abonnement Unibet Coolblue
pi_90503376

Het klaag-, praat en vraagtopic voor medewerkers van TNT Post.
Alle postbodes, postbezorgers, pakketchauffeurs, dames van de klantenservice, de medewerkers van de kantoren en alle andere TNT'ers zijn van harte welkom!
Klanten kunnen hier al hun vragen stellen over het versturen van poststukken!


Vorige topics: 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 | 52 | 53 | 54 | 55 | 56 | 57 | 58 | 59 | 60 | 61 | 62 | 63 | 64 | 65 | 66 | 67 | 68 | 69 | 70 | 71 | 72 | 73 | 74 |

Salaristabel:

Uitbetalingen:


Handige linkjes voor klanten:
Consumenten:
TNT Post voor Thuis
Posttarieven
Juist adresseren
Verhuisservice
Bewaarservice
Postzegeluitgiftekalender
Zakelijke klanten:
TNT Zakelijk

Veel gebruikte afkortingen en termen: HAH = Huis aan Huis
HSM = HuisNummerSorteermachine
Lola = Los en Laad ruimte
VOS = Vroege Ochtend Sorteering

Overige linkjes: Over TNT Post
TPG en klagen
IntranetMail-Thuis voor TNT'ers

Mensen die hier vaak langskomen
ultra_ivo, Ivo, werkzaam in VBG Maastricht
Token_W, werkzaam in Den Haag, Chroomstraat
xxiessiexx, Isabeau, werkzaam in het Westland
Peterselieman, werkzaam in VBG Leeuwarden
Jojoortje, werkzaam ergens in Twente
Bloemhof, Gerwin, werkzaam in Hasselt
Viper86, werkzaam in VBG Sneek
JMT, werkzaam in Amstelveen (ZO)
ries, werkzaam in VBG Den Bosch
silliegirl, werkzaam op Zuid-Beveland
MissSpooky, werkzaam in Kerkrade
Armageddon, werkzaam in Den Haag, Waldorpstraat
seventhseagulll, werkzaam in Den Haag, Fahrenheitstraat
Beaudelaire, werkzaam in Emmen, Weerdingestraat
sbientje, werkzaam in Breda
Dionysiou, Dion, werkzaam in Alkmaar-Noord en Heiloo
geeMc, Leon, werkzaam in Enschede Rigtersbleek
rub3n, Ruben, werkzaam in Kampen
dutch-mamma, werkzaam in Flevoland
Taneli, Danny, werkzaam in Diemen

De OP is hier te vinden.
pi_90503389
Even het nieuwe deel geopend omdat ik geen geduld heb :P O-)

Laatste post:
quote:
19s.gif Op maandag 27 december 2010 17:34 schreef Jojoortje het volgende:
Die snowsteps zijn overal uitverkocht hier :+
pi_90503578
Omg, wist niet dat ik de laatste was... Sorry! :*
Noot noot.
pi_90503648
Een vraagje aan de pakketbezorgers.

Ik bestel vaak spullen uit het buitenland en TNT bezorgd het dan altijd netjes bij mij thuis :). Kan ik geen afspraak met een postbezorger maken dat ik het bij de postkantoor ophaal? Ik verwacht soms 4 pakketjes per week, en als ik niet thuis ben gaat het bij de buren of komt ie een andere dag terug...
  Redactie Frontpage / Sport maandag 27 december 2010 @ 18:49:16 #5
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_90503907
quote:
1s.gif Op maandag 27 december 2010 18:32 schreef xxiessiexx het volgende:
Even het nieuwe deel geopend omdat ik geen geduld heb :P O-)

Laatste post:

[..]

Uitverkocht. Dan zijn jullie beiden veel te laat geweest ...
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Frontpage / Sport maandag 27 december 2010 @ 18:49:44 #6
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_90503922
quote:
1s.gif Op maandag 27 december 2010 18:40 schreef portabel het volgende:
Een vraagje aan de pakketbezorgers.

Ik bestel vaak spullen uit het buitenland en TNT bezorgd het dan altijd netjes bij mij thuis :). Kan ik geen afspraak met een postbezorger maken dat ik het bij de postkantoor ophaal? Ik verwacht soms 4 pakketjes per week, en als ik niet thuis ben gaat het bij de buren of komt ie een andere dag terug...
Daarvoor moet je bij de pakketboer zijn. Geen idee hoe het werkt.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_90504337
Wat een dag, weer. Diverse lopen blijven staan, aangetekenden blijven liggen, en inmiddels een achterstand van bijna 50 rode bakken met kerstkaarten. En dat is dan alleen nog mijn DVG. En we kunnen hier niet eens als excuus aanvoeren dat er 50 cm sneeuw ligt, want op wat gladde straten na was het prima te doen. Ik herinner me nog goed dat ik vroeger heel trots was dat ik bij de (toen nog) PTT werkte, en dat ik het liefste de hele dag mijn uniform aanhield. En natuurlijk voelde ik mij mijlenver verheven boven dat stelletje prutsers dat zich de concurrentie noemde. Werkloze alcoholisten die met een oude boodschappentas vol brieven de straten afschuimden, dat waren het! Tegenwoordig voel ik me lang niet meer zo trots, wetende wat er allemaal misgaat. En het zal allemaal ongetwijfeld binnen de wettelijke marges blijven, maar het is een feit dat de kwaliteit vroeger echt veel beter was, en dat het blijven staan van post een zeldzaamheid was. Ooit was er een blauwe bak verkeerd weggezet, die pas opdook toen ik al op straat liep. Toen heeft de groepsleider de post op volgorde gezet, en is mij komen opzoeken in de wijk om de post af te geven. Tegenwoordig zeggen ze "ach, dat komt morgen wel". Als ik op een feestje vertel wat voor werk ik doe word ik steevast getracteerd op klaagzangen over sluitende postkantoren, nooit aangekomen brieven, en in de afvalcontainer gevonden post met TNT frankering. De PTT is dood, lang leve de PTT!
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_90504644
hier wel een redelijke dag gedraaid. Half 9 begonnen, kwart over 5 klaar. 1,5 wijk bezorgd, het was idd erg glad in de woonwijken. Huis aan huis erbij... ging allemaal wel :) Morgen weer dezelfde wijken en weer HAH, maar dan AH geloof ik. Dat is iets minder zwaar dan die dikke Gamma van vandaag!
Vaduz: Je snapt toch wel waarom sbientje het Franse woord bien in d'r naam heeft?
  maandag 27 december 2010 @ 19:10:19 #9
153189 Viper86
Hakuna matata
pi_90504694
Wij zouden eind december snowsteps krijgen op onze vestiging. Hoop dat ze zo snel mogelijk komen, kan ze best goed gebruiken. :+
Nothing is what it seems
pi_90504762
quote:
1s.gif Op maandag 27 december 2010 19:01 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Wat een dag, weer. Diverse lopen blijven staan, aangetekenden blijven liggen, en inmiddels een achterstand van bijna 50 rode bakken met kerstkaarten. En dat is dan alleen nog mijn DVG.
Hier dus hetzelfde verhaal (nja hier dan 45 rode bakken met kerstkaarten :') ), wil echt niet denken aan morgen ;(
pi_90506934
Gelukkig is hier geen verzuip maar voor de rest herken ik je wel in het verhaal. Het wagenpark staat er dramatisch bij. Elke auto heeft nu een dikke deuk waarvan het altijd maar afvragen is of die nou bekend is of niet aangezien je er de schuld niet van wil krijgen. Verder zitten ze ook onder een dikke laag modder en 1x uit stappen is genoeg voor een moddervlek op je broek.
Wijken die soms blijven staan is gewoon standaard. Bij depots flikkeren ze soms de tassen gewoon op de stoep ondanks de OPTA waarschuwing. Ze hebben nu zelfs een depot waar je het niet eens onder een dak kan zetten laat staan achter slot en grendel. Was totaal verbaasd toen ik daar aankwam om een wijk te doen.
pi_90507353
wij hebben gelukkig ook geen verzuip, maar vandaag wel weer 3 wijken blijven staan helaas... maar die worden dan in de ochtend wel weer weggelopen meestal, dus erg ver achterop raken we gelukkig niet
Vaduz: Je snapt toch wel waarom sbientje het Franse woord bien in d'r naam heeft?
pi_90514311
Vandaag een buitenwijk in van meerdere dagen(container vol), moet je eerst wachten op een busje, want die is niet geregeld, vervolgens is er geen bijrijder en uiteindelijk bijna de helft terug moeten brengen omdat collectie de bus weer nodig had. Vervolgens een bijdehante opmerking van de vestigingsmanager: "Ik dacht dat je alles weg zou brengen". Anderhalf uur meer en alles was inderdaad weggeweest. Met kerst werk ik eigenlijk alleen als sorteerkracht, doe je iets extra's, regelen ze helemaal niets. Ze kunnen me wat, hun moeten de post zien weg te krijgen niet ik en ik ga toch echt niet smeken om de beloofde bijrijder/chauffeur. Vervolgens de leuke opmerking als je terugkomt dat er alsnog een busje geregeld kan worden om kwart voor 4(bijna donker). Heb maar tegen de vestigingsmanager gezegd dat ik alleen nog terug zou gaan, als ze zelf mee zou gaan, maar zelf iets doen, ho maar. Wat een baggerbedrijf.
  dinsdag 28 december 2010 @ 10:35:42 #14
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_90528338
Hier wel flink verzuip en momenteel is de halve vestiging ziek, dat schiet ook lekker op. :D
pi_90534475
Door de examenstress ben ik dit helemaal vergeten, maar dit is voor de persoon die 3038 TG in zijn/haar wijk heeft.

Gistermiddag, stond ik zoals gewoonlijk de aanstellerige dramaqueen uit te hangen omdat ik met dit weer de deur uit moest voor een examen :') Ik haat gladheid en zeker in het straatje waar ik woon, het is helemaal bedekt met ijzel. Het is een smal straatje, waar elk voordeur stenen trapjes heeft, waar je lekker je schedel op kunt openbarsten.
Terwijl ik beneden stond en de boehoe hullie uithing, viel er dikke pak met post naar binnen.
Ondanks alle sneeuw en ijzel in die achterlijke smalle straatjes met aan de ene kant geparkeerde auto's en de andere kant die gevaarlijke trapjes. Ben je wel doogegaan met het bezorgen van de post, zelfs al die reclame zooi gooi je netjes geordend door de bus. Dit ondanks het weer en de allesbehalve goede werkomstandigheden bij TNT. Voor zo'n werkethiek kan ik alleen maar respect hebben _O_ Ik wens je oprecht het allerbeste voor de toekomst ^O^
pi_90535355
Hier weer HAH en ook de H&M, wat een boekwerk :{
pi_90536561
Hier hadden we de HAH van de C1000, had die eigenlijk niet verwacht op dinsdag. Die H&M van was ook best vervelend om te bezorgen, gelukkig had ik die niet zoveel.
Soms heb je van die momenten waar je niet meer weet wat je hoort te weten zoals je naam.
pi_90537584
Tvp
Out for my own, to live my own way...
pi_90538975
Wat een kutdag, HAH viel opzich nog wel mee, waren kleine foldertjes van C1000. Dat ze zo klein waren vond ik wel een voordeel omdat je dan lekker veel mee kon nemen in je schoudertas.

Ik had 'maar' 3 tassen (1 HAH, 2 post) maar wat een klotebende zeg, ik had echt teveel van die H&M dingen, en als je daar een paar van in je bundel hebt zitten dan is je bundel veel te zwaar, en lastig vast te houden, met als resultaat dat die kleine kaartjes er snel tussenuit flikkeren :(

Die H&M gidsen mogen echt branden in de hel van mij }:| :(
pi_90540860
quote:
18s.gif Op dinsdag 28 december 2010 15:25 schreef Think_Pad het volgende:
Wat een kutdag, HAH viel opzich nog wel mee, waren kleine foldertjes van C1000. Dat ze zo klein waren vond ik wel een voordeel omdat je dan lekker veel mee kon nemen in je schoudertas.

Ik had 'maar' 3 tassen (1 HAH, 2 post) maar wat een klotebende zeg, ik had echt teveel van die H&M dingen, en als je daar een paar van in je bundel hebt zitten dan is je bundel veel te zwaar, en lastig vast te houden, met als resultaat dat die kleine kaartjes er snel tussenuit flikkeren :(

Die H&M gidsen mogen echt branden in de hel van mij }:| :(
Ja, die dingen zijn leuk, vooral bij studentenhuizen...heb je er soms vier per adres :')

En bellen ze net of ik nog wil werken deze week, hadden ze ook gewoon vorige week kunnen vragen, maarja erg ver vooruit denken kunnen ze schijnbaar niet. Jammer, nu heb ik al andere plannen (en ook bar weinig zin om problemen/onderbezetting bij TNT op te gaan lossen moet ik zeggen). Vorige week twee dagen van 11 uur gemaakt en dat was wel weer genoeg... :W
pi_90541683
Veel haat richting kleine brievenbussen die ook nog eens helemaal! onderaan de deur zitten, zodat ik op mijn knieën de post erin moet gooien.....

Voor de rest een prima dag tot half 3 :)
pi_90541926
quote:
17s.gif Op dinsdag 28 december 2010 13:34 schreef MalaCocinera het volgende:
Door de examenstress ben ik dit helemaal vergeten, maar dit is voor de persoon die 3038 TG in zijn/haar wijk heeft.

Gistermiddag, stond ik zoals gewoonlijk de aanstellerige dramaqueen uit te hangen omdat ik met dit weer de deur uit moest voor een examen :') Ik haat gladheid en zeker in het straatje waar ik woon, het is helemaal bedekt met ijzel. Het is een smal straatje, waar elk voordeur stenen trapjes heeft, waar je lekker je schedel op kunt openbarsten.
Terwijl ik beneden stond en de boehoe hullie uithing, viel er dikke pak met post naar binnen.
Ondanks alle sneeuw en ijzel in die achterlijke smalle straatjes met aan de ene kant geparkeerde auto's en de andere kant die gevaarlijke trapjes. Ben je wel doogegaan met het bezorgen van de post, zelfs al die reclame zooi gooi je netjes geordend door de bus. Dit ondanks het weer en de allesbehalve goede werkomstandigheden bij TNT. Voor zo'n werkethiek kan ik alleen maar respect hebben _O_ Ik wens je oprecht het allerbeste voor de toekomst ^O^
Oeh O+ *in plakboek doet bij andere complimenten voor TNT* Bijna één pagina vol al :D

:') :P
pi_90542001
Vandaag van 6:00 tot 16:00 uur gewerkt, zoveel mogelijk weg proberen te werken maar er zijn alsnog veel kerstkaarten blijven staan omdat het voorbereiden van de wijken veel te lang duurde. We gingen pas om 14:00 uur de deur uit (en ik had gelukkig een redelijk kleine buitenwijk) en er zijn een aantal wijken blijven staan.
Morgen weer om 6:00 uur beginnen, straks begin ik het ritme te krijgen :P
pi_90542442
quote:
Op dinsdag 28 december 2010 16:38 schreef xxiessiexx het volgende:

[..]

Oeh O+ *in plakboek doet bij andere complimenten voor TNT* Bijna één pagina vol al :D

:') :P
Ik plak morgen een mooie Nieuwjaarskaart (in envelop) op de voordeur gericht aan de betreffende bezorger O+
pi_90542711
quote:
17s.gif Op dinsdag 28 december 2010 16:49 schreef MalaCocinera het volgende:

[..]

Ik plak morgen een mooie Nieuwjaarskaart (in envelop) op de voordeur gericht aan de betreffende bezorger O+
Oke nu baal ik dat t m'n postcode niet is haha :P
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')