abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_134093380
quote:
0s.gif Op zondag 8 december 2013 21:00 schreef blauwetafel het volgende:
Ik heb een vraag over mijn voeding/trainingschema, ik train 2-3 per week kracht training (push pull legs, benen dag skip ik soms). En daarnaast loop ik in het weekend 1 keer 21km hard. Nu ben ik 192 cm lang en ik weeg 78 kg, ik ben niet zo sterk van kracht: 80kg bankdrukken, squaten 80kg (achteruit gegaan door hardlopen was eerst 100kg) en kan 12 pull ups.

Nu wil ik uiteraard sterker worden en een snellere tijd neerzetten met hardlopen. Echter ben ik ook een beetje skinnyfat (ik heb zelfs een smallere taille dan mijn heupen) en wil ik daarvan.

Hieronder volgt wat ik meestal eet:

• 2 bakken havermout en een handje cashew noten in de ochtend.
• In de middag 8 bruine boterhammen met kipfilet.
• In de avond meestal 400 gram kipfilet, met bruine rijst en 200 gram groente.
• Voor het slapen gaan eet ik een bakje magere kwark.

Ik zit dan ongeveer aan de 3000 calorieën.

Wat moet ik aan mijn voeding veranderen of trainingschema om beter te worden? Ik wil zo 'perfect' mogelijk eten om sterker, sneller en een mooier figuur te krijgen.
Je lengte en gewicht lijkt op de cijfers van mijn vriend, ongeveer een half jaar geleden. Ook die bleef een klein beetje spek houden, ondanks behoorlijk trainen.
Enige tijd geleden zijn wij overgestapt op een eetwijze zonder graan. Dat was even wennen, maar het bevalt heel prima. Uit jouw lijst zou hij *niet* eten: havermout, boterhammen en de rijst.
Zijn menu op een normale dag:
• Bak 10% vette yoghurt (240gr) met 1 banaan, beetje pompoen- en zonnebloempitten
• Gebakken ei (3) met ham, 2 tomaten en evt kaas
• In roomboter gebakken mosselen (150gr)
• Aantal stukjes leverworst & kaas
• Eventueel nog een witlofsalade (1 witlof) met een blikje tonijn
• Avocado
• Avondeten: mooi stuk vlees (vandaag haaskarbonade), veel groente (500gr), met jus of roomsaus
• Toe: fruit met kwark oid
Geen graan, weinig koolhydraten (maar niet heel weinig), tamelijk veel dierlijk vet.
Hoewel het aantal calorieën niet laag is, is hij opeens en zonder enige moeite 5 kilo vet verloren.

Je zou het eens kunnen proberen :). Het is geen moeilijk dieet ofzo, alleen even omschakelen.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_134094443
quote:
7s.gif Op maandag 9 december 2013 20:27 schreef sigme het volgende:

[..]

Je lengte en gewicht lijkt op de cijfers van mijn vriend, ongeveer een half jaar geleden. Ook die bleef een klein beetje spek houden, ondanks behoorlijk trainen.
Enige tijd geleden zijn wij overgestapt op een eetwijze zonder graan. Dat was even wennen, maar het bevalt heel prima. Uit jouw lijst zou hij *niet* eten: havermout, boterhammen en de rijst.
Zijn menu op een normale dag:
• Bak 10% vette yoghurt (240gr) met 1 banaan, beetje pompoen- en zonnebloempitten
• Gebakken ei (3) met ham, 2 tomaten en evt kaas
• In roomboter gebakken mosselen (150gr)
• Aantal stukjes leverworst & kaas
• Eventueel nog een witlofsalade (1 witlof) met een blikje tonijn
• Avocado
• Avondeten: mooi stuk vlees (vandaag haaskarbonade), veel groente (500gr), met jus of roomsaus
• Toe: fruit met kwark oid
Geen graan, weinig koolhydraten (maar niet heel weinig), tamelijk veel dierlijk vet.
Hoewel het aantal calorieën niet laag is, is hij opeens en zonder enige moeite 5 kilo vet verloren.

Je zou het eens kunnen proberen :). Het is geen moeilijk dieet ofzo, alleen even omschakelen.
Sounds like paleo? imo is dat niet echt iets om mee aan te komen....
pi_134094449
Ik heb vandaag een circuittraining gedaan (ongeveer 20 min) en ben bekaf.

kettlebell swing
opdrukken
box jump
schuine buikspieren

Daarna nog 15 min buikspieren trainen onder begeleiding.
pi_134094609
quote:
0s.gif Op maandag 9 december 2013 20:47 schreef JeffreyXL het volgende:

[..]

Het probleem hieraan is dat ik een student ben met niet zoveel geld, ik moet al extra werken om te eten wat ik nu eet.

Kan ik bijvoorbeeld ook de boterhammen vervangen voor een salade?
pi_134095060
quote:
0s.gif Op maandag 9 december 2013 20:47 schreef JeffreyXL het volgende:

[..]

Wel om vet te verliezen, de persoon waar ik op reageerde klaagt over skinnyfat.

Paleo is trouwens meestal ook zonder zuivel, en dat is mijn advies niet ;).
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_134096228
quote:
0s.gif Op maandag 9 december 2013 20:59 schreef sigme het volgende:

[..]

Wel om vet te verliezen, de persoon waar ik op reageerde klaagt over skinnyfat.

Paleo is trouwens meestal ook zonder zuivel, en dat is mijn advies niet ;).
True that erg crossfit-ish om het wel met zuivel te doen.
pi_134100666
quote:
0s.gif Op zondag 8 december 2013 21:00 schreef blauwetafel het volgende:
Ik zit dan ongeveer aan de 3000 calorieën.

Wat moet ik aan mijn voeding veranderen of trainingschema om beter te worden? Ik wil zo 'perfect' mogelijk eten om sterker, sneller en een mooier figuur te krijgen.
Ligt eraan wat je nou wil. Sterker worden en meer spiermassa, of vet verliezen. In het begin kun je wel spiermassa erbij krijgen met aan calorie tekort, maar uiteindelijk moet je kiezen. Met 3000 kcal per dag moet je niet verwachten veel vet kwijt te raken.

Zoals gezegd, meten is weten. Kijk wat je lichaam doet en pas je eten daar op aan.
pi_134107351
quote:
0s.gif Op maandag 9 december 2013 20:51 schreef blauwetafel het volgende:

[..]

Het probleem hieraan is dat ik een student ben met niet zoveel geld, ik moet al extra werken om te eten wat ik nu eet.

Kan ik bijvoorbeeld ook de boterhammen vervangen voor een salade?
Eigenlijk maakt het niet uit waarmee je de boterhammen vervangt, als je maar geen honger gaat lijden. Salade ipv brood kan prima, tenzij je dan te weinig calorieen binnen krijgt. Maar dat moet je zelf bepalen en is ook afhankelijk van je doel. Voor het kwijtraken van niet goed weg te trainen vet hielp het hier om graan eruit te gooien, zo volledig mogelijk. Om niet opeens vreselijk af te vallen moet je dan eigenlijk wel vetter en eiwitrijk gaan eten. Volgens mij is dierlijk vet (vis, vlees, zuivel) beter dan plantaardig. Je kan goedkoper vetter vlees eten dan die magere kipfilet waar niks in zit. 10% griekse yoghurt is ook niet duur (Aldi, Lidl).
pi_134629156
Ik ben van plan om meer te gaan eten op een dag, dus naast m'n standaard voedsel wil ik twee bakken kwark, een blikje tonijn, nootjes en rijst met kip gaan eten en na fitness een shake. Zal dit helpen met aankomen? Want opzich ben ik best tevreden over het tot nu toe geboekte resultaat, alleen zou ik iets meer vet willen wat ik kan omzetten in spier.
pi_134631261
'speklaagje houden' = te veel eten

niets anders

ABS ARE MADE IN THE KITCHEN x100000
pi_134640007
quote:
0s.gif Op maandag 23 december 2013 22:41 schreef Jongentje. het volgende:
Ik ben van plan om meer te gaan eten op een dag, dus naast m'n standaard voedsel wil ik twee bakken kwark, een blikje tonijn, nootjes en rijst met kip gaan eten en na fitness een shake. Zal dit helpen met aankomen?
Meer eten gaat altijd helpen om aan te komen. Teveel eten betekend aankomen in vet, dat wil je denk ik niet. Meet dus eerst hoeveel je nu eet en ga daarna eten toevoegen. Als je nu niet aankomt is het waarschijnlijk een goed idee om meer te eten. Wat "teveel" en "meer" is weet je pas als je gaat meten.

quote:
alleen zou ik iets meer vet willen wat ik kan omzetten in spier.
Mocht je serieus zijn, dit bestaat niet.
  vrijdag 27 december 2013 @ 01:48:03 #212
295722 Euribob
Plus 150 Basispunten
pi_134734975
quote:
0s.gif Op maandag 23 december 2013 23:25 schreef 16meter het volgende:
'speklaagje houden' = te veel eten

niets anders

ABS ARE MADE IN THE KITCHEN x100000
Abs hoeven toch helemaal je uitgangspunt niet te zijn?
Choking on those tossed salads and scrambled eggs
pi_134862368
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 16:13 schreef Sapstengel het volgende:
Als je per se een split wil doen zou ik een 3 day doen.

Borst + biceps of triceps
Benen + schouders
Rug + biceps of triceps

Of

Borst + schouders
Benen
Rug + armen

Of

2 day upper body/lower body split.

Of nog beter

Push (borst, schouders, triceps), Pull (rug, traps, biceps) Legs (benen ofc)

Rug samen met schouders doen en ook nog wat benen erbij is wel heel veel op één dag. En dan moet je ook nog biceps doen.
Hey, dit is mijn eerste post in het fitness forum dus sorry voor de late quote. Ik doe alleen precies deze sets "Push (borst, schouders, triceps), Pull (rug, traps, biceps) Legs (benen ofc)" alleen doe ik de traps bij de borst, schouders en triceps. Is dat slecht? of kan ik dat gewoon blijven doen? Alvast bedankt :)
pi_134862466
quote:
0s.gif Op maandag 30 december 2013 02:33 schreef Sjors_Peter het volgende:

[..]

Hey, dit is mijn eerste post in het fitness forum dus sorry voor de late quote. Ik doe alleen precies deze sets "Push (borst, schouders, triceps), Pull (rug, traps, biceps) Legs (benen ofc)" alleen doe ik de traps bij de borst, schouders en triceps. Is dat slecht? of kan ik dat gewoon blijven doen? Alvast bedankt :)
Nee lijkt mij niet slecht, heb zelf ook een jaar lang ofzo traps altijd tegelijk met schouders getraind, omdat ik het meer zag als onderdeel van de schouders. Nu doe ik ze bij pull omdat ik dan deadlift en m'n traps daar al redelijk bij gebruik. Dan doe ik nog ff een paar setjes shrugs om het af te maken.

Maarja bij lateral raise voor schouders pak je de traps ook mee, dus je kunt het ook prima bij schouders stoppen en aan het eind van de schouder workout paar setjes shrugs doen. Als je er bij de daarop volgende pull dag geen last van hebt zou ik gewoon zo doorgaan :P
pi_134862551
quote:
0s.gif Op maandag 30 december 2013 02:41 schreef Sapstengel het volgende:

[..]

Nee lijkt mij niet slecht, heb zelf ook een jaar lang ofzo traps altijd tegelijk met schouders getraind, omdat ik het meer zag als onderdeel van de schouders. Nu doe ik ze bij pull omdat ik dan deadlift en m'n traps daar al redelijk bij gebruik. Dan doe ik nog ff een paar setjes shrugs om het af te maken.

Maarja bij lateral raise voor schouders pak je de traps ook mee, dus je kunt het ook prima bij schouders stoppen en aan het eind van de schouder workout paar setjes shrugs doen. Als je er bij de daarop volgende pull dag geen last van hebt zou ik gewoon zo doorgaan :P
Oke bedankt voor de snelle reactie, en last heb ik vrijwel altijd van de "Traps Vertical Row".
pi_134862583
quote:
0s.gif Op maandag 30 december 2013 02:52 schreef Sjors_Peter het volgende:

[..]

Oke bedankt voor de snelle reactie, en last heb ik vrijwel altijd van de "Traps Vertical Row".
Ja die voel je vrij erg inderdaad :P Had ik ook altijd.

Maar als de spierpijn/vermoeidheid in je traps je niet in de weg staat wanneer je rug traint, dan maakt het opzich niet uit wanneer je traps doet. Als je er wel last van krijgt kun je het omwisselen.

Ik heb zelf bijvoorbeeld na pull spierpijn in mn onderrug door deadlift. Als ik de dag erna moet squatten gaat dat niet,vandaar dat ik het heb omgewisseld en pull/push/legs doe, in plaats van push/pull/legs.
pi_134907506
Iemand enig idee wat de openingstijden van de Fit For Free zijn vandaag? suf genoeg staat er niks over op de website :')
pi_134912606
ik denk dat ik 2 februari maar weer ga beginnen Is het nog altijd zo druk de 1e paar weken van het nieuwe jaar in de sportscholen?
pi_134929380
quote:
2s.gif Op dinsdag 31 december 2013 08:10 schreef Evertjan het volgende:
ik denk dat ik 2 februari maar weer ga beginnen Is het nog altijd zo druk de 1e paar weken van het nieuwe jaar in de sportscholen?
Dat laatste wel. Voor apparaten niet zo erg, is iets bezet doe je wat anders. Losse gewichten zal het wel meevallen. Cardio doen is vaak wel rot eerste weken, als die bezet zijn kan je vaak niet eerst even wat anders doen. Maar goed, beetje schipperen en dan lukt het meestal allemaal wel.

Zal ook per sportschool wel wisselen die drukte. Waar ik zit is het bijv tussen 7 en 9 's avonds het meest druk, rond half 9 stroomt het al snel leeg.
pi_134964185
Ik heb een vraagje,
Ik wil graag gaan droogtrainen en ga van de week even met vet% meten.
Nu heb ik zitten lezen, geen vet voor het sporten, en niet erna!
Na 20:00 lees ik ergens niks meer eten, ergens anders geen koolhydraten etc.

Zou iemand die er ervaring mee heeft even een rijtje kunnen maken met belangrijke dingen.
  woensdag 1 januari 2014 @ 22:03:02 #221
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_134965048
quote:
0s.gif Op woensdag 1 januari 2014 21:46 schreef WeCanDoIt het volgende:
Ik heb een vraagje,
Ik wil graag gaan droogtrainen en ga van de week even met vet% meten.
Nu heb ik zitten lezen, geen vet voor het sporten, en niet erna!
Na 20:00 lees ik ergens niks meer eten, ergens anders geen koolhydraten etc.

Zou iemand die er ervaring mee heeft even een rijtje kunnen maken met belangrijke dingen.
Er bestaat niet zoiets als droogtrainen. Als je vet wil verliezen moet je voeding aanpassen, dus wat minder kcal per dag binnenkrijgen. Dat houdt dus in dat je bij moet houden hoeveel je nu binnen krijgt, en dat met zo'n 300 - 500 kcal per dag verminderen.

Al dat gedoe met om een bepaalde tijd niet meer eten of op bepaalde tijden geen vet of weet ik veel wat is gerommel in de marge wat je links kan laten liggen.
pi_134972607
Aha oke! Bedankt.
Verder wil ik geen spieren verliezen want dan train ik voor niks, maar die 2gr eiwitten per kg is daar een oplossing voor neem ik aan?

En zijn er hier meer mensen die met de apparaten sporten en daar een aardig fysiek mee hebben opgebouwd?
  donderdag 2 januari 2014 @ 12:59:11 #223
242690 IJsdraakje
Womansplainer
pi_134980074
Ik ben juist over aan het stappen naar losse gewichten omdat apparaten blegh. :+ Heel snel hoge gewichten tillen/trekken/duwen, maar gezien het verschil in moeite wat die apparaten kosten en een simpele squat, betwijfel ik de effectiviteit toch iets. In ieder geval voor mijn doelen. :9
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
  donderdag 2 januari 2014 @ 13:12:41 #224
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_134980432
Apparaten krijg je ook een goed fysiek van, maar met de losse en veelal compound achtige oefeningen train je in dezelfde tijd meer spieren en ben je dus effectiever bezig.

Ik ga ook weer beginnen :') ben lekker verpauperd. Ben nu 85 kilo en daar wil ik tien kilo vet vanaf hebben. Ik schat dat ik nu rond de 19 procent vetpercentage heb :')

Vorig jaar rond deze tijd een prima fysiek, maar heb het vanaf de zomer 2013 (juni) laten verwateren, en dat merk je.
  donderdag 2 januari 2014 @ 14:22:40 #225
357556 jeurse04
Usericon is son of Zeus
pi_134982862
quote:
0s.gif Op donderdag 2 januari 2014 13:12 schreef RickoKun het volgende:
Apparaten krijg je ook een goed fysiek van, maar met de losse en veelal compound achtige oefeningen train je in dezelfde tijd meer spieren en ben je dus effectiever bezig.

Ik ga ook weer beginnen :') ben lekker verpauperd. Ben nu 85 kilo en daar wil ik tien kilo vet vanaf hebben. Ik schat dat ik nu rond de 19 procent vetpercentage heb :')

Vorig jaar rond deze tijd een prima fysiek, maar heb het vanaf de zomer 2013 (juni) laten verwateren, en dat merk je.
Consistency is key brah.
190CM, 90.5KG, SQ:150KGx2 BP:100KGx2 DL:190KGx3
My end goal is not to be some massed up freak, but rather to have a physique that can be looked as art; streamlined, tapered, and universally appealing.
  donderdag 2 januari 2014 @ 15:36:57 #226
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_134985765

Hoe vinden jullie dit schema?

Ik doe er nog sit ups na (ook gekruiste) en een half uurtje cardio erna.

[ Bericht 87% gewijzigd door Rickocum op 02-01-2014 15:53:25 ]
pi_134986457
Ik ga vanaf nu bijhouden hoeveel ik eet.
Ik probeer hier 300-400 onder m'n behoefte te gaan zitten.
Heeft iemand een handige app of site die dit voor mij bijhoudt met grafieken etc?

En wat is nou de ideale hoeveelheid om af te vakken en spieren te behouden?
Koolhydraten 50%
Eiwit 20%
Vet 30%
Zoiets?
  donderdag 2 januari 2014 @ 16:01:14 #228
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_134986633
quote:
0s.gif Op donderdag 2 januari 2014 15:56 schreef WeCanDoIt het volgende:
Ik ga vanaf nu bijhouden hoeveel ik eet.
Ik probeer hier 300-400 onder m'n behoefte te gaan zitten.
Heeft iemand een handige app of site die dit voor mij bijhoudt met grafieken etc?

En wat is nou de ideale hoeveelheid om af te vakken en spieren te behouden?
Koolhydraten 50%
Eiwit 20%
Vet 30%
Zoiets?
Ik gebruik deze. Kunje zelf van alles aanaapassen toevoegen. http://cronometer.com/
pi_134992684
quote:
0s.gif Op donderdag 2 januari 2014 16:01 schreef Snakey het volgende:

[..]

Ik gebruik deze. Kunje zelf van alles aanaapassen toevoegen. http://cronometer.com/
Hmmmm, interessant. Wat ik me alleen afvraag: ben je dan niet de hele dag bezig met tellen/nadenken/calorieën checken in plaats van te genieten van wat je eet? En hoe organiseer je dat allemaal?

Ik vraag het omdat eten voor mij eigenlijk bijzaak is, ik bedoel: gewoon eten, niks geks of ingewikkelds, en dat lijkt me op de lange termijn ook de enige haalbare methode. Sporten is leuk, goed, gezond enzovoort, maar om het vol te houden en de discipline op te brengen om minimaal 3 keer per week aan krachttraining te doen, moet sporten een vanzelfsprekend (en leuk) onderdeel van je leven zijn. Iets waar je blij van wordt, kortom. Deze manier van calorieën tellen lijkt me sowieso niet 'leuk', maar het lijkt me daarnaast ook tijdrovend, omslachtig, en dus de snelste manier om gedemotiveerd te raken.

Of doe je dat alleen tijdelijk, het calorieën tellen?
pi_134992832
quote:
4s.gif Op donderdag 2 januari 2014 15:36 schreef RickoKun het volgende:
[ afbeelding ]

7x4 sets? wil je 3 uur bezig zijn?
  donderdag 2 januari 2014 @ 18:55:17 #231
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_134993379
quote:
0s.gif Op donderdag 2 januari 2014 18:37 schreef Nadine26 het volgende:

[..]

Hmmmm, interessant. Wat ik me alleen afvraag: ben je dan niet de hele dag bezig met tellen/nadenken/calorieën checken in plaats van te genieten van wat je eet? En hoe organiseer je dat allemaal?

Ik vraag het omdat eten voor mij eigenlijk bijzaak is, ik bedoel: gewoon eten, niks geks of ingewikkelds, en dat lijkt me op de lange termijn ook de enige haalbare methode. Sporten is leuk, goed, gezond enzovoort, maar om het vol te houden en de discipline op te brengen om minimaal 3 keer per week aan krachttraining te doen, moet sporten een vanzelfsprekend (en leuk) onderdeel van je leven zijn. Iets waar je blij van wordt, kortom. Deze manier van calorieën tellen lijkt me sowieso niet 'leuk', maar het lijkt me daarnaast ook tijdrovend, omslachtig, en dus de snelste manier om gedemotiveerd te raken.

Het ziet er ingewikkelder uit dan het is. Er staat al een hoop standaard in. En wat er niet instaat tik je er terwijl je eet in een minuut in. :P

Daarbij eet je vaak dezelfde dingen, dus hoef je bijna niks meer in te voeren. Het is dus absoluut niet tijdrovend.

Tuurlijk moet sport vooral leuk zijn, maar als je doelen wil halen dan zal je je voeding er ook in moeten betrekken. 90% van de mensen eet teveel of te weinig zonder dat ze het weten. Of beter, ze dénken dat ze precies goed eten. Als je zo'n programma bijhoudt kom je er achter dat je er totaal naast zit. Ik ben toto nu toe nog niemand tegen gekomen die zodra ze het bij gaan houden zeggen dat ze goed zaten, altijd het tegenover gestelde.

Het bereikt het tegenovergestelde van demotivatie. Als je voeding en training op orde is maak je goede gains. Daar doe je het voor. Ik ben dan ook geen fitnesser. :P
  donderdag 2 januari 2014 @ 19:14:16 #232
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_134994190
quote:

[..]

Laten we voorop stellen: het moet niet. Het is een methode, en van tellen alleen ga je niet afvallen. Tellen geeft je wel een handvat om een kcal deficientie te creëren waarvan je afvalt.

Vergelijk: een notoire hardrijder die het vertikt om op zijn snelheidsmeter te kijken. Of iemand met een gat in z'n hand die het vertikt om z'n financiën te budgetteren. Niks moet, maar het is toch verdomd handig om concreet te maken wat je nou precies aan het doen bent.

Kost het tijd? Als je er een gewoonte van maakt: veel en veel minder dan je denkt. Ik zie het als af en toe op je snelheidsmeter in je auto gluren, ipv tijdens je hele rit compulsief ernaar staren.

kcal tellen geeft me ook ontzettend veel vrijheid om van mijn eten te genieten: een blok chocola? Geeft x aantal kcal. Een heerlijke vette steak? x aantal kcal. Een kroketje uit de muur? x aantal kcal. In plaats van die hyper-emotionele lading die veel dieetclubbers Viva-vrouwen mensen eraan geven, maak je gewoon concreet wat het is, en kun je gewoon van je voedsel genieten *EN* je afval/aankom doelen halen.

Mij lijkt het juist enorm stress geven als je als een blinde kwartel aan het eten bent, en steeds niet weet of je iets wel of niet 'mag' eten in verband met je doelen. Ontneem de stress, ga genieten van je eten, *en* val af/kom aan.

quote:
Dat kan. Zolang het nodig is.

Er is een type vraagsteller op deze fora waar m'n tenen ontzettend krom van gaan staan. Degene die zegt te *denken* dat hij genoeg eet, maar toch niet afvalt/aankomt volgens plan. En dan hier janken dat het niet werkt. Ga je ze dan vragen hoeveel kcal ze eten, dan is de reactie vaak: pfoe, dat doe ik niet hoor, kcal tellen.

Nou, stik er dan maar in. :) Je neemt verantwoordelijkheid voor jezelf, of je neemt het niet.

Daarom: het hoeft niet, maar het is wel handig.

Als je van jezelf weet dat je een bloedhekel hebt aan hoofdrekenen of rekenen in het algemeen, en je wil het niet leren, dan leer je het gewoon niet en zoek je een andere methode om die energiedeficientie te creëren. Of je neemt een dumbed-down Weight Watchers methode (die tellen met punten van 1, 2 en 3, net als op de kleuterschool).

[ Bericht 3% gewijzigd door Stereotomy op 02-01-2014 19:47:21 ]
Confidence through competence
  donderdag 2 januari 2014 @ 20:12:47 #233
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_134996528
quote:
0s.gif Op donderdag 2 januari 2014 18:41 schreef Deeltjesversneller het volgende:

[..]

Ik weet niet of ik genoeg uit mijn spieren haal als ik drie sets bij alles doe :@
  donderdag 2 januari 2014 @ 20:13:41 #234
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_134996566
quote:
4s.gif Op donderdag 2 januari 2014 20:12 schreef RickoKun het volgende:

[..]

Ik weet niet of ik genoeg uit mijn spieren haal als ik drie sets bij alles doe :@
Je was er in het BB topic al uit toch?
  donderdag 2 januari 2014 @ 20:18:43 #235
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_134996823
quote:
7s.gif Op donderdag 2 januari 2014 20:13 schreef Snakey het volgende:

[..]

Je was er in het BB topic al uit toch?
Yes, maar dat ging alleen over de deadlifts. Raad je aan om de rest ook in drie sets te doen? Hoewel ik enige ervaring heb in het sporten, is mijn lichaam zowat weer gereset en mag ik weer opnieuw beginnen, de gewichten die ik een half jaar geleden kon, kan ik lang niet meer hebben :')
  donderdag 2 januari 2014 @ 20:20:46 #236
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_134996926
quote:
4s.gif Op donderdag 2 januari 2014 20:18 schreef RickoKun het volgende:

[..]

Yes, maar dat ging alleen over de deadlifts. Raad je aan om de rest ook in drie sets te doen? Hoewel ik enige ervaring heb in het sporten, is mijn lichaam zowat weer gereset en mag ik weer opnieuw beginnen, de gewichten die ik een half jaar geleden kon, kan ik lang niet meer hebben :')
Neuh, je bent van een 2 day split naar een 3 day split gegaan. Ik zal straks daar even kijken, eerst eten.
pi_134997211
quote:
0s.gif Op donderdag 2 januari 2014 18:41 schreef Deeltjesversneller het volgende:

[..]

Valt best mee. Ik doe pull/push/legs en in totaal ook 6-7 oefeningen.

Pull bijv: Deadlift, bent over row, dumbbell row, 2x rear delt, shrugs, biceps.

Deadliften ben ik een 20-30 minuten mee bezig, rest beuk je er in een uurtje wel doorheen.
  donderdag 2 januari 2014 @ 20:36:55 #238
63722 z80
I fink you freaky
pi_134997882
quote:

[..]

ik tel niet bewust de kcal meer. het gaat vanzelf. en wat ik "leuke" vind om te doen is de ingrediënten lijst op de verpakking nalezen. gewoon omdat het kan. na een tijdje ga je dan ook leren waar veel energie in ziet zonder dat het nodig is.

als je een tijdje de ingrediënten lijst hebt gelezen van de producten die je normaal gebruikt ga deze dan eens vergelijken met een ander merk. wil je wel bepaalde hulp/smaak stoffen of liever iets anders als hulpstof. je wilt lachen moet je de light producten gaan vergelijken met de normale.
voorbeeldje: aanmaak limonade in blik. 75% fruit. de light variant slechts 25% maar wel extra water.
en de light uitvoering is een stuk duurder.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
pi_135016294
quote:
7s.gif Op donderdag 2 januari 2014 18:55 schreef Snakey het volgende:

[..]

Het ziet er ingewikkelder uit dan het is. Er staat al een hoop standaard in. En wat er niet instaat tik je er terwijl je eet in een minuut in. :P

Daarbij eet je vaak dezelfde dingen, dus hoef je bijna niks meer in te voeren. Het is dus absoluut niet tijdrovend.

Tuurlijk moet sport vooral leuk zijn, maar als je doelen wil halen dan zal je je voeding er ook in moeten betrekken. 90% van de mensen eet teveel of te weinig zonder dat ze het weten. Of beter, ze dénken dat ze precies goed eten. Als je zo'n programma bijhoudt kom je er achter dat je er totaal naast zit. Ik ben toto nu toe nog niemand tegen gekomen die zodra ze het bij gaan houden zeggen dat ze goed zaten, altijd het tegenover gestelde.

Het bereikt het tegenovergestelde van demotivatie. Als je voeding en training op orde is maak je goede gains. Daar doe je het voor. Ik ben dan ook geen fitnesser. :P
Makes sense :)

Ik heb geen specifiek doel, in zo verre dat ik dat al bereikt heb, dus het doel is eigenlijk dat alles blijft zoals het nu is. Een tweede doel is dat ik gewoon kan blijven eten (en drinken :P ) wat ik nu eet en drink, dus zonder erover na te hoeven denken. Dat is voor mij het grootste voordeel van krachttraining: je kunt alles eten/drinken en blijft toch dun.

Evengoed zal ik eens naar dat calorieënprogramma kijken; ik ben benieuwd of ik ook teveel of te weinig eet.
pi_135016550
quote:
0s.gif Op donderdag 2 januari 2014 19:14 schreef Stereotomy het volgende:

Er is een type vraagsteller op deze fora waar m'n tenen ontzettend krom van gaan staan. Degene die zegt te *denken* dat hij genoeg eet, maar toch niet afvalt/aankomt volgens plan. En dan hier janken dat het niet werkt. Ga je ze dan vragen hoeveel kcal ze eten, dan is de reactie vaak: pfoe, dat doe ik niet hoor, kcal tellen.

Nou, stik er dan maar in. :) Je neemt verantwoordelijkheid voor jezelf, of je neemt het niet.

Ja, dat ben ik met je eens. Ik ken ook veel mensen die klagen over hun gewicht "terwijl ze toch zo goed bezig zijn", maar dat zijn dan vaak mensen die hele enge, rigoureuze diëten doen met poeders en astronautenvoer en zo :+ (Dit zijn overigens ook de mensen die jaarlijks gemiddeld 5 kilo aankomen, heel gek)

quote:
Als je van jezelf weet dat je een bloedhekel hebt aan hoofdrekenen of rekenen in het algemeen, en je wil het niet leren, dan leer je het gewoon niet en zoek je een andere methode om die energiedeficientie te creëren. Of je neemt een dumbed-down Weight Watchers methode (die tellen met punten van 1, 2 en 3, net als op de kleuterschool).
_O-
pi_135016718
quote:
0s.gif Op donderdag 2 januari 2014 20:36 schreef z80 het volgende:

Als je wilt lachen moet je de light producten gaan vergelijken met de normale.
voorbeeldje: aanmaak limonade in blik. 75% fruit. de light variant slechts 25% maar wel extra water.
en de light uitvoering is een stuk duurder.
Ik eet uit principe nooit lightproducten. Kan nooit de bedoeling zijn, toch? Ik ben absoluut geen gezondheidsfreak, maar het basisidee is natuurlijk wel dat eten lekker moet zijn, en light is vies, surrogaat, kunstmatig en aanstellerij.
Eén uitzondering: cola light :)
  vrijdag 3 januari 2014 @ 11:37:18 #242
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_135017599
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 januari 2014 10:57 schreef Nadine26 het volgende:

[..]

Ja, dat ben ik met je eens. Ik ken ook veel mensen die klagen over hun gewicht "terwijl ze toch zo goed bezig zijn", maar dat zijn dan vaak mensen die hele enge, rigoureuze diëten doen met poeders en astronautenvoer en zo :+ [sub](Dit zijn overigens ook de mensen die jaarlijks gemiddeld 5 kilo aankomen, heel gek)
Meestal is dat door het jojo-effect. Mensen eten tijdens hun dieet zodanig dat ze afvallen. Als het dieet dan voorbij is, denken ze dat ze klaar zijn en gaan ze terug naar hun oude eetgewoonten. Dan kom je inderdaad in hoog tempo weer aan. En 5 kilo later gaan ze maar weer op dieet. Wel een ander dieet natuurlijk, want dat vorige werkte kennelijk niet.

Een gezond gewicht is iets waar je voortdurend mee bezig moet zijn, je kunt dat niet periodiek doen.
  vrijdag 3 januari 2014 @ 11:41:35 #243
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_135017704
Of overal light en vetvrije producten van kopen. Waar ze het vet vervangen hebben door suikers waar je nog dikker van wordt dan vet. :')
  vrijdag 3 januari 2014 @ 11:52:45 #244
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_135017992
quote:
7s.gif Op vrijdag 3 januari 2014 11:41 schreef Snakey het volgende:
Of overal light en vetvrije producten van kopen. Waar ze het vet vervangen hebben door suikers waar je nog dikker van wordt dan vet. :')
Juist. Of denken: "Hé, hier zit maar half zo veel vet in. Dan kan ik er twee keer zo veel van eten. :D" Of: "Met zo'n gezond dieet kan ik best af en toe snoepen.", waarbij 'af en toe' staat voor 'dagelijks twee zakken chips'. Ik denk dat we allemaal de problemen kennen.

Mijn moeder heeft er trouwens ook last van. Toen ik haar eens vroeg waarom ze geld steekt in dure diëten die nergens op slaan terwijl ze ook gratis en voor niets minder kan gaan eten, werd ze heel kwaad. :')
  vrijdag 3 januari 2014 @ 12:01:38 #245
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_135018266
Die dieeten zijn heilig! Want mensen die er verstand van hebben en totaal niks te maken hebben met de verkoop van de producten die er vaak mee gepaard gaan of veel te dure boeken zeggen het. :Y
pi_135018381
quote:
7s.gif Op vrijdag 3 januari 2014 11:41 schreef Snakey het volgende:
In die categorie zijn light chips mijn favoriet *O* Briljante uitvinding *O*
pi_135018589
quote:
10s.gif Op vrijdag 3 januari 2014 12:01 schreef Snakey het volgende:
Die dieeten zijn heilig! Want mensen die er verstand van hebben en totaal niks te maken hebben met de verkoop van de producten die er vaak mee gepaard gaan of veel te dure boeken zeggen het. :Y
De echt slimme dieetgoeroes werken dan ook nog met een beloningssysteem: als je heel veel afvalt met hun zakjes/poedertjes/maaltijdvervangende repen, krijg je korting op de producten, en als je dan ook nog al je vriendinnen overtuigt van de wonderbaarlijke werking van het dieet, mag je "consulent" worden en andere mensen in de shit helpen O-)

Ik ken zo iemand. Zij is ooit 30 kilo afgevallen door een halfjaar lang op repen en shakes te leven, inmiddels heeft ze een goedlopende dieetpraktijk aan huis, maar helaas... ze is die 30 kilo allang weer aangekomen, plus 10 bonus kilo's, dus nu begint ze het nieuwe jaar weer met frisse moed aan de poedertjes en de andere rotzooi, want ja, het is natuurlijk niet zulke goede reclame als de consulent zelf niet meer door de voordeur past _O-
  vrijdag 3 januari 2014 @ 12:32:51 #248
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_135019361
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 januari 2014 12:04 schreef Nadine26 het volgende:
light chips
Tja. (De eerste link die opkwam op light chips).

quote:
Maar er zitten nog steeds veel calorieën in: in een zak reguliere chips van 150 gram zitten 813 calorieën. Een zak light chips tikt ook nog steeds 711 calorieën aan. Het is dus niet zo dat je er veel meer van kunt eten dan van gewone chips. Ter vergelijking, 4 sneeën bruinbrood met 2 plakken kaas bevatten 486 calorieën.
http://www.voedingscentru(...)niet-dikmakend-.aspx

Maar, je kan in principe alles eten, in moderatie. Het is echter vrij makkelijk om een zak chips leeg te eten, zeker als er light op staat, waarmee je voor je het weet baggerveel kcal eet op een dag.
  vrijdag 3 januari 2014 @ 12:54:09 #249
357556 jeurse04
Usericon is son of Zeus
pi_135019960
quote:

[..]

quote:

[..]

Ikzelf train nu zo een 2 jaar en in het begin telde ik ook geen calorieën. Na een jaar ongeveer ben ik wel gaan tellen, en kreeg zo een goed inzicht in m'n calorieeninname. Nu tel ik ook geen calorieën meer, omdat ik er simpelweg geen zin in heb en omdat ik weet hoeveel ik ongeveer moet eten om een calorieoverschot te creëren (zit in de bulkfase). Zolang ik op de weegschaal merk dat ik aankom weet ik dat ik genoeg eet om die calorieoverschot te creëren. Ook inderdaad wat Snakey zegt, je eet vaak hetzelfde dus dan is het calorieën tellen ook wat minder werk.

In de cutfase, (afvallen dus om droger te worden) is het de bedoeling om een klein calorietekort te creëren zodat je vet kwijtraakt. Voor mij is het sowieso makkelijker om aan te komen (meso/endo), en moeilijker om af te vallen. Dit jaar ga ik dan ook tijdens mijn cut wél de calorieën tellen. Met de app MyFitnessPal is dit best makkelijk te doen.

Wanneer de resultaten zichtbaar worden, wordt je calorieën tellen ''beloond'' en werkt het dus eigenlijk juist motiverend, maar dat is hoe ik het zie.

Voeding wordt in mijn opinie zó onderschat door de gemiddelde sportschoolganger.
My end goal is not to be some massed up freak, but rather to have a physique that can be looked as art; streamlined, tapered, and universally appealing.
  vrijdag 3 januari 2014 @ 13:10:26 #250
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_135020493
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 januari 2014 11:04 schreef Nadine26 het volgende:

[..]

Ik eet uit principe nooit lightproducten. Kan nooit de bedoeling zijn, toch? Ik ben absoluut geen gezondheidsfreak, maar het basisidee is natuurlijk wel dat eten lekker moet zijn, en light is vies, surrogaat, kunstmatig en aanstellerij.
Ik wil nog wel een pickwick ijstheetje drinken of iets met stevia :@ Maar sinds een poiosje alleen maar aan het water
  vrijdag 3 januari 2014 @ 13:12:00 #251
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_135020543
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 januari 2014 11:04 schreef Nadine26 het volgende:

[..]

quote:
0s.gif Op vrijdag 3 januari 2014 12:04 schreef Nadine26 het volgende:

[..]

In die categorie zijn light chips mijn favoriet *O* Briljante uitvinding *O*
:+
pi_135021096
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 januari 2014 12:54 schreef jeurse04 het volgende:

Voeding wordt in mijn opinie zó onderschat door de gemiddelde sportschoolganger.
Ja, dit lees ik hier inderdaad steeds. Ik geloof het wel, hoor. Maar mijn ervaring is dat je door te sporten - en dan bedoel ik: regelmatig, gedisciplineerd - toch al beter op eten gaat letten, simpelweg omdat het een beetje dom en zonde zou zijn om je na een training helemaal vol te gaan proppen met 'slecht' eten, of met teveel/te weinig eten, of wat dan ook. Door te sporten leer je, cliché maar waar, vanzelf je eigen lichaam kennen, plus de behoeftes, en je leert inderdaad ook te 'luisteren' naar je lichaam.

Toen ik net begon met krachttraining, kreeg ik enorme hongeraanvallen. Ik ging dus meer eten. Na verloop van tijd nam die honger af. Ik moest dus iets minder eten en wat zwaarder gaan trainen. Het is eigenlijk heel logisch.

Ik denk niet dat de gemiddelde sportschoolganger voeding onderschat, ik denk dat de gemiddelde mens een rare verhouding heeft met eten. Dit geldt in het bijzonder voor vrouwen. Maar sporten kan daar wel verandering in brengen, denk ik.
pi_135021140
quote:
10s.gif Op vrijdag 3 januari 2014 13:12 schreef Snakey het volgende:

[..]

[..]

:+
Ja maar... ja maar... ik heb ze nog nooit gegeten :D Ik ben er in de supermarkt alleen wel door gefascineerd. Light slagroom O+
  vrijdag 3 januari 2014 @ 13:34:02 #254
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_135021343
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 januari 2014 13:27 schreef Nadine26 het volgende:

[..]

Ja, dit lees ik hier inderdaad steeds. Ik geloof het wel, hoor. Maar mijn ervaring is dat je door te sporten - en dan bedoel ik: regelmatig, gedisciplineerd - toch al beter op eten gaat letten, simpelweg omdat het een beetje dom en zonde zou zijn om je na een training helemaal vol te gaan proppen met 'slecht' eten, of met teveel/te weinig eten, of wat dan ook. Door te sporten leer je, cliché maar waar, vanzelf je eigen lichaam kennen, plus de behoeftes, en je leert inderdaad ook te 'luisteren' naar je lichaam.

Toen ik net begon met krachttraining, kreeg ik enorme hongeraanvallen. Ik ging dus meer eten. Na verloop van tijd nam die honger af. Ik moest dus iets minder eten en wat zwaarder gaan trainen. Het is eigenlijk heel logisch.

Ik denk niet dat de gemiddelde sportschoolganger voeding onderschat, ik denk dat de gemiddelde mens een rare verhouding heeft met eten. Dit geldt in het bijzonder voor vrouwen. Maar sporten kan daar wel verandering in brengen, denk ik.
Dat zal voor sommigen zeker opgaan. Maar ik denk dat het gros van de mensen die sporten het juist niet goed doen. Als ik om me heen kijk in een gemiddelde gym waar ik al jaren kom zijn er mensen die wel een routine hebben opgebouwd, maar echt niks veranderen in lichaamscompositie. Niet dat dat voor iedereen moet, maar als je overgewicht heb is dat meestal de reden waarom je in de gym bent. Als daar niks aan verandert ben je je tijd aan het verdoen in de gym in mijn ogen.

En dan nog de mensen die een half uur op de loopband hebben gewandeld die zeggen dat ze daarna weer van alles mogen, want ze hebben gesport. Tja...

En, het is maar wat je doelen zijn. Mijn zwager gaat hardlopen met de opmerking, 'even beer credits verzamelen'. :D
  vrijdag 3 januari 2014 @ 13:37:21 #255
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_135021475
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 januari 2014 13:28 schreef Nadine26 het volgende:

[..]

Ja maar... ja maar... ik heb ze nog nooit gegeten :D Ik ben er in de supermarkt alleen wel door gefascineerd. Light slagroom O+
Ik sta vooral wel eens naar de hoeveelheid light producten te staren, omdat het er zoveel zijn. En ik kijk voor de lol wel eens op verschillende labels om te zien hoeveel suikers er in die bende zit. Ow, en in andermans mandje/winkelwagentje gluren is leuk, kar vol met light producten terwijl ze nog net van de supermarkt naar huis kunnen waggelen. :')
  vrijdag 3 januari 2014 @ 13:43:21 #256
357556 jeurse04
Usericon is son of Zeus
pi_135021757
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 januari 2014 13:27 schreef Nadine26 het volgende:

[..]

Nouja, ik heb een aantal mensen in de sportschool rondlopen die ook vaak (3-5x per week) in de sportschool zijn en gewoon echt minimaal gegroeid zijn in 2 jaar, terwijl ik in 2 jaar een stuk gespierder geworden ben (van ~80 naar 94kg, met een lager vet%). Dan móet het wel zo zijn dat diegene te weinig eet. Ja, het ligt ook enigszins aan de trainingsmethode (vaak zijn diegene die amper groeien ook degene die alleen armen en borst trainen) maar ik weet bijna zeker dat bij veel mensen die aan krachttraining doen, als die voldoende eten, dat ze beter resultaten zouden hebben.
  vrijdag 3 januari 2014 @ 14:39:47 #257
55709 Stereotomy
pi_135024258
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 januari 2014 11:52 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

Mijn moeder heeft er trouwens ook last van. Toen ik haar eens vroeg waarom ze geld steekt in dure diëten die nergens op slaan terwijl ze ook gratis en voor niets minder kan gaan eten, werd ze heel kwaad. :')
Deze is prachtig :)

Kom je op Fok! vaak ook tegen: ongezond voedsel is goedkoper dan gezond voedsel. Daarom eten arme mensen vaak ongezonder!

What. The. Fuck. :? even afgezien dat iedereen weer een andere definitie heeft van gezond / ongezond, clean / dirty

Als je fokking geld wil besparen, dan vreet je toch die hele zak chips niet leeg op 1 dag, maar doe je er een paar dagen over? Als je 2x zo kleine porties eet, bespaar je 50% van het geld. 8)7 Las ik in een ander topic ook: 'Ik moest overwerken met collega's, en tja, dus hebben we pizza's moeten 8)7 bestellen. En heb ik het moeten 8)7 opeten'.

wtf, je had toch ook de salade met kipfilet kunnen bestellen die je waarschijnlijk beter vulde dan de pizza? Je had toch ook die pizza kunnen delen met je collega? Niemand dwingt je toch met een pistool het spul te bestellen of op te eten?

Klassiek verslavingsgedrag: je snackt naar die 'kick' van junkfood. Je wil gewoon die lijn met pizza snuiven, en na het snuiven ga je het allemaal rationaliseren.

Blijft ongelovelijk, de menselijke gedachtes :)
  vrijdag 3 januari 2014 @ 15:06:19 #258
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_135025508
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 januari 2014 14:39 schreef Stereotomy het volgende:

[..]

Deze is prachtig :)

Kom je op Fok! vaak ook tegen: ongezond voedsel is goedkoper dan gezond voedsel. Daarom eten arme mensen vaak ongezonder!

What. The. Fuck. :? even afgezien dat iedereen weer een andere definitie heeft van gezond / ongezond, clean / dirty

Als je fokking geld wil besparen, dan vreet je toch die hele zak chips niet leeg op 1 dag, maar doe je er een paar dagen over? Als je 2x zo kleine porties eet, bespaar je 50% van het geld. 8)7 Las ik in een ander topic ook: 'Ik moest overwerken met collega's, en tja, dus hebben we pizza's moeten 8)7 bestellen. En heb ik het moeten 8)7 opeten'.

wtf, je had toch ook de salade met kipfilet kunnen bestellen die je waarschijnlijk beter vulde dan de pizza? Je had toch ook die pizza kunnen delen met je collega? Niemand dwingt je toch met een pistool het spul te bestellen of op te eten?

Klassiek verslavingsgedrag: je snackt naar die 'kick' van junkfood. Je wil gewoon die lijn met pizza snuiven, en na het snuiven ga je het allemaal rationaliseren.

Blijft ongelovelijk, de menselijke gedachtes :)
Veel diepvriesvoer is goedkoper dan het verse equivalent, is snel klaar (wat makkelijk is als je twee banen moet werken) en je kunt alles voor de hele week of zelfs maand in één keer halen (=minder tijd en benzine). Maar gezonder is het over het algemeen niet. Wat dat betreft klopt wat die mensen zeggen dus wel.

Alleen geldt die situatie vooral voor de VS en is het voor de meeste Nederlanders geen excuus.

Een tijd geleden was er een nieuwsbericht in de Amerikaanse media over dat de Big Mac de goedkoopste calorie zou geven. Arme mensen zouden daarom massaal aan de Mac moeten gaan om hun energiebehoefte te voldoen. Het zou goedkoop, snel en voldoende voedzaam zijn. Maar als je dat om gaat rekenen naar de Nederlandse situatie, blijft er niets meer van over.
  vrijdag 3 januari 2014 @ 16:11:53 #259
19297 stinkie
Homo Tampeloeris Collosalus
pi_135028477
quote:
10s.gif Op vrijdag 3 januari 2014 13:37 schreef Snakey het volgende:

[..]

Ik sta vooral wel eens naar de hoeveelheid light producten te staren, omdat het er zoveel zijn. En ik kijk voor de lol wel eens op verschillende labels om te zien hoeveel suikers er in die bende zit. Ow, en in andermans mandje/winkelwagentje gluren is leuk, kar vol met light producten terwijl ze nog net van de supermarkt naar huis kunnen waggelen. :')
gisteren zat er een op de trap naar de sportschool een zakje chips te eten. Blijf dan thuis en zet dan GTST.
Dat wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat een ander aan, voor hij het ziet
  vrijdag 3 januari 2014 @ 16:14:14 #260
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_135028577
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 januari 2014 16:11 schreef stinkie het volgende:

[..]

gisteren zat er een op de trap naar de sportschool een zakje chips te eten. Blijf dan thuis en zet dan GTST.
IIFYM :P
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_135028621
quote:
4s.gif Op donderdag 2 januari 2014 15:36 schreef RickoKun het volgende:
[ afbeelding ]

weinig been
  vrijdag 3 januari 2014 @ 16:39:36 #262
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_135029645
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 januari 2014 13:43 schreef jeurse04 het volgende:

[..]

Nouja, ik heb een aantal mensen in de sportschool rondlopen die ook vaak (3-5x per week) in de sportschool zijn en gewoon echt minimaal gegroeid zijn in 2 jaar, terwijl ik in 2 jaar een stuk gespierder geworden ben (van ~80 naar 94kg, met een lager vet%). Dan móet het wel zo zijn dat diegene te weinig eet. Ja, het ligt ook enigszins aan de trainingsmethode (vaak zijn diegene die amper groeien ook degene die alleen armen en borst trainen) maar ik weet bijna zeker dat bij veel mensen die aan krachttraining doen, als die voldoende eten, dat ze beter resultaten zouden hebben.
Misschien zuipen ze wel veel.
  vrijdag 3 januari 2014 @ 16:44:19 #263
357556 jeurse04
Usericon is son of Zeus
pi_135029806
quote:
4s.gif Op vrijdag 3 januari 2014 16:39 schreef RickoKun het volgende:

[..]

Misschien zuipen ze wel veel.
Zal ongetwijfeld een combinatie zijn van te weinig eten, niet optimaal trainen en het overmatig gebruik van alcohol in 't weekend.
pi_135029857
meestal slecht trainen/eten

als beginner kun je je nog wel wat zuipen veroorloven, als de rest van je trainingsregime/voeding wel in orde is

wat je veel ziet is bijv. dat mensen denken gains te kunnen maken zonder hun voeding aan te passen

of denken een sterk lichaam te krijgen door wat curls te doen en willekeurige apparaten te gebruiken

squatten en deadliften is veel te zwaar natuurlijk
pi_135029942
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 januari 2014 13:43 schreef jeurse04 het volgende:

[..]

Wat eenzijdig gedacht dit zeg. Wie zegt dat een ieder die in de sportschool komt eruit wil zien als de Oostenrijkse Eik?

Misschien komen er wel mensen die gewoon hun conditie en spierkracht wat op peil willen houden.
pi_135030023
als je in 2 jaar tijd geen zichtbare gains hebt gemaakt, dan kun je beter thuis blijven

wat je trainingsdoel ook mag wezen
pi_135030234
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 januari 2014 16:50 schreef 16meter het volgende:
als je in 2 jaar tijd geen zichtbare gains hebt gemaakt, dan kun je beter thuis blijven

wat je trainingsdoel ook mag wezen
Wat een onzin. Als je trainingsdoel geen zichtbare toename van de spieraccenten is hoef je helemaal niet thuis te blijven.

Maar goed, de mannetjes die ik altijd in de sportschool zag begrepen dat ook niet, liepen daar met 3 bananen in de sporttas rond, vertelden vrolijk hoe ze hele dagen kip met rijst vraten overdag, vergezeld door de alom geroemde eiwitshakes 's avonds als toetje, nadat ze hun groeipilletjes weer hadden geslikt.

Generaliseren is nogal dommig dus.
  vrijdag 3 januari 2014 @ 18:19:02 #268
55709 Stereotomy
pi_135033831
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 januari 2014 15:06 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Veel diepvriesvoer is goedkoper dan het verse equivalent, is snel klaar (wat makkelijk is als je twee banen moet werken) en je kunt alles voor de hele week of zelfs maand in één keer halen (=minder tijd en benzine). Maar gezonder is het over het algemeen niet. Wat dat betreft klopt wat die mensen zeggen dus wel.
Hm, ik denk dat je m'n punt mist:

3500 kcal aan diepvriesvoer is per definitie duurder dan 2500 kcal aan diepvriesvoer. Sterker, 3500 kcal aan voer is duurder dan 2500 kcal aan equivalent voer.

Mensen die overgewicht hebben, en de schuld dus geven aan 'maar ongezond voedsel is zoveel goedkoper :'( ' negeren voor het gemak dus maar even dat ze niet VERPLICHT zijn boven onderhoud te eten. Als ze hun porties, met gezond voer of ongezond voer of diepvriesvoer aan zouden passen, waren ze én 1) goedkoper uit en 2) niet moddervet.

Laatst ook weer op een forum gelezen: 'Appels zijn 3 EUR per vier stuks! Donuts zijn maar 2.50 EUR per vier stuks. Ja, dan ga ik natuurlijk de donuts kopen! En zo zorgen de winkels ervoor dat ik overgewicht heb *jank* :'( '

Wat een onzin! Even micronutrienten buiten beschouwing gelaten: NIEMAND verplicht je om die 2000 kcal van de donuts in een keer op te vreten! Je bent GOEDKOPER uit als je de donuts verdeelt over een langere periode, wat ook BETER te managen is als je doel is op onderhoud te eten.

quote:
Een tijd geleden was er een nieuwsbericht in de Amerikaanse media over dat de Big Mac de goedkoopste calorie zou geven. Arme mensen zouden daarom massaal aan de Mac moeten gaan om hun energiebehoefte te voldoen. Het zou goedkoop, snel en voldoende voedzaam zijn.
Stel dat dit zo zou zijn:

wie verplicht het hun dan zoveel boven onderhoud te eten dat ze er moddervet van worden :? Neem dan niet 5 Big Macs per dag maar 4 bijvoorbeeld. Dan eet je op onderhoud én ben je goedkoper uit!

Nogmaals: zeggen dat je netto goedkoper uit bent door netto meer kcal te eten is fucking onzin van de bovenste plank. 8)7

[ Bericht 3% gewijzigd door Stereotomy op 03-01-2014 18:33:14 ]
  vrijdag 3 januari 2014 @ 18:58:49 #269
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_135035608
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 januari 2014 18:19 schreef Stereotomy het volgende:

[..]

Hm, ik denk dat je m'n punt mist:

3500 kcal aan diepvriesvoer is per definitie duurder dan 2500 kcal aan diepvriesvoer. Sterker, 3500 kcal aan voer is duurder dan 2500 kcal aan equivalent voer.

Mensen die overgewicht hebben, en de schuld dus geven aan 'maar ongezond voedsel is zoveel goedkoper :'( ' negeren voor het gemak dus maar even dat ze niet VERPLICHT zijn boven onderhoud te eten. Als ze hun porties, met gezond voer of ongezond voer of diepvriesvoer aan zouden passen, waren ze én 1) goedkoper uit en 2) niet moddervet.

Laatst ook weer op een forum gelezen: 'Appels zijn 3 EUR per vier stuks! Donuts zijn maar 2.50 EUR per vier stuks. Ja, dan ga ik natuurlijk de donuts kopen! En zo zorgen de winkels ervoor dat ik overgewicht heb *jank* :'( '

Wat een onzin! Even micronutrienten buiten beschouwing gelaten: NIEMAND verplicht je om die 2000 kcal van de donuts in een keer op te vreten! Je bent GOEDKOPER uit als je de donuts verdeelt over een langere periode, wat ook BETER te managen is als je doel is op onderhoud te eten.

[..]

Stel dat dit zo zou zijn:

wie verplicht het hun dan zoveel boven onderhoud te eten dat ze er moddervet van worden :? Neem dan niet 5 Big Macs per dag maar 4 bijvoorbeeld. Dan eet je op onderhoud én ben je goedkoper uit!

Nogmaals: zeggen dat je netto goedkoper uit bent door netto meer kcal te eten is fucking onzin van de bovenste plank. 8)7
Ha, en nu mis jij het punt van mijn post. :P

Natuurlijk is het nooit duurder om minder calorieën te eten: de Mac gaat je niets aanrekenen als je je Happy Meal niet supersizet.

Maar er zijn wel degelijk omstandigheden waarin mensen gedwongen worden ongezonder te eten, als in: te veel zout, te veel suikers, veel kunstmatige zooi, te weinig micro's. Die omstandigheid is als ze vanwege tijd- en geldgebrek moeten overleven op goedkope diepvriesmaaltijden of fastfood (ongeacht macro's). Alleen komt die omstandigheid in Nederland amper tot niet voor, het gebeurt vooral in de VS.

Dat verhaaltje van de voedingswaarde van de Mac was slechts om aan te geven dat de voedselrealiteit in de VS volledig anders is dan die in Nederland.
  vrijdag 3 januari 2014 @ 19:05:47 #270
55709 Stereotomy
pi_135035865
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 januari 2014 18:58 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

Maar er zijn wel degelijk omstandigheden waarin mensen gedwongen worden ongezonder te eten, als in: te veel zout, te veel suikers, veel kunstmatige zooi, te weinig micro's.
Absoluut, grondig, fundamenteel niet mee eens. Mensen worden niet gedwongen, het wordt ze aanlokkelijk en gemakkelijk gemaakt. En gezien de meeste mensen geen ruggegraat hebben, bewandelen ze dat pad.

Gezond eten (energiehuishouding in orde, genoeg micronutrienten) is in de Westerse wereld een keuze.
  vrijdag 3 januari 2014 @ 19:13:12 #271
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_135036143
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 januari 2014 19:05 schreef Stereotomy het volgende:

[..]

Absoluut, grondig, fundamenteel niet mee eens. Mensen worden niet gedwongen, het wordt ze aanlokkelijk en gemakkelijk gemaakt. En gezien de meeste mensen geen ruggegraat hebben, bewandelen ze dat pad.
De meeste mensen in Nederland wel. In de VS werken mensen echter routineus twee baantjes voor een loon waarmee ze net rondkomen. Zij hebben geen tijd of geld voor het bereiden van een gezonde maaltijd of om tweemaal per week verse ingrediënten te halen. Veel van die families gaan eenmaal per maand, als de loon/uitkering binnen is, eten halen. Veelal diepvrieszooi die amper voedingsstoffen bevat, alleen nog zout, suiker en vet. Het is op die schrijnende gevallen dat het idee is gebaseerd dat sommige mensen niet gezond kunnen eten.

Nederlanders die dat idee papegaaien om hun eigen slechte dieet goed te praten, zijn fout bezig. Maar voor veel Amerikanen is dat idee de keiharde waarheid.
  vrijdag 3 januari 2014 @ 19:19:29 #272
55709 Stereotomy
pi_135036407
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 januari 2014 19:13 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

De meeste mensen in Nederland wel. In de VS werken mensen echter routineus twee baantjes voor een loon waarmee ze net rondkomen. Zij hebben geen tijd of geld voor het bereiden van een gezonde maaltijd of om tweemaal per week verse ingrediënten te halen. Veel van die families gaan eenmaal per maand, als de loon/uitkering binnen is, eten halen. Veelal diepvrieszooi die amper voedingsstoffen bevat, alleen nog zout, suiker en vet. Het is op die schrijnende gevallen dat het idee is gebaseerd dat sommige mensen niet gezond kunnen eten.

Nederlanders die dat idee papegaaien om hun eigen slechte dieet goed te praten, zijn fout bezig. Maar voor veel Amerikanen is dat idee de keiharde waarheid.
Ik weet nu niet meer wat je onder 'gezond' verstaat, maar zout, suiker en zeker vet zijn niet inherent ongezond, alleen als je er TE VEEL van binnen krijgt.

Tevens, en ik weet niet of jij dat al weet, van suiker en vet word je niet dik. Je wordt dik van boven onderhoud eten.

Oplossing voor te veel binnen krijgen: minder eten.
Oplossing voor te veel uitgeven aan voedsel: minder eten.

Hey, daar is de oplossing voor arme dikzakken. Minder eten!

Nogmaals: de oplossing voor je blubberbuik is MINDER ETEN. En dat is per definitie ALTIJD goedkoper dan meer eten.
  vrijdag 3 januari 2014 @ 19:21:18 #273
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_135036493
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 januari 2014 19:19 schreef Stereotomy het volgende:

[..]

Ik weet nu niet meer wat je onder 'gezond' verstaat, maar zout, suiker en zeker vet zijn niet inherent ongezond, alleen als je er TE VEEL van binnen krijgt.

Oplossing voor te veel binnen krijgen: minder eten.
Oplossing voor te veel uitgeven aan voedsel: minder eten.

Hey, daar is de oplossing voor arme dikzakken. Minder eten!

Nogmaals: de oplossing voor je blubberbuik is MINDER ETEN. En dat is per definitie ALTIJD goedkoper dan meer eten.
Voedsel dat hoofdzakelijk vet, suiker en zout bevat, zorgt er niet voor dat je voldoende micro's binnenkrijgt. Zelfs al eet je wat betreft energie onder onderhoud, dan zul je nog niet gezonder worden als je alleen van magnetronnuggets leeft.
  vrijdag 3 januari 2014 @ 19:23:58 #274
55709 Stereotomy
pi_135036584
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 januari 2014 19:21 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Voedsel dat hoofdzakelijk vet, suiker en zout bevat, zorgt er niet voor dat je voldoende micro's binnenkrijgt. Zelfs al eet je wat betreft energie onder onderhoud, dan zul je nog niet gezonder worden als je alleen van magnetronnuggets leeft.
Wow, nu gaat de discussie opeens over micro's, en niet over je moeder die - naar ik aanneem - een te grote pens heeft (nofi, srs) en verder geen Beri-Beri of scheurbuik? :?

Miepen over Micro's, ook in de context van Amerika, is onzin. Er is géén nijpend te kort aan micro's wat daar het probleem vormt. Het gezondheidsprobleem in Amerika en de Westerse wereld is obesitas, diabetes, kanker en hart- en vaatziektes, veroorzaakt door een energieoverschot.

Wat je tegen een energieoverschot kunt doen is: minder eten.

Bovendien, sla 2x een diepvriespizza over en je hebt een 3 maanden supply voor 1x per dag een 100% ADH multivitamine.

Daarnaast overdrijf je werkelijk enorm met je 25-urige werkdag in Amerika, waar fabrieksmensen in China, Vietnam of Cambodja nog een puntje aan kunnen zuigen.

Sorry, maar ik hoop dat je zelf ook inziet dat je argumenten aan de zwakke kant zijn.
  vrijdag 3 januari 2014 @ 19:28:57 #275
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_135036787
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 januari 2014 19:23 schreef Stereotomy het volgende:

[..]

Wow, nu gaat de discussie opeens over micro's, en niet over je moeder die - naar ik aanneem - een te grote pens heeft (nofi, srs) en verder geen Beri-Beri of scheurbuik? :?

Miepen over Micro's, ook in de context van Amerika, is onzin. Er is geen nijpend te kort aan micro's wat daar het probleem vormt. Het probleem is obesitas, diabetes, kanker en hart- en vaatziektes, veroorzaakt door een energieoverschot.

Wat je tegen een energieoverschot kunt doen is: minder eten.

Bovendien, sla 2x een diepvriespizza over en je hebt een 3 maanden supply voor 1x per dag een 100% ADH multivitamine.

Daarnaast overdrijf je werkelijk enorm met je 25-urige werkdag in Amerika, waar fabrieksmensen in China, Vietnam of Cambodja nog een puntje aan kunnen zuigen.
Nee. Het ging erover dat Nederlanders mekkeren dat ze dik zijn omdat ze niet gezond kunnen eten. Jij zegt dat dat is omdat ze te lam zijn om wat minder te eten. Ik geef je daarin gelijk, maar geef aan dat dat idee niet zonder basis is: in de VS is het inderdaad zo is dat sommige mensen niet gezond kunnen eten.

En die mensen in China, Vietnam of Cambodja zijn niet echt de maatstaf voor een gezonde levensstijl...
  vrijdag 3 januari 2014 @ 19:32:38 #276
55709 Stereotomy
pi_135036937
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 januari 2014 19:28 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

in de VS is het inderdaad zo is dat sommige mensen niet gezond kunnen eten.
Misschien heb je mijn argumenten overgeslagen waarin ik heb aangetoond dat dit gewoonweg niet waar kán zijn, of je weet zelf nog niet wat 'gezond' betekent.

Gezond is: een goede energiebalans en genoeg micro's.

Energiebalans: minder eten dan dat ze nu doen.
Micro's: halfjaar supply multivitamines bij de Wal-Mart voor de prijs van twee diepvriespizza's.

Daarnaast overdrijf je werkelijk enorm dat de onderklasse in Amerika geen geld of tijd zou hebben om dusdanig verse, onbewerkte producten te kopen dat ze allemaal aan scheurbuik en Beri-Beri leiden. Micro's is NIET het probleem van de westerse wereld. Het is allang aangetoond dat het probleem is een overschot aan energie. Het is Burkina Faso niet.

Ik verlaat deze discussie.
  vrijdag 3 januari 2014 @ 19:40:47 #277
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_135037306
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 januari 2014 19:32 schreef Stereotomy het volgende:

[..]

Misschien heb je mijn argumenten overgeslagen waarin ik heb aangetoond dat dit gewoonweg niet waar kán zijn, of je weet zelf nog niet wat 'gezond' betekent.

Micro's: halfjaar supply multivitamines bij de Wal-Mart voor de prijs van twee diepvriespizza's.

Daarnaast overdrijf je werkelijk enorm dat de onderklasse in Amerika geen geld of tijd zou hebben om dusdanig verse, onbewerkte producten te kopen dat ze allemaal aan scheurbuik en Beri-Beri leiden. Micro's is NIET het probleem van de westerse wereld. Het is allang aangetoond dat het probleem is een overschot aan energie. Het is Burkina Faso niet.

Ongeveer 15% van de Amerikaanse gezinnen kreeg in 2010 niet genoeg voedsel voor een 'actieve, gezonde levensstijl'. Bij 5% van de gezinnen was 'de voedselinname van één of meerdere gezinsleden verminderd en het eetpatroon verstoord gedurende periodes doorheen het jaar omdat ze niet genoeg geld en andere middelen hadden voor voedsel' Als je het niet van mij wilt aannemen, kijk dan naar de cijfers van de USDA
  vrijdag 3 januari 2014 @ 21:05:39 #278
63722 z80
I fink you freaky
pi_135041032
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 januari 2014 19:40 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Ongeveer 15% van de Amerikaanse gezinnen kreeg in 2010 niet genoeg voedsel voor een 'actieve, gezonde levensstijl'. Bij 5% van de gezinnen was 'de voedselinname van één of meerdere gezinsleden verminderd en het eetpatroon verstoord gedurende periodes doorheen het jaar omdat ze niet genoeg geld en andere middelen hadden voor voedsel' Als je het niet van mij wilt aannemen, kijk dan naar de cijfers van de USDA
dan is deze 15% dus niet te dik. of ze zitten met hun dikke reet in voor de tv. wat weer betekend dat ze teveel energie binnen krijgen.

maar je begint er van alles bij te halen om je gelijk aan te tonen. neem je verlies of ga als een vrouw nog effe door met onzin en niet relevante dingen er bij halen.
  vrijdag 3 januari 2014 @ 21:11:23 #279
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_135041295
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 januari 2014 21:05 schreef z80 het volgende:

[..]

dan is deze 15% dus niet te dik. of ze zitten met hun dikke reet in voor de tv. wat weer betekend dat ze teveel energie binnen krijgen.

maar je begint er van alles bij te halen om je gelijk aan te tonen. neem je verlies of ga als een vrouw nog effe door met onzin en niet relevante dingen er bij halen.
Het enige dat ik neem is je moeder, maar dat terzijde.

Die 15% zijn inderdaad niet te dik. Maar wel ongezond. Want van een structureel voedseltekort word je niet erg gezond.
pi_135041346
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 januari 2014 21:11 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

ongezond
Wat is dat?
  vrijdag 3 januari 2014 @ 21:12:45 #281
63722 z80
I fink you freaky
pi_135041355
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 januari 2014 21:11 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Het enige dat ik neem is je moeder, maar dat terzijde.

Die 15% zijn inderdaad niet te dik. Maar wel ongezond. Want van een structureel voedseltekort word je niet erg gezond.
maar dat was deze discussie helemaal niet. maar goed.
ploing.
  vrijdag 3 januari 2014 @ 21:15:27 #282
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_135041479
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 januari 2014 21:12 schreef z80 het volgende:

[..]

maar dat was deze discussie helemaal niet. maar goed.
ploing.
Uhm, daar ging het wel over.
pi_135049389
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 januari 2014 19:32 schreef Stereotomy het volgende:

[..]

Voor mij is dit geheel nieuwe informatie :o

Als ik het goed begrijp, zeg je dus dat een mens gerust oud kan worden - gezond oud - op een verantwoorde calorie-inname van uitsluitend gefrituurd voedsel, aangevuld met een dagelijkse multivitaminepil? :?

Mijn idee is dat je dan wel wat eerder onder de grond ligt, want wat doet al dat frituurvet (weliswaar afgepast qua calorieën) met een lichaam? Gadverdamme, ik stel me zo voor dat alle aderen dichtslibben en alle organen zwemmen in het vet, en ja, dan ziet zo iemand er aan de buitenkant misschien 'normaal' uit, omdat hij zijn calorie-inname beperkt, maar van binnen is alles compleet verrot.

Ik snap dat de discussie over Amerika gaat, maar in Nederland staat de frituurpan ook bij aardig wat gezinnen (vooral van allochtone afkomst) al voor het ontbijt te roken. Ja, dat staat er echt: voor het ontbijt. Dat is inderdaad gemakzucht, dommigheid, luidheid, maar ook gebrek aan tijd (en tijd is geld, dus in die zin is frituren wel degelijk goedkoper). Op tv was ooit een programma over heel dikke kinderen die gevolgd werden door een cameraploeg, en daar zag je de frituurwalm dus al vanaf 7 uur 's morgens in de keuken staan. Ongetwijfeld eten die kinderen (en hun ouders) teveel gefrituurde kippenpoten bij het ontbijt, maar één gefrituurde kippenpoot per dag lijkt me sowieso al een goede manier om snel chronisch ziek te worden :{
  zaterdag 4 januari 2014 @ 00:18:40 #284
55709 Stereotomy
pi_135050921
Er zijn twee voorname subtypes macronutrienten die, op energieoverschot na, inherent problemen kunnen geven als er teveel van wordt geconsumeerd:

- Fructose (in de hoeveelheden als in 1 liter gesuikerde cola per dag bijvoorbeeld, niet in fruit, en dan ook samen met een kcal overschot. De mens kan veel meer absolute hoeveelheden fructose hebben zonder nadelige gevolgen in een kcal deficit.)
- Ranzig geworden meervoudig onverzadigde vetzuren

Fructose kan voor fatty liver syndrome zorgen, en de radicalen van de vetzuren wakkert systematische ontstekingen aan.

Dus ja: is teveel suiker en teveel frituur slecht voor je? Ja. Maar je trekt het nu tot in het absurde waar de discussie totaal niet over gaat.

Ten eerste: mensen die in ketose zitten (geen carbs, extreem vet, moderate eiwit) hebben vaak een uitstekend lipidespiegel. Dit is iets wat niet uit de mainstream view van mensen te rukken is, dankzij jarenlange propaganda van het voedingscentrum: VET MAAKT NIET VET. Nog een keer, even los:

VET MAAKT NIET VET.

Sterker nog, lowcarbers / strikte Paleo'ers met een lage bf% hebben enorm lage triglyceridewaardes (!! mijn huisarts was hier zelfs verbaasd over), meestal lage LDL spiegels en relatief hoge HDL spiegels.

Ik corrigeer op verjaardagen tante's en kennissen niet eens meer die claimen 'geen tot weinig vet te eten' maar wel met een pens rondlopen. Kan toch niet val al het brood en pasta komen, toch? Brood en pasta is toch geen vet? En pens is vet? Hmmm, vreemd he.

Maargoed, waar de discussie over ging: als je een enorm laag voedselbudget hebt en totaal geen tijd, is er dan geen andere oplossing dan voorverpakt fabrieksvoedsel te eten? Antwoord: neen, neen en neen. Je hebt *ALTIJD* een betere keuze waarin je met niet-fabrieksvoedsel je dagelijkse onderhoud in kcals en micro's haalt, met hetzelfde budget. Als je kijkt hoe weinig pasta of rijst per kilo kost, ook in Amerika, dan kun je gewoonweg niet met een strak gezicht beweren dat de diepvriespizza's goedkoper zijn per kcal.

http://www.ah.nl/appie/producten/pasta

Je moet de keuze alleen zelf wel maken. Fabrieksvoedsel is wel het makkelijkste, meest aanlokkelijke pad. Alsof een tafel met cocainelijntjes voor je uitgestald staat, en je alleen maar hoeft te snuiven.
  zaterdag 4 januari 2014 @ 00:27:56 #285
55709 Stereotomy
pi_135051406
En ik wil het er nog een keer ingeramd hebben (scheelt later weer herhalende discussies): voor non-alcoholic fatty liver disease is fructose (een koolhydraat, geen vet!!!!!!!!) de voornaamste boosdoener:

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/23390127
http://www.health.harvard(...)-for-the-liver-heart
http://www.sciencedaily.com/releases/2013/06/130619164437.htm

Dit is een van de meest voorkomende markers voor Metabool Syndroom / Diabetes / Hart- en vaatziektes.

Dus dat je van vet vet wordt of dat van vet je organen zomaar gaan dichtslibben... 't zal best logisch klinken, maar je lichaam werkt toch anders.
pi_135052974
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2014 00:18 schreef Stereotomy het volgende:
Er zijn twee voorname subtypes macronutrienten die, op energieoverschot na, inherent problemen kunnen geven als er teveel van wordt geconsumeerd:

- Fructose (in de hoeveelheden als in 1 liter gesuikerde cola per dag bijvoorbeeld, niet in fruit, en dan ook samen met een kcal overschot. De mens kan veel meer absolute hoeveelheden fructose hebben zonder nadelige gevolgen in een kcal deficit.)
- Ranzig geworden meervoudig onverzadigde vetzuren

Fructose kan voor fatty liver syndrome zorgen, en de radicalen van de vetzuren wakkert systematische ontstekingen aan.

Dus ja: is teveel suiker en teveel frituur slecht voor je? Ja. Maar je trekt het nu tot in het absurde waar de discussie totaal niet over gaat.

Ten eerste: mensen die in ketose zitten (geen carbs, extreem vet, moderate eiwit) hebben vaak een uitstekend lipidespiegel. Dit is iets wat niet uit de mainstream view van mensen te rukken is, dankzij jarenlange propaganda van het voedingscentrum: VET MAAKT NIET VET. Nog een keer, even los:

VET MAAKT NIET VET.

Sterker nog, lowcarbers / strikte Paleo'ers met een lage bf% hebben enorm lage triglyceridewaardes (!! mijn huisarts was hier zelfs verbaasd over), meestal lage LDL spiegels en relatief hoge HDL spiegels.

Ik corrigeer op verjaardagen tante's en kennissen niet eens meer die claimen 'geen tot weinig vet te eten' maar wel met een pens rondlopen. Kan toch niet val al het brood en pasta komen, toch? Brood en pasta is toch geen vet? En pens is vet? Hmmm, vreemd he.

Ik snap wat je bedoelt, maar in de dagelijkse praktijk is deze extreem abstracte en/of uitgeklede voedingswijze natuurlijk niet haalbaar. Het voedingscentrum heeft in zo verre natuurlijk wel een educatieve rol, want mensen die gewoon groenten en fruit eten, met olijfolie bakken, bruin brood eten en God weet wat ze nog meer propageren, zijn uiteindelijk geneigd om minder rotzooi naar binnen te proppen, en dat is alleen maar winst.
  zaterdag 4 januari 2014 @ 01:33:28 #287
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_135053628
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2014 00:18 schreef Stereotomy het volgende:Je hebt *ALTIJD* een betere keuze waarin je met niet-fabrieksvoedsel je dagelijkse onderhoud in kcals en micro's haalt, met hetzelfde budget. Als je kijkt hoe weinig pasta of rijst per kilo kost, ook in Amerika, dan kun je gewoonweg niet met een strak gezicht beweren dat de diepvriespizza's goedkoper zijn per kcal.
De USDA zegt anders, maar goed. Jij zult het wel beter weten. Want zij zijn alleen het overheidsorgaan dat zulke dingen bijhoudt en jij bent...iemand die er héél slecht tegen kan als hij niet onmiddellijk gelijk krijgt? Is dat het?

Anyhow, misschien moet je je volgende post nog hooghartiger schrijven, wellicht dat ze dan bij de USDA ook inzien dat het fout is dat hun cijfers jouw Grote Gelijk betwisten. Zijn die 15% van de Amerikanen ook plots perfect doorvoed. :Y
  zaterdag 4 januari 2014 @ 02:16:54 #288
55709 Stereotomy
pi_135054872
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2014 01:33 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

De USDA zegt anders, maar goed.
Kom maar met je link.

En laat je holle ad hominems achterwege tenzij je bronnen hebt om ze te staven.
  zaterdag 4 januari 2014 @ 02:47:36 #289
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_135055400
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2014 02:16 schreef Stereotomy het volgende:

[..]

Kom maar met je link.

En laat je holle ad hominems achterwege tenzij je bronnen hebt om ze te staven.
Hier is de bron, opnieuw: http://www.ers.usda.gov/p(...)25.aspx#.UscCvLR_vX4

En de bewijzen voor je hooghartige toon en je onvermogen om om te gaan met kritiek staan in dit topic.
  zaterdag 4 januari 2014 @ 03:33:51 #290
55709 Stereotomy
pi_135056095
quote:
Okee, zelfde link, dus je leest dus gewoon slecht. Welkom in de wondere wereld van epidemiologie.

Discussievragen:

- laag budget betekent voor mensen automatisch 'junkfood' moeten kopen omdat dat zogenaamd goedkoper zou zijn dan voedsel met een hogere nutritionele waarde --> hypothese of alternatieven niet onderzocht in dit onderzoek

- tijdgebrek betekent voor mensen automatisch junkfood moeten kopen, omdat dat 1) sneller zou zijn dan een wortel onder de kraan afspoelen en/of 2) men niet 10 minuten extra in de keuken kan spenderen --> beide hypotheses niet onderzocht in dit onderzoek

Wat is dan wel onderzocht? Mensen mochten een vragenlijst invullen met hun mening of gevoel. Drie of meer vragen 'ja' aanvinken betekent dat je tot een 'malnourished' groep hoort. Maar zoals z80 hierboven al opmerkte: het heeft geen ruk te maken met de discussie.

quote:
whether our food would run out before we got money to buy
more.” Was that often, sometimes, or never true for you in the last 12 months?
2. “The food that we bought just didn’t last and we didn’t have money to get
more.” Was that often, sometimes, or never true for you in the last 12 months?
3. “We couldn’t afford to eat balanced meals.” Was that often, sometimes, or
never true for you in the last 12 months?
4. In the last 12 months, did you or other adults in the household ever cut the size
of your meals or skip meals because there wasn’t enough money for food?
(Yes/No)
5. (If yes to question 4) How often did this happen—almost every month, some
months but not every month, or in only 1 or 2 months?
6. In the last 12 months, did you ever eat less than you felt you should because
there wasn’t enough money for food? (Yes/No)
7. In the last 12 months, were you ever hungry, but didn’t eat, because there wasn’t
enough money for food? (Yes/No)
8. In the last 12 months, did you lose weight because there wasn’t enough money
for food? (Yes/No)
9. In the last 12 months did you or other adults in your household ever not eat for
a whole day because there wasn’t enough money for food? (Yes/No)
10. (If yes to question 9) How often did this happen—almost every month, some
(Questions 11-18 were asked only if the household included children age 0-17)
11. “We relied on only a few kinds of low-cost food to feed our children because
we were running out of money to buy food.” Was that often, sometimes, or
never true for you in the last 12 months?
12. “We couldn’t feed our children a balanced meal, because we couldn’t afford
that.” Was that often, sometimes, or never true for you in the last 12 months?
13. “The children were not eating enough because we just couldn’t afford enough
food.” Was that often, sometimes, or never true for you in the last 12 months?
14. In the last 12 months, did you ever cut the size of any of the children’s meals
because there wasn’t enough money for food? (Yes/No)
15. In the last 12 months, were the children ever hungry but you just couldn’t
afford more food? (Yes/No)
16. In the last 12 months, did any of the children ever skip a meal because there
wasn’t enough money for food? (Yes/No)
17. (If yes to question 16) How often did this happen—almost every month, some
18. In the last 12 months did any of the children ever not eat for a whole day
because there wasn’t enough money for food? (Yes/No)
Neem een random vraag, bv 11:

quote:
11. We relied on only a few kinds of low-cost food to feed our children because
we were running out of money to buy food.
Prop je er nu een diepvriespizza in, of pak je de havermout? En welke zou isocalorisch goedkoper zijn denk je? Welke is langer én goedkoper te bewaren? En welke de meeste micronutrienten bevatten?

Genoeg gezegd dus. Junkfood kopen is een keuze, óók als je denkt weinig te kunnen spenderen. Er is ALTIJD een isocalorisch alternatief met een hogere nutrionele waarde. Je moet alleen zelf de verantwoordelijkheid nemen om de keuze te maken, en daar gaat het vaak mis. Net als bij je moeder, waar de discussie mee begonnen is.

[ Bericht 0% gewijzigd door Stereotomy op 04-01-2014 03:46:52 ]
  zaterdag 4 januari 2014 @ 03:52:42 #291
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_135056286
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2014 03:33 schreef Stereotomy het volgende:

[..]

Okee, zelfde link, dus je leest dus gewoon slecht. Welkom in de wondere wereld van epidemiologie.

Discussievragen:

- laag budget betekent voor mensen automatisch 'junkfood' moeten kopen omdat dat zogenaamd goedkoper zou zijn dan voedsel met een hogere nutritionele waarde --> hypothese of alternatieven niet onderzocht in dit onderzoek

- tijdgebrek betekent voor mensen automatisch junkfood moeten kopen, omdat dat 1) sneller zou zijn dan een wortel onder de kraan afspoelen en/of 2) men niet 10 minuten extra in de keuken kan spenderen --> beide hypotheses niet onderzocht in dit onderzoek

Wat is dan wel onderzocht? Mensen mochten een vragenlijst invullen met hun mening of gevoel. Drie of meer vragen 'ja' aanvinken betekent dat je tot een 'malnourished' groep hoort. Maar zoals z80 hierboven al opmerkte: het heeft geen ruk te maken met de discussie.

[..]

Neem een random vraag, bv 11:

[..]

Prop je er nu een diepvriespizza in, of pak je de havermout? En welke zou isocalorisch goedkoper zijn denk je? En welke de meeste micronutrienten bevatten?

Genoeg gezegd dus. Junkfood kopen is een keuze, óók als je denkt weinig te kunnen spenderen. Er is ALTIJD een isocalorisch alternatief met een hogere nutrionele waarde. Je moet alleen zelf de verantwoordelijkheid nemen om de keuze te maken, en daar gaat het vaak mis. Net als bij je moeder, waar de discussie mee begonnen is.
Allereerst, bedankt dat je die vreselijke hautaine toon van je nog even laat gelden. Dan kan iedereen goed zien wat ik bedoel. Jij moet vast erg populair zijn op feestjes.

Ten tweede, ik heb het niet over dik zijn gehad. Ik heb het over ongezond eten door geldgebrek. In de VS is dat een realiteit. Luie Nederlanders hebben dat gehoord en gebruiken het nu als smoes. Onterecht. Dat standpunt heb ik al de hele tijd ingenomen en je hebt nog niets gedaan om dat te ontkrachten.

Maar goed, ga vooral verder met het aanvallen van punten die ik niet gemaakt heb. Jij zult wel beter weten wat ik bedoel dan ikzelf. Tenminste, het zou niet zo kunnen zijn dat jij een en ander verkeerd geïnterpreteerd hebt en ernaast zit. Dat kan gewoon niet. Toch?
  zaterdag 4 januari 2014 @ 11:53:49 #292
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_135059502
Heb dus meeeeega ultra dikke spierpijn in mijn gehele lijfje zitten hé?
Komt door de eerst goede training sinds tijden. Aangezien ik lichtelijk fatty ben geworden (ik denk toch wel 10kg over het gewicht wat ik hebben moet), wil ik opzich wel even een beetje beweging doen.

Kijk, ik wil geen excuusjes bedenken, maar het lijkt me niet echt handig om nogmaals kracht te trainen. Ik kan nauwelijks traplopen.

Maar om toch nog een beetje de verbranding op gang te houden, kan het vast geen kwaad als ik als een true pussy gewoon een uurtje of anderhalf ga wandelen? Of zal ik dan de spieren ook iets te weinig laten rusten?

(Donderdag Full body gedaan, nergens last van erna.
Gisteren begon er wat spierpijn op te komen, vooral s'avonds.
Vandaag zit de piek denk ik, waarna het weer zal afnemen.)
pi_135059662
wandelen of fietsen kan best.
  zaterdag 4 januari 2014 @ 12:14:22 #294
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_135059983
quote:
4s.gif Op zaterdag 4 januari 2014 11:53 schreef RickoKun het volgende:
Komt door de eerst goede training sinds tijden. Aangezien ik lichtelijk fatty ben geworden (ik denk toch wel 10kg over het gewicht wat ik hebben moet), wil ik opzich wel even een beetje beweging doen.

Kijk, ik wil geen excuusjes bedenken, maar het lijkt me niet echt handig om nogmaals kracht te trainen. Ik kan nauwelijks traplopen.

Maar om toch nog een beetje de verbranding op gang te houden, kan het vast geen kwaad als ik als een true pussy gewoon een uurtje of anderhalf ga wandelen? Of zal ik dan de spieren ook iets te weinig laten rusten?

Niet aanstellen, het is de luiheid die je lijf verlaat. Vandaag is het ergst inderdaad, maandag gewoon weer een full body doen. Als je aankomende week 3x traint is de spierpijn na je workouts al stukken minder. Je lijf moet even wennen aan het feit dat het aan de gang geschopt wordt.

Krachttraining is de beste manier om vet te verbranden. Je maakt meer spiermassa aan en spiermassa verbrand vet. Even doorzetten dus.

Maar daarnaast wat cardio is niks mis mee. Je creeert er een kcal deficit mee, en als je je voeding aanpast door een nog wat grotere kcal deficit te creeeren ben je die 10 kilo best rap kwijt.
pi_135060287
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2014 03:52 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Ten tweede, ik heb het niet over dik zijn gehad. Ik heb het over ongezond eten door geldgebrek. In de VS is dat een realiteit. Luie Nederlanders hebben dat gehoord en gebruiken het nu als smoes. Onterecht. Dat standpunt heb ik al de hele tijd ingenomen en je hebt nog niets gedaan om dat te ontkrachten.
Jawel, de discussie begon over dieten en afvallen. Niet over gezond en ongezond eten. Het probleem hier is dat jij die twee zaken als hetzelfde beschouwd, een veel gemaakte fout.

quote:
0s.gif Op vrijdag 3 januari 2014 11:37 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Meestal is dat door het jojo-effect. Mensen eten tijdens hun dieet zodanig dat ze afvallen. Als het dieet dan voorbij is, denken ze dat ze klaar zijn en gaan ze terug naar hun oude eetgewoonten. Dan kom je inderdaad in hoog tempo weer aan. En 5 kilo later gaan ze maar weer op dieet. Wel een ander dieet natuurlijk, want dat vorige werkte kennelijk niet.

Een gezond gewicht is iets waar je voortdurend mee bezig moet zijn, je kunt dat niet periodiek doen.
Neem gewoon je "verlies" zou ik zeggen en ga niet ineens de aanval in omdat je ongelijk aangetoond wordt.

quote:
Maar goed, ga vooral verder met het aanvallen van punten die ik niet gemaakt heb. Jij zult wel beter weten wat ik bedoel dan ikzelf. Tenminste, het zou niet zo kunnen zijn dat jij een en ander verkeerd geïnterpreteerd hebt en ernaast zit. Dat kan gewoon niet. Toch?
Dat klopt, hij weet het inderdaad beter. :)

quote:
De verbranding op gang houden? Sport is niet noodzakelijk om vet te verbranden weet je hopelijk. Eet gewoon minder en neem een rustdag. Wat cardio kan natuurlijk ook als je daar zin in hebt, dat is niet nadelig voor je herstel.

[ Bericht 29% gewijzigd door Nic1 op 04-01-2014 12:33:40 ]
pi_135060396
quote:

Ben jij nou een man? :7

Lijfje... excuusjes... gewoon beuken met die gewichten!
En een paracetamol nemen tegen de spierpijn, gaat vanzelf over ;)
  zaterdag 4 januari 2014 @ 12:42:55 #297
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_135060691
quote:
7s.gif Op zaterdag 4 januari 2014 12:14 schreef Snakey het volgende:

[..]

Niet aanstellen, het is de luiheid die je lijf verlaat. Vandaag is het ergst inderdaad, maandag gewoon weer een full body doen. Als je aankomende week 3x traint is de spierpijn na je workouts al stukken minder. Je lijf moet even wennen aan het feit dat het aan de gang geschopt wordt.

Krachttraining is de beste manier om vet te verbranden. Je maakt meer spiermassa aan en spiermassa verbrand vet. Even doorzetten dus.

Maar daarnaast wat cardio is niks mis mee. Je creeert er een kcal deficit mee, en als je je voeding aanpast door een nog wat grotere kcal deficit te creeeren ben je die 10 kilo best rap kwijt.
I know brah! Begrijp me niet verkeerd, ik wil en ga ook wel trainen. Ik weet ook dat dit bij mij bij de eerste twee trainingen geldt, en daarna ophoudt met de spierpijn. Normaal zou ik dus om de dag willen trainen, wat in het begin zoals nu dan misschien niet gaat. Dan inderdaad of morgen en UITERLIJK maandag weer bezig. Ik blijf uiteraard gewoon krachttraining doen en daarna nog even cardio.
Maar misschien ook niet verkeerd om op de rustdagen een uurtje te wandelen (of hardlopen als ik de vorige dag geen deadlift of squat heb gedaan), wat ik sowieso wel ga doen. Vroeg me alleen af of dat wel kan aangezien ik nu al als een bejaarde loop. Misschien liever alles sneller doen herstellen zodat ik sowieso morgen er tegenaan kan.
Ben lekker bezig met mijn shakejes en groenters en kipjes en nootjes en tonijn en JAMAJAMAJMAJMAJMAJAM.
pi_135060783
quote:
4s.gif Op zaterdag 4 januari 2014 12:42 schreef RickoKun het volgende:

[..]
Maar misschien ook niet verkeerd om op de rustdagen een uurtje te wandelen (of hardlopen als ik de vorige dag geen deadlift of squat heb gedaan)
Het zal geen nadelige gevolgen hebben, maar wat wil je met een uur wandelen bereiken? Het zal je niet echt helpen je kcal-out te verhogen. Als je je verveelt en niets beters te doen hebt, prima om te doen natuurlijk. ;)
  zaterdag 4 januari 2014 @ 12:48:31 #299
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_135060827
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2014 12:46 schreef Nic1 het volgende:

[..]

Het zal geen nadelige gevolgen hebben, maar wat wil je met een uur wandelen bereiken? Het zal je niet echt helpen je kcal-out te verhogen.
Nee? Dan blijf ik wel thuis. Een half uurtje hardlopen achter elkaar is beter natuurlijk, maar met deze verzuurde benen gaat dat denk ik problemen opleveren morgen.
pi_135060916
quote:
4s.gif Op zaterdag 4 januari 2014 12:48 schreef RickoKun het volgende:

[..]

Nee? Dan blijf ik wel thuis. Een half uurtje hardlopen achter elkaar is beter natuurlijk, maar met deze verzuurde benen gaat dat denk ik problemen opleveren morgen.
Wandelen is niet intensief genoeg om je kcal-out mee te verhogen in een mate dat het wat bijdraagt.

Hou er rekening mee dat wanneer je puur naar afvallen/vet verbranding kijkt er geen verschil zit tussen minder eten of cardio doen. Beide zorgen voor een aanpassing van je kcal in-out balans.

Zo heb ik het afgelopen jaar in een flinke cut gezeten en ben erg veel vet kwijt geraakt, en heb geen seconde cardio gedaan. :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')