abonnement Unibet Coolblue
pi_135061054
Welkom bij het Fitness topic! Een topic voor mensen die beginnen met fitness alsook mensen die gevorderd zijn!



Wat houdt fitness in?
Met fitness wordt het geheel van sporten en activiteiten die bedreven worden in sportscholen of thuis bedoeld. Het uiteindelijke doel van het beoefenen van fitness kan zijn:

• Gericht op algehele conditieverbeteringen.

• Gericht op vetverbranding en afslanken (Spinning, Aerobics, Cardiofitness etc.)

• Gericht op groei (hypertrofie) of versterking van spiermassa
(bron: http://nl.wikipedia.org/wiki/fitness)

Waarom een fitness topic?
Veel mensen die beginnen met fitness hebben soms een verkeerd beeld van hoe men het beste vet kan verliezen, hun conditie moet verbeteren of hoe ze het beste krachttrainingen kunnen ondergaan. Daarom zijn er hier zowel beginners als gevorderden die kunnen discussiëren over wat de optimale middelen zijn om een zo optimaal mogelijke werking te krijgen van het doel dat je wil bereiken!
Er is ook een bodybuild reeks op FOK!, dat is voor de mensen die puur op krachttraining gefocused zijn, een aanrader voor als je spiermassa / spierkracht wil trainen, in dit topic staan veel handige feiten en weetjes en ervaringen!

BOVENAL: Schroom niet om in dit fitness topic van alles te vragen!!! Iedereen moet ergens beginnen, schaam je ook niet in de sportschool zelf voor oefeningen! Je doet het voor jezelf. Als je het goed doet, zul je alleen maar beter resultaat zien. Voor de gevorderden bij dezen gevraagd om constructieve antwoorden! Sommige zaken zullen als 'dom' en 'ontwetend' worden ontvangen, maar leg dan begripvol uit waarom diegene incorrect bezig is.

Handige sites

Starting Strength
Een Nederlandse site dat haarfijn de visie van Mark Rippetoe over het zogenaamde 'Starting Strength” principe uitlegt. Hier staan oefeningen bij om voor beginners zo snel mogelijk sterk te worden! Zorg ervoor dat je de oefeningen goed uitvoert!

Voedingswaardetabel!
Je kan hier per voedsel bekijken wat de voedingswaarde is! Zo zit er veel eiwit in tonijn / zalm en rosbief! Weet je wat, bekijk het zelf maar even! De site is overzichtelijk en simpel!

Basisinformatie Voeding!
Een topic van het fitnessforum.nl waar belangrijke informatie op staat voor, je raadt het al, de voeding in combinatie met het fitnessen! Er staan voedingsschema's in van mensen die dat forum bezoeken, handig ter vergelijking of om ideeën op te doen!

Basisinformatie Training!
Informatie over -jawel- hoe je bijvoorbeeld je persoonlijke trainingsschema bij elkaar stelt. Een overzicht van alle spieren in je lichaam, de verschillende stijlen van trainen (fullbody / split etc.)!

Wat is jouw caloriebehoefte?
Zoals wel duidelijk is, is een goede voeding essentieel om tot een goed resultaat te komen qua afvallen / conditie verbetering / spiermassa kweken. Dit betekent dat je vooral niet minder moet gaan eten! Maar hoe weet je nu hoeveel jij nu verbrand? Daar zijn richtlijnen voor, die op deze site staan aangegeven op een drietal formules. Lees goed door wat er staat, zo moeilijk is het niet te begrijpen!

De do's en dont's van krachttraining voor beginners!
The title says it all! Een simpel maar overzichtelijk overzicht (hihi) van zaken die je goed in het achterhoofd moet houden!

Filmpjes van ScoobyDoo zijn ook informatief! Hij heeft misschien wel een gek hoofdjen!




Tips!

• Voer cardio altijd ná krachttraining uit! Tien minuten cardio is genoeg voor de warming up!

• Cardio voor de cooling down na krachttraining is belangrijk, zo zal je minder spierpijn krijgen omdat de verzuring beter uit je lichaam treedt!

• Zorg dat je genoeg eet! Eet niet te weinig, dan komt je lichaam in een spaarstand, en doe je al je werk voor niets!

• Als je spieren wil kweken, zorg dan dat je compound oefeningen doet, geen geïsoleerde oefeningen (compound= oefening met meerdere spiergroepen tegelijk, vb: bench press isolatie oefening is dat je één spier per oefening traint, vb: bicep curl)

• Zorg voor voldoende nachtrust! Je spieren bouwen zich pas op als je rust!

• Als je vet wil kwijtraken, zorg dan dat je qua voedsel om de 2 uur iets eet! Het beste is om zoveel mogelijk eiwitten per dag binnen wil krijgen als je krachttraining doet! Suiker is één van de slechtste dingen die je lichaam wil opnemen, dus let ook op frisdranken!

Tip van Weissman: Een werkstuk over Conditie!
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Bron

Bovenal! Blijf gedisciplineerd! Zet jezelf over mogelijke smoesjes heen en houd dat lichaam lekker in beweging! Hoewel het puur fysieke en mentale krachten opslokt, zou het ook handig te zijn om je goed voor te bereiden op hetgeen wat komen gaat, lezen dus! Het voorkomt nare blessures en tijdverspilling!
pi_135061069
Ik heb nu myfitnesspal gedownload.
Maar als ik krachttraining die mag ik geen extra kcal innemen.
En ik ben een scholier, dus vooral zittend als een kantoorbaan, mocht ik maar 1900 kcal innemen.
Heb het maar veranderd in ligt zwaar beroep. Dan mag ik 2100 eten.
Volgens mij klopt die app niet helemaal
  zaterdag 4 januari 2014 @ 12:58:40 #3
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_135061089
quote:
7s.gif Op zaterdag 4 januari 2014 12:14 schreef Snakey het volgende:

Niet aanstellen, het is de luiheid die je lijf verlaat. Vandaag is het ergst inderdaad, maandag gewoon weer een full body doen. Als je aankomende week 3x traint is de spierpijn na je workouts al stukken minder. Je lijf moet even wennen aan het feit dat het aan de gang geschopt wordt.

:@ Had er bij moeten zeggen dat ik VANDAAG geen krachttraining ga doen :@ natuurlijk gaat deze boy keihard liften.

Tevens: Pull ups doen met 10 kilo meer :') God wat een hel. Maar we komen er wel weer. Heb er zin in
  zaterdag 4 januari 2014 @ 13:00:44 #4
393211 Ambicioso
Bzzt electricity
pi_135061143
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2014 12:55 schreef WeCanDoIt het volgende:
Ik heb nu myfitnesspal gedownload.
Maar als ik krachttraining die mag ik geen extra kcal innemen.
En ik ben een scholier, dus vooral zittend als een kantoorbaan, mocht ik maar 1900 kcal innemen.
Heb het maar veranderd in ligt zwaar beroep. Dan mag ik 2100 eten.
Volgens mij klopt die app niet helemaal
Nee inderdaad. De behoefte van een man zonder extra beweging zou al 2500 zijn. Ik fitness dan ook en heb daardoor een behoefte van 2800. Als ik wil aankomen moet ik dus 3300 eten en afvallen 2300. Simpel als dat.

Wat is je doel? Voor aankomen is 2100 sowieso te weinig. Afvallen zou nog wel kunnen.
pi_135061193
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2014 13:00 schreef Ambicioso het volgende:

[..]

Nee inderdaad. De behoefte van een man zonder extra beweging zou al 2500 zijn. Ik fitness dan ook en heb daardoor een behoefte van 2800. Als ik wil aankomen moet ik dus 3300 eten en afvallen 2300. Simpel als dat.

Wat is je doel? Voor aankomen is 2100 sowieso te weinig. Afvallen zou nog wel kunnen.
Dat is totaal verschillend per persoon.

quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2014 12:57 schreef WeCanDoIt het volgende:
Ik heb nu myfitnesspal gedownload.
Maar als ik krachttraining die mag ik geen extra kcal innemen.
En ik ben een scholier, dus vooral zittend als een kantoorbaan, mocht ik maar 1900 kcal innemen.
Heb het maar veranderd in ligt zwaar beroep. Dan mag ik 2100 eten.
Volgens mij klopt die app niet helemaal
Hou er rekening mee dat de berekening altijd een benadering is. Ga rond dat getal zitten en kijk wat er met je lichaam gebeurd. Daarna pas je je kcal inname aan net zolang tot je richting je doel gaat, of dit nou aankomen of afvallen is.
  zaterdag 4 januari 2014 @ 13:04:07 #6
393211 Ambicioso
Bzzt electricity
pi_135061211
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2014 13:03 schreef Nic1 het volgende:

[..]

Dat is totaal verschillend per persoon.

Natuurlijk. Ik weet zijn lengte/gewicht etc niet, maar 2100 lijkt me toch nog weinig :P
pi_135061336
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2014 13:04 schreef Ambicioso het volgende:

[..]

Natuurlijk. Ik weet zijn lengte/gewicht etc niet, maar 2100 lijkt me toch nog weinig :P
Niet om af te vallen, wat zijn doel is. Tijdens mij cut zat ik bijvoorbeeld op 2200 tijdens trainingsdagen, en die cut begon op 92kg (1.87m).

quote:
0s.gif Op donderdag 2 januari 2014 15:56 schreef WeCanDoIt het volgende:
Ik ga vanaf nu bijhouden hoeveel ik eet.
Ik probeer hier 300-400 onder m'n behoefte te gaan zitten.
Heeft iemand een handige app of site die dit voor mij bijhoudt met grafieken etc?
pi_135061381
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2014 13:00 schreef Ambicioso het volgende:

[..]

Nee inderdaad. De behoefte van een man zonder extra beweging zou al 2500 zijn. Ik fitness dan ook en heb daardoor een behoefte van 2800. Als ik wil aankomen moet ik dus 3300 eten en afvallen 2300. Simpel als dat.

Wat is je doel? Voor aankomen is 2100 sowieso te weinig. Afvallen zou nog wel kunnen.
Ik wil gespierder worden, en doe al 3 maanden krachttraining maar ga nu ook eens op m'n voeding letten.
Verder wil ik mijn vet% omlaag. Ik had 0.2 kg per week ingevuld om af te vallen.
  zaterdag 4 januari 2014 @ 13:20:18 #9
393211 Ambicioso
Bzzt electricity
pi_135061652
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2014 13:09 schreef Nic1 het volgende:

[..]

Niet om af te vallen, wat zijn doel is. Tijdens mij cut zat ik bijvoorbeeld op 2200 tijdens trainingsdagen, en die cut begon op 92kg (1.87m).

[..]

Hij wil toch juist gainen? Alleen een lager vet percentage.
pi_135062172
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2014 13:20 schreef Ambicioso het volgende:

[..]

Hij wil toch juist gainen? Alleen een lager vet percentage.
Dit ja!
Is al behoorlijk moeilijk om op 2100 te blijven.
4 glazen melk per dag en heb al 500/600 kcal binnen..
  zaterdag 4 januari 2014 @ 13:39:05 #11
393211 Ambicioso
Bzzt electricity
pi_135062215
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 januari 2014 13:37 schreef WeCanDoIt het volgende:

[..]

Dit ja!
Is al behoorlijk moeilijk om op 2100 te blijven.
4 glazen melk per dag en heb al 500/600 kcal binnen..
2100 lijkt me ook wel moeilijk ja.
pi_135062969
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 januari 2014 13:37 schreef WeCanDoIt het volgende:

[..]

Dit ja!
Is al behoorlijk moeilijk om op 2100 te blijven.
4 glazen melk per dag en heb al 500/600 kcal binnen..
Melk vervangen door water(/thee/koffie), opgelost. ;)

Ik paste IF toe tijdens de cut, maakte het een stuk eenvoudiger.
pi_135063069
Hier, voor alle 'van fastfood/vet eten word je vet'-mensen:

http://www.nu.nl/opmerkel(...)-mcdonalds-eten.html
  zaterdag 4 januari 2014 @ 14:10:01 #14
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_135063279
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2014 14:03 schreef 16meter het volgende:
Hier, voor alle 'van fastfood/vet eten word je vet'-mensen:

http://www.nu.nl/opmerkel(...)-mcdonalds-eten.html
:@ Misschien toch maar 45 minuten wandelen hueheuheuehueheueheu
pi_135063342
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2014 14:00 schreef Nic1 het volgende:

[..]

Melk vervangen door water(/thee/koffie), opgelost. ;)

Ik paste IF toe tijdens de cut, maakte het een stuk eenvoudiger.
Ik drink de hele dag door water, soms met siroop maar dat is Max 1 glas per dag.
Melk drink ik voor de eiwitten.
Wat is IF?
pi_135063380
intermittent fasting
pi_135063543
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 januari 2014 14:11 schreef WeCanDoIt het volgende:

[..]

Melk drink ik voor de eiwitten.
Melk is prima wanneer het in je schema past, maar er zijn genoeg betere eiwitbronnen.

quote:
Wat is IF?
Intermittent fasting. Wat inhoudt dat je een groot deel van de dag geen calorieen binnen krijgt.

Veel gebruikt is 16 uur vasten / 8 uur eten. In mijn geval was het 20 uur vasten / 4 uur eten, aangezien me dat beter uit kwam. Wanneer je je volledige kcal inname in 4 uur propt, dan heb je zelfs bij 1800 kcal (mijn inname op een rustdag) het idee dat je aardig wat eet. :)

[ Bericht 0% gewijzigd door Nic1 op 04-01-2014 14:22:15 ]
pi_135063951
Ooh.
Maar dit is in mijn geval niet handig denk ik.
School van 08:30 tot 15:00, 18:00 als gezin eten, Savonds werken (2x in de week)
Ik ga naar andere eiwit rijke dingen zoeken dje minder kcal meenemen!
  zaterdag 4 januari 2014 @ 14:30:54 #19
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_135064101
Whey shake, ter ondersteuning van je eiwitten?
pi_135066148
Ik had gelezen dat een whey shake niet handig is, in verband met afvallen.
pi_135066456
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2014 15:31 schreef WeCanDoIt het volgende:
Ik had gelezen dat een whey shake niet handig is, in verband met afvallen.
Dit is een nieuwe. Onzin overigens.
pi_135066507
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2014 15:31 schreef WeCanDoIt het volgende:
Ik had gelezen dat een whey shake niet handig is, in verband met afvallen.
dat klopt

gelukkig is er afslank eiwit van body en fithsop

kun je echt goed mee afvallen
  zaterdag 4 januari 2014 @ 15:40:39 #23
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_135066541
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2014 15:31 schreef WeCanDoIt het volgende:
Ik had gelezen dat een whey shake niet handig is, in verband met afvallen.
Ja als je 't met volle melk in neemt niet nee :')

quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2014 15:39 schreef 16meter het volgende:

[..]

dat klopt

gelukkig is er afslank eiwit van body en fithsop

kun je echt goed mee afvallen
:')
  zaterdag 4 januari 2014 @ 16:24:52 #24
288467 H1N1
Tiger Stripes
pi_135068484
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2014 15:31 schreef WeCanDoIt het volgende:
Ik had gelezen dat een whey shake niet handig is, in verband met afvallen.
Waar heb je dat gelezen?
pi_135068907
Ik heb 100 sites gehad, en ze zeggen allemaal wat anders.
Maar ga me wel even verdiepen in whey shakes
  zondag 5 januari 2014 @ 10:03:09 #26
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_135095150
quote:
4s.gif Op zaterdag 4 januari 2014 12:58 schreef RickoKun het volgende:

[..]

:@ Had er bij moeten zeggen dat ik VANDAAG geen krachttraining ga doen :@ natuurlijk gaat deze boy keihard liften.

Tevens: Pull ups doen met 10 kilo meer :') God wat een hel. Maar we komen er wel weer. Heb er zin in
Aha! :P
pi_135097016
Ik heb eigenlijk nooit spierpijn na krachttraining..
Maar kwa gewichten zit ik toch op mijn Max, iemand een idee hoe dit komt?
pi_135100886
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2014 12:04 schreef WeCanDoIt het volgende:
Ik heb eigenlijk nooit spierpijn na krachttraining..
Maar kwa gewichten zit ik toch op mijn Max, iemand een idee hoe dit komt?
Pijn is misschien ook niet per se nodig, maar je hebt de avond en dag erna toch wel een zwaar en gespannen gevoel in je spieren? In elk geval zo zwaar dat een rustdag geen luxe is maar pure noodzaak?

En anders... misschien meer variëren met oefeningen?
pi_135100995
Nee eigenlijk ook niet echt.
Ik doe full body, vooralsnog op de apparaten Maarja..
pi_135101017
Ik heb ook lang niet altijd spierpijn, ligt ook gewoon aan de gewenning aan de beweging enz.

Het belangrijkste om te weten is ook dat spierpijn niet gelijk staat aan spiergroei. Dus het maakt ook verder weinig uit of je het wel of niet hebt.
  zondag 5 januari 2014 @ 14:17:45 #31
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_135101137
Ik heb vooral spierpijn na een deload of een week niet trainen. Maar ook na high volume trainingen en een max 1RM training. Maar doorgaans valt het wel mee.
pi_135134304
Ik lees net dat die Iceman, Wim Hof, zich kan optrekken aan 1 middelvinger.
DAT KAN TOCH HEUL NIET?
pi_135134342
De TT mag wel een beetje meer uitnodigend zijn imo :P
pi_135134410
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2014 03:43 schreef randomo het volgende:
Ik lees net dat die Iceman, Wim Hof, zich kan optrekken aan 1 middelvinger.
DAT KAN TOCH HEUL NIET?
Een beetje klimmer kan dat. Vriend van me doet 7 pullups met 1 vinger..
pi_135134457
quote:
1s.gif Op maandag 6 januari 2014 04:49 schreef ElDinosaur het volgende:

[..]

Een beetje klimmer kan dat. Vriend van me doet 7 pullups met 1 vinger..
Wut? 1 vinger, beide handen of 1 vinger, 1 arm?
pi_135134478
-verkeerde topic-

[ Bericht 93% gewijzigd door sylvesterrr op 06-01-2014 09:11:08 ]
pi_135134776
Hallo,

ik had een vraagje over kracht training en cardio.

Ik wil gaan afvallen dus ik wil kracht training combineren met cardio. Ik had gelezen dat de vetverbranding pas na 20 minuten cardio opgang komt. Ik ging de afgelopen vakantie 1, 1,5 uur kracht training daarna minimaal half uurtje cardio (hardlopen) en dit wil ik zo'n 4 keer per week doen. Nu zegt een vriend van mij dat ik beter 2 dagen kracht training kan doen en die andere 2 volop cardio. Nu weet ik niet echt wat ik moet gaan doen, daarom dacht ik of jullie mij konden helpen...

alvast bedankt!
pi_135136409
quote:
1s.gif Op maandag 6 januari 2014 07:34 schreef sakata het volgende:
Ik wil gaan afvallen dus ik wil kracht training combineren met cardio. Ik had gelezen dat de vetverbranding pas na 20 minuten cardio opgang komt. Ik ging de afgelopen vakantie 1, 1,5 uur kracht training daarna minimaal half uurtje cardio (hardlopen) en dit wil ik zo'n 4 keer per week doen. Nu zegt een vriend van mij dat ik beter 2 dagen kracht training kan doen en die andere 2 volop cardio. Nu weet ik niet echt wat ik moet gaan doen, daarom dacht ik of jullie mij konden helpen...
Ik zou gewoon 3 of 4x krachttraining gaan doen. Daarnaast je voeding aanpassen zodat je een kcal tekort creeert, waarmee je vet verliest. :)

Maar doe vooral wat je leuk vind, je kunt ook vet verliezen zonder te sporten. Negeer verder die 20 min onzin.
pi_135138063
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2014 06:01 schreef randomo het volgende:

[..]

Wut? 1 vinger, beide handen of 1 vinger, 1 arm?
1 vinger, 1 arm.
pi_135143725
Ik heb me vorige week aangemeld bij de fitness :)

Ik begin een beetje dik te worden (buik vooral), maar ben niet gek zwaar ofzo (67kg en 1,80m) dus ik wil niet echt gewicht verliezen. Mijn doel is er gewoon wat strakker uit te zien, dus een platte buik enzo. Echt onwijs gespierd hoef ik ook weer niet te worden.

Ik heb echt nul ervaring met fitness enzo, dus wat kan ik dan het beste gaan doen? Ik neem mezelf voor om drie dagen in de week te gaan, maar denk dat het er twee gaan worden. Eén dag cardio en één dag krachttraining doen ofzo?

Zijn er ergens standaard beginnersschema's ofzo?

Sorry als deze vragen al duizend keer gesteld zijn, maar er is zo gigantisch veel over te vinden dat ik de weg even helemaal kwijt ben.
pi_135148096
quote:
5s.gif Op maandag 6 januari 2014 14:07 schreef Waterdrinker het volgende:

Mijn doel is er gewoon wat strakker uit te zien, dus een platte buik enzo. Echt onwijs gespierd hoef ik ook weer niet te worden.
Als je enkel een platte buik wilt moet je minder gaan eten. ;)

quote:
Ik heb echt nul ervaring met fitness enzo, dus wat kan ik dan het beste gaan doen? Ik neem mezelf voor om drie dagen in de week te gaan, maar denk dat het er twee gaan worden. Eén dag cardio en één dag krachttraining doen ofzo?

Zijn er ergens standaard beginnersschema's ofzo?
Starting Strength is een goed beginnersschema. Doe het 3x in de week en laat de cardio zitten.
pi_135148757
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2014 10:03 schreef Nic1 het volgende:

[..]

Ik zou gewoon 3 of 4x krachttraining gaan doen. Daarnaast je voeding aanpassen zodat je een kcal tekort creeert, waarmee je vet verliest. :)

Maar doe vooral wat je leuk vind, je kunt ook vet verliezen zonder te sporten. Negeer verder die 20 min onzin.
hmm bedankt!
pi_135164291
quote:
1s.gif Op maandag 6 januari 2014 11:17 schreef ElDinosaur het volgende:

[..]

1 vinger, 1 arm.
Impressive. Ik probeer zelf ook een beetje te werken aan one-handed pullups, met rechts kwam ik best een eindje, met links kan ik alleen blijven hangen, naar boven komen zit er nog niet in (maar ik kon het eerst oefenen op mijn kamer, maar ik zit nu in de states, waar ik niet echt fitnessgelegenheid heb en wel wat zal aankomen :P ). Maar met een vinger, kan me niet voorstellen :P
pi_135169636
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2014 14:03 schreef 16meter het volgende:
Hier, voor alle 'van fastfood/vet eten word je vet'-mensen:

http://www.nu.nl/opmerkel(...)-mcdonalds-eten.html
Mc Donalds accepteert vanaf 1 maart ook bitcoins, dus dat wordt afvallen!
  maandag 6 januari 2014 @ 23:11:48 #45
382147 oLexie
Maorivrouwin
pi_135170498
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2014 22:53 schreef ZetaOS het volgende:

[..]

Mc Donalds accepteert vanaf 1 maart ook bitcoins, dus dat wordt afvallen!
*O*

Big Tasty menu genomen vanmiddag, kilo afgevallen.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Bay of Plenty
  maandag 6 januari 2014 @ 23:16:24 #46
19297 stinkie
Homo Tampeloeris Collosalus
pi_135170740


[ Bericht 100% gewijzigd door stinkie op 06-01-2014 23:18:48 (Verkeerde topic) ]
Dat wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat een ander aan, voor hij het ziet
pi_135183570
Tvp
pi_135186744
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 januari 2014 13:37 schreef WeCanDoIt het volgende:

[..]

Dit ja!
Is al behoorlijk moeilijk om op 2100 te blijven.
4 glazen melk per dag en heb al 500/600 kcal binnen..
Lijkt me heerlijk :+ Alleen ontbijt, lunch en avondeten oid.
Nu ben ik voor mijn gevoel de hele dag aan het eten terwijl niet eens heel heftig veel kcal binnenkrijg (zit op 3200-3400kcal). Tsja je hebt eters en je hebt ze niet en ik ben er duidelijk geen :+

Aan de andere kant is het wel "makkelijk" dat je altijd kan eten wat je wilt. Aangezien ik vrij wel nooit zakken chips, koekjes etc. eet kan ik, zoals meneer de leraar, altijd mac/kebab etc. eten wanneer ik wil(de).. kwam namelijk toch vrijwel nooit aan mijn behoefte in kcal.

quote:
5s.gif Op maandag 6 januari 2014 14:07 schreef Waterdrinker het volgende:
Ik heb me vorige week aangemeld bij de fitness :)

Ik begin een beetje dik te worden (buik vooral), maar ben niet gek zwaar ofzo (67kg en 1,80m) dus ik wil niet echt gewicht verliezen. Mijn doel is er gewoon wat strakker uit te zien, dus een platte buik enzo. Echt onwijs gespierd hoef ik ook weer niet te worden.

Ik heb echt nul ervaring met fitness enzo, dus wat kan ik dan het beste gaan doen? Ik neem mezelf voor om drie dagen in de week te gaan, maar denk dat het er twee gaan worden. Eén dag cardio en één dag krachttraining doen ofzo?

Zijn er ergens standaard beginnersschema's ofzo?

Sorry als deze vragen al duizend keer gesteld zijn, maar er is zo gigantisch veel over te vinden dat ik de weg even helemaal kwijt ben.
Als ik jou was zou ik gewoon serieus gaan fitnessen/bodybuilden.. Dan kom je overal massa aan en valt dat buikje meteen minder op.. Om vervolgens over het geheel vet weg te werken waardoor je én een strakke buik overhoudt én een redelijk lichaam. Anders werk je nu dat buikje bij wijze van weg, waardoor je ook op andere plekken vet verliest.. en je straks bij wijze van 63kg bij 1.80m bent.

Maar zoals je zelf aangeeft, het is wat je zelf wilt. Als je echt alleen de buik weg wilt.. zou ik aanraden vooral veel cardio en op je voeding letten (niet bier zuipen + producten met weinig slechte vetten eten).

Uiteindelijk is fitness leuk en aardig (uiteraard belangrijk) maar is voeding essentieel. Als jij je doel wilt bereiken moet je dus echt gaan opletten wat je wel en niet binnenkrijgt.

[ Bericht 14% gewijzigd door BurungElang op 07-01-2014 15:30:30 ]
  dinsdag 7 januari 2014 @ 14:22:36 #49
395013 Verbosity
Dies diem docet.
pi_135188372
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 13:42 schreef BurungElang het volgende:
[..]

Maar zoals je zelf aangeeft, het is wat je zelf wilt. Als je echt alleen de buik weg wilt.. zou ik aanraden vooral veel cardio en op je voeding letten (niet bier zuipen + producten met weinig vet eten).

Uiteindelijk is fitness leuk en aardig (uiteraard belangrijk) maar is voeding essentieel. Als jij je doel wilt bereiken moet je dus echt gaan opletten wat je wel en niet binnenkrijgt.
Waar slaat dit dan op? Men kan gerust bier drinken of vet eten. Die twee veroorzaken geen grote (bier)buik. Heeft te maken met een kcal surplus. Of dit nou komt door te veel eiwitten, teveel koolhydraten of vet maakt niet uit. Aankomen heeft puur met kcal in vs. kcal uit te maken.

Zijn genoeg mensen die afvallen met een ketogenisch dieet waar veel vet geconsumeerd wordt met een moderate hoeveelheid eiwit en weinig koolhydraten.

Maar vet eten staat niet gelijk aan dikker worden. Daarnaast kan men prima een paar bier drinken zolang dit binnen de kcalbehoefte valt. En cardio is alleen nodig als je een nog groter kcal tekort wil creeëren. Als deze al groot genoeg is hoef er geen cardio aan te pas komen.
Op vrijdag 27 januari 2017 17:02 schreef fathank het volgende:
Verbo is terug?
Hier moet ik gepost hebben.
pi_135188774
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 14:22 schreef Verbosity het volgende:

[..]

Waar slaat dit dan op? Men kan gerust bier drinken of vet eten. Die twee veroorzaken geen grote (bier)buik. Heeft te maken met een kcal surplus. Of dit nou komt door te veel eiwitten, teveel koolhydraten of vet maakt niet uit. Aankomen heeft puur met kcal in vs. kcal uit te maken.

Zijn genoeg mensen die afvallen met een ketogenisch dieet waar veel vet geconsumeerd wordt met een moderate hoeveelheid eiwit en weinig koolhydraten.

Maar vet eten staat niet gelijk aan dikker worden. Daarnaast kan men prima een paar bier drinken zolang dit binnen de kcalbehoefte valt. En cardio is alleen nodig als je een nog groter kcal tekort wil creeëren. Als deze al groot genoeg is hoef er geen cardio aan te pas komen.
Ja goed, tuurlijk is het kcal in vs kcal uit maar zowel jij als ik weten dat je met alcohol consumptie én vet voedsel minder snel vet verliest als dat je alcohol vrij leeft.

Wat betreft die cardio, hij heeft het over zijn buik wegwerken.. Cardio is toch een erg handig middel om vet te verbranden.

Als je én veel drinkt én veel slecht vet voedsel naar binnen werkt zal dit je te bereiken doel flink doen tegenwerken!

Edit; vet als in slecht vet.

[ Bericht 2% gewijzigd door BurungElang op 07-01-2014 15:19:55 ]
pi_135188969
Weinig vet binnen krijgen staat niet gelijk aan sneller vet verliezen. Als je veel vet binnen krijgt kun je alsnog onder je onderhoud zitten, waardoor je gewoon vet verliest.
pi_135189347
Hij wilt afvallen (vet wegwerken), dan is het toch niet zo raar om te adviseren om op je voedsel te letten inclusief alcohol en vet? :{ Slechte en te veel vetten werken het hele proces alleen maar tegen... Maargoed het was slechts mijn advies, hij hoeft het niet op te volgen :+
  dinsdag 7 januari 2014 @ 14:56:41 #53
356099 Awesome_
UNSTOPPABLE.
pi_135189823
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 14:44 schreef BurungElang het volgende:
Hij wilt afvallen (vet wegwerken), dan is het toch niet zo raar om te adviseren om op je voedsel te letten inclusief alcohol en vet? :{ Slechte en te veel vetten werken het hele proces alleen maar tegen... Maargoed het was slechts mijn advies, hij hoeft het niet op te volgen :+
Je wordt niet vet van vet eten. Je wordt vet van teveel kcals. Ongeacht de bron.
BEASTMODE
pi_135190103
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 14:56 schreef Awesome_ het volgende:

[..]

Je wordt niet vet van vet eten. Je wordt vet van teveel kcals. Ongeacht de bron.
Het enige wat ik probeer te zeggen is dat het naast omlaag gooien van kcal, verstandig is om ook op te letten wát je naar binnen werkt.... Hoe gezonder je eet, hoe beter het resultaat.
pi_135190279
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 15:02 schreef BurungElang het volgende:

[..]

Het enige wat ik probeer te zeggen is dat het naast omlaag gooien van kcal, verstandig is om ook op te letten wát je naar binnen werkt.... Hoe gezonder je eet, hoe beter het resultaat.
Vet heeft onterecht een slechte naam en is juist heel belangrijk voor je lichaam (transvetten uitgezonderd natuurlijk).

quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 14:44 schreef BurungElang het volgende:
Maargoed het was slechts mijn advies, hij hoeft het niet op te volgen :+
Iemand die al probeert af te vallen adviseren om vet te minderen is meestal een slecht idee. Veel mensen eten al vetarm omdat ze denken (net als jij blijkbaar) dat vet slecht en dikmakend is, wat natuurlijk volstrekte onzin is.

[ Bericht 19% gewijzigd door Nic1 op 07-01-2014 15:13:19 ]
pi_135190751
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 15:06 schreef Nic1 het volgende:

[..]

Vet heeft onterecht een slechte naam en is juist heel belangrijk voor je lichaam (transvetten uitgezonderd natuurlijk).
Zo zou je ook kunnen zeggen dat calorieën onterecht een slechte naam hebben... Zowel vetten als calorieën zijn van essentieel belang voor het lichaam. Echter is het zeer verstandig om te letten op welke vetten je wel of niet naar binnen krijgt (of het bijv. vetten zijn van noten of vetten van kaas, koekjes, chocola etc.). In mijn ogen zal een ongezond eetpatroon elk serieus sportief doel tegenwerken.

edit: Ik lees nu dat ik eerst postte "minder vet", dit heb ik verkeerd geformuleerd en had inderdaad moeten zijn minder slechte vetten.
  dinsdag 7 januari 2014 @ 15:21:17 #57
356099 Awesome_
UNSTOPPABLE.
pi_135190877
Maakt geen flikker uit mbt lichaamscompositie-doeleinden.
BEASTMODE
pi_135191330
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 15:18 schreef BurungElang het volgende:

[..]

Zo zou je ook kunnen zeggen dat calorieën onterecht een slechte naam hebben... Zowel vetten als calorieën zijn van essentieel belang voor het lichaam.
Echter is het zeer verstandig om te letten op welke vetten je wel of niet naar binnen krijgt (of het bijv. vetten zijn van noten of vetten van kaas, koekjes, chocola etc.). In mijn ogen zal een ongezond eetpatroon elk serieus sportief doel tegenwerken.
Gezond eten heeft niets te maken met afvallen of vet verliezen. Het noemen van vet is absurd omdat alle macro's bijdragen aan vetopslag, daarnaast leidt het af van het echte probleem; een teveel aan calorieen. Veel mensen denken onterecht goed bezig te zijn door vetarm te eten.

Ik heb zelf overigens een tijdje aardig wat vet verloren met een eetpatroon dat voor 50% uit vet bestond.

quote:
edit: Ik lees nu dat ik eerst poste "minder vet", dit heb ik verkeerd geformuleerd en had inderdaad moeten zijn minder slechte vetten.
"Slechte vetten" zegt net zo weinig. Je denkt zeker dat verzadigde vetten slecht voor je zijn? :)
  dinsdag 7 januari 2014 @ 16:41:05 #59
395013 Verbosity
Dies diem docet.
pi_135194960
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 14:31 schreef BurungElang het volgende:

[..]

Ja goed, tuurlijk is het kcal in vs kcal uit maar zowel jij als ik weten dat je met alcohol consumptie én vet voedsel minder snel vet verliest als dat je alcohol vrij leeft.

Wat betreft die cardio, hij heeft het over zijn buik wegwerken.. Cardio is toch een erg handig middel om vet te verbranden.

Als je én veel drinkt én veel slecht vet voedsel naar binnen werkt zal dit je te bereiken doel flink doen tegenwerken!

Edit; vet als in slecht vet.
Defineer slecht vet eens. Want verder dan transvetten kom ik niet waarvan je maar ~3 gram consumeert per dag.

Daarnaast moet je hem niet laten focussen op weinig vet eten. Als iemand 500 gram koolhydraten (2.000kcal) eet op een dag 150 gram eiwit(600kcal) en 50 gram vet(450kcal) zit die op ~3.050 kcal en zal hij/zij hoogstwaarschijnlijk aankomen terwijl de vet inname nog geen 15% is. Terwijl iemand met een ketogeen dieet 50 gram koolhydraten (200kcal), 150gr eiwitten (600kcal) en 200gr vet (1.800kcal) op 2.600kcal uitkomt.

Met veel koolhydraten en/of eiwitten kan je alsnog op of over je onderhoud komen terwijl je weinig vetten eet. Het is dus belangrijk om de kcal in de gaten te houden i.p.v. vet consumptie.

Cardio moet je pas toepassen n.a.v. je kcal surplus of tekort. Als je een surplus overhoudt zou je inderdaad cardio kunnen doen. Echter wanneer je al op een klein tekort zit is cardio geen eens nodig of kan dit met minder eten bereikt worden. Is net waar de persoon de voorkeur aangeeft. Er moet dus gekeken worden naar de persoon zijn/haar kcal inkomsten(eten) uitgaven(basaal metabolisme, beweging etc.) en eigen wensen voordat cardio nodig is.

Uiteraard is het een valide optie om kcal te verbranden (koolhydraten en vetten) en zo extra af te vallen.

Bier drinken kan gerust zolang je niet te veel consumeert, maar dat geldt ook voor brood, kipfilet, rijst etc.
Op vrijdag 27 januari 2017 17:02 schreef fathank het volgende:
Verbo is terug?
Hier moet ik gepost hebben.
pi_135200470
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 15:18 schreef BurungElang het volgende:

In mijn ogen zal een ongezond eetpatroon elk serieus sportief doel tegenwerken.

Dat ben ik dus volledig met je eens :D Ondanks alle tegengeluiden hier - en ik gelóóf die tegengeluiden best, maar feit blijft dat een gezond eetpatroon de basis is van een sportief doel, omdat het wel om méér gaat dan alleen die stomme calorieën.

Eten moet in de eerste plaats lekker zijn, en een bepaalde functie hebben: je luncht bijvoorbeeld met wat boterhammen of een salade of wat je verder lekker vindt. Tuurlijk, als je calorie-tabel ruimte geeft voor twee pakken roomboterkoekjes, of voor drie chipolatapuddings, kun je die gerust eten. Dan heb je ook geluncht. Maar GADVERDAMME! Sorry, dat is ranzig, om zo te eten. Het zal calorietechnisch best mogen, maar hoe voelt iemand zich na drie chipolatapuddings? En waarom zou je jezelf toestaan om zo raar te eten? Om niet gewoon te eten wat lekker is, en gezond, want een goed eetpatroon heeft ook effect op huid, haar, gemoedstoestand enzovoort. Om maar niet te spreken over levensgeluk :P

Het prediken van die calorie-obessie is in die zin echt flauwekul. Het klopt alleen in theorie. Ik kan de komende maand best op chipolatapuddings overleven, en dan zal ik - als ik een beetje blijf calculeren - geen gram aankomen. Maar dat is geen winst. Dat is ziek.

Evengoed is het nuttig om te weten hoe het werkt: hoe meer je verbrandt, hoe meer calorieën (ongeacht welke calorieën) je kunt eten. En drinken :P Maar inmiddels vraag ik me af of de fanatieke calorie-predikers hier ook daadwerkelijk op kroketten en bier overleven. Ik bedoel: ik mag toch hopen dat het alleen een theorie is..? :+
pi_135201053
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 19:11 schreef Nadine26 het volgende:

[..]
Evengoed is het nuttig om te weten hoe het werkt: hoe meer je verbrandt, hoe meer calorieën (ongeacht welke calorieën) je kunt eten. En drinken :P Maar inmiddels vraag ik me af of de fanatieke calorie-predikers hier ook daadwerkelijk op kroketten en bier overleven. Ik bedoel: ik mag toch hopen dat het alleen een theorie is..? :+
Ik eet per dag ongeveer 3000kcal aan gezond eten. Ook al is die term enorm subjectief. Maar dingen als melk, havermout, pinda's, eieren, vlees, rijst, pasta etc. Dat soort dingen.

De overige 500-700kcal vul ik aan met waar ik in in heb. 2 blikjes cola en 2 hamburgers, een pizza, een halve zak snoep dat soort dingen. Heb in die 3000kcal toch al genoeg eiwit binnen en de rest is gewoon "bonus". Daarnaast trek ik het ook niet om 3700kcal aan rijst met kip te gaan eten ofzo, dan ben je de hele dag bezig :')
pi_135201944
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 19:22 schreef Sapstengel het volgende:

[..]

Ik eet per dag ongeveer 3000kcal aan gezond eten. Ook al is die term enorm subjectief. Maar dingen als melk, havermout, pinda's, eieren, vlees, rijst, pasta etc. Dat soort dingen.

De overige 500-700kcal vul ik aan met waar ik in in heb. 2 blikjes cola en 2 hamburgers, een pizza, een halve zak snoep dat soort dingen. Heb in die 3000kcal toch al genoeg eiwit binnen en de rest is gewoon "bonus". Daarnaast trek ik het ook niet om 3700kcal aan rijst met kip te gaan eten ofzo, dan ben je de hele dag bezig :')
Precies, dat bedoel ik dus met normaal eten. Ik eet ook snoep en hamburgers - en sinds dit topic lach ik er nog iets blijer bij :) - maar het is zeker niet zo dat ik calorieën ooit boven lekker en gezond zal laten gaan. Fuck de calorieën!

Voor mannen zal het waarschijnlijk iets anders liggen (en voor sommige vrouwen ook, en dan heb ik het over de echte bodybuildervrouwen) omdat ze vooral 'veel' calorieën moeten eten om die spieren te creëren. Maar normale mensen met een normaal leven gaan 's avonds natuurlijk niet vlak voor het slapen nog paniekerig een Mars naar binnen werken, alleen omdat anders de calorie-inname te laag is :'( Dat is sowieso geestelijk niet gezond. Bovendien slaap je er vast niet heel lekker op. Dus: sport moet deel zijn van je leven, er op een vloeiende manier in passen, want zodra het geforceerd wordt - met die calorieën en die enorme hoeveelheden vet - heb je een heel ander probleem, en dat lijkt me dan meer een probleem voor de psychiater O-)
pi_135202054
Oh dat doe ik wel, als ik aan het eind van de dag nog maar 2000kcal binnen heb gekregen zit ik ruim onder m'n onderhoud, dus dan haal ik nog ff 2x een big tasty ofzo :P
  dinsdag 7 januari 2014 @ 20:07:58 #64
356099 Awesome_
UNSTOPPABLE.
pi_135203594
De grap is alleen dat je niet kan afvallen zonder een tekort aan 'die stomme calorieën'

Hoeveel bleekselderij en salades je er ook tegen aangooit
BEASTMODE
pi_135203800
Ik heb op dit moment rond de 1600-1700 kcal ingenomen, en zou eigenlijk 2100 in moeten nemen om 0.2kg af te vallen.
Is dit erg voor het jojo effect?
Dan knal ik nog een halve tompoes van 150 kcal ofzo d'r in
  dinsdag 7 januari 2014 @ 20:19:42 #66
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_135204225
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 20:11 schreef WeCanDoIt het volgende:
Ik heb op dit moment rond de 1600-1700 kcal ingenomen, en zou eigenlijk 2100 in moeten nemen om 0.2kg af te vallen.
Is dit erg voor het jojo effect?
Dan knal ik nog een halve tompoes van 150 kcal ofzo d'r in
Nee, dan eet je morgen iets meer. Het gaat er niet om per dag, maar een langere periode. Je kan bv ook je kcal per week bekijken ipv per dag.
pi_135204496
Inderdaad, eet je morgen iets meer. Of je valt vandaag iets extra af :P Zolang je maar niet full retard 1000kg minder eet ofzo.
pi_135204610
Aha oke!
Sowieso op schooldagen vind ik t moeilijk, ik ontbijt-middageten- avondeten waarbij ik aan de 1500kcal kom denk ik..
  dinsdag 7 januari 2014 @ 20:51:18 #69
395013 Verbosity
Dies diem docet.
pi_135206010
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 19:11 schreef Nadine26 het volgende:

[..]

Dat ben ik dus volledig met je eens :D Ondanks alle tegengeluiden hier - en ik gelóóf die tegengeluiden best, maar feit blijft dat een gezond eetpatroon de basis is van een sportief doel, omdat het wel om méér gaat dan alleen die stomme calorieën.
Een ongezond eet/leefpatroon zal inderdaad een vermindering opleveren van prestaties. Maar het probleem is wat is wel gezond en wat is ongezond. Als we in stereotypes werken valt dat nog wel te zeggen. Maar een dieët is niet ongezond, omdat hij/zij vetten uit chocolade haalt i.p.v. noten.

quote:
Eten moet in de eerste plaats lekker zijn, en een bepaalde functie hebben: je luncht bijvoorbeeld met wat boterhammen of een salade of wat je verder lekker vindt. Tuurlijk, als je calorie-tabel ruimte geeft voor twee pakken roomboterkoekjes, of voor drie chipolatapuddings, kun je die gerust eten. Dan heb je ook geluncht. Maar GADVERDAMME! Sorry, dat is ranzig, om zo te eten. Het zal calorietechnisch best mogen, maar hoe voelt iemand zich na drie chipolatapuddings? En waarom zou je jezelf toestaan om zo raar te eten? Om niet gewoon te eten wat lekker is, en gezond, want een goed eetpatroon heeft ook effect op huid, haar, gemoedstoestand enzovoort. Om maar niet te spreken over levensgeluk :P
De discussie ging over afvallen. Dan maakt het niet uit hoeveel vet je consumeert,maar hoeveel kcal je nuttigt. Dan kan je nog zo mooi praten, maar dat is het punt waar je voornaamste zorgen om moet maken als je wilt afvallen. Niet over gezond of ongezond. Als je het daar over wilt hebben wil ik graag de discussie aangaan. Daarnaast had ik al vermeld dat transvetten wel ongezond waren (hebben alleen nadelige effecten en geen voordelige effecten op het lichaam) en wat denk je dat er in roomboterkoeken zit? Transvetten :D

quote:
Het prediken van die calorie-obessie is in die zin echt flauwekul. Het klopt alleen in theorie. Ik kan de komende maand best op chipolatapuddings overleven, en dan zal ik - als ik een beetje blijf calculeren - geen gram aankomen. Maar dat is geen winst. Dat is ziek.

Evengoed is het nuttig om te weten hoe het werkt: hoe meer je verbrandt, hoe meer calorieën (ongeacht welke calorieën) je kunt eten. En drinken :P Maar inmiddels vraag ik me af of de fanatieke calorie-predikers hier ook daadwerkelijk op kroketten en bier overleven. Ik bedoel: ik mag toch hopen dat het alleen een theorie is..? :+
Wie zegt dat iemand die calorieën telt dat als enige eis stelt en zich niet bekommert om andere eisen? Een diëtist schrijft toch ook niet een dieet voor met alleen maar fruit, omdat deze oh zo gezond zijn. Het is een basisprincipe wat je meeneemt in je afwegingen.

Als ik dezelfde redenatie gebruik die jij nou toepast zou ik ALLES wat gezond is kunnen eten ongeacht de hoeveelheid zonder te letten op kcal en zou ik niet aankomen? Natuurlijk niet. Je maakt een afweging dankzij je basisprincipes. Dit zegt wat over het aantal kcal, macro's (eiwit, vet en koolhydraten en micro's (vitaminen en mineralen).
Op vrijdag 27 januari 2017 17:02 schreef fathank het volgende:
Verbo is terug?
Hier moet ik gepost hebben.
pi_135213425
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 20:51 schreef Verbosity het volgende:

Een ongezond eet/leefpatroon zal inderdaad een vermindering opleveren van prestaties. Maar het probleem is wat is wel gezond en wat is ongezond. Als we in stereotypes werken valt dat nog wel te zeggen. Maar een dieët is niet ongezond, omdat hij/zij vetten uit chocolade haalt i.p.v. noten.

Dat ben ik met je eens. In theorie :Y

Maar los van de theorie: als je het over een 'dieet' hebt (en dus over een langere periode, zeg: van drie maanden), zou ik wel de voorkeur geven aan noten boven chocola. Met noten kun je veel meer variëren in een dieet: in de sla, yoghurt, als tussendoortje, bij een hoofdgerecht etc. Chocola is snoep. Niks mis mee, maar om dat nou te beschouwen als een vast ingrediënt van je dieet, is weer het andere uiterste.

quote:
De discussie ging over afvallen. Dan maakt het niet uit hoeveel vet je consumeert,maar hoeveel kcal je nuttigt. Dan kan je nog zo mooi praten, maar dat is het punt waar je voornaamste zorgen om moet maken als je wilt afvallen. Niet over gezond of ongezond. Als je het daar over wilt hebben wil ik graag de discussie aangaan. Daarnaast had ik al vermeld dat transvetten wel ongezond waren (hebben alleen nadelige effecten en geen voordelige effecten op het lichaam) en wat denk je dat er in roomboterkoeken zit? Transvetten :D

We hebben het inderdaad over 2 verschillende dingen :) Ik vind alleen dat je dat ene ding (gevarieerd en verstandig eten) niet moet wegmoffelen omdat de theorie toevallig voorschrijft dat het alleen om de calorie-inname gaat. Dat is niet 'leefbaar', zogezegd. Los daarvan vind ik eten ook echt wel een belangrijk onderdeel van het leven. Het is toch ook een vorm van civilisatie? Je geeft een kind 's morgens toch geen chocoladereep voor het ontbijt, al zou dat 'in theorie' dus best mogen?

Maar goed, in de praktijk eet ik redelijk volgens jouw theorie. Chocola, alcohol, snoep, waarom niet? Wel enigszins met mate, en met het oog op het grotere geheel. Het gaat natuurlijk gewoon om de balans. En dat zeg jij hieronder ook, dus in denk dat we het redelijk eens zijn:

quote:
Wie zegt dat iemand die calorieën telt dat als enige eis stelt en zich niet bekommert om andere eisen? Een diëtist schrijft toch ook niet een dieet voor met alleen maar fruit, omdat deze oh zo gezond zijn. Het is een basisprincipe wat je meeneemt in je afwegingen.

Als ik dezelfde redenatie gebruik die jij nou toepast zou ik ALLES wat gezond is kunnen eten ongeacht de hoeveelheid zonder te letten op kcal en zou ik niet aankomen? Natuurlijk niet. Je maakt een afweging dankzij je basisprincipes. Dit zegt wat over het aantal kcal, macro's (eiwit, vet en koolhydraten en micro's (vitaminen en mineralen).
Ik zeg nergens: als je de hele dag door gezonde dingen eet, kom je niet aan. Waarom zou je überhaupt de hele dag door eten? Gevarieerd eten, al naar gelang je behoefte van dat moment, bij voorkeur vers, en vooral ook: lekker - dat lijkt me normaal.
  woensdag 8 januari 2014 @ 01:22:52 #71
395013 Verbosity
Dies diem docet.
pi_135219627
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 22:46 schreef Nadine26 het volgende:

[..]

Dat ben ik met je eens. In theorie :Y

Maar los van de theorie: als je het over een 'dieet' hebt (en dus over een langere periode, zeg: van drie maanden), zou ik wel de voorkeur geven aan noten boven chocola. Met noten kun je veel meer variëren in een dieet: in de sla, yoghurt, als tussendoortje, bij een hoofdgerecht etc. Chocola is snoep. Niks mis mee, maar om dat nou te beschouwen als een vast ingrediënt van je dieet, is weer het andere uiterste.
Of het de betere keus is om pure chocolade te eten. Nee. Maar het punt was dat een dieet niet door een ding gezond of ongezond is omdat het zogenaamd 'slechte' vetten bevat.

quote:
We hebben het inderdaad over 2 verschillende dingen :) Ik vind alleen dat je dat ene ding (gevarieerd en verstandig eten) niet moet wegmoffelen omdat de theorie toevallig voorschrijft dat het alleen om de calorie-inname gaat. Dat is niet 'leefbaar', zogezegd. Los daarvan vind ik eten ook echt wel een belangrijk onderdeel van het leven. Het is toch ook een vorm van civilisatie? Je geeft een kind 's morgens toch geen chocoladereep voor het ontbijt, al zou dat 'in theorie' dus best mogen?

Maar goed, in de praktijk eet ik redelijk volgens jouw theorie. Chocola, alcohol, snoep, waarom niet? Wel enigszins met mate, en met het oog op het grotere geheel. Het gaat natuurlijk gewoon om de balans. En dat zeg jij hieronder ook, dus in denk dat we het redelijk eens zijn:
Een stuk chocolade is geen volwaardige maaltijd maar een tussendoortje. Zal niet langdurig een verzadig gevoel geven. Zou het om die reden nooit aanbevelen. Niet omdat iemand het raar vind. Sommige mensen vinden het raar dat ik 2x warm eet op een dag of op sommige dagen de ochtend en middag vast tijdens het afvallen. Dat maakt mij niet uit wanneer hun een afwijking van het alledaagse eetpatroon vreemd vinden en raar aankijken.

Maar het is vooral dat jij het telkens over een volwaardig dieet hebt, terwijl ik me bezig hield met de discussie over afvallen waardoor we op punten 'oneens' zijn.
quote:
Ik zeg nergens: als je de hele dag door gezonde dingen eet, kom je niet aan. Waarom zou je überhaupt de hele dag door eten? Gevarieerd eten, al naar gelang je behoefte van dat moment, bij voorkeur vers, en vooral ook: lekker - dat lijkt me normaal.
Dat beweer ik ook nergens. Was meer om weer te geven hoe jij een standpunt pakt van mij en deze op iets anders toepast. Mijn punt was namelijk dat voor afvallen kcal bijhouden de manier is, waarna jij het toepast op een gezonde eet stijl. Als ik dat met jouw 'gezond en gevarieerd eten' regel zou toepassen krijg je dus onbeperkt 'gezond' eten zonder aan te komen. Het was dus een illustratie.
Op vrijdag 27 januari 2017 17:02 schreef fathank het volgende:
Verbo is terug?
Hier moet ik gepost hebben.
pi_135222810
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 22:46 schreef Nadine26 het volgende:

[..]

We hebben het inderdaad over 2 verschillende dingen :) Ik vind alleen dat je dat ene ding (gevarieerd en verstandig eten) niet moet wegmoffelen omdat de theorie toevallig voorschrijft dat het alleen om de calorie-inname gaat. Dat is niet 'leefbaar', zogezegd. Los daarvan vind ik eten ook echt wel een belangrijk onderdeel van het leven. Het is toch ook een vorm van civilisatie? Je geeft een kind 's morgens toch geen chocoladereep voor het ontbijt, al zou dat 'in theorie' dus best mogen?
Je mist het punt van de vorige discussie compleet.

Het ging over afvallen, niet over hoe je "gezond" leeft. Natuurlijk is de juiste voedselkeuze belangrijk om gezond te blijven, in de context van aankomen/afvallen is het echter niet relevant. Teveel gezonde producten zullen je ook erg dik maken, en je kunt prima afvallen met McDonalds. Wanneer je het over "hoe verlies ik mijn vet" hebt hebben mensen de gewoonte om het veel te ingewikkeld te maken. Daarom is het belangrijk je te beperken tot de essentie van aankomen/afvallen en dat is de calorie.

Wanneer dat duidelijk is kun je dit uitbreiden naar "hoe krijg ik deze calorieen/macro's binnen met gezonde producten". Dit is lastiger dan het lijkt, want wat is gezond? Daar zijn de meningen nogal over verdeeld. Chocolade (wanneer je de juiste neemt) geeft bijvoorbeeld zeker gezondheidsvoordelen. Ik zeg niet dat je elke middag een berg chocolade moet eten, maar ik wil ermee aangeven dat het een lastige discussie gaat worden die de aandacht afleidt van waar de vraag initieel om ging.
pi_135225816
Verbosity en Nic1, ik zeg toch heel duidelijk:

quote:
We hebben het inderdaad over 2 verschillende dingen :)
Dan mis ik het punt van de discussie dus niet compleet, dan heb ik een nuancering op de botte bijlmethode die jullie hanteren in de caloriediscussie. Natuurlijk begrijp ik dat calorie-inname de sleutel is tot afvallen (en aankomen). En dat teveel gezond eten tot aankomen leidt, zoals te weinig vet eten tot afvallen leidt.
Ik snap het *O*
Ik snap het echt *O*
Ik snap het zelfs zo goed dat ik er 's nachts van begin te dromen *O*
pi_135238881
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 19:39 schreef Sapstengel het volgende:
Oh dat doe ik wel, als ik aan het eind van de dag nog maar 2000kcal binnen heb gekregen zit ik ruim onder m'n onderhoud, dus dan haal ik nog ff 2x een big tasty ofzo :P
IIFYM en IF for the winsz _O_
  woensdag 8 januari 2014 @ 17:28:43 #75
356099 Awesome_
UNSTOPPABLE.
pi_135239168
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2014 11:18 schreef Nadine26 het volgende:
zoals te weinig vet eten tot afvallen leidt.
Nu doe het expres toch? Toch!?
BEASTMODE
  woensdag 8 januari 2014 @ 21:30:51 #76
382147 oLexie
Maorivrouwin
pi_135250993
Iemand tips tegen pijn in de onderrug bij buikspier oefeningen op de grond? Of oefeningen waarbij mijn onderrug minder belast wordt.

Ik heb een hele holle onderrug, handdoek eronder werkt voor geen meter en als ik mijn onderrug plat op de grond duw dan ligt mijn bekken zo erg gekanteld dat ik de oefening niet normaal kan uitvoeren.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Bay of Plenty
  woensdag 8 januari 2014 @ 21:45:01 #77
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_135251733
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2014 21:30 schreef oLexie het volgende:
Iemand tips tegen pijn in de onderrug bij buikspier oefeningen op de grond? Of oefeningen waarbij mijn onderrug minder belast wordt.

Ik heb een hele holle onderrug, handdoek eronder werkt voor geen meter en als ik mijn onderrug plat op de grond duw dan ligt mijn bekken zo erg gekanteld dat ik de oefening niet normaal kan uitvoeren.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Planks. Sit ups zijn de pest voor je rug. http://www.womenshealthmag.com/fitness/plank-exercise
pi_135251839
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2014 21:30 schreef oLexie het volgende:
Iemand tips tegen pijn in de onderrug bij buikspier oefeningen op de grond? Of oefeningen waarbij mijn onderrug minder belast wordt.

Ik heb een hele holle onderrug
Waarschijnlijk heb je zelf niet door hoe geil dit klonk. :) Waarschijnlijk is je bum te groot? :)

quote:
7s.gif Op woensdag 8 januari 2014 21:45 schreef Snakey het volgende:

[..]

Planks. Sit ups zijn de pest voor je rug. http://www.womenshealthmag.com/fitness/plank-exercise
En dit.
  woensdag 8 januari 2014 @ 21:57:50 #79
382147 oLexie
Maorivrouwin
pi_135252566
quote:
7s.gif Op woensdag 8 januari 2014 21:45 schreef Snakey het volgende:

[..]

Planks. Sit ups zijn de pest voor je rug. http://www.womenshealthmag.com/fitness/plank-exercise
Doet ook pijn ;(

quote:
14s.gif Op woensdag 8 januari 2014 21:46 schreef Panzermaus het volgende:

[..]

Waarschijnlijk heb je zelf niet door hoe geil dit klonk. :) Waarschijnlijk is je bum te groot? :)

[..]

En dit.
Ja ik heb nogal bolle bipsen ja, die zijn ook een oorzak dat mijn rug de grond gewoon niet aanraakt. :')
Bay of Plenty
pi_135252613
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2014 21:57 schreef oLexie het volgende:

[..]

Doet ook pijn ;(

[..]

Ja ik heb nogal bolle bipsen ja, die zijn ook een oorzak dat mijn rug de grond gewoon niet aanraakt. :')
Alleen maar goed toch! Situps moet je sowieso al niet willen doen. Doe je al deadlifts?
  woensdag 8 januari 2014 @ 21:58:54 #81
382147 oLexie
Maorivrouwin
pi_135252624
Zit bij Sportcity doe normaliter mee met buikspierkwartier maar dat is dus killing, ik pak voortaan wel gewoon de apparaten.
Bay of Plenty
  woensdag 8 januari 2014 @ 21:59:02 #82
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_135252628
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2014 21:57 schreef oLexie het volgende:

[..]

Doet ook pijn ;(

[..]

Ja ik heb nogal bolle bipsen ja, die zijn ook een oorzak dat mijn rug de grond gewoon niet aanraakt. :')
Dan je onderrug sterker maken inderdaad. Back extentions bv.
  woensdag 8 januari 2014 @ 22:00:02 #83
382147 oLexie
Maorivrouwin
pi_135252685
quote:
14s.gif Op woensdag 8 januari 2014 21:58 schreef Panzermaus het volgende:

[..]

Alleen maar goed toch! Situps moet je sowieso al niet willen doen. Doe je al deadlifts?
:')

Ik heb spierbouw die ik niet wil, nee dus. Alleen heel veel herhalingen met licht gewicht (pulleys, chestpress enzo) en thuis squatten want in de sportschool word je zo aangekeken als je dat doet. :')
Bay of Plenty
  woensdag 8 januari 2014 @ 22:01:39 #84
382147 oLexie
Maorivrouwin
pi_135252791
En als een pussy een uur lang op de cardio ^O^ Van gewichten ga ik niet zweten maar hou veel vocht vast dus ja..
Bay of Plenty
  woensdag 8 januari 2014 @ 22:05:11 #85
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_135252984
Vocht heeft helemaal, maar dan ook helemaal niks met vetverlies te maken, dus eigenlijk zou je je de moeite kunnen besparen.

En dat je spierbouw hebt die je niet wil; je bedoelt dat je 'zwaar gebouwd' bent? :)
Confidence through competence
pi_135253038
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2014 22:01 schreef oLexie het volgende:
En als een pussy een uur lang op de cardio ^O^ Van gewichten ga ik niet zweten maar hou veel vocht vast dus ja..
Minder zout eten helpt wel, of doe je dat al? Als ik een dag veel zout eet weeg ik de dag erna zo 1.5-2kg zwaarder door al het vocht.
  woensdag 8 januari 2014 @ 22:09:15 #87
382147 oLexie
Maorivrouwin
pi_135253201
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2014 22:05 schreef Stereotomy het volgende:
Vocht heeft helemaal, maar dan ook helemaal niks met vetverlies te maken, dus eigenlijk zou je je de moeite kunnen besparen.

En dat je spierbouw hebt die je niet wil; je bedoelt dat je 'zwaar gebouwd' bent? :)
Lees je? Ik hou vocht vast. Ben verre van vet, dat hoef ik ook niet kwijt. Uurtje zweten is niets mis mee.

Zwaar gebouwd zou ik niet zeggen nee. Ben redelijk fijn met welgevormde benen e.d. maar verder niet breed ofzo.
Bay of Plenty
  woensdag 8 januari 2014 @ 22:10:01 #88
382147 oLexie
Maorivrouwin
pi_135253250
quote:
1s.gif Op woensdag 8 januari 2014 22:06 schreef Sapstengel het volgende:

[..]

Minder zout eten helpt wel, of doe je dat al? Als ik een dag veel zout eet weeg ik de dag erna zo 1.5-2kg zwaarder door al het vocht.
Liever een uur zweten dan zout opgeven. ;(
't komt voornamelijk door de pil, als ik daar niet aan zit is er niets aan de hand maar zodra dat ding weer in het leven komt...
Bay of Plenty
  woensdag 8 januari 2014 @ 22:10:11 #89
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_135253256
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2014 22:09 schreef oLexie het volgende:

[..]

Lees je? Ik hou vocht vast. Ben verre van vet, dat hoef ik ook niet kwijt. Uurtje zweten is niets mis mee.

Zwaar gebouwd zou ik niet zeggen nee. Ben redelijk fijn met welgevormde benen e.d. maar verder niet breed ofzo.
Ik lees best :) Maar de meeste vrouwen die over vocht zeuren zijn gewoon wat pafferig = vet. :)
Confidence through competence
  woensdag 8 januari 2014 @ 22:10:32 #90
382147 oLexie
Maorivrouwin
pi_135253274
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2014 22:10 schreef Stereotomy het volgende:

[..]

Ik lees best :) Maar de meeste vrouwen die over vocht zeuren zijn gewoon wat pafferig = vet. :)
Nee sorry, ben niet echt vet. Heb gewoon maat 36.
Bay of Plenty
  woensdag 8 januari 2014 @ 22:13:20 #91
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_135253455
En overigens heeft 'eruit zweten' ook totaal geen zin, tenzij je de rest van de tijd gedehydreerd rond wil lopen. Anders vul je dat toch weer aan door water te drinken. :)

Wil je chronisch de waterbijdrage aan je LBM omlaag schroeven (waarvan ik echt betwijfel of dat echt nodig is, heb er iig nog nooit aanwijzingen voor gezien dat 'vocht vasthouden' het cosmetische probleem was ipv een paar pondjes teveel), dan zul je aan je electrolytenbalans moeten werken, zoals hierboven beschreven. :)
Confidence through competence
  woensdag 8 januari 2014 @ 22:14:48 #92
382147 oLexie
Maorivrouwin
pi_135253562
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2014 22:13 schreef Stereotomy het volgende:
En overigens heeft 'eruit zweten' ook totaal geen zin, tenzij je de rest van de tijd gedehydreerd rond wil lopen. Anders vul je dat toch weer aan door water te drinken. :)

Wil je chronisch de waterbijdrage aan je LBM omlaag schroeven (waarvan ik echt betwijfel of dat echt nodig is, heb er iig nog nooit aanwijzingen voor gezien dat 'vocht vasthouden' het cosmetische probleem was ipv een paar pondjes teveel), dan zul je aan je electrolytenbalans moeten werken, zoals hierboven beschreven. :)
Daar heb je ook wel weer een punt ja :')
Probeer wel minder zout te eten maar als ik een ei bak gaat daar toch echt wel een hoop zout overheen.

Moet je trouwens niet redelijk wat zout eten als je veel sport?

Kan het mis hebben (heb me er verder nooit in verdiept) maar heb ooit geleerd dat als je zweet niet zout smaakt, je zout tekort hebt.
Bay of Plenty
pi_135253655
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2014 21:57 schreef oLexie het volgende:

[..]

Ja ik heb nogal bolle bipsen ja, die zijn ook een oorzak dat mijn rug de grond gewoon niet aanraakt. :')
:o
  woensdag 8 januari 2014 @ 22:16:52 #94
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_135253704
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2014 22:14 schreef oLexie het volgende:

[..]

Daar heb je ook wel weer een punt ja :')
Probeer wel minder zout te eten maar als ik een ei bak gaat daar toch echt wel een hoop zout overheen.

Moet je trouwens niet redelijk wat zout eten als je veel sport?

Kan het mis hebben (heb me er verder nooit in verdiept) maar heb ooit geleerd dat als je zweet niet zout smaakt, je zout tekort hebt.
Je moet idd behoorlijk wat meer zout (natrium vooral) en andere mineralen erbij eten als je veel zweet :)
Confidence through competence
pi_135253869
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2014 22:16 schreef Stereotomy het volgende:

[..]

Je moet idd behoorlijk wat meer zout (natrium vooral) en andere mineralen erbij eten als je veel zweet :)
Ja daar ga ik soms de fout in. Eet normaal niet heel erg zout, veel melk, eieren, havermout enz. Merk dat als ik zout eet ik ook meer kracht heb. Let daar ook bewust op en anders gooi ik gewoon wat zout bij mn whey/havermout shakes in.
  woensdag 8 januari 2014 @ 22:20:31 #96
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_135253927
eet je wel veel brood? Ik namelijk niet, en daar mis ik al een zut zout bij, en niet te vergeten jodium. Gelukkig zit er 100% AHD kaliumjodide in mijn multivit.
Confidence through competence
pi_135254159
Laatste keer dat ik brood at was in augustus ofzo. En idd daar mis je best wat mee.
  woensdag 8 januari 2014 @ 22:25:07 #98
382147 oLexie
Maorivrouwin
pi_135254210
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2014 22:16 schreef Stereotomy het volgende:

[..]

Je moet idd behoorlijk wat meer zout (natrium vooral) en andere mineralen erbij eten als je veel zweet :)
Dan hou ik mijn zout nu aan hoe ik het eet. Heb nu meer tijd om naar de sportschool te gaan (ontslag genomen van werk ivm stage in februari, maandje rust!!!!!!! O+) en ga sowieso drie/vier keer in de week vanaf nu (normaal twee keer).

Ik vind het trouwens ook gewoon echt heerlijk om te zweten in de spotschool, dan ff af te koelen en daarna uitgebreid te douchen. Nachtrust garantie. O+
Bay of Plenty
  woensdag 8 januari 2014 @ 22:35:07 #99
63722 z80
I fink you freaky
pi_135254744
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2014 21:30 schreef oLexie het volgende:
Iemand tips tegen pijn in de onderrug bij buikspier oefeningen op de grond? Of oefeningen waarbij mijn onderrug minder belast wordt.

Ik heb een hele holle onderrug, handdoek eronder werkt voor geen meter en als ik mijn onderrug plat op de grond duw dan ligt mijn bekken zo erg gekanteld dat ik de oefening niet normaal kan uitvoeren.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
je achterwerk wat meer trainen en wat extra oefeningen voor de rug doen.
dit wel op andere dagen dan dat je de buikspieren traint.
en wat je ook kan doen om je rug wat minder te belasten tijdens de buikspier oefeningen is je voeten op een bal of halter leggen.

ps
vocht er uit zweten heeft geen zin. dit is het zelfde als na de sauna gaan en na afloop roepen dat je bent afgevallen. dit vocht zit er meteen waar in bij de eerste de beste keer dat je wat drinkt.
daarbij dat beetje water dat je verliest geeft in het gunstigste geval een winst van 2KG.
het is interessanter om te kijken naar aandeel vet. zowel in absolute hoeveelheid (KG) als in procenten.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
  woensdag 8 januari 2014 @ 22:39:23 #100
382147 oLexie
Maorivrouwin
pi_135255015
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2014 22:35 schreef z80 het volgende:

[..]

je achterwerk wat meer trainen en wat extra oefeningen voor de rug doen.
dit wel op andere dagen dan dat je de buikspieren traint.
en wat je ook kan doen om je rug wat minder te belasten tijdens de buikspier oefeningen is je voeten op een bal of halter leggen.

ps
vocht er uit zweten heeft geen zin. dit is het zelfde als na de sauna gaan en na afloop roepen dat je bent afgevallen. dit vocht zit er meteen waar in bij de eerste de beste keer dat je wat drinkt.
daarbij dat beetje water dat je verliest geeft in het gunstigste geval een winst van 2KG.
het is interessanter om te kijken naar aandeel vet. zowel in absolute hoeveelheid (KG) als in procenten.
't Gaat me niet zozeer om mijn gewicht, sta nauwelijks op een weegschaal om eerlijk te zijn. De ene dag vind ik mijn armen chubby (wat niet echt zo is, heb een spiermassa van 41% ;( ) en de andere dag vind ik ze prachtig.

Vet was de laatste keeeeerrrrr zo even uit mijn hoofd 21 of 22% Dat was wel voor de kerst :')

Kont train ik al (al ga ik dat wel minderen want dat ding wordt te groot anders), onderrug niet maar ga ik ook aanpakken alvorens ik buik weer ga doen.
Bay of Plenty
pi_135255273
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2014 22:39 schreef oLexie het volgende:

[..]

't Gaat me niet zozeer om mijn gewicht, sta nauwelijks op een weegschaal om eerlijk te zijn. De ene dag vind ik mijn armen chubby (wat niet echt zo is, heb een spiermassa van 41% ;( ) en de andere dag vind ik ze prachtig.

Vet was de laatste keeeeerrrrr zo even uit mijn hoofd 21 of 22% Dat was wel voor de kerst :')

Kont train ik al (al ga ik dat wel minderen want dat ding wordt te groot anders), onderrug niet maar ga ik ook aanpakken alvorens ik buik weer ga doen.
Interessant scenario, ben benieuwd welke kant je op gaat. Veel succes in ieder geval! :) Zou je trouwens een foto kunnen posten? Gewoon in een standaard yoga pants, van de zijkant.
  woensdag 8 januari 2014 @ 22:45:18 #102
382147 oLexie
Maorivrouwin
pi_135255340
quote:
14s.gif Op woensdag 8 januari 2014 22:43 schreef Panzermaus het volgende:

[..]

Interessant scenario, ben benieuwd welke kant je op gaat. Veel succes in ieder geval! :) Zou je trouwens een foto kunnen posten? Gewoon in een standaard yoga pants, van de zijkant.
Lol, op Fok!? _O-

Zal ff kijken, heb nieteens yoga pants :') (en ook geen leggings) gewoon wijde grijze broek, sport om te sporten niet om bekeken te worden. :(
Bay of Plenty
pi_135255475
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2014 22:45 schreef oLexie het volgende:

[..]

Lol, op Fok!? _O-

Zal ff kijken, heb nieteens yoga pants :') (en ook geen leggings) gewoon wijde grijze broek, sport om te sporten niet om bekeken te worden. :(
Geen yoga pants, geen leggings? ;( Als meisje? ;( Wil ik dit wel zien, Phanster? :D
  woensdag 8 januari 2014 @ 22:50:35 #104
382147 oLexie
Maorivrouwin
pi_135255568
quote:
11s.gif Op woensdag 8 januari 2014 22:48 schreef Panzermaus het volgende:

[..]

Geen yoga pants, geen leggings? ;( Als meisje? ;( Wil ik dit wel zien, Phanster? :D
Sorry hoor maar ik ga toch echt niet in een legging rondlopen :')
Ik draag gewoon jeans, en heb ook geen Uggs of panterprintjes. De Vespa ontbreekt ook, al is dat dan wel weer jammer.
Bay of Plenty
pi_135255624
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2014 22:50 schreef oLexie het volgende:

[..]

Sorry hoor maar ik ga toch echt niet in een legging rondlopen :')
Ik draag gewoon jeans, en heb ook geen Uggs of panterprintjes. De Vespa ontbreekt ook, al is dat dan wel weer jammer.
De leggings zijn nog tot daar aan toe, maar zelfs niet zo'n strakke trainingsbroek? Heb je nooit op dansen ofzo gezeten? :o En waar hardloop je dan in?
  woensdag 8 januari 2014 @ 22:53:33 #106
382147 oLexie
Maorivrouwin
pi_135255767
quote:
3s.gif Op woensdag 8 januari 2014 22:51 schreef Panzermaus het volgende:

[..]

De leggings zijn nog tot daar aan toe, maar zelfs niet zo'n strakke trainingsbroek? Heb je nooit op dansen ofzo gezeten? :o En waar hardloop je dan in?
Heb wel op dansen gezeten maar dat was hiphop, had wel strakke broek maar die ligt denk ik bij m'n vader thuis. Hardlopen kan ik niet ivm eeuwig durende en zichzelf herhalende scheenvliesontsteking.
Bay of Plenty
pi_135255795
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2014 22:00 schreef oLexie het volgende:

[..]

:')

Ik heb spierbouw die ik niet wil, nee dus. Alleen heel veel herhalingen met licht gewicht (pulleys, chestpress enzo) en thuis squatten want in de sportschool word je zo aangekeken als je dat doet. :')
Gewoon die bitches negeren en lekker gaan deadliften, benchpressen en squatten.
  woensdag 8 januari 2014 @ 22:55:42 #108
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_135255891
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2014 22:50 schreef oLexie het volgende:

[..]

Sorry hoor maar ik ga toch echt niet in een legging rondlopen :')
Ik draag gewoon jeans, en heb ook geen Uggs of panterprintjes. De Vespa ontbreekt ook, al is dat dan wel weer jammer.
Je hebt toch niet zo'n fout jaren '80 tennisbroekje aan als je fitnesst he...
Confidence through competence
pi_135255925
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2014 22:45 schreef oLexie het volgende:

[..]

Lol, op Fok!? _O-

Zal ff kijken, heb nieteens yoga pants :') (en ook geen leggings) gewoon wijde grijze broek, sport om te sporten niet om bekeken te worden. :(
Goede mindset sowieso. Helft van de vrouwen in de gym hier sport met make-up op en in van die strakke sexy pakjes enzo :') en 90% van de tijd op hun telefoon bezig zijn natuurlijk.
pi_135255998
quote:
1s.gif Op woensdag 8 januari 2014 22:56 schreef Sapstengel het volgende:

[..]

Goede mindset sowieso. Helft van de vrouwen in de gym hier sport met make-up op en in van die strakke sexy pakjes enzo :') en 90% van de tijd op hun telefoon bezig zijn natuurlijk.
#instafit #healthy #gym #lookingforpenis

quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2014 22:53 schreef oLexie het volgende:

[..]

Heb wel op dansen gezeten maar dat was hiphop, had wel strakke broek maar die ligt denk ik bij m'n vader thuis. Hardlopen kan ik niet ivm eeuwig durende en zichzelf herhalende scheenvliesontsteking.
Ik hoop dat je desondanks snel herstelt van je scheenvliesontsteking. Desgewenst kan ik je helpen bij het samenstellen van een passende hardloop outfit.
pi_135256006
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2014 22:20 schreef Stereotomy het volgende:
eet je wel veel brood? Ik namelijk niet, en daar mis ik al een zut zout bij, en niet te vergeten jodium. Gelukkig zit er 100% AHD kaliumjodide in mijn multivit.
Zeg, kun jij me uitleggen waarom stress een factor is betreft gewichtstoename?
  woensdag 8 januari 2014 @ 22:59:34 #112
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_135256092
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2014 22:57 schreef G.R.S. het volgende:

[..]

Zeg, kun jij me uitleggen waarom stress een factor is betreft gewichtstoename?
Door stress wil jij je beter voelen en daarom ga je óf masturberen óf snacken? En een van beide zorgt voor veel energieinname?

Weet niet precies hoe jij het een en ander doet natuurlijk. :+
Confidence through competence
  woensdag 8 januari 2014 @ 23:00:20 #113
382147 oLexie
Maorivrouwin
pi_135256138
quote:
11s.gif Op woensdag 8 januari 2014 22:55 schreef Stereotomy het volgende:

[..]

Je hebt toch niet zo'n fout jaren '80 tennisbroekje aan als je fitnesst he...
Nee, gewoon een sportbroek van Only Play. Zit alleen stak bij m'n reet en bij m'n enkels. Ik hoef niet zonodig m'n lichaam te showen, erger me altijd aan die types.
quote:
1s.gif Op woensdag 8 januari 2014 22:56 schreef Sapstengel het volgende:

[..]

Goede mindset sowieso. Helft van de vrouwen in de gym hier sport met make-up op en in van die strakke sexy pakjes enzo :') en 90% van de tijd op hun telefoon bezig zijn natuurlijk.
Ja dit dus.
Bay of Plenty
pi_135256187
quote:
11s.gif Op woensdag 8 januari 2014 22:59 schreef Stereotomy het volgende:

[..]

Door stress wil jij je beter voelen en daarom ga je óf masturberen óf snacken? En een van beide zorgt voor veel energieinname?

Weet niet precies hoe jij het een en ander doet natuurlijk. :+
Smooth introductie van het onderwerp. Doe deze shit op OkC brah.
pi_135256203
quote:
11s.gif Op woensdag 8 januari 2014 22:59 schreef Stereotomy het volgende:

[..]

Door stress wil jij je beter voelen en daarom ga je óf masturberen óf snacken? En een van beide zorgt voor veel energieinname?

Weet niet precies hoe jij het een en ander doet natuurlijk. :+
Lol, het is of of dus :')

Ik dacht dat het wat gecompliceerder in elkaar zat :')
  woensdag 8 januari 2014 @ 23:02:53 #116
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_135256293
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2014 23:01 schreef G.R.S. het volgende:

[..]

Lol, het is of of dus :')

Ik dacht dat het wat gecompliceerder in elkaar zat :')
Heb ooit een filmpje gezien waarin én gemasturbeerd én gesnackt werd :o

En daarna werd die feeder geplet door dat wijf. Vond hij geil.
Confidence through competence
pi_135256569
quote:
11s.gif Op woensdag 8 januari 2014 23:02 schreef Stereotomy het volgende:

[..]

Heb ooit een filmpje gezien waarin én gemasturbeerd én gesnackt werd :o

En daarna werd die feeder geplet door dat wijf. Vond hij geil.
:') Ach heb ooit een filmpje gezien waar komkommers in vreemde plekken werden gestopt. Daarna aten ze het ook nog op. Toch nog wat eiwitten kunnen innemen. Ideaal!
  woensdag 8 januari 2014 @ 23:15:51 #118
242690 IJsdraakje
Feliz Navidad
pi_135257042
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2014 23:07 schreef G.R.S. het volgende:

[..]

:') Ach heb ooit een filmpje gezien waar komkommers in vreemde plekken werden gestopt. Daarna aten ze het ook nog op. Toch nog wat eiwitten kunnen innemen. Ideaal!
:')

Morgen waarschijnlijk zeikweer, dus ipv hardlopen naar de sportschool. Kijken of ik weer zeeën van ruimte heb. O+
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
pi_135257338
quote:
14s.gif Op woensdag 8 januari 2014 22:43 schreef Panzermaus het volgende:

[..]

Zou je trouwens een foto kunnen posten? Gewoon in een standaard yoga pants, van de zijkant.
:D Ik ben vóór ^O^

Maar dan wil ik ook graag foto's van de mannen in dit topic, ook in strakke yogabroek (ja, die mannen bestaan) of anders, als het echt niet anders kan, in zo'n professioneel, vacuüm gezogen wielrenpakje, inclusief handschoentjes en helm, waarin ik steeds meer mannen zie spinnen O+
  woensdag 8 januari 2014 @ 23:23:59 #120
242690 IJsdraakje
Feliz Navidad
pi_135257507
Spinnen met helm? Srsly?
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
pi_135258066
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2014 22:57 schreef G.R.S. het volgende:

[..]

Zeg, kun jij me uitleggen waarom stress een factor is betreft gewichtstoename?
Stress verhoogt cortisol, wat vaak in verband wordt gebracht met gewichtstoename. Of dit ook echt zo is weet ik niet (misschien eten die mensen meer en is dat niet meegenomen in onderzoeken), maar zal de reden zijn waarom je het hebt gehoord.
pi_135258116
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2014 23:23 schreef IJsdraakje het volgende:
Spinnen met helm? Srsly?
Haha DIT! _O-

quote:
10s.gif Op woensdag 8 januari 2014 23:21 schreef Nadine26 het volgende:

[..]

:D Ik ben vóór ^O^

Maar dan wil ik ook graag foto's van de mannen in dit topic, ook in strakke yogabroek (ja, die mannen bestaan) of anders, als het echt niet anders kan, in zo'n professioneel, vacuüm gezogen wielrenpakje, inclusief handschoentjes en helm, waarin ik steeds meer mannen zie spinnen O+
Handschoentjes, helm, my nigga, what. _O- Ik heb wel sexy pics =$, maar die ruil ik alleen. :) :)
pi_135258128
quote:
7s.gif Op woensdag 8 januari 2014 21:45 schreef Snakey het volgende:

[..]

Planks. Sit ups zijn de pest voor je rug. http://www.womenshealthmag.com/fitness/plank-exercise
Dat zijn trouwens hele goede plankoefeningen, bedankt :)

@ oLexie: ik heb ook altijd pijn in mijn onderrug bij 'gewone' buikspieroefeningen. Het schijnt ook gewoon echt niet goed voor je rug/nek te zijn, én het zet nauwelijks zoden aan de dijk. Je kunt inderdaad veel beter planks doen, en dan heel goed je buikspieren/bekkenbodemspieren aanspannen om 'doorhangen' te voorkomen.

En een goede (yoga)oefening is deze:

http://www.yogaonline.nl/(...)ripurna-navasana.htm
pi_135258379
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2014 23:23 schreef IJsdraakje het volgende:
Spinnen met helm? Srsly?
Nou... echt wel :D

En met allemaal reclames op hun pakken, hè. Helmen, haarbanden, hartslagmeters, ik denk dat ze drie kwartier in de kleedkamer nodig hebben om al die gadgets vast te gespen en om te binden. Maar dan HEB JE OOK WAT *O*
pi_135258627
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2014 23:33 schreef Nic1 het volgende:

[..]

Stress verhoogt cortisol, wat vaak in verband wordt gebracht met gewichtstoename. Of dit ook echt zo is weet ik niet (misschien eten die mensen meer en is dat niet meegenomen in onderzoeken), maar zal de reden zijn waarom je het hebt gehoord.
Bedankt!

Ik ga ff wat onderzoekjes lezen hierover :)
  woensdag 8 januari 2014 @ 23:53:33 #126
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_135259091
Verhoogde cortisol wordt weer in verbang gebracht met verminderde insulinesensitiviteit etc. etc.

maar het komt er gewoon op neer dat we graag naar junkfood grijpen als we aan het stressen zijn. na een dag kapot werken loop ik ook altijd langs de gebakafdeling van de AH te kijken naar de gevulde koeken e.d.
Confidence through competence
  woensdag 8 januari 2014 @ 23:55:00 #127
242690 IJsdraakje
Feliz Navidad
pi_135259163
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2014 23:39 schreef Nadine26 het volgende:

[..]

Nou... echt wel :D

En met allemaal reclames op hun pakken, hè. Helmen, haarbanden, hartslagmeters, ik denk dat ze drie kwartier in de kleedkamer nodig hebben om al die gadgets vast te gespen en om te binden. Maar dan HEB JE OOK WAT *O*
Rare jongens, die spinners. :') Zou bijna bij de spinningzaal gaan zitten rond de lesjes. :+
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
pi_135259542
quote:
1s.gif Op woensdag 8 januari 2014 23:55 schreef IJsdraakje het volgende:

[..]

Rare jongens, die spinners. :') Zou bijna bij de spinningzaal gaan zitten rond de lesjes. :+
Hele rare jongens :Y Ik denk dat ze ook wel gewoon buiten fietsen, dan is zo'n pak met helm en handschoenen misschien minder gek, en blijkbaar proberen ze de echte 'fietsvibe' ook binnen te beleven, om het zo maar te zeggen. (Zou me niks verbazen als ze zich voor de les ook insmeren met vaseline tegen de kou O-) )
pi_135259705
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2014 00:04 schreef Nadine26 het volgende:

[..]

Hele rare jongens :Y Ik denk dat ze ook wel gewoon buiten fietsen, dan is zo'n pak met helm en handschoenen misschien minder gek, en blijkbaar proberen ze de echte 'fietsvibe' ook binnen te beleven, om het zo maar te zeggen. (Zou me niks verbazen als ze zich voor de les ook insmeren met vaseline tegen de kou O-) )
Handschoenen en helm op een indoor-fiets is pushing it, babe. Weet je zeker dat het mannen zijn?
pi_135260667
  donderdag 9 januari 2014 @ 07:28:12 #131
253447 Ethanolic
TOUCH UR FUKIN CHEST BRAH
pi_135262541
_O-
Deathlift or Die.
pi_135265346
quote:
Zo ga je wel harder
pi_135281047
Leuke voedingsdiscussie in het vorige topic. Volledig eens met meten = weten. Als vrouw zijnde heeft weten wat je naar binnen schuift eerder een ontspannende werking op me dan dat het m'n stresslevel verhoogd. Dat was wel anders toen ik nog voornamelijk dacht in 'goede' en 'foute' producten. Wat kon ik het mezelf onnodig moeilijk maken. Damn, was het toch die cortisol :+
  vrijdag 10 januari 2014 @ 20:49:20 #134
349633 SiIk
Echt zijde
pi_135332890
:W
In de OP staat dat je cardio moet doen na krachttraining. Wat is het idee hierachter?
Why get married and make one man miserable when I can stay single and make thousands miserable? -Carrie Snow
Op woensdag 21 oktober 2015 14:26 schreef kanovinnie het volgende:
Silk is niet hosselbaar voor een simpele sterveling als ik.
  vrijdag 10 januari 2014 @ 20:53:28 #135
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_135333169
Moet niks. Maar de meest efficiente volgorde als je beide wil doen, is cardio na krachttraining omdat andersom betekent dat je door legere glycogeenreservers je niet voluit kunt gaan bij krachttraining.

Andersom, na krachttraining ff op matig tempo fietsen of rennen gaat prima.
Confidence through competence
  vrijdag 10 januari 2014 @ 21:14:34 #136
349633 SiIk
Echt zijde
pi_135334503
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2014 20:53 schreef Stereotomy het volgende:
Moet niks. Maar de meest efficiente volgorde als je beide wil doen, is cardio na krachttraining omdat andersom betekent dat je door legere glycogeenreservers je niet voluit kunt gaan bij krachttraining.

Andersom, na krachttraining ff op matig tempo fietsen of rennen gaat prima.
Op matig tempo ja. Maar ik ben op dit moment bezig met opbouwen van hardlopen, en vind het al zwaar genoeg als ik daar mee begin. Ga ik dat nog wel volhouden als ik eerst kracht heb gedaan dan?
Idealiter doe ik de ene dag kracht en de andere hardlopen, maar dat gaat pas weer als ik het weer warm genoeg vind om buiten te rennen :P
Why get married and make one man miserable when I can stay single and make thousands miserable? -Carrie Snow
Op woensdag 21 oktober 2015 14:26 schreef kanovinnie het volgende:
Silk is niet hosselbaar voor een simpele sterveling als ik.
  vrijdag 10 januari 2014 @ 21:15:25 #137
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_135334534
Als je hoofddoel hardlopen is, moet je vooral hard gaan lopen voor de krachttraining natuurlijk.
Confidence through competence
  vrijdag 10 januari 2014 @ 21:17:22 #138
349633 SiIk
Echt zijde
pi_135334645
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2014 21:15 schreef Stereotomy het volgende:
Als je hoofddoel hardlopen is, moet je vooral hard gaan lopen voor de krachttraining natuurlijk.
Ik wil alles :')
Doe nu eerst half uurtje lopen/rennen, dan even bijkomen op de fiets. Dan half uur kracht ofzo, en dan cooling down op de crosstrainer.
Da's niet per se slecht dus?
Why get married and make one man miserable when I can stay single and make thousands miserable? -Carrie Snow
Op woensdag 21 oktober 2015 14:26 schreef kanovinnie het volgende:
Silk is niet hosselbaar voor een simpele sterveling als ik.
  vrijdag 10 januari 2014 @ 21:18:59 #139
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_135334712
Slecht voor wat?
Confidence through competence
  vrijdag 10 januari 2014 @ 21:20:45 #140
349633 SiIk
Echt zijde
pi_135334794
Dingen. Gewoon in het algemeen, of het een goede opbouw is.
Why get married and make one man miserable when I can stay single and make thousands miserable? -Carrie Snow
Op woensdag 21 oktober 2015 14:26 schreef kanovinnie het volgende:
Silk is niet hosselbaar voor een simpele sterveling als ik.
  vrijdag 10 januari 2014 @ 21:22:59 #141
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_135334902
quote:
7s.gif Op vrijdag 10 januari 2014 21:20 schreef SiIk het volgende:
Dingen. Gewoon in het algemeen, of het een goede opbouw is.
In het algemeen is dit wel een opbouw ja.

Sorry hoor, maar als je geen specifieke doelen hebt, zijn er ook geen specifieke antwoorden te geven.
Confidence through competence
  vrijdag 10 januari 2014 @ 21:31:35 #142
349633 SiIk
Echt zijde
pi_135335372
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2014 21:22 schreef Stereotomy het volgende:

[..]

In het algemeen is dit wel een opbouw ja.

Sorry hoor, maar als je geen specifieke doelen hebt, zijn er ook geen specifieke antwoorden te geven.
Ik wil gewoon conditie opbouwen en daarnaast armen, buik en rug trainen. Niet echt een voorkeur voor cardio of kracht in die zin. Maar omdat in de OP stond dat je cardio beter ná kracht kan doen vroeg ik me af hoe het precies zit, en waarom.
Why get married and make one man miserable when I can stay single and make thousands miserable? -Carrie Snow
Op woensdag 21 oktober 2015 14:26 schreef kanovinnie het volgende:
Silk is niet hosselbaar voor een simpele sterveling als ik.
  vrijdag 10 januari 2014 @ 21:32:28 #143
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_135335436
quote:
7s.gif Op vrijdag 10 januari 2014 21:31 schreef SiIk het volgende:

[..]

Ik wil gewoon conditie opbouwen en daarnaast armen, buik en rug trainen. Niet echt een voorkeur voor cardio of kracht in die zin. Maar omdat in de OP stond dat je cardio beter ná kracht kan doen vroeg ik me af hoe het precies zit, en waarom.
Ja okee, dus dat alles wat je als 1e doet, van invloed is op het 2e.
Confidence through competence
  vrijdag 10 januari 2014 @ 21:33:26 #144
349633 SiIk
Echt zijde
pi_135335488
Dus dan zou t beste zijn om de ene keer te lopen na de krachttraining, en de andere keer andersom? Gewoon afwisselen zegmaar?
Why get married and make one man miserable when I can stay single and make thousands miserable? -Carrie Snow
Op woensdag 21 oktober 2015 14:26 schreef kanovinnie het volgende:
Silk is niet hosselbaar voor een simpele sterveling als ik.
  vrijdag 10 januari 2014 @ 21:36:35 #145
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_135335667
quote:
7s.gif Op vrijdag 10 januari 2014 21:33 schreef SiIk het volgende:
Dus dan zou t beste zijn om de ene keer te lopen na de krachttraining, en de andere keer andersom? Gewoon afwisselen zegmaar?
Als je van beide niks consistent top wil bereiken, dan moet je dat doen ja.
Confidence through competence
  vrijdag 10 januari 2014 @ 21:38:22 #146
349633 SiIk
Echt zijde
pi_135335786
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2014 21:36 schreef Stereotomy het volgende:

[..]

Als je van beide niks consistent top wil bereiken, dan moet je dat doen ja.
Wil uiteindelijk 5 km in een half uur kunnen lopen, en qua kracht heb ik niet echt een doel. Ja, wat strakkere buik krijgen weer, maar niets specifieks. Erg ambitieus is het dus sowieso niet :')
Why get married and make one man miserable when I can stay single and make thousands miserable? -Carrie Snow
Op woensdag 21 oktober 2015 14:26 schreef kanovinnie het volgende:
Silk is niet hosselbaar voor een simpele sterveling als ik.
  vrijdag 10 januari 2014 @ 21:41:40 #147
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_135335993
quote:
7s.gif Op vrijdag 10 januari 2014 21:38 schreef SiIk het volgende:

[..]

Wil uiteindelijk 5 km in een half uur kunnen lopen, en qua kracht heb ik niet echt een doel. Ja, wat strakkere buik krijgen weer, maar niets specifieks. Erg ambitieus is het dus sowieso niet :')
Als je plateaut voor dat doel zul je uiteindelijk dan krachttraining ff moeten laten schieten dus. Maar dat snap je zelf waarschijnlijk ook gewoon wel :)
Confidence through competence
  vrijdag 10 januari 2014 @ 21:45:57 #148
349633 SiIk
Echt zijde
pi_135336225
Hmm, dan ga ik gewoon beginnen met lopen en beginnen met kracht afwisselen, en als t rennen dan op t einde niet meer lukt dat gewoon eerst doen.
Maar eerst maar eens een weekendje uitrusten.
Why get married and make one man miserable when I can stay single and make thousands miserable? -Carrie Snow
Op woensdag 21 oktober 2015 14:26 schreef kanovinnie het volgende:
Silk is niet hosselbaar voor een simpele sterveling als ik.
  vrijdag 10 januari 2014 @ 22:08:47 #149
63722 z80
I fink you freaky
pi_135337378
quote:
14s.gif Op vrijdag 10 januari 2014 21:45 schreef SiIk het volgende:
Hmm, dan ga ik gewoon beginnen met lopen en beginnen met kracht afwisselen, en als t rennen dan op t einde niet meer lukt dat gewoon eerst doen.
Maar eerst maar eens een weekendje uitrusten.
bedenk eerst wat je wil gaan trainen. alles tegelijk gaat niet.
na een warming-up eerst kracht training en voluit gaan. op dat moment zitten de spieren nog vol met energie. daarna kun je als je zin hebt nog wat cardio op een rustig tempo doen om nog wat extra spek te verbranden.
ga je voor conditie verbetering vergeet dan de krachttraining. warming-up en vol aan de bak het een hoge hartslag. als je dit goed doet heb je geen energie meer om nog een krachttraining er achteraan te plakken.
eerst op een crosstrainer of loopband spek er af proberen te werken en daarna kracht is onzin.
je gaat eerst je best doen om alle snelle energie voorraad uit je lichaam te gebruiken zodat er ook vet als brandstof moet worden ingezet om daarna krachttraining te doen waarbij je snel veel energie nodig hebt. juist ja, die energie die je eerst met moeite er af het gelopen.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
  vrijdag 10 januari 2014 @ 22:15:54 #150
349633 SiIk
Echt zijde
pi_135337758
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2014 22:08 schreef z80 het volgende:

[..]

bedenk eerst wat je wil gaan trainen. alles tegelijk gaat niet.
na een warming-up eerst kracht training en voluit gaan. op dat moment zitten de spieren nog vol met energie. daarna kun je als je zin hebt nog wat cardio op een rustig tempo doen om nog wat extra spek te verbranden.
ga je voor conditie verbetering vergeet dan de krachttraining. warming-up en vol aan de bak het een hoge hartslag. als je dit goed doet heb je geen energie meer om nog een krachttraining er achteraan te plakken.
eerst op een crosstrainer of loopband spek er af proberen te werken en daarna kracht is onzin.
je gaat eerst je best doen om alle snelle energie voorraad uit je lichaam te gebruiken zodat er ook vet als brandstof moet worden ingezet om daarna krachttraining te doen waarbij je snel veel energie nodig hebt. juist ja, die energie die je eerst met moeite er af het gelopen.
Ik hoef er geen spek af te werken, maar wil conditie opbouwen. Na een half uur lopen ben ik echt wel vrij kapot, maar wat ik nu doe is dus 10 minuten ofzo rustig aan, beetje fietsen enzo, en daarna kracht. Dat gaat opzich best. Misschien omdat ik vooral mn armen, buik en rug train, en mn benen oversla, en daardoor andere spieren aanspreek?
Hoe zou ik het dan moeten aanpakken als ik toch beide wil doen, ene dag het een en andere dag het ander?
Why get married and make one man miserable when I can stay single and make thousands miserable? -Carrie Snow
Op woensdag 21 oktober 2015 14:26 schreef kanovinnie het volgende:
Silk is niet hosselbaar voor een simpele sterveling als ik.
  vrijdag 10 januari 2014 @ 22:29:06 #151
63722 z80
I fink you freaky
pi_135338609
quote:
7s.gif Op vrijdag 10 januari 2014 22:15 schreef SiIk het volgende:

[..]

Ik hoef er geen spek af te werken, maar wil conditie opbouwen. Na een half uur lopen ben ik echt wel vrij kapot, maar wat ik nu doe is dus 10 minuten ofzo rustig aan, beetje fietsen enzo, en daarna kracht. Dat gaat opzich best. Misschien omdat ik vooral mn armen, buik en rug train, en mn benen oversla, en daardoor andere spieren aanspreek?
Hoe zou ik het dan moeten aanpakken als ik toch beide wil doen, ene dag het een en andere dag het ander?
correct.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
  vrijdag 10 januari 2014 @ 22:32:05 #152
349633 SiIk
Echt zijde
pi_135338790
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2014 22:29 schreef z80 het volgende:

[..]

correct.
Hmm, laat ik nou te lui zijn om 5 dagen in de week naar de fitness te gaan en geen zin hebben om buiten te gaan hardlopen met dit weer.
Maar eens kijken hoe ik het ga aanpakken dan. 2x per week hardlopen en 1x kracht is wel weinig. Dan bouw je qua kracht sowieso niks op.
Why get married and make one man miserable when I can stay single and make thousands miserable? -Carrie Snow
Op woensdag 21 oktober 2015 14:26 schreef kanovinnie het volgende:
Silk is niet hosselbaar voor een simpele sterveling als ik.
pi_135345345
quote:
7s.gif Op vrijdag 10 januari 2014 22:15 schreef SiIk het volgende:

[..]

Ik hoef er geen spek af te werken, maar wil conditie opbouwen. Na een half uur lopen ben ik echt wel vrij kapot, maar wat ik nu doe is dus 10 minuten ofzo rustig aan, beetje fietsen enzo, en daarna kracht. Dat gaat opzich best. Misschien omdat ik vooral mn armen, buik en rug train, en mn benen oversla, en daardoor andere spieren aanspreek?
Hoe zou ik het dan moeten aanpakken als ik toch beide wil doen, ene dag het een en andere dag het ander?
Tenzij je een wedstrijd (waarbij je dus op je best moet zijn om een prestatie te leveren) hebt zou ik altijd pas hardlopen na de krachttraining. Omdat het je alleen om conditie gaat is de prestatie van het hardlopen niet zo relevant als die van de krachttraining. Benen overslaan is overigens niet slim.
  zaterdag 11 januari 2014 @ 01:53:22 #154
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_135345431
quote:
14s.gif Op vrijdag 10 januari 2014 21:45 schreef SiIk het volgende:
Hmm, dan ga ik gewoon beginnen met lopen en beginnen met kracht afwisselen, en als t rennen dan op t einde niet meer lukt dat gewoon eerst doen.
Maar eerst maar eens een weekendje uitrusten.
Tenzij je een sterke sprinter wil worden, moet je krachttraining heel gericht toepassen. Een 5km renner met dikke squat of deadlift poten zal nooit een winner worden.

Als je een goede renner wil zijn kun je je beter daar in trainen.
  zaterdag 11 januari 2014 @ 02:19:35 #155
395013 Verbosity
Dies diem docet.
pi_135345696
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2014 22:08 schreef z80 het volgende:

[..]
je gaat eerst je best doen om alle snelle energie voorraad uit je lichaam te gebruiken zodat er ook vet als brandstof moet worden ingezet om daarna krachttraining te doen waarbij je snel veel energie nodig hebt. juist ja, die energie die je eerst met moeite er af het gelopen.
Dit klopt aan de ene kant wel, maar blijf het bullshit vinden. Wanneer je glycogeen voorraad er door is zal je inderdaad meer vet mobiliseren als brandstof. Terwijl je het eerste half uur meer glycogeen verbruikt.

Maar dit zijn de acute veranderingen. Op lange termijn kan je beter meer intensiteit tonen zodat er ook meer suikers verbrand worden. Want bij een energie tekort over langere termijn zal het lichaam dit gaan zoeken in de vorm van vet en niet van suikers.
Op vrijdag 27 januari 2017 17:02 schreef fathank het volgende:
Verbo is terug?
Hier moet ik gepost hebben.
  zaterdag 11 januari 2014 @ 12:28:30 #156
349633 SiIk
Echt zijde
pi_135351037
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 januari 2014 01:44 schreef Nic1 het volgende:

[..]

Tenzij je een wedstrijd (waarbij je dus op je best moet zijn om een prestatie te leveren) hebt zou ik altijd pas hardlopen na de krachttraining. Omdat het je alleen om conditie gaat is de prestatie van het hardlopen niet zo relevant als die van de krachttraining. Benen overslaan is overigens niet slim.
Ik zou normaliter iedereen afraden om benen over te slaan, maar denk dat ik al genoeg uit verhouding ben. Door m'n benen over te slaan hoop ik wat meer in verhouding te komen, niet eruit te raken. Daarnaast komen ze ook nog aan bod tijdens het hardlopen, en worden ze dus niet volledig overgeslagen. Misschien dat ik er op termijn nog binnenste en buitenste bovenbeenspieren bijpak, omdat die nu niet aan bod komen, maar op dit moment lijkt het me niet erg relevant.

quote:
0s.gif Op zaterdag 11 januari 2014 01:53 schreef Snakey het volgende:

[..]

Tenzij je een sterke sprinter wil worden, moet je krachttraining heel gericht toepassen. Een 5km renner met dikke squat of deadlift poten zal nooit een winner worden.

Als je een goede renner wil zijn kun je je beter daar in trainen.
Heb niet de amibitie om een winner te worden, maar ook niet qua krachttraining. Ik doe het gewoon om een beetje in vorm te komen/blijven. Niet meer dan dat.
Why get married and make one man miserable when I can stay single and make thousands miserable? -Carrie Snow
Op woensdag 21 oktober 2015 14:26 schreef kanovinnie het volgende:
Silk is niet hosselbaar voor een simpele sterveling als ik.
  maandag 13 januari 2014 @ 01:25:05 #157
167941 hmmmz
Verlicht Despoot
pi_135424812
Ik doe drie keer in de week full body om als ecto wat spiermassa te bouwen. Iedere zes weken heb ik in de sportschool een meting op een tanita weegschaal. Komt een bonnetje uit met gewicht, vetpercentage, spiermassa, etc. Nu kwam ik vandaag toevallig een aantal van die bonnetjes tegen en zag ik nadat ik ze had vergeleken dat ik volgens het meetapparaat een half jaar geleden een lager vetpercentage had en een hogere spiermassa. Terwijl ik zelf in de spiegel echt wel heel duidelijk, in positieve zin, verschil kan zien. Tot zo ver de betrouwbaarheid van de sportschoolmeting :')_!

[ Bericht 3% gewijzigd door hmmmz op 13-01-2014 03:38:06 ]
Op vrijdag 12 juni 2015 21:03 schreef Danny het volgende:
Jup. Ben dan ook apetrots op je ;)
pi_135434609
Hallo,

Ik deed tot voor kort 3/4 x in de week een split (3 daagse split). Nu heb ik vanwege werk slechts 2 dagen in de week tijd om te trainen en wil ik dus graag i.p.v. een split een fb schema volgen, maar hoe kan ik dit het beste doen? Op dit moment doe ik bijv. Deadlift, Squat, BP, Pullups, Militairy press en dan nog wat buikspieroefeningen. Maar dit zou dus betekenen dat ik nooit meer biceps of tricpes zou gaan trainen, omdat ik anders veel te veel oefeningen krijg toch?
pi_135435444
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 13:59 schreef nickhguitar het volgende:
Hallo,

Ik deed tot voor kort 3/4 x in de week een split (3 daagse split). Nu heb ik vanwege werk slechts 2 dagen in de week tijd om te trainen en wil ik dus graag i.p.v. een split een fb schema volgen, maar hoe kan ik dit het beste doen? Op dit moment doe ik bijv. Deadlift, Squat, BP, Pullups, Militairy press en dan nog wat buikspieroefeningen. Maar dit zou dus betekenen dat ik nooit meer biceps of tricpes zou gaan trainen, omdat ik anders veel te veel oefeningen krijg toch?
Bij een FB is er inderdaad weinig ruimte voor isolatie-oefeningen. Aan de andere kant, heb je ze nodig? Bij een goed FB schema zal je bijna uitsluitend compounds doen, met misschien 1 of 2 isolatie oefeningen. Dan pak je ook je biceps en triceps mee, en dan isolatie redelijk overbodig. Dus deadlift, squat, ohp, pull- of chinups, bent over row zijn allen oefeningen die niet misstaan.
pi_135436090
180KG PUSH PRESS @ +/- 80 KG

A revolution is a fundamental change in power or organizational structures that takes place in a relatively short period of time.
pi_135436228
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 13:59 schreef nickhguitar het volgende:
Hallo,

Ik deed tot voor kort 3/4 x in de week een split (3 daagse split). Nu heb ik vanwege werk slechts 2 dagen in de week tijd om te trainen en wil ik dus graag i.p.v. een split een fb schema volgen, maar hoe kan ik dit het beste doen? Op dit moment doe ik bijv. Deadlift, Squat, BP, Pullups, Militairy press en dan nog wat buikspieroefeningen. Maar dit zou dus betekenen dat ik nooit meer biceps of tricpes zou gaan trainen, omdat ik anders veel te veel oefeningen krijg toch?
In elke press zit tricep activatie. In bijna elke pull zit bicep activatie.

Je hebt blijkbaar weinig tijd te besteden in de gym, Besteed je tijd effectief. Gooi je buikspier oefeningen er ook maar uit.
Zorg dat je zwaar squat, presst en deadlift. Daarnaast kun je nog wat andere compounds pakken.
A revolution is a fundamental change in power or organizational structures that takes place in a relatively short period of time.
pi_135436474
full body of push/pull/legs

wat zouden jullie doen?
  maandag 13 januari 2014 @ 14:55:10 #163
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_135437011
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 14:42 schreef 16meter het volgende:
full body of push/pull/legs

wat zouden jullie doen?
PPL, 5 dagen.
  maandag 13 januari 2014 @ 16:20:52 #164
371833 BlauweTijger
Doet tegen iedereen stoer
pi_135440549
quote:
7s.gif Op maandag 13 januari 2014 14:55 schreef Snakey het volgende:

[..]

PPL, 5 dagen.
Als je 5 dagen gaat zal ik nooit alleen PPL doen.. Dat is eerder goed voor een dag of 3. Anders natuurlijk full body als je 5 dagen de tijd hebt.
En altijd het laatste woord.
  maandag 13 januari 2014 @ 16:25:17 #165
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_135440763
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 16:20 schreef BlauweTijger het volgende:

[..]

Als je 5 dagen gaat zal ik nooit alleen PPL doen.. Dat is eerder goed voor een dag of 3. Anders natuurlijk full body als je 5 dagen de tijd hebt.
Waarom? Je doet maandag push, dinsdag pull, woensdag rust, donderdag legs, vrijdag rust, zaterdag push, zondag pull, maandag rust, dinsdag leggs. Enz. Een PPL is veel beter op 5 dagen dan 3 waar je de grote spiergroepen maar 1x per week pakt. Dan kun je beter een 4dagen split doen.

En een FB moet je echt niet 5 dagen per week doen. Tenzij je snel overtrained wil raken.
  maandag 13 januari 2014 @ 16:26:47 #166
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_135440840
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 14:33 schreef 1517 het volgende:
180KG PUSH PRESS @ +/- 80 KG

wtf. Dan voel je je weer ff heel klein als je struggelt op je plateau van 50 kg :')
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_135440859
quote:
7s.gif Op maandag 13 januari 2014 14:55 schreef Snakey het volgende:

[..]

PPL, 5 dagen.
Thx.

Full body 3x per week breekt me te op. Upper/lower 4 dagen per week ook.

Nu P/P/L/rust/P/P/L/rust etc. proberen.

evt. 2 daagjes er tussen houden.
  maandag 13 januari 2014 @ 16:29:36 #168
371833 BlauweTijger
Doet tegen iedereen stoer
pi_135440973
quote:
5s.gif Op maandag 13 januari 2014 16:25 schreef Snakey het volgende:

[..]

Waarom? Je doet maandag push, dinsdag pull, woensdag rust, donderdag legs, vrijdag rust, zaterdag push, zondag pull, maandag rust, dinsdag leggs. Enz. Een PPL is veel beter op 5 dagen dan 3 waar je de grote spiergroepen maar 1x per week pakt. Dan kun je beter een 4dagen split doen.

En een FB moet je echt niet 5 dagen per week doen. Tenzij je snel overtrained wil raken.
There is no such thing as overtraining! 8-) Nee, goed ikzelf doe meestal dit:

Maandag: Chest/tricep/buik
Dinsdag: Benen/bicep/buik
Woensdag: Rug/tricep/buik
Donderdag: Schouder bicep/buik
Vrijdag; Armen/buik :9~

Elke dag bij en om de dag een andere arm 'groep'. Heb op deze manier nooit blessures of iets gehad train altijd redelijk hard. 1 jaar en 3 maanden bezig nu. Zou jij het anders doen?
En altijd het laatste woord.
  maandag 13 januari 2014 @ 16:30:54 #169
357556 jeurse04
Usericon is son of Zeus
pi_135441045
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 14:17 schreef Banaanensuiker het volgende:

[..]

Bij een FB is er inderdaad weinig ruimte voor isolatie-oefeningen. Aan de andere kant, heb je ze nodig? Bij een goed FB schema zal je bijna uitsluitend compounds doen, met misschien 1 of 2 isolatie oefeningen. Dan pak je ook je biceps en triceps mee, en dan isolatie redelijk overbodig. Dus deadlift, squat, ohp, pull- of chinups, bent over row zijn allen oefeningen die niet misstaan.
Eens tot op zekere hoogte. Wanneer je al een aantal jaren traint is imo een split schema waarbij je ook kleinere spiergroepen zoals bi- en triceps isoleert een must. Wanneer je nog een beginner bent voldoet een FB met compounds.
190CM, 90.5KG, SQ:150KGx2 BP:100KGx2 DL:190KGx3
My end goal is not to be some massed up freak, but rather to have a physique that can be looked as art; streamlined, tapered, and universally appealing.
pi_135441059
Body part splits vind ik echt geen fuck meer aan.

Ik groei m.i. ook beter op zware compounds (met lage reprange) dan op een overdaad aan isolatie + het is een leukere manier van trainen imo.
  maandag 13 januari 2014 @ 16:32:20 #171
357556 jeurse04
Usericon is son of Zeus
pi_135441117
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 16:29 schreef BlauweTijger het volgende:

[..]

There is no such thing as overtraining! 8-) Nee, goed ikzelf doe meestal dit:

Maandag: Chest/tricep/buik
Dinsdag: Benen/bicep/buik
Woensdag: Rug/tricep/buik
Donderdag: Schouder bicep/buik
Vrijdag; Armen/buik :9~

Elke dag bij en om de dag een andere arm 'groep'. Heb op deze manier nooit blessures of iets gehad train altijd redelijk hard. 1 jaar en 3 maanden bezig nu. Zou jij het anders doen?
Waarom doe je elke dag buik? Met de compounds squat en deadlift pak je je core al aan, 5x per week buikspieren isoleren is dan zeer onnodig. En je buikspieren hebben net als elk andere spiergroep ook rust nodig.
190CM, 90.5KG, SQ:150KGx2 BP:100KGx2 DL:190KGx3
My end goal is not to be some massed up freak, but rather to have a physique that can be looked as art; streamlined, tapered, and universally appealing.
pi_135441176
Eens. Buikspier isolatie is zo overrated.

Zwaar deadliften, squatten, wat overhead werk + laag vetpercentage + hopen dat je gezegend bent met goede ab genetics. Meer is het niet. Als je dan toch graag wat wilt doen, misschien wat leg raises en cable crunches. Niet meer dan een kwartiertje per week aan verspillen.
  maandag 13 januari 2014 @ 16:34:51 #173
371833 BlauweTijger
Doet tegen iedereen stoer
pi_135441258
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 16:33 schreef 16meter het volgende:
Eens. Buikspier isolatie is zo overrated.

Zwaar deadliften, squatten, wat overhead werk + laag vetpercentage + hopen dat je gezegend bent met goede ab genetics. Meer is het niet.
Dat heb ik dus niet.. Mijn buik heeft veel training nodig met gewicht zeg maar. Abs liggen ook ietwat uit elkaar en niet netjes onder elkaar zeg maar. Zijkant is wel goed ontwikkeld. Heb nooit zodanig spierpijn in mijn buik dat ik het niet kan trainen.
En altijd het laatste woord.
  maandag 13 januari 2014 @ 16:35:15 #174
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_135441278
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 16:27 schreef 16meter het volgende:

[..]

Thx.

Full body 3x per week breekt me te op. Upper/lower 4 dagen per week ook.

Nu P/P/L/rust/P/P/L/rust etc. proberen.

evt. 2 daagjes er tussen houden.
Ik vond een FB in het begin ook erg zwaar, maar je went er aan. Hoewel ik nu in m'n nieuwe FB schema meer de nadruk op benen heb, dat is dan wederom erg zwaar.

Zoals je PPL hierboven opstelt kan het natturlijk ook. Maar zou je niet beter PPL rust, PPL rust rust nemen?
  maandag 13 januari 2014 @ 16:36:08 #175
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_135441317
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 16:34 schreef BlauweTijger het volgende:

[..]

Dat heb ik dus niet.. Mijn buik heeft veel training nodig met gewicht zeg maar. Abs liggen ook ietwat uit elkaar en niet netjes onder elkaar zeg maar. Zijkant is wel goed ontwikkeld. Heb nooit zodanig spierpijn in mijn buik dat ik het niet kan trainen.
Gebruik je barbells en dummbells, of machines?
  maandag 13 januari 2014 @ 16:37:13 #176
371833 BlauweTijger
Doet tegen iedereen stoer
pi_135441362
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 16:36 schreef Snakey het volgende:

[..]

Gebruik je barbells en dummbells, of machines?
Veel schijven meestal, dus los gewicht als stimulans. Nooit apparaten behalve de cabel voor schuine buik.

bijv.

- Rollertje
- Jackknife
- Crunch ( met gewicht in nek )
- Schuine buik door cabelfly naar beneden zeg maar
En altijd het laatste woord.
pi_135441387
quote:
7s.gif Op maandag 13 januari 2014 16:35 schreef Snakey het volgende:

[..]

Ik vond een FB in het begin ook erg zwaar, maar je went er aan. Hoewel ik nu in m'n nieuwe FB schema meer de nadruk op benen heb, dat is dan wederom erg zwaar.

Zoals je PPL hierboven opstelt kan het natturlijk ook. Maar zou je niet beter PPL rust, PPL rust rust nemen?
Hoe ziet je huidige FB er uit?

Ik geloof heel erg in 48 uur rust voor een spiergroep na een intensieve training. Een FB zou ik ma/wo/vr doen. Dan wordt dat al heel lastig. En om elk weekend afgemat te zijn is eigenlijk ook niet alles. Met een PPL kan ik denk ik wat makkelijker rust incalculeren (waar nodig) en herstel ik w.s. beter.
  maandag 13 januari 2014 @ 16:41:38 #178
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_135441567
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 16:29 schreef BlauweTijger het volgende:

[..]

There is no such thing as overtraining! 8-) Nee, goed ikzelf doe meestal dit:

Maandag: Chest/tricep/buik
Dinsdag: Benen/bicep/buik
Woensdag: Rug/tricep/buik
Donderdag: Schouder bicep/buik
Vrijdag; Armen/buik :9~

Elke dag bij en om de dag een andere arm 'groep'. Heb op deze manier nooit blessures of iets gehad train altijd redelijk hard. 1 jaar en 3 maanden bezig nu. Zou jij het anders doen?
Ik zou het iets anders doen. Buik zou ik 1, misschien 2x per week doen. Abs kan je net zo behandelen als alle andere spieren en hebben helemaal geen stimulus van 5 dagen nodig. Maar ik zou met zo'n split 4 dagen trainen ipv 5. Dus woensdag rust en die arm en buik dag laten vervallen. Isolatie oefeningen kan je na de compounds doen op die 4 dagen.
  maandag 13 januari 2014 @ 17:30:31 #179
371833 BlauweTijger
Doet tegen iedereen stoer
pi_135443559
Vinden we hiervan?

Maaltijd 1

* 3 volkoren boterhammen met pindakaas

* 1 bak kwark met rozijnen en kaneel

* Whey-shake (2 scheppen) met 400ml magere melk

* Espresso (zwart)

Maaltijd 2

* 200-250 gram vlees, vis of kip

* Ongeveer 50 gram volkoren pasta of zilvervliesrijst (50 gram ongekookt, dus meer gekookt) of 4 volkoren/meergranen wraps

* 100 gram groente

Maaltijd 3

* 200-250 gram vlees, vis of kip

* Ongeveer 50 gram volkoren pasta of zilvervliesrijst (50 gram ongekookt, dus meer gekookt) of 4 volkoren/meergranen wraps

* 100 gram groente

Maaltijd 4

* Wat de pot schaft maar probeer wel te mikken op:

* 300-350 gram vlees, vis of kip

* 100 gram volkoren pasta, zilvervliesrijst of zoete aardappel

* 200 gram groente

Tussendoortje 1 (gelijk na het trainen)

* 1 banaan

* Whey-shake (2 scheppen) met 400ml magere melk

* Handje amandelen

Tussendoortje 2

* 1 banaan

* 1 à 2 stuks fruit naar keuze (geen bananen)

Tussendoortje 3 (toetje, eet ik meestal rond een uur of 22:00)

* 1 bak kwark met kaneel en bosbessen

Naast het bakkie bij het ontbijt drink ik ’s middags en na het eten nog een espresso, verder alleen melk in de shakes en de rest van de dag water, gemiddeld zo’n 4-4,5L per dag.
En altijd het laatste woord.
pi_135443645
ziet er prima uit

hoevaal kcal?
macro's?

zoveel water drinken is niet nodig
  maandag 13 januari 2014 @ 17:41:35 #181
371833 BlauweTijger
Doet tegen iedereen stoer
pi_135443902
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 17:33 schreef 16meter het volgende:
ziet er prima uit

hoevaal kcal?
macro's?

zoveel water drinken is niet nodig
Dat hou ik eigenlijk niet zo specifiek bij. Kcal zal rond de 3000/3500 liggen?
En altijd het laatste woord.
pi_135444018
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 17:41 schreef BlauweTijger het volgende:

[..]

Dat hou ik eigenlijk niet zo specifiek bij. Kcal zal rond de 3000/3500 liggen?
Je hebt wel een erg specifiek voedingsschema, maar de hoeveelheid kcal en macro's houd je niet bij? Waarom heb je dan een voedingsschema?
  maandag 13 januari 2014 @ 18:38:14 #183
371833 BlauweTijger
Doet tegen iedereen stoer
pi_135446061
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 17:44 schreef Banaanensuiker het volgende:

[..]

Je hebt wel een erg specifiek voedingsschema, maar de hoeveelheid kcal en macro's houd je niet bij? Waarom heb je dan een voedingsschema?
:') om zo snel mogelijk resultaat te zien. Ik eet gewoon gezond en let niet specifiek op de macro's en kcal. Ik veronderstel dat het wel goed zit. Ben zelf 1,83m en 80kg. Vetpercentage rond de 6-8%. ( tijd geleden gemeten )
En altijd het laatste woord.
pi_135449835
quote:
1s.gif Op maandag 13 januari 2014 18:38 schreef BlauweTijger het volgende:

[..]

Ik veronderstel dat het wel goed zit.
ja, niet dus. als je niet meer kcal binnen krijgt dan je verbruikt zul je weinig resultaat zien. betekent niet dat je het zo nauwkeurig moet tellen, omdat je toch iedere dag verschillend actief bent, maar je moet wel op lange termijn structureel wekelijks wat zwaarder worden.
  maandag 13 januari 2014 @ 19:52:45 #185
371833 BlauweTijger
Doet tegen iedereen stoer
pi_135449984
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 19:50 schreef Deeltjesversneller het volgende:

[..]

ja, niet dus. als je niet meer kcal binnen krijgt dan je verbruikt zul je weinig resultaat zien. betekent niet dat je het zo nauwkeurig moet tellen, omdat je toch iedere dag verschillend actief bent, maar je moet wel op lange termijn structureel wekelijks wat zwaarder worden.
Hmm... Ik heb op de een of andere manier een snel werkende schildklier :P ( denk ik ) Ik ben nooit dik geweest en kom heel moeilijk aan. ( geen ecto ofzo :D ) Ik vind het dus moeilijk te bepalen hoeveel kcal ik moet nemen etc. Ik eet dus wat hierboven staat en als ik honger heb.
En altijd het laatste woord.
pi_135450040
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 19:52 schreef BlauweTijger het volgende:

[..]

Hmm... Ik heb op de een of andere manier een snel werkende schildklier :P ( denk ik ) Ik ben nooit dik geweest en kom heel moeilijk aan. ( geen ecto ofzo :D ) Ik vind het dus moeilijk te bepalen hoeveel kcal ik moet nemen etc. Ik eet dus wat hierboven staat en als ik honger heb.
simpel, kom je niet aan = meer kcal
pi_135460091
quote:
1s.gif Op maandag 13 januari 2014 18:38 schreef BlauweTijger het volgende:

[..]

:') om zo snel mogelijk resultaat te zien. Ik eet gewoon gezond en let niet specifiek op de macro's en kcal. Ik veronderstel dat het wel goed zit. Ben zelf 1,83m en 80kg. Vetpercentage rond de 6-8%. ( tijd geleden gemeten )
Maar geen/nauwelijks abs ... Bij 80kg op 183cm? Kom nou. :') Zeker op een electronische weegschaal gaan staan en die zei 6-8%? :D
Of toch du vader?
  maandag 13 januari 2014 @ 22:37:45 #188
371833 BlauweTijger
Doet tegen iedereen stoer
pi_135460159
quote:
2s.gif Op maandag 13 januari 2014 22:36 schreef Luchtkoker het volgende:

[..]

Maar geen/nauwelijks abs ... Bij 80kg op 183cm? Kom nou. :') Zeker op een electronische weegschaal gaan staan en die zei 6-8%? :D
Genetics bro... ben voor de rest aardig droog alleen heb ik geen uitstekende abbs. Dit komt wel met de tijd.. en voeding voeding voeding.
En altijd het laatste woord.
pi_135460592
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 22:37 schreef BlauweTijger het volgende:
Genetics bro... ben voor de rest aardig droog alleen heb ik geen uitstekende abbs. Dit komt wel met de tijd.. en voeding voeding voeding.
> "aardig droog"
> 6-8%

6-8% is echt super shredded, niet aardig droog.

Niet helemaal accurate want het verschilt natuurlijk per persoon en per hoeveelheid spiermassa, maar om een indicatie te geven: http://cdn.builtlean.com/(...)t-percentage-men.jpg
Of toch du vader?
  maandag 13 januari 2014 @ 22:46:30 #190
371833 BlauweTijger
Doet tegen iedereen stoer
pi_135460634
quote:
2s.gif Op maandag 13 januari 2014 22:45 schreef Luchtkoker het volgende:

[..]

> "aardig droog"
> 6-8%

6-8% is echt super shredded.
Maat van me is bodybuilder.. 3.6%. Dat is pas shredded. Misschien heb ik dan wel 10% :D Zal het binnenkort eens meten ergens.
En altijd het laatste woord.
pi_135460696
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 22:46 schreef BlauweTijger het volgende:

[..]

Maat van me is bodybuilder.. 3.6%. Dat is pas shredded. Misschien heb ik dan wel 10% :D Zal het binnenkort eens meten ergens.
Man man man waar haal je deze cijfers toch vandaan. :')

Wedstrijd atleten zijn op de dag van hun wedstrijd misschien net 3-4%. Dit houden ze welgeteld 1 dag vol, omdat anders je organen falen (en je lichaam bovendien onmogelijk graag vet wilt aanzetten op dat bf om zichzelf te bschermen).

Wederom: http://cdn.builtlean.com/(...)t-percentage-men.jpg

edit- Ik zie dat ik in het Fitness topic zit. Ik dacht al deze tijd dat ik in het BB topic zat. :')
Of toch du vader?
  maandag 13 januari 2014 @ 22:48:16 #192
371833 BlauweTijger
Doet tegen iedereen stoer
pi_135460726
quote:
2s.gif Op maandag 13 januari 2014 22:47 schreef Luchtkoker het volgende:

[..]

Man man man waar haal je deze cijfers toch vandaan. :')

Wedstrijd atleten zijn op de dag van hun wedstrijd misschien net 3-4%. Dit houden ze welgeteld 1 dag vol, omdat anders je organen falen (en je lichaam bovendien onmogelijk graag vet wilt aanzetten op dat bf om zichzelf te bschermen).
Stond op Facebook :@ incl. foto
En altijd het laatste woord.
pi_135465627
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 16:29 schreef BlauweTijger het volgende:

[..]

There is no such thing as overtraining! 8-) Nee, goed ikzelf doe meestal dit:

Maandag: Chest/tricep/buik
Dinsdag: Benen/bicep/buik
Woensdag: Rug/tricep/buik
Donderdag: Schouder bicep/buik
Vrijdag; Armen/buik :9~

Elke dag bij en om de dag een andere arm 'groep'. Heb op deze manier nooit blessures of iets gehad train altijd redelijk hard. 1 jaar en 3 maanden bezig nu. Zou jij het anders doen?
Wat ik me even afvraag: hoe lang doe jij over een training? Ik lees hier vaak dat mensen 'binnen een uur' klaar zijn, ikzelf doe het in 35 tot 40 minuten (alleen de krachttraining, dus zonder warming up of eventuele buikspieroefeningen), maar als ik jouw schema zo bekijk, zou ik binnen tien minuten weer buiten staan :D No offence, ik neem aan dat je heel anders traint dan ik en een heel scala aan oefeningen afwerkt voor die 3 spiergroepen die je per dag traint. Kun je uitleggen hoe je dat doet?
pi_135468522
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2014 00:37 schreef Nadine26 het volgende:

[..]

Wat ik me even afvraag: hoe lang doe jij over een training? Ik lees hier vaak dat mensen 'binnen een uur' klaar zijn, ikzelf doe het in 35 tot 40 minuten (alleen de krachttraining, dus zonder warming up of eventuele buikspieroefeningen), maar als ik jouw schema zo bekijk, zou ik binnen tien minuten weer buiten staan :D No offence, ik neem aan dat je heel anders traint dan ik en een heel scala aan oefeningen afwerkt voor die 3 spiergroepen die je per dag traint. Kun je uitleggen hoe je dat doet?
Het is simpel om een uur te vullen met een of twee spiergroepen, maar of het handig is...
Ik zou geen enkele beginner aanraden een 5-daagse split te gaan doen. En elke dag buikspieren... :')
  dinsdag 14 januari 2014 @ 08:28:44 #195
371833 BlauweTijger
Doet tegen iedereen stoer
pi_135468864
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2014 00:37 schreef Nadine26 het volgende:

[..]

Wat ik me even afvraag: hoe lang doe jij over een training? Ik lees hier vaak dat mensen 'binnen een uur' klaar zijn, ikzelf doe het in 35 tot 40 minuten (alleen de krachttraining, dus zonder warming up of eventuele buikspieroefeningen), maar als ik jouw schema zo bekijk, zou ik binnen tien minuten weer buiten staan :D No offence, ik neem aan dat je heel anders traint dan ik en een heel scala aan oefeningen afwerkt voor die 3 spiergroepen die je per dag traint. Kun je uitleggen hoe je dat doet?
Tuurlijk! Ik doe ongeveer 45 minuten over de hoofd-spiergroep, dus bijvoorbeeld rug. Ik doe dan ongeveer 6 oefeningen en begin altijd met pull-ups. Voor borst 5 oefeningen, ligt er maar net aan hoe 'vol' ik zit. Bicep pak ik daarna, duurt ongeveer 20 minuten met 3 oefeningen. Hierna een kwartiertje buik ongeveer met 4 oefeningen en weinig rust. Ik train dus meestal anderhalf uur. (gemiddeld )
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2014 07:26 schreef Nic1 het volgende:

[..]

Het is simpel om een uur te vullen met een of twee spiergroepen, maar of het handig is...
Ik zou geen enkele beginner aanraden een 5-daagse split te gaan doen. En elke dag buikspieren... :')
Ik ben geen beginner :) en mijn buik kan dit makkelijk hebben. ( moet zelfs wil ik echt spierpijn hebben en profijt zien )
En altijd het laatste woord.
pi_135469581
Als ik jou was zou ik eerst even de OP van het bodybuilding topic goed doorlezen.
  dinsdag 14 januari 2014 @ 09:25:04 #197
371833 BlauweTijger
Doet tegen iedereen stoer
pi_135469650
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2014 09:21 schreef Banaanensuiker het volgende:
Als ik jou was zou ik eerst even de OP van het bodybuilding topic goed doorlezen.
Ik? Wat is er dan?
En altijd het laatste woord.
  dinsdag 14 januari 2014 @ 09:41:51 #198
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_135470010
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2014 08:28 schreef BlauweTijger het volgende:

Ik ben geen beginner :) en mijn buik kan dit makkelijk hebben. ( moet zelfs wil ik echt spierpijn hebben en profijt zien )
Het gaat er niet om of je buik het kan hebben, het gaat er om dat het geen nut heeft om 5x per week je buik te trainen. Spierpijn heeft niks met profijt te maken.
  dinsdag 14 januari 2014 @ 09:45:34 #199
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_135470088
quote:
15s.gif Op vrijdag 10 januari 2014 22:32 schreef SiIk het volgende:

[..]

Hmm, laat ik nou te lui zijn om 5 dagen in de week naar de fitness te gaan en geen zin hebben om buiten te gaan hardlopen met dit weer.
Maar eens kijken hoe ik het ga aanpakken dan. 2x per week hardlopen en 1x kracht is wel weinig. Dan bouw je qua kracht sowieso niks op.
Buiten hardlopen met dit weer is heerlijk man. En er ligt ook geen sneeuw die roet in het eten kan gooien voorlopig dus gewoon gaan.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
  dinsdag 14 januari 2014 @ 09:47:50 #200
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_135470138
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2014 09:25 schreef BlauweTijger het volgende:

[..]

Ik? Wat is er dan?
5x per week buikspieren trainen, 6-8% bf en nog geen abs hebben. Ergens gaat er iets mis in het rekensommetje.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_135470431
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2014 08:28 schreef BlauweTijger het volgende:

[quote]Tuurlijk! Ik doe ongeveer 45 minuten over de hoofd-spiergroep, dus bijvoorbeeld rug. Ik doe dan ongeveer 6 oefeningen en begin altijd met pull-ups. Voor borst 5 oefeningen, ligt er maar net aan hoe 'vol' ik zit. Bicep pak ik daarna, duurt ongeveer 20 minuten met 3 oefeningen. Hierna een kwartiertje buik ongeveer met 4 oefeningen en weinig rust. Ik train dus meestal anderhalf uur. (gemiddeld )
Aha, op die manier. Wel respect voor 5x per week anderhalf uur :o Ik doe 8 tot 9 oefeningen in iets meer dan een halfuur, en dan 2x12 of 3x8 reps per oefening, afhankelijk van het gewicht. Het voordeel van krachttraining vind ik juist dat het zo tijdbesparend is: lekker efficiënt. Maar misschien ben ik wel gewoon lui 8-)

O, ik heb nog een vraag: snapt iemand hoe zo'n vetmeting op een weegschaal werkt? Ik probeer er een logische verklaring voor te vinden, maar hoe kan een weegschaal dat berekenen? Ik heb het ook wel eens laten testen, volgens mij via een fietstest, geen idee, en ik ben de uitslag ook vergeten omdat het me niks zegt, maar het is toch wel een interessant gegeven.
pi_135470940
quote:
14s.gif Op dinsdag 14 januari 2014 09:47 schreef fathank het volgende:

[..]

5x per week buikspieren trainen, 6-8% bf en nog geen abs hebben. Ergens gaat er iets mis in het rekensommetje.
Bovendien dit ook:

- te veel oefeningen want resulteert in dat je te lang bezig bent
- niet weten wat je eet, terwijl je wel een erg specifiek voedingsschema hebt
pi_135471194
quote:
_O_
  dinsdag 14 januari 2014 @ 11:10:57 #204
371833 BlauweTijger
Doet tegen iedereen stoer
pi_135472031
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2014 10:01 schreef Nadine26 het volgende:

[..]

Aha, op die manier. Wel respect voor 5x per week anderhalf uur :o Ik doe 8 tot 9 oefeningen in iets meer dan een halfuur, en dan 2x12 of 3x8 reps per oefening, afhankelijk van het gewicht. Het voordeel van krachttraining vind ik juist dat het zo tijdbesparend is: lekker efficiënt. Maar misschien ben ik wel gewoon lui 8-)

:) Thx! Ja ik doe meestal 4 sets van 10 herhalingen en als ik het echt zwaar krijg probeer ik de 8 te halen en anders 6.. :P Vetpercentage meten is niet echt nauwkeurig volgens een weegschaal. In een goede sportschool kunnen ze het zo voor je meten.
En altijd het laatste woord.
pi_135472359
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2014 10:24 schreef Banaanensuiker het volgende:

[..]

Bovendien dit ook:

- te veel oefeningen want resulteert in dat je te lang bezig bent
- niet weten wat je eet, terwijl je wel een erg specifiek voedingsschema hebt
Afgelopen zaterdag had het Parool in de weekendbijlage een stuk over sportverslaving. Ja, dat bestaat, en dat is ernstig :o

Signalen: geen plezier meer hebben in het sporten, verbeten blik, fanatieke trek om de mond. Let vooral op mensen die uren achter elkaar op crosstrainers staan. O, en er komt vaak een eetstoornis bij kijken, dus: krankzinnig veel sporten, niet eten. (Ik zie zulke mensen trouwens wel bij mij op de sportschool. Word er altijd een beetje droevig van ;( )

Eén van de geïnterviewden, een jongen van begin twintig, trainde 2x per dag. Krachttraining, dus. Hij had op een bepaald moment last gekregen van onregelmatige hartslag en bleek overtraind te zijn. Waarom zou iemand 2 x per dag trainen?! Ik heb wel eens gelezen dat Tiger Woods dat doet, oké, topsporter, die weet ongetwijfeld wat hij doet, maar voor gewone stervelingen lijkt het me de nekslag :X
pi_135472713
quote:
14s.gif Op dinsdag 14 januari 2014 09:47 schreef fathank het volgende:

[..]

5x per week buikspieren trainen, 6-8% bf en nog geen abs hebben. Ergens gaat er iets mis in het rekensommetje.
sowieso

als je mog zin hebt om na elke training allerlei onzinnige buik oefeningen te doen dan is er iets mis
  dinsdag 14 januari 2014 @ 12:14:52 #207
63722 z80
I fink you freaky
pi_135473617
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2014 10:01 schreef Nadine26 het volgende:

[..]

Aha, op die manier. Wel respect voor 5x per week anderhalf uur :o Ik doe 8 tot 9 oefeningen in iets meer dan een halfuur, en dan 2x12 of 3x8 reps per oefening, afhankelijk van het gewicht. Het voordeel van krachttraining vind ik juist dat het zo tijdbesparend is: lekker efficiënt. Maar misschien ben ik wel gewoon lui 8-)

O, ik heb nog een vraag: snapt iemand hoe zo'n vetmeting op een weegschaal werkt? Ik probeer er een logische verklaring voor te vinden, maar hoe kan een weegschaal dat berekenen? Ik heb het ook wel eens laten testen, volgens mij via een fietstest, geen idee, en ik ben de uitslag ook vergeten omdat het me niks zegt, maar het is toch wel een interessant gegeven.
in het kort en niet te technisch.
door eerst de weerstand te meten van de huid. vervolgens een klein wisselstroompje door je lichaam te sturen. dit wisselstroompje ziet er aan de kant dat het in je lichaam gaat anders uit dan dat het er uit komt. uit dit verschil is tot op zekere hoogte de lichaamssamenstelling te berekenen.

iets technischer.
er wordt een spanning met een frequentie die oploopt tussen de 1KHz en 1MHz tussen de meetpunten gezet.
door vervolgens de impedantie, capaciteit en faseverschuiving te meten kan er berekend worden wat de samenstelling van het lichaam is.

bij een weegschaal of meet apparaat met slechts 2 sensors is de afwijking zeer groot.
bij een weegschaal met ook 2 handgrepen, dus 4 meet punten, wordt het al een stuk nauwkeuriger.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
  dinsdag 14 januari 2014 @ 12:18:19 #208
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_135473694
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2014 11:23 schreef Nadine26 het volgende:

[..]

Afgelopen zaterdag had het Parool in de weekendbijlage een stuk over sportverslaving. Ja, dat bestaat, en dat is ernstig :o

Signalen: geen plezier meer hebben in het sporten, verbeten blik, fanatieke trek om de mond. Let vooral op mensen die uren achter elkaar op crosstrainers staan. O, en er komt vaak een eetstoornis bij kijken, dus: krankzinnig veel sporten, niet eten. (Ik zie zulke mensen trouwens wel bij mij op de sportschool. Word er altijd een beetje droevig van ;( )

Eén van de geïnterviewden, een jongen van begin twintig, trainde 2x per dag. Krachttraining, dus. Hij had op een bepaald moment last gekregen van onregelmatige hartslag en bleek overtraind te zijn. Waarom zou iemand 2 x per dag trainen?! Ik heb wel eens gelezen dat Tiger Woods dat doet, oké, topsporter, die weet ongetwijfeld wat hij doet, maar voor gewone stervelingen lijkt het me de nekslag :X
Als je stevig aan de juice zit kun je prima 2x per dag krachttraining. En een verbeten blik of een fanatieke trek om de mond lijkt me nou niet echt een goeie indicatie voor een ongezonde sportverslaving :').

Als je nog kunt lachen tijdens je workout train je niet hard genoeg. Of hoe denk je dat je hoofd eruit ziet als je 2x bw probeert te deadliften of als je er nog ff een eindsprint uitgooit op de laatste paar honderd meter van je 10 km run.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_135475323
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2014 08:28 schreef BlauweTijger het volgende:

[..]

Ik ben geen beginner :) en mijn buik kan dit makkelijk hebben. ( moet zelfs wil ik echt spierpijn hebben en profijt zien )
Dat je ervan overtuigd bent dat je weet waar je mee bezig bent, betekend niet dat je geen beginner meer bent. :)
pi_135475557
Ik wil voor de zomer zichtbare buikspieren, iemand tips ? Wil niet te groot worden ofzo of keiharde buikspieren hebben maar gew dat je het net ziet zeg maar.
  dinsdag 14 januari 2014 @ 13:23:28 #211
371833 BlauweTijger
Doet tegen iedereen stoer
pi_135475698
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2014 13:13 schreef Nic1 het volgende:

[..]

Dat je ervan overtuigd bent dat je weet waar je mee bezig bent, betekend niet dat je geen beginner meer bent. :)
Maar ik ben ook niet achterlijk.
En altijd het laatste woord.
pi_135477007
een overdreven nadruk op t trainen van de buikspieren is wel een klassieke beginnersfout

lees eens OP van BB topic
pi_135477076
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2014 13:54 schreef 16meter het volgende:
een overdreven nadruk op t trainen van de buikspieren is wel een klassieke beginnersfout

lees eens OP van BB topic

deze man is toch ook geen beginner hij zegt dat je wel moet trainen.
  dinsdag 14 januari 2014 @ 13:57:09 #214
356099 Awesome_
UNSTOPPABLE.
pi_135477140
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2014 13:55 schreef Weissman het volgende:

[..]


deze man is toch ook geen beginner hij zegt dat je wel moet trainen.
kk :D :')
BEASTMODE
pi_135477163
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2014 13:55 schreef Weissman het volgende:

[..]


deze man is toch ook geen beginner hij zegt dat je wel moet trainen.
ok k neem me woorde trug
pi_135480663
vetpercentage verlagen om buikspieren te laten zien
pi_135480694
een voedingsschema maken is even werk maar je haalt er zoveel voordeel uit.
pi_135480733
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2014 15:19 schreef panjabimc het volgende:
een voedingsschema maken is even werk maar je haalt er zoveel voordeel uit.
Dat hoef ik niet te doen, ik kan alles eten wat ik wil maar kom echt niet aan.
pi_135481519
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2014 15:19 schreef panjabimc het volgende:
een voedingsschema maken is even werk maar je haalt er zoveel voordeel uit.
zoals wat dan
pi_135481613
voedingsschema is voor onzekere mannetjes die hun piemeltje willen compenseren lol
pi_135504168
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2014 12:14 schreef z80 het volgende:

[..]

in het kort en niet te technisch.
door eerst de weerstand te meten van de huid. vervolgens een klein wisselstroompje door je lichaam te sturen. dit wisselstroompje ziet er aan de kant dat het in je lichaam gaat anders uit dan dat het er uit komt. uit dit verschil is tot op zekere hoogte de lichaamssamenstelling te berekenen.

iets technischer.
er wordt een spanning met een frequentie die oploopt tussen de 1KHz en 1MHz tussen de meetpunten gezet.
door vervolgens de impedantie, capaciteit en faseverschuiving te meten kan er berekend worden wat de samenstelling van het lichaam is.

bij een weegschaal of meet apparaat met slechts 2 sensors is de afwijking zeer groot.
bij een weegschaal met ook 2 handgrepen, dus 4 meet punten, wordt het al een stuk nauwkeuriger.
Dank voor de uitleg :) Ik kan me er nu iets bij voorstellen. Ik vrees alleen dat ze bij mij op de sportschool geen weegschaal met handgrepen hebben...
pi_135504282
quote:
14s.gif Op dinsdag 14 januari 2014 12:18 schreef fathank het volgende:

[..]

Als je stevig aan de juice zit kun je prima 2x per dag krachttraining. En een verbeten blik of een fanatieke trek om de mond lijkt me nou niet echt een goeie indicatie voor een ongezonde sportverslaving :').

Als je nog kunt lachen tijdens je workout train je niet hard genoeg. Of hoe denk je dat je hoofd eruit ziet als je 2x bw probeert te deadliften of als je er nog ff een eindsprint uitgooit op de laatste paar honderd meter van je 10 km run.
Het was ook niet heel serieus bedoeld ;) En daarbij: van alle verslavingen lijkt een sportverslaving me nog wel te overzien.
pi_135504291
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2014 15:47 schreef 16meter het volgende:
voedingsschema is voor onzekere mannetjes die hun piemeltje willen compenseren lol
Ja man, gewoon alles eten en alleen kcals tellen (srs). Doe ik nu al een aantal maanden, hoeveelheid eiwit die je nodig hebt als natural is toch overschat. En met 4000kcal krijg ik sowieso wel genoeg binnen dus boeiend, ik eet gewoon alles :')
  woensdag 15 januari 2014 @ 11:46:02 #224
371833 BlauweTijger
Doet tegen iedereen stoer
pi_135513828
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2014 15:47 schreef 16meter het volgende:
voedingsschema is voor onzekere mannetjes die hun piemeltje willen compenseren lol
:')
En altijd het laatste woord.
  woensdag 15 januari 2014 @ 12:00:17 #225
393211 Ambicioso
Bzzt electricity
pi_135514316
Buikspieren moet je trainen om je core te versterken, niet om een sixpack te krijgen.
Een sixpack creëer je in de keuken.
pi_135559469
buikspieren train je door (staande) overhead presses, power cleans, squats en deadlifts te doen
  zondag 19 januari 2014 @ 13:09:41 #227
371833 BlauweTijger
Doet tegen iedereen stoer
pi_135672053
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2014 14:08 schreef 16meter het volgende:
buikspieren train je door (staande) overhead presses, power cleans, squats en deadlifts te doen
En verdomme goed eten. (70%)
En altijd het laatste woord.
pi_135720115
Ik denk dat ik met deze enorme post hier in het fitness topic wel goed zit? here goes ..

ok, ik ben helemaal nieuw in deze hoek van FoK!, maar zou graag serieus enkele kilo's aan willen komen dus hoop hier goed te zitten .. Dit wordt een lange post met aardig wat vragen, hopelijk vind ik hier tips, antwoorden, aanvullingen en verbeterpuntjes.

Een beetje info over mijzelf: 26 jaar, 75 kilo, 1m91, enorme ecto. Afgelopen jaar door oa een fikse depressie best veel afgevallen, iig niet echt goed met eten (sloeg vaak het ontbijt over .. yeah, i know ..). Geen medicatie, rook 1-5 sigaretten per dag (yeah, i know .. wordt ook aan gewerkt :) ) Heb momenteel denk ik ook een vrij kleine maaginhoud, ik zit iig erg snel vol maar kan met pauzes toch wel genoeg naar binnen krijgen. Zoals jullie lezen zit ik dus echt echt aan het absolute begin (van gezond aankomen), en is er nog niet veel om al mee te werken. Ow, ik heb op mijn 19e wel een half jaartje getrained in een sportschool (boven de oude doornroosje) (ook nog best regelmatig, zeker 2x per week) en heb wel enige kennis van / ervaring met voornamelijk isolatie oefeningen

Voeding
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
training
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat was 'm wel .. ik had nog wat andere vragen maar die ben ik volgens mij nu vergeten, al dienen die zichzelf vast wel aan. Alle tips, verbeteringen en aanvullingen zijn zeer welkom.

ow .. nog 1tje .. is het slim om jezelf een doel te stellen, bv +xx kilo (bij hetzelfde bf, die van mij is al laag zat) in y maanden?
"Pools are perfect for holding water"
pi_135720514
Zullen we de OP veranderen naar:

quote:
neem een schema met compoundoefeningen en bouw het gewoon heel rustig op
A revolution is a fundamental change in power or organizational structures that takes place in a relatively short period of time.
pi_135720596
quote:
ow .. nog 1tje .. is het slim om jezelf een doel te stellen, bv +xx kilo (bij hetzelfde bf, die van mij is al laag zat) in y maanden?
Ja zet een SMART doel: Specifiek, Meetbaar, Acceptabel, Realistisch en Tijdsgebonden.
A revolution is a fundamental change in power or organizational structures that takes place in a relatively short period of time.
  maandag 20 januari 2014 @ 16:06:50 #231
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_135722111
Calorieteller van fatsecret kun je je kcal inname tracken. Is een app voor, alsmede een website waar je kan inloggen.

Qua oefeningen: Compounds compounds compounds. 3x per week full body. 3 compounds á 4 compounds per work out.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_135724350
ik ben net even gaan kijken naar die fatsecret.
Nu zegt hij dat mijn ADH 2700 is.
Ben 18 jaar, 1.75 en weeg 75kg. Wil daarom een klein beetje afvallen (5kg vet) en spieren aankomen(wegen zwaarder, ik weet het).

Heb bij dageljikse activiteiten : Licht ingevuld. Ben een student dus zit vooral op een stoel, maar ik heb wel zwaar werk (tillen en bewegen - 1-2x per week)
Ik voetbal (training + Wedstrijd )
En ik ga elke week 2 of 3x krachttraining doen bij de fitness. Nu ben ik benieuwd hoeveel ik onder die 2700 moet gaan zitten om gezond 1kg per maand vet te verliezen ongeveer.

Dit is van vandaag (incl avondeten, alleen nog vanavond een snack)
Vet Kolhy Eiwit Cal
71,41 203,02 108,96 1872

Ik heb vandaag gefitnessed (1 uur) en ga vanavond werken.
Ik heb nog iets te weinig eiwitten..
  maandag 20 januari 2014 @ 16:58:19 #233
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_135724499
Eerst bulken en optimaal gebruik maken van je noobgains en daarna pas je speklaag eraf trainen. Zo zou ik het doen. Met een kcaltekort is het praktisch gezien neit mogelijk om spiermassa op te bouwen, tenzij ultra noobgains.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_135724615
Niet wachten met serieus trainen. Meteen liften.

Starting Strength is wel goed om mee te beginnen.
  maandag 20 januari 2014 @ 17:06:49 #235
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_135724772
Wtf? Jij bent 1.75 en 75 kilo, je sport 3 keer per week en je doet licht werk en je ADH is volgens dat programma 2700?!

Ik ben 1.85, 85 kilo, ik sport drie keer per week en ik doe licht werk, maar als ik meer eet dan 2000 kcal per dag val ik niet af. :D
pi_135724911
ja dat vond ik dus ook zo raar..
Bij andere programma mocht ik maar 1900..

En over het bulken, ik wil niet eerst aankomen. Liever eerst speklaag er af, en dan extra spieren. OF van allebei een beetje..
  maandag 20 januari 2014 @ 17:42:15 #237
356099 Awesome_
UNSTOPPABLE.
pi_135726007
Fuck die formules. Gewoon eentje kiezen en indien nodig bijsturen.
BEASTMODE
pi_135727123
quote:
0s.gif Op maandag 20 januari 2014 17:06 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Ik ben 1.85, 85 kilo, ik sport drie keer per week en ik doe licht werk, maar als ik meer eet dan 2000 kcal per dag val ik niet af. :D
Dan heb jij waarschijnlijk een hoog vetpercentage, want 2000 is best weinig.
  maandag 20 januari 2014 @ 18:23:52 #239
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_135727410
quote:
0s.gif Op maandag 20 januari 2014 17:06 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Wtf? Jij bent 1.75 en 75 kilo, je sport 3 keer per week en je doet licht werk en je ADH is volgens dat programma 2700?!

Ik ben 1.85, 85 kilo, ik sport drie keer per week en ik doe licht werk, maar als ik meer eet dan 2000 kcal per dag val ik niet af. :D
Dat dacht ik ook. Tot ik naar 3000 - 3500 kcal per dag ging, toen begon ik pas af te vallen.

Als je 3x per week (of meer) intensief sport is 2000 kcal echt veel te weinig.
  maandag 20 januari 2014 @ 18:28:24 #240
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_135727559
quote:
0s.gif Op maandag 20 januari 2014 18:15 schreef Banaanensuiker het volgende:

[..]

Dan heb jij waarschijnlijk een hoog vetpercentage, want 2000 is best weinig.
Valt wel mee. Het is een beetje moeilijk in te schatten aan de hand van pics, maar ik denk dat ik zo tussen de 15-20% zit.
  maandag 20 januari 2014 @ 18:29:00 #241
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_135727579
quote:
7s.gif Op maandag 20 januari 2014 18:23 schreef Snakey het volgende:

[..]

Dat dacht ik ook. Tot ik naar 3000 - 3500 kcal per dag ging, toen begon ik pas af te vallen.

Als je 3x per week (of meer) intensief sport is 2000 kcal echt veel te weinig.
Serieus? Ik las laatst dat hier gezegd werd dat die 'spaarstand' onzin is... :{
pi_135727766
op 3500 kcal val ik echt niet af LOLzz

zit veel verschil in per persoon
  maandag 20 januari 2014 @ 18:34:07 #243
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_135727774
quote:
0s.gif Op maandag 20 januari 2014 18:29 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Serieus? Ik las laatst dat hier gezegd werd dat die 'spaarstand' onzin is... :{
Ik weet niet of het met spaarstand te maken heeft. Ik heb daar door de tijd heen teveel uiteenlopende meningen over gezien, dus lees ik dat soort dingen om ze meteen weer te vergeten.

Maar het meer eten heeft m'n metabolisme een schop onder de kont gegeven waardoor ik nu afval. Op 2000 - 2500kcal veranderde er in ieder geval niks, nu zit er zelfs redelijk snelheid in.
  maandag 20 januari 2014 @ 18:35:38 #244
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_135727829
quote:
0s.gif Op maandag 20 januari 2014 18:33 schreef 16meter het volgende:
op 3500 kcal val ik echt niet af LOLzz

zit veel verschil in per persoon
En leeftijd enzo. Ik dacht dat ik snel zou aankomen op 3 - 3.5, maar dat is helemaal niet waar.

Hoe dan ook, je moet het gewoon proberen. Als je aankomt zie je dat snel genoeg dus dan kan je weer bijsturen.
  maandag 20 januari 2014 @ 18:44:07 #245
393211 Ambicioso
Bzzt electricity
pi_135728160
quote:
0s.gif Op maandag 20 januari 2014 15:19 schreef probeer het volgende:
Ik denk dat ik met deze enorme post hier in het fitness topic wel goed zit? here goes ..

ok, ik ben helemaal nieuw in deze hoek van FoK!, maar zou graag serieus enkele kilo's aan willen komen dus hoop hier goed te zitten .. Dit wordt een lange post met aardig wat vragen, hopelijk vind ik hier tips, antwoorden, aanvullingen en verbeterpuntjes.

Een beetje info over mijzelf: 26 jaar, 75 kilo, 1m91, enorme ecto. Afgelopen jaar door oa een fikse depressie best veel afgevallen, iig niet echt goed met eten (sloeg vaak het ontbijt over .. yeah, i know ..). Geen medicatie, rook 1-5 sigaretten per dag (yeah, i know .. wordt ook aan gewerkt :) ) Heb momenteel denk ik ook een vrij kleine maaginhoud, ik zit iig erg snel vol maar kan met pauzes toch wel genoeg naar binnen krijgen. Zoals jullie lezen zit ik dus echt echt aan het absolute begin (van gezond aankomen), en is er nog niet veel om al mee te werken. Ow, ik heb op mijn 19e wel een half jaartje getrained in een sportschool (boven de oude doornroosje) (ook nog best regelmatig, zeker 2x per week) en heb wel enige kennis van / ervaring met voornamelijk isolatie oefeningen

Voeding
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
training
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat was 'm wel .. ik had nog wat andere vragen maar die ben ik volgens mij nu vergeten, al dienen die zichzelf vast wel aan. Alle tips, verbeteringen en aanvullingen zijn zeer welkom.

ow .. nog 1tje .. is het slim om jezelf een doel te stellen, bv +xx kilo (bij hetzelfde bf, die van mij is al laag zat) in y maanden?
Oké, een redelijk korte reactie op jouw lange verhaal.

Voeding
Ga ongeveer 3000 kcalls eten. Je gewicht is 75kg dus je vetvrije massa (VVM) is ongeveer 70kg.
Haal door middel van het eten van deze 3000, het volgende uit je voeding:

Eiwitten 2x je VVM in grammen (140 gram)
- Kipfilet
- Kwark
- Rood vlees e.d.
- Eieren (duh)
- etc

Vetten 1x je VVM in grammen (70 gram
Onverzadigde vetten als
- Noten
- Pindakaas

De rest zoveel mogelijk complexe koolhydraten
- Zilvervliesrijst
- Volkoren macaroni
- Brinta

Training
Ik zou een compound schema pakken, iets als Starting Strength
http://startingstrength.w(...)ce/Beginner_Programs

Hiermee train je alle spiergroepen ipv dat je ze één voor één isoleert.

Ik zet voeding trouwens niet voor niets boven training. Wellicht is voeding nog belangrijker dan de training.

Edit: Ik zou geen supplementen nemen behalve misschien whey. Vitamines e.d. haal je makkelijk uit fruit/groente. Whey meteen na de training kan wel fijn zijn.
pi_135729975
quote:
0s.gif Op maandag 20 januari 2014 18:44 schreef Ambicioso het volgende:

[ .. knip .. ]

Edit: Ik zou geen supplementen nemen behalve misschien whey. Vitamines e.d. haal je makkelijk uit fruit/groente. Whey meteen na de training kan wel fijn zijn.
Dank u voor uw zeer nuttige post. Veel van die dingen eet ik eigenlijk al wel standaard, dus dat moet niet zo'n probleem worden.

Een vraagje nog .. die whey shakes .. ik zie door de bomen serieus het bos niet meer. Zo veel verschillende merken / variaties .. heeft iemand daar misschien meer info / een goede link over?
"Pools are perfect for holding water"
  maandag 20 januari 2014 @ 19:22:54 #247
393211 Ambicioso
Bzzt electricity
pi_135730215
quote:
14s.gif Op maandag 20 januari 2014 19:19 schreef probeer het volgende:

[..]

Dank u voor uw zeer nuttige post. Veel van die dingen eet ik eigenlijk al wel standaard, dus dat moet niet zo'n probleem worden.

Een vraagje nog .. die whey shakes .. ik zie door de bomen serieus het bos niet meer. Zo veel verschillende merken / variaties .. heeft iemand daar misschien meer info / een goede link over?
http://www.bodyenfitshop.(...)ion/whey-perfection/

Beste prijs/kwaliteit die er is.
pi_135730554
quote:
14s.gif Op maandag 20 januari 2014 19:22 schreef Ambicioso het volgende:

[..]

http://www.bodyenfitshop.(...)ion/whey-perfection/

Beste prijs/kwaliteit die er is.
Ok, nice. Nog smaakjes die ik beter kan ontwijken (omdat je er van over je nek gaat)?
"Pools are perfect for holding water"
  maandag 20 januari 2014 @ 19:29:33 #249
393211 Ambicioso
Bzzt electricity
pi_135730632
quote:
0s.gif Op maandag 20 januari 2014 19:28 schreef probeer het volgende:

[..]

Ok, nice. Nog smaakjes die ik beter kan ontwijken (omdat je er van over je nek gaat)?
Ik heb altijd neutraal, omdat ik die extra suikers niet wil. Maar je kan in principe alles pakken.
Je kan ook een proefpakket ofzoiets nemen dan krijg je verschillende smaken :P
pi_135730838
quote:
0s.gif Op maandag 20 januari 2014 19:29 schreef Ambicioso het volgende:

[..]

Ik heb altijd neutraal, omdat ik die extra suikers niet wil. Maar je kan in principe alles pakken.
Je kan ook een proefpakket ofzoiets nemen dan krijg je verschillende smaken :P
Slim. Proefpakketje besteld :) Nogmaals dank.
"Pools are perfect for holding water"
  maandag 20 januari 2014 @ 19:35:06 #251
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_135731018
quote:
0s.gif Op maandag 20 januari 2014 19:28 schreef probeer het volgende:

[..]

Ok, nice. Nog smaakjes die ik beter kan ontwijken (omdat je er van over je nek gaat)?
Wat Ambicioso zegt, koop eerst zo'n proef pakketje. Sommige smaken zal je vreselijk vinden. En wat mensen hier ook voorstellen, het blijft een kwestie van smaak.

Bedenk je bij zo'n proefpakket ook dat je daarna 2 kilo besteld, dus er dan een tijd aan vast zit.

Of je gooit het weg zoals ik al twee keer gedaan heb. :')
  maandag 20 januari 2014 @ 19:51:03 #252
393211 Ambicioso
Bzzt electricity
pi_135731977
quote:
7s.gif Op maandag 20 januari 2014 19:35 schreef Snakey het volgende:

[..]

Wat Ambicioso zegt, koop eerst zo'n proef pakketje. Sommige smaken zal je vreselijk vinden. En wat mensen hier ook voorstellen, het blijft een kwestie van smaak.

Bedenk je bij zo'n proefpakket ook dat je daarna 2 kilo besteld, dus er dan een tijd aan vast zit.

Of je gooit het weg zoals ik al twee keer gedaan heb. :')
:') Weggooien?
Ik heb neutraal en vind het altijd wel te drinken, smaakt gewoon naar melk.
  maandag 20 januari 2014 @ 19:52:57 #253
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_135732077
quote:
14s.gif Op maandag 20 januari 2014 19:51 schreef Ambicioso het volgende:

[..]

:') Weggooien?
Ik heb neutraal en vind het altijd wel te drinken, smaakt gewoon naar melk.
Jah, vanilla milkshake en berries whey zijn niet te vreten. :')
  maandag 20 januari 2014 @ 20:04:38 #254
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_135732698
quote:
10s.gif Op maandag 20 januari 2014 19:52 schreef Snakey het volgende:

[..]

Jah, vanilla milkshake en berries whey zijn niet te vreten. :')
Ik heb ooit een proefverpakking Tropic nogwat gehad, daar zaten stukjes kokosnoot in. Dat was een shake met brokjes. :r

Wel van een ander merk.
  maandag 20 januari 2014 @ 20:12:33 #255
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_135733190
quote:
10s.gif Op maandag 20 januari 2014 19:52 schreef Snakey het volgende:

[..]

Jah, vanilla milkshake en berries whey zijn niet te vreten. :')
Vanille van XXL is lekker man :9
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_135739373
quote:
7s.gif Op maandag 20 januari 2014 18:23 schreef Snakey het volgende:

[..]

Dat dacht ik ook. Tot ik naar 3000 - 3500 kcal per dag ging, toen begon ik pas af te vallen.

Als je 3x per week (of meer) intensief sport is 2000 kcal echt veel te weinig.
Je moest 1500kcal meer eten zodat je ging afvallen? Hoeveel moet je dan wel eten om aan te komen? Hoe lang heb je 2000kcal gegeten? Komt het door de overlevingsstand dat je lichaam dacht, ik kreeg te weinig binnen dus ik moet zuinig aan doen met je lichaam?
pi_135739477
Nokken met die geldverslindende shakes. Allemaal marketing. Iedere dag gewoon een pak Bambix zonnige ontbijtpap appel wegwerken met sojamelk verdeeld over de dag(zit echt alles in wat je lichaam nodig heeft). Binnen een week was ik al een halve kilo in spiermassa aangekomen en sterker geworden. Dan gewoon je avondeten en wat vis tussendoor met een banaan, kiwi en avocado. Groeien als een gek!
  maandag 20 januari 2014 @ 22:05:42 #258
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_135739884
quote:
1s.gif Op maandag 20 januari 2014 21:54 schreef stoeltafel het volgende:

[..]

Je moest 1500kcal meer eten zodat je ging afvallen? Hoeveel moet je dan wel eten om aan te komen? Hoe lang heb je 2000kcal gegeten? Komt het door de overlevingsstand dat je lichaam dacht, ik kreeg te weinig binnen dus ik moet zuinig aan doen met je lichaam?
Ik weet niet precies hoe het werkt. Ik denk niet dat je lichaam op overlevingsstand gaat op 2000kcal, ik denk dat je door meer te eten je metabolisme aan de gang schopt zoals het hoort te werken.

Toen ik het niet bijhield had ik geen idee wat m'n dagelijkse inname was. Pas toen ik ging tellen kwam ik er achter dat ik niet meer dan 2000kcal binnen kreeg. Zoals zoveel mensen dacht ik dat ik genoeg at. Dus toen ben ik naar 2500 kcal gegaan met het idee onder onderhoud te eten zodat ik af zou vallen. Dat gebeurde niet, dus toen ik naar werkelijk onderhoud ging 3000 - 3500 kcal begon ik wel af te vallen.
  maandag 20 januari 2014 @ 22:06:25 #259
356099 Awesome_
UNSTOPPABLE.
pi_135739931
quote:
0s.gif Op maandag 20 januari 2014 21:56 schreef Reptillian77 het volgende:
Nokken met die geldverslindende shakes. Allemaal marketing. Iedere dag gewoon een pak Bambix zonnige ontbijtpap appel wegwerken met sojamelk verdeeld over de dag(zit echt alles in wat je lichaam nodig heeft). Binnen een week was ik al een halve kilo in spiermassa aangekomen en sterker geworden. Dan gewoon je avondeten en wat vis tussendoor met een banaan, kiwi en avocado. Groeien als een gek!
whehe
BEASTMODE
  maandag 20 januari 2014 @ 22:13:44 #260
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_135740264
quote:
0s.gif Op maandag 20 januari 2014 21:56 schreef Reptillian77 het volgende:
Nokken met die geldverslindende shakes. Allemaal marketing. Iedere dag gewoon een pak Bambix zonnige ontbijtpap appel wegwerken met sojamelk verdeeld over de dag(zit echt alles in wat je lichaam nodig heeft). Binnen een week was ik al een halve kilo in spiermassa aangekomen en sterker geworden. Dan gewoon je avondeten en wat vis tussendoor met een banaan, kiwi en avocado. Groeien als een gek!
Lol een halve kg.spiermassa in en week :')

Heb je 2 keer onder een dexascan gelegen?
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
  maandag 20 januari 2014 @ 22:14:35 #261
356099 Awesome_
UNSTOPPABLE.
pi_135740302
quote:
1s.gif Op maandag 20 januari 2014 22:13 schreef fathank het volgende:

[..]

Lol een halve kg.spiermassa in en week :')

Heb je 2 keer onder een dexascan gelegen?
Ik maak ook de gains van mijn leven als ik een proteinsource vervang door complex carbs.
BEASTMODE
  maandag 20 januari 2014 @ 23:11:03 #262
19297 stinkie
Homo Tampeloeris Collosalus
pi_135742990
quote:
1s.gif Op maandag 20 januari 2014 21:54 schreef stoeltafel het volgende:

[..]

Je moest 1500kcal meer eten zodat je ging afvallen? Hoeveel moet je dan wel eten om aan te komen? Hoe lang heb je 2000kcal gegeten? Komt het door de overlevingsstand dat je lichaam dacht, ik kreeg te weinig binnen dus ik moet zuinig aan doen met je lichaam?
geen idee wat het doet, maar tijdens de kerstvakantie viel ik ook af terwijl ik meer at en wat minder trainde. En ik eindigde ook op de 2000 kCal per dag voor een lange periode. Eet nu ook meer en ga langzaam weer naar beneden in gewicht ipv stil te staan. Exit after holiday bulk :')
Dat wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat een ander aan, voor hij het ziet
pi_135743665
quote:
0s.gif Op maandag 20 januari 2014 17:06 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Wtf? Jij bent 1.75 en 75 kilo, je sport 3 keer per week en je doet licht werk en je ADH is volgens dat programma 2700?!

Ik ben 1.85, 85 kilo, ik sport drie keer per week en ik doe licht werk, maar als ik meer eet dan 2000 kcal per dag val ik niet af. :D
Ieder lichaam is anders en de formule is niet meer dan een benadering waarna je het zelf moet aanpassen. Zelf moest ik ook minder dan 2200 kcal eten om af te vallen.

quote:
7s.gif Op maandag 20 januari 2014 22:05 schreef Snakey het volgende:

[..]

Ik weet niet precies hoe het werkt. Ik denk niet dat je lichaam op overlevingsstand gaat op 2000kcal, ik denk dat je door meer te eten je metabolisme aan de gang schopt zoals het hoort te werken.

Toen ik het niet bijhield had ik geen idee wat m'n dagelijkse inname was. Pas toen ik ging tellen kwam ik er achter dat ik niet meer dan 2000kcal binnen kreeg. Zoals zoveel mensen dacht ik dat ik genoeg at. Dus toen ben ik naar 2500 kcal gegaan met het idee onder onderhoud te eten zodat ik af zou vallen. Dat gebeurde niet, dus toen ik naar werkelijk onderhoud ging 3000 - 3500 kcal begon ik wel af te vallen.
Je stofwisseling zal inderdaad iets vertragen bij gewichtsverlies, echter niet in een grote mate.

quote:
Starvation mode, according to the above definition, is for all practical intents and purposes a myth. It seems to have originated from the Minnesota Starvation Experiment[1], where participants were given 50% of their maintenance calories for months. They lost weight until their body simply had no source for ample calories (fat storage or food intake).

The notion that weight loss can be outright halted secondary to caloric restriction is currently unsupported, although a reduction of metabolic rate may occur. The process of losing weight itself can reduce caloric expenditure as all tissue requires some energy to exist, and most of the reduction in energy expenditure from weight loss can be accounted for from this.[2]
http://examine.com/faq/how-do-i-stay-out-of-starvation-mode.html
  maandag 20 januari 2014 @ 23:26:16 #264
356099 Awesome_
UNSTOPPABLE.
pi_135743719
BEASTMODE
  maandag 20 januari 2014 @ 23:29:48 #265
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_135743866
quote:
0s.gif Op maandag 20 januari 2014 23:25 schreef Nic1 het volgende:

[..]

Ieder lichaam is anders en de formule is niet meer dan een benadering waarna je het zelf moet aanpassen. Zelf moest ik ook minder dan 2200 kcal eten om af te vallen.

[..]

Je stofwisseling zal inderdaad iets vertragen bij gewichtsverlies, echter niet in een grote mate.

[..]

http://examine.com/faq/how-do-i-stay-out-of-starvation-mode.html
Dat zeg ik niet. Ik zeg dat stofwisseling veranderd door meer te eten.
  maandag 20 januari 2014 @ 23:30:36 #266
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_135743909
quote:
Een van mijn favoriete blogs :) Zegt hoe het is, geen stoerpraterij, geen 'kijk mij nou eens groot/ripped zijn' plaatjes die er niet toe doen.
Confidence through competence
pi_135743925
quote:
0s.gif Op maandag 20 januari 2014 23:29 schreef Snakey het volgende:

[..]

Dat zeg ik niet. Ik zeg dat stofwisseling veranderd door meer te eten.
quote:
7s.gif Op maandag 20 januari 2014 22:05 schreef Snakey het volgende:

[..]

ik denk dat je door meer te eten je metabolisme aan de gang schopt zoals het hoort te werken.
Aan de gang schoppen impliceert dat het vertraagd of gestopt is. :)
  maandag 20 januari 2014 @ 23:31:43 #268
356099 Awesome_
UNSTOPPABLE.
pi_135743951
quote:
0s.gif Op maandag 20 januari 2014 23:30 schreef Stereotomy het volgende:

[..]

Een van mijn favoriete blogs :) Zegt hoe het is, geen stoerpraterij, geen 'kijk mij nou eens groot/ripped zijn' plaatjes die er niet toe doen.
En vergeet niet dat deze man een ware poëet is. :D
BEASTMODE
  dinsdag 21 januari 2014 @ 09:01:26 #269
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_135748881
quote:
0s.gif Op maandag 20 januari 2014 23:31 schreef Nic1 het volgende:

[..]

[..]

Aan de gang schoppen impliceert dat het vertraagd of gestopt is. :)
Zo bedoelde ik het niet, hoewel het er wel zo staat. :P

Ik ´denk´ dat de spijsvertering op die manier verbeterd. Oftewel, ik heb er geen andere verklaring voor waarom je af zou vallen door juist meer te eten.

Maar hee, het werkt, prima dus.
  dinsdag 21 januari 2014 @ 11:14:43 #270
356099 Awesome_
UNSTOPPABLE.
pi_135752049
quote:
7s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 09:01 schreef Snakey het volgende:

[..]

Zo bedoelde ik het niet, hoewel het er wel zo staat. :P

Ik ´denk´ dat de spijsvertering op die manier verbeterd. Oftewel, ik heb er geen andere verklaring voor waarom je af zou vallen door juist meer te eten.

Maar hee, het werkt, prima dus.
Weet je zeker dat dit geen gevalletje 'als ik hoger in kcals zit, dan heb ik minder ongetelde binges' is?
BEASTMODE
  dinsdag 21 januari 2014 @ 11:16:34 #271
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_135752124
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 11:14 schreef Awesome_ het volgende:

[..]

Weet je zeker dat dit geen gevalletje 'als ik hoger in kcals zit, dan heb ik minder ongetelde binges?' is?
Yep. Ik doe geen binges.
  dinsdag 21 januari 2014 @ 11:17:30 #272
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_135752156
Ik ben trouwens niet de eerste die dit zegt hoor. Volgens mij heeft etha het ook al eens gezegd dat hij af ging vallen toen hij meer ging eten.
  dinsdag 21 januari 2014 @ 13:50:44 #273
356099 Awesome_
UNSTOPPABLE.
pi_135757338
quote:
10s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 11:16 schreef Snakey het volgende:

[..]

Yep. Ik doe geen binges.

quote:
7s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 11:17 schreef Snakey het volgende:
Ik ben trouwens niet de eerste die dit zegt hoor. Volgens mij heeft etha het ook al eens gezegd dat hij af ging vallen toen hij meer ging eten.
Ik kan hier haast niks van geloven. Het metabolisme neemt maar een klein stukje voor zijn rekening. Is het geen schommeling in waterretentie?
BEASTMODE
  dinsdag 21 januari 2014 @ 17:49:08 #274
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_135767135
Als je verbruik méér toeneemt dan je energietoename in eten wanneer je meer gaat eten (omdat je je leptinesensitiviteit terugvindt bijvoorbeeld), dan val je af ja. Theoretisch is dit mogelijk natuurlijk.

Stel oude situatie:

Verbruik: 2000 kcal
Eten: 2000 kcal

Nieuwe situatie:

Verbruik 2400 kcal
Eten: 2200 kcal

Je kunt nooit precies schatten hoeveel je op een dag hebt verbruikt. Je weegschaal en meetlint zijn de eindbeoordelers. Als je geen fuck bent afgevallen, dan kun je janken wat je wilt dat je 'écht onder onderhoud hebt gegeten :'( *snif*': het is niet zo. :) Ofwel doordat je meer kcal gegeten hebt dan je denkt, ofwel dat je minder kcal verbruikt hebt dan je dacht.

Formules zijn een grove middeling en geven een indicatie.
Confidence through competence
  dinsdag 21 januari 2014 @ 19:57:25 #275
356099 Awesome_
UNSTOPPABLE.
pi_135772905
Lol als het allemaal zo makkelijk en logies zou zyn was niemand te dik stereo

zijn ook mensen met dikke genen ;)
BEASTMODE
pi_135784103
ja heb ook aanleg hoor

zit in de familie
pi_135784196
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 23:23 schreef 16meter het volgende:
ja heb ook aanleg hoor

zit in de familie
hAHA Ja!
You had my curiosity but now you have my attention...
..
Pain is weakness leaving the body
..
pi_135784489
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 23:25 schreef jemappellefrikandelle het volgende:

[..]

hAHA Ja!
loll heheh
pi_135805306
quote:
10s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 19:57 schreef Awesome_ het volgende:
Lol als het allemaal zo makkelijk en logies zou zyn was niemand te dik stereo

Matigheid is de sleutel :Y Mensen hebben veel minder eten nodig dan ze denken. Eten als je honger hebt, niet teveel, net genoeg, dat is logica. Als iedereen dat wist, zou inderdaad niemand te dik zijn. En dan hoefde ook niemand een dieet te volgen.
pi_135805706
quote:
7s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 17:49 schreef Stereotomy het volgende:
Als je verbruik méér toeneemt dan je energietoename in eten wanneer je meer gaat eten (omdat je je leptinesensitiviteit terugvindt bijvoorbeeld), dan val je af ja. Theoretisch is dit mogelijk natuurlijk.

Stel oude situatie:

Verbruik: 2000 kcal
Eten: 2000 kcal

Nieuwe situatie:

Verbruik 2400 kcal
Eten: 2200 kcal

Je kunt nooit precies schatten hoeveel je op een dag hebt verbruikt. Je weegschaal en meetlint zijn de eindbeoordelers. Als je geen fuck bent afgevallen, dan kun je janken wat je wilt dat je 'écht onder onderhoud hebt gegeten :'( *snif*': het is niet zo. :) Ofwel doordat je meer kcal gegeten hebt dan je denkt, ofwel dat je minder kcal verbruikt hebt dan je dacht.

Formules zijn een grove middeling en geven een indicatie.
je ken ook te weiinig eten waardoor je ook niet afvalt toch
pi_135806019
Ik zal dan ook maar mijn steentje bijdragen.
Ik at voorheen rond de 1700 kcal. En gebeurde niks, kwam niet aan maar viel ook niet af.
Sinds een paar maanden doe ik krachttraining, en eet rond de 2200 en ik merk dat mijn vet% omlaag gaat.
Vandaag haal ik bv de 1900 kcal maar, een andere dag 2300, maar zit eigenlijk elke dag wel op 2g eiwitten per kg.

Ik denk dat als je te weinig eet, je lichaam op spaar stand gaat en dus niks verbrandt. En wanneer je iets omhoog gaat, nog steeds onder je onderhoud, je dus af valt.
Kan ook dat ik meer spieren heb gekregen en daardoor meer verbrand. Heb de laatste tijd meer honger als ik bv wakker wordt.
pi_135806072
spaarstand bestaat niet broeder

toen ik aan t cutten was en ik vond t te langzaam gaan, at ik gewoon nog minder > ik viel sneller af
pi_135806155
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2014 16:12 schreef WeCanDoIt het volgende:
Ik zal dan ook maar mijn steentje bijdragen.
Ik at voorheen rond de 1700 kcal. En gebeurde niks, kwam niet aan maar viel ook niet af.
Sinds een paar maanden doe ik krachttraining, en eet rond de 2200 en ik merk dat mijn vet% omlaag gaat.
Vandaag haal ik bv de 1900 kcal maar, een andere dag 2300, maar zit eigenlijk elke dag wel op 2g eiwitten per kg.

Ik denk dat als je te weinig eet, je lichaam op spaar stand gaat en dus niks verbrandt. En wanneer je iets omhoog gaat, nog steeds onder je onderhoud, je dus af valt.
Kan ook dat ik meer spieren heb gekregen en daardoor meer verbrand. Heb de laatste tijd meer honger als ik bv wakker wordt.
Je verbrandt meer omdat je aan krachttraining doet.
  woensdag 22 januari 2014 @ 16:44:32 #284
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_135807490
Er was zo`n 'beginschema' van een of andere dude waarmee je als beginnende fitnesser een eind kwam. Weet alleen de naam niet meer, iemand?
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
  woensdag 22 januari 2014 @ 16:47:03 #285
288467 H1N1
Tiger Stripes
pi_135807609
quote:
7s.gif Op woensdag 22 januari 2014 16:44 schreef Scorpie het volgende:
Er was zo`n 'beginschema' van een of andere dude waarmee je als beginnende fitnesser een eind kwam. Weet alleen de naam niet meer, iemand?
Starting Strength van Mark Rippetoe.
  woensdag 22 januari 2014 @ 16:47:21 #286
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_135807623
quote:
1s.gif Op woensdag 22 januari 2014 16:47 schreef H1N1 het volgende:

[..]

Starting Strength van Mark Rippetoe.
Juist ja! Thanks!
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
  woensdag 22 januari 2014 @ 16:48:05 #287
288467 H1N1
Tiger Stripes
pi_135807657
Succes!
  woensdag 22 januari 2014 @ 17:22:55 #288
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_135809073
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2014 16:05 schreef Jahr00n het volgende:

[..]

je ken ook te weiinig eten waardoor je ook niet afvalt toch
Inname 1200 kcal
Leptine -> T3/T4 gedownreguleert en verbranding dus 1100 kcal

Dan val je geen vet af nee.

ALTIJD ALTIJD ALTIJD: als je geen vet afvalt, dan:

1) Meet je verkeerd

of

2) Verbrand je minder kcal dan je denkt

of

3) Krijg je meer kcal binnen dan je denkt
Confidence through competence
pi_135835660
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2014 16:12 schreef WeCanDoIt het volgende:
Ik zal dan ook maar mijn steentje bijdragen.
Ik at voorheen rond de 1700 kcal. En gebeurde niks, kwam niet aan maar viel ook niet af.
Sinds een paar maanden doe ik krachttraining, en eet rond de 2200 en ik merk dat mijn vet% omlaag gaat.
Vandaag haal ik bv de 1900 kcal maar, een andere dag 2300, maar zit eigenlijk elke dag wel op 2g eiwitten per kg.

Ik denk dat als je te weinig eet, je lichaam op spaar stand gaat en dus niks verbrandt. En wanneer je iets omhoog gaat, nog steeds onder je onderhoud, je dus af valt.
Kan ook dat ik meer spieren heb gekregen en daardoor meer verbrand. Heb de laatste tijd meer honger als ik bv wakker wordt.
Je moet er rekening mee houden dat hoe goed je de cijfers ook denkt te weten, het altijd een schatting blijft. Dit geldt voor zowel in als out, Vooral je kcal out berekening is erg lastig en het kcal verbruik bij fysieke inspanning is makkelijk te overschatten.

Wat je ook doet, je lichaam heeft energie nodig om te kunnen functioneren."Niks verbranden" kan dus niet bestaan. Iets minder verbranden wel, en dat betekend gewoon dat je je kcal inname/uitgave hieraan moet aanpassen.
  donderdag 23 januari 2014 @ 10:09:04 #290
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_135839276
Godverdegodverdjeme :(

Matige week drie, erg matig. Ik ben ten op zichte van vorige week 400 gram aangekomen (zou genetisch gemanipuleerd zijn als dat spierweefsel was) :')
Hoewel ik om de dag naar de sportschool ben gegaan en als een malloot water aan het drinken ben, kom ik alsnog aan. Heb koolhydraten zoveel mogelijk vermeden. Echter zijn er twee dagen waarop ik wel heb gezondigd en niet zo'n beetje ook: Vrijdag aan de vodka gezeten. Zaterdag naar een wokrestaurant en mij zelf daar flink vol gekaand in vlees etc.

Maar alsnog cru dat ik dan 400 gram na drie keer sporten en weer inhouden (bordje brinta, water) ben aangekomen.

Dan wordt het nu tijd om alles te gaan tellen wat ik vreet. (en natuurlijk niet naar een wokrestaurant gaan :') )

[ Bericht 2% gewijzigd door Rickocum op 23-01-2014 10:15:13 ]
  donderdag 23 januari 2014 @ 10:14:04 #291
253447 Ethanolic
TOUCH UR FUKIN CHEST BRAH
pi_135839492
quote:
4s.gif Op donderdag 23 januari 2014 10:09 schreef RickoKun het volgende:
Godverdegodverdjeme :(

Matige week drie, erg matig. Ik ben ten op zichte van vorige week 400 gram aangekomen (zou genetisch gemanipuleerd zijn als dat spierweefsel was) :')
Hoewel ik om de dag naar de sportschool ben gegaan en als een malloot water aan het drinken ben, kom ik alsnog aan. Heb koolhydraten zoveel mogelijk vermeden. Echter zijn er twee dagen waarop ik wel heb gezondigd en niet zo'n beetje ook: Vrijdag aan de vodka gezeten. Zaterdag naar een wokrestaurant en mij zelf daar flink vol gekaand in vlees etc.

Maar alsnog cru dat ik dan 400 gram na twee keer sporten en weer inhouden (bordje brinta, water) ben aangekomen.

Dan wordt het nu tijd om alles te gaan tellen wat ik vreet. (en natuurlijk niet naar een wokrestaurant gaan :') )
Gewoon MFP installeren en tracken wat je eet. Kcal in < kcal uit; -500kcal eten en zorg dat je genoeg proteins en vet binnen krijgt.
Deathlift or Die.
  donderdag 23 januari 2014 @ 10:14:34 #292
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_135839505
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2014 10:14 schreef Ethanolic het volgende:

[..]

Gewoon MFP installeren en tracken wat je eet. Kcal in < kcal uit; -500kcal eten en zorg dat je genoeg proteins en vet binnen krijgt.
MFP?
  donderdag 23 januari 2014 @ 10:14:58 #293
176485 Champy
Usericon was RaymondK
pi_135839525
quote:
4s.gif Op donderdag 23 januari 2014 10:14 schreef RickoKun het volgende:

[..]

MFP?
MyFitnessPall
Op zaterdag 17 mei 2014 13:15 schreef stinkie het volgende:
zodra ik een echt gespierde en droge pt'r tegenkom, ga ik ik mijn blote reet deadliften bij een gays 'r us gym
  donderdag 23 januari 2014 @ 10:18:46 #294
253447 Ethanolic
TOUCH UR FUKIN CHEST BRAH
pi_135839663
quote:
4s.gif Op donderdag 23 januari 2014 10:14 schreef RickoKun het volgende:

[..]

MFP?
My Fitness Pall, app om je inname bij te houden.

Tip; track ook je alcoholinname. Zo dronk ik tijdens mijn cut ook best 1 avond in de 2 weken mezelf klem, alleen enkel met rum/wodka + Pepsi Max. Dan is één drankje slechts +-75kcal. Op de dag dat je gaat zuipen veel groente en eiwitten eten. Zou het niet zulke gevolgen moeten hebben voor je cut.
Deathlift or Die.
  donderdag 23 januari 2014 @ 10:19:01 #295
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_135839672
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2014 10:14 schreef Champy het volgende:

[..]

MyFitnessPall
THanks guys! Moet het even goed onder controle krijgen, want strakjes is het zomer en dan wil ik nog wel een biertje kunnen zuipen en mensen bespotten zonder aan te komen constant :P

Heb het de hele tijd met 'schatting' gedaan. Gvd zie dat ik zelfs een kilo ben aangekomen. Wat een week verspilling
pi_135840022
Gênant
pi_135840351
Hoe heet ook alweer die Amerikaanse groep die alleen met traint in de buitenlucht in een klimreks. Ze blijven diagonaal hangen enzo, optrekken met 1 hand, enz
  donderdag 23 januari 2014 @ 10:36:54 #298
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_135840369
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2014 10:27 schreef ZetaOS het volgende:
Gênant
Behoorlijk chanant.

Ging vorig jaar een stuk sneller, maar ik bedacht mij net dat ik toen nog (veel) werk had en daar ook veel bewoog voor acht uur lang :') Nu ik de hele dag op mijn reet zit (op het sporten en wandelen na), heb ik het verbruik maar op 'licht' gezet.

THanks voor de tip van Myfitnesspall. Met dat ding kan ik echt alles scannen ja :)
pi_135840438
quote:
4s.gif Op donderdag 23 januari 2014 10:19 schreef RickoKun het volgende:

[..]

THanks guys! Moet het even goed onder controle krijgen, want strakjes is het zomer en dan wil ik nog wel een biertje kunnen zuipen en mensen bespotten zonder aan te komen constant :P

Heb het de hele tijd met 'schatting' gedaan. Gvd zie dat ik zelfs een kilo ben aangekomen. Wat een week verspilling
lol maar kan je beter in de spiegel kijken. Dat zegt meer dan een getal.
  donderdag 23 januari 2014 @ 10:40:07 #300
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_135840477
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2014 10:39 schreef stoeltafel het volgende:

[..]

lol maar kan je beter in de spiegel kijken. Dat zegt meer dan een getal.
Na een week is dat aardig lastig om een kilo verschil te ontdekken.
pi_135840554
Als je het toch niet ziet maakt het toch ook niet uit of het erbij of eraf is gegaan :)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')