abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_135470431
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2014 08:28 schreef BlauweTijger het volgende:

[quote]Tuurlijk! Ik doe ongeveer 45 minuten over de hoofd-spiergroep, dus bijvoorbeeld rug. Ik doe dan ongeveer 6 oefeningen en begin altijd met pull-ups. Voor borst 5 oefeningen, ligt er maar net aan hoe 'vol' ik zit. Bicep pak ik daarna, duurt ongeveer 20 minuten met 3 oefeningen. Hierna een kwartiertje buik ongeveer met 4 oefeningen en weinig rust. Ik train dus meestal anderhalf uur. (gemiddeld )
Aha, op die manier. Wel respect voor 5x per week anderhalf uur :o Ik doe 8 tot 9 oefeningen in iets meer dan een halfuur, en dan 2x12 of 3x8 reps per oefening, afhankelijk van het gewicht. Het voordeel van krachttraining vind ik juist dat het zo tijdbesparend is: lekker efficiënt. Maar misschien ben ik wel gewoon lui 8-)

O, ik heb nog een vraag: snapt iemand hoe zo'n vetmeting op een weegschaal werkt? Ik probeer er een logische verklaring voor te vinden, maar hoe kan een weegschaal dat berekenen? Ik heb het ook wel eens laten testen, volgens mij via een fietstest, geen idee, en ik ben de uitslag ook vergeten omdat het me niks zegt, maar het is toch wel een interessant gegeven.
pi_135470940
quote:
14s.gif Op dinsdag 14 januari 2014 09:47 schreef fathank het volgende:

[..]

5x per week buikspieren trainen, 6-8% bf en nog geen abs hebben. Ergens gaat er iets mis in het rekensommetje.
Bovendien dit ook:

- te veel oefeningen want resulteert in dat je te lang bezig bent
- niet weten wat je eet, terwijl je wel een erg specifiek voedingsschema hebt
pi_135471194
quote:
_O_
  dinsdag 14 januari 2014 @ 11:10:57 #204
371833 BlauweTijger
Doet tegen iedereen stoer
pi_135472031
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2014 10:01 schreef Nadine26 het volgende:

[..]

Aha, op die manier. Wel respect voor 5x per week anderhalf uur :o Ik doe 8 tot 9 oefeningen in iets meer dan een halfuur, en dan 2x12 of 3x8 reps per oefening, afhankelijk van het gewicht. Het voordeel van krachttraining vind ik juist dat het zo tijdbesparend is: lekker efficiënt. Maar misschien ben ik wel gewoon lui 8-)

:) Thx! Ja ik doe meestal 4 sets van 10 herhalingen en als ik het echt zwaar krijg probeer ik de 8 te halen en anders 6.. :P Vetpercentage meten is niet echt nauwkeurig volgens een weegschaal. In een goede sportschool kunnen ze het zo voor je meten.
En altijd het laatste woord.
pi_135472359
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2014 10:24 schreef Banaanensuiker het volgende:

[..]

Bovendien dit ook:

- te veel oefeningen want resulteert in dat je te lang bezig bent
- niet weten wat je eet, terwijl je wel een erg specifiek voedingsschema hebt
Afgelopen zaterdag had het Parool in de weekendbijlage een stuk over sportverslaving. Ja, dat bestaat, en dat is ernstig :o

Signalen: geen plezier meer hebben in het sporten, verbeten blik, fanatieke trek om de mond. Let vooral op mensen die uren achter elkaar op crosstrainers staan. O, en er komt vaak een eetstoornis bij kijken, dus: krankzinnig veel sporten, niet eten. (Ik zie zulke mensen trouwens wel bij mij op de sportschool. Word er altijd een beetje droevig van ;( )

Eén van de geïnterviewden, een jongen van begin twintig, trainde 2x per dag. Krachttraining, dus. Hij had op een bepaald moment last gekregen van onregelmatige hartslag en bleek overtraind te zijn. Waarom zou iemand 2 x per dag trainen?! Ik heb wel eens gelezen dat Tiger Woods dat doet, oké, topsporter, die weet ongetwijfeld wat hij doet, maar voor gewone stervelingen lijkt het me de nekslag :X
pi_135472713
quote:
14s.gif Op dinsdag 14 januari 2014 09:47 schreef fathank het volgende:

[..]

5x per week buikspieren trainen, 6-8% bf en nog geen abs hebben. Ergens gaat er iets mis in het rekensommetje.
sowieso

als je mog zin hebt om na elke training allerlei onzinnige buik oefeningen te doen dan is er iets mis
  dinsdag 14 januari 2014 @ 12:14:52 #207
63722 z80
I fink you freaky
pi_135473617
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2014 10:01 schreef Nadine26 het volgende:

[..]

O, ik heb nog een vraag: snapt iemand hoe zo'n vetmeting op een weegschaal werkt? Ik probeer er een logische verklaring voor te vinden, maar hoe kan een weegschaal dat berekenen? Ik heb het ook wel eens laten testen, volgens mij via een fietstest, geen idee, en ik ben de uitslag ook vergeten omdat het me niks zegt, maar het is toch wel een interessant gegeven.
in het kort en niet te technisch.
door eerst de weerstand te meten van de huid. vervolgens een klein wisselstroompje door je lichaam te sturen. dit wisselstroompje ziet er aan de kant dat het in je lichaam gaat anders uit dan dat het er uit komt. uit dit verschil is tot op zekere hoogte de lichaamssamenstelling te berekenen.

iets technischer.
er wordt een spanning met een frequentie die oploopt tussen de 1KHz en 1MHz tussen de meetpunten gezet.
door vervolgens de impedantie, capaciteit en faseverschuiving te meten kan er berekend worden wat de samenstelling van het lichaam is.

bij een weegschaal of meet apparaat met slechts 2 sensors is de afwijking zeer groot.
bij een weegschaal met ook 2 handgrepen, dus 4 meet punten, wordt het al een stuk nauwkeuriger.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
  dinsdag 14 januari 2014 @ 12:18:19 #208
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_135473694
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2014 11:23 schreef Nadine26 het volgende:

[..]

Afgelopen zaterdag had het Parool in de weekendbijlage een stuk over sportverslaving. Ja, dat bestaat, en dat is ernstig :o

Signalen: geen plezier meer hebben in het sporten, verbeten blik, fanatieke trek om de mond. Let vooral op mensen die uren achter elkaar op crosstrainers staan. O, en er komt vaak een eetstoornis bij kijken, dus: krankzinnig veel sporten, niet eten. (Ik zie zulke mensen trouwens wel bij mij op de sportschool. Word er altijd een beetje droevig van ;( )

Eén van de geïnterviewden, een jongen van begin twintig, trainde 2x per dag. Krachttraining, dus. Hij had op een bepaald moment last gekregen van onregelmatige hartslag en bleek overtraind te zijn. Waarom zou iemand 2 x per dag trainen?! Ik heb wel eens gelezen dat Tiger Woods dat doet, oké, topsporter, die weet ongetwijfeld wat hij doet, maar voor gewone stervelingen lijkt het me de nekslag :X
Als je stevig aan de juice zit kun je prima 2x per dag krachttraining. En een verbeten blik of een fanatieke trek om de mond lijkt me nou niet echt een goeie indicatie voor een ongezonde sportverslaving :').

Als je nog kunt lachen tijdens je workout train je niet hard genoeg. Of hoe denk je dat je hoofd eruit ziet als je 2x bw probeert te deadliften of als je er nog ff een eindsprint uitgooit op de laatste paar honderd meter van je 10 km run.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_135475323
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2014 08:28 schreef BlauweTijger het volgende:

[..]

Ik ben geen beginner :) en mijn buik kan dit makkelijk hebben. ( moet zelfs wil ik echt spierpijn hebben en profijt zien )
Dat je ervan overtuigd bent dat je weet waar je mee bezig bent, betekend niet dat je geen beginner meer bent. :)
pi_135475557
Ik wil voor de zomer zichtbare buikspieren, iemand tips ? Wil niet te groot worden ofzo of keiharde buikspieren hebben maar gew dat je het net ziet zeg maar.
  dinsdag 14 januari 2014 @ 13:23:28 #211
371833 BlauweTijger
pi_135475698
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2014 13:13 schreef Nic1 het volgende:

[..]

Dat je ervan overtuigd bent dat je weet waar je mee bezig bent, betekend niet dat je geen beginner meer bent. :)
Maar ik ben ook niet achterlijk.
pi_135477007
een overdreven nadruk op t trainen van de buikspieren is wel een klassieke beginnersfout

lees eens OP van BB topic
pi_135477076
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2014 13:54 schreef 16meter het volgende:
een overdreven nadruk op t trainen van de buikspieren is wel een klassieke beginnersfout

lees eens OP van BB topic

deze man is toch ook geen beginner hij zegt dat je wel moet trainen.
  dinsdag 14 januari 2014 @ 13:57:09 #214
356099 Awesome_
UNSTOPPABLE.
pi_135477140
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2014 13:55 schreef Weissman het volgende:

[..]

kk :D :')
BEASTMODE
pi_135477163
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2014 13:55 schreef Weissman het volgende:

[..]

ok k neem me woorde trug
pi_135480663
vetpercentage verlagen om buikspieren te laten zien
pi_135480694
een voedingsschema maken is even werk maar je haalt er zoveel voordeel uit.
pi_135480733
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2014 15:19 schreef panjabimc het volgende:
Dat hoef ik niet te doen, ik kan alles eten wat ik wil maar kom echt niet aan.
pi_135481519
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2014 15:19 schreef panjabimc het volgende:
zoals wat dan
pi_135481613
voedingsschema is voor onzekere mannetjes die hun piemeltje willen compenseren lol
pi_135504168
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2014 12:14 schreef z80 het volgende:

[..]

in het kort en niet te technisch.
door eerst de weerstand te meten van de huid. vervolgens een klein wisselstroompje door je lichaam te sturen. dit wisselstroompje ziet er aan de kant dat het in je lichaam gaat anders uit dan dat het er uit komt. uit dit verschil is tot op zekere hoogte de lichaamssamenstelling te berekenen.

iets technischer.
er wordt een spanning met een frequentie die oploopt tussen de 1KHz en 1MHz tussen de meetpunten gezet.
door vervolgens de impedantie, capaciteit en faseverschuiving te meten kan er berekend worden wat de samenstelling van het lichaam is.

bij een weegschaal of meet apparaat met slechts 2 sensors is de afwijking zeer groot.
bij een weegschaal met ook 2 handgrepen, dus 4 meet punten, wordt het al een stuk nauwkeuriger.
Dank voor de uitleg :) Ik kan me er nu iets bij voorstellen. Ik vrees alleen dat ze bij mij op de sportschool geen weegschaal met handgrepen hebben...
pi_135504282
quote:
14s.gif Op dinsdag 14 januari 2014 12:18 schreef fathank het volgende:

[..]

Als je stevig aan de juice zit kun je prima 2x per dag krachttraining. En een verbeten blik of een fanatieke trek om de mond lijkt me nou niet echt een goeie indicatie voor een ongezonde sportverslaving :').

Als je nog kunt lachen tijdens je workout train je niet hard genoeg. Of hoe denk je dat je hoofd eruit ziet als je 2x bw probeert te deadliften of als je er nog ff een eindsprint uitgooit op de laatste paar honderd meter van je 10 km run.
Het was ook niet heel serieus bedoeld ;) En daarbij: van alle verslavingen lijkt een sportverslaving me nog wel te overzien.
pi_135504291
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2014 15:47 schreef 16meter het volgende:
voedingsschema is voor onzekere mannetjes die hun piemeltje willen compenseren lol
Ja man, gewoon alles eten en alleen kcals tellen (srs). Doe ik nu al een aantal maanden, hoeveelheid eiwit die je nodig hebt als natural is toch overschat. En met 4000kcal krijg ik sowieso wel genoeg binnen dus boeiend, ik eet gewoon alles :')
  woensdag 15 januari 2014 @ 11:46:02 #224
371833 BlauweTijger
pi_135513828
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2014 15:47 schreef 16meter het volgende:
:')
  woensdag 15 januari 2014 @ 12:00:17 #225
393211 Ambicioso
Bzzt electricity
pi_135514316
Buikspieren moet je trainen om je core te versterken, niet om een sixpack te krijgen.
Een sixpack creëer je in de keuken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')