer temp van 23 graden
Uhm het zullen meerdere onderzoeken gaan worden, want ik vetrouw het nu helemaal niet meer.
Vannacht om half 3 ofzo zaten we in het ziekenhuis ivm koortstuip thijs, 3 uur ongeveer terug thuis.
Vanmorgen tegen half7 weer een aanval van Thijs
En zojuist om half 11 alweer een aanval van Thijs
Ik loop op van de zenuwen en vind het niet kloppen, Thijs is doodziek, ligt te schudden op de bank, hangt is ontzettend huilerig tussendoor
en na een aanval slaapt hij enorm diep.
Ik snap wat je bedoelt. Het lijkt wel alsof het nu pas echt doordringt, terwijl ik vorig jaar net zo goed in tranen uitbarstte.quote:Op donderdag 7 juni 2007 23:10 schreef sombie het volgende:
Het slaat nergens op maar het is net of het nog echter wordt, nu het bijna een jaar is. Heel veel sterkte, Bar.
Ik ben me er al even heel erg van bewust dat het echt zo is, maar nog steeds ergens zit dat gevoel wat afentoe het idee geeft, dat het nog steeds 1 grote grap is...quote:Op donderdag 7 juni 2007 23:10 schreef sombie het volgende:
Het slaat nergens op maar het is net of het nog echter wordt, nu het bijna een jaar is. Heel veel sterkte, Bar.
inderdaadquote:Op vrijdag 8 juni 2007 07:41 schreef humpeltje het volgende:
Zo heftig, zo'n terugblik. Een jaar geleden wist je nog niks van de grote nachtmerrie die zou volgen.
Ja, ik zou eigenlijk haast 'gezellig' willen zeggenquote:Op dinsdag 12 juni 2007 15:11 schreef YPPY het volgende:
Ik hoop niet dat je het een stomme opmerking vindt, maar ik vind dat het er echt mooi uitziet.
Wat erg! Dan mis je toch ook een essentieel onderdeel van de rouwverwerking of zie ik dat verkeerd?quote:Op dinsdag 12 juni 2007 16:36 schreef Bluezz het volgende:
In die tijd is mij niets gevraagd, het besluit stond al vast en ik was te ziek om er verder over na te denken, ben er niet eens bij geweest
Ik heb daar inderdaad zo af en toe nog veel 'last' van inderdaad.quote:Op dinsdag 12 juni 2007 16:41 schreef beefcake het volgende:
Wat erg! Dan mis je toch ook een essentieel onderdeel van de rouwverwerking of zie ik dat verkeerd?
Bar, het zweet stroomt van mijn rug zo warm is het hier, en toch staat het kippevel op mijn kruin en mijn ogen vol tranen van je post...quote:Op zaterdag 9 juni 2007 08:43 schreef _Bar_ het volgende:
9 juni 2006,
[afbeelding]
Het is vroeg in de ochtend en word gewekt door de telefoon, nog half slaperig pak ik de telefoon, en hoor dat het Marco is.
[...]
Vergeten doen we je nooit, in die 21 maandjes heb je zoveel voor ons betekend, zoveel met ons gedaan, zoveel ontdekt, zoveel gespeeld, genoten van elke lach, elke traan. Vandaag gaan er speciaal voor jou lieve knul 21 ballonnen de lucht in, elke ballon staat voor 1 maandje van je leven, en aan elke ballon komt een stukje wat zo typisch jou is.
En toen liepen mijn ogen over...quote:Op zaterdag 9 juni 2007 12:20 schreef pepper_961 het volgende:
[afbeelding]
In memoriam 1997 - 2007
Jouw schaterlach, je dribbelvoetjes
rennend in het verleden
"mama, mama, kijt is!"
Langzaam lopen we naar de toekomst
af en toe stilstaand, omkijkend
Max, Max, kijt is....
Onze ogen vol trots, liefde.
Een glimlach rond onze mond.
We missen je lieffie.
![]()
[afbeelding]
Vind ik niet stom hoor.quote:Op dinsdag 12 juni 2007 15:21 schreef jellyrose het volgende:
[..]
Ja, ik zou eigenlijk haast 'gezellig' willen zeggen(het klinkt heel erg raar in m'n hoofd en bijna schofterig als je bedenkt dat het over een kindergrafje (wat zo onnatuurlijk en verdrietig is) gaat, maar zo bedoel ik het dus niet!!)
Wat fijn dat het ok voeltquote:Op zaterdag 16 juni 2007 00:29 schreef mama_van_pepijn het volgende:
Heb ook voorzichtig wat dozen geopend met spullen van Pepijn om te inventariseren wat ik allemaal heb en gewoon om te kijken wat voor reactie het oproept.
Honderdduizend gedachten bij elk item maar het voelt oke. Deze baby mag de spullen van grote broer Pepijn gebruiken. Vrees alleen dat al is het daarna dan versleten dat ik het dan als nog niet weg kan doen.
Sjonge wat is dat fijn om te lezen mvp! Wanneer mensen door een moeilijke periode gaan, probeer ik ze altijd te bemoedigen, maar ik weet dat dit niet de pijn verzacht. Je doet het dan ook meer om iemand door zo'n periode te loodsen met wat steun en bijval, hopende op betere tijden. En zie hier!quote:Op donderdag 21 juni 2007 19:35 schreef mama_van_pepijn het volgende:
-knip- Ja het leven is best oke op het moment.
Ja hequote:Op donderdag 21 juni 2007 23:41 schreef Brighteyes het volgende:
Jeumig Bluezz, wat onwijs mooi, maar ook zo confronterend.
Mooie indringende oogjes trouwens.
quote:
op een wolkje oh zo hoog
zit je lekker zacht
kijk je naar de regenboog
en de maan die naar je lacht
sterretjes blinken om je heen
en de zon verwarmt je huid
je bent daarboven niet alleen
je bent ons vast vooruit...
Middag allemaalquote:Op woensdag 27 juni 2007 17:53 schreef phluphy het volgende:
Het is erg stilletjes rondom iedereen. Hoe is het? Bar, m.n. rondom jouw persoontje is het akelig stil, hoe gaat het?
Ik ben supersceptisch, maar door de diverse gebeurtenissen weet ik inmiddels ook zeker dat sommige dingen té "toevallig" zijn. Twee weken geleden had ik mijn eerste tenniswedstrijd en ik was erg zenuwachtig. Terwijl ik nerveus mijn spullen aan het uitpakken was, vloog er een helicopter over. Super!quote:Op maandag 2 juli 2007 19:48 schreef Bluezz het volgende:
Ik geloof heilig in 'tekens' en bijzondere gebeurtenissen.
Oh, dat vroeg ik me nog af idd.quote:Op donderdag 5 juli 2007 14:24 schreef mama_van_pepijn het volgende:
Ik merkte ook dat ik het toch wel moeilijk vond vind dat er hier een Pepijn is geboren en dat zijn belevenissen verteld gaan worden.
Pfff, de pijn spat bijna van het scherm af...quote:
En dat is bijvoorbeeld de reden dat ik hier wel regelmatig even kijk maar meestal geen reactie achterlaat. Ik kan me je gevoel voorstellen maar ik denk dat je het mis hebt. Het is niet niks wat jullie en de andere ouders in dit topic is overkomen. Ik vind het persoonlijk erg lastig om onder woorden te brengen hoe vreselijk ik het vind en hoe zeer ik hoop dat het verlies draagbaarder zal worden. Alleen "sterkte" vind ik in zo'n situatie zo'n uitgekauwd iets. En dan post ik dus maar niks. Ik denk dat er met mij meerdere mensen zijn die er op die manier mee omgaan en die worden nu ook neergezet als sensatiezoekers. Jammer.quote:Op vrijdag 13 juli 2007 23:09 schreef Bluezz het volgende:
Oh maar dat is bekend hier op fok phluph
En niet alleen jij hebt dat gevoel, ik heb dat ook zo vaak.
En bovendien is dit geen topic om zomaar ff een losse flodder in te gooien, wat zo vaak op Fok gebeurt.
Dat doe ik ook, in een meer specifiek lotgenoten contactgroep. En besloten, overigens.quote:Op vrijdag 13 juli 2007 23:33 schreef Bluezz het volgende:
Ik denk dat het voor jou dan beter aan zou voelen per mail dan hier op een openbaar forum.
Mee eens, maar weegt het voordeel op tegen het nadeel?quote:Want ; wat verwacht je?
Alleen sterktes en kusjes die echt, echt gemeend zijn, dat zie en voel ik hier.
De vraag is of je daarop zit te wachten, maar dat is wel het meeleven en de geintresseerdheid die hier dan ook wel weer echt goed aanvoelt!!
Ik schrok wel van de hoeveelheid views in een paar uur ja. Dus ja, ik denk dat dit wel klopt.quote:Wat jij beschrijft phluph, is dat het voyeurisme een te hoog gehalte krijgt.
Yep.quote:Het staat niet meer in verhouding tot de kracht die je eruit put en het fijn vinden om je verhaal te posten.
Zoiets is het denk ik ?
Goeie editquote:Op vrijdag 13 juli 2007 23:25 schreef phluphy het volgende:
Edit: Renzell, ik vind het trouwens wel heel naar dat je je (zo lang) rot voelt als je "ons leven" leest.
En ook al hoort het bij het leven, en moet je met 2 benen op de grond blijven staan, je mag ook best (relatief) zorgeloos leven en genieten van wat je hebt. Tuurlijk mag je wel met anderen meeleven, maar niemand is erbij gebaat dat jij er ook nog eens zo onder lijdt. Nu ja, dat wilde ik gewoon even zeggen.
Ja, wellicht heb je tóch gelijk wat dit betreft, besef ik mij nu pas. Die mensen zullen er heus zijn. En dat dat niet prettig voelt, kan ik mij erg goed voorstellen. En helemaal niet zo stom dat je je dat niet eerder hebt gerealiseerd. Dít was immers een belangrijke uitlaatklep. Een plek waar mensen er voor je waren die jouw kenden, die jouw verhaal kenden en die met je meeleefden. Dat daar óók een stel sensatiebeluste types bij zitten, is jammer. Vanuit jouw optiek is het volkomen begrijpelijk dat je daar in den beginne geen aandacht voor gehad hebt. Natuurlijk wil je niet dat jouw verhaal, en jouw verdriet, gemeengoed worden. Ik vind dan ook niet dat jij (of jullie) je verplicht zouden moeten voelen om 'ons' op de hoogte te houden. Het gaat om jullie, ja. Om jullie relatie met Daniel, om jullie manier van verwerken, en wat daar voor nodig is. Géén verplichting ten aanzien van een stel Fokkers hoor Phluphy! Echt níet!quote:Op vrijdag 13 juli 2007 23:25 schreef phluphy het volgende:
Jelief, Renzell, en er zullen nog velen zijn die er zo over denken/voelen: prima, begrijpelijk.
Het voelt voor mij inderdaad niet prettig meer. (Want naast FOK!kers zoals jullie denk ik wel degelijk dat er sensatiezoekers zijn).
Echt stom dat ik me dat niet eerder heb gerealiseerd.
Ik zal het aantal views in het moedertopic eens gaan bijhouden.quote:Op vrijdag 13 juli 2007 23:38 schreef Jelief het volgende:
Ik denk dat je met dit soort dingen ook wel terecht kunt op het speeltuinbankje bvb, of ( hoe wrang ook) bij hoe gaat het nu met de moeders. Voor als je het met fouders van Fok wilt delen.Minder sensatiezoekers daar denk ik.
Dat vind ik helemaal geen rare gedachte? Ik vind het heel logisch. Het tijdperk van nu is echt heel anders, met al die mogelijkheden.quote:Op vrijdag 13 juli 2007 23:58 schreef Bluezz het volgende:
De rare gedachte die ik al eerder had, ga ik hier dan ook gewoon ff plaatsen.
Stél dat ik niet in 1985 Jamie had verloren, maar anno nu, man wat had ik een ongelofelijke troost en kracht uit jullie bijdrages geput.![]()
En dat meen ik echt!!
Ahá ! dus het is allemaal jouw schuld!quote:Op zaterdag 14 juli 2007 00:03 schreef Bluezz het volgende:
Oh en je kan van de views ongeveer 100 aftrekken hoor, die zijn van mijn hand, gewoon lezen nog eens lezen, denken, piekeren, nog eens overdenken, en dan besluiten niet diete zetten, want dat had ik al eerder gedaan, maar meer komt er dan gewoon niet uit
![]()
Ik dacht, ik check het evenquote:Op zaterdag 14 juli 2007 00:10 schreef phluphy het volgende:
Dat vind ik helemaal geen rare gedachte? Ik vind het heel logisch. Het tijdperk van nu is echt heel anders, met al die mogelijkheden.![]()
Nou, ik denk dat ik toch wel wat terughoudender wordt hoor.quote:Op zaterdag 14 juli 2007 00:13 schreef Bluezz het volgende:
Dus al met al, laten we hier nou eens niet op onze tenen lopen.
Uit dan maar hier ook dit soort gedachtes, dat zal de meelezenden goed doen, het verrijkt hun leven denk ik zo
Nu ja, en maar weer hopen dat er lering uit getrokken wordt?quote:Op zaterdag 14 juli 2007 00:22 schreef Bluezz het volgende:
Lijkt me dan ook beter op zijn plek daar.
Wel goed dat je het hier gewoon open gooit he
Ja, beetje wel. Dat stoort me. Een aantal mensen die je in diverse topics tegenkomt, die dus echt van de hoed en de rand weten, maar nooit reageren. Misschien omdat ze het moeilijk vinden, in welk geval het volstaat om hier één keer melding van te maken, maar misschien ook wel uit des-interesse.quote:Ja, als jij gaat editten moet ik het ook
Ruikt naar een soort 'sneertje'
Klagen? No way. Alleen aangegeven dat ik me niet gerealiseerd heb dat het er zó veel waren. Niet geklaagd, alleen opgemerkt, en er vervolgens een conclusie aan verbonden.quote:Op zaterdag 14 juli 2007 12:02 schreef Vivi het volgende:
En, met alle respect hoor, maar om op een openbaar forum te klagen dat er te veel mensen meelezen..tja....
dit klinkt wrs lulliger dan het bedoeld is, maar ik weet het even niet anders te formuleren.
Ik kan alleen voor mezelf spreken natuurlijk niet voor de overige vieuwers.quote:Op vrijdag 13 juli 2007 23:05 schreef phluphy het volgende:
Voor de gein eens bijgehouden: 6 uur na mijn post zijn er bijna 300 views geweest en 2 reacties.
Lijkt wel alsof ik een aantal sensatiebeluste lurkers zit te vermaken.![]()
Het zal er wel bij horen op een forum, maar ik krijg er een vieze smaak van in mijn mond.
Bij een rel of afzeiksessie staat de massa klaar om te reageren, maar hier weet men niets te zeggen. Op zich best begrijpelijk, maar dan heeft posten geen toegevoegde waarde (voor mij in elk geval niet).
Dat is ook wat ik heb meegemaakt.quote:Op zondag 15 juli 2007 17:04 schreef Bluezz het volgende:
Wat jij beschrijft doet me ineens heel erg denken aan de eerste weken, maanden na de geboorte/overlijden van Jamie.
Toen ik (met Quint die anderhalf was in de buggy) weer naar buiten 'durfde' en de eerste boodschapjes of wandelingetjes met hem maakte.
Omdat ik al mijn hele leven zowat in dezelfde wijk woonde, boven mijn vader's garagebedrijf woonde, kende ik zowat iedereen in de buurt (en zij mij)
Wat ik toen ervaarde vond ik echt rot.
De meeste mensen wisten wat er gebeurd was d.m.v. het 'dorpse' van die wijk.
Ze zagen me lopen en gaven een knikje om vervolgens over te steken... ze kwamen niet eens naar me toe!
Of deden of ze me niet zagen.. terwijl dat daarvoor ondenkbaar was, altijd even zwaaien, groeten een praatje etc etc.
Ik werd dus gemeden.
Aan mijn vader vroegen ze hoe het met ons ging, ze kwamen zelfs de garage binnenlopen, maar ze belden niet aan bij mijn voordeur, daar net om de hoek.
Pas na heel lang kreeg ik zelf pas de vragen etc.
Er werd dus wel over ons gepraat, maar ze verzuimden om mij erbij te betrekken zeg maar... dat deed best pijn.
Natuurlijk waren er ook kennissen, familie en vrienden die ons wel heel erg steunden en waar we altijd met ons verhaal bij terechtkonden (nu nog gelukkig) maar die ervaring van die eerste weken ben ik nooit meer vergeten.
Het zal wel angst geweest zijn, en tegenwoordig zal het misschien wel beter gaan, maar ik wil toch benadrukken dat het heel belangrijk is om juist níet bang te zijn om een reaktie te geven, of alleen maar een simpele vraag hoe je je nou eigenlijk voelt is echt genoeg!
ik had het niet beter kunnen zeggenquote:Op zondag 15 juli 2007 22:51 schreef sjak het volgende:
Hier nog zo iemand die meeleest en dan telkens toch maar niet reageert. Net ook al zonder reactie dicht gedaan. Niet omdat ik niet wil reageren maar ook echt niet weet wat ik dan kan zeggen wat iets toevoegt. Vaak zijn de dingen al heel vaak gezegd.
En tja, waarom ik dit topic zo vaak lees. Het geeft me kracht en vertrouwen in mensen. En er spreekt zoveel liefde in dit topic. Daarom dus...
Maar het zou jou dus helpen als we wel een berichtje achterlaten, ook al weten we niet precies wat we moeten zeggen, maar puur om je wel te laten zien dat we het wel gelezen hebben? Ben je niet bang dat dat soort berichtjes dan misschien akelig over zullen komen en meer als berichtjes zullen zijn van "tja, ik weet niet wat ik moet zeggen, maar jij vindt het prettig, dus ik post hier even, ik heb het gelezen, aju paraplu"?quote:Op maandag 16 juli 2007 17:26 schreef phluphy het volgende:
Toch wel, Pruk, indien er sprake is van interactie.
Als ik wel views zie, maar geen reactie, dan ga ik twijfelen aan de inhoud / bestaansrecht van mijn post.
Je kan je zelfs afvragen of ze je post überhaupt gelezen hebben, misschien heeft men alleen naar andere posts in het topic gelezen.
Nee natuurlijk niet, dat wordt een veel te geforceerd gedoe en dat is het laatste wat ik wil.quote:Op maandag 16 juli 2007 17:34 schreef Pruk het volgende:
Maar het zou jou dus helpen als we wel een berichtje achterlaten, ook al weten we niet precies wat we moeten zeggen, maar puur om je wel te laten zien dat we het wel gelezen hebben?
Idem.quote:Ben je niet bang dat dat soort berichtjes dan misschien akelig over zullen komen en meer als berichtjes zullen zijn van "tja, ik weet niet wat ik moet zeggen, maar jij vindt het prettig, dus ik post hier even, ik heb het gelezen, aju paraplu"?
Ow, wat ik wel even nog kwijt wil. Ik denk niet (en ik denk dat iedereen dat met me eens is als ik zo vrij mag zijn) dat hier iemand zou moeten twijfelen aan bestaansrecht aan zijn of haar posts.quote:Op maandag 16 juli 2007 17:39 schreef phluphy het volgende:
Idem.
Daarom ben ik ook bang dat het niet op te lossen is.
Goed dat je dit aansnijdt, want het hoort zeker in het totaalplaatje.quote:Op maandag 16 juli 2007 17:38 schreef lcicle het volgende:
Even vanaf de andere kant bekeken..
De mensen die hier wél een berichtje plaatsen, hebben daar vaak heel veel moeite mee. Persoonlijk kostte het me heel veel energie om hier een bericht te schrijven en te verwoorden wat ik voel. Denk dat dat voor mee mensen geldt. Ik lees echter bijna nooit een bericht van de mensen voor wie die 'moeilijke' berichten bedoeld zijn, dat ze er iets aan gehad hebben of een klein bedankje. Dit klinkt misschien egoïstisch, maar ik heb op mijn beurt ook niet het idee dat mijn bericht iets bijdraagt aan het topic.
Dit is trouwens niet het enige topic waar mensen soms niet even 'dankjewel' kunnen zeggen, zie het ook zo vaak in het bijvoorbeeld het fototopic.
ehhh, bedoel je dit niet net andersom?quote:Ik begrijp het gevoel wat je krijgt door 'lurkers'. Al heb ik daar op een forum niet zoveel last van. Dat is toch veel anoniemer dan een persoonlijk log bijvoorbeeld.
Het zou inderdaad niet moeten. Maar het gebeurt toch. Mij in elk geval wel, en ik denk dat ik niet de enige ben (algemeen gezien). Zoals: Mensen zouden niet onzeker moeten zijn, maar ze zijn het vaak toch.quote:Op maandag 16 juli 2007 17:40 schreef Pruk het volgende:
Ow, wat ik wel even nog kwijt wil. Ik denk niet (en ik denk dat iedereen dat met me eens is als ik zo vrij mag zijn) dat hier iemand zou moeten twijfelen aan bestaansrecht aan zijn of haar posts.
Eens met alles dat hierboven staat.quote:Op maandag 16 juli 2007 18:06 schreef Brighteyes het volgende:
En weer 2 views erbij, ik klikte het topic weg omdat ik het niet wist te formuleren, maar probeer het dan nu toch maar.
Ik snap dat je reacties wilt Phluph, anders had je net zo lief een anonieme blog kunnen openen of gewoon een dagboek kunnen pakken. Het idee van een forum is nou juist dat je anderen dingen vertelt zodat de anderen daarop kunnen reageren.
Maar... juist op zoiets ruims als een forum kan het contact ook dusdanig vluchtig zijn dat mensen niet gedwongen worden tot reageren en er dus daarom soms voor zullen kiezen niet te reageren omdat ze niet weten wat ze moeten zeggen, bang zijn voor foutjes, of een ander die het al goed verwoord heeft.
Het blijft dan jouw keuze om wel of niet te posten.
Zo'n schijnsituatie wil ik dus voorkomen. De discussie die nu nog loopt is wat mij betreft ook niet bedoeld om een oplossing te vinden, want die is er niet. Ik zocht nog wel meningen en visies, misschien om het onvermijdelijke te ontlopen.quote:Ik vraag me af of je, door nu te melden dat je het op deze niet prettig vindt, mss wel weer een soort van 'schijnsituatie' creeert met nu een aantal mensen die reageren (net als de vorige keer nadat je aan de bel trok), maar dat dat mss wel weer zo langzaamaan weer afneemt etc. etc.
Yep, en dat vind ik echt heel heel moeilijk.quote:Over het ontkrachten, dat kan ik niet. Again, ik denk dat jij voor jezelf 'moet' uitmaken of het voor jou voldoende is te weten dat anderen wel degelijk iets aan je posts hebben zonder dat ze dat melden.
Het was inderdaad niet persoonlijk bedoeld, ik ben echt niet gaan tellen hoe vaak iemand 'dankjewel' zegtquote:Op maandag 16 juli 2007 17:42 schreef phluphy het volgende:
[..]
Goed dat je dit aansnijdt, want het hoort zeker in het totaalplaatje.
Ik meen dat ik mezelf dit overigens niet hoef aan te rekenen, doorgaans ben ik redelijk "trouw" om ook daar aandacht aan te schenken.
Misschien heb ik het niet goed geformuleerd..quote:ehhh, bedoel je dit niet net andersom?
Prima toch!quote:Op dinsdag 17 juli 2007 00:08 schreef Moi.com het volgende:
En eigenlijk heb ik intussen ook best veel aan dit topic gehad. In één van de gezinnen waar ik vaak oppas is de moeder na een zwangerschap van 5 maanden bevallen van een overleden kindje. Ik vond het erg moeilijk om mijzelf een houding te geven, ermee om te gaan t.a.v. de ouders maar door hier te lezen, kon ik mij een beter beeld vormen van hoe zij zich gevoeld hebben en hoe ik er zo goed mogelijk voor hen kon zijn. Dus ook voor mij als lurker betekent dit topic echt wel iets...
Kijk dat bedoelde ik dus en hoopte ik dus ook op!quote:Op dinsdag 17 juli 2007 00:08 schreef Moi.com het volgende:
*Ook even uit lurkstand komt...
Ook ik ben verantwoordelijk voor een deel van de views. Ik lees hier op fok af en toe mee maar omdat ik eigenlijk bijna nooit post (nergens op fok), denk ik elke keer opnieuw: als ik hier even 'sterkte' kom zeggen (wat ik dan ook nog zo'n hol woord vind maar iets beter kan ik nooit bedenken) dan heb je daar waarschijnlijk erg weinig aan want ik kom uit het niets...
Maar wat de afgelopen dagen geschreven is, heeft me aan het denken gezet. Waarschijnlijk hoor je liever een sterkte die van iemand onbekend komt dan helemaal niets.
En eigenlijk heb ik intussen ook best veel aan dit topic gehad. In één van de gezinnen waar ik vaak oppas is de moeder na een zwangerschap van 5 maanden bevallen van een overleden kindje. Ik vond het erg moeilijk om mijzelf een houding te geven, ermee om te gaan t.a.v. de ouders maar door hier te lezen, kon ik mij een beter beeld vormen van hoe zij zich gevoeld hebben en hoe ik er zo goed mogelijk voor hen kon zijn. Dus ook voor mij als lurker betekent dit topic echt wel iets...
In elk geval wil ik graag dat jullie weten dat ik jullie bewonder, allemaal één voor één even hard. Jullie stralen naar mij toe echt een kracht uit...
Ik zal proberen vanaf nu iets vaker uit die lurkstand te komen...
![]()
Precies, ik sta toch altijd eventjes stil bij deze kleintjes. Word er altijd weer droef van... en in gedachten ben ik dan even bij jullie.quote:Op donderdag 19 juli 2007 09:12 schreef pepper_961 het volgende:
Ook al gaan we met de billen bloot en zijn we best kwetsbaar in dit topic merk ik toch vooral de behoefte die ik aan deze uitlaatklep heb.
Ook al post ik niet elke week of misschien zelfs maand(en) toch duik ik hier regelmatig in om mee te lezen en leven.
Ook bijzonder om te merken aan al die afgelopen reacties dat, ook al wordt er niet altijd wat gezegd, er wel heel veel mensen zijn die ons in stilte bijstaan en aan onze kleintjes denken.
Voor hen durf ik best met de billen bloot.
Lief gedichtje Paradijsvogeltje.![]()
quote:Op donderdag 19 juli 2007 14:25 schreef phluphy het volgende:
Ik heb nog niks bijgelezen sinds mijn laatste post van eergisteren. Het "lot" heeft ingegrepen, en de wereld op zijn kop gezet. Hierdoor wil/kan ik even niet nadenken over het onderwerp van de afgelopen dagen. Maar om niet de indruk te wekken dat ik van de aardbodem verdwenen ben, toch even dit berichtje. Wat weer heel raar is, want eigenlijk geef ik nu dus toch een soort update zonder al besloten te hebben of ik dit eigenlijk wel wil doen.
Het is niets "ernstigs" overigens waardoor ik de kluts kwijt ben. Het was 'slechts' een droom. Mijn eerste droom over Danyel, heel echt en vol emoties. Een weerzien, waar ik een intens gelukkig gevoel van kreeg. Zo'n intens gevoel heb ik in waak-toestand nooit eerder gekend. Ik had helemaal niet wakker willen worden.![]()
Zonder dat jij het onder de aandacht had gebracht had ik denk ik weer niet durven posten, dus zo "stom" was je discussie helemaal nietquote:Op donderdag 19 juli 2007 16:33 schreef phluphy het volgende:
Ik voel me nu wel heel stom over de discussie van eerder deze week, want jullie reacties zijn vandaag zo welkom.
Jeroen is nog niet thuis en mijn buddy's op vakantie. Zal je net zien...![]()
Zulke dromen heb ik ook wel eens gehad, niet alleen van overledenen. Het zal wel een betekenis hebben.. Misschien de angst om het onderwerp* te vergeten. (*geliefde, overledene.)quote:Op zondag 22 juli 2007 20:11 schreef Bluezz het volgende:
Phlup, ik droom nóg wel eens van Jamie hoor
Zelfs na al die jarenEn het raakt me soms nog, loop ik er meteen een dag of 2 mee rond.
Pepper, dat heb ik ook vaak gehad, dat omkijken of dat naar je kijken maar je kan het gezichtje niet goed zien.
Echt zo vreemd is dat? Zal wel pyschologisch te verklaren zijn qua rouwproces of zo?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |