SpeedyRich | woensdag 25 april 2007 @ 22:23 |
![]() Hier alweer deel ## in een succesvolle serie. Liefhebbers van de oude delen, komen hier aan hun trekken: eerste topic, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62. Om maar meteen met de deur in huis te vallen, een introductie van het meest gebruikte reizigersmat in Nederland. Goederenzut is wat minder intresse in, maar stel gerust je vraag ![]() Wat 'verdwenen' mat. soorten van enige tijd geleden als plan W, plan U of 1300-locs wordt ook niet op in gegaan, maar als iemand er wat meer van wil weten: de 'experts' lopen dit topic vaak genoeg tegen het lijf, dus vraag maar raak. Dat 'de NS' niet meer overal rijdt, zal inmiddels wel bekend zijn. 'De NS' is inmiddels oa NS Reizigers en NS Internationaal. De andere reizigersvervoerders zijn Arriva, Connexxion, Syntus en vanaf 10 december Veolia. De enige treinen van NSR die nog in het noorden komen zijn de treinen Randstad-Amersfoort-Zwolle-Groningen/Leeuwarden en een extra stoptrein Zwolle-Groningen. Voor het grensoverschrijdend verkeer rijden de volgende vervoerders: Arriva rijdt op Nieuweschans-Leer, de NMBS rijdt op Maastricht-Luik en Roosendaal-Antwerpen. DB Regionalbahn is te vinden op Heerlen-Aachen, Venlo-Hamm, en Enschede-Munster. PEG deelt met DB Regio het stuk Enschede-Gronau, maar gaat vanuit daar naar Dortmund. De andere twee grensovergangen wat het spoor betreft (Zevenaar-Emmerich en Oldenzaal-Bad Bentheim), wordt alleen overschreden door de ICE en een inmiddels gestopt Syntus-probeertraject, respectievelijk de internationale IC Berlijn-Schiphol. Verder rijden er via Roosendaal naast de stoptrein van de NMBS nog de internationale trein Amsterdam-Brussel en de Thalys naar Parijs. Leuk en aardig allemaal natuurlijk, maar waarmee wordt dat allemaal gereden? ![]() Meer informatie over Arriva kun je hier vinden. ![]() ![]() Connexxion heeft twee DH1-wadlopers omgedoopt tot Veenexpress en voert daarnee de diensten uit. In de spits worden beide veenexpressen bijgestaan door een Lint van Syntus. In januari 2007 worden er op Almelo-Mariënberg nieuwe linten ingezet. De tweede lijn is de valleilijn (kippenlijn), welke ligt tussen Ede/Wageningen en Amersfoort. Hier rijdt eerst nog Plan V, vanaf september 2007 wordt op deze lijn nieuw materieel, de Protos, ingezet. ![]() ![]() Vanaf december 2007 wil Veolia op de Maaslijn gaan rijden met de Stadler GTW, net zo als Arriva heeft Veolia de GTW 2/6 en de GTW 2/8 besteld bij Stadler. De trein moet er zo uit gaan zien: ![]() Over RandstadRail wordt in dit topic niet ingegaan. Er is een speciaal topic voor RandstadRail. RandstadRail Voor meer info: kijk op http://www.randstadrail.nl ![]() Naar de NS Treinen Wiki >> ![]() Er zijn ook nog twee light-rail experimenten aan de gang: Gouda-Alphen a/d Rijn en Houten-Houten Castellum. De tweede komt vooral doordat er geen tijd was om de huidige stoptreinen ook nog op Castellum te laten stoppen. Nu rijdt er een tram van de HTM (oorspronkelijk afkomstig uit Hannover), evenals op de Rijn-Gouwelijn, waar NS samenwerkt met de HTM. De laatste is zo'n succes dat inmiddels de helft van de reizigers aldaar een andere vorm van vervoer heeft gevonden. ![]() Links: Het trammetje op Houten-Houten Castellum (foto: Ene Fles) Rechts: A32 tram op de Rijn-Gouwe-lijn. ![]() Amsterdam-Brussel (elk uur) Amsterdam-Keulen (5x per dag) Schiphol-Berlijn (4x per dag) Amsterdam-Parijs (wisselend) De verbinding naar België loopt goed en is altijd goed gevuld, net als de treinen naar Berlijn, al wil men graag laten geloven dat ze hier verlies op lijden. M.i.v. december 2003 is dus 1 van de 5 ritten geschrapt. M.i.v. december 2006 zal deze serie 140 gekoppeld worden aan het binnenlandse IC-net, met alle problemen van dien, als niet-koppelbaarheid met ICM (hoewel dat minder een probleem is doordat vanaf december 2006 Amersfoort-Amsterdam totaal los komt te liggen van de rest van de Noord-Oost IC’s) en het feit dat binnenlands treinen veel voller zitten dan deze Duitse 6 bakken (+3 Nederlandse versterkingsrijtuigen). Bovendien kunnen reizigers niet meer rechtstreeks van/naar Enschede. De verbinding met Keulen wordt verzorgd door ICE's, wat vooralsnog geen doorslaand succes is, niet in de laatste plaats vanwege de prijs al is NSI tegenwoordig qua prijs met Ryanair/Easyjet aan het concurreren. De loc kan in Nederland en België rijden (1500 en 3000V) en is eigendom van de NMBS. De rijtuigen zijn van NS (IRCm) en voorzien van een rode (NMBS kleur) raamband icm met het gele van NS. Regelmatig rijden er ook blauw-gele tussen, dat komt door de ombouwactie naar ICRm die ook voor het BNL-spul geldt. Bij gebrek aan meerspanningslocs wordt de IC vanuit Berlijn in Bad Bentheim overgenomen door een Nederlandse loc. Thalys. Als er zaken zijn die verder nog onduidelijk zijn, vraag maar raak in dit topic!! deze OP is hier te vinden En voorts geldt: ![]() Verboden voor Achterlijke Terugvind Berichten. Game on! Tevens is het huilen over de 'lange' OP ook not done. Iedereen kan en mag meedenken over de OP, maar ga niet klagen. | |
SpeedyRich | woensdag 25 april 2007 @ 22:24 |
Maar fles gewoon het ouwe materieel opstellen en overgaan op 2 trein types is toch zo'n gek idee niet | |
Ou-Tannu | woensdag 25 april 2007 @ 22:25 |
jezus wat een KUT topic titel ![]() en nee.. IRM is toch 1 type.. ze 1 is alleen 2 bakken langer :p | |
Doc__Zenith | woensdag 25 april 2007 @ 22:25 |
quote: ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 25 april 2007 @ 22:27 |
quote:Laten we dan gewoon voor mensen en goederen maar hetzelfde materieel gebruiken ![]() Goedkoper in training, in onderhoud, en een kortere OP ![]() Nadenken ![]() | |
SpeedyRich | woensdag 25 april 2007 @ 22:27 |
quote:ik zie de humor van de TT wel in ik heb het over de sprinter en de IRM dus 2 types | |
SpeedyRich | woensdag 25 april 2007 @ 22:29 |
quote:als je de goederen kant even weg denkt geef eens een goede reden waarom niet | |
Brembo | woensdag 25 april 2007 @ 22:32 |
quote:Af en toe heb ik het gevoel dat het nog echt oude mannetjes zijn die met treintjes spelen, ipv is klantgericht zijn en op tijd gaan rijden. | |
NordicBlue | woensdag 25 april 2007 @ 22:37 |
meep meep | |
Areyoutalkingtome | woensdag 25 april 2007 @ 22:38 |
quote:ze kunnen dat geld beter in kwaliteiten investeren die wij reizigers direct merken. | |
MREn | woensdag 25 april 2007 @ 22:38 |
Laten we ook alle IC's opheffen en eenzijdige rondjes, dan kan ook niemand meer in de verkeerde trein stappen. Dus gewoon Vl-Zl-Gn-Lw-Zl-amf-Asd-Rtd-Bd-Ehv-Vl. Mensen van Vl naar Ehv doen er wat lang over, maar gegarandeerd de goede trein. Uiteraard alles met Wadlopers, die hebben geen last van defecte bovenleidingen. | |
knars | woensdag 25 april 2007 @ 22:39 |
Elke keer als ik met de IC bij Vleuten over het spoor dender, kijk ik altijd even naar de zuidzijde van het stationnetje. Heerlijk, die dijk met de geluidsschermen en rails, voetstukken voor de bovenleiding... schiet goed op! En wat een verbetering ten opzichte van die spuuglelijke wijk die daar eerst stond. Vraag me af hoe lang het gaat duren voor de spoorverdubbeling tussen Harmelen en Utrecht CS definitief gefixed is, en of er al iets duidelijk is over verdubbeling tussen Goverwelle en Woerden. | |
SpeedyRich | woensdag 25 april 2007 @ 22:40 |
quote:ik heb het alleen over treintypes en materieel niet over de dienstregeling | |
MREn | woensdag 25 april 2007 @ 22:43 |
Bij een onnozel een kapitaal vernietigend, klantontvriendelijk materieel beleid hoort een klantonvriendelijke, visieloze drgl. | |
SpeedyRich | woensdag 25 april 2007 @ 22:45 |
Mischien een leuk idee voor de FOK treinliefhebber Ontwerp een dienstregeling meer info volgt | |
MREn | woensdag 25 april 2007 @ 22:52 |
Dat lukt je niet. Dat is zo een enorm ingewikkeld complex, zelfs als je personeels- en materieel diensten buiten beschouwing laat. Gegeven het feit dat je enkele dicterende dientregelingpunten hebt als brugopeningen en enkelspoor stukken op drukke baanbakken (brug Rvs en Dv-Ost). En dan heb ik het nog niet eens over de aansluitingen die je wil bieden, en IC's die nooit achter stoppers lopen. | |
MREn | woensdag 25 april 2007 @ 22:59 |
Op Rtd trouwens een set ICK in de hens. | |
Paaul | woensdag 25 april 2007 @ 23:05 |
Arriva rijdt toch ook in Groningen? | |
Ou-Tannu | woensdag 25 april 2007 @ 23:09 |
quote:yup :p piks ![]() | |
thats-me | woensdag 25 april 2007 @ 23:10 |
Centraal Station Rotterdam ontruimd Uitgegeven: 25 april 2007 22:50 Laatst gewijzigd: 25 april 2007 23:08 ROTTERDAM - Het Centraal Station in Rotterdam is woensdagavond geheel ontruimd door een grote brand in een intercity-trein. Alle treinverkeer naar Rotterdam is gestaakt, aldus ProRail. Het gaat om de intercity van Eindhoven naar Den Haag. De reizigers zijn geëvacueerd, er zijn geen meldingen van persoonlijke ongevallen. Eerst waren al vier sporen buiten gebruikgenomen. Na de melding om 22.35 uur dat het om een uitslaande brand gaat is het station geheel ontruimd. | |
MREn | woensdag 25 april 2007 @ 23:17 |
quote:Ja, busvervoer in heel groningen, trein vervoer in heel Groningen en Friesland, muv de lijnen Zwolle-Groningen en Zwolle-Leeuwarden. En verder bussen in Brabant-Oost, drechtsteden en waterland en trein drechtsteden. [ Bericht 1% gewijzigd door MREn op 25-04-2007 23:22:19 ] | |
Brembo | woensdag 25 april 2007 @ 23:20 |
quote:Dat plaatje is toch echt van Hilversum-Sportpark ![]() | |
MREn | woensdag 25 april 2007 @ 23:21 |
quote:Ja, busvervoer in heel groningen, trein vervoer in heel Groningen en Friesland, muv de lijnen Zwolle-Groningen en Zwolle-Leeuwarden. En verder bussen in Brabant-Oostt, drechtsteden en waterland en trein drechtsteden. | |
Ou-Tannu | woensdag 25 april 2007 @ 23:22 |
Treinstel in brand woensdag 25 april 2007 ROTTERDAM – Op Rotterdam-Centraal heeft vanavond een brand gewoed in een Intercity die op weg was van Eindhoven naar Den Haag. In eerste instantie werden er vier sporen gesloten, niet veel later werd er besloten om het gehele station te ontruimen. Er zijn geen slachtoffers gevallen bij de brand. lala :p | |
Peterselieman | woensdag 25 april 2007 @ 23:55 |
quote:Je vergeet bij het busvervoer nog rivierenland voor Arriva ![]() | |
Peterselieman | woensdag 25 april 2007 @ 23:55 |
quote:Sneltrein Lw-Gn ![]() | |
MREn | donderdag 26 april 2007 @ 00:04 |
quote:Nou je 't zegt...notabene de eerste concessie die ze buiten 't noorden binnenhalen... | |
thats-me | donderdag 26 april 2007 @ 00:07 |
Foto van de uitgebrande ICK bak te Rotterdam![]() | |
jorienvdherik | donderdag 26 april 2007 @ 00:08 |
Maar goed ook, wat een klote trein is dat. Zit er vaak in van rotterdam-eindhoven | |
MREn | donderdag 26 april 2007 @ 00:14 |
Duidelijk gevalletje brandstichting lijkt me. Mag de dader weer voor een ton bij elkaar gaan werken als graffitipoetser hoop ik. | |
Peterselieman | donderdag 26 april 2007 @ 00:17 |
Aanpakken die lui. Laat ze maar iets nuttigs doen op treinengebied. Dat zal ze leren | |
#ANONIEM | donderdag 26 april 2007 @ 07:51 |
quote:Nee joh, dat zijn hele fijne treinen. Gewoon voorin gaan zitten, heb je een privé coupe. ![]() | |
Duvel | donderdag 26 april 2007 @ 08:09 |
Sinds wanneer is dit ONZ? ![]() | |
Remco | donderdag 26 april 2007 @ 08:36 |
Op het nieuws net dat er geen treinen van en naar Almelo rijden door een stroomstoring, voor de rest kan ik het nergens vinden ook niet op de site van de NS. Weet iemand hier iets van? | |
Remco | donderdag 26 april 2007 @ 08:38 |
Ow zie het nu zelf ![]() quote: | |
JDude | donderdag 26 april 2007 @ 08:40 |
quote:En nu staat er een plaatje van Den Haag Centraal ![]() Die fik zal dan ook wel de reden zijn dat ik net 2x DD-AR tegenkwam in de 1900. | |
Jerommeke.nl | donderdag 26 april 2007 @ 08:53 |
Kut Almelo..... ![]() | |
Zug-Chef | donderdag 26 april 2007 @ 08:59 |
Zo! ik ga er weer ff een dagje uit. Oant vanaaf ![]() | |
Dichterbijer | donderdag 26 april 2007 @ 09:00 |
De ene keer is ICK helemaal te gek.... de andere keer is het prut ![]() | |
thats-me | donderdag 26 april 2007 @ 09:59 |
quote:Waar staat dat, kan het nergens terug vinden, nja zal het straks wel zien, als het klopt. | |
dennistd | donderdag 26 april 2007 @ 10:03 |
hier op enschede staan een heleboel koplopers stil, dus zal wel kloppen dan hoewel de ic van 9.57u wel vertrokken is het hier vanaf school zicht op het spoor ![]() edit 10.04: komt net een ic binnen die tjokvol zit | |
Dr_Flash | donderdag 26 april 2007 @ 10:12 |
quote:Mooi, 3 verschillende soorten mat op de foto, behalve dat waar het om ging ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 26 april 2007 @ 10:16 |
quote:Precies ![]() Goedkeuren van dit soort onzin is sowieso een beetje " ![]() | |
GSMboy | donderdag 26 april 2007 @ 10:32 |
Zijn er nog foto's van de met graffiti besmeurde 4011? | |
Luco | donderdag 26 april 2007 @ 10:52 |
is de 4011 alweer ondergespoten ![]() | |
NordicBlue | donderdag 26 april 2007 @ 10:53 |
quote:Viezerik ![]() | |
Jerommeke.nl | donderdag 26 april 2007 @ 10:53 |
Wachten op ambulance Hilversum Sportpark Tussen Hilversum en Utrecht moeten reizigers rekening houden met een vertraging van 15 tot 30 minuten. Door wachten op ambulance rijden er tussen Hilversum en Utrecht minder treinen. Die is nieuw? | |
NordicBlue | donderdag 26 april 2007 @ 10:57 |
quote:Ik ga even de melding terugzoeken voor je | |
Duvel | donderdag 26 april 2007 @ 10:57 |
quote:Ze hebben de manier van berichtgeving op TT751 aangepast. ![]() | |
NordicBlue | donderdag 26 april 2007 @ 11:01 |
10:12:52 26-04-07 9 G AMBU Urg A1 NOORDEREINDE 94 thv S-GRAVELAND Ongeval/Verk.ong.letsel 14895 0723002 CPA Gooi en Vechtstreek ( OvD-G ) 10:12:52 26-04-07 9 G BRAN Urg A1 NOORDEREINDE 94 thv S-GRAVELAND Ongeval/Verk.ong.letsel 14895 0704999 BRW Gooi en Vechtstreek ( Monitor GMK ) Das de enige die ik kan vinden | |
Peterselieman | donderdag 26 april 2007 @ 11:26 |
Vanmiddag maar weer eens even naar mijn ouderlijk huis reizen. Ik hoop tegen beterweten in dat de wadloper niet snikheet zal zijn. Vermoedelijk reis ik met de museumloper, 3216 ![]() | |
Ou-Tannu | donderdag 26 april 2007 @ 11:52 |
dat die wadlopers niet spontaan in de beveiliging slaan nog.. ;p | |
Peterselieman | donderdag 26 april 2007 @ 11:56 |
Hier in het noorden kunnen de machinisten met de wadlopers omgaan en er nog veel uithalen door hun ervaring. in het zuiden van het land ontbreekt het aan ervaring met de stellen, waardoor een kwetsbaar stel als de wadloper, eerder defecten gaat vertonen. | |
Duvel | donderdag 26 april 2007 @ 11:57 |
quote:In 's-Graveland komt geen trein, dus dat zal 'm niet zijn. ![]() | |
Ou-Tannu | donderdag 26 april 2007 @ 12:05 |
![]() | |
Peterselieman | donderdag 26 april 2007 @ 12:05 |
was de 5418 Deze is nu naar Haarlem gesleept | |
Dr_Flash | donderdag 26 april 2007 @ 12:06 |
een bluspoppetje in een ICK? ![]() | |
JDude | donderdag 26 april 2007 @ 12:07 |
Je moet ook niet barbecuën in zo'n ding! Of er zat iemand te bellen in de stiltecoupe en de vlam sloeg in de pan ![]() | |
jorienvdherik | donderdag 26 april 2007 @ 12:08 |
oude duitse trein he | |
Peterselieman | donderdag 26 april 2007 @ 12:08 |
Het zal diegene wel te heet onder de voeten zijn geworden | |
Ou-Tannu | donderdag 26 april 2007 @ 12:20 |
prorail / ns jaarlijkse bbq ![]() | |
jorienvdherik | donderdag 26 april 2007 @ 12:20 |
hoe duur is oranje retour vanaf rotterdam ? naar amsterdam | |
Peterselieman | donderdag 26 april 2007 @ 12:23 |
Ik denk de prijs van een normaal retourtje of een beetje duurder, omdat je ook met het kaartje in bussen en trams van het GVB mag | |
Dr_Flash | donderdag 26 april 2007 @ 12:47 |
quote: quote:1e hit als je op ns.nl zoekt op "oranjeretour" ![]() Maar ja, bedenk zoiets maar eens ![]() | |
MREn | donderdag 26 april 2007 @ 13:01 |
quote:Gebroken heup van reiziger. Zal wel een bejaarden op zn bek gegaan doordat ie zonodig een kwartier voor dat ie er uit moest al bij de deuren ging staan. | |
Dr_Flash | donderdag 26 april 2007 @ 13:14 |
quote:Nou je t zegt... ik heb vorig jaar nogeens een minuut of 20 stilgestaan vlak buiten Amsterdam Amstel omdat er in de trein voor ons iemand onwel geworden was... Moest ook gewacht worden op een ambu. | |
Peterselieman | donderdag 26 april 2007 @ 13:26 |
ik kon vannacht zo rond 1.50 uur een GTW'tje horen vertrekken vanaf Groningen noord naar het CS. En dat terwijl ik op 10 minuten lopen van Groningen Noord woon. Wel was het natuurlijk stil op straat, anders kan het niet. | |
MREn | donderdag 26 april 2007 @ 13:27 |
Ik heb het gehad in de 3500 naar Shl die op Bijlmer strandde om te wachten voor een ambulance. Dat had ik na een paar minuten ook wel gezien (ik moest immers naar Zuid of Schiphol om de pimpelexpress naar huis te kunnen nemen), dus dacht ik even naar het metroperron te lopen om zo in Dvd te komen. Was dus ook 5 minuten lopen..vaag station. | |
Fred | donderdag 26 april 2007 @ 13:41 |
Ik heb dat nooit begrepen, dat de NS complete treinen laten wachten als er iemand onwel is geworden. Laat de conducteur uitstappen en wachten met de passagier op het station. Een trein rijdt ook zonder conducteur. Enige nadeel is dat er een reserve conducteur moet komen om de dienst van de gestrande conducteur over te nemen. Maar door de vertraging die conducteur toch al zou hebben door het wachten, was dat waarschijnlijk toch al nodig. | |
MREn | donderdag 26 april 2007 @ 13:51 |
Nou ja, ik kan me best voorstellen als er iemand met een gebroken heup in het gangpad ligt, dat je die niet met twee man even oppakt en samen met een conducteur op een verlaten station achterlaat... | |
Dr_Flash | donderdag 26 april 2007 @ 13:58 |
quote:Een verlaten station, okee, maar Amsterdam Amstel? ![]() | |
Fred | donderdag 26 april 2007 @ 14:01 |
puntje... Maar dan ga je je wel gelijk weer afvragen wáárom die persoon met een gebroken heup in gangpad is aan gaan liggen. Je zou dan haast gaan denken dat ze het wachten op de ambulance gebruiken om te verbergen dat de machinist een ongeoorloofde rem-actie heeft uitgevoerd of dat de ATB moest ingrijpen en dat de persoon in kwestie is gevallen en zo zijn heup heeft gbroken. | |
Dr_Flash | donderdag 26 april 2007 @ 14:04 |
quote:En waarom zou dat wat boeien, ZELFS al zou het waar zijn? ![]() Complottenjager ![]() | |
Fred | donderdag 26 april 2007 @ 14:09 |
Ze hebben bij NS anders vanalles in huis om te verbergen dat ze of iets stoms hebben gedaan of als er weer eens iemand voor de trein is gesprongen. Je gaat me namelijk niet vertellen dat elke "sein- en wisselstoring" daadwerkelijk een technische storing is. En regelmatig zijn er aanrijdingen, zonder dat er ook maar een overweg of andere trein in de buurt is. Volgens de gegevens van de NS komt het jaarlijks een aantal keer voor dat de ATB moet ingrijpen. Maar vervolgens hoor je nooit dat er geen treinen kunnen rijden omdat een machinist een rood sein heeft genegeerd. | |
MREn | donderdag 26 april 2007 @ 14:10 |
Om het complot maar te ontkrachten: het betreft een reiziger die op Sportpark niet netjes op het perron uitstapte zoals gebruikelijk is in dit land, maar tussen perron en trein lazerde (waarschijnlijk met een been) wat toch een knappe prestatie is gezien de weinig ruimte daartussen... | |
MREn | donderdag 26 april 2007 @ 14:13 |
quote:Stomme dingen is het exclusieve domein van ProRail (treinen de verkeerde kant op sturen, twee goederentreinen laten kruisen op een enkelspoors baanvak waarna er eentje teruggesleept moet worden). ProRail is de laatste tijd bij de vertragingsmedelingen ook wat uitgebreider: er wordt nu gemeld 'door een defecte goederentrein', 'door aanrijding met persoon', 'door materieel gebrek bij de vervoerder'. Om maar vooral duidelijk te maken dat ProRail niet verantwoordelijk is voor 100% van de vertragingen (wel van 60 a 70% trouwens...). | |
Fred | donderdag 26 april 2007 @ 14:17 |
idd, nou je het zegt. gisteren stond er bij een aantal storingen ook wanneer ze dachten dat het opgelost zou zijn. | |
Peterselieman | donderdag 26 april 2007 @ 14:18 |
je vergeet het gebrek aan personeel bij de vervoerder nog ![]() | |
MREn | donderdag 26 april 2007 @ 14:20 |
Ja, of de defecte reizigerstrein. Maar nooit 'door gepruts van de VL hebben IC-reizigers te maken met stoptreinen die we voor een IC uitgooien' ![]() | |
Peterselieman | donderdag 26 april 2007 @ 14:23 |
Heb er nog niet vaak mee te maken gehad, behave dan een keer in de oude dienstregeling, toen de stopper naar Amf in Asd voor de IC gegooid werd. Daardoor +6 opgelopen, omdat de stopper pas later ingehaald kon worden. In Amf was de aansluitende IC richting Lw natuurlijk al vertrokken. Dan zit er niets anders op om maar te wachten op de volgende | |
Dr_Flash | donderdag 26 april 2007 @ 14:27 |
quote:dat HOOR je nooit idd ![]() | |
Fred | donderdag 26 april 2007 @ 14:27 |
Of sneltreinen richting Amsterdam die bij Delft Aansluiting over spoor 3 ipv 4 worden geleid, zodat ze achter de stopper naar Den Haag Centraal komen te zitten ipv ernaast. | |
Dr_Flash | donderdag 26 april 2007 @ 14:27 |
quote:Wel één van de puickere biersmoezen overigensch ![]() | |
Peterselieman | donderdag 26 april 2007 @ 14:30 |
quote:Zo'n alcoholist ben ik niet ![]() | |
Ou-Tannu | donderdag 26 april 2007 @ 14:34 |
quote:oh ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 26 april 2007 @ 14:35 |
quote:bron | |
Peterselieman | donderdag 26 april 2007 @ 14:38 |
verrassend | |
Ou-Tannu | donderdag 26 april 2007 @ 14:39 |
verbaast me niets! | |
Dr_Flash | donderdag 26 april 2007 @ 14:44 |
Nee, dat niet, maar goed, voor de volledigheid he ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 26 april 2007 @ 15:34 |
Er schijnt de hele avond een waterkokert door de Randstad op en neer te crossen met een besloten rit ![]() ![]() | |
Peterselieman | donderdag 26 april 2007 @ 15:38 |
Ach zo'n ding was vorig weekend nog in Lw. Anyway, ik zal er vandoor. Fles en Ou-Tannu: tot morgen ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 26 april 2007 @ 15:42 |
Mazzel kruidengabbert ![]() | |
Ou-Tannu | donderdag 26 april 2007 @ 15:44 |
* Ou-Tannu heeft nog wat flessen in de koelkast geduwt :-P | |
Dr_Flash | donderdag 26 april 2007 @ 15:48 |
quote:BVO voor morgen? ![]() | |
Ou-Tannu | donderdag 26 april 2007 @ 17:50 |
quote:neh dat wordt zo snel lauw :p | |
Jerommeke.nl | donderdag 26 april 2007 @ 17:57 |
quote: ![]() | |
Ou-Tannu | donderdag 26 april 2007 @ 17:59 |
quote:Oeh Lint /41 VS een KOE kenden we nog niet? | |
jorienvdherik | donderdag 26 april 2007 @ 18:00 |
Zondag met flink wat tuig naar Heerenveen met de trein, zullen de rest van de mensen leuk vinden ![]() | |
Ou-Tannu | donderdag 26 april 2007 @ 18:04 |
quote:* Ou-Tannu plant vast een seinstoring ![]() moment ![]() | |
MREn | donderdag 26 april 2007 @ 18:15 |
Reisplanner 1911 is (deels) online, erg leuk! http://www.stationsweb.com/planner.asp | |
Ou-Tannu | donderdag 26 april 2007 @ 18:19 |
![]() | |
Dr_Flash | donderdag 26 april 2007 @ 18:50 |
quote:Dat denk ik ook ![]() | |
Ou-Tannu | donderdag 26 april 2007 @ 19:09 |
zow de schootbappen voor morgen zijn er ook :p | |
ReisT | donderdag 26 april 2007 @ 19:35 |
quote:Perron ligt daar wel in een bocht, dan kan er soms toch best flink wat ruimte tussen trein en perron zitten hoor. | |
Dr_Flash | donderdag 26 april 2007 @ 21:22 |
Ik weet trouwens niet wat voor hersenloze teringdebiel er vandaag weer op de treindienstleiding in Utrecht zat, maar het was dik 40 graden op het balkon van de IC Amf - Gvc, die toch maar +11 was, en ach, toch maar dubbel zo vol omdat één of ander helder licht het wel handig vond om de IC naar Rtd op te heffen ![]() ![]() Prorail echt, hef jezelf op, voordat je allemaal gelyncht wordt of zo ![]() | |
Ou-Tannu | donderdag 26 april 2007 @ 21:24 |
ophangen aan de bovenleiding! | |
MREn | donderdag 26 april 2007 @ 21:26 |
Nee, dan heeft de reiziger er weer last van! Erg koele reactie van Klerk in het NRC vandaag over het feit dat NS kritiek had op PrutsRail mbt 'Almelo', hij geeft toe dat het een ontwerpfout was, "maar dit is inmiddels hersteld". Oh gelukkig maar, dan is er niets aan de hand... ![]() | |
Ou-Tannu | donderdag 26 april 2007 @ 21:46 |
quote:bij het malibaanstation komt toch weinig meer langs dan de pendel :p dus daar kan het prima ![]() | |
jorienvdherik | donderdag 26 april 2007 @ 21:48 |
quote:reisafstand: 153 km Microsoft OLE DB Provider for ODBC Drivers error '80040e14' [Microsoft][ODBC Microsoft Access Driver] Syntax error in WHERE clause. /treinberekening.asp, line 111 ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 26 april 2007 @ 21:51 |
ja ik krijg ook alleen ODBC errors bij die 1911 planer | |
Ou-Tannu | donderdag 26 april 2007 @ 21:56 |
hier nu ook.. | |
Remco | donderdag 26 april 2007 @ 21:59 |
Ik niet hoor maar hij heeft niet alle verbindingen, Almelo - Enschede krijg je bijvoorbeeld wel. | |
thats-me | donderdag 26 april 2007 @ 22:15 |
Dat waren nog eens tijden Wierden - Enschede aantal overstappen: 1 totale reistijd: 14:42 ![]() vertrek trein aankomst Wierden 07:22 936 (Apeldoorn-Oldenzaal) 07:29 Almelo Almelo 21:34 238 (Apeldoorn-Enschede) 22:04 Enschede | |
Doc__Zenith | donderdag 26 april 2007 @ 22:44 |
Ja idd, wat een tijden: Haarlem - Amsterdam CS 1911: 18 kilometer, vertrek 05:11, aankomst 05:24 (reistijd 13 min.) 2007: 19 tariefeenheden, 16 min. snelste :p Nou is de gekozen tijd van 1911 wel de snelste van alles, de rest zit rond 17 ~ 20 min, dus wellicht dat deze niet klopt, maar deze reed wel om 05.11, tegenwoordig is dat 05.45... Naast het feit dat de stations zijn gaan lopen (of waren het toen andere stations?) kan ik me nog herinneren dat de 8/900 er 14 min. over deed. | |
Dr_Flash | donderdag 26 april 2007 @ 23:03 |
Steaumtractie ftw ![]() | |
NordicBlue | donderdag 26 april 2007 @ 23:03 |
reisafstand: 46 km aantal overstappen: 2 totale reistijd: 06:34 vertrek trein aankomst Voorschoten 06:36 319 (Amsterdam CS-Rotterdam DP) 07:39 Rotterdam DP Rotterdam DP 08:48 119 (Rotterdam DP-Nijmegen) 11:30 Nijmegen Nijmegen 13:40 46 (Nijmegen-Amsterdam CS) 13:10 Utrecht CS | |
Ou-Tannu | donderdag 26 april 2007 @ 23:09 |
![]() 48 gewonden bij treinongeluk die belgen kennen t ook dus ![]() | |
Brembo | donderdag 26 april 2007 @ 23:25 |
Vandaag ook zo vreemd, stapte uit de IC uit Ut deze was om 12 over in Ah. Normaal gesproken de aansluiting naar Zw missen. Deze reed binnen te spoor 9, werd er omgeroepen dat de IC naar Zw om 13:18 vertrekt van spoor 8. Ik kijken op de CTA staat er doodleuk dat de trein op 13:18 vertrekt, en komt keurig netjes een IC (2*Plan V) aanzetten. Maar is dit de nieuwe manier om de punctualiteit te verhogen, gewoon tijden aanpassen. Want normaal vertrekt ie om 13:12. | |
Duvel | donderdag 26 april 2007 @ 23:25 |
quote:Netjes! | |
Duvel | donderdag 26 april 2007 @ 23:26 |
quote:Ga morgen even langs de Inktpot en ga het ze vertellen! ![]() | |
Brembo | donderdag 26 april 2007 @ 23:32 |
quote:Bij de baliemedewerker ![]() Pssssttt, ik zal jullie een tip geven ![]() ![]() | |
MREn | donderdag 26 april 2007 @ 23:47 |
Kwaliteitje die locs...![]() | |
knars | donderdag 26 april 2007 @ 23:56 |
Werd vanavond blij verrast door de partystoomtrein die floot terwijl die langs mn huis reed ![]() | |
Fred | vrijdag 27 april 2007 @ 09:26 |
quote:In welk jaar wilde je die reis gaan maken? | |
Duvel | vrijdag 27 april 2007 @ 09:52 |
quote:Wat dacht je van 1911? | |
Tellorian | vrijdag 27 april 2007 @ 10:48 |
quote:wtf is Alkmaar Zuid voor 'n station.. ![]() | |
Fred | vrijdag 27 april 2007 @ 11:01 |
quote: ![]() | |
Duvel | vrijdag 27 april 2007 @ 11:04 |
quote:Ghehehe, ik geloof het ja. Wel grappig dat Purmerend Weidevenne en Overwhere in 1911 al bestonden volgens die site. ![]() | |
Fred | vrijdag 27 april 2007 @ 11:31 |
En de Hofpleinlijn doet niet mee, terwijl die toch echt bestond in 1911 | |
Duvel | vrijdag 27 april 2007 @ 11:37 |
quote:Ja, die draait sinds 1908. En was voor een deel in handen van de H(IJ)SM... | |
ReisT | vrijdag 27 april 2007 @ 12:32 |
Je kan er gewoon een reis Rotterdam Hofplein - Den Haag HS uitkrijgen anders. Vertrekstaat van Rotterdam Hofplein: http://stationsweb.brinkster.net/dienstregeling.asp?station=210 [ Bericht 21% gewijzigd door ReisT op 27-04-2007 13:06:34 ] | |
knars | vrijdag 27 april 2007 @ 13:35 |
Dat viel me ook al op, een treindienst Hofplein - Scheveningen via HS ![]() Net als de treindienst Gouda - Rotterdam Delftse Poort, terwijl die treinen echt niet verder gingen dan Maas ![]() Maar goed, ik kan me voorstellen dat het een hels karwei is om deze dienstregeling om te gooien naar een werkende reisplanner. | |
Fred | vrijdag 27 april 2007 @ 13:57 |
Hij staat er niet volledig in volgensmij Den haag HS geeft geen verbinding aan naar Rotterdam Hofplein En op Scheveningen wordt helemaal niets aangegeven | |
thats-me | vrijdag 27 april 2007 @ 14:05 |
Ik ging vanochtend met de 7023 gereden door ICM Naar Almelo. Daar gewacht op de 1732 maar deze had +10, dus kwam de 7923 eerst binnen rijden. Daar maar in gestapt. Bij aankomst in Hengelo stond de 1732 op +5. Wij reden helemaal door naar het voorste puntje van het station 3A (of B?). Zoals me ik al had verwacht, net na vertrek uit Drienerlo in de bocht richting Enschede, komt er een ICM langs ons heen, Deze haalt ons half in, dan lopen wij weer in, en rijden we het laatste stuk je gelijk op. De 1732 gaat naar sp 4 en wij komen op 1 binnen. | |
Ou-Tannu | vrijdag 27 april 2007 @ 14:16 |
de groeten vanaf de maliebaan, namens: Peterselieman, Dr.Flash, en mezelf :p | |
Duvel | vrijdag 27 april 2007 @ 14:31 |
quote:De groeten terug vanaf elders in Utrecht. En veel plezier! | |
Ou-Tannu | vrijdag 27 april 2007 @ 15:03 |
en toen was er AMERSFOORT | |
Duvel | vrijdag 27 april 2007 @ 15:07 |
quote:Zijn jullie nu alweer klaar in het NSM? | |
Ou-Tannu | vrijdag 27 april 2007 @ 15:13 |
quote:we waren er al om 10h hoor | |
Duvel | vrijdag 27 april 2007 @ 15:22 |
quote:A-H. En het beviel? | |
Dr_Flash | vrijdag 27 april 2007 @ 15:37 |
quote:ja ![]() ![]() en gaar ![]() | |
Ou-Tannu | vrijdag 27 april 2007 @ 15:46 |
quote:bofkont moet noog een uur, nu net op zwollywood | |
Dr_Flash | vrijdag 27 april 2007 @ 17:00 |
Bijgeslapen, nu eens naar die machtig in teressante foto's kijken allemaal ![]() | |
Duvel | vrijdag 27 april 2007 @ 17:14 |
quote:Ik had nog gedacht even te gaan zwaaien op Utrecht Centraal voor jullie vertrek met de boemel, maar ik wist de tijd niet, en er kwam een collega zeuren, dus kansloos. Kom maar op met die foto's! | |
Zug-Chef | vrijdag 27 april 2007 @ 17:19 |
Zow dat klinkt gezellig ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 27 april 2007 @ 17:50 |
quote:We hadden die van 9.48, de eerste. EN die van 14:26 terug. En guess what? Beide keren stampvol met kids van een jaar of 6 ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 27 april 2007 @ 17:51 |
quote:Dat was het ook ![]() ![]() ![]() | |
MREn | vrijdag 27 april 2007 @ 17:59 |
Weer een trein in de hens, vandaag tussen Tb en Bd... geen brandstichting trouwens, maar 'gewoon' een gevallentje brandend vee. | |
Dr_Flash | vrijdag 27 april 2007 @ 18:01 |
quote:Vaste remmen? Of Arson? | |
ReisT | vrijdag 27 april 2007 @ 18:03 |
...en weer een bermbrand, vandaag is Gorinchem-Geldermalsen aan de beurt. Vanmiddag in de stoptrein van Amsterdam Zuid richting Utrecht (bestaande uit 2xSGM-II) hadden we te maken met, zoals de machinist het verwoordde, een "lichte storing". Dat betekende net na Bijlmer even stilstaan, en ook in Abcoude bleven we langer dan gepland stilstaan. Net na het aqauduct werden we het buitenste spoor op geleid (waar dus eigenlijk alleen IC's thuishoren), om bij Breukelen toch weer op het juiste spoor uit te komen. Eerder vanmiddag stond ik op Abcoude, toen er een zware goederentrein aankwam door het aquaduct, die dus echt heel langzaam reed. Bijna alsof die de helling niet meer op zou komen. Gelukkig kwam deze toch boven. | |
Zug-Chef | vrijdag 27 april 2007 @ 18:14 |
quote:Daar was ik gister ook ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 27 april 2007 @ 18:20 |
OKee dan, de foto's. 1: De ondergekalkte CityPendel en de sliert koters die we er gratis bij kregen. ![]() 2: Blokkendoosje... ![]() 3: ZHESM-pje... ![]() 4: Treindienstleider Ou-Tannu @work ![]() ![]() 5: Wat er overblijft van een stuiver ![]() ![]() 6: Overziggie door de hal ![]() 7: Kaartjesorgel naar Fred Flintstone-ontwerp: ![]() 8: Zoveel zo prachtige prototypes, en dan zulk KUT-mat in dienst nemen ![]() ![]() 9: Het Gele Goud: Daar moeten we het nog maar eens even over hebben, dus ![]() ![]() 10: En tot slot nog een mooi CTA-tje ![]() ![]() | |
Duvel | vrijdag 27 april 2007 @ 19:38 |
quote:Wat een genot. ![]() Geinige foto's, komt me wel bekend voor... ![]() | |
MREn | vrijdag 27 april 2007 @ 20:01 |
Moet ik ook maar weer eens naar toe gaan, laatste keer voor mij is 20 jaar geleden ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 27 april 2007 @ 20:03 |
quote:Ieder jaar een keertje is wel genoeg hoor ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 27 april 2007 @ 20:07 |
weet iemand of je met een OV-dagkaart (dus niet zomaar een NS-dagkaart) ook gebruik mag maken van Q-liners en zo? | |
De_Hertog | vrijdag 27 april 2007 @ 20:14 |
quote:Je gaat een nieuw icon maken? ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 27 april 2007 @ 20:15 |
quote:Jij hebt goeie ideeën ![]() | |
Ou-Tannu | vrijdag 27 april 2007 @ 20:36 |
quote:hmm ja.. ik had eerst geen linten in mn drawings nu wel :-) ![]() en vlavlippen! ![]() | |
MREn | vrijdag 27 april 2007 @ 20:39 |
quote:http://www.arriva.nl/page.php?id=810 | |
Ou-Tannu | vrijdag 27 april 2007 @ 20:41 |
quote:Geld dat ook voor de Qliners van ConneXXion denk je ? :p | |
MREn | vrijdag 27 april 2007 @ 20:43 |
http://www.connexxion.nl/website/subpage.asp?id=1131&command=&subid=1300 | |
Dr_Flash | vrijdag 27 april 2007 @ 20:45 |
quote:OV-dagkaart Ja geldt als kortingskaart. max. ¤ 11,90 bijbetalen. renkerdekenker ![]() wat een naaizakkerij zeg godverju ![]() | |
De_Hertog | vrijdag 27 april 2007 @ 20:47 |
quote:Moet je wel een koe laten zwaaien ook he. ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 27 april 2007 @ 20:50 |
Ik wil een mooie grote koe zien die helemaal aan zooi gaat OuTannu ![]() ga dat eens regelen ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 27 april 2007 @ 20:52 |
inspiratie? De mooiste pauzes zijn Lila ![]() ![]() | |
De_Hertog | vrijdag 27 april 2007 @ 20:53 |
Overigens is die planner van 1911 nog niet optimaal. Ik kwam op een reis met twee overstappen, die in totaal 13 uur duurde waarvan een paar uur aan overstaptijd. Als ik vervolgens op 'reis later' klikte bleek de eerste overstap ook in een half uurtje te kunnen, maar die tweede overstap was op die manier niet in te korten. Ik vermoed echter zomaar dat dat best eens zou kunnen.. | |
Dr_Flash | vrijdag 27 april 2007 @ 20:57 |
quote:Welnee, er klopt geen flikker van joh ![]() 1911 en je kan Almere Oostvaarders kiezen ![]() ![]() Maar op zich een heel leuk idee, wat gewoon nog wat afwerking nodig heeft. Maar als er daadwerkelijk alle stations van toen en de drgl van toen in staat, is het natuurlijk hartstikke gaaf ![]() | |
Ou-Tannu | vrijdag 27 april 2007 @ 21:34 |
quote:in 1911 bestond heel flevoland nog niet? ![]() laat staan de hele flevolijn .. ![]() | |
MREn | vrijdag 27 april 2007 @ 21:37 |
quote:Is aardrijkskunde ook al afgeschaft op school, naast wiskunde en nederlands? Wat leer je dan tegenwoordig op school? Niet meer dat ze dat ding zo rond 1933 hebben gelegd in ieder geval... ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 27 april 2007 @ 21:41 |
quote:Heeft hij geen gelijk dan? Ja dus. | |
Ou-Tannu | vrijdag 27 april 2007 @ 21:45 |
quote:ja nou, jaartallen bij dingen onthouden is niet mn beste vak.. :-) | |
SpeedyRich | vrijdag 27 april 2007 @ 22:08 |
quote:mensen kinderen ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 27 april 2007 @ 22:12 |
quote:Mag je zeggen ja ![]() schrale kutbagger | |
MREn | vrijdag 27 april 2007 @ 22:19 |
quote:Van mij ook niet, maar ik dacht toch het het een beetje algemene kennis is dat die dijk niet in de 16e eeuw neer is gelegd, en dat Adolf H. niet in 1980 in ons landje stond... | |
Ou-Tannu | vrijdag 27 april 2007 @ 22:21 |
Een spook in de achtergrond! Hoezo is de GTW nieuw? :w | |
Fred | zaterdag 28 april 2007 @ 01:00 |
quote:Vanaf "Stadhuis" aan de Zoetermeerse stadslijn naar Schiphol snapt-ie ook al niet. Opvallend is wel dat Rotterdam - Nijmegen over Gorinchem gaat, kan je je tegenwoordig helemaal niets meer van voorstellen. | |
Areyoutalkingtome | zaterdag 28 april 2007 @ 11:24 |
Gisteren in Delft stond zoeen getrokken trein stil langs perron 2, iedereen moest eruit en de conducteurs gingen naar twee vakjes kijken... "nu is ie groen meester" "nu is ie weer rood" "he fuck hij is weer groen" "nu is de ander rood" blablabla. Alle treinen werden verder omgeleid via spoor 3. Had ik ff geluk mee ![]() ![]() ![]() | |
Steve-O | zaterdag 28 april 2007 @ 15:00 |
Ff mijn nieuwe cam testen ![]() | |
knars | zaterdag 28 april 2007 @ 16:28 |
quote:Ha, ik zat nog naar die schoolklas te kijken vanaf spoor 7, wachtend op de IC naar Amsterdam ![]() Enne, als je toch in Utrecht hebt gefotografeerd, waarom dan niet even station Zuilen in geklommen? De bordjes hangen inmiddels ![]() | |
Ou-Tannu | zaterdag 28 april 2007 @ 20:46 |
quote:die heeft die dus intussen wel ![]() | |
Dr_Flash | zondag 29 april 2007 @ 08:43 |
och, zuilen ![]() | |
dennistd | zondag 29 april 2007 @ 10:17 |
gisteren stond tegen half twee dit bij station apeldoorn: voor de rest vd foto's zie http://81.70.34.116/foto/trein/ [ Bericht 5% gewijzigd door dennistd op 29-04-2007 11:19:55 ] | |
Dr_Flash | zondag 29 april 2007 @ 11:11 |
quote:Ik had op de Dijksgracht gisteren ook een aardig kwartetje zien staan ![]() Mat54 766 Plan V 419 DE2 180 Plan U ?? (mogelijk de 113?) benieuwd wat dat ineens zo allemaal bij elkaar moet ![]() de 766 woont normaal op Amf Bokkeduinen de 419 op Arnhem Berg Opstel de 180 hoort wel op de Dijksgracht en de 113 hoort volgens mij in Haarlem. Daar ga ik morgenn dus een ritje mee maken. (als dit de 113 was dus) | |
Zug-Chef | zondag 29 april 2007 @ 11:13 |
Dat is al maanden zo, ze hebben tegenwoordig alles bij elkaar gezet daar. De 766 hoort dus niet meer op Amf Bkd te staan | |
Dr_Flash | zondag 29 april 2007 @ 11:14 |
quote:Ow okee, ja weet ik veel, ik kom nooit ergens eh ![]() | |
Dichterbijer | zondag 29 april 2007 @ 11:17 |
quote:Je zou zeggen: ze kunnen zo weer in dienst ![]() | |
Duvel | zondag 29 april 2007 @ 11:25 |
quote:Hé daar kwam ik ook nog langs gisteren! Als dat de 113 was, dan vrees ik voor het voortbestaan, zag er niet uit. De 766 had mooie vlekken rode menie (het blijft lapwerk blijkbaar). Al met al een vrij sneue verzameling museummat. De sleep DE41/186/III heb ik op Amersfoort vanuit de trein gezien, met een zwerm enthousiaste fappers er omheen, al dan niet in gele vesten. | |
Zug-Chef | zondag 29 april 2007 @ 11:27 |
Klopt de rode plan u die daar staat zit onder de graffiti; al is er wel overheen gespoten met rood | |
Zug-Chef | zondag 29 april 2007 @ 11:30 |
![]() Ideaal cargo-fap-weer de hele week ![]() | |
Dr_Flash | zondag 29 april 2007 @ 11:30 |
quote:Ja, daarom denk ik ook dat het niet de 113 was. Anders moeten ze vandaag nog heul hard met de borstel aan de gang ![]() | |
Duvel | zondag 29 april 2007 @ 11:43 |
quote:Gewoon met de roller zo te zien. Treurnis... ![]() | |
Ou-Tannu | zondag 29 april 2007 @ 13:09 |
quote: ![]() die DE-1 41 hebben we mooi op tijd geplaat dan @ nsm ![]() | |
ReisT | zondag 29 april 2007 @ 14:19 |
quote:Dan is die DE-III no. 27 (je ziet 'm hier niet zo goed, maar 't is 'm wel) toch niet zo'n statisch object als ik dacht, leek me toch dat die permanent in het spoorwegmuseum geparkeerd staat. 't Ding zal wel niet meer uit zichzelf kunnen rijden, daarom hing die natuurlijk ook achteraan, dat 'ie gesleept werd door de andere twee. Maar wel een leuke combi, DE-I + DE-II + DE-III, en dan ook nog eens allemaal in een andere kleur. Hier meer foto's: http://www.opeenshadikhetforum.nl/viewtopic.php?t=5715 | |
Ou-Tannu | zondag 29 april 2007 @ 14:27 |
quote:volgens mij is de DE-III 27 ook de enige complete die er nog is? en ik meende idd dat ze niet rijvaardig is? | |
Duvel | zondag 29 april 2007 @ 18:49 |
quote:Die rijdt niet meer op eigen kracht nee. Hij stond gisteravond op het loccenspoortje van werkplaats Tilburg trouwens. | |
Ou-Tannu | zondag 29 april 2007 @ 20:04 |
quote:idd, motor is er uit gehaald dacht ik? nouwja! motorblok zoeken en er in dauwen.. :p | |
Hr-Flip | zondag 29 april 2007 @ 20:12 |
Motor zit er in, maar het schijnt dat de bekabeling door het hele treinstel zo verrot is, dat je er niks meer mee kunt. | |
Bensel | zondag 29 april 2007 @ 20:25 |
reisafstand: 16 km aantal overstappen: 1 totale reistijd: 01:15 (gemiddeld 13 km/u) vertrek trein aankomst Winschoten 05:47 500 (Nieuweschans-Harlingen) 06:08 Zuidbroek Zuidbroek 06:25 902 (Zuidbroek-Stadskanaal Hoofdstation) 07:02 Stadskanaal Pekelderweg hehe, ik kan het sneller fietsen ![]() | |
Ou-Tannu | zondag 29 april 2007 @ 20:41 |
quote:nou ja.. herbedraden dan maar? ![]() | |
Zug-Chef | maandag 30 april 2007 @ 09:40 |
Kijk, het is heel belangrijk om prioriteiten te stellen tijdens het fotograferen. Erg belangrijk daarbij is het stellen van een doel, in het Engels ook wel target genoemd. Uiteraard is het van belang om een voorbeeld te geven, zodat iedereen begrijpt wat er bedoeld wordt.![]() | |
Areyoutalkingtome | maandag 30 april 2007 @ 11:50 |
Gisteren een heerlijke reis terug vanuit Buitenpost gehad. In Leeuwarden stapten een groep Spanjaarden in die in A'dam koninginnenacht gingen vieren ![]() ![]() | |
jorienvdherik | maandag 30 april 2007 @ 12:23 |
quote:even later was de ME er ![]() | |
Ou-Tannu | maandag 30 april 2007 @ 13:04 |
quote:paupers :p | |
jorienvdherik | maandag 30 april 2007 @ 13:29 |
quote:Nog mensen in Zwolle en Amersfoort dit gezien ? ![]() ![]() | |
Duvel | maandag 30 april 2007 @ 13:35 |
quote:Neen. | |
Zug-Chef | maandag 30 april 2007 @ 13:40 |
Plan U 113, de NVBS Koninginnedagrit gaat naar Weert - Budel ! Doe er je voordeel mee als je in de buurt bent | |
Duvel | maandag 30 april 2007 @ 13:41 |
quote:Gaaf! Jammer dat ik er zo ver vanaf zit. Komen ze nog richting Rotterdam denk je? | |
Zug-Chef | maandag 30 april 2007 @ 13:45 |
Dat zoiezo, de aan en afvoer drgl staat wel op somda in het desbetreffende topic | |
Duvel | maandag 30 april 2007 @ 19:04 |
quote:Ik zie deze post nu pas, te laat vermoed ik. En geen zin meer om de deur uit te gaan, volgende keer beter. Of zo. ![]() | |
Zug-Chef | maandag 30 april 2007 @ 19:12 |
Hij nu vlak voor Gdm, en gaat nog via Ddr naar Rtd ! | |
Kevin1Bravo | maandag 30 april 2007 @ 20:58 |
quote:Die zag ik ook langskomen bij Ravenstein over de Maas, uit de richting van Oss rijdend. | |
MREn | maandag 30 april 2007 @ 22:03 |
quote:Zegt iemand met de naam van Jorien vd Herik, terwijl die ME'ers er stonden om Feijenoordtuig terug de trein in te knuppelen. Trein is vervolgens -incl. normale reizigers- nonstop naar Rotterdam gereden via de Schipholtunnel. | |
Duvel | maandag 30 april 2007 @ 22:12 |
quote:De club is met een "y": Feyenoord, de wijk met "ij". Alhoewel in beide hoedanigheden het tuiggehalte aanzienlijk is, pleit ik toch voor de schrijfwijze met de "y" in dezen. ![]() | |
Dr_Flash | maandag 30 april 2007 @ 22:20 |
Ik ben er weer, en het is best wat leuks geworden ![]() Oh ja, ik was dus met de U 113 mee vandaag ![]() | |
#ANONIEM | maandag 30 april 2007 @ 22:22 |
tvp, ik zag ME enzo... Morgen ff lezen ![]() | |
Dr_Flash | maandag 30 april 2007 @ 22:24 |
Dit is een treinentopic, en geen ME-topic ![]() | |
Ou-Tannu | maandag 30 april 2007 @ 22:26 |
quote:idd.. hoewel kijken hoe wat paupers door de ME in / uit een trein wordt gezet.. onder t genot van wat geel goud ook wel lachel ijkt :p | |
MREn | maandag 30 april 2007 @ 23:34 |
quote:Ik lees ook meer over de wijk dan over de club ![]() | |
Ou-Tannu | dinsdag 1 mei 2007 @ 00:33 |
ook weer een TIS 3.2 bij buitenpost :p | |
jorienvdherik | dinsdag 1 mei 2007 @ 00:36 |
quote:Eey lol je was er... De trein die binnenkwam met ons, zou verder reizen in 1 keer door zonder te stoppen verder doorgaan naar Rotterdam Centraal. Daar is de ME toch mee in meegegaan ? Wij zijn verder gegaan met groepje van 20 man in die andere trein gegaan die naar den haag en rotterdam gng | |
Ou-Tannu | dinsdag 1 mei 2007 @ 01:33 |
ff een kwoot :pquote:Gaat weer lekker bij Veoslopia! | |
Dr_Flash | dinsdag 1 mei 2007 @ 09:34 |
quote:een wattes? ![]() | |
SpeedyRich | dinsdag 1 mei 2007 @ 10:52 |
Heren een vraag Op de viersporige lijn am-ut heb je daar geen p-seinen op de vrije baan ? | |
JDude | dinsdag 1 mei 2007 @ 11:47 |
DE-III 27 stond vanochtend naast de werkplaats in Tilburg. | |
NordicBlue | dinsdag 1 mei 2007 @ 12:08 |
Hoe was jullie koniningedag? , nog bijzondere dingen meegemaakt? | |
Dr_Flash | dinsdag 1 mei 2007 @ 12:10 |
De NVBS-verrassingsrit met HIJSM Plan U 113 Oei, dat was even minder, de wekker om 6.45 na een veel te korte nacht, wat weer te maken had met het kampioenschap van PSV en de gevolgen daarvan ![]() ![]() ![]() ![]() (de trein bevindt zich rechts achter de fotograaf) Hoe dan ook, we konden weer snel verder. Over de Moerdijkbrug, kopmaken op Lage Zwaluwe, en over het enkele lijntje langs het dorpje Moerdijk op naar het gelijknamige industrieterrein, waar we helemaal op het meest westelijke spoor een fotostop hadden. Daarna weer terug naar Lage Zwaluwe, met onderweg nog een fotostop bij het monument in de buurt (nou ja, vanuit Saturnus gezien was het best in de buurt ![]() ![]() Vlak voor Budel werd opnieuw kopgemaakt, en als eerste reizigerstrein in de geschiedenis hebben we het raccordement van de firma Zinifex bereden, een grote zinkfabriek. Inmiddels was het hoog tijd voor weer een fotostop, voorbij het terrein van de fabriek (op het terrein mochten immers geen foto's gemaakt worden) temidden van wat fraaie vennetjes. Na afloop daarvan zijn we nog even met trein en al de productiehallen in gereden, waar versgegoten blokken zink lagen af te koelen. Dat was natuurlijk helemaal cool om eens mee te maken ![]() Via Budel ging de rit verder naar Weert en Roermond, waar we 20 minuten stilstonden voordat we achter een sliert Wadlopertjes aan richting Venlo konden. Bij de kruising in Swalmen was er weer gelegenheid voor de foto's, en in Tegelen opnieuw. Na Venlo werd koers gezet richting Eindhoven, waarbij een geplande fotostop in Horst-Sevenum nog de mist in ging om allerlei redenen waar Prorail ook niet helemaal vrijuit bij ging, zoals het hoort ![]() ![]() ![]() ![]() Oorspronkelijk was ik van plan om helemaal mee terug te rijden naar Haarlem, en dan nog via Leiden naar Utrecht te rijden, maar uiteindelijk heb ik bij de fotostop in Rotterdam de pijp aan Maarten gegeven en ben naar huis gegaan. Was overigens nog steeds kwart over tien toen ik thuis was. De foto's: 1. De trein in Haarlem ![]() 2. De trein op Rotterdam Stadion ![]() 3. De trein op Moerdijk ![]() 4. De trein op Moerdijk ![]() 5. De trein bij het monument bij Moerdijk ![]() 6. De trein bij het monument bij Moerdijk ![]() 7. De trein achter de zinkfabriek ![]() 8. De trein in Tegelen ![]() 9. De trein in Den Bosch ![]() 10. De trein in Hardinxveld-Giessendam ![]() 11. De trein in Rotterdam Centraal ![]() Kan je nagaan eh ![]() Nou ja goed, we gaan verder. 12. De trein met een smerig stuk schroot op Rotterdam Stadion ![]() 13. De trein met ander smerig schroot in Tegelen ![]() 14. De trein met een Veetje in Hardinxveld-Giessendam ![]() En tot slot nog wat algemene sfeerimpressies 15. De trein laat zich uitgebreid bewonderen achter de zinkfabriek ![]() 16. Het instappen met behulp van een huishoudladdertje, daar waar geen perron was ![]() 17. De trein van binnen ![]() ![]() 18. De Arriva-sticker is precies groot genoeg voor over het NS-logo van de 869 ![]() 19. Het Nummer van De trein ![]() Het was een leuke dag, mooi weer, Warsteiner aan boord, zinkfabriek bezocht ![]() ![]() ![]() | |
Dichterbijer | dinsdag 1 mei 2007 @ 12:17 |
Hmmm...leuk... maar al die fotostops ![]() Maar leuke repo Flash! | |
Duvel | dinsdag 1 mei 2007 @ 12:20 |
quote:Kikke fototjes! ![]() Fotostops: tja, wazig. Op zich leuk om mooie foto's op aparte plekken te maken, maar dat gedoe om met tig kerels (altijd kerels) achter een touwtje de zelfde foto's te maken is idioot. Werd er nog veel geschreeuwd? Ik ben overigens niet iemand met veel ervaring daarin, twaalf jaar geleden voor het eerst en het laatst met zo'n rit meegeweest (Werkgroep 1501). | |
Dr_Flash | dinsdag 1 mei 2007 @ 12:21 |
Nee al die fotostops waren ook wel een beetje ![]() ![]() Het is nog steeds dezelfde trein als de vorige Tachtig keer hoor jongens ![]() | |
crossover | dinsdag 1 mei 2007 @ 12:23 |
Waarom staat op die dingen altijd een plaatsnaam? Is dat waar ze gebouwd worden of opgeslagen worden ofzo? | |
Dr_Flash | dinsdag 1 mei 2007 @ 12:32 |
quote:Nee, weinig geschreeuwd, behalve dan door die Baas met de megafoon ![]() ![]() Ben vorig jaar met de Mat54 club meegeweest, was het ook schitterend weer trouwens. Maar daar ging het er veel relaxter aan toe eigenlijk. Veel langere stops, en niet dat hersenloze gedraaf achter zo'n Baas aan ![]() ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 1 mei 2007 @ 12:35 |
quote:Nuttig leeschvoedert ![]() Heul naar ondert scrollen ![]() | |
Peterselieman | dinsdag 1 mei 2007 @ 13:15 |
Vandaag weer een nieuwe GTW, vermoedelijk de 310 | |
Dichterbijer | dinsdag 1 mei 2007 @ 13:17 |
Dit weekend voor het eerst in een GTW gezeten... eerste opmerking van mijn vriendin: "Wat zijn deze stoelen hard"... best wennen...maar verder lekker treintje. Deze reed trouwens tussen Delfzijl en Groningen... ook sindskort voorzien van GTW'tjes. | |
Duvel | dinsdag 1 mei 2007 @ 13:17 |
quote:Klopt, alle seinen zijn bediend op Asd - Ut. Dat heeft te maken met de nieuwe beveiliginsinstallatie die er zit (Bombardier heeft die gebouwd geloof ik), en de het ERTMS-verhaal. | |
Duvel | dinsdag 1 mei 2007 @ 13:18 |
quote:Ha ik zat zaterdag ook in een GTW op Gn - Dz. Zelfs de eerste klasse is niet je van het. ![]() | |
Peterselieman | dinsdag 1 mei 2007 @ 13:19 |
quote:Hebben jullie ervaren wat wij in het noorden al tijden roepen over de minpuntjes van de GTW ![]() | |
crossover | dinsdag 1 mei 2007 @ 13:20 |
quote:Aah ik snap 'm ![]() | |
Ou-Tannu | dinsdag 1 mei 2007 @ 13:27 |
quote:een TIS 3.2 :p oftewel: TIS 3.2: aanrijding trein met rangeerdeel of klein wegvoertuig (auto/bestelbus en dergelijke). | |
Duvel | dinsdag 1 mei 2007 @ 13:41 |
quote:Ja, dat klopt. Gelukkig is het maar drie kwartier naar Dz. Helaas daarna ook weer drie kwartier terug naar Gn. ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 1 mei 2007 @ 13:41 |
quote:Zeg dat dan ![]() Kan iedereen leuk meelullen, in plaats van alleen maar de nummertjes-en-afkortingen-autisten ![]() | |
Ou-Tannu | dinsdag 1 mei 2007 @ 13:44 |
quote:dr zijn nog veel meer TIS nummers hoor.. ![]() | |
Peterselieman | dinsdag 1 mei 2007 @ 13:50 |
quote:Dan klopt de code niet, want het gebeurde op het station van Bp en betrof een persoon die tussen de trein en het perron kwam en daarna meegesleurd werd. De man ligt nu in het UMCG met zeer zware verwondingen. | |
Ou-Tannu | dinsdag 1 mei 2007 @ 13:51 |
quote:volgens de melding was het een trekker? | |
SpeedyRich | dinsdag 1 mei 2007 @ 13:52 |
quote:hier een foto van Asd - Ut ![]() | |
Peterselieman | dinsdag 1 mei 2007 @ 13:53 |
De Leeuwarder Courant zegt dat het op het station zelf gebeurde en geeft wat achtergrond info. Het had dus TIS 3.1 moeten zijn | |
Ou-Tannu | dinsdag 1 mei 2007 @ 13:57 |
quote:is nogal wat voor 1 persoon die mee gesleept is? | |
Peterselieman | dinsdag 1 mei 2007 @ 14:04 |
Eigenlijk wel, Later is de traumaheli nog gekomen. Vandaag is er een Arrivabuffel gezien te Harderwijk richting Amersfoort. Dat moet de 3446 zijn geweest. Misschien het aanrijdingsstel van gister? | |
Duvel | dinsdag 1 mei 2007 @ 14:33 |
quote:Dat ding is niet voor niets afgekruisd. ![]() Tijdens de faseringen zijn nog P-seinen in dienst geweest, met de viersporigheid is de Bombardier-installatie in dienst gekomen en zijn de P-seinen verleden tijd. Edit: de foto is van zomer 2004 en genomen bij os Nieuwersluis (op de achtergrond zichtbaar), ca. km. 18.7. De nieuwe sporen die je ziet zijn nog niet in dienst, vandaar het kruis op het sein. | |
Dr_Flash | dinsdag 1 mei 2007 @ 14:37 |
waar zijn die 6 lampies dan voor duuf? | |
Duvel | dinsdag 1 mei 2007 @ 14:49 |
quote:Als ERTMS Level 2 volledig draait, zijn er geen lichtseinen meer. In dit geval doven de seinen. Omdat normaal gesproken een gedoofd sein door de machinist als een rood sein moet worden geïnterpreteerd, licht in dit geval de witte streep op om aan te geven dat het sein bewust gedoofd is. | |
Dr_Flash | dinsdag 1 mei 2007 @ 14:55 |
dus eigenlijk hetzelfde als dat afkruis-kruis? "Hier niet op letten" ? | |
Duvel | dinsdag 1 mei 2007 @ 14:58 |
quote:Ehm, zoiets maar dan een beetje anders. En een kruis is veel lastiger te verwijderen (rottige bovenleiding in de weg en zo). [ Bericht 1% gewijzigd door Duvel op 01-05-2007 15:03:44 ] | |
ReisT | dinsdag 1 mei 2007 @ 15:44 |
Heb net even bij Utrecht Zuilen gekeken, dat station zal pas over een maand open gaan, omdat het station nog niet goed bereikbaar zou zijn (station zelf is namelijk gewoon al helemaal af). Het leek allemaal wel mee te vallen, waarom moeten we hier nog een maand op wachten?? ![]() Bij een ingang is de straat gewoon al klaar: ![]() Aan de overkant van de weg is het nog niet helemaal klaar: ![]() Komt er dus op neer dat het station best al geopend had kunnen zijn, maar je alleen als je met de lift moet nog even een probleem hebt. Voor de liefhebbers nog even het stationsnaambordje ![]() ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 1 mei 2007 @ 15:58 |
7 mei toch nog steeds? ![]() ow ik heb de planner geupdate, nou klopt er heul geen ruk meer van ![]() | |
Fred | dinsdag 1 mei 2007 @ 16:15 |
quote:Wat is dan nog het nut van ERTMS??? Als er nog steeds lampen moeten branden om een sein te geven? | |
Duvel | dinsdag 1 mei 2007 @ 16:17 |
quote:Dat je ook treinen zonder ERTMS kunt laten rijden. Het is een overgangssituatie, als ERTMS Level 2 landelijk is ingevoerd, hangen nergens seinen meer. En ieder sein, ongeacht welk beeld hij zou tonen, voert die witte streep. Het is dus geen seinbeeld. | |
Fred | dinsdag 1 mei 2007 @ 16:23 |
Als je het zo bekijkt zit er wel eninge logica in. | |
Ou-Tannu | dinsdag 1 mei 2007 @ 16:38 |
quote:donno zou kunnen? maar die moeten toch gewoon naar Zwolle? | |
Peterselieman | dinsdag 1 mei 2007 @ 17:09 |
Haarlem is schade, maar dat kan het ondertussen ook al niet meer zijn, want het stel is gespot in Utrecht!!! Het stel kwam rond 14.45 vermoedelijk uit de richting Amsterdam en is waarschijnlijk alweer op weg naar het noorden. Misschien een testritje gedaan vandaag? | |
Ou-Tannu | dinsdag 1 mei 2007 @ 17:19 |
ach die trein wou ook eens wat anders zien ![]() | |
Duvel | dinsdag 1 mei 2007 @ 17:50 |
Misschien gaan ze DM'90, als het overtollig is, elders inzetten, in de Randstad of zo. ![]() | |
Ou-Tannu | dinsdag 1 mei 2007 @ 17:56 |
quote:Denk dat Arriva niet zo snel DM90 zal vrijgeven.. hoewel.. :p hangt er natuurlijk af van wat voor contract ze hebben met de NS | |
Dr_Flash | dinsdag 1 mei 2007 @ 18:02 |
quote:Dit klinkt natuurlijk wel heel bizar ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 1 mei 2007 @ 18:06 |
Oh ja, DOOD aan NS DOOD aan Prorail DOOD aan Utrecht Centraal en DOOD aan DDAR 7841 ![]() Ik probeer even gewoon normaal uit te stappen op spoor 2 ja ![]() Ligt er een tegel scheef, waardoor ik ONWIJS op me bek ga godverdegloeiende ![]() Enkel stijf Elleboog kan niet meer voor- of achteruit Knie open ![]() ![]() zo ![]() | |
Peterselieman | dinsdag 1 mei 2007 @ 18:07 |
quote:Reken er maar op dat die pas in September terug naar de NS gaan. Arriva gaat het maximale uit het contract halen. Die wadjes lopen op hun laatste benen en de DM'90 kan nog wel een tijdje mee. Dan is de keuze snel gemaakt, lijkt me, zeker omdat de stellen ook de 140 kunnen halen | |
Peterselieman | dinsdag 1 mei 2007 @ 18:08 |
quote:Kennelijk valt het mee, want je was het alweer vergeten ![]() | |
Ou-Tannu | dinsdag 1 mei 2007 @ 18:08 |
quote:Denk het ook wel.. maar goed.. dr gaat binnenkort weer een lijn over van wadloper -> GTW toch? | |
Ou-Tannu | dinsdag 1 mei 2007 @ 18:09 |
quote:en dan gooi je die tegel niet eens door die DD-AR bak? :w | |
Dr_Flash | dinsdag 1 mei 2007 @ 18:15 |
LUCRATIEVE TREINREIZIGER ZWAARGEWOND DOOR NALATIGE VINGERVERFTERRORIST![]() | |
Peterselieman | dinsdag 1 mei 2007 @ 18:25 |
Ga een schadeclaim indienen bij de eigenaar van het station. Die moet ervoor zorgen dat het onderhoud goed uitgevoerd wordt. | |
Dr_Flash | dinsdag 1 mei 2007 @ 18:26 |
Ik denk er niet aan ![]() ![]() | |
Peterselieman | dinsdag 1 mei 2007 @ 18:26 |
quote:Dat plekje valt best mee. Ik heb wel erger gezien ![]() | |
Peterselieman | dinsdag 1 mei 2007 @ 18:26 |
quote:Dan is het goed | |
Dr_Flash | dinsdag 1 mei 2007 @ 18:27 |
quote:Ik had wel dood kunnen zijn jah ![]() | |
Peterselieman | dinsdag 1 mei 2007 @ 18:30 |
quote:Liever een DDAR aan barrels ![]() | |
Cootz | dinsdag 1 mei 2007 @ 18:30 |
Ja hallo, tis niet eerlijk... ProRail krijgt ook altijd OVERAL de schuld van ![]() ![]() | |
Duvel | dinsdag 1 mei 2007 @ 18:30 |
quote:Tjezus, had je niet ff kunnen waarschuwen? Die melkfles (hihi) kan ook wel wat zon gebruiken! | |
Dr_Flash | dinsdag 1 mei 2007 @ 18:41 |
quote:Marseille zit in de planning, begin juni ![]() | |
SpeedyRich | dinsdag 1 mei 2007 @ 18:45 |
quote:Geen DOOD aan de trein ? | |
Dr_Flash | dinsdag 1 mei 2007 @ 18:46 |
quote:Staat er toch? ![]() | |
Peterselieman | dinsdag 1 mei 2007 @ 18:47 |
quote:Ga je er heen met de trein ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 1 mei 2007 @ 18:51 |
quote:ja natuurlijk, wat denk je dan ![]() | |
Duvel | dinsdag 1 mei 2007 @ 19:00 |
Maar goed, je bent dus uit een trein gedonderd, nog voor je aan het bier zat? Het niet gekker worden. Om even on-topic te gaan: wat is er raar aan mijn eerdere opmerkingen over treinen zonder ERTMS? Of zie ik iets over het hoofd? | |
Dr_Flash | dinsdag 1 mei 2007 @ 19:10 |
quote:ik zet nooit meer ene poot aan boord van ddar ![]() ![]() "het voordeel van ERTMS is dat je ook treinen zonder ERTMS kan laten rijden" Da's wel dikke vaagheid natuurlijk ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 1 mei 2007 @ 19:12 |
quote:Nee, waar concludeer je dat uit? ![]() | |
SpeedyRich | dinsdag 1 mei 2007 @ 19:13 |
quote:nee er staat maar 1 type, niet alle treinen ![]() ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 1 mei 2007 @ 19:16 |
quote:Nee, de meeste andere treinen zijn lief ![]() DDAR moet zo snel mogelijk gedisabled worden. | |
Duvel | dinsdag 1 mei 2007 @ 19:17 |
quote:Mwhmw, ehm, dat het tijd was om uit je werk te komen, bijvoorbeeld. Verder staat het je vrij om om vijf uur zat uit een trein te pleuren, ik heb er zelf geen ervaring mee op dit tijdstip. Betreft ERTMS: het ging om het nut van die witte lampjes! ![]() | |
Ou-Tannu | dinsdag 1 mei 2007 @ 19:30 |
quote:killall DDAR rm -rf /usr/ns/ddar | |
Peterselieman | dinsdag 1 mei 2007 @ 19:32 |
quote:dan nog maar wat extra VIRM bestellen? | |
Dr_Flash | dinsdag 1 mei 2007 @ 19:40 |
quote:Ja, en om dan op station amersfoort een blikje voor onderweg te kopen. Er was niet echt sprake van "zat uit de trein pleuren" ![]() Dat JIJ nou van 1 biertje staat te tollen op je koppie, wil niet zeggen dat dat voor iedereen geldt Duufje ![]() | |
Ou-Tannu | dinsdag 1 mei 2007 @ 19:42 |
quote:hangt van t bier af :p en t formaat van het flesje / blik ![]() | |
Peterselieman | dinsdag 1 mei 2007 @ 20:07 |
Een liter flesje kanon en je bent al een behoorlijk eind op weg om zat te worden. Dus geen 5600 meer voor jou. Dan zeker liever de 500, 1700, 2800, 12500, 12700? | |
Duvel | dinsdag 1 mei 2007 @ 20:08 |
quote:Ik ben nog nooit uit een trein gepleurd eigenlijk. Wel een keer op een brug in Utrecht op mijn bek, maar dat kwam door ijs, niet door drank. | |
Duvel | dinsdag 1 mei 2007 @ 20:09 |
quote:Waren ze niet aan het kutten met de 2800 vandaag? Die van 16.33u vertrek van spoor 8: er werd eerst een leeg deel uit richting Woerden neergezet, daar werd nog een deel aan gekoppeld. Waar dat vandaan kwam, heb ik niet gezien. | |
Ou-Tannu | dinsdag 1 mei 2007 @ 20:12 |
quote:ik ben wel eens in de trein gepleurt ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 1 mei 2007 @ 20:25 |
Ik ben in 1991 eens in Rhn gevallen toen de deuren van het Mat54 tweetje onder de rit open konden en ik dacht dat de vaart er wel uit was ![]() En nu dus ![]() ![]() | |
Peterselieman | dinsdag 1 mei 2007 @ 20:26 |
Allemaal leuke openbaringen zo op een dinsdag ![]() Zelf nog nooit dergelijke dingen meegemaakt | |
Eix | dinsdag 1 mei 2007 @ 21:13 |
Ik ben een keer gigantisch in Verviers op mijn bek gegaan om een overstap te halen. Ik realiseerde me niet dat in België wel nog gewacht werd op aansluitingen en er dus geen deur voor je gezicht zou worden geklapt. Dus ik rennen, en hop.. spekgladde vloer/trap. ![]() ![]() |