sowiesoquote:Op dinsdag 14 januari 2014 09:47 schreef fathank het volgende:
[..]
5x per week buikspieren trainen, 6-8% bf en nog geen abs hebben. Ergens gaat er iets mis in het rekensommetje.
in het kort en niet te technisch.quote:Op dinsdag 14 januari 2014 10:01 schreef Nadine26 het volgende:
[..]
Aha, op die manier. Wel respect voor 5x per week anderhalf uurIk doe 8 tot 9 oefeningen in iets meer dan een halfuur, en dan 2x12 of 3x8 reps per oefening, afhankelijk van het gewicht. Het voordeel van krachttraining vind ik juist dat het zo tijdbesparend is: lekker efficiënt. Maar misschien ben ik wel gewoon lui
O, ik heb nog een vraag: snapt iemand hoe zo'n vetmeting op een weegschaal werkt? Ik probeer er een logische verklaring voor te vinden, maar hoe kan een weegschaal dat berekenen? Ik heb het ook wel eens laten testen, volgens mij via een fietstest, geen idee, en ik ben de uitslag ook vergeten omdat het me niks zegt, maar het is toch wel een interessant gegeven.
Als je stevig aan de juice zit kun je prima 2x per dag krachttraining. En een verbeten blik of een fanatieke trek om de mond lijkt me nou niet echt een goeie indicatie voor een ongezonde sportverslavingquote:Op dinsdag 14 januari 2014 11:23 schreef Nadine26 het volgende:
[..]
Afgelopen zaterdag had het Parool in de weekendbijlage een stuk over sportverslaving. Ja, dat bestaat, en dat is ernstig![]()
Signalen: geen plezier meer hebben in het sporten, verbeten blik, fanatieke trek om de mond. Let vooral op mensen die uren achter elkaar op crosstrainers staan. O, en er komt vaak een eetstoornis bij kijken, dus: krankzinnig veel sporten, niet eten. (Ik zie zulke mensen trouwens wel bij mij op de sportschool. Word er altijd een beetje droevig van)
Eén van de geïnterviewden, een jongen van begin twintig, trainde 2x per dag. Krachttraining, dus. Hij had op een bepaald moment last gekregen van onregelmatige hartslag en bleek overtraind te zijn. Waarom zou iemand 2 x per dag trainen?! Ik heb wel eens gelezen dat Tiger Woods dat doet, oké, topsporter, die weet ongetwijfeld wat hij doet, maar voor gewone stervelingen lijkt het me de nekslag
Dat je ervan overtuigd bent dat je weet waar je mee bezig bent, betekend niet dat je geen beginner meer bent.quote:Op dinsdag 14 januari 2014 08:28 schreef BlauweTijger het volgende:
[..]
Ik ben geen beginneren mijn buik kan dit makkelijk hebben. ( moet zelfs wil ik echt spierpijn hebben en profijt zien )
Maar ik ben ook niet achterlijk.quote:Op dinsdag 14 januari 2014 13:13 schreef Nic1 het volgende:
[..]
Dat je ervan overtuigd bent dat je weet waar je mee bezig bent, betekend niet dat je geen beginner meer bent.
quote:Op dinsdag 14 januari 2014 13:54 schreef 16meter het volgende:
een overdreven nadruk op t trainen van de buikspieren is wel een klassieke beginnersfout
lees eens OP van BB topic
kkquote:Op dinsdag 14 januari 2014 13:55 schreef Weissman het volgende:
[..]
deze man is toch ook geen beginner hij zegt dat je wel moet trainen.
ok k neem me woorde trugquote:Op dinsdag 14 januari 2014 13:55 schreef Weissman het volgende:
[..]
deze man is toch ook geen beginner hij zegt dat je wel moet trainen.
Dat hoef ik niet te doen, ik kan alles eten wat ik wil maar kom echt niet aan.quote:Op dinsdag 14 januari 2014 15:19 schreef panjabimc het volgende:
een voedingsschema maken is even werk maar je haalt er zoveel voordeel uit.
zoals wat danquote:Op dinsdag 14 januari 2014 15:19 schreef panjabimc het volgende:
een voedingsschema maken is even werk maar je haalt er zoveel voordeel uit.
Dank voor de uitlegquote:Op dinsdag 14 januari 2014 12:14 schreef z80 het volgende:
[..]
in het kort en niet te technisch.
door eerst de weerstand te meten van de huid. vervolgens een klein wisselstroompje door je lichaam te sturen. dit wisselstroompje ziet er aan de kant dat het in je lichaam gaat anders uit dan dat het er uit komt. uit dit verschil is tot op zekere hoogte de lichaamssamenstelling te berekenen.
iets technischer.
er wordt een spanning met een frequentie die oploopt tussen de 1KHz en 1MHz tussen de meetpunten gezet.
door vervolgens de impedantie, capaciteit en faseverschuiving te meten kan er berekend worden wat de samenstelling van het lichaam is.
bij een weegschaal of meet apparaat met slechts 2 sensors is de afwijking zeer groot.
bij een weegschaal met ook 2 handgrepen, dus 4 meet punten, wordt het al een stuk nauwkeuriger.
Het was ook niet heel serieus bedoeldquote:Op dinsdag 14 januari 2014 12:18 schreef fathank het volgende:
[..]
Als je stevig aan de juice zit kun je prima 2x per dag krachttraining. En een verbeten blik of een fanatieke trek om de mond lijkt me nou niet echt een goeie indicatie voor een ongezonde sportverslaving.
Als je nog kunt lachen tijdens je workout train je niet hard genoeg. Of hoe denk je dat je hoofd eruit ziet als je 2x bw probeert te deadliften of als je er nog ff een eindsprint uitgooit op de laatste paar honderd meter van je 10 km run.
Ja man, gewoon alles eten en alleen kcals tellen (srs). Doe ik nu al een aantal maanden, hoeveelheid eiwit die je nodig hebt als natural is toch overschat. En met 4000kcal krijg ik sowieso wel genoeg binnen dus boeiend, ik eet gewoon allesquote:Op dinsdag 14 januari 2014 15:47 schreef 16meter het volgende:
voedingsschema is voor onzekere mannetjes die hun piemeltje willen compenseren lol
quote:Op dinsdag 14 januari 2014 15:47 schreef 16meter het volgende:
voedingsschema is voor onzekere mannetjes die hun piemeltje willen compenseren lol
En verdomme goed eten. (70%)quote:Op donderdag 16 januari 2014 14:08 schreef 16meter het volgende:
buikspieren train je door (staande) overhead presses, power cleans, squats en deadlifts te doen
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.trainingSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dat was 'm wel .. ik had nog wat andere vragen maar die ben ik volgens mij nu vergeten, al dienen die zichzelf vast wel aan. Alle tips, verbeteringen en aanvullingen zijn zeer welkom.
ow .. nog 1tje .. is het slim om jezelf een doel te stellen, bv +xx kilo (bij hetzelfde bf, die van mij is al laag zat) in y maanden?"Pools are perfect for holding water"
quote:neem een schema met compoundoefeningen en bouw het gewoon heel rustig op
Ja zet een SMART doel: Specifiek, Meetbaar, Acceptabel, Realistisch en Tijdsgebonden.quote:ow .. nog 1tje .. is het slim om jezelf een doel te stellen, bv +xx kilo (bij hetzelfde bf, die van mij is al laag zat) in y maanden?
Dan heb jij waarschijnlijk een hoog vetpercentage, want 2000 is best weinig.quote:Op maandag 20 januari 2014 17:06 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Ik ben 1.85, 85 kilo, ik sport drie keer per week en ik doe licht werk, maar als ik meer eet dan 2000 kcal per dag val ik niet af.
Dat dacht ik ook. Tot ik naar 3000 - 3500 kcal per dag ging, toen begon ik pas af te vallen.quote:Op maandag 20 januari 2014 17:06 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Wtf? Jij bent 1.75 en 75 kilo, je sport 3 keer per week en je doet licht werk en je ADH is volgens dat programma 2700?!
Ik ben 1.85, 85 kilo, ik sport drie keer per week en ik doe licht werk, maar als ik meer eet dan 2000 kcal per dag val ik niet af.
Valt wel mee. Het is een beetje moeilijk in te schatten aan de hand van pics, maar ik denk dat ik zo tussen de 15-20% zit.quote:Op maandag 20 januari 2014 18:15 schreef Banaanensuiker het volgende:
[..]
Dan heb jij waarschijnlijk een hoog vetpercentage, want 2000 is best weinig.
Serieus? Ik las laatst dat hier gezegd werd dat die 'spaarstand' onzin is...quote:Op maandag 20 januari 2014 18:23 schreef Snakey het volgende:
[..]
Dat dacht ik ook. Tot ik naar 3000 - 3500 kcal per dag ging, toen begon ik pas af te vallen.
Als je 3x per week (of meer) intensief sport is 2000 kcal echt veel te weinig.
Ik weet niet of het met spaarstand te maken heeft. Ik heb daar door de tijd heen teveel uiteenlopende meningen over gezien, dus lees ik dat soort dingen om ze meteen weer te vergeten.quote:Op maandag 20 januari 2014 18:29 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Serieus? Ik las laatst dat hier gezegd werd dat die 'spaarstand' onzin is...
En leeftijd enzo. Ik dacht dat ik snel zou aankomen op 3 - 3.5, maar dat is helemaal niet waar.quote:Op maandag 20 januari 2014 18:33 schreef 16meter het volgende:
op 3500 kcal val ik echt niet af LOLzz
zit veel verschil in per persoon
quote:Op maandag 20 januari 2014 15:19 schreef probeer het volgende:
Ik denk dat ik met deze enorme post hier in het fitness topic wel goed zit? here goes ..
ok, ik ben helemaal nieuw in deze hoek van FoK!, maar zou graag serieus enkele kilo's aan willen komen dus hoop hier goed te zitten .. Dit wordt een lange post met aardig wat vragen, hopelijk vind ik hier tips, antwoorden, aanvullingen en verbeterpuntjes.
Een beetje info over mijzelf: 26 jaar, 75 kilo, 1m91, enorme ecto. Afgelopen jaar door oa een fikse depressie best veel afgevallen, iig niet echt goed met eten (sloeg vaak het ontbijt over .. yeah, i know ..). Geen medicatie, rook 1-5 sigaretten per dag (yeah, i know .. wordt ook aan gewerkt) Heb momenteel denk ik ook een vrij kleine maaginhoud, ik zit iig erg snel vol maar kan met pauzes toch wel genoeg naar binnen krijgen. Zoals jullie lezen zit ik dus echt echt aan het absolute begin (van gezond aankomen), en is er nog niet veel om al mee te werken. Ow, ik heb op mijn 19e wel een half jaartje getrained in een sportschool (boven de oude doornroosje) (ook nog best regelmatig, zeker 2x per week) en heb wel enige kennis van / ervaring met voornamelijk isolatie oefeningen
VoedingSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.trainingOké, een redelijk korte reactie op jouw lange verhaal.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dat was 'm wel .. ik had nog wat andere vragen maar die ben ik volgens mij nu vergeten, al dienen die zichzelf vast wel aan. Alle tips, verbeteringen en aanvullingen zijn zeer welkom.
ow .. nog 1tje .. is het slim om jezelf een doel te stellen, bv +xx kilo (bij hetzelfde bf, die van mij is al laag zat) in y maanden?
Voeding
Ga ongeveer 3000 kcalls eten. Je gewicht is 75kg dus je vetvrije massa (VVM) is ongeveer 70kg.
Haal door middel van het eten van deze 3000, het volgende uit je voeding:
Eiwitten 2x je VVM in grammen (140 gram)
- Kipfilet
- Kwark
- Rood vlees e.d.
- Eieren (duh)
- etc
Vetten 1x je VVM in grammen (70 gram
Onverzadigde vetten als
- Noten
- Pindakaas
De rest zoveel mogelijk complexe koolhydraten
- Zilvervliesrijst
- Volkoren macaroni
- Brinta
Training
Ik zou een compound schema pakken, iets als Starting Strength
http://startingstrength.w(...)ce/Beginner_Programs
Hiermee train je alle spiergroepen ipv dat je ze één voor één isoleert.
Ik zet voeding trouwens niet voor niets boven training. Wellicht is voeding nog belangrijker dan de training.
Edit: Ik zou geen supplementen nemen behalve misschien whey. Vitamines e.d. haal je makkelijk uit fruit/groente. Whey meteen na de training kan wel fijn zijn.
Dank u voor uw zeer nuttige post. Veel van die dingen eet ik eigenlijk al wel standaard, dus dat moet niet zo'n probleem worden.quote:Op maandag 20 januari 2014 18:44 schreef Ambicioso het volgende:
[ .. knip .. ]
Edit: Ik zou geen supplementen nemen behalve misschien whey. Vitamines e.d. haal je makkelijk uit fruit/groente. Whey meteen na de training kan wel fijn zijn.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |