Erosjuhhh | woensdag 9 mei 2007 @ 00:27 |
![]() Hier alweer deel 66 in een succesvolle serie. Liefhebbers van de oude delen, komen hier aan hun trekken: eerste topic, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65., Om maar meteen met de deur in huis te vallen, een introductie van het meest gebruikte reizigersmat in Nederland. Goederenzut is wat minder intresse in, maar stel gerust je vraag ![]() Wat 'verdwenen' mat. soorten van enige tijd geleden als plan W, plan U of 1300-locs wordt ook niet op in gegaan, maar als iemand er wat meer van wil weten: de 'experts' lopen dit topic vaak genoeg tegen het lijf, dus vraag maar raak. Dat 'de NS' niet meer overal rijdt, zal inmiddels wel bekend zijn. 'De NS' is inmiddels oa NS Reizigers en NS Internationaal. De andere reizigersvervoerders zijn Arriva, Connexxion, Syntus en vanaf 10 december Veolia. De enige treinen van NSR die nog in het noorden komen zijn de treinen Randstad-Amersfoort-Zwolle-Groningen/Leeuwarden en een extra stoptrein Zwolle-Groningen. Voor het grensoverschrijdend verkeer rijden de volgende vervoerders: Arriva rijdt op Nieuweschans-Leer, de NMBS rijdt op Maastricht-Luik en Roosendaal-Antwerpen. DB Regionalbahn is te vinden op Heerlen-Aachen, Venlo-Hamm, en Enschede-Munster. PEG deelt met DB Regio het stuk Enschede-Gronau, maar gaat vanuit daar naar Dortmund. De andere twee grensovergangen wat het spoor betreft (Zevenaar-Emmerich en Oldenzaal-Bad Bentheim), wordt alleen overschreden door de ICE en een inmiddels gestopt Syntus-probeertraject, respectievelijk de internationale IC Berlijn-Schiphol. Verder rijden er via Roosendaal naast de stoptrein van de NMBS nog de internationale trein Amsterdam-Brussel en de Thalys naar Parijs. Leuk en aardig allemaal natuurlijk, maar waarmee wordt dat allemaal gereden? ![]() Meer informatie over Arriva kun je hier vinden. ![]() ![]() Connexxion heeft twee DH1-wadlopers omgedoopt tot Veenexpress en voert daarnee de diensten uit. In de spits worden beide veenexpressen bijgestaan door een Lint van Syntus. In januari 2007 worden er op Almelo-Mariënberg nieuwe linten ingezet. De tweede lijn is de valleilijn (kippenlijn), welke ligt tussen Ede/Wageningen en Amersfoort. Hier rijdt eerst nog Plan V, vanaf september 2007 wordt op deze lijn nieuw materieel, de Protos, ingezet. ![]() ![]() Vanaf december 2007 wil Veolia op de Maaslijn gaan rijden met de Stadler GTW, net zo als Arriva heeft Veolia de GTW 2/6 en de GTW 2/8 besteld bij Stadler. De trein moet er zo uit gaan zien: ![]() Over RandstadRail wordt in dit topic niet ingegaan. Er is een speciaal topic voor RandstadRail. RandstadRail Voor meer info: kijk op http://www.randstadrail.nl ![]() Naar de NS Treinen Wiki >> ![]() Er zijn ook nog twee light-rail experimenten aan de gang: Gouda-Alphen a/d Rijn en Houten-Houten Castellum. De tweede komt vooral doordat er geen tijd was om de huidige stoptreinen ook nog op Castellum te laten stoppen. Nu rijdt er een tram van de HTM (oorspronkelijk afkomstig uit Hannover), evenals op de Rijn-Gouwelijn, waar NS samenwerkt met de HTM. De laatste is zo'n succes dat inmiddels de helft van de reizigers aldaar een andere vorm van vervoer heeft gevonden. ![]() Links: Het trammetje op Houten-Houten Castellum (foto: Ene Fles) Rechts: A32 tram op de Rijn-Gouwe-lijn. ![]() Amsterdam-Brussel (elk uur) Amsterdam-Keulen (5x per dag) Schiphol-Berlijn (4x per dag) Amsterdam-Parijs (wisselend) De verbinding naar België loopt goed en is altijd goed gevuld, net als de treinen naar Berlijn, al wil men graag laten geloven dat ze hier verlies op lijden. M.i.v. december 2003 is dus 1 van de 5 ritten geschrapt. M.i.v. december 2006 zal deze serie 140 gekoppeld worden aan het binnenlandse IC-net, met alle problemen van dien, als niet-koppelbaarheid met ICM (hoewel dat minder een probleem is doordat vanaf december 2006 Amersfoort-Amsterdam totaal los komt te liggen van de rest van de Noord-Oost IC’s) en het feit dat binnenlands treinen veel voller zitten dan deze Duitse 6 bakken (+3 Nederlandse versterkingsrijtuigen). Bovendien kunnen reizigers niet meer rechtstreeks van/naar Enschede. De verbinding met Keulen wordt verzorgd door ICE's, wat vooralsnog geen doorslaand succes is, niet in de laatste plaats vanwege de prijs al is NSI tegenwoordig qua prijs met Ryanair/Easyjet aan het concurreren. De loc kan in Nederland en België rijden (1500 en 3000V) en is eigendom van de NMBS. De rijtuigen zijn van NS (IRCm) en voorzien van een rode (NMBS kleur) raamband icm met het gele van NS. Regelmatig rijden er ook blauw-gele tussen, dat komt door de ombouwactie naar ICRm die ook voor het BNL-spul geldt. Bij gebrek aan meerspanningslocs wordt de IC vanuit Berlijn in Bad Bentheim overgenomen door een Nederlandse loc. Thalys. Als er zaken zijn die verder nog onduidelijk zijn, vraag maar raak in dit topic!! deze OP is hier te vinden En voorts geldt: ![]() Verboden voor Achterlijke Terugvind Berichten. Game on! Tevens is het huilen over de 'lange' OP ook not done. Iedereen kan en mag meedenken over de OP, maar ga niet klagen. | |
Erosjuhhh | woensdag 9 mei 2007 @ 00:27 |
quote:heb ik niet kunnen zien. wou er nog naar kijken maar deze maakte ik vanaf een al wegrijdende trein, die paal links zit er net voor volgens mij | |
Peterselieman | woensdag 9 mei 2007 @ 00:34 |
Ik zal wel even zoeken, omdat er meer die banaan moeten hebben zien staan | |
Ou-Tannu | woensdag 9 mei 2007 @ 00:35 |
quote:en mischien ook wat er loos mee is? :> | |
Fred | woensdag 9 mei 2007 @ 00:38 |
quote:Er zijn geen toilet en eerste klas in... | |
Peterselieman | woensdag 9 mei 2007 @ 00:39 |
Het stel gaat naar Randers voor de revisie, maar dat moge duidelijk zijn | |
Peterselieman | woensdag 9 mei 2007 @ 00:49 |
Ik kom er zo even niet uit. Later nog maar een zoeken | |
Wadloper | woensdag 9 mei 2007 @ 07:03 |
2031 was het toch uit mijn hoofd? ![]() | |
Dichterbijer | woensdag 9 mei 2007 @ 09:04 |
Plan U word dan toch gesloopt... zie Spits voor een fototje.... | |
NordicBlue | woensdag 9 mei 2007 @ 09:05 |
Kleine tvp, zonet zag ik dat ze een ander Plannetje aan die uitgebrande trein hebben gekoppeld, denk dat ze hem weg gaan slepen | |
Jerommeke.nl | woensdag 9 mei 2007 @ 09:56 |
Goeie titel! | |
thatsme | woensdag 9 mei 2007 @ 10:06 |
eindelijk van plan U verlost! Maakt me niet uit hoe! Als ze maar uit Nederland verdwijnen! Die dingen achtervolgen me al me hele leven! | |
Peterselieman | woensdag 9 mei 2007 @ 10:18 |
quote:Gelukkig heeft de HIJSM er nog enkele ![]() | |
Dichterbijer | woensdag 9 mei 2007 @ 11:23 |
quote:Als je maar niet in het oostblok op vakantie gaat, anders krijg je straks nog een paar te zien ![]() temminste... die verkoop gaat toch nog door van die stellen die nu op Zwolle staan? | |
Duvel | woensdag 9 mei 2007 @ 11:30 |
quote:Zonde, leuke treinen waren het! | |
thatsme | woensdag 9 mei 2007 @ 11:38 |
Voor de hobby misschien wel, maar niet om er elke dag in te zitten! Vooral in de winter een nachtmerrie, tochtig, koud en regelmatig zelf de hele verwarming kapot. En dan nog niet te spreken over de reistijd toename van ruim 10% en het regelmatig defect zijn van de treinen. Ik ga wel naar Slowakije deze zomer ![]() | |
SpeedyRich | woensdag 9 mei 2007 @ 11:41 |
quote:is het werkelijk zo erg | |
Brembo | woensdag 9 mei 2007 @ 11:52 |
Je had vroeger toch ook 3 bakken eletrique mat'64, of ben ik nu echt blond ![]() ![]() | |
Peterselieman | woensdag 9 mei 2007 @ 11:57 |
quote:Niet dat ik weet. Wel in dieselvorm met de eerste serie DE3. Plan U is is ook DE3 geheten, maar is van een veel later tijdstip | |
Duvel | woensdag 9 mei 2007 @ 12:03 |
quote:Was dat toen ze als stoptreinen reden tussen Groningen en Zwolle? Dat was wel een beetje sloom inderdaad. Maar wel met een vernieuwd interieur! | |
thatsme | woensdag 9 mei 2007 @ 12:07 |
ja dat was in de tijd tussen Zwolle<>Groningen, eerst woonde in in Duiven waardoor ik ze had tussen Duiven en Arnhem. De goede stoelen (1e klas) was een positief puntje aan deze trein ![]() | |
Peterselieman | woensdag 9 mei 2007 @ 12:08 |
quote:Tsja, toen is gebleken dat de stellen optrokken als een slak in behangplaksel ![]() De buffels doen er op dat traject dacht ik maar 4 min langer over dan de ICM als stopper, dus 6 min sneller dan de Plan U | |
Duvel | woensdag 9 mei 2007 @ 12:11 |
quote:De Plan U's zijn eind jaren '50 ontworpen, de maximumsnelheid is 125km/h. Wat verwacht je?! ![]() | |
Peterselieman | woensdag 9 mei 2007 @ 12:14 |
Niet veel he ![]() | |
thatsme | woensdag 9 mei 2007 @ 12:15 |
quote:Nee hoor de Buffels zitten nog hetzelfde in de dienstregeling als de ICM voor de nieuwe dienstregeling. Sterker nog terwijl de ICM moeite had om op tijd te rijden is de Buffel vaak erg vroeg op de stations, vaak 2 a 3 minuten voor vertrektijd! Dan heb ik het hier over Zl-Gn. Ik zie dat ze op de terug weg 3 minuten meer tijd hebben dan op de heenweg. | |
Peterselieman | woensdag 9 mei 2007 @ 12:18 |
ik heb het mis. De nieuwe dienstregelijk voor de 9100 was gebaseerd op Plan V. Ze hebben er echter buffels ingezet en de dienstregeling daarop aangepast door 2 minuten eerder te vertrekken dan oorspronkelijk gepland en 2 minuten later te arriveren. | |
du_ke | woensdag 9 mei 2007 @ 12:19 |
De Buffels zijn op dat traject inderdaad wel redelijk rap. Maar ik vond de ICM als stoptrein toch beter ![]() | |
thatsme | woensdag 9 mei 2007 @ 12:20 |
quote:Om te zitten op de lange rit wel.. 50min in een buffel is echt te veel! | |
Peterselieman | woensdag 9 mei 2007 @ 12:22 |
Beetje meer comfort, al vind ik de buffels niet slecht zitten hoor. Een stukje beter dan de groninger wadjes, waar je al gauw opgepropt in zit. | |
Peterselieman | woensdag 9 mei 2007 @ 12:23 |
quote:Een uur is wel te doen, maar langer ook niet, omdat daarvoor de beenruimte net te krap is. De stoelen zijn wat mij betreft wel in orde | |
du_ke | woensdag 9 mei 2007 @ 12:29 |
quote:Het is te doen, neem regelmatig de buffel naar Meppel omdat de ICM op vrijdag zo vol is. Maar echt fijn is anders inderdaad. En een dieleltrein op geelectrificeerd traject vind ik ook onzin. | |
du_ke | woensdag 9 mei 2007 @ 12:30 |
quote:Ja wel wat beter maar de beenruimte is gewoon een ramp. | |
Peterselieman | woensdag 9 mei 2007 @ 12:46 |
Ik heb er weinig last van, omdat ik er over het algemeen niet meer dan 40 minuten in zit, namelijk sneltrein Lw-Gn | |
thatsme | woensdag 9 mei 2007 @ 13:11 |
De stoelen zijn erg hard en de beenruimte is beperkt. Maar ze zijn wel redelijk stil en goed geveerd! | |
Fred | woensdag 9 mei 2007 @ 13:21 |
quote:Tja, als je niks anders hebt om mee te rijden, dan houdt het al gauw op. | |
Peterselieman | woensdag 9 mei 2007 @ 13:23 |
quote:Schommelen doen ze idd weinig. Alleen jammer dat je arko hebt en geen airco | |
thatsme | woensdag 9 mei 2007 @ 13:30 |
quote:inderdaad dat is een gemis! vooral in de zomer worden ze erg warm van binnen! Dan is de Arko niet toereikend | |
Peterselieman | woensdag 9 mei 2007 @ 13:33 |
Daarom hebben een aantal buffels ook een wit dak | |
thatsme | woensdag 9 mei 2007 @ 13:58 |
Alle NS Buffels hebben een wit dak! Geschilderd door Gerard en Gordon! | |
Brembo | woensdag 9 mei 2007 @ 14:00 |
quote:Buffels hebben de zelfde stoelen als Plan T, voor korte stukjes kan het wel. Maar langer dan 20 min, begint het toch wat krap te worden ![]() Vind zelf zo'n buffel, gezelliger dan de Lint. Dat ding is echt een aquarium op wielen... | |
Peterselieman | woensdag 9 mei 2007 @ 14:03 |
Haha | |
Ou-Tannu | woensdag 9 mei 2007 @ 14:40 |
quote: ![]() toch veel beter? | |
Peterselieman | woensdag 9 mei 2007 @ 14:40 |
Nou nee, zo'n foto doet pijn aan je ogen | |
Fred | woensdag 9 mei 2007 @ 14:44 |
quote:Nog even een paar rode vlakken de bij en "Arriva" en hij kan zo de baan op ![]() | |
Dichterbijer | woensdag 9 mei 2007 @ 14:45 |
Mijn ogen!!! Wat doe je! ![]() | |
Peterselieman | woensdag 9 mei 2007 @ 14:45 |
Paar rode vlakken? De nieuwe arriva stellen zijn op de kop na geheel rood | |
Peterselieman | woensdag 9 mei 2007 @ 14:47 |
Fotootje is zo te zien trouwens gemaakt in Leeuwarden in de wijk achter de hoven | |
Fred | woensdag 9 mei 2007 @ 14:53 |
quote:In dat geval eerst rood maken Hier in het westen rijden geen Arriva treinen... Dus geen idee hoe ze er in het echt uit zien ![]() | |
thatsme | woensdag 9 mei 2007 @ 14:57 |
![]() | |
Peterselieman | woensdag 9 mei 2007 @ 14:58 |
Dan moet je eens naar het noorden gaan. Daar rijden 3 verschillende typen treinen van Arriva, waarvan de buffels en wadlopers nog voorzien zijn van NoordNed logo's ![]() En dichter bij jou huis rijden er nog Arriva V'tjes op Dordrecht - Geldermalsen | |
Ou-Tannu | woensdag 9 mei 2007 @ 15:00 |
en strax ook rood witte SPURTS! maar dan met waslijnconstructie ipv dieseltanks ![]() | |
Peterselieman | woensdag 9 mei 2007 @ 15:01 |
Maar uiteraard wel met het bakje in het midden | |
Ou-Tannu | woensdag 9 mei 2007 @ 15:05 |
quote:uiteraard! ![]() zouden die niet eerst wit groen worden? | |
Peterselieman | woensdag 9 mei 2007 @ 15:06 |
Dat was een soort van prijsvraag. uiteindelijk is er toch voor het rood met wit gekozen | |
Ou-Tannu | woensdag 9 mei 2007 @ 15:08 |
achja! als je dan zo`n ding aan de gort rijd ![]() | |
Peterselieman | woensdag 9 mei 2007 @ 15:10 |
quote:Dan kun je nog altijd een dieselstel uit het noorden tijdelijk inzetten. Moet je alleen nog wel even een oplossing voor het tanken vinden | |
Fred | woensdag 9 mei 2007 @ 15:35 |
quote:Tanken kan gewoon in Dordt. | |
Ou-Tannu | woensdag 9 mei 2007 @ 15:37 |
quote:dan tik je de bakken van de 2 aangedreven assen hang je t andere motorwagentje er in ![]() of je maakt hybrides ![]() | |
Duvel | woensdag 9 mei 2007 @ 15:42 |
quote:Die zijn nou niet bepaald spectaculair: een op de millimeter nauwkeurig over het NS-logo passende Arriva-sticker maakt het verschil... | |
Ou-Tannu | woensdag 9 mei 2007 @ 15:42 |
quote:wat wou je dan? ze rood / wit schilderen? | |
Fred | woensdag 9 mei 2007 @ 15:44 |
Rood/witte plan V's??? Ze moeten gewoon weer groen worden! | |
Peterselieman | woensdag 9 mei 2007 @ 15:44 |
quote:Het is en het blijft Arriva he ![]() | |
Duvel | woensdag 9 mei 2007 @ 15:45 |
quote:Goed plan! ![]() | |
Duvel | woensdag 9 mei 2007 @ 15:46 |
quote:Arriva-groen is lelijker dan oud-NS-groen hoor! | |
Peterselieman | woensdag 9 mei 2007 @ 15:46 |
quote:Dat rood witte komt er natuurlijk niet van. V'tje 419 is alweer groen | |
Peterselieman | woensdag 9 mei 2007 @ 15:47 |
quote:Op treinen wel ja. op bussen vind ik het wel kunnen, behalve op de IVECO Berkhof bussen uit de serie 1281-1288 | |
Peterselieman | woensdag 9 mei 2007 @ 15:48 |
quote:Dat zal allemaal niet zo snel gebeuren | |
Fred | woensdag 9 mei 2007 @ 15:54 |
quote:Geen Arriva-groen natuurlijk, gewoon old-school NS-groen. En turkooize intercity's ![]() Dat geel is maar zo geel | |
Peterselieman | woensdag 9 mei 2007 @ 16:14 |
quote:Zeker weten, want dat is het Arriva groen ![]() | |
Fred | woensdag 9 mei 2007 @ 16:31 |
quote: ![]() ![]() ik vind het toch een wereld van verschil | |
SEMTEX | woensdag 9 mei 2007 @ 16:33 |
Er reed vandaag een zilveren treintje wat veel weghad van een tram/metro op het spoor bij Helmond. Het trammetje/treintje kwam uit Dessau en had een mooi 'Geen dienst'-displaytje. Iemand bekend wat dat voor treintje kan zijn? Had geen camera bij me. | |
Peterselieman | woensdag 9 mei 2007 @ 16:35 |
quote:Dat is een prototype van de Protos. Het nieuwe stel voor xx op de kippenlijn/valleilijn | |
thatsme | woensdag 9 mei 2007 @ 16:36 |
![]() De nieuwe trein voor de valleilijn? | |
Dichterbijer | woensdag 9 mei 2007 @ 16:39 |
Hmmm en dat staat naast een Arriva trein?? | |
Peterselieman | woensdag 9 mei 2007 @ 16:39 |
quote:En toch zou het officieel hetzelfde moeten zijn. Veel meer kan ik er ook niet van maken | |
Peterselieman | woensdag 9 mei 2007 @ 16:42 |
quote:Dat was op innotrans | |
SEMTEX | woensdag 9 mei 2007 @ 16:43 |
Jaaa, dat was hem! Vond hem wel wat op die 'elektrische' bus in Eindhoven lijken. | |
JDude | woensdag 9 mei 2007 @ 16:44 |
In Elst (Gld.) heeft vanochtend een 18-jarige jongen geprobeerd de trein te halen door onder de spoorbomen door te klimmen. Hij kan het helaas niet meer navertellen. Heb daar zelf ook vaak gestaan. Door de overweg direct op de kop van het perron en omdat de overweg vaak dicht is, werden daar maar al te vaak dergelijke capriolen uitgehaald. Er waren plannen ooit voor een tunnel... | |
Ou-Tannu | woensdag 9 mei 2007 @ 16:53 |
ik deed t vroeger altijd op sneek.. net na t station lag een overweg.. trein rijd in bijde richtingen sTAPVOETS dus als je oplet kan je dr makkelijk overheen :p | |
Peterselieman | woensdag 9 mei 2007 @ 17:00 |
Had ie maar eerder op het station moeten zijn en niet telkens op het laatste moment. Iedereen weet dat het gevaarlijk is. | |
Socios | woensdag 9 mei 2007 @ 17:08 |
Tvp. ![]() | |
Peterselieman | woensdag 9 mei 2007 @ 17:12 |
quote:Vlegel | |
Dichterbijer | woensdag 9 mei 2007 @ 17:52 |
quote:* Dichterbijer duwt Socios samen met een wadloper in een recycle machine en ziet hem als doperwten blikje eruit komen ![]() | |
Peterselieman | woensdag 9 mei 2007 @ 18:33 |
quote:Klopt | |
Wadloper | woensdag 9 mei 2007 @ 18:41 |
quote:Inderdaad, die spoorbomen staan er sowieso al niet voor niets ![]() ![]() | |
Duvel | woensdag 9 mei 2007 @ 18:41 |
quote:Die Phileas? Ik mag hopen dat die trein beter rijdt! ![]() | |
Ou-Tannu | woensdag 9 mei 2007 @ 18:49 |
quote:als het rijd kan je het uittesten :p | |
Peterselieman | woensdag 9 mei 2007 @ 18:50 |
Die magneten geleiding heeft nog nooit echt goed gewerkt geloof ik daar in Eindhoven. Zouden ze daar nu wel die Protos goed aan de praat kunnen krijgen? | |
Duvel | woensdag 9 mei 2007 @ 18:54 |
quote:Die rijdt gelukkig over rails. | |
Peterselieman | woensdag 9 mei 2007 @ 18:59 |
gelukkig we ja | |
Ou-Tannu | woensdag 9 mei 2007 @ 18:59 |
zou die dan ontsporen als de sensors het fout registreren? ![]() | |
Duvel | woensdag 9 mei 2007 @ 19:31 |
quote:Dubbel fout. ![]() | |
densmee | woensdag 9 mei 2007 @ 19:36 |
quote:ik hoop voor de trein alleen op het uiterlijk want anders zal deze niet veel rijden in de toekomst (de phileas is een grote mislukking ![]() | |
Wadloper | woensdag 9 mei 2007 @ 20:26 |
Somda meldt dat er wéér brand in een trein is: Tussen Almelo en Hengelo geen treinen... | |
Ou-Tannu | woensdag 9 mei 2007 @ 20:28 |
quote:heeft de NS wel een Geweldige reden om eh te klagen over materieel tekort! 20:14:42 09-05-07 21 G BRAN PRIO 1 Spoorvervoer : EUROPASTRAAT : BORNE 1331BRN 1171HGC 1091MTW 0605909 BRW Borne ( Kazernetechniek ) 0605901 BRW Hengelo-Centrum ( Kazernetechniek ) 0605310 BRW Twente ( Monitorcode ) 0605214 BRW Borne ( TS-1331 ) 0605205 BRW Hengelo-Centrum ( HV1-1171 ) 0605200 BRW Hengelo ( OvD ) 0605112 BRW Twente ( OvD Midden ) 0605111 BRW Twente ( OvD Midden ) 0603290 BRW Borne ( Groep A ) 0603191 BRW Hengelo-Centrum ( Groep 2 ) | |
Peterselieman | woensdag 9 mei 2007 @ 20:28 |
Het is de laatste tijd wel raak zeg | |
Ou-Tannu | woensdag 9 mei 2007 @ 20:32 |
quote:Ze houden van barbecues aan het spoor ![]() | |
Wadloper | woensdag 9 mei 2007 @ 20:44 |
![]() ![]() | |
Ou-Tannu | woensdag 9 mei 2007 @ 20:58 |
je zou het toch denken ![]() | |
Peterselieman | woensdag 9 mei 2007 @ 20:59 |
Even afwachten of het DM'90, plan V of ICM is. Of de internationale | |
Ou-Tannu | woensdag 9 mei 2007 @ 21:00 |
quote:Ik stel Plan V voor.. of ICMm 4011 ![]() | |
densmee | woensdag 9 mei 2007 @ 21:06 |
een hoopje as met een dicht gelaste doorloopkop | |
Dr_Flash | woensdag 9 mei 2007 @ 21:20 |
Zo, ik zie dat het slowchatten zonder mij gewoon net zo hard doorgaat. Mooi, aan mij ligt het dus niet ![]() Zomaar bij een autosloperij in het Brabantse land: een Deutz shuntertje. ![]() Van de voorkant ![]() Het instrumentarium. "Blut geben, rettet Leben" ![]() ![]() De Baas aan de Knoppen ![]() ![]() | |
Peterselieman | woensdag 9 mei 2007 @ 21:23 |
vind m mooier zonder die engerd in de cabine ![]() Dat locje mag wel een opknapbeurtje gebruiken | |
NordicBlue | woensdag 9 mei 2007 @ 21:25 |
quote:Ik zou zeggen, ga je gang | |
Peterselieman | woensdag 9 mei 2007 @ 21:26 |
Ik heb er de tijd en de financiële middelen niet voor | |
Dr_Flash | woensdag 9 mei 2007 @ 21:27 |
Ja dat bedrijf was dicht, dus we konden zo in dat ding klimmen. Staat gewoon in het zand zo te zien, geeneens rails eronder. Er hangt wel wat kerstverlichting omheen. ![]() Ben wel benieuwd of er over dit ding meer te vinden is. Het is een Deutz dus, met het fabrieksnummer 56921. Speuren maar (ik begin vast ![]() | |
Duvel | woensdag 9 mei 2007 @ 21:34 |
quote:Lollig, heb je niet geprobeerd 'm even te starten? | |
Dr_Flash | woensdag 9 mei 2007 @ 21:37 |
quote:Nee ![]() ![]() | |
thats-me | woensdag 9 mei 2007 @ 21:47 |
Even wat info van somda halen over de treinbrand te Borne Het betreft de volgende trein stellen 3416-V en 3433-A dus DM'90, ze hebben het over een Motor brand in 3416, maar OVl meld een vastgelopen rem. Nu heb ik toevallig vanmiddag ook in deze trein gezeten, het viel mij op dat deze trein zeer langzaam op trok bij alle stations, en kwam dan ook met +4 aan te Wierden (vertrok wel op tijd). Geen idee of dit enig verband heeft met het 1 en ander. | |
Dr_Flash | woensdag 9 mei 2007 @ 21:48 |
quote:Nou ja, het wijst minstens in de richting van een vaste rem ja ![]() | |
Ou-Tannu | woensdag 9 mei 2007 @ 21:50 |
denk dat de Accu wel leeg is hoor ![]() | |
Peterselieman | woensdag 9 mei 2007 @ 21:50 |
quote:Klinkt als een vastgelopen rem. Een buffel is iets gemakkelijker te missen dan een elektrisch stel, simpelweg omdat er geen tekort aan die stellen is. | |
Dr_Flash | woensdag 9 mei 2007 @ 21:51 |
quote:Tuurlijk niet man ![]() die moet die kerstverlichting nog voeden ![]() | |
Ou-Tannu | woensdag 9 mei 2007 @ 21:51 |
quote: ![]() | |
Duvel | woensdag 9 mei 2007 @ 21:52 |
quote:Ja dat denk je, maar ik heb nog een keer met een waterpomptang vanuit de cabine de startmotor van een hippel draaiend gekregen op het sloopterrein bij Breda. ![]() Starten was kansloos though. | |
Ou-Tannu | woensdag 9 mei 2007 @ 21:53 |
quote:Zat er dan rooie peut in? ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 9 mei 2007 @ 21:53 |
wat is een hippel? | |
Ou-Tannu | woensdag 9 mei 2007 @ 21:53 |
quote:Weet jij niet eens wat een Hippel is?! :w | |
Areyoutalkingtome | woensdag 9 mei 2007 @ 21:54 |
Was er trouwens iemand van hier om 8 uur in Leeuwarden afgelope zondag? | |
Dr_Flash | woensdag 9 mei 2007 @ 21:54 |
quote:Nee. Maar jij weet ook niet wat thixotropische liquefactie is, dus leg het me maar gewoon uit, daar heb ik meer aan ![]() | |
Peterselieman | woensdag 9 mei 2007 @ 21:54 |
's ochtends? Toen lag ik nog te pitten ![]() | |
Duvel | woensdag 9 mei 2007 @ 21:54 |
quote:Bakkie, 600-locje, etc. | |
Ou-Tannu | woensdag 9 mei 2007 @ 21:55 |
quote:NS 500/600/700 serie uit mn hoofd ![]() | |
Duvel | woensdag 9 mei 2007 @ 21:55 |
quote:Google ook niet. ![]() | |
Areyoutalkingtome | woensdag 9 mei 2007 @ 21:56 |
quote:Nee 's avonds ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 9 mei 2007 @ 21:57 |
quote:Niet? ![]() Maar goed, offtopic. Een 600je dus. Hippel. Right. Waarom? ![]() | |
Peterselieman | woensdag 9 mei 2007 @ 21:58 |
quote:Toen was ik ook niet in de buurt ![]() | |
Ou-Tannu | woensdag 9 mei 2007 @ 21:59 |
quote:vergeet de 500 en 700 hippels niet! | |
Duvel | woensdag 9 mei 2007 @ 21:59 |
quote:Met koppie-pasta van jouw tekst niet in elk geval. ![]() quote:Ehm, omdat ik eens was gaan kijken op dat terrein, het deurte stond open, ik vond iets waar geen kruk meer op zat, maar wel het woordje "start". Het was 1996, ik was jong en onbezonnen. ![]() | |
Duvel | woensdag 9 mei 2007 @ 22:00 |
quote:Die waren al lang afgevoerd toen. | |
Peterselieman | woensdag 9 mei 2007 @ 22:02 |
Waarom hippel:quote:Bron:http://www.v36.info/minilok/hippel.htm | |
Ou-Tannu | woensdag 9 mei 2007 @ 22:02 |
quote:de 700 hippels zijn toch de nieuwsten? ![]() | |
Peterselieman | woensdag 9 mei 2007 @ 22:03 |
ja, zie de post boven je | |
NordicBlue | woensdag 9 mei 2007 @ 22:03 |
Voorlopig kan ik geen foto's maken ![]() Me camera is terug naar sony omdat hij niet meer deed scherpstellen -.- Is en blijft een leuke camera though ![]() | |
Ou-Tannu | woensdag 9 mei 2007 @ 22:03 |
quote:jah fok is traag :w FOK!ing stoptrein ofzo op mn spoorlijntje naar de fok server :w | |
Peterselieman | woensdag 9 mei 2007 @ 22:04 |
niet dat ik weet ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 9 mei 2007 @ 22:05 |
Oh okee, dan weet ik dat ook weer ![]() | |
Ou-Tannu | woensdag 9 mei 2007 @ 22:06 |
je kan dr bjna een Quiz mee beginnen ![]() | |
Duvel | woensdag 9 mei 2007 @ 22:08 |
quote:Nope, de 700'en waren 500'en die oorspronkelijk zonder motor geleverd zijn en in NL van een motor zouden worden voorzien. De oorspronkelijke nummers waren 451 - 465, maar omdat de serie 450 eraan kwam, werden ze genummerd 701 - 715. De 600'en zijn voorzien van een doorgaande luchtdrukrem, de 500'en en 700'en niet. De 700'en hebben eigenlijk alleen in de Rotterdamse haven dienst gedaan, en zijn in de jaren '70 afgevoerd omdat ze te afwijkend waren t.o.v. de 500'en en 600'en. Bron: Diesellocomotieven in Nederland | |
Ou-Tannu | woensdag 9 mei 2007 @ 22:09 |
quote:ow okee! * Ou-Tannu rijd over duvel met een 2900 locje :] | |
Peterselieman | woensdag 9 mei 2007 @ 22:10 |
Dan spreken de bronnen elkaar tegen | |
Duvel | woensdag 9 mei 2007 @ 22:10 |
quote:Helaas, in 1982 in Gijon gesloopt. Bron: idem ![]() | |
Ou-Tannu | woensdag 9 mei 2007 @ 22:11 |
quote:wist ik..maar ik had een digitale ![]() | |
Duvel | woensdag 9 mei 2007 @ 22:13 |
quote:Volgens mijn bron zijn de 700'en in 1952 en 1953 in dienst gesteld, en de 600'en in 1955, '56 en '57... | |
NordicBlue | woensdag 9 mei 2007 @ 22:15 |
* NordicBlue walst Ou-Tannu plat met een ![]() | |
Duvel | woensdag 9 mei 2007 @ 22:17 |
quote:Juist ja... En nu verder lief zijn, ome Duvel gaat pitten. ![]() | |
NordicBlue | woensdag 9 mei 2007 @ 22:19 |
quote:* NordicBlue brengt Duvel naar zijn bed met een ![]() | |
Peterselieman | woensdag 9 mei 2007 @ 22:20 |
quote:Die zal ver komen ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 9 mei 2007 @ 22:20 |
What's the show? Ik ga wel vaker naar bed met een seinpaal ![]() ow okee, dat was waarschijnlijk niet de handigste voortzetting ![]() [ Bericht 40% gewijzigd door Dr_Flash op 09-05-2007 22:32:34 ] | |
NordicBlue | woensdag 9 mei 2007 @ 22:21 |
quote:Hoezo? ![]() Uiteraard doe ik eerst de panto's omhoog ![]() | |
Peterselieman | woensdag 9 mei 2007 @ 22:22 |
* Peterselieman walst de platwalsers plat met een Class 66 Nu maar weer normaal doen ![]() | |
NordicBlue | woensdag 9 mei 2007 @ 22:27 |
quote:* NordicBlue beukt dat kleine locje aan de kant met een ![]() | |
Peterselieman | woensdag 9 mei 2007 @ 22:29 |
Dan ga ik dat locje sabotteren ![]() Maar goed, het zal mij benieuwen wat ik vrijdag op Lw-Gn aan ga treffen, omdat de Inselzug weer rijdt en er vorige week toch weer GTW'tjes op dat traject buiten de spits te bewonderen waren. | |
Dr_Flash | woensdag 9 mei 2007 @ 22:33 |
Lukt het meisjes? Dan ga ik weer. | |
NordicBlue | woensdag 9 mei 2007 @ 22:34 |
![]() LOLLEREINZ!11!!1!!!!11!! Dronken spoorbouwers? | |
Ou-Tannu | woensdag 9 mei 2007 @ 22:34 |
kreeg je een dieselblok niet kapot met water ? | |
NordicBlue | woensdag 9 mei 2007 @ 22:57 |
ik ga ook slapen, truste | |
Ou-Tannu | woensdag 9 mei 2007 @ 23:02 |
quote:ik hou het meer op uitzettende spoorstaven.. geloof zomer 2006 ![]() | |
thats-me | woensdag 9 mei 2007 @ 23:39 |
Defecte rem zorgt voor kleine brand trein BORNE - Door een defecte rem is een kleine brand ontstaan in een passagierstrein op het spoor bij Borne. Al het treinverkeer tussen Almelo en Hengelo is daardoor stil komen te liggen. ![]() De brand werd veroorzaakt door een defecte rem, maar werd door een conducteur snel geblusd. De trein kan echter niet meer voor- of achteruit. Reizigers zijn veilig geëvacueerd en er hebben zich geen persoonlijke ongelukken voor gedaan. Treinreizigers moeten rekening houden met minimaal een uur vertraging. De NS zet bussen in. Het is op dit moment onbekend hoe lang de vertraging gaat duren. Bron: www.tctubantia.nl Staan ook nog ander foto´s | |
Peterselieman | woensdag 9 mei 2007 @ 23:40 |
Ou-Tannu mag graag tegen de deuren van rijdende treinstellen hangen, daarom heeft Arriva voor haar GTW'tjes de Ou-Tannu sticker bedacht: Niet tegen de deuren leunen tijdens het rijden. Dit staat er in het Nederlands, Duits en Engels op | |
Peterselieman | woensdag 9 mei 2007 @ 23:41 |
quote:Even repareren en de boel schoonmaken en het stel kan de baan weer op | |
thats-me | woensdag 9 mei 2007 @ 23:41 |
Hoop btw niet dat ik morgen weer met de bus moet ![]() Laat het ze maar snel op lossen. oh ja Kan ook nog met de IC ![]() | |
Peterselieman | woensdag 9 mei 2007 @ 23:43 |
De vertraging neemt nu al weer af op dat traject | |
thats-me | woensdag 9 mei 2007 @ 23:45 |
Ik zag het, had eerst gepost en toen pas naar de actuele stand gekeken ipv anders om ![]() | |
Ou-Tannu | donderdag 10 mei 2007 @ 00:01 |
quote:Foto? ![]() | |
Peterselieman | donderdag 10 mei 2007 @ 00:02 |
Heb ik niet. Ik zag het vorige week vrijdag in de 243 | |
Zug-Chef | donderdag 10 mei 2007 @ 00:10 |
Ladies and gentlemen.... we got im !!![]() | |
Ou-Tannu | donderdag 10 mei 2007 @ 00:10 |
quote:regel een foto man ![]() en GTW heeft toch Airco..? dan heb je geen duw de deur open koeling nodig :p | |
Peterselieman | donderdag 10 mei 2007 @ 00:12 |
quote:Gefeliciteerd. Nu mag je die andere fapper bestoken met PM berichten | |
Peterselieman | donderdag 10 mei 2007 @ 00:13 |
quote:Regel jij even een goede camera voor mij? De GTW heeft idd Airco en geen arko meer | |
Duvel | donderdag 10 mei 2007 @ 08:42 |
quote:Spoorspatting. Zie o.a. http://www.ivw.nl/nl/Imag(...)erdam_tcm5-15295.pdf voor details. | |
#ANONIEM | donderdag 10 mei 2007 @ 08:50 |
![]() Mooi treintje bij Roosendaal. | |
SEMTEX | donderdag 10 mei 2007 @ 08:50 |
![]() | |
thatsme | donderdag 10 mei 2007 @ 09:00 |
quote:ik gok het restant van ![]() | |
#ANONIEM | donderdag 10 mei 2007 @ 09:06 |
Ja, zo ziet het er idd uit. Was dat bij Amsterdam toen? BTW zo'n loc heeft toch een stuk betere kreukelzone dan zo'n bak. ![]() | |
Dichterbijer | donderdag 10 mei 2007 @ 09:27 |
laat trouwens maar weer goed zien dat het niet verstandig is om op het balkon te staan.... Dit kan tegenwoordig heel makkelijk voorkomen worden, dat een trein over de voorste wagon schuift. De GTW's hebben dit al wel. de stootblokken aan de voor en achterkant van een wagon zijn over plat. Bij de GTW bevat deze groeven. Of uitsteksels (hoe je het wil zien). Mocht er een ongelok gebeuren en de trein schiet vooruit, dan word doormiddel van de groeven die in elkaar komen, voorkomen dat de wagon omhoog vliegt. Op Discovery was hier een tijd terug een reportage over. Ander dingetje: we hadden het laatste over de mogelijke stalling van de Wadjes te Amersfoort. Het viel me op dat de loods die daar staat nu voorzien is van camera bewaking. Je ziet twee witte bollen aan lantaarnpalen hangen. | |
Fred | donderdag 10 mei 2007 @ 10:03 |
quote:Aan het wapen te zien wel, maar ziet er wel naar uit dat ze hem geplukt hebben. | |
NordicBlue | donderdag 10 mei 2007 @ 10:26 |
quote:Zie je die brandweerman bovenin die wagon staan ![]() | |
Duvel | donderdag 10 mei 2007 @ 10:31 |
quote:Ja bijna, maar zonder g en de r en de e omgedraaid. ![]() Dit is de 1838, of wat er van over is. Inderdaad geplukt en zo (geen roosters meer, o.a.). Ik denk dat ze het centrale blok er ook wel uit hebben gehaald. Wat er van de draaistellen over is weet ik net (zullen ook wel krom zijn). In elk geval gaan ze 'm niet meer maken, het verbaast me dat ie nog steeds in Roosendaal staat! Ik heb er nog wat dia's van, van toen ie in de werkplaats Tilburg stond ten tijde van een open dag. Erg, erg stuk. Edit: het blok zit er zo te zien nog in. [ Bericht 4% gewijzigd door Duvel op 10-05-2007 10:40:04 ] | |
PICHT | donderdag 10 mei 2007 @ 10:36 |
quote:TəЯin ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 10 mei 2007 @ 10:45 |
quote:Netjes ![]() Binnenkort ook maar ff langs dan ![]() | |
Peterselieman | donderdag 10 mei 2007 @ 11:09 |
quote:Wat hebben we in het noorden dan zeer moderne treinenstellen ![]() quote:Denken ze nu echt dat alles wat los en vast zit van die wadjes gejat wordt? | |
Dr_Flash | donderdag 10 mei 2007 @ 11:15 |
quote:Dat laatste kan nooit veel wezen ![]() | |
Peterselieman | donderdag 10 mei 2007 @ 11:21 |
Daar heb je helemaal gelijk in. Het zal dan ook wel zijn tegen die lagen plamuur die er anders op gekalkt worden | |
thatsme | donderdag 10 mei 2007 @ 11:44 |
quote:Het balkon is meestal ook de officiële kreukelzone! Daarom staan alle mensen er in de spits zo graag ![]() Bij de dubbeldekkers is volgens mij het trappenhuis de officiële kreukelzone. | |
NordicBlue | donderdag 10 mei 2007 @ 11:45 |
quote:Hehe, nu je het zegt, mensen staan vaker liever in het gangpad dan op het balkon | |
Fred | donderdag 10 mei 2007 @ 11:50 |
quote:Niet in de treinen waarin ik mij moet verplaatsen, daar blijvn de mensen bij voorkeur voor de deur staan. | |
Dr_Flash | donderdag 10 mei 2007 @ 11:51 |
quote: ![]() ![]() | |
JDude | donderdag 10 mei 2007 @ 12:03 |
Ik hoef (bijna) nooit te staan. Brabant ![]() | |
thatsme | donderdag 10 mei 2007 @ 12:09 |
quote:ja want het gangpad in de coupes wordt pas als laatste opgevuld.. als het echt niet meer past op de balkons gaan de mensen pas de gangpaden in! ![]() | |
Peterselieman | donderdag 10 mei 2007 @ 12:18 |
Klopt | |
Dr_Flash | donderdag 10 mei 2007 @ 12:19 |
quote:Ja, mensen willen er toch ook weer uit kunnen, niewaar ![]() En gelukkig gebeurt uitstappen uit een trein iets vaker dan een treinbotsing, dus pas je daar je belangen op aan ![]() | |
Dichterbijer | donderdag 10 mei 2007 @ 13:01 |
Vanochtend was de intercity van 7:58 van amersfoort naar Amsterdam maar 1 treinstel lang. de 4038, dus gezellig 3 bakjes voor het dubbele aantal mensen. Heb eerst geprobeerd op een balkon te staan, maar uiteindelijk maar besloten om de sneltrein naar Amersfoort 10 min later te nemen. Voelde iets veiliger aan. ![]() | |
Fred | donderdag 10 mei 2007 @ 13:16 |
Dat valt toch wel mee? 2xDDAR + 1x VIRM-VI past volgens NS ook makkelijk in een DDAR-III + mDDM | |
Peterselieman | donderdag 10 mei 2007 @ 13:19 |
Nog wel wat meer proppen moet ook lukken. Bij Arriva past 3xGTW 2/6 + 2x DM'90 + 2x DH2 ook wel in 2x DM'90, al moeten er dan uiteindelijk nog wel enkele mensen op het perron achterblijven. | |
Duvel | donderdag 10 mei 2007 @ 14:02 |
quote:Waar vind je nog een DDAR-III? | |
JDude | donderdag 10 mei 2007 @ 14:08 |
quote:Waren die er ooit? IRM-III wel, maar goed ![]() | |
Dichterbijer | donderdag 10 mei 2007 @ 14:09 |
Ja, maar als je na gaat dat er normaal 2x een 42xx staat.... dan is het toch best krapjes ![]() | |
Peterselieman | donderdag 10 mei 2007 @ 14:14 |
quote:Nergens meer ![]() Het is gewoon een DDAR + loc waarbij er een bak mist ![]() | |
Ou-Tannu | donderdag 10 mei 2007 @ 14:15 |
wees blij dat ze je geen Plan V voorschotelden ![]() | |
Duvel | donderdag 10 mei 2007 @ 14:15 |
quote:Ja, voordat de mDDM werd geleverd, waren er composities Bvk-Bv-ABv-E1700 en BvK-Bv-Bv-ABv-E1700. Vooral de drietjes kon je goed mee scheuren, aldus een machinist. | |
Ou-Tannu | donderdag 10 mei 2007 @ 14:18 |
iemand een paar afdekplaten kwijt? ![]() en tja.. ![]() ![]() | |
JDude | donderdag 10 mei 2007 @ 14:19 |
Ter grootte van twee postzegels... sjonge wat een schraalheid ![]() | |
Ou-Tannu | donderdag 10 mei 2007 @ 14:21 |
quote:ja k moest gaan zoeken ![]() ![]() ![]() | |
Peterselieman | donderdag 10 mei 2007 @ 14:21 |
quote:Had ik wel gelijk ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 10 mei 2007 @ 14:25 |
quote:En dan bel je de baas, dat je omwille van de Veiligheid liever wacht tot er een trein komt waar je achteruit zittend in een heuse stoel vervoerd kunt worden ![]() ![]() | |
Peterselieman | donderdag 10 mei 2007 @ 14:26 |
Zou geld terug bij vertraging ook hiervoor gelden? | |
Ou-Tannu | donderdag 10 mei 2007 @ 14:27 |
quote:hangt er vanaf hoe je het bekijkt? | |
Dr_Flash | donderdag 10 mei 2007 @ 14:30 |
http://www.nu.nl/news/107(...)grotere_bouwput.html Joechei ![]() | |
Peterselieman | donderdag 10 mei 2007 @ 14:34 |
Daar wordt je blij van ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 10 mei 2007 @ 14:49 |
Nou he? ![]() | |
Fred | donderdag 10 mei 2007 @ 15:17 |
DDAR-III = Bvk + ABv + Bv + ABmk(mDDM) = 7400-serie DDAR-IV = Bvk + ABv + Bv +Bv + 17XX =7800-serie Wil er mee duidelijk maken dat er volgens omloop 2x een 7800-tje had moeten staan, terwijl er dus één 7400-tje stond. | |
Ou-Tannu | donderdag 10 mei 2007 @ 15:20 |
quote:dr zijn toch ook langere dd-ar slierten dan 4 sleurwagens + eloc? | |
Fred | donderdag 10 mei 2007 @ 15:23 |
quote:Er hebben wel eens 6 delige rond gereden tussen Enkhuizen en Amsterdam. Toen hebben ze de Bvk aan intercity's gehangen en de Bv+Bv+ABv aan een andere stam gehangen. Of bedoel je DDM-1? DDM-1 bestaat uit losse bakken en een 1800 Die zijn snel te herkennen door het ontbreken van een richtingsfilm en rode ipv groene banken. De Bvk heeft bovendien een eigen pantograaf en draagt de naam van een dier. De stammen zijn doorgaans 5 tot 7 bakken. Momenteel zijn ze volgensmij allemaal 6 bakken lang. DDM-1 en DDAR kunnen trouwens niet samen rijden in de reizerigers dienst... | |
Ou-Tannu | donderdag 10 mei 2007 @ 15:24 |
quote:DDM-1 ook Goed! lijkt ook zo op elkaar van de buitenkant.. en vanaf afstand ![]() | |
Fred | donderdag 10 mei 2007 @ 15:26 |
quote:Ze worden over het algemeen wel beter schoon gemaakt dan DDAR en zitten ook beter in de lak. | |
Peterselieman | donderdag 10 mei 2007 @ 15:27 |
quote:Het is andersom. Een 7800 is een mDDM. Een 7400 heeft een loc ![]() | |
Peterselieman | donderdag 10 mei 2007 @ 15:28 |
Morgen gaan de eerste U'tjes vanuit Zwolle richting Duitsland. Het betreft de stelnummers 125 en 193. | |
Fred | donderdag 10 mei 2007 @ 15:28 |
quote:u zocht een bouwput? ![]() Das het stationsplein in Rotterdam momenteel...Dat blauwe gebouw moet vanaf ergens juli dit jaar dienst gaan doen als hét CS van Rotterdam... | |
Peterselieman | donderdag 10 mei 2007 @ 15:30 |
quote:Een DD-AR van 5 of 6 wagens + loc bestond vroeger ook. Dit was de 7900. Dit komt niet meer voor | |
Fred | donderdag 10 mei 2007 @ 15:31 |
quote:Je hebt helemaal gelijk, en er zijn 5 delige DDAR's geweest en niet 6-delig | |
Ou-Tannu | donderdag 10 mei 2007 @ 15:47 |
quote:op eigen kracht? :p | |
Peterselieman | donderdag 10 mei 2007 @ 15:47 |
Nee, achter een loc en wat koppelwagentjes | |
Erosjuhhh | donderdag 10 mei 2007 @ 17:22 |
waar is die iets verbrande dm'90 uit borne (van gister) gebleven eigenlijk? had verwacht dat ze hem misschien ff naar hengelo zouden slepen (Genoeg ruimte daaro) en dan later ergens anders heen in t land. Maar helaas, ik heb geen geel-zwart stukje trein gezien. | |
Peterselieman | donderdag 10 mei 2007 @ 17:24 |
Het stel kan in Hengelo in de Werkplaats staan of het is al naar Zwolle of Haarlem gesleept | |
Erosjuhhh | donderdag 10 mei 2007 @ 17:38 |
hmm jammer. had hem wel willen zien. verbaas me echt altijd hoeveel treinen daar soms wel niet staan (zelfde geldt voor t megaaantal koplopers in enschede af en toe.) | |
Brembo | donderdag 10 mei 2007 @ 18:29 |
quote:1 V-IRM VI = 2*Plan V ![]() Heb weer het zelfdde meegemaakt als laatst, om 13:12 zou de IC van Ah naar Zp gaan. Maar opeens vertrekt hij op donderdag om 13:18. Dit staat op de NS , OV9292, en de conducteurs weten het ook. Maar staat niet op de vertrekstaat. En hij vertrekt in Nm ook doodleuk 5 minuten later. Weet iemand wat voor geintjes de NS aan het doen is ![]() | |
thats-me | donderdag 10 mei 2007 @ 18:36 |
quote:Het stel staat in Hengelo naast de Werkplaats (Uur geleden daar gezien) | |
Duvel | donderdag 10 mei 2007 @ 19:06 |
quote:Ik tel er toch zes...? Wiki klopt ook niet helemaal trouwens: een hele tijd hebben de stammen gereden met de ABv aan de loc, maar omdat dit bij twee aan elkaar gekoppelde locs nogal een hoop eerste klasse in het midden gaf, zijn ze verplaatst. | |
Peterselieman | donderdag 10 mei 2007 @ 19:09 |
Het is wiki, dus het staat je vrij om het te verbeteren | |
Dr_Flash | donderdag 10 mei 2007 @ 19:21 |
quote:Gaat er op donderdag rond die tijd niet een goederentrein die voor de Vingerverfbrigade vééél belangrijker is? | |
Duvel | donderdag 10 mei 2007 @ 19:27 |
quote:Het staat er al als zes bakken, Fred ken nie leze. ![]() | |
Erosjuhhh | donderdag 10 mei 2007 @ 19:28 |
quote:verdorie niet gezien ![]() | |
thats-me | donderdag 10 mei 2007 @ 19:31 |
staat (verstopt) achter een ander DM'90 [ Bericht 8% gewijzigd door thats-me op 10-05-2007 19:43:58 ] | |
thats-me | donderdag 10 mei 2007 @ 20:58 |
Weet iemand hier meer van?quote: | |
Dr_Flash | donderdag 10 mei 2007 @ 21:02 |
quote:WTF dat is niet eens een geintje ![]() gedonder in de glazen daar ![]() | |
Ou-Tannu | donderdag 10 mei 2007 @ 21:05 |
rekening niet betaalt ![]() | |
Peterselieman | donderdag 10 mei 2007 @ 21:11 |
quote:1. De omloopgegevens zouden niet meer geüpdate worden 2. Was de laatste tijd veel bagger 3. Iemand de echte reden? | |
Dr_Flash | donderdag 10 mei 2007 @ 21:21 |
quote:Ja geef op, kap met die onzin ![]() Van die omloopgegevens heb ik ook gehoord ja. maar ja, dan kan je toch wel gewoon die site in de lucht houden? Ik had overigens altijd het idee dat die voorspellingen etc hoofdzakelijk gebaseerd waren op de ingevoerde spots. En zelfs als dat niet zo zou zijn: Plenty lui hadden toch lol aan het invoeren van die spots. En er was ook nog een forum. "Per direct moeten sluiten" dat verklaar je niet met "ja er was veel bagger". En ook niet met die omloopgegevens. ALS dat al waar zou zijn, dan kan je dat gewoon met een keurig MEDje op de FP af, verder niks aan de klauw. Nee, hoe het ook zit, hier is veel meer stront aan de knikker ![]() | |
Peterselieman | donderdag 10 mei 2007 @ 21:27 |
Ook niets erover op OHIH ![]() | |
thats-me | donderdag 10 mei 2007 @ 21:28 |
Nee, viel mij ook al op, beetje vreemd | |
Peterselieman | donderdag 10 mei 2007 @ 21:31 |
Misschien OVL? Die mailgroep zit ik niet bij, dus iemand anders misschien? | |
Zug-Chef | donderdag 10 mei 2007 @ 21:31 |
Hier een beetje: http://www.opeenshadikhetforum.nl/viewtopic.php?p=134375#134375 | |
Dichterbijer | donderdag 10 mei 2007 @ 21:33 |
quote:Dan moet ik inloggen ![]() | |
Dichterbijer | donderdag 10 mei 2007 @ 21:36 |
quote: | |
Dr_Flash | donderdag 10 mei 2007 @ 21:39 |
Acute sluiting zwaar geheimzinnig gedoe erover ============================== + gedonder met politie of zo Denk ik hoor. | |
Peterselieman | donderdag 10 mei 2007 @ 21:41 |
Het lijkt erop dat het of de concurrentiegevoelige informatie is die niet gepubliceerd mag worden of dat ze een nieuw systeem van omloopgegevens gaan implementeren. Even afwachten dus | |
Zug-Chef | donderdag 10 mei 2007 @ 21:41 |
Denk eerder dat laatste... | |
Dr_Flash | donderdag 10 mei 2007 @ 21:44 |
quote:1. ![]() ![]() 2. ![]() ![]() | |
Peterselieman | donderdag 10 mei 2007 @ 21:52 |
Op de eerste vraag kan ik negatief beantwoorden, omdat de omlopen bij DRGL 2008 weer gaan veranderen en de informatie dus niet geheel meer betrouwbaar is en de concurrentie kan uiteraard ook eigen omlopen ontwikkelen op basis van informatie Op de 2e vraag in te gaan, het blijft vreemd en werkzaamheden worden over het algemeen aangekondigd | |
Dr_Flash | donderdag 10 mei 2007 @ 22:03 |
Er zijn mijns inziens 2 mogelijkheden. 1. Er is om wat voor reden dan ook zware druk uitgeoefend, laten we het bedreiging noemen, om a. die site plat te gooien b. geen mededelingen te doen over het waarom c. te proberen te doen alsof het ooit nog goed komt ("bewaar je spotbriefjes"). In dit scenario kan ik me niets anders voorstellen dan OF 2. Het is gewoon een ontzettende grap, om te kijken hoe hard we happen. En ondanks dat 1 april alweer een tijdje geleden is, hoop ik eerlijk gezegd dit laatste voor de mensen achter die site... Maar ik sta uiteraard open voor iedere andere realistische hypothese. | |
Zug-Chef | donderdag 10 mei 2007 @ 22:05 |
Ik denk toch dat het te maken heeft met een laatste note en een zelfdoding in combinatie met een trein ![]() | |
Peterselieman | donderdag 10 mei 2007 @ 22:06 |
Het eerste is het meest aannemelijke | |
Dr_Flash | donderdag 10 mei 2007 @ 22:09 |
quote:Dat denk ik echt hoor. Verzin zelf maar iets waarschijnlijkers anders | |
thats-me | donderdag 10 mei 2007 @ 22:12 |
Updatequote: | |
Zug-Chef | donderdag 10 mei 2007 @ 22:15 |
Tja voor personenvervoer is somda alleen nuttig om te zien of je VIRM hebt of ICRm ofzo, of hoeveel bakken ICM je krijgt. Voor wat betreft de goederen is het slechts theorie en die klopt maar zelden. Wel erg jammer is het voor wat betreft de bijzondere ritten | |
Dr_Flash | donderdag 10 mei 2007 @ 22:16 |
quote:Dat is voor mij eigenlijk het enige | |
Peterselieman | donderdag 10 mei 2007 @ 22:17 |
Willen ze het weer een beetje goed laten functioneren, dan zullen ze toch echt het spoorboekje over moeten tikken en hier een database aan moeten koppelen om zo eigen omlopen te genereren ![]() Daarbij kan met behulp van spotters weer een goede omloopstructuur gecreërd worden, maar of dit ook echt zo zal gebeuren, ik betwijfel het. | |
Peterselieman | donderdag 10 mei 2007 @ 22:19 |
quote:Ja, dat is wel jammer dat juist dat niet meer te vinden zal zijn, tenzij Prorail medewerkers en andere spoororganisaties hierbij een handje gaan helpen | |
Zug-Chef | donderdag 10 mei 2007 @ 22:20 |
Standaard omloop kan iedere boerenlul achter komen. Gewoon noteren hoeveel bakken bepaalde treinen hebben en dat combineren met het spoorboekje. Maar of het zin heeft... | |
Zug-Chef | donderdag 10 mei 2007 @ 22:21 |
quote:Dat gebeurde dus al, en het is maar de vraag in hoeverre dit in de toekomst nog zo zal zijn... | |
Dr_Flash | donderdag 10 mei 2007 @ 22:21 |
quote:Mja, wordt een kosten-baten verhaal natuurlijk. Je kan er geheel belangeloos ontzagwekkend veel tijd en energie in gaan stoppen, en dan? Dan weten een paar spotters waar ze moeten gaan staan om voor de tagtugduuzendste keer een plan V of een koploper te knallen. Jottum. Je kan beter de sites van een aantal museumclubs in de gaten houden, dan weet je wanneer er ritjes georganiseerd worden. | |
Peterselieman | donderdag 10 mei 2007 @ 22:24 |
Mij gaat het meer om de lengte van de treinen, omdat als je een keer moet reizen, je dat zo comfortabel mogelijk doet natuurlijk | |
Dr_Flash | donderdag 10 mei 2007 @ 22:27 |
quote:Ik let echt niet op "de lengte van treinen volgens wat vage voorspellingen" als ik een rondje ga plannen hoor ![]() ![]() | |
thats-me | donderdag 10 mei 2007 @ 22:31 |
Somda is weer online!! | |
Peterselieman | donderdag 10 mei 2007 @ 22:32 |
Dat is er richting het noorden van het land wat minder bij. Maar als ik OHIH goed begrijp, zijn er geen dienstregelingen en omlopen meer te bewonderen, maar kun je straks nog wel spots invoeren. Moet je alleen nog even via via de nummertjes zien te bemachtigen. Dan is ook voor mij de lol van Somda er helemaal af, omdat het dan eigenlijk net zoiets als OHIH geworden is, behalve dan dat er ook nog spots ingevoerd kunnen worden, maar deze weinig waarde meer hebben | |
Dr_Flash | donderdag 10 mei 2007 @ 22:34 |
quote:Nou, en wat weer een drama allemaal ![]() knip gewoon die delen los en post een MEDje op je FP of zo zeg. Loop niet te doen alsof je servert door een of ander colombiaans drugskartel gegijzeld is of zo. Sjongejonge. Krokodillentranen. | |
Dr_Flash | donderdag 10 mei 2007 @ 22:36 |
quote:Ja, precies net zoveel als je met een Excelsheetje ook in drie minuten in elkaar kunt sleutelen. Want wat zal mij het bommen welk treinstel ene Peterselieman in welke plattelandsboemel dan ook gezien heeft ![]() | |
Zug-Chef | donderdag 10 mei 2007 @ 22:38 |
En voor cargo's is er het veel betere rolandrail. Somda zal zo als het nu is net zo hard doodvloeien als dat het opgekomen is afgelopen 1,5 jaar | |
Duvel | donderdag 10 mei 2007 @ 22:38 |
BTW: Wie een DDAR-VI wil zien neemt Google Earth erbij, en dan station Purmerend. Ik neem tenminste aan dat het daar om DDAR gaat omdat DDM er zeldzaam is (zeker op zondag). | |
Dr_Flash | donderdag 10 mei 2007 @ 22:39 |
quote:Wat waar wanneer rijdt zal me worst wezen, maar ik ben zeer benieuwd waarom jij denkt dat een bepaalde GE foto op een zondag genomen is? ![]() | |
Zug-Chef | donderdag 10 mei 2007 @ 22:41 |
DD-AR VI = DDM, DD-AR VI bestaat namelijk niet | |
Peterselieman | donderdag 10 mei 2007 @ 22:48 |
Van Somda:quote: | |
Zug-Chef | donderdag 10 mei 2007 @ 22:52 |
Spoorboekje = basiskennis Waarom dit in hemelsnaam overtypen voor op internet | |
Duvel | donderdag 10 mei 2007 @ 22:55 |
quote:Omdat de parkeerplaats bij het winkelcentrum leeg is. Hm wacht, er zit een scheiding door Purmerend: mijn ouderlijke huizen zijn in elk geval op zondag gefotografeerd, het station zo te zien wel doordeweeks. | |
Duvel | donderdag 10 mei 2007 @ 22:56 |
quote:Lees het topic even door. ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 10 mei 2007 @ 22:57 |
quote:ja wel ja joh er komt hier ook geen fuck van terecht natuurlijk. Wel jammer even goed dat iedereen al die tijd er vanuit ging dat die omlopen voorspeld werden op basis van al die spots die iedereen invoerde. Dat iedereen die dat deed, jarenlang ECHT het idee had dat hij wat toevoegde. En nu blijkt dat het alleen maar het cross-checken van automatisch binnenstromende data geweest is. En dan nog wanhopig gaan vragen wie er alsjeblieft wil meedoen om het spoorboekje over te kloppen ![]() Waar zijn die gasten mee bezig joh ![]() | |
Eix | donderdag 10 mei 2007 @ 22:59 |
quote:Fles, ik zelf denk dat de politie er niet zozeer direct mee te maken heeft maar dat eerder de NS/ProRail/weetikwie een pittige juridische brief bij somda heeft gedropt met anders een enge rechtzaak in het vooruit zicht. ![]() Ik kan me namelijk niet echt voorstellen waarom de politie opeens een site zal sommeren te stoppen, externe partij lijkt me dan (zoals je zelf ook zegt ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 10 mei 2007 @ 23:05 |
Het zal wel ![]() | |
Peterselieman | donderdag 10 mei 2007 @ 23:10 |
quote:De gegevens waren er al, maar alleen de materieelvoorspelling moest even ingekopt worden ![]() | |
ReisT | vrijdag 11 mei 2007 @ 01:13 |
quote:Dat ze beter in de lak zitten schijnt te komen doordat ze in de jaren '80 betere verf gebruiken dan in de jaren '90. Daardoor zitten oudere treinen nu soms beter in de lak dan nieuwere. Zelfde geldt voor de koplopers, de drietjes (bouwjaar 1984-1987) zien er nog best netjes uit, maar de viertjes (bouwjaar 1990-1994) zijn helemaal verbleekt. quote:Toen die foto van Google werd genomen (2006/2006) bestond DD-AR VI in ieder geval niet meer... [ Bericht 13% gewijzigd door ReisT op 11-05-2007 01:26:37 ] | |
MREn | vrijdag 11 mei 2007 @ 05:32 |
http://www.merciacharters.co.uk/070707_brochure_en_A4L.pdf | |
Duvel | vrijdag 11 mei 2007 @ 07:13 |
quote:Ja, dat klopt inderdaad. Wat die verf betreft: ik heb me wel eens laten vertellen dat ie niet verbleekt is, maar dat de verf een soort van poreus is, zodat er deeltjes oxaalzuur in zijn gaan zitten (of een ander wasmiddel). 't Schijnt dat het op de een of andere manier ook mogelijk is om de lak weer geel te krijgen, maar dat zal wel te bewerkelijk zijn. Maar het verschil tussen de oude en de nieuwe lak is erg duidelijk inderdaad. | |
LintuxCx | vrijdag 11 mei 2007 @ 07:21 |
Hier rond San Francisco rijdt trouwens de lelijkste trein rond die ik ooit gezien heb:![]() De BART. 't Is op een bepaalde manier meer een metro, maar hij dekt een redelijk groot gebied, op zich. Ook hebben ze hier een apart soort dubbeldekker (CalTrain) waarin de bovenste verdieping geen middenvloer heeft. Je kunt dus gewoon de andere verdieping zien, en de conducteur controleert ook kaartjes op beide verdiepingen tegelijk. Zoiets is toch wel heel geinig om te zien. ![]() | |
NordicBlue | vrijdag 11 mei 2007 @ 09:12 |
Pic Lintus? Dus inprencipe kun je gewoon naar beneden springen daar Is leuk bij een scherpe bocht, of een ontsporing/botsing, ligt iedereen beneden | |
Areyoutalkingtome | vrijdag 11 mei 2007 @ 09:21 |
quote:KUn je die foto posten? ![]() | |
JDude | vrijdag 11 mei 2007 @ 09:22 |
Ehm? Hoe kom je dan in die bovenste stoelen ![]() Net als in een stapelbed met een trapje? ![]() | |
NordicBlue | vrijdag 11 mei 2007 @ 09:23 |
![]() ![]() ![]() Is nog een diesel ook En deze kwam ik ook tegen ![]() | |
NordicBlue | vrijdag 11 mei 2007 @ 09:28 |
Btw, 2 van de binnenkant![]() ![]() | |
JDude | vrijdag 11 mei 2007 @ 09:31 |
Wat een maf ding ![]() | |
NordicBlue | vrijdag 11 mei 2007 @ 09:33 |
quote:Geen idee, denk dat ze teveel naar star-trek hebben gekeken Iedereen zegt dat ze te sci-fi achtig zijn ![]() | |
NordicBlue | vrijdag 11 mei 2007 @ 09:36 |
Wat me opvalt is dat ze daar helemaal niet op stroom rijden, maar op diesel Global Warming ftw ![]() | |
Areyoutalkingtome | vrijdag 11 mei 2007 @ 09:39 |
quote:Van buiten ziet hij er anders heel erg hoog uit | |
NordicBlue | vrijdag 11 mei 2007 @ 09:44 |
Wat me wel opvalt is dat al die monster-locs (die 1e foto) een eigen naam hebben, net zoals KLM ieder toestel een naam geeft Zouden ze hier ook moeten doen, met die internationale IC locs ![]() | |
Duvel | vrijdag 11 mei 2007 @ 09:55 |
quote:Treinen zijn daar juist veel groter, vandaar dat ze dit kunnen doen. Kijk maar eens naar de breedte! | |
Ou-Tannu | vrijdag 11 mei 2007 @ 10:21 |
t blijft een stuk vervuiling op wielen... | |
Brembo | vrijdag 11 mei 2007 @ 11:21 |
quote:ICE's hebben namen op hun trein, plaatsnamen ![]() quote:Ik denk opzich als je geen bovenleiding wilt aanleggen, in keiharde rotsbodem. Diesel je enige alternatief is. Daarbij is diesel echt geen slechte treinbrandstof. Als je ziet wat de Prorail/NS jaarlijks aan 1,5kV netwerk kwijt is, dan schrik je ook wel even. Laat staan wat de verliezen zijn. | |
Ou-Tannu | vrijdag 11 mei 2007 @ 11:24 |
quote:stroom kan je veel schoner op wekken.. kouwe kernfusie ![]() of hete kernsplijting :p alleen om een nukereactor in een trein te duwen ipv een dieselblok gaat weer wat ver.. ![]() ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 11 mei 2007 @ 11:26 |
quote:Wat een onzin. Denk je dat de stroom door de bovenleiding uit de lucht komt vallen of zo? | |
Ou-Tannu | vrijdag 11 mei 2007 @ 11:35 |
quote:nee uit de grond omhoog komt ![]() |