abonnement Unibet Coolblue
pi_87742935


Het klaag-, praat en vraagtopic voor medewerkers van TNT Post.

Alle postbodes, postbezorgers, pakketchauffeurs, dames van de klantenservice, de medewerkers van de kantoren en alle andere TNT'ers zijn van harte welkom!

Klanten kunnen hier al hun vragen stellen over het versturen van poststukken!





Vorige topics:
12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 |
22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 |
32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 |
42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 |
52 | 53 | 54 | 55 | 56 | 57 | 58 | 59 | 60 | 61 |
62 | 63 | 64 | 65 | 66 | 67 | 68



Salaristabel:



Uitbetalingen:





Handige linkjes voor klanten:

Consumenten:
TNT Post voor Thuis
Posttarieven
Juist adresseren
Verhuisservice
Bewaarservice
Postzegeluitgiftekalender

Zakelijke klanten:
TNT Zakelijk



Veel gebruikte afkortingen en termen:
HAH = Huis aan Huis
HSM = HuisNummerSorteermachine
Lola = Los en Laad ruimte
VOS = Vroege Ochtend Sorteering



Overige linkjes:
Over TNT Post
TPG en klagen
IntranetMail-Thuis voor TNT'ers



Mensen die hier vaak langskomen

ultra_ivo, Ivo, werkzaam in VBG Maastricht
Token_W, werkzaam in Den Haag, Chroomstraat
xxiessiexx, Isabeau, werkzaam in het Westland
Peterselieman, werkzaam in VBG Leeuwarden
Jojoortje, werkzaam ergens in Twente
Bloemhof, Gerwin, werkzaam in Hasselt
Viper86, werkzaam in VBG Sneek
JMT, werkzaam in Amstelveen (ZO)
ries, werkzaam in VBG Den Bosch
silliegirl, werkzaam op Zuid-Beveland
MissSpooky, werkzaam in Kerkrade
Armageddon, werkzaam in Den Haag, Waldorpstraat
seventhseagulll, werkzaam in Den Haag, Fahrenheitstraat
Beaudelaire, werkzaam in Emmen, Weerdingestraat
sbientje, werkzaam in Breda
Dionysiou, Dion, werkzaam in Alkmaar-Noord en Heiloo
geeMc, Leon, werkzaam in Enschede Rigtersbleek
rub3n, Ruben, werkzaam in Kampen
dutch-mamma, werkzaam in Flevoland
Bartjes Bart, werkzaam in Arnhem Hazenkamp
Taneli, Danny, werkzaam in Diemen



De OP is hier te vinden.

Laatste post van het vorige topic:
quote:
Op dinsdag 19 oktober 2010 21:44 schreef carboni het volgende:
Je kan gewoon merken dat ze ongelooflijk op hun flikker hebben moeten gekregen hebben van de OPTA.

Hier is sinds 1.5 maand ook een cultuuromslag ten opzichte van het laten staan van wijken, in de zomer gebeurde het nog wel eens dat een wijk blijft staan, nu bellen ze zaw'ers rond 4'enop om voor 200% een wijk te lopen
area noordoost hier btw.
quote:
Op dinsdag 19 oktober 2010 22:16 schreef Viper86 het volgende:

[..]

Voor 200%?! Interessant. :P Daarvoor wil ik wel om 4 uur 's middags op zaterdag nog een wijkje lopen, haha. :P

Wat mij betreft wil ik dat doordeweeks zelfs wel doen, overdag op school en 's avonds / aan het einde van de middag een wijk voor 20 euro per uur bestellen, haha. :P
quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 09:27 schreef Bartjes het volgende:

[..]

Aha dat verklaart veel, ik wilde als zaterdagmedewerker overplaatsing naar Eindhoven wegens het op kamers zitten daar. Maar kreeg reiskosten vergoeding aangeboden om iedere zaterdag toch nog op het oude kantoor te komen in Arnhem. Nieuwe taken zouden dan worden o.a. controle op de depots of elke wijk wel bezorgd was en verder afhandeling van foutlopers etc. Maar eens zien wat ze werkelijk allemaal te bieden hebben en of ik besluit toch in Arnhem te blijven
pi_87743192
Controle depots op zaterdag doen ze hier nu ook sinds dat ze de oude steunpunten niet meer mogen gebruiken en alles naar de depots moet.

Overigens vond een collega op de perssite van TNT de correspondentie tussen OPTA en TNT, http://www.tntpost.nl/ove(...)201_tcm46-526293.pdf
Zie hoe ze het aantal gevallen hebben weggestreept.
pi_87743953
Ze hebben niet zozeer van de OPTA op hun flikker gekregen maar de ernst van de situatie is nu eindelijk ook hogerop doorgedrongen en ze beseffen dat dit soort media-aandacht de aller, aller, áller slechtste reclame is die je als bedrijf kunt hebben.

De post is vanouds een geliefd onderwerp om op te kankeren, ook toen er nog geen wijken bleven staan en door de publiciteit van de laatste tijd wordt dat ook nog eens gevalideerd :D .

En zoals een politicus eens zei: "Vertrouwen gaat te paard maar het komt te voet.".

Overigens mogen ze mij ook best aanbieden om voor 200% nog een wijk weg te brengen om 4 uur. Dan bekijk je dat soort zaken toch ineens heel anders :+
pi_87744103
quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 09:55 schreef carboni het volgende:
Controle depots op zaterdag doen ze hier nu ook sinds dat ze de oude steunpunten niet meer mogen gebruiken en alles naar de depots moet.

Overigens vond een collega op de perssite van TNT de correspondentie tussen OPTA en TNT, http://www.tntpost.nl/ove(...)201_tcm46-526293.pdf
Zie hoe ze het aantal gevallen hebben weggestreept.
Ook leuk, dat over die steunpunten :D

Maar goed, hier wordt er ook met de pet naar gegooid wat werving van fatsoenlijke depots en steunpunten betreft, misschien de OPTA eens bellen :')
pi_87744407
quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 10:30 schreef lololo het volgende:

[..]

Ook leuk, dat over die steunpunten :D

Maar goed, hier wordt er ook met de pet naar gegooid wat werving van fatsoenlijke depots en steunpunten betreft, misschien de OPTA eens bellen :')
Hier hebben ze dus op een vrijdag het bericht ontvangen en het moest verbeterd zijn vanaf dinsdag. Alle steunpunten, op 1 na, waren gewoon bij iemand op de oprit. Dat was ook knap stom want vaak kon je ze gewoon zien vanaf de weg. Ook gebeurde het soms dat de post daar gewoon zondag en maandag bleef staan. Of langer want sommige steunpunten werden niet altijd gebruikt op de dinsdag. En die postzakken zijn zo gammel dat 1 uurtje in een regenbui al genoeg is voor zeiknatte post.
Erg grappig te zien dat TNT een vraagteken met pen op de brief van de OPTA heeft gekrabbel waar staat "Post blijft soms meerdere dagen op de steunpunten blijven staan", die mensen in het hoofdkantoor zijn volgens mij echt totaal vervreemd van de dagelijkse praktijk.
Nu moet je steeds naar 1 van de 5 depots, die wel veiliger zijn maar nog steeds kan iemand gewoon naar binnenlopen. Het overzicht is met de depot/postbezorgers, geen dienstkleding, en het snelle verloop van medewerkers totaal kwijt van wie nou een collega is.
Zelfs TC's hebben soms geen idee wie wie is als iemand belt als hij bijvoorbeeld ziek is, dan vragen ze om welke wijk die persoon loopt :')
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 20 oktober 2010 @ 10:44:11 #6
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_87744550
Ze proberen damagecontrol te doen, maar ik denk dat dit na de documentaire van Zembla niet meer lukt.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_87745886
Bij ons zijn nu grote kisten gekomen op een steunpunt waar de posttassen in moeten. Hierop zit dan een cijferslot.
lama
pi_87746105
quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 11:21 schreef lbeew het volgende:
Bij ons zijn nu grote kisten gekomen op een steunpunt waar de posttassen in moeten. Hierop zit dan een cijferslot.
Er zouden toch bij de oranje brievenbussen ook iets van kisten komen waar dan de steuntassen van de betreffende wijk ingedaan zouden worden?

Benieuwd wat daar van terecht gaat komen :')
pi_87746248
quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 11:27 schreef lololo het volgende:

[..]

Er zouden toch bij de oranje brievenbussen ook iets van kisten komen waar dan de steuntassen van de betreffende wijk ingedaan zouden worden?

Benieuwd wat daar van terecht gaat komen :')
Die hebben wij al een lange tijd, is wel handig.

http://maps.google.nl/map(...)p=12,184.46,,0,20.79
lama
pi_87748026
ik heb mijn digitale salarisstrook :)
Vaduz: Je snapt toch wel waarom sbientje het Franse woord bien in d'r naam heeft?
  woensdag 20 oktober 2010 @ 13:04:43 #11
153189 Viper86
Hakuna matata
pi_87749636
quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 11:32 schreef lbeew het volgende:

[..]

Die hebben wij al een lange tijd, is wel handig.

http://maps.google.nl/map(...)p=12,184.46,,0,20.79
Ah, die oranje brievenbussen hebben wij sinds een paar weken ook. Echter worden ze bij ons niet gebruikt als steunpunt, daarvoor wordt gebruik gemaakt van een verzorgingstehuis en de garage van een gewoon huis. In de andere dorpen en steden binnen ons vbg varieërt het van een luxe depot met wc en een rookhokje tot een krakkemikkig aftands schuurtje wat ook als opberghok voor het naburige cafetaria wordt gebruikt. :P
Nothing is what it seems
pi_87750916
quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 12:21 schreef sbientje het volgende:
ik heb mijn digitale salarisstrook :)
*gaat snel inloggen*
pi_87751008
Mijn loonstrookje op mijn "vorige" registernummer zal wel per post komen dan.

(De correctie over 3 maand)
pi_87751836
Die oranje brievenbussen komen hier ook volgende maand, zijn deze makkelijker met de lichting of niet?
Die oude rode bussen zal ik waarschijnlijk niet missen, zoveel defecten. Afgelopen 3 maanden minstens 5 keer een bus moeten demonteren wegens defect sloten.
Die bakken onder de bussen komen er niet btw, zijn te duur volgens een TC. Wel jammer is een mooie en nette oplossing imo.
pi_87753061
Hier (in Kampen) schijnen ze de bussen toch ook te gaan vervangen. Eerst werd er gezegd dat dit nooit zou gebeuren, omdat het toch teveel zou kosten. Maar tja, zoveel postbodes de laan uit sturen, dan komt er weer wat geld vrij hé?

Maar de routes worden dan ook her ingedeeld. Aangezien de bussen hier niet meer binnen de wettelijke straal van 500 meter van elk huis staan.
pi_87753338
Ik heb en vraagje:

Jullie bestellen kleding en krijgen dan een bepaald aantal punten, toch? Als die punten op zijn, kunnen jullie dan kleding bestellen en dit zelf betalen?

Ik kan (als subco) namelijk alleen polo's bestellen en dat begint nu toch wel fris te worden, misschien kan ik dit via een vaste medewerker bij ons regelen.
pi_87753492
In het blaadje, mail, stond dat voor 2011 alle oude rode eruit gaan, volgens mij ook altijd het plan geweest ( als je op google zoekt vind je dat het zelfs de bedoeling was ze te vervangen voor 2010).
Lelystad vervangt ze ergens in de eerste 2 weken van november, dus Kampen/Dronten zal wel direct daarna zijn.

quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 14:44 schreef Conflict het volgende:
Ik heb en vraagje:

Jullie bestellen kleding en krijgen dan een bepaald aantal punten, toch? Als die punten op zijn, kunnen jullie dan kleding bestellen en dit zelf betalen?

Ik kan (als subco) namelijk alleen polo's bestellen en dat begint nu toch wel fris te worden, misschien kan ik dit via een vaste medewerker bij ons regelen.
Bij een VBG langsgaan, hier ligt de vloer vol met oude jassen van oud-collegas en nog een heel opslaghok, stinken alleen.
Geen idea over die punten, zaw'ers krijgen ze alleen bij vastcontract, geloof niet dat je ze kunt kopen.
Kunnen subco's serieus alleen maar polo's krijgen? Zag vandaag nog een subco met binnenjas.
pi_87753664
Gewoon in het "kleedhok" op je vestiging kijken.

Je moet absoluut niet voor je eigen kleding gaan betalen.

Ik heb de eerste 7 maand het alleen met een jas moeten doen. Omdat ze de rest niet hadden in mijn maat. Maar ja, toen het te warm werd voor een jas, deed ik mijn routes gewoon in mijn eigen overhemden/truien. Toen de TC er wat van zei reageerde ik met: "Regel maar kleding voor mij in mijn maat, dan trek ik dat wel aan".
Poosje later kreeg ik netjes een overhemd+broek in de handen gedrukt nog in plastic. Dit hadden ze dus gewoon besteld.

Maar goed, ik werkte dan ook soms 50 uur voor ze, dus het was een investering van hun kant die wel te verantwoorden was.Hun hadden mij nodig, en dan het liefst in TNT kleding.

Toen ik in juni ZAW werd, mocht ik netjes een starterspakket bestellen. Wat ik nog vrij karig vind. Aangezien er alleen shirts met korte mouwen in zitten. Dus ik heb nu gewoon mijn TNT jas aan, met eigen overhemd/shirt (met lange mouwen).

Tot september heb ik echter gewoon altijd in mijn TNT checkshirt gewerkt.

*edit: niet gezien dat je subco bent. Dan geld dat "bestel-verhaal" via teamcoach niet denk ik. Dus zo'n kledinghok induiken bij een VBG.

Wel belachelijk dat je dit zelf moet regelen. Maarja, je moet overal zelf achteraan bij TNT.
pi_87753795
Vorig jaar deed ik het in eigen trui met tnt overhemd daarover heen + jassen, dit jaar maar een trui regelen.
  woensdag 20 oktober 2010 @ 15:11:48 #20
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_87754551
HEY TNT, mijn postbus ligt nu vol met post die voor een ander is bedoeld. Doe eens goed bezorgen.
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_87754716
quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 14:44 schreef Conflict het volgende:
Ik heb en vraagje:

Jullie bestellen kleding en krijgen dan een bepaald aantal punten, toch? Als die punten op zijn, kunnen jullie dan kleding bestellen en dit zelf betalen?

Ik kan (als subco) namelijk alleen polo's bestellen en dat begint nu toch wel fris te worden, misschien kan ik dit via een vaste medewerker bij ons regelen.
Wtf? Geen jas of niks verder? Dat is wel heel sneu dan. :{
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 20 oktober 2010 @ 15:16:56 #22
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_87754771
quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 15:11 schreef Maanvis het volgende:
HEY TNT, mijn postbus ligt nu vol met post die voor een ander is bedoeld. Doe eens goed bezorgen.
Even 058 233 33 33 (klantenservice) bellen en ze zullen er hopelijk wat aan gaan doen
Altijd onderweg naar het avontuur
  woensdag 20 oktober 2010 @ 15:17:41 #23
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_87754793
quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 15:16 schreef Peterselieman het volgende:

[..]


Even 058 233 33 33 bellen en ze zullen er hopelijk wat aan gaan doen
ik heb het inmiddels zelf al bezorgd. dit kostte me 20 minuten, en die worden gedeclareerd bij TNT.
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 20 oktober 2010 @ 15:19:52 #24
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_87754874
ik denk dat diegene één plank misgezeten heeft bij het ingooien, anders kan ik het niet verklaren.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_87754954
quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 15:17 schreef Maanvis het volgende:

[..]

ik heb het inmiddels zelf al bezorgd. dit kostte me 20 minuten, en die worden gedeclareerd bij TNT.
Laat even weten hoe dát afloopt :+

quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 15:19 schreef Peterselieman het volgende:
ik denk dat diegene één plank misgezeten heeft bij het ingooien, anders kan ik het niet verklaren.
Misschien kennen ze maanvis van fok en vinden ze het een kutuser :o
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')