correct.quote:Op vrijdag 10 januari 2014 22:15 schreef SiIk het volgende:
[..]
Ik hoef er geen spek af te werken, maar wil conditie opbouwen. Na een half uur lopen ben ik echt wel vrij kapot, maar wat ik nu doe is dus 10 minuten ofzo rustig aan, beetje fietsen enzo, en daarna kracht. Dat gaat opzich best. Misschien omdat ik vooral mn armen, buik en rug train, en mn benen oversla, en daardoor andere spieren aanspreek?
Hoe zou ik het dan moeten aanpakken als ik toch beide wil doen, ene dag het een en andere dag het ander?
Hmm, laat ik nou te lui zijn om 5 dagen in de week naar de fitness te gaan en geen zin hebben om buiten te gaan hardlopen met dit weer.quote:
Tenzij je een wedstrijd (waarbij je dus op je best moet zijn om een prestatie te leveren) hebt zou ik altijd pas hardlopen na de krachttraining. Omdat het je alleen om conditie gaat is de prestatie van het hardlopen niet zo relevant als die van de krachttraining. Benen overslaan is overigens niet slim.quote:Op vrijdag 10 januari 2014 22:15 schreef SiIk het volgende:
[..]
Ik hoef er geen spek af te werken, maar wil conditie opbouwen. Na een half uur lopen ben ik echt wel vrij kapot, maar wat ik nu doe is dus 10 minuten ofzo rustig aan, beetje fietsen enzo, en daarna kracht. Dat gaat opzich best. Misschien omdat ik vooral mn armen, buik en rug train, en mn benen oversla, en daardoor andere spieren aanspreek?
Hoe zou ik het dan moeten aanpakken als ik toch beide wil doen, ene dag het een en andere dag het ander?
Tenzij je een sterke sprinter wil worden, moet je krachttraining heel gericht toepassen. Een 5km renner met dikke squat of deadlift poten zal nooit een winner worden.quote:Op vrijdag 10 januari 2014 21:45 schreef SiIk het volgende:
Hmm, dan ga ik gewoon beginnen met lopen en beginnen met kracht afwisselen, en als t rennen dan op t einde niet meer lukt dat gewoon eerst doen.
Maar eerst maar eens een weekendje uitrusten.
Dit klopt aan de ene kant wel, maar blijf het bullshit vinden. Wanneer je glycogeen voorraad er door is zal je inderdaad meer vet mobiliseren als brandstof. Terwijl je het eerste half uur meer glycogeen verbruikt.quote:Op vrijdag 10 januari 2014 22:08 schreef z80 het volgende:
[..]
je gaat eerst je best doen om alle snelle energie voorraad uit je lichaam te gebruiken zodat er ook vet als brandstof moet worden ingezet om daarna krachttraining te doen waarbij je snel veel energie nodig hebt. juist ja, die energie die je eerst met moeite er af het gelopen.
Ik zou normaliter iedereen afraden om benen over te slaan, maar denk dat ik al genoeg uit verhouding ben. Door m'n benen over te slaan hoop ik wat meer in verhouding te komen, niet eruit te raken. Daarnaast komen ze ook nog aan bod tijdens het hardlopen, en worden ze dus niet volledig overgeslagen. Misschien dat ik er op termijn nog binnenste en buitenste bovenbeenspieren bijpak, omdat die nu niet aan bod komen, maar op dit moment lijkt het me niet erg relevant.quote:Op zaterdag 11 januari 2014 01:44 schreef Nic1 het volgende:
[..]
Tenzij je een wedstrijd (waarbij je dus op je best moet zijn om een prestatie te leveren) hebt zou ik altijd pas hardlopen na de krachttraining. Omdat het je alleen om conditie gaat is de prestatie van het hardlopen niet zo relevant als die van de krachttraining. Benen overslaan is overigens niet slim.
Heb niet de amibitie om een winner te worden, maar ook niet qua krachttraining. Ik doe het gewoon om een beetje in vorm te komen/blijven. Niet meer dan dat.quote:Op zaterdag 11 januari 2014 01:53 schreef Snakey het volgende:
[..]
Tenzij je een sterke sprinter wil worden, moet je krachttraining heel gericht toepassen. Een 5km renner met dikke squat of deadlift poten zal nooit een winner worden.
Als je een goede renner wil zijn kun je je beter daar in trainen.
Bij een FB is er inderdaad weinig ruimte voor isolatie-oefeningen. Aan de andere kant, heb je ze nodig? Bij een goed FB schema zal je bijna uitsluitend compounds doen, met misschien 1 of 2 isolatie oefeningen. Dan pak je ook je biceps en triceps mee, en dan isolatie redelijk overbodig. Dus deadlift, squat, ohp, pull- of chinups, bent over row zijn allen oefeningen die niet misstaan.quote:Op maandag 13 januari 2014 13:59 schreef nickhguitar het volgende:
Hallo,
Ik deed tot voor kort 3/4 x in de week een split (3 daagse split). Nu heb ik vanwege werk slechts 2 dagen in de week tijd om te trainen en wil ik dus graag i.p.v. een split een fb schema volgen, maar hoe kan ik dit het beste doen? Op dit moment doe ik bijv. Deadlift, Squat, BP, Pullups, Militairy press en dan nog wat buikspieroefeningen. Maar dit zou dus betekenen dat ik nooit meer biceps of tricpes zou gaan trainen, omdat ik anders veel te veel oefeningen krijg toch?
In elke press zit tricep activatie. In bijna elke pull zit bicep activatie.quote:Op maandag 13 januari 2014 13:59 schreef nickhguitar het volgende:
Hallo,
Ik deed tot voor kort 3/4 x in de week een split (3 daagse split). Nu heb ik vanwege werk slechts 2 dagen in de week tijd om te trainen en wil ik dus graag i.p.v. een split een fb schema volgen, maar hoe kan ik dit het beste doen? Op dit moment doe ik bijv. Deadlift, Squat, BP, Pullups, Militairy press en dan nog wat buikspieroefeningen. Maar dit zou dus betekenen dat ik nooit meer biceps of tricpes zou gaan trainen, omdat ik anders veel te veel oefeningen krijg toch?
PPL, 5 dagen.quote:Op maandag 13 januari 2014 14:42 schreef 16meter het volgende:
full body of push/pull/legs
wat zouden jullie doen?
Als je 5 dagen gaat zal ik nooit alleen PPL doen.. Dat is eerder goed voor een dag of 3. Anders natuurlijk full body als je 5 dagen de tijd hebt.quote:
Waarom? Je doet maandag push, dinsdag pull, woensdag rust, donderdag legs, vrijdag rust, zaterdag push, zondag pull, maandag rust, dinsdag leggs. Enz. Een PPL is veel beter op 5 dagen dan 3 waar je de grote spiergroepen maar 1x per week pakt. Dan kun je beter een 4dagen split doen.quote:Op maandag 13 januari 2014 16:20 schreef BlauweTijger het volgende:
[..]
Als je 5 dagen gaat zal ik nooit alleen PPL doen.. Dat is eerder goed voor een dag of 3. Anders natuurlijk full body als je 5 dagen de tijd hebt.
wtf. Dan voel je je weer ff heel klein als je struggelt op je plateau van 50 kgquote:
Thx.quote:
There is no such thing as overtraining!quote:Op maandag 13 januari 2014 16:25 schreef Snakey het volgende:
[..]
Waarom? Je doet maandag push, dinsdag pull, woensdag rust, donderdag legs, vrijdag rust, zaterdag push, zondag pull, maandag rust, dinsdag leggs. Enz. Een PPL is veel beter op 5 dagen dan 3 waar je de grote spiergroepen maar 1x per week pakt. Dan kun je beter een 4dagen split doen.
En een FB moet je echt niet 5 dagen per week doen. Tenzij je snel overtrained wil raken.
Eens tot op zekere hoogte. Wanneer je al een aantal jaren traint is imo een split schema waarbij je ook kleinere spiergroepen zoals bi- en triceps isoleert een must. Wanneer je nog een beginner bent voldoet een FB met compounds.quote:Op maandag 13 januari 2014 14:17 schreef Banaanensuiker het volgende:
[..]
Bij een FB is er inderdaad weinig ruimte voor isolatie-oefeningen. Aan de andere kant, heb je ze nodig? Bij een goed FB schema zal je bijna uitsluitend compounds doen, met misschien 1 of 2 isolatie oefeningen. Dan pak je ook je biceps en triceps mee, en dan isolatie redelijk overbodig. Dus deadlift, squat, ohp, pull- of chinups, bent over row zijn allen oefeningen die niet misstaan.
Waarom doe je elke dag buik? Met de compounds squat en deadlift pak je je core al aan, 5x per week buikspieren isoleren is dan zeer onnodig. En je buikspieren hebben net als elk andere spiergroep ook rust nodig.quote:Op maandag 13 januari 2014 16:29 schreef BlauweTijger het volgende:
[..]
There is no such thing as overtraining!Nee, goed ikzelf doe meestal dit:
Maandag: Chest/tricep/buik
Dinsdag: Benen/bicep/buik
Woensdag: Rug/tricep/buik
Donderdag: Schouder bicep/buik
Vrijdag; Armen/buik![]()
Elke dag bij en om de dag een andere arm 'groep'. Heb op deze manier nooit blessures of iets gehad train altijd redelijk hard. 1 jaar en 3 maanden bezig nu. Zou jij het anders doen?
Dat heb ik dus niet.. Mijn buik heeft veel training nodig met gewicht zeg maar. Abs liggen ook ietwat uit elkaar en niet netjes onder elkaar zeg maar. Zijkant is wel goed ontwikkeld. Heb nooit zodanig spierpijn in mijn buik dat ik het niet kan trainen.quote:Op maandag 13 januari 2014 16:33 schreef 16meter het volgende:
Eens. Buikspier isolatie is zo overrated.
Zwaar deadliften, squatten, wat overhead werk + laag vetpercentage + hopen dat je gezegend bent met goede ab genetics. Meer is het niet.
Ik vond een FB in het begin ook erg zwaar, maar je went er aan. Hoewel ik nu in m'n nieuwe FB schema meer de nadruk op benen heb, dat is dan wederom erg zwaar.quote:Op maandag 13 januari 2014 16:27 schreef 16meter het volgende:
[..]
Thx.
Full body 3x per week breekt me te op. Upper/lower 4 dagen per week ook.
Nu P/P/L/rust/P/P/L/rust etc. proberen.
evt. 2 daagjes er tussen houden.
Gebruik je barbells en dummbells, of machines?quote:Op maandag 13 januari 2014 16:34 schreef BlauweTijger het volgende:
[..]
Dat heb ik dus niet.. Mijn buik heeft veel training nodig met gewicht zeg maar. Abs liggen ook ietwat uit elkaar en niet netjes onder elkaar zeg maar. Zijkant is wel goed ontwikkeld. Heb nooit zodanig spierpijn in mijn buik dat ik het niet kan trainen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |