abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 3 januari 2014 @ 19:32:38 #276
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_135036937
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 januari 2014 19:28 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

in de VS is het inderdaad zo is dat sommige mensen niet gezond kunnen eten.
Misschien heb je mijn argumenten overgeslagen waarin ik heb aangetoond dat dit gewoonweg niet waar kán zijn, of je weet zelf nog niet wat 'gezond' betekent.

Gezond is: een goede energiebalans en genoeg micro's.

Energiebalans: minder eten dan dat ze nu doen.
Micro's: halfjaar supply multivitamines bij de Wal-Mart voor de prijs van twee diepvriespizza's.

Daarnaast overdrijf je werkelijk enorm dat de onderklasse in Amerika geen geld of tijd zou hebben om dusdanig verse, onbewerkte producten te kopen dat ze allemaal aan scheurbuik en Beri-Beri leiden. Micro's is NIET het probleem van de westerse wereld. Het is allang aangetoond dat het probleem is een overschot aan energie. Het is Burkina Faso niet.

Ik verlaat deze discussie.
Confidence through competence
  vrijdag 3 januari 2014 @ 19:40:47 #277
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_135037306
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 januari 2014 19:32 schreef Stereotomy het volgende:

[..]

Misschien heb je mijn argumenten overgeslagen waarin ik heb aangetoond dat dit gewoonweg niet waar kán zijn, of je weet zelf nog niet wat 'gezond' betekent.

Gezond is: een goede energiebalans en genoeg micro's.

Energiebalans: minder eten dan dat ze nu doen.
Micro's: halfjaar supply multivitamines bij de Wal-Mart voor de prijs van twee diepvriespizza's.

Daarnaast overdrijf je werkelijk enorm dat de onderklasse in Amerika geen geld of tijd zou hebben om dusdanig verse, onbewerkte producten te kopen dat ze allemaal aan scheurbuik en Beri-Beri leiden. Micro's is NIET het probleem van de westerse wereld. Het is allang aangetoond dat het probleem is een overschot aan energie. Het is Burkina Faso niet.

Ik verlaat deze discussie.
Ongeveer 15% van de Amerikaanse gezinnen kreeg in 2010 niet genoeg voedsel voor een 'actieve, gezonde levensstijl'. Bij 5% van de gezinnen was 'de voedselinname van één of meerdere gezinsleden verminderd en het eetpatroon verstoord gedurende periodes doorheen het jaar omdat ze niet genoeg geld en andere middelen hadden voor voedsel' Als je het niet van mij wilt aannemen, kijk dan naar de cijfers van de USDA
  vrijdag 3 januari 2014 @ 21:05:39 #278
63722 z80
I fink you freaky
pi_135041032
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 januari 2014 19:40 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Ongeveer 15% van de Amerikaanse gezinnen kreeg in 2010 niet genoeg voedsel voor een 'actieve, gezonde levensstijl'. Bij 5% van de gezinnen was 'de voedselinname van één of meerdere gezinsleden verminderd en het eetpatroon verstoord gedurende periodes doorheen het jaar omdat ze niet genoeg geld en andere middelen hadden voor voedsel' Als je het niet van mij wilt aannemen, kijk dan naar de cijfers van de USDA
dan is deze 15% dus niet te dik. of ze zitten met hun dikke reet in voor de tv. wat weer betekend dat ze teveel energie binnen krijgen.

maar je begint er van alles bij te halen om je gelijk aan te tonen. neem je verlies of ga als een vrouw nog effe door met onzin en niet relevante dingen er bij halen.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
  vrijdag 3 januari 2014 @ 21:11:23 #279
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_135041295
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 januari 2014 21:05 schreef z80 het volgende:

[..]

dan is deze 15% dus niet te dik. of ze zitten met hun dikke reet in voor de tv. wat weer betekend dat ze teveel energie binnen krijgen.

maar je begint er van alles bij te halen om je gelijk aan te tonen. neem je verlies of ga als een vrouw nog effe door met onzin en niet relevante dingen er bij halen.
Het enige dat ik neem is je moeder, maar dat terzijde.

Die 15% zijn inderdaad niet te dik. Maar wel ongezond. Want van een structureel voedseltekort word je niet erg gezond.
pi_135041346
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 januari 2014 21:11 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

ongezond
Wat is dat?
  vrijdag 3 januari 2014 @ 21:12:45 #281
63722 z80
I fink you freaky
pi_135041355
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 januari 2014 21:11 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Het enige dat ik neem is je moeder, maar dat terzijde.

Die 15% zijn inderdaad niet te dik. Maar wel ongezond. Want van een structureel voedseltekort word je niet erg gezond.
maar dat was deze discussie helemaal niet. maar goed.
ploing.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
  vrijdag 3 januari 2014 @ 21:15:27 #282
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_135041479
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 januari 2014 21:12 schreef z80 het volgende:

[..]

maar dat was deze discussie helemaal niet. maar goed.
ploing.
Uhm, daar ging het wel over.
pi_135049389
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 januari 2014 19:32 schreef Stereotomy het volgende:

[..]

Misschien heb je mijn argumenten overgeslagen waarin ik heb aangetoond dat dit gewoonweg niet waar kán zijn, of je weet zelf nog niet wat 'gezond' betekent.

Gezond is: een goede energiebalans en genoeg micro's.

Energiebalans: minder eten dan dat ze nu doen.
Micro's: halfjaar supply multivitamines bij de Wal-Mart voor de prijs van twee diepvriespizza's.

Daarnaast overdrijf je werkelijk enorm dat de onderklasse in Amerika geen geld of tijd zou hebben om dusdanig verse, onbewerkte producten te kopen dat ze allemaal aan scheurbuik en Beri-Beri leiden. Micro's is NIET het probleem van de westerse wereld. Het is allang aangetoond dat het probleem is een overschot aan energie. Het is Burkina Faso niet.

Ik verlaat deze discussie.
Voor mij is dit geheel nieuwe informatie :o

Als ik het goed begrijp, zeg je dus dat een mens gerust oud kan worden - gezond oud - op een verantwoorde calorie-inname van uitsluitend gefrituurd voedsel, aangevuld met een dagelijkse multivitaminepil? :?

Mijn idee is dat je dan wel wat eerder onder de grond ligt, want wat doet al dat frituurvet (weliswaar afgepast qua calorieën) met een lichaam? Gadverdamme, ik stel me zo voor dat alle aderen dichtslibben en alle organen zwemmen in het vet, en ja, dan ziet zo iemand er aan de buitenkant misschien 'normaal' uit, omdat hij zijn calorie-inname beperkt, maar van binnen is alles compleet verrot.

Ik snap dat de discussie over Amerika gaat, maar in Nederland staat de frituurpan ook bij aardig wat gezinnen (vooral van allochtone afkomst) al voor het ontbijt te roken. Ja, dat staat er echt: voor het ontbijt. Dat is inderdaad gemakzucht, dommigheid, luidheid, maar ook gebrek aan tijd (en tijd is geld, dus in die zin is frituren wel degelijk goedkoper). Op tv was ooit een programma over heel dikke kinderen die gevolgd werden door een cameraploeg, en daar zag je de frituurwalm dus al vanaf 7 uur 's morgens in de keuken staan. Ongetwijfeld eten die kinderen (en hun ouders) teveel gefrituurde kippenpoten bij het ontbijt, maar één gefrituurde kippenpoot per dag lijkt me sowieso al een goede manier om snel chronisch ziek te worden :{
  zaterdag 4 januari 2014 @ 00:18:40 #284
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_135050921
Er zijn twee voorname subtypes macronutrienten die, op energieoverschot na, inherent problemen kunnen geven als er teveel van wordt geconsumeerd:

- Fructose (in de hoeveelheden als in 1 liter gesuikerde cola per dag bijvoorbeeld, niet in fruit, en dan ook samen met een kcal overschot. De mens kan veel meer absolute hoeveelheden fructose hebben zonder nadelige gevolgen in een kcal deficit.)
- Ranzig geworden meervoudig onverzadigde vetzuren

Fructose kan voor fatty liver syndrome zorgen, en de radicalen van de vetzuren wakkert systematische ontstekingen aan.

Dus ja: is teveel suiker en teveel frituur slecht voor je? Ja. Maar je trekt het nu tot in het absurde waar de discussie totaal niet over gaat.

Ten eerste: mensen die in ketose zitten (geen carbs, extreem vet, moderate eiwit) hebben vaak een uitstekend lipidespiegel. Dit is iets wat niet uit de mainstream view van mensen te rukken is, dankzij jarenlange propaganda van het voedingscentrum: VET MAAKT NIET VET. Nog een keer, even los:

VET MAAKT NIET VET.

Sterker nog, lowcarbers / strikte Paleo'ers met een lage bf% hebben enorm lage triglyceridewaardes (!! mijn huisarts was hier zelfs verbaasd over), meestal lage LDL spiegels en relatief hoge HDL spiegels.

Ik corrigeer op verjaardagen tante's en kennissen niet eens meer die claimen 'geen tot weinig vet te eten' maar wel met een pens rondlopen. Kan toch niet val al het brood en pasta komen, toch? Brood en pasta is toch geen vet? En pens is vet? Hmmm, vreemd he.

Maargoed, waar de discussie over ging: als je een enorm laag voedselbudget hebt en totaal geen tijd, is er dan geen andere oplossing dan voorverpakt fabrieksvoedsel te eten? Antwoord: neen, neen en neen. Je hebt *ALTIJD* een betere keuze waarin je met niet-fabrieksvoedsel je dagelijkse onderhoud in kcals en micro's haalt, met hetzelfde budget. Als je kijkt hoe weinig pasta of rijst per kilo kost, ook in Amerika, dan kun je gewoonweg niet met een strak gezicht beweren dat de diepvriespizza's goedkoper zijn per kcal.

http://www.ah.nl/appie/producten/pasta

Je moet de keuze alleen zelf wel maken. Fabrieksvoedsel is wel het makkelijkste, meest aanlokkelijke pad. Alsof een tafel met cocainelijntjes voor je uitgestald staat, en je alleen maar hoeft te snuiven.
Confidence through competence
  zaterdag 4 januari 2014 @ 00:27:56 #285
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_135051406
En ik wil het er nog een keer ingeramd hebben (scheelt later weer herhalende discussies): voor non-alcoholic fatty liver disease is fructose (een koolhydraat, geen vet!!!!!!!!) de voornaamste boosdoener:

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/23390127
http://www.health.harvard(...)-for-the-liver-heart
http://www.sciencedaily.com/releases/2013/06/130619164437.htm

Dit is een van de meest voorkomende markers voor Metabool Syndroom / Diabetes / Hart- en vaatziektes.

Dus dat je van vet vet wordt of dat van vet je organen zomaar gaan dichtslibben... 't zal best logisch klinken, maar je lichaam werkt toch anders.
Confidence through competence
pi_135052974
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2014 00:18 schreef Stereotomy het volgende:
Er zijn twee voorname subtypes macronutrienten die, op energieoverschot na, inherent problemen kunnen geven als er teveel van wordt geconsumeerd:

- Fructose (in de hoeveelheden als in 1 liter gesuikerde cola per dag bijvoorbeeld, niet in fruit, en dan ook samen met een kcal overschot. De mens kan veel meer absolute hoeveelheden fructose hebben zonder nadelige gevolgen in een kcal deficit.)
- Ranzig geworden meervoudig onverzadigde vetzuren

Fructose kan voor fatty liver syndrome zorgen, en de radicalen van de vetzuren wakkert systematische ontstekingen aan.

Dus ja: is teveel suiker en teveel frituur slecht voor je? Ja. Maar je trekt het nu tot in het absurde waar de discussie totaal niet over gaat.

Ten eerste: mensen die in ketose zitten (geen carbs, extreem vet, moderate eiwit) hebben vaak een uitstekend lipidespiegel. Dit is iets wat niet uit de mainstream view van mensen te rukken is, dankzij jarenlange propaganda van het voedingscentrum: VET MAAKT NIET VET. Nog een keer, even los:

VET MAAKT NIET VET.

Sterker nog, lowcarbers / strikte Paleo'ers met een lage bf% hebben enorm lage triglyceridewaardes (!! mijn huisarts was hier zelfs verbaasd over), meestal lage LDL spiegels en relatief hoge HDL spiegels.

Ik corrigeer op verjaardagen tante's en kennissen niet eens meer die claimen 'geen tot weinig vet te eten' maar wel met een pens rondlopen. Kan toch niet val al het brood en pasta komen, toch? Brood en pasta is toch geen vet? En pens is vet? Hmmm, vreemd he.

Ik snap wat je bedoelt, maar in de dagelijkse praktijk is deze extreem abstracte en/of uitgeklede voedingswijze natuurlijk niet haalbaar. Het voedingscentrum heeft in zo verre natuurlijk wel een educatieve rol, want mensen die gewoon groenten en fruit eten, met olijfolie bakken, bruin brood eten en God weet wat ze nog meer propageren, zijn uiteindelijk geneigd om minder rotzooi naar binnen te proppen, en dat is alleen maar winst.
  zaterdag 4 januari 2014 @ 01:33:28 #287
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_135053628
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2014 00:18 schreef Stereotomy het volgende:Je hebt *ALTIJD* een betere keuze waarin je met niet-fabrieksvoedsel je dagelijkse onderhoud in kcals en micro's haalt, met hetzelfde budget. Als je kijkt hoe weinig pasta of rijst per kilo kost, ook in Amerika, dan kun je gewoonweg niet met een strak gezicht beweren dat de diepvriespizza's goedkoper zijn per kcal.
De USDA zegt anders, maar goed. Jij zult het wel beter weten. Want zij zijn alleen het overheidsorgaan dat zulke dingen bijhoudt en jij bent...iemand die er héél slecht tegen kan als hij niet onmiddellijk gelijk krijgt? Is dat het?

Anyhow, misschien moet je je volgende post nog hooghartiger schrijven, wellicht dat ze dan bij de USDA ook inzien dat het fout is dat hun cijfers jouw Grote Gelijk betwisten. Zijn die 15% van de Amerikanen ook plots perfect doorvoed. :Y
  zaterdag 4 januari 2014 @ 02:16:54 #288
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_135054872
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2014 01:33 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

De USDA zegt anders, maar goed.
Kom maar met je link.

En laat je holle ad hominems achterwege tenzij je bronnen hebt om ze te staven.
Confidence through competence
  zaterdag 4 januari 2014 @ 02:47:36 #289
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_135055400
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2014 02:16 schreef Stereotomy het volgende:

[..]

Kom maar met je link.

En laat je holle ad hominems achterwege tenzij je bronnen hebt om ze te staven.
Hier is de bron, opnieuw: http://www.ers.usda.gov/p(...)25.aspx#.UscCvLR_vX4

En de bewijzen voor je hooghartige toon en je onvermogen om om te gaan met kritiek staan in dit topic.
  zaterdag 4 januari 2014 @ 03:33:51 #290
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_135056095
quote:
Okee, zelfde link, dus je leest dus gewoon slecht. Welkom in de wondere wereld van epidemiologie.

Discussievragen:

- laag budget betekent voor mensen automatisch 'junkfood' moeten kopen omdat dat zogenaamd goedkoper zou zijn dan voedsel met een hogere nutritionele waarde --> hypothese of alternatieven niet onderzocht in dit onderzoek

- tijdgebrek betekent voor mensen automatisch junkfood moeten kopen, omdat dat 1) sneller zou zijn dan een wortel onder de kraan afspoelen en/of 2) men niet 10 minuten extra in de keuken kan spenderen --> beide hypotheses niet onderzocht in dit onderzoek

Wat is dan wel onderzocht? Mensen mochten een vragenlijst invullen met hun mening of gevoel. Drie of meer vragen 'ja' aanvinken betekent dat je tot een 'malnourished' groep hoort. Maar zoals z80 hierboven al opmerkte: het heeft geen ruk te maken met de discussie.

quote:
whether our food would run out before we got money to buy
more.” Was that often, sometimes, or never true for you in the last 12 months?
2. “The food that we bought just didn’t last and we didn’t have money to get
more.” Was that often, sometimes, or never true for you in the last 12 months?
3. “We couldn’t afford to eat balanced meals.” Was that often, sometimes, or
never true for you in the last 12 months?
4. In the last 12 months, did you or other adults in the household ever cut the size
of your meals or skip meals because there wasn’t enough money for food?
(Yes/No)
5. (If yes to question 4) How often did this happen—almost every month, some
months but not every month, or in only 1 or 2 months?
6. In the last 12 months, did you ever eat less than you felt you should because
there wasn’t enough money for food? (Yes/No)
7. In the last 12 months, were you ever hungry, but didn’t eat, because there wasn’t
enough money for food? (Yes/No)
8. In the last 12 months, did you lose weight because there wasn’t enough money
for food? (Yes/No)
9. In the last 12 months did you or other adults in your household ever not eat for
a whole day because there wasn’t enough money for food? (Yes/No)
10. (If yes to question 9) How often did this happen—almost every month, some
months but not every month, or in only 1 or 2 months?
(Questions 11-18 were asked only if the household included children age 0-17)
11. “We relied on only a few kinds of low-cost food to feed our children because
we were running out of money to buy food.” Was that often, sometimes, or
never true for you in the last 12 months?
12. “We couldn’t feed our children a balanced meal, because we couldn’t afford
that.” Was that often, sometimes, or never true for you in the last 12 months?
13. “The children were not eating enough because we just couldn’t afford enough
food.” Was that often, sometimes, or never true for you in the last 12 months?
14. In the last 12 months, did you ever cut the size of any of the children’s meals
because there wasn’t enough money for food? (Yes/No)
15. In the last 12 months, were the children ever hungry but you just couldn’t
afford more food? (Yes/No)
16. In the last 12 months, did any of the children ever skip a meal because there
wasn’t enough money for food? (Yes/No)
17. (If yes to question 16) How often did this happen—almost every month, some
months but not every month, or in only 1 or 2 months?
18. In the last 12 months did any of the children ever not eat for a whole day
because there wasn’t enough money for food? (Yes/No)
Neem een random vraag, bv 11:

quote:
11. We relied on only a few kinds of low-cost food to feed our children because
we were running out of money to buy food.
Prop je er nu een diepvriespizza in, of pak je de havermout? En welke zou isocalorisch goedkoper zijn denk je? Welke is langer én goedkoper te bewaren? En welke de meeste micronutrienten bevatten?

Genoeg gezegd dus. Junkfood kopen is een keuze, óók als je denkt weinig te kunnen spenderen. Er is ALTIJD een isocalorisch alternatief met een hogere nutrionele waarde. Je moet alleen zelf de verantwoordelijkheid nemen om de keuze te maken, en daar gaat het vaak mis. Net als bij je moeder, waar de discussie mee begonnen is.

[ Bericht 0% gewijzigd door Stereotomy op 04-01-2014 03:46:52 ]
Confidence through competence
  zaterdag 4 januari 2014 @ 03:52:42 #291
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_135056286
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2014 03:33 schreef Stereotomy het volgende:

[..]

Okee, zelfde link, dus je leest dus gewoon slecht. Welkom in de wondere wereld van epidemiologie.

Discussievragen:

- laag budget betekent voor mensen automatisch 'junkfood' moeten kopen omdat dat zogenaamd goedkoper zou zijn dan voedsel met een hogere nutritionele waarde --> hypothese of alternatieven niet onderzocht in dit onderzoek

- tijdgebrek betekent voor mensen automatisch junkfood moeten kopen, omdat dat 1) sneller zou zijn dan een wortel onder de kraan afspoelen en/of 2) men niet 10 minuten extra in de keuken kan spenderen --> beide hypotheses niet onderzocht in dit onderzoek

Wat is dan wel onderzocht? Mensen mochten een vragenlijst invullen met hun mening of gevoel. Drie of meer vragen 'ja' aanvinken betekent dat je tot een 'malnourished' groep hoort. Maar zoals z80 hierboven al opmerkte: het heeft geen ruk te maken met de discussie.

[..]

Neem een random vraag, bv 11:

[..]

Prop je er nu een diepvriespizza in, of pak je de havermout? En welke zou isocalorisch goedkoper zijn denk je? En welke de meeste micronutrienten bevatten?

Genoeg gezegd dus. Junkfood kopen is een keuze, óók als je denkt weinig te kunnen spenderen. Er is ALTIJD een isocalorisch alternatief met een hogere nutrionele waarde. Je moet alleen zelf de verantwoordelijkheid nemen om de keuze te maken, en daar gaat het vaak mis. Net als bij je moeder, waar de discussie mee begonnen is.
Allereerst, bedankt dat je die vreselijke hautaine toon van je nog even laat gelden. Dan kan iedereen goed zien wat ik bedoel. Jij moet vast erg populair zijn op feestjes.

Ten tweede, ik heb het niet over dik zijn gehad. Ik heb het over ongezond eten door geldgebrek. In de VS is dat een realiteit. Luie Nederlanders hebben dat gehoord en gebruiken het nu als smoes. Onterecht. Dat standpunt heb ik al de hele tijd ingenomen en je hebt nog niets gedaan om dat te ontkrachten.

Maar goed, ga vooral verder met het aanvallen van punten die ik niet gemaakt heb. Jij zult wel beter weten wat ik bedoel dan ikzelf. Tenminste, het zou niet zo kunnen zijn dat jij een en ander verkeerd geïnterpreteerd hebt en ernaast zit. Dat kan gewoon niet. Toch?
  zaterdag 4 januari 2014 @ 11:53:49 #292
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_135059502
Heb dus meeeeega ultra dikke spierpijn in mijn gehele lijfje zitten hé?
Komt door de eerst goede training sinds tijden. Aangezien ik lichtelijk fatty ben geworden (ik denk toch wel 10kg over het gewicht wat ik hebben moet), wil ik opzich wel even een beetje beweging doen.

Kijk, ik wil geen excuusjes bedenken, maar het lijkt me niet echt handig om nogmaals kracht te trainen. Ik kan nauwelijks traplopen.

Maar om toch nog een beetje de verbranding op gang te houden, kan het vast geen kwaad als ik als een true pussy gewoon een uurtje of anderhalf ga wandelen? Of zal ik dan de spieren ook iets te weinig laten rusten?

(Donderdag Full body gedaan, nergens last van erna.
Gisteren begon er wat spierpijn op te komen, vooral s'avonds.
Vandaag zit de piek denk ik, waarna het weer zal afnemen.)
pi_135059662
wandelen of fietsen kan best.
  zaterdag 4 januari 2014 @ 12:14:22 #294
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_135059983
quote:
4s.gif Op zaterdag 4 januari 2014 11:53 schreef RickoKun het volgende:
Heb dus meeeeega ultra dikke spierpijn in mijn gehele lijfje zitten hé?
Komt door de eerst goede training sinds tijden. Aangezien ik lichtelijk fatty ben geworden (ik denk toch wel 10kg over het gewicht wat ik hebben moet), wil ik opzich wel even een beetje beweging doen.

Kijk, ik wil geen excuusjes bedenken, maar het lijkt me niet echt handig om nogmaals kracht te trainen. Ik kan nauwelijks traplopen.

Maar om toch nog een beetje de verbranding op gang te houden, kan het vast geen kwaad als ik als een true pussy gewoon een uurtje of anderhalf ga wandelen? Of zal ik dan de spieren ook iets te weinig laten rusten?

(Donderdag Full body gedaan, nergens last van erna.
Gisteren begon er wat spierpijn op te komen, vooral s'avonds.
Vandaag zit de piek denk ik, waarna het weer zal afnemen.)
Niet aanstellen, het is de luiheid die je lijf verlaat. Vandaag is het ergst inderdaad, maandag gewoon weer een full body doen. Als je aankomende week 3x traint is de spierpijn na je workouts al stukken minder. Je lijf moet even wennen aan het feit dat het aan de gang geschopt wordt.

Krachttraining is de beste manier om vet te verbranden. Je maakt meer spiermassa aan en spiermassa verbrand vet. Even doorzetten dus.

Maar daarnaast wat cardio is niks mis mee. Je creeert er een kcal deficit mee, en als je je voeding aanpast door een nog wat grotere kcal deficit te creeeren ben je die 10 kilo best rap kwijt.
pi_135060287
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2014 03:52 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Ten tweede, ik heb het niet over dik zijn gehad. Ik heb het over ongezond eten door geldgebrek. In de VS is dat een realiteit. Luie Nederlanders hebben dat gehoord en gebruiken het nu als smoes. Onterecht. Dat standpunt heb ik al de hele tijd ingenomen en je hebt nog niets gedaan om dat te ontkrachten.
Jawel, de discussie begon over dieten en afvallen. Niet over gezond en ongezond eten. Het probleem hier is dat jij die twee zaken als hetzelfde beschouwd, een veel gemaakte fout.

quote:
0s.gif Op vrijdag 3 januari 2014 11:37 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Meestal is dat door het jojo-effect. Mensen eten tijdens hun dieet zodanig dat ze afvallen. Als het dieet dan voorbij is, denken ze dat ze klaar zijn en gaan ze terug naar hun oude eetgewoonten. Dan kom je inderdaad in hoog tempo weer aan. En 5 kilo later gaan ze maar weer op dieet. Wel een ander dieet natuurlijk, want dat vorige werkte kennelijk niet.

Een gezond gewicht is iets waar je voortdurend mee bezig moet zijn, je kunt dat niet periodiek doen.
Neem gewoon je "verlies" zou ik zeggen en ga niet ineens de aanval in omdat je ongelijk aangetoond wordt.

quote:
Maar goed, ga vooral verder met het aanvallen van punten die ik niet gemaakt heb. Jij zult wel beter weten wat ik bedoel dan ikzelf. Tenminste, het zou niet zo kunnen zijn dat jij een en ander verkeerd geïnterpreteerd hebt en ernaast zit. Dat kan gewoon niet. Toch?
Dat klopt, hij weet het inderdaad beter. :)

quote:
4s.gif Op zaterdag 4 januari 2014 11:53 schreef RickoKun het volgende:
Maar om toch nog een beetje de verbranding op gang te houden, kan het vast geen kwaad als ik als een true pussy gewoon een uurtje of anderhalf ga wandelen? Of zal ik dan de spieren ook iets te weinig laten rusten?
De verbranding op gang houden? Sport is niet noodzakelijk om vet te verbranden weet je hopelijk. Eet gewoon minder en neem een rustdag. Wat cardio kan natuurlijk ook als je daar zin in hebt, dat is niet nadelig voor je herstel.

[ Bericht 29% gewijzigd door Nic1 op 04-01-2014 12:33:40 ]
pi_135060396
quote:
4s.gif Op zaterdag 4 januari 2014 11:53 schreef RickoKun het volgende:
Heb dus meeeeega ultra dikke spierpijn in mijn gehele lijfje zitten hé?
Komt door de eerst goede training sinds tijden. Aangezien ik lichtelijk fatty ben geworden (ik denk toch wel 10kg over het gewicht wat ik hebben moet), wil ik opzich wel even een beetje beweging doen.

Kijk, ik wil geen excuusjes bedenken, maar het lijkt me niet echt handig om nogmaals kracht te trainen. Ik kan nauwelijks traplopen.

Maar om toch nog een beetje de verbranding op gang te houden, kan het vast geen kwaad als ik als een true pussy gewoon een uurtje of anderhalf ga wandelen? Of zal ik dan de spieren ook iets te weinig laten rusten?

(Donderdag Full body gedaan, nergens last van erna.
Gisteren begon er wat spierpijn op te komen, vooral s'avonds.
Vandaag zit de piek denk ik, waarna het weer zal afnemen.)
Ben jij nou een man? :7

Lijfje... excuusjes... gewoon beuken met die gewichten!
En een paracetamol nemen tegen de spierpijn, gaat vanzelf over ;)
  zaterdag 4 januari 2014 @ 12:42:55 #297
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_135060691
quote:
7s.gif Op zaterdag 4 januari 2014 12:14 schreef Snakey het volgende:

[..]

Niet aanstellen, het is de luiheid die je lijf verlaat. Vandaag is het ergst inderdaad, maandag gewoon weer een full body doen. Als je aankomende week 3x traint is de spierpijn na je workouts al stukken minder. Je lijf moet even wennen aan het feit dat het aan de gang geschopt wordt.

Krachttraining is de beste manier om vet te verbranden. Je maakt meer spiermassa aan en spiermassa verbrand vet. Even doorzetten dus.

Maar daarnaast wat cardio is niks mis mee. Je creeert er een kcal deficit mee, en als je je voeding aanpast door een nog wat grotere kcal deficit te creeeren ben je die 10 kilo best rap kwijt.
I know brah! Begrijp me niet verkeerd, ik wil en ga ook wel trainen. Ik weet ook dat dit bij mij bij de eerste twee trainingen geldt, en daarna ophoudt met de spierpijn. Normaal zou ik dus om de dag willen trainen, wat in het begin zoals nu dan misschien niet gaat. Dan inderdaad of morgen en UITERLIJK maandag weer bezig. Ik blijf uiteraard gewoon krachttraining doen en daarna nog even cardio.
Maar misschien ook niet verkeerd om op de rustdagen een uurtje te wandelen (of hardlopen als ik de vorige dag geen deadlift of squat heb gedaan), wat ik sowieso wel ga doen. Vroeg me alleen af of dat wel kan aangezien ik nu al als een bejaarde loop. Misschien liever alles sneller doen herstellen zodat ik sowieso morgen er tegenaan kan.
Ben lekker bezig met mijn shakejes en groenters en kipjes en nootjes en tonijn en JAMAJAMAJMAJMAJMAJAM.
pi_135060783
quote:
4s.gif Op zaterdag 4 januari 2014 12:42 schreef RickoKun het volgende:

[..]
Maar misschien ook niet verkeerd om op de rustdagen een uurtje te wandelen (of hardlopen als ik de vorige dag geen deadlift of squat heb gedaan)
Het zal geen nadelige gevolgen hebben, maar wat wil je met een uur wandelen bereiken? Het zal je niet echt helpen je kcal-out te verhogen. Als je je verveelt en niets beters te doen hebt, prima om te doen natuurlijk. ;)
  zaterdag 4 januari 2014 @ 12:48:31 #299
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_135060827
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2014 12:46 schreef Nic1 het volgende:

[..]

Het zal geen nadelige gevolgen hebben, maar wat wil je met een uur wandelen bereiken? Het zal je niet echt helpen je kcal-out te verhogen.
Nee? Dan blijf ik wel thuis. Een half uurtje hardlopen achter elkaar is beter natuurlijk, maar met deze verzuurde benen gaat dat denk ik problemen opleveren morgen.
pi_135060916
quote:
4s.gif Op zaterdag 4 januari 2014 12:48 schreef RickoKun het volgende:

[..]

Nee? Dan blijf ik wel thuis. Een half uurtje hardlopen achter elkaar is beter natuurlijk, maar met deze verzuurde benen gaat dat denk ik problemen opleveren morgen.
Wandelen is niet intensief genoeg om je kcal-out mee te verhogen in een mate dat het wat bijdraagt.

Hou er rekening mee dat wanneer je puur naar afvallen/vet verbranding kijkt er geen verschil zit tussen minder eten of cardio doen. Beide zorgen voor een aanpassing van je kcal in-out balans.

Zo heb ik het afgelopen jaar in een flinke cut gezeten en ben erg veel vet kwijt geraakt, en heb geen seconde cardio gedaan. :)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')