Aha, op die manier. Wel respect voor 5x per week anderhalf uurquote:Op dinsdag 14 januari 2014 08:28 schreef BlauweTijger het volgende:
[quote]Tuurlijk! Ik doe ongeveer 45 minuten over de hoofd-spiergroep, dus bijvoorbeeld rug. Ik doe dan ongeveer 6 oefeningen en begin altijd met pull-ups. Voor borst 5 oefeningen, ligt er maar net aan hoe 'vol' ik zit. Bicep pak ik daarna, duurt ongeveer 20 minuten met 3 oefeningen. Hierna een kwartiertje buik ongeveer met 4 oefeningen en weinig rust. Ik train dus meestal anderhalf uur. (gemiddeld )
Bovendien dit ook:quote:Op dinsdag 14 januari 2014 09:47 schreef fathank het volgende:
[..]
5x per week buikspieren trainen, 6-8% bf en nog geen abs hebben. Ergens gaat er iets mis in het rekensommetje.
quote:Op dinsdag 14 januari 2014 10:01 schreef Nadine26 het volgende:
[..]
Aha, op die manier. Wel respect voor 5x per week anderhalf uurIk doe 8 tot 9 oefeningen in iets meer dan een halfuur, en dan 2x12 of 3x8 reps per oefening, afhankelijk van het gewicht. Het voordeel van krachttraining vind ik juist dat het zo tijdbesparend is: lekker efficiënt. Maar misschien ben ik wel gewoon lui
Afgelopen zaterdag had het Parool in de weekendbijlage een stuk over sportverslaving. Ja, dat bestaat, en dat is ernstigquote:Op dinsdag 14 januari 2014 10:24 schreef Banaanensuiker het volgende:
[..]
Bovendien dit ook:
- te veel oefeningen want resulteert in dat je te lang bezig bent
- niet weten wat je eet, terwijl je wel een erg specifiek voedingsschema hebt
sowiesoquote:Op dinsdag 14 januari 2014 09:47 schreef fathank het volgende:
[..]
5x per week buikspieren trainen, 6-8% bf en nog geen abs hebben. Ergens gaat er iets mis in het rekensommetje.
in het kort en niet te technisch.quote:Op dinsdag 14 januari 2014 10:01 schreef Nadine26 het volgende:
[..]
Aha, op die manier. Wel respect voor 5x per week anderhalf uurIk doe 8 tot 9 oefeningen in iets meer dan een halfuur, en dan 2x12 of 3x8 reps per oefening, afhankelijk van het gewicht. Het voordeel van krachttraining vind ik juist dat het zo tijdbesparend is: lekker efficiënt. Maar misschien ben ik wel gewoon lui
O, ik heb nog een vraag: snapt iemand hoe zo'n vetmeting op een weegschaal werkt? Ik probeer er een logische verklaring voor te vinden, maar hoe kan een weegschaal dat berekenen? Ik heb het ook wel eens laten testen, volgens mij via een fietstest, geen idee, en ik ben de uitslag ook vergeten omdat het me niks zegt, maar het is toch wel een interessant gegeven.
Als je stevig aan de juice zit kun je prima 2x per dag krachttraining. En een verbeten blik of een fanatieke trek om de mond lijkt me nou niet echt een goeie indicatie voor een ongezonde sportverslavingquote:Op dinsdag 14 januari 2014 11:23 schreef Nadine26 het volgende:
[..]
Afgelopen zaterdag had het Parool in de weekendbijlage een stuk over sportverslaving. Ja, dat bestaat, en dat is ernstig![]()
Signalen: geen plezier meer hebben in het sporten, verbeten blik, fanatieke trek om de mond. Let vooral op mensen die uren achter elkaar op crosstrainers staan. O, en er komt vaak een eetstoornis bij kijken, dus: krankzinnig veel sporten, niet eten. (Ik zie zulke mensen trouwens wel bij mij op de sportschool. Word er altijd een beetje droevig van)
Eén van de geïnterviewden, een jongen van begin twintig, trainde 2x per dag. Krachttraining, dus. Hij had op een bepaald moment last gekregen van onregelmatige hartslag en bleek overtraind te zijn. Waarom zou iemand 2 x per dag trainen?! Ik heb wel eens gelezen dat Tiger Woods dat doet, oké, topsporter, die weet ongetwijfeld wat hij doet, maar voor gewone stervelingen lijkt het me de nekslag
Dat je ervan overtuigd bent dat je weet waar je mee bezig bent, betekend niet dat je geen beginner meer bent.quote:Op dinsdag 14 januari 2014 08:28 schreef BlauweTijger het volgende:
[..]
Ik ben geen beginneren mijn buik kan dit makkelijk hebben. ( moet zelfs wil ik echt spierpijn hebben en profijt zien )
Maar ik ben ook niet achterlijk.quote:Op dinsdag 14 januari 2014 13:13 schreef Nic1 het volgende:
[..]
Dat je ervan overtuigd bent dat je weet waar je mee bezig bent, betekend niet dat je geen beginner meer bent.
quote:Op dinsdag 14 januari 2014 13:54 schreef 16meter het volgende:
een overdreven nadruk op t trainen van de buikspieren is wel een klassieke beginnersfout
lees eens OP van BB topic
kkquote:Op dinsdag 14 januari 2014 13:55 schreef Weissman het volgende:
[..]
deze man is toch ook geen beginner hij zegt dat je wel moet trainen.
ok k neem me woorde trugquote:Op dinsdag 14 januari 2014 13:55 schreef Weissman het volgende:
[..]
deze man is toch ook geen beginner hij zegt dat je wel moet trainen.
Dat hoef ik niet te doen, ik kan alles eten wat ik wil maar kom echt niet aan.quote:Op dinsdag 14 januari 2014 15:19 schreef panjabimc het volgende:
een voedingsschema maken is even werk maar je haalt er zoveel voordeel uit.
zoals wat danquote:Op dinsdag 14 januari 2014 15:19 schreef panjabimc het volgende:
een voedingsschema maken is even werk maar je haalt er zoveel voordeel uit.
Dank voor de uitlegquote:Op dinsdag 14 januari 2014 12:14 schreef z80 het volgende:
[..]
in het kort en niet te technisch.
door eerst de weerstand te meten van de huid. vervolgens een klein wisselstroompje door je lichaam te sturen. dit wisselstroompje ziet er aan de kant dat het in je lichaam gaat anders uit dan dat het er uit komt. uit dit verschil is tot op zekere hoogte de lichaamssamenstelling te berekenen.
iets technischer.
er wordt een spanning met een frequentie die oploopt tussen de 1KHz en 1MHz tussen de meetpunten gezet.
door vervolgens de impedantie, capaciteit en faseverschuiving te meten kan er berekend worden wat de samenstelling van het lichaam is.
bij een weegschaal of meet apparaat met slechts 2 sensors is de afwijking zeer groot.
bij een weegschaal met ook 2 handgrepen, dus 4 meet punten, wordt het al een stuk nauwkeuriger.
Het was ook niet heel serieus bedoeldquote:Op dinsdag 14 januari 2014 12:18 schreef fathank het volgende:
[..]
Als je stevig aan de juice zit kun je prima 2x per dag krachttraining. En een verbeten blik of een fanatieke trek om de mond lijkt me nou niet echt een goeie indicatie voor een ongezonde sportverslaving.
Als je nog kunt lachen tijdens je workout train je niet hard genoeg. Of hoe denk je dat je hoofd eruit ziet als je 2x bw probeert te deadliften of als je er nog ff een eindsprint uitgooit op de laatste paar honderd meter van je 10 km run.
Ja man, gewoon alles eten en alleen kcals tellen (srs). Doe ik nu al een aantal maanden, hoeveelheid eiwit die je nodig hebt als natural is toch overschat. En met 4000kcal krijg ik sowieso wel genoeg binnen dus boeiend, ik eet gewoon allesquote:Op dinsdag 14 januari 2014 15:47 schreef 16meter het volgende:
voedingsschema is voor onzekere mannetjes die hun piemeltje willen compenseren lol
quote:Op dinsdag 14 januari 2014 15:47 schreef 16meter het volgende:
voedingsschema is voor onzekere mannetjes die hun piemeltje willen compenseren lol
En verdomme goed eten. (70%)quote:Op donderdag 16 januari 2014 14:08 schreef 16meter het volgende:
buikspieren train je door (staande) overhead presses, power cleans, squats en deadlifts te doen
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.trainingSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dat was 'm wel .. ik had nog wat andere vragen maar die ben ik volgens mij nu vergeten, al dienen die zichzelf vast wel aan. Alle tips, verbeteringen en aanvullingen zijn zeer welkom.
ow .. nog 1tje .. is het slim om jezelf een doel te stellen, bv +xx kilo (bij hetzelfde bf, die van mij is al laag zat) in y maanden?"Pools are perfect for holding water"
quote:neem een schema met compoundoefeningen en bouw het gewoon heel rustig op
Ja zet een SMART doel: Specifiek, Meetbaar, Acceptabel, Realistisch en Tijdsgebonden.quote:ow .. nog 1tje .. is het slim om jezelf een doel te stellen, bv +xx kilo (bij hetzelfde bf, die van mij is al laag zat) in y maanden?
Dan heb jij waarschijnlijk een hoog vetpercentage, want 2000 is best weinig.quote:Op maandag 20 januari 2014 17:06 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Ik ben 1.85, 85 kilo, ik sport drie keer per week en ik doe licht werk, maar als ik meer eet dan 2000 kcal per dag val ik niet af.
Dat dacht ik ook. Tot ik naar 3000 - 3500 kcal per dag ging, toen begon ik pas af te vallen.quote:Op maandag 20 januari 2014 17:06 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Wtf? Jij bent 1.75 en 75 kilo, je sport 3 keer per week en je doet licht werk en je ADH is volgens dat programma 2700?!
Ik ben 1.85, 85 kilo, ik sport drie keer per week en ik doe licht werk, maar als ik meer eet dan 2000 kcal per dag val ik niet af.
Valt wel mee. Het is een beetje moeilijk in te schatten aan de hand van pics, maar ik denk dat ik zo tussen de 15-20% zit.quote:Op maandag 20 januari 2014 18:15 schreef Banaanensuiker het volgende:
[..]
Dan heb jij waarschijnlijk een hoog vetpercentage, want 2000 is best weinig.
Serieus? Ik las laatst dat hier gezegd werd dat die 'spaarstand' onzin is...quote:Op maandag 20 januari 2014 18:23 schreef Snakey het volgende:
[..]
Dat dacht ik ook. Tot ik naar 3000 - 3500 kcal per dag ging, toen begon ik pas af te vallen.
Als je 3x per week (of meer) intensief sport is 2000 kcal echt veel te weinig.
Ik weet niet of het met spaarstand te maken heeft. Ik heb daar door de tijd heen teveel uiteenlopende meningen over gezien, dus lees ik dat soort dingen om ze meteen weer te vergeten.quote:Op maandag 20 januari 2014 18:29 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Serieus? Ik las laatst dat hier gezegd werd dat die 'spaarstand' onzin is...
En leeftijd enzo. Ik dacht dat ik snel zou aankomen op 3 - 3.5, maar dat is helemaal niet waar.quote:Op maandag 20 januari 2014 18:33 schreef 16meter het volgende:
op 3500 kcal val ik echt niet af LOLzz
zit veel verschil in per persoon
quote:Op maandag 20 januari 2014 15:19 schreef probeer het volgende:
Ik denk dat ik met deze enorme post hier in het fitness topic wel goed zit? here goes ..
ok, ik ben helemaal nieuw in deze hoek van FoK!, maar zou graag serieus enkele kilo's aan willen komen dus hoop hier goed te zitten .. Dit wordt een lange post met aardig wat vragen, hopelijk vind ik hier tips, antwoorden, aanvullingen en verbeterpuntjes.
Een beetje info over mijzelf: 26 jaar, 75 kilo, 1m91, enorme ecto. Afgelopen jaar door oa een fikse depressie best veel afgevallen, iig niet echt goed met eten (sloeg vaak het ontbijt over .. yeah, i know ..). Geen medicatie, rook 1-5 sigaretten per dag (yeah, i know .. wordt ook aan gewerkt) Heb momenteel denk ik ook een vrij kleine maaginhoud, ik zit iig erg snel vol maar kan met pauzes toch wel genoeg naar binnen krijgen. Zoals jullie lezen zit ik dus echt echt aan het absolute begin (van gezond aankomen), en is er nog niet veel om al mee te werken. Ow, ik heb op mijn 19e wel een half jaartje getrained in een sportschool (boven de oude doornroosje) (ook nog best regelmatig, zeker 2x per week) en heb wel enige kennis van / ervaring met voornamelijk isolatie oefeningen
VoedingSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.trainingOké, een redelijk korte reactie op jouw lange verhaal.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dat was 'm wel .. ik had nog wat andere vragen maar die ben ik volgens mij nu vergeten, al dienen die zichzelf vast wel aan. Alle tips, verbeteringen en aanvullingen zijn zeer welkom.
ow .. nog 1tje .. is het slim om jezelf een doel te stellen, bv +xx kilo (bij hetzelfde bf, die van mij is al laag zat) in y maanden?
Voeding
Ga ongeveer 3000 kcalls eten. Je gewicht is 75kg dus je vetvrije massa (VVM) is ongeveer 70kg.
Haal door middel van het eten van deze 3000, het volgende uit je voeding:
Eiwitten 2x je VVM in grammen (140 gram)
- Kipfilet
- Kwark
- Rood vlees e.d.
- Eieren (duh)
- etc
Vetten 1x je VVM in grammen (70 gram
Onverzadigde vetten als
- Noten
- Pindakaas
De rest zoveel mogelijk complexe koolhydraten
- Zilvervliesrijst
- Volkoren macaroni
- Brinta
Training
Ik zou een compound schema pakken, iets als Starting Strength
http://startingstrength.w(...)ce/Beginner_Programs
Hiermee train je alle spiergroepen ipv dat je ze één voor één isoleert.
Ik zet voeding trouwens niet voor niets boven training. Wellicht is voeding nog belangrijker dan de training.
Edit: Ik zou geen supplementen nemen behalve misschien whey. Vitamines e.d. haal je makkelijk uit fruit/groente. Whey meteen na de training kan wel fijn zijn.
Dank u voor uw zeer nuttige post. Veel van die dingen eet ik eigenlijk al wel standaard, dus dat moet niet zo'n probleem worden.quote:Op maandag 20 januari 2014 18:44 schreef Ambicioso het volgende:
[ .. knip .. ]
Edit: Ik zou geen supplementen nemen behalve misschien whey. Vitamines e.d. haal je makkelijk uit fruit/groente. Whey meteen na de training kan wel fijn zijn.
http://www.bodyenfitshop.(...)ion/whey-perfection/quote:Op maandag 20 januari 2014 19:19 schreef probeer het volgende:
[..]
Dank u voor uw zeer nuttige post. Veel van die dingen eet ik eigenlijk al wel standaard, dus dat moet niet zo'n probleem worden.
Een vraagje nog .. die whey shakes .. ik zie door de bomen serieus het bos niet meer. Zo veel verschillende merken / variaties .. heeft iemand daar misschien meer info / een goede link over?
Ok, nice. Nog smaakjes die ik beter kan ontwijken (omdat je er van over je nek gaat)?quote:Op maandag 20 januari 2014 19:22 schreef Ambicioso het volgende:
[..]
http://www.bodyenfitshop.(...)ion/whey-perfection/
Beste prijs/kwaliteit die er is.
Ik heb altijd neutraal, omdat ik die extra suikers niet wil. Maar je kan in principe alles pakken.quote:Op maandag 20 januari 2014 19:28 schreef probeer het volgende:
[..]
Ok, nice. Nog smaakjes die ik beter kan ontwijken (omdat je er van over je nek gaat)?
Slim. Proefpakketje besteldquote:Op maandag 20 januari 2014 19:29 schreef Ambicioso het volgende:
[..]
Ik heb altijd neutraal, omdat ik die extra suikers niet wil. Maar je kan in principe alles pakken.
Je kan ook een proefpakket ofzoiets nemen dan krijg je verschillende smaken
Wat Ambicioso zegt, koop eerst zo'n proef pakketje. Sommige smaken zal je vreselijk vinden. En wat mensen hier ook voorstellen, het blijft een kwestie van smaak.quote:Op maandag 20 januari 2014 19:28 schreef probeer het volgende:
[..]
Ok, nice. Nog smaakjes die ik beter kan ontwijken (omdat je er van over je nek gaat)?
quote:Op maandag 20 januari 2014 19:35 schreef Snakey het volgende:
[..]
Wat Ambicioso zegt, koop eerst zo'n proef pakketje. Sommige smaken zal je vreselijk vinden. En wat mensen hier ook voorstellen, het blijft een kwestie van smaak.
Bedenk je bij zo'n proefpakket ook dat je daarna 2 kilo besteld, dus er dan een tijd aan vast zit.
Of je gooit het weg zoals ik al twee keer gedaan heb.![]()
Jah, vanilla milkshake en berries whey zijn niet te vreten.quote:Op maandag 20 januari 2014 19:51 schreef Ambicioso het volgende:
[..]Weggooien?
Ik heb neutraal en vind het altijd wel te drinken, smaakt gewoon naar melk.
Ik heb ooit een proefverpakking Tropic nogwat gehad, daar zaten stukjes kokosnoot in. Dat was een shake met brokjes.quote:Op maandag 20 januari 2014 19:52 schreef Snakey het volgende:
[..]
Jah, vanilla milkshake en berries whey zijn niet te vreten.
Vanille van XXL is lekker manquote:Op maandag 20 januari 2014 19:52 schreef Snakey het volgende:
[..]
Jah, vanilla milkshake en berries whey zijn niet te vreten.
Je moest 1500kcal meer eten zodat je ging afvallen? Hoeveel moet je dan wel eten om aan te komen? Hoe lang heb je 2000kcal gegeten? Komt het door de overlevingsstand dat je lichaam dacht, ik kreeg te weinig binnen dus ik moet zuinig aan doen met je lichaam?quote:Op maandag 20 januari 2014 18:23 schreef Snakey het volgende:
[..]
Dat dacht ik ook. Tot ik naar 3000 - 3500 kcal per dag ging, toen begon ik pas af te vallen.
Als je 3x per week (of meer) intensief sport is 2000 kcal echt veel te weinig.
Ik weet niet precies hoe het werkt. Ik denk niet dat je lichaam op overlevingsstand gaat op 2000kcal, ik denk dat je door meer te eten je metabolisme aan de gang schopt zoals het hoort te werken.quote:Op maandag 20 januari 2014 21:54 schreef stoeltafel het volgende:
[..]
Je moest 1500kcal meer eten zodat je ging afvallen? Hoeveel moet je dan wel eten om aan te komen? Hoe lang heb je 2000kcal gegeten? Komt het door de overlevingsstand dat je lichaam dacht, ik kreeg te weinig binnen dus ik moet zuinig aan doen met je lichaam?
whehequote:Op maandag 20 januari 2014 21:56 schreef Reptillian77 het volgende:
Nokken met die geldverslindende shakes. Allemaal marketing. Iedere dag gewoon een pak Bambix zonnige ontbijtpap appel wegwerken met sojamelk verdeeld over de dag(zit echt alles in wat je lichaam nodig heeft). Binnen een week was ik al een halve kilo in spiermassa aangekomen en sterker geworden. Dan gewoon je avondeten en wat vis tussendoor met een banaan, kiwi en avocado. Groeien als een gek!
Lol een halve kg.spiermassa in en weekquote:Op maandag 20 januari 2014 21:56 schreef Reptillian77 het volgende:
Nokken met die geldverslindende shakes. Allemaal marketing. Iedere dag gewoon een pak Bambix zonnige ontbijtpap appel wegwerken met sojamelk verdeeld over de dag(zit echt alles in wat je lichaam nodig heeft). Binnen een week was ik al een halve kilo in spiermassa aangekomen en sterker geworden. Dan gewoon je avondeten en wat vis tussendoor met een banaan, kiwi en avocado. Groeien als een gek!
Ik maak ook de gains van mijn leven als ik een proteinsource vervang door complex carbs.quote:Op maandag 20 januari 2014 22:13 schreef fathank het volgende:
[..]
Lol een halve kg.spiermassa in en week
Heb je 2 keer onder een dexascan gelegen?
geen idee wat het doet, maar tijdens de kerstvakantie viel ik ook af terwijl ik meer at en wat minder trainde. En ik eindigde ook op de 2000 kCal per dag voor een lange periode. Eet nu ook meer en ga langzaam weer naar beneden in gewicht ipv stil te staan. Exit after holiday bulkquote:Op maandag 20 januari 2014 21:54 schreef stoeltafel het volgende:
[..]
Je moest 1500kcal meer eten zodat je ging afvallen? Hoeveel moet je dan wel eten om aan te komen? Hoe lang heb je 2000kcal gegeten? Komt het door de overlevingsstand dat je lichaam dacht, ik kreeg te weinig binnen dus ik moet zuinig aan doen met je lichaam?
Ieder lichaam is anders en de formule is niet meer dan een benadering waarna je het zelf moet aanpassen. Zelf moest ik ook minder dan 2200 kcal eten om af te vallen.quote:Op maandag 20 januari 2014 17:06 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Wtf? Jij bent 1.75 en 75 kilo, je sport 3 keer per week en je doet licht werk en je ADH is volgens dat programma 2700?!
Je stofwisseling zal inderdaad iets vertragen bij gewichtsverlies, echter niet in een grote mate.quote:Op maandag 20 januari 2014 22:05 schreef Snakey het volgende:
[..]
Ik weet niet precies hoe het werkt. Ik denk niet dat je lichaam op overlevingsstand gaat op 2000kcal, ik denk dat je door meer te eten je metabolisme aan de gang schopt zoals het hoort te werken.
Toen ik het niet bijhield had ik geen idee wat m'n dagelijkse inname was. Pas toen ik ging tellen kwam ik er achter dat ik niet meer dan 2000kcal binnen kreeg. Zoals zoveel mensen dacht ik dat ik genoeg at. Dus toen ben ik naar 2500 kcal gegaan met het idee onder onderhoud te eten zodat ik af zou vallen. Dat gebeurde niet, dus toen ik naar werkelijk onderhoud ging 3000 - 3500 kcal begon ik wel af te vallen.
http://examine.com/faq/how-do-i-stay-out-of-starvation-mode.htmlquote:Starvation mode, according to the above definition, is for all practical intents and purposes a myth. It seems to have originated from the Minnesota Starvation Experiment[1], where participants were given 50% of their maintenance calories for months. They lost weight until their body simply had no source for ample calories (fat storage or food intake).
The notion that weight loss can be outright halted secondary to caloric restriction is currently unsupported, although a reduction of metabolic rate may occur. The process of losing weight itself can reduce caloric expenditure as all tissue requires some energy to exist, and most of the reduction in energy expenditure from weight loss can be accounted for from this.[2]
Dat zeg ik niet. Ik zeg dat stofwisseling veranderd door meer te eten.quote:Op maandag 20 januari 2014 23:25 schreef Nic1 het volgende:
[..]
Ieder lichaam is anders en de formule is niet meer dan een benadering waarna je het zelf moet aanpassen. Zelf moest ik ook minder dan 2200 kcal eten om af te vallen.
[..]
Je stofwisseling zal inderdaad iets vertragen bij gewichtsverlies, echter niet in een grote mate.
[..]
http://examine.com/faq/how-do-i-stay-out-of-starvation-mode.html
Een van mijn favoriete blogsquote:Op maandag 20 januari 2014 23:26 schreef Awesome_ het volgende:
Of deze:
http://www.aworkoutroutine.com/starvation-mode/
Dit blog trouwens
quote:Op maandag 20 januari 2014 23:29 schreef Snakey het volgende:
[..]
Dat zeg ik niet. Ik zeg dat stofwisseling veranderd door meer te eten.
Aan de gang schoppen impliceert dat het vertraagd of gestopt is.quote:Op maandag 20 januari 2014 22:05 schreef Snakey het volgende:
[..]
ik denk dat je door meer te eten je metabolisme aan de gang schopt zoals het hoort te werken.
En vergeet niet dat deze man een ware poëet is.quote:Op maandag 20 januari 2014 23:30 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Een van mijn favoriete blogsZegt hoe het is, geen stoerpraterij, geen 'kijk mij nou eens groot/ripped zijn' plaatjes die er niet toe doen.
Zo bedoelde ik het niet, hoewel het er wel zo staat.quote:Op maandag 20 januari 2014 23:31 schreef Nic1 het volgende:
[..]
[..]
Aan de gang schoppen impliceert dat het vertraagd of gestopt is.
Weet je zeker dat dit geen gevalletje 'als ik hoger in kcals zit, dan heb ik minder ongetelde binges' is?quote:Op dinsdag 21 januari 2014 09:01 schreef Snakey het volgende:
[..]
Zo bedoelde ik het niet, hoewel het er wel zo staat.![]()
Ik ´denk´ dat de spijsvertering op die manier verbeterd. Oftewel, ik heb er geen andere verklaring voor waarom je af zou vallen door juist meer te eten.
Maar hee, het werkt, prima dus.
Yep. Ik doe geen binges.quote:Op dinsdag 21 januari 2014 11:14 schreef Awesome_ het volgende:
[..]
Weet je zeker dat dit geen gevalletje 'als ik hoger in kcals zit, dan heb ik minder ongetelde binges?' is?
quote:
Ik kan hier haast niks van geloven. Het metabolisme neemt maar een klein stukje voor zijn rekening. Is het geen schommeling in waterretentie?quote:Op dinsdag 21 januari 2014 11:17 schreef Snakey het volgende:
Ik ben trouwens niet de eerste die dit zegt hoor. Volgens mij heeft etha het ook al eens gezegd dat hij af ging vallen toen hij meer ging eten.
hAHA Ja!quote:Op dinsdag 21 januari 2014 23:23 schreef 16meter het volgende:
ja heb ook aanleg hoor
zit in de familie
Matigheid is de sleutelquote:Op dinsdag 21 januari 2014 19:57 schreef Awesome_ het volgende:
Lol als het allemaal zo makkelijk en logies zou zyn was niemand te dik stereo
je ken ook te weiinig eten waardoor je ook niet afvalt tochquote:Op dinsdag 21 januari 2014 17:49 schreef Stereotomy het volgende:
Als je verbruik méér toeneemt dan je energietoename in eten wanneer je meer gaat eten (omdat je je leptinesensitiviteit terugvindt bijvoorbeeld), dan val je af ja. Theoretisch is dit mogelijk natuurlijk.
Stel oude situatie:
Verbruik: 2000 kcal
Eten: 2000 kcal
Nieuwe situatie:
Verbruik 2400 kcal
Eten: 2200 kcal
Je kunt nooit precies schatten hoeveel je op een dag hebt verbruikt. Je weegschaal en meetlint zijn de eindbeoordelers. Als je geen fuck bent afgevallen, dan kun je janken wat je wilt dat je 'écht onder onderhoud hebt gegeten*snif*': het is niet zo.
Ofwel doordat je meer kcal gegeten hebt dan je denkt, ofwel dat je minder kcal verbruikt hebt dan je dacht.
Formules zijn een grove middeling en geven een indicatie.
Je verbrandt meer omdat je aan krachttraining doet.quote:Op woensdag 22 januari 2014 16:12 schreef WeCanDoIt het volgende:
Ik zal dan ook maar mijn steentje bijdragen.
Ik at voorheen rond de 1700 kcal. En gebeurde niks, kwam niet aan maar viel ook niet af.
Sinds een paar maanden doe ik krachttraining, en eet rond de 2200 en ik merk dat mijn vet% omlaag gaat.
Vandaag haal ik bv de 1900 kcal maar, een andere dag 2300, maar zit eigenlijk elke dag wel op 2g eiwitten per kg.
Ik denk dat als je te weinig eet, je lichaam op spaar stand gaat en dus niks verbrandt. En wanneer je iets omhoog gaat, nog steeds onder je onderhoud, je dus af valt.
Kan ook dat ik meer spieren heb gekregen en daardoor meer verbrand. Heb de laatste tijd meer honger als ik bv wakker wordt.
Starting Strength van Mark Rippetoe.quote:Op woensdag 22 januari 2014 16:44 schreef Scorpie het volgende:
Er was zo`n 'beginschema' van een of andere dude waarmee je als beginnende fitnesser een eind kwam. Weet alleen de naam niet meer, iemand?
Juist ja! Thanks!quote:Op woensdag 22 januari 2014 16:47 schreef H1N1 het volgende:
[..]
Starting Strength van Mark Rippetoe.
Inname 1200 kcalquote:Op woensdag 22 januari 2014 16:05 schreef Jahr00n het volgende:
[..]
je ken ook te weiinig eten waardoor je ook niet afvalt toch
Je moet er rekening mee houden dat hoe goed je de cijfers ook denkt te weten, het altijd een schatting blijft. Dit geldt voor zowel in als out, Vooral je kcal out berekening is erg lastig en het kcal verbruik bij fysieke inspanning is makkelijk te overschatten.quote:Op woensdag 22 januari 2014 16:12 schreef WeCanDoIt het volgende:
Ik zal dan ook maar mijn steentje bijdragen.
Ik at voorheen rond de 1700 kcal. En gebeurde niks, kwam niet aan maar viel ook niet af.
Sinds een paar maanden doe ik krachttraining, en eet rond de 2200 en ik merk dat mijn vet% omlaag gaat.
Vandaag haal ik bv de 1900 kcal maar, een andere dag 2300, maar zit eigenlijk elke dag wel op 2g eiwitten per kg.
Ik denk dat als je te weinig eet, je lichaam op spaar stand gaat en dus niks verbrandt. En wanneer je iets omhoog gaat, nog steeds onder je onderhoud, je dus af valt.
Kan ook dat ik meer spieren heb gekregen en daardoor meer verbrand. Heb de laatste tijd meer honger als ik bv wakker wordt.
Gewoon MFP installeren en tracken wat je eet. Kcal in < kcal uit; -500kcal eten en zorg dat je genoeg proteins en vet binnen krijgt.quote:Op donderdag 23 januari 2014 10:09 schreef RickoKun het volgende:
Godverdegodverdjeme
Matige week drie, erg matig. Ik ben ten op zichte van vorige week 400 gram aangekomen (zou genetisch gemanipuleerd zijn als dat spierweefsel was)
Hoewel ik om de dag naar de sportschool ben gegaan en als een malloot water aan het drinken ben, kom ik alsnog aan. Heb koolhydraten zoveel mogelijk vermeden. Echter zijn er twee dagen waarop ik wel heb gezondigd en niet zo'n beetje ook: Vrijdag aan de vodka gezeten. Zaterdag naar een wokrestaurant en mij zelf daar flink vol gekaand in vlees etc.
Maar alsnog cru dat ik dan 400 gram na twee keer sporten en weer inhouden (bordje brinta, water) ben aangekomen.
Dan wordt het nu tijd om alles te gaan tellen wat ik vreet. (en natuurlijk niet naar een wokrestaurant gaan)
MFP?quote:Op donderdag 23 januari 2014 10:14 schreef Ethanolic het volgende:
[..]
Gewoon MFP installeren en tracken wat je eet. Kcal in < kcal uit; -500kcal eten en zorg dat je genoeg proteins en vet binnen krijgt.
MyFitnessPallquote:
My Fitness Pall, app om je inname bij te houden.quote:
THanks guys! Moet het even goed onder controle krijgen, want strakjes is het zomer en dan wil ik nog wel een biertje kunnen zuipen en mensen bespotten zonder aan te komen constantquote:
Behoorlijk chanant.quote:
lol maar kan je beter in de spiegel kijken. Dat zegt meer dan een getal.quote:Op donderdag 23 januari 2014 10:19 schreef RickoKun het volgende:
[..]
THanks guys! Moet het even goed onder controle krijgen, want strakjes is het zomer en dan wil ik nog wel een biertje kunnen zuipen en mensen bespotten zonder aan te komen constant
Heb het de hele tijd met 'schatting' gedaan. Gvd zie dat ik zelfs een kilo ben aangekomen. Wat een week verspilling
Na een week is dat aardig lastig om een kilo verschil te ontdekken.quote:Op donderdag 23 januari 2014 10:39 schreef stoeltafel het volgende:
[..]
lol maar kan je beter in de spiegel kijken. Dat zegt meer dan een getal.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |