abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_103973865

Het klaag-, praat en vraagtopic voor medewerkers van PostNL.
Vanaf 1 Juni heet TNT Post PostNL.

Alle postbodes, postbezorgers, pakketchauffeurs, dames van de klantenservice, de medewerkers van de kantoren en alle andere TNT'ers zijn van harte welkom!

Klanten kunnen hier al hun vragen stellen over het versturen van poststukken!

Vorige topics:
12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 |
22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 |
32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 |
42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 |
52 | 53 | 54 | 55 | 56 | 57 | 58 | 59 | 60 | 61 |
62 | 63 | 64 | 65 | 66 | 67 | 68 | 69 |
70 | 71 | 72 | 73 | 74 | 75

Salaristabel Zaterdagwerker:

Uitbetalingen:

Handige linkjes voor klanten:

Consumenten:
PostNL voor Thuis
Posttarieven
Juist adresseren
Verhuisservice
Bewaarservice
Postzegeluitgiftekalender

Zakelijke klanten:
TNT Zakelijk

Veel gebruikte afkortingen en termen:
HAH = Huis aan Huis
HSM = HuisNummerSorteermachine
Lola = Los en Laad ruimte
VOS = Vroege Ochtend Sortering

Overige linkjes:
Over PostNL
TPG en klagen
IntranetMail-Thuis voor TNT'ers

Mensen die hier vaak langskomen

ultra_ivo, Ivo, werkzaam in VBG Maastricht
Token_W, werkzaam in Den Haag, Chroomstraat
xxiessiexx, Isabeau, werkzaam in het Westland
Peterselieman, werkzaam in VBG Leeuwarden
Jojoortje, werkzaam ergens in Twente
Bloemhof, Gerwin, werkzaam in Hasselt
Viper86, werkzaam in VBG Sneek
JMT, werkzaam in Amstelveen (ZO)
ries, werkzaam in VBG Den Bosch
silliegirl, werkzaam op Zuid-Beveland
MissSpooky, werkzaam in Kerkrade
Armageddon, werkzaam in Den Haag, Waldorpstraat
seventhseagulll, werkzaam in Den Haag, Fahrenheitstraat
Beaudelaire, werkzaam in Emmen, Weerdingestraat
sbientje, werkzaam in Breda
Dionysiou, Dion, werkzaam in Alkmaar-Noord en Heiloo
geeMc, Leon, werkzaam in Enschede Rigtersbleek
rub3n, Ruben, werkzaam in Kampen
dutch-mamma, werkzaam in Flevoland
Taneli, Danny, werkzaam in Diemen
JochemP, Jochem, werkzaam in Haarlem
ErwinRommel Erwin, werkzaam bij het autobedrijf Area Centrum

De OP is hier te vinden.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_103973972
Al bijna 100 topics! :P
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
pi_103975050
Is dit voor het eerst dat we gelijk staan met de vakkenvullers?
TT is mooi btw.
Die staking is nu toch al weer bijna een jaar geleden.. tijd gaat snel.
pi_103983834
Is de enige mogelijkheid om enveloppen, zonder postzegels, en zonder voorbedrukte enveloppen, te versturen dmv een frankeermachine?

Ben namelijk op zoek naar een manier om de post wat professioneler te versturen. Kom echter alleen uit op een frankeermachine. Wat zijn die rode stempels met het bedrag dat op enveloppen wordt gedrukt?
  zaterdag 5 november 2011 @ 00:17:37 #5
256787 CHEVHB
Ik besloot dat ik alles kon
pi_103984041
Heb ruim 2 jaar als postbezorger gewerkt voor postNL. Tot er een miscommunicatie tussen mijn teamcoach en mij onstond. Hij verwachtte dat ik kwam werken op dagen waarop ik gewoon naar school moest. Ik had van te voren duidelijk aangegeven dat ik niet kon werken. Er ontstond dus miscommunicatie en via de telefoon zei hij dat ik niet meer terug hoefde te komen, heb hem daarna nooit meer gezien of gesproken over deze miscommunicatie.

Nu 2 jaar later wil ik graag weer wat voor postNL betekenen, en naast mijn studie wat uurtjes werken als postbezorger. Mijn teamcoach van toen is inmiddels weg en werkt bij een andere vestiging. Ik belde van de week een andere oud-collega, om te vragen of ik bij hun aan de slag kon.

Tot mijn verbazing was mijn oud-collega erg te spreken en beloofde zijn best te doen om te overleggen met zijn collega's of ze mij nog als postbezorger terug wouden. Ook vroeg hij of ik a.s. zaterdag ( morgen) op zijn feest wou komen, hij viert zijn 25 jarig jubileum. Mijn oude teamcoach is morgen ook op het feest, en we gaan morgen even praten over wat er nu precies gebeurt is. Ben benieuwd of ik er nog kan werken. :@
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 5 november 2011 @ 00:44:22 #6
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_103984888
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2011 00:12 schreef Snoepje5 het volgende:
Is de enige mogelijkheid om enveloppen, zonder postzegels, en zonder voorbedrukte enveloppen, te versturen dmv een frankeermachine?

Ben namelijk op zoek naar een manier om de post wat professioneler te versturen. Kom echter alleen uit op een frankeermachine. Wat zijn die rode stempels met het bedrag dat op enveloppen wordt gedrukt?
Volgens mij wel ja. Het meeste dat verstuurd wordt gaat door zo'n frankeermachine. Of je moet kiezen voor een digitale postzegel. Dat zou voor jou misschien ook een optie kunnen zijn. Die kun je dan via zo'n label writer zelf printen.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_103985222
quote:

Die rode stempels zijn frankeermachines die kantoren hebben staan.
pi_103985269
Heb inderdaad ook naar de digitale postzegel gekeken. Echter komen daar geloof ik weer allerlei administratieve kosten bij kijken. Zal daar nog eens aandacht aan besteden.
pi_103986149
morgen nog Kampioenen?
  zaterdag 5 november 2011 @ 02:30:43 #10
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_103986888
Afgelopen week een rit gereden, kwam er een vrouw naar me toe, waarom de vorige chauffeur altijd met pen een grote dikke streep zette over de niet afgestempelde postzegels. Vond ze niet zo leuk, want man was verzamelaar :D
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
  zaterdag 5 november 2011 @ 02:43:20 #11
189430 Anonymousz
Bedankt Voor Het Nieuwtje Hans
pi_103987021
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 november 2011 21:17 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Al bijna 100 topics! :P
voor 1-1-12 gaan we de 100 passeren
Een Fokker Tijdens Oud & Nieuw: http://nl.tinypic.com/m/jsyaom/4
Een Fokker Tijdens Een Meteoroïd: http://nl.tinypic.com/m/fy3nth/4
Een Fokker Tijdens Het Warme Weer: http://nl.tinypic.com/m/ioiw5e/4
  zaterdag 5 november 2011 @ 10:38:17 #12
304381 Loll
recommender bij BIC=goedkoop
pi_103989759
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2011 02:30 schreef ErwinRommel het volgende:
Afgelopen week een rit gereden, kwam er een vrouw naar me toe, waarom de vorige chauffeur altijd met pen een grote dikke streep zette over de niet afgestempelde postzegels. Vond ze niet zo leuk, want man was verzamelaar :D
wat een lul was die vent!
BAM dit is 3KB
pi_103991922
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2011 02:30 schreef ErwinRommel het volgende:
Die chauffeur handelde wel correct, want als je ongestempelde postzegels tegenkomt moet je ze ongeldig maken. Als een verzamelaar dat niet wil moet hij de zegels aan de binnenkant van de envelop stoppen, lijkt mij....
pi_103994379
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2011 12:20 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Die chauffeur handelde wel correct, want als je ongestempelde postzegels tegenkomt moet je ze ongeldig maken. Als een verzamelaar dat niet wil moet hij de zegels aan de binnenkant van de envelop stoppen, lijkt mij....
Jup dit dus. Is de kennis die als eerste is gaan verdwijnen. Moet het bedrijf een hoop geld kosten aangezien ik steeds meer ongestempelde zegels zie.
pi_103997590
quote:

A joh, voor een eurotje of 5000 heb je al wel een frankeermachine
Het is geel en staat in mijn ondertitel!
3DS friend code: 2191-7623-9035
  zaterdag 5 november 2011 @ 16:16:34 #16
110987 ErwinRommel
pi_103999198
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2011 12:20 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Het is idd correcte handelswijze, maar ik vind het wel erg flauw van haar, die chauffeur dan.
pi_104000299
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2011 16:16 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

Het is idd correcte handelswijze, maar ik vind het wel erg flauw van haar, die chauffeur dan.
Hoezo?
  zaterdag 5 november 2011 @ 16:59:40 #18
110987 ErwinRommel
pi_104000644
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2011 16:49 schreef Pannenkoeken het volgende:

[..]

Hoezo?
Ze wist dat die man een postzegelverzamelaar was en dan alsnog blijven doorkrassen.
pi_104000787
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2011 13:42 schreef carboni het volgende:

[..]

Jup dit dus. Is de kennis die als eerste is gaan verdwijnen. Moet het bedrijf een hoop geld kosten aangezien ik steeds meer ongestempelde zegels zie.
heb gehoord dat er tegenwoordig sosm niet eens wordt afgestempeld? Of dat klopt weet ik niet hoor, heb t ook maar gehoord. Vind het idd ook wel enigszins flauw, ook al is het dan correct
Vaduz: Je snapt toch wel waarom sbientje het Franse woord bien in d'r naam heeft?
pi_104000923
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2011 16:59 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

Ze wist dat die man een postzegelverzamelaar was en dan alsnog blijven doorkrassen.
Oke, ja dan is het iets anders, oogje dichtknijpen mag dan wel.

Persoonlijk vind ik het flauw dat mijn pakketbezorger vandaag niet heeft aangebeld voor mijn pakketje maar dat ik ineens (ik ben de hele dag thuis geweest!) een briefje in de bus had dat ik niet thuis was :( !
  zaterdag 5 november 2011 @ 17:10:52 #21
110987 ErwinRommel
pi_104000999
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2011 17:08 schreef Pannenkoeken het volgende:

[..]

Persoonlijk vind ik het flauw dat mijn pakketbezorger vandaag niet heeft aangebeld voor mijn pakketje maar dat ik ineens (ik ben de hele dag thuis geweest!) een briefje in de bus had dat ik niet thuis was :( !
Dat is zeer zeker erg frustrerend }:|
pi_104001108
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2011 17:08 schreef Pannenkoeken het volgende:

[..]

das niet eens flauw, dat is gewoon nogal aso
Vaduz: Je snapt toch wel waarom sbientje het Franse woord bien in d'r naam heeft?
pi_104001134
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2011 17:10 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

Dat is zeer zeker erg frustrerend }:|
Ja, er werd aangebeld (ik blij *O* want ik verwachtte het pakje) was het de buurvrouw. 15 mins later laat ik de buurvrouw uit, zie ik op de deurmat het briefje liggen 8)7 .... Dan donderdag maar ophalen op het postkantoor.
Heb wel een klacht geschreven :(
  zaterdag 5 november 2011 @ 17:21:29 #24
110987 ErwinRommel
pi_104001367
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2011 17:15 schreef Pannenkoeken het volgende:

[..]

Ja, er werd aangebeld (ik blij *O* want ik verwachtte het pakje) was het de buurvrouw. 15 mins later laat ik de buurvrouw uit, zie ik op de deurmat het briefje liggen 8)7 .... Dan donderdag maar ophalen op het postkantoor.
Heb wel een klacht geschreven :(
Die chauffeur dacht zeker vroeg klaar te zijn vandaag door het zo maar te doen :')
  zaterdag 5 november 2011 @ 17:36:57 #25
110987 ErwinRommel
pi_104001984
En ik begin die subco's meer en meer strontzat te worden }:|
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')