Daar heb je zeker gelijk in en in zulke gevallen loont het ook niet. Dat is echter een kosten/baten analyse. Feit is, dat als je bereid bent zelf het gereedschap aan te schaffen, je het met voldoende research ook wel zelf kan doen. Want de dealer heeft z'n kennis ook uit een boek of een infobulletin. Gereedschap koop je, onderdelen kun je zelf ook bestellen. Filtertjes, remblokken, draagarmen, dat soort spul kun je allemaal prima zelf doen.quote:Op woensdag 16 maart 2011 16:55 schreef k_man het volgende:
[..]
Da's overigens niet waar. Althans, niet op een redelijke manier. De auto van mijn broertje vertoonde een defect aan de motor, waarmee hij terug is gegaan naar de handelaar waar hij de auto gekocht heeft. Het moest onder garantie verholpen worden. De handelaar heeft ervoor gekozen het defect zelf te herstellen, maar kon dit niet doen zonder gebruik te moeten maken van de dealer voor zowel kennis, gereedschap, als onderdelen. Als je specifiek gereedschap aan moet schaffen voor een klus die je waarschijnlijk slechts één keer zult doen, moet je je afvragen of het niet aantrekkeljiker is het gewoon door de dealer te laten oplossen.
Wat ben je dan uiteindelijk kwijt voor zoiets incl. heel de importkosten?quote:Op woensdag 16 maart 2011 19:14 schreef Mikkie het volgende:
330i uit Duitsland
Wat een heerlijke complete bak zeg! Alle goede mods al doorgevoerd en LPG. Helaas is ie nog echt wel buiten budget... Beetje pingelen hou je nog steeds een minimale prijs over van 11k inclusief invoer (er vanuit gaande dat er te pingelen is tot onder 10k). Helaas krijg ik m'n 320d daarvoor niet verkocht, anders wist ik 't wel .
Kosten voor de import bedragen ongeveer 300 euro (platen, keuringen etc.). Daarbij komt echter nog de BPM (en da's weer per auto verschillend, op deze auto ongeveer 900 euro).quote:Op woensdag 16 maart 2011 19:26 schreef Microtubuli het volgende:
[..]
Wat ben je dan uiteindelijk kwijt voor zoiets incl. heel de importkosten?
Als ik dan toch zoveel geld zou betalen zou ik nog een half jaartje flink doorsparen voor een nieuwer model van +/- 2005.quote:Op woensdag 16 maart 2011 19:46 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Kosten voor de import bedragen ongeveer 300 euro (platen, keuringen etc.). Daarbij komt echter nog de BPM (en da's weer per auto verschillend, op deze auto ongeveer 900 euro).
Daar heb je dan ook wel weer een punt. Nieuwere generatie motoren enzo, meer power uit minder inhoud.quote:Op woensdag 16 maart 2011 21:02 schreef The6thgate het volgende:
[..]
Als ik dan toch zoveel geld zou betalen zou ik nog een half jaartje flink doorsparen voor een nieuwer model van +/- 2005.
Heb zelf in m'n hoofd een beetje een bovengrens van 9000 euro, als het dan toch boven de 10k uit gaat komen, dan ook maar meteen een paar duizend euro doorsparen
Maar een heel andere auto.quote:Op woensdag 16 maart 2011 21:02 schreef The6thgate het volgende:
[..]
Als ik dan toch zoveel geld zou betalen zou ik nog een half jaartje flink doorsparen voor een nieuwer model van +/- 2005.
Heb zelf in m'n hoofd een beetje een bovengrens van 9000 euro, als het dan toch boven de 10k uit gaat komen, dan ook maar meteen een paar duizend euro doorsparen
Waarom is dat beter?quote:Op donderdag 17 maart 2011 10:39 schreef Mikkie het volgende:
... Nieuwere generatie motoren enzo, meer power uit minder inhoud.
Efficiënter blok . Het hoeft niet per se beter te zijn, maar het is wel lekker als je uit een doorsnee auto gewoon al lekker wat pk's haalt, zodat je geen topmotor nodig hebt om toch bij momenten lekker mee te kunnen komen.quote:Op donderdag 17 maart 2011 18:59 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Waarom is dat beter?
Nb. kan dat "beieren" na dinsdagavond niet uit de TT weggehaald worden?
Meekomen is voor saaie mensenquote:Op vrijdag 18 maart 2011 09:47 schreef Hyperdude het volgende:
Ik vind de 335i toch echt een grotere vooruitgang dan het gemiddelde nwe. 4 cylinder benzine BMW (of van ander een andere merk) blok.
Diesel is wellicht een ander verhaal.
Om mee te kunnen komen het je genoeg aan een 111i.
Heiden!quote:Op vrijdag 18 maart 2011 10:08 schreef Hyperdude het volgende:
Gezien de huidige drukte en omdat je daardoor toch niet door kan rijden, ben ik ook bezig met mijn laatste 6 cylinder, vrees ik.
Maar die gaat nog wel ff mee.
Hopelijk.
Uhuh!quote:Op vrijdag 18 maart 2011 10:50 schreef tha_rizzo het volgende:
Haarbal, dan liever dit:
[ afbeelding ]
Eerder snel wegrijden met het schaamrood op de kaken. Wat een velgen zeg. Maar goed ik vind BMW's dan ook het mooiste in originele staat.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |