abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 12 maart 2007 @ 18:02:20 #1
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_47198437
Een topic voor ouders door ouders.
Een "gevoelig" onderwerp, een onderwerp wat je geen enkele andere ouder toewenst.
Een topic waarin je misschien wel steun vindt met elkaar, door je verhalen, herinneringen en gedachten neer te zetten.

Mooie linkjes:
het sprookje van de dood
http://www.angelsymbols.nl/
http://www.regenboogboom.nl/

Engeltjes:
Max: 7 augustus 1995 - 9 juni 1997 (zoon van pepper_961)
Mink: 10 augustus 2002 - 11 augustus 2002 (zoon van moussy en BlackCrow)
Pepijn: 23 februari 2004 - 05 maart 2005 (zoon van mama_van_pepijn)
Stan: 28 oktober 2005 - 20 december 2005 (zoon van irule25)
Esmée: 01 mei 2003 - 20 februari 2006 (dochter van humpeltje)
Danyel: 11 september 2004 - 21 maart 2006 (zoon van Phluphy)
Thijs: 06 september 2004 - 09 juni 2006 (zoon van Bar_en_Mar)
Estee: 04 april 2006 - 06 april 2006 (dochter van dayves)

Ouders van Prachtige Engeltjes...
Ouders van Prachtige Engeltjes (2)
Ouders van Prachtige Engeltjes (3)
Ouders van Prachtige Engeltjes (4)
Ouders van Prachtige Engeltjes (5)
Ouders van Prachtige Engeltjes (6)

[ Bericht 7% gewijzigd door BE op 12-03-2007 18:05:14 ]
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
  maandag 12 maart 2007 @ 18:03:26 #2
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_47198470
Hier net gesprek bij de psycholoog achter de rug, althans vanmiddag gehad.

Hebben het moment van overlijden en de bijkomende emoties, gevoelens, gedachtes die loskwamen besproken.
Heb daar wat zitten huilen, maar vooral gespuwd met alles wat er uit moest.

Het was vooral erg heftig maar ook een enorme verlossing, we zijn er nu ook achter waarom ik me zo "snel"depressies voel, en dat kunnen we nu echt to the point aan gaan werken.

Over 14 dagen weer.
  maandag 12 maart 2007 @ 18:03:45 #3
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_47198479
Pluphy hoe ging het bij jou op de Reuni?
  maandag 12 maart 2007 @ 18:06:00 #4
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_47198579
Ja, dat laatste was ik idd ook benieuwd naar.

Bar
pi_47200912
Klinkt goed Bar, en moeilijk tegelijkertijd!
  maandag 12 maart 2007 @ 19:22:36 #6
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_47201411
quote:
Op maandag 12 maart 2007 19:11 schreef Bluezz het volgende:
Klinkt goed Bar, en moeilijk tegelijkertijd!
Zo voelt het ook

Het is een schuldgevoel wat ik heb, ik neem het mezelf kwalijk, ik heb het idee dat ik gestraft ben voor het geen wat er in het verleden gebeurd is...
En heb me dat heel erg onderbewust aangetrokken, waardoor ik me dus aldoor als ik het de pijn en het heftige verdriet rondom Thijs zijn overlijden geconfronteerd word, ook dat schuldgevoel aanwakker, waardoor ik me daardoor weer deppressief voel.
pi_47201887
quote:
Op maandag 12 maart 2007 19:22 schreef _Bar_ het volgende:

Zo voelt het ook

Het is een schuldgevoel wat ik heb, ik neem het mezelf kwalijk, ik heb het idee dat ik gestraft ben voor het geen wat er in het verleden gebeurd is...
En heb me dat heel erg onderbewust aangetrokken, waardoor ik me dus aldoor als ik het de pijn en het heftige verdriet rondom Thijs zijn overlijden geconfronteerd word, ook dat schuldgevoel aanwakker, waardoor ik me daardoor weer deppressief voel.
Oh, maar dan ben je wel op het goeie spoor!
Als je bij die kern bent, en dat flink uitspit onder begeleiding, kan het alleen maar heel voorzichtig beter gaan Bar

(ik zeg het een beetje klinisch, sorry)
  maandag 12 maart 2007 @ 20:13:34 #8
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_47203483
quote:
Op maandag 12 maart 2007 19:32 schreef Bluezz het volgende:

[..]

Oh, maar dan ben je wel op het goeie spoor!
Als je bij die kern bent, en dat flink uitspit onder begeleiding, kan het alleen maar heel voorzichtig beter gaan Bar

(ik zeg het een beetje klinisch, sorry)
Het geeft niet dat het klinisch is hoor

En ik heb ook goede hoop
  dinsdag 13 maart 2007 @ 07:56:40 #9
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_47217546
De reünie was leuk, wel met een paar pijnlijke momenten. Dan stond je opeens met een clubje bij mekaar, en ging spontaan de vraag de kring rond hoeveel kinderen je had. Als ik dan zei dat ik één zoon had, die gestorven is, trokken sommige wel wat wit weg rond de neus. Maar over het algemeen werd het goed opgepakt.
De aanwezige dames bleven overigens wel de neiging houden langdurig over hun kinderen te praten, dus ben ik meer met de jongens (inmiddels mannen) opgetrokken. Maar dat deed ik eigenlijk vroeger ook al, dus dat was niks geks.

Het was mijn eerste echte 'feest' sinds Danyel's overlijden, en ik merkte dat ik het moeilijk vond de wijntjes te laten staan. Het werden er erg veel, maar ik werd er niet emotioneel van, gelukkig. Ik ben tot 05.30 vrolijk aan de rol geweest...! Echt dronken (in de zin van je weet niet meer wat je doet of zegt) word ik nooit, wel heeft mijn lichaam 2 dagen nodig gehad te ontgiften. Ik ben dus wat langer bij mijn (computerloze) zus gebleven, vandaar mijn late reactie.

Bar, ook al het fijn dat je nu weet waar je moeilijkste punt zit, het lijkt me nog een hele kluif om een weg te vinden hiermee om te gaan. Schuldgevoelens zijn zo hardnekkig, ik ben ook erg blij dat je dit onder professionele begeleiding gaat aanpakken. Het zelfde geldt natuurlijk ook voor Mar, of niet? Gaat hij ook (nog) naar therapie?
In elk geval heel veel succes.
... ♥ ik mis je ♥
  dinsdag 13 maart 2007 @ 11:32:08 #10
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_47222706
marco gaat al tijden niet meer mee naar Therapie, hij vind er niet het geen wat ik er vind.
  zondag 18 maart 2007 @ 12:31:21 #11
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_47393741
Afgelopen vrijdag waren we om 10.00 uur aanwezig op het kerkhofje, om het grafje voor te bereiden op plaatsing van het grafmonument. Plantjes die we wilden behouden hebben we voorzichtig uitgegraven, alle losse spullen eraf gehaald en apart gezet.

Een half uurtje later arriveerde het monumentje. De plaatsing ging voorspoedig, rond 12.00 uur waren ze klaar.

We hebben toen eerst het oliereservoirtje ingegraven en daarna het grafje weer ingericht/aangekleed. Het is prachtig geworden. Helemaal naar wens, alles precies wat we wilden.

Ik kan nog geen foto's plaatsen helaas, want mijn familie, met name mijn zussen, zitten als aasgieren dit topic in de gaten te houden, het is voor hun namelijk nog een verrassing. Zij krijgen het monumentje woensdag te zien, wanneer we elkaar ter plaatse ontmoeten voor de eerste sterfdag. Wij willen namelijk natuurlijk hun reactie zien, dus geen sneak-preview voor hun.

Om 14.00 uur zijn we richting Haeghdoorn gegaan om te kijken naar de schommel. Zie Ter nagedachtenis aan Danyel

Toen we daar rond 16.00 uur weggingen, waren we moe maar voldaan. Fysiek moe van het buiten werken, en emotioneel moe van alle indrukken en gevoelens. Maar oh, wat voelde het allemaal goed ! Alle stukjes vallen op zijn plek, het monumentje past precies in "het totale plaatje", de schommel is een geweldig eerbetoon, etc. etc.

Alle gevoelens eromheen maken dat het klopt. De rest van die vrijdag heb ik de hele tijd een heel fijn gevoel gehad van "het is echt goed zo". Ik voelde me rijk en warm van binnen, ik kon wel huilen van geluk. Ik voelde Danyel heel dichtbij, heel intens en goed.

Toen we gisteren thuiskwamen, viel dat erg tegen. Hier was niks veranderd, de roes was een beetje voorbij. Gelukkig is dat gevoel weer een beetje over nu. Nu nog een paar dagen, en dan herdenken we de sterfdag. Het is misschien gek, maar ik kijk er (nog steeds niet) tegenop.
... ♥ ik mis je ♥
  zondag 18 maart 2007 @ 12:33:30 #12
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_47393807
Het klinkt allemaal heel bijzonder Phluphy en ik ben benieuwd naar de foto's ook. Hopelijk is het as. woensdag net zo'n rijke en fijne dag.
  zondag 18 maart 2007 @ 12:40:09 #13
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_47394003
Ik ben zo blij voor jullie dat het allemaal zo goed voelde pluphy. En dat goede gevoel, dat komt zeker weer terug. Denk maar aan al die kindjes die straks als de zon schijnt fijn met hun papa en mama kunnen schommelen en al die vlindertjes die een kijkje komen nemen, later als de tuin klaar is.... En dat allemaal dankzij jullie en Danyel.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
  zondag 18 maart 2007 @ 16:32:59 #14
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_47402834
Pluphy voor jou en Jeroen kan momenteel niet de woorden vinden die ik jullie zeggen wil...

Vind het alleen al heel bijzonder dat het "goed"voelt

Danyel let je beetje op je papa en mama
pi_47405415
quote:
Op zondag 18 maart 2007 16:32 schreef _Bar_ het volgende:
Pluphy voor jou en Jeroen kan momenteel niet de woorden vinden die ik jullie zeggen wil...

Vind het alleen al heel bijzonder dat het "goed"voelt
Ik sluit me helemaal bij bar aan!!
  zondag 18 maart 2007 @ 19:54:39 #16
1762 YPPY
Yppiaans
pi_47410145
Dat is zo mooi Pluphy, eigenlijk is het zoiets verschrikkelijks, maar je beschrijft het toch ergens zo positief. Een beetje een soort van verliefdigheid. Wel een domper dan als dat magische over is. Wel goed dat zijn grafje en de schommel 'af' zijn voor de eerste sterfdag, dat lijkt me voor jullie wel fijn.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  zondag 18 maart 2007 @ 20:33:36 #17
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_47411650
een stukje wat ik ook net op m'n "nieuwe"weblog geplaatst heb:

9maanden later en nog steeds elke dag raar vreemd en ongeloofwaardig, tuurlijk ben je "gewend"dat je smorgens niet meer wakker gemaakt word van een brabbelende Thijs, dat Thijs niet meer rondkruipt door de woonkamer. Maar toch hoop je stiekem nog steeds dat als je op een dag wakker word, daar ineens Thijssie gewoon spelend in zijn bedje zit, en als je dan op zijn kamertje komt, hij een grote lach produceerd, zijn handjes naar je uitsteekt, en dat je Thijs dan helemaal plat kan knuffelen.

Thijs mama vergeet je nooit, je bent een pracht kereltje, mama mist je gigantisch veel dikke kus mama, ik houd van je knul

Kwam ook nog fototje tegen, van de modder meet

[ Bericht 19% gewijzigd door _Bar_ op 18-03-2007 20:43:00 ]
  zondag 18 maart 2007 @ 22:04:00 #18
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_47415564
Voor jullie ook al weer 9 maanden Bar... vind jij overigens dat die tijd snel is gegaan?
Als ik eraan denk dat het alweer een jaar geleden is, vind ik dat het omgevlogen is, terwijl Jeroen juist vindt dat het heel langzaam is gegaan.

Wat een heerlijke foto is die onderste, je zou bijna met je mond op het beeldscherm die kruimpjes weghappen.
... ♥ ik mis je ♥
  zondag 18 maart 2007 @ 22:05:05 #19
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_47415612
quote:
Op zondag 18 maart 2007 12:40 schreef Tinkepink het volgende:
Ik ben zo blij voor jullie dat het allemaal zo goed voelde pluphy. En dat goede gevoel, dat komt zeker weer terug. Denk maar aan al die kindjes die straks als de zon schijnt fijn met hun papa en mama kunnen schommelen en al die vlindertjes die een kijkje komen nemen, later als de tuin klaar is.... En dat allemaal dankzij jullie en Danyel.
En ook een beetje dankzij jullie, want de schommel is mede van de FOK! inzameling betaald.
... ♥ ik mis je ♥
  zondag 18 maart 2007 @ 22:20:55 #20
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_47416238
Flufke, fijn dat de dingen zo goed verlopen zijn. Naar dat zo'n gevoel dan weer over is, als je op de plaats bent waar je leeft maar waar hij nooit fysiek aanwezig is geweest. Misschien is er dan daar juist ook meer ruimte voor de andere gevoelens die je ook hebt. Ik hoop dat het wel weer minder is geworden. Het klinkt goed. Mijn post klinkt zo veel minder dan wat ik bedoel. Sterkte deze week. Hier wordt aan jullie gedacht. Ik hoop dat ook dit jaar op het juiste moment de zon doorbreekt.
  zondag 18 maart 2007 @ 23:18:21 #21
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_47418545
quote:
Op zondag 18 maart 2007 22:04 schreef phluphy het volgende:
Voor jullie ook al weer 9 maanden Bar... vind jij overigens dat die tijd snel is gegaan?
Als ik eraan denk dat het alweer een jaar geleden is, vind ik dat het omgevlogen is, terwijl Jeroen juist vindt dat het heel langzaam is gegaan.

Wat een heerlijke foto is die onderste, je zou bijna met je mond op het beeldscherm die kruimpjes weghappen.
Ja de tijd is voor mijn gevoel ook echt omgevlogen, en het staat me nog zo bij als de dag van gisteren.

Yep ik herken het zou al heel de tijd em kusjes te geven
pi_47459837
Lieve pluph wat een prachtige schommel. Met tranen in mijn ogen heb ik naar de foto's zitten kijken. Wat een mooi idee, wat een mooie herinnering aan jullie danyel, maar wat een droevig iets ook. Jullie ventje zal nooit van die schommel kunnen genieten. Ik lees dat het voor jullie goed voelde en dat is het belangrijkste. Danyel zorgt wel voor de zonnestraaltjes als andere kindjes er gebruik van gaan maken, dat weet ik zeker.

Wat fijn dat het monumentje is geplaatst. Precies op tijd af voor a.s. woensdag. Zie je er inmiddels wel tegenop? Ik hoop dat je samen met je familie de dag goed doorkomt, jij sterke vrouw.

Ik moest nog je vraag beantwoorden over leeftijdgenootjes zien en oppakken.
In het begin is het verdriet zo rauw dat je elk kindje in de stad liever niet ziet. Ik vond het ook heel moeilijk om de twee neefjes te zien terwijl zij iets ouder zijn. Daar hadden zij het ook weer heel moeilijk mee. Ik ben bewust bij hen gaan logeren om weer kindjes om me heen te hebben. Ze blijven wel naar Pepijn vragen wat ook niet makkelijk is maar daar gaat het hier niet om.
Ik merkte na ongeveer een jaar dat ik niet zo'n moeite meer had met het zien van leeftijdsgenootjes. Ik genoot er juist weer van om naar ze te kijken. Ik ging naar het kdv waar pepijn heen ging en er viel een kindje voor mijn ogen en ik raap het op zonder na te denken.
Dat is zo'n moment waarop je merkt dat de eerste rauwheid van je verdriet slijt. Soms krijg je het dubbel zo hard terug maar je merkt dat sommige dingen niet zo zeer meer doen. Je zoekt het nog niet bewust op maar ontwijkt het ook niet meer. Het is goed als de situatie zich voordoet zeg maar.
Hetzelfde geldt voor mijn liefde voor William. Je denkt ik word nooit meer verliefd en het eerste jaar gun je geen enkele man ook maar een blik omdat ze niet op kunnen tegen wat je had. En dan opeens merk je dat je verliefd bent. En dan komen daar weer schuldige gevoelens over en ga zo maar door.
Het is één groot nooit eindigend proces dat vooruit gaat en soms eerst weer achteruit voordat je weer vooruit kan. (voor mij althans)
Oke wel een heel erg lang antwoord dat niet eens zo heel duidelijk is, sorry

For the positive flow: Ik heb een EMDR sessie achter de rug en ik slaap zoveel beter
grá mo chroí
pi_47459981
Ik weet niet wat emdr is
Maar ik herken heel veel in wat je zegt.
Je bent dus wél duidelijk

Oh en al heb ik niks *qua geld* gedoneerd voor de schommel, ik vind het een mooi gebaar.
  dinsdag 20 maart 2007 @ 10:11:04 #24
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_47463571
de psycholoog en een collega van me, gaven mij het voorbeeld van een rugtas
de rugtas draag je altijd bij je, de ene keer is hij vol, de andere keer halve vol, en weer een andere keer is de rugzak leeg.
Maar de rugzak blijf je dragen.

Kon me daar wel in vinden, en het is heel herkenbaar
  dinsdag 20 maart 2007 @ 10:36:53 #25
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_47464403
een zielig lied, maar wel herkenbaar denk ik voor vele onder ons

Once again I'm sitting by your bed
Looking at your little sleeping head
Hold on
Just a little bit,
A little bit longer

A little hand that's gently holding mine
I must be quiet yet I start to cry
Oh no
Stay a little bit
A little bit longer

The doctors say you're dying
Please, let them be lying
There must be something that I can do
If I could take your place I would for you
Stay a little bit longer

Think of all the joy you given me
So much love, so many memories
Oh no
Live a little bit longer
A little bit longer
Ohh a little bit longer

I'll try - but how to
I'll die without you
If I could take your place I would for you
Live a little bit longer
  dinsdag 20 maart 2007 @ 14:55:49 #26
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_47472864
Vandaag gehoord dat gisteren Simon is overleden. Simon was 3 maanden Danyel's kamergenootje in het Radboud. Zijn moeder en ik zijn in die tijd goede vriendinnen geworden. Met Simon ging het eigenlijk al een jaar heel goed, en zijn overlijden komt totaal onverwacht.
(Er staat overigens een heel bijzonder berichtje van "Simon" in Danyel's gastenboekje)

Morgen is de laatste mogelijkheid om van Simon thuis afscheid te nemen. Ze wonen in Duitsland, dus een hele rit. Daarna rijden we door naar Sterksel om Danyel's eerste sterfdag te gedenken.
Dan 2 "normale" dagen...
Dan Simon's begrafenis op zaterdag
Dan op zondag met een paar dames van FOK! een magnoliaboompje plaatsen bij Danyel's grafje.
Ik heb soms echt het gevoel dat de hele wereld totaal op zijn kop staat. Hoe bestaat het, mijn hoeveelste begrafenis wordt dit al niet binnen een paar maanden? Hoe kan het dat er zoveel kindjes sterven die ik ken? Simon zou in juni 4 jaar geworden zijn, waar praten we toch over, mensen? Dit hoort toch niet zo? Mag het alsjeblieft eens ophouden?
... ♥ ik mis je ♥
  dinsdag 20 maart 2007 @ 15:00:40 #27
103793 kozakken
Living the life
pi_47473042
Oh Phluf....
Ik ben maar stil en ga maar gewoon even naast je zitten.
pi_47473460
Lieve Phluph ik sluit me bij kozakken aan. Een arm om je schouder en een dikke
wat een ontroerend berichtje trouwens in het gastenboek
grá mo chroí
pi_47473560
phluph
ook voor morgen..
pi_47473588
  dinsdag 20 maart 2007 @ 15:56:05 #31
144006 chacama
Ondernemend!
pi_47475127
Phluph, ik huil even met je mee en kom ook maar even bij je zitten. Het enige wat in me op komt zijn de woorden waar je niets aan hebt: het is niet eerlijk!!
  Hoofdredactie Fotografie dinsdag 20 maart 2007 @ 17:43:02 #32
95752 crew  Chell
Kluns
pi_47479215
Fluf wat lijkt me dit moeilijk zeg.. Het enige gevoel wat bij mij opkomt is ook een enorm gevoel van oneerlijkheid. Kleine kinderen horen niet ziek te zijn en niet te sterven.

Phluphy ik wil jou en Jeroen heel veel sterkte wensen morgen. Wat een rare dag moet dat worden. Afscheid nemen van een ander knulletje op de dag dat je een jaar geleden je eigen kindje moest laten gaan...

dinsdag 20 maart 2007 @ 17:48:04 #33
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_47479382
Phluph
pi_47479670
Lieve Pluph, heel veel sterkte morgen en de komende dagen!
Ikzal morgen een kaarsje branden voor jullie grote kleine vent!!

♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  dinsdag 20 maart 2007 @ 18:12:10 #35
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_47480240
Oh, wat een vreselijk bericht weer. Ongelooflijk inderdaad hoe het toch allemaal kan. Het is oneerlijk, maar dat is nog maar het begin van wat het is. En wat een "ineens-beslissingen" moeten jullie nemen, zomaar hups wordt de eerste sterfdag van jullie zoon er één met nog zo'n zwaar bezoek aan een jongetje dat had moeten leven nu.

Heel veel sterkte bij die extra dimensie morgen en natuurlijk sowieso veel sterkte.
En als zondag niet fijn voelt nu: zeggen.
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
pi_47481356
Oh Phluph, wat vreselijk allemaal toch Het is onbegrijpelijk en ook zo oneerlijk allemaal. Kindjes horen niet dood te gaan. Sterkte met het afscheid van Simon en natuurlijk ook met jullie speciale Danyeldag morgen

enne, wat Sugar zegt hè!
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
pi_47483317
lieve phluphy, ik post hier eigenlijk nooit, lees wel veel mee. ik wil jullie morgen heel veel sterkte toewensen, ik denk aan jullie en zal een kaarsje branden voor Danyel en zn grote vriend Simon.
  dinsdag 20 maart 2007 @ 20:21:51 #38
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_47485585
Voor Esther en Jeroen, net voor die eerste lentedag er weer echt is.

In prille lijnen

ik teken net
het nieuwe jaar
in prille lijnen

weet dat lente zal
verschijnen maar
de takken zijn nog kaal

somber is de lucht
het licht is nog tekort
om warme zon te schijnen

maar waar ik stop
knopt al een blad dat wacht
op het winterse verdwijnen

Auteur: Wil Melker
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
  Jubileum moderator dinsdag 20 maart 2007 @ 20:28:43 #39
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_47485882
Woorden schieten echt te kort vind ik, als weer zo'n klein kindje is overleden. Zo wreed....
Phluphy heel veel sterkte morgen en de komende dagen, ik denk aan jullie
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  dinsdag 20 maart 2007 @ 20:53:30 #40
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_47487002
Pluphy Jeroen en alle anderen
  dinsdag 20 maart 2007 @ 21:07:43 #41
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
  dinsdag 20 maart 2007 @ 21:11:58 #42
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_47487825
Wat een verdriet weer... Phluph, het is zo verschrikkelijk verdrietig en oneerlijk. Heel, heel veel sterkte morgen. Ik hoop op mooie zonnestralen.... Ik denk aan jullie.

Het berichtje in het gastenboek van Danyel vond ik erg mooi. Zoveel gevoel. Ik vind het bewonderenswaardig dat de ouders van Simon hun verdriet zo kunnen delen.
Geluk zit in een klein Wolkje
Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
  dinsdag 20 maart 2007 @ 21:31:52 #43
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_47488728
Dank jullie wel voor de lieve woorden en het meeleven. Ondanks de zware (gecombineerde) taak voor morgen, zie ik er nog steeds niet echt tegenop.

Wanneer we een jaartje teruggaan, en nog eens nagaan hoe het gelopen is, dan is het overduidelijk dat Danyel persé heeft willen sterven op de eerste Lentedag. Zijn pijnbestrijding is op 16 maart begonnen, en de verwachting was dat hij nog één, hooguit twee, dagen zou leven. Het zijn er uiteindelijk 5 geworden, voor vele artsen is dit nog steeds onverklaarbaar.

Voor ons dus niet. Danyel heeft deze dag uitgekozen omdat Lente staat voor nieuw leven. Een nieuw (en mooier) leven voor hem, en een nieuw (en rijker, ondanks het verlies) leven voor ons. Nu, een jaar later, beseffen we eens temeer wat een enorm bijzonder laatste les van Danyel dit was voor ons.

En, niet geheel toevallig, is vorige week dat bijzondere plantje op zijn grafje, het “groene bloemetje”, gaan bloeien.

... ♥ ik mis je ♥
  dinsdag 20 maart 2007 @ 22:42:00 #44
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_47492282
Lieve Esther, Jeroen...

Wat een bijzondere en mooi gedachten, en boodschap heeft die prachtige bijzondere knul jullie nog meegegeven
Nog steeds onvoorstelbaar,maar voel met jullie mee.
Morgen de eerste lente dag, hopelijk schijnt het zonnetje mooi mee, zodat jullie weten dat Danyel vanaf zijn wolkje mee kijkt, en geniet van de vele mensen die nog steeds heel veel aan hem denken en van hem houden.

Een bizarre dag lijkt het mij ook, eerst nog afscheid nemen van een veel te vroeg gestorven jongetje weer, en daarna stilstaan bij Danyel.

In gedachten ben ik bij jullie, en brand een kaarsje speciaal voor Danyel en Simon.

Heel veel sterkte morgen, en ook terug kijkend op het jaar wat nu achter jullie ligt
pi_47498316
strekte vandaag......een hele moeilijke dag, zeker met jullie rit naar duitsland....
  † In Memoriam † woensdag 21 maart 2007 @ 06:30:06 #46
37843 lady-wrb
kortaf
pi_47498336
een moeilijke dag vandaag phluph
veel sterkte
pi_47498486
Veel sterkte vandaag phluphy.
  woensdag 21 maart 2007 @ 07:58:40 #48
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_47498700

woensdag 21 maart 2007 @ 08:18:08 #49
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_47498911
phluphy heel veel sterkte vandaag.
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
pi_47498936
Phluphy, het zonnetje schijnt op deze eerste lentedag. Veel sterkte vandaag. Hier brandt een kaars voor Danyel.
grá mo chroí
pi_47498943
Phluphy en Jeroen
Alle andere familie heel veel sterkte vandaag.
pi_47499012
Pluphy, man en familie,

Heel veel sterkte vandaag. Ongelooflijk dat het al weer een jaar geleden is.
  woensdag 21 maart 2007 @ 08:40:25 #53
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_47499182

Met madeliefjes in je haar
die stralen in de zon.
Je handjes zwart,
van papa helpen,
in de bloementuin.
Je oogjes staan zo vragend.
Je hoofdje naar mij opgeheven:
'Mama, ben ik lief?'

Veel sterkte vandaag.
Ik ga nu een kaars voor Danyel aansteken.
pi_47499253
oh phluphy (en jeroen uiteraard) is het alweer een heel jaar geleden..? sterkte vandaag.
wat ik ook steeds nog wilde zeggen is dat ik jullie site voor Danyel zo ontzettend mooi vind. echt prachtig en geweldig lief.
  woensdag 21 maart 2007 @ 08:49:07 #55
24188 Belana
kloon van belana
pi_47499348
phluphy en jeroen, heel veel sterkte vandaag! Ik steek ook even een kaarsje aan voor jullie lieve Danyel
stormy waters...
sailin'
  woensdag 21 maart 2007 @ 09:13:43 #56
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_47499812
Veel sterkte vandaag, Phluphy en Jeroen!
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  woensdag 21 maart 2007 @ 09:21:38 #57
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_47499988
Phluphy en Jeroen, heel veel sterkte vandaag.
Ik zal vandaag ook een kaarsje branden voor Danyel.

pi_47500603
wat een mooie, spuuglok!
  woensdag 21 maart 2007 @ 10:09:12 #59
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_47501236
phluphy en jeroen.. veel kracht en sterkte gewenst,
Engaging Infinite Improbability Drive..
  woensdag 21 maart 2007 @ 10:30:46 #60
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_47501830
flufs en jeroen heel veel sterkte toegewenst vandaag, ik hoop dat het een "mooie" dag zal worden die een heel fijn gevoel brengt, ook voor jullie familie!
en natuurlijk hoop ik ook dat jullie familie het grafmonumentje erg mooi vinden.

Danyel kijkt vast mee vanaf zijn wolkje bovenin en zal trots zijn
en ik heb het nog niet gezegd, maar de schommel is geweldig mooi
  woensdag 21 maart 2007 @ 10:43:27 #61
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_47502250
Kom niet verder dan dit liedje:

Ik hoor jou altijd praten
soms ook lachen in mijn hoofd
maar je wilde ons verlaten
je was moe en uitgedoofd

Ik kon jou niet tegenhouden
want je strijd was lang en hard
alle dromen die we bouwden
draag ik verder in mijn hart

Alles lijkt zo leeg en zinloos
nu je weg bent voor altijd
ik begrijp het wel
maar ben mijn beste maatje kwijt

REFREIN
Ja, de zon die blijft nog stralen
en de regen valt nog neer
ik vertel je mijn verhalen
maar jij hoort ze nu niet meer
weet dat ik je niet, ja nooit vergeet
en dat ik heel zeker weet
ik zie jou wel weer terug
hemelhoog, achter de regenboog

In die laatste lange uren
troostte ik jou en jij mij
jij stond vaak voor hete vuren
dus dit kon er nog wel bij

Dikke tranen op mijn wangen
jij die naar je woorden zocht
ik die jou zo zag verlangen
naar het einde van de tocht

Ja, de zon die blijft nog stralen (ja, de zon die blijft nog stralen)
en de regen valt nog neer
ik vertel je mijn verhalen (ik vertel je mijn verhalen)
maar jij hoort ze nu niet meer
weet dat ik je niet, ja nooit vergeet (weet dat ik je niet, ja nooit vergeet)

weet dat ik je niet, ja nooit vergeet
achter de regenboog

Uit het album:
Topstars

Tekst : Danny Verbiest, Gert Verhulst & Hans Bourlon
Muziek : Johan vanden Eede
  Hoofdredactie Fotografie woensdag 21 maart 2007 @ 11:00:05 #62
95752 crew  Chell
Kluns
pi_47502840
Phluphy, Jeroen, familie. Heel veel sterkte vandaag. Hier schijnt het zonnetje en in gedachten brand ik een kaarsje voor Danyel.

pi_47505810
Ik twijfel al de hele dag of ik wel een berichtje zal plaatsen, omdat ik hier eigenlijk slechts meelurk.
Maar ik dacht dat het jullie misschien toch goed doet om te weten hoeveel mensen er aan jullie denken vandaag.....

heel veel sterkte!
een heel lief, braaf, aardig, keurig, net en onschuldig meisje...
pi_47506835
Phluphy en Jeroen, en alle familie: veel sterkte vandaag.
Variety is the spice of life
pi_47507196

Phluph en Jeroen, ik denk aan jullie
pi_47507325
Phluphy en Jeroen
  woensdag 21 maart 2007 @ 13:31:12 #67
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_47508279
Wat een dag, met zoiets ook nog erbij. Ik hoop voor jullie dat jullie er een weg in weten te vinden en ook ruimte voor jezelf. Weer van alles en nog wat vandaag he, als je aan de ene kant naar buiten kijkt is het donker en aan de andere kant schijnt de zon. Sterkte
  woensdag 21 maart 2007 @ 14:07:10 #68
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_47509497
Met kippenvel op mijn lijf lees ik dit, is het echt vandaag al een jaar geleden?
Lieve lieve Danyel, jij hebt echt zo ontzettend je stempel gedrukt op deze wereld.
Phluphy en Jeroen, mijn gedachten zijn bij jullie.
Als je niet lacht, ben je dood.
pi_47510170

Hier is het al de hele dag onstuimig, zeer afwisselend weer... De zon speelt verstoppertje met de wolken, hagel wordt afgewisseld door prachtige zonnestralen.. De regen lijkt soms op een prachtig doorzichtig gordijn... En dan de vele regenbogen.....
No farewell could be the last one.
If you long to meet again...
pi_47516278
Voor Danyel

I`m making flowers out of paper
While darkness takes the afternoon
I know that they won`t last forever
But real ones fade away to soon

I still cry sometimes when I remember you
I still cry sometimes when I hear your name
I said goodbye and I know you`re alright now
But when the leaves start falling down I still cry

It`s just that I recall September
It`s just that I still hear your song
It`s just I can`t seem to remember
Forever more those days are gone

I still cry sometimes when I rememeber you
I still cry sometimes when I hear your name
I said goodbye and I know you`re alright now

(I still cry - Ilse de Lange)
pi_47518048
Voor Danyel....
quote:
I cried for you
And the sky cried for you
And when you went
I became a hopeless drifter
But this life was not for you
Though I learned from you
That beauty need only be a whisper
!
  woensdag 21 maart 2007 @ 17:53:39 #72
3142 m@x
Do, a deer, a female deer
pi_47518590
Fluf en Jeroen, heel erg veel sterkte vandaag
Oops! Did I just roll my eyes out loud?
♥ Huisje, boompje, fietstas ♥
♥ There is no way to happiness, happiness is the way ♥
  woensdag 21 maart 2007 @ 18:01:39 #73
105888 renzell
Ik wil alleen maar zwemmen.
pi_47518893
Phluphy en Jeroen, sterkte. Ik denk aan jullie!
pi_47520361
Lieve Phluphy en Jeroen,

Ik hoop dat, ondanks dat het toch een verdrietige dag is, jullie vooral aan de mooie herinneringen met Danyel hebben gedacht.

kus
The waves you made will always be
pi_47521286
Phluphy en Jeroen, ik hoop dat jullie een mooie, gedenkwaardige dag gehad hebben. Jullie moeten Danyel nu al een heel jaar missen, wat moet dat pijnlijk zijn Veel sterkte en liefde toegewenst voor jullie
Een beetje vreemd, maar wel lekker
pi_47528710
Phluphy en Jeroen
Hier had uw advertentie kunnen staan :P
  woensdag 21 maart 2007 @ 22:11:45 #77
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_47528853
Ik denk aan jullie Phluphy Jeroen en klein vlindertje Danyel
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
  woensdag 21 maart 2007 @ 22:15:17 #78
103793 kozakken
Living the life
pi_47529013
pi_47530675
Lieve Phluphy en Jeroen
Ook van mij een berichtje terwijl ik hier altijd alleen maar mee lees
Ik wilde jullie ook even laten weten dat ik vandaag aan jullie gedacht heb
pi_47541476
Voor ons gaat het leven gewoon door
Mijn meisje wordt groter met de dag
Wij mogen samen genieten van de lente
Ik kijk naar haar en lach
Dan kom ik hier even kijken
tranen wellen op
Het is allemaal zo oneerlijk
zo'n gevecht
eindeloos verdriet
Ik knuffel mij lieve meisje
en in gedachten Danyel ook.
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
  donderdag 22 maart 2007 @ 14:11:43 #81
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_47546799
Wij willen allereerst iedereen bedanken voor de vele berichtjes, pm’s, kaarten en emails. Echt enorm hartverwarmend!

Gisterochtend zijn we eerst richting Duitsland vertrokken om afscheid te nemen van Simon. Om even vóór 10.30 uur vroeg ik Jeroen om even te stoppen, want dit is het tijdstip waarop Danyel vorig jaar stierf, en ik wilde daar even heel rustig en ongestoord bij stilstaan.

Half 11, het tijdstip waarop Danyel een grens overschreed van een oud naar een nieuw leven, van de ene plaats naar de andere. Terwijl we daar zo stonden, en ik om me heen keek, zag ik waar we gestopt waren, namelijk op de (oude) grensovergang! Ik zei iets over de symboliek ervan tegen Jeroen, en opeens zagen we een helikopter. Zachtjes zongen we het liedje dat we vorig jaar, tijdens de laatste minuten, vast ook gezongen hebben: “helikopter, helikopter, mag ik met jou mee omhoog, hoog in de wolken wil ik wezen, hoog in de wolken wil ik zijn….”
De helikopter draaide een rondje boven onze auto en verdween toen….

Wat een symboliek weer, en wat een prachtige manier van Danyel om ons te laten weten dat hij bij ons was. Ik krijg weer kippenvel als ik eraan denk.

Het afscheid van Simon was zwaar, maar voelde goed. Aan de ene kant was de aanblik van een dood kindje heel gewoon, maar aan de andere kant weet je dat het nooit zal wennen, want zo hoort het gewoon niet te zijn. Maar vanuit de overtuiging dat Simon het zo gewild heeft, weten we dat het goed is zo.

’s Middags ontmoetten we onze familie in Heeze. Na een “snelle blik op de schommel geworpen te hebben” gingen we naar het kerkhofje op Providentia, waar we eindelijk het mooie grafmonumentje konden laten zien:

(Het plantje links onderaan op de eerste foto, is het beroemde "groene bloemetje". Momenteel bloeit het, het krijg dan een geel hartje, maar de blaadjes blijven groen. Het bloemetje van het monumentje is precies op die manier samengesteld).

Daarna hebben we gezamenlijk wat genuttigd en hebben we nog een bezoekje gebracht aan het kerkje. Het was wederom fijn, goed en mooi, om op deze manier de sterfdag te gedenken.

Op dit moment heb ik nog steeds veel gevoelens en gedachten die door mijn hoofd razen, die ik eerst zal moeten ordenen en een plaatsje moet gaan geven. Dus hier laat ik het voorlopig even bij.
... ♥ ik mis je ♥
  donderdag 22 maart 2007 @ 14:17:15 #82
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_47546986
Wat is het mooi Phluph!
pi_47547024
phluphy wat is dat mooi geworden... het ziet er allemaal zo liefdevol uit, en je verhaal is ook ontroerend. fijn dat het gisteren zo goed voelde allemaal. sterkte met het uitrazen.
  donderdag 22 maart 2007 @ 14:24:24 #84
144006 chacama
Ondernemend!
pi_47547263
Phluphy was is het onwijs mooi. Ben er even helemaal stil van.
  Hoofdredactie Fotografie donderdag 22 maart 2007 @ 14:26:14 #85
95752 crew  Chell
Kluns
pi_47547323
Wat een mooi monumentje En bijzonder die symboliek gister. Fijn dat het goed voelde.
pi_47547396
Prachtig en tranen wat mooi Phluphy en Jeroen en wat bijzonder
pi_47547872
Heel bijzonder Phluphje
pi_47547982
mooi!

meer woorden heb ik even niet...
pi_47548091
Wat is het mooi geworden Pluph!!

En wat een symboliek gister!

voor allebei!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_47548613
Wat prachtig mooi phluphy!
Die schommel is prachtig en zijn plekje is ook zo mooi en speciaal geworden.

Het is zo te horen een hele mooie symbolische dag geweest en ook heel verdrietig natuurlijk omdat jullie afscheid moesten nemen van Danyels vriendje Simon.
Heel veel sterkte meis.
pi_47548699
Wat ontzettend mooi!! Kippenvel en een traan.
  donderdag 22 maart 2007 @ 15:28:21 #92
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_47549430
krijg er helemaal kippevel van, wat een schitterend monumentje is het geworden echt heel mooi

en wat mooi van Danyel om even te laten zien om half 11 dat hij er was
  donderdag 22 maart 2007 @ 16:01:28 #93
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_47550618
Phluphy, ik ben ontroerd door je woorden. De symboliek die jullie steeds weer vind, heel speciaal en bijzonder. Het grafje ziet er prachtig uit. Wat mooi, de bloem... En de tekst, alles is nu goed. Ik moet ervan huilen. Want zo is het voor jullie jongen.
  donderdag 22 maart 2007 @ 16:04:02 #94
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_47550704
Wow wat een ontzettend mooi momument, echt een heel mooi plekje geworden voor Danyel!
En wat een bijzonder verhaal weer van de grensovergang en de helikopter, ik kreeg er kippevel van.
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
  Hoofdredactie Fotografie donderdag 22 maart 2007 @ 17:19:29 #95
95752 crew  Chell
Kluns
pi_47553546
Wat is het daar prachtig groen trouwens op die begraafplaats. Het ziet er helemaal niet zo begraafplaatserig uit zo op de foto's!
pi_47553653
Prachtig zo
Dat glas is erg mooi!
  Jubileum moderator donderdag 22 maart 2007 @ 17:29:42 #97
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_47553906
Wat een ontzettend mooi monumentje, echt heel bijzonder. Ik vind je verhaal heel ontroerend Phluph, en ik moest een brok wegslikken bij de helicopter.
Eva ♥ en Iris ♥
  donderdag 22 maart 2007 @ 18:14:40 #98
103793 kozakken
Living the life
pi_47555281
Oh lieve Phluph en Jeroen, wat een prachtig aards plekje heeft Danyel.
Wat is het prachtig, prachtig mooi.
En dat hij op zoveel manier laat merken dat hij nog bij jullie is...
pi_47556691
Phluphy en Jeroen, woorden schieten tekort hier. Wat een prachtig monumentje! Bij je verhaal over die helikopter begonnen de tranen al te stromen en dan die foto's met de bloem. Wat ligt Danyel daar mooi, op die bijzondere plek. * mama_van_pepijn een afspraak maken voor pepijns monumentje gaat
grá mo chroí
  Jubileum moderator donderdag 22 maart 2007 @ 19:30:07 #100
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_47557761
Phluphy, is dat wit/groene lantaarntje het olielampje?
Eva ♥ en Iris ♥
pi_47558586
Prachtig, heel mooi. Ben vreselijk ontroerd.
Hoe langer ik kijk, hoe meer ik steeds zie.

Variety is the spice of life
  donderdag 22 maart 2007 @ 20:00:06 #102
67528 Loena-tik-
Nachtzustertje
pi_47558715
Prachtig is het monumentje Phluph en kippenvel van je helikopter-ervaring, jeetje
Het is niet jouw taak mij aardig te vinden, dat is mijn taak.
Hyves!
pi_47558789
Het is echt een heel mooi monument, het hele grafje ziet er mooi en lief en netjes uit. En wat een mooie manier van Danyel om jullie te laten zien dat hij er was
Een beetje vreemd, maar wel lekker
  donderdag 22 maart 2007 @ 20:14:14 #104
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_47559220
Dat witte lantaarntje met groene bloemetjes (zelf erop geschilderd) is het lantaarntje dat we zelf hebben geplaatst op het oliereservoirtje. Tot nu toe werkt het goed, al moeten we even de juiste stand van de lont (uit)vinden.

We zijn over het lantaarntje eigenlijk niet zo tevreden, want je ziet het vlammetje eigenlijk alleen als je je bukt. Dus kijken we uit naar een andere en vervangen deze dan.

Overigens zijn wij geen echte boomschors-fans, maar we kregen dit als tip, ter voorkoming van opspattend zand tegen het monument. En het werkt wel goed, moet ik zeggen. Nu maar hopen dat de vogeltjes het niet te veel gaan omwoelen op zoek naar insectjes.

M_v_P ik neem aan dat je al adresjes hebt? Zo nee, dan weet ik er nog wel één!
... ♥ ik mis je ♥
pi_47559330
Ach Phluph, wat is het mooi geworden!

Als jullie eigenlijk liever iets anders dan boomschors zouden willen kan ik m'n schoonvader wel vragen of hij meer opties weet (hij is hovenier), laat 't me dan maar even weten.
  Jubileum moderator donderdag 22 maart 2007 @ 20:22:12 #106
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_47559491
Ik vind het wel erg mooi staan, dat boomschors. Heel erg natuurlijk. Bij mijn zwager op de begraafplaats hebben we geen last van opspattend zand maar meer van konijnen. Die eten alles op
Eva ♥ en Iris ♥
  donderdag 22 maart 2007 @ 20:25:49 #107
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_47559623
Op Providentia zijn ook konijnen, maar die zijn blijkbaar keurig opgevoed. Wel balen dat ze dat doen overigens Lois.

Mjah... dat boomschors. Ik ga binnenkort graszaad strooien rondom het grafje. Als het ernaast dan weer mooi groen is, wil ik even aankijken hoe het dan staat. Maar als het onwennige blijft trek ik aan de bel Poemojn!
... ♥ ik mis je ♥
pi_47559946
Ik krijg steeds weer kippevel bij dat stukje over de helicopter en bij het zien van het monumentje..
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  donderdag 22 maart 2007 @ 20:53:28 #109
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_47560547
Wederom tranen in mijn ogen en kippenvel over mijn hele lijf. Wat kunnen alle puzzelstukjes ineens ineen vallen op zo'n dag.
Als je niet lacht, ben je dood.
  donderdag 22 maart 2007 @ 21:30:53 #110
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_47561858
Wat ontzettend mooi monumentje Phluphy. Ik zit hier met de tranen over mijn wangen en kippevel door je verhaal vol van de symboliek. Wat mooi dat Danyel zo heel dicht bij jullie was, voor de zekerheid heeft hij heel wat tekens laten zien zeg!
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
  donderdag 22 maart 2007 @ 21:41:17 #111
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_47562244
Wat is het mooi geworden phluphy!
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  donderdag 22 maart 2007 @ 21:46:23 #112
24188 Belana
kloon van belana
pi_47562418
wat mooi, wat een prachtig gebaar van Danyel naar jullie, die helicopter, en wat een prachtig monumentje is dat geworden zeg. ben er even stil van.
stormy waters...
sailin'
  donderdag 22 maart 2007 @ 22:01:05 #113
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_47562896
werkelijk prachtig
pi_47567402
Ja Phluph , bij hetzelfde als waar die van jullie vandaan komt, komt die van William vandaan dus dat komt wel goed. Het gaat dezelfde stijl worden. Lijkt me heel mooi zo naast elkaar, aan de andere kant is het te bizar voor woorden natuurlijk maar goed.
grá mo chroí
  vrijdag 23 maart 2007 @ 09:09:00 #115
61800 Rottdog
May all your dreams come true
pi_47571662
Ohw pluph wat is het mooi geworden en die symboliek
  vrijdag 23 maart 2007 @ 09:21:06 #116
3142 m@x
pi_47571877
Wat een ontzettend mooi plekje Er straalt zoveel rust van uit.
  vrijdag 23 maart 2007 @ 13:49:10 #117
1762 YPPY
Yppiaans
pi_47579882
Het monumentje is zo mooi. Echt een unieke plek. En met die bloemetjes erbij.
Bij mijn oma eten de konijnen ook alles op, zo jammer is dat. Gelukkig dat jullie dat probleem niet hebben.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
*OUD heilige*
  vrijdag 23 maart 2007 @ 13:52:30 #118
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_47580007
Heel mooi, vind ik ook.

Ik kijk er op een vreemde manier naar uit om daar zondag met jou en Snoopy een magnoliaboompje bij te zetten. (voor de anderen: namens de dames van hier die ook bij de begrafenis waren)
  vrijdag 23 maart 2007 @ 14:05:50 #119
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_47580453
Wat is het een prachtig plekje geworden, Phluphy.
pi_47580759
Phluphy wat een prachtig plekje is het geworden!
En wat heerlijk dat Danyel liet merken dat hij zo dichtbij jullie was
De jan lul van het geheel.
Alles is gaan hangen, behalve me lach :)
Kutsch; tussen kut en kitsch
Het voelt heerlijk!!!!
  vrijdag 23 maart 2007 @ 22:18:25 #121
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_47597730
Ik blijf het moeilijk vinden om aan jonge kinderen uit te leggen waar Thijs is als ze het aan mij vragen,
Vanmiddag mijn buurmeisje van 3.
Barbara waar is Thijs nou?
Ik : Thijs is in de wolkjes, en wijs omhoog
buurmeisje: even naar boven kijkend,ik zie geen wolk waar is die wolk dan
Ik: wijs weer naar buiten en op een verloren wolk die toevallig voorbij kwam
Buurmeisje : kijkt weer naar buiten, ziet niet zo veel en gaat rustig verder spelen
Ineens buurmeisje: Barbara kijk eens daar naast die vogel
Daar is Thijs zie je het ook
Ik: zoekend naar de vogel en jawel daar is een vogel...
Buurmeisje: Thijs zwaait nu hoor naar ons, kom nu moet jij als mama ook zwaaien hoor
Ik en buurmeisje samen zwaaiend naar Thijs
Buurmeisje: kijk hij lacht, geeft een handkusje omhoog en zegt dag Thijs, en gaat verder spelen

zo lief, zo mooi, maar ook zo pijnlijk
pi_47600592
Idd Bar.

Ik moest meteen denken aan het 4 jarige broertje van Siem.
Ze gingen vorige week met hem een paar dagen naar de zon, even weg van alles... ze stappen het vliegtuig uit, J. ziet een ster aan de hemel en roept heel blij : Kijk! Siem is er al en wijst naar het sterretje.

Zo mooi, zo lief en zo moeilijk als je met zijn 3tjes ipv met zijn 4tjes het vliegtuig uit stapt
  zaterdag 24 maart 2007 @ 08:49:20 #123
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_47605008
Wat een wijze en lieve reactie van zo'n 4-jarige knul, Bluezz!
Mooi toch, die kinderlijke wijsheid soms. Weliswaar weer heel dubbel, maar toch ook mooi.

Bar, eerst associeerde ik alleen vlinders en sterren met Danyel. Maar soms word ik bijvoorbeeld "achtervolgd" door een duif, en dan denk ik ook wel eens....hmmm. Van de week was het de helikopter, bij mijn moeder een kaarsenvlam die zonder reden gaat flikkeren, bij mijn zus een krukje dat spontaan gaat wiebelen, etc. etc.
Ik ben eigenlijk best een nuchtere Hollander, maar soms maken de omstandigheden en gebeurtenisssen dat ik toch wel anders over die dingen ga nadenken.
... ♥ ik mis je ♥
pi_47613149
Phluphy, ik geloof daar wel in
Maakt het je onrustig, of juist niet?
  zaterdag 24 maart 2007 @ 17:34:13 #125
11682 Moonah
Jolie femme
pi_47614905
Phluphy, wat een rust straalt Danyels plekje uit. Prachtig en erg ontroerend.
En Bar, fijn dat je buurmeisje nog zo puur is dat ze Thijs ook écht heeft kunnen zien! Ik geloof nl heilig dat dat kan....
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  zaterdag 24 maart 2007 @ 20:00:23 #126
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_47619145
Ik vind het echt fijn dat jullie het monumentje mooi vinden. Zoiets is natuurlijk best persoonlijk, tenslotte.

En Bluezz, nee ik word er zeker niet onrustig van. Integendeel, het geeft juist een heel vredig gevoel, soms zelfs bijna sereen, ik krijg dan ook meteen een glimlach op mijn gezicht. En nog steeds ben ik nuchter, en denk ik wel eens dat ik het me in zou kunnen beelden, maar wat maakt het uit? Het gevoel is goed.
... ♥ ik mis je ♥
pi_47619203
Koester ze pluph
pi_47624617
Ik heb die foto's een paar keer bekeken en ik vind het echt heel erg mooi geworden. Wat een rust straalt het grafje uit. Dat lantaarntje vind ik ook erg lief. En die houten snippers vind ik persoonlijk super mooi staan. Het is echt helemaal af zo. En dat helicopter verhaal, ontroerend mooi om te lezen. Had even een brok in mijn keel.

Alleen nou zag ik dat die steen of liever gezegd die glazen plaat achterover helt. Gaat dat niet een keer vallen of kan dat niet breken Zal haast niet, maar ik moest er wel gelijk aan denken. Zou echt zonde zijn.

En Sugar, gaan jullie zo'n mooie witte ster magnolia plaatsen of de originele rozige bloem magnolia?
  zaterdag 24 maart 2007 @ 22:08:48 #129
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_47625029
Ik kan er alleen maar naar blijven kijken.. zo mooi !
Wir müssen leben, bis wir sterben!
pi_47651268

Mijn neefje van 10 maanden is vanochtend vroeg dood in zijn bedje aangetroffen door zijn mama. Ze weten nog niet hoe het komt.
Alsof de familie nog niet genoeg doorgemaakt had.
Dit zijn van die momenten dat ik echt op wil geven hoor. Het is zo oneerlijk.
Ik ging langs mijn eigen mannen vandaag en de gedachte dat er weer een grafje bij komt. Soms is sterk zijn heel moeilijk.

grá mo chroí
  zondag 25 maart 2007 @ 21:08:05 #131
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_47651582
Oh nee, toch Mama_van_pepijn! Wat verschrikkelijk!
pi_47651660
Mamma van Pepijn wat vreselijk!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Heel veel sterkte!!!!!!!!!!!!!!!!
De jan lul van het geheel.
Alles is gaan hangen, behalve me lach :)
Kutsch; tussen kut en kitsch
Het voelt heerlijk!!!!
pi_47651702
Wat een vreselijk bericht! Onvoorstelbaar.
pi_47652287
quote:
Op zondag 25 maart 2007 20:58 schreef mama_van_pepijn het volgende:

Mijn neefje van 10 maanden is vanochtend vroeg dood in zijn bedje aangetroffen door zijn mama. Ze weten nog niet hoe het komt.
Alsof de familie nog niet genoeg doorgemaakt had.
Dit zijn van die momenten dat ik echt op wil geven hoor. Het is zo oneerlijk.
Ik ging langs mijn eigen mannen vandaag en de gedachte dat er weer een grafje bij komt. Soms is sterk zijn heel moeilijk.

Waarom, waarom toch
Verschrikkelijk.
pi_47652455
Oh MVP, wat vreselijk!

Heel veel sterkte voor jou en de familie
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  zondag 25 maart 2007 @ 21:41:32 #136
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_47652827
Mama van Peppijn omg wat verschrikkelijk heb er geen woorden voorbehalve heel erg veel sterkte voor jou en je fam
  zondag 25 maart 2007 @ 21:45:48 #137
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_47652977
Mama van Pepijn.... Wat oneerlijk. Onmenselijk. ....
Ik wens je alle kracht toe.
  zondag 25 maart 2007 @ 21:49:27 #138
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_47653112
Mama van Pepijn, wat vreselijk, en ontzettend oneerlijk

Heel veel sterkte...
©Dumbo
  zondag 25 maart 2007 @ 21:55:45 #139
3142 m@x
pi_47653338
Mama van Pepijn, wat treurig zeg. Sterkte!
  zondag 25 maart 2007 @ 21:59:24 #140
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_47653504
Och neeee wat afschuwelijk!
pi_47653529
Wat erg.. sterkte voor jullie, mama van Pepijn
pi_47653536
verschrikkelijk, mama van pepijn... wat wreed en ontzettend verdrietig dat je familie nu weer zo'n grote klap moet verwerken. heel veel sterkte.
  zondag 25 maart 2007 @ 22:18:02 #143
1762 YPPY
Yppiaans
pi_47654378
Wat verschrikkelijk. Weer zoiets voor jullie familie. Sterkte.
*OUD heilige*
pi_47657073
sterkte mama van pepijn!! Wat oneerlijk weer!
Zoals ma kamper piet zegt:
~~ * * eeN DaG NieT LEVEN ~~ IS DaG NieT LacHT TOCHT ? * * ~~
pi_47657470
Ah nee!! Ach jeez, Mama van Pepijn wat verschrikkelijk k*t!!
Wat onwijs oneerlijk weer een enorme klap in jullie familie.
Wil je de ouders van je neefje en ook de andere familieleden heel veel sterkte toewensen.
(Ik weet wel dat ze ons (Fok!) niet kennen maar toch....veel sterkte! )
  maandag 26 maart 2007 @ 13:25:06 #146
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_47670013
Wat een ontiegelijk vreselijk nieuws weer. Hoe is het toch mogelijk.
Was het het zoontje van je zus of broer mvp?

Heel veel sterkte gewenst, wat een klap weer.
Ik denk aan jullie.

... ♥ ik mis je ♥
  maandag 26 maart 2007 @ 13:38:18 #147
103793 kozakken
Living the life
pi_47670450
Mama van Pepijn.... Oh... wat erg.
sterkte
  maandag 26 maart 2007 @ 13:39:44 #148
62233 Jelief
ikke lief!
pi_47670489
Mama van Pepijn,sterkte voor jou en je familie.
pi_47670526
*helemaal stil is*

Mama_van_Pepijn Heel veel sterkte voor jou en je familie.
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.
pi_47670577
Dank voor de lieve woorden allemaal.
Het is waarschijnlijk een epileptische aanval geweest maar ze zijn nog niet klaar met het onderzoek.

Het betreft het zoontje van mijn schoonzus. William's zus. Eerst haar broer, nu haar zoontje. Het is een hele grote schok voor onze familie.

Ik vlieg vanavond naar Ierland. Op zich vind ik het fijn weer wat familie te zien daar maar ik zie op tegen al dat verdriet en alles wat het op gaat roepen bij mij. Maar zij was/is een grote steun voor mij dus nu ga ik sterk zijn voor haar.

Een binnenlandse vlucht was niet meer te boeken op zo'n korte termijn dus nu moet iemand 4 uur rijden om mij op te halen in Dublin en weer 4 uur terug
grá mo chroí
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')