quote:
Op donderdag 8 februari 2007 11:50 schreef phluphy het volgende:[..]
De afspraak met de fabrikant/kunstenaar is dat het vóór 21 maart gerealiseerd is, dat is een voorwaarde die we gesteld hebben toen we het contract afsloten. Ik ga er ook wel van uit dat dit gehaald gaat worden. Overhoop liggen zal het zowiezo niet, want dan zou het gewoon blijven zoals het nu is (ook mooi, maar zonder monumentje).
Dat is wel fijn... Dan ligt het straks iig niet helemaal overhoop...
En dat van die kalenderdageg betreft...
ik herken het wel.. Merk soms dat ik dagen niet lekker in mn vel zit.. chagerijnig, moe, huilerig...En dan kijk ik op de kalender en zie dat we een in de week zitten dat mn vader of moeder jarig zouden zijn.. (toevallig vandaag zou mn moeder jarig zijn..) Of dat we weer vlakbij de sterfadata (10 mei 1990 en 18 mei 2004) zitten...
En zeker in de beginjaren nadat mn moeder overleden is ( ik was toen 16) waren die data erg beladen... het eerste jaar dat... alle dingen die er dat afgelopen jaar gebeurd waren zonder haar.... Verjaardagen, sinterklaas, kerst, schooldingetjes enz...
Later werd dat vriendjes die ze nooit gezien had, trouwen, kinderen krijgen, scheiden enz...
Kan me zo voorstellen dat je die voorstellingen ook met je kind hebt... je kind een jaar ouder met verjaardagen, de gezichtjes met sinterklaas...Het genieten nu van de sneeuw buiten... Het veranderen van het kleine mannetje in een peuter, kleuter enz...
En steeds met sterfdagen, verjaardagen en andere "speciale dagen" blijft dat terug komen...
(sorry, ik ben niet goed in het onder woorden brengen van gevoelens, maar hoop dat de strekking een beetje overkomt)
No farewell could be the last one.
If you long to meet again...