abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 12 maart 2007 @ 18:02:20 #1
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_47198437
Een topic voor ouders door ouders.
Een "gevoelig" onderwerp, een onderwerp wat je geen enkele andere ouder toewenst.
Een topic waarin je misschien wel steun vindt met elkaar, door je verhalen, herinneringen en gedachten neer te zetten.

Mooie linkjes:
het sprookje van de dood
http://www.angelsymbols.nl/
http://www.regenboogboom.nl/

Engeltjes:
Max: 7 augustus 1995 - 9 juni 1997 (zoon van pepper_961)
Mink: 10 augustus 2002 - 11 augustus 2002 (zoon van moussy en BlackCrow)
Pepijn: 23 februari 2004 - 05 maart 2005 (zoon van mama_van_pepijn)
Stan: 28 oktober 2005 - 20 december 2005 (zoon van irule25)
Esmée: 01 mei 2003 - 20 februari 2006 (dochter van humpeltje)
Danyel: 11 september 2004 - 21 maart 2006 (zoon van Phluphy)
Thijs: 06 september 2004 - 09 juni 2006 (zoon van Bar_en_Mar)
Estee: 04 april 2006 - 06 april 2006 (dochter van dayves)

Ouders van Prachtige Engeltjes...
Ouders van Prachtige Engeltjes (2)
Ouders van Prachtige Engeltjes (3)
Ouders van Prachtige Engeltjes (4)
Ouders van Prachtige Engeltjes (5)
Ouders van Prachtige Engeltjes (6)

[ Bericht 7% gewijzigd door BE op 12-03-2007 18:05:14 ]
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
  maandag 12 maart 2007 @ 18:03:26 #2
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_47198470
Hier net gesprek bij de psycholoog achter de rug, althans vanmiddag gehad.

Hebben het moment van overlijden en de bijkomende emoties, gevoelens, gedachtes die loskwamen besproken.
Heb daar wat zitten huilen, maar vooral gespuwd met alles wat er uit moest.

Het was vooral erg heftig maar ook een enorme verlossing, we zijn er nu ook achter waarom ik me zo "snel"depressies voel, en dat kunnen we nu echt to the point aan gaan werken.

Over 14 dagen weer.
  maandag 12 maart 2007 @ 18:03:45 #3
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_47198479
Pluphy hoe ging het bij jou op de Reuni?
  maandag 12 maart 2007 @ 18:06:00 #4
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_47198579
Ja, dat laatste was ik idd ook benieuwd naar.

Bar
pi_47200912
Klinkt goed Bar, en moeilijk tegelijkertijd!
  maandag 12 maart 2007 @ 19:22:36 #6
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_47201411
quote:
Op maandag 12 maart 2007 19:11 schreef Bluezz het volgende:
Klinkt goed Bar, en moeilijk tegelijkertijd!
Zo voelt het ook

Het is een schuldgevoel wat ik heb, ik neem het mezelf kwalijk, ik heb het idee dat ik gestraft ben voor het geen wat er in het verleden gebeurd is...
En heb me dat heel erg onderbewust aangetrokken, waardoor ik me dus aldoor als ik het de pijn en het heftige verdriet rondom Thijs zijn overlijden geconfronteerd word, ook dat schuldgevoel aanwakker, waardoor ik me daardoor weer deppressief voel.
pi_47201887
quote:
Op maandag 12 maart 2007 19:22 schreef _Bar_ het volgende:

Zo voelt het ook

Het is een schuldgevoel wat ik heb, ik neem het mezelf kwalijk, ik heb het idee dat ik gestraft ben voor het geen wat er in het verleden gebeurd is...
En heb me dat heel erg onderbewust aangetrokken, waardoor ik me dus aldoor als ik het de pijn en het heftige verdriet rondom Thijs zijn overlijden geconfronteerd word, ook dat schuldgevoel aanwakker, waardoor ik me daardoor weer deppressief voel.
Oh, maar dan ben je wel op het goeie spoor!
Als je bij die kern bent, en dat flink uitspit onder begeleiding, kan het alleen maar heel voorzichtig beter gaan Bar

(ik zeg het een beetje klinisch, sorry)
  maandag 12 maart 2007 @ 20:13:34 #8
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_47203483
quote:
Op maandag 12 maart 2007 19:32 schreef Bluezz het volgende:

[..]

Oh, maar dan ben je wel op het goeie spoor!
Als je bij die kern bent, en dat flink uitspit onder begeleiding, kan het alleen maar heel voorzichtig beter gaan Bar

(ik zeg het een beetje klinisch, sorry)
Het geeft niet dat het klinisch is hoor

En ik heb ook goede hoop
  dinsdag 13 maart 2007 @ 07:56:40 #9
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_47217546
De reünie was leuk, wel met een paar pijnlijke momenten. Dan stond je opeens met een clubje bij mekaar, en ging spontaan de vraag de kring rond hoeveel kinderen je had. Als ik dan zei dat ik één zoon had, die gestorven is, trokken sommige wel wat wit weg rond de neus. Maar over het algemeen werd het goed opgepakt.
De aanwezige dames bleven overigens wel de neiging houden langdurig over hun kinderen te praten, dus ben ik meer met de jongens (inmiddels mannen) opgetrokken. Maar dat deed ik eigenlijk vroeger ook al, dus dat was niks geks.

Het was mijn eerste echte 'feest' sinds Danyel's overlijden, en ik merkte dat ik het moeilijk vond de wijntjes te laten staan. Het werden er erg veel, maar ik werd er niet emotioneel van, gelukkig. Ik ben tot 05.30 vrolijk aan de rol geweest...! Echt dronken (in de zin van je weet niet meer wat je doet of zegt) word ik nooit, wel heeft mijn lichaam 2 dagen nodig gehad te ontgiften. Ik ben dus wat langer bij mijn (computerloze) zus gebleven, vandaar mijn late reactie.

Bar, ook al het fijn dat je nu weet waar je moeilijkste punt zit, het lijkt me nog een hele kluif om een weg te vinden hiermee om te gaan. Schuldgevoelens zijn zo hardnekkig, ik ben ook erg blij dat je dit onder professionele begeleiding gaat aanpakken. Het zelfde geldt natuurlijk ook voor Mar, of niet? Gaat hij ook (nog) naar therapie?
In elk geval heel veel succes.
... ♥ ik mis je ♥
  dinsdag 13 maart 2007 @ 11:32:08 #10
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_47222706
marco gaat al tijden niet meer mee naar Therapie, hij vind er niet het geen wat ik er vind.
  zondag 18 maart 2007 @ 12:31:21 #11
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_47393741
Afgelopen vrijdag waren we om 10.00 uur aanwezig op het kerkhofje, om het grafje voor te bereiden op plaatsing van het grafmonument. Plantjes die we wilden behouden hebben we voorzichtig uitgegraven, alle losse spullen eraf gehaald en apart gezet.

Een half uurtje later arriveerde het monumentje. De plaatsing ging voorspoedig, rond 12.00 uur waren ze klaar.

We hebben toen eerst het oliereservoirtje ingegraven en daarna het grafje weer ingericht/aangekleed. Het is prachtig geworden. Helemaal naar wens, alles precies wat we wilden.

Ik kan nog geen foto's plaatsen helaas, want mijn familie, met name mijn zussen, zitten als aasgieren dit topic in de gaten te houden, het is voor hun namelijk nog een verrassing. Zij krijgen het monumentje woensdag te zien, wanneer we elkaar ter plaatse ontmoeten voor de eerste sterfdag. Wij willen namelijk natuurlijk hun reactie zien, dus geen sneak-preview voor hun.

Om 14.00 uur zijn we richting Haeghdoorn gegaan om te kijken naar de schommel. Zie Ter nagedachtenis aan Danyel

Toen we daar rond 16.00 uur weggingen, waren we moe maar voldaan. Fysiek moe van het buiten werken, en emotioneel moe van alle indrukken en gevoelens. Maar oh, wat voelde het allemaal goed ! Alle stukjes vallen op zijn plek, het monumentje past precies in "het totale plaatje", de schommel is een geweldig eerbetoon, etc. etc.

Alle gevoelens eromheen maken dat het klopt. De rest van die vrijdag heb ik de hele tijd een heel fijn gevoel gehad van "het is echt goed zo". Ik voelde me rijk en warm van binnen, ik kon wel huilen van geluk. Ik voelde Danyel heel dichtbij, heel intens en goed.

Toen we gisteren thuiskwamen, viel dat erg tegen. Hier was niks veranderd, de roes was een beetje voorbij. Gelukkig is dat gevoel weer een beetje over nu. Nu nog een paar dagen, en dan herdenken we de sterfdag. Het is misschien gek, maar ik kijk er (nog steeds niet) tegenop.
... ♥ ik mis je ♥
  zondag 18 maart 2007 @ 12:33:30 #12
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_47393807
Het klinkt allemaal heel bijzonder Phluphy en ik ben benieuwd naar de foto's ook. Hopelijk is het as. woensdag net zo'n rijke en fijne dag.
  zondag 18 maart 2007 @ 12:40:09 #13
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_47394003
Ik ben zo blij voor jullie dat het allemaal zo goed voelde pluphy. En dat goede gevoel, dat komt zeker weer terug. Denk maar aan al die kindjes die straks als de zon schijnt fijn met hun papa en mama kunnen schommelen en al die vlindertjes die een kijkje komen nemen, later als de tuin klaar is.... En dat allemaal dankzij jullie en Danyel.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
  zondag 18 maart 2007 @ 16:32:59 #14
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_47402834
Pluphy voor jou en Jeroen kan momenteel niet de woorden vinden die ik jullie zeggen wil...

Vind het alleen al heel bijzonder dat het "goed"voelt

Danyel let je beetje op je papa en mama
pi_47405415
quote:
Op zondag 18 maart 2007 16:32 schreef _Bar_ het volgende:
Pluphy voor jou en Jeroen kan momenteel niet de woorden vinden die ik jullie zeggen wil...

Vind het alleen al heel bijzonder dat het "goed"voelt
Ik sluit me helemaal bij bar aan!!
  zondag 18 maart 2007 @ 19:54:39 #16
1762 YPPY
Yppiaans
pi_47410145
Dat is zo mooi Pluphy, eigenlijk is het zoiets verschrikkelijks, maar je beschrijft het toch ergens zo positief. Een beetje een soort van verliefdigheid. Wel een domper dan als dat magische over is. Wel goed dat zijn grafje en de schommel 'af' zijn voor de eerste sterfdag, dat lijkt me voor jullie wel fijn.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  zondag 18 maart 2007 @ 20:33:36 #17
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_47411650
een stukje wat ik ook net op m'n "nieuwe"weblog geplaatst heb:

9maanden later en nog steeds elke dag raar vreemd en ongeloofwaardig, tuurlijk ben je "gewend"dat je smorgens niet meer wakker gemaakt word van een brabbelende Thijs, dat Thijs niet meer rondkruipt door de woonkamer. Maar toch hoop je stiekem nog steeds dat als je op een dag wakker word, daar ineens Thijssie gewoon spelend in zijn bedje zit, en als je dan op zijn kamertje komt, hij een grote lach produceerd, zijn handjes naar je uitsteekt, en dat je Thijs dan helemaal plat kan knuffelen.

Thijs mama vergeet je nooit, je bent een pracht kereltje, mama mist je gigantisch veel dikke kus mama, ik houd van je knul

Kwam ook nog fototje tegen, van de modder meet

[ Bericht 19% gewijzigd door _Bar_ op 18-03-2007 20:43:00 ]
  zondag 18 maart 2007 @ 22:04:00 #18
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_47415564
Voor jullie ook al weer 9 maanden Bar... vind jij overigens dat die tijd snel is gegaan?
Als ik eraan denk dat het alweer een jaar geleden is, vind ik dat het omgevlogen is, terwijl Jeroen juist vindt dat het heel langzaam is gegaan.

Wat een heerlijke foto is die onderste, je zou bijna met je mond op het beeldscherm die kruimpjes weghappen.
... ♥ ik mis je ♥
  zondag 18 maart 2007 @ 22:05:05 #19
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_47415612
quote:
Op zondag 18 maart 2007 12:40 schreef Tinkepink het volgende:
Ik ben zo blij voor jullie dat het allemaal zo goed voelde pluphy. En dat goede gevoel, dat komt zeker weer terug. Denk maar aan al die kindjes die straks als de zon schijnt fijn met hun papa en mama kunnen schommelen en al die vlindertjes die een kijkje komen nemen, later als de tuin klaar is.... En dat allemaal dankzij jullie en Danyel.
En ook een beetje dankzij jullie, want de schommel is mede van de FOK! inzameling betaald.
... ♥ ik mis je ♥
  zondag 18 maart 2007 @ 22:20:55 #20
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_47416238
Flufke, fijn dat de dingen zo goed verlopen zijn. Naar dat zo'n gevoel dan weer over is, als je op de plaats bent waar je leeft maar waar hij nooit fysiek aanwezig is geweest. Misschien is er dan daar juist ook meer ruimte voor de andere gevoelens die je ook hebt. Ik hoop dat het wel weer minder is geworden. Het klinkt goed. Mijn post klinkt zo veel minder dan wat ik bedoel. Sterkte deze week. Hier wordt aan jullie gedacht. Ik hoop dat ook dit jaar op het juiste moment de zon doorbreekt.
  zondag 18 maart 2007 @ 23:18:21 #21
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_47418545
quote:
Op zondag 18 maart 2007 22:04 schreef phluphy het volgende:
Voor jullie ook al weer 9 maanden Bar... vind jij overigens dat die tijd snel is gegaan?
Als ik eraan denk dat het alweer een jaar geleden is, vind ik dat het omgevlogen is, terwijl Jeroen juist vindt dat het heel langzaam is gegaan.

Wat een heerlijke foto is die onderste, je zou bijna met je mond op het beeldscherm die kruimpjes weghappen.
Ja de tijd is voor mijn gevoel ook echt omgevlogen, en het staat me nog zo bij als de dag van gisteren.

Yep ik herken het zou al heel de tijd em kusjes te geven
pi_47459837
Lieve pluph wat een prachtige schommel. Met tranen in mijn ogen heb ik naar de foto's zitten kijken. Wat een mooi idee, wat een mooie herinnering aan jullie danyel, maar wat een droevig iets ook. Jullie ventje zal nooit van die schommel kunnen genieten. Ik lees dat het voor jullie goed voelde en dat is het belangrijkste. Danyel zorgt wel voor de zonnestraaltjes als andere kindjes er gebruik van gaan maken, dat weet ik zeker.

Wat fijn dat het monumentje is geplaatst. Precies op tijd af voor a.s. woensdag. Zie je er inmiddels wel tegenop? Ik hoop dat je samen met je familie de dag goed doorkomt, jij sterke vrouw.

Ik moest nog je vraag beantwoorden over leeftijdgenootjes zien en oppakken.
In het begin is het verdriet zo rauw dat je elk kindje in de stad liever niet ziet. Ik vond het ook heel moeilijk om de twee neefjes te zien terwijl zij iets ouder zijn. Daar hadden zij het ook weer heel moeilijk mee. Ik ben bewust bij hen gaan logeren om weer kindjes om me heen te hebben. Ze blijven wel naar Pepijn vragen wat ook niet makkelijk is maar daar gaat het hier niet om.
Ik merkte na ongeveer een jaar dat ik niet zo'n moeite meer had met het zien van leeftijdsgenootjes. Ik genoot er juist weer van om naar ze te kijken. Ik ging naar het kdv waar pepijn heen ging en er viel een kindje voor mijn ogen en ik raap het op zonder na te denken.
Dat is zo'n moment waarop je merkt dat de eerste rauwheid van je verdriet slijt. Soms krijg je het dubbel zo hard terug maar je merkt dat sommige dingen niet zo zeer meer doen. Je zoekt het nog niet bewust op maar ontwijkt het ook niet meer. Het is goed als de situatie zich voordoet zeg maar.
Hetzelfde geldt voor mijn liefde voor William. Je denkt ik word nooit meer verliefd en het eerste jaar gun je geen enkele man ook maar een blik omdat ze niet op kunnen tegen wat je had. En dan opeens merk je dat je verliefd bent. En dan komen daar weer schuldige gevoelens over en ga zo maar door.
Het is één groot nooit eindigend proces dat vooruit gaat en soms eerst weer achteruit voordat je weer vooruit kan. (voor mij althans)
Oke wel een heel erg lang antwoord dat niet eens zo heel duidelijk is, sorry

For the positive flow: Ik heb een EMDR sessie achter de rug en ik slaap zoveel beter
grá mo chroí
pi_47459981
Ik weet niet wat emdr is
Maar ik herken heel veel in wat je zegt.
Je bent dus wél duidelijk

Oh en al heb ik niks *qua geld* gedoneerd voor de schommel, ik vind het een mooi gebaar.
  dinsdag 20 maart 2007 @ 10:11:04 #24
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_47463571
de psycholoog en een collega van me, gaven mij het voorbeeld van een rugtas
de rugtas draag je altijd bij je, de ene keer is hij vol, de andere keer halve vol, en weer een andere keer is de rugzak leeg.
Maar de rugzak blijf je dragen.

Kon me daar wel in vinden, en het is heel herkenbaar
  dinsdag 20 maart 2007 @ 10:36:53 #25
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_47464403
een zielig lied, maar wel herkenbaar denk ik voor vele onder ons

Once again I'm sitting by your bed
Looking at your little sleeping head
Hold on
Just a little bit,