abonnement Unibet Coolblue
pi_94198054


Voorgaande delen:
1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13a, 13b, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28
29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48

Modellen:

1-serie:
• Oksel, E87 118d
• Scorpie, E87, 118i (in bestelling)

3-serie:
• dnzl, E30 316
• piekartz87, 2x E30 316i
• Gkhn, E30 320i
• Catch22-, E30 320i
• Jaapie1993, E30 320i
• Youp, E30 320i
• metallicattim, E30 318iA, E30 325i
rival, E30 330i, E30 325i, E30 325e, E30 318i
Twista101, E36 316i
Mavi86, E36 316i
• Fransbreda, E36 316i
justmattie, E36 316i
• Teamlead, E36 318tds
SingleCoil, E36 318i
Turquaz52, E36 318i, E36 323i
• Gokhan03, E36 323ti compact
• MrTorture, E36 325i
YoshiBignose, E46 318ci, E21 320/6
Xtr3mE, E46 318ci
• TommyGun E46 318i
• Maharbal, E46 325i
• Mikkie, E46 320d
• Peewee, E46 320d
• xaban06, E46 320td
• Vuurmuis, E46 325ci
Hyperdude, E46 330i
• Boegschroef, E92 320d, E30 320i, E30 323i baur
Nelisb, E90 320d
• Moody, E92 335i

5-serie:
Rizzeau, E28 525i
Alicey, E34 518i
• mighty_myte, E34 520i
• disyn, E39 520i
• Lezzer, E39 525i
eevebe, E39 528i
• M.O.D, E39 540i
• Boegschroef, E60 525d
• B4llistic, E60 530d
• tong_poh, E60 535d
• HFdude, E61 535d
Rizkant, E39 528i

6-serie:
-

7-serie:
• Chooselife, E32 735i
Tarado, E38 740i

8-serie:
-

X:
von_Preussen, E70 X5 3.0d

Z:
• minispilie, E36/7 Z3 1.9
• lommy, E36/7 Z3 2.8 cabrio
k_man, E85 Z4
oYo, E89 Z4 35i

M
• Okeuj, E92 M3

Motorrad
-

Onderdelen
Meer onderdelen

Staat je geliefde auto er niet bij? Vermeld het even en het wordt wellicht aangepast.



[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 16-03-2011 17:29:32 ]
pi_94198110
Ik werk zodadelijk de OP even bij, dus nu nog geen gezeur daarover graag. :P

Edit: fertig! *O*

[ Bericht 26% gewijzigd door #ANONIEM op 16-03-2011 17:31:19 ]
  woensdag 16 maart 2011 @ 17:06:41 #3
137676 TommyGun
Stik er maar in!
  woensdag 16 maart 2011 @ 17:26:43 #4
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_94199586
quote:
7s.gif Op woensdag 16 maart 2011 16:55 schreef k_man het volgende:

[..]

Da's overigens niet waar. Althans, niet op een redelijke manier. De auto van mijn broertje vertoonde een defect aan de motor, waarmee hij terug is gegaan naar de handelaar waar hij de auto gekocht heeft. Het moest onder garantie verholpen worden. De handelaar heeft ervoor gekozen het defect zelf te herstellen, maar kon dit niet doen zonder gebruik te moeten maken van de dealer voor zowel kennis, gereedschap, als onderdelen. Als je specifiek gereedschap aan moet schaffen voor een klus die je waarschijnlijk slechts één keer zult doen, moet je je afvragen of het niet aantrekkeljiker is het gewoon door de dealer te laten oplossen.
Daar heb je zeker gelijk in en in zulke gevallen loont het ook niet. Dat is echter een kosten/baten analyse. Feit is, dat als je bereid bent zelf het gereedschap aan te schaffen, je het met voldoende research ook wel zelf kan doen. Want de dealer heeft z'n kennis ook uit een boek of een infobulletin. Gereedschap koop je, onderdelen kun je zelf ook bestellen. Filtertjes, remblokken, draagarmen, dat soort spul kun je allemaal prima zelf doen.

Ik zeg niet dat het nooit loont om naar de dealer te gaan hoor. Die kan vaak snel een diagnose stellen en kan sommige klussen drie keer zo snel uitvoeren als jijzelf, puur door de routine. Ook heeft de dealer specialistisch gereedschap waardoor e.e.a. makkelijker is. Enige wat ik zeg, is zo lang het bij schroef- en kluswerk zonder elektronica blijft, dat iemand die bij de dealer met twee handen werkt in de basis niets meer kan, als wat Jan Lul thuis ook kan met twee handen. Alleen kost het Jan Lul een stuk meer voorbereiding en inleeswerk. Maar daar staat tegenover dat je geen 75 ex BTW hoeft neer te leggen.
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
  woensdag 16 maart 2011 @ 18:07:59 #5
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_94201410
Maar de extra handigheidjes lees je vaak nergens.
Wie maakt er hier schuine kantjes aan zijn remblokken bij het plaatsen van nieuwe, om maar een dwarsstraat te noemen? Er zijn duizenden dingetjes, hendigheidjes en belangrijke zaken waar je op moet letten die niet in de boeken staan, maar op ervaring aankomen. En werken met airbags is niet iets waar boerenlulmetooktweehanden even aan moet zitten voor de auto verkocht wordt imo.

Wie doet er hier zelf een "grote beurt" en wát doe je dan?

Deze vraag zal net zoveel verschillende antwoorden opleveren als er mensen antwoord geven.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  woensdag 16 maart 2011 @ 19:14:43 #6
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_94204740
330i uit Duitsland

Wat een heerlijke complete bak zeg! Alle goede mods al doorgevoerd en LPG. Helaas is ie nog echt wel buiten budget... Beetje pingelen hou je nog steeds een minimale prijs over van 11k inclusief invoer (er vanuit gaande dat er te pingelen is tot onder 10k). Helaas krijg ik m'n 320d daarvoor niet verkocht, anders wist ik 't wel ;).
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
  woensdag 16 maart 2011 @ 19:26:09 #7
323560 Microtubuli
transporteert vesikels
pi_94205349
quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2011 19:14 schreef Mikkie het volgende:
330i uit Duitsland

Wat een heerlijke complete bak zeg! Alle goede mods al doorgevoerd en LPG. Helaas is ie nog echt wel buiten budget... Beetje pingelen hou je nog steeds een minimale prijs over van 11k inclusief invoer (er vanuit gaande dat er te pingelen is tot onder 10k). Helaas krijg ik m'n 320d daarvoor niet verkocht, anders wist ik 't wel ;).
Wat ben je dan uiteindelijk kwijt voor zoiets incl. heel de importkosten?
  woensdag 16 maart 2011 @ 19:46:04 #8
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_94206658
quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2011 19:26 schreef Microtubuli het volgende:

[..]

Wat ben je dan uiteindelijk kwijt voor zoiets incl. heel de importkosten?
Kosten voor de import bedragen ongeveer 300 euro (platen, keuringen etc.). Daarbij komt echter nog de BPM (en da's weer per auto verschillend, op deze auto ongeveer 900 euro).
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
  woensdag 16 maart 2011 @ 20:01:13 #9
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_94207638
Ik zou zo'n oude 330 niet meer kopen.
Vorige week: nieuwe carterontluchting = 3,5 uur
Deze week nwe schijven + blokken + nwe radiator.
Nu moet ik er weer 100000 km. mee door tuffen om uit de kosten te komen. :(
;)
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_94211518
quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2011 19:46 schreef Mikkie het volgende:

[..]

Kosten voor de import bedragen ongeveer 300 euro (platen, keuringen etc.). Daarbij komt echter nog de BPM (en da's weer per auto verschillend, op deze auto ongeveer 900 euro).
Als ik dan toch zoveel geld zou betalen zou ik nog een half jaartje flink doorsparen voor een nieuwer model van +/- 2005.
Heb zelf in m'n hoofd een beetje een bovengrens van 9000 euro, als het dan toch boven de 10k uit gaat komen, dan ook maar meteen een paar duizend euro doorsparen :P
Too much is never enough!
  donderdag 17 maart 2011 @ 10:39:14 #11
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_94230113
quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2011 21:02 schreef The6thgate het volgende:

[..]

Als ik dan toch zoveel geld zou betalen zou ik nog een half jaartje flink doorsparen voor een nieuwer model van +/- 2005.
Heb zelf in m'n hoofd een beetje een bovengrens van 9000 euro, als het dan toch boven de 10k uit gaat komen, dan ook maar meteen een paar duizend euro doorsparen :P
Daar heb je dan ook wel weer een punt. Nieuwere generatie motoren enzo, meer power uit minder inhoud.
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
pi_94243572
quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2011 21:02 schreef The6thgate het volgende:

[..]

Als ik dan toch zoveel geld zou betalen zou ik nog een half jaartje flink doorsparen voor een nieuwer model van +/- 2005.
Heb zelf in m'n hoofd een beetje een bovengrens van 9000 euro, als het dan toch boven de 10k uit gaat komen, dan ook maar meteen een paar duizend euro doorsparen :P
Maar een heel andere auto.

Ik heb meer dan dat uitgegeven aan m'n coupé, maar het moest en zou een E46 worden. Is gewoon een mooier model :)
  donderdag 17 maart 2011 @ 18:59:19 #13
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_94249649
quote:
1s.gif Op donderdag 17 maart 2011 10:39 schreef Mikkie het volgende:
... Nieuwere generatie motoren enzo, meer power uit minder inhoud.
Waarom is dat beter? :)

Nb. kan dat "beieren" na dinsdagavond niet uit de TT weggehaald worden? :')
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  donderdag 17 maart 2011 @ 19:12:28 #14
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_94250343
quote:
1s.gif Op donderdag 17 maart 2011 18:59 schreef Hyperdude het volgende:

[..]

Waarom is dat beter? :)

Nb. kan dat "beieren" na dinsdagavond niet uit de TT weggehaald worden? :')
Efficiënter blok :). Het hoeft niet per se beter te zijn, maar het is wel lekker als je uit een doorsnee auto gewoon al lekker wat pk's haalt, zodat je geen topmotor nodig hebt om toch bij momenten lekker mee te kunnen komen.
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
  vrijdag 18 maart 2011 @ 09:47:54 #15
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_94280058
Ik vind de 335i toch echt een grotere vooruitgang dan het gemiddelde nwe. 4 cylinder benzine BMW (of van ander een andere merk) blok.

Diesel is wellicht een ander verhaal.

Om mee te kunnen komen het je genoeg aan een 111i. :P
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_94280193
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 maart 2011 09:47 schreef Hyperdude het volgende:
Ik vind de 335i toch echt een grotere vooruitgang dan het gemiddelde nwe. 4 cylinder benzine BMW (of van ander een andere merk) blok.

Diesel is wellicht een ander verhaal.

Om mee te kunnen komen het je genoeg aan een 111i. :P
Meekomen is voor saaie mensen :+
  vrijdag 18 maart 2011 @ 10:08:34 #17
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_94280685
Gezien de huidige drukte en omdat je daardoor toch niet door kan rijden, ben ik ook bezig met mijn laatste 6 cylinder, vrees ik. :@

Maar die gaat nog wel ff mee.
Hopelijk. :P
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_94281934
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 maart 2011 10:08 schreef Hyperdude het volgende:
Gezien de huidige drukte en omdat je daardoor toch niet door kan rijden, ben ik ook bezig met mijn laatste 6 cylinder, vrees ik. :@

Maar die gaat nog wel ff mee.
Hopelijk. :P
Heiden!

Kwam er net achter dat ik in net minder dan een maand ~3.000km heb gereden tegen 10,3L op 100k. Met de huidige benzineprijs durf ik niet om te rekenen :D.

Tering, je moet er wat voor over hebben haha
  vrijdag 18 maart 2011 @ 10:47:02 #19
67405 tha_rizzo
Nu nog lekkerder!
pi_94281945
quote:
10s.gif Op vrijdag 18 maart 2011 09:52 schreef Maharbal het volgende:

[..]

Meekomen is voor saaie mensen :+


?
Je weet toch dat ik gelijk heb en jij niet?
pi_94281975
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 maart 2011 10:47 schreef tha_rizzo het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
?
Zoiets ja :D
  vrijdag 18 maart 2011 @ 10:50:45 #21
67405 tha_rizzo
Nu nog lekkerder!
pi_94282094
Haarbal, dan liever dit:

Je weet toch dat ik gelijk heb en jij niet?
pi_94283068
quote:
6s.gif Op vrijdag 18 maart 2011 10:50 schreef tha_rizzo het volgende:
Haarbal, dan liever dit:

[ afbeelding ]
Uhuh!

Of

Kun je ook wel mee 'meekomen'
pi_94285120
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 maart 2011 11:18 schreef Maharbal het volgende:

[..]
Kun je ook wel mee 'meekomen'
Eerder snel wegrijden met het schaamrood op de kaken. Wat een velgen zeg. Maar goed ik vind BMW's dan ook het mooiste in originele staat.
Too much is never enough!
pi_94285181
Die velgen vind ik ook niet zo mooi, maar ik heb ff geen tijd om uitgebreid plaatjes te gaan zoeken op m'n werk ;)
pi_94287513
vraagje voor de kenners, ik ben van plan een 728 E23 te kopen maar bij t proefritje tikte de motor nogal. Geen geluid van lagers of wat dan ook, het werd ook minder bij gas geven en toen de motor warm werd. Ik heb gelezen dat de injectoren van deze blokken nogal herrie maken en dat dat normaal is. Iemand hier ervaring mee?

De auto starte ook prima en trekt/loopt ook gewoon prima.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')