abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_45209895
Een topic voor ouders door ouders.
Een "gevoelig" onderwerp, een onderwerp wat je geen enkele andere ouder toewenst.
Een topic waarin je misschien wel steun vindt met elkaar, door je verhalen, herinneringen en gedachten neer te zetten.

Mooie linkjes:
het sprookje van de dood
http://www.angelsymbols.nl/
http://www.regenboogboom.nl/

Engeltjes:
Max: 7 augustus 1995 - 9 juni 1997 (zoon van pepper_961)
Mink: 10 augustus 2002 - 11 augustus 2002 (zoon van moussy en BlackCrow)
Pepijn: 23 februari 2004 - 05 maart 2005 (zoon van mama_van_pepijn)
Stan: 28 oktober 2005 - 20 december 2005 (zoon van irule25)
Esmée: 01 mei 2003 - 20 februari 2006 (dochter van humpeltje)
Danyel: 11 september 2004 - 21 maart 2006 (zoon van Phluphy)
Thijs: 06 september 2004 - 09 juni 2006 (zoon van Bar_en_Mar)
Estee: 04 april 2006 - 06 april 2006 (dochter van dayves)

Ouders van Prachtige Engeltjes...
Ouders van prachtige engeltjes (2)
Ouders van Prachtige Engeltjes (3)
Ouders van Prachtige Engeltjes (4)

[ Bericht 5% gewijzigd door BE op 23-01-2007 13:56:52 ]
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
pi_45210058
Hier halen we onze kaars die thuis gebrand word in Belgie in shopping center Wijnegem hebben ze daar een prima winkeltje voor die alleen maar Kaarsen verkopen.
Het zijn handgemaakte en ze verschillende vormen diktes noem maar op.

Degene die we nu hebben zou 100 uur kunnen branden... en we zijn nog niet op de helft en we branden hem al even van voor de kerst...
  woensdag 10 januari 2007 @ 13:43:35 #3
35189 Troel
scherp en bot
pi_45210121
BE, kun je dan wel even de OP fixen? Ik had de data van Pepijn net zo geschreven als de anderen.

Wat ik dus zei: WIj hebben op vakantie ook altijd zo'n regenkaars.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 10 januari 2007 @ 13:44:07 #4
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_45210143
Volgende week zaterdag hebben we een afspraak voor het uitzoeken van een grafsteen voor mijn vader. Zal wel weer erg confronterend worden Anderzijds wil ik heel graag iets heel moois voor hem uitzoeken
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  woensdag 10 januari 2007 @ 13:47:45 #5
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_45210261
quote:
Op woensdag 10 januari 2007 13:31 schreef Sjeen het volgende:
Nee hoor, het gaat om de vorm van de kaars en noveen staat voor negen. De kaars zou in principe negen dagen aan een stuk moeten branden. Binnenshuis lukt me dat wel... Ik heb het eerst half jaar na de dood van mijn schoonmoeder continu zo'n kaars brandend gehad thuis op de kast naast haar foto... Nu houdt ik het bij de kaarsjes die ik in de OLV aansteek...
Buitenshuis ook hoor, er is er op het grafje nog nooit één uitgegaan. Prima kaarsen !
... ♥ ik mis je ♥
pi_45210429
Hier ligt Thijs best wel in de wind dus dat was hier geen optie...kaarsen gingen vrij snel uit.

Dus hier toen maar besloten voor zo een olielampje
  woensdag 10 januari 2007 @ 14:00:08 #7
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_45210651
Sjips nu heb ik een dilemma. Wij zijn dus bezig met iets wat het "kaarsenprobleem" moet oplossen. Ik wilde er eigenlijk niet over schrijven ivm meelezende nieuwsgierige familieleden.

Maar ja, we hebben het er hier nu zo over en ik wil het jullie niet onthouden, want misschien wil je dat dan ook, en moet je hier alvast rekening mee houden.

Wij willen een zogenaamd tanksysteem gaan plaatsen. Ik zal het proberen uit te leggen....

• Onder het "maaiveld" plaats je deze tank, 29 x 29 cm, en 9 cm hoog.
  • Aan deze tank zit een pijpje van ca. 10 cm naar boven, aan het uiteinde gaat dan het vlammetje branden.
  • In de tank doe je lampenolie.
  • Over het pijpje, op het graf, wordt een plaatje geplaatst voor de lantaarn.
  • (Bij grafstenen die over het graf liggen zou je dus een uitsparing hiervoor moeten maken.)
  • De tank is voorzien van een handig bijvul systeem.
  • Branduren ca. 2 maanden !!!!
  • Inhoud van de tank: 4 liter.
  • De lampenolie is in kleine en grote jerrycans te koop. (Groot is voordeliger)
  • Prijs van de tank: ¤ 136,85

NB, ik ken maar één adres waar ze dit verkopen, de leverancier van het grafmonument had er nog nooit van gehoord... dus moeten we het zelf regelen en plaatsen (of in overleg).
  • ... ♥ ik mis je ♥
      Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 10 januari 2007 @ 14:03:03 #8
    13151 crew  Rewimo
    pi_45210726
    Dat klinkt wel handig Phluphy! Altijd een vlammetje aan is wel een mooi idee Ik zou er wel wat meer over willen weten (PM?).
    Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
    <a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
      woensdag 10 januari 2007 @ 14:03:03 #9
    35189 Troel
    scherp en bot
    pi_45210727
    phluphy, mag je zoiets op een begraafplaats installeren?

Ik vind het overigens wel een superidee! Zou je mij de gegevens willen mailen/PM-en?
    troel (de ~ (v.), ~en)
    1 [inf.] vrouw of meisje
    2 trut
    pi_45210765
    hmm ik ken het systeem niet, maar het klinkt wel interesant...
    Kun je dat niet regelen met de begraafplaats zelf Pluphy?

Hier wil ik overgens eens opzoek gaan naar tegels die voor Thijs neergelegd mogen worden, als ik nu met hakschoenen bij Thijs sta, zak ik een aardig eindje naar beneden en dat is niet zo fijn.
    Maar wil weer iets speciaals, iets wat vrolijk is, wat voor stoere jongens is...

Hier komt het monumentje overgens bij Art emoticons vandaan...
    Wel wil ik ook nog keertje mijn oud oom inschakelen of hij een mooie teletubbie kan maken van marmer ofzo.. hij is kunstenaar en die kan er vast wel een mooi plaatje van maken
      Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 10 januari 2007 @ 14:06:25 #11
    13151 crew  Rewimo
    pi_45210804
    Moet je je aan bepaalde regels houden voor die tegels, Bar?
    pi_45210833
    quote:
    Op woensdag 10 januari 2007 14:06 schreef Rewimo het volgende:
    Moet je je aan bepaalde regels houden voor die tegels, Bar?
    Nee zolang ze maar tegen de graven ervoor komen
      Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 10 januari 2007 @ 14:07:58 #13
    13151 crew  Rewimo
    pi_45210867
    Dat maakt het misschien wat makkelijker om iets te vinden.
    pi_45210868
    Zie weer eens het onderwerp opduiken in de active topics list, veel meegelezen, maar ga nu toch maar eens posten...

Ook ik ben ouder van een Prachtig Engeltje, al is het bij ons een Sterretje
    Op 20 December 2005 is onze zoon Stan gestorven, na zo'n 8 weken geleefd te hebben.

Het hele verhaal in een notedop:
    Toen mijn vrouw (Francine) zwanger was gingen we naar de verloskundige om een echo te maken voor de termijnbepaling. Deze constateerde dat het kind een verdikte nekplooi had, iets wat kan wijzen op een hartafwijking of het syndroom van down. Uiteraard een hele grote schok!
    Op dat moment zijn we in een achtbaan gestapt die zo'n twee maanden geduurt heeft, waar bij er erg veel onderzoeken gedaan zijn, allemaal met dezelfde uitslag: Niets aan de hand, alles OK!

In de achtste maand voelde mijn vrouw steeds minder "leven" en opniew de nodige onderzoeken, thuismonitoring, echo's e.d. Onze gynacoloog in het plaatselijke ziekenhuis vertrouwde het niet en stuurde ons door naar het radbout in Nijmegen.
    Hier werd bij een echo direkt gezien dat ons kind ebstein had, een zware hart afwijking....

Een paar weken (en de nodige onderzoeken, onzekerheid e.d.) later is onze zoon stan geboren (28 oktober), het was een erg moeilijke bevalling en Stan was meer dood dan levend, maar een geweldig mooi en gaaf kind!
    Hierna moest hij direkt naar neonatologie voor onderzoeken, en pas uren later konden we naar hem toe.
    Toen begon een periode waarbij we elke dag naar hem toegingen, zoveel mogelijk van de verzorging zelf deden, en het ook langzaamaan steeds beter met hem ging. Na een paar weken mocht hij van Neonatologie af en naar het kinderhart centrum, waar het ook met ups en downs ging, maar toch steeds beter.

Tijdens een echo werd geconstateerd dat er een vernauwing weggehaald moest worden dmv dotteren, dus een paar spannende uren, maar dat ging allemaal prima en weer ging het een stukje beter met Stan. Er was zelfs als sprake van dat hij voor de kerst naar huis zou mogen!
    Tot... hij zieker en zieker werd. Het was duidelijk aan hem te zien dat hij meer pijn kreeg, hij werd steeds oncomfortabeler. Op de afdeling heerste op dat moment buikgriep dus dat was eerste verdachte, maar alle testen waren negatief.
    Na 4 dagen besloten de artsen, na een echo, toch met een camera inwendig te gaan kijken. Enige uren hebben we toen in spanning gezeten, en toen de artsen kwamen wisten we het meteen, hier stopt het!
    En inderdaad, de bloedvaten die van de longen naar het hart lopen waren dermate vertakt en vernauwd dat er niets aan te doen was. Dit was nu pas gezien omdat er na het dotteren meer bloed door de vaten liep en het pas een probleem werd...
    We mochten naar hem toe (hij was weer terug naar neonatologie) en kregen alles wat er gebeurt was en nog moest gebeuren uitgelegd.

Na veel bellen, praten en huilen zijn we naar huis gegaan om bij familie te zijn, en de dag daarna zijn we met onze ouders teruggegaan naar het ziekenhuis. Toch vreemd om daar naar toe te gaan met als doel je kind te laten sterven.

Gelukkig kregen we alle ruimte en tijd om dit op een prettige manier te laten gebeuren, samen met de mensen die ons dierbaar zijn.

De tijd hierna is erg vreemd, maar ook fijn geweest. We hebben alles kunnen regelen zoals we dat wilden, en hebben een hele mooie bijeenkomst gehad tijdens de crematie.
    Inmiddels zijn we een jaar verder, een jaar wat we in een roes beleefd hebben, en hebben net weer een moeilijke tijd achter de rug.

Maar langzaamaan gaat het beter, en ik heb er dan ook alle vertrouwen in dat dit (eindelijk) een beter jaar gaat worden.

Zo, dat is ons verhaal, veel langer geworden dan ik gedacht had, maar toch ook erg fijn om het eens op te schrijven.
    .......
    Tot zo ver....
    pi_45210914
    sterkte Irule 25 en ontzettend veel sterkte verder
      woensdag 10 januari 2007 @ 14:10:04 #16
    4089 BE
    Gewoon gelukkig!
    pi_45210918
    quote:
    Op woensdag 10 januari 2007 14:07 schreef _Bar_ het volgende:

[..]

Nee zolang ze maar tegen de graven ervoor komen
    Wel of niet?

Opzich kan er best veel, zeker bij kindergrafjes, maar het is wel altijd slim om bij bijzondere dingen even te checken met de begraafplaats of het kan. Soms zijn er regels mbt de grootte van een monumentje etc.
      woensdag 10 januari 2007 @ 14:10:53 #17
    73207 phluphy
    Lief vriendje...
    pi_45210947
    Betreffende het tanksysteem, meer weet ik op het moment zelf ook niet !

Toelichting:
    We zijn eerst bij een ander bedrijf geweest voor het monument, echter daar konden ze ons niet helpen met specifieke wensen t.a.v. het ontwerp. Dit bedrijf had echter wél dit tanksysteem. Ik ga er dus van uit dat het qua (toestemming voor) plaatsen geen probleem is, aangezien dit in de branche al voorkomt.

Onze tank wordt over een week of 2 geleverd, dan kunnen we hem ophalen. Misschien dat ik dan kan zien wat de juiste benaming etc. is om te kijken of het via andere bedrijven ook aan te schaffen is. Het bedrijf waar wij 'm bestellen zit in Overijssel en bestellen het in Duitsland. Omslachtig allemaal he...

Dus nog effies geduld, dan heb ik dat ding in huis en kan ik er meer over vertellen en een foto plaatsen.
    Heb er al úren voor gegoogled maar nooit iets gevonden.
    ... ♥ ik mis je ♥
    pi_45210989
    quote:
    Op woensdag 10 januari 2007 14:10 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Wel of niet?

Opzich kan er best veel, zeker bij kindergrafjes, maar het is wel altijd slim om bij bijzondere dingen even te checken met de begraafplaats of het kan. Soms zijn er regels mbt de grootte van een monumentje etc.
    Niet...

We mogen echt veel van de begraafplaats en dat is een fijn idee, zo mogen we zolang dat plekje naast Thijs leeg blijft ook gewoon gebruiken.
    We mogen het doen zoals we willen en wat we willen.

hier kun je ongeveer wel zien hoeveel ruimte we hebben
      woensdag 10 januari 2007 @ 14:13:03 #19
    35189 Troel
    scherp en bot
    pi_45210996
    Irule, ook al een kindje verloren

Sterkte
    troel (de ~ (v.), ~en)
    1 [inf.] vrouw of meisje
    2 trut
      † In Memoriam † woensdag 10 januari 2007 @ 14:14:04 #20
    37843 lady-wrb
    kortaf
    pi_45211026

* lady-wrb is er weer stil van.

al die verhalen, allemaal anders, maar met hetzelfde verdriet: een kindje dat gemist wordt
      Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 10 januari 2007 @ 14:14:45 #21
    13151 crew  Rewimo
    pi_45211049

Ik vond deze voor je: www.kunst-ig.nl/gallery/fotosvrijeinloop/009.html

Heb gezocht op stoeptegels met afbeelding.
      † In Memoriam † woensdag 10 januari 2007 @ 14:14:52 #22
    37843 lady-wrb
    kortaf
    pi_45211052
    een mooie staptegel, bar, is dat niks?
    pi_45211079
    quote:
    Op woensdag 10 januari 2007 14:14 schreef lady-wrb het volgende:
    een mooie staptegel, bar, is dat niks?
    staptegel... Wat is dat?
      woensdag 10 januari 2007 @ 14:16:45 #24
    4089 BE
    Gewoon gelukkig!
    pi_45211109
    irule25, ik kan me je verhaal nog herinneren van het topic dat je destijds opende en je post in het topic voor Thijs.
    Ik heb Stan erbij gezet in het lijstje in de OP, is dat ok?

Heel veel sterkte voor jullie ook, al weer een jaar voorbij...
    pi_45211113
    Wat enorm verdrietig irule25 Fijn dat het je helpt om je verhaal hier op te schrijven.
    Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')